quote:
Op maandag 23 januari 2017 00:41 schreef CRW het volgende:[..]
Het scheelt dan dat jij er wel iets aan hebt gehad! Misschien verwachtte ik er wel teveel van maar het gaf mij eerder frustratie dan een goed gevoel dat ik bij een psycholoog onder behandeling was. Vooral omdat ik er veel minder aan heb gehad dan ik van tevoren gehoopt had. En daar overheen nog de frustratie dat er nauwelijks met mij mee gedacht werd maar veel teveel in die richtlijnen gedacht werd. Ze hadden bij mij ook de neiging om verschillende problemen als los van elkaar te zien en te willen behandelen, terwijl het veel meer samenhangt en dus ook als één geheel behandeld moet worden. Herken je dat?
Je hebt gewoon een beetje pech gehad met een psycholoog die je niet helemaal goed begreep/waar je geen goede klik mee had.
Dat kan natuurlijk, mensen matchen niet altijd, maar misschien voor het vervolg wel prettig voor je om te weten dat het doodnormaal is om in die situaties aan te geven dat deze manier van werken niet voor je werkt, wat je liever zou willen zien (begrip, wat 'losser', etc), en als dat alsnog niet werkt is het ook normaal om te vragen of je bij iemand anders behandeld mag worden.
De specifieke persoon die je tegenover je hebt maakt zo veel verschil. Ik heb ook wel eens mensen tegenover me gehad waar ik die klik gewoon niet mee had waardoor we als het ware langs elkaar heen aan het lullen waren, dan kun je totaal niet het optimale uit de behandeling halen. Maar heb je iemand die je begrijpt en met je meedenkt, dan maak je veel grotere stappen, of voelt het iig al stukken prettiger.
Ik zou dus niet gelijk 'psychologen' als geheel afschrijven, maar 'die ene specifieke psycholoog van jou die je eigenlijk had moeten inruilen', snapje?
Vind 't altijd jammer om te zien wanneer mensen hun vertrouwen in de hulpverlening verliezen omdat ze een paar 'minder chille' behandelaars hebben gehad

Edit: oh oeps, mobiel zie je niet dat je door een slotje heen post

All hail the great Fopje/Kerplunk.
[ Bericht 4% gewijzigd door Moira op 23-01-2017 13:21:41 ]