abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:43:15 #1
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_168253481


SLOWCHAT TOPIC


Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over de Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van alle crypto-coins vind je hier.
Een nog mooier overzicht vind je hier
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl. Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans ietsje meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
Poloniex.com Een belangrijke exchange voor het traden van verschillende altcoins. (Grootste volume voor Ether)
btc-e.com: Handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal 2000,- storten als je geld wil storten.
bitstamp.net: handelen in Bitcoin.
Yobit.net Een belangrijke exchange voor het traden van verschillende altcoins.
Bittrex Een belangrijke exchange voor het traden van verschillende altcoins.
Kraken Een Europese exchange voor Bitcoins en een klein aantal altcoins.
Coinbase Een Amerikaanse exchange voor Bitcoins.
BL3P Een Nederlandse exchange voor Bitcoins (op dit moment nog invite only).
OKcoin.com Een grote Chinese exchange.

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.


Hoe koop ik snel Ethereum of andere Altcoins?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e, en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
https://bitcoinwisdom.com (Hier een pagina met alle exchanges overzichten in één)
http://www.preev.com
http://coinmarketcap.com/


Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd.


Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten.

Populaire coins onder SC'ers:
ETH (Ethereum)
ORLY (coin gemaakt door onze eigen MaGNeT)
WAVES (Waves Platform)
BTC (Bitcoin) (deze ertussen zetten :') )
LISK (Lisk)
SOLAR (roislecxecoin)





BTC 1000 Dollar
Spatieboos
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:45:44 #2
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_168253598
Ik heb nog steeds geen enkele XLTH ontvangen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:46:22 #3
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:46:54 #4
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_168253635
Ik kan ook de ICO van Lithium niet meer vinden.
Spatieboos
pi_168253648
quote:
9s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:45 schreef richolio het volgende:
Ik heb nog steeds geen enkele XLTH ontvangen.
Je moet even in je wallet kijken. Op de actiepagina heb ik ook nog steeds 0,0 staan, maar in mijn wallet komt nu elke dag een klein beetje binnen.
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:48:37 #7
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_168253711
Spatieboos
pi_168253748
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:48 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Die kan ik wel vinden, maar de ICO niet.
Gokje: https://thelithiumproject.org/ico
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:50:06 #9
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_168253773
quote:
Haha ik vond hem net, toch bedankt.

Maar was lastig te vinden.
Spatieboos
pi_168253818
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:50 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Haha ik vond hem net, toch bedankt.

Maar was lastig te vinden.
Ja dat bedenk je niet, /ico :)
pi_168253876
Wat is trouwens chronobank.io, waarom krijg ik daar banners van en gaat het iets worden?

  woensdag 18 januari 2017 @ 20:53:32 #12
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_168253925
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je moet even in je wallet kijken. Op de actiepagina heb ik ook nog steeds 0,0 staan, maar in mijn wallet komt nu elke dag een klein beetje binnen.
Ah ja ^O^ Thanks.

50XLTH al, ik ben een rijk man.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:53:35 #13
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_168253928
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat is trouwens chronobank.io, waarom krijg ik daar banners van en gaat het iets worden?

[ afbeelding ]
Ik krijg ook al meer dan een maand reclame van Chronobank, maar opzich, ik heb het gevoel dat hun marketing iig goed is en het idee is ook niet slecht, dus heb toch wat in hun ICO geïnvesteerd, niet veel though.

Is wel logisch dat wij cryptocurrency fans daar reclame van krijgen want google weet welke websites je bezoekt
Spatieboos
pi_168253956
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:53 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Ik krijg ook al meer dan een maand reclame van Chronobank, maar opzich, ik heb het gevoel dat hun marketing iig goed is en het idee is ook niet slecht, dus heb toch wat in hun ICO geïnvesteerd, niet veel though.
Wat is het briljante idee er achter en waarom gaan we er rijk van worden?
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:55:59 #15
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_168254040
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat is het briljante idee er achter en waarom gaan we er rijk van worden?
Denk niet dat we er rijk van worden, maar ik denk dat het wel een van de betere ICO's van dit moment en dus zal wel boven de ICO prijs komen.


Ik zou gewoon dit lezen, dat is het samengevat
Spatieboos
pi_168254451
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:55 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Denk niet dat we er rijk van worden, maar ik denk dat het wel een van de betere ICO's van dit moment en dus zal wel boven de ICO prijs komen.

[ afbeelding ]
Ik zou gewoon dit lezen, dat is het samengevat
Ik heb het gelezen, maar ik vind het allemaal nog weinig concreet. Ik mis vooral welk probleem men hiermee op wil lossen. In welke crypto's zitten jullie verder?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:07:03 #17
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_168254613
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:03 schreef recursief het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen, maar ik vind het allemaal nog weinig concreet. Ik mis vooral welk probleem men hiermee op wil lossen. In welke crypto's zitten jullie verder?
Ik vind het ook nog niet zo bijzonder klinken, ik wacht gewoon af, hun marketing is iig goed dus ik verwacht dat hij boven de ICO prijs komt.

Ik zit vooral nu in Shift, die nu heel laag is en ik wacht al heel lang op een pump, Shift probeert het internet te decentraliseren en heeft de Delegated Proof of Stake van de Lisk blockchain gekopieerd.

Verder trade ik met leverage op Bitmex met name op Bitcoin en Ethereum (Ethereum is wel saai de laatste tijd) en heb ik nog een aantal flutcoins op Poloniex.
Spatieboos
pi_168254855
Okay, het muntje is nog niet helemaal gevallen, maar ze lijken in ieder geval een degelijke organisatie te hebben. Maar dan lees ik dit soort dingetjes, en dat vind ik wat lastig te rijmen met het decentraal gereguleerde karakter van blockchaintechnologie:

quote:
Chronobank uses big and reputable labour hire/HR companies to guarantee the supply of labour hours that are issued, essentially creating an alternative to the traditional banks, which is much cheaper and more transparent.
quote:
Chronobank selects labour hire/recruitment and HR companies based on their credibility, size, and financial performance, among other factors. Please refer to our company selection methodology in our business description document, available on our website.
Initial list of companies who agreed to issue LH tokens:

Anderson Recruitment and Training Pty Ltd
http://www.andersonrecruitment.com.au
canderson@andersonrecruitment.com.au

Host Group/Host Labour Hire
john.allery@hostaustralia.com.au
john.allery@hostaustralia.com.au

AES Labour Hire Pty Ltd
http://www.aesau.com.au
jammiek@aesau.com.au

Edway Labour Hire
http://www.edwaylabourhire.com.au
stan@edway.com.au
Ik zie niet wat dit voor meerwaarde heeft behalve dat er nu opeens een club (chronobank) is die allerlei partijen aan zich bindt en daar aan verdient. Waarom zouden arbeidskrachten en opdrachtgevers dit willen? Wat voor voordeel biedt het ze?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2017 21:17:11 ]
pi_168255105
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Okay, het muntje is nog niet helemaal gevallen, maar ze lijken in ieder geval een degelijke organisatie te hebben. Maar dan lees ik dit soort dingetjes, en dat vind ik wat lastig te rijmen met het decentrale gereguleerde karakter van blockchaintechnologie:

[..]


[..]

Ik zie niet wat dit voor meerwaarde heeft behalve dat er nu opeens een club (chronobank) is die allerlei partijen aan zich bindt en daar aan verdient. Waarom zouden arbeidskrachten en opdrachtgevers dit willen? Wat voor voordeel biedt het ze?
Ik heb de meerwaarde nooit proberen te begrijpen maar gewoon de 200-500% winst per ICO gepakt :D
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:19:28 #20
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_168255175
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Okay, het muntje is nog niet helemaal gevallen, maar ze lijken in ieder geval een degelijke organisatie te hebben. Maar dan lees ik dit soort dingetjes, en dat vind ik wat lastig te rijmen met het decentraal gereguleerde karakter van blockchaintechnologie:

[..]

[..]

Ik zie niet wat dit voor meerwaarde heeft behalve dat er nu opeens een club (chronobank) is die allerlei partijen aan zich bindt en daar aan verdient. Waarom zouden arbeidskrachten en opdrachtgevers dit willen? Wat voor voordeel biedt het ze?
"This is a Value Proposition for crypto community:

The ChronoBank project aims to make short-term employment as accessible and rewarding as long-term employment, giving workers the flexibility to determine their own schedules whilst being paid a fair rate for their time, expertise and reputation.

Labour Hour (LH) tokens will be the most sustainable stable-value coins that are linked in price to average wages in their country of origin. Therefore, they will be inflation-proof assets that can be transferred and spent without the involvement of banks or any financial organisations. LH tokens will be easy to use and accessible 24/7 via the LH debit card

LaborX is a decentralised marketplace where labour time can be traded at market rates. A decentralised reputation system will facilitate feedback for each worker, allowing people to hire the most competent professionals from the online and offline worlds for their budgets, and employees to secure payment in line with their training, skill and experience. There will be both a fully decentralised version for global freelancers and a semi-centralised one that is fully compliant with local labour laws.

Together, these features enable us to adapt the tried and tested principles of timebanking to the requirements of the 21st century global labour market."

Vond ik ergens op Bitcointalk. Dus werkers hebben dan meer flexibiliteit, ik denk dat het wel meerwaarde kan gaan bieden.
Spatieboos
pi_168255205
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb de meerwaarde nooit proberen te begrijpen maar gewoon de 200-500% winst per ICO gepakt :D
De tijd dat je op elke ICO 200 tot 500% kon pakken is wel voorbij.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:20:43 #22
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_168255239
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

De tijd dat je op elke ICO 200 tot 500% kon pakken is wel voorbij.
Daarom moet je de goede uitkiezen. LSK was goed, ICN was goed, Ik denk dat Chronobank ook redelijk is.
Spatieboos
pi_168255300
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

De tijd dat je op elke ICO 200 tot 500% kon pakken is wel voorbij.
Wat Spatieloos zegt.
pi_168256506
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat Spatieloos zegt.
Mja, zoveel te kiezen. Ik zie ook nog wel coins die ik eigenlijk veel leuker vind. Wat vind je van Gnosis? Die beschrijven hele concrete toepassingen die in mijn ogen behoorlijk innovatief zijn.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 22:01:13 #25
42184 crew  DaMart
pi_168256540
quote:
9s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:45 schreef richolio het volgende:
Ik heb nog steeds geen enkele XLTH ontvangen.
Ik ook niet... ook niet in de wallet -O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')