abonnement Unibet Coolblue
pi_168245937
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja en toen zei Bettina 'lul niet' en deed 'ie het alsnog... wat dat betreft is er over die gast in dat opzicht weinig te klagen... maar ook alleen in dat opzicht.
Vind het al klachtwaardig als je zegt dat je met 29 te oud bent voor een baan. Alles is klachtwaardig.
  woensdag 18 januari 2017 @ 16:17:57 #77
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168246333
Het was me weer een aflevering...
pi_168248059
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ze wordt gestimuleerd om de juiste keuze te maken, maar wanneer ze dat uit puberale onnozelheid weigert en bij haar vader gaat wonen, terwijl ze nota bene uit huis is geplaatst, wordt ze gedwongen. Of zelfs dan niet, ook dan krijgt ze net op tijd de keuze om het juiste te beslissen.

Dat puberale gedrag hoeft ook zeker niet geaccepteerd te worden (dat doen ouders ook niet bij hun kinderen), maar nu werd er totaal niet geluisterd naar haar (achterliggende) behoeften. Kunnen blinde vlekken worden als je al lang in de jeugdzorg werkt.

quote:
[..]


Ze vroeg toch heel netjes of ze gingen kijken? Ik had niet de indruk dat daar dwang bij zat, uiteraard wel puberale nonchalance, maar dat hoorde nou eenmaal bij dat kind.

[..]

Een liefdevolle sturende hand zoals die van Patty komt al heel anders over dan : ik heb dit voor je geregeld, zou je alsjeblieft willen kijken en je stelt me teleur / bent dom als je nee zegt. Patty laat de meiden volledig in hun waarde, geeft haar mening, maar uiteindelijk neemt ze de ander ook serieus. Dat miste ik een beetje in deze aflevering.
Somebody that I used to know
pi_168249020
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:28 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat puberale gedrag hoeft ook zeker niet geaccepteerd te worden (dat doen ouders ook niet bij hun kinderen), maar nu werd er totaal niet geluisterd naar haar (achterliggende) behoeften. Kunnen blinde vlekken worden als je al lang in de jeugdzorg werkt.

[..]

Een liefdevolle sturende hand zoals die van Patty komt al heel anders over dan : ik heb dit voor je geregeld, zou je alsjeblieft willen kijken en je stelt me teleur / bent dom als je nee zegt. Patty laat de meiden volledig in hun waarde, geeft haar mening, maar uiteindelijk neemt ze de ander ook serieus. Dat miste ik een beetje in deze aflevering.
Patty was als een moeder voor dat meisje. Bettina was meer een oudere zus die het niet weet, en enkel roept dat men het heus wel goed voor heeft met haar.
Patty heeft ballen en ruggengraat, Bettina niet.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_168249090
Bettina kwam saai over. En inderdaad een beetje zonder ruggengraat, maar ga er maar staan ook. Waar moet je in zo'n situatie beginnen.
pi_168249267
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:11 schreef Status het volgende:
Bettina kwam saai over. En inderdaad een beetje zonder ruggengraat, maar ga er maar staan ook. Waar moet je in zo'n situatie beginnen.
Tja, als Bettina nog nooit iets met jeugdzorg/kinderbescherming/veiligsamen te maken heeft gehad in haar leven, dan snap ik die onmacht ook wel een beetje.
Wat moet je als leek zeggen tegen een tienermoeder die al jaar hele leven met jeugdzorg te maken heeft.
pi_168249299
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Tja, als Bettina nog nooit iets met jeugdzorg/kinderbescherming/veiligsamen te maken heeft gehad in haar leven, dan snap ik die onmacht ook wel een beetje.
Wat moet je als leek zeggen tegen een tienermoeder die al jaar hele leven met jeugdzorg te maken heeft.
Inderdaad. En daarbij was het ook nog eens een intens saai mens, dus dat helpt dan ook niet echt mee.
pi_168249589
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Tja, als Bettina nog nooit iets met jeugdzorg/kinderbescherming/veiligsamen te maken heeft gehad in haar leven, dan snap ik die onmacht ook wel een beetje.
Wat moet je als leek zeggen tegen een tienermoeder die al jaar hele leven met jeugdzorg te maken heeft.
Mwah, als leek kun je uit de krant en het nieuws ook wel halen dat Jeugdzorg geen vlekkeloos gebeuren is. Daar hoef je er toch niet zelf mee te maken hebben gehad om íets te weten. Beetje een simpel blondje.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_168249755
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:07 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Patty was als een moeder voor dat meisje. Bettina was meer een oudere zus die het niet weet, en enkel roept dat men het heus wel goed voor heeft met haar.
Patty heeft ballen en ruggengraat, Bettina niet.
Eens. Dat maakt Patty uitermate geschikt voor die meiden, en Bettina ietsje minder.
Somebody that I used to know
pi_168249819
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Tja, als Bettina nog nooit iets met jeugdzorg/kinderbescherming/veiligsamen te maken heeft gehad in haar leven, dan snap ik die onmacht ook wel een beetje.
Wat moet je als leek zeggen tegen een tienermoeder die al jaar hele leven met jeugdzorg te maken heeft.
Waarom ben je dan coach van zo'n meisje als je haar niets te bieden hebt op dat gebied? (al hoef je niet per se ervaringsdeskundige te zijn, want dan kan je moeilijker afstand houden)

Vraag ik me sowieso af : hoe werkt die match? Matchen ze op persoonlijkheid, ervaring, behoefte? Of nergens op (toeval)?
Somebody that I used to know
pi_168250690
Bettina ook toen over die bus en het kotsen. ''Omg wat hefttttuuug!!''
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2017 @ 19:21:04 #87
43556 miss_dynastie
pi_168250751
Aan de andere kant, grote kans dat die vriend Patty meteen had buiten gegooid en de deur was dicht geweest... denk dat Bettina op een lieve manier haar best heeft gedaan haar een beetje onder zijn invloedssfeer vandaan te krijgen en dat het nog best gelukt is ook :)
pi_168250818
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Aan de andere kant, grote kans dat die vriend Patty meteen had buiten gegooid en de deur was dicht geweest... denk dat Bettina op een lieve manier haar best heeft gedaan haar een beetje onder zijn invloedssfeer vandaan te krijgen en dat het nog best gelukt is ook :)
uiteindelijk is gedwongen opname voorkomen door voorstel voor ander soort moeder&kind huis.
Bettina was niet het probleem gisteravond hoor 8)7
pi_168250847
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Mwah, als leek kun je uit de krant en het nieuws ook wel halen dat Jeugdzorg geen vlekkeloos gebeuren is. Daar hoef je er toch niet zelf mee te maken hebben gehad om íets te weten. Beetje een simpel blondje.
Maar als zo'n meisje dat allemaal al haar hele leven van dichtbij meemaakt, dan neemt zij echt niet zomaar iets aan van iemand die daar niets vanaf weet.
Dat Bettina in de krant kan hebben gelezen dat Jeugdzorg geen vlekkeloos gebeuren is, daar heeft ze verder niet zoveel aan. Bettina kan zich natuurlijk niet samen met de tienermoeder tégen Jeugdzorg keren, daar schiet de tienermoeder al helemaal niets mee op. Sowieso sta je als BN'er in zo'n situatie vrij machteloos. Bettina kwam met het idee om naar dat moeder-en-kind-huis te gaan en Brenda moest daar nog over nadenken, maar niet veel later besliste de rechter toch wat er met Brenda moest gebeuren.

Alleen de opmerking over "die lieve, bezorgde, behulpzame mensen van Jeugdzorg die je alleen maar willen helpen" sloeg de plank volledig mis, maar ik denk echt dat die opmerking meer kwam uit onmacht.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Waarom ben je dan coach van zo'n meisje als je haar niets te bieden hebt op dat gebied? (al hoef je niet per se ervaringsdeskundige te zijn, want dan kan je moeilijker afstand houden)

Vraag ik me sowieso af : hoe werkt die match? Matchen ze op persoonlijkheid, ervaring, behoefte? Of nergens op (toeval)?
Hmm, dat zou best volledig willekeurig kunnen gebeuren? :P Zou me niets verbazen als het programma maar zeer weinig kennis heeft van de situatie als ze uitkiezen welke tienermoeders worden gekoppeld aan een BN'er.
pi_168251198
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Aan de andere kant, grote kans dat die vriend Patty meteen had buiten gegooid en de deur was dicht geweest... denk dat Bettina op een lieve manier haar best heeft gedaan haar een beetje onder zijn invloedssfeer vandaan te krijgen en dat het nog best gelukt is ook :)
En Bettina bij de moeder van vorige week, die haar dochter kwijt is, was ook geen succes geweest :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:56:09 #91
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_168251835
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:15 schreef Status het volgende:

[..]

Ik weet nog, 9 jaar geleden, toen ik 14 was. Kreeg een meisje waar ik mee omging sinds de basisschool een vriend van - toevallig - 25/26. Ik weet nog hoe zo'n schande dat toen was. Ik vond het toen maar raar. Mocht niet meer met dr omgaan van mijn vader. Maar nu, 9 jaar later, zijn ze nog steeds samen en ze zijn echt superleuk bij elkaar nu. Niks ranzigs meer aan.

Vreemd hoe het dan zo kan lopen. Weet nooit wat ik van zulke zaken moet vinden. In die situatie van mij is het eigenlijk wel goed geweest, want die man heeft haar eigenlijk juist stabiliteit gegeven want ze kwam uit een vervelende thuissituatie.

Mja.. moeilijk :')
Ik heb dat bij een vriendin gezien. 14 en 25, zij werd in een instelling geplaatst, deels vanwege incapabele ouders, maar ook omdat ze het mis zagen gaan met die vriend. Weggelopen uit instelling, bij vriend ondergedoken, ging helemaal mis (denk aan mishandeling), niemand wist waar ze precies was. Heeft acht jaar geduurd voor ze daar eindelijk wegging. Achteraf zegt ze: het feit dat hij wat met haar begon op die leeftijd, is een alarmsignaal. Overigens is ze zwanger geweest van hem, abortus gepleegd, en toen ze al een tijd bij hem weg was is ze teruggegaan naar hem |:( maar duurde gelukkig niet lang.
Volgens haar zit hij nu vast omdat hij een meisje van 15 naar z'n huis had gelokt ofzo (blijkbaar een gewoonte).

Ik heb wel vertrouwen in Brenda. Komt met een paar jaar begeleiding en ouder worden wel goed denk ik. Hoop dat ze die Bart dan ook vaarwel zegt.
pi_168252269
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:56 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik heb wel vertrouwen in Brenda. Komt met een paar jaar begeleiding en ouder worden wel goed denk ik. Hoop dat ze die Bart dan ook vaarwel zegt.
Met alles eens :Y
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_168252768
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:56 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik heb dat bij een vriendin gezien. 14 en 25, zij werd in een instelling geplaatst, deels vanwege incapabele ouders, maar ook omdat ze het mis zagen gaan met die vriend. Weggelopen uit instelling, bij vriend ondergedoken, ging helemaal mis (denk aan mishandeling), niemand wist waar ze precies was. Heeft acht jaar geduurd voor ze daar eindelijk wegging. Achteraf zegt ze: het feit dat hij wat met haar begon op die leeftijd, is een alarmsignaal. Overigens is ze zwanger geweest van hem, abortus gepleegd, en toen ze al een tijd bij hem weg was is ze teruggegaan naar hem |:( maar duurde gelukkig niet lang.
Volgens haar zit hij nu vast omdat hij een meisje van 15 naar z'n huis had gelokt ofzo (blijkbaar een gewoonte).

Ik heb wel vertrouwen in Brenda. Komt met een paar jaar begeleiding en ouder worden wel goed denk ik. Hoop dat ze die Bart dan ook vaarwel zegt.
Echt triest waar sommige meisjes en jonge vrouwen in terecht komen, ookal kiezen ze daar op dat moment vaak zelf voor. Op die leeftijd is het sowieso al moeilijk om goed in te schatten wat goed voor je is, dat wordt nog erger als je ook niet in een 'gewoon' gezin opgroeit of op een andere manier problemen hebt.

Een tijdje terug was er een documentaire over een tienermoeder op NPO die tijdens haar bevalling ('s nachts/vroeg in de ochtend) door haar vriend het huis uit werd gezet, omdat hij verder wilde slapen. Op straat kwam ze toevallig een krantenjongen tegen die 112 heeft kunnen bellen. :N
Ze kwam in een blijf-van-mijn-lijf-huis terecht, Jeugdzorg en alles erbij, ook bijna haar kind kwijt, etc.
Na een hele tijd weinig contact met haar exvriend gaat ze tóch Kerst bij hem vieren. Achteraf blijkt ze die nacht weer zwanger te zijn geraakt..

Voor wie die aflevering wil zien:
http://www.npo.nl/2doc/14-09-2015/KN_1674018
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:35:23 #94
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_168253160
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Echt triest waar sommige meisjes en jonge vrouwen in terecht komen, ookal kiezen ze daar op dat moment vaak zelf voor. Op die leeftijd is het sowieso al moeilijk om goed in te schatten wat goed voor je is, dat wordt nog erger als je ook niet in een 'gewoon' gezin opgroeit of op een andere manier problemen hebt.

Een tijdje terug was er een documentaire over een tienermoeder op NPO die tijdens haar bevalling ('s nachts/vroeg in de ochtend) door haar vriend het huis uit werd gezet, omdat hij verder wilde slapen. Op straat kwam ze toevallig een krantenjongen tegen die 112 heeft kunnen bellen. :N
Ze kwam in een blijf-van-mijn-lijf-huis terecht, Jeugdzorg en alles erbij, ook bijna haar kind kwijt, etc.
Na een hele tijd weinig contact met haar exvriend gaat ze tóch Kerst bij hem vieren. Achteraf blijkt ze die nacht weer zwanger te zijn geraakt..

Voor wie die aflevering wil zien:
http://www.npo.nl/2doc/14-09-2015/KN_1674018
Dank je, ga ik kijken ^O^
pi_168258451
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Echt triest waar sommige meisjes en jonge vrouwen in terecht komen, ookal kiezen ze daar op dat moment vaak zelf voor. Op die leeftijd is het sowieso al moeilijk om goed in te schatten wat goed voor je is, dat wordt nog erger als je ook niet in een 'gewoon' gezin opgroeit of op een andere manier problemen hebt.

Een tijdje terug was er een documentaire over een tienermoeder op NPO die tijdens haar bevalling ('s nachts/vroeg in de ochtend) door haar vriend het huis uit werd gezet, omdat hij verder wilde slapen. Op straat kwam ze toevallig een krantenjongen tegen die 112 heeft kunnen bellen. :N
Ze kwam in een blijf-van-mijn-lijf-huis terecht, Jeugdzorg en alles erbij, ook bijna haar kind kwijt, etc.
Na een hele tijd weinig contact met haar exvriend gaat ze tóch Kerst bij hem vieren. Achteraf blijkt ze die nacht weer zwanger te zijn geraakt..

Voor wie die aflevering wil zien:
http://www.npo.nl/2doc/14-09-2015/KN_1674018
Dankje! Ik ga nu kijken :o

Edit: Oh ik had hem toen al wel gezien geloof ik, maar best heftig om weer te zien :o

[ Bericht 5% gewijzigd door _Hestia_ op 18-01-2017 23:59:04 ]
pi_168269780
https://vrouw.nl/artikel/(...)ampaign=facebookpage

""Zij rookt sigaretten. Dat is minder slecht. Ik rook shag." Bart heeft er verstand van, dat merk je meteen. "

_O-
Tap tap tap
pi_168316464
Ik vond het vreselijk dat het meisje bij het winkelen zei dat ze haar vriend zo miste.
pi_168336007
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Aan de andere kant, grote kans dat die vriend Patty meteen had buiten gegooid en de deur was dicht geweest... denk dat Bettina op een lieve manier haar best heeft gedaan haar een beetje onder zijn invloedssfeer vandaan te krijgen en dat het nog best gelukt is ook :)
Dat denk ik ook. Bettina heeft het mijn inziens juist goed aangepakt deze aflevering. Ik denk totaal niet dat Patty hier de juiste persoon voor zou zijn.
Maakt dropkrullen mogelijk.
pi_168399236
Vanavond weer! *O*
pi_168399285
Volgens mij met Xandra Brood.
Ik ben benieuwd hoe streng ze is.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')