Ik heb gister ook 4,5 uur gelopen. Met 100% vertrokken, 9 pakjes gescand, en met 67% thuisgekomen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zet hem aan zodra ik van huis ga en uit zodra ik thuis kom. Maar ik heb meestal veel te scannen. Elke dag wel tussen de zeven en tien buspakjes. Minstens.
Ik heb alleen de Postnl app erop staan. Maar op piekdagen heb ik lopen van 4 1/2 uur. En dat red ik net wel of net niet.
Daldagen zijn geen probleem. Dab heb ik drie lopen maar houdt meestal rond de 37% vermogen over als ik wegga met 100%
Jep, gewoon dat postding.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:29 schreef Globetrottertje het volgende:
Dan ligt het denk ik aan mijn batterij. Heb jij ook de Huawei Y5?
Misschien ligt de powerbank morgen in de bus. Ik hoop het.
Als je kijkt bij Instellingen en Batterij kun je zien welke applicaties het meeste stroom verbruiken. Meestal is je beeldscherm de grootste verbruiker. Als je instelt dat je scherm bijv. na 1 minuut automatisch op zwart gaat, dan scheelt dat al heel veel. Ik kan met een volle accu 3 dagen vooruit. En ik heb ook gewoon een simpele Y5.quote:
In het begin ging het nog wel, maar in mijn laatste maand was dat ding binnen no time leeg. Dat krijg je als voor goedkopie gaat. Had ook wel het idee dat MijnWerk met iedere update nog meer stroom vrat.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 12:12 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hoeveel heb je dan te scannen of zijn die huawei's zulke stroomvreters. Ik kan zo'n 10 uur lopen en scannen met 1 batterij.
Was eigenlijk standaard. Kan me niet voorstellen dat ik ooit iemand opleiding heb gegeven waarvan de fiets niet minstens één keer is neer gegaan. Probeerde ze altijd te leren om dat zo veel mogelijk te voorkomen. Wel grappig als je weer eens een eigenwijze had die niet luisterde. Dan kon je daar zo heerlijk armen gekruist over je stuur hangend bij gaan staan grijnzen als ze voor de zoveelste keer moeilijk konden gaan doen om hun fiets overeind te krijgen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
oh, ja, omvallende fietsen heb ik ook wel geregeld meegemaakt als ik iemand in opleiding mee had.
Oh ja, opleiden in de kou. Als het te gek werd ging ik dan gewoon zelf toch ook maar rondjes post lopen, beter dan onderkoeling.quote:Vooral in de winter irritant, als je daar staat te vernikkelen van de kou en zo;n prutser laat voor de zoveelste keer zijn/haar fiets omvallen
Die laatste kan ik me niet herinneren ooit meegemaakt te hebben.quote:Of van die handige lui die zo'n bundel folders heel onhandig vastpakken, helemaal bovenaan de de bundel waardoor de kleinere folders er allemaal tussenuit vallen.
En de types die niet weten wat colportage is en bij een bus met een "geen colportage"-sticker geen folders in de bus doen. En dan zeg je nog "het is een geen colportage sticker he" en dan zeggen ze "ja, ik heb het gezien" en lopen ze alsnog weg zonder een folder in de bus te doen.
altijd een beetje loze bangmakerij. Diezelfde schroevendraaier ram je ook gewoon in het slotquote:Op zondag 29 januari 2017 11:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gisteren nog iemand KASSA gekeken? Ze hadden een item over de onveiligheid van goedkope sleutelkluisjes, en binnen deze categorie kwam de welbekende Masterlock ook nog eens als verreweg de slechtste uit de bus. Binnen 15 seconden te openen door iemand zonder enige inbreekervaring, met behulp van een hamer en schroevendraaier (kun je nagaan hoe snel een professional 'm open heeft). Dan heeft het maandelijks veranderen van die Masterlock-codes ook weinig zin.
Loze bangmakerij? Een gewoon deurslot (zeker eentje met politiekeur) is niet in 15 seconden te openen door een amateur. Zo'n Masterlock daarentegen gaat even makkelijk open als een dagboekslotje.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
altijd een beetje loze bangmakerij. Diezelfde schroevendraaier ram je ook gewoon in het slot
Het is niet dat die post lang onbeheerd op de depots staat en vaak zijn het simpele garageboxen die ook iedereen binnen een minuut open kan hebben. Vergeleken met 'ouderwetse' postkantoren van waaruit besteld werd is het hele idee van onbeheerde depots natuurlijk al een factor 3 miljoen onveiliger. Dat sleutelboxje maakt dan ook geen fuck meer uit.quote:Op zondag 29 januari 2017 11:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gisteren nog iemand KASSA gekeken? Ze hadden een item over de onveiligheid van goedkope sleutelkluisjes, en binnen deze categorie kwam de welbekende Masterlock ook nog eens als verreweg de slechtste uit de bus. Binnen 15 seconden te openen door iemand zonder enige inbreekervaring, met behulp van een hamer en schroevendraaier (kun je nagaan hoe snel een professional 'm open heeft). Dan heeft het maandelijks veranderen van die Masterlock-codes ook weinig zin.
Dat begrijp ik, maar wat ik bedoel is dat dat hele krampachtige gedoe met elke maand die Masterlock-codes veranderen en alles na vertrek op 0000 moeten draaien, helemaal nergens op slaat. Het is schijnveiligheid. En waarom moet de code na vertrek eigenlijk op 0000 worden gezet? Waarom niet op 1111 of 2222 of 1234?quote:Op zondag 29 januari 2017 15:49 schreef lololo het volgende:
[..]
Het is niet dat die post lang onbeheerd op de depots staat en vaak zijn het simpele garageboxen die ook iedereen binnen een minuut open kan hebben. Vergeleken met 'ouderwetse' postkantoren van waaruit besteld werd is het hele idee van onbeheerde depots natuurlijk al een factor 3 miljoen onveiliger. Dat sleutelboxje maakt dan ook geen fuck meer uit.
In mijn tijd nog jaren een depot gehad waar ook altijd gezeik was met het hangslot. Kwam altijd vuil en regen in en werd pas geolied als het echt niet meer open/dicht ging . Als het dan wel weer open ging sukkelden we nog een tijdje door totdat het écht kapot was en dan duurde het een paar dagen voordat er een vervangend slot kwam. Bij (nacht)vorst was het ook altijd feest. Slot stond vaak vol water en als dat dan bevriest krijg je 'm niet zomaar meer open. Moest ooit eens een gasbrander aan te pas komen . En dan mocht hij niet meer op slot zolang het nog vroor. Maximale veiligheid hoor!
Verandert dat tegenwoordig elke maand ja? Dan is de frequentie flink opgeschroefd sinds ik weg ben.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar wat ik bedoel is dat dat hele krampachtige gedoe met elke maand die Masterlock-codes veranderen en alles na vertrek op 0000 moeten draaien, helemaal nergens op slaat. Het is schijnveiligheid. En waarom moet de code na vertrek eigenlijk op 0000 worden gezet? Waarom niet op 1111 of 2222 of 1234?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |