abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:11:50 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168139934
Vaak klagen fokkers over racisme van zwarten, of zwarten die klagen over racisme. Voor mij irritant, omdat ik zelf zwart ben en omdat ik vind dat de meeste fokkers gewoon onzin praat en weinig empathie heeft.

Maar in zo'n topic las ik iets wat me het beter deed begrijpen. Stiekem zijn veel van de racistische blanken bang dat de zwarten wraak zullen proberen te nemen. Dat vind ik best zielig eigenlijk.

Klacht: laffe blanken die bang zijn dat de zwarten vergelding zoekt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168139993
En dit is een bescheiden voorbeeld van zwart racisme.

(Waar is de bron van de door je genoemde 'waarheid'? ).

Mag ik vragen in hoever jij zelf bent benadeeld door je zwart zijn?
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:15:45 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168140075
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:13 schreef WodanIsGroot het volgende:
En dit is een bescheiden voorbeeld van zwart racisme.
Vergeleken met de topics over zwarten en andere culturen is dit niks.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168140114
hoi zelf geen hekel aan allochtonen

maar om nu te zeggen dat ik graag in afrika of arabie ( wat rotterdam de laatste tijd een beetje begin te worden ) wil wonen?

ha vind hollanders vaak leuker!
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:17:03 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168140118
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:13 schreef WodanIsGroot het volgende:
En dit is een bescheiden voorbeeld van zwart racisme.

(Waar is de bron van de door je genoemde 'waarheid'? ).

Mag ik vragen in hoever jij zelf bent benadeeld door je zwart zijn?
Welke statistieken?

En als zwarte Antilliaan heb ik het best moeilijk gehad in Nederland. Niet alleen omdat ik zwart ben, maar omdat ik mijn cultuur en familie moest verlaten voor een totaal andere wereld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:17:38 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168140147
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:16 schreef possetje het volgende:
hoi zelf geen hekel aan allochtonen

maar om nu te zeggen dat ik graag in afrika of arabie ( wat rotterdam de laatste tijd een beetje begin te worden ) wil wonen?

ha vind hollanders vaak leuker!
Dat mag.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168140221
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vergeleken met de topics over zwarten en andere culturen is dit niks.
Vergeleken met topics over bloemen is het wel weer wat he.

Daarnaast staat cultuur los van racisme. Het demoniseren van een zogenaamd ras zie ik zelden voorbij komen, nou in de OP zie ik het wel.

In hoevere heeft racisme jou benadeeld in je kansen?

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 14-01-2017 21:25:40 ]
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:19:53 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168140229
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Welke statistieken?

En als zwarte Antilliaan heb ik het best moeilijk gehad in Nederland. Niet alleen omdat ik zwart ben, maar omdat ik mijn cultuur en familie moest verlaten voor een totaal andere wereld.
Van wie moest je dat?

En wraak voor wat? Voor het uitvinden van electriciteit of het ontdekken van peniciline? Ik vind het zo vreemd dat zwarten denken nog iets te vereffenen te hebben met blanken. Zonder blanken hadden jullie het 10x zo slecht, ook in Afrika.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_168140309
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Welke statistieken?

En als zwarte Antilliaan heb ik het best moeilijk gehad in Nederland. Niet alleen omdat ik zwart ben, maar omdat ik mijn cultuur en familie moest verlaten voor een totaal andere wereld.
Dat heeft niks met racisme te maken of met Nederland. Dat is het gevolg van je eigen keus om naar Nederland te komen.

Wanneer ben jij benadeeld door racisme? Of gaat het je alleen om meningen waar jij het niet mee eens bent?
pi_168140352
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Van wie moest je dat?

En wraak voor wat? Voor het uitvinden van electriciteit of het ontdekken van peniciline? Ik vind het zo vreemd dat zwarten denken nog iets te vereffenen te hebben met blanken. Zonder blanken hadden jullie het 10x zo slecht, ook in Afrika.
We mogen alleen collectief schuldig zijn en niet als collectief bedankt worden voor al dat we in de wereld gebracht hebben.
pi_168140377
Zo te zien heb je zelf ook racistische trekjes
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:25:56 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168140442
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:19 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Vergeleken met topics over bloemen is het wel weer wat he.

Daarnaast staat cultuur los van racisme. Het demoniseren van een zogenaamd ras zie ik zelden voorbij komen, nou in de OP wel.

In hoevere heeft racisme jouw benadeeld in je kansen?
Een duidelijke voorbeeld is toen ik door politie werd opgepakt tijdens een psychose en jaar de cel moest. Ik probeerde aan de politie uit te leggen dat ik in de studentenhuis woonde, maar ze geloofden me niet. Een andere voorbeeld is ouders van mijn ex die het niet goed vonden dat hun dochter een zwarte vriendje had. Mensen die weleens racistische namen naar me hoofd slingeren. Vechtpartijen met tokkies.

Maar eigenlijk is af en toe racisme niet zo erg. Het hoort bij het leven en ik kan ermee dealen. Waar ik aan irriteer is hoe fokkers hier doen alsof zwarte mensen alle kwaad doen en dat zij totaal onschuldig zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:26:19 #13
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168140461
Dat komt hier parasiteren, niets toevoegen en wil nog wraak nemen ook
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:27:28 #14
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168140513
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Een duidelijke voorbeeld is toen ik door politie werd opgepakt tijdens een psychose en jaar de cel moest.
Lijkt me niet dat dat was omdat je zwart bent, maar omdat je een psychose had en dingen deed die niet door de beugel konden :')
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:29:24 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168140617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Van wie moest je dat?

En wraak voor wat? Voor het uitvinden van electriciteit of het ontdekken van peniciline? Ik vind het zo vreemd dat zwarten denken nog iets te vereffenen te hebben met blanken. Zonder blanken hadden jullie het 10x zo slecht, ook in Afrika.
10 keer slechter? Ik denk het niet. Blanken doen graag alsof zij alle beschavingen hebben ontdekt en andere werelddelen primitieve inboorlingen waten, maar ook Afrika had een eigen beschaving, orde en structuur. Voor de Europeanen was Afrika bekend voor zijn rijke en machtige koninkrijken en keizerrijken. De volkenmoord waren rechtvaardig en vreedzaam. Of in ieder geval waren ze beter af dan dat se nu zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:30:31 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168140663
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

10 keer slechter? Ik denk het niet. Blanken doen graag alsof zij alle beschavingen hebben ontdekt en andere werelddelen primitieve inboorlingen waten, maar ook Afrika had een eigen beschaving, orde en structuur. Voor de Europeanen was Afrika bekend voor zijn rijke en machtige koninkrijken en keizerrijken. De volkenmoord waren rechtvaardig en vreedzaam. Of in ieder geval waren ze beter af dan dat se nu zijn.
Meestal hadden ze niet eens het wiel en er waren zelfs stammen zonder vuur. Om over het schrift nog maar te zwijgen. Dan heb ik het dus over sub-equatorial Afrika (zwart Afrika)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:30:39 #17
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168140670
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

10 keer slechter? Ik denk het niet. Blanken doen graag alsof zij alle beschavingen hebben ontdekt en andere werelddelen primitieve inboorlingen waten, maar ook Afrika had een eigen beschaving, orde en structuur. Voor de Europeanen was Afrika bekend voor zijn rijke en machtige koninkrijken en keizerrijken. De volkenmoord waren rechtvaardig en vreedzaam. Of in ieder geval waren ze beter af dan dat se nu zijn.
Kom op man :')
pi_168140711
Kom vechten dan.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:33:03 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168140768
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Meestal hadden ze niet eens het wiel en er waren zelfs stammen zonder vuur. Om over het schrift nog maar te zwijgen. Dan heb ik het dus over sub-equatorial Afrika (zwart Afrika)
Dat is dus niet waar. Je had uitgebreide koninkrijken en keizerrijken, en machtige stammen. Ze waren niet zo ontwikkelt als de Europeanen, maar ze leefden prima samen. Google maar Mali empire, Benin, Ghana empire, Ashanti, enz.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168140772
TS is een nieuwe Mitch Henrique in de making
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:34:31 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168140830
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:27 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat dat was omdat je zwart bent, maar omdat je een psychose had en dingen deed die niet door de beugel konden :')
Maar waarom geloofden ze me niet toen ik zei dat ik in die studentenflat woonde?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168140836
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Je had uitgebreide koninkrijken en keizerrijken, en machtige stammen. Ze waren niet zo ontwikkelt als de Europeanen, maar ze leefden prima samen. Google maar Mali empire, Benin, Ghana empire, Ashanti, enz.
Macht =/= beschaving
Koninkrijk =/= beschaving
Prima samenleven = bullshit. De Afrikaanse geschiedenis is doordrenkt met bloedige stammenoorlogen.
pi_168140854
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar waarom geloofden ze me niet toen ik zei dat ik in die studentenflat woonde?
Omdat je niet al te snugger overkomt, wellicht?
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:35:18 #24
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168140861
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar waarom geloofden ze me niet toen ik zei dat ik in die studentenflat woonde?
Dat zou ook door die psychose kunnen komen he. Dan zeg je waarschijnlijk wel meer dingen die niet stroken met de werkelijkheid
pi_168140951
Naast wat gezegd is
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Een andere voorbeeld is ouders van mijn ex die het niet goed vonden dat hun dochter een zwarte vriendje had. Mensen die weleens racistische namen naar me hoofd slingeren. Vechtpartijen met tokkies.
Ik heb ook nooit met mijn schoonouders kunnen opschieten. Je bent nooit goed genoeg voor de schoonouders, en soms hebben ze gelijk. Want wie wil er nou wel een racistische Antiliaan die lijdt aan psychoses als partner voor zijn dochter.

Jij wordt door troepen tokkies aangevallen omdat je zwart bent?

quote:
Maar eigenlijk is af en toe racisme niet zo erg. Het hoort bij het leven en ik kan ermee dealen. Waar ik aan irriteer is hoe fokkers hier doen alsof zwarte mensen alle kwaad doen en dat zij totaal onschuldig zijn.
Oke. Dus je klacht is dat je geirriteerd bent? Dat zou wel eens een persoonlijk iets kunnen zijn.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:38:09 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168140959
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Macht =/= beschaving
Koninkrijk =/= beschaving
Prima samenleven = bullshit. De Afrikaanse geschiedenis is doordrenkt met bloedige stammenoorlogen.
1 van de bekendste universiteit van de Middleeeuwen is Die van Timboektoe. De Afrikanen waren verder ontwikkelt in medicijnen en kunst. Die koninkrijken en samenleving waren niet een stel idioten die met poep gooien en om een kokend pan dansen.

Er was zeker oorlog, net als in Europa. Maar Europa was toch een tikkeltje erger in oorlog voeren. Uiteindelijk werden ze daardoor baas van de wereld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:38:49 #27
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168140990
Ze waren verder ontwikkeld in kunst. Nou he, die kunnen ze dan alvast in hun zak steken
pi_168141017
Van die zogenaamde ontwikkeling is weinig meer over.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_168141026
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

1 van de bekendste universiteit van de Middleeeuwen is Die van Timboektoe. De Afrikanen waren verder ontwikkelt in medicijnen en kunst. Die koninkrijken en samenleving waren niet een stel idioten die met poep gooien en om een kokend pan dansen.

Er was zeker oorlog, net als in Europa. Maar Europa was toch een tikkeltje erger in oorlog voeren. Uiteindelijk werden ze daardoor baas van de wereld.
Europeanen waren beter in oorlog voeren vanwege de verdere ontwikkeling. Maar goed, ergens in Timboektoe was men op een of twee gebieden verder dan de Europeaan in de middeleeuwen, het zwartste punt in de Europese geschiedenis. Ok.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2017 21:40:08 ]
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:39:43 #30
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_168141028
TS is niet blank. :')
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:40:01 #31
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168141044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:39 schreef Beach het volgende:
Van die zogenaamde ontwikkeling is weinig meer over.
Nee die hebben de blanke Europeanen gestolen he. Daarna hebben ze alle Afrikanen die wat konden afgemaakt
pi_168141075
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Van wie moest je dat?

En wraak voor wat? Voor het uitvinden van electriciteit of het ontdekken van peniciline? Ik vind het zo vreemd dat zwarten denken nog iets te vereffenen te hebben met blanken. Zonder blanken hadden jullie het 10x zo slecht, ook in Afrika.
Hilarisch dit. De blanken hebben de 3e wereld landen juist meer naar de klote gebracht.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:42:06 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168141102
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
Naast wat gezegd is

[..]

Ik heb ook nooit met mijn schoonouders kunnen opschieten. Je bent nooit goed genoeg voor de schoonouders, en soms hebben ze gelijk. Want wie wil er nou wel een racistische Antiliaan als partner voor zijn dochter.

Jij wordt door troepen tokkies aangevallen omdat je zwart bent?

[..]

Oke. Dus je klacht is dat je geirriteerd bent? Dat zou wel eens een persoonlijk iets kunnen zijn.
Racisme is niet zo erg. En je hebt gelijk, soms ben ik ook racistisch.

Mijn klacht is meer over de blanke autisten hier die altijd een klacht hebben over zwarte mensen die hun niks hebben aangedaan en veel leed heeft meegemaakt door de geschiedenis heen. Altijd maar gekanker zonder dat ze proberen in te leven in de ander.

En ik heb wel ruzie gehad met blanke boeren die mij niet mogen omdat ik zwart ben, ja. Geen KKK shit waren iedereen tegen me keerden. Maar gewoon lompe figuren waar het uit de hand liep.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168141132
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:41 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Hilarisch dit. De blanken hebben de 3e wereld juist meer naar de klote gebracht.
Omdat we ze de middelen hebben gegeven om een populatie te maken die ze zelf geenszins kunnen onderhouden. Ligt daarin echter ook niet een stukje eigen verantwoordelijkheid?

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2017 21:43:22 ]
pi_168141155
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Racisme is niet zo erg. En je hebt gelijk, soms ben ik ook racistisch.

Mijn klacht is meer over de blanke autisten hier die altijd een klacht hebben over zwarte mensen die hun niks hebben aangedaan en veel leed heeft meegemaakt door de geschiedenis heen. Altijd maar gekanker zonder dat ze proberen in te leven in de ander.

En ik heb wel ruzie gehad met blanke boeren die mij niet mogen omdat ik zwart ben, ja. Geen KKK shit waren iedereen tegen me keerden. Maar gewoon lompe figuren waar het uit de hand liep.
Ben je ook zo begaan met het lot van de blanke mensen die tot slaaf werden gemaakt door oa de Barbarijse zeerovers en de Ottomanen?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_168141174
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
ben ik ook racistisch.

Maar wat denk je dan eigenlijk wanneer je racistisch aan het zijn bent?
pi_168141181
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Omdat we ze de middelen hebben gegeven om een populatie te maken die ze zelf geenszins kunnen onderhouden. Ligt daarin echter ook niet een stukje eigen verantwoordelijkheid?
Waar denk jij dat Ebola, Isis, Al qaida, PKK etc. vandaan komt.
Als je dat niet weet mag je terug naar je hol.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:44:51 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168141185
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:43 schreef Beach het volgende:

[..]

Ben je ook zo begaan met het lot van de blanke mensen die tot slaaf werden gemaakt door oa de Barbarijse zeerovers en de Ottomanen?
Tuurlijk. Elke vorm van onderdrukking ben ik tegen, ook tegen blanken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:45:55 #39
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168141209
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar wat denk je dan eigenlijk wanneer je racistisch aan het zijn bent?
Het is menselijk. Elke mens is genoemd om te denken in de 'wij-zij' verhouding.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168141211
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Tuurlijk. Elke vorm van onderdrukking ben ik tegen, ook tegen blanken.
RT
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_168141224
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:44 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Waar denk jij dat Ebola, Isis, Al qaida, PKK etc. vandaan komt.
Als je dat niet weet mag je terug naar je hol.
Ebolo heeft vrijwel geen impact gehad. Voor de rest, we hebben het over zwart Afrika, alhoewel ik begrijp dat je het als Turk liever hebt over het leed van de moslim.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2017 21:46:53 ]
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2017 @ 21:47:03 #42
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_168141239
Ik ben opgegroeid in Pendrecht, Rotterdam Zuid. Was altijd de enige blanke buiten en nooit problemen met niemand.
Meest criminele wijk van Nederland voor jaren toen ik er woonde maar mijn zus en ik hadden van niemand last omdat we chillden met die criminelen :')!

Racisten heb ik nooit begrepen...
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:47:12 #43
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168141244
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:46 schreef SecretPret het volgende:

[..]

RT
RT?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168141249
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Tuurlijk. Elke vorm van onderdrukking ben ik tegen, ook tegen blanken.
Op welke wijze kunnen/mogen we het gelijktrekken met de Turken?
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:48:27 #45
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168141285
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ebolo heeft vrijwel geen impact gehad. Voor de rest, we hebben het over zwart Afrika, alhoewel ik begrijp dat je het als Turk liever hebt over het leed van de moslim.
Grootste slavendrijvers van allemaal
Maar goed, daar ging het inderdaad niet over
pi_168141306
De "zwarten" (naar woord trouwens) zijn lang genoeg onderdrukt, het zou eens goed zijn de rollen om te draaien, te zorgen dat de witte nu eens de schoenen gaan poetsen.
<hr>
  Forum Admin zaterdag 14 januari 2017 @ 21:49:32 #47
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_168141309
Ik snap dat cultiveren van de slachtofferrol nooit zo. Siert niemand en erg constructief is het niet.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_168141335
The blacker the berry the sweeter the juice _O_
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:50:32 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168141337
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Op welke wijze kunnen/mogen we het gelijktrekken met de Turken?
Zoals jullie nu doen? Hen buiten de EU houden, samenzweren met de VS om moslim landen te onderdrukken, dagelijks naaien in Nederland?

In ieder geval, ik vind niet dat dingen 'gelijkgetrokken' moet worden. Mensen moeten elkaar vergeven, samenwerken en elkaar steunen. Ook tussen blanke en zwart. We moeten geen ruzie maken, maar samen komen om een betere wereld te maken.

Alleen gaat dat voorlopig niet gebeuren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:50:36 #50
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168141339
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:49 schreef Dawnbreaker het volgende:
De "zwarten" (naar woord trouwens) zijn lang genoeg onderdrukt, het zou eens goed zijn de rollen om te draaien, te zorgen dat de witte nu eens de schoenen gaan poetsen.
Matigere troll dan
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 19:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
Wij hebben hier in europa zoveel rijkdom en welvaart, dat het inhumaan is om deze mensen niet op te vangen en te ondersteunen in het vinden van een woning en werk.
Houd het enigszins subtiel
pi_168141344
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:49 schreef Dawnbreaker het volgende:
De "zwarten" (naar woord trouwens) zijn lang genoeg onderdrukt, het zou eens goed zijn de rollen om te draaien, te zorgen dat de witte nu eens de schoenen gaan poetsen.
Ah de aap uit het andere topic komt uit de mouw.
pi_168141368
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zoals jullie nu doen? Hen buiten de EU houden, samenzweren met de VS om moslim landen te onderdrukken, dagelijks naaien in Nederland?

In ieder geval, ik vind niet dat dingen 'gelijkgetrokken' moet worden. Mensen moeten elkaar vergeven, samenwerken en elkaar steunen. Ook tussen blanke en zwart. We moeten geen ruzie maken, maar samen komen om een betere wereld te maken.

Alleen gaat dat voorlopig niet gebeuren.
Gisteren hing je een heel ander verhaal op.
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2017 @ 21:52:07 #53
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_168141372
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:49 schreef Dawnbreaker het volgende:
De "zwarten" (naar woord trouwens) zijn lang genoeg onderdrukt, het zou eens goed zijn de rollen om te draaien, te zorgen dat de witte nu eens de schoenen gaan poetsen.
Ja, blanken die racistisch zijn zijn slecht en de onderdrukking was fout dus laten we op elke blanke ook de onschuldige hetzelfde doen... Erg logisch...

Of gewoon iedereen normaal doen en een ieder als individu behandelen. Welke kleur jij of een ander ook hebt...
pi_168141443
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ebolo heeft vrijwel geen impact gehad. Voor de rest, we hebben het over zwart Afrika, alhoewel ik begrijp dat je het als Turk liever hebt over het leed van de moslim.
Wat versta jij onder een 4e wereld land :?
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:54:50 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168141447
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Gisteren hing je een heel ander verhaal op.
Nee.

Maar klopt mijn stelling in de OP? Zijn veel blanken bang voor "wraak" van de rest van de wereld?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168141454
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

RT?
Retweet
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:56:32 #57
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168141493
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee.

Maar klopt mijn stelling in de OP? Zijn veel blanken bang voor "wraak" van de rest van de wereld?
Zimbabwe en Zuid-Afrika zijn nou niet echt voorbeelden die je doen denken dat het geen probleem zou zijn als de meerderheid van je land zwart is en jij blank bent.
pi_168141523
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:53 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Typisch pvver, meteen iemand een aap noemen
NWS / Honderden migranten gered op Middellandse Zee

'We moeten ze helpen, ze zijn zielig!'

Hier:

De blanke moet de zwarte dienen.


Dat is de spreekwoordelijke aap die uit de mouw gekropen is.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:58:29 #59
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168141550
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zimbabwe en Zuid-Afrika zijn nou niet echt voorbeelden die je doen denken dat het geen probleem zou zijn als de meerderheid van je land zwart is en jij blank bent.
Suriname dan weer wel.

Blanken in Zuid-Afrika en Zimbabwe zijn niet totaal onschuldig, he?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:59:13 #60
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168141570
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Suriname dan weer wel.

Blanken in Zuid-Afrika en Zimbabwe zijn niet totaal onschuldig, he?
Zijn of waren?
pi_168141592
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Suriname dan weer wel.

Blanken in Zuid-Afrika en Zimbabwe zijn niet totaal onschuldig, he?
Je bent nu best racistisch bezig. Niet alle blanken in Zuid-Afrika zijn schuldig aan discriminatie
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:00:45 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168141603
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:59 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zijn of waren?
Zijn. Apartheid is maar 20 jaar geleden. De blanken die daar leven hebben gewoon daaraan bijgedragen.

Niet dat ik zeg dat de blanken daar moeten boeten, maar tuurlijk zijn de zwarten nog steeds boos.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168141612
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee.

Maar klopt mijn stelling in de OP? Zijn veel blanken bang voor "wraak" van de rest van de wereld?
Bang? Ik niet. De westerse wereld is ingericht naar de kwaliteiten van de blanken, dat er naast de westerse wereld geen tegenhanger van formaat is is een feit. Dat daarom de sleutel tot succes in de wereld een westerse beschaving is is een gevolg.

Dus alles behalve bangmakend.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:01:29 #64
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168141626
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zijn. Apartheid is maar 20 jaar geleden. De blanken die daar leven hebben gewoon daaraan bijgedragen.

Niet dat ik zeg dat de blanken daar moeten boeten, maar tuurlijk zijn de zwarten nog steeds boos.
Dus zijn het perfecte voorbeelden voor dit topic
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:01:58 #65
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168141639
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:00 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Je bent nu best racistisch bezig. Niet alle blanken in Zuid-Afrika zijn schuldig aan discriminatie
Nee, maar een groot deel wel. Mijn punt is dat het begrijpelijk is dat de zwarten daar niet blij met de blanken zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168141678
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee, maar een groot deel wel. Mijn punt is dat het begrijpelijk is dat de zwarten daar niet blij met de blanken zijn.
Ben jij blij met de blanken hier?
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:05:36 #67
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168141726
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:03 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Ben jij blij met de blanken hier?
Jawel. Moet zeggen dat ik meer steun heb gehad van blanken tijdens mijn psychose dan van zwarten. Heb wel wat vervelende ervaring met blanken, maar ook veel positieve.

Maar mijn leven in NL is best zwaar geweest.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168141729
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:03 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Ben jij blij met de blanken hier?
Tja, wat heet blij
<hr>
pi_168141869
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jawel. Moet zeggen dat ik meer steun heb gehad van blanken tijdens mijn psychose dan van zwarten. Heb wel wat vervelende ervaring met blanken, maar ook veel positieve.

Maar mijn leven in NL is best zwaar geweest.
Hoe oud ben je en wanneer ben je naar Nederland gekomen? Je taalvaardigheid is op zo'n niveau dat men wel kan denken dat je hier bent geboren. Ik vermoed dus dat je als kind hier heen kwam?
En waarom heb je dan veel geleden in Nederland?
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:12:34 #70
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168141898
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:10 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Hoe oud ben je en wanneer ben je naar Nederland gekomen? Je taalvaardigheid is op zo'n niveau dat men wel kan denken dat je hier bent geboren. Ik vermoed dus dat je als kind hier heen kwam?
En waarom heb je dan veel geleden in Nederland?
Kwam hier toen ik 18 was. Om te studeren.

Op mijn 19de kreeg ik een psychose, in Nederland. Sindsdien is het een struggle geweest om mijn hoofd boven water te houden en mijn studie af te maken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168142011
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kwam hier toen ik 18 was. Om te studeren.

Op mijn 19de kreeg ik een psychose, in Nederland. Sindsdien is het een struggle geweest om mijn hoofd boven water te houden en mijn studie af te maken.
Veel succes nog met je leven! ^O^
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:41:39 #72
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168142917
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:01 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dus zijn het perfecte voorbeelden voor dit topic
Beetje matig wel dat je dit dan negeert
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:42:05 #73
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168142936
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:10 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Hoe oud ben je en wanneer ben je naar Nederland gekomen? Je taalvaardigheid is op zo'n niveau dat men wel kan denken dat je hier bent geboren. Ik vermoed dus dat je als kind hier heen kwam?
En waarom heb je dan veel geleden in Nederland?
The fuck man
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:43:39 #74
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168142972
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Beetje matig wel dat je dit dan negeert
Wat precies? Refresh my memories.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168142988
Hugecooll ik kan jou wel waarderen, ondanks dat je een van mijn posts zojuist keihard gekimjongun hebt. Het is dat ik bijna hetero ben anders wist ik t wel.
<hr>
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:44:58 #76
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168143006
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat precies? Refresh my memories.
Ja dat precies. Je klacht is 'laffe blanken die bang zijn dat de zwarten vergelding zoekt.'
Ik geef twee voorbeelden van landen waar dat zo is. Jij zegt 'Blanken in Zuid-Afrika en Zimbabwe zijn niet totaal onschuldig, he?'
Ik zeg dat het dus goede voorbeelden zijn en je verdwijnt :'(
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:45:06 #77
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168143008
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
Hugecooll ik kan jou wel waarderen, ondanks dat je een van mijn posts zojuist keihard gekimjongun hebt. Het is dat ik bijna hetero ben anders wist ik t wel.
Volgens mij zelfs twee :@
pi_168143050
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Volgens mij zelfs twee :@
Ik kan niet meer bijhouden hoeveel onzin ik uitkraam dus t kan kloppen
<hr>
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:52:55 #79
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168143284
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:44 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja dat precies. Je klacht is 'laffe blanken die bang zijn dat de zwarten vergelding zoekt.'
Ik geef twee voorbeelden van landen waar dat zo is. Jij zegt 'Blanken in Zuid-Afrika en Zimbabwe zijn niet totaal onschuldig, he?'
Ik zeg dat het dus goede voorbeelden zijn en je verdwijnt :'(
En wat wil je daarmee precies zeggen? Dat zwarten dus toch vergelding zullen zoeken?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:53:35 #80
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168143306
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En wat wil je daarmee precies zeggen? Dat zwarten dus toch vergelding zullen zoeken?
Dat dat goede voorbeelden zijn van landen waar ze dat deden doen en dat die angst, als die aanwezig is, in ieder geval niet geheel ongegrond is
pi_168143363
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:42 schreef hugecooll het volgende:

[..]

The fuck man
Nee, ik ben meer een nerd man.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:56:19 #82
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168143379
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:55 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Nee, ik ben meer een nerd man.
Bedoelde meer dat het voor iemand die van de Nederlandse Antillen komt niet echt een prestatie is dat hij Nederlands kan spreken :P
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:56:54 #83
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168143400
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:53 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat dat goede voorbeelden zijn van landen waar ze dat deden doen en dat die angst, als die aanwezig is, in ieder geval niet geheel ongegrond is
Tja, ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik zou nooit vergelding weren. Mijn Antilliaanse vrienden ook niet. Die zijn juist heel begripvol naar blanken toe.

Ik denk dat er wel een gedeelte van zwarte mensen zijn in de VS en andere plekken die vergelding willen. Weet niet hoeveel, denk een minderheid.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:00:10 #84
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168143498
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Tja, ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik zou nooit vergelding weren. Mijn Antilliaanse vrienden ook niet. Die zijn juist heel begripvol naar blanken toe.

Ik denk dat er wel een gedeelte van zwarte mensen zijn in de VS en andere plekken die vergelding willen. Weet niet hoeveel, denk een minderheid.
Ik weet niet hoeveel dat er zouden zijn. Ik zou het wel wat vreemd vinden als iemand die nooit schade heeft ondervonden van iets wat ik hem niet heb aangedaan, daar wraak over zou willen nemen op mij :T
pi_168143533
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Bedoelde meer dat het voor iemand die van de Nederlandse Antillen komt niet echt een prestatie is dat hij Nederlands kan spreken :P
Hij zei in ieder geval niet dat hij uit de Nederlandse Antillen komt.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:03:57 #86
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168143624
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:01 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Hij zei in ieder geval niet dat hij uit de Nederlandse Antillen komt.
Tenzij anders aangegeven, mag je daar natuurlijk gewoon van uitgaan in Nederland
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:06:46 #87
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168143704
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:00 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel dat er zouden zijn. Ik zou het wel wat vreemd vinden als iemand die nooit schade heeft ondervonden van iets wat ik hem niet heb aangedaan, daar wraak over zou willen nemen op mij :T
Nou nee. Tussen culturen telt geschiedenis ook he? Bijv. De Engelsen en de Fransen hebben eeuwenlang oorlog gevoerd, vaak vanwege wrok tegen wat er in het verleden gebeurde. Bovendien hebben de huidige zwarten de ellende van het verleden geërfd.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:07:33 #88
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168143728
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou nee. Tussen culturen telt geschiedenis ook he? Bijv. De Engelsen en de Fransen hebben eeuwenlang oorlog gevoerd, vaak vanwege wrok tegen wat er in het verleden gebeurde. Bovendien hebben de huidige zwarten de ellende van het verleden geërfd.
Welke ellende van het verleden heb je zoal geërfd?
pi_168143751
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Tenzij anders aangegeven, mag je daar natuurlijk gewoon van uitgaan in Nederland
Oke, voor deze keer dan. :P
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_168143773
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Welke statistieken?

En als zwarte Antilliaan heb ik het best moeilijk gehad in Nederland. Niet alleen omdat ik zwart ben, maar omdat ik mijn cultuur en familie moest verlaten voor een totaal andere wereld.
Wie verplichtte jou om naar NL te komen?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:09:42 #91
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168143776
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Welke ellende van het verleden heb je zoal geërfd?
https://www.google.nl/amp(...)-slavery-reparations
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:10:36 #92
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168143794
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:09 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Wie verplichtte jou om naar NL te komen?
Moeder.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:11:16 #93
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168143806
quote:
Is wel een beetje makkelijk zo.
Hoe ondervind jij daar dan, als Antilliaan in Nederland, problemen van?
pi_168143863
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar waarom geloofden ze me niet toen ik zei dat ik in die studentenflat woonde?
Toen ik onlangs bewusteloos viel, kreeg ik ook geen hulp. Mensen dachten nl. Dat ik zat was.. Ik had geen druppel gedronken. Tja, hoe komt dat?

Vooroordelen?
Cindy De Vuyst
pi_168143868
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is wel een beetje makkelijk zo.
Hoe ondervind jij daar dan, als Antilliaan in Nederland, problemen van?
Niet, terwijl hij met z'n door een 9 jarige Aziatisch meisjes in elkaar gevlochten Nikes rondloopt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2017 23:14:33 ]
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:13:57 #96
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168143877
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is wel een beetje makkelijk zo.
Hoe ondervind jij daar dan, als Antilliaan in Nederland, problemen van?
Nou ik zie veel Antillianen strugglen op alle gebieden. Armoede, lage opleiding, werkloosheid, criminele activiteiten om aan geld te komen. Dat zie je ook op Curacao. Sowieso als je met Antillianen spreek, en echt spreek, zie je dat er veel zelf-haat en trauma zit.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168143904
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Moeder.
Je bent ouder dan 18 en kan keuzes maken neem ik aan? Als het zo slecht is, ben je altijd vrij om terug te keren.

Ik vind zwarten eigenlijk meer racistisch dan blanken.
Cindy De Vuyst
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:14:59 #98
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168143905
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ik zie veel Antillianen strugglen op alle gebieden. Armoede, lage opleiding, werkloosheid, criminele activiteiten om aan geld te komen. Dat zie je ook op Curacao. Sowieso als je met Antillianen spreek, en echt spreek, zie je dat er veel zelf-haat en trauma zit.
Mhm. Maar het is dus niet iets wat 'wij' ze hier aandoen of zo, aangezien het daar ook zo is. Dan kun je het natuurlijk via een omweg alsnog op 'ons' steken, maar ook dat is wel lekker makkelijk.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:15:07 #99
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_168143914
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Je had uitgebreide koninkrijken en keizerrijken, en machtige stammen. Ze waren niet zo ontwikkelt als de Europeanen, maar ze leefden prima samen. Google maar Mali empire, Benin, Ghana empire, Ashanti, enz.
Er zijn zo veel koninkrijken geweest in de geschiedenis, alsof er enkel Afrikaanse koninkrijken kapot zijn gemaakt door blanken.

Maar voor de opsomming over de voorbeelden die je geeft: Mali empire is kapot gegaan door de zoons van degene die het leidde, Ghana empire is kapot gegaan omdat Mali empire daar voor zorgde, Ashanti lijk je een punt mee te hebben en Benin veroorzaakte hun eigen noodlot door Britten te executeren, of niet?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:15:53 #100
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168143940
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:15 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Er zijn zo veel koninkrijken geweest in de geschiedenis, alsof er enkel Afrikaanse koninkrijken kapot zijn gemaakt door blanken.

Maar voor de opsomming over de voorbeelden die je geeft: Mali empire is kapot gegaan door de zoons van degene die het leidde, Ghana empire is kapot gegaan omdat Mali empire daar voor zorgde, Ashanti lijk je een punt mee te hebben en Benin veroorzaakte hun eigen noodlot door Britten te executeren, of niet?
Altijd nice als iemand even Wikipedia doorspit voor goede argumenten voordat hij reageert :7
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:17:10 #101
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_168143988
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:15 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Altijd nice als iemand even Wikipedia doorspit voor goede argumenten voordat hij reageert :7
Zijn ook wel interessante dingen om te lezen verder, heb wel alleen het eind gelezen bij allemaal omdat ik er vandoor ga maar toch. :@
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:17:24 #102
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168143997
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:17 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Zijn ook wel interessante dingen om te lezen verder, heb wel alleen het eind gelezen bij allemaal omdat ik er vandoor ga maar toch. :@
Good enough :D
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:29:46 #103
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168144375
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:15 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Er zijn zo veel koninkrijken geweest in de geschiedenis, alsof er enkel Afrikaanse koninkrijken kapot zijn gemaakt door blanken.

Maar voor de opsomming over de voorbeelden die je geeft: Mali empire is kapot gegaan door de zoons van degene die het leidde, Ghana empire is kapot gegaan omdat Mali empire daar voor zorgde, Ashanti lijk je een punt mee te hebben en Benin veroorzaakte hun eigen noodlot door Britten te executeren, of niet?
Mijn punt is vooral dat Afrikanen niet "beter af" waren doordat de Europeanen kwamen. Ze hadden hun zalen prima op orde, Europese invloed heeft meer slecht gebracht dan goed.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168144450
Blacks be like "WE WUZ KANGZ"
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:37:21 #105
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168144725
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mijn punt is vooral dat Afrikanen niet "beter af" waren doordat de Europeanen kwamen. Ze hadden hun zalen prima op orde, Europese invloed heeft meer slecht gebracht dan goed.
Als je alles wat Europa heeft ingebracht zou weghalen uit Afrika, dan denk ik niet dat het er daar beter op wordt
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:37:31 #106
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168144732
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:31 schreef Pap89 het volgende:
Blacks be like "WE WUZ KANGZ"
Wat? :D
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:39:09 #107
436320 Hofleverancier
De Koninklijke Paler
pi_168144809
Maar we houden allemaal van tieten.

Spreek me tegen.
Met Koninklijke Groet,
Hofleverancier
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:41:27 #108
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168144911
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:39 schreef Hofleverancier het volgende:
Maar we houden allemaal van tieten.

Spreek me tegen.
Ik zeg geen nee tegen dikke tieten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:42:14 #109
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168144939
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:37 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Als je alles wat Europa heeft ingebracht zou weghalen uit Afrika, dan denk ik niet dat het er daar beter op wordt
Ik denk van wel. Dan hadden ze bijv geen explosieve bevolkingsgroei, de moeder van alle fuckups.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:42:39 #110
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168144955
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:42 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik denk van wel. Dan hadden ze bijv geen explosieve bevolkingsgroei, de moeder van alle fuckups.
Ja, oké :+
pi_168145158
Ik denk niet dat het angst is maar irritatie. Getinte mensen vinden het niet leuk om voor nigger te worden uitgemaakt. Terecht. Maar waarom noemen ze zichzelf wel zo en waarom noemen ze elkaar brothah? Ze dragen daarmee een statement uit dat ze omwille van hun huidskleur een groep vormen waar ik als blanke niet bij hoor. Dat is nogal raar. En het is ook racisme. Ze doen hetzelfde wat ze de 'witte mensen' verwijten.

Ook is het raar om de slavernij erbij te betrekken, want het is iets wat ze zelf niet hebben meegemaakt en het is iets waar ik mij niet schuldig aan heb gemaakt.

De mensen die dit doen, willen vooral in de slachtofferrol zitten en hebben geen zelfreflectie. Het levert niks constructiefs op. Het is eigenlijk erg zielig

De meeste getinte mensen doen dit niet. Echter de mensen die dit wel doen, vallen het meeste op. Net zoals tokkies waarschijnlijk het meest opvallen bij de blanke mensen.

Als jij echt nadeel ondervindt vanwege je huidskleur, verandert dat de zaak en moet je dat zeker aankaarten. Want je huidskleur mag nooit de aanleiding zijn voor een aangepaste behandeling in jouw nadeel
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:53:23 #112
436320 Hofleverancier
De Koninklijke Paler
pi_168145288
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zeg geen nee tegen dikke tieten.
Al het goede van melk.
Met Koninklijke Groet,
Hofleverancier
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:56:23 #113
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_168145391
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee.

Maar klopt mijn stelling in de OP? Zijn veel blanken bang voor "wraak" van de rest van de wereld?
Nope. Het commentaar waar je in de OP op doelt komt voort uit irritatie aan o.a. uitspraken van Quincy Gario en dergelijke lui. Deze mensen wakkeren anti blank sentiment aan waardoor er weer blanke mensen getriggered raken.

Helaas degenereren discussies over deze onderwerpen al heel snel in smakeloos met verwijten smijten (zie je hier ook al aan een groot aantal denigrerende posts). Erg irritant want voor beide partijen valt in de 1e instantie wel wat te zeggen.
  zondag 15 januari 2017 @ 00:14:10 #114
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168145826
Het zijn zelden mensen uit Afrika die issues hebben met hun zwartheid...
pi_168154650
hoelang kan een neger zijn poep inhouden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2017 11:33:08 ]
  zondag 15 januari 2017 @ 11:46:52 #116
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_168155060
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:19 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Vergeleken met topics over bloemen is het wel weer wat he.

Daarnaast staat cultuur los van racisme. Het demoniseren van een zogenaamd ras zie ik zelden voorbij komen, nou in de OP zie ik het wel.

In hoevere heeft racisme jou benadeeld in je kansen?
Openingspost kan op meerdere mannieren geinterpreteerd worden. Feitelijk gezien zegt TS niet dat alle blanken zo zijn.

Hij heeft het over de racistische en laffe blanken, niet over alle. Natuurlijk kan hij in gedachten wel alle blanken hebben, maar dat is niet wat hij schrijft.

En dit is heel goed vergelijkbaar met de vele topica over racistische zwarten / klagende zwarten etc. De betreffende users hebben het daar letterlijk ook niet over alle zwarten. Wel zouden ze desondanks wel kunnen denken dat alle of bijna alle zwarten zo zijn.

Los daarvan zitten er hier op FOK! ook enkele users die zich wel duidelijk sterk racistisch uitspreken jegens andere rassen maar dat is een relatief kleine groep.
Krekker is de bom!
pi_168157739
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:46 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Openingspost kan op meerdere mannieren geinterpreteerd worden. Feitelijk gezien zegt TS niet dat alle blanken zo zijn.

Hij heeft het over de racistische en laffe blanken, niet over alle. Natuurlijk kan hij in gedachten wel alle blanken hebben, maar dat is niet wat hij schrijft.
Hij benoemt eigenschappen zoals laf-zijn, racistisch-zijn en koppelt dit aan de paraplu 'blanken'. Feitenlijk schrijft hij wel dat blanken laf en racistisch zijn.
quote:
Stiekem zijn veel van de racistische blanken bang dat de zwarten wraak zullen proberen te nemen. Dat vind ik best zielig eigenlijk.

Klacht: laffe blanken die bang zijn dat de zwarten vergelding zoekt.
De term 'laffe blanken' is demoniserend voor de gehele groep en impliceert niet een eventueel gemaakt onderscheid in dappere en laffe blanken, het is gebruikt als n typering.

[ Bericht 3% gewijzigd door WodanIsGroot op 15-01-2017 13:26:13 ]
pi_168159705
welke 'opkomst' van de zwartmensch?
pi_168159728
TS die een lemming voor zijn eigen topic maakt :')
Play hard, go pro.
  zondag 15 januari 2017 @ 15:50:01 #120
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_168162782
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 13:20 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Hij benoemt eigenschappen zoals laf-zijn, racistisch-zijn en koppelt dit aan de paraplu 'blanken'. Feitenlijk schrijft hij wel dat blanken laf en racistisch zijn.

[..]

De term 'laffe blanken' is demoniserend voor de gehele groep en impliceert niet een eventueel gemaakt onderscheid in dappere en laffe blanken, het is gebruikt als n typering.
Net zoals "criminele Marokkanen zijn vervelende mensen" niet per definitie betekent dat alle Marokkanen crimineel zijn, betekent "racistische blanken die bang zijn" niet per definitie dat alle blanken racistisch zijn.

Wanneer jij spreekt over racistishe blanken die bang zijn en daarna jouw oordeel velt over dergelijke laffe blanken hoeft dit dus niet per definitie te betekenen dat jij alle blanken als laf beschouwt. Het kan wel zijn dat de persoon zo denkt, maar het is niet wat er letterlijk staat.
Krekker is de bom!
  zondag 15 januari 2017 @ 16:29:54 #121
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_168164189
Ik ben niet bang voor andersgekleurden, Dus ook niet voor hun 'wraak'.
With love :*
pi_168164722
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 15:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Net zoals "criminele Marokkanen zijn vervelende mensen" niet per definitie betekent dat alle Marokkanen crimineel zijn, betekent "racistische blanken die bang zijn" niet per definitie dat alle blanken racistisch zijn.
Er staat niet:
"criminele Marokkanen zijn vervelende mensen"
Er staat:
"racistische blanken die bang zijn"

'Die' verwijst naar een eerder genoemde persoon en daarom staat er wel: 'alle blanken zijn bang'. Anders had hij wel geschreven:
'racistische blanken zijn bang'

'stink bmws die lawaai maken'

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 15-01-2017 17:05:57 ]
  zondag 15 januari 2017 @ 17:08:18 #123
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_168165366
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 16:46 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Er staat niet:
"criminele Marokkanen zijn vervelende mensen"
Er staat:
"racistische blanken die bang zijn"

'Die' verwijst naar een eerder genoemde typering en daarom staat er wel: 'alle blanken zijn bang'. Anders had hij wel geschreven:
'racistische blanken zijn bang'
Sorry hoor maar "racistische blanken die bang zijn" = absoluut niet hetzelfde als alle blanken zijn racistisch en bang.

Racistische blanken die bang zijn = die specifieke groep blanken die racistisch EN bang zijn.

Rode snoepjes die lekker zijn slaat ook niet op alle snoepjes die lekker zijn.

En dit is niet mijn mening, dit is gewoon een hard feit.

Dat in de praktijk iemand van mening zou kunnen zijn dat alle blanken tot die groep behoren is wat anders. Maar wat de schrijver werkelijk denkt weten we niet.
Krekker is de bom!
  zondag 15 januari 2017 @ 18:04:38 #124
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168167267
Voor de duidelijkheid, ik denk niet dat alle blanken of de meeste blanken bewust racistisch zijn.

Ik doel vooral op fokkers die telkens een topic open over andere rassen en culturen om te klagen op een racistische manier.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 15 januari 2017 @ 18:12:37 #125
451005 Grems
Clown World
pi_168167616
Lijkt mij nogal logisch. Het gemiddeld zeer lage IQ van de gekleurde medemens gaat nogal eens samen met een hoge mate van agressie en onvoorspelbaarheid.
pi_168167641
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:04 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik denk niet dat alle blanken of de meeste blanken bewust racistisch zijn.

Ik doel vooral op fokkers die telkens een topic open over andere rassen en culturen om te klagen op een racistische manier.
Zoals jij nu doet?

Maar jij kan natuurlijk niet racistisch zijn want jij hebt zo'n roetveeg over je gezicht. Sowieso hebben al die woestijnratten anno 2017 helemaal niks te klagen. Als je nou ergens aan de ketting lag van een rijke blanke man dan had je recht van spreken. Janknegers zijn wellicht wel het irritanste volk dat er bestaat en dat heeft niks te maken met huidskleur.
pi_168167940
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:11 schreef Keep_Walking het volgende:
Vaak klagen fokkers over racisme van zwarten, of zwarten die klagen over racisme. Voor mij irritant, omdat ik zelf zwart ben en omdat ik vind dat de meeste fokkers gewoon onzin praat en weinig empathie heeft.

Maar in zo'n topic las ik iets wat me het beter deed begrijpen. Stiekem zijn veel van de racistische blanken bang dat de zwarten wraak zullen proberen te nemen. Dat vind ik best zielig eigenlijk.

Klacht: laffe blanken die bang zijn dat de zwarten vergelding zoekt.
Begin eens met het openslaan van een Nederlands taalboek voordat je topics opent Quincy Gario.
pi_168168040
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Welke statistieken?

En als zwarte Antilliaan heb ik het best moeilijk gehad in Nederland. Niet alleen omdat ik zwart ben, maar omdat ik mijn cultuur en familie moest verlaten voor een totaal andere wereld.
Je moest helemaal niets. Niemand heeft jou gevraagd hier naartoe te komen. We hadden er allen vrede mee gehad als je op de Antillen was gebleven. Leukste was nog geweest als je Silvaantje ook een uitnodiging had gestuurd om daar je buurvrouw te worden.
  zondag 15 januari 2017 @ 18:40:53 #129
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168168799
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:13 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Zoals jij nu doet?

Maar jij kan natuurlijk niet racistisch zijn want jij hebt zo'n roetveeg over je gezicht. Sowieso hebben al die woestijnratten anno 2017 helemaal niks te klagen. Als je nou ergens aan de ketting lag van een rijke blanke man dan had je recht van spreken. Janknegers zijn wellicht wel het irritanste volk dat er bestaat en dat heeft niks te maken met huidskleur.
Weer een double standard. Blanke fokkers posten regelmatig klaagtopics over negers en andere etniciteiten, maar als een zwarte een keer een topic opent worden ze allemaal boos.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168169457
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Weer een double standard. Blanke fokkers posten regelmatig klaagtopics over negers en andere etniciteiten, maar als een zwarte een keer een topic opent worden ze allemaal boos.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik merk dat niet alleen op FOK! maar overal in Nederland
  zondag 15 januari 2017 @ 19:40:31 #131
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_168171082
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:13 schreef WodanIsGroot het volgende:
En dit is een bescheiden voorbeeld van zwart racisme.

(Waar is de bron van de door je genoemde 'waarheid'? ).

Mag ik vragen in hoever jij zelf bent benadeeld door je zwart zijn?
Zoek voor de gein eens andere posts op van onderstaande users als je posts van echte racisten wil lezen. In onderstaande posts houden ze zich nog relatief braaf...

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:12 schreef Grems het volgende:
Lijkt mij nogal logisch. Het gemiddeld zeer lage IQ van de gekleurde medemens gaat nogal eens samen met een hoge mate van agressie en onvoorspelbaarheid.
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:13 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Zoals jij nu doet?

Maar jij kan natuurlijk niet racistisch zijn want jij hebt zo'n roetveeg over je gezicht. Sowieso hebben al die woestijnratten anno 2017 helemaal niks te klagen. Als je nou ergens aan de ketting lag van een rijke blanke man dan had je recht van spreken. Janknegers zijn wellicht wel het irritanste volk dat er bestaat en dat heeft niks te maken met huidskleur.
Krekker is de bom!
pi_168171092
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Weer een double standard. Blanke fokkers posten regelmatig klaagtopics over negers en andere etniciteiten, maar als een zwarte een keer een topic opent worden ze allemaal boos.
Ik ben niet boos. Het kan mij geen reet schelen, maar dat is juist 'mijn probleem'. Ik irriteer mij aan het feit dat jouw soort geen ruggegraat heeft en dit altijd denkt te moeten delen met de buitenwereld.

Als je geboren werd in de tijd van de slavernij dan had ik het kunnen begrijpen. Maar nu ben je geboren met een zilveren lepel in je waffel en nog doe je alsof de wereld tegen je is :')
pi_168171269
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 19:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zoek voor de gein eens andere posts op van onderstaande users als je posts van echte racisten wil lezen. In onderstaande posts houden ze zich nog relatief braaf...

[..]


[..]

Het iq klopt toch?



Verder heb je wel gelijk over die en zijn.
  zondag 15 januari 2017 @ 19:47:47 #134
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_168171395
Deze TS :')

Het is altijd aandoenlijk als zwartjes denken dat ze kunnen concurreren met de witte man.
Geen white privileges hebben :')
pi_168171993
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Racisme is niet zo erg. En je hebt gelijk, soms ben ik ook racistisch.

Mijn klacht is meer over de blanke autisten hier die altijd een klacht hebben over zwarte mensen die hun niks hebben aangedaan en veel leed heeft meegemaakt door de geschiedenis heen. Altijd maar gekanker zonder dat ze proberen in te leven in de ander.

En ik heb wel ruzie gehad met blanke boeren die mij niet mogen omdat ik zwart ben, ja. Geen KKK shit waren iedereen tegen me keerden. Maar gewoon lompe figuren waar het uit de hand liep.
En dat is dan ook precies de reden waarom ik een broertje dood heb aan dat gedoe over vergoeding / terugbetaling van blanken aan zwarten; ik heb ze niets aangedaan.

En op dezelfde manier houd ik zwarte mensen ook niet verantwoordelijk voor enig leed wat mij toebedeeld is.

Maar je hebt gelijk als je stelt dat bepaalde mensen op dit forum soms verdomde racistisch of xenofobisch kunnen zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168172396
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 19:40 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik ben niet boos. Het kan mij geen reet schelen, maar dat is juist 'mijn probleem'. Ik irriteer mij aan het feit dat jouw soort geen ruggegraat heeft en dit altijd denkt te moeten delen met de buitenwereld.

Als je geboren werd in de tijd van de slavernij dan had ik het kunnen begrijpen. Maar nu ben je geboren met een zilveren lepel in je waffel en nog doe je alsof de wereld tegen je is :')
Wat een dom en denigrerend antwoord :')

Als TS met een zilveren lepel in zijn mond is geboren, was dat in jouw geval een gouden lepel.

Je vindt dat hij het goed heeft in Nederland en daarom mag hij geen kritiek hebben.
pi_168172466
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:02 schreef probeer het volgende:

[..]

En dat is dan ook precies de reden waarom ik een broertje dood heb aan dat gedoe over vergoeding / terugbetaling van blanken aan zwarten; ik heb ze niets aangedaan.
Dat doen mensen zoals Sylvana. Ik vind TS veel genuanceerder dan dat rare mens.
pi_168172476
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:12 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Wat een dom en denigrerend antwoord :')

Als TS met een zilveren lepel in zijn mond is geboren, was dat in jouw geval een gouden lepel.

Je vindt dat hij het goed heeft in Nederland en daarom mag hij geen kritiek hebben.
Hij heeft het ook goed in Nederland anders was hij hier niet geweest. Vluchten en weglopen voor hun problemen zit in het DNA en ze krijgen het vanaf kinds af aan al mee. Dus als TS reden tot klagen was dan was hij allang alweer weer vertrokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2017 20:15:39 ]
pi_168172742
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:15 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Hij heeft het ook goed in Nederland anders was hij hier niet geweest. Vluchten en weglopen voor hun problemen zit in het DNA en ze krijgen het vanaf kinds af aan al mee. Dus als TS reden tot klagen was dan was hij allang alweer weer vertrokken.
TS mag het hier net zo goed hebben als jij en ik. Dat houdt o.a. in dat hij zijn mening mag uiten en kritiek mag hebben op een paar aspecten van de Nederlandse samenleving.

Als jij je daardoor op je pik getrapt voelt, zegt dat wat over jou en niet over hem.
pi_168172883
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

TS mag het hier net zo goed hebben als jij en ik. Dat houdt o.a. in dat hij zijn mening mag uiten en kritiek mag hebben op een paar aspecten van de Nederlandse samenleving.

Als jij je daardoor op je pik getrapt voelt, zegt dat wat over jou en niet over hem.
Dit is weer zo'n bericht dat nul toevoegt want het enige wat je nu zegt is dat hij het recht heeft op het voeren een discussie. Iets waar we al een aantal pagina's mee bezig zijn. Bedankt voor de berichtgeving cowboy
pi_168173494
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:26 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Dit is weer zo'n bericht dat nul toevoegt want het enige wat je nu zegt is dat hij het recht heeft op het voeren een discussie. Iets waar we al een aantal pagina's mee bezig zijn. Bedankt voor de berichtgeving cowboy
Je zet hem wel neer alsof hij achterlijk is.
pi_168173572
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Je zet hem wel neer alsof hij achterlijk is.
Dat doet hij zelf
pi_168173604
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:26 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Dit is weer zo'n bericht dat nul toevoegt want het enige wat je nu zegt is dat hij het recht heeft op het voeren een discussie. Iets waar we al een aantal pagina's mee bezig zijn. Bedankt voor de berichtgeving cowboy
Voeg jij wat toe dan? Je verweer is dat TS achterlijk is en dat hij niet zo moet zeiken omdat hij het in NL al zo goed heeft. En dat is nou precies de arrogantie en kortzichtigheid waar hij het over heeft.
pi_168173629
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:11 schreef Keep_Walking het volgende:
Vaak klagen fokkers over racisme van zwarten, of zwarten die klagen over racisme. Voor mij irritant, omdat ik zelf zwart ben en omdat ik vind dat de meeste fokkers gewoon onzin praat en weinig empathie heeft.

Maar in zo'n topic las ik iets wat me het beter deed begrijpen. Stiekem zijn veel van de racistische blanken bang dat de zwarten wraak zullen proberen te nemen. Dat vind ik best zielig eigenlijk.

Klacht: laffe blanken die bang zijn dat de zwarten vergelding zoekt.
Wat ben jij een racist zeg. Als je blanke mensen zo haat ga je toch in een land wonen waar iedereen zwart is? probleem opgelost.

Ik zeg slotje
pi_168173700
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Weer een double standard. Blanke fokkers posten regelmatig klaagtopics over negers en andere etniciteiten, maar als een zwarte een keer een topic opent worden ze allemaal boos.
Komt omdat je zo racistisch en jankerig bent.
pi_168173742
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Welke statistieken?

En als zwarte Antilliaan heb ik het best moeilijk gehad in Nederland. Niet alleen omdat ik zwart ben, maar omdat ik mijn cultuur en familie moest verlaten voor een totaal andere wereld.
Ah, maar dat komt dus niet door de boze witman zoals het onderwerp van je op
pi_168173764
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Voeg jij wat toe dan? Je verweer is dat TS achterlijk is en dat hij niet zo moet zeiken omdat hij het in NL al zo goed heeft. En dat is nou precies de arrogantie en kortzichtigheid waar hij het over heeft.
Ik ben een spiegel voor TS. Niets meer en niets minder
pi_168174114
Uitermate triest deze reacties. Je hoeft het niet met TS eens te zijn, maar als je er niet eens over wilt nadenken en je op je pik getrapt voelt omdat hij het waagt iets negatiefs te zeggen over de blanke autochtoon, ben je zielig en laf.
pi_168174183
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:49 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik ben een spiegel voor TS. Niets meer en niets minder
Ik zal jou eens een spiegel voorhouden

pi_168174931
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat mag.
ik vond donkere mensen een tijdje leuker dan blanke mensen, maar nu vind ik blanke mensen weer leuker na al dat gezeik van zwarte mensen.
  zondag 15 januari 2017 @ 21:42:59 #152
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168175941
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 21:18 schreef kzomba het volgende:

[..]

ik vond donkere mensen een tijdje leuker dan blanke mensen, maar nu vind ik blanke mensen weer leuker na al dat gezeik van zwarte mensen.
Gefeliciteerd.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168175970
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2017 21:00 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik zal jou eens een spiegel voorhouden

[ afbeelding ]
Ik kan mij hier wel in vinden inderdaad. Maar ik weet toch wel dat die woestijnratten het hier veel te goed hebben om nog terug te gaan naar die zandbak. Dat zeg ik dus ook niet meer dus
pi_168177459
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 21:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
en voor jou en je vrienden gecondoleerd.
pi_168179110
Ik ben een blanke die zich tegenwoordig van poco's wit moet noemen. Ik moet me schuldig voelen over mijn white privilege. Ik heb nog nooit van m'n leven mensen op huidskleur beoordeeld, maar er zijn mensen die niks anders doen dan dat.

Deze week stond nog weer een verhaal in de krant over het gebrek aan zwarte politici op verkiesbare plaatsen bij politieke partijen. Niemand stelt de vraag waarom zich kennelijk bijna geen zwarte aspirant-politici melden. Of hoe het komt dat er de afgelopen zo weinig zwarte politici zijn geslaagd in de politiek (zie onder meer de blunderende John Leerdam of de vroegtijdig vertrokken Tanja Jadnanansing; vorige keer nog op plek #4 van de PvdA-kandidatenlijst)

Voor de BRIT Awards zijn dit jaar in de categorie Best Male op David Bowie na alleen donkere artiesten genomineerd. Reden: vorig jaar was er kritiek op het gebrek aan zwarte genomineerden. Dat wordt nu "rechtgezet", waarbij huidskleur dus belangrijker wordt gemaakt dan muzikaal talent of staat van dienst. Hetzelfde zien we in Nederland bij de Zwarte Lijst: een speciale lijst met black music, gestart uit onvrede over het weinige aantal zwarte artiesten in de Top 2000. Dat dat gewoon de smaak van Nederland is, doet er niet toe...

Deze week was er grote ophef over een blanke acteur die Michael Jackson zou spelen in een, inmiddels gecancelde, film. Misselijkmakend, volgens "dochter" Paris Jackson. Dat terwijl je geen zwarte man vindt die lijkt op Michael Jackson in de laatste 15-20 jaar van z'n leven; volledig blank uitziend. Toen vorig jaar werd geopperd dat de donkere acteur Idris Elba de nieuwe James Bond moest worden, was dat echter een geweldig idee dat enthousiast werd ontvangen. Maar tussen deze twee voorbeelden mag je dan geen vergelijking maken, uiteraard, want Bond - altijd blank geweest - is een fictief personage...

Zo kun je heel lang doorgaan met voorbeelden waarbij mensen tegen elkaar worden opgezet op basis van huidskleur. Racisme werkt altijd maar één kant op, lijkt het. Ben ik bang voor "opkomende zwarten"? In de verste verte niet. Ik wens getalenteerde mensen toe dat ze kunnen "opkomen" in datgene waar ze goed in zijn: politiek, muziek, sport, of wat dan ook. Of ze blank of zwart zijn, zal me aan de bibs oxideren.

Maar waar ik wél bang voor ben, is de ontwikkeling waarbij huidskleur steeds meer op de spits wordt gedreven, steeds meer als een bepalend iets wordt gezien. Iets dat belangrijker is dan de identiteit, het talent en de kwaliteiten van de persoon die achter die huidskleur schuil gaat.
pi_168181210
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:47 schreef kzomba het volgende:

[..]

Komt omdat je zo racistisch en jankerig bent.
En jij kan het weten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168181376
klik om te spelen

Word hier aardig bang van, zal je dochter maar zijn in de plaatselijke dancing..
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_168181693
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:15 schreef probeer het volgende:

[..]

En jij kan het weten.
als ik racistisch kon ik mij beter inleven maar ik ben het minst racistische persoon van de hele wereld.
pi_168181872
De enige goeie zwarte is zwarte piet en die is tegenwoordig wit

Ik ben trouwens de op een na minst racistische persoon ter wereld
<hr>
pi_168181969
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:25 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

Word hier aardig bang van, zal je dochter maar zijn in de plaatselijke dancing..
Wat een teringvent is dat zeg, hij slaat haar eerst met de kop tegen de tafel aan en daarna rand hij haar gewoon aan en breekt bijna haar rug, wat een klootzak. Ik ben wel eens op Afrikaanse feestjes geweest en dan gaat dat dansen best ziek soms, sommige wijven liggen echt als sletten op de grond vingergebaren te maken, maar wat deze gast doet is gewoon apengedrag, echt apengedrag.
pi_168182013
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:21 schreef kzomba het volgende:

[..]

Wat een teringvent is dat zeg, hij slaat haar eerst met de kop tegen de tafel aan en daarna rand hij haar gewoon aan en breekt bijna haar rug, wat een klootzak. Ik ben wel eens op Afrikaanse feestjes geweest en dan gaat dat dansen best ziek soms, sommige wijven liggen echt als sletten op de grond vingergebaren te maken, maar wat deze gast doet is gewoon apengedrag, echt apengedrag.
Ik meen in de vrouw sylvana te herkennen, waarschijnlijk na die klap tegen d'r kop is ze politiek actief geworden
<hr>
pi_168182022
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Van wie moest je dat?

En wraak voor wat? Voor het uitvinden van electriciteit of het ontdekken van peniciline? Ik vind het zo vreemd dat zwarten denken nog iets te vereffenen te hebben met blanken. Zonder blanken hadden jullie het 10x zo slecht, ook in Afrika.
Dit lijkt me best sterk. De reden dat bv derdewereldlanden zo arm zijn komt omdat alle welvaartsmiddelen naar europa worden verhandeld. Als alleen het continent afrika bestond zouden de mensen gewoon alleen met elkaar verhandelen.
Mensen gingen, als ik het goed heb, ong 50.000 jaar geleden van afrika de hele wereld rond. Werd de wereld voor de niet-machtige landen ineens 10x beter toen europeanen na 50.000 jaar de wereld rondvaarden?
Ik denk dat bv indonesië het niet daarmee eens is. De armere hedendaagse bevolkingsgroepen in Afrika die hun voedsel op zien gaan aan de veeïndustrie zodat europeanen nog dikker worden zijn vast ook niet blij.

Dus ik ben wel nieuwsgierig naar je gedachtengang.
pi_168182078
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:26 schreef NobodyKerz het volgende:
De reden dat bv derdewereldlanden zo arm zijn komt omdat alle welvaartsmiddelen naar europa worden verhandeld ze een kutmentaliteit hebben
pi_168182106
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:32 schreef ikwordtergekvan het volgende:

[..]

Zo simpel zit het wel in de meesten van jullie hun hoofd. Maar het heeft puur met handel en de werking van de economie te maken. Er zijn zat gigantisch rijke Afrikanen met veel land die zo rijk worden omdat ze praktisch slaven gebruiken om simpele kutproducten aan europa te verkopen. Europa biedt altijd de laagste prijs en koopt veruit het meest, dus komen de producten niet bij de bevolking en blijven ze schijtarm terwijl de rijkere(zowel europa als de afrikaanse handelaars) alsmaar rijker worden. Gooi daar malaria, aids en zeer slechte basisvoorzieningen zoals ziekenhuizen of scholen bij, en je hebt een moeilijk te breken vicieuze cirkel.
pi_168182116
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:26 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Dit lijkt me best sterk. De reden dat bv derdewereldlanden zo arm zijn komt omdat alle welvaartsmiddelen naar europa worden verhandeld. Als alleen het continent afrika bestond zouden de mensen gewoon alleen met elkaar verhandelen.
Mensen gingen, als ik het goed heb, ong 50.000 jaar geleden van afrika de hele wereld rond. Werd de wereld voor de niet-machtige landen ineens 10x beter toen europeanen na 50.000 jaar de wereld rondvaarden?
Ik denk dat bv indonesië het niet daarmee eens is. De armere hedendaagse bevolkingsgroepen in Afrika die hun voedsel op zien gaan aan de veeïndustrie zodat europeanen nog dikker worden zijn vast ook niet blij.

Dus ik ben wel nieuwsgierig naar je gedachtengang.
Het is niet alleen omdat de middelen naar Europa worden verhandeld.

Het is omdat regeringsleiders in Afrika door en door corrupt zijn en de bevolking laten creperen en niets doen aan de infrastructuur de economie en gezondheidszorg.

Hoewel het IQ in Afrika beduidend lager is gemiddeld zijn in Afrika ook briljante en slimme mensen die wat kunnen betekenen voor deze wereld. maar doordat het gemiddelde iq lager ligt en de algemene ontwikkeling kunnen ze gewoon niet op eigen kracht vooruit komen.

Corruptie is echt het allergrootste probleem waardoor Afrika niet ontwikkeld. Nigeria is zo rijk aan grondstoffen dat alle inwoners van Nigeria in relatieve luxe zouden kunnen leven. Echter krijgt de bevolking niets en worden corrupte politici daar steeds rijker en rijker, een groot deel van de bevolking rot daar weg in armoede.

Deze leiders van Afrikaanse landen sluiten tot op de dag van vandaag steeds weer nieuwe contracten af met westerse landen. Ze gaan zelf over lijken en denken alleen aan hun eigen belang.

Kijk ook naar zuid Afrika, de economie is ingestort sinds er jacht wordt gemaakt op blanke boeren. Hele stukken land wat ze terug vorderen van de blanken die liggen nu al enkele tientallen jaren braak.

Er lijkt toch een tekortkoming te zijn bij een deel van de zwarte bevolking, als de zwarte mensen exact dezelfde kwaliteiten hadden als blanke mensen dan was hun welvaart ook meer ontwikkeld geweest.

Hoe kan het dat blanke mensen hele zwarte volksstammen aan zich konden onderwerpen? vraag je dat eens af hoe dat mogelijk is, wellicht is er daadwerkelijk een verschil in ontwikkeling en intelligentie.
pi_168182134
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:36 schreef NobodyKerz het volgende:
Zo simpel zit het wel in de meesten van jullie hun hoofd. Maar het heeft puur met handel en de werking van de economie te maken. Er zijn zat gigantisch rijke Afrikanen met veel land die zo rijk worden omdat ze praktisch slaven gebruiken om simpele kutproducten aan europa te verkopen. Europa biedt altijd de laagste prijs en koopt veruit het meest, dus komen de producten niet bij de bevolking en blijven ze schijtarm terwijl de rijkere(zowel europa als de afrikaanse handelaars) alsmaar rijker worden. Gooi daar malaria, aids en zeer slechte basisvoorzieningen zoals ziekenhuizen of scholen bij, en je hebt een moeilijk te breken vicieuze cirkel.
ik wist nie dat europa altijd rijk is geweest. 'en god maakte europa rijk' ok ik zie het.
pi_168182135
TANZANIA: De onontkoombare bevestiging van het vooroordeel en meer

1. De luie Afrikaan

Vraag een willekeurige Nederlander naar het kenmerk van ‘de Afrikaan’ en hij zal je zeggen dat alle Afrikanen lui zijn. Heb ik mij nooit afgevraagd waar dat vooroordeel vandaan komt, ook nu ik mij in een Afrikaans land begeef hoef ik het me niet af te vragen. Ik had na dag één de conclusie al getrokken, alhoewel iets genuanceerd.
Zo’n vier weken geleden kwam ik aan op Nairobi en nam ik de bus naar Korogwe in Tanzania om voor acht weken aan de slag te gaan in het ziekenhuis. De eerste twee weken werkte ik op de moeder- en kindafdeling. Het eerste wat me opviel was de grote hoeveelheid aan vrouwen, soms twee per bed, en de verstrekkende gevolgen van een bh-loze samenleving (neem het meer letterlijk dan figuurlijk). Het tweede wat me opviel waren de zittende verpleegsters die, zo bleek toen wij onze ronde wilden starten, zuchtend en sjokkend over een tijdspan van tien minuten een stapel dossiers wisten te verplaatsen van de kast naar de kar zodat wij onze ronde konden starten. Vanaf dat moment begon ik mij achter mijn oren te krabben en verbaasde ik mij keer op keer.
Zo wil het wel eens zo zijn dat je de temperatuur wilt weten van een patiënt. Na vijf keer vragen begint de verpleegster de tocht naar de thermometer en hoop jij dat ze überhaupt terugkomt en als ze terugkomt mag je van geluk spreken wanneer ze ook daadwerkelijk een thermometer bij zich heeft. De temperatuur wordt overigens netjes gemeten met een kwikthermometer die al het zweet van alle voorgaande oksels nog met zich meedraagt.
Opdrachten als meet de bloeddruk elke twee uur worden niet uitgevoerd en het hebben van geen tijd is niet de reden. Als je bloed geprikt wilt hebben of urine- of faecesonderzoek wilt laten plaatsvinden kun je het beste zelf alle stappen uitvoeren. Meestal raken namelijk of de monsters of de uitslagen kwijt.
Medicijnen worden soms niet gegeven, verbanden niet verwisseld, urinezakjes liggen nog steeds op bed terwijl de verpleging altijd wordt verteld dat de zak moet hangen, baby’s die niet ademen worden gewoon twee minuten laten liggen zonder dat er iets gebeurt...en ik kan zo nog wel even doorgaan.
Een poging om me te verzetten tegen de dreigende bevestiging van het vooroordeel liep op niets uit, want elke keer werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt en de feiten zeggen dat alles hier in versnelling één gaat en moeizaam en liever niet. Zelfs de arts van de afdeling die elke dag de ronde dient te doen probeert zijn taak af te staan aan de Deense arts-onderzoeker die de paar studie-patienten op zaal ziet ’s ochtends. Op andere afdelingen is het niet anders.
De vraag die bij mij rijst is: is het luiheid alleen of speelt motivatie een rol bij het niet of traag uitvoeren van taken? En is het beeld representatief voor de andere beroepsgroepen? En als het zo is dat het gros van de mensen in deze cultuur naar onze begrippen langzaam of ongemotiveerd werkt, waarom is dit zo? Is het het warme klimaat dat de mensen ooit in versnelling één heeft doen zetten en adapteert nakomeling na nakomeling zich aan deze gewoonte of zijn het de verwachtingen op de werkvloer die deze werkhouding mogelijk maakt. Om over na te denken.

2. Comfortabiliteit & Privacy, twee onbekende begrippen

Shaida is zestien en heeft twee kinderen die ze allebei met behulp van een keizersnede ter wereld heeft gebracht. Haar eerste kindje kreeg ze toen ze dertien was en nu is ze zwanger van haar derde kind. Ze ligt op een oude brancard midden in het halletje die leidt naar de twee operatiekamers van het ziekenhuis. Ze zal haar derde keizersnede ondergaan.
Drie zijden van het kleine halletje hebben grote glazen ramen waar elke minuut minstens tien mensen langs lopen. Er staat een tafel in de hoek waar de operatieassistenten en één van de artsen gezellig aan zitten te kletsen. Af en toe komt er iemand door de deur het halletje binnen en duwt dan Shaida op het brancard aan de kant om er langs te kunnen. Shaida ligt daar zo een uur en niemand die haar aankijkt of groet. Ze ligt in de weg, dus velen duwen haar aan de kant.
Shaida ligt op tafel. Het is een gewone operatietafel met een stuk zeil er overheen. Ze ligt helemaal naakt. Haar bolle buik vangt als enige zonlicht op dat door het raam naast de druppende airconditioner naar binnen schijnt. Ze kijkt wat om zich heen. De operatieassisenten zijn bezig de medicatie en de steriele gereedschappen klaar te leggen. Af en toe lopen ze de operatiekamer uit om na vijf minuten weer terug te komen. Een vlieg gaat op het been van Shaida zitten.
Een half uur later wast de arts zijn handen is hij klaar om zich steriel aan te kleden. Als hij dan zijn steriele velden heeft geopend en het zover is om het operatiegebied te ontsmetten heeft Shaida drie kwartier lang naakt op tafel gelegen. Na vijftig minuten zie je alleen nog maar het stukje buik dat de zonnestralen opving. Zestig minuten later is er een kind geboren.
Het is me vaker opgevallen dat het men niet uitmaakt hoe comfortabel de patiënt is. Ik vraag me eigenlijk af of comfortabel zijn überhaupt een betekenis heeft in dit land. Uren liggen de weeën hebbende vrouwen naakt op de houten banken van de verloskamer waar iedereen in en uit loopt, vaak in hun eigen bloed of vruchtwater en ook drie kwartier naakt liggen op de operatietafel is geen uitzondering. Wij zouden ons alles behalve comfortabel voelen in zo’n situatie. Ik weet niet hoe zij het beleven.
Daarbij komt dat privacy eveneens een onbekend begrip is, of in ieder geval geen begrip in het ziekenhuis, want naast de verloskamer waar iedereen in en uit kan lopen is ook de deur van een willekeurige kamer op de polikliniek nooit echt dicht en lopen er om de haverklap patiënten binnen. En bij het ondergaan van lichamelijk onderzoek moet je als patiënt maar hopen dat er niemand voor het gigantische raam langs loopt, want gordijnen hangen er niet.
Shaida had geen privacy en leek mij alles behalve een comfortabele middag te hebben gehad daar op de operatieafdeling. Ik had medelijden met haar, maar ik vraag me af of ze er erg onder geleden heeft. Misschien weet ze niet beter. Dat hoop je dan.

3. Ff je kind uitpoepen

De geboorte van je kind is in Nederland een feest. Tijdens de bevalling staat de toekomstige vader zenuwachtig de hand van moeder vast te houden en op het moment supreme weet hij niet wat hij moet doen, maar is hij intens gelukkig. Net als de moeder die dan het kind op haar borst heeft liggen. Hier heb ik de eerste twee weken mogen aanschouwen hoe het anders kan.
Er liggen drie kreunende en zwetende vrouwen in de kleine verloskamer. Allen liggen ze op harde tafels met zeil erover waar hun kind straks op geboren zal worden. Allen hebben ze tig doeken meegenomen (‘kangas’, die ze normaal als kleding dragen) die al hun vruchtwater en bloed moeten opvangen. Geen van de vaders zijn in de verste verte te bekennen. De baring zelf verloopt niet heel anders dan in Nederland, als je het slaan op de buik en het liggen in een plas bloed/vruchtwater buiten beschouwing laat. Echter, er is één ding dat aanzienlijk anders gaat. Nadat je als moeder al je energie hebt gegeven om het kind eruit te persen, wordt het kind niet op de borst gelegd, maar vrijwel meteen weggevoerd. Ver weg van de moeder. De pasgeborene wordt niet aan moeder laten zien. De moeder doet trouwens ook geen poging om een glimp op te vangen. Moeder lacht niet, moeder huilt niet, moeder kijkt emotieloos voor zich uit.
Laatst bracht ik een kindje die we een tijdje hadden moeten beademen naar haar moeder. Ik dacht haar blij te kunnen maken met haar inmiddels roze baby. Ze keek echter amper naar het kind en gaf geen blijk van een enkele emotie. Ook niet toen ik weg was.
Ik heb hier over nagedacht. Want hoe kan het dat ik in twee weken tijd geen enkele geluk uitstralende vrouw heb kunnen zien? Hoe kan het dat ik überhaupt geen emotie heb kunnen waarnemen? En waar zijn de vaders?
Ik legde deze vraag voor aan een goed Engels sprekende en goed opgeleide man die ik bij toeval tegenkwam. Hij vertelde me ten eerste, als antwoord op mijn laatste vraag, dat mannen niet zijn toegelaten op de afdeling en dat ze allemaal buiten staan te wachten. Deel twee neem ik niet voor waarheid aan, want ik mag toch aannemen dat de mannen werken als ze werk hebben. Bovendien heb ik geen hordes mannen mogen aanschouwen voor het ziekenhuis. Dat ze niet zijn toegelaten lijkt me een plausibele verklaring voor hun afwezigheid.
Verder vertelde hij me dat de verpleegkundigen op de afdeling alles behalve vriendelijk zijn tegenover de vrouwen die er liggen, iets wat ik al eerder van iemand anders had gehoord, en dat dit niet erg bevorderlijk is voor de stemming. Eén reden dat ik geen blije vrouwen heb mogen zien. Bovendien, zo vertelde hij, hebben vrouwen vaak geen controle over het krijgen van kinderen en zien ze het mogelijk eerder als een last om ze te krijgen. Ze zien op tegen de periode die volgt waarbij ze borstvoeding moet geven en voor het kind moeten zorgen. Daarnaast zou de hoge sterfte onder de kinderen leiden tot een reactie waarbij de moeders zich minder gaan hechten aan de kinderen.
Ik weet niet welke reden ik de meest aannemelijke vind. Het zal ongetwijfeld de combinatie van factoren zijn die maken dat deze vrouwen in een emotieloze leegte lijken te verkeren na de bevalling voor de buitenwereld. Wellicht weet de cultureel antropoloog van de Trippies hier meer over?

4. On the road

Rijden in Tanzania. Ik zal het niet gaan doen, maar er schijnen ongeschreven regels te zijn. Van drie mensen heb ik, los van elkaar, het volgende advies gekregen om op te volgen als ik de weg op zou gaan. Mocht je op een weg ergens in Tanzania het geluk niet aan jouw zijde hebben en een aanrijding krijgen, stop dan vooral niet. Hoe vreselijk gewond de aangereden persoon ook lijkt. Kijk niet om en rijd door. Voor je eigen veiligheid. Voor je leven.
In Tanzania is het, ook al is het uiteraard bij wet niet toegestaan, niet heel ongewoon om de mensen die bij een aanrijding betrokken zijn in elkaar te slaan of misschien zelfs te vermoorden. Een verkeersongeluk is trouwens niet de enige vrijbrief om geweld te gebruiken. Ook een dief mag geslagen of vermoord worden volgens de Tanzaniaanse normen en waarden.
Ik schrok hier uiteraard erg van. Wie slaat of vermoord er überhaupt iemand, maar iemand die na een aanrijding stopt om de aangeredene te helpen? En wie kan er nou doorrijden na een aanrijding? Deze gewoonte betekent dat rijden in Tanzania erg gevaarlijk is. Je bent al niet gelukkig als je in Tanzania een ongeluk krijgt, want de eerste hulp is hier waardeloos dus de kans dat je levend het ziekenhuis haalt is klein bij ernstig gewond zijn. Maar de kans dat je het ziekenhuis levend haalt wordt natuurlijk vele malen kleiner wanneer mensen doorrijden na een aanrijding.
Het laat zien dat een gebrek aan vertrouwen in het rechtssysteem ervoor zorgt dat mensen het heft in eigen handen nemen. Mensen geloven hier niet dat de schuldige berecht zal worden. Men kan namelijk gemakkelijk de corrupte politie omkopen. En het is sowieso nog maar de vraag of de politie de mogelijkheid heeft om goed uit te zoeken wie schuld heeft aan het ongeluk.In dit geval heeft een falend rechtssysteem waarschijnlijk meer doden op haar geweten dan men in eerste instantie denkt.
pi_168182153
Er zijn zeker slimme negers, sommige zijn echt helden en sommige zijn briljant

Neil degrasse Tyson
Morgen freeman
Barack Obama
Martin Luther king
Rapper Sjors
Chuck berry
<hr>
pi_168182179
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
Er zijn zeker slimme negers, sommige zijn echt helden en sommige zijn briljant

Neil degrasse Tyson
Morgen freeman
Barack Obama
Martin Luther king
Rapper Sjors
Chuck berry
morgan freeman :')
pi_168182186
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
Er zijn zeker slimme negers, sommige zijn echt helden en sommige zijn briljant

Neil degrasse Tyson
Morgen freeman
Barack Obama
Martin Luther king
Rapper Sjors
Chuck berry
Dan te bedenken dat al die negers die jij noemde allemaal een blanke voorouder hebben behalve rapper sjors dan.
pi_168182199
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:37 schreef kzomba het volgende:

[..]

Het is niet alleen omdat de middelen naar Europa worden verhandeld.

Het is omdat regeringsleiders in Afrika door en door corrupt zijn en de bevolking laten creperen en niets doen aan de infrastructuur de economie en gezondheidszorg.

Hoewel het IQ in Afrika beduidend lager is gemiddeld zijn in Afrika ook briljante en slimme mensen die wat kunnen betekenen voor deze wereld. maar doordat het gemiddelde iq lager ligt en de algemene ontwikkeling kunnen ze gewoon niet op eigen kracht vooruit komen.

Corruptie is echt het allergrootste probleem waardoor Afrika niet ontwikkeld. Nigeria is zo rijk aan grondstoffen dat alle inwoners van Nigeria in relatieve luxe zouden kunnen leven. Echter krijgt de bevolking niets en worden corrupte politici daar steeds rijker en rijker, een groot deel van de bevolking rot daar weg in armoede.

Deze leiders van Afrikaanse landen sluiten tot op de dag van vandaag steeds weer nieuwe contracten af met westerse landen. Ze gaan zelf over lijken en denken alleen aan hun eigen belang.

Kijk ook naar zuid Afrika, de economie is ingestort sinds er jacht wordt gemaakt op blanke boeren. Hele stukken land wat ze terug vorderen van de blanken die liggen nu al enkele tientallen jaren braak.

Er lijkt toch een tekortkoming te zijn bij een deel van de zwarte bevolking, als de zwarte mensen exact dezelfde kwaliteiten hadden als blanke mensen dan was hun welvaart ook meer ontwikkeld geweest.

Hoe kan het dat blanke mensen hele zwarte volksstammen aan zich konden onderwerpen? vraag je dat eens af hoe dat mogelijk is, wellicht is er daadwerkelijk een verschil in ontwikkeling en intelligentie.
Ik ben het eens met veel dingen die je zegt, maar je haakt onnodig veel in op IQ en intelligentie. Uit verscheidene onderzoeken blijkt dat gebrek aan voedsel een groot effect heeft op IQ en ontwikkeling. Daarbij hebben de armere landen slechte scholen en totaal geen mentale ontwikkeling. Hoe eerlijk is het dan om een IQ test af te nemen.

Daarbij schets je betekenisloze scenario's door bv te zeggen dat alles in afrika goed ging als ze blank waren geweest. Dit kun je onmogelijk weten, en die stelling heeft totaal geen meerwaarde.

De blanken konden hele volkstammen onderwerpen omdat ze veel betere technologie hadden. Ik vraag me ook af over welke periode je het hebt.

E: Chinezen hebben een hoger IQ dan veel rijkere landen. Met rijk bedoel ik de welvaart per hoofd van de bevolking. De helft in china is een arme boer die zich doodwerkt. Volgens jou beredenering zouden chinezen er zomaar doorheen moeten kunnen breken. Als het de geniale hardwerkende chinezen niet lukt, hoe moet het dan in een corrupt hoopje stront lukken? Hetzelfde geldt voor noordkorea.

Er is ook onderzoek gedaan op halfbloedkindjes in duitsland na de tweedewereldoorlog. Als zwart zijn pure domheid met zich meebracht zou dat moeten blijken uit de prestaties van deze gemixte mensen aangezien ze allemaal dezelfde start kregen. Echter was er geen significant verschil. Als je interesse hebt kan ik dat onderzoek wel opzoeken. Het werd besproken in een lezing/discussie van professor lawrence kraus.

[ Bericht 1% gewijzigd door NobodyKerz op 16-01-2017 01:53:23 ]
pi_168182290
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:39 schreef ikwordtergekvan het volgende:

[..]

ik wist nie dat europa altijd rijk is geweest. 'en god maakte europa rijk' ok ik zie het.
Dat zeg ik ook nergens. Als je een stelling vormt moet je wel wat meer tekst typen, ipv te quote-minen.
pi_168182302
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:45 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Ik ben het eens met veel dingen die je zegt, maar je haakt onnodig veel in op IQ en intelligentie. Uit verscheidene onderzoeken blijkt dat gebrek aan voedsel een groot effect heeft op IQ en ontwikkeling. Daarbij hebben de armere landen slechte scholen en totaal geen mentale ontwikkeling. Hoe eerlijk is het dan om een IQ test af te nemen.

Daarbij schets je betekenisloze scenario's door bv te zeggen dat alles in afrika goed ging als ze blank waren geweest. Dit kun je onmogelijk weten, en het heeft dus totaal geen waarde om te benoemen.

De blanken konden hele volkstammen onderwerpen omdat ze veel betere technologie hadden. Ik vraag me ook af over welke periode je het hebt.
Klopt ook voor een deel wat jij zegt en als er een iemand was die het lagere iq van Afrikanen wilde bestrijden dan was ik dat, je kan ook geen westers systeem in Afrika hanteren. logisch redeneren wordt ook aangeleerd op school, zonder die scholing zal je ook een lager iq hebben.

Toch begin ik de laatste tijd te twijfelen of donkere mensen idd iets minder potentie hebben dan blanke mensen.

Misschien is er toch een verschil, ik ken ook veel afrikanen en hoe diep de gesprekken ook gaan en hoe mooi de gesprekken soms ook zijn en de kennis die we uitwisselen, ik mis altijd een bepaalde diepgang in het gesprek, ik weet niet precies wat ik mis. Misschien is het abstraherend vermogen. Er zijn diverse onderzoeken gedaan dat de donkere negroïde bevolking een minder goed ontwikkeld abstraherend vermogen zou hebben.

Ik heb geen idee wat het precies is en waarom het allemaal zo gelopen is maar het is niet alleen de schuld van de blanke mens. Kijk eens in Afrika hoeveel onrecht er plaats vind en hoe ze hun eigen mensen soms afslachten, dat is echt groot onrecht. het slavernijverleden is dat ook maar op grote schaal passen ze nog steeds groot onrecht toe zonder inmenging van blanke mensen.

Ook weet jij misschien dat bepaalde Afrikanen heel strijdvaardig zijn en dapper en die laten zich niet zomaar onderwerpen aan overheersing. Hoe kan het dat miljoenen slaven met de blanke mensen meegingen? hoe kan dat? ze hadden wat wapens bij zich maar waren met lang niet zoveel dat ze een heel gebied kalm konden houden. Als de Afrikanen vochten tot het bittere eind had de hele slavenhandel nooit kunnen bestaan, dus hoe kan dat?

Hoogstwaarschijnlijk hadden de blanke goede contacten met koningen in west Afrika (in west Afrika bij de Madingo heette die vroeger keita) Ze hebben gewoon zelf veel mensen uitgeleverd aan de blanken en deden gewoon zelf actief mee in de slavenhandel.

Tot op de dag van vandaag!! het klopt dat Nederland pedofielen heeft, elk land heeft pedofielen maar in conflictgebieden worden nog steeds kinderen verkocht aan Nederlandse pedofielen, ik heb die Afrikaanse jongens moeten begeleiden toen ze in nederland kwamen.

Nog steeds worden neefjes verkocht door ooms voor enkele honderden euros!! waar is het zelfrespect en het respect?

Ook de slavenhandel heeft de zwarte bevolking zelf deels schuld aan.

Stel dat we nu 400 jaar terug in de tijd konden en konden horen wat onze voorouders te vertellen hadden over de slavenhandel, we zouden dan veel informatie krijgen die veel woede tegen de blanke enorm zou nuanceren.

Want de meeste slaven werden gewoon verkocht door familieleden, uiteraard zal er druk gebruikt zijn, maar het was voor de zwarte bevolking in Afrika ook gewoon handel waar ze actief aan mee werkte.
pi_168182539
Zwarten krijgen al zoveel aandacht. Via Tv en andere media. Hoeveel meer willen zij nu. Sociaal-maatschappelijk genieten zij meer positieve aandacht dan Indonezen, Chinezen whatever. Hele speelfilms op NPO over blanke vrouwen die een relatie krijgen met een Tom in Afrika. Is toch goed voor het imago. Jonge blanke vrouwtjesgeesten hersenspoelen met zieligheidsbeelden en "zwarten zijn best ok en passen bij een blanke huid" enzo. Weet je wat ik denk. Zwarten beseffen dat zij nooit van hun leven zullen lijken op een blanke. Keer op keer wanneer zij zichzelf in de spiegel terugzien. En dat moet best pijnlijk zijn.
pi_168184534
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 02:29 schreef Tamabralski het volgende:
Zwarten beseffen dat zij nooit van hun leven zullen lijken op een blanke. Keer op keer wanneer zij zichzelf in de spiegel terugzien. En dat moet best pijnlijk zijn.
Zwarte mensen weten ook wel dat ze niet op een blanke lijken. Ze hebben een donkerdere huidskleur, een bredere neus en kroeshaar. Daar is op zich niks pijnlijks aan om te zien: het is gewoon anders. Ik vind persoonlijk dat ze op een mooiere manier verouderen dan blanke mensen.

Hun uiterlijk maakt hen niet minder menselijk of minder intelligent.

Het racistische karakter is in Nederland dusdanig verminderd dat ze vrijwel gezien worden als gelijkwaardig mens. Vrijwel dus. Want er zijn nog steeds kleine doch pijnlijke punten waardoor ze zich toch net iets minderwaardig behandeld voelen.

Ik vond het eerst ook gezeik, maar nu kan ik het begrijpen.
pi_168186177
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:57 schreef kzomba het volgende:

[..]

Klopt ook voor een deel wat jij zegt en als er een iemand was die het lagere iq van Afrikanen wilde bestrijden dan was ik dat, je kan ook geen westers systeem in Afrika hanteren. logisch redeneren wordt ook aangeleerd op school, zonder die scholing zal je ook een lager iq hebben.

Toch begin ik de laatste tijd te twijfelen of donkere mensen idd iets minder potentie hebben dan blanke mensen.

Misschien is er toch een verschil, ik ken ook veel afrikanen en hoe diep de gesprekken ook gaan en hoe mooi de gesprekken soms ook zijn en de kennis die we uitwisselen, ik mis altijd een bepaalde diepgang in het gesprek, ik weet niet precies wat ik mis. Misschien is het abstraherend vermogen. Er zijn diverse onderzoeken gedaan dat de donkere negroïde bevolking een minder goed ontwikkeld abstraherend vermogen zou hebben.

Ik heb geen idee wat het precies is en waarom het allemaal zo gelopen is maar het is niet alleen de schuld van de blanke mens. Kijk eens in Afrika hoeveel onrecht er plaats vind en hoe ze hun eigen mensen soms afslachten, dat is echt groot onrecht. het slavernijverleden is dat ook maar op grote schaal passen ze nog steeds groot onrecht toe zonder inmenging van blanke mensen.

Ook weet jij misschien dat bepaalde Afrikanen heel strijdvaardig zijn en dapper en die laten zich niet zomaar onderwerpen aan overheersing. Hoe kan het dat miljoenen slaven met de blanke mensen meegingen? hoe kan dat? ze hadden wat wapens bij zich maar waren met lang niet zoveel dat ze een heel gebied kalm konden houden. Als de Afrikanen vochten tot het bittere eind had de hele slavenhandel nooit kunnen bestaan, dus hoe kan dat?

Hoogstwaarschijnlijk hadden de blanke goede contacten met koningen in west Afrika (in west Afrika bij de Madingo heette die vroeger keita) Ze hebben gewoon zelf veel mensen uitgeleverd aan de blanken en deden gewoon zelf actief mee in de slavenhandel.

Tot op de dag van vandaag!! het klopt dat Nederland pedofielen heeft, elk land heeft pedofielen maar in conflictgebieden worden nog steeds kinderen verkocht aan Nederlandse pedofielen, ik heb die Afrikaanse jongens moeten begeleiden toen ze in nederland kwamen.

Nog steeds worden neefjes verkocht door ooms voor enkele honderden euros!! waar is het zelfrespect en het respect?

Ook de slavenhandel heeft de zwarte bevolking zelf deels schuld aan.

Stel dat we nu 400 jaar terug in de tijd konden en konden horen wat onze voorouders te vertellen hadden over de slavenhandel, we zouden dan veel informatie krijgen die veel woede tegen de blanke enorm zou nuanceren.

Want de meeste slaven werden gewoon verkocht door familieleden, uiteraard zal er druk gebruikt zijn, maar het was voor de zwarte bevolking in Afrika ook gewoon handel waar ze actief aan mee werkte.
Ik vroeg over welke periode het had en vermoede al dat je het over de slavenhandel had. Je beantwoort je eigen vraag al over waarom de slavenhandel heeft kunnen plaatsvinden. Je hebt nu dus twee stellingen door elkaar heen lopen:
1) negers zijn dom dus werden ze overmeestert.
2) negers werden veraden door andere negers en mogen tevens niet zeiken over de slavenhandel.
Ik heb een beetje het gevoel dat je de discussie deels met jezelf aan het voeren bent, dus laat ik dit ff links liggen.

Hier is een studie die het tegengestelde van jouw bevindingen concludeert: https://en.wikipedia.org/wiki/Eyferth_study
Ik heb persoonlijk geen idee hoe significant het verschil in IQ is tussen mensenrassen. Wel weet ik dat het abstraherend vermogen waar jij het over hebt, ook bij bepaalde groepen blanken waar te nemen is. Als je in een refo dorp met de mensen in discussie gaat kom je er vrij snel achter dat ze dommer zijn dan nederlanders in steden. De conclusie die voor mij hieruit volgt is dat omgeving en ontwikkeling erg belangrijk zijn voor de uiteindelijke cognitieve vermogens van een individu. Nog een voorbeeld is racisme. De meest racistische nederlanders zijn vaak nederlanders in afgelegen dorpen die vaak ook religieus en conservatief zijn. Uit onderzoek blijkt dat racisten vaak dommer zijn. Dus hieruit kun je wederom concluderen dat omgeving en ontwikkeling/opvoeding een significante invloed is, in ieder geval significanter dan hoe zwart je bent.
Als de stelling dat omgeving belangrijker is dan ras enigsinds klopt, dan verklaart dat tevens de problematiek bij afrikanen, negers in de ghetto en bepaalde donkere subculturen hier in nederland.

Het is niet eerlijk om zomaar te concluderen dat ras A dommer is omdat er geen diepgang in hun gesprekken is, of omdat je vermoedt dat ras B het beter had gedaan in situatie X. Als je wil aantonen dat IQ verschillen significant zijn tussen rassen moet je dat aantonen in een studie waarbij alle andere factoren weinig tot geen invloed hebben. Bij globale IQ tests en veel amerikaanse tests is dat simpelweg niet het geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door NobodyKerz op 16-01-2017 11:47:02 ]
  maandag 16 januari 2017 @ 12:05:39 #177
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_168186607
Eens met TS enik ben zelf Arisch

laffe blanken die hetliefst alle negers weer zien werken als katoenplukker en ze hen kunnen zweepslagen
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_168186947
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:41 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Ik vroeg over welke periode het had en vermoede al dat je het over de slavenhandel had. Je beantwoort je eigen vraag al over waarom de slavenhandel heeft kunnen plaatsvinden. Je hebt nu dus twee stellingen door elkaar heen lopen:
1) negers zijn dom dus werden ze overmeestert.
2) negers werden veraden door andere negers en mogen tevens niet zeiken over de slavenhandel.
Ik heb een beetje het gevoel dat je de discussie deels met jezelf aan het voeren bent, dus laat ik dit ff links liggen.

Hier is een studie die het tegengestelde van jouw bevindingen concludeert: https://en.wikipedia.org/wiki/Eyferth_study
Ik heb persoonlijk geen idee hoe significant het verschil in IQ is tussen mensenrassen. Wel weet ik dat het abstraherend vermogen waar jij het over hebt, ook bij bepaalde groepen blanken waar te nemen is. Als je in een refo dorp met de mensen in discussie gaat kom je er vrij snel achter dat ze dommer zijn dan nederlanders in steden. De conclusie die voor mij hieruit volgt is dat omgeving en ontwikkeling erg belangrijk zijn voor de uiteindelijke cognitieve vermogens van een individu. Nog een voorbeeld is racisme. De meest racistische nederlanders zijn vaak nederlanders in afgelegen dorpen die vaak ook religieus en conservatief zijn. Uit onderzoek blijkt dat racisten vaak dommer zijn. Dus hieruit kun je wederom concluderen dat omgeving en ontwikkeling/opvoeding een significante invloed is, in ieder geval significanter dan hoe zwart je bent.
Als de stelling dat omgeving belangrijker is dan ras enigsinds klopt, dan verklaart dat tevens de problematiek bij afrikanen, negers in de ghetto en bepaalde donkere subculturen hier in nederland.

Het is niet eerlijk om zomaar te concluderen dat ras A dommer is omdat er geen diepgang in hun gesprekken is, of omdat je vermoedt dat ras B het beter had gedaan in situatie X. Als je wil aantonen dat IQ verschillen significant zijn tussen rassen moet je dat aantonen in een studie waarbij alle andere factoren weinig tot geen invloed hebben. Bij globale IQ tests en veel amerikaanse tests is dat simpelweg niet het geval.

Als je op basis van die onderzoeken het bewijs geleverd wil hebben dan zijn er genoeg onderzoeken die in het nadeel van de negroïde Afrikaanse bevolking zijn.

Dus wil je dat wel?

Wat racisme betreft dat racisten dommer zijn dat is ook een heel vaag onderzoek. als je het over extreem rechtse groeperingen hebt zoals neo nazi's dan geloof ik je, maar iedereen maakt onderscheid en iedereen is racistisch. Veel Afrikanen in Nederland willen niks met Nederlanders te maken hebben terwijl ze hier wonen, ik kan dus eenvoudig concluderen dat ze dan racistisch zijn en dom.

Het feit is wel dat Afrika achterloopt op de rest van de wereld en het is ook oneerlijk om de blanke daar de schuld van te geven. Ze doen daar zelf dus iets niet goed.

Ze kunnen wel allemaal bonden en actiegroeperingen gaan oprichten die voor de rechten van de zwarte man opkomen en die tegen blanke onderdrukking strijden maar dat is echt tijdverspilling.

Je kan beter echt goede positieve acties opstarten en het zwaartepunt verleggen vanuit de slachtofferrol naar productiviteit.

Mijn stelling is niet dat negers dom zijn, dat heb je verkeerd begrepen. Ik vraag mij af of ze minder capaciteiten hebben om hun economie te laten floreren.

Die tweede stelling heb ik nooit beweerd, dat heb je er zelf van gemaakt.
Negers werden wel keihard genaaid door hun eigen mensen, maar dat ze niet mogen zeiken zeg ik niet. Ze mogen zeiken wat ze willen, Maar het was een samenwerking met de blanken en niet alleen de boze blanke heeft ze al dat onrecht aangedaan.

Dus als ze zeiken moeten ze consequent zeiken, en ook zeiken op hun eigen machthebbers.
pi_168186984
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:05 schreef corehype het volgende:
Eens met TS enik ben zelf Arisch

laffe blanken die hetliefst alle negers weer zien werken als katoenplukker en ze hen kunnen zweepslagen
Bij wijze van spreke dan ;)

Maar het valt me op hoe weinig inlevingsvermogen mensen hebben. Ik probeer mij te verplaatsen in de situatie van TS. Ik kan het dan wellicht niet helemaal begrijpen, maar ik kan mij er wel een voorstelling van maken.

Het lijkt me heel normaal als je op zo'n manier redeneert. Daarom vind ik het des te merkwaardiger dat veel mensen kortzichtig en stellig zijn en überhaupt niet eens moeite doen om het van de andere kant te bekijken.
pi_168187438
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Bij wijze van spreke dan ;)

Maar het valt me op hoe weinig inlevingsvermogen mensen hebben. Ik probeer mij te verplaatsen in de situatie van TS. Ik kan het dan wellicht niet helemaal begrijpen, maar ik kan mij er wel een voorstelling van maken.

Het lijkt me heel normaal als je op zo'n manier redeneert. Daarom vind ik het des te merkwaardiger dat veel mensen kortzichtig en stellig zijn en überhaupt niet eens moeite doen om het van de andere kant te bekijken.
Omdat TS racistisch is, het heeft geen zin om daar aandacht aan te besteden.

Ga eens vrienden worden met Afrikanen, ga bij hun eten ga je aanpassen aan hun cultuur en probeer hun normen en waarden over te nemen.

Als je dat doet ben je gewoon een bitch want het verschil is er en zal er altijd blijven.

Het is geen kortzichtigheid van de meeste mensen, het is strijdbaar zijn tegen de mensen die iedereen voor racist uitmaken en ze van alles in de schoenen willen schuiven omdat ze zelf in de slachtofferrol zitten.

En het raarste van je reactie vind ik dat je zegt TS te begrijpen, wat begrijp je precies uit zijn post? Kun je dat uitleggen?

Wat begrijp je uit zijn post wat hij daar neergeschreven heeft? Noem het me, dan kan ik reageren of ik dat ook begrijp of niet.
pi_168188200
Ik had eigenlijk nog een vraag voor de TS. Voel jij je je als Antiliaan meer verwant met een Nederlander of met een Afrikaan?

Ik zelf zie grote verschillen tussen Antilianen en Afrikanen, en vindt de mentaliteit eerder Nederlands dan Afrikaans. Ik vraag me af hoe jij dat als Antilaan ervaart?

Met de eventuele vervolg-vraag: Hoe je de recente influx van Afrikanen in Nederland ervaart in opzichte de beeldvorming naar gekleurde Nederlanders toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 16-01-2017 14:17:27 ]
pi_168188520
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:17 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ik had eigenlijk nog een vraag voor de TS. Voel jij je je als Antiliaan meer verwant met een Nederlander of met een Afrikaan?

Ik zelf zie grote verschillen tussen Antilianen en Afrikanen, en vindt de mentaliteit eerder Nederlands dan Afrikaans. Ik vraag me af hoe jij dat als Antilaan ervaart?

Met de eventuele vervolg-vraag: Hoe je de recente influx van Afrikanen in Nederland ervaart in opzichte van de beeld vorming naar gekleurde Nederlanders toe.
Antillianen hebben sowieso een deel de Nederlandse cultuur meegekregen.
Antillianen gedragen zich ook vaak gangster en onbeschoft op feestjes, Afrikanen zijn heel beleefd en netjes in de meeste gevallen.

Alle Antillianen hebben ook blanke voorouders, daarnaast heeft de gemiddelde Antilliaan een veel grotere kans om blanke voorouders te hebben die plantagehouder waren dan dat Nederlanders dat hebben.

Die racistische slavendrijvers zitten dus meer in de genen van Antillianen zelf dan van de mensen die ze daarvan beschuldigen.
pi_168188534
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:22 schreef kzomba het volgende:

[..]

Als je op basis van die onderzoeken het bewijs geleverd wil hebben dan zijn er genoeg onderzoeken die in het nadeel van de negroïde Afrikaanse bevolking zijn.

Dus wil je dat wel?

Wat racisme betreft dat racisten dommer zijn dat is ook een heel vaag onderzoek. als je het over extreem rechtse groeperingen hebt zoals neo nazi's dan geloof ik je, maar iedereen maakt onderscheid en iedereen is racistisch. Veel Afrikanen in Nederland willen niks met Nederlanders te maken hebben terwijl ze hier wonen, ik kan dus eenvoudig concluderen dat ze dan racistisch zijn en dom.
Nee de conclusie is dat racisten dom zijn. Racistische zwarten/witten zijn dus dom. Ik ken helemaal geen afrkanen die niks met nederlanders te maken willen hebben. Ik zou je graag verzoeken voorbeelden te nemen die enigsinds toetsbaar zijn. Je gebruikt nogal vaak persoonlijke ervaringen en anakdotes waar ik niks mee kan.

Er zijn verschillende mate van racisme, en ik heb het niet over extreme neo-nazis. Dingen als racisme en homofobie zie je gewoonweg vaker bij de dommere mensen.

quote:
Het feit is wel dat Afrika achterloopt op de rest van de wereld en het is ook oneerlijk om de blanke daar de schuld van te geven. Ze doen daar zelf dus iets niet goed.
Als je denkt dat ik insinueer dat blanken (deels) schuldig zijn aan het achterlopen van Afrika dan heb je me verkeerd begrepen. :)

quote:
Ze kunnen wel allemaal bonden en actiegroeperingen gaan oprichten die voor de rechten van de zwarte man opkomen en die tegen blanke onderdrukking strijden maar dat is echt tijdverspilling.

Je kan beter echt goede positieve acties opstarten en het zwaartepunt verleggen vanuit de slachtofferrol naar productiviteit.
Dit is een hele andere discussie.

quote:
Mijn stelling is niet dat negers dom zijn, dat heb je verkeerd begrepen. Ik vraag mij af of ze minder capaciteiten hebben om hun economie te laten floreren.
Ik kan aan de hand van je posts zien dat jij je dat inderdaad afvraagt. Je trekt al snel de conclusie dat die stelling klopt terwijl je dat helemaal niet kan weten. Ik heb al eerder china als voorbeeld genomen dat bv IQ niet zo deterministisch is als jij denkt a;s het gaat om welvaart. Dus je zal moeten aantonen hoe deterministisch het nou is.

quote:
Die tweede stelling heb ik nooit beweerd, dat heb je er zelf van gemaakt.
Negers werden wel keihard genaaid door hun eigen mensen, maar dat ze niet mogen zeiken zeg ik niet. Ze mogen zeiken wat ze willen, Maar het was een samenwerking met de blanken en niet alleen de boze blanke heeft ze al dat onrecht aangedaan.

Dus als ze zeiken moeten ze consequent zeiken, en ook zeiken op hun eigen machthebbers.
Volgens mij heb ik in al mijn posts gezegd dat het aan de manier van handel ligt die ervoor zorgt dat veel afrikaanse landen arm zijn. Ik heb een beetje het gevoel dat je met mij discussieert en een denkbeeldig persoon.
pi_168188615
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:30 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Nee de conclusie is dat racisten dom zijn. Racistische zwarten/witten zijn dus dom. Ik ken helemaal geen afrkanen die niks met nederlanders te maken willen hebben.

Er zijn verschillende mate van racisme, en ik heb het niet over extreme neo-nazis. Dingen als racisme en homofobie zie je gewoonweg vaker bij de dommere mensen.

[..]

Als je denkt dat ik insinueer dat blanken (deels) schuldig zijn aan het achterlopen van Afrika dan heb je me verkeerd begrepen. :)

[..]

Dit is een hele andere discussie.

[..]

Ik kan aan de hand van je posts zien dat jij je dat inderdaad afvraagt. Je trekt al snel de conclusie dat die stelling klopt terwijl je dat helemaal niet kan weten. Ik heb al eerder china als voorbeeld genomen dat bv IQ niet zo deterministisch is als jij denkt a;s het gaat om welvaart. Dus je zal moeten aantonen hoe deterministisch het nou is.

[..]

Volgens mij heb ik in al mijn posts gezegd dat het aan de manier van handel ligt die ervoor zorgt dat veel afrikaanse landen arm zijn. Ik heb een beetje het gevoel dat je met mij discussieert en een denkbeeldig persoon.
Je komt zelf met een aantal tegenstrijdigheden.

Maar wat is je punt?

wat wil je zeggen?
pi_168188693
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:33 schreef kzomba het volgende:

[..]

Je komt zelf met een aantal tegenstrijdigheden.

Maar wat is je punt?

wat wil je zeggen?
Dat de conclusies die jij trekt met betrekking tot intelligentie en welvaart nogal ongefundeerd zijn. In mijn eerste post naar jou gaf ik vrij duidelijk aan wat het punt was. Om de één of andere reden blijf je toch terugvallen op totaal andere onderwerpen.
pi_168188775
@kzomba

Mijn ervaringen met Antilianen en Afrikanen zijn het tegenivergestelde van jou. Namelijk dat een Antiliaan voor rede vatbaar is, de maatschappij kent en zich schikt in de maatschappij. Mijn ervaringen met Afrikanen zijn het tegenovergestelde hiervan.

Beleefd en netjes zijn niet de kenmerken die ik zie bij Afrikanen in Nederland. Ik heb toevallig tijdens en na mijn studie in totaal 5 jaar achter de bar in een coffeeshop gewerkt en heb eerlijk gezegd de gemiddelde Afrikaan als onbeschoft, onfatsoenlijk, ongeintresseerd en als vies ervaren (letterlijk vies in het gebruik van een toilet of een consumptie).

Mijn ervaring met Antilianen zijn enigzins gelijk (zij het iets zwakker) als mijn ervaringen met Surinamers namelijk: open, jovaal, geintresseerd en wanneer nodig gepast bescheiden.
pi_168188823
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:36 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Dat de conclusies die jij trekt met betrekking tot intelligentie en welvaart nogal ongefundeerd zijn. In mijn eerste post naar jou gaf ik vrij duidelijk aan wat het punt was. Om de één of andere reden blijf je toch terugvallen op totaal andere onderwerpen.
Oke Afrikanen hebben een lager iq omdat ze geen goed eten hebben zeg je.

En je zegt dat Afrikanen overmeesterd zijn door de blanken omdat ze wapens hadden.

De eerste zou heel goed kunnen.

De tweede heb ik je uitgebreidt antwoord opgegeven maar jij zegt dat het er dan niet over gaat en dat het een heel andere discussie is.

Blanken hebben samengewerkt met zwarten daardoor konden ze miljoenen slaven verhandelen. Het was gewoon handel waar de zwarten aan meegewerkt hebben.
  maandag 16 januari 2017 @ 14:00:12 #188
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_168189436
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 02:29 schreef Tamabralski het volgende:
Zwarten krijgen al zoveel aandacht. Via Tv en andere media. Hoeveel meer willen zij nu. Sociaal-maatschappelijk genieten zij meer positieve aandacht dan Indonezen, Chinezen whatever. Hele speelfilms op NPO over blanke vrouwen die een relatie krijgen met een Tom in Afrika. Is toch goed voor het imago. Jonge blanke vrouwtjesgeesten hersenspoelen met zieligheidsbeelden en "zwarten zijn best ok en passen bij een blanke huid" enzo. Weet je wat ik denk. Zwarten beseffen dat zij nooit van hun leven zullen lijken op een blanke. Keer op keer wanneer zij zichzelf in de spiegel terugzien. En dat moet best pijnlijk zijn.
Je eigen rassenhierarchie projecteren op anderen is anders ook best pijnlijk.
wooblabalurg
  maandag 16 januari 2017 @ 14:03:21 #189
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_168189569
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:48 schreef kzomba het volgende:

[..]

Omdat TS racistisch is, het heeft geen zin om daar aandacht aan te besteden.

Ga eens vrienden worden met Afrikanen, ga bij hun eten ga je aanpassen aan hun cultuur en probeer hun normen en waarden over te nemen.

Als je dat doet ben je gewoon een bitch want het verschil is er en zal er altijd blijven.

Het is geen kortzichtigheid van de meeste mensen, het is strijdbaar zijn tegen de mensen die iedereen voor racist uitmaken en ze van alles in de schoenen willen schuiven omdat ze zelf in de slachtofferrol zitten.

En het raarste van je reactie vind ik dat je zegt TS te begrijpen, wat begrijp je precies uit zijn post? Kun je dat uitleggen?

Wat begrijp je uit zijn post wat hij daar neergeschreven heeft? Noem het me, dan kan ik reageren of ik dat ook begrijp of niet.

Tokkie gespot.

Maar zelf in het butenland altijd hagelslag en lokale kaas meenemen op de camping... MET NL-ers of course en nergens aanpassen :')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_168189645
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 14:03 schreef corehype het volgende:

[..]

Tokkie gespot.

Maar zelf in het butenland altijd hagelslag en lokale kaas meenemen op de camping... MET NL-ers of course en nergens aanpassen :')
Jij bent de tokkie waarschijnlijk, ik herken me geen enkele letter in wat je schrijft.

Toch weer mooi hoeveel vooroordelen mensen kunnen hebben zonder dat ze daar ook maar een enkele reden voor hebben om dat aan te nemen.

Jij levert het bewijs van de kortzichtigheid en bekrompenheid voor vele mensen, mensen die racistisch zijn denken zoals jij.
  maandag 16 januari 2017 @ 14:06:43 #191
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_168189690
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 14:05 schreef kzomba het volgende:

[..]

Jij bent de tokkie waarschijnlijk, ik herken me geen enkele letter in wat je schrijft.

Toch weer mooi hoeveel vooroordelen mensen kunnen hebben zonder dat ze daar ook maar een enkele reden voor hebben om dat aan te nemen.

Jij levert het bewijs van de kortzichtigheid en bekrompenheid voor vele mensen, mensen die racistisch zijn denken zoals jij.
Gelukkig zijn onze internethelden voornamelijk stoer op internet en roepen ze op tot burgeroorlog.
Bij de lokale gym zijn ze de bitch als ze moeten wachten op de neger die niet voor hen weg wilt gaan op de dumbellrack (en ook nog es exclusief blanke meiden neukt die hen geen oog geven) :')

Maar hey vooral PVV blijven stemmen en zeggen dat er een complot bestaat om blanken uit te roeien.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_168189758
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 14:06 schreef corehype het volgende:

[..]

Gelukkig zijn onze internethelden voornamelijk stoer op internet en roepen ze op tot burgeroorlog.
Bij de lokale gym zijn ze de bitch als ze moeten wachten op de neger die niet voor hen weg wilt gaan op de dumbellrack (en ook nog es exclusief blanke meiden neukt die hen geen oog geven) :')

Maar hey vooral PVV blijven stemmen en zeggen dat er een complot bestaat om blanken uit te roeien.
Alweer allemaal nonsens, verbazingwekkend hoeveel nietszeggende onzin je kan schrijven zonder onderbouwing, dat is ook best wel knap.

Nogmaals ik herken mij wederom geen enkele letter in jouw schrijven, misschien moet je toch even aan jezelf gaan werken want je vult in voor andere mensen.

Daar heb je cognitieve gedragstherapie voor, dat heb je hard nodig als ik het zo eens lees.
Bedank me later maar als je de therapie hebt afgerond.
pi_168190124
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:40 schreef kzomba het volgende:

[..]

Oke Afrikanen hebben een lager iq omdat ze geen goed eten hebben zeg je.

En je zegt dat Afrikanen overmeesterd zijn door de blanken omdat ze wapens hadden.

De eerste zou heel goed kunnen.

De tweede heb ik je uitgebreidt antwoord opgegeven maar jij zegt dat het er dan niet over gaat en dat het een heel andere discussie is.

Blanken hebben samengewerkt met zwarten daardoor konden ze miljoenen slaven verhandelen. Het was gewoon handel waar de zwarten aan meegewerkt hebben.
Dat heb ik nergens ontekent. Daarom vroeg ik over welke periode je het had. Dat kwam namelijk totaal niet naar voren in je post.
pi_168190562
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 14:20 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens ontekent. Daarom vroeg ik over welke periode je het had. Dat kwam namelijk totaal niet naar voren in je post.
Oke dus het ligt niet alleen aan de blanken? bijzondere zwarte kerel ben je dan, meeste geven toch echt de blanken de schuld van al hun leed.
pi_168190708
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:36 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Dat de conclusies die jij trekt met betrekking tot intelligentie en welvaart nogal ongefundeerd zijn. In mijn eerste post naar jou gaf ik vrij duidelijk aan wat het punt was. Om de één of andere reden blijf je toch terugvallen op totaal andere onderwerpen.
China is geen juist voorbeeld doordat Mao er 60 jaar geleden een feodale maatschappij heeft geforceerd. En letterlijk het intellect heeft vermoord.
pi_168192061
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 14:33 schreef kzomba het volgende:

[..]

Oke dus het ligt niet alleen aan de blanken? bijzondere zwarte kerel ben je dan, meeste geven toch echt de blanken de schuld van al hun leed.
Ik had al zo'n vermoeden dat je aan het strawmannen was omdat je vooraf dacht te kunnen bepalen wat mijn standpunten waren.
Beetje jammer wel.
pi_168192173
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 14:38 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

China is geen juist voorbeeld doordat Mao er 60 jaar geleden een feodale maatschappij heeft geforceerd. En letterlijk het intellect heeft vermoord.
Ik denk dat de afrikaanse landen waar het gemiddelde IQ 80 of zo is ook niet de beste voorzieningen hebben betreft school en educatie. Het is vrij lastig vast te stellen waarom hele volkeren arm of dom zijn, en het verbaast mij vaak dat mensen concluderen dat het volledig komt omdat ze zwart zijn. Dit is in mijn ogen net zo dom als zwarten die zeggen dat wit de schuld heeft aan alles. Het is allemaal even ongefundeerd en achterlijk, toch zie je dit soort dingen 99% van de tijd in dit soort discussies.

Best ironisch hoeveel mensen met elkaar gemeen hebben als het gaat om falande standpunten en premissen. Het enige verschil is aan welke kant je staat. Dezelfde drogredenen worden 24/7 door iedereen gebruikt.
pi_168192459
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:11 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Ik had al zo'n vermoeden dat je aan het strawmannen was omdat je vooraf dacht te kunnen bepalen wat mijn standpunten waren.
Beetje jammer wel.
wat is er?
pi_168192470
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:48 schreef kzomba het volgende:

[..]

Omdat TS racistisch is, het heeft geen zin om daar aandacht aan te besteden.

Ga eens vrienden worden met Afrikanen, ga bij hun eten ga je aanpassen aan hun cultuur en probeer hun normen en waarden over te nemen.

Als je dat doet ben je gewoon een bitch want het verschil is er en zal er altijd blijven.

Het is geen kortzichtigheid van de meeste mensen, het is strijdbaar zijn tegen de mensen die iedereen voor racist uitmaken en ze van alles in de schoenen willen schuiven omdat ze zelf in de slachtofferrol zitten.

En het raarste van je reactie vind ik dat je zegt TS te begrijpen, wat begrijp je precies uit zijn post? Kun je dat uitleggen?

Wat begrijp je uit zijn post wat hij daar neergeschreven heeft? Noem het me, dan kan ik reageren of ik dat ook begrijp of niet.

Hou toch op met janken en ga je bezinnen, man! :')
pi_168192516
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:28 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Hou toch op met janken en ga je bezinnen, man! :')
oh, nu ga je in dit topic verder na allemaal nonsens uitgekraamd te hebben.
pi_168192535
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:28 schreef kzomba het volgende:

[..]

wat is er?
Ik vind et jammer dat hele discussies omtrent rassen altijd vertroebelen op deze manier. Ik probeer alles objectief te bekijken en toetsbare informatie te leveren. Waarom is dat terug verwachten altijd teveel gevraagd. Of verwacht ik teveel van klaagbak.
pi_168192601
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:15 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Ik denk dat de afrikaanse landen waar het gemiddelde IQ 80 of zo is ook niet de beste voorzieningen hebben betreft school en educatie. Het is vrij lastig vast te stellen waarom hele volkeren arm of dom zijn, en het verbaast mij vaak dat mensen concluderen dat het volledig komt omdat ze zwart zijn. Dit is in mijn ogen net zo dom als zwarten die zeggen dat wit de schuld heeft aan alles. Het is allemaal even ongefundeerd en achterlijk, toch zie je dit soort dingen 99% van de tijd in dit soort discussies.

Jij refereerde naar China als voorbeeld waar iq en welvaart niet evenredig aan elkaar zijn, ik geeft vervolgens aan waarom dit zo is.

"Het is vrij lastig vast te stellen waarom hele volkeren arm of dom zijn, en het verbaast mij vaak dat mensen concluderen dat het volledig komt omdat ze zwart zijn."

Het waarom heeft verschillende oorzaken, waaronder vooral de cultuur en genetische kwaliteiten. Zaken waarop er is geselecteerd en voortgeplant in Afrika. Dat er daardoor een duidelijke relatie bestaat tussen genetica en iq is normaal.

Scholing heeft namelijk niet veel met iq te maken, want wat is iq?
"Het geheel van cognitieve of verstandelijke vermogens dat nodig is om kennis te verwerven en daar op een goede wijze gebruik van te maken, teneinde problemen op te lossen die een vast omschreven doel en structuur hebben".

Een iq heb je en is zozeer niet aan te leren. Je krijgt het dmv van de genen uit je eigen stamboom.

[ Bericht 17% gewijzigd door WodanIsGroot op 16-01-2017 15:41:43 ]
pi_168192603
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:30 schreef kzomba het volgende:

[..]

oh, nu ga je in dit topic verder na allemaal nonsens uitgekraamd te hebben.
Jij bent degene die nonsens uitkraamt hoor.
pi_168192621
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:31 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Ik vind et jammer dat hele discussies omtrent rassen altijd vertroebelen op deze manier. Ik probeer alles objectief te bekijken en toetsbare informatie te leveren. Waarom is dat terug verwachten altijd teveel gevraagd. Of verwacht ik teveel van klaagbak.
Kerel, wat wil je? dat mensen je gaan begrijpen? of dat ze niet meer racistisch zijn? of dat ze net zo min racistisch zijn als jij bent? of een open dialoog over racisme? Ik snap echt niet wat je wilt.
pi_168192634
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Jij bent degene die nonsens uitkraamt hoor.
Ik ben even een Italiaanse bol met salami aan het eten meneer de arier.
  maandag 16 januari 2017 @ 15:47:10 #206
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168192900
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:17 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ik had eigenlijk nog een vraag voor de TS. Voel jij je je als Antiliaan meer verwant met een Nederlander of met een Afrikaan?

Ik zelf zie grote verschillen tussen Antilianen en Afrikanen, en vindt de mentaliteit eerder Nederlands dan Afrikaans. Ik vraag me af hoe jij dat als Antilaan ervaart?

Met de eventuele vervolg-vraag: Hoe je de recente influx van Afrikanen in Nederland ervaart in opzichte de beeldvorming naar gekleurde Nederlanders toe.
Ik voel me meer verbonden met Nederlanders dan met Afrikanen. Maar ik leef mee met de leed en moeilijkheden die Afrikanen mee te maken krijgen in Europa.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168192975
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik voel me meer verbonden met Nederlanders dan met Afrikanen. Maar ik leef mee met de leed en moeilijkheden die Afrikanen mee te maken krijgen in Europa.
Wat is je achternaam? ik ga even in je stamboom zoeken of je voorouders ook bijgedragen hebben aan al dat leed waar Afrikanen nu doorheen moeten gaan.
  maandag 16 januari 2017 @ 15:52:17 #208
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168193019
Meeste wetenschappers over IQ denken dat die verschillen in IQ te maken heeft met omstandigheden. Slechte gezondheid, slechte scholing, beperkte voorzieningen, armoede en geweld.

Maar jullie vergeten ook dat Afrika niet altijd de armste continent van de wereld is geweest. Afrika was heel lang een best welvarend continent met rijke koninkrijken en welvarende volken. Na de komst van de Europeanen, de kolonisatie en slavernij heeft het een puinhoop gemaakt.

Afrika is na de jaren 50 heel arm geworden, vanwege neo-kolonialisme en inheemse corruptie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 16 januari 2017 @ 15:52:48 #209
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168193035
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:50 schreef kzomba het volgende:

[..]

Wat is je achternaam? ik ga even in je stamboom zoeken of je voorouders ook bijgedragen hebben aan al dat leed waar Afrikanen nu doorheen moeten gaan.
No way dat ik jou mijn achternaam ga geven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 16 januari 2017 @ 15:54:23 #210
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168193087
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:31 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Ik vind et jammer dat hele discussies omtrent rassen altijd vertroebelen op deze manier. Ik probeer alles objectief te bekijken en toetsbare informatie te leveren. Waarom is dat terug verwachten altijd teveel gevraagd. Of verwacht ik teveel van klaagbak.
Ik vind mezelf best redelijk in dit topic. OP is beetje aanvallend, maar ondanks alle negatieve posts over mij en mijn ras ben ik gewoon rustig en genuanceerd. Kzomba heeft meer issues met mij dan ik met hem.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168193111
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

No way dat ik jou mijn achternaam ga geven.
Je weet waarschijnlijk wel dat je ook blanke voorouders hebt he? je weet waarschijnlijk ook dat deze hoogstwaarschijnlijk zelf plantagehouders zijn geweest en de Afrikaanse bevolking hebben uitgebuit en vernederd? je weet dat de kans dat jij een voorouder had die slavendrijver was duizenden malen groter is dan dat een van mijn voorouders dat is geweest he?
pi_168193148
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik vind mezelf best redelijk in dit topic. OP is beetje aanvallend, maar ondanks alle negatieve posts over mij en mijn ras ben ik gewoon rustig en genuanceerd. Kzomba heeft meer issues met mij dan ik met hem.
Je geeft het zelf al aan in je OP, je bent aanvallend en ik heb geen issues met jou, ik heb wel moeite met je ongenuanceerde post, het is discriminerend.
  maandag 16 januari 2017 @ 15:56:42 #213
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168193161
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:33 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Jij refereerde naar China als voorbeeld waar iq en welvaart niet evenredig aan elkaar zijn, ik geeft vervolgens aan waarom dit zo is.

"Het is vrij lastig vast te stellen waarom hele volkeren arm of dom zijn, en het verbaast mij vaak dat mensen concluderen dat het volledig komt omdat ze zwart zijn."

Het waarom heeft verschillende oorzaken, waaronder vooral de cultuur en genetische kwaliteiten. Zaken waarop er is geselecteerd en voortgeplant in Afrika. Dat er daardoor een duidelijke relatie bestaat tussen genetica en iq is normaal.

Scholing heeft namelijk niet veel met iq te maken, want wat is iq?
"Het geheel van cognitieve of verstandelijke vermogens dat nodig is om kennis te verwerven en daar op een goede wijze gebruik van te maken, teneinde problemen op te lossen die een vast omschreven doel en structuur hebben".

Een iq heb je en is zozeer niet aan te leren. Je krijgt het dmv van de genen uit je eigen stamboom.
IQ is niet alleen genetisch. Het gaat ook erom dat de IQ ruimte heeft om te ontwikkelen. Een kind dat opgroeit in armoede en oorlog zal gewoon een lagere IQ hebben dan als datzelfde kind opgroeid in een rijke middenklasse gezin met een brede invloedrijke network.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168193184
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:50 schreef kzomba het volgende:

[..]

Wat is je achternaam? ik ga even in je stamboom zoeken of je voorouders ook bijgedragen hebben aan al dat leed waar Afrikanen nu doorheen moeten gaan.
Hij zegt toch IN Europa, niet DOOR Europa(eanen). Dat hij zich inleeft in mensen die hier (hoe dan ook beland zijn) belandt zijn en voor wie Europa vreemd is is dan ook volkomen logisch want zo beschreef hij: ook hij komt verre en heeft/had moeite om zijn draai in Europa te vinden.

*Take a chill pill.

Intressant is wel dat TS zich schijnbaar wel inleeft met Afrikanen die van verre komen, maar niet met bijvoorbeeld Vietnamezen die ook van verre komen. Daarin schijnt een vermeend verwantschap door op basis van raciale kenmerken. Maar racisme is niemand vreemd, en wellicht ook niet per definitie verkeerd...

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 16-01-2017 16:21:13 ]
  maandag 16 januari 2017 @ 15:58:02 #215
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168193206
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:56 schreef kzomba het volgende:

[..]

Je geeft het zelf al aan in je OP, je bent aanvallend en ik heb geen issues met jou, ik heb wel moeite met je ongenuanceerde post, het is discriminerend.
Ik zie je nooit moeite hebben met discriminerende posts van blanke users over negers. Die zijn er veel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 16 januari 2017 @ 16:01:00 #216
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168193296
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:57 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Hij zegt toch IN Europa, niet DOOR Europa(eanen). Dat hij zich inleeft in mensen die hier (hoe dan ook beland zijn) belandt zijn en voor wie Europa vreemd is is dan ook volkomen logisch want zo beschreef hij: ook hij komt verre en heeft/had moeite om zijn draai in Europa te vinden.

*Take a chill pill.

Intressant is wel dat TS zich schijnbaar wel inleeft met Afrikanen die van verre komen, maar niet met bijvoorbeeld Vietnamezen die ook van verre komen. Daarin schijnt een vermeende verwantschap door op basis van raciale kenmerken. Maar racisme is niemand vreemd, en wellicht ook niet per definitie verkeerd...
Ik leef me ook in mee met Vietnamezen hoor. Maar wel meer met Afrikanen, dat klopt. Ik weet niet of het een oerinstinct is om meer verbonden te voelen met mensen die hetzelfde raciale kenmerken hebben als ik, of dat het komt omdat ik meer weet over zwarte mensen en hun struggles.

Maar als ik een Vietnamees of Irakees ziet met struggles, leef ik ook met die persoon mee.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 16 januari 2017 @ 16:02:06 #217
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168193332
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:57 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Intressant is wel dat TS zich schijnbaar wel inleeft met Afrikanen die van verre komen, maar niet met bijvoorbeeld Vietnamezen die ook van verre komen. Daarin schijnt een vermeende verwantschap door op basis van raciale kenmerken. Maar racisme is niemand vreemd, en wellicht ook niet per definitie verkeerd...
Heb je een bron daarvoor? Of is dat weer zo'n afrocentristische mythe zoals dat Jezus zwart was en dat de Grieken hun filosofie stalen van de Egyptenaren?
pi_168193337
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:52 schreef Keep_Walking het volgende:
Maar jullie vergeten ook dat Afrika niet altijd de armste continent van de wereld is geweest. Afrika was heel lang een best welvarend continent met rijke koninkrijken en welvarende volken. Na de komst van de Europeanen, de kolonisatie en slavernij heeft het een puinhoop gemaakt.

Afrika is na de jaren 50 heel arm geworden, vanwege neo-kolonialisme en inheemse corruptie.
Dat is gewoon weg niet waar. Afrika is nooit een welvarend continent geweest, op kleine groepen van 5000 mensen door de geschiedenis heen na. Maar het geheel zeker niet.

Wanneer je dat denkt verlaag je de standaard van welvarenheid.
pi_168193449
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zie je nooit moeite hebben met discriminerende posts van blanke users over negers. Die zijn er veel.
Daar heb ik ook zeker moeite mee, maar ik ben zelf blank vriend, omdat het niet goed gaat in Nederland kom ik nu alleen voor blank op. ben vaak genoeg voor zwarte mensen opgekomen maar dat is niet nodig, dat doen ze zelf wel en ik kom nu ook gewoon voor mijzelf op.

Ik heb nooit een post van jou gezien waarbij je voor blanke mensen opkomt die naar hun hoofd meteen termen als racist en geert wilders stemmer geslingerd krijgen terwijl dat in de meeste gevallen onjuist is.

Daarnaast moeten mensen kunnen stemmen wat ze willen zonder belachelijk gemaakt te worden.

Maar ik heb zeker moeite met mensen die zwarte mensen voor apen uitmaken als het gewoon beschaafde donkere mensen zijn. Als je een onbeschaafd persoon voor aap uitmaakt heb ik daar geen moeite mee dan is kleur niet van toepassing.

Het zou beter zijn als er over en weer voldoende respect was maar dat is er gewoon niet.

En jij komt ook alleen maar op voor zwarte mensen omdat je zelf zwart bent of wilde je ook nog een keer voor blanke mensen opkomen?
pi_168193481
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:02 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Heb je een bron daarvoor? Of is dat weer zo'n afrocentristische mythe zoals dat Jezus zwart was en dat de Grieken hun filosofie stalen van de Egyptenaren?
Heb je de verkeerde gequote ofzo?
  maandag 16 januari 2017 @ 16:07:19 #221
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168193519
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:06 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Heb je de verkeerde gequote ofzo?
Ik heb het over je bewering over die raciale verwantschap.
  maandag 16 januari 2017 @ 16:10:02 #222
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168193603
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:05 schreef kzomba het volgende:

[..]

Daar heb ik ook zeker moeite mee, maar ik ben zelf blank vriend, omdat het niet goed gaat in Nederland kom ik nu alleen voor blank op. ben vaak genoeg voor zwarte mensen opgekomen maar dat is niet nodig, dat doen ze zelf wel en ik kom nu ook gewoon voor mijzelf op.

Ik heb nooit een post van jou gezien waarbij je voor blanke mensen opkomt die naar hun hoofd meteen termen als racist en geert wilders stemmer geslingerd krijgen terwijl dat in de meeste gevallen onjuist is.

Daarnaast moeten mensen kunnen stemmen wat ze willen zonder belachelijk gemaakt te worden.

Maar ik heb zeker moeite met mensen die zwarte mensen voor apen uitmaken als het gewoon beschaafde donkere mensen zijn. Als je een onbeschaafd persoon voor aap uitmaakt heb ik daar geen moeite mee dan is kleur niet van toepassing.

Het zou beter zijn als er over en weer voldoende respect was maar dat is er gewoon niet.

En jij komt ook alleen maar op voor zwarte mensen omdat je zelf zwart bent of wilde je ook nog een keer voor blanke mensen opkomen?
Ik heb vaak genoeg voor blanke mensen opgekomen. Helemaal IRL. Op Curacao had ik veel blanke vrienden en tolereerde geen discriminatie jegens hen. Ik lachtte mee met racistische grappen die ze maakten en vond racisme niet zo'n groot probleem.

Hier op fok zie ik voornamelijk janktopics over negers en Marokkanen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168193612
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

IQ is niet alleen genetisch. Het gaat ook erom dat de IQ ruimte heeft om te ontwikkelen. Een kind dat opgroeit in armoede en oorlog zal gewoon een lagere IQ hebben dan als datzelfde kind opgroeid in een rijke middenklasse gezin met een brede invloedrijke network.
Dat is onjuist. Een kind dat opgroeit met mogelijkheden kan beter zijn iq toepassen, maar het niet verder ontwikelen. Een iq heb je geerfd niet geleerd. In het beste geval kan iemand met een laag iq leren om eem hoog iq te veinzen.
pi_168193649
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:02 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat is gewoon weg niet waar. Afrika is nooit een welvarend continent geweest, op kleine groepen van 5000 mensen door de geschiedenis heen na. Maar het geheel zeker niet.

Wanneer je dat denkt verlaag je de standaard van welvarenheid.
Kijk, dit moet ik ook bestrijden, echt welvarend is Afrika idd nooit geweest maar ze hadden in west Afrika een redelijk beschaafde cultuur die voor zijn tijd best ver was. Het waren niet alleen dappere mannen maar ook veel geleerde mannen had west Afrika vooral in Timboektoe. Hoewel deze volkeren vermengd waren met Arabieren was er dus wel degelijk een beschaving opgebouwd.

Dit is deels wel teniet gedaan door het koloniale verleden. maar echt welvarend is het nooit geweest in Afrika behalve Zuid-Afrika paradoxaal en dat is dan wel weer bedenkelijk.
  maandag 16 januari 2017 @ 16:12:25 #225
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168193685
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:02 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Heb je een bron daarvoor? Of is dat weer zo'n afrocentristische mythe zoals dat Jezus zwart was en dat de Grieken hun filosofie stalen van de Egyptenaren?
Google Benin, Ghana empire, Mali empire, Songhao empire, Ashanti, Aksumite empire, en kijk of je vanuit die links andere namen kan vinden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168193762
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb vaak genoeg voor blanke mensen opgekomen. Helemaal IRL. Op Curacao had ik veel blanke vrienden en tolereerde geen discriminatie jegens hen. Ik lachtte mee met racistische grappen die ze maakten en vond racisme niet zo'n groot probleem.

Hier op fok zie ik voornamelijk janktopics over negers en Marokkanen.
Die open ik bijna allemaal, ik open 80% van die topics. Komt omdat die kutmarokkanen hier asiel aanvragen en mensen beroven, waarom zou je voorstander van dat tuig zijn? ik vind ook dat we niet hele groepen over 1 kam moeten scheren maar wel dat we niet alles moeten toelaten. Overal zijn regels, huisregels, wetten, en normen en waarden, als die zo sterk worden overtreden dan moeten we daar wat tegen doen.
  maandag 16 januari 2017 @ 16:14:48 #227
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168193772
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:10 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat is onjuist. Een kind dat opgroeit met mogelijkheden kan beter zijn iq toepassen, maar het niet verder ontwikelen. Een iq heb je geerfd niet geleerd. In het beste geval kan iemand met een laag iq leren om eem hoog iq te veinzen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 16 januari 2017 @ 16:14:50 #228
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168193774
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Google Benin, Ghana empire, Mali empire, Songhao empire, Ashanti, Aksumite empire, en kijk of je vanuit die links andere namen kan vinden.
Eh, ik vroeg jou niks ...
pi_168193852
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:07 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik heb het over je bewering over die raciale verwantschap.
Ik benoem een gevoelt verwantschap tussen de TS en Afrikanen, waar de overeenkomst dus de huidskleur is.

Ik snap niet wat een zwarte jezus daarmee te maken heeft. Iedereen, met een beetje iq... weet dat Jezus, Egyptenaren, Romeinen en de Carthagiers blanken waren. Dat de raciale verhoudingen tegenwoordig anders zijn op die plekken komt door het oude multi culturisme. Waaronder Augustus nog 65% van de legioenen Romeins was was dat 400 jaar later, 0,1%. Iburicus schreef al tijdens zijn tocht naar Spanje over zijn verbazing dat het platteland verlaten was door de Romeinen en enkel nog door slaven werd gecultiveerd

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 16-01-2017 16:23:43 ]
pi_168193929
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:17 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik benoem een gevoelt verwantschap tussen de TS en Afrikanen, waar de overeenkomst dus de huidskleur is.

Ik snap niet wat een zwarte jezus daarmee te maken heeft. Iedereen, met een beetje iq... weet dat Jezus, Egyptenaren, Romeinen en de Carthagers blanken waren. Dat de raciale verhoudingen tegenwoordig anders zijn op die plekken komt door het oude multi culturisme. Waaronder Augustus nog 65% van de legioenen Romeins was was dat 400 jaar later, 0,1%. Iburicus schreef al tijdens zijn tocht naar Spanje over zijn verbazing dat het platteland verlaten was door de Romeinen en enkel nog door slaven werd gecultiveerd
Jezus was geen zwarte, noord afrikanen zijn ook blank Arabieren zijn ook blank, het is onmogelijk dat jezus donkerder was dan hun.
  maandag 16 januari 2017 @ 16:20:55 #231
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168193943
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:17 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik benoem een gevoelt verwantschap tussen de TS en Afrikanen, waar de overeenkomst dus de huidskleur is.

Ik snap niet wat een zwarte jezus daarmee te maken heeft. Iedereen, met een beetje iq... weet dat Jezus, Egyptenaren, Romeinen en de Carthagers blanken waren. Dat de raciale verhoudingen tegenwoordig anders zijn op die plekken komt door het oude multi culturisme. Waaronder Augustus nog 65% van de legioenen Romeins was was dat 400 jaar later, 0,1%. Iburicus schreef al tijdens zijn tocht naar Spanje over zijn verbazing dat het platteland verlaten was door de Romeinen en enkel nog door slaven werd gecultiveerd
Derde poging ... :')

Je beweerde toch dat er een genetische verwantschap was tussen Afrikanen en Vietnamezen? Klonk nogal vergezocht, vandaar dat ik ook een bron vraag. Of heb ik het verkeerd gelezen?
pi_168193996
quote:
9s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:20 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Derde poging ... :')

Je beweerde toch dat er een genetische verwantschap was tussen Afrikanen en Vietnamezen? Klonk nogal vergezocht, vandaar dat ik ook een bron vraag. Of heb ik het verkeerd gelezen?
Jezus was waarschijnlijk een Vietnamees mannetje
pi_168194083
quote:
9s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:20 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Derde poging ... :')

Je beweerde toch dat er een genetische verwantschap was tussen Afrikanen en Vietnamezen? Klonk nogal vergezocht, vandaar dat ik ook een bron vraag. Of heb ik het verkeerd gelezen?
Verkeerd gelezen.., of wellicht verkeerd geschreven door mij. Maar dat is zeker niet wat ik bedoelde.
  maandag 16 januari 2017 @ 16:27:46 #234
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168194164
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:25 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Verkeerd gelezen.., of wellicht verkeerd geschreven door mij. Maar dat is zeker niet wat ik bedoelde.
Oh, ok. :+ Duidelijk. :P
  maandag 16 januari 2017 @ 16:28:22 #235
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168194192
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:17 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik benoem een gevoelt verwantschap tussen de TS en Afrikanen, waar de overeenkomst dus de huidskleur is.

Ik snap niet wat een zwarte jezus daarmee te maken heeft. Iedereen, met een beetje iq... weet dat Jezus, Egyptenaren, Romeinen en de Carthagiers blanken waren. Dat de raciale verhoudingen tegenwoordig anders zijn op die plekken komt door het oude multi culturisme. Waaronder Augustus nog 65% van de legioenen Romeins was was dat 400 jaar later, 0,1%. Iburicus schreef al tijdens zijn tocht naar Spanje over zijn verbazing dat het platteland verlaten was door de Romeinen en enkel nog door slaven werd gecultiveerd
Google Benin, Ghana empire, Mali empire, Songhao empire, Ashanti, Aksumite empire, Nubia, en kijk of je vanuit die links andere namen kan vinden.

En Egypte was niet blank. Historici zijn verdeeld over raciale kenmerken, maar ze waren zeker niet blank. Jesus was ook niet blank, maar Semitisch. Zag eruit als een Arabier, misschien wel donker gekleurde Arabier. Carthagie was ook niet blank.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168194229
Hoe gaan "de zwarten" dan precies wraak nemen? De roe is nou niet bepaald een angstaanjagend wapen.
Conscience do cost.
  maandag 16 januari 2017 @ 16:33:21 #237
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168194381
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ancient_Egyptian_race_controversy

Egypte was een mengeling van Arabieren en Zwarte Afrikanen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168194769
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:33 schreef Keep_Walking het volgende:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ancient_Egyptian_race_controversy

Egypte was een mengeling van Arabieren en Zwarte Afrikanen.
Uit je eigen bron.
"Since the second half of the 20th century, many anthropologists have rejected the notion of race as having any validity in the study of human biology.[2][3] Typological and hierarchical models of race have increasingly been rejected by scientists in favour of models of social development based on geographical origin.

The consensus of modern scholarship is that the civilization of Ancient Egypt was an indigenous development of the Nile Valley, and its composition was heterogeneous. The question of the phenotypical characteristics (skin color, facial features, hair texture) and genetic affiliations of the Egyptian population remains a point of study and debate"
pi_168194838
Waarom kijkt een Hollander altijd zo zuinig als hij klaarkomt?
  maandag 16 januari 2017 @ 16:45:23 #240
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168194848
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:43 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Uit je eigen bron.
"Since the second half of the 20th century, many anthropologists have rejected the notion of race as having any validity in the study of human biology.[2][3] Typological and hierarchical models of race have increasingly been rejected by scientists in favour of models of social development based on geographical origin.

The consensus of modern scholarship is that the civilization of Ancient Egypt was an indigenous development of the Nile Valley, and its composition was heterogeneous. The question of the phenotypical characteristics (skin color, facial features, hair texture) and genetic affiliations of the Egyptian population remains a point of study and debate"
Lees verder.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 16 januari 2017 @ 16:45:55 #241
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168194867
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:45 schreef Status het volgende:
Waarom kijkt een Hollander altijd zo zuinig als hij klaarkomt?
Waarom?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168194893
Omdat het uit zijn eigen zak komt.
pi_168195069
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Lees verder.
Since the second half of the 20th century, most anthropologists have rejected the notion of race as having any validity in the study of human biology.[2][3] Stuart Tyson Smith writes in the 2001 Oxford Encyclopedia of Ancient Egypt, "Any characterization of race of the ancient Egyptians depends on modern cultural definitions, not on scientific study. Thus, by modern American standards it is reasonable to characterize the Egyptians as 'black', while acknowledging the scientific evidence for the physical diversity of Africans."

EEN bron van niks dus. Bronnen van voor WWII hebben dit wel onderzocht, maar zijn tegenwoordig niet gewenst door politiek correct willen zijn.
  maandag 16 januari 2017 @ 16:56:17 #244
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168195226
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:46 schreef Status het volgende:
Omdat het uit zijn eigen zak komt.
:') Gelachen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 16 januari 2017 @ 16:56:53 #245
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168195244
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:52 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Since the second half of the 20th century, most anthropologists have rejected the notion of race as having any validity in the study of human biology.[2][3] Stuart Tyson Smith writes in the 2001 Oxford Encyclopedia of Ancient Egypt, "Any characterization of race of the ancient Egyptians depends on modern cultural definitions, not on scientific study. Thus, by modern American standards it is reasonable to characterize the Egyptians as 'black', while acknowledging the scientific evidence for the physical diversity of Africans."

EEN bron van niks dus. Bronnen van voor WWII hebben dit wel onderzocht, maar zijn tegenwoordig niet gewenst door politiek correct willen zijn.
Die bronnen worden weer als onbetrouwbaar gezien.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 16 januari 2017 @ 16:57:59 #246
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168195283
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:29 schreef ems. het volgende:
Hoe gaan "de zwarten" dan precies wraak nemen? De roe is nou niet bepaald een angstaanjagend wapen.
Biological warfare. Alle blanke vrouwen pakken en besmetten met AIDS.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168195479
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Die bronnen worden weer als onbetrouwbaar gezien.
Door de politiek correcten ja. Het alternatief is dus maar het 'sociaal wenselijke' neer te pennen?
  maandag 16 januari 2017 @ 17:07:28 #248
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168195549
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:04 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Door de politiek correcten ja. Het alternatief is dus maar het 'sociaal wenselijke' neer te pennen?
Is het eenzaam in jouw wereld vol complottheorieën ?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168195633
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Is het eenzaam in jouw wereld vol complottheorieën ?
Dus... Het staat er toch echt ZWART op WIT.

"Any characterization of race of the ancient Egyptians depends on modern cultural definitions, not on scientific study. Thus, by modern American standards it is reasonable to characterize the Egyptians as 'black'"

Dit is een perfect voorbeeld van politiek correct wensdenken en presenteren als feiten
pi_168195657
'we wuz kingz'
Conscience do cost.
pi_168195927
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Is het eenzaam in jouw wereld vol complottheorieën ?
zullen wij even naar de shop en daar een dikke jonko roken in een achterkamertje?
Ik heb zin in deze zomer mang, we gaan echt doekoe maken deze zomer G.

Gaan we lekker Afrikaanse soep maken met kasave en madam Jeanette peper.. oooh mang mang mang, ik heb echt zin om te hosselen. werkstraf, shell olie maatschappij hele dorpen platgebrand, ik heb zin in basketballen bitches hosselen weer werkstraf doen, ik going back to callie. hosselen dikke duiten wagens met getinte ruiten.

Zie jij dat allemaal zitten om samen met mij te doen?
  maandag 16 januari 2017 @ 17:25:52 #252
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_168196143
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:33 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Jij refereerde naar China als voorbeeld waar iq en welvaart niet evenredig aan elkaar zijn, ik geeft vervolgens aan waarom dit zo is.

"Het is vrij lastig vast te stellen waarom hele volkeren arm of dom zijn, en het verbaast mij vaak dat mensen concluderen dat het volledig komt omdat ze zwart zijn."

Het waarom heeft verschillende oorzaken, waaronder vooral de cultuur en genetische kwaliteiten. Zaken waarop er is geselecteerd en voortgeplant in Afrika. Dat er daardoor een duidelijke relatie bestaat tussen genetica en iq is normaal.

Scholing heeft namelijk niet veel met iq te maken, want wat is iq?
"Het geheel van cognitieve of verstandelijke vermogens dat nodig is om kennis te verwerven en daar op een goede wijze gebruik van te maken, teneinde problemen op te lossen die een vast omschreven doel en structuur hebben".

Een iq heb je en is zozeer niet aan te leren. Je krijgt het dmv van de genen uit je eigen stamboom.
Je verwart IQ en intelligentie met elkaar. Het verschil tussen deze begrippen is van cruciaal verschil wanneer je spreekt over de intelligentie van mensen uit bepaalde groepen/rassen...
Krekker is de bom!
  maandag 16 januari 2017 @ 17:29:00 #253
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168196253
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:19 schreef kzomba het volgende:

[..]

zullen wij even naar de shop en daar een dikke jonko roken in een achterkamertje?
Ik heb zin in deze zomer mang, we gaan echt doekoe maken deze zomer G.

Gaan we lekker Afrikaanse soep maken met kasave en madam Jeanette peper.. oooh mang mang mang, ik heb echt zin om te hosselen. werkstraf, shell olie maatschappij hele dorpen platgebrand, ik heb zin in basketballen bitches hosselen weer werkstraf doen, ik going back to callie. hosselen dikke duiten wagens met getinte ruiten.

Zie jij dat allemaal zitten om samen met mij te doen?
Zeker G. Ook zin in Molly?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168196348
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je verwart IQ en intelligentie met elkaar. Het verschil tussen deze begrippen is van cruciaal verschil wanneer je spreekt over de intelligentie van mensen uit bepaalde groepen/rassen...
Iq is de intelligentiequotiënt.

En wel verdorrie. Natuurlijk zijn iq en intelligentie niet hetzelfde. Maar we gebruiken iq om inteligentie te duiden.

Iq staat tot inteligentie als km tot afstand. Met iq geeft men de inteligentie weer.

Curciaal schrijf je nog wel... misschien wil je het gewoon niet horen.

[ Bericht 3% gewijzigd door WodanIsGroot op 16-01-2017 17:39:54 ]
pi_168196528
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:35 schreef kzomba het volgende:

[..]

Kerel, wat wil je? dat mensen je gaan begrijpen? of dat ze niet meer racistisch zijn? of dat ze net zo min racistisch zijn als jij bent? of een open dialoog over racisme? Ik snap echt niet wat je wilt.
Haha, ik besef nu ook ineens dat je verschrikkelijk slecht bent in begrijpend lezen. Laat maar dan. ;)
pi_168196688
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:33 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Jij refereerde naar China als voorbeeld waar iq en welvaart niet evenredig aan elkaar zijn, ik geeft vervolgens aan waarom dit zo is.

"Het is vrij lastig vast te stellen waarom hele volkeren arm of dom zijn, en het verbaast mij vaak dat mensen concluderen dat het volledig komt omdat ze zwart zijn."

Het waarom heeft verschillende oorzaken, waaronder vooral de cultuur en genetische kwaliteiten. Zaken waarop er is geselecteerd en voortgeplant in Afrika. Dat er daardoor een duidelijke relatie bestaat tussen genetica en iq is normaal.

Scholing heeft namelijk niet veel met iq te maken, want wat is iq?
"Het geheel van cognitieve of verstandelijke vermogens dat nodig is om kennis te verwerven en daar op een goede wijze gebruik van te maken, teneinde problemen op te lossen die een vast omschreven doel en structuur hebben".

Een iq heb je en is zozeer niet aan te leren. Je krijgt het dmv van de genen uit je eigen stamboom.
Je IQ kun je indd niet veranderen, maar we hebben het hier over het meten/schatten van de IQ middels een test. Hoe kun je nauwkeurig het IQ meten als de desbtreffende persoon bv nooit iets nuttigs geleerd heeft. Die IQ test wil ik weleens zien.

Btw, kun je uitleggen waarom je denkt dat vooral cultuur en genetische kwaliteiten voorkomen dat bepaalde volkeren niet uit de vicieuze cirkel kunnen ontsnappen? Voor zover ik weet is het vooral de werking van de economie en corruptie.

[ Bericht 2% gewijzigd door NobodyKerz op 16-01-2017 17:47:16 ]
pi_168196717
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:37 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Haha, ik besef nu ook ineens dat je verschrikkelijk slecht bent in begrijpend lezen. Laat maar dan. ;)
Keewllwww ik heb geen een post van je gelezen, laten we dit boek sluiten, we gaan crack roken in een portiekje, ik walking en jij, we gaan helemaal loesoe mang, helemaal lijp, we gaan gewoon booom lauw doen. kun jij nog wat crack kwijt trouwens? heb een paar kilo te veel hier liggen, we moeten er snel vanaf, ik wil niet weer terug naar de gevangenis mang, leven is te kort voor die shizzle
pi_168196783
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zeker G. Ook zin in Molly?
Mollybonen, ik doe geen sossa mang, dikke borie, ik smoke alleen die herbs mang.

Gaan we bitches hosselen, kamish kan goed goed goed koken, altijd als ik in rotterdam ben ga ik naar kamish, ik heb echt respect voor kamish, hij heeft ook goeie shit thuis liggen, rotterdam is beter dan den-haag G.
pi_168196791
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:42 schreef kzomba het volgende:

[..]

Keewllwww ik heb geen een post van je gelezen, laten we dit boek sluiten, we gaan crack roken in een portiekje, ik walking en jij, we gaan helemaal loesoe mang, helemaal lijp, we gaan gewoon booom lauw doen. kun jij nog wat crack kwijt trouwens? heb een paar kilo te veel hier liggen, we moeten er snel vanaf, ik wil niet weer terug naar de gevangenis mang, leven is te kort voor die shizzle
Schattig hoe vaak mensen overgaan in trollen op het moment dat ze beseffen dat ze fout zitten. Net doen of je gewoon een troll bent en daarom te kort schiet in je kunde verzacht die pijnlijke realisatie.
pi_168196841
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:41 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Je IQ kun je indd niet veranderen, maar we hebben het hier over het meten/schatten van de IQ middels een test. Hoe kun je nauwkeurig het IQ meten als de desbtreffende persoon bv nooit iets nuttigs geleerd heeft. Die IQ test wil ik weleens zien.
Simpel: door het meten van het probleemoplossend vermogen. Een vormenstoof bijvoorbeeld, een knoop in een touw, het inschatten van herhalende situaties, etc. Dit is alang uitgewerkt.

Als je denkt dat een iq test in zwart Afrika hetzelfde inhoudt als hier dan kom je bedrogen uit, het is een 'aangepaste' test. De resultaten op een 1op1 gekopieerde test van hier zullen door het verschil in scholinh niet eens hoger dan 40 bedragen.
pi_168196924
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:46 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Simpel: door het meten van het probleemoplossend vermogen. Een vormenstoof bijvoorbeeld, een knoop in een touw, het inschatten van herhalende situaties, etc. Dit is alang uitgewerkt.
Zo'n beetje alles wat je weet en leert is op basis van ervaring, de snelheid waarmee je leert wordt vooral bepaald door je intelligentie. Als je tot je 20ste alleen onzin leert lijkt het me vrij logisch dat je lager scoort dan mensen die tot hun 20ste op school hebben gezeten. Dus je zou dan moeten aantonen dat scholing en educatie de IQ meting totaal niet beïnvloed. Dit lijkt me namelijk vrij sterk
pi_168196991
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:46 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Simpel: door het meten van het probleemoplossend vermogen. Een vormenstoof bijvoorbeeld, een knoop in een touw, het inschatten van herhalende situaties, etc. Dit is alang uitgewerkt.

Als je denkt dat een iq test in zwart Afrika hetzelfde inhoudt als hier dan kom je bedrogen uit, het is een 'aangepaste' test. De resultaten op een 1op1 gekopieerde test van hier zullen door het verschil in scholinh niet eens hoger dan 40 bedragen.
ik ging uit van een andere test, dus mijn verhaal blijft hetzelfde.
pi_168197061
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:49 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Zo'n beetje alles wat je weet en leert is op basis van ervaring, de snelheid waarmee je leert wordt vooral bepaald door je intelligentie. Als je tot je 20ste alleen onzin leert lijkt het me vrij logisch dat je lager scoort dan mensen die tot hun 20ste op school hebben gezeten. Dus je zou dan moeten aantonen dat scholing en educatie de IQ meting totaal niet beïnvloed. Dit lijkt me namelijk vrij sterk
Iq testen zijn daarom ook aangepast op de omgevingsvariabelen zoals: scholing, leeftijd, stress etc.
pi_168197068
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:44 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Schattig hoe vaak mensen overgaan in trollen op het moment dat ze beseffen dat ze fout zitten. Net doen of je gewoon een troll bent en daarom te kort schiet in je kunde verzacht die pijnlijke realisatie.
nee, heeft geen zin, je lult er gewoon een beetje slap in om en hebt helemaal geen standpunten die je wil verdedigen en denkt dat de ander fout zit, noem mij 1 punt waarop ik fout zit, we kunnen beter crack gaan roken want dit heeft echt geen zin.
pi_168197200
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:54 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Iq testen zijn daarom ook aangepast op de omgevingsvariabelen zoals: scholing, leeftijd, stress etc.
Laten we er even vanuit gaan dat die tests 100% accuraat zijn.

Stel je hebt een tweeling waarbij eentje op in saudie arabië opgroeit waar hij te horen krijgt dat ezels kunnen vliegen, de aarde de vorm van een ei heeft en vrouwen niks waard zijn, terwijl de ander opgroeit op een luxe school en vanaf kinds af aan gestimuleerd wordt. Scoren ze dan beide hetzelfde? Dat lijkt mij persoonlijk vrij sterk. Puur het vermogen om abstract te denken lijkt me al significant aangetast. Ik kan er natuurlijk naast zitten.

Daarbij zijn er onderzoeken die aantonen dat voedselgebrek je IQ negatief beïnvloeden. Er zijn meer variabelen dan alleen genetica die je capiciteiten bepalen. En er zijn meer variabelen dan IQ die de armoede in zoveel derdewereldlanden veroorzaken. Ben ik de enige die dit zo ziet?
pi_168197293
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:02 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Laten we er even vanuit gaan dat die tests 100% accuraat zijn.

Stel je hebt een tweeling waarbij eentje op in saudie arabië opgroeit waar hij te horen krijgt dat ezels kunnen vliegen, de aarde de vorm van een ei heeft en vrouwen niks waard zijn, terwijl de ander opgroeit op een luxe school en vanaf kinds af aan gestimuleerd wordt. Scoren ze dan beide hetzelfde? Dat lijkt mij persoonlijk vrij sterk. Puur het vermogen om abstract te denken lijkt me al significant aangetast. Ik kan er natuurlijk naast zitten.

Daarbij zijn er onderzoeken die aantonen dat voedselgebrek je IQ negatief beïnvloeden. Er zijn meer variabelen dan alleen genetica die je capiciteiten bepalen. En er zijn meer variabelen dan IQ die de armoede in zoveel derdewereldlanden veroorzaken. Ben ik de enige die dit zo ziet?
Je vergeet wat, doordat de mensen uit oost Afrika wegtrokken naar de Kaukasus is er minder inteelt onder die eerste groep ontstaan, in Afrika is meer inteelt onder bepaalde stammen en groepen. Inteelt kan ook een gedevalueerde werking hebben gehad op de ontwikkeling van de achtergebleven afrikanen.
pi_168197419
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:07 schreef kzomba het volgende:

[..]

Je vergeet wat, doordat de mensen uit oost Afrika wegtrokken naar de Kaukasus is er minder inteelt onder die eerste groep ontstaan, in Afrika is meer inteelt onder bepaalde stammen en groepen. Inteelt kan ook een gedevalueerde werking hebben gehad op de ontwikkeling van de achtergebleven afrikanen.
Ik zat daar nog aan te denken, maar als ik me niet vergis is de genetische diversiteit onder afrikanen juist heel groot. Maar dit geldt vast niet voor alle stammen en volkeren, met name bepaalde islamtische groepen waar inteelt normaal is.
pi_168197520
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:13 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Ik zat daar nog aan te denken, maar als ik me niet vergis is de genetische diversiteit onder afrikanen juist heel groot. Maar dit geldt vast niet voor alle stammen en volkeren, met name bepaalde islamtische groepen waar inteelt normaal is.
de genetische diversiteit onder heel Afrika is groter dan die van alle volkeren van de hele wereld, maar dat komt omdat er zowel blanken als zwarten in Afrika wonen. Als we de noord afrikanen nu blank noemen en oost afrikanen een mengelmoes dan krijg je dat je al vele uitlopers qua genetica . Inteelt is waarschijnlijk een oorzaak maar hoeveel invloed dit heeft gehad is niet te zeggen.
pi_168197584
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:18 schreef kzomba het volgende:

[..]

de genetische diversiteit onder heel Afrika is groter dan die van alle volkeren van de hele wereld, maar dat komt omdat er zowel blanken als zwarten in Afrika wonen.
Want in de andere continenten wonen niet zowel blanken als zwarten :?
Conscience do cost.
pi_168197710
Katoen plukt zichzelf niet.
pi_168197743
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Want in de andere continenten wonen niet zowel blanken als zwarten :?
Niet zoals in Afrika nee, daar is een grotere diversiteit van haplogroepen groter dan die van de gehele wereld bij elkaar.
pi_168197892
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:25 schreef kzomba het volgende:

[..]

Niet zoals in Afrika nee, daar is een grotere diversiteit van haplogroepen groter dan die van de gehele wereld bij elkaar.
Heb je daar enige onderbouwing/bewijs van dat dat in Afrika het "grootst" zou zijn? Ik weet niets van haplogroepen maar een snelle google zegt dat het juist in Azie het meest veelzijdig is.
Conscience do cost.
pi_168198004
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:29 schreef ems. het volgende:

[..]

Heb je daar enige onderbouwing/bewijs van dat dat in Afrika het "grootst" zou zijn? Ik weet niets van haplogroepen maar een snelle google zegt dat het juist in Azie het meest veelzijdig is.
een snelle google zegt niks natuurlijk.

De genetische diversiteit waar we over spreken die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling en evolutie van de mens gaat natuurlijk niet op voor de moderne tijd.

Natuurlijk is er heden veel genetische diversiteit in Azie, Rusland, Mongolie, India en zelfs Turkije in ogenschouw genomen. Maar je pakt dan al snel genen uit diverse continenten. Denk niet dat dat de bedoeling is als je de feiten boven tafel wil krijgen van genetische diversiteit die wel meer dan 10.000 jaar terug gaat waar we over spreken.
pi_168198106
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:33 schreef kzomba het volgende:

[..]

een snelle google zegt niks natuurlijk.
Net zo min als de mening van een internetrandom, vandaar de vraag voor meer info :)
quote:
De genetische diversiteit waar we over spreken die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling en evolutie van de mens gaat natuurlijk niet op voor de moderne tijd.

Natuurlijk is er heden veel genetische diversiteit in Azie, Rusland, Mongolie, India en zelfs Turkije in ogenschouw genomen. Maar je pakt dan al snel genen uit diverse continenten. Denk niet dat dat de bedoeling is als je de feiten boven tafel wil krijgen van genetische diversiteit die wel meer dan 10.000 jaar terug gaat waar we over spreken.
Prima, maar kan je dat dus misschien onderbouwen met een degelijke bron die wat uitgebreider is en waar ik wat meer van kan leren? Vooralsnog lijkt jouw uitspraak wat betreft Afrika vooral een (mogelijk onterechte) aanname namelijk.
Conscience do cost.
pi_168198504
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Net zo min als de mening van een internetrandom, vandaar de vraag voor meer info :)

[..]

Prima, maar kan je dat dus misschien onderbouwen met een degelijke bron die wat uitgebreider is en waar ik wat meer van kan leren? Vooralsnog lijkt jouw uitspraak wat betreft Afrika vooral een (mogelijk onterechte) aanname namelijk.
Dit is behalve wetenschappelijk onderbouwd ook zeer logisch, als je een beetje goed bent in logisch redeneren is het zo klaar als een klontje.

Dus alles is per definitie volgens jou een onterechte aanname zolang het niet voor jou persoonlijk is bewezen?

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)otst-in-Afrika.dhtml

http://www.mikadonet.nl/artikel.php?artikel_id=1119

Dat verwondert Steph Menken, hoogleraar evolutiebiologie in Amsterdam, niet. ,,De mens is ontstaan in Afrika en bracht daar verreweg het grootste deel van zijn bestaan door. In het gebied waar een soort ontstaat, is de diversiteit altijd het grootst. Kolonisten van nieuwe leefgebieden vormen altijd een afsplitsing van de oorspronkelijke groep. Die bergt maar een gedeelte van de genetische variatie in zich." .
pi_168198570
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:56 schreef kzomba het volgende:

[..]

Je geeft het zelf al aan in je OP, je bent aanvallend en ik heb geen issues met jou, ik heb wel moeite met je ongenuanceerde post, het is discriminerend.
Jij hebt wel nuance denk je? Je sleept er allemaal zogenaamde feiten bij om aan te tonen dat donkere mensen inferieur zijn aan blanke mensen. Je scheert daarbij iedereen over één kam. Dát is racisme.

Ik vind TS een stuk genuanceerder. Maar jij voelt je door hem op je pik getrapt, omdat je niet kan verdragen dat blanke mensen niet superieur aan zwarte mensen.
pi_168198617
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:48 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Jij hebt wel nuance denk je? Je sleept er allemaal zogenaamde feiten bij om aan te tonen dat donkere mensen inferieur zijn aan blanke mensen. Je scheert daarbij iedereen over één kam. Dát is racisme.

Ik vind TS een stuk genuanceerder. Maar jij voelt je door hem op je pik getrapt, omdat je niet kan verdragen dat blanke mensen niet superieur aan zwarte mensen.
doe normaal joh gek, met je rare fascistische ideeën. zo ziek als jij denkt komt niet eens in mij op. rare.. 8)7
pi_168198645
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:46 schreef kzomba het volgende:

[..]

Dit is behalve wetenschappelijk onderbouwd ook zeer logisch, als je een beetje goed bent in logisch redeneren is het zo klaar als een klontje.
Als het wetenschappelijk onderbouwd is hoeft het niet zo lastig te zijn om een linkje door te sturen dus? Wat is er verder zo logisch aan dan?
quote:
Dus alles is per definitie volgens jou een onterechte aanname zolang het niet voor jou persoonlijk is bewezen?
Nee, aan de hand van wat ik zelf vooralsnog heb gevonden is wat jij zei een onterechte aanname. Ik begrijp niet zo goed waarom je zo defensief doet want ik vroeg je alleen maar om een bron omdat wat jij zei mijn interesse wekte.

Verder viel ik vooral over jouw opmerking "maar dat komt omdat er zowel blanken als zwarten in Afrika wonen". Die wonen namelijk net zo goed op elk andere continent.
Conscience do cost.
pi_168198746
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Als het wetenschappelijk onderbouwd is hoeft het niet zo lastig te zijn om een linkje door te sturen dus? Wat is er verder zo logisch aan dan?

[..]

Nee, aan de hand van wat ik zelf vooralsnog heb gevonden is wat jij zei een onterechte aanname. Ik begrijp niet zo goed waarom je zo defensief doet want ik vroeg je alleen maar om een bron omdat wat jij zei mijn interesse wekte.

Verder viel ik vooral over jouw opmerking "maar dat komt omdat er zowel blanken als zwarten in Afrika wonen". Die wonen namelijk net zo goed op elk andere continent.
Die linkjes staan er al een aantal minuten in mijn post, als je niet 5 minuten over je post zou doen en hem niet zo laat zou posten had je ze er lang tussen zien staan.

Je begrijpt me daarnaast verkeerd, heb het niet over blanken en zwarte mensen maar over diverse haplogroepen.

Het is voor jou niet logisch maar voor mij is het wel logisch, dat is gewoon een beetje kennis hebben van de Biologie.
pi_168198820
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:52 schreef kzomba het volgende:

[..]

Die linkjes staan er al een aantal minuten in mijn post, als je niet 5 minuten of je post zou doen en hem niet zo laat zou quoten had je ze er lang tussen zien staan.
Ik heb ze gezien. Verder ben ik met meer zaken bezig behalve het forum en is het hier bovendien geen chatbox dus je hoeft nooit een snelle reactie te verwachten ;)
quote:
Je begrijpt me daarnaast verkeerd, heb het niet over blanken en zwarte mensen maar over diverse haplogroepen.
Niet in de quote die ik plaatste. Daar had je het namelijk wel degelijk over blanken en zwarten.
quote:
Het is voor jou niet logisch maar voor mij is het wel logisch, dat is gewoon een beetje kennis hebben van de Biologie.
Vreemd dat je dan niet kan uitleggen wat er zo logisch aan is.
Conscience do cost.
pi_168198913
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik heb ze gezien. Verder ben ik met meer zaken bezig behalve het forum en is het hier bovendien geen chatbox dus je hoeft nooit een snelle reactie te verwachten ;)

[..]

Niet in de quote die ik plaatste. Daar had je het namelijk wel degelijk over blanken en zwarten.

[..]

Vreemd dat je dan niet kan uitleggen wat er zo logisch aan is.
Hoe moeilijk is het om die onderzoeken door te lezen? voor de tweede keer doe ik deze post maar het heeft geen zin als je niets begrijpt, je mag best dom zijn daar heb ik geen moeite mee, maar dom zijn en dezelfde vragen steeds stellen daar heb ik wel moeite mee.De mens is ontstaan in Afrika en bracht daar verreweg het grootste deel van zijn bestaan door. In het gebied waar een soort ontstaat,is de diversiteit altijd het grootst.Kolonisten van nieuwe leefgebieden vormen altijd een afsplitsing van de oorspronkelijke groep. Die bergt maar een gedeelte van de genetische variatie in zich.” .
pi_168199245
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:57 schreef kzomba het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om die onderzoeken door te lezen?
Niet.
quote:
voor de tweede keer doe ik deze post maar het heeft geen zin als je niets begrijpt, je mag best dom zijn daar heb ik geen moeite mee, maar dom zijn en dezelfde vragen steeds stellen daar heb ik wel moeite mee.
Oh. Vervelend voor je. Je kan altijd niet reageren natuurlijk als de emoties je teveel worden.
quote:
De mens is ontstaan in Afrika en bracht daar verreweg het grootste deel van zijn bestaan door. In het gebied waar een soort ontstaat,is de diversiteit altijd het grootst.Kolonisten van nieuwe leefgebieden vormen altijd een afsplitsing van de oorspronkelijke groep. Die bergt maar een gedeelte van de genetische variatie in zich.” .
Prima, maar dan is jouw eerste opmerking mij nog steeds een raadsel. En laat dat nou hetgeen zijn wat ik niet zo goed begreep:
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:18 schreef kzomba het volgende:

[..]

de genetische diversiteit onder heel Afrika is groter dan die van alle volkeren van de hele wereld, maar dat komt omdat er zowel blanken als zwarten in Afrika wonen.
Dus het is gebleken dat die opmerking van jou wel even wat uitgebreider mocht zijn. Wat je hier schreef klopte simpelweg niet of was veels te eenvoudig gesteld. Daar struikelde ik over, niets meer, niets minder. En toen ging je opeens een boos knaapje zijn ;(

edit: Oh wacht, wat verder terug gelezen in het topic nu. Ik zie dat ik beter tegen een muur kan praten :P Succes nog ermee.
Conscience do cost.
pi_168199358
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:57 schreef kzomba het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om die onderzoeken door te lezen? voor de tweede keer doe ik deze post maar het heeft geen zin als je niets begrijpt, je mag best dom zijn daar heb ik geen moeite mee, maar dom zijn en dezelfde vragen steeds stellen daar heb ik wel moeite mee.De mens is ontstaan in Afrika en bracht daar verreweg het grootste deel van zijn bestaan door. In het gebied waar een soort ontstaat,is de diversiteit altijd het grootst.Kolonisten van nieuwe leefgebieden vormen altijd een afsplitsing van de oorspronkelijke groep. Die bergt maar een gedeelte van de genetische variatie in zich.” .
Je vergeet dat 70000 jaar de mensheid bijna uitgestorven was. Waren maar paar 1000 mensen over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168199429
[quote]0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Niet.

[..]

Oh. Vervelend voor je. Je kan altijd niet reageren natuurlijk als de emoties je teveel worden.

[..]

Ja dat is een verstandige opmerking.

Maar je erkent dus nederig dat ik gelijk heb en jij niet? oké, ook heel verstandig wat dat is namelijk ook zo.
pi_168199577
Etnostaat wanneer
pi_168199801
Wraak als in wat? Zwarte landen hebben niets maar dan ook niets om de blanke landen te kunnen aanvallen. Afrika is een shithole.
pi_168199957
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:07 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Je vergeet dat 70000 jaar de mensheid bijna uitgestorven was. Waren maar paar 1000 mensen over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is natuurlijk ongefundeerde onzin, geschreven door Sam de vulkaanonderzoeker.

Wat ik trouwens mis in jullie discussie is de inbreng van neanderthalers. Daarnaast stapt de wetenschap zo langzamerhand af van het 'uit Afrika' principe. De aanname dat er verschillende evoluties tot mens naast elkaar hebben plaatsgevonden is nu de meest logische.

Het uit-Afrika idee is ook alleen maar gefrabriceerd om Afrika ook wat gewicht te geven. Wenswetenschap is dat.

[ Bericht 6% gewijzigd door WodanIsGroot op 16-01-2017 19:28:59 ]
pi_168200231
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:23 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ongefundeerde onzin, geschreven door Sam de vulkaanonderzoeker.

Wat ik trouwens mis in jullie discussie is de inbreng van neanderthalers. Daarnaast stapt de wetenschap zo langzamerhand af van het 'uit Afrika' principe. De aanname dat er verschillende evoluties tot mens naast elkaar hebben plaatsgevonden, is nu de meest logische.
Waarom zou dat onzin zijn?

Bron voor jouw verhaal?
pi_168200902
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:29 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Waarom zou dat onzin zijn?

Bron voor jouw verhaal?
"Toen werd de wereldbevolking als gevolg van de uitbarsting van een ‘supervulkaan’ namelijk teruggebracht tot enkele duizenden, zo blijkt uit een nieuw boek van wetenschapper Sam Kean."

Het is een spannend bedacht pseudo feitje om zijn boek te verkopen.

Sam Kean is 'slechts' een schrijver geen onderzoeker.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sam_Kean


De bronnen voor het failiet van de uit-afrika hypothese zijn talrijk. De bedenker van de hypothese is er zelfs van afgestapt.

[ Bericht 10% gewijzigd door WodanIsGroot op 16-01-2017 20:11:55 ]
pi_168203725
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:23 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ongefundeerde onzin, geschreven door Sam de vulkaanonderzoeker.

Wat ik trouwens mis in jullie discussie is de inbreng van neanderthalers. Daarnaast stapt de wetenschap zo langzamerhand af van het 'uit Afrika' principe. De aanname dat er verschillende evoluties tot mens naast elkaar hebben plaatsgevonden is nu de meest logische.

Het uit-Afrika idee is ook alleen maar gefrabriceerd om Afrika ook wat gewicht te geven. Wenswetenschap is dat.
Er moet een gemeenschappelijke kern zijn en die heeft niet bij een ondersoort plaatsgevonden.
pi_168213439
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:18 schreef kzomba het volgende:

[..]

de genetische diversiteit onder heel Afrika is groter dan die van alle volkeren van de hele wereld, maar dat komt omdat er zowel blanken als zwarten in Afrika wonen. Als we de noord afrikanen nu blank noemen en oost afrikanen een mengelmoes dan krijg je dat je al vele uitlopers qua genetica . Inteelt is waarschijnlijk een oorzaak maar hoeveel invloed dit heeft gehad is niet te zeggen.
Ik heb het een beetje opegezocht. Er zijn veel artikellen over en veel nemen blanke afrikanen mee in de studie. Maar deze bv toont aan dat zwarte amerikanen diverse genen hebben door hun roots.

Afrikaanse amarikanen waren slaven uit mogelijk meerdere landen. Maar amerikanen komen ook uit meerdere landen. Dus in dit opzicht leek de studie me wel accuraat:

http://www.telegraph.co.u(...)netic-diversity.html

Dus een andere studie zou moeten aantonen dat de diversiteit niet voor alle landen geldt. Als bepaalde stammen een IQ van 60 hebben door inteelt en daarmee het IQ van het hele land naar beneden trekken was daar vast wel iets over te vinden.
pi_168213554
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:19 schreef vigen98 het volgende:
Wraak als in wat? Zwarte landen hebben niets maar dan ook niets om de blanke landen te kunnen aanvallen. Afrika is een shithole.
De aanvallen zijn voorbij, maar de handel werkt vooralsnog uitbuitend. Afrika is een goudmijn, en de mensen die het goud leveren krijgen nog geen % van wat wij ervoor betalen. Daarom zijn we zo rijk. Wist je dit niet?

Goud in de zin van waardevolle producten.
pi_168213556
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 19:44 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het iq klopt toch?

[ afbeelding ]

Verder heb je wel gelijk over die en zijn.
Wat betekend die kaart?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_168213620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:28 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat betekend die kaart?
Die kan veel betekenen, dat is aan jou. De kaart geeft het gemeten iq weer. Groen: 59 tm 71, rood: 99 tm 107.
pi_168213750
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:28 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

De aanvallen zijn voorbij, maar de handel werkt vooralsnog uitbuitend. Afrika is een goudmijn, en de mensen die het goud leveren krijgen nog geen % van wat wij ervoor betalen. Daarom zijn we zo rijk. Wist je dit niet?

Goud in de zin van waardevolle producten.
Dat wist ik ook niet. Sterker nog ik weet het nog steeds niet. Afrika doet zelf niks met zijn 'producten' behalve verkopen. Want verkocht wordt het, niet gestolen.

Als het niet wordt gekocht doet Afrika er niks mee. Het gaat niet om eventuele procenten bij de verkoop van grondstoffen, het gaat om de productiviteit. En Afrika produceert gewoon niet, dat is het probleem.


Groningers en hun gas anyone?
pi_168213819
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:38 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat wist ik ook niet. Sterker nog ik weet het nog steeds niet. Afrika doet zelf niks met zijn 'producten' behalve verkopen. Want verkocht wordt het, niet gestolen.

Als het niet wordt gekocht doet Afrika er niks mee. Het gaat niet om eventuele procenten het gaat om de productiviteit.

Groningers en hun gas anyone?
En wie heeft het voordeel aan de verkochte producter. Niet de normale bevolking en werknemers. Wij, hun corrupte overheid en handelaars. Wellicht snap je het nu
pi_168213991
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:41 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

En wie heeft het voordeel aan de verkochte producter. Niet de normale bevolking en werknemers. Wij, hun corrupte overheid en handelaars. Wellicht snap je het nu
Nee snap het niet want wat een zieligheidsdenken vertoon je hier. Arm zielig Afrika boohoo, gemeen westen boohoo... Daarmee ben je gewoonweg racistisch naar Afrika toe.

Afrika is niet als het waddengebied waar de zeehond moet beschermd worden tegen de mens, Afrikanen zijn ook mensen hoor. Niet minderwaardig aan jou! alhoewel jij ze wel zo lijkt te willen zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door WodanIsGroot op 17-01-2017 10:06:04 ]
pi_168214177
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:11 schreef Keep_Walking het volgende:
Vaak klagen fokkers over racisme van zwarten, of zwarten die klagen over racisme. Voor mij irritant, omdat ik zelf zwart ben en omdat ik vind dat de meeste fokkers gewoon onzin praat en weinig empathie heeft.

Maar in zo'n topic las ik iets wat me het beter deed begrijpen. Stiekem zijn veel van de racistische blanken bang dat de zwarten wraak zullen proberen te nemen. Dat vind ik best zielig eigenlijk.

Klacht: laffe blanken die bang zijn dat de zwarten vergelding zoekt.
Mensen die in zelfmedelijden zwelgen en alles in een racistische context willen plaatsen zijn vaak zelf de grootste racisten...
pi_168214928
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:21 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Ik heb het een beetje opegezocht. Er zijn veel artikellen over en veel nemen blanke afrikanen mee in de studie. Maar deze bv toont aan dat zwarte amerikanen diverse genen hebben door hun roots.

Afrikaanse amarikanen waren slaven uit mogelijk meerdere landen. Maar amerikanen komen ook uit meerdere landen. Dus in dit opzicht leek de studie me wel accuraat:

http://www.telegraph.co.u(...)netic-diversity.html

Dus een andere studie zou moeten aantonen dat de diversiteit niet voor alle landen geldt. Als bepaalde stammen een IQ van 60 hebben door inteelt en daarmee het IQ van het hele land naar beneden trekken was daar vast wel iets over te vinden.
Ik denk niet dat er veel wetenschappers zijn die een verklaring willen geven betreft inteelt, dat bepaalde Afrikaanse landen een gemiddeld iq van 60 hebben.
pi_168214960
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:31 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Die kan veel betekenen, dat is aan jou. De kaart geeft het gemeten iq weer. Groen: 59 tm 71, rood: 99 tm 107.
Nee, die kaart kan maar 1 ding betekenen, deze kaart gaat over kanker sterfte.
pi_168215673
Als ik dan het laatste woord mag geven als rasechte blanke..
^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')