abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 mei 2017 @ 14:51:00 #276
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_170851930
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:49 schreef WWolfy het volgende:

[..]

Genie CBRN. Heb inderdaad de keuringen gehaald, moet alleen nog in juni afstuderen :)
Goeie zaak :9 Ik moet inderdaad ook nog afstuderen, hoop dat in juni te doen. Nu vooral bezig met me voorbereiden op het PO en het AAC gesprek :9
pi_170852035
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:51 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Goeie zaak :9 Ik moet inderdaad ook nog afstuderen, hoop dat in juni te doen. Nu vooral bezig met me voorbereiden op het PO en het AAC gesprek :9
Succes! PO valt niet heel veel aan voor te bereiden, zolang je maar toont dat je stabiel bent en mentaal geen steekjes los zitten kom je daar wel doorheen. AAC was wel pittig, heb ook best wel wat uren gestoken in de voorbereiding daarvoor. Zolang je daar kan tonen dat je goed hebt nagedacht over de keuze om bij defensie te gaan, je onderzoek hebt gedaan naar het onderdeel waar je bij wilt en een stukje verbaal kan improviseren lukt dat ook wel.
  donderdag 11 mei 2017 @ 15:30:05 #278
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_170852743
Tijden zijn veranderd. Mijn voorbereiding voor de AAC bestond uit het kopen van een overhemd zodat ik niet in T-shirt hoefde aan te schuiven. :7
pi_170853229
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:30 schreef detaris het volgende:
Tijden zijn veranderd. Mijn voorbereiding voor de AAC bestond uit het kopen van een overhemd zodat ik niet in T-shirt hoefde aan te schuiven. :7
Soepel, het wordt nu verwacht dat je in pak of uniform op komt dagen
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:26:38 #280
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_170854326
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:50 schreef WWolfy het volgende:

[..]

Soepel, het wordt nu verwacht dat je in pak of uniform op komt dagen
Sprak gister op de KMA infodag iemand die voor Officier ICT is aangenomen, die hoefde überhaupt geen AAC gesprek te doen omdat de nood blijkbaar zo hoog is voor technici bij de Luchtmacht :{
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:46:54 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_170854808
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:30 schreef detaris het volgende:
Tijden zijn veranderd. Mijn voorbereiding voor de AAC bestond uit het kopen van een overhemd zodat ik niet in T-shirt hoefde aan te schuiven. :7
In mijn tijd kwam je gewoon in T-shirt en kon je nog zeggen dat je een hek om bepaalde landen wilde zetten.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 12:26:08 #282
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_170879224
Psychologisch onderzoek overleefd, goedgekeurd *O*
pi_170880060
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

In mijn tijd kwam je gewoon in T-shirt en kon je nog zeggen dat je een hek om bepaalde landen wilde zetten.
Je moet ook zeggen dat je een muur wilt bouwen om bepaalde landen, dan wordt je president
  zaterdag 13 mei 2017 @ 04:17:12 #284
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_170897655
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:49 schreef WWolfy het volgende:

[..]

Genie CBRN. Heb inderdaad de keuringen gehaald, moet alleen nog in juni afstuderen :)
Ik zou je niet blind staren op CBRN. Voor vragen PB
pi_170907780
Laatst AAC gehad en geslaagd.

Lees heel goed het boekje door op http://ecld.nl/.
Maar het meest belangrijke is nog wel dat je al je antwoorden onderbouwt. Na elke antwoord van jouw kant krijg je te horen waarom? Zorg dat je spontaan goed geformuleerd kunt antwoorden.
pi_170909864
Wat een moeite voor de AAC.

Gewoon een keertje wél scheren en de aflulmotor aanzwengelen, meer niet.
  zondag 14 mei 2017 @ 11:38:30 #287
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_170932240
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:06 schreef meloenworst het volgende:
Wat een moeite voor de AAC.

Gewoon een keertje wél scheren en de aflulmotor aanzwengelen, meer niet.
Als je weet dat 65% daar nog op afgekeurd wordt, is het wel zo handig je goed voor te bereiden toch :P
pi_170988467
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:38 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Als je weet dat 65% daar nog op afgekeurd wordt, is het wel zo handig je goed voor te bereiden toch :P
Ach, het is het eerste filter, dus het percentage appels wat daar langs komt zal wel hoog zijn.
pi_171276166
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 04:17 schreef Kostertjuh het volgende:

[..]

Ik zou je niet blind staren op CBRN. Voor vragen PB
Haha tja ben je ook ff mooi ingenaaid😂
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_171277298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:02 schreef Kostertjuh het volgende:
Komt omdat Thaboel van verveling is overleden in Vught
Gelukkig in februari voor het laatst geweest voor m'n cursus IT-basis. ( niet gehaald wegens ziekte😂)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Moderator zondag 28 mei 2017 @ 19:14:39 #291
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 28 mei 2017 @ 21:59:03 #292
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_171287557
Heeft iemand van die bruine uitzendshirts over in maat M ? :)
  dinsdag 6 juni 2017 @ 17:22:37 #293
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_171503020
Zojuist briefje van KM in bus over zgn vooropkomstdag. Ook voor familie. Rondleiding, vaccinaties, en wordt gemeld dat het zou kunnen dat ze een DCP organiseren. Kan verder op internet helemaal niks vinden over zo'n vooropkomstdag, is 't een nieuw fenomeen? En die DCP, als je daar dan tekortschiet, kan je dan je opkomst vergeten of is het meer een meetmoment vooraf? Wel benieuwd eigenlijk :)
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:46:08 #294
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_171511236
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:22 schreef mpc007 het volgende:
Zojuist briefje van KM in bus over zgn vooropkomstdag. Ook voor familie. Rondleiding, vaccinaties, en wordt gemeld dat het zou kunnen dat ze een DCP organiseren. Kan verder op internet helemaal niks vinden over zo'n vooropkomstdag, is 't een nieuw fenomeen? En die DCP, als je daar dan tekortschiet, kan je dan je opkomst vergeten of is het meer een meetmoment vooraf? Wel benieuwd eigenlijk :)
Dat is raar. Vaccinaties en sporttest waren vroeger ( :') ) pas na de opkomst zelf. Omdat je bij de vooropkomst nog niet in dienst van defensie bent.

Ook leuk met je ouders een hele dag op het KIM rondlopen en ff tussendoor de DCP en je vaccinaties
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:53:09 #295
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_171513323
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:46 schreef detaris het volgende:

[..]

Dat is raar. Vaccinaties en sporttest waren vroeger ( :') ) pas na de opkomst zelf. Omdat je bij de vooropkomst nog niet in dienst van defensie bent.

Ook leuk met je ouders een hele dag op het KIM rondlopen en ff tussendoor de DCP en je vaccinaties
Dat vond ik zelf inderdaad ook best 'apart'. Maar wat zou de procedure zijn als je op een onderdeel niet aan de eis voldoet dan?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:55:07 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171513776
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:22 schreef mpc007 het volgende:
Zojuist briefje van KM in bus over zgn vooropkomstdag. Ook voor familie. Rondleiding, vaccinaties, en wordt gemeld dat het zou kunnen dat ze een DCP organiseren. Kan verder op internet helemaal niks vinden over zo'n vooropkomstdag, is 't een nieuw fenomeen? En die DCP, als je daar dan tekortschiet, kan je dan je opkomst vergeten of is het meer een meetmoment vooraf? Wel benieuwd eigenlijk :)
Zo'n vooropkomstdag is hetzelfde als een open dag met rondleiding, maar dan met DCP en blijkbaar ook vaccinaties tegenwoordig. M.a.w. zaaddodend. Het was mijn eerste keer dat ik op het KIM kwam (want toen kon je nog blind solliciteren) en ik vond er al geen reet aan.

Oh en als je de DCP faalt ben je sowieso echt een lui dier, maar als je die DCP faalt ben je ook nog eens zuur op Texel. :W
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:33:27 #298
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_171515606
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:06 schreef meloenworst het volgende:

[..]

Zo'n vooropkomstdag is hetzelfde als een open dag met rondleiding, maar dan met DCP en blijkbaar ook vaccinaties tegenwoordig. M.a.w. zaaddodend. Het was mijn eerste keer dat ik op het KIM kwam (want toen kon je nog blind solliciteren) en ik vond er al geen reet aan.

Oh en als je de DCP faalt ben je sowieso echt een lui dier, maar als je die DCP faalt ben je ook nog eens zuur op Texel. :W
Volgens mij is het ook bedoelt voor al die lui die geen idee hebben hoe het werk in een militaire organisatie verschilt van een burgerbaan en willen ze zichzelf zo wat extra afvallers in september besparen door een extra reflectie / inzinkingsmomentje in te lassen. Op zich niet verkeerd natuurlijk, hoewel ik hoop dat het gedeelte voor de 'aspirant-adelborsten' wel wat verschilt of informatiever is dan het gedeelte voor de familie (die mogen natuurlijk best een open dag hebben, want nog niet gehad).

Overigens met het fenomeen dcp wel bekend vanwege de natres, maar daar tijdens de pushups ook weleens op mijn plaat gegaan omdat het zo nodig op nat en spekglad gras moest plaatsvinden waardoor ik mijn poging mocht afbreken (want grond aangeraakt..) Normaliter haal ik die test gewoon, paar keertjes rennen van tevoren en je bent er. Maar altijd goed om te weten wat er gebeurt als het een keer niet zo mocht zijn (om wat voor reden dan ook).

Ik kan mijzelf goed voorstellen dat ze degenen die het niet halen idd een extra waarschuwing meegeven om maar flink te trainen in de zomer zodat Texel wat beter te doen is. En voor het KIM zelf een aardig meetmomentje om te kijken hoe het algemene niveau is. Of er verder formele consequenties aan verbonden zijn weet ik dus niet, en wordt ook nergens vermeld.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_171517801
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:33 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook bedoelt voor al die lui die geen idee hebben hoe het werk in een militaire organisatie verschilt van een burgerbaan en willen ze zichzelf zo wat extra afvallers in september besparen door een extra reflectie / inzinkingsmomentje in te lassen. Op zich niet verkeerd natuurlijk, hoewel ik hoop dat het gedeelte voor de 'aspirant-adelborsten' wel wat verschilt of informatiever is dan het gedeelte voor de familie (die mogen natuurlijk best een open dag hebben, want nog niet gehad).

Overigens met het fenomeen dcp wel bekend vanwege de natres, maar daar tijdens de pushups ook weleens op mijn plaat gegaan omdat het zo nodig op nat en spekglad gras moest plaatsvinden waardoor ik mijn poging mocht afbreken (want grond aangeraakt..) Normaliter haal ik die test gewoon, paar keertjes rennen van tevoren en je bent er. Maar altijd goed om te weten wat er gebeurt als het een keer niet zo mocht zijn (om wat voor reden dan ook).

Ik kan mijzelf goed voorstellen dat ze degenen die het niet halen idd een extra waarschuwing meegeven om maar flink te trainen in de zomer zodat Texel wat beter te doen is. En voor het KIM zelf een aardig meetmomentje om te kijken hoe het algemene niveau is. Of er verder formele consequenties aan verbonden zijn weet ik dus niet, en wordt ook nergens vermeld.
Zou best kunnen, maar zoals ik al zei de vooropkomst is net als een open dag dus uitval is nihil. Ze willen gewoon kijken wie of wat er opkomen. Verder vertellen ze nog wat over de black hole waar je in gaat op Texel.

Die DCP is binnen op de mat dus dat is rete makkelijk om te doen en ja je krijgt een waarschuwing als je faalt. Oh en je wordt opgeschreven voor wat extra prikkels.

Maar goed, het zal tegenwoordig wel wat beter geregeld zijn dan met mijn skeptische kleine bezuinigingsjaar waar de helft nog moest worden gekeurd na de vooropkomst en 80% zonder kleding en alleen met kisten op is gekomen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:52:42 #300
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_171520535
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:39 schreef meloenworst het volgende:

[..]

Zou best kunnen, maar zoals ik al zei de vooropkomst is net als een open dag dus uitval is nihil. Ze willen gewoon kijken wie of wat er opkomen. Verder vertellen ze nog wat over de black hole waar je in gaat op Texel.

Die DCP is binnen op de mat dus dat is rete makkelijk om te doen en ja je krijgt een waarschuwing als je faalt. Oh en je wordt opgeschreven voor wat extra prikkels.

Maar goed, het zal tegenwoordig wel wat beter geregeld zijn dan met mijn skeptische kleine bezuinigingsjaar waar de helft nog moest worden gekeurd na de vooropkomst en 80% zonder kleding en alleen met kisten op is gekomen.
Ja dat klinkt logisch. Overigens wel bagger dat opkomstjaar van jou dan.. :{ Hoeveel aspiranten waren er? Zover ik weet van iemand anders die na mij solliciteerde zou het gros inmiddels ook echt alle keuringen door moeten zijn. En de PSU-dag in Soesterberg hebben ze netjes op de dag ná de vooropkomst gepland, dus helemaal prima :) Als er dan iets niet is heeft KPU nog twee maandjes de tijd de boel na te sturen voor opkomst.

Wat trouwens wel weer lekker bizar was, was dat ik tot vandaag nog steeds in veronderstelling was dat mijn VO (door MIVD) nog liep, dat was mij na GO tenminste gemeld. Dus ik mail DCWS of ik toevallig weer onder op de stapel beland was (bij natres was dat het geval) melden ze nu doodleuk dat er helemaal geen VO gedaan wordt bij mij want dat van de natres uit 2014 is nog geldig t/m 2024. Is letterlijk de eerste keer dat ik dat hoor, heb wel gewoon die hele SVI in moeten vullen, waarbij nergens vermeld werd dat het misschien niet hoefde. Kortom; bijna drie maanden gewacht op de laatste stap in m'n sollicitatieproces terwijl dat begin maart eigenlijk al afgerond was :') :') :')
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')