abonnement Unibet Coolblue
pi_168096834
Eigenlijk is het best teleurstellend. Driehonderd euro voor een console waarvan de specs niet echt duidelijk zijn, waar maar 32 GB geheugen in zit (kom op, het is 2017!) en waar bij launch maar twee games voor te krijgen zijn.

Je gaat de neutrale consument hier echt niet mee overtuigen. Concurrenten bieden veel meer waar voor je geld. Ja, dan heb je geen Zelda. Maar dat argument gaat alleen maar op voor de echte fans. Ik ga geen 360 euro neertellen voor één game. Ook al ben je fan, je hebt toch hopelijk nog iets van zelfbeheersing om niet voor een heel slechte deal te gaan.
  Redactie Games vrijdag 13 januari 2017 @ 08:38:50 #202
181272 crew  Noppie2000
pi_168096894
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 08:33 schreef Mystikvm het volgende:
waar bij launch maar twee games voor te krijgen zijn.
Leugens.

Ik koop Switch want Nintendo. Zelda, Mario, Splatoon 2. Meer van die dingen die gaan komen. Ja, ik kan in principe wachten op een price drop / een betere bundel / meer software. Ik kan ook Switch daadwerkelijk ondersteunen en aan de slag gaan met games die ik graag wil spelen. Ik kies voor het laatste, als men wacht op het eerste is dat hun goed recht O+
pi_168096968
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 08:38 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Leugens.

Ik koop Switch want Nintendo. Zelda, Mario, Splatoon 2. Meer van die dingen die gaan komen. Ja, ik kan in principe wachten op een price drop / een betere bundel / meer software. Ik kan ook Switch daadwerkelijk ondersteunen en aan de slag gaan met games die ik graag wil spelen. Ik kies voor het laatste, als men wacht op het eerste is dat hun goed recht O+
Ik heb wat sites afgezocht maar nergens staat een launch lineup. Ik zie alleen Zelda en 1-2 Switch.

EDIT:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_Switch_games

Blijkbaar ook I Am Setsuna. En ARMS zie ik op wat plekken terugkomen, maar niet in deze lijst.
pi_168096973
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 08:33 schreef Mystikvm het volgende:
Eigenlijk is het best teleurstellend. Driehonderd euro voor een console waarvan de specs niet echt duidelijk zijn, waar maar 32 GB geheugen in zit (kom op, het is 2017!) en waar bij launch maar twee games voor te krijgen zijn.

Je gaat de neutrale consument hier echt niet mee overtuigen. Concurrenten bieden veel meer waar voor je geld. Ja, dan heb je geen Zelda. Maar dat argument gaat alleen maar op voor de echte fans. Ik ga geen 360 euro neertellen voor één game. Ook al ben je fan, je hebt toch hopelijk nog iets van zelfbeheersing om niet voor een heel slechte deal te gaan.
Alsof er na launch niets meer uitkomt :P Ik koop een Switch omdat ik op launch Zelda wil spelen op de betere van de twee versies. En daarna komen vanzelf Mario Kart, Splatoon 2, Xenoblade 2, Mario Odyssey en vast dat er meer gaat aangekondigd worden. Shin Megami Tensei duurt nog even, want dat was de aankondiging dat ze er aan begonnen zijn :+ Er komt een Tales game aan geeft Bandai aan. Genoeg in de pijplijn en ik speel toch maar 1 game tegelijk :+

Dus ik koop het voor nieuwe games die aangekondigd zijn en natuurlijk de ubergeile zelda. Man, ik heb de cdi-game nog gespeeld, dus fanboy much :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_168097088
Tsja, ik ben een vrij kritische consument, dus een bedrijf moet mij echt willen overtuigen om geld te investeren. Driehonderd euro is gewoon een hoop geld en ik zie in het eerste jaar twee of drie games die ik er op zou willen spelen. Dat is dus bijna 500 euro in totaal in een jaar tijd. Vind ik erg duur voor wat ik er voor terug krijg. Ik krijg namelijk een apparaat wat alleen maar games afspeelt, met maar 32 GB aan geheugen komt (dus ik moet nog meer uitgeven aan opslag) dus het enige wat ik er mee kan doen is die games spelen die ik er voor heb gekocht. Bovendien moet ik voor online nog extra betalen zonder te weten welke service nu precies geleverd gaat worden. Die dienst is er ook niet bij launch.

Nintendo is een leuk bedrijf, maar ik ga niet uit het oogpunt van support geld uitgeven. Ik vergelijk het met concertkaartjes. Ik ben enorm fan van Depeche Mode. Die komen dit jaar in Nederland maar vragen meer dan 70 euro voor een kaartje. Fan of niet, ze zakken maar in de stront met die prijs. Ik ga niet zoveel geld betalen voor een concert van twee uur. Ik ben fan, maar niet tegen elke prijs. Door het niet te kopen geef ik in elk geval voor mijzelf het signaal af dat het mij het niet waard is.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat fans van een bepaalde band of van een bepaald bedrijf vaak elke prijs bereid zijn te betalen als een soort van "price of admission". Het lijkt me zinnig om wel wat afstand te nemen en te kijken naar wat je daar nu werkelijk voor terug krijgt.
pi_168097122
De 32 GB is voor online aankopen, de games die je fysiek koopt staan al op een memorycard :P

Maar hè, niemand dwingt je iets te kopen, dus als jij de kat uit de boom wil kijken is dat logisch en je goed recht :P

Heeft overigens niets met kritisch te maken, als de aangekondigde games je niet liggen dan moet je het vooral niet doen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_168097230
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 08:44 schreef Pheno het volgende:

[..]

Alsof er na launch niets meer uitkomt :P Ik koop een Switch omdat ik op launch Zelda wil spelen op de betere van de twee versies. En daarna komen vanzelf Mario Kart, Splatoon 2, Xenoblade 2, Mario Odyssey en vast dat er meer gaat aangekondigd worden. Shin Megami Tensei duurt nog even, want dat was de aankondiging dat ze er aan begonnen zijn :+ Er komt een Tales game aan geeft Bandai aan. Genoeg in de pijplijn en ik speel toch maar 1 game tegelijk :+
Ik been geen fan en ook geen hater van Nintendo.

Maar denk je niet dat een gemiddelde consument die nu een console aan gaat schaffen gaat denken: "voor 220 euro heb ik een ps4 met een enorme library aan games, terwijl ik voor 300 euro een switch heb met alleen maar Zelda."

Natuurlijk weten de echte fans dat na launch wel dat leuke games gaan komen. Maar dat is het probleem juist. De echte fans kopen die console wel, maar daar zijn er niet genoeg van om het een succes te laten zijn. Op deze manier zie ik Nintendo geen extra doelgroep aanspreken.
pi_168097257
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:03 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ik been geen fan en ook geen hater van Nintendo.

Maar denk je niet dat een gemiddelde consument die nu een console aan gaat schaffen gaat denken: "voor 220 euro heb ik een ps4 met een enorme library aan games, terwijl ik voor 300 euro een switch heb met alleen maar Zelda."

Natuurlijk weten de echte fans dat na launch wel dat leuke games gaan komen. Maar dat is het probleem juist. De echte fans kopen die console wel, maar daar zijn er niet genoeg van om het een succes te laten zijn. Op deze manier zie ik Nintendo geen extra doelgroep aanspreken.
Ik geef ook MIJN redenen aan. Zoals eerder gezegd, succes gewenst aan Nintendo om de 'normale' consument te overtuigen met maar 1~2 echte launchgames. Die minigames geloof ik wel, gimmick will be gimmick.

De nintendo-kenners weten dat het voor hen wel goed komt en dat de prijs echt dit jaar nog niet gaat zakken. Misschien een Mario-bundel met Kerst, maar voor de rest geen prijsverlaging.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_168097298
Mensen die de trailer van BotW hebben gezien en niet overtuigd zijn, hebben geen hart. het was een aaneenkoppeling van kippenvel en tranen in mijn ogen, 3,5 minuut lang
pi_168097393
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:09 schreef Gutanoth het volgende:
Mensen die de trailer van BotW hebben gezien en niet overtuigd zijn, hebben geen hart. het was een aaneenkoppeling van kippenvel en tranen in mijn ogen, 3,5 minuut lang
Als een onafhankelijke kijker die nooit Zelda heeft gespeeld. Ik vind het leuk uitzien, maar ik krijg er ook geen kriebels van. Geef mij maar de Witchers en de Mass Effects. Ziet er voor mij veel volwassener en mooier uit.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 09:19:23 #211
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_168097457
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:06 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik geef ook MIJN redenen aan. Zoals eerder gezegd, succes gewenst aan Nintendo om de 'normale' consument te overtuigen met maar 1~2 echte launchgames. Die minigames geloof ik wel, gimmick will be gimmick.

De nintendo-kenners weten dat het voor hen wel goed komt en dat de prijs echt dit jaar nog niet gaat zakken. Misschien een Mario-bundel met Kerst, maar voor de rest geen prijsverlaging.
Dit. Tijd om te pre-orderen.
pi_168097485
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:09 schreef Gutanoth het volgende:
Mensen die de trailer van BotW hebben gezien en niet overtuigd zijn, hebben geen hart. het was een aaneenkoppeling van kippenvel en tranen in mijn ogen, 3,5 minuut lang
Ik had kippenvel toen ik de WIi U-versie speelde :@
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_168097492
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:15 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Als een onafhankelijke kijker die nooit Zelda heeft gespeeld. Ik vind het leuk uitzien, maar ik krijg er ook geen kriebels van. Geef mij maar de Witchers en de Mass Effects. Ziet er voor mij veel volwassener en mooier uit.
Fanboy-isme daar gelaten, kan ik me geen story trailer herinneren van welke game dan ook die beter in elkaar zit dan deze.
pi_168097504
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik had kippenvel toen ik de WIi U-versie speelde :@
Dat kan ik me voorstellen. Ik krijg kippenvel van de gedachte aan jou die de wiiu versie speelt :@
  Eindredactie Games vrijdag 13 januari 2017 @ 09:21:57 #215
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_168097505
Jammer dat die Mario-game niet al op launch al verkrijgbaar is.
Wel even wennen trouwens, Mario in een GTA-achtige setting met yellow cabs etc.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_168097529
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:21 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Fanboy-isme daar gelaten, kan ik me geen story trailer herinneren van welke game dan ook die beter in elkaar zit dan deze.
Deze bijvoorbeeld. Hier moest ik dan weer een traantje om laten.

pi_168097581
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:21 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen. Ik krijg kippenvel van de gedachte aan jou die de wiiu versie speelt :@
Dan heb je mijn hoofd nog niet gezien
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Redactie Games vrijdag 13 januari 2017 @ 09:26:34 #218
181272 crew  Noppie2000
pi_168097585
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:21 schreef 2dope het volgende:
Jammer dat die Mario-game niet al op launch al verkrijgbaar is.
Wel even wennen trouwens, Mario in een GTA-achtige setting met yellow cabs etc.
Lijkt (gelukkig) maar één van de werelden / levels te zijn. Ik kan er wel aan wennen, maar als hele game zou het teveel zijn ja :P
pi_168097595
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:21 schreef 2dope het volgende:
Jammer dat die Mario-game niet al op launch al verkrijgbaar is.
Wel even wennen trouwens, Mario in een GTA-achtige setting met yellow cabs etc.
Zolang Toad maar als een achterlijke josti om aandacht schreeuwt :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_168097613
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:22 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Deze bijvoorbeeld. Hier moest ik dan weer een traantje om laten.

Komt wel erg dicht in de buurt voor mij, maar is geen kippenvel trailer voor me. komt misschien ook omdat ik Witcher 2 hooguit wel goed vond.
pi_168097631
Fire Emblem Warriors *O*
Shin megami tensei *O*
Project octopath *O*
Veder is het een beetje matig...
Gelukkig komt dragon Quest er ook op.
  Eindredactie Games vrijdag 13 januari 2017 @ 09:29:35 #222
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_168097639
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:26 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Lijkt (gelukkig) maar één van de werelden / levels te zijn. Ik kan er wel aan wennen, maar als hele game zou het teveel zijn ja :P
Idd ik zag ook weer heerlijk typische Mario-levels. Misschien wordt het nog wel uitgelegd, maar ik vond het wat vreemd dat Mario in die gewone wereld een of ander liliputter-fantasiefiguur die net tot de knieën van een gewoon mens komt. Of mis ik gewoon een heleboel in-depth lore? :@
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Redactie Games vrijdag 13 januari 2017 @ 09:32:41 #223
181272 crew  Noppie2000
pi_168097695
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:29 schreef 2dope het volgende:

[..]

Idd ik zag ook weer heerlijk typische Mario-levels. Misschien wordt het nog wel uitgelegd, maar ik vond het wat vreemd dat Mario in die gewone wereld een of ander liliputter-fantasiefiguur die net tot de knieën van een gewoon mens komt. Of mis ik gewoon een heleboel in-depth lore? :@
De enige in-depth lore van Mario is dat Bowser weer iets van plan is met Peach :D Verder is het een aparte keuze inderdaad, wordt wennen. Het platformen tussen en over die skyscrapers zag er dan wel weer heerlijk uit :@
  Eindredactie Games vrijdag 13 januari 2017 @ 09:33:38 #224
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_168097719
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:22 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Deze bijvoorbeeld. Hier moest ik dan weer een traantje om laten.

Slecht voorbeeld, TW3 heeft betere trailers :6
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_168097732
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:06 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik geef ook MIJN redenen aan. Zoals eerder gezegd, succes gewenst aan Nintendo om de 'normale' consument te overtuigen met maar 1~2 echte launchgames. Die minigames geloof ik wel, gimmick will be gimmick.

De nintendo-kenners weten dat het voor hen wel goed komt en dat de prijs echt dit jaar nog niet gaat zakken. Misschien een Mario-bundel met Kerst, maar voor de rest geen prijsverlaging.
Ben benieuwd hoe de consument buiten Japan het gaat zien -- waarschijnlijk in de eerste plaats als een handheld die ook op TV te spelen is. € 360 voor het systeem met spel is dan een behoorlijk bedrag. Als je dan ook bedenkt dat de Vita voor 100 à 150 minder slecht verkocht...

Vind het ook opvallend dat de controllers relatief duur zijn voor een systeem waar de nadruk wordt gelegd op het samen kunnen spelen.

Ik zie de waarde van het systeem voor mezelf, maar er zijn momenteel maar twee spellen aangekondigd die ik interessant vind. Eén daarvan is ook op de Wii U te spelen en de andere komt pas in november.

Tevens benieuwd of ze de 3DS nog wat in prijs laten dalen.

Als Sony niet met een opvolger van de Vita komt zie ik dit systeem wel als de volgende stap van veel Japanse ontwikkelaars die nu vaak PS3/PS4 + Vita spellen uitbrachten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')