abonnement Unibet Coolblue
pi_167984556
Elke keer laat ik me toch weer verleiden: een blik in mijn voorraadkast en braaf zeggen: neeeee ik maak eerst alles op voordat ik nieuwe spullen koop. Sta je in de supermarkt en zie je 1+1/hamsteracties en ga je toch met volle tassen de winkel uit. Jezelf wijs makend dat het toch wel opkomt en waarom zou je anders duur betalen? :') Nu zit ik dus met een voorraad waar je u tegen zegt wat betreft koekjes, koffie, thee, toetjes, kaas, vlees, brood. Zelfs mijn diepvries zit nu met zijn 3 grote lades propvol. Een grotere wake-up call kan ik eigenlijk niet krijgen, er past gewoon niets meer bij. Ik kan het niet kwijt dus kopen is zinloos. Vanmiddag nog even 2 broden scoren die nu bewonderenswaardig in de vriezer zitten, kom ik daarnaast ook nog thuis met 2 blikken soep, een ovenschotel (nu de helft al op, morgen de rest en doos zakjes warme chocolademelk. En ik had nog 2 dozen Nesquick.

Vooral bij lang houdbare dingen gaat het mis hier. Volgende week pindakaas in de aanbieding terwijl ik eigenlijk nog genoeg voor op brood heb wat betreft hagelslag, jam, chocopasta etc. Nee, de pindakaas is op, maar het is dus niet dat ik elke dag hetzelfde op mijn brood moet eten. Thee idem. Kan nog een halfjaar vooruit, maar wedden dat ik volgende week toch mijn theevoorraad aanvul?

Wie doet dit nog meer?
pi_167984739
Hoi ik zelf vind het altijd wel lekker om een voorraadje te hebben, voor dagen dat ik niet lekker in mijn vel zit, en geen zin heb de deur uit te gaan,

Maar ook soms heb je opeens trek in een bepaald gerecht, en dan is het wel handig als je dan een specifiek ingredient dan nog in blik in huis hebt , anders moet je weer gaan winkelen haha ( ik vermijd soms liever de winkel )

Ook als er opeens een kalamiteit komt ( bijv in Londen had je tijd geleden 3 dagen rellen op straat ) dan is het OOK wel enorm lekker als je een voorraadje hebt! Kan je lekker thuis blijven waar het veilig is.
pi_167985152
Ik las het effect van mastruberen :')
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_167985203
Herkenbaar, hier nu ook een kast vol toiletpapier, pastasaus, chocolade, koekjes en luiers :P Vooral dat laatste scheelt serieus veel geld.

Hoewel ik het over het algemeen wel kan laten liggen als ik weet dat ik er echt nog meer dan genoeg van heb. Zo koop ik altijd Sun vaatwaspoeder in de bonus, maar heb ik dit keer niet gedaan omdat ik weet dat ik nog voor minimaal een half jaar vaatwasmiddel in huis heb :o Tegen de tijd dat dat op is is die aanbieding nog wel twee keer voorbij gekomen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_167985250
Beter te veel eten in huis hebben

dan te weinig haha :)
pi_167985729
Ik laat me tegenwoordig niet meer leiden door de acties. Als ik het nodig heb, koop ik het dan wel. En zoek ik tegen die tijd op internet (voordeelmuis!!) op waar ik iets het goedkoopste kan halen (acties zijn er tegenwoordig altijd wel ergens), als het de moeite waard is (deo, scheermesjes, wasmiddel).
En als je geen lege voorraadkast wil hebben, draai je routine dan om: heb altijd maximaal één product extra op voorraad. Pak leeg? Dan pak je het laatste pak en vul je je voorraad weer aan met één pak. Zo heb je altijd maximaal één op voorraad, zonder dat je verzuipt in de twintig pakken.

(voor tomatenpureedingetjes enzo kan je natuurlijk voor iets meer gaan. Hangt een beetje van de doorloopsnelheid af). Maar ik laat me in ieder geval niet meer verleiden tot Bertollisauzen-aankopen. Ik eet het normaal ook niet, dus waarom opeens wel als het in de aanbieding is?
Somebody that I used to know
pi_167986160
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:17 schreef Postbus100 het volgende:
Ik laat me tegenwoordig niet meer leiden door de acties. Als ik het nodig heb, koop ik het dan wel. En zoek ik tegen die tijd op internet (voordeelmuis!!) op waar ik iets het goedkoopste kan halen (acties zijn er tegenwoordig altijd wel ergens), als het de moeite waard is (deo, scheermesjes, wasmiddel).
En als je geen lege voorraadkast wil hebben, draai je routine dan om: heb altijd maximaal één product extra op voorraad. Pak leeg? Dan pak je het laatste pak en vul je je voorraad weer aan met één pak. Zo heb je altijd maximaal één op voorraad, zonder dat je verzuipt in de twintig pakken.

(voor tomatenpureedingetjes enzo kan je natuurlijk voor iets meer gaan. Hangt een beetje van de doorloopsnelheid af). Maar ik laat me in ieder geval niet meer verleiden tot Bertollisauzen-aankopen. Ik eet het normaal ook niet, dus waarom opeens wel als het in de aanbieding is?
Omdat het goedkoop is/lijkt? Doe het zelf ook hoor. Deze week ook speculoospasta gehaald voor op brood.. eet het normaal nooit. Rijstwafels idem. Komt allemaal wel op en niet verkeerd, maar je koopt inderdaad veel dingen die je normaal niet koopt en dan toch maar niet vergeten op te maken voor de datum.
pi_167986414
Dan zit daar je winst ;) Koop voortaan alleen nog spullen in de aanbieding als je ze anders ook zou kopen (of als je daar je maaltijden(plan) op afstemt).
Somebody that I used to know
pi_167987515
Haa, ik zou dit afgelopen weekend zelfs een keer helemaal geen boodschappen gaan doen, yeah right.. :')

Ik heb het trouwens wel bij één winkel gehouden i.p.v. drie!
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_167988470
Ik koop eigenlijk alleen dingen waarvan ik weet dat het opgaat, ik gooi uit principe nooit iets weg. Wat je in de OP omschrijft vind ik eerlijk gezegd wel extreem hoor, klinkt meer als koopziek. Als je dit na een paar maanden op jezelf wonen al hebt....
pi_167989081
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:28 schreef Bananenpap het volgende:
Ik koop eigenlijk alleen dingen waarvan ik weet dat het opgaat, ik gooi uit principe nooit iets weg. Wat je in de OP omschrijft vind ik eerlijk gezegd wel extreem hoor, klinkt meer als koopziek. Als je dit na een paar maanden op jezelf wonen al hebt....
Dat had ik voor ik op mezelf ging ook al hoor :') Maar ik lijdt er haast niks onder, omdat ik juist zo slim/gratis inkoop.
pi_167989292
vroeger was ik gezond en had jonge benen en een positieve instelling

toen vond ik het nooit zo een probleem om een lege keuken te hebben,

je weet wel : mn eten op? dan liep ik gewoon effe fluitend naar de winkel of een eethuisje!

nu ik ouder ben vind ik het hamsteren wel erg plezant
pi_167989403
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:42 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dat had ik voor ik op mezelf ging ook al hoor :') Maar ik lijdt er haast niks onder, omdat ik juist zo slim/gratis inkoop.
Mijn oma is zo'n 'hoarder'. Koopt echt allemaal zooi in de aanbieding omdat dat aantrekkelijk lijkt. Paar jaar geleden moest ze naar een verzorgingswoning en mochten wij haar voorraad van de afgelopen twintig jaar opruimen.. Wat ik probeer aan te geven is dat als je na een korte periode op jezelf wonen al een uitpuilende vriezer en voorraadkasten hebt dat niet erg normaal gedrag is in mijn ogen. Je hebt nu de grens bereikt dat alles vol zit, maar nu? Blijf je tot die grens en houd je jezelf nu in of kom je volgende week inderdaad weer met van alles thuis, en die week daarna, en die week daarna. Totdat je een extra kast aanschaft die binnen de kortste keren ook weer propvol zit.

Ik heb het van dichtbij gemaakt en herken mijn oma in jouw verhaal. Dit is beginnende koopziekte.
  zondag 8 januari 2017 @ 21:52:03 #14
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167989546
Geen last van.
pi_167990232
Ik ben wel een echte hamsteraar. Maar alleen voor dingen die ik daadwerkelijk gebruik. En ik doe al zoveel jaren boodschappen dat ik wel weet hoe vaak iets in de aanbieding is dus dan laat je veel dingen ook makkelijker aan je voorbij gaan.

Ik ga ook nauwelijks nog meerdere supermarkten af voor aanbiedingen. Dan moet het echt wel om meerdere unieke steengoede aanbiedingen gaan.
Spoilers!
  zondag 8 januari 2017 @ 22:41:56 #16
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_167991765
Ik hamster wel goed *O*

Ik pas gewoon het eten er elke week op aan. En 10 blikjes knakworsten in de kast waarvan je er maar 5 betaald is toch fantastisch? Op heet het toch wel. :)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 9 januari 2017 @ 00:06:13 #17
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_167994700
Ze herkenbaar vanwegeve al eerder genoemde redenen
*altijd fijn om iets in huis te hebben als je zin hebt in 1 bepaald product
*altijd handig om iets in huis te hebben wanneer je geen zin/tijd heb om naar supermarkt te gaan.

Ik hamster ook heel veel als het in aanbieding is. Voornamelijk snacks)zoals nootjes, koekjes, snoepjes en chocolade), schoonmaakdoekjes :'). Eigenlijk niet zoveel last van ik vind het wel prima dat ik van veel dingen altijd wel in huis heb
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_167997331
Hier een kelder.

Dingen die een lange tijd goed zijn en ook gegeten worden (blik,pot etc) kopen we met een actie wel, verder vrij weinig.

Maar met een goede actie 10 blikken tonijn oid halen komt voor
pi_167998674
Ik heb het vooral met schoonmaakmiddelen, vaatwastabletten enzulks en wcpapier en keukenpapier, En douchespul, scheermesjes enzo. Vooral ook omdat ik het echt heel kut vind om ineens geen wc papier meer te hebben. En wanneer ik spul online koop vanwege verzendkosten. Zo had ik vorig jaar een hele doos met san marzano tomaat in blik gekocht. Heb ik nog de helft van.

Dus eigenlijk alleen met spul dat (bijna) nooit vergaat.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 9 januari 2017 @ 10:41:54 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167998715
Je moet leren patronen te herkennen. Dat scheelt je honderden euro's per jaar en je blijft nooit met dingen zitten die je teveel hebt gekocht

WGR / Traders/ beleggers in de supermarkt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167998775
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:41 schreef SeLang het volgende:
Je moet leren patronen te herkennen. Dat scheelt je honderden euro's per jaar en je blijft nooit met dingen zitten die je teveel hebt gekocht

WGR / Traders/ beleggers in de supermarkt
:D _O_
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 9 januari 2017 @ 11:00:19 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167999013
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:46 schreef habitue het volgende:

[..]

:D _O_
Dat topic is inmiddels 4 jaar oud en ik gebruik nog steeds dezelfde strategie in ongewijzigde vorm want het is nog steeds enorm succesvol.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167999043
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat topic is inmiddels 4 jaar oud en ik gebruik nog steeds dezelfde strategie in ongewijzigde vorm want het is nog steeds enorm succesvol.
NIce :D Waar bestaat je huidige portfolio uit?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 9 januari 2017 @ 11:10:45 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167999222
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:01 schreef habitue het volgende:

[..]

NIce :D Waar bestaat je huidige portfolio uit?
Tikka Massala x19
Bhuna x36
Sweet Chilli x15
Hoi Sin x18
Dolmio Intense Spicy x7

Zoals je aan de aantallen ziet is er recentelijk weer een dip geweest en heb ik dus grote aankopen gedaan. Afgelopen week is het prijsniveau weer naar een periodiek hoogtepunt gestegen maar dat maakt niet uit want de gewenste voorraad was toen alweer binnen. Terwijl de dips nog steeds voorspelbaar elke zoveel tijd pre-2013 niveaus bereiken.

Ik hou wel een iets kleiner portfolio aan dan vroeger omdat ik tegenwoordig meer maanden per jaar op vakantie ben en dus domweg minder nodig heb, maar de strategie is verder exact hetzelfde.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167999330
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:41 schreef SeLang het volgende:
Je moet leren patronen te herkennen. Dat scheelt je honderden euro's per jaar en je blijft nooit met dingen zitten die je teveel hebt gekocht

WGR / Traders/ beleggers in de supermarkt
Topic nooit eerder gezien, maar mooi beschreven. Deze tactiek gebruik ik ook voor de echt dure dingen. Beter dan de spaarrente op de bank :P
Voor de kleine dingen ben ik ermee opgehouden aangezien ik ook producten ging kopen die relatief goedkoop waren (Bertollisaus), maar alsnog duurder dan wat ik anders zou gebruiken (gezeefde tomaten die ik zelf op smaak breng). Dan lekt mijn winst weer weg...
Somebody that I used to know
pi_167999386
Topic doet me trouwens ook denken aan Couponing, een fenomeen in Amerika. Mensen kunnen gratis hondenvoer krijgen, dus slaan ze 200 blikken hondenvoer in, zelfs al hebben ze geen hond. Maar vervolgens wel alles moeten opslaan... Leuk, gelijknamig programma op TLC.

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 09-01-2017 11:26:07 ]
Somebody that I used to know
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 9 januari 2017 @ 11:19:08 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167999395
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Topic nooit eerder gezien,
Dat komt waarschijnlijk omdat dit topic oorspronkelijk in het nu helaas gesloten Beurs & Economie forum (AEX) stond.
In het kader van het "verbeteren" van Fok! werd het Beurs & Economie forum gesloten en kwam daar Bier & Tetten voor in de plaats.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167999501
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat dit topic oorspronkelijk in het nu helaas gesloten beursforum (AEX) stond.
Daar keek ik sowieso nooit, want de terminologie gaat mij mijn pet te boven. Alhoewel ik het in jouw zeer begrijpelijke metafoor ineens wel kan volgen, dus misschien kan ik dat topic wel gebruiken als introductie op beleggen. Of :beleggen voor Dummies. :D
Somebody that I used to know
  maandag 9 januari 2017 @ 11:30:16 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167999572
Wasmiddel, vaatwasmiddel, douchespullen, deo en gedroogde pasta. Dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik in acties nog wel in bulk haal.

Maar ik koop dan ook nooit prefab maaltijdpakken, sauzen en meer van dat.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator / Miss SHO maandag 9 januari 2017 @ 11:59:50 #30
22592 crew  Ole
pi_168000081
Ik koop kattenvoer altijd in de hamsterweken. Kwam nu 1 verpakking tekort. Morgen weer voor een half jaar besteld
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 9 januari 2017 @ 12:44:21 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168000820
Ik leg graag voorraad aan, heeft een super een actie met bep producten koop ik er wat van om te proberen (als ik het niet ken) en als ze me smaken haal ik een traytje. Resultaat is een goedgevulde voorraadkast en altijd genoeg eten in huis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 9 januari 2017 @ 13:05:17 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168001508
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:
heeft een super een actie met bep producten koop ik er wat van om te proberen (als ik het niet ken) en als ze me smaken haal ik een traytje.
Zo doe ik dat inderdaad ook :Y.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168017074
Ik koop alleen basisproducten die ik ook echt gebruik in aanbiedingen. En dan dingen die lang meegaan.

Dus pasta, blikken tomatenpuree, olijven, soyamelk, kokosmelk, andere soya producten, rijst, olijfolie en kokosolie, blikken groenten en sauzen.

Daarnaast toiletpapier en schoonmaakmiddelen.

Verder hamster ik niets.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  Moderator / Miss SHO dinsdag 10 januari 2017 @ 04:16:03 #34
22592 crew  Ole
pi_168021774
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:14 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik koop alleen basisproducten die ik ook echt gebruik in aanbiedingen. En dan dingen die lang meegaan.

Dus pasta, blikken tomatenpuree, olijven, soyamelk, kokosmelk, andere soya producten, rijst, olijfolie en kokosolie, blikken groenten en sauzen.

Daarnaast toiletpapier en schoonmaakmiddelen.

Verder hamster ik niets.
is niet zo CUL meer.. maar heb ik dan met kattenvoer
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_168021775
Heb toevallig vandaag 2 blikken maaltijd tomatensoep gekocht voor de prijs van 1,
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 11:34:05 #36
414785 sirdanilot
pi_168025441
Ik denk dat er een heel gemakkelijke oplossing tegen hamsteren is:

Ga boodschappen doen op de fiets. En neem alleen wat boodschappentassen mee, geen turkenkarretje of bakfiets waar enorm veel in past. En ga al helemaal niet met de auto.

Dan kún je helemaal niet zo veel spullen meenemen. En neem je dus alleen mee wat je echt nodig hebt.

Ik ben ook een redelijke 'hoarder', maar het blijft binnen de perken omdat ik geen auto heb en dus niet alles wat ik wil mee kan nemen als ik boodschappen doe (supermarkt zit hier ook niet op loopafstand, of tenmisnte ik ben veel te lui om 10 minuten te lopen met een zware tas, dan pak ik liever de fiets of bus).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168025522
Ik wil wel hamsteren maar te weinig ruimte

En bier als ik dat hamster rust ik niet tot alles op is hehe
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 11:49:44 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168025688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 11:34 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk dat er een heel gemakkelijke oplossing tegen hamsteren is:

Ga boodschappen doen op de fiets. En neem alleen wat boodschappentassen mee, geen turkenkarretje of bakfiets waar enorm veel in past. En ga al helemaal niet met de auto.

Dan kún je helemaal niet zo veel spullen meenemen. En neem je dus alleen mee wat je echt nodig hebt.
Hamsteren is juist goed. Dat levert mij letterlijk honderden euro's per jaar op. En ikzelf doe alles lopend (dat is dus 2x2,8=5,6km voor boodschappen doen). Lopen is gezond en leuk en op mijn hamster tripjes sjouw ik typisch 10-12kg aan gehamsterde spullen mee.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168025745
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tikka Massala x19
Bhuna x36
Sweet Chilli x15
Hoi Sin x18
Dolmio Intense Spicy x7

Zoals je aan de aantallen ziet is er recentelijk weer een dip geweest en heb ik dus grote aankopen gedaan. Afgelopen week is het prijsniveau weer naar een periodiek hoogtepunt gestegen maar dat maakt niet uit want de gewenste voorraad was toen alweer binnen. Terwijl de dips nog steeds voorspelbaar elke zoveel tijd pre-2013 niveaus bereiken.

Ik hou wel een iets kleiner portfolio aan dan vroeger omdat ik tegenwoordig meer maanden per jaar op vakantie ben en dus domweg minder nodig heb, maar de strategie is verder exact hetzelfde.
Als het bij de AH hamstertijd is krijg je nooit in 1x zoveel producten mee omdat ze simpelweg niet genoeg aangevuld zijn. Ik begrijp dat dit in je UK superstores anders is of pak je elke dag van de week dat ze in de aanbieding zijn braaf je fietsje en koop je 15 potten per keer?
pi_168026054
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 11:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Als het bij de AH hamstertijd is krijg je nooit in 1x zoveel producten mee omdat ze simpelweg niet genoeg aangevuld zijn. Ik begrijp dat dit in je UK superstores anders is of pak je elke dag van de week dat ze in de aanbieding zijn braaf je fietsje en koop je 15 potten per keer?
Je kan bij AH gewoon vragen of ze het extra bestellen voor je, over het algemeen is het dan de volgende dag binnen. Ook gewoon tijdens de hamster weken. Laatst ook gedaan met ice tea toen het 2 voor de prijs van 1 was. Stonden maar iets van 5 pakken in de winkel, 40 laten bestellen de volgende dag binnen.
pi_168026158
Ik heb gister 120 rollen toiletpapier gekocht voor 27 euro. Dat is 0,225 euro per wc-rol. En dan heb je wc papier van page, met puppy erop!!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 12:41:19 #42
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_168026524
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 12:18 schreef habitue het volgende:
Ik heb gister 120 rollen toiletpapier gekocht voor 27 euro. Dat is 0,225 euro per wc-rol. En dan heb je wc papier van page, met puppy erop!!
Vorige week 16 cent per rol bij Dirk. Dus zo goedkoop is jou actie niet.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  dinsdag 10 januari 2017 @ 12:42:55 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168026547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 11:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Als het bij de AH hamstertijd is krijg je nooit in 1x zoveel producten mee omdat ze simpelweg niet genoeg aangevuld zijn. Ik begrijp dat dit in je UK superstores anders is of pak je elke dag van de week dat ze in de aanbieding zijn braaf je fietsje en koop je 15 potten per keer?
Laten bezorgen!
The love you take is equal to the love you make.
pi_168026809
Meestal alleen bij dingen die zonder korting best wel duur zijn. Of dingen die snel op gaan, dan koop ik gelijk een voorraadje.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 13:05:06 #45
414785 sirdanilot
pi_168026949
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 11:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hamsteren is juist goed. Dat levert mij letterlijk honderden euro's per jaar op. En ikzelf doe alles lopend (dat is dus 2x2,8=5,6km voor boodschappen doen). Lopen is gezond en leuk en op mijn hamster tripjes sjouw ik typisch 10-12kg aan gehamsterde spullen mee.
Honderden euro's? Heb je een gezin met 6 kinderen of zo?

Ik koop gewoon wat er in de aanbieding is en dan eet ik dat. En als ik een nieuwe voorraad koffie moet hebben, of WC rollen, of wat dan ook, kijk ik even online waar er een aanbieding is en dan koop ik dat.

Ik snap wel dat als je maar een bepaalde subset van producten eet, je die wel gaat hamsteren als ze in de aanbieding zijn. Stel ik zou elke dag een blik tonijn vreten zou ik die ook gaan hamsteren ja. Maar ik eet liever gevarieerd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:12:06 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168027056
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Honderden euro's? Heb je een gezin met 6 kinderen of zo?

Ik koop gewoon wat er in de aanbieding is en dan eet ik dat. En als ik een nieuwe voorraad koffie moet hebben, of WC rollen, of wat dan ook, kijk ik even online waar er een aanbieding is en dan koop ik dat.

Ik snap wel dat als je maar een bepaalde subset van producten eet, je die wel gaat hamsteren als ze in de aanbieding zijn. Stel ik zou elke dag een blik tonijn vreten zou ik die ook gaan hamsteren ja. Maar ik eet liever gevarieerd.
Als je gemiddeld 4 euro per week bespaart door aanbiedingen te kopen, bespaar je al honderden euro's per jaar.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:22:20 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168027218
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:59 schreef Ole het volgende:
Ik koop kattenvoer altijd in de hamsterweken. Kwam nu 1 verpakking tekort. Morgen weer voor een half jaar besteld
Dankzij deze post, die me erop attendeerde dat kattenvoer in de bonus is, alweer tientjes bespaard!
The love you take is equal to the love you make.
pi_168027231
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:33 schreef Postbus100 het volgende:
Dan zit daar je winst ;) Koop voortaan alleen nog spullen in de aanbieding als je ze anders ook zou kopen (of als je daar je maaltijden(plan) op afstemt).
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 13:33:59 #49
414785 sirdanilot
pi_168027457
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je gemiddeld 4 euro per week bespaart door aanbiedingen te kopen, bespaar je al honderden euro's per jaar.
Ja maar daarvoor hoef je toch niet te hamsteren? Je kunt toch ook gewoon kopen wat er die week in de aanbieding is?

Ik doe dat liever dan dat ik een hele kast vol blikjes tonijn heb. Ik eet namelijk niet elke dag hetzelfde, maar gevarieerd. Er zijn slechts een aantal producten waarvoor het waard zou kunnen zijn om te hamsteren:

- Koffie
- Alcohol (sterk/bier/wijn) - alleen dit doe ik niet want dan loop ik de hele dag te zuipen thuis. ik koop alleen alcohol voor een huisfeestje of zo. dan kijk ik eerst waar mijn geliefde alcohol in de aanbieding is (kratten bier of bepaalde flessen sterk zoals hartevelt jenever of whiskey) en ga ik daar speeciaal heen.
- bepaalde soorten vlees kun je soms goede deals op krijgen in de supermarkt. maar ik eet tegenwoordig maar weinig vlees meer eigenlijk. dus dit doe ik niet meer. en je moet ook vriezerruimte hebben.
- dierenvoer en luiers kan ik wel begrijpen , maar voor mij niet van toepassing (wil wel heel graag een kat maar dat gaat hier niet :( )
- pleepapier als je te tere billetjes hebt voor de goedkoopste, maar ik koop gewoon de goedkoopste over het algemeen

Dure producten dus, waar een klein percentage korting al flink op kan lopen qua absolute euro's.

De rest van de producten zijn het gewoon niet de paar euro besparing waard om te hamsteren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168027516
Sowieso gaat het al verkeerd als je bepaalde dingen in de traditionele supermarkt koopt ipv op de markt, oosterse slager etc.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 13:37:30 #51
414785 sirdanilot
pi_168027538
Zag laatst wel een hele g oede deal op aardappels, en als ik een kelder had had ik die gehamsterd. Maar daar heb ik de juiste opslagruimte helaas niet voor.

Groenten koop ik op de markt, bij de turk of in de supermarktaanbieding. Kun je niet hamsteren want het bederft.
Vlees koop ik nauwelijks nog. Wel tofu en tempeh maar dat valt ook niet te hamsteren want het bederft.
Vis kun je niet hamsteren (een goede deal op diepvriesvis in de supermarkt zou wel kunnen).
'Staple foods' zoals rijst en pasta is het qua prijs gewoon niet waard om te hamsteren.

Enneh tsja wat heb je nog meer voor hamsterbaars? Snacks en zo maar die eet ik zelf niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168027558
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:36 schreef MCH het volgende:
Sowieso gaat het al verkeerd als je bepaalde dingen in de traditionele supermarkt koopt ipv op de markt, oosterse slager etc.
De markt is niet per definitie goedkoper. Sterker nog, ik schrok laatst weer opnieuw van de prijzen voor een bosje peterselie. 1,95 :'(
Liever de Aldi.
Somebody that I used to know
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:38:57 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168027577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja maar daarvoor hoef je toch niet te hamsteren? Je kunt toch ook gewoon kopen wat er die week in de aanbieding is?

Ik doe dat liever dan dat ik een hele kast vol blikjes tonijn heb. Ik eet namelijk niet elke dag hetzelfde, maar gevarieerd. Er zijn slechts een aantal producten waarvoor het waard zou kunnen zijn om te hamsteren:

- Koffie
- Alcohol (sterk/bier/wijn) - alleen dit doe ik niet want dan loop ik de hele dag te zuipen thuis. ik koop alleen alcohol voor een huisfeestje of zo. dan kijk ik eerst waar mijn geliefde alcohol in de aanbieding is (kratten bier of bepaalde flessen sterk zoals hartevelt jenever of whiskey) en ga ik daar speeciaal heen.
- bepaalde soorten vlees kun je soms goede deals op krijgen in de supermarkt. maar ik eet tegenwoordig maar weinig vlees meer eigenlijk. dus dit doe ik niet meer. en je moet ook vriezerruimte hebben.
- dierenvoer en luiers kan ik wel begrijpen , maar voor mij niet van toepassing (wil wel heel graag een kat maar dat gaat hier niet :( )
- pleepapier als je te tere billetjes hebt voor de goedkoopste, maar ik koop gewoon de goedkoopste over het algemeen

Dure producten dus, waar een klein percentage korting al flink op kan lopen qua absolute euro's.

De rest van de producten zijn het gewoon niet de paar euro besparing waard om te hamsteren.
Waarom heb je toch van die principiële bezwaren tegen hamsteren? Wat boeit het jou nou als ik zes blikken kidneybonen in de kast hebt?
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 13:39:21 #54
414785 sirdanilot
pi_168027585
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:36 schreef MCH het volgende:
Sowieso gaat het al verkeerd als je bepaalde dingen in de traditionele supermarkt koopt ipv op de markt, oosterse slager etc.
Wat bedoel je met 'bepaalde dingen'?

Groente uit de supermarkt is meestal prima, afhankelijk van de soort groente. Vaak heb je bij de turk of op de markt veel betere deals, en vooral ook een gevarieerder aanbod. Daarom koop ik groente vaak daar.

Vlees OK, dat kun je wel beter bij de slager halen. Maar ik eet persoonlijk de laatste tijd steeds minder vlees.

Vis uit de supermarkt is een no-go, behalve mosselen uit die bakken, die zijn prima. En sommige soorten diepvriesvis. Veel beter om vis op de markt vers te halen, en b.v. bevroren garnalen zijn bij de chinese toko vaak voordeliger.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168027593
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

De markt is niet per definitie goedkoper. Sterker nog, ik schrok laatst weer opnieuw van de prijzen voor een bosje peterselie. 1,95 :'(
Liever de Aldi.
Nee, duh. De ene markt is de andere ook niet. Zaterdagmiddag kwart voor 5 is het toverwoord op vele markten. 7 dikke mango's voor 1.50 :9~
pi_168027603
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:37 schreef sirdanilot het volgende:
Zag laatst wel een hele g oede deal op aardappels, en als ik een kelder had had ik die gehamsterd. Maar daar heb ik de juiste opslagruimte helaas niet voor.

Groenten koop ik op de markt, bij de turk of in de supermarktaanbieding. Kun je niet hamsteren want het bederft.
Vlees koop ik nauwelijks nog. Wel tofu en tempeh maar dat valt ook niet te hamsteren want het bederft.
Vis kun je niet hamsteren (een goede deal op diepvriesvis in de supermarkt zou wel kunnen).
'Staple foods' zoals rijst en pasta is het qua prijs gewoon niet waard om te hamsteren.

Enneh tsja wat heb je nog meer voor hamsterbaars? Snacks en zo maar die eet ik zelf niet.
Non-food: deo, tandpasta, scheermesjes, opzettandenborstels, toiletpapier, shampoo, doucheschuim, handzeep. Maar ja, dat is tegenwoordig zo vaak in de aanbieding, dat je daar ook niet meer voor hoeft te hamsteren. Hooguit een beetje op tijd rondkijken waar ze in de aanbieding zijn (drie weken ofzo).
Somebody that I used to know
pi_168027619
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'bepaalde dingen'?

Groente uit de supermarkt is meestal prima, afhankelijk van de soort groente. Vaak heb je bij de turk of op de markt veel betere deals, en vooral ook een gevarieerder aanbod. Daarom koop ik groente vaak daar.

Vlees OK, dat kun je wel beter bij de slager halen. Maar ik eet persoonlijk de laatste tijd steeds minder vlees.

Vis uit de supermarkt is een no-go, behalve mosselen uit die bakken, die zijn prima. En sommige soorten diepvriesvis. Veel beter om vis op de markt vers te halen, en b.v. bevroren garnalen zijn bij de chinese toko vaak voordeliger.
Met een grote vriezer kun je toch wel profiteren van mooie vleesprijzen bij die Turkse slagers.
pi_168027623
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee, duh. De ene markt is de andere ook niet. Zaterdagmiddag kwart voor 5 is het toverwoord op vele markten. 7 dikke mango's voor 1.50 :9~
3 doosjes frambozen voor 1 euro, waarvan 2/3 beschimmeld blijkt te zijn :'(
Somebody that I used to know
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 13:41:21 #59
414785 sirdanilot
pi_168027630
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom heb je toch van die principiële bezwaren tegen hamsteren? Wat boeit het jou nou als ik zes blikken kidneybonen in de kast hebt?
Wat jij persoonlijk doet interesseert me niks, ik vertel gewoon hoe ik het doe.

Hoeveel kost zo'n blik, 1,75? En 1,50 in de aanbieding.

Ik ga dan niet 6 blikken kidneybonen kopen hoor. Ik eet namelijk niet elke dag kidneybonen. Ik koop een blik als ikdaar zin in heb of als het toevallig in de aanbieding is. Hey kidneybonen, zie ik dan. En dan zie ik 'hey gehakt in de aanbieding'. En dan maak ik chili. Zo gaat dat.

Ik denk niet 'hey kidneybonen in de aanbieding OH MIJN GOD PAK NOG EEN WINKELWAGENTJE IK LAAD HEM VOL'. Ik zou ook niet weten waarom je dat zou denken, tenzij je echt elke dag iets eet of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:41:29 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168027632
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:33 schreef sirdanilot het volgende:
Er zijn slechts een aantal producten waarvoor het waard zou kunnen zijn om te hamsteren:

- Koffie
- Alcohol (sterk/bier/wijn) -
- bepaalde soorten vlees kun je soms goede deals op krijgen in de supermarkt.
- dierenvoer en luiers kan ik wel begrijpen
- pleepapier
- douchegel
- shampoo
- scheergel
- keukenpapier
- wasmiddel
- schoonmaakproducten
- lang houdbare voedingsmiddelen
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168027637
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

3 doosjes frambozen voor 1 euro, waarvan 2/3 beschimmeld blijkt te zijn :'(
Tsja, dan pak je de verkeerde bakjes.
pi_168027689
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Tsja, dan pak je de verkeerde bakjes.
Volgens mij was dit het laatste. En ik pakte ze niet zelf. En ik had het pas door toen ik thuis was. I know, beroerde zaterdagmarkt (Amersfoort). Ik ben die van Groningen gewend, die was veel beter. De vrijdagmarkt hier is ook wel oké. Maar zaterdag is beroerd.
Somebody that I used to know
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 13:43:51 #63
414785 sirdanilot
pi_168027698
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

- douchegel
- shampoo
- scheergel
- keukenpapier
- wasmiddel
- schoonmaakproducten
- lang houdbare voedingsmiddelen
Letterlijk elke keer dat ik naar de Kruidvat ga, is er wel minstens één merk aan verzorginsproducten in de aanbieding (shampoo, douchegel, haargel, deo etc.). Ik heb letterlijk nog nooit meegemaakt dat het niet in de aanbieding is, dus waarom dan hamsteren.

En schoonmaakproducten zijn meestal net zo goed als je huismerk koopt en dat is goedkoper dan a-merk in de aanbieding.

Wasmiddel OK, begrijp ik ook nog wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 13:44:26 #64
414785 sirdanilot
pi_168027711
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Volgens mij was dit het laatste. En ik pakte ze niet zelf. En ik had het pas door toen ik thuis was. I know, beroerde zaterdagmarkt (Amersfoort). Ik ben die van Groningen gewend, die was veel beter. De vrijdagmarkt hier is ook wel oké. Maar zaterdag is beroerd.
Je krijgt echt geen boete als je even het bakje opent en de frambozen inspecteert hoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168027726
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:43 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Letterlijk elke keer dat ik naar de Kruidvat ga, is er wel minstens één merk aan verzorginsproducten in de aanbieding (shampoo, douchegel, haargel, deo etc.). Ik heb letterlijk nog nooit meegemaakt dat het niet in de aanbieding is, dus waarom dan hamsteren.

En schoonmaakproducten zijn meestal net zo goed als je huismerk koopt en dat is goedkoper dan a-merk in de aanbieding.

Wasmiddel OK, begrijp ik ook nog wel.
Ik zweer bij Driehoek groene zeep, eigen merk is een slap aftreksel. :P
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:45:21 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168027736
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat jij persoonlijk doet interesseert me niks, ik vertel gewoon hoe ik het doe.

Hoeveel kost zo'n blik, 1,75? En 1,50 in de aanbieding.

Ik ga dan niet 6 blikken kidneybonen kopen hoor. Ik eet namelijk niet elke dag kidneybonen. Ik koop een blik als ikdaar zin in heb of als het toevallig in de aanbieding is. Hey kidneybonen, zie ik dan. En dan zie ik 'hey gehakt in de aanbieding'. En dan maak ik chili. Zo gaat dat.

Ik denk niet 'hey kidneybonen in de aanbieding OH MIJN GOD PAK NOG EEN WINKELWAGENTJE IK LAAD HEM VOL'. Ik zou ook niet weten waarom je dat zou denken, tenzij je echt elke dag iets eet of zo.
Twee voor de prijs van één. En ik eet ook niet elke dag kidneybonen, waarom zou je dat denken?

Ik denk: 'Hey, kidneybonen. Ik eet een of twee keer per maand kidneybonen. Laat ik zes blikken nemen.'

Ja, nu ik het zo lees is het echt belachelijk.

:')
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 13:46:06 #67
9859 crew  Karina
Woman
pi_168027751
Met 1 plus 1 gratis kun je je natuurlijk nooit echt een buil vallen, mits je dingen koopt die je normaal ook zou kopen, ik heb 1 plus 1 gratis brood gepakt bijvoorbeeld en ik wilde soep eten, toevallig was dat ook 1 plus 1 graties, gewoon pakken!

Wasmiddel hamster ik niet: als er een aanbieding is, is het meestal een duur merk wat ik toch niet gebruik, dan is zelfs het huismerk goedkoper als je er 2 voor de normale prijs koopt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_168027760
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je krijgt echt geen boete als je even het bakje opent en de frambozen inspecteert hoor.
Weet ik niet. Laatste tijd zie je op de markt steeds meer marktlui die tegen hun klanten zeggen knijp nou niet zo in dat fruit. Het wordt vanzelf rijp.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 13:49:34 #69
414785 sirdanilot
pi_168027826
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Twee voor de prijs van één. En ik eet ook niet elke dag kidneybonen, waarom zou je dat denken?

Ik denk: 'Hey, kidneybonen. Ik eet een of twee keer per maand kidneybonen. Laat ik zes blikken nemen.'

Ja, nu ik het zo lees is het echt belachelijk.

:')
Ik snap die logica niet. Als ik 2 voor de prijs van 1 zie, neem ik dus 2 blikken mee in plaats van 1 of 0 blikken.

Soms heb je ook dingen als 2+1 gra tis, en dan koop ik het lang niet altijd omdat het dan simpelweg te veel is voor mij.

Je moet alleen dingen hamsteren die 1) van zichzelf duur zijn en dus potentieel veel besparing opleveren 2) waarvan je maar 1 soort of merk echt graag wil hebben

Kijk als je alleen nutella eet en geen normale chocopasta, ja dan snap ik het als je nutella gaat hamsteren ja. Ik ben echter niet zo kritisch, ik eet liever gevarieerd dan steeds hetzelfde.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168027840
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Volgens mij was dit het laatste. En ik pakte ze niet zelf. En ik had het pas door toen ik thuis was. I know, beroerde zaterdagmarkt (Amersfoort). Ik ben die van Groningen gewend, die was veel beter. De vrijdagmarkt hier is ook wel oké. Maar zaterdag is beroerd.
Logisch denk ik, wat op vrijdag niet verkocht is ligt er een dag later weer. Met (over)rijpe producten kun je dan wel eens een miskoop doen of je denkt het kan ngo wel tot dinsdag en dan is het verrot.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:51:14 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168027873
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik snap die logica niet. Als ik 2 voor de prijs van 1 zie, neem ik dus 2 blikken mee in plaats van 1 of 0 blikken.

Soms heb je ook dingen als 2+1 gra tis, en dan koop ik het lang niet altijd omdat het dan simpelweg te veel is voor mij.

Je moet alleen dingen hamsteren die 1) van zichzelf duur zijn en dus potentieel veel besparing opleveren 2) waarvan je maar 1 soort of merk echt graag wil hebben

Kijk als je alleen nutella eet en geen normale chocopasta, ja dan snap ik het als je nutella gaat hamsteren ja. Ik ben echter niet zo kritisch, ik eet liever gevarieerd dan steeds hetzelfde.
De logica is de voorraad en de besparing. Kleine moeite, hoor.

Wat een ontzettend zinloze discussie, trouwens.
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 13:51:51 #72
414785 sirdanilot
pi_168027886
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De logica is de voorraad en de besparing. Kleine moeite, hoor.
Maar als je het niet zo vaak eet, wat moet je dan in vredesnaam met 6 blikken?

Ik begrijp de logica niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168027894
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar als je het niet zo vaak eet, wat moet je dan in vredesnaam met 6 blikken?

Ik begrijp de logica niet.
Komt omdat jij geen oorlog meegemaakt hebt jung.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:52:29 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168027898
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar als je het niet zo vaak eet, wat moet je dan in vredesnaam met 6 blikken?

Ik begrijp de logica niet.
Nou ben je aan het trollen. Doei.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 13:53:04 #75
9859 crew  Karina
Woman
pi_168027910
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:51 schreef sirdanilot het volgende:
Maar als je het niet zo vaak eet, wat moet je dan in vredesnaam met 6 blikken?
Die blikken kun je superlang bewaren dus desnoods eet je er 1 per 2 maanden :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 13:53:46 #76
414785 sirdanilot
pi_168027927
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou ben je aan het trollen. Doei.
Ik ben helemaal niet aan het trollen. Ik begrijp het oprecht niet.

Je zegt 2x per maand die dingen te eten. Als het dan aanbieding is en je koopt 6 blikken, heb je dus voor 3 maanden kidneybonen.

De kans dat er in de tussentijd weer een aanbieding voor is, is erg groot. Dus nee ik begrijp echt oprecht niet waarom je 6 blikken zou kopen. Het is niet alsof kidneybonen maar eens per jaar in de aanbieding zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 10 januari 2017 @ 13:54:45 #77
22592 crew  Ole
pi_168027954
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dankzij deze post, die me erop attendeerde dat kattenvoer in de bonus is, alweer tientjes bespaard!
ik bestel voor een half jaar. Juni/juli is de aanbieding er weer
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 13:54:53 #78
414785 sirdanilot
pi_168027958
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Karina het volgende:

[..]

Die blikken kun je superlang bewaren dus desnoods eet je er 1 per 2 maanden :P
Ja, het kan, maar je kunt toch ook gewoon die dingen kopen als je er zin in hebt of wanner ze wéér in de aanbieding zijn?

Ik begrijp het gewoon niet. Waarom je iets zou kopen dat je niet nodig hebt.

Misschien is het een cultuurverschil of zo?

Ik hoard ook wel dingen, maar dan een heleboel verschillende dingen, ipv 18 blikken van hetzelfde spul. Dit omdat ik graag gevarieerd eet ipv steeds hetzelfde.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168027982
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou ben je aan het trollen. Doei.
Hij heeft wel een punt. Die acties zijn er niet voor jou. Het volgende scenario zal wel niet op jou van toepassing zijn want uitgerekend jij bent die slimme shopper maar als jij veel van die 2e gratis dingen koopt denkt jouw brein dat je veel bespaart hebt waardoor je verderop in de winkel denkt dat je nu wel zoveel bespaart hebt dus dan mag ik nu wel ff wat duurders kopen. Marketing. :P
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:56:34 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168028000
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet aan het trollen. Ik begrijp het oprecht niet.

Je zegt 2x per maand die dingen te eten. Als het dan aanbieding is en je koopt 6 blikken, heb je dus voor 3 maanden kidneybonen.

De kans dat er in de tussentijd weer een aanbieding voor is, is erg groot. Dus nee ik begrijp echt oprecht niet waarom je 6 blikken zou kopen. Het is niet alsof kidneybonen maar eens per jaar in de aanbieding zijn.
Het staat niet in de weg. Waarom zou ik op een volgende aanbieding moeten wachten?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 13:57:17 #81
9859 crew  Karina
Woman
pi_168028015
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, het kan, maar je kunt toch ook gewoon die dingen kopen als je er zin in hebt of wanner ze wéér in de aanbieding zijn?

Ik begrijp het gewoon niet. Waarom je iets zou kopen dat je niet nodig hebt.

Misschien is het een cultuurverschil of zo?

Ik hoard ook wel dingen, maar dan een heleboel verschillende dingen, ipv 18 blikken van hetzelfde spul. Dit omdat ik graag gevarieerd eet ipv steeds hetzelfde.
Misschien zijn mensen bang dat het niet meer in de aanbieding komt :D Weet ik veel, ik doe het zelf ook niet, 2 wel ja, maar geen 6.

Over hoarden gesproken, moet je een keertje naar Extreme Couponing kijken, DAT is pas hoarden _O-
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:57:18 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168028016
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. Die acties zijn er niet voor jou. Het volgende scenario zal wel niet op jou van toepassing zijn want uitgerekend jij bent die slimme shopper maar als jij veel van die 2e gratis dingen koopt denkt jouw brein dat je veel bespaart hebt waardoor je verderop in de winkel denkt dat je nu wel zoveel bespaart hebt dus dan mag ik nu wel ff wat duurders kopen. Marketing. :P
Hoe bedoel je, die acties zijn er niet voor mij?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168028054
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, die acties zijn er niet voor mij?
Dat zeg ik toch. Er zitten allerlei trucs achter om mensen juist meer te laten kopen dan wat ze eigenlijk van plan waren, of dat ze hun zelfbeheersing verliezen.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:00:21 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168028090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch. Er zitten allerlei trucs achter om mensen juist meer te laten kopen dan wat ze eigenlijk van plan waren, of dat ze hun zelfbeheersing verliezen.
Daar gaat het hier toch niet om?

Sirdanilot kan het maar niet bevatten waarom je zes blikken kidneybonen zou kopen als die twee voor de prijs van een zijn. Dat betekent namelijk automatisch dat je niet gevarieerd eet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168028118
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar gaat het hier toch niet om?

Sirdanilot kan het maar niet bevatten waarom je zes blikken kidneybonen zou kopen als die twee voor de prijs van een zijn. Dat betekent namelijk automatisch dat je niet gevarieerd eet.
Als sirdanilot op een gegeven moment ergens in gelooft praat je hem er toch niet meer vanaf.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:02:10 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168028142
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Als sirdanilot op een gegeven moment ergens in gelooft praat je hem er toch niet meer vanaf.
Dat klopt.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:03:35 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168028172
Overigens heb je wel gelijk t.a.v. de TS. Die koopt producten die hij anders niet koopt, dus daar lukt de marketingtruc. Maar die komt ook net kijken op het gebied van zijn eigen huishoudentje draaiende houden.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:04:02 #88
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_168028186
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:05 schreef pussywillow het volgende:
en luiers :P Vooral dat laatste scheelt serieus veel geld.
Tenzij je geen baby(s) hebt.
pi_168028263
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:03 schreef Lienekien het volgende:
Overigens heb je wel gelijk t.a.v. de TS. Die koopt producten die hij anders niet koopt, dus daar lukt de marketingtruc. Maar die komt ook net kijken op het gebied van zijn eigen huishoudentje draaiende houden.
Die sneue nazin mag wel achterwege blijven hoor, die kennen we nu wel. En je wilt het misschien niet geloven maar 70% van wat mensen kopen in de supermarkt wordt pas in de supermarkt bepaald.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:07:12 #90
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168028266
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar als je het niet zo vaak eet, wat moet je dan in vredesnaam met 6 blikken?

Ik begrijp de logica niet.
Een blik bonen (of tomaten in blik, of een fles passata, of iets soortgelijks) heb je het over een houdbaarheid van een jaar of iets, iig maanden en maanden. Als je weet dat je kan verwachten dat je de komende periode toch zeker x blikken gaat gebruiken kan je ze beter meteen inslaan en in de kast zetten.
Als je dan een keer geen zin hebt om boodschappen te doen heb je meteen ook iets in huis dat je uit de kast kan trekken.

Als je geen opslagruimte hebt moet je het niet doen natuurlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:08:39 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168028297
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Die sneue nazin mag wel achterwege blijven hoor, die kennen we nu wel. En je wilt het misschien niet geloven maar 70% van wat mensen kopen in de supermarkt wordt pas in de supermarkt bepaald.
Die sneue nazin is helemaal niet sneu bedoeld. Het is toch een gegeven dat hij nog maar een paar maanden op zichzelf woont?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168028325
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die sneue nazin is helemaal niet sneu bedoeld. Het is toch een gegeven dat hij nog maar een paar maanden op zichzelf woont?
Wat heeft het er nou weer mee te maken waar of hoe TS woont. Ook jij valt ten deel aan allerlei marketingstrucs, of wil je dat ontkennen?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:11:48 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168028359
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat heeft het er nou weer mee te maken waar of hoe TS woont. Ook jij valt ten deel aan allerlei marketingstrucs, of wil je dat ontkennen?
Niet waar of hoe, hoe lang. Dat zegt iets over ervaring. Hij komt er nu achter dat het misschien niet handig is om iets te kopen dat je eigenlijk niet wilt alleen omdat het in de aanbieding is. That's all.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168028415
Nouja, in ieder geval jammer dat TS er weer bij gehaald wordt terwijl het beter over het (interessante) onderwerp zelf kan gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2017 14:14:21 ]
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:16:29 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168028468
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:14 schreef MCH het volgende:
Nouja, in ieder geval jammer dat TS er weer bij gehaald wordt terwijl het beter over het (interessante) onderwerp zelf kan gaan.
Ik haal TS erbij omdat het zijn topic is en ik refereerde alleen aan mogelijke onervarenheid bij inkoop- en voorraadbeheer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168028609
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik haal TS erbij omdat het zijn topic is en ik refereerde alleen aan mogelijke onervarenheid bij inkoop- en voorraadbeheer.
Gelukkig denk jij zelf wel wel dat je daar een expert in bent. ^O^
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:23:49 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168028653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Gelukkig denk jij zelf wel wel dat je daar een expert in bent. ^O^
Ik heb er hooguit wat meer ervaring in.
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 15:32:26 #98
414785 sirdanilot
pi_168030033
Ik heb zelf inderdaad ook de ruimte niet voor 6 blikken kidneybonen nee.

Als ik een kelder zou hebben zou ik misschien ook wel wat meer hoarden ja.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:39:40 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168030191
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:32 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb zelf inderdaad ook de ruimte niet voor 6 blikken kidneybonen nee.

Als ik een kelder zou hebben zou ik misschien ook wel wat meer hoarden ja.
Waarom doe jij altijd zo vreselijk je best mensen te overtuigen dat je niets zinnigs te melden hebt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 15:40:54 #100
414785 sirdanilot
pi_168030225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom doe jij altijd zo vreselijk je best mensen te overtuigen dat je niets zinnigs te melden hebt?
Jij jij jij jij jij.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168032044
Op sommige producten heeft het nauwelijks zin om te hamsteren, dus daar koop ik er hooguit 2 van ipv de gebruikelijke 1. Vooral goedkope of kort houdbare producten vallen hieronder.

Bij andere producten, waarvan je ze toch wel nodig hebt, levert het juist veel op en die sla ik dan ook groot in bij mooie acties. Voorbeelden hiervan zijn daglenzen, wasmiddel, mijn favoriete wijn, gin en koffie.

En tenslotte zijn er producten waarvan je weet dat ze regelmatig in de aanbieding zijn en waar je, als je een redelijke hoeveelheid inkoopt als ze in de aanbieding zijn, nooit veel voor hoeft te hamsteren om ooit de normale prijs te hoeven betalen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168032306
Ik koop bepaalde producten ook alleen wanneer ze in de aanbieding zijn, omdat ik anders het geld er niet voor over heb, bijvoorbeeld sommige koekjes.

De meeste producten zijn toch langer houdbaar en het komt wel op met de tijd. Ik gooi zelden eten weg, alleen als het beschimmeld is, maar verder bedenk ik wel iets wat ik met restjes ga doen.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 17:15:03 #103
414785 sirdanilot
pi_168032500
Bij ons thuis vroeger werd er ook gehamsterd. Gevolg was dat je soms dingen terug vond van 5 jaar geleden. Zelfs veel houdbare producten zijn dan niet zo lekker meer (wel eetbaar, maar niet lekker). Bij veel andere dingen kan het uiteraard geen kwaad.

Wel eens flessen wijn gevonden van 10 jaar oud. En dan geen mooie wijn die daar beter van wordt, maar gewoon huiswijn of zo :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168032647
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:15 schreef sirdanilot het volgende:
Bij ons thuis vroeger werd er ook gehamsterd. Gevolg was dat je soms dingen terug vond van 5 jaar geleden. Zelfs veel houdbare producten zijn dan niet zo lekker meer (wel eetbaar, maar niet lekker). Bij veel andere dingen kan het uiteraard geen kwaad.

Wel eens flessen wijn gevonden van 10 jaar oud. En dan geen mooie wijn die daar beter van wordt, maar gewoon huiswijn of zo :(
Zeer herkenbaar _O-
Wij waren thuis met vijf kinderen, dus zeven personen. Mijn ouders hadden een grote voorraadkast met twee planken (denk in totaal wel meer dan 2m2 aan opsluigruimte), maar zelfs dat was op een gegeven moment niet meer toereikend, dus hebben ze een derde plank onder de kast gemaakt en die was ook helemaal volgestouwd. Daar kon je ook producten vinden die al vijf jaar oud waren. Ze hadden ook nog een grote vrieskist, waar ook wel producten in verdwenen en pas na drie jaar boven tafel kwamen. Zo kan ik me nog herinneren dat we een keer een ingevroren en voorgebraden worst van 3 jaar oud hebben gegeten, want die moest nu toch wel een keer op :')

Tegenwoordig wonen m'n ouders nog maar met z'n tweeën en is de voorraadkast al redelijk ingeslonken, maar naar mijn idee staat er nog steeds veel te veel in. Ik had vroeger de indruk dat mijn vader inkocht naar ruimte, en had daarom het idee opgevat om een lege doos ergens stiekem achterin te plaatsen, zodat er wel vulling was, maar geen inhoud. En dat dan beetje bij beetje uitbreiden, zodat mijn vader minder zou kopen (zou namelijk niet passen). Maar idee nooit uitgevoerd, helaas.

Nu zijn mijn ouders op dieet (low-carb), dus heel veel pakjes en koekjes enzo eten ze niet meer. Maar weggooien doen ze never nooit niet :') 'Komt wel op' (visites enzo). Jaja...

Misschien komt hier ook wel mijn aversie tegen hamsteren vandaan. Ik heb te volle kasten gezien. Waanzin.
Somebody that I used to know
pi_168032670
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:06 schreef Zana het volgende:
Ik koop bepaalde producten ook alleen wanneer ze in de aanbieding zijn, omdat ik anders het geld er niet voor over heb, bijvoorbeeld sommige koekjes.

Oja, die strategie hanteer ik ook voor sommige producten! Dan mag ik ze alleen kopen als ze in de aanbieding zijn, en dan geniet ik er ook van. Bijvoorbeeld: verse pasta (1+1), Ben&Jerries (euro korting :') ) Dat zijn de goedkoopste manieren om het toch af en toe te nemen.
Somebody that I used to know
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 17:50:06 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168033131
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Zeer herkenbaar _O-
Wij waren thuis met vijf kinderen, dus zeven personen. Mijn ouders hadden een grote voorraadkast met twee planken (denk in totaal wel meer dan 2m2 aan opsluigruimte), maar zelfs dat was op een gegeven moment niet meer toereikend, dus hebben ze een derde plank onder de kast gemaakt en die was ook helemaal volgestouwd. Daar kon je ook producten vinden die al vijf jaar oud waren. Ze hadden ook nog een grote vrieskist, waar ook wel producten in verdwenen en pas na drie jaar boven tafel kwamen. Zo kan ik me nog herinneren dat we een keer een ingevroren en voorgebraden worst van 3 jaar oud hebben gegeten, want die moest nu toch wel een keer op :')

Dit is erg herkenbaar :Y. Wij waren thuis met 9 personen en mijn moeder was altijd op zoek naar aanbiedingen en ging dan hamsteren. Dan werden inderdaad vaak dingen vergeten en die vond je dan jaren later pas terug ergens achter in de kast.

Ik heb het hamster gedrag van mijn moeder geërfd, maar ik heb ook mijn vaders genen.... en hij is nogal een pietje precies. Resultaat van deze mix: een zeer goed georganiseerde hamster :D. Mijn voorraden worden bijgehouden in excel (met houdbaarheidsdatum erbij) en ik hanteer een FIFO systeem (First In First Out) dus bij mij gaat er nooit iets over de datum want de oudste dingen worden eerst opgemaakt. En ik weet altijd precies wat ik in huis heb.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168033200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is erg herkenbaar :Y. Wij waren thuis met 9 personen en mijn moeder was altijd op zoek naar aanbiedingen en ging dan hamsteren. Dan werden inderdaad vaak dingen vergeten en die vond je dan jaren later pas terug ergens achter in de kast.

Ik heb het hamster gedrag van mijn moeder geërfd, maar ik heb ook mijn vaders genen.... en hij is nogal een pietje precies. Resultaat van deze mix: een zeer goed georganiseerde hamster :D. Mijn voorraden worden bijgehouden in excel (met houdbaarheidsdatum erbij) en ik hanteer een FIFO systeem (First In First Out) dus bij mij gaat er nooit iets over de datum want de oudste dingen worden eerst opgemaakt. En ik weet altijd precies wat ik in huis heb.
Dan heb jij geen kinderen, want kinderen zouden je voorraad- en FIFO-systeem ondermijnen :D
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 00:35:59 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168067879
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dan heb jij geen kinderen, want kinderen zouden je voorraad- en FIFO-systeem ondermijnen :D
Als ze elke week even de voorraad bij werkt en de meest recent aangeschafte producten achterin zet, valt dat wel mee toch.
Vraag me af eigenlijk of ik vroeger veel bij de voorraadkast zat.

Bij m'n ouders is best veel voorraad, maar echt hamsteren omdat het in de aanbieding is doen ze niet. Sommige dingen (bv pasta/suiker/bloem/koffie/gezeefde tomaten/knäckebröd/conserven/broodbeleg) komen toch wel op voor de houdbaarheidsdatum en zijn altijd handig om te hebben. Als je iets koopt, haal dan gelijk vier pakken, als je het dan een keer vergeet te kopen heb je altijd nog wat staan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 12 januari 2017 @ 00:52:48 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168068098
Pietje Precies? Ik zou zeggen volbloed neuroot.
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 00:58:06 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168068158
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 00:52 schreef RobinOok het volgende:
Pietje Precies? Ik zou zeggen volbloed neuroot.
Het is maar hoe je het noemt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168068266
Mijn strategie:

- maandbedrag voor boodschappen stellen. Pin dit geld en doe het in een boodschappenportemonnaie

- doe maar eens in de week boodschappen, en maak een weekmenu zodat je een boodschappenlijst kunt maken.

- houd je aan die lijst. Punt. Wat er niet op staat haal je niet (tenzij je iets vergeten bent op te schrijven wat je wel nodig hebt)

- hang een krijtbord of white board op met daarop je weekmenu, maar ook je boodschappenlijst voor tussendoor. Tandpasta bijna op? Opschrijven. Tomatenblokjes op? Opschrijven.

- heb een kleine basisvoorraad aan echte basisingredienten (pasta, rijst, tomatenblokjes, specerijen en kruiden, etc.) voor pasta geldt bijvoorbeeld 'pak ik een nieuwe zak en ligt er daarna nog maar een? Op het bord.

- houd je budget ruim maar niet te. Maak een potje aan voor geld wat je aan het eind van de maand over hebt. Kun je bewaren voor uitjes, onverwachts uit eten of just-eat, cadeautjes, etc. Wij pinnen elke maand £250, en hebben soms £10 over, soms £50. Tikt lekker aan, en extra's zijn dan geen aanslag op de rest van je budget :)

Op die manier doe je bewust boodschappen en hoef je eigenlijk geen gigantische voorraad te hebben, en kom je ook niet in de verleiding die aan te leggen. Wat er in je 'basisvoorraad' zit leer je na verloop van tijd.
Ja doei.
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 01:20:08 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168068354
quote:
*Boks*
Veel vinden mij ouderwets hier als ik zeg dat ik contant betalen de makkelijkste manier vind om uitgaven binnen de perken te houden. "Want daar heb je apps voor"

Maar ben niet de enige dus.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168068412
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

*Boks*
Veel vinden mij ouderwets hier als ik zeg dat ik contant betalen de makkelijkste manier vind om uitgaven binnen de perken te houden. "Want daar heb je apps voor"

Maar ben niet de enige dus.
nope, veel directer en tastbaarder, en moeilijker om over je limiet te gaan. Zo hebben wij effectief gezien £50 per week als max, maar sommige weken kunnen we af met 30 (vries ook porties in enzo) en soms net erover, zoals £55 deze week (en nog wat extra overmorgen) omdat we vrienden over de vloer krijgen. Maar dat houdt elkaar in balans!
Ja doei.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 01:38:52 #114
414785 sirdanilot
pi_168068500
Contant vind ik ook fijn, maar in de supermarkt pin ik altijd. Contant bewaar ik voor op de markt (soms kun je niet pinnen en vind het sowieso super onhandig op de markt, ook als het wel kan). En voor andere winkels waar je niet kunt pinnen (de kledingturk, sommige kebabturken, sommige fietsturken etc.). En voornamelijk voor in de horeca. Ook al kun je tegenwoordig vaak gewoon je biertje pinnen, het is super irritant en het kan ook nog lang niet altijd, dus dat doe ik altijd gewoon met geld.

En één keer per week boodschappen doen? Ik doe ook maar één keer per week de grote boodschappen (hihi haha hoho nee de grote boodschap moet vaker hoor :') ), maar haal toch wel minstens nog 1 x die week iets erbij. Dan ga ik vaak naar een andere winkel, zoals de mocro supermarkt, de turk of ik ga naar de markt. 1x is te weinig voor mij, in ieder geval.

Als je een auto hebt kun je misschien met 1x per week toe maar die heb ik niet. En ook niet genoeg ruimte om zo veel voer op te slaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 01:39:03 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168068503
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nope, veel directer en tastbaarder, en moeilijker om over je limiet te gaan. Zo hebben wij effectief gezien £50 per week als max, maar sommige weken kunnen we af met 30 (vries ook porties in enzo) en soms net erover, zoals £55 deze week (en nog wat extra overmorgen) omdat we vrienden over de vloer krijgen. Maar dat houdt elkaar in balans!
Ja precies met pinnen zou je dan ook wel kunnen zeggen "gemiddeld 50" en komt het er op neer dat je elke week 65 uitgeeft.

Heb ook een deel van m'n geld in een kluis liggen, in grote coupures. Op een of andere manier heeft het dan meer waarde voor mij. Als er ineens een biljet van 200/500 weg is dat veel tastbaarder ofzo.

Maar goed, offtopic :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 01:43:32 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168068534
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:38 schreef sirdanilot het volgende:


Als je een auto hebt kun je misschien met 1x per week toe maar die heb ik niet. En ook niet genoeg ruimte om zo veel voer op te slaan.
De spaanplaten IKEA voorraadkast van mijn ouders was ook te klein en te zwak. Toen heb ik zelf een gemaakt van steigerplanken. Werkt wel mooi, duidelijk overzicht van wat je allemaal hebt doordat je verschillende producten allemaal naar elkaar kunt zetten. En je kunt best eens een weekje overslaan met boodschappen doen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 08:09:23 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168069229
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dan heb jij geen kinderen, want kinderen zouden je voorraad- en FIFO-systeem ondermijnen :D
Ik heb inderdaad geen kinderen (denk ik), maar een soort van FIFO systeem is heel makkelijk te implementeren met twee of meer dozen. Je vult één doos op en eet uit de andere. Als de doos leeg is begin je aan de andere, etc. Zo eet je altijd het oudste spul eerst zonder dat je de hele tijd de houdbaarheidsdata in de gaten hoeft te houden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 12 januari 2017 @ 09:33:30 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168070200
De Barolo riserva 2007 was afgeprijst, laatste zes flessen van 24,95 voor 12,50, heb ze mee mogen nemen voor 60 euro. 2007 was een heel goed jaar voor de barolo, en hij kan nog wel 10 jaar liggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168070231
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:38 schreef sirdanilot het volgende:
Contant vind ik ook fijn, maar in de supermarkt pin ik altijd. Contant bewaar ik voor op de markt (soms kun je niet pinnen en vind het sowieso super onhandig op de markt, ook als het wel kan). En voor andere winkels waar je niet kunt pinnen (de kledingturk, sommige kebabturken, sommige fietsturken etc.). En voornamelijk voor in de horeca. Ook al kun je tegenwoordig vaak gewoon je biertje pinnen, het is super irritant en het kan ook nog lang niet altijd, dus dat doe ik altijd gewoon met geld.

En één keer per week boodschappen doen? Ik doe ook maar één keer per week de grote boodschappen (hihi haha hoho nee de grote boodschap moet vaker hoor :') ), maar haal toch wel minstens nog 1 x die week iets erbij. Dan ga ik vaak naar een andere winkel, zoals de mocro supermarkt, de turk of ik ga naar de markt. 1x is te weinig voor mij, in ieder geval.

Als je een auto hebt kun je misschien met 1x per week toe maar die heb ik niet. En ook niet genoeg ruimte om zo veel voer op te slaan.
Auto, vooraadkast, garage, twee koelkasten en twee vriezers. 8-) maar dit deden we ook al zonder auto, in een appartementje, gewoon op de fiets naar de Lidl met twee fietstassen vol en een grote boodschappentas op de baggagedrager een paar km verderop. En dan ook nog de Dukenburgbrug over fietsen, dat was goed voor de conditie :P

En ja, wij halen ook wel eens wat bij, of dingen die echt verser nodig zijn, bijvoorbeeld avocado's ofzo, en op zaterdag en zondagochtend broodjes.

Pub enzo doe ik juist veel met pin, aardig wat pubs hebben contactloos. Dat is juist wel fijn, dat je gewoon je bier bestelt, even snel dat ding er langs halen en je bent weer weg.
Ja doei.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 11:47:33 #120
414785 sirdanilot
pi_168072683
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Auto, vooraadkast, garage, twee koelkasten en twee vriezers. 8-) maar dit deden we ook al zonder auto, in een appartementje, gewoon op de fiets naar de Lidl met twee fietstassen vol en een grote boodschappentas op de baggagedrager een paar km verderop. En dan ook nog de Dukenburgbrug over fietsen, dat was goed voor de conditie :P

En ja, wij halen ook wel eens wat bij, of dingen die echt verser nodig zijn, bijvoorbeeld avocado's ofzo, en op zaterdag en zondagochtend broodjes.

Pub enzo doe ik juist veel met pin, aardig wat pubs hebben contactloos. Dat is juist wel fijn, dat je gewoon je bier bestelt, even snel dat ding er langs halen en je bent weer weg.
Pff, daar heb ik echt geen zin in hoor. Ik vind mijn wekelijkse grote boodschappen (met zo veel spullen bij is het al gauw 10 min fietsen) al vermoeiend genoeg. En dan hoef ik niet eens een burg over of zo. Ik fiets ook altijd om zodat ik niet over de spoorwegovergang moet, wat als ik iets laat vallen en de trein komt... (ben sowieso irrationeel bang voor spoorwegovergangen, vind het echt doodeng).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168072779
Als je iets laat vallen en de trein komt dan laat je dat liggen, rijd je door, en koop je 'n nieuwe als 'ie er overheen rijdt. Is toch allemaal niet zo moeilijk?
Ja doei.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 12:16:10 #122
414785 sirdanilot
pi_168073139
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
Als je iets laat vallen en de trein komt dan laat je dat liggen, rijd je door, en koop je 'n nieuwe als 'ie er overheen rijdt. Is toch allemaal niet zo moeilijk?
Vind het doodeng, wat als het wegschiet op iemand, of op jezelf.

Maar goed gelukkig is onder het viaduct door fietsen in de meeste gevallen niet om voor mij.

Ik weet het , de angst is irrationeel, net als mijn grote angst voor vuurwerk. Vuurwerk en spoorwegovergangen zijn mijn 2 grootste angsten. Andere mensen zijn weer bang voor spinnen of zo, terwijl die helemáál niet gevaarlijk zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168073303
_O-
pi_168073368
Ok dan.
Ja doei.
  donderdag 12 januari 2017 @ 12:34:02 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168073473
Ook een irrationele angst tegen stevige boodschappentassen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168073475
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:10 schreef motorbloempje het volgende:
- doe maar eens in de week boodschappen, en maak een weekmenu zodat je een boodschappenlijst kunt maken.
What should a shopper who wants to curtail unplanned
purchases do? For example, a female shopper for a fiveperson
household has a probability of .53 of making
unplanned purchases for each item. Our estimates suggest
that she can reduce this probability to .45 by using a list and
shopping more frequently (four times per week in this
example). However, if she does not use a list, shops infrequently
(e.g., twice per week), visits all aisles, and pays by
credit card, her unplanned purchasing propensity inflates to
.69. This example evinces the impact of shopper activities
on unplanned purchasing.

Een lijstje gebruiken helpt, 1 keer per week gaan niet. :')
pi_168073530
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:34 schreef Lienekien het volgende:
Ook een irrationele angst tegen stevige boodschappentassen?
Hey hoi :W

Ik denk eerder klungeligheid maar als je bang bent dat iets uit je tassen valt op het spoor dan heb je in de eerste plaats al teveel meegenomen sirdanilot. :6
pi_168073560
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:34 schreef MCH het volgende:

[..]

Een lijstje gebruiken helpt, 1 keer per week gaan niet. :')
Voor ons wel.
Ja doei.
pi_168092291
Een beetje hamsteren lijkt me gezond, ik kan me niet voorstellen dat mensen shampoo, tandpasta en dat soort dingen niet in de reclame kopen.
Ik koop al een aantal jaar kerstkoekjes op 27 december en paaseitjes net na pasen :P Ik heb hier ook nog een zak pepernoten liggen die ik na 6 december gekocht heb. De koek is nog een paar maanden goed en komt toch wel op.
  donderdag 12 januari 2017 @ 23:33:28 #130
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_168093086
Ben er niet zo van, maar toevallig wel 40 zakken kattenvoer online besteld 1+1 gratis :D
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  donderdag 12 januari 2017 @ 23:35:13 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168093139
Italiaanse week bij de super, sla ik pasta in en eet daar maandenlang van.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 00:01:24 #132
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168093949
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 23:08 schreef BillDauterive het volgende:
Een beetje hamsteren lijkt me gezond, ik kan me niet voorstellen dat mensen shampoo, tandpasta en dat soort dingen niet in de reclame kopen.
Ik koop dat als ik het nodig heb en als het dan toevallig in de aanbieding is koop ik misschien dubbel zoveel. Maar verder gaat dat niet.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 03:05:38 #133
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168095529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 23:08 schreef BillDauterive het volgende:
Een beetje hamsteren lijkt me gezond, ik kan me niet voorstellen dat mensen shampoo, tandpasta en dat soort dingen niet in de reclame kopen.
Ik koop al een aantal jaar kerstkoekjes op 27 december en paaseitjes net na pasen :P Ik heb hier ook nog een zak pepernoten liggen die ik na 6 december gekocht heb. De koek is nog een paar maanden goed en komt toch wel op.
Dit dus _O_
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Moderator / Miss SHO vrijdag 13 januari 2017 @ 08:32:24 #134
22592 crew  Ole
pi_168096820
Net weer voor een paar maanden kattenvoer gehamster :9
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_168096936
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

*Boks*
Veel vinden mij ouderwets hier als ik zeg dat ik contant betalen de makkelijkste manier vind om uitgaven binnen de perken te houden. "Want daar heb je apps voor"

Maar ben niet de enige dus.
Wij pinnen dit nu ook steeds per 4 weken (400 euro voor gezin van 3)

M'n vrouw doet nu ook alleen de boodschappen omdat ik nogal een impulskoper ben.

Ze gaat 2x in de week, en houdt vaak zelfs 10-15 over per week.

Dat terwijl we er een tijdje geleden een keer 6-700 in een maand hadden.
Zeker nu ze even geen werk heeft, scheelt dat een hoop.
pi_168103236
Herkenbaar wel. Bij de ene supermarkt heb ik daar eigenlijk ook meer last van dan de ander. Dus sommige supermarkten probeer ik een beetje te ontwijken. :@
pi_168107319
Ik kijk altijd wel naar de aanbiedingen maar niet van alle supermarkten zoals mijn moeder wel deed. Ga ook geen km's omrijden voor een aanbieding.

Een voorraad hebben we wel. Een kelder hebben is handig. Ik neem dus aanbiedingen mee van spullen die we gebruiken. Let daarbij wel op de verpakking, bij de xxl van Lidl waren van de week van die wraps in de aanbieding maar veel te veel in een verpakking. Die koop ik dan niet, want dat gaat niet op en wordt weggegooid. Zonde van het geld.
pi_168107339
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 17:29 schreef Oceanonix het volgende:
Die koop ik dan niet, want dat gaat niet op en wordt weggegooid. Zonde van het geld.
Die blijven best lang goed in de koelkast, en anders in de vriezer! :)
Ja doei.
pi_168107375
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 17:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Die blijven best lang goed in de koelkast, en anders in de vriezer! :)
3 vriezers en 1 moet er leeg om te ontdooien. Nu dus even geen vriezerspullen meer kopen. :D
We kopen vlees wanneer er een koe wordt geslacht en dat is niet iedere week.
pi_168108832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 17:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Die blijven best lang goed in de koelkast, en anders in de vriezer! :)
Gewoon zo in de koelkast leggen?
Ik gooi altijd aangebroken pakken maar weg omdat ze zo snel droog worden
pi_168108849
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 18:45 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Gewoon zo in de koelkast leggen?
Ik gooi altijd aangebroken pakken maar weg omdat ze zo snel droog worden
Die van de Lidl komen in goede hersluitbare zakken (zo'n zip-ding), zeker een week gewoon goed te houden! :)
Ja doei.
pi_168108874
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 18:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Die van de Lidl komen in goede hersluitbare zakken (zo'n zip-ding), zeker een week gewoon goed te houden! :)
Huh?
De wraps die ik normaal bij de Lidl koop zitten gewoon in een plastic verpakking die je open moet knippen.
Zijn de xxl-wraps dan weer anders?
pi_168110321
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 18:47 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Huh?
De wraps die ik normaal bij de Lidl koop zitten gewoon in een plastic verpakking die je open moet knippen.
Zijn de xxl-wraps dan weer anders?
UK Liedl
pi_168111271
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 18:47 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Huh?
De wraps die ik normaal bij de Lidl koop zitten gewoon in een plastic verpakking die je open moet knippen.
Zijn de xxl-wraps dan weer anders?
Oh, ik dacht dat we dezelfde zouden hebben qua assortiment. Ik zit idd in het buitenland. Maargoed, je kunt ze ook overhevelen naar seal-zakken van de IKEA ofzo als je die hebt :)
Ja doei.
pi_168112102
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 04:16 schreef Ole het volgende:

[..]

is niet zo CUL meer.. maar heb ik dan met kattenvoer
We kunnen het CUL maken door Piet te vragen hoe we het moeten bereiden. :P
  vrijdag 13 januari 2017 @ 21:21:11 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168113215
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:50 schreef potjecreme het volgende:

[..]

We kunnen het CUL maken door Piet te vragen hoe we het moeten bereiden. :P
Katten heb ik nooit voor gekookt, honden wel, zijn dankbare eters.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 21:42:50 #147
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_168114175
Dingen die ik hamster zijn toch wel de houdbare voedselproducten. Als de Turkse supermarkt zonnebloemolie voor 1 euro de liter heeft dan neem ik wel een doos mee. Knakworstjes, blikjes tonijn, HAK, soep in blik, etc... En als de toko rijst in de aanbieding heeft dan gaat een 20 kilo zak gewoon mee hoor!
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
  vrijdag 13 januari 2017 @ 21:46:12 #148
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168114329
Maar letten jullie ook op dat het ook echt goedkoper is of geloven jullie het prijsbordje op hun blauwe ogen?
  vrijdag 13 januari 2017 @ 21:52:23 #149
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_168114646
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:46 schreef RobinOok het volgende:
Maar letten jullie ook op dat het ook echt goedkoper is of geloven jullie het prijsbordje op hun blauwe ogen?
1 euro de liter zonnebloemolie of 40 euro voor 20 kilo (Tilda!) Basmatirijst vind ik goedkoop. :Y
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
  vrijdag 13 januari 2017 @ 23:08:48 #150
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168118625
Veel geld voor vieze rijst. ;)
pi_168128892
Laatste week Hamsteren -O-

Volgende week route 99 *O* *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2017 14:45:26 ]
  zaterdag 14 januari 2017 @ 15:05:50 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168129384
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 14:45 schreef MCH het volgende:
Laatste week Hamsteren -O-

Volgende week route 99 *O* *O* *O*
Have fun!
Bedenk me dat dit een goede extra zou zijn in navigatiesystemen, mooie en toeristische routes.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168129624
Vanmorgen weer ingetrapt. 22,50 armer. Oftewel 45 euro normaal. 6 dozen thee, 4 pakken stroopwafels, 2 zakken broodjes, 8 potjes hak, 2 mona toetjes, 2 pakjes kaas, 2 potten pindakaas, drinkpakjes sinaasappelsap...

Overigens was ik vandaag augurken vergeten en toen ik die net ging halen kwam ik nog met drie andere dingen terug... dus beter gewoon een lijstje maken.

Volgende week Unox soep inslaan.. 3 zakken halen, 1 betalen...
Nooit verkeerd :) Neem dan wel verschillende smaken.

Toch puilt mijn kast nu uit, en in je eentje gaat het er nooit hard doorheen.
Als je blijft aanvullen zie je ook nooit dat iets op gaat.
Meeste dingen lang houdbaar en komen ooit wel op.

Moet mezelf afleren nog dingen in te slaan behalve verse producten..
Maar ja die verse producten zijn vaak redelijk duur dus koop je alsnog de houdbare varianten.

Heb nu ook twee netten uien, eet nooit ui maar was voordeliger dan één netje of minder uien kopen :D En ik kan er gewoon een kopen, maar voor je gevoel ben je dan toch 'dom' terwijl nu waarschijnlijk het tweede netje ligt weg te rotten.

[ Bericht 39% gewijzigd door DatIsJammurZeg op 14-01-2017 15:23:18 ]
pi_168130385
Va. Maandag alle varianten DeCecco per pak 1E bij de AH :) Dus dat wordt enkele varianten (Gnocchi, Lasagne, Rigatoni etc) inslaan.
pi_168130631
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:50 schreef Martijn1P het volgende:
Va. Maandag alle varianten DeCecco per pak 1E bij de AH :) Dus dat wordt enkele varianten (Gnocchi, Lasagne, Rigatoni etc) inslaan.
Lasagne is normaal 3,49 ;)
Kan je daar alleen maar lasagne van maken?
pi_168131364
Koopziek.
pi_168131577
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 16:30 schreef Bananenpap het volgende:
Koopziek.
Je moet het leven zelf leuk/lekker maken toch?
  zaterdag 14 januari 2017 @ 16:41:03 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168131618
"Hoe maak ik overal een probleem van?"
The love you take is equal to the love you make.
pi_168131771
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 16:39 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Je moet het leven zelf leuk/lekker maken toch?
Onnodig om al je geld spenderen aan eten wat je normaal niet eet. Je denkt voordelig te zijn met die twee zakken uien bijv. maar als dat normaal niet in je uitgavepatroon zit is het dat niet.
pi_168131930
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 16:46 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Onnodig om al je geld spenderen aan eten wat je normaal niet eet. Je denkt voordelig te zijn met die twee zakken uien bijv. maar als dat normaal niet in je uitgavepatroon zit is het dat niet.
Of je gebruikt het om eens iets met uien te gaan maken.

Die de cecco is wel een goede tip. Dat wordt gnocci eten komende week :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 14 januari 2017 @ 16:55:17 #161
414785 sirdanilot
pi_168132004
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:50 schreef Martijn1P het volgende:
Va. Maandag alle varianten DeCecco per pak 1E bij de AH :) Dus dat wordt enkele varianten (Gnocchi, Lasagne, Rigatoni etc) inslaan.
Oeh ! *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168132872
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Katten heb ik nooit voor gekookt, honden wel, zijn dankbare eters.
Honden eten alles, heb ze poep zien eten en toen mijn zusje eens overgaf ging de hond dat ook opeten (natuurlijk de hond meteen gestopt toen we het zagen).
  zaterdag 14 januari 2017 @ 19:56:57 #163
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168137229
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:50 schreef Martijn1P het volgende:
Va. Maandag alle varianten DeCecco per pak 1E bij de AH :) Dus dat wordt enkele varianten (Gnocchi, Lasagne, Rigatoni etc) inslaan.
Score!

Dat blijft nagenoeg eeuwig goed, dus dat wordt weer inslaan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168138614
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 16:41 schreef Lienekien het volgende:
"Hoe maak ik overal een probleem van?"
Zit je weer iets dwars meid?
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:48:45 #165
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_168143134
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:08 schreef RobinOok het volgende:
Veel geld voor vieze rijst. ;)
Jaja... jij bent meer van het #teamPandan.

Ik denk dat het puur gewenning is, rijst hoeft, voor mij, niet een uitgesproken smaak te hebben.
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_168146911
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:52 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

1 euro de liter zonnebloemolie of 40 euro voor 20 kilo (Tilda!) Basmatirijst vind ik goedkoop. :Y
Hoe lang doe je met 20 kilo rijst en een doos zonnebloemolie? ....gewoon even nieuwsgierig.....

Moet wel bekennen dat er in mijn keukenkast ook dingen staan ver over het houdbaarheidsdatum, vooral kruiden en pakjes en zaakjes. De meeste nog niet eens zelf gekocht, maar gekregen, of gewoon, omdat ik het heel weinig gebruik en het is blijven staan. Misschien tijd om eens een keer uit te misten.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 15 januari 2017 @ 08:31:40 #167
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168151746
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 00:55 schreef Zana het volgende:

[..]

Hoe lang doe je met 20 kilo rijst en een doos zonnebloemolie? ....gewoon even nieuwsgierig.....

Je stelde de vraag niet aan mij maar rijst is bij mij ongeveer 200 gram (droog) per maaltijd dus 20 kilo = 100 dagen. Een doos zonnebloem olie zou bij mij niet gauw op gaan. Ik doe doorgaans >2 jaar met een fles van 1 liter.

Ik gebruik altijd bruine basmati rijst en die is nooit "echt" in de aanbieding. Aanbiedingen zijn nooit goedkoper dan de constante prijs van de laagste aanbieder. Ik koop dat spul al jarenlang op rij voor £1,76 per kilo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 15 januari 2017 @ 08:47:27 #168
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168151852
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 08:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik doe doorgaans >2 jaar met een fles van 1 liter.
Gadver. Die zal lekker smaken na 2 jaar. *not*
En je bewaart hem ook vast niet in de ijskast....
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 15 januari 2017 @ 08:56:31 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168151950
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 08:47 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Gadver. Die zal lekker smaken na 2 jaar. *not*
En je bewaart hem ook vast niet in de ijskast....
De smaak gaat inderdaad achteruit maar ik gebruik alleen een paar druppels in de koekenpan als ik gehakt of kip ga braden. Verder wordt het nergens voor gebruikt, daarom doe ik zo lang mee. Het wordt wel relatief koel bewaard.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168152014
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:50 schreef SeLang het volgende:
Ik heb het hamster gedrag van mijn moeder geërfd, maar ik heb ook mijn vaders genen.... en hij is nogal een pietje precies. Resultaat van deze mix: een zeer goed georganiseerde hamster :D. Mijn voorraden worden bijgehouden in excel (met houdbaarheidsdatum erbij) en ik hanteer een FIFO systeem (First In First Out) dus bij mij gaat er nooit iets over de datum want de oudste dingen worden eerst opgemaakt. En ik weet altijd precies wat ik in huis heb.
:D

Ik hamster eigenlijk nauwelijks. Wel cosmetica, blijft toch heel lang goed. En verder alleen dingen die ik standaard koop en dan in de bonus zijn. Maar dat zijn meestal verse dingen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_168154907
Die 99 cent weken stellen geen drol voor. Veel producten die normaal 1,25 zijn en veel impulsartikelen (snacks) of gemaksartikelen.

Ik blader elke week wel even de supermarktfolders door en ben daardoor best prijsbewust en weet van alle soort aanbiedingen wel ongeveer hoe snel ze weer terugkomen.

Als er dus iets fatsoenlijks in de aanbieding komt (alleen producten die we normaal ook zouden kopen. Ik koop nooit snacks oid omdat ze in de aanbieding zijn) dan koop ik er zoveel dat ik genoeg heb tot de volgende goede aanbieding. Dat gaat eigenlijk altijd wel prima.

Producten die ik eigenlijk vrijwel nooit voor de normale prijs koop zijn zaken als: frisdrank, bier, vlees, verzorgingsartikelen, waspoeder en vaatwasblokjes.

Houdbare producten als rijst/pasta/tomateninpak/bloem koop ik juist zelden in aanbieding omdat ik daarvoor nooit A-merken koop.

Omdat ik het fijn vind om te kunnen eten waar ik op dat moment zin in heb, ligt er een redelijke voorraad in kast/vriezer, maar deze is redelijk constant.

Enige wat ik wel eens moet weggooien zijn groentes. Ik koop meestal gewoon wat er op dat moment betaalbaar in het schap ligt bij de Lidl. Soms is dat teveel en niet alles is goed in te vriezen. Maar als ik te weinig koop eet ik ze ook te weinig.

TS bij jou is het probleem niet het willen hebben van voorraad, maar het willen kopen (van koopjes). Waarom uien kopen als je ze toch niet eet? En waarom ze toch kopen als je hier bewust van vent? Voor jou is het echt handig als je maar 5 euro (contant) meeneemt als je maar twee artikelen nodig hebt, maar misschien kan beter iemand anders in het gezin boodschappen doen.
Eerst denken, dan typen
  Moderator zondag 15 januari 2017 @ 13:05:27 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168157257
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:41 schreef Piger het volgende:

TS bij jou is het probleem niet het willen hebben van voorraad, maar het willen kopen (van koopjes). Waarom uien kopen als je ze toch niet eet? En waarom ze toch kopen als je hier bewust van vent? Voor jou is het echt handig als je maar 5 euro (contant) meeneemt als je maar twee artikelen nodig hebt, maar misschien kan beter iemand anders in het gezin boodschappen doen.
Dat adviseert mijn moeder vanuit d'r werk ook veel mensen ja. Neem elke week het bedrag op wat je kunt missen voor boodschappen en doe het daar mee.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168157455
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:41 schreef Piger het volgende:
Die 99 cent weken stellen geen drol voor. Veel producten die normaal 1,25 zijn en veel impulsartikelen (snacks) of gemaksartikelen.
Morgen is die eerder besproken pasta in de aanbieding, sommige varianten kosten meer dan 3 euro. Dan is het wel een goede deal maar soms zien mensen alleen de 99 cent aanbieding inderdaad, zelfs op producten die normaal 1,09 ofzo kosten.
pi_168158754
Net 2 voor 1 hamburgers, wokgroente, rookworst en pindakaas meegenomen!
Weekmenu aangepast aan wat er in de vriezer is en aan de aanbiedingen.
pi_168165850
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 13:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat adviseert mijn moeder vanuit d'r werk ook veel mensen ja. Neem elke week het bedrag op wat je kunt missen voor boodschappen en doe het daar mee.
Dan gaat TS het altijd opmaken. Ik zou zeggen, neem genoeg mee voor je boodschaplijstje. Meer niet. En dat is best redelijk in te schatten.
Eerst denken, dan typen
pi_168166764
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2017 17:22 schreef Piger het volgende:

[..]

Dan gaat TS het altijd opmaken. Ik zou zeggen, neem genoeg mee voor je boodschaplijstje. Meer niet. En dat is best redelijk in te schatten.
En als je toch teveel meeneemt of maakt, netjes invriezen en volgende week weer eten, of gewoon de dag erna nog een keer. Wij eten meestal 2 dagen achter elkaar soep als we soep eten. Ga je niet dood van, twee keer achter elkaar hetzelfde eten. ^O^
Ja doei.
pi_168167125
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 17:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En als je toch teveel meeneemt of maakt, netjes invriezen en volgende week weer eten, of gewoon de dag erna nog een keer. Wij eten meestal 2 dagen achter elkaar soep als we soep eten. Ga je niet dood van, twee keer achter elkaar hetzelfde eten. ^O^
Dat doe ik dus ook.
Net nog 2 pakken hamburgers gehaald.
Morgen 2 broodjes hamburger maken als lunch, de andere zes invriezen ^O^
pi_168167306
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 17:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En als je toch teveel meeneemt of maakt, netjes invriezen en volgende week weer eten, of gewoon de dag erna nog een keer. Wij eten meestal 2 dagen achter elkaar soep als we soep eten. Ga je niet dood van, twee keer achter elkaar hetzelfde eten. ^O^
Hou zelf ook niet zo van opnieuw opgewarmd voedsel. Smaak/structuur gaat vaak toch achteruit. Een soepje kan wel, maar de rest mag mijn vriendin meenemen als lunch op het werk oid.
Eerst denken, dan typen
pi_168167340
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dat doe ik dus ook.
Net nog 2 pakken hamburgers gehaald.
Morgen 2 broodjes hamburger maken als lunch, de andere zes invriezen ^O^
Misschien wat ui meebakken en erop gooien. Gaan die ook nog op.
Eerst denken, dan typen
pi_168167914
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:05 schreef Piger het volgende:

[..]

Hou zelf ook niet zo van opnieuw opgewarmd voedsel. Smaak/structuur gaat vaak toch achteruit. Een soepje kan wel, maar de rest mag mijn vriendin meenemen als lunch op het werk oid.
Ik maak heel veel/vaak basissauzen die ik dan invries. Lading groenten, pureren, in porties invriezen, en dan kan ik daar prima 10 keer pasta met een lekkere saus uithalen. Er gaan dan ook gewoon nieuwe verse groenten bij in, zoals bijvoorbeeld paprika enzo. Hele maaltijden inclusief rijst/pasta, maar ook groenten etc heb ik het ook niet zo op. Dat wordt dan prut. Enige waarbij het wel kan zijn bijvoorbeeld dingen met bonen, zoals bv chilli ofzo. Daar maak ik ook regelmatig wat meer porties van om in te vriezen voor een makkelijke snelle gezonde maaltijd. Maar die maak ik alleen als alle belangrijke ingredienten in de aanbieding zijn.
Ja doei.
pi_168168029
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:06 schreef Piger het volgende:

[..]

Misschien wat ui meebakken en erop gooien. Gaan die ook nog op.
Slim! Kan dat ook in de Airfryer? ;)
  zondag 15 januari 2017 @ 20:15:46 #182
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_168172495
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 00:55 schreef Zana het volgende:

[..]

Hoe lang doe je met 20 kilo rijst en een doos zonnebloemolie? ....gewoon even nieuwsgierig.....

Moet wel bekennen dat er in mijn keukenkast ook dingen staan ver over het houdbaarheidsdatum, vooral kruiden en pakjes en zaakjes. De meeste nog niet eens zelf gekocht, maar gekregen, of gewoon, omdat ik het heel weinig gebruik en het is blijven staan. Misschien tijd om eens een keer uit te misten.
Rijst gaat hier wel hard, binnen een half jaar is de 20 kilo wel op.

Van de olie houd ik het niet zo bij, denk dat een doos van twaalf flessen binnen drie maanden wel op is. (Behalve als er gefrituurd wordt, dan gaat het sneller natuurlijk)
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_168172699
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:15 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

Rijst gaat hier wel hard, binnen een half jaar is de 20 kilo wel op.

Van de olie houd ik het niet zo bij, denk dat een doos van twaalf flessen binnen drie maanden wel op is. (Behalve als er gefrituurd wordt, dan gaat het sneller natuurlijk)
Met hoeveel mensen eet je? :o
Somebody that I used to know
pi_168173003
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:21 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Met hoeveel mensen eet je? :o
20 kilo rijst in een half jaar valt toch wel mee?
is ~100 gram per dag. Voor iemand die voornamelijk rijst eet ipv aardappels niet vreemd.
  zondag 15 januari 2017 @ 20:34:08 #185
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_168173201
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:21 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Met hoeveel mensen eet je? :o
In me uppie... ik vind het niet zo schokkend hoor. Van huis uit een rijsteter
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_168215666
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:50 schreef Martijn1P het volgende:
Va. Maandag alle varianten DeCecco per pak 1E bij de AH :) Dus dat wordt enkele varianten (Gnocchi, Lasagne, Rigatoni etc) inslaan.
Kwam na de kassa erachter dat het alleen de 500 g verpakkingen waren, had ook iets met 250 g inhoud, de Cannelloni, in mijn maandje...niet goed gekeken, maar de prijzen staan ook niet per soort vermeld op het schap, ik zag alleen "alle DeCecco"....kon het wel teruggeven bij de servicebalie.
Zat ook in de winkel te twijfelen of de ah hazelnootpasta onder "alle ah chocopasta" valt...zijn zelf de grote glazen blijkbaar 0.99 Euro...Hier doen ze niet aan handscanners, best wel stom, ...ik ben voor duidelijke prijzen op alle soorten, net als wanneer de nonfood afgeprijsd is met een 35% sticker en geen prijs erop staat, moet je eerst een muurscanner zoeken...
pi_168216406
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:21 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Met hoeveel mensen eet je? :o
Wat is hier raar aan?
Protège moi de mes désirs.
pi_168216548
En weer 17 euro armer :D
6 zakken soep (1+2 gratis), knackebrod, toetjes, pasta, melk, rookworst...

Zie nu wel een patroon dat ik blijkbaar altijd rond de 17 euro kwijt ben na 1+1 acties (dus rond de 34 euro normaal gesproken).
pi_168217335
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:07 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
En weer 17 euro armer :D
6 zakken soep (1+2 gratis), knackebrod, toetjes, pasta, melk, rookworst...

Zie nu wel een patroon dat ik blijkbaar altijd rond de 17 euro kwijt ben na 1+1 acties (dus rond de 34 euro normaal gesproken).
Dagelijks?
Protège moi de mes désirs.
pi_168217588
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dagelijks?
Nee, alleen in de actieweken.
Als volgende week de acties weer normaal zijn kan ik zo dagen niet in de supermarkt komen.
pi_168218924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:07 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
En weer 17 euro armer :D
6 zakken soep (1+2 gratis), knackebrod, toetjes, pasta, melk, rookworst...

Zie nu wel een patroon dat ik blijkbaar altijd rond de 17 euro kwijt ben na 1+1 acties (dus rond de 34 euro normaal gesproken).
Had je dat anders ook (wel eens) gekocht? Ik koop bijvoorbeeld nooit snoep of knäckebröd, maar wel eens rookworst en pasta.
Somebody that I used to know
pi_168219759
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:01 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Had je dat anders ook (wel eens) gekocht? Ik koop bijvoorbeeld nooit snoep of knäckebröd, maar wel eens rookworst en pasta.
Toetjes zijn impulsaankopen, maar ben er gek op (zwak voor) en zeker voor de helft van de prijs niet verkeerd. Die zou ik nooit fullprice kopen. Maar nu wel tot begin februari elke dag toetjes eten dan. Zonde om weg te gooien straks.

Knackebrod eet ik weleens, vaak als afwisseling met brood/beschuit/muesli. Als één pak open is maak ik die ook gewoon netjes op de komende dagen.

Soep eet ik vooral uit gemak als ik geen inspiratie of zin heb om wat eten te maken en nu kwam het neer op 80 cent voor een zak Unox soep, no brainer.

Rookworst eet ik in deze maanden best veel, een keer per week :) Let dan wel altijd op de datum.

Dus vooral producten gekocht die toch wel op komen en ik ook zeker lust deze keer. Moet wel oppassen bij de verleidelijke producten die ik normaal ook niet snel koop als bakken ijs, stroopwafels, chips etc. Nog een extra pot chocopasta 'want die komt toch wel op en is lekker goedkoop nu'. Uiteindelijk betaal je er toch voor en moet het dan maar op, en zo gezond zijn die producten ook niet.

Als je ziet wat ik voor die 17 euro heb is het helemaal niet duur. Ik ben dan ook echt zo'n persoon die puur voor de acties komt. Hele kassabon vol actieartikelen en schaam me er niet voor.

Verbaas me nog steeds als ik afgelopen week mensen bij de Appie zie die slechts 1 product kopen terwijl de tweede gratis is, best veel mensen. Zelfs als ik ze netjes wijs op die mogelijkheid boeit het ze niets. :D Hebben ze dan geld teveel, willen ze niets als hamsterpersoon te boek staan? Meeste producten zijn minimaal half jaar houdbaar dus waarom zou je dan 1 product kopen terwijl de hele winkel vol staat met 2e gratis?

In mijn eentje heb ik echt een bizarre voorraad, i know. Maar ik houd van eten en rook/drink niet. Dus dan mezelf maar lekker verwennen.

Ik heb even uitgerekend: vorige maand effectief 60 euro kwijt aan boodschappen. Aangezien ik best veel mee doe aan geld terug acties heb ik vorige maand rond de 120 uitgegeven, maar daarvan ook de helft teruggekregen op mijn bankrekening. 60 euro voor een maand boodschappen is niet slecht. Komt ook omdat ik vrijwel alles in de aanbieding koop naast die geld terug acties, dus die 60 euro is normaal 120 euro. En dan had ik dus alle basis dingen: groenten, vlees, fruit, brood en een hele zooi aan 'lekkere' dingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door DatIsJammurZeg op 17-01-2017 14:54:21 ]
  dinsdag 17 januari 2017 @ 14:52:23 #193
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_168220186
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:33 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Toetjes zijn impulsaankopen, maar ben er gek op (zwak voor) en zeker voor de helft van de prijs niet verkeerd. Die zou ik nooit fullprice kopen. Maar nu wel tot begin februari elke dag toetjes eten dan. Zonde om weg te gooien straks.

Knackebrod eet ik weleens, vaak als afwisseling met brood/beschuit/muesli. Als één pak open is maak ik die ook gewoon netjes op de komende dagen.

Soep eet ik vooral uit gemak als ik geen inspiratie of zin heb om wat eten te maken en nu kwam het neer op 80 cent voor een zak Unox soep, no brainer.

Rookworst eet ik in deze maanden best veel, een keer per week :) Let dan wel altijd op de datum.

Dus vooral producten gekocht die toch wel op komen en ik ook zeker lust deze keer. Moet wel oppassen bij de verleidelijke producten die ik normaal ook niet snel koop als bakken ijs, stroopwafels, chips etc. Nog een extra pot chocopasta 'want die komt toch wel op en is lekker goedkoop nu'. Uiteindelijk betaal je er toch voor en moet het dan maar op, en zo gezond zijn die producten ook niet.

Als je ziet wat ik voor die 17 euro heb is het helemaal niet duur. Ik ben dan ook echt zo'n persoon die puur voor de acties komt. Hele kassabon vol actieartikelen en schaam me er niet voor.

Verbaas me nog steeds als ik afgelopen week mensen bij de Appie zie die slechts 1 product kopen terwijl de tweede gratis is, best veel mensen. Zelfs als ik ze netjes wijs op die mogelijkheid boeit het ze niets. :D Hebben ze dan geld teveel, willen ze niets als hamsterpersoon te boek staan? Meeste producten zijn minimaal half jaar houdbaar dus waarom zou je dan 1 product kopen terwijl de hele winkel vol staat met 2e gratis?

In mijn eentje heb ik echt een bizarre voorraad, i know. Maar ik houd van eten en rook/drink niet. Dus dan mezelf maar lekker verwennen.

Aangezien ik best veel mee doe aan geld terug acties heb ik vorige maand uit eigen zak 60 euro uitgegeven (effectief rond de helft meer dus 120 euro, maar dat ook teruggekregen). 60 euro voor een maand boodschappen is niet slecht. En dan had ik dus alle basis dingen: groenten, vlees, brood en een hele zooi aan 'lekkere' dingen.
Wat 60 euro voor een maand :o

Ik heb 60 euro per week :')
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 14:58:27 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168220334
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:52 schreef zeefje het volgende:

[..]

Wat 60 euro voor een maand :o

Ik heb 60 euro per week :')
Dat vind ik ook een realistischer bedrag. ¤60 eet ik aan vlees al op per maand :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168220346
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:52 schreef zeefje het volgende:

[..]

Wat 60 euro voor een maand :o

Ik heb 60 euro per week :')
Jup. Ik betaal nooit full price voor iets en doe daarnaast ook nog mee aan geld terug acties (cashbacks), náást de 1+1 aanbiedingen in de supermarkten. En zo heb ik dan een maand groenten,fruit, brood, lekkere broodjes, chips, koekjes, toetjes, vlees etc voor de 'dure' maand december 60 euro. Absoluut niet slecht én precies wat ik lekker vind. Eet ook elke week stamppot, pasta.Nog gezond ook verder. Gewoon slim inkopen: 5 kilo aardappelen is veel maar paar keer stamppot eten en paar keer per week gebakken aardappeltjes maken heb je ze zo op. Je hebt ook mensen die gooien elke dag een zakje krieltjes in hun mandje. Dat tikt pas aan.

Maar voor mij is dus wel de hel als er niks in de aanbieding is qua verse dingen. Gelukkig kan ik altijd terugvallen op een riante voorraad of diepvriesgroenten :)

En nog eens zien als ik fulltime aan het werk ben of ik dan nog steeds zo slim ben :') Zelf groenten snijden, aardappels koken/schillen/snijden kost nou eenmaal veel tijd maar is dus ook veel goedkoper dan alles voorverpakt.

En dan verbaas ik me nog altijd over mensen die elke week 2 trays frisdrank halen. Of bier. Dat drink ik niet, dus dat scheelt ook flink.
pi_168220377
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat vind ik ook een realistischer bedrag. ¤60 eet ik aan vlees al op per maand :7
Welk vlees? Ik eet kipschnitzels, cordon blues, rundergehakt, saucijzen, boomstammetjes, hamburgers, kipfilet. Gewoon het standaard supermarkt aanbod die altijd wel in de aanbieding is en ik in mijn grote vriezer kan gooien. Handig als je dat lust :)
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 15:04:06 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168220445
Dan vind is het nog weinig hoor.
Wat kosten aardappels eigenlijk in de aanbieding? Vind ze altijd teringduur in de winkel, zeker als je maar de kwaliteit kijkt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168220470
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:04 schreef derLudolf het volgende:
Dan vind is het nog weinig hoor.
Wat kosten aardappels eigenlijk in de aanbieding? Vind ze altijd teringduur in de winkel, zeker als je maar de kwaliteit kijkt.
Ik had laatst 5 kilo voor 1 euro. Toen ook 2 zakken gehaald.
Normaal zie ik ze in de aanbieding voor 60 cent per kilo.
pi_168220492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:33 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Toetjes zijn impulsaankopen, maar ben er gek op (zwak voor) en zeker voor de helft van de prijs niet verkeerd. Die zou ik nooit fullprice kopen. Maar nu wel tot begin februari elke dag toetjes eten dan. Zonde om weg te gooien straks.

Knackebrod eet ik weleens, vaak als afwisseling met brood/beschuit/muesli. Als één pak open is maak ik die ook gewoon netjes op de komende dagen.

Soep eet ik vooral uit gemak als ik geen inspiratie of zin heb om wat eten te maken en nu kwam het neer op 80 cent voor een zak Unox soep, no brainer.

Rookworst eet ik in deze maanden best veel, een keer per week :) Let dan wel altijd op de datum.

Dus vooral producten gekocht die toch wel op komen en ik ook zeker lust deze keer. Moet wel oppassen bij de verleidelijke producten die ik normaal ook niet snel koop als bakken ijs, stroopwafels, chips etc. Nog een extra pot chocopasta 'want die komt toch wel op en is lekker goedkoop nu'. Uiteindelijk betaal je er toch voor en moet het dan maar op, en zo gezond zijn die producten ook niet.

Als je ziet wat ik voor die 17 euro heb is het helemaal niet duur. Ik ben dan ook echt zo'n persoon die puur voor de acties komt. Hele kassabon vol actieartikelen en schaam me er niet voor.

Verbaas me nog steeds als ik afgelopen week mensen bij de Appie zie die slechts 1 product kopen terwijl de tweede gratis is, best veel mensen. Zelfs als ik ze netjes wijs op die mogelijkheid boeit het ze niets. :D Hebben ze dan geld teveel, willen ze niets als hamsterpersoon te boek staan? Meeste producten zijn minimaal half jaar houdbaar dus waarom zou je dan 1 product kopen terwijl de hele winkel vol staat met 2e gratis?

In mijn eentje heb ik echt een bizarre voorraad, i know. Maar ik houd van eten en rook/drink niet. Dus dan mezelf maar lekker verwennen.

Ik heb even uitgerekend: vorige maand effectief 60 euro kwijt aan boodschappen. Aangezien ik best veel mee doe aan geld terug acties heb ik vorige maand rond de 120 uitgegeven, maar daarvan ook de helft teruggekregen op mijn bankrekening. 60 euro voor een maand boodschappen is niet slecht. Komt ook omdat ik vrijwel alles in de aanbieding koop naast die geld terug acties, dus die 60 euro is normaal 120 euro. En dan had ik dus alle basis dingen: groenten, vlees, fruit, brood en een hele zooi aan 'lekkere' dingen.
Afgelopen zaterdag had je voor 22.50, nu voor 17 euro. Dus de eerste 13 dagen van januari en de laatste 13 dagen van deze maand komt in totaal uit op 20 euro?
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 15:10:44 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168220541
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Welk vlees? Ik eet kipschnitzels, cordon blues, rundergehakt, saucijzen, boomstammetjes, hamburgers, kipfilet. Gewoon het standaard supermarkt aanbod die altijd wel in de aanbieding is en ik in mijn grote vriezer kan gooien. Handig als je dat lust :)
Van alles, weinig prefab/seperator zooi zoals boomstammetjes, cordonblue, gehaktschnitzels en zo. Sowieso heb ik liever vlees van de slager.

Naar goed, eet es een keer een wat rundvlees of zelfs al schnitzel/varkenshaas en je zit makkelijk boven de ¤2 per dag aan vlees.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168220581
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Afgelopen zaterdag had je voor 22.50, nu voor 17 euro. Dus de eerste 13 dagen van januari en de laatste 13 dagen van deze maand komt in totaal uit op 20 euro?
Nee, deze maand zit ik qua pin al op 87 euro.Normaal dus 174 euro. Deze maand zijn er bijna geen cashback acties. En veel is vlees, soep, thee, koffie, wereldgerechten. Na deze week zijn de 1+1 acties over dus zeer grote kans dat ik onder de 100 eindig deze maand als ik nu nog puur verse dingen haal als groenten en me inhoud. En dan eens beginnen met wat voorraad opmaken/aanbreken.
pi_168220630
Als ik voor 60 euro per maand zou moeten eten zou ik echt depressief worden. Nooit meer een lekkere verse vis van de visboer, lekker stuk vlees van de slager. ;(
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 15:16:26 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168220635
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:13 schreef DatIsJammurZeg het volgende:


wereldgerechten.
Nu val je door de mand met je goedkoop doen. Wereld gerechten, de hoofdprijs betalen voor natriumchloride (aka keukenzout), natriumglutamaat, suiker, paprika/tomaat voor de kleur en sporen van kruiden en specerijen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168220638
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:13 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nee, deze maand zit ik qua pin al op 87 euro.Normaal dus 174 euro. Deze maand zijn er bijna geen cashback acties. En veel is vlees, soep, thee, koffie, wereldgerechten. Na deze week zijn de 1+1 acties over dus zeer grote kans dat ik onder de 100 eindig deze maand als ik nu nog puur verse dingen haal als groenten en me inhoud. En dan eens beginnen met wat voorraad opmaken/aanbreken.
Typisch dat het precies deze maand meer is.
pi_168220639
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:16 schreef habitue het volgende:
Als ik voor 60 euro per maand zou moeten eten zou ik echt depressief worden. Nooit meer een lekkere verse vis van de visboer, lekker stuk vlees van de slager. ;(
Allemaal kant en klaar shit vol met zout ;(
Ja doei.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 15:17:10 #206
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_168220650
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Welk vlees? Ik eet kipschnitzels, cordon blues, rundergehakt, saucijzen, boomstammetjes, hamburgers, kipfilet. Gewoon het standaard supermarkt aanbod die altijd wel in de aanbieding is en ik in mijn grote vriezer kan gooien. Handig als je dat lust :)
da's het voordeel van een grote vriezer idd. Ik haat het dat ik maar een klein vriezertje heb, en er dus maar heel weinig vlees in kan.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_168220664
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:16 schreef habitue het volgende:
Als ik voor 60 euro per maand zou moeten eten zou ik echt depressief worden. Nooit meer een lekkere verse vis van de visboer, lekker stuk vlees van de slager. ;(
Nop, maar daar moet je ook maar van houden. Punt is wel doordat ik nu zo slim inkoop ik ook eens best eens wat duurders/afwijkends kan kopen. Diepvrieskibbeling smaakt toch echt anders dan verse kibbeling met heerlijke kruiden ja. :)
pi_168220670
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nu val je door de mand met je goedkoop doen. Wereld gerechten, de hoofdprijs betalen voor natriumchloride (aka keukenzout), natriumglutamaat, suiker, paprika/tomaat voor de kleur en sporen van kruiden en specerijen
Deze week 1 euro bij de Dirk, vorige week bij de AH 2e gratis.
pi_168220683
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nu val je door de mand met je goedkoop doen. Wereld gerechten, de hoofdprijs betalen voor natriumchloride (aka keukenzout), natriumglutamaat, suiker, paprika/tomaat voor de kleur en sporen van kruiden en specerijen
1+2 gratis gekocht ;) Dus 1 euro per pak is niet duur voor wat rijst,kruiden,marinades,mixen...
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 15:19:24 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168220693
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Typisch dat het precies deze maand meer is.
Ja hè. Heb jij trouwens wel es van cashback gehoord bij supermarkten? Soms bij dure Paradontox van ¤4 dat je wat terug kunt krijgen maar dan kun je alsnog beter huismerk kopen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168220705
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja hè. Heb jij trouwens wel es van cashback gehoord bij supermarkten? Soms bij dure Paradontox van ¤4 dat je wat terug kunt krijgen maar dan kun je alsnog beter huismerk kopen.
Ik ken Scoupy en al die apps. Daar is de tijd van de gratis producten ook wel een beetje voorbij.
pi_168220778
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Typisch dat het precies deze maand meer is.
Januari is de aanbiedingmaand, hamsteren! Dus als het goed hoef ik volgende maand zowat niks te kopen. Ik kan weken vooruit met vlees, brood, beleg, pasta/rijst... Alleen moet je het wél opmaken en je niet laten verleiden door steeds nieuwe voorraad in te slaan voordat je het oude spul opmaakt.
pi_168220786
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja hè. Heb jij trouwens wel es van cashback gehoord bij supermarkten? Soms bij dure Paradontox van ¤4 dat je wat terug kunt krijgen maar dan kun je alsnog beter huismerk kopen.
Die cashbackacties bestaan zeker hoor. Via Scoupy kreeg ik bijvoorbeeld eergisteren nog 1,69 terug op geitenkaas van 2,69.
Spoilers!
pi_168220823
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die cashbackacties bestaan zeker hoor. Via Scoupy kreeg ik bijvoorbeeld eergisteren nog 1,69 terug op geitenkaas van 2,69.
En vorige maand voor 32 euro aan gratis wasmiddel. Kan ik mijn eentje minimaal een jaar mee doen ;) Dus als het een goede maand is hoef je in de supermarkt maar weinig uit te geven aan dagelijkse dingen. Kijk voor de grap eens rond hoeveel mensen wekelijks zomaar dingen in hun mandje gooien uit gewoonte of gemak: frisdrank, bier, chips... dat tikt ook aan.
pi_168220852
Ik open net ff mijn scoupy app, heb daar toch voor in totaal 35,42 bespaard (vnl. gratis producten). :P
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 15:26:48 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168220885
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die cashbackacties bestaan zeker hoor. Via Scoupy kreeg ik bijvoorbeeld eergisteren nog 1,69 terug op geitenkaas van 2,69.
Ik moet überhaupt gaan Googlen wat dat is. Wat een kutstreken ook die apps, laten ze lekker aan iedereen korting geven zonder dat je dat helemaal uit moet gaan zoeken.

Gelukkig eet ik geen (geiten)kaas.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168220892
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:25 schreef MCH het volgende:
Ik open net ff mijn scoupy app, heb daar toch voor in totaal 35,42 bespaard (vnl. gratis producten). :P
ik 149 euro, exclusief de acties die niet via hun app gaan zoals de wasmiddel. Denk vorig jaar 300 euro aan cashback?
pi_168220893
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

En vorige maand voor 32 euro aan gratis wasmiddel. Kan ik mijn eentje minimaal een jaar mee doen ;) Dus als het een goede maand is hoef je in de supermarkt maar weinig uit te geven aan dagelijkse dingen.
Oh, dat wasmiddel heb ik gemist dan ;( Is die actie al afgelopen?

Hou het niet meer zo goed in de gaten ook. Ben al een tijdje geen arme student meer gelukkig dus ik ga niet speciaal veel moeite doen voor gratis dingen.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 15:28:03 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168220923
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

En vorige maand voor 32 euro aan gratis wasmiddel. Kan ik mijn eentje minimaal een jaar mee doen ;) Dus als het een goede maand is hoef je in de supermarkt maar weinig uit te geven aan dagelijkse dingen. Kijk voor de grap eens rond hoeveel mensen wekelijks zomaar dingen in hun mandje gooien uit gewoonte of gemak: frisdrank, bier, chips... dat tikt ook aan.
Anderen gooien uit gemak wereldgerechten in hun kar...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168220980
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh, dat wasmiddel heb ik gemist dan ;( Is die actie al afgelopen?

Hou het niet meer zo goed in de gaten ook. Ben al een tijdje geen arme student meer gelukkig dus ik ga niet speciaal veel moeite doen voor gratis dingen.
Ja, tot 31-12 maar was al binnen een paar dagen op.
Heb 2 flessen wasverzachter, kleurendoekjes, en drie flessen/pods wasmiddel.
Ik vind het ook nog eens leuk om te doen :) En ik wil mij dus niet zoals bovenstaande hier bedonderd voelen dat ik korting misloop. Er valt zoveel te besparen als je een beetje goed oplet/voorbereid.
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 15:29:33 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168220984
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh, dat wasmiddel heb ik gemist dan ;( Is die actie al afgelopen?

Hou het niet meer zo goed in de gaten ook. Ben al een tijdje geen arme student meer gelukkig dus ik ga niet speciaal veel moeite doen voor gratis dingen.
Je bent ondernemer, dus ga je eigen uren ook even rekenen. Kost je zo ¤50-¤75 in de maand :P Dat zijn weliswaar geen uitgaven maar toch.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168221280
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je bent ondernemer, dus ga je eigen uren ook even rekenen. Kost je zo ¤50-¤75 in de maand :P Dat zijn weliswaar geen uitgaven maar toch.
Daarom doe ik het ook niet veel meer. Afgelopen week toevallig weer even in de app gekeken. Ging naar grote supermarkt dus geitenkaas meegenomen. 's Avonds op de bank even de verpakking en de bon gescand.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:29 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ja, tot 31-12 maar was al binnen een paar dagen op.
Heb 2 flessen wasverzachter, kleurendoekjes, en drie flessen/pods wasmiddel.
Ik vind het ook nog eens leuk om te doen :) En ik wil mij dus niet zoals bovenstaande hier bedonderd voelen dat ik korting misloop. Er valt zoveel te besparen als je een beetje goed oplet/voorbereid.
Ik vond het ook altijd leuk om te doen hoor, daarom doe ik het nog steeds wel eens. Het zorgde er ook voor dat we eens in de week een goede ribeye konden eten want de rest van de boodschappen was niet duur of zelfs gratis. Bezuinigen op boodschappen vind ik echt not done. Dan moet het financieel wel heel slecht met me gesteld zijn.

Maar ik rekende ook met 'voor 32 euro wasmiddel verdiend'. Eigenlijk is dat niet zo want je koopt dat soort dingen nooit voor de volle prijs en waarschijnlijk ook dat dure merk niet. Ik ga er voor het gemak dan even van uit dat we het over notoire cashbackgevers als Lenor of vooral Ariel hebben.
Spoilers!
pi_168221504
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Daarom doe ik het ook niet veel meer. Afgelopen week toevallig weer even in de app gekeken. Ging naar grote supermarkt dus geitenkaas meegenomen. 's Avonds op de bank even de verpakking en de bon gescand.

[..]

Ik vond het ook altijd leuk om te doen hoor, daarom doe ik het nog steeds wel eens. Het zorgde er ook voor dat we eens in de week een goede ribeye konden eten want de rest van de boodschappen was niet duur of zelfs gratis. Bezuinigen op boodschappen vind ik echt not done. Dan moet het financieel wel heel slecht met me gesteld zijn.

Maar ik rekende ook met 'voor 32 euro wasmiddel verdiend'. Eigenlijk is dat niet zo want je koopt dat soort dingen nooit voor de volle prijs en waarschijnlijk ook dat dure merk niet. Ik ga er voor het gemak dan even van uit dat we het over notoire cashbackgevers als Lenor of vooral Ariel hebben.
Nou ja uiteindelijk kan ik een jaar lang gratis wassen dus maakt het mij niet uit of ik het normaal wel of niet (voor de volledige prijs) zou kopen.

Daarom koop ik gewoon de basisdingen in de aanbieding en dan ook meteen toetjes die ik normaal niet zo snel zou kopen. Bezuinigen op boodschappen doe ik ook niet. Ik eet gewoon elke dag goed, kasten zijn absoluut niet leeg. Haal nooit fastfood, pizza e.d.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:42:14 #224
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_168232036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:52 schreef zeefje het volgende:

[..]

Wat 60 euro voor een maand :o

Ik heb 60 euro per week :')
Ja, dus dat. Op zn minst 200 euro kwijt per maand aan boodschappen.
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:37:08 #225
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168235737
Als ik het normaal niet zou kopen dan koop ik het ook niet in de aanbieding.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168236721
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:37 schreef Dagonet het volgende:
Als ik het normaal niet zou kopen dan koop ik het ook niet in de aanbieding.
Ja doei.
pi_168237129
Ik let in de supermarkt nooit op prijzen. Sterker nog ik koop gewoon wat ik wil en lekker vindt.
pi_168245750
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 04:44 schreef 0906 het volgende:
Ik let in de supermarkt nooit op prijzen. Sterker nog ik koop gewoon wat ik wil en lekker vindt.
Dat je daar geen vrouwen mee aan de haak slaat joh.
pi_168246142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:55 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Dat je daar geen vrouwen mee aan de haak slaat joh.
Ja, want jij bent daar gevoelig voor?
pi_168318452
Komende week inderdaad geen supermarktgeweld meer, goed voor mijn portemonnee en hebzucht. :)
pi_168571847
10 kilo aardappelen bij de Vomar gekocht vorige week, 2 euro dus super goedkoop maar misschien toch wel wat veel voor twee mensen :P
pi_168572158
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:39 schreef WammesWaggel het volgende:
10 kilo aardappelen bij de Vomar gekocht vorige week, 2 euro dus super goedkoop maar misschien toch wel wat veel voor twee mensen :P
Gekookte aardappelen, gebakken aardappelen, aardappelpuree, zelfgesneden frietjes, rösti, aardappelen in folie uit de oven, Quarkkeulchen ...ze zijn zo op en je kunt ze ook nog een tijdje op een donkere, koude plek bewaren
pi_168589588
Januari is 153 euro aan boodschappen geworden. Wel flink deel teruggekregen in vorm van cashbacks... maar toch netjes in je uppie :)
pi_187530242
Komende week weer veel 2e gratis bij de AH... Even inhouden want nog veel voorraad thuis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')