ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Maegrim kan dat vast beter vertellen, maar voor zover ik weet inderdaad deels. Het gaat om stalling voor langere tijd van de tussen-rijtuigen die voor de 9 wagenstam bedoeld zijn en tijdelijk ingekort waren tot 6 wagenstam voor de IC direct. Inmiddels zijn er een aantal stammen weer teruggebracht naar 9 en worden de rijtuigen die op de Dijksgracht stonden nog voorzien van volwielen en andere constructiewijzigingen. Daarna worden ze weer teruggeplaatst in de oorspronkelijke stam.
Ah oke, had ze in het voorbijrijden diverse malen met brandende front dan wel sluitseinen zien staan dus had de indruk dat het juist om kortere tijd ging...
Ah oke, had ze in het voorbijrijden diverse malen met brandende front dan wel sluitseinen zien staan dus had de indruk dat het juist om kortere tijd ging...
Ik kom er zelf niet, maar collega's stellen daar nieuwe stammen samen. Ook wordt opgesteld materieel regelmatig tegen de draad gezet om de accu's in leven te houden (permanent tegen de draad is niet toegestaan omdat de bovenleiding gaar is ofzo ) Ik denk dat de stammen niet op de Watergraafsmeer worden samengesteld omdat dat teveel extra verkeer veroorzaakt, er mag maar 1 beweging tegelijk gegeven worden waardoor je soms al een half uur moet wachten op een rijweg
Ik was dus 1 van de gelukkigen die deze nacht leeg mat ritjes mocht maken.
Er werd 2x icm voorgebracht in rotterdam die onder de kap gesplitst werden. Het ene stel ging een slag Dordrecht maken en ik ging met het andere stel een slag Gouda doen.
Bij terugkomst moest ik het andere stel opwachten combineren en beide stellen weer afrangereN maar toen ging de telefoon: het stel voor dordt had op de terugweg een kabel geraakt van de werkzaamheden bij Rotterdam Zuid en stond daar nu dus stil of ik het andere stel z.s.m. af solo af wilde rangeren want die stond al veilig
Ben ik toch blij dat ik met de auto naar werk ben gegaan en niet met de trein
Afijn collega gesproken. Bleek iets anders te zitten. De werklui hadden een kabel geraakt waardoor er een brandmelding getriggerd werd en hij dus bij Rotterdam zuid voor een roos sein kwam te staan. Heeft er uiteindelijk een uur gestaan.
En was maar wat blij dat ik niet met de motor was want onderweg naar huis 3 aanrijdingen en een alcoholcontrole tegengekomen
Op zaterdag 7 januari 2017 06:20 schreef Salatrel het volgende: Afijn collega gesproken. Bleek iets anders te zitten. De werklui hadden een kabel geraakt waardoor er een brandmelding getriggerd werd en hij dus bij Rotterdam zuid voor een roos sein kwam te staan. Heeft er uiteindelijk een uur gestaan.
En was maar wat blij dat ik niet met de motor was want onderweg naar huis 3 aanrijdingen en een alcoholcontrole tegengekomen
Maar tijdens het rijden wel mooi de sneeuwval kunnen volgen of niet?
Volgende week nieuwjaarsrondje Heb de hele dag aan het boekje gewerkt, en het begint nu ergens op te lijken Het gaat echt super tof worden, hebben we er allemaal zin in? Ik wel
Op zaterdag 7 januari 2017 21:17 schreef Dr_Flash het volgende: Volgende week nieuwjaarsrondje Heb de hele dag aan het boekje gewerkt, en het begint nu ergens op te lijken Het gaat echt super tof worden, hebben we er allemaal zin in? Ik wel
Dus. Vandaag was het weer een pestbende op het spoor door ijzel op de bovenleiding. De wegen was het misschien nog een groter drama, met meer dan 350 ongevallen op A-wegen en nog steeds tellende. Kennis van mij stond op Vlaardingen Oost, eerste trein van de dag naar Rotterdam was de planning. Trein gestrand tussen Vlaardingen Centrum en Oost door ijzel, dus +30. Waardoor we de Benelux gingen missen, maar door een stukje HSL tussen Leuven en Luik te pakken, in Luik weer op schema waren. Verder hebben wij bijna heel de dag voor de problemen uit gereden: Achter ons 3x een defecte trein en 2x een beschadigde bovenleiding. Maar wij hadden geen problemen.
Na het eten nabij Brussel Zuid, kwamen we weer op het station. Benelux van 18:45 stond als afgeschaft. NMBS-app wist van niks, maar voor de zekerheid maar de IC naar Antwerpen genomen van 18:28, 2 CityRail-stellen, om daar - indien nodig - de stoptrein naar Roosendaal te nemen. Normaal zijn dat 2 Desiro's, maar wij konden gelukkig nog zitten. Even de klantendienst van de NMBS via Twitter aangesproken, maar die waren overtuigd dat de Benelux tot Roosendaal gewoon reed (wegens werkzaamheden bij Rotterdam Blaak werd hij opgeheven), maar ging het naar de backoffice doorgeven, dat de borden op Zuid aangaven dat de trein afgeschaft was. Onderweg de NMBS-app even in de gaten gehouden: Trein zou gewoon onderweg zijn, maar dan vertraagd met een minuut of 8. In Antwerpen was de vertraging al ingelopen, en kwam er vrij snel controle. Personeel maar eens vragen waarom de trein afgeschaft was, maar toch ging rijden. Personeel was nog verbaasder als ons, want de trein was gewoon klaar om te rijden, dus van afschaffen was geen reden. Personeel vond dat de trein vanuit het Brussels Gewest al zo rustig was, en snapte nu dus dat dit de oorzaak was... Hoe bedoel je, duidelijke communicatie.
Op zaterdag 7 januari 2017 21:53 schreef Dr_Flash het volgende: Gast hou eens op met die zelfkastijding Blijf gewoon thuis als dat geadviseerd wordt
Eerst al glibberend met de fiets door Zwijndrecht, ja. Maar uiteindelijk met een vertraging van 0 minuten weer thuis gekomen, en enkel het reisplan tot Luik veranderd. Roosendaal-Antwerpen met een Benelux later, en dan via Leuven en de HSL naar Luik ipv via Hasselt. En daarna via Marloie-Namen-Mons-Brussel. Maar dat Mons, wat al jáááren in verbouwing is, schiet ook geen tering op.