Zanzibar inderdaad Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviewsquote:Op dinsdag 7 maart 2017 00:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je heen vliegt.
Als je 12u naar Zanzibar moet vliegen dan wordt het een flinke zit van 2x 6uur in (kleine) 737.
Vlieg je naar de Caribbean of de VS, dan zit je meestal in een (grotere) Boeing 787 Dreamliner. Die zijn niet ouder dan 2,5 jaar. Soms zetten een iets kleindere 767 in, die is wat ouder en dat merk je vooral aan de stoelen.
Eten is op zich OK, doet niet onder voor andere maatschappijen. Let er wel op dat je in Economy en Comfort slechts 1 maaltijd met een kop koffie en wat glaasjes water krijgt. Als je meer wil zal je dat moeten kopen. Vlieg je Premium of Star Class zit al je drinken in de ticketprijs en krijg je ook een tweede maaltijd.
Stewardessen zijn tegen mij in elk geval altijd vriendelijk. Ik hoor ze wel eens mopperen tegen passagiers, maar dat zijn vaak ook de passagiers die als een hork met de stewardessen omgaan, dan vraag je er natuurlijk ook wel beetje om.
Reserveer trouwens zo snel mogelijk (gratis) je stoelen, als je zeker wil zijn dat je hele gezelschap bij elkaar zit. Vanaf 30 dagen kan dat op de site van TUI, kost niks en scheelt een hoop stress op het vliegveld. Het systeem selecteert automatisch stoelen, tegen meerprijs kan je ook andere stoelen kiezen.
Mocht je naar Paramaribo vliegen met TUI op dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag of zondag dan wordt je door Surinam Airways vervoert met hun Airbus A340. Dan zit eten en drinken en entertainment wel bij je ticket inbegrepen als je economy vliegt.
Wordt je vlucht toevallig uitgevoerd door een andere maatschappij? Bijvoorbeeld Air Berlin? Anders zou ik het eens bij hen proberenquote:Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen?
Nee ook Alitalia. Dat vinden we er ook zo raar aan.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:59 schreef Mazou het volgende:
[..]
Wordt je vlucht toevallig uitgevoerd door een andere maatschappij? Bijvoorbeeld Air Berlin? Anders zou ik het eens bij hen proberen
Hangt er vanaf hoe lang je bent. Als je 2m bent zou ik het wel doen ja.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:44 schreef electronique het volgende:
[..]
Zanzibar inderdaad Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviews
Is het de moeite waard om die exit seats te kopen voor 30 euro?
Ik zou ze even bellen of contacteren op sociale media.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen?
Het gross van die klachten komt doordat passagiers niet lezen of het reisbureau waar ze geboekt hebben informatie niet voldoende heeft doorgebriefd. Doorgaans leveren ze exact wat ze op hun eigen site aangeven, wat inhoud dat je vluchttijden kunnen wijzigen, je stoelreservering last minute kan komen te vervallen en de verzorging van de inwendige mens minimaal is.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:44 schreef electronique het volgende:
Zanzibar inderdaad Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviews
Die geven idd wel wat extra beenruimte. Let er wel dat de tafeltjes van deze stoelen in je armleuning zitten, dus de stoelen zijn iets smaller.quote:Is het de moeite waard om die exit seats te kopen voor 30 euro?
Jup, ik zag de advertentie ook langskomen op FB.quote:Op donderdag 9 maart 2017 19:16 schreef Yreal het volgende:
Bij ryanair vinden ze het inmiddels hilarisch dat ze ruimer zijn dan de nieuwe ba stoelopstelling
28 heb je in europa ook, iberia express bijv.quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Jup, ik zag de advertentie ook langskomen op FB.
Er moet wel bij worden gezegd dat pure seat pitch niet alles is. Je hebt natuurlijk ook te maken met de hardheid/zachtheid van de stoelen, of er recline is, de vorm etc. Maar een seat pitch van 29 vind ik wel echt schandalig slecht voor BA.
Eigenlijk zou ik het liefste zien dat er een minimum seat pitch komt voor op zn minst alle Europese landen. Een minimum van 30 lijkt me toch wel echt geen overbodige luxe. Anders wordt het almaar kleiner en kleiner, wat ook medische problemen kan gaan veroorzaken. In amerika is er al een airline (spirit) die 28 seat pitch heeft
Au... en die stoelen kunnen nog naar achter ook, dacht ik.quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:15 schreef XL het volgende:
[..]
28 heb je in europa ook, iberia express bijv.
Retour?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 17:29 schreef 18konijn het volgende:
Steeds minder? Vorige maand nog voor ¤ 60 naar Lanzarote gevlogen met Ryanair! Dat is bijna vier uur vliegen, voor zestig eurootjes! En pas een week tevoren geboekt.
Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euroquote:Op zaterdag 11 maart 2017 20:08 schreef XL het volgende:
[..]
Retour?
Wat waren je vliegtijden?
Ik vind de waarneming terecht. Ryanair had vroeger:
1) veel meer gunstige vluchten
2) veel gunstigere vertrektijden
3) heeft tegenwoordige ook echte dure vluchten
Ze zijn er nog hoor, de koopjes. Ook kort van tevoren. Veel minder vaak. Weeze - Stansted kun je vaak nog voor 30/40 euro retour boeken, als Düsseldorf-Heathrow/City al >500 euro is. Vlieg je wel 2x om 06:00
Ook kort van tevoren? Vele retourtjes in Europa kun je voor die prijs krijgen bij Ryanair. Dat is het punt niet. Het verschil tussen een paar jaar geleden en nu is dat Ryanair ook kort voor vertrek veel gunstiger was dan de legacy carriers. Duurder dan lang van tevoren, maar niet zo duur als de grote luchthavens kort voor vertrek. Nu schieten die prijzen ook omhoog bij Ryanair. Het is niet meer moeilijk ook daar 200 euro voor een enkeltje te betalen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:51 schreef electronique het volgende:
[..]
Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euro
Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.quote:
ja, standsted op kut tijden. Vlieg dan gewoon voor 60¤ retour naar gatwick.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:51 schreef electronique het volgende:
[..]
Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euro
+ vliegen met Norwegianquote:Op zaterdag 11 maart 2017 22:30 schreef Yreal het volgende:
Ik ben ook wel een klein beetje genezen van ryanair hoor. Treinen naar Charleroi, vliegen naar skavasta en dan de bus naar stockholm is praktisch net zo duur als vliegen van amsterdam naar arlanda. Die 5¤ besparing voor 5 uur reistijd doe ik tegenwoordig niet meer. Ik ben soft geworden
Dat is mooi. Zou je die 16 uur via Düsseldorf in Londen wil doorbrengen betaal je 370 euro.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 22:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.
nee maar dat is dus een beetje het punt. Vluchten om 7.30 zijn prima goedkoop. Maar wat wil je als je om 7/00 vliegt uit weeze?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 22:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.
Hij is geannuleerd. Mocht gratis wijzigen naar andere vlucht of geld terug. Prima opgelost van EasyJet.quote:Reizigers die maandag van of naar de luchthavens Tegel of Schönefeld in Berlijn vliegen, moeten opnieuw rekening houden met vertragingen of annuleringen.
Vakbond Verdi heeft het grondpersoneel opgeroepen om de stakingen van de afgelopen week voort te zetten. De staking begint maandag om 4.00 uur 's nachts en zal tot dinsdagnacht 5.00 uur duren.
De vakbonden roepen het grondpersoneel op het werk neer te leggen om de eis voor een loonsverhoging kracht bij te zetten. De vakbond wil dat het uurloon met 1 euro wordt verhoogd.
Gemiddeld ligt het loon nu op 11 euro per uur. De werkgevers willen niet verder gaan dan een verhoging van 8 procent, uitgesmeerd over de komende drie jaar.
Eerdere staking
Vrijdag leidde de staking van het grondpersoneel tot het schrappen van ongeveer zevenhonderd vluchten. Vijf vluchten van Schiphol naar luchthaven Tegel en vijf terugvluchten werden geannuleerd. Easyjet annuleerde drie vluchten van Amsterdam naar Berlijn-Schönefeld en vice versa.
Ook vanuit Rotterdam The Hague Airport werd niet naar Berlijn gevlogen. Eén heen- en terugvlucht van Transavia naar Schönefeld werd geschrapt. Reizigers werd geadviseerd de auto of de trein te nemen, of de reis uit te stellen.
http://www.nu.nl/economie(...)maandag-opnieuw.html
Je kan in de zakken en voering van alles verstoppen natuurlijk.quote:Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Nou weet ik niet echt wat een onepiece is, maar ik denk dat als je hem aanhoudt, dat ze je dan zullen fouilleren.quote:Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Eigenlijk een gekke vraag, een onepiece is gewoon een broek en shirt/trui in 1. Je hoeft je shirt/trui en broek toch ook niet uit te doen? En daar zitten ook zakken in om spullen in te doen.quote:Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Klopt, maar ik heb niet veel ervaring met vliegen, maar ik moet wel altijd mn vest uitdoen, dus vandaar mn vraag.quote:Op woensdag 15 maart 2017 17:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Eigenlijk een gekke vraag, een onepiece is gewoon een broek en shirt/trui in 1. Je hoeft je shirt/trui en broek toch ook niet uit te doen? En daar zitten ook zakken in om spullen in te doen.
Ze fouilleren je alleen als je in de scan nog steeds piept met je zakken leeg, je schoenen (soms) uit en je riem af..quote:Op woensdag 15 maart 2017 09:01 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Nou weet ik niet echt wat een onepiece is, maar ik denk dat als je hem aanhoudt, dat ze je dan zullen fouilleren.
Hoe is dit afgelopen?quote:Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Ik vlieg donderdag pas/al, dus ik weet het nog niet.quote:
Dit soort aansluiting heb ik er meer dan eens gemist. In de regel gaat het goed. Ik zou hem zo boeken, BA boekt je wel om als je de aansluiting mist. Er gaat genoeg tussen LHR en JFK.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:26 schreef boriq het volgende:
Zou eind augustus halverwege de ochtend 1:40uur genoeg zijn om binnen terminal 5 van LHR over te stappen? In dit geval kom ik van Amsterdam en vlieg door naar JFK.
Ja, dat bedacht ik mij ook al. En op een dinsdag aan het einde van augustus is er vast ergens wel ruimte in een vliegtuig. Dankjewel voor de info! Op de terugweg is het 1:50uur in Dublin, wat volgens mij voldoende moet zijn, gezien de kleinere terminal en het kleinere vliegveld.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:53 schreef XL het volgende:
[..]
Dit soort aansluiting heb ik er meer dan eens gemist. In de regel gaat het goed. Ik zou hem zo boeken, BA boekt je wel om als je de aansluiting mist. Er gaat genoeg tussen LHR en JFK.
Als je in AMS je start slot mist en je daardoor op LHR een 20 tot 30 minuten moet holden, dan heb je op de grond nog 40 minuten. Met de afstanden, treintje en security checks kun je dan het bokje zijn. Dan zat wel alles tegen, zoals gezegd: uitzondering, niet de regel. De uitzondering is ook weer niet 0.001%. Misschien 5% ofzo. Komend vanuit de VS is anderhalf uur op LHR T5 zelfs krap
1. Niet verplicht, maar mag natuurlijk wel.quote:Op woensdag 22 maart 2017 23:36 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb twee tickets op de kop getikt bij Air Europa naar Madrid, maar uit twee dingen word ik niet helemaal wijs:
1. Ben ik bij deze maatschappij net zoals bij Easy Jet en Raynair verplicht om vooraf online in te checken?
2. Ik heb een stoel op rij twee gereserveerd, maar nu zie ik op Seat Guru dat dit een Business Class stoel is. Nu weet ik dat SG niet altijd accuraat is, maar op de website van Air Europa kan ik alleen vinden dat er 12 BC en 160 economy stoelen in het vliegtuig zitten. Iemand enig idee hoe dat zit op de 737-800's van Air Europa?
Dat doen ze ook bij Transavia. Maar die zijn een stuk goedkoper dan KLM.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:41 schreef FredvZ het volgende:
Iets heel anders: KLM gaat strenger worden op handbagage.
Naast het gele "gaat gegarandeerd mee"-label komt er nu een een blauw "gaat gegarandeerd mee in de cabine als u de tas onder de stoel voor u zet"-label.
Krijgt je tas/trolley een geel label, dan weet je zeker dat het mee gaat, maar loop je kans dat je bij het boarden de bagage alsnog in het bagageruim ziet verdwijnen. Bij het blauwe label mag je het wel meenemen in de cabine, maar dan moet je je tas dus wel onder de stoel je bewaren en mag hij dus niet in het bagagevak boven je.
Ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven.
Voor zover ik het begrijp gaat het idd om Europesche vluchten. Meer info kan je in dit artikel lezen, mits je een abonnement hebt op Luchtvaartnieuws.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 22:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik mag toch hopen dat deze onzin alleen voor de korte vluchten van KLM geldt?
Je kan iedereen apart laten inchecken of het in 1 keer regelen. Dat laatste is handig want dan kan je bijvoorbeeld nog met stoelreserveringen oid aan de slag. Voornamen voluit + achternaam, geboortedatum, paspoortnummer, en begin-/vervaldatum paspoort is alles wat je nodig hebt. Wees er wel scherp op: wijzigen van foute data kost meestal meer dan een nieuwe ticketquote:Op maandag 27 maart 2017 09:11 schreef JDude het volgende:
Ik heb tickets geboekt bij Ryanair voor mezelf en vier vrienden. Hoe werkt dit straks met online inchecken? Doe ik dat voor de hele groep? Welke info heb ik dan van ze nodig? Namen en id-kaartnummers voldoende?
Skyscanner geeft ook de optie 'Overal', waarmee je bijvoorbeeld op budget kan zoeken.quote:Op maandag 27 maart 2017 09:29 schreef AMCA het volgende:
Even een vraagje, ik ben nieuw hier.
Ik wil graag in juni een stedentripje boeken met mijn vriendin. Waarheen weten we nog niet precies, dat is ook afhankelijk van de prijs. Wat zijn goede sites om vluchten te vergelijken?
Als dit niet goed staat, graag even zeggen waar ik het dan het beste kan vragen. Dank jullie wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |