abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 januari 2017 @ 07:44:49 #151
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168364523
De Telegraaf weet alle drama weer te verzamelen rondom de PH-BFL en de birdstrike: http://m.telegraaf.nl/bin(...)urac%CC%A7ao-met-klm
So we just called him Fred
pi_168366546
Oftewel: als je snel terug naar huis wilt kun je beter doodgaan.

:7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator maandag 23 januari 2017 @ 10:56:39 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168367062
Van een aantal minder Telegraaf abonnees wordt Nederland niet perse slechter hoor :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168369507
Vannacht 14u in economy gezeten, dan kan je uberhaupt bijna beter dood zijn ja.

Verder zijn dat echt treurige sensatieartikelen...als een maatschappij geen risico neemt is het niet goed en als ze risico zouden nemen krijg je de poppen helemaal aan het dansen...

EK gooit er nog maar een frequentie extra uit ri. JFK, ditmaal via Athene. Interessant, Athene is niet heel bruisend de laatste jaren qua demand, maar misschien krijgen ze deze route aan de praat...

http://www.luchtvaartnieu(...)athene-naar-new-york
Jack does it in real time...
  Redactie Sport / Supervogel maandag 23 januari 2017 @ 12:59:55 #155
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_168369850
Dumpert bij de luchtverkeersleiding op Schiphol, best interessant:
http://www.dumpert.nl/med(...)verkeersleider_.html
  maandag 23 januari 2017 @ 18:55:13 #156
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168378667
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 07:44 schreef FredvZ het volgende:
De Telegraaf weet alle drama weer te verzamelen rondom de PH-BFL en de birdstrike: http://m.telegraaf.nl/bin(...)urac%CC%A7ao-met-klm
BFL ook een onderdeel van de vleugel verloren vorige week.
  maandag 23 januari 2017 @ 19:41:57 #157
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168380059
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:55 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

BFL ook een onderdeel van de vleugel verloren vorige week.
Jep, het is een beetje pechvogel de laatste tijd.

De PH-MPS gaat morgen met een nieuwe motor langs CUR.
So we just called him Fred
  maandag 23 januari 2017 @ 19:47:27 #158
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168380240
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:41 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Jep, het is een beetje pechvogel de laatste tijd.

De PH-MPS gaat morgen met een nieuwe motor langs CUR.
Mag wat kosten.
  maandag 23 januari 2017 @ 19:49:17 #159
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168380302
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:47 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Mag wat kosten.
Stond al een vlucht naar Miami gepland geloof ik, dus is het maar relatief kort omvliegen.
So we just called him Fred
  woensdag 25 januari 2017 @ 17:23:50 #160
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168421411
Iemand nog een glaasje water?

Dit blusvliegtuig moet de bosbranden in Chili gaan bestrijden.


Schiphol bouwt in de tussentijd rustig verder:
So we just called him Fred
pi_168428353
Vanwege de nieuwe British Airways en Aspire Lounge was het panoramaterras al niet veel soeps meer; maar met dit recente nieuws hoeven we er ook niet veel meer van te verwachten:

KLM Crown Lounge wordt bijna twee keer zo groot
quote:
SCHIPHOL - De internationale KLM Crown Lounge op Schiphol ondergaat de komende twee jaar een grote verbouwing en wordt bijna twee keer zo groot. De lounge tussen de E- en F-pier krijgt onder meer een extra verdieping, een buitenterras en een nieuwe inrichting. De eerste impressies van hoe het gaat worden zijn vrijgegeven.

De bouw vindt gefaseerd plaats. De planning is dat het eerste gedeelte van de verbouwing in de zomer van 2018 wordt afgerond. De definitieve oplevering van de lounge volgt in het voorjaar van 2019.

De lounge, toegankelijk voor intercontinentale business class-passagiers en frequent flyers, wordt aanzienlijk groter. Na de verbouwing biedt de lounge ongeveer 1400 zitplaatsen; nu zijn dat er nog 800. De oppervlakte neemt toe van oppervlakte van 3.600 vierkante meter nu naar 6.300 vierkante meter in 2019.

'Lounge van de toekomst'
Schiphol en KLM zetten de vernieuwde Crown Lounge neer als ‘lounge van de toekomst’. Zo zal de lounge voorzien zijn van nieuwe concepten voor bijvoorbeeld eten en drinken, de service van het loungepersoneel, de logistiek, de keukeninrichting en digitale innovaties. Een nieuwigheid is onder meer een selfservicetoegang.

Royal Schiphol Group en KLM hebben de verbouwing en uitbreiding van de lounge gegund aan Ballast Nedam en ULC Groep. De lounge blijft tijdens de verbouwing gedeeltelijk in gebruik, waarbij overlast voor de reizigers en operationele activiteiten zo veel mogelijk worden beperkt.


Die extra verdieping en buitenterras zitten dus precies waar ooit het panoramaterras ophield.
Dus ik denk we het moeten doen met wat er nu nog aan terras is overgebleven...
  vrijdag 27 januari 2017 @ 13:26:04 #162
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168465343
Een zeldzaamheid: een Nederlandse 737-800 maakt momenteel de oversteek over de Atlantische Oceaan. TUI PH-TFF is als vlucht OR7371 momenteel onderweg naar Halifax-Stanfield (YHZ / CYHZ). https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-tff#c48ffa5

Een andere zeldzaamheid:
Corendon vliegt vandaag een retourtje Warsaw voor TUI met de vluchtnummers OR89/OR90. Tegelijk met TUI's eigen PH-TFC met vluchtnummers OR91/OR92. Er staat ook nog een retourtje OR79/OR80 gepland, maar onbekend welk toestel dat gaat doen.
So we just called him Fred
pi_168465456
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:23 schreef FredvZ het volgende:
Iemand nog een glaasje water?

Dit blusvliegtuig moet de bosbranden in Chili gaan bestrijden.

Schiphol bouwt in de tussentijd rustig verder:
Boeing 747-400 *O* ^O^
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 15:05:08 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168467665
Ik was wat aan het neuzen op verschillende sites.
Waarom kost Amsterdam-Frankfurt-Moskou me morgen ¤80 terwijl Frankfurt-Moskou dik ¤300 kost

En waarom geeft de site van KLM geen directe vluchten tussen Moskou en New York? :) Is toch een Skyteam zou je zeggen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:24:32 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168468106
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 15:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik was wat aan het neuzen op verschillende sites.
Waarom kost Amsterdam-Frankfurt-Moskou me morgen ¤80 terwijl Frankfurt-Moskou dik ¤300 kost

En waarom geeft de site van KLM geen directe vluchten tussen Moskou en New York? :) Is toch een Skyteam zou je zeggen?
Volgens mij wordt (in elk geval door KLM) zo'n alliantie gebruikt voor aansluitende vluchten op de eigen vluchten.
So we just called him Fred
pi_168468167
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 15:24 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij wordt (in elk geval door KLM) zo'n alliantie gebruikt voor aansluitende vluchten op de eigen vluchten.
Met andere woorden; een code-share nodig?
En een KLM code-share op een vlucht New York - Moskou (naar mijn weten uitsluitend gevlogen door Aeroflot) is niet erg logisch dan.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:30:12 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168468205
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 15:28 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Met andere woorden; een code-share nodig?
En een KLM code-share op een vlucht New York - Moskou (naar mijn weten uitsluitend gevlogen door Aeroflot) is niet erg logisch dan.
Correct.
So we just called him Fred
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:59:59 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168468795
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 13:26 schreef FredvZ het volgende:

Een andere zeldzaamheid:
Corendon vliegt vandaag een retourtje Warsaw voor TUI met de vluchtnummers OR89/OR90. Tegelijk met TUI's eigen PH-TFC met vluchtnummers OR91/OR92. Er staat ook nog een retourtje OR79/OR80 gepland, maar onbekend welk toestel dat gaat doen.
Zat er net ff naast met de vluchtnummers:
PH-TFC: https://www.flightradar24.com/data/flights/or7692
PH-CDH: https://www.flightradar24.com/data/flights/or7694
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 16:05:30 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168468903
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 15:24 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Volgens mij wordt (in elk geval door KLM) zo'n alliantie gebruikt voor aansluitende vluchten op de eigen vluchten.
Er worden wel opties aangeboden met Aeroflot-AirFrance en AirFrance-Delta.

De samenwerking met een Delta is dus sterker dan met andere partners binnen Skyteam? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 27 januari 2017 @ 16:07:17 #170
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168468940
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 16:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er worden wel opties aangeboden met Aeroflot-AirFrance en AirFrance-Delta.

De samenwerking met een Delta is dus sterker dan met andere partners binnen Skyteam? :)
Dat klopt, meer staat hier:
https://www.klm.com/corpo(...)n/joint-venture.html

(inmiddels gedateerd, Alitalia is over een paar weken geen onderdeel meer van de joint-venture)
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 16:14:46 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168469126
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 16:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat klopt, meer staat hier:
https://www.klm.com/corpo(...)n/joint-venture.html

(inmiddels gedateerd, Alitalia is over een paar weken geen onderdeel meer van de joint-venture)
Aha, ik dacht dat dat iets van de alliantie was, maar dat staat feitelijk dus los :Y

Als Alitalia uit de joint venture verdwijnt, verschijnen er dan alleen nog maar KLM vluchten naar Rome als je via KLM boekt?
Of is dat het reguliere code sharing? :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 27 januari 2017 @ 16:21:41 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168469264
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 16:14 schreef derLudolf het volgende:
Als Alitalia uit de joint venture verdwijnt, verschijnen er dan alleen nog maar KLM vluchten naar Rome als je via KLM boekt?
Of is dat het reguliere code sharing? :@
Dat is de reguliere code sharing volgens mij.
En die blijft,in elk geval volgens de KLM site, wel bestaan.
So we just called him Fred
pi_168480166


DUBAI DRUKSTE VERRE BESTEMMING VANAF SCHIPHOL
quote:
SCHIPHOL - Dubai staat op nummer één als drukste intercontinentale bestemming vanaf Schiphol. In 2016 vlogen 832.772 mensen naar het Midden-Oosten. Dubai is thuisbasis van Emirates en een populair knooppunt richting Azië en Australië.

Dubai wordt dagelijks twee keer aangevlogen door Emirates, dat op beide vluchten een Airbus A380 inzet met plek voor meer dan 500 passagiers. Ook KLM is actief op de route naar Dubai International (DXB). Het naburige Dubai World Central (DWC) wordt door TUIfly aangeboden.

Het oliestaatje wordt gevolgd door Atlanta, de grootste luchthaven ter wereld en thuisbasis van KLM-partner Delta Air Lines. In totaal reisden vanaf Schiphol 777.335 passagiers via Atlanta naar hun Amerikaanse eindbestemming, blijkt uit statistieken van de luchthaven.

De derde plek wordt ingenomen door New York, dat via Schiphol door 677.992 mensen werd bereikt. De top-10 wordt volgemaakt door Detroit, Toronto, Tel Aviv, Curaçao, Minneapolis, Bangkok en Nairobi.
Wekelijkse vluchten:

Dubai DXB:
Emirates: 14 x A380 (519 stoelen)
KLM: 8x 777-200ER (316), 1x 787-9 (294)
Transavia: 4x 737-800 (189)

Dubai DWC:
Dutch Corendon: 1x 737-800 (189)
TUI: 2x 737-800 (183)

Totaal 11.399 stoelen per week richting Dubai; 592.748 stoelen per jaar.
En dan toch 832.772 passagiers die kant op.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 27-01-2017 23:05:49 ]
pi_168480366
11.399 x 52 = 4.172.034 :D?
pi_168480513
Ik moet gaan slapen. Het was ook juist bedoelt dat er juist blijkbaar veel meer passagiers hebben gevlogen dan stoelaanbod.

Hoe ik dat heb kunnen omdraaien...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')