abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:40:57 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167926328




Bron: Parool

En we gaan weer verder!

Leuke analyse van Routes Online van KLM op SXM.

http://www.routesonline.c(...)t-747-to-st-maarten/
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:59:20 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167926834
Zou de SLM dan minder gaan vliegen van de zomer?
Als je al 5 retourtjes per week doet met 1 toestel, blijft er niet veel tijd over nog een Europese rotatie te doen lijkt me.
So we just called him Fred
pi_167928877
Zojuist is de laatste A340-300 van China Airlines vanuit Taipei vertrokken naar Amsterdam.
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 07:15 uur.
https://www.flightradar24.com/CAL73/c18b221

Dit is de allerlaatste keer dat China Airlines met de A340-300 naar Amsterdam komt.
Vanaf komende maandag (00:30 uur lokale tijd; 17:30 uur in Nederland op zondagavond) komt de maatschappij met de nieuwe Airbus A350-900 naar Amsterdam.



Het aantal business class-stoelen gaat van 30 angle-flat naar 32 full-flat, 246 economy naar 243 en daar komen nog 31 premium economy stoelen bij. Totaal aantal gaat van 276 naar 306.
Tevens is er in economy nu de optie van Family Couch; 3 stoelen die samen 1 bed kunnen vormen.
Van deze setup zijn er 12 in de A350.

Tevens gaat er met de introductie van de A350 25 minuten af van de reistijd naar Amsterdam (aankomsttijd blijft gelijk). Op de weg terug gaat er 45 minuten vanaf; aankomsttijd is 45 minuten eerder.
Sinds begin december 2016 vliegt China Airlines deze vlucht niet meer via Bangkok.

De maatschappij vliegt sinds 11 april 1983 naar Amsterdam.
Eerst met de 747SP (via Dubai); hier de aankomst van de allereerste vlucht op Schiphol in april 1983; Amsterdam was de eerste/enige Europese bestemming van China Airlines):






Later kwam de 747-200 (weer de primeur voor Amsterdam van deze maatschappij) en er kwam de round-the-world Taipei-Anchorage-New York-Amsterdam-Dubai-Taipei), daarna de MD-11 en 747-400.
Sinds 14 januari 2013 komt de maatschappij met de A340-300.







Amsterdam heeft hiermee weer de primeur; het is de eerste Europese bestemming van de China Airlines A350. Het is de tweede maatschappij die de A350 naar Amsterdam brengt; Singapore Airlines vliegt sinds 9 mei 2016 met dit type naar Amsterdam.
Met deze wijziging van China Airlines blijft Surinam Airways als enige maatschappij over die nog lijnvluchten uitvoert met de A340 naar Amsterdam.
Af en toe komt Turkish Airlines wel eens met de A340 en zo af en toe een ingehuurd toestel.

China Airlines heeft op dit moment nog 4 van de oorspronkelijke 7 A340-300's in gebruik; deze vier worden allemaal dit jaar uitgefaseerd.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tevens vertrekt vanavond de voorlopig laatste KLM vlucht naar Caïro.
KL553 zal vanavond om 20:55 uur vertrekken en zal worden ook uitgevoerd door de 787-9 (PH-BHF).
Terugkomst op Schiphol is morgenvroeg om 07:55 uur.
KLM trekt zich terug vanwege de devaluatie van de Egyptische Pond en door de Centrale Bank van Egypte opgelegde restricties bij het overmaken van buitenlandse valuta vanuit Egypte.
pi_167928975
Toffe post. ^O^

Die 747SP. _O_
Jack does it in real time...
  vrijdag 6 januari 2017 @ 17:53:08 #5
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167929253
Ben benieuwd waar tui de 340 op in gaat zetten. Canarische eilanden?
  vrijdag 6 januari 2017 @ 18:04:05 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167929404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:53 schreef Sunri5e het volgende:
Ben benieuwd waar tui de 340 op in gaat zetten. Canarische eilanden?
Lijkt me wel het meest voor de hand liggend, dat zijn ook de bestemmingen waar ze ook regelmatig met een 787 of 767 heen vliegen.

Voor de zomer staat voor Las Palmas op woensdag en zondag een 767, voor Tenerife op dinsdag en zaterdag.
So we just called him Fred
pi_167931679


Vandaag maakte de eerste Boeing 787-9 van Air France (F-HRBA) een welkomstvlucht boven Frankrijk.
Deze vlucht AF787 was voor pers en personeel; morgen en zondag volgen nog telkens 2 vluchten per dag voor iedereen.

Boven Toulouse werd de Dreamliner opgewacht door het demonstratieteam van de Franse Luchtmacht;
de Patrouille de France (PAF).



De witte boorden en crew:


Ramp staff:





De 1.068 passagiers van de komende 4 welkomstvluchten maken kans op een retourticket in Business met de 787 naar Montreal; de eerste trans-Atlantische bestemming van het toestel beginnend in mei.

De vluchten van zaterdag:


De vluchten van zondag:


Deze Dreamliner werd eind november aan Air France geleverd.
Komende maandag volgt de eerste commerciële vlucht naar Caïro.
Ook zal vanaf begin februari tot eind oktober het toestel zesmaal per week op London Heathrow worden ingezet en tweemaal naar Barcelona. Later volgen lijndiensten naar Atlanta.
pi_167934040
Grappig. Me nooit gerealiseerd dat de KLM ze ruim een jaar eerder kreeg. Opereren nu al met 8 Dreamliner's.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  vrijdag 6 januari 2017 @ 20:48:41 #9
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167934241
Mooie posts Iemand91. Vooral die over China Airlines.
pi_167938461
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:39 schreef Iemand91
Boven Toulouse werd de Dreamliner opgewacht door het demonstratieteam van de Franse Luchtmacht;
de Patrouille de France (PAF).

[ afbeelding ]

De ironie :P
Trotse Twentenaar
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:24:48 #11
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167954599
Tui gaat de aankomende zomer naast de A340 van SLM het volgende inhuren:

- 3x 737 Sungwing
- 2x 737 Miami Air

Geen Blue Air meer dit jaar.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:27:35 #12
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167954667
Ik ben trouwens wel benieuwd of de A340 het deze zomer lang vol gaat houden. TUI blonk afgelopen zomer al uit van de flinke vertragingen. De A340 van SLM staat naar mijn idee meer aan de grond dan dat deze vliegt.
pi_167957540
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:27 schreef Sunri5e het volgende:
De A340 van SLM staat naar mijn idee meer aan de grond dan dat deze vliegt.
  zondag 8 januari 2017 @ 08:35:54 #14
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167970709
Weet iemand waar je vluchtschema's kunt vinden voor aankomend zomerseizoen?
  zondag 8 januari 2017 @ 13:43:37 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167975236
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:24 schreef Sunri5e het volgende:
Tui gaat de aankomende zomer naast de A340 van SLM het volgende inhuren:

Geen Blue Air meer dit jaar.
Blue Air was ook niet bepaald een succes in de afgelopen zomer, gezien de vele klachten. Hoewel de meeste mensen klaagden over het feit dat er geen "TUI" op de kist stond, halverwege de zomer hebben ze er toch TUI logo's op geplakt en de helft van de klachten verdween :')

Sunwing zit ook in de TUI-groep, dus daar valt niet meer over te klagen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 08:35 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand waar je vluchtschema's kunt vinden voor aankomend zomerseizoen?
www.vluchtschemas.nl is de enige die ik ken en die is erg beperkt (vakantiebestemmingen in de Caribbean). Het lijkt wel alsof airlines minder open geworden zijn met publiceren van dienstregelingen. Ook de flightexplorer van Schiphol lijkt definitef verdwenen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fred op 08-01-2017 20:56:02 ]
So we just called him Fred
pi_167984419
Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr

De dame met het - zeer waarschijnlijk - grootste uithoudingsvermogen ter wereld* begint aan haar laatste werkweek. KLM's Boeing 747-400M PH-BFD "City of Dubai" - die momenteel onderweg is als KL685 naar Mexico-City - zal volgende week zondag uit de vloot gehaald worden.

Ze is alweer de 6e 747-400 die de vloot moet verlaten. Op 6 februari zal ze haar laatste reis ooit maken wanneer ze via Chicago naar haar laatste rustplaats Mojave Air and Space Port in Californië vertrekt.
Daar zal ze de KLM 747 -BFK en MD-11's -KCD en -KCE tijdelijk vergezellen.

*; PH-BFD zal waarschijnlijk de 747 worden met meest aantal vlieguren ooit; begin september 2016 had ze 135.879 vlieguren staan. Daarmee wordt ze niet alleen een 747-recordhouder; maar tevens van alle types (straal)vliegtuigen.
  zondag 8 januari 2017 @ 21:45:06 #17
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_167989225
Kan iemand mij de verhouding Eurowings-Germanwings-Sunexpress uitleggen? Eurowings is dus een luchtvaartmaatschappij, echter zouden zij Germanwings inlijven terwijl de kisten nog steeds in Germanwings-livery vliegen: wanneer worden die kisten dan omgekleurd?

Ook snap ik niet waarom de A330's worden ondergebracht bij Sunexpress terwijl ze altijd in dienst zullen zijn voor Eurowings wat mij niet logisch lijkt. Als iemand mij dit kan uitleggen waardeer ik dat heel erg.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  zondag 8 januari 2017 @ 22:00:49 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167989897
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:45 schreef G-Pier het volgende:
Kan iemand mij de verhouding Eurowings-Germanwings-Sunexpress uitleggen? Eurowings is dus een luchtvaartmaatschappij, echter zouden zij Germanwings inlijven terwijl de kisten nog steeds in Germanwings-livery vliegen: wanneer worden die kisten dan omgekleurd?

Ook snap ik niet waarom de A330's worden ondergebracht bij Sunexpress terwijl ze altijd in dienst zullen zijn voor Eurowings wat mij niet logisch lijkt. Als iemand mij dit kan uitleggen waardeer ik dat heel erg.
Dat is niet eenvoudig, dat het allemaal meer of minder Lufthansa is neem ik maar even voor basiskennis aan.

Eurowings en Germanwings zijn dochters
SunExpress is een joint venture van Turkish en lufthansa

Dan heb je piloten, die werken niet voor het moederbedrijf maar voor de merken. Dus Lufthansa wil zo veel mogelijk piloten stallen waar de kosten het laagste zijn. Daar zie je dus de groeistrategie. Voormalig groeibriljant Germanwings moet plaats maken voor Eurowings, want daar kun je het karigste salaris betalen en SunExpress is de oplossing voor lange vluchten, want dan kun je turken met gunstigere arbeidstijdenwetten de inefficientie die daaruit ontstaat laten oplossen. Maar dat moet je eigenlijk wel politiek correcter uitdrukken dan ik hier doe.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 14:49:52 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168003716
quote:
99s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:00 schreef XL het volgende:

Maar dat moet je eigenlijk wel politiek correcter uitdrukken dan ik hier doe.
Van wollige taal wordt het alleen maar onduidelijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 januari 2017 @ 17:57:32 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168007904
Het lijkt er trouwens op dat TUI dit jaar niet meer zelf naar Toronto gaat vliegen en Sunwing biedt geen reizen meer aan van Toronto naar Amsterdam. Wél biedt TUI airTransat als goedkoper alternatief voor de KLM tickets in de zomermaanden.

Het was opgelopen zomer dat TUI met de 767 naar Toronto vloog, terwijl in 2015 nog met de 787 werd gevlogen en KLM juist dit jaar de 787 op deze route inzette, maar het lijkt erop dat de inkomstenstroom voor deze vreemde eend in de bijt bij TUI nu echt op gedroogd is.

TUI (incl. Sunwing) richt zich voornamelijk op zonvakanties. Door de (relatief) grote migratiestroom na de tweede wereldoorlog van Nederlanders naar Ontario bestond jaren geleden de behoefte van Nederlanders (Arke) en Canadezen (Sunwing) om op familiebezoek te gaan in de zomer. Langzaam aan ontstond er ook een markt om met eigen vliegtuigen heen en weer te vliegen. Het zal mij niks verbazen als met de vergrijzing ook deze markt langzaam verdwijnt.
(of, TUI en KLM hebben het op en akkoordje gegooid: TUI niet meer naar Toronto in ruil voor Paramaribo)
So we just called him Fred
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:50:31 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168034377
Als we Ryanair mogen geloven dan komt de 757 weer terug. Dit keer als, schrik niet, long haul toestel. De airline koestert al heel lang de droom om non-stop van Europa naar de Westkust van de USA te vliegen. Het schijnt voor Ryanair bezwaarlijk te zijn om hiervoor te investeren in widebodies, dus als O’Leary het straks voor elkaar krijgt kan je straks voor een habbekrats en een seat pitch van een inch of 30 non-stop van ergens in Europa naar een regionaal vliegveld in de buurt van SFO en LAX. Moet je het er wel voor over hebben om een uur of 8/9 in een buis van 3,5m breed te zitten met 200+ man...
So we just called him Fred
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:15:54 #22
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168035015
757 _O_
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:24:47 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168035189
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:50 schreef FredvZ het volgende:
Als we Ryanair mogen geloven dan komt de 757 weer terug. Dit keer als, schrik niet, long haul toestel. De airline koestert al heel lang de droom om non-stop van Europa naar de Westkust van de USA te vliegen. Het schijnt voor Ryanair bezwaarlijk te zijn om hiervoor te investeren in widebodies, dus als O’Leary het straks voor elkaar krijgt kan je straks voor een habbekrats en een seat pitch van een inch of 30 non-stop van ergens in Europa naar een regionaal vliegveld in de buurt van SFO en LAX. Moet je het er wel voor over hebben om een uur of 8/9 in een buis van 3,5m breed te zitten met 200+ man...
En dan van New York Poughkeepsie 2 uur in de bus naar Penn Station :D
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168036302
Haha, tering, in een narrowbody longhaul vliegen, wat een nachtmerrie. :')

En een vliegtuig ontwerpen voor 1 klant lijkt mij vrij riskant, al willen de Amerikanen er misschien ook wel (weer) mee gaan vliegen. En ze zullen er misschien gewoon een verlengde 737 van maken om het risico nog verder te beperken...
Jack does it in real time...
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:23:10 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168036926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:03 schreef DeeBee het volgende:
Haha, tering, in een narrowbody longhaul vliegen, wat een nachtmerrie. :')

En een vliegtuig ontwerpen voor 1 klant lijkt mij vrij riskant, al willen de Amerikanen er misschien ook wel (weer) mee gaan vliegen. En ze zullen er misschien gewoon een verlengde 737 van maken om het risico nog verder te beperken...
Dat is een 757 in beginsel ook natuurlijk, met wat 767 features erin verwerkt.

Het "probleem" van de 737 zijn de kleine pootjes waar-ie op staat, daardoor passen de grotere motoren die een 757 heeft er niet onder. (de motoren van de 707, waar de 737 via de 727 van afstamt waren een stuk kleiner dan de huidige motoren).

Wie niet kan wachten: vanaf Schiphol kan je al met een 757-200 naar Philadelphia (American Airlines) of Newark (United)
So we just called him Fred
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:30:09 #26
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168037148
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:03 schreef DeeBee het volgende:
Haha, tering, in een narrowbody longhaul vliegen, wat een nachtmerrie. :')
Wat is daar zo erg aan? Het zou mij niet zoveel uitmaken of ik nou met een 747 of een 757 de plas over moet. Als de beenruimte maar hetzelfde is.
pi_168037185
Of via IJsland met Icelandair. :P

757 nog nooit mee gevlogen, nou lijkt mij dat longhaul niks maar ergens een keer domestic USA zou mij wel leuk lijken! United heeft er nog best een paar in dienst geloof ik ja...

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:30 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Wat is daar zo erg aan? Het zou mij niet zoveel uitmaken of ik nou met een 747 of een 757 de plas over moet. Als de beenruimte maar hetzelfde is.
Ik voorzag vooral zo'n vlucht met een Ryanair seatpitch en cabine indeling. Langste wat ik gevlogen heb op een narrowbody is 5.5u denk, op zich merk je niet heel veel verschil. Al is een cabine op een widebody gewoon beter, ruimer, meer loopmogelijkheden, galleys en toiletten...dat heb ik toch liever bij vluchten > 8 uur.
Jack does it in real time...
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:50:56 #28
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168041634
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:03 schreef DeeBee het volgende:
Haha, tering, in een narrowbody longhaul vliegen, wat een nachtmerrie. :')

En een vliegtuig ontwerpen voor 1 klant lijkt mij vrij riskant,
*kuch* A380 *kuch* 777X *kuch*
  dinsdag 10 januari 2017 @ 22:27:31 #30
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168042054
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

*kuch* A380 *kuch* 777X *kuch*
Dat zat Airbus met de A300 natuurlijk al in het bloed.

De Haviland was met de Comet voor BOAC een stuk minder succesvol (al hadden daar meerdere klanten ook niet echt geholpen denk ik)

En zelfs al heb je meerdere airlines achter je staan, ook dat biedt geen garantie op succes, zoals de Concorde: slechts 7,5% van de bestelde toestellen voor 10,5% van de ingetekende klanten geproduceert en verkocht.

[ Bericht 13% gewijzigd door Fred op 10-01-2017 22:34:45 ]
So we just called him Fred
  dinsdag 10 januari 2017 @ 23:15:18 #31
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_168043732
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:23 schreef FredvZ het volgende:
Het "probleem" van de 737 zijn de kleine pootjes waar-ie op staat, daardoor passen de grotere motoren die een 757 heeft er niet onder.
Dit. Maar al zouden er motoren onder passen die klein en krachtig genoeg zijn... je kan de 737 niet heel veel langer meer maken voordat die lage pootjes ervoor zorgen dat je nooit meer kan opstijgen/landen zonder de hele achterkant in de grond te boren.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 23:21:02 #32
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_168043892
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:31 schreef DeeBee het volgende:
757 nog nooit mee gevlogen, nou lijkt mij dat longhaul niks maar ergens een keer domestic USA zou mij wel leuk lijken! United heeft er nog best een paar in dienst geloof ik ja...
Ooit een keer Detroit-Las Vegas mogen meemaken in een 757... afgeladen met vadsige Amerikanen... verschrikkelijk.
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 01:24:48 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168045603
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:21 schreef OEM het volgende:

[..]

Ooit een keer Detroit-Las Vegas mogen meemaken in een 757... afgeladen met vadsige Amerikanen... verschrikkelijk.
Die vetnavvels moet je gewoon in een Beluga vervoeren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168045990
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

*kuch* A380 *kuch* 777X *kuch*
A380 ok, maar 777X daar wil in ieder geval de hele ME3 mee gaan vliegen en niet alleen EK! :P

Overigens zit EK wel ontzettend met die A380 orders in hun maag op het moment, benieuwd of ze toch nog voor een A350 of 787 order gaan op korte termijn...
Jack does it in real time...
  woensdag 11 januari 2017 @ 09:21:01 #35
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168047151
Toch vreemd eigenlijk dat de Europessche vliegvelden vollopen, maar dat al die extra reizende mensen het nog niet rendabel maken om de A380 en 747-8i meer in te zetten.

Op Heathrow en Schiphol zijn meer vluchten niet meer haalbaar, dan zou je toch verwachten dat Airlines met grotere toestellen gaan vliegen om de groei op te vangen?
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 10:59:47 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168048720
De PH-TFM waar mijn ouders op het moment zitten gaat 1070km/u aldus flightradar. Dat vliegen ze al een tijd, maar dat is toch zo'n 200km/u boven de kruissnelheid?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 11:08:40 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168048865
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:21 schreef FredvZ het volgende:
Toch vreemd eigenlijk dat de Europessche vliegvelden vollopen, maar dat al die extra reizende mensen het nog niet rendabel maken om de A380 en 747-8i meer in te zetten.

Op Heathrow en Schiphol zijn meer vluchten niet meer haalbaar, dan zou je toch verwachten dat Airlines met grotere toestellen gaan vliegen om de groei op te vangen?
Misschien is het juist zo druk omdat mensen kiezen voor de flexibiliteit van veel vluchten met kleine vliegtuigen.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je met twee maal daags een A330 op een intercontinentale vlucht meer passagiers hebt dan een keer een afgeladen 747/a380. Ik heb geen idee in de operationele kosten, maar kan me voorstellen dat deze ook een stuk hoger liggen :)
Of doel je meer op korte vluchten binnen Europa? Tja, 10 keer per dag met skyteam ams-fco is ook wel erg prettig :Y

Zal Frankfurt ook niet verder kunnen groeien, omdat Lufthansa a340-300's gaat inzetten voor relatief korte vluchten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:13:57 #38
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168048940
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:21 schreef FredvZ het volgende:
Toch vreemd eigenlijk dat de Europessche vliegvelden vollopen, maar dat al die extra reizende mensen het nog niet rendabel maken om de A380 en 747-8i meer in te zetten.

Op Heathrow en Schiphol zijn meer vluchten niet meer haalbaar, dan zou je toch verwachten dat Airlines met grotere toestellen gaan vliegen om de groei op te vangen?
Flexibiliteit is alles. 3 kleineren vliegtuigen zijn qua keuzemogelijkheden in het tijdstip voor zakenreizigers natuurlijk top.
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:15:21 #39
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168048967
quote:
11s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:59 schreef derLudolf het volgende:
De PH-TFM waar mijn ouders op het moment zitten gaat 1070km/u aldus flightradar. Dat vliegen ze al een tijd, maar dat is toch zo'n 200km/u boven de kruissnelheid?
Vanuit die kant richting Nederland heb je vaak de wind mee.
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 11:24:10 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168049145
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:15 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Vanuit die kant richting Nederland heb je vaak de wind mee.
Ja Westenwind. Verklaard dit herfstweer ook :r Rest van Europa heeft lekker winter wij deze prut.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168049167
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja Westenwind. Verklaard dit herfstweer ook :r Rest van Europa heeft lekker winter wij deze prut.
Prut? Het is hier nu strak blauw en zonnig!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 11:40:12 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168049438
quote:
2s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:25 schreef Karstman het volgende:

[..]

Prut? Het is hier nu strak blauw en zonnig!
Grijs,grauw,regen,wind
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 11 januari 2017 @ 19:27:18 #43
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168058653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:30 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Wat is daar zo erg aan? Het zou mij niet zoveel uitmaken of ik nou met een 747 of een 757 de plas over moet. Als de beenruimte maar hetzelfde is.
Het is ook niet erg. Ik heb er regelmatig mee van AMS naar Hartford CT me gevlogen, directe vlucht en vaak 3 stoelen voor jezelf. Enige nadeel is het enkele gangpad bij volle bezetting.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:26:19 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168060231
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:08 schreef derLudolf het volgende:
Misschien is het juist zo druk omdat mensen kiezen voor de flexibiliteit van veel vluchten met kleine vliegtuigen.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:13 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Flexibiliteit is alles. 3 kleineren vliegtuigen zijn qua keuzemogelijkheden in het tijdstip voor zakenreizigers natuurlijk top.
Die flexibiliteit snap ik wel, maar op een gegeven moment zijn de huidige vluchten toch een keer 100% gevuld. En als dan een extra vlucht niet meer mogelijk is, zou je toch verwachten dat de toestellen groter worden?
So we just called him Fred
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:58:24 #45
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_168061265
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:03 schreef DeeBee het volgende:
En ze zullen er misschien gewoon een verlengde 737 van maken
Toevallig ook gisteren nieuws van Boeing hierover. Staat ook in hoe ze gaan rommelen met de landing gear vanwege de grotere lengte.

Boeing defines 737 MAX ‘extra stretch’
quote:
Boeing has defined the size of the proposed additional -10X stretch variant of the 737 MAX narrowbody to compete more aggressively against the Airbus A321neo.

Boeing, which first revealed design studies of an extra stretched variant of the MAX in mid-2016, has finalized a design based on a 66-inch fuselage stretch. While significantly less than the 132-inch extension it outlined at the 2016 Farnborough Air Show, the additional cabin length enables two-class capacity to be increased to 189 passengers, compared to 193 for a similarly configured A321neo. In a single class, the -10X could seat up to 230.

The minimal change in design is expected to be both cheaper and faster to develop than more extensive stretch options evaluated earlier in 2016. The modest stretch enables Boeing to retain the existing wing and CFM Leap 1B engine, rather than having to adopt a more extensively reinforced wing structure and larger Leap 1A/C variant considered under earlier studies. The reduced scope of the design changes also means the company will be able to offer the -10X for entry into service as soon as 2020, giving the aircraft longer to compete against the A321neo and dovetailing into the current new product introduction sequence that starts with the debut of the 737-8 later this year.

"We are looking at an airplane which doesn't need extra thrust and requires less of a stretch, which is advantageous from a weight and drag perspective," Boeing Commercial Airplanes VP & general manager, airplane development, Mike Delaney said in late 2016. "This preserves the economics of the 737 and is better for customers that want to have a mixed fleet because they have the same engine."

However, even though the engine remains the same, Boeing will have to incorporate a modified main landing gear design to enable adequate clearance of the longer body for rotation on takeoff and landing and to ensure the aircraft remains stall- rather than pitch-limited. The additional fuselage stretch will extend the overall length of the -10X to just over 143 feet compared to 138 feet 2 inches for the 737-9. Having previously sought options for installation of a taller main landing gear without the need and expense of moving the pivot point of the leg, Boeing is adopting a form of trailing-link gear design that shifts the rotation point slightly aft.

Although the manufacturer studied various multi-hinged and compressible oleo designs for the earlier configurations, the trailing-link feature is believed to be considered simpler and less maintenance-heavy. The new configuration will be conceptually derived from the semi-levered main landing gear design developed for the 777-300ER. The gear system enables the longer-range 777 version to rotate about an axis of the set of aft wheels rather than a central point of the three-axle bogie beam where the main strut is located. Boeing plans to adapt a version of the leveraging mechanism to the existing single-axle strut of the 737.
pi_168062005
Voor het eerst in decennia heeft Iran een nieuw toestel vanuit de fabriek ontvangen.
Vandaag ontving Iran Air haar eerste toestel van hun order van 100.
Gaat om een A321 met registratie EP-IFA.

Werd vanmorgen overgevlogen van Hamburg naar Toulouse voor de overhandiging.
Wordt morgen overgevlogen naar Teheran en gaat zaterdag in commerciële service.

Iran Air Airbus A321-211(WL) cn 7418 EP-IFA by Clément Alloing, on Flickr



pi_168062893
Geen stewardessen?
  donderdag 12 januari 2017 @ 12:31:44 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168073440
Denim Air is niet meer. Ze mochten al niet meer vliegen sinds november vorig jaar en nu zijn ze failliet verklaard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 12-01-2017 12:42:44 ]
So we just called him Fred
  donderdag 12 januari 2017 @ 13:01:55 #49
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168074122
Je schrikt je toch een hoedje als je een vogel besluit een poging te doen dóór het vliegtuig te vliegen bij het raam waar jij zit:
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 13:06:33 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168074251
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:01 schreef FredvZ het volgende:
Je schrikt je toch een hoedje als je een vogel besluit een poging te doen dóór het vliegtuig te vliegen bij het raam waar jij zit:
[ afbeelding ]
Dat was geen pimpelmees
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')