abonnement Unibet Coolblue
pi_168129565
Hier bij de GO ook ja. ;(
pi_168129927
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 12:28 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik heb er ook regelmatig last van, maar Pyralvex werkt bij mij helaas niet/nauwelijks. Enige dat (enigszins preventief) wel werkt is tandpasta van Zendium. Zodra ik een dag of twee een andere tandpasta gebruik is het raak bij mij. Tomaat of paprika is trouwens ook superpijnlijk vind ik. Laatst had ik uit wanhoop de dentinox gepakt omdat dat verdooft en dat was zowaar zinvol. Haalde de scherpe randjes er vanaf. Arme Wolk, er doet echt weinig meer pijn dan een aft vind ik. Sterkte Lu!
Volledig eens! Dat van die tandpasta en Dentinox wist ik niet. Goede tip want Pyralvex doet hier ook niks. Maar mijn broertje zweert erbij als hij aften heeft.
pi_168130029
Opvang: Twix vindt het er fantastisch! Maar is wel altijd heel blij als hij ons weer ziet. Gaat dan sinds een paar weken aanwijzen waarmee hij gespeeld heeft O+.
Twix heeft natuurlijk nogal een gebruiksaanwijzing wat betreft voeding maar ik laat hem nergens fijner achter dan bij het kdv. Ze zijn zo lief, denken mee, leven mee, zo'n fijn plekje. Geen idee of het scheelt dat het een kleinschalig kdv is?
  zaterdag 14 januari 2017 @ 15:39:08 #279
409579 LuDann
All the way
pi_168130136
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 07:51 schreef SaskiaR het volgende:
Jeetje Lu, dat is echt zielig! Sliep ze hiervoor wel beter?
Geen ervaring me gelukkig, maar hopelijk komt er snel verbetering in!
Op zich slaapt ze best goed nu, maar dat is als ze niet ziek is. Ze wordt van 2 tot 3 keer per nacht wakker, dat vind ik te doen. Maar ja, ze is echt vaak ziek en als ze ziek is dan is slapen meteen weer een ramp. Daar valt niks aan te doen verder, er is niks mis met haar immuunsysteem en de KA zegt dat de meeste kindjes als ze 2 zijn het ergste gehad hebben qua allerhande infecties.
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 07:58 schreef Kuukske het volgende:
Wat heftig Lu.
Mag ze dat spul niet van Kruidvat? Iets met een P. Geen idee of kleintjes dat ook mogen. Dat smeer je op de aft en dat verdooft.
Pyralvex ja, maar dat doet nogal zeer las ik, zoals FF ook zegt. Ik denk niet dat dat al kan bij 1,5 jaar. We hebben lidocainezalf om te smeren, dat verdooft ook. Het is alleen erg moeilijk om op te brengen en werkt maar een kwartier.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 12:28 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik heb er ook regelmatig last van, maar Pyralvex werkt bij mij helaas niet/nauwelijks. Enige dat (enigszins preventief) wel werkt is tandpasta van Zendium. Zodra ik een dag of twee een andere tandpasta gebruik is het raak bij mij. Tomaat of paprika is trouwens ook superpijnlijk vind ik. Laatst had ik uit wanhoop de dentinox gepakt omdat dat verdooft en dat was zowaar zinvol. Haalde de scherpe randjes er vanaf. Arme Wolk, er doet echt weinig meer pijn dan een aft vind ik. Sterkte Lu!
Nou, ik had geen idee! Ik heb wel eens een aft gehad, maar dat was er dan maar eentje en die deed niet zo'n zeer. Wolk's hele mond zit onder en haar tandvlees is helemaal ontstoken en gezwollen. Ik weet niet of Zendium al kan op haar leeftijd, maar ik heb die tip meer gelezen.

Selvaria: de oorzaak is onbekend. Geen virus of bacterie, het is niet besmettelijk. Het kan voorkomen na een beschadiging van het tandvlees en Wolk heeft 4 kiezen in 1 keer gehad, misschien heeft dat het uitgelokt. Als je het eenmaal gehad hebt kan het vaker voorkomen.

MvC: we zijn nogal moe. :') Maar gaat wel verder. Wat sneu van Sjaak zijn oortjes weer. -O- Dat heeft hij ook vaak he? Is daar niets meer aan te doen verder? Hier geen sneeuw trouwens, jammer!
  zaterdag 14 januari 2017 @ 15:42:34 #280
409579 LuDann
All the way
pi_168130204
Hier gaat afzetten op het KDV erg goed, ze gaat meteen spelen en zwaait vrolijk 'doeg doeg'. Gisteren heeft een vriendin van mij voor het eerst opgepast en daar ging het net zo, gelukkig. Maar als we haar ophalen gaat ze maar al te graag mee, ze is altijd compleet gesloopt na een dag opvang.
pi_168131115
Lu en Wolk: heel veel sterkte! :*

FF: als O en de tweeling straks tegelijkertijd naar het kdv gaan, kun je O "opzadelen" met de Zeer Belangrijke Taak de tweeling in de gaten te houden als jij niet in de buurt bent. Misschien vindt hij dat zo spannend dat hij niet meteen doorheeft dat het kdv ook voor hem is ;)

Hetzusjevan: ja, ik kan bij A aflezen wat ze zegt, maar het "telt" voor mij pas echtechtecht als anderen het ook hebben gehoord (want toen ze 3 maanden oud was, bewoog ze haar mondje soms al zo dat het soms leek alsof ze "OK!" zei ;) )
pi_168131274
Selvaria, mijn dochter ging voor het eerst naar het kdv toen ze 20 maanden was en heeft de eerste vier keren voornamelijk gehuild om mama. Na vier keer ging echter de knop volledig om en is ze 2,5 jaar lang met zoveel plezier gegaan. Dus geef het even tijd.
pi_168131339
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 16:27 schreef Fannetje het volgende:
Selvaria, mijn dochter ging voor het eerst naar het kdv toen ze 20 maanden was en heeft de eerste vier keren voornamelijk gehuild om mama. Na vier keer ging echter de knop volledig om en is ze 2,5 jaar lang met zoveel plezier gegaan. Dus geef het even tijd.
Ik hoop toch zo dat dat hier ook het geval is! En dat die 4x erop zitten voordat de baby er is. :X
  zaterdag 14 januari 2017 @ 19:20:34 #284
409579 LuDann
All the way
pi_168136000
Ik hoop het ook Selvaria. Ik kan me voorstellen dat het je bezig houdt.

Zo, Wolk ligt op bed. Fingers crossed. Ze kwijlt sinds een paar uur opeens veel meer dan voorheen. Ik mocht eindelijk eens goed in haar mond kijken, het arme ding. :X Het zijn echt flinke plekken, vooral op de binnenkant van haar boven en onderlip en het tandvlees daar. Ze zitten ook op haar tong en lip en op andere plekken op het tandvlees. Ik denk een stuk of 8 in totaal. En ze heeft behoorlijk tandplaque ook inmiddels, want we hebben al 5 dagen niet gepoetst... Dat vind ik wel vervelend maar we willen het haar echt niet aandoen op het moment.
pi_168137975
Oh my, dat klinkt echt afschuwelijk. Is het niet handvoetmondziekte, met zoveel? Ik krijg ze zelf idd vaak van kleine wondjes van bv op je wang/lip bijten. Tanden poetsen doe ik zelf juist wat vaker bij een aft, omdat de tandpasta soort van verdovend werkt. Koud water is ook fijn.

Selvaria, ik las nu pas van N's kdv ervaring, wat rot zeg! Sowieso heel vervelend dat je zo last minute op zoek moest naar iets anders, gelukkig is dat gelukt! Denk dat het een goed idee is om te kijken of ze al eerder kan dan vrijdag. En evt vragen of je er bij mag blijven, als je dat wat vindt? Als je het zelf heel moeilijk vindt om haar weg te brengen kan dat averechts werken, maar zo niet, dan misschien haar op deze manier heel langzaam laten wennen. Hopelijk gaat het de volgende keer beter en is ze snel gewend.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:15:54 #286
409579 LuDann
All the way
pi_168140081
Dat heb ik gevraagd Mineola, maar het schijnen echt 'gewoon' aften te zijn. Ze heeft al 2 keer hand-mond-voetziekte gehad en had toen beide keren wel blaasjes op ook handen en voeten erbij. Haar tandvlees en de binnenkant van haar mond zijn ook helemaal opgezet (wat overigens bij de borstvoeding ervoor zorgt dat ze niet goed meer kan aanhappen, au...).

Ze is 3 keer wakker geweest inmiddels maar alweer een half uur stil.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2017 @ 21:20:24 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_168140245
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:39 schreef LuDann het volgende:

[..]

Op zich slaapt ze best goed nu, maar dat is als ze niet ziek is. Ze wordt van 2 tot 3 keer per nacht wakker, dat vind ik te doen. Maar ja, ze is echt vaak ziek en als ze ziek is dan is slapen meteen weer een ramp. Daar valt niks aan te doen verder, er is niks mis met haar immuunsysteem en de KA zegt dat de meeste kindjes als ze 2 zijn het ergste gehad hebben qua allerhande infecties.

[..]

Pyralvex ja, maar dat doet nogal zeer las ik, zoals FF ook zegt. Ik denk niet dat dat al kan bij 1,5 jaar. We hebben lidocainezalf om te smeren, dat verdooft ook. Het is alleen erg moeilijk om op te brengen en werkt maar een kwartier.

[..]

Nou, ik had geen idee! Ik heb wel eens een aft gehad, maar dat was er dan maar eentje en die deed niet zo'n zeer. Wolk's hele mond zit onder en haar tandvlees is helemaal ontstoken en gezwollen. Ik weet niet of Zendium al kan op haar leeftijd, maar ik heb die tip meer gelezen.

Selvaria: de oorzaak is onbekend. Geen virus of bacterie, het is niet besmettelijk. Het kan voorkomen na een beschadiging van het tandvlees en Wolk heeft 4 kiezen in 1 keer gehad, misschien heeft dat het uitgelokt. Als je het eenmaal gehad hebt kan het vaker voorkomen.

MvC: we zijn nogal moe. :') Maar gaat wel verder. Wat sneu van Sjaak zijn oortjes weer. -O- Dat heeft hij ook vaak he? Is daar niets meer aan te doen verder? Hier geen sneeuw trouwens, jammer!
https://www.voordeeldrogi(...)xZ4kODnPWhoCEhvw_wcB
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_168140743
Lu, het enige wat bij mij helpt bij aften is spoelen met corsodyl, maar ik denk niet dat kindjes dat mogen/kunnen. Het is niet pijnlijk wel vies.

Vitamine c pilletje ertegenaan brandt maar kan ook helpen...

En de drogist heeft een soort aloegel met mintsmaak die de aft kan beschermen en helpen genezen.

Sterkte! Heeft ze er zoveel?
Kwak
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:52:06 #289
409579 LuDann
All the way
pi_168141370
quote:
Oh kijk, top! Ik ga dat meteen halen morgen. Bedankt!
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:32 schreef kwakz0r het volgende:
Lu, het enige wat bij mij helpt bij aften is spoelen met corsodyl, maar ik denk niet dat kindjes dat mogen/kunnen. Het is niet pijnlijk wel vies.

Vitamine c pilletje ertegenaan brandt maar kan ook helpen...

En de drogist heeft een soort aloegel met mintsmaak die de aft kan beschermen en helpen genezen.

Sterkte! Heeft ze er zoveel?
Het concept van spoelen snapt ze echt nog niet, helaas. Ik mag verder helemaal niet bij haar mond in de buurt komen dus alles wat daarin moet is lastig. De vloeibare nurofen geven is al een hele strijd.

8 is wat ik kon zien zo ongeveer, ik vermoed dat ze er zelfs nog wel meer heeft. Bij de HAP keken ze daar niet van op trouwens, het kan kennelijk nog een stuk erger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2017 @ 21:52:46 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_168141389
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:52 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh kijk, top! Ik ga dat meteen halen morgen. Bedankt!

[..]

Het concept van spoelen snapt ze echt nog niet, helaas. Ik mag verder helemaal niet bij haar mond in de buurt komen dus alles wat daarin moet is lastig. De vloeibare nurofen geven is al een hele strijd.

8 is wat ik kon zien zo ongeveer, ik vermoed dat ze er zelfs nog wel meer heeft. Bij de HAP keken ze daar niet van op trouwens, het kan kennelijk nog een stuk erger.
kun je gewoon bij de appie halen hoor; linkje was een voorbeeld ;) staat nijntje op de tube, (leuke marketing natuurlijk ;) )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:56:13 #291
409579 LuDann
All the way
pi_168141486
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:52 schreef DJMO het volgende:

[..]

kun je gewoon bij de appie halen hoor; linkje was een voorbeeld ;) staat nijntje op de tube, (leuke marketing natuurlijk ;) )
Yes, had ik zo begrepen. :Y
pi_168141685
Jeetje LuDann! Wat zielig zeg!!! Hopelijk knapt ze snel weer op!

Bedankt voor de tips Selvaria... Ik denk dat wij het vanaf volgende week zondag ook zo gaan proberen.. Zusjevan ook dankjewel!
pi_168151830
Hopelijk vind je snel iets tegen de pijn dat werkt voor Wolk, Lu, echt niet prettig die aften ;(.

Heeft iemand tips? E slaapt op haar buik en nu hebben we haar al een paar keer nat uit bed gehaald. De voorkant vd luier kan zoveel vocht niet aan :+. Grotere maat luier nemen, helpt dat? Of nemen die pampers huppeldepup dry echt meer op dan kruidvat?
  zondag 15 januari 2017 @ 09:01:34 #294
409579 LuDann
All the way
pi_168152003
Ik heb wel eens de tip gelezen om de luier verkeerd om aan te doen, zusje. Of wasbare luiers voor de nacht, maar dat moet je maar net willen

Onze nacht was vermoeiend met elk uur een wakkere dreumes, maar we zijn in ieder geval niet in het ziekenhuis beland. It's something!
  zondag 15 januari 2017 @ 09:17:19 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168152153
Pampers doen het hier idd beter voor de nacht. Verder, de + versie proberen (zijn voor extra absorptie) en zorgen voor een romper die ruim genoeg is. Hier bijna gegarandeerd lekkage bij rompers die eigenlijk aan de strakke kant zijn, en dus niet genoeg meerekruimte hebben voor een volle luier.
pi_168152158
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 08:44 schreef hetzusjevan het volgende:
Hopelijk vind je snel iets tegen de pijn dat werkt voor Wolk, Lu, echt niet prettig die aften ;(.

Heeft iemand tips? E slaapt op haar buik en nu hebben we haar al een paar keer nat uit bed gehaald. De voorkant vd luier kan zoveel vocht niet aan :+. Grotere maat luier nemen, helpt dat? Of nemen die pampers huppeldepup dry echt meer op dan kruidvat?
T heeft snachts altijd een pampers aan. Overdag huismerk luiers, maar snachts pampers. Hij is ook een buikslaper, en al heel lang niet meer nat wakker geworden.

LuDann, fijn dat jullie niet in het ziekenhuis waren, maar alsnog vermoeiend. Heeft ze er overdag ook last van?

T was hier om 5 uur wakker, dat is al heel lang geleden. Uiteindelijk na heel lang proberen heeft hij bij ons in bed nog een half uurtje geslapen, maar de dag begon hier vroeg... c_/
pi_168152180
Ludann, wat naar voor Wolk! Hopelijk gaat 't snel beter.

Zusje: ik heb altijd pampers voor W, maar nog nooit een nat bed gehad...

Hier zitten we midden in de 4-kiezen-tegelijk-krijgen ellende. Er is er inmiddels 1 door, nog 3 te gaan!
Hoeveel kiezen krijgen ze in totaal? }:|
  zondag 15 januari 2017 @ 09:29:39 #298
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_168152226
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 09:21 schreef silliegirl het volgende:
Ludann, wat naar voor Wolk! Hopelijk gaat 't snel beter.

Zusje: ik heb altijd pampers voor W, maar nog nooit een nat bed gehad...

Hier zitten we midden in de 4-kiezen-tegelijk-krijgen ellende. Er is er inmiddels 1 door, nog 3 te gaan!
Hoeveel kiezen krijgen ze in totaal? }:|
8 :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_168152617
NTS nog gefeliciteerd met je peuter!

Jeetje Ludann arme Wolk ;( Beterschap en ik hoop dat het heel snel beter gaat!

Selvaria wat vervelend dat het wennen niet goed ging. Hopelijk gaat ze het toch snel leuk vinden! (En blijft de baby nog even binnen spelen.)

Hier komen ook weer tanden door met als gevolg een onrustig slapende dreumes. Laat die tanden maar snel doorkomen :z
  zondag 15 januari 2017 @ 10:06:47 #300
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168152761
Ohja dat kan ook, zo maar eens in z'n mond kijken.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')