abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 december 2016 @ 13:21:01 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167575488
In de categorie nieuwe partijen een topic over Sylvana haar nieuwe partij. Over een jaar zijn we die weer vergeten waarschijnlijk. Maar tot maart kunnen we in dit topic lol gaan beleven

Ik ben vooral benieuwd welke figuren daar nog gaan opduiken

quote:
http://politiek.tpo.nl/20(...)na-partij-artikel-1/

Joop.nl-auteur Bram Verhappen en Urban Film Festival-programmeur Reguillio Wijngaarde zijn de bestuurders en oprichters van de nieuwe politieke partij Artikel 1 waarvan Sylvana Simons lijsttrekker wordt. Dit blijkt uit de gegevens van de KVK (nummer: 67480551) die TPO heeft ingezien. Artikel 1 staat daarin sinds 14 december van dit jaar geregistreerd als vereniging met omschrijving politieke organisatie. Verhappen is voorzitter, Wijngaarde secretaris en penningmeester.

De in 1982 te Geldrop geboren Bram Verhappen gaf onlangs samen met anderen het activistische (eenmalige) magazine PIET uit, een glossy voor en door deelnemers aan de Zwarte Piet-discussie. Ook is hij creative director bij stichting B!NK.

Reguillio Wijngaarde, geboren in 1969 te Paramaribo, is onder andere programmeur van het Urban Film Festival.

Het is opvallend dat de partij al op 14 december is geregistreerd. Sylvana Simons liet zaterdagochtend vroeg bij de aankondiging van haar vertrek bij DENK nog weten dat ze haar nieuwe partij moet gaan oprichten, maar die is dus al tien dagen geleden opgericht.
pi_167575753
Ik snap dat iedereen tegenwoordig een eigen partij en de bijbehorende aandacht wil hebben, maar is het niet veel logischer voor deze mensen om zich aan te sluiten bij een partij als GroenLinks? Die partij heeft al een redelijk inclusief geluid, een multiculturele lijsttrekker (zonder elitaire achtergrond ook nog eens) en is niet zo groot als bijvoorbeeld de PvdA. Ik verwacht dat je daar als groep wel een kans maakt om de partij nog een beetje richting jouw standpunt te trekken. Dan heb je meer politieke invloed, een compleet programma, competente mensen en je wordt eerder serieus genomen dan met je splinterpartij.

Nu vrees ik een beetje dat het een lachertje wordt, terwijl het standpunt (meer aandacht voor het naleven/nastreven van artikel 1 van de grondwet) niet verkeerd is.
pi_167576484
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik snap dat iedereen tegenwoordig een eigen partij en de bijbehorende aandacht wil hebben, maar is het niet veel logischer voor deze mensen om zich aan te sluiten bij een partij als GroenLinks? Die partij heeft al een redelijk inclusief geluid, een multiculturele lijsttrekker (zonder elitaire achtergrond ook nog eens) en is niet zo groot als bijvoorbeeld de PvdA. Ik verwacht dat je daar als groep wel een kans maakt om de partij nog een beetje richting jouw standpunt te trekken. Dan heb je meer politieke invloed, een compleet programma, competente mensen en je wordt eerder serieus genomen dan met je splinterpartij.

Nu vrees ik een beetje dat het een lachertje wordt, terwijl het standpunt (meer aandacht voor het naleven/nastreven van artikel 1 van de grondwet) niet verkeerd is.
Als sylvana bij gl gaat dan komt ze minder in beeld op tv e.d. waarschijnlijk.
dat zal dan een flinke hap uit haar portemonnee worden waarschijnlijk
shift-knop defekt
  zaterdag 24 december 2016 @ 14:11:05 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167576587
Sylvana is zo'n type dat niet binnen een partij past omdat haar houding snel voor ruzies zorgt
pi_167576612
Artikel 1? Over welk artikel gaat het hier?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2016 14:13:09 ]
pi_167576627
Art. 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
pi_167576672
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik snap dat iedereen tegenwoordig een eigen partij en de bijbehorende aandacht wil hebben, maar is het niet veel logischer voor deze mensen om zich aan te sluiten bij een partij als GroenLinks? Die partij heeft al een redelijk inclusief geluid, een multiculturele lijsttrekker (zonder elitaire achtergrond ook nog eens) en is niet zo groot als bijvoorbeeld de PvdA. Ik verwacht dat je daar als groep wel een kans maakt om de partij nog een beetje richting jouw standpunt te trekken. Dan heb je meer politieke invloed, een compleet programma, competente mensen en je wordt eerder serieus genomen dan met je splinterpartij.

Nu vrees ik een beetje dat het een lachertje wordt, terwijl het standpunt (meer aandacht voor het naleven/nastreven van artikel 1 van de grondwet) niet verkeerd is.
Bij een bestaande partij aansluiten levert minder aandacht op, en bindt aan meer regels/bestaande hiërarchische verhoudingen. Bovendien hoef je in principe "maar" één zetel te halen om je eigen hachje te redden. Daarom al die splinterpartijtjes, volgens mij. Bovendien is ze al te laat om nog ergens op de kieslijst te belanden.

Maar goed, zal wel niks worden. Politiek lichtgewicht dat aan zelfoverschatting lijdt omdat ze telkens weer podia krijgt aangereikt.
  zaterdag 24 december 2016 @ 14:20:33 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_167576795
De vraag is of ze voldoende achterban heeft. Ze vertegenwoordigt het geluid dat ook op Joop.nl te horen is en zelfs "populaire" artikelen over racisme zoals:
http://www.joop.nl/videos(...)me-die-de-ogen-opent

Worden door slechts 16k aan mensen bekeken. Zelfs als die allemaal op haar zouden stemmen haalt ze een zetel niet. Het is een vrij opvallend maar wel marginaal geluid.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_167577056
Wanneer stoppen we met deze zielepiet van een sylvana aandacht te geven?
pi_167577091
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:34 schreef Coritchando het volgende:
Wanneer stoppen we met deze zielepiet van een sylvana aandacht te geven?
De aankomende periode nog even niet dus, helaas
Moeten zij weten
  zaterdag 24 december 2016 @ 14:39:56 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167577147
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:34 schreef Coritchando het volgende:
Wanneer stoppen we met deze zielepiet van een sylvana aandacht te geven?
Zodra de PVV achterban stopt met schuimbekken wanneer ze op tv is.
pi_167578738
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zodra de PVV achterban stopt met schuimbekken wanneer ze op tv is.
Ik denk dat 99% van Nederland schuimbekt als dat misselijke mens haar mond opentrekt. Dat lijkt mij niet gebonden aan politieke voorkeur.
pi_167578821
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:20 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik denk dat 99% van Nederland schuimbekt als dat misselijke mens haar mond opentrekt. Dat lijkt mij niet gebonden aan politieke voorkeur.
Schuimbekken niet en heb haar mediaoptredens ook nauwelijks gevolgd maar door wat ik er van meegekregen heb kan ik me goed voorstellen dat mensen ervan gaan schuimbekken. Het trieste is dat ze zelf waarschijnlijk denkt dat men 'schuimbekt' over de inhouden, terwijl het vooral haar houding en optreden is wat mensen weg jaagt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_167580130
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:20 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik denk dat 99% van Nederland schuimbekt als dat misselijke mens haar mond opentrekt. Dat lijkt mij niet gebonden aan politieke voorkeur.
Hoewel ik haar waarschijnlijk niet zal stemmen vind ik wel dat ze een bijdrage kan leveren aan de politiek. Helaas is het wederom een one issue partij. Daar ga ik sowieso niet voor.
pi_167580230
Zou Sylvana het artikel 1 wel begrijpen, met name de zinssnede "in gelijke gevallen" :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_167580305
@ TS waarom richt jij geen partij op?
Hier op FOK kun je al gauw de nodige handtekeningen ophalen en er zijn genoeg mensen die op je willen stemmen w/
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 24 december 2016 @ 17:53:51 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167580422
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:20 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik denk dat 99% van Nederland schuimbekt als dat misselijke mens haar mond opentrekt. Dat lijkt mij niet gebonden aan politieke voorkeur.
Ik vind haar bloedirritant maar het is teveel eer om je zo over haar op te winden.
  Redactie Games zaterdag 24 december 2016 @ 20:13:30 #18
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_167583266
Ik heb Sylvana altijd een activist gevonden en geen politicus. Is niet op haar mondje gevallen en weet de aandacht goed te zoeken (en ze weet een discussie op gang te brengen die we toch echt een keer moeten hebben, of je het leuk vindt of niet) maar ze mist absoluut nuance. Maar goed, datzelfde kan gezegd worden van Wilders en die gaat op kop in de peilingen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_167586064
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:13 schreef Puddington het volgende:
Ik heb Sylvana altijd een activist gevonden en geen politicus. Is niet op haar mondje gevallen en weet de aandacht goed te zoeken (en ze weet een discussie op gang te brengen die we toch echt een keer moeten hebben, of je het leuk vindt of niet) maar ze mist absoluut nuance. Maar goed, datzelfde kan gezegd worden van Wilders en die gaat op kop in de peilingen.
Sylvana heeft best wel nuance , maar soms is ze minder flexibel.
En dat wordt uitvergroot door de sylvanacritici/haters.
pi_167586303
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 17:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind haar bloedirritant maar het is teveel eer om je zo over haar op te winden.
wat is er dan zo bloedirritant aan haar ?
pi_167586374
Boeiend.
:P
  zaterdag 24 december 2016 @ 22:14:26 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167586667
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 21:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat is er dan zo bloedirritant aan haar ?
Doet vrolijk mee aan polarisatie en het gooien van benzine op allerlei vuurtjes. Gewoon een soort omgekeerde PVV.
pi_167588999
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 22:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Doet vrolijk mee aan polarisatie en het gooien van benzine op allerlei vuurtjes. Gewoon een soort omgekeerde PVV.
Ik vind dat je overdrijft. Ze heeft haar duidelijke standpunten , maar de agressie komt vooral van de sylvanahaters. Overigens polariseer jij en ik veel meer hier op FOK dan zij doet in de media.
pi_167589054
zeurpiet sylvana staat er om bekent dat ze nooit iets af maakt of ergens lang blijft zitten. dit moet dus geen verrassing zijn voor de kenners.
pi_167589201
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 00:14 schreef FlipjeHolland het volgende:
zeurpiet sylvana staat er om bekent dat ze nooit iets af maakt of ergens lang blijft zitten. dit moet dus geen verrassing zijn voor de kenners.
waarom is ze een zeur? Omdat ze een foute mening heeft volgens jou ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')