abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 januari 2017 @ 00:26:01 #201
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_168432996
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:24 schreef Sjoerdfoto het volgende:

[..]

Daar hebben ze alleen van die een-hand snelklemmen toch? Geen F-clamps?
Ik heb geen f-clamps zien liggen .
pi_168447158
Die muis lijkt verdacht veel op een rat.
pi_168448232
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:24 schreef Sjoerdfoto het volgende:

[..]

Daar hebben ze alleen van die een-hand snelklemmen toch? Geen F-clamps?
Ja, van die ondingen ;(
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator donderdag 26 januari 2017 @ 19:09:19 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168448364
quote:
13s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:15 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Die muis lijkt verdacht veel op een rat.
Ja nogal ja

Atmoz, dit is een muis. Laatst nog gevangen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking donderdag 26 januari 2017 @ 20:08:08 #205
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168450077
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:45 schreef FranticDJ het volgende:
Mooie machine :Y
Absoluut :Y
Alleen "jammer" dat ik er een verlengkabel moet tussen zetten, anders valt m'n stroom uit :P
Maarja, geen ramp natuurlijk...

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:50 schreef Tom_ het volgende:

Ik had van jou geen B&D schuurmachine verwacht :+
Hehe O-)

quote:
Sjieke compressor hoor, die zijn ook nog best stil of niet?

Jep, het volume valt me écht mee. Heel rustig en "stabiel" echt zo'n lekker geluidje wat ik helemaal niet erg zou vinden om af en toe naar te moeten luisteren ^O^

quote:
En on-topic, ik ga van een groene naar een blauwe laser :7
[ afbeelding ]
Bosch GLL 3-80 P met een klein statief (150cm) erbij
[ afbeelding ]
En laatst nog 'wat' extra uitvulplaatjes besteld om de koffer weer aan te vullen, bleek toch iets teveel van het goede te zijn :')
[ afbeelding ]
Mooi ding, ga je veel plezier aan beleven. Doe ik ook ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 23:08 schreef Makrolon het volgende:
Wtf, die muis :P
Ja, dju schrok me effe 8)7

quote:
Lasertje staat hier ook nog op de verlanglijst! Wat heb je er voor betaald?
Oops, heb ik gisteravond iemand via PM verteld dat jij die "actieve" ontvanger wat je erbij kunt kopen bij je had.... Dan was dat iemand anders dus, excuses :+ (hoe dan ook, fijn ding!)

quote:
13s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:15 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Die muis lijkt verdacht veel op een rat.
Nóg erger dus :D

quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:09 schreef derLudolf het volgende:

Atmoz, dit is een muis. Laatst nog gevangen :P
[ afbeelding ]
Behhh, arm ding :')

Ontopic:

20x deze:



1x deze:



Blijft namelijk een érg fijn apparaatje die bosch gws 10.8-76 v-ec :Y
Ik gebruik 'm steeds vaker. Niet gedacht van zo'n klein ding!
pi_168451348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:08 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Absoluut :Y
Alleen "jammer" dat ik er een verlengkabel moet tussen zetten, anders valt m'n stroom uit :P
Maarja, geen ramp natuurlijk...
Heeft eigen groepje nodig zeker? Hoe is t met je krachtstroom?
  Knikkerking donderdag 26 januari 2017 @ 21:34:17 #207
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168453683
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:43 schreef FranticDJ het volgende:

Heeft eigen groepje nodig zeker?
Nou, ik denk eerder een tragere zekering.

quote:
Hoe is t met je krachtstroom?
Het deel voor de netbeheerder is klaar, nu (een deel van) de kabels nog leggen :)
  Moderator donderdag 26 januari 2017 @ 21:35:50 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168453748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:34 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nou, ik denk eerder een tragere zekering.


^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168453822
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:34 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nou, ik denk eerder een tragere zekering.

[..]

Het deel voor de netbeheerder is klaar, nu (een deel van) de kabels nog leggen :)
Ah nice. Ik ben blij dat t er bij mij al ligt. Alleen ff kieken hoe t allemaal aangesloten zit. Zag allemaal ringleiding systeem voor de 230 in de garage liggen. Dus dat ff omzetten naar centraal dozen enzo.
  donderdag 26 januari 2017 @ 21:38:07 #210
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_168453839
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:08 schreef Atmoz het volgende:
...
Jep, het volume valt me écht mee. Heel rustig en "stabiel" echt zo'n lekker geluidje wat ik helemaal niet erg zou vinden om af en toe naar te moeten luisteren ^O^
...
Is er tenminste iets wat zich druk maakt :+
  Knikkerking donderdag 26 januari 2017 @ 21:38:07 #211
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168453840
quote:
Hehe, daar is'ie weer >:)
Blijft lomp :P


[edit]

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:37 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ah nice. Ik ben blij dat t er bij mij al ligt. Alleen ff kieken hoe t allemaal aangesloten zit. Zag allemaal ringleiding systeem voor de 230 in de garage liggen. Dus dat ff omzetten naar centraal dozen enzo.
^O^


quote:
6s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Is er tenminste iets wat zich druk maakt :+
Whahaha :P :D
pi_168457788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:08 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Absoluut :Y
Alleen "jammer" dat ik er een verlengkabel moet tussen zetten, anders valt m'n stroom uit :P
Maarja, geen ramp natuurlijk...

[..]

Hehe O-)

[..]

Jep, het volume valt me écht mee. Heel rustig en "stabiel" echt zo'n lekker geluidje wat ik helemaal niet erg zou vinden om af en toe naar te moeten luisteren ^O^

[..]

Mooi ding, ga je veel plezier aan beleven. Doe ik ook ;)

[..]

Ja, dju schrok me effe 8)7

[..]

Oops, heb ik gisteravond iemand via PM verteld dat jij die "actieve" ontvanger wat je erbij kunt kopen bij je had.... Dan was dat iemand anders dus, excuses :+ (hoe dan ook, fijn ding!)

[..]

Nóg erger dus :D

[..]

Behhh, arm ding :')

Ontopic:

20x deze:

[ afbeelding ]

1x deze:

[ afbeelding ]

Blijft namelijk een érg fijn apparaatje die bosch gws 10.8-76 v-ec :Y
Ik gebruik 'm steeds vaker. Niet gedacht van zo'n klein ding!
Ik heb wel een actieve ontvanger, maatdiedie is van laserliner.wou toen eigenlijk nog proberen of die met de Bosch werkt.
pi_168457803
Vandaag bij de Lild een Parkside afkortzaag en tafelkolomboor gehaald. En nog boortjes, meetgereedschap en kitspuittuitjes.

De afkort zaag, 80 euro, moest ik natuurlijk even gauw uitproberen thuis. Ok, het is geen bosch blauw of Festool(800 euro). De motor maakt behoorlijk wat herrie. Het eerste proefstukje zagen zag er zo op het oog best recht en haaks uit.

Voor wat plintjes in verstek zagen en af en toe eens een balkje afkorten een prima zaagje denk ik. Laten we het hopen.

Eerst eens zien of ik dit wel vaak ga gebruiken voordat ik toch maar wel die Kapex haal. Verbouwen is duur dus af en toe ook maar eens genoegen nemen met wat mindere kwaliteit.

Kolomboor machine nog niet uitgepakt. Eerst ski vakantie.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 12:38:54 #214
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_168464478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 23:09 schreef Glider76 het volgende:

De afkort zaag, 80 euro, moest ik natuurlijk even gauw uitproberen thuis. Ok, het is geen bosch blauw of Festool(800 euro). De motor maakt behoorlijk wat herrie. Het eerste proefstukje zagen zag er zo op het oog best recht en haaks uit.

Voor wat plintjes in verstek zagen en af en toe eens een balkje afkorten een prima zaagje denk ik. Laten we het hopen.
juist voor plinten zou het haaks en verstek goed moeten staan, wat nog weleens een probleem is bij de goedkopere toestellen.
quote:
Verbouwen is duur dus af en toe ook maar eens genoegen nemen met wat mindere kwaliteit.
dat doe ik zelf dan ook wel, eerst kijken of het een dure investering waard is.
quote:
Kolomboor machine nog niet uitgepakt. Eerst ski vakantie.
zeggen dat verbouwen duur is en goedkoop materiaal halen, maar wel op vakantie gaan :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 12:54:10 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168464713
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:38 schreef Sinister-D- het volgende:


zeggen dat verbouwen duur is en goedkoop materiaal halen, maar wel op vakantie gaan :D
Alimentatie is nog duurder :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168478456
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 23:09 schreef Glider76 het volgende:
Vandaag bij de Lild een Parkside afkortzaag en tafelkolomboor gehaald. En nog boortjes, meetgereedschap en kitspuittuitjes.

De afkort zaag, 80 euro, moest ik natuurlijk even gauw uitproberen thuis. Ok, het is geen bosch blauw of Festool(800 euro). De motor maakt behoorlijk wat herrie. Het eerste proefstukje zagen zag er zo op het oog best recht en haaks uit.

Voor wat plintjes in verstek zagen en af en toe eens een balkje afkorten een prima zaagje denk ik. Laten we het hopen.

Eerst eens zien of ik dit wel vaak ga gebruiken voordat ik toch maar wel die Kapex haal. Verbouwen is duur dus af en toe ook maar eens genoegen nemen met wat mindere kwaliteit.

Kolomboor machine nog niet uitgepakt. Eerst ski vakantie.
Heb die kolomboormachine ook gehaald, gisteren.
Vandaag terug gebracht.



uiteraard begrijp ik dat je voor ¤80,- geen hoogstaande kwaliteit kan verwachten. Niet een machine die, jarenlang, feilloos mee gaat. Een machine met uitermate hoge precisie en kracht.
Wat je wel mag verwachten is dat het ding enigszins recht en goed in elkaar steekt.
Zo kun je nooit rechte gaten boren.
Terwijl op de doos toch echt gesproken wordt over "precies" boren.

[ Bericht 10% gewijzigd door mien-moeke op 27-01-2017 22:28:21 ]
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:08:32 #217
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_168478637
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:31 schreef Atmoz het volgende:
Mooi ding kingjotte 8-)
Die parallelgeleider heb ik ook, inderdaad erg fijn zodra je even doorhebt hoe die werkt ^O^
Ik heb laatst nog gekeken of ik nog zo'n ding ergens goedkoop kon uithalen. Dus 2 geleiders op 1 frees. Leek me handig om bijvoorbeeld midden op een balk iets uit te frezen. Toch maar niet gedaan, want was nog vrij duur wat ik me kan herinneren.

Zelf ook een mooie gereedschapsaanschaf gedaan vandaag *O*

Airpress 340/90
[ afbeelding ]

Met een hele raffel koppelingen, slangen etc... erbij 8-)

Nu nog ergens een magneetventiel (liefst 230v) uithalen... als iemand iets weet.... ^O^
waarvoor heb je dat magneetventiel dan voor nodig? je wilt de luchtleiding dmv van dat ventiel afsluiten?

weet niet of je het aan mekaar krijgt met verloopstukken, maar in wasmachines zit een klep in de watertoevoer die vaak (altijd?) op 230 werkt.
pi_168479600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:34 schreef Atmoz het volgende:
Nou, ik denk eerder een tragere zekering.
Die compressor is 2200W, dat valt op zich nog wel mee.
Zit er nog meer op die groep ?

Gewoon even een automaat met C-karakteristiek voor de schuur groep in de meterkast doen.
  Knikkerking zaterdag 28 januari 2017 @ 07:50:12 #219
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168485429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:08 schreef gateway het volgende:

waarvoor heb je dat magneetventiel dan voor nodig? je wilt de luchtleiding dmv van dat ventiel afsluiten?

weet niet of je het aan mekaar krijgt met verloopstukken, maar in wasmachines zit een klep in de watertoevoer die vaak (altijd?) op 230 werkt.
Nou, in de handleiding staat op een gegeven moment:

"Bij het uitschakelen van de compressor moet altijd eerst de drukschakelaar op "0" worden gezet voordat de stroom wordt uitgeschakeld. De drukschakelaar ontlast namelijk de leiding, zodat de compressor bij de volgende start onbelast kan aanlopen. Dit voorkomt schade aan de motor."

Dus vandaar dat ik daar iets voor wilde maken.
Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik 't ga doen. Eerst maar eens kijken wat er gebeurt als ik alles standaard laat... Zo heel vaak gaat dat ding bij mij toch niet aan... (zeker niet dagelijks)

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:32 schreef bluemoon23 het volgende:

Die compressor is 2200W, dat valt op zich nog wel mee.
Zit er nog meer op die groep ?
Er zit (op dit moment) nog meer op ja. Maar in de uiteindelijke situatie heb ik daar niets over te zeggen, want hij komt dus bij de buurman in de garage te staan, ook op zijn stroom aangesloten :+

Dus liever geen:

quote:
Gewoon even een automaat met C-karakteristiek voor de schuur groep in de meterkast doen.
Want dat zou dan allemaal bij hem moeten.
De aanloopstroom is het probleem, en dat is dus makkelijk op te lossen met een verlengkabel ^O^
  Moderator zaterdag 28 januari 2017 @ 10:25:30 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168486640
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 07:50 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nou, in de handleiding staat op een gegeven moment:

"Bij het uitschakelen van de compressor moet altijd eerst de drukschakelaar op "0" worden gezet voordat de stroom wordt uitgeschakeld. De drukschakelaar ontlast namelijk de leiding, zodat de compressor bij de volgende start onbelast kan aanlopen. Dit voorkomt schade aan de motor."

Dus vandaar dat ik daar iets voor wilde maken.
Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik 't ga doen. Eerst maar eens kijken wat er gebeurt als ik alles standaard laat... Zo heel vaak gaat dat ding bij mij toch niet aan... (zeker niet dagelijks)

[..]

Er zit (op dit moment) nog meer op ja. Maar in de uiteindelijke situatie heb ik daar niets over te zeggen, want hij komt dus bij de buurman in de garage te staan, ook op zijn stroom aangesloten :+

Dus liever geen:

[..]

Want dat zou dan allemaal bij hem moeten.
De aanloopstroom is het probleem, en dat is dus makkelijk op te lossen met een verlengkabel ^O^
Je kunt de tank toch ook zelf leeg laten lopen. Bovendien, als je aan het werk bent en hij springt weer aan, doet hij dat ook niet als de druk 0 bar is mag ik hopen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168486711
Een fittingsschroevendraaier en een LSA tool
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168489521
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 07:50 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nou, in de handleiding staat op een gegeven moment:

"Bij het uitschakelen van de compressor moet altijd eerst de drukschakelaar op "0" worden gezet voordat de stroom wordt uitgeschakeld. De drukschakelaar ontlast namelijk de leiding, zodat de compressor bij de volgende start onbelast kan aanlopen. Dit voorkomt schade aan de motor."

Dus vandaar dat ik daar iets voor wilde maken.
Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik 't ga doen. Eerst maar eens kijken wat er gebeurt als ik alles standaard laat... Zo heel vaak gaat dat ding bij mij toch niet aan... (zeker niet dagelijks)

[..]

Er zit (op dit moment) nog meer op ja. Maar in de uiteindelijke situatie heb ik daar niets over te zeggen, want hij komt dus bij de buurman in de garage te staan, ook op zijn stroom aangesloten :+

Dus liever geen:

[..]

Want dat zou dan allemaal bij hem moeten.
De aanloopstroom is het probleem, en dat is dus makkelijk op te lossen met een verlengkabel ^O^
als de compressor uit zichzelf afslaat kan je gewoon de spanning eraf halen.
als je de spanning eraf haalt terwijl hij draait staat er blijft er luchtdruk staan in de cylinders en heeft hij moeite met opnieuw starten.
(voor zover ik weet)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2017 13:03:38 ]
pi_168494307
Een houder voor de 10.8v GSR en een i-boxx, kan ik de boormachine en boren/beitels tenminste bij elkaar houden.
  Moderator zaterdag 28 januari 2017 @ 17:01:42 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168495005
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:25 schreef Tom_ het volgende:
Een houder voor de 10.8v GSR en een i-boxx, kan ik de boormachine en boren/beitels tenminste bij elkaar houden.
[ afbeelding ]
Wat voor vet is dat en waar moet je dat smeren? In de handleiding van Bosch lees ik niets over smeren, maar heb wel es gelezen dat je boorhamers moet smeren. :)
Dus nu smeer ik meestal de schachten van de boren en beitels in met vaseline.

Maar mooi ding zo, zo'n LS Box :Y Ik kan de boren en beitels nog net in de L-Boxx bergen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168495205
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat voor vet is dat en waar moet je dat smeren? In de handleiding van Bosch lees ik niets over smeren, maar heb wel es gelezen dat je boorhamers moet smeren. :)
Dus nu smeer ik meestal de schachten van de boren en beitels in met vaseline.

Maar mooi ding zo, zo'n LS Box :Y Ik kan de boren en beitels nog net in de L-Boxx bergen.
Ik wist het ook niet zeker. Heb gewoon een beetje kogellagervet achterin de sds kop gesmeerd en hem terug op de boormachine gedrukt toen ik er veel mee aan het hakken was.
Blijft goed gesmeerd nu, maar ik zou niet weer zo'n grote tube nemen als ik nu heb. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')