Dat gaat om drie standplaatsen die het niet eens zijn met het verdelen van de lasten en lusten. Maar laten we wel wezen. Ik werk nu 15 jaar bij NS en nog niet een staking meegemaakt als 1 dag dat een landelijke staking was waar geheel Nederland deels plat lag. Daar deed ook de metaal en vele andere sectoren aan mee. Bovendien is het nu bij deze staking ook nog maar een deel van het personeel van die drie standplaatsen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je zou ook gek zijn om bij een prima werkgever te gaan staken omdat het allemaal NOG niet prima genoeg voor je is.
volgens mij is (bijna) elke standplaats ontevreden maar hebben ze deze 3 stand plaatsen uitgekozen. Wellicht omdat VVMC daar veel leden heeft die ook aangegeven hebben actie te willen voeren (hier is uit vraag naar gedaan tegelijkertijd met de stemming over ORT nabetaling)quote:Op vrijdag 23 december 2016 15:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat gaat om drie standplaatsen die het niet eens zijn met het verdelen van de lasten en lusten. Maar laten we wel wezen. Ik werk nu 15 jaar bij NS en nog niet een staking meegemaakt als 1 dag dat een landelijke staking was waar geheel Nederland deels plat lag. Daar deed ook de metaal en vele andere sectoren aan mee. Bovendien is het nu bij deze staking ook nog maar een deel van het personeel van die drie standplaatsen.
Als hier iemand in dit forum een van deze drie standplaatsen heeft zal hij meer weten.
Zoiets?quote:Op vrijdag 23 december 2016 15:33 schreef Jappie111 het volgende:
Weet iemand of er een met de tienertoer vergelijkbaar ticket is voor Duitsland (NRW en/of Nedersachsen) of België?
De grootste geloof ik. FNV is denk ik de tweede.quote:
Een foto op L1 laat zien dat er een rijweg is ingesteld voor de leeg matetrieel trein. Maar goed het onderzoek moet dit alles nog maar uitwijzen. Dus blijft het inderdaad speculeren waar het fout is gegaan.quote:Op vrijdag 23 december 2016 15:03 schreef MTL het volgende:
Lees bij de collega's van S***a dat het betreffende wissel in Maastricht flankbeveiliging zou hebben voor het spoor waar de NS trein op stond. Had de NS trein dus een STS gehad, dan had deze nooit in de rijweg kunnen komen van de Arriva-trein.
Enige conclusie zou dan te kunnen zijn dat er een rijweg voor de NS-trein in lag, en dat de Arriva-trein door rood is gereden.
Dan zou dus mijn eigen speculaas dat het juist de ns-trein was, onjuist zijn.
Opnieuw, geen idee of het waar is, dus voeg maar een paar kilootjes zout bij het innemen
Ja maar ook na het combineren en het onderbreken van je treinleiding(loc wissel etc) Nu heb ik nog geen opleiding Flirt gehad dus ik laat me verassen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:32 schreef James1988 het volgende:
Wanneer moet een remproef worden gedaan, is dat elke keer dat er van cabine wordt gewisseld?
Ja.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:32 schreef James1988 het volgende:
Wanneer moet een remproef worden gedaan, is dat elke keer dat er van cabine wordt gewisseld?
Bij flirt, ja. (meeste materieel trouwens.)quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:32 schreef James1988 het volgende:
Wanneer moet een remproef worden gedaan, is dat elke keer dat er van cabine wordt gewisseld?
Ja tuurlijk, als er een machinist klaar staat om zodra die trein stilstaat de cabine in te klimmen dan kun je gerust in 4 min klaar zijn. Maar is er maar één machinist die van achteren naar voren moeten lopen...quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:36 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het wel eens meegemaakt dat een trein uit Groningen (ICM) in Utrecht in vier minuten keerde en op tijd weer vertrok naar Gouda. Dat was binnen 4 minuten voor elkaar.
Het kan dus wel
Waarschijnlijk stond dan de aflos al klaar bij binnenkomst te Utrecht. Als je zelf de kering moet doen (ook een van de veelgehoorde kritieken bij huidig dienstrooster) dan is het zo goed als onmogelijk en vertrekt het grootste deel al met vertraging.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:36 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het wel eens meegemaakt dat een trein uit Groningen (ICM) in Utrecht in vier minuten keerde en op tijd weer vertrok naar Gouda. Dat was binnen 4 minuten voor elkaar.
Het kan dus wel
Mogelijk zat de passagierende machinist al in de achterop lopende cabine. Maar in je eentje dit in vier minuten als je nog 6 bakken moet terug lopen vraagt om fouten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:36 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het wel eens meegemaakt dat een trein uit Groningen (ICM) in Utrecht in vier minuten keerde en op tijd weer vertrok naar Gouda. Dat was binnen 4 minuten voor elkaar.
Het kan dus wel
de letterlijke tekst uit het Handboek:quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:32 schreef James1988 het volgende:
Wanneer moet een remproef worden gedaan, is dat elke keer dat er van cabine wordt gewisseld?
quote:2.1.5.6 Kleine remproef/rembeproeving
U neemt de kleine remproef bij:
a. treinstellen
• aan het begin van de treindienst op het beginstation;
• als de trein langer dan twee uur opgesteld heeft gestaan;
• na combineren of splitsen;
• bij verandering van de rijrichting;
• als de treinleiding verbroken is geweest;
• als u de trein niet van uw voorganger hebt overgenomenN
b. SLT
Bij SLT voert u een rembeproeving uit:
• Aan het begin van de treindienst op het beginstation.
• wanneer in het scherm rembeproeving van het diagnosesysteem N één of meerdere beproevingen
ongeldig zijn.
• na combineren of splitsen.
c. trek-duweenheden en trek-trektreinen
• aan het begin van de treindienst op het beginstation;
• als de trein langer dan twee uur opgesteld heeft gestaan;
• na loc wisselen;
• na uitzetten of bijplaatsen van rijtuigen (niet bij afhaken);
• bij verandering van de rijrichting;
• als de treinleiding verbroken is geweest;
• als u de trein niet van uw voorganger hebt overgenomenN.
d. getrokken reizigerstreinen
• als de trein langer dan twee uur opgesteld heeft gestaan;
• na loc wisselen;
• na uitzetten of bijplaatsen van rijtuigen (niet bij afhaken);
• als de treinleiding verbroken is geweest;
• als u de trein niet van uw voorganger hebt overgenomenN.
De specifieke werkwijze vindt u in de Materieelgids.
2.1.5.7 Kleine remproef na splitsen of combineren
U controleert de werking van de remmen:
• na splitsen: door het waarnemen van aanwijzing van de manometer remcilinder van het draaistel
onder de bediende cabine van het afgekoppelde treinstel;
• na combineren: van het eerste draaistel achter de combinatie na combineren waar de volledige
werking van de remmen kan worden waargenomen.
Bij SLT en FLIRT controleert u de werking van de remmen door het uitvoeren van de rembeproeving.
De specifieke werkwijze vindt u in de Materieelgids.
2.1.5.8 Kleine remproef bij één treinstel
U neemt de kleine remproef zoals voorgeschreven in de Materieelgids.
2.1.5.9 Kleine remproef bij kopmaken treinstellen en vaste stammen/combinaties
U neemt de kleine remproef door het waarnemen van aanwijzing van de manometer remcilinder van het
draaistel onder de te bedienen cabine, Bij SLT en FLIRT kan gebruikt worden gemaakt van het
diagnosescherm.
• Bij één treinstel neemt u de remproef in de voorop lopende cabine zoals in de materieelgids is
beschreven.
• Bij meerdere treinstellen en geen wijziging in de treinsamenstelling, of als de treinleiding niet
verbroken is geweest, neemt u de remproef zoals in de materieelgids is beschreven voor één
treinstel.
2.1.5.10 Kleine remproef bij getrokken treinen
U controleert de werking van de remmen bij het laatste van remmen voorziene voertuig of draaistel.
2.1.5.11 Kleine remproef bij kopmaken trek-duweenheden en trek-trektreinen
U neemt de kleine remproef door het waarnemen van aanwijzing van de manometer remcilinder van het
draaistel onder de te bedienen cabine.
Het gaat niet alleen maar om het rondje om de kerk alleen. Maar ik kan me voorstellen als jij alleen maar rijd op die lijnen met veel overlast terwijl je collega elders op de mooie lijnen rijd kan ik me voorstellen dat je ontevreden bent.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Precies. Daarnaast vraag ik me oprecht af wat er zo erg is aan drie keer op een dag Zwolle-Utrecht vv te doen met een sprinter. Ik zou het wel tof vinden als het rondje om de kerk alleen per dag zou gelden trouwens, maar dat is dus iets waar denk ik best over te praten valt.
Lijkt me duidelijk dat er wat aan de overlast gedaan moet worden. Ga dáár dan om staken. Maar bleek dat uit de communicatie?quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen maar om het rondje om de kerk alleen. Maar ik kan me voorstellen als jij alleen maar rijd op die lijnen met veel overlast terwijl je collega elders op de mooie lijnen rijd kan ik me voorstellen dat je ontevreden bent.
Het lijkt mij trouwens oprecht handiger dat een collega uit Den Haag dat stuk rijdt dan een collega uit Aidshoven.quote:Zo weet ik nog dat standplaats Den Haag op de zoetermeerlijn een rooster had waar je als beginneling alleen maar op dat lijntje reed. Juist de lijn met de meeste overlast terwijl je collega in Eindhoven daar sporadisch reed.
Ja, en ik ben eigenlijk zo'n klootzak omdat ik een hekel heb aan grijze stoeptegels dus. Ofzo.quote:Dus ook de ovelast op bepaalde lijnen spelen een rol.
Als reiziger heb ik in de afgelopen 2 jaar liever Amsterdam-Almere dan de overige routes denk ikquote:Vanaf ehv rijd ik ook bijna niets anders dan Tilburg -Uni/Weert en Deurne Nijmegen. Maar dat is toch iets anders dan datzelfde rijden in de omgeving Almere.
Het neerkijken is een eenvoudig op te lossen probleem. Geef ze minder salaris omdat de baan makkelijker is. Zo afgelopen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:40 schreef Cherna het volgende:
Hetzelfde zie je in Duitsland waar er onder S bahn machinisten een hoog ziekte percentage is. En de ICE machinisten ook nog eens neerkijken op die machinisten. Dit terwijl de ICE machinist van alle gemakken word voorzien en zelden te maken heeft met lastige reizigers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |