abonnement Unibet Coolblue
pi_167551758
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 14:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

nee :D grote ook niet :D
En dan toch van Brandweerman Sam afweten :D
  vrijdag 23 december 2016 @ 14:56:48 #177
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_167551906
Leaseauto ingeleverd en met de trein naar huis. Zitplaats: op de grond. Gelukkig brengt m'n volgende baas in januari een nieuwe.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_167552033
Lees bij de collega's van S***a dat het betreffende wissel in Maastricht flankbeveiliging zou hebben voor het spoor waar de NS trein op stond. Had de NS trein dus een STS gehad, dan had deze nooit in de rijweg kunnen komen van de Arriva-trein.
Enige conclusie zou dan te kunnen zijn dat er een rijweg voor de NS-trein in lag, en dat de Arriva-trein door rood is gereden.
Dan zou dus mijn eigen speculaas dat het juist de ns-trein was, onjuist zijn.

Opnieuw, geen idee of het waar is, dus voeg maar een paar kilootjes zout bij het innemen :+
  vrijdag 23 december 2016 @ 15:06:26 #179
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_167552082
Langzaam rijden i.v.m. bermjosti's, kon er ook nog wel bij.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 23 december 2016 @ 15:14:34 #180
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167552211
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, je zou ook gek zijn om bij een prima werkgever te gaan staken omdat het allemaal NOG niet prima genoeg voor je is.
Dat gaat om drie standplaatsen die het niet eens zijn met het verdelen van de lasten en lusten. Maar laten we wel wezen. Ik werk nu 15 jaar bij NS en nog niet een staking meegemaakt als 1 dag dat een landelijke staking was waar geheel Nederland deels plat lag. Daar deed ook de metaal en vele andere sectoren aan mee. Bovendien is het nu bij deze staking ook nog maar een deel van het personeel van die drie standplaatsen.

Als hier iemand in dit forum een van deze drie standplaatsen heeft zal hij meer weten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_167552488
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 15:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat gaat om drie standplaatsen die het niet eens zijn met het verdelen van de lasten en lusten. Maar laten we wel wezen. Ik werk nu 15 jaar bij NS en nog niet een staking meegemaakt als 1 dag dat een landelijke staking was waar geheel Nederland deels plat lag. Daar deed ook de metaal en vele andere sectoren aan mee. Bovendien is het nu bij deze staking ook nog maar een deel van het personeel van die drie standplaatsen.

Als hier iemand in dit forum een van deze drie standplaatsen heeft zal hij meer weten.
volgens mij is (bijna) elke standplaats ontevreden maar hebben ze deze 3 stand plaatsen uitgekozen. Wellicht omdat VVMC daar veel leden heeft die ook aangegeven hebben actie te willen voeren (hier is uit vraag naar gedaan tegelijkertijd met de stemming over ORT nabetaling)
pi_167552559
Hoe groot is VVMC binnen NS?
pi_167552597
Weet iemand of er een met de tienertoer vergelijkbaar ticket is voor Duitsland (NRW en/of Nedersachsen) of België?
pi_167552864
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 15:33 schreef Jappie111 het volgende:
Weet iemand of er een met de tienertoer vergelijkbaar ticket is voor Duitsland (NRW en/of Nedersachsen) of België?
Zoiets?
http://www.treinreiswinke(...)es-wochenende-ticket

http://www.belgianrail.be(...)rten/go-pass-10.aspx
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 23 december 2016 @ 16:02:58 #185
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167553226
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 15:32 schreef b2py het volgende:
Hoe groot is VVMC binnen NS?
De grootste geloof ik. FNV is denk ik de tweede.
  vrijdag 23 december 2016 @ 16:31:00 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167553915
De Finse spoorwegen, VR, bereiden zich voor op de kerstdrukte door een 'supertrein' te laten rijden bestaande uit 15 dubbeldeksrijtuigen die aan 1500 reizigers een zitplaats biedt.

http://yle.fi/uutiset/osa(...)ristmas_rush/9355596

Dat is ongeveer evenveel als 16 bakken VIRM of 15 bakken DDZ.
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:28:23 #187
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167555406
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 15:03 schreef MTL het volgende:
Lees bij de collega's van S***a dat het betreffende wissel in Maastricht flankbeveiliging zou hebben voor het spoor waar de NS trein op stond. Had de NS trein dus een STS gehad, dan had deze nooit in de rijweg kunnen komen van de Arriva-trein.
Enige conclusie zou dan te kunnen zijn dat er een rijweg voor de NS-trein in lag, en dat de Arriva-trein door rood is gereden.
Dan zou dus mijn eigen speculaas dat het juist de ns-trein was, onjuist zijn.

Opnieuw, geen idee of het waar is, dus voeg maar een paar kilootjes zout bij het innemen :+
Een foto op L1 laat zien dat er een rijweg is ingesteld voor de leeg matetrieel trein. Maar goed het onderzoek moet dit alles nog maar uitwijzen. Dus blijft het inderdaad speculeren waar het fout is gegaan.

Nu weet ik niet hoe anderen er over denken. Neem de dienstregeling naar Maastricht Randwijck. In vier minuten tijd een kering realiseren met het nemen van een remproef is onmogelijk. Dat gaat vroeg of laat mis. Nu rijd er een pendeltrein al twee weken om dit probleem op te lossen. Vraag me af hoe ze dit gaan oplossen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:32:31 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167555512
Wanneer moet een remproef worden gedaan, is dat elke keer dat er van cabine wordt gewisseld?
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:33:34 #189
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167555541
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:32 schreef James1988 het volgende:
Wanneer moet een remproef worden gedaan, is dat elke keer dat er van cabine wordt gewisseld?
Ja maar ook na het combineren en het onderbreken van je treinleiding(loc wissel etc) Nu heb ik nog geen opleiding Flirt gehad dus ik laat me verassen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_167555544
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:32 schreef James1988 het volgende:
Wanneer moet een remproef worden gedaan, is dat elke keer dat er van cabine wordt gewisseld?
Ja.
pi_167555554
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:32 schreef James1988 het volgende:
Wanneer moet een remproef worden gedaan, is dat elke keer dat er van cabine wordt gewisseld?
Bij flirt, ja. (meeste materieel trouwens.)
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:36:16 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167555621
Ik heb het wel eens meegemaakt dat een trein uit Groningen (ICM) in Utrecht in vier minuten keerde en op tijd weer vertrok naar Gouda. Dat was binnen 4 minuten voor elkaar.

Het kan dus wel :P
pi_167555667
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:36 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het wel eens meegemaakt dat een trein uit Groningen (ICM) in Utrecht in vier minuten keerde en op tijd weer vertrok naar Gouda. Dat was binnen 4 minuten voor elkaar.

Het kan dus wel :P
Ja tuurlijk, als er een machinist klaar staat om zodra die trein stilstaat de cabine in te klimmen dan kun je gerust in 4 min klaar zijn. Maar is er maar één machinist die van achteren naar voren moeten lopen...
pi_167555683
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:36 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het wel eens meegemaakt dat een trein uit Groningen (ICM) in Utrecht in vier minuten keerde en op tijd weer vertrok naar Gouda. Dat was binnen 4 minuten voor elkaar.

Het kan dus wel :P
Waarschijnlijk stond dan de aflos al klaar bij binnenkomst te Utrecht. Als je zelf de kering moet doen (ook een van de veelgehoorde kritieken bij huidig dienstrooster) dan is het zo goed als onmogelijk en vertrekt het grootste deel al met vertraging.
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:39:48 #195
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167555712
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:36 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het wel eens meegemaakt dat een trein uit Groningen (ICM) in Utrecht in vier minuten keerde en op tijd weer vertrok naar Gouda. Dat was binnen 4 minuten voor elkaar.

Het kan dus wel :P
Mogelijk zat de passagierende machinist al in de achterop lopende cabine. Maar in je eentje dit in vier minuten als je nog 6 bakken moet terug lopen vraagt om fouten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_167556386
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:32 schreef James1988 het volgende:
Wanneer moet een remproef worden gedaan, is dat elke keer dat er van cabine wordt gewisseld?
de letterlijke tekst uit het Handboek:

quote:
2.1.5.6 Kleine remproef/rembeproeving
U neemt de kleine remproef bij:
a. treinstellen
• aan het begin van de treindienst op het beginstation;
• als de trein langer dan twee uur opgesteld heeft gestaan;
• na combineren of splitsen;
• bij verandering van de rijrichting;
• als de treinleiding verbroken is geweest;
• als u de trein niet van uw voorganger hebt overgenomenN

b. SLT
Bij SLT voert u een rembeproeving uit:
• Aan het begin van de treindienst op het beginstation.
• wanneer in het scherm rembeproeving van het diagnosesysteem N één of meerdere beproevingen
ongeldig zijn.
• na combineren of splitsen.

c. trek-duweenheden en trek-trektreinen
• aan het begin van de treindienst op het beginstation;
• als de trein langer dan twee uur opgesteld heeft gestaan;
• na loc wisselen;
• na uitzetten of bijplaatsen van rijtuigen (niet bij afhaken);
• bij verandering van de rijrichting;
• als de treinleiding verbroken is geweest;
• als u de trein niet van uw voorganger hebt overgenomenN.

d. getrokken reizigerstreinen
• als de trein langer dan twee uur opgesteld heeft gestaan;
• na loc wisselen;
• na uitzetten of bijplaatsen van rijtuigen (niet bij afhaken);
• als de treinleiding verbroken is geweest;
• als u de trein niet van uw voorganger hebt overgenomenN.
De specifieke werkwijze vindt u in de Materieelgids.

2.1.5.7 Kleine remproef na splitsen of combineren
U controleert de werking van de remmen:
• na splitsen: door het waarnemen van aanwijzing van de manometer remcilinder van het draaistel
onder de bediende cabine van het afgekoppelde treinstel;
• na combineren: van het eerste draaistel achter de combinatie na combineren waar de volledige
werking van de remmen kan worden waargenomen.

Bij SLT en FLIRT controleert u de werking van de remmen door het uitvoeren van de rembeproeving.
De specifieke werkwijze vindt u in de Materieelgids.

2.1.5.8 Kleine remproef bij één treinstel
U neemt de kleine remproef zoals voorgeschreven in de Materieelgids.

2.1.5.9 Kleine remproef bij kopmaken treinstellen en vaste stammen/combinaties
U neemt de kleine remproef door het waarnemen van aanwijzing van de manometer remcilinder van het
draaistel onder de te bedienen cabine, Bij SLT en FLIRT kan gebruikt worden gemaakt van het
diagnosescherm.
• Bij één treinstel neemt u de remproef in de voorop lopende cabine zoals in de materieelgids is
beschreven.
• Bij meerdere treinstellen en geen wijziging in de treinsamenstelling, of als de treinleiding niet
verbroken is geweest, neemt u de remproef zoals in de materieelgids is beschreven voor één
treinstel.

2.1.5.10 Kleine remproef bij getrokken treinen
U controleert de werking van de remmen bij het laatste van remmen voorziene voertuig of draaistel.

2.1.5.11 Kleine remproef bij kopmaken trek-duweenheden en trek-trektreinen
U neemt de kleine remproef door het waarnemen van aanwijzing van de manometer remcilinder van het
draaistel onder de te bedienen cabine.
  vrijdag 23 december 2016 @ 18:32:29 #197
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167556890
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Precies. Daarnaast vraag ik me oprecht af wat er zo erg is aan drie keer op een dag Zwolle-Utrecht vv te doen met een sprinter. Ik zou het wel tof vinden als het rondje om de kerk alleen per dag zou gelden trouwens, maar dat is dus iets waar denk ik best over te praten valt.
Het gaat niet alleen maar om het rondje om de kerk alleen. Maar ik kan me voorstellen als jij alleen maar rijd op die lijnen met veel overlast terwijl je collega elders op de mooie lijnen rijd kan ik me voorstellen dat je ontevreden bent.

Zo weet ik nog dat standplaats Den Haag op de zoetermeerlijn een rooster had waar je als beginneling alleen maar op dat lijntje reed. Juist de lijn met de meeste overlast terwijl je collega in Eindhoven daar sporadisch reed.

Dus ook de ovelast op bepaalde lijnen spelen een rol.

Vanaf ehv rijd ik ook bijna niets anders dan Tilburg -Uni/Weert en Deurne Nijmegen. Maar dat is toch iets anders dan datzelfde rijden in de omgeving Almere.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_167557043
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen maar om het rondje om de kerk alleen. Maar ik kan me voorstellen als jij alleen maar rijd op die lijnen met veel overlast terwijl je collega elders op de mooie lijnen rijd kan ik me voorstellen dat je ontevreden bent.
Lijkt me duidelijk dat er wat aan de overlast gedaan moet worden. Ga dáár dan om staken. Maar bleek dat uit de communicatie?

quote:
Zo weet ik nog dat standplaats Den Haag op de zoetermeerlijn een rooster had waar je als beginneling alleen maar op dat lijntje reed. Juist de lijn met de meeste overlast terwijl je collega in Eindhoven daar sporadisch reed.
Het lijkt mij trouwens oprecht handiger dat een collega uit Den Haag dat stuk rijdt dan een collega uit Aidshoven.

quote:
Dus ook de ovelast op bepaalde lijnen spelen een rol.
Ja, en ik ben eigenlijk zo'n klootzak omdat ik een hekel heb aan grijze stoeptegels dus. Ofzo.

quote:
Vanaf ehv rijd ik ook bijna niets anders dan Tilburg -Uni/Weert en Deurne Nijmegen. Maar dat is toch iets anders dan datzelfde rijden in de omgeving Almere.
Als reiziger heb ik in de afgelopen 2 jaar liever Amsterdam-Almere dan de overige routes denk ik :P
Bier.
  vrijdag 23 december 2016 @ 18:40:27 #199
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167557107
Hetzelfde zie je in Duitsland waar er onder S bahn machinisten een hoog ziekte percentage is. En de ICE machinisten ook nog eens neerkijken op die machinisten. Dit terwijl de ICE machinist van alle gemakken word voorzien en zelden te maken heeft met lastige reizigers
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_167557138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:40 schreef Cherna het volgende:
Hetzelfde zie je in Duitsland waar er onder S bahn machinisten een hoog ziekte percentage is. En de ICE machinisten ook nog eens neerkijken op die machinisten. Dit terwijl de ICE machinist van alle gemakken word voorzien en zelden te maken heeft met lastige reizigers
Het neerkijken is een eenvoudig op te lossen probleem. Geef ze minder salaris omdat de baan makkelijker is. Zo afgelopen.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')