abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport donderdag 22 december 2016 @ 19:47:20 #101
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167532241
Uit het NS Vervoersplan 2017:
quote:
NS wil haar verschillende reisplannersystemen vervangen door één integraal reisplannersysteem, en deze
aansluiten op alle afnemende NS-kanalen (waaronder de reisinformatie borden op het station, in de trein en
het internet). De klant merkt hier de volgende voordelen van:
- Een multimodaal reisadvies
- Eensluidende reisadviezen tussen NS Reizigers en NS International
- Alle internationale treinen van Europa (waardoor o.a. in de grensstreek betere reisadviezen gegeven zullen
worden)
Zouden ze zelf wat gaan bouwen of gaan ze Hafas gebruiken?


quote:
Samen met de vervoerders NMBS en Arriva en de andere stakeholders, waaronder de Provincie Limburg,
onderzoekt NS of zij een nieuwe verbinding tussen Aken en Luik via Maastricht in 2018/2019 kan realiseren.
Wat heeft NS met die verbinding te maken? Ze hebben zich daar nog nooit druk om gemaakt...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_167532419
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:47 schreef dennistd het volgende:
Uit het NS Vervoersplan 2017:

[..]

Zouden ze zelf wat gaan bouwen of gaan ze Hafas gebruiken?

[..]

Wat heeft NS met die verbinding te maken? Ze hebben zich daar nog nooit druk om gemaakt...
Zelf bouwen

Maastricht - Maastricht Grens valt onder Hoofdrailnet en dus NS
pi_167532476
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vast wel. En wat heeft de reiziger daaraan als hij op weg is naar zijn sollicitatiegesprek?
Die staat verdeeld over perron 1, 2 en 3. Hoezo?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_167532687
Het wordt vast niet gewaardeerd als ik dit in het bustopic post dus daarom maar hier:
http://www.kakhiel.nl/pos(...)cht-en-patricia-paay
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 december 2016 @ 20:17:55 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167533167
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het wordt vast niet gewaardeerd als ik dit in het bustopic post dus daarom maar hier:
http://www.kakhiel.nl/pos(...)cht-en-patricia-paay
_O- had ik gezien ja :') Hoort wel in het bussentopic hoor :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167534155
Omg ik realiseer me nu net pas naar aanleiding van een stukje op treinreiziger.nl waarom het handig zou kunnen zijn om om te roepen aan welke kant het perron komt. Wtf ben ik soms toch ook een gigantische faalhaas :|W
Bier.
pi_167534705
https://www.vvmc.nl/wp-co(...)tel.werklijnen-1.pdf

VVMC is tegen een betrouwbare dienstregeling (Geen dedicated personeel op ICd)
VVMC vertelt dat 67% ontevreden is (ben benieuwd naar de vraagstelling)
VVMC vermeld niet hoeveel % stakingsbereid is (Zal wel bijzonder laag zijn, anders melden zij het wel)
VVMC is niet bereid mee te denken aan een toekomstvast product voor BV NL maar vooral voor eigen hachje, zie ook het niet meedoen van andere bonden.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 december 2016 @ 21:07:20 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167535096
Kut VVMC
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167535335
Ik weet niet zo goed waarom maar ik word van dit soort berichten altijd zo kinderlijk enthousiast: http://www.railwaygazette(...)el-1-in-service.html
Bier.
pi_167535864
Jezus Christus, AnsaldoSeriousRequest krijgt hier wel echt een ernstige uppercut, maar niet ernstig genoeg:
http://www.railwaygazette(...)unhappy-chapter.html
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 december 2016 @ 21:52:34 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167537207
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Omg ik realiseer me nu net pas naar aanleiding van een stukje op treinreiziger.nl waarom het handig zou kunnen zijn om om te roepen aan welke kant het perron komt. Wtf ben ik soms toch ook een gigantische faalhaas :|W
Is er dan iets wat ik er nog steeds niet aan begrijp? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167537650
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:47 schreef dennistd het volgende:
Uit het NS Vervoersplan 2017:

[..]

Zouden ze zelf wat gaan bouwen of gaan ze Hafas gebruiken?

[..]

Wat heeft NS met die verbinding te maken? Ze hebben zich daar nog nooit druk om gemaakt...
Ja ze zitten al jaren te flirten met HAFAS om de huidige HPenterprise planner er uit te gooien. Dat is dus de huidigeplanner gebouwd door Eduard Tulp, die het verkocht heeft aan CVI dan EDS. NS heeft iig echt niet de capabiliteiten om iets zelf te maken, had het wel begin jaren 90 maar is dus verkocht.

Overigens wat je tussen de regels kan lezen is de haat-liefde relatie tussen NS en 42% dochter 9292. Multimodaal planner van NS is het vermoorden van 9292 :)
  donderdag 22 december 2016 @ 22:01:17 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167537723
Ik vind hem leuk :D


(het is een wervingscampagne voor treindienstleiders)
pi_167538129
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 21:59 schreef somoht het volgende:

[..]

Ja ze zitten al jaren te flirten met HAFAS om de huidige HPenterprise planner er uit te gooien. Dat is dus de huidigeplanner gebouwd door Eduard Tulp, die het verkocht heeft aan CVI dan EDS. NS heeft iig echt niet de capabiliteiten om iets zelf te maken, had het wel begin jaren 90 maar is dus verkocht.

Overigens wat je tussen de regels kan lezen is de haat-liefde relatie tussen NS en 42% dochter 9292. Multimodaal planner van NS is het vermoorden van 9292 :)
Op de hoeveelheid inhuur kan een extra team 'reisplanner bouwen' ook wel bij..
pi_167539034
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Op de hoeveelheid inhuur kan een extra team 'reisplanner bouwen' ook wel bij..
HAFAS is niet eens zo duur,. In vergelijking daarmee is 9292 als organisatie iig extreem duur (9292 kost 5,5 miljoen per jaar aan contributie vervoerders)
  donderdag 22 december 2016 @ 22:30:56 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167539072
Heeft Hafas ook informatie over bussen enzo? Ja toch?
pi_167540547
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:56 schreef b2py het volgende:
(Geen dedicated personeel op ICd)
Rondje om de kerk is saai, maar dedicated ICd is SAAAAAI :P
  Redactie Sport donderdag 22 december 2016 @ 23:13:16 #118
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167540911
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:30 schreef James1988 het volgende:
Heeft Hafas ook informatie over bussen enzo? Ja toch?
Wel de Duitse bussen voor het overgrote deel. Nederlandse bussen staan er eigenlijk niet in volgens mij, al zou dat met alle open data ook geen probleem moeten zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 december 2016 @ 23:13:44 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167540931
Iedereen zn werk is weleens saai. Gewoon kappen met janken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 december 2016 @ 23:15:57 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167541027
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:02 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Rondje om de kerk is saai, maar dedicated ICd is SAAAAAI :P
Ga maar eens 8 uur aan een stuk Zwolle - Kampen doen, dan praten we verder :D
  Redactie Sport donderdag 22 december 2016 @ 23:16:23 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167541051
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen zn werk is weleens saai. Gewoon kappen met janken.
Sommige lijnen heb ik ook wel eens teveel achter elkaar, maar daarom gaan staken :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 22 december 2016 @ 23:30:11 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167541547
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ga maar eens 8 uur aan een stuk Zwolle - Kampen doen, dan praten we verder :D
Voor de variatie kan Enschede Zwolle ook wel even toch :)

Zwolle-Roosendaal vv is toch niet perse saai. Ookal zou je het twee keer doen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167541632
quote:
3s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, staken is een recht. Maar zeuren dat je werk saai is en de onveiligheidstroefkaart spelen: nee. Oprotten, stelletje dreinende kleuters. Bij de lokale vervoerders wordt pas echt een rondje om de kerk gereden, en de ongelukken daar zijn tot nu toe niet te wijten geweest aan roodseinpassages of zo.
De lokale-vervoerders-doen-het-ook troefkaart hebben we nou zo onderhand ook wel een keer gezien. Slap argument. Je moet je eens voorstellen hoe het is voor een gemiddelde machinist. Twintig jaar terug reed diegene alle treinen in Nederland. Alle reizigerstreinen in ALLE uithoeken van het land. Alle goederentreinen. Alle werktreinen. Rangeren op emplacementen van noord tot zuid. Door bemoeienis van de politiek ( :r ), van regionaal tot Europees niveau, is dat werkpakket flink kleiner geworden. Goederentreinen en werktreinen zijn volledig afgestoten en daarmee is een HEEL groot deel van de variatie in het vak als machinist al verloren gegaan. 'Machinist' bestaat eigenlijk bijna niet meer, je bent tegenwoordig enkel machinist reizigers of machinist goederen, zelden beide.

Sinds een jaar of 15 vind men het nodig om kleine lijntjes aan te besteden, waardoor buitenlandse bedrijven als Arriva en Veolia opeens voet aan de grond kregen. Her en der verdwijnen steeds meer lijntjes en of het er nou allemaal werkelijk op vooruit gaat weet niemand. 'De punctualiteit is bij die bedrijven hoger', roept een enkeling misschien. Ja logisch als je enkel de punctualiteit tussen dode uithoek A en dode uithoek B mee hoeft te rekenen.
Hierdoor wordt het werkpakket nog maar kleiner en kleiner. Ieder jaar weer een beetje extra, want er gaat geen jaar voorbij dat er niet weer ergens een lijntje wordt afgesnoept. Van een eens zo gevarieerd vak blijft weinig meer overeind. Al helemaal sinds de introductie van het rondje om de kerk, iets waar het huidige dienstpakket vol van zit.

Beeld je maar eens iets dergelijks in voor wat betreft je eigen werk. Stel dat je 10 jaar terug bent aangenomen om de administratie te doen, de telefoon aan te nemen en de postzegels te plakken en je nu alleen dat laatste nog maar mag doen. Zou het plezier in je werk daarvan groter of kleiner worden? ;)
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 december 2016 @ 23:40:17 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167541870
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ga maar eens 8 uur aan een stuk Zwolle - Kampen doen, dan praten we verder :D
Ga jij het ff goedpraten mafkees :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 december 2016 @ 23:44:39 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167542022
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:33 schreef GlenSpey het volgende:

Sorry hoor, maar dit vind ik gewoon van A tot Z een slap huilverhaal. Als het je niet bevalt, staat het je vrij om ontslag te nemen en een leukere baan te zoeken. En om dan te gaan staken, terwijl er zat mensen zijn die je werk WEL kunnen, en willen, doen, dan zit je gewoon iedereen tegelijk in de weg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')