abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:16:56 #176
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_167297360
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

de gehele wereldgemeenschap heeft gefaald in deze casus en dutchbat was inderdaad op de voorlinie om de klappen op te vangen. of er een keuze was om anders te handelen dan dat ze hebben gedaan, kan ik niet zeggen uiteraard, maar dat ze erbij stonden ernaar keken terwijl de mannen en vrouwen werden gescheiden en afgevoerd is in mijn boekje meehelpen. dutchbat heeft misschien niet de kogels afgevuurd, maar heeft wel zeker meegeholpen aan de omstandigheden te creeeren waarin deze slachting kon worden uitgevoerd.
Dat is het hem nou juist, Dutchbat was kansloos door een samenloop van omstandigheden (geen luchtaanvallen meer op Mladic' troepen ondanks herhaalde verzoeken, gegijzelde Fransen en Britten, Nederlanders, een blokkade van de enclave, een belegering van de compound, informatie die de juiste plekken niet bereikte zoals laatst nog is gebleken) en heeft niet meegeholpen die omstandigheden voor de slachting door Mladic en co te creëren.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:30:57 #177
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_167297578
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 07:08 schreef Stabiel het volgende:
Niets mooier om te zien hoe al die Turkse islamisten op Twitter schuimbekkend over een genocide spreken. De val van Aleppo is een overwinning op alle Sunni supremacisten die de afgelopen vijf jaar de hoop hadden dat sultan Erdogan ze van het 'Alewitische juk' zou bevrijden om vervolgens een neo-Omajjadische (Ottomaanse) rijk te stichten op de ruïnes van Aleppo en Damascus.

De overwinning komt toe aan alle mannen, soennieten, christenen en sjiieten, die hun leven hebben gegeven in de strijd tegen religieus extremisme. Speciale dank gaat uit naar Rusland, Iran en Hezbollah die ondanks een felle militaire (logistiek, intelligentie, training) campagne van internationale (VS, UK, Frankrijk) en regionale (Turkije, Qatar, Saoedie) krachten standvastig bleven en de situatie 180 graden hebben weten om te draaien.

De overwinning in Aleppo gaat de geschiedenisboeken in als een overwinning op het religieuze kwaad.
Nou nee, niet bepaald.

Als het nou IS was die er zat had je een punt gehad, maar nu...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:32:49 #178
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_167297607
Mja laten we het weer over Syrië hebben. De VN claimt dat er 82 burgers in koelen bloede zijn doodgeschoten in Aleppo, vraag me af of ze er harde bewijzen voor hebben. Dat soort executies zijn ongehoord en het zijn keiharde verwijten.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:33:42 #179
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_167297620
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja echt heh, de genocide plegers huilen om een genocide. wat een grap!

met die logica zouden alle nederlanders ook hun bek moeten houden aangezien ze in bosnie de serven meehielpen aan de genocide. daarnaast hebben nederlanders een nog grotere smet op hun geweten dan bosnie, omdat ze als de nederlandse tak van de Ubermenschen de Duitsers hebben geholpen om de Untermenschen uit te roeien. nederland was een van de naties die met de duitsers in europa het meest hebben meegewerkt aan de uitroeingspolitiek van de joden.

maar ik kan me best voorstellen dat de kennis in nederland over wat het aandeel van de nederlanders in de genocide op de joden miniem is, omdat het niet iets is wat je als natie op je geweten wilt hebben en zodoende uit de geschiedenis boeken worden gelaten (net als de turken met de armeniers) of in ieder geval veel minder belicht wordt itt het minimale verzet dat enorm opgeblazen wordt. soldaat van oranje _O-

dan hebben we het alleen over de 20ste eeuw gehad. nee de nederlandse natie heeft een schoon geweten en kan met de vinger wijzen naar naties die fout zijn geweest in het verleden.

ik kan mij overigens niet voorstellen dat er naties zijn in de wereld die niet een vorm van volkerenmoord hebben gepleegd, aangezien oorlog per definitie volkerenmoord is.

wij mensen wijzen graag de vinger naar "de ander", maar durven zelf zelden in de spiegel te kijken, omdat dan ons gevoel van superioriteit teniet wordt gedaan, maar hey de ego is een lastig iets om te temmen ;)
Met het voornaamste verschil dat de Nederlanders daadwerkelijk toegeven dat het een grote puinhoop was en er hierdoor opzettelijk moslims zijn gedood.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_167297646
Schokkend. Ook de reacties hier. We staan erbij en kijken ernaar.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_167297653
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:32 schreef Szura het volgende:
Mja laten we het weer over Syrië hebben. De VN claimt dat er 82 burgers in koelen bloede zijn doodgeschoten in Aleppo, vraag me af of ze er harde bewijzen voor hebben. Dat soort executies zijn ongehoord en het zijn keiharde verwijten.
Hoezo ongehoord. Gebeurde in 2004 in Qamishlo toch ook al? Toen zwaaide Bashar ook al met de scepter.
NEE!
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:37:13 #182
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_167297667
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:36 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Hoezo ongehoord. Gebeurde in 2004 in Qamishlo toch ook al? Toen zwaaide Bashar ook al met de scepter.
Onacceptabel is een beter woord
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:37:22 #183
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_167297671
Iemand heeft OEW weer op zijn staart getrapt blijkbaar:

"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:39:16 #184
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_167297704
Ik vraag me trouwens wel af of een directe confrontatie tussen de TFSA en SAA nu op de loer ligt na de val van Aleppo.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_167297722
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:37 schreef Szura het volgende:

[..]

Onacceptabel is een beter woord
Bewijzen zullen ongetwijfeld wel later komen of ondergesneeuwd raken. Een heuse genocide is het sowieso niet maar er zitten echt wel genoeg paupers bij die 25.000 loyalisten inclusief NDF die genoeg haatgevoelens opgebouwd hebben over de afgelopen 5 jaar en nu stoom willen afblazen.
Zullen sowieso geen gasten van Radwan of TF zijn die mensen in koele bloeden afknallen, daar zijn ze te gedisciplineerd voor (ga ik van uit tenminste).

Geen enkele strijdende zijde is helemaal heilig in deze oorlog.
NEE!
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:41:12 #186
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_167297738
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 07:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Belachelijk weer de journaals in Nederland van vanochtend spreekt men van "misdaden in aleppo" door "het regime" en " veroverd" en dan iemand aan het woord laten die dit benadrukt..

terwijl er sprake is van vele tienduizenden in oost aleppo die nu hulp ,medicijnen en voedsel krijgen en daar weg kunnen" doordat Oost aleppo door de Syrische overheid is bevrijd van de bezetting door terroristen en jihadisten.

Hoezo is ons nieuwe gekleurd?? Heel erg triest hoe dit weer gebracht wordt en dat in een land dat er prat op gaat journalistieke onafhankelijkheid in hoog vaandel heeft staan... :N
Inderdaad. Net als dat kinderziekenhuis wat iedere dag gebombardeerd werd :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:42:36 #187
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_167297758
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:40 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Bewijzen zullen ongetwijfeld wel later komen of ondergesneeuwd raken. Een heuse genocide is het sowieso niet maar er zitten echt wel genoeg paupers bij die 25.000 loyalisten inclusief NDF die genoeg haatgevoelens opgebouwd hebben over de afgelopen 5 jaar en nu stoom willen afblazen.
Zullen sowieso geen gasten van Radwan of TF zijn die mensen in koele bloeden afknallen, daar zijn ze te gedisciplineerd voor (ga ik van uit tenminste).

Geen enkele strijdende zijde is helemaal heilig in deze oorlog.
Bovendien; als het leger daar inderdaad achtergebleven rebellen doodschiet, worden die vast ook als burgers gerekend.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:47:05 #188
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_167297829
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:40 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Bewijzen zullen ongetwijfeld wel later komen of ondergesneeuwd raken. Een heuse genocide is het sowieso niet maar er zitten echt wel genoeg paupers bij die 25.000 loyalisten inclusief NDF die genoeg haatgevoelens opgebouwd hebben over de afgelopen 5 jaar en nu stoom willen afblazen.
Zullen sowieso geen gasten van Radwan of TF zijn die mensen in koele bloeden afknallen, daar zijn ze te gedisciplineerd voor (ga ik van uit tenminste).

Geen enkele strijdende zijde is helemaal heilig in deze oorlog.
Dat laatste sowieso niet, alle zijden hebben zeer bloedige handen. Maar toch wordt het van de ene zijde veel minder belicht dan van de andere en dat blijft me storen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_167297932
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:47 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso niet, alle zijden hebben zeer bloedige handen. Maar toch wordt het van de ene zijde veel minder belicht dan van de andere en dat blijft me storen.
Het valt wel mee eigenlijk deze paar weken. UN en Kerry hebben ook openlijk verklaard dat rebellen het vuur openden op burgers die probeerden te vluchten en ze daarnaast ook als menselijk schild gebruikten.

Totaal andere toon dan een jaar terug eigenlijk. Dat was pas ongehoord. Toen waren Nusra en co nog gematigde baardapen. :')
NEE!
pi_167298575
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:33 schreef DustPuppy het volgende:

Met het voornaamste verschil dat de Nederlanders daadwerkelijk toegeven dat het een grote puinhoop was en er hierdoor opzettelijk moslims zijn gedood.
de turken zullen vroeg of laat ook inzien wat er binnen het ottomaanse aparaat ook is gebeurd namelijk volkeren moord. neemt niet weg dat de feiten uiteraard niet zo zwart/wit is zoals hier in het westen wordt afgebeeld en wordt vergeleken met de volkerenmoord op de joden. zo heeft het ottomaanse aparaat ook mensen ter dood veroordeeld die moorden hebben gepleegd op armeniers. merkwaardige stellingname van de ottomaanse staat als je stelt dat het uitroeien van de armiers de missie was, niet waar? om maar 1 voorbeeld te noemen.

het was erdogan die als premier zei dat er een armeense kwestie was. het was erdogan die als premier zei, dat er een koerden kwestie was. hij heeft geprobeerd om beide zware kwesties die geaard zijn, in de turks/ottomaanse geschiedenis en met name de turkse republiek, waarin ontkenning van de daden tegen de armeniers staatsbeleid werd, sterker nog "het ware de armeniers die volkerenmoord pleegden" wat ook een feit is, maar wat hier in het westen zelden wordt benoemd, omdat het beeld van "christelijke armeniers als slachtoffer van de mohammendaanse ottomanen" natuurlijk een frame is dat makkelijk te verkopen is. in plaats van de ingewikkelde omstandigheden waar hele volksstammen elkaar uitmoordden om er beter op te worden. zo krijg je geen goed vs kwaad beeld, dader vs slachtoffer.

alleen al als je kijkt naar syrie nu, wie is de dader en wie is het slachtoffer? kan je spreken van daders en slachtoffers? als je objectief kijkt naar dit afgrijselijke conflict, kan je anno 2016 niet tot een andere conclusie komen dan dat iedereen dader en iedereen slachtoffer is en dat niemand meer met een schoon geweten kan claimen dat zij het "goede" vertegenwoordigen in het conflict.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_167298595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:35 schreef truthortruth het volgende:
Schokkend. Ook de reacties hier. We staan erbij en kijken ernaar.
de reacties hier komen van mensen die thuis in nederland veilig achter hun pc zitten en juichen voor de assadisten alsof ze voor hun voetbal club juichen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_167298636
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:39 schreef DustPuppy het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of een directe confrontatie tussen de TFSA en SAA nu op de loer ligt na de val van Aleppo.
die hangt zeker in de lucht. dat de russen een "deal" hebben met de turken (waar het soort van op lijkt), betekent niet dat assad die deal steunt of zal blijven steunen als de omstandigheden veranderen. dat is het grootste gevaar imo, dat daar de clusterfuck tot kookpunt komt en all out oorlog wordt tussen de grote spelers in het conflict
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 13 december 2016 @ 12:34:45 #193
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_167298738
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

de reacties hier komen van mensen die thuis in nederland veilig achter hun pc zitten en juichen voor de assadisten alsof ze voor hun voetbal club juichen.
Er posten hier wel meer mensen dan alleen wat jij 'Assadisten' noemt. Wat is dat trouwens, een 'Assadist'?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_167298862
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:34 schreef Szura het volgende:

[..]

Er posten hier wel meer mensen dan alleen wat jij 'Assadisten' noemt. Wat is dat trouwens, een 'Assadist'?
de laatste paginas zijn er nauwelijks andere stemmen dan die van de assadisten die elkaar een high five geven. ga maar turven.

iedereen die assad graag in zijn paleis ziet zitten en zich daarvoor inzet of dat toejuicht.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_167298888
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja echt heh, de genocide plegers huilen om een genocide. wat een grap!

met die logica zouden alle nederlanders ook hun bek moeten houden aangezien ze in bosnie de serven meehielpen aan de genocide. daarnaast hebben nederlanders een nog grotere smet op hun geweten dan bosnie, omdat ze als de nederlandse tak van de Ubermenschen de Duitsers hebben geholpen om de Untermenschen uit te roeien. nederland was een van de naties die met de duitsers in europa het meest hebben meegewerkt aan de uitroeingspolitiek van de joden.

maar ik kan me best voorstellen dat de kennis in nederland over wat het aandeel van de nederlanders in de genocide op de joden miniem is, omdat het niet iets is wat je als natie op je geweten wilt hebben en zodoende uit de geschiedenis boeken worden gelaten (net als de turken met de armeniers) of in ieder geval veel minder belicht wordt itt het minimale verzet dat enorm opgeblazen wordt. soldaat van oranje _O-

dan hebben we het alleen over de 20ste eeuw gehad. nee de nederlandse natie heeft een schoon geweten en kan met de vinger wijzen naar naties die fout zijn geweest in het verleden.

ik kan mij overigens niet voorstellen dat er naties zijn in de wereld die niet een vorm van volkerenmoord hebben gepleegd, aangezien oorlog per definitie volkerenmoord is.

wij mensen wijzen graag de vinger naar "de ander", maar durven zelf zelden in de spiegel te kijken, omdat dan ons gevoel van superioriteit teniet wordt gedaan, maar hey de ego is een lastig iets om te temmen ;)
Ja, nou en? Punt blijft staan.
  dinsdag 13 december 2016 @ 12:42:19 #196
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_167298895
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:41 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Inderdaad. Net als dat kinderziekenhuis wat iedere dag gebombardeerd werd :')
En jij gelooft die eenzijdige propaganda? Wees blij dat de stad eindelijk bevrijd is en de mensen hun leven weer terug hebben na jarenlang gegijzeld te zijn door terroristen. Toen de Duitsers weggejaagd werden hier ,spraken we toch ook niet over alle misdaden van de Amerikanen en Canadezen, nee de nadruk lag terecht op de bevrijding. Zo hoort het ook! De stad is bevrijd en laten we nu met zn allen proberen die stad weer leefbaar te maken en de mensen te helpen die dat nodig hebben. Je mag best een keer vrolijk zijn en feest vieren als zon grote stad is bevrijd en al die mensen nu de hulp en voedsel krijgen die ze nodig hebben.

Als het aan de amerikanen gelegen had, had deze ellende nog jarenlang geduurd!!
  dinsdag 13 december 2016 @ 12:44:08 #197
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_167298943
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

de laatste paginas zijn er nauwelijks andere stemmen dan die van de assadisten die elkaar een high five geven. ga maar turven.

iedereen die assad graag in zijn paleis ziet zitten en zich daarvoor inzet of dat toejuicht.
Ik vind dat wel een erge versimpeling van alles. Je kan je niet voorstellen dat het bepaalde mensen weinig kan schelen waar Assad zit en dat het vooral gaat over een seculier Syrië vs. islamistische foute figuren?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_167298960
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:42 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja, nou en? Punt blijft staan.
in jouw jip en janneke kijk op zaken blijft ie inderdaad staan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_167299182
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:44 schreef Szura het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een erge versimpeling van alles. Je kan je niet voorstellen dat het bepaalde mensen weinig kan schelen waar Assad zit en dat het vooral gaat over een seculier Syrië vs. islamistische foute figuren?
ik vind het een simplificering waarin jij assad letterlijk citeert, met je "seculiere syrie vs islamitische foute figuren"
overigens gaat die vergelijking allang niet meer op, het is inmiddels al jaren gewoon "een proxy oorlog om belangen uitgevochten over de ruggen van syriers" ik denk dat dit volledig de lading dekt.
overigens denk jij dat die sjia milities die net zo hard "ALLAHU AKBAR" schreeuwen strijden voor een seculiere syrie of strijden voor "YAA ALLAH/YAA HUSSEIN/YAA ALI"? en als het even kan het martelaarschap. ook suleimani die door velen op handen wordt gedragen hier, is gewoon een jihadi, je kan geen officier in het iraanse leger zijn en geen jihadi zijn.
het zijn gewoon net zulke jihadis waarover de assadisten hier over lopen te huilen of heeft iran die deze mensen voornamelijk controleert een andere ideologie dan de islamstische sjia ideologie?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_167299220
Het ziet er naar uit dat ISIS de Tyfor airport belegerd heeft, de grootste SAA leger airport van Syrie.... Waar de fuck is SAA mee bezig in Homs??? Stuur die fucking Tigers!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')