abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:20:29 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182368687
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb een iets andere ervaring hoor, maar ik woon in omgeving Antwerpen, misschien dat dat scheelt :D
Ik heb 5 jaar in Brussel gewoond dus zodoende veel Vlaamse vrienden. Mijn ervaring is dat huren doorgaans eenheidsworst oplevert en zij die kopen, wonen steevast in paleisjes.
Resistance is futile.
pi_182390214
Prachtig!
  Lieve Belg maandag 8 oktober 2018 @ 20:45:58 #103
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_182398982
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 23:17 schreef Setheh het volgende:
Dat ziet er mooi uit! Wat voor een onderhoud ga je op den duur hebben met dat hout en hoe zal het verkleuren?

Verder een mooie laag isolatie die er tegenaan gaat; is de verwachting dat het 's winters dan warm is en 's zomers koel? Of gaat het huis, eenmaal opgewarmd bij een hittegolf, juist erg lang de warmte vast houden? (Ik geloof dat dit is was we hebben met de meeste Vinex wijken in Nederland. Lekker zweten in de zomer. ;))
Deze zomer is het relatief koel gebleven. Ik ga niet zeggen fris, maar toch merkbaar frisser dan de 30 graden die het buiten was.
Dat is het nadeel van alle isolatie heden dage. Je kan de warmte buiten houden, maar je kan ze evengoed binnen houden. En in de zomer is dat dan niet echt zo aangenaam :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 23:27 schreef bleiblei het volgende:
mooie materiaal keuze! Zie je niet veel maar het oogt erg stijlvol.
De architect gebruikt het hier in de omgeving wel meer. Een combinatie van hout en leien. Maar ook van grote betonvlakten als gevel. Dat laatste vind ik dan weer niet echt zo mooi.

quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:53 schreef Seven. het volgende:
veel minder snel geneigd om instapklare huizen te kopen en ze zien veel meer de mogelijkheden dan de noorderburen. Jullie houden echt niet van eenheidsworst, Vlamingen zijn wat betreft hun woningen echt veel meer gesteld op uniek, individueel,
De Vlaming heft nog altijd een baksteen in de maag. Veel liever een nieuwbouw op een groot stuk grond, dan ergens een "kleine" rijwoning.
Ik had enkel voorwaarden gesteld. Een rijwoning had ik geen probleem mee, maar wou wel een goede verbinding tussen de voor- en achterkant van de woning. Bij mijn zus is dat met een smalle gang en dat vind ik niet echt aangenaam. Ook is haar tuin met stadsmuren rondom van zo een vier a vijf meter hoog. Je zit afgesloten, maar ik heb een opgesloten gevoel daar. Komende van een huis dat uitzicht heeft over de velden, wou ik ook geen te grote stap maken.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg woensdag 31 oktober 2018 @ 20:17:07 #104
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_182863940
Nog eens een update plaatsen he :) Deze is van rond mei dit jaar.

Het is nog niet volledig te zien met de stelling die er nog voor staat, maar aan voor- en zijgevel zijn alle leien opgehangen. In de strook die vrij is, komt ook nog een strook met hetzelfde hout als achteraan.



Ook het dak wordt in dezelfde afwerking gedaan. De dakgoot is zo ook mooi verborgen van beneden. Geen uitstekende dakgoot meer.



Mijn buur heeft er van geprofiteerd om op hetzelfde moment ook zijn dak te laten vernieuwen. Op een dag was zijn dak ook helemaal klaar. Dit maakte het wel iets makkelijker om beiden daken mooi op elkaar aan te sluiten zonder lekken en zo.



En met alle stellingen langs de buitenkant weg is dit het resultaat. De oranje toilet box verpest het beeld een beetje maar het totaalbeeld is er wel :) Een mooie strakke look wat wel opvalt tussen de andere huizen met de bakstenen gevel die hier nog altijd standaard is.



En het zicht van achteraan de oprit. Mooie overgang van het naar de leien.

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_182864226
Gaaf! _O_
pi_182864310
Mooooi! Veel ruimte ook zo te zien.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 21:31:09 #107
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182865638
Echt super gaaf. Ik wil eigenlijk alweer je volgende update zien :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Lieve Belg woensdag 31 oktober 2018 @ 21:58:52 #108
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_182866174
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 21:31 schreef monsterd. het volgende:
Echt super gaaf. Ik wil eigenlijk alweer je volgende update zien :P
Wel, op de voorlaatste foto's zijn de ramen afgeplakt. Dat wil zeggen dat ze bezig zijn met het plakwerk binnen :D Een update van binnen de volgende keer :)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 2 november 2018 @ 00:02:13 #109
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_182889557
Gaaf!
  vrijdag 2 november 2018 @ 07:54:03 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182891989
Geweldig!
Resistance is futile.
pi_182892068
Supergaaf dat hout met de leien! En die achterpui _O_ . Hoe draait de zon eigenlijk? Krijg je het niet heul snel heul warm als de zon vol op die pui staat?
  vrijdag 2 november 2018 @ 08:09:09 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182892085
Echt supermooi! _O_
***
pi_182892096
Geen zonnepanelen trouwens? Dakhoek lijkt me ideaal. Of kwamen die panelen op de schuur te liggen?
pi_182894239
Wordt prachtig zeg. Heb je een foto/ detail van hoe de voorgevel grenst/ overloopt aan dat van de buren? Op het eind ook wel benieuwd/ nieuwsgierig naar een kleine kostenraming per onderdeel, als je dit wil verstreken *)
  Lieve Belg dinsdag 6 november 2018 @ 21:33:08 #115
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_182987698
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:06 schreef boerjanssen1 het volgende:
Supergaaf dat hout met de leien! En die achterpui _O_ . Hoe draait de zon eigenlijk? Krijg je het niet heul snel heul warm als de zon vol op die pui staat?
De zon komt 's ochtends op achteraan de tuin. Dus volop op het grote glas. En draait dan naar de zijkant van het huis.

Even illustreren met een oudere foto:


quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:11 schreef Vinniiee het volgende:
Geen zonnepanelen trouwens? Dakhoek lijkt me ideaal. Of kwamen die panelen op de schuur te liggen?
De dakhoek is ideaal maar staat haaks op het zuiden. De garage is daarvoor wel ideaal en is ook het plan om op termijn te doen. Omwille van budget nu nog niet gedaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:54 schreef poiuytr het volgende:
Wordt prachtig zeg. Heb je een foto/ detail van hoe de voorgevel grenst/ overloopt aan dat van de buren? Op het eind ook wel benieuwd/ nieuwsgierig naar een kleine kostenraming per onderdeel, als je dit wil verstreken *)
Daar heb ik niet direct een foto van, maar ga er dit weekend eens eentje maken. Als ik er nu 's avonds ben is het al te donker.

De kostenraming zou ik eens goed moeten uitdokteren. Heb nog een hoop papiertjes liggen die ik in mijn excel moet gooien. Ik moet wel zeggen dat er over het budget gegaan is. Ik ben gewoon een hoop dingen vergeten inrekenen en een andere hoop goed onderschat van wat het allemaal zou kosten.

Veel is zelf gedaan, maar een groot deel dan ook weer niet. Het was telkens een beetje de beslissing tussen het laten doen en iets duurder (maar dan wel minder btw), of het zelf doen en alles duurder inkopen en er wat langer over doen. Maar ook geen aanspreekpunt als er iets fout gaat.
Nu zijn de architect en de aannemers deels aansprakelijk en moet je in feite ook ergens kunnen in meerekenen. Mocht er ooit iets fout gaan, hopelijk niet uiteraard.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg maandag 19 november 2018 @ 21:24:04 #116
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_183252006
Even tijd voor een volgende update. Deze is van de tweede helft van mei. In die weken is de stukadoor langs gekomen.

Na de eerste dag waren bijna alle hoeklatten reeds geplaatst. Dat toont al direct met het volume dat de raamopeningen gaan krijgen.
De twee openingen hier zijn dezelfde openingen van de originele ramen. Het rechter raam is wel doorgetrokken tot de zijmuur omdat de trap daar staat.


Op de tweede dag was de slaapkamer boven de eerste ruimte die volledig gedaan was. Het deed ook deugd om daar een raam open te kunnen te zetten. Alle ramen waren afgeplakt, en met al die vochtige muren hing er toch een niet zo aangename geur in het huis.


En na enkele dagen werk zou je het bijna niet meer herkennen. De originele gevel volledig verdwenen achter de plaaster. In de linker deuropening komt een glazen deur naar de kleine inkomhal. Tussen de muur en de stalen kolom komt een 'keukeneiland' met de spoelbak, en rechts daarvan komt de andere helft van de keuken. Tussen de twee muren rechts komt de trap.


En een zicht naar achter toe. Om een idee te krijgen, de totale hoogte van het raam is ongeveer vier meter.


De bureauruimte boven. Hier heb je een hoop natuurlijk licht dat naar binnenkomt door de dakramen. En met de mogelijkheid om de ruimte later te verdelen in twee ruimten. Tussen beide ramen kan een valse wand geplaatst worden om een derde slaapkamer te creëren, mocht het ooit nodig zijn.


En ondertussen is ook het laatste hout aan de buitenkant van de gevel geplaatst. Daarmee is de strook van de voordeur ook afgewerkt. Daarmee is de buitenkant van het huis afgewerkt op een paar kleinere zaken na dan. *O*
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_183252517
So! _O_
Wat een verschil!

Even de eerste foto erbij terug gezocht.
Fraai hoor.👍
  Lieve Belg maandag 19 november 2018 @ 21:45:51 #118
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_183252603
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 21:42 schreef AnneX het volgende:
So! _O_
Wat een verschil!

Even de eerste foto erbij terug gezocht.
Fraai hoor.👍
Inderdaad. Even een vergelijking voor diegene die te lui zijn om de 'voor' foto op te zoeken:

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_183258628
quote:
En ondertussen is ook het laatste hout aan de buitenkant van de gevel geplaatst. Daarmee is de strook van de voordeur ook afgewerkt. Daarmee is de buitenkant van het huis afgewerkt op een paar kleinere zaken na dan. *O*
[ afbeelding ]
Tjoo dat hout en zwart doet 't goed! Van een enorm saai huis zo'n gaaf ding gemaakt :-)
  dinsdag 20 november 2018 @ 09:57:49 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183259730
Holy shit wat een prachtig huis! _O_
***
pi_183268379
Heel mooi uitgevoerd, daar heb je een goede aannemer te pakken :)
pi_183268554
Netjes!
pi_183280788
Wauw! Van een standaard (lelijk) huis aan de buitenkant zoiets moois maken! Mooi bedacht! Jammer dat zulke dingen in Nederland meestal niet mogen.
pi_183281074
erg fraai ^O^
  Milf zondag 25 november 2018 @ 20:36:03 #125
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_183368496
Wauw Jump!, wat een enorm verschil. Mooi geworden.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_183370736
Zijn de prijzen te vergelijken als met een soort zelfde huis/verbouwing in Nederland?
pi_183371119
Wauw!
  Lieve Belg donderdag 13 december 2018 @ 20:26:00 #128
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_183711183
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 21:53 schreef Cupasoep het volgende:
Zijn de prijzen te vergelijken als met een soort zelfde huis/verbouwing in Nederland?
Geen idee wat een dergelijk huis/verbouwing zou kosten in Nederland. Ik moet wel zeggen dat ik op bepaalde punten iets meer uitgegeven heb dan ik van plan was om toch een goed/beter resultaat te krijgen. Het is tenminste je eigen woonst, waar je toch enige tijd wilt in wonen :)

En dan ook nog even een nieuwe update :)

Tijd voor alles wat onder de grond moet komen. Veel geld voor wat uiteindelijk niet meer zichtbaar is, maar toch belangrijk is :D

Te beginnen met respectievelijk de regenwaterput, de infiltratieput en de septische put.



Maar die dag begon niet echt goed. Bij het uitbreken van de oude asfalten oprit, brak de bak al bij de eerste schep. Slijtage, dun geworden aan de kanten, en bij de eerste, goede kracht die op die plek komt, scheurt het volledig open. Dan maar de oprit uitscheppen met de kleine bak..



Gelukkig had de zoon van de aannemer die over en weer reed met de vrachtwagen om gerief af te voeren, ook de defecte bak meegenomen en laten repareren. Juist op tijd voor de grote putten.

In deze grote put komt de waterput te zitten. Het grondwaterniveau was niet bepaald hoog, maar toch net hoog genoeg voor onstabiele zijwanden. Je ziet de zijkant hier al inschuiven naar beneden toe.

Ik stond ondertussen klaar op de waterput, om hem vast te maken met de haak aan de kraan. Om geen tijd te verliezen.



Blijkbaar zijn we niet snel genoeg geweest, of was er toch meer water in de grond dan gedacht. De zijkant onder de afsluiting kwam een deel naar beneden. Maar de eerste schep aarde is al onderweg om terug snel op te vullen. Door het beetje inzakken van de zijkant staat de put ook een klein beetje uit lood, maar dat is niet erg op zich.



En op het einde van de dag lag ook alles klaar voor de volgende dag. Het aansluiten van de afvoeren, toiletten, en alles wat door de putten heen moet.



Ondertussen is er binnen ook niet stil gezeten. Daar is op het gelijkvloers de PUR isolatie gespoten. Hopelijk zijn alle leidingen geplaatst die geplaatst moesten worden!



Dat wil zeggen dat de vloerverwarming en de polybeton bijna aan de beurt zijn. Het is op een korte tijd enorm snel vooruit gegaan. Nadien is het terug wat trager gegaan, of toch tenminste iets minder zichtbaar.
Vloeren, stukadoor, deuren en ramen, ... dat zijn werken die natuurlijk goed opvallen als het vooruit gaat. Andere kleine zaken die veel tijd vergen vallen minder op.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 13 december 2018 @ 20:41:46 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183711755
Amen.
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 13 december 2018 @ 22:20:58 #130
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183715074
Wauw ! Dat is een best gave gevel qua aanzicht ! Al die putten in Belgie zijn verplicht ? Of is daar geen aansluiting op het openbare gemeente riool ? :?
  Lieve Belg donderdag 13 december 2018 @ 22:48:10 #131
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_183715928
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw ! Dat is een best gave gevel qua aanzicht ! Al die putten in Belgie zijn verplicht ? Of is daar geen aansluiting op het openbare gemeente riool ? :?
Yup, tegenwoordig zijn deze drie putten verplicht. De infiltratieput is er de laatste jaren ook bijgekomen.

De regenwaterput, zoals de naam ook zegt, voor al het regenwater. Deze gebruik ik onder andere voor de toiletten en de wasmachine. Al heb ik bij de laatste ook een aansluiting van het leidingwater (niet verbonden met elkaar, mag niet). Er is ook een aansluiting naar de tuin toe, om de plantjes te besproeien

De infiltratieput is een nieuwe put. Die moet tussen de overloop van de regenput komen en de riolering. Bij hevige regenval dient die put als een tijdelijke buffer om de riolen te ontzien. De inhoud van de put is afhankelijk van het dakoppervlak. Bij mij is enkel het dakoppervlak van de uitbreiding bekeken, en de oppervlakte van de garage. Die laatste wordt gehalveerd, omdat het niet aanzien wordt als deel van de woonst (losstaande garage).

De septische put is, jah, voor alles van de wc. Je hebt daar ook verschillende typen is. Een put puur voor alles wat van toilet en zo komt. Maar ook een septische put alle waters. Wat wil zeggen dat alles van afvoer: toilet, bad, douche, gootsteen, vaatwaas, afvoerputjes, ... langs die put passeert. Wat juist het praktische nut van die laatste is, geen idee. Volgens de regels heb ik een septische put alle waters moeten steken, wat ook gebeurd is. Maar ik kan er wel voor zorgen dat het een puur septische put wordt (mits wat buizen te verplaatsen uiteraard).

Even een kleine schets met behulp van deze foto: http://internix.be/huis/20180625/06.jpg

Links is de septische put, rechts de infiltratieput (de laagste) en de regenwaterput. Je ziet de regenwaterafvoer doorlopen naar de regenwaterput, er komt ook nog ergens een afvoer van achteraan bij ook (achterkant huis en garage).
Op de put komt nog een verhoog waarin de buizen dan verwerkt worden, en later het putdeksel op komt. Van de regenwaterput komt er dan nog een overloop naar de infiltratieput. Die heeft dan op zich weer een overloop klaarliggen (buis met 2 45graden bochten). Die loopt naar het rechtse inspectieput vooraan.
De linkse inspectieput is voor de overloop van de septische put.

Beide inspectieputten hebben elk een toevoer en afvoer. Er is ook een verbinding tussen beide putjes. Aangezien in de straat nog geen gescheiden rioleringsstelsel ligt, is de afvoer van het regenwater afgesloten, en zijn beide putjes met elkaar verbonden.
Alles loopt dus weg via de afvoer van het linkse putje naar de riool.

Indien er ooit een gescheiden stelsel zou komen, hoeft de gemeente maar hun buizen aan te sluiten, en de stop van de ene afvoer te verplaatsen naar de verbinding tussen beide putjes. En alles is dan gescheiden tot aan de riool. Nu is het tot aan de perceelgrens (verplicht).
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 14 december 2018 @ 08:41:33 #132
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_183720233
Mooie update weer. Wat een regels met die putten. Verbaasd van..
pi_183721879
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 08:41 schreef speedfightrage het volgende:
Mooie update weer. Wat een regels met die putten. Verbaasd van..
Vroeger toen mensen nog geen gemeentelijk rioolstelsel hadden, waren er ook vaak twee putten: de septische put en de zinkput. Overloopwater van de septische put verdween óf de sloot in, óf de zinkput in.

Soms was de septische put vol, dan werd ie leeggezogen door een putjesschepper en als mest over akkers verspreid..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183721901
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:48 schreef Jump het volgende:

De septische put is, jah, voor alles van de wc. Je hebt daar ook verschillende typen is. Een put puur voor alles wat van toilet en zo komt. Maar ook een septische put alle waters. Wat wil zeggen dat alles van afvoer: toilet, bad, douche, gootsteen, vaatwaas, afvoerputjes, ... langs die put passeert. Wat juist het praktische nut van die laatste is, geen idee. Volgens de regels heb ik een septische put alle waters moeten steken, wat ook gebeurd is. Maar ik kan er wel voor zorgen dat het een puur septische put wordt (mits wat buizen te verplaatsen uiteraard).
Ik dacht (maar weet niet zeker) dat de echte septische put achter de WC, geen chemicaliën aan kan en daardoor z'n werking verliest. Dus moet waswater en gootsteenwater e.d. om de echte vuilput heen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 14 december 2018 @ 14:15:35 #135
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_183725268
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Vroeger toen mensen nog geen gemeentelijk rioolstelsel hadden, waren er ook vaak twee putten: de septische put en de zinkput. Overloopwater van de septische put verdween óf de sloot in, óf de zinkput in.

Soms was de septische put vol, dan werd ie leeggezogen door een putjesschepper en als mest over akkers verspreid..
Weet nog dat hij bij mijn opa en oma er uitgehaald werd die septische put en werden aangesloten op het drukriool. De septische put was inderdaad aangesloten op de sloot voor de overloop.
  Lieve Belg dinsdag 22 januari 2019 @ 22:19:13 #136
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_184562218
Het is alweer van midden december geleden dat ik nog eens een update gegeven heb. De foto's lopen iets achter, maar dat heeft niet :)

De laatste foto was van de PUR isolatie op de vloer die gespoten was. Bij dat was het goed dat mijn vader juist eens langs kwam. Want ze gingen op het verdiep ook PUR spuiten, maar daar moest het niet. Zou veel werk geweest zijn om terug weg te halen!

Dus de volgende stap is de vloerverwarming. Je zou het niet zeggen, maar daar is bijna 600 meter aan buis in gegaan. Elke tien cm een buis, en dat loopt goed op.



En het deel van de keuken. Het loopt achter de hoek verder in de inkom en naar het toilet. De kleine douche in de slaapkamer vooraan is ook voorzien van vloerverwarming.



En waar dus alles naar toe gaat. Denk je in het begin: wat een mooie grote berging. Dan komt de elektriciteit, de verwarming, ventilatie, ... er nog allemaal bij. En op het einde van de rit mag je blij zijn als je een rekje kunt plaatsen :D



Nadat buiten alle leidingen in de grond geplaatst zijn, is ook steenpuin op de oprit opgevoerd. Het enige nadeel was het stof. En vandaag de kleine steentjes die in de schoenen blijven zitten op de gepolierde beton binnen.



Op het verdiep en in de slaapkamer vooraan is ook de chape aangebracht. Zo begint alles stilletjes aan mooi vorm te krijgen. Links buiten beeld is de bureau ruimte. Die kan ik later als het nodig mocht zijn, nog altijd in twee opdelen voor een extra (slaap)kamer te maken.
De linkse deur gaat naar de tweede slaapkamer. Al zal er nog niet direct een bed komen in te staan. Daar staat momenteel een groot rek vol met Lego in :D
De rechtse deur is voor de badkamer. Daar zal de inrichting ook nog wel even op zich laten wachten.



Maar ondertussen is op het gelijkvloers en buiten alles in gereedheid gebracht voor de polybeton. Maar dat is voor de volgende keer :)

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')