abonnement Unibet Coolblue
pi_166691350
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aan welke regels denk je ?
1 van de nieuwe regels ;
Elke bocht met uitloopstrook krijgt een marker/paaltje waar coureurs omheen moeten rijden om weer terug de baan op te gaan, voorbeeld zoals Monza en Montreal. Doe je dit niet = DriveThrough

Unsafe releases in pitstraat worden niet meer toegekend aan rijder maar aan team = x aantal punten aftrek in constructeurs kampioenschap

Een rijder mag/kan pas een melding doen van dangerous driving als zijn concurrent hem duidelijk heeft benadeeld, zoals tot vierkant geremde banden of x aantal seconden tot de benadeelde coureur weer op de baan is gekomen. De rijder die dan een melding aan zijn broek krijgt mag vrezen voor een straf in de pitstraat, drivethrough of stop&go. Zoals bij Vettel afgelopen race zit hij binnen 2 seconden weer op de baan, dus ik denk dan eerder aan een seconde of 10. Anders ga je het als benadeelde coureur snel faken om je concurrent een hak te zetten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 november 2016 @ 13:28:22 #177
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166691431
Al die regels voor de zogenaamde veiligheid Mogen weg van mij.

Die mensen zijn niet dom, ze gaan echt niet voor de lol met 300km/h vol bij iemand in de zijkant rijden. Iedereen heeft hersens, iedereen denkt na, dus al die regels die zogenaamd de veiligheid moeten verbeteren zijn eigenlijk "handcuffs" voor het echte racen.

Laat die mannen gewoon racen.

Ik zeg niet dat er geen regels moeten zijn, maar dat het een stuk minder kan is toch wel een feit.

Dat je niet 3x van je lijn moet wisselen tijdens het aanremmen snap ik, maar dat het nu niet eens 1x mag vind ik al bullshit. Als jij dat netjes kan uitvoeren moet je dat vooral doen. De actie van Vettel was niks mis mee, maar omdat juist hij zo hard heeft lopen zeuren kwam die regel er bijvoorbeeld. Elkaar beetje uitdagen, grenzen opzoeken, dat moet de F1 zijn.

Niet de optocht dat het nu is.
pi_166691462
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

Laten we beginnen met de Max-regel :)
Maar zoals in Japan, waardoor de regel is gekomen met Lewis en Max, was de actie van Max totaal niet gevaarlijk, daar zat nog een wagenruimte tussen. Dat moving under braking is in mijn ogen vrij makkelijk uit te dagen als aanvaller en dat je dan wat later remt en gelijk gaat miepen op de radio. Je rijdt nog? Mooi. Geen vierkante bandjes en moestuintjes in je sidepods? Klaag dan ook niet en trappen met dat hok.
pi_166691492
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:28 schreef Kyran het volgende:
Al die regels voor de zogenaamde veiligheid Mogen weg van mij.

Die mensen zijn niet dom, ze gaan echt niet voor de lol met 300km/h vol bij iemand in de zijkant rijden. Iedereen heeft hersens, iedereen denkt na, dus al die regels die zogenaamd de veiligheid moeten verbeteren zijn eigenlijk "handcuffs" voor het echte racen.

Laat die mannen gewoon racen.

Ik zeg niet dat er geen regels moeten zijn, maar dat het een stuk minder kan is toch wel een feit.

Dat je niet 3x van je lijn moet wisselen tijdens het aanremmen snap ik, maar dat het nu niet eens 1x mag vind ik al bullshit. Als jij dat netjes kan uitvoeren moet je dat vooral doen. De actie van Vettel was niks mis mee, maar omdat juist hij zo hard heeft lopen zeuren kwam die regel er bijvoorbeeld. Elkaar beetje uitdagen, grenzen opzoeken, dat moet de F1 zijn.

Niet de optocht dat het nu is.
Ja eens :Y
pi_166691514
Regels zoals beschreven in de sporting regulations en appendix l is niets mis mee.

Het is juist de interpretatie van de stewards waar het aan schort. Laten we beginnen met een vast panel van stewards (ervaren racers) die elke race de situatie beoordelen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166691555
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

Laten we beginnen met de Max-regel :)
Dat is geen regel maar een verduidelijking van een bestaande regel waar niets mis mee is.

Dat deze interpretatie weg mag ben ik het mee eens.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 16 november 2016 @ 16:10:09 #182
408813 crew  trein2000
pi_166694481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:31 schreef sasquatsch het volgende:
Regels zoals beschreven in de sporting regulations en appendix l is niets mis mee.

Het is juist de interpretatie van de stewards waar het aan schort. Laten we beginnen met een vast panel van stewards (ervaren racers) die elke race de situatie beoordelen.
Mee eens, een eenduidige interpretatie (wat alleen bereikt kan worden met vaste stewards) scheelt al een hele hoop.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_166694718
sjaak villeune heeft ook al gereageerd:

http://www.gpblog.nl/1185(...)aten-we-overdrijven/
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_166694905
Waarvan akte.
Jack does it in real time...
  woensdag 16 november 2016 @ 17:19:33 #185
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_166695943
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:24 schreef Meike26 het volgende:

[..]

1 van de nieuwe regels ;
Elke bocht met uitloopstrook krijgt een marker/paaltje waar coureurs omheen moeten rijden om weer terug de baan op te gaan, voorbeeld zoals Monza en Montreal. Doe je dit niet = DriveThrough

Unsafe releases in pitstraat worden niet meer toegekend aan rijder maar aan team = x aantal punten aftrek in constructeurs kampioenschap

Een rijder mag/kan pas een melding doen van dangerous driving als zijn concurrent hem duidelijk heeft benadeeld, zoals tot vierkant geremde banden of x aantal seconden tot de benadeelde coureur weer op de baan is gekomen. De rijder die dan een melding aan zijn broek krijgt mag vrezen voor een straf in de pitstraat, drivethrough of stop&go. Zoals bij Vettel afgelopen race zit hij binnen 2 seconden weer op de baan, dus ik denk dan eerder aan een seconde of 10. Anders ga je het als benadeelde coureur snel faken om je concurrent een hak te zetten.
Gewoon de uitloopstrook verkorten naar een maximaal breedte en dan gewoon weer een gravel trap.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_166696022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:21 schreef F1gamer het volgende:
sjaak villeune heeft ook al gereageerd:

http://www.gpblog.nl/1185(...)aten-we-overdrijven/
Goed objectief stukje ook wel. Alsof het van de FP komt.
Ja doei.
pi_166696038
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:21 schreef F1gamer het volgende:
sjaak villeune heeft ook al gereageerd:

http://www.gpblog.nl/1185(...)aten-we-overdrijven/
Leuk stuk door "Jacob". Wie is Jacob, is het waar? Lekker alle internetberichtjes voor waar aan nemen!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 november 2016 @ 17:41:58 #188
163650 Greys
pi_166696376
En zelfs al zou Sjak het echt gezegd hebben heeft ie gewoon gelijk. Hij zeikt Max niet af maar vindt gewoon dat men niet moet overdrijven met dat Sennagejubel. Niks mis mee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 16 november 2016 @ 17:42:46 #189
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_166696387
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:29 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Maar zoals in Japan, waardoor de regel is gekomen met Lewis en Max, was de actie van Max totaal niet gevaarlijk, daar zat nog een wagenruimte tussen. Dat moving under braking is in mijn ogen vrij makkelijk uit te dagen als aanvaller en dat je dan wat later remt en gelijk gaat miepen op de radio. Je rijdt nog? Mooi. Geen vierkante bandjes en moestuintjes in je sidepods? Klaag dan ook niet en trappen met dat hok.
Dit ja, en idem met Kimi. Als Max' verdedigende actie gevaarlijk is omdat hij zo laat nog beweegt, is de schuld net zo goed bij Kimi omdat hij al veeeeeeel eerder een aanvallende kant kon kiezen (Max mocht dan immers niet meer (geheel) terug naar de racelijn).
En laten we niet doen of Kimi iemand is die net komt kijken. Hij weet prima hoe Max rijdt, wat de regels zijn en hoe hij het zichzelf heel makkelijk had kunnen maken. Achteraf niet janken dus.

Het jammere aan dit seizoen is dat iedereen meteen erop duikt als Max iets vermeend fouts doet. Rijders, ex-coureurs en teams. Zij die zonder zonden zijn, werpe de eerste steen zou ik zeggen.
En hij heeft ze zondag even goed op hun nummer gezet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_166696454
Volgens mij wordt inhalen met moving under Braking praktisch onmogelijk.
  woensdag 16 november 2016 @ 17:46:30 #191
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_166696471
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:41 schreef Greys het volgende:
En zelfs al zou Sjak het echt gezegd hebben heeft ie gewoon gelijk. Hij zeikt Max niet af maar vindt gewoon dat men niet moet overdrijven met dat Sennagejubel. Niks mis mee.
"In Monaco stond er meer water op de baan".
Heb je daar een meetrapport van? :+
Of zit ie gewoon weer onzin uit te kramen. Banden waren toen ook slechter. Auto's gaan nu harder. Allemaal lood om oud ijzer, hij had ook kunnen zeggen "fantastische prestatie, niemand heeft hem dat nagedaan".

Van mij hoeft de vergelijking ook niet zo hoor, maar Sjak kan alleen maar negatief zijn over Max, en nu heeft ie toch 2 dagen héél hard na zitten denken om iets te zoeken. En dan komt ie met dit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_166696538
Is trouwens ergens de GP van Spanje nog volledig terug te kijken?
Moeten zij weten
pi_166696603
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

"In Monaco stond er meer water op de baan".
Heb je daar een meetrapport van? :+
Of zit ie gewoon weer onzin uit te kramen. Banden waren toen ook slechter. Auto's gaan nu harder. Allemaal lood om oud ijzer, hij had ook kunnen zeggen "fantastische prestatie, niemand heeft hem dat nagedaan".

Van mij hoeft de vergelijking ook niet zo hoor, maar Sjak kan alleen maar negatief zijn over Max, en nu heeft ie toch 2 dagen héél hard na zitten denken om iets te zoeken. En dan komt ie met dit.
Haters gonna hate.
  woensdag 16 november 2016 @ 17:55:19 #194
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_166696613
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Haters gonna hate.
Ze zijn bang ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 november 2016 @ 17:58:32 #195
192683 AMDB
Visionair.
pi_166696686
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

"In Monaco stond er meer water op de baan".
Heb je daar een meetrapport van? :+
Of zit ie gewoon weer onzin uit te kramen. Banden waren toen ook slechter. Auto's gaan nu harder. Allemaal lood om oud ijzer, hij had ook kunnen zeggen "fantastische prestatie, niemand heeft hem dat nagedaan".

Van mij hoeft de vergelijking ook niet zo hoor, maar Sjak kan alleen maar negatief zijn over Max, en nu heeft ie toch 2 dagen héél hard na zitten denken om iets te zoeken. En dan komt ie met dit.
Wat is er negatief aan zeggen dat de vergelijkingen met Senna overtrokken zijn?

Zegt Jacques ergens dat Max geen goede prestatie heeft geleverd?

Je interpretatievermogen is nogal gekleurd.
pi_166697142
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:41 schreef Greys het volgende:
En zelfs al zou Sjak het echt gezegd hebben heeft ie gewoon gelijk. Hij zeikt Max niet af maar vindt gewoon dat men niet moet overdrijven met dat Sennagejubel. Niks mis mee.
'Sjak' kan ook gewoon eens zeggen dat Max een prima race heeft gereden, je hoort hem namelijk alleen (en uitbundig!) over Max in het negatieve, de aanleiding hoeft maar heel klein te zijn en Sjak is er als de kippen bij om zijn ongezouten mening te geven.
Hij hoeft Max echt niet met Senna te vergelijken of hem de hemel in te prijzen, maar een klein complimentje voor afgelopen zondag zit er bij hem zelfs al niet in.
Sjak is een jaloerse zuurpruim, die m.i. geen podium verdiend voor zijn BS.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_166697252
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:20 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

'Sjak' kan ook gewoon eens zeggen dat Max een prima race heeft gereden,
Best kans dat 'ie dat gewoon gezegd heeft, maar dat dat niet in het artikel terecht gekomen is.
in a crowd you lose humanity
pi_166697463
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Best kans dat 'ie dat gewoon gezegd heeft, maar dat dat niet in het artikel terecht gekomen is.
Als ie het daadwerkelijk gezegd heeft doet men wel heel erg goed zijn best om dat te verstoppen. Je ziet het althans nergens terug, zelfs niet bij het bronartikel in Autosprint.
pi_166697563
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:20 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

'Sjak' kan ook gewoon eens zeggen dat Max een prima race heeft gereden, je hoort hem namelijk alleen (en uitbundig!) over Max in het negatieve, de aanleiding hoeft maar heel klein te zijn en Sjak is er als de kippen bij om zijn ongezouten mening te geven.
Hij hoeft Max echt niet met Senna te vergelijken of hem de hemel in te prijzen, maar een klein complimentje voor afgelopen zondag zit er bij hem zelfs al niet in.
Sjak is een jaloerse zuurpruim, die m.i. geen podium verdiend voor zijn BS.
Het 'artikel' ( :') ) zag er neit naar uit alsof het ook maar enige aandacht zou schenken aan nuance en positiviteit, en had 'Sjak's' geregelde negatieve tendens natuurlijk al lang als leidraad genomen.
Ja doei.
pi_166697948
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het 'artikel' ( :') ) zag er neit naar uit alsof het ook maar enige aandacht zou schenken aan nuance en positiviteit, en had 'Sjak's' geregelde negatieve tendens natuurlijk al lang als leidraad genomen.
I know, ik doel zelf ook niet zozeer op dit specifieke artikel, maar eerder in het algemeen, hoe 'Sjak' zich over Max uit in de media. Het wordt een beetje zielig...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')