1 van de nieuwe regels ;quote:
Maar zoals in Japan, waardoor de regel is gekomen met Lewis en Max, was de actie van Max totaal niet gevaarlijk, daar zat nog een wagenruimte tussen. Dat moving under braking is in mijn ogen vrij makkelijk uit te dagen als aanvaller en dat je dan wat later remt en gelijk gaat miepen op de radio. Je rijdt nog? Mooi. Geen vierkante bandjes en moestuintjes in je sidepods? Klaag dan ook niet en trappen met dat hok.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Laten we beginnen met de Max-regel
Ja eensquote:Op woensdag 16 november 2016 13:28 schreef Kyran het volgende:
Al die regels voor de zogenaamde veiligheid Mogen weg van mij.
Die mensen zijn niet dom, ze gaan echt niet voor de lol met 300km/h vol bij iemand in de zijkant rijden. Iedereen heeft hersens, iedereen denkt na, dus al die regels die zogenaamd de veiligheid moeten verbeteren zijn eigenlijk "handcuffs" voor het echte racen.
Laat die mannen gewoon racen.
Ik zeg niet dat er geen regels moeten zijn, maar dat het een stuk minder kan is toch wel een feit.
Dat je niet 3x van je lijn moet wisselen tijdens het aanremmen snap ik, maar dat het nu niet eens 1x mag vind ik al bullshit. Als jij dat netjes kan uitvoeren moet je dat vooral doen. De actie van Vettel was niks mis mee, maar omdat juist hij zo hard heeft lopen zeuren kwam die regel er bijvoorbeeld. Elkaar beetje uitdagen, grenzen opzoeken, dat moet de F1 zijn.
Niet de optocht dat het nu is.
Dat is geen regel maar een verduidelijking van een bestaande regel waar niets mis mee is.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Laten we beginnen met de Max-regel
Mee eens, een eenduidige interpretatie (wat alleen bereikt kan worden met vaste stewards) scheelt al een hele hoop.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:31 schreef sasquatsch het volgende:
Regels zoals beschreven in de sporting regulations en appendix l is niets mis mee.
Het is juist de interpretatie van de stewards waar het aan schort. Laten we beginnen met een vast panel van stewards (ervaren racers) die elke race de situatie beoordelen.
Gewoon de uitloopstrook verkorten naar een maximaal breedte en dan gewoon weer een gravel trap.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:24 schreef Meike26 het volgende:
[..]
1 van de nieuwe regels ;
Elke bocht met uitloopstrook krijgt een marker/paaltje waar coureurs omheen moeten rijden om weer terug de baan op te gaan, voorbeeld zoals Monza en Montreal. Doe je dit niet = DriveThrough
Unsafe releases in pitstraat worden niet meer toegekend aan rijder maar aan team = x aantal punten aftrek in constructeurs kampioenschap
Een rijder mag/kan pas een melding doen van dangerous driving als zijn concurrent hem duidelijk heeft benadeeld, zoals tot vierkant geremde banden of x aantal seconden tot de benadeelde coureur weer op de baan is gekomen. De rijder die dan een melding aan zijn broek krijgt mag vrezen voor een straf in de pitstraat, drivethrough of stop&go. Zoals bij Vettel afgelopen race zit hij binnen 2 seconden weer op de baan, dus ik denk dan eerder aan een seconde of 10. Anders ga je het als benadeelde coureur snel faken om je concurrent een hak te zetten.
Goed objectief stukje ook wel. Alsof het van de FP komt.quote:Op woensdag 16 november 2016 16:21 schreef F1gamer het volgende:
sjaak villeune heeft ook al gereageerd:
http://www.gpblog.nl/1185(...)aten-we-overdrijven/
Leuk stuk door "Jacob". Wie is Jacob, is het waar? Lekker alle internetberichtjes voor waar aan nemen!quote:Op woensdag 16 november 2016 16:21 schreef F1gamer het volgende:
sjaak villeune heeft ook al gereageerd:
http://www.gpblog.nl/1185(...)aten-we-overdrijven/
Dit ja, en idem met Kimi. Als Max' verdedigende actie gevaarlijk is omdat hij zo laat nog beweegt, is de schuld net zo goed bij Kimi omdat hij al veeeeeeel eerder een aanvallende kant kon kiezen (Max mocht dan immers niet meer (geheel) terug naar de racelijn).quote:Op woensdag 16 november 2016 13:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar zoals in Japan, waardoor de regel is gekomen met Lewis en Max, was de actie van Max totaal niet gevaarlijk, daar zat nog een wagenruimte tussen. Dat moving under braking is in mijn ogen vrij makkelijk uit te dagen als aanvaller en dat je dan wat later remt en gelijk gaat miepen op de radio. Je rijdt nog? Mooi. Geen vierkante bandjes en moestuintjes in je sidepods? Klaag dan ook niet en trappen met dat hok.
"In Monaco stond er meer water op de baan".quote:Op woensdag 16 november 2016 17:41 schreef Greys het volgende:
En zelfs al zou Sjak het echt gezegd hebben heeft ie gewoon gelijk. Hij zeikt Max niet af maar vindt gewoon dat men niet moet overdrijven met dat Sennagejubel. Niks mis mee.
Haters gonna hate.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
"In Monaco stond er meer water op de baan".
Heb je daar een meetrapport van?
Of zit ie gewoon weer onzin uit te kramen. Banden waren toen ook slechter. Auto's gaan nu harder. Allemaal lood om oud ijzer, hij had ook kunnen zeggen "fantastische prestatie, niemand heeft hem dat nagedaan".
Van mij hoeft de vergelijking ook niet zo hoor, maar Sjak kan alleen maar negatief zijn over Max, en nu heeft ie toch 2 dagen héél hard na zitten denken om iets te zoeken. En dan komt ie met dit.
Ze zijn bangquote:
Wat is er negatief aan zeggen dat de vergelijkingen met Senna overtrokken zijn?quote:Op woensdag 16 november 2016 17:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
"In Monaco stond er meer water op de baan".
Heb je daar een meetrapport van?
Of zit ie gewoon weer onzin uit te kramen. Banden waren toen ook slechter. Auto's gaan nu harder. Allemaal lood om oud ijzer, hij had ook kunnen zeggen "fantastische prestatie, niemand heeft hem dat nagedaan".
Van mij hoeft de vergelijking ook niet zo hoor, maar Sjak kan alleen maar negatief zijn over Max, en nu heeft ie toch 2 dagen héél hard na zitten denken om iets te zoeken. En dan komt ie met dit.
'Sjak' kan ook gewoon eens zeggen dat Max een prima race heeft gereden, je hoort hem namelijk alleen (en uitbundig!) over Max in het negatieve, de aanleiding hoeft maar heel klein te zijn en Sjak is er als de kippen bij om zijn ongezouten mening te geven.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:41 schreef Greys het volgende:
En zelfs al zou Sjak het echt gezegd hebben heeft ie gewoon gelijk. Hij zeikt Max niet af maar vindt gewoon dat men niet moet overdrijven met dat Sennagejubel. Niks mis mee.
Best kans dat 'ie dat gewoon gezegd heeft, maar dat dat niet in het artikel terecht gekomen is.quote:Op woensdag 16 november 2016 18:20 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
'Sjak' kan ook gewoon eens zeggen dat Max een prima race heeft gereden,
Als ie het daadwerkelijk gezegd heeft doet men wel heel erg goed zijn best om dat te verstoppen. Je ziet het althans nergens terug, zelfs niet bij het bronartikel in Autosprint.quote:Op woensdag 16 november 2016 18:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Best kans dat 'ie dat gewoon gezegd heeft, maar dat dat niet in het artikel terecht gekomen is.
Het 'artikel' ( ) zag er neit naar uit alsof het ook maar enige aandacht zou schenken aan nuance en positiviteit, en had 'Sjak's' geregelde negatieve tendens natuurlijk al lang als leidraad genomen.quote:Op woensdag 16 november 2016 18:20 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
'Sjak' kan ook gewoon eens zeggen dat Max een prima race heeft gereden, je hoort hem namelijk alleen (en uitbundig!) over Max in het negatieve, de aanleiding hoeft maar heel klein te zijn en Sjak is er als de kippen bij om zijn ongezouten mening te geven.
Hij hoeft Max echt niet met Senna te vergelijken of hem de hemel in te prijzen, maar een klein complimentje voor afgelopen zondag zit er bij hem zelfs al niet in.
Sjak is een jaloerse zuurpruim, die m.i. geen podium verdiend voor zijn BS.
I know, ik doel zelf ook niet zozeer op dit specifieke artikel, maar eerder in het algemeen, hoe 'Sjak' zich over Max uit in de media. Het wordt een beetje zielig...quote:Op woensdag 16 november 2016 18:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het 'artikel' ( ) zag er neit naar uit alsof het ook maar enige aandacht zou schenken aan nuance en positiviteit, en had 'Sjak's' geregelde negatieve tendens natuurlijk al lang als leidraad genomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |