de manometer kleurtjes voor hoofdreservoir en treinleiding zijn omgedraaid?quote:Op zondag 6 november 2016 00:38 schreef GlenSpey het volgende:
Over FLIRTs gesproken, welke kenner spot iets opvallends?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 november 2016 10:24 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de manometer kleurtjes voor hoofdreservoir en treinleiding zijn omgedraaid?
Nog even en we zijn helemaal niet meer nodigquote:Op zondag 6 november 2016 09:30 schreef MTL het volgende:
Automatische Fahr- und Bremssteuerung.
In Nederland is enkel de basisversie toegestaan: Je stelt een doelsnelheid (Vsoll) in, en zodra je tractie geeft zal de trein tot die snelheid accelereren en daarna de snelheid aanhouden. De trein/loc remt dus ook automatisch bij als-ie heuvel af gaat.
In Duitsland hebben ze nog twee versies, als ik het goed begrepen heb. Een versie waarbij enkel de acceleratie geregeld wordt (dus je moet zelf bijremmen) en een uitgebreide versie waarbij ook de doelsnelheid automatisch wordt ingesteld (bij LZB/ERTMS lijnen), met inachtneming van de Vmax, dus Vsoll=Vmax van het materieel en de plaatselijke snelheid op het traject. Hierbij zal de trein ook volledig automatisch optrekken en afremmen bij wissels, of stoppen voor rode seinen. Ook automatisch stoppen bij stations op de juiste positie (afhankelijk van treinlengte) behoort tot de mogelijkheden. Je stelt zelf wel nog de maximale hoeveelheid tractie in die gegeven mag worden door de computer (bij alle versies overigens), zodat het optrekken en remmen ook comfortabel verloopt.
Maar die uitgebreide versie is dus niet toegestaan in Nederland.
Oh jee, afgekeurd! Uit dienst halen!quote:Op zondag 6 november 2016 10:24 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de manometer kleurtjes voor hoofdreservoir en treinleiding zijn omgedraaid?
Geen idee, ik ken de Flirt nietquote:Op zondag 6 november 2016 10:41 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nog even en we zijn helemaal niet meer nodig
Klopt het dat als je dat AFB systeem niet instelt je maximum snelheid 1 km/u is?
dat krijg je ervan als je je o zo geweldige treinen van een betrouwbare Zwitserse fabrikant door een stel polen in elkaar laat schroevenquote:
Deze gedrochten?quote:Op zondag 6 november 2016 15:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die trams van AnsaldoBreda zijn totaal ruk...
Mag ik dat zeggen?
Ik geloof je zo. Natuurkunde had ik ingewisseld voor biologie, dus ik weet niets van dat soort dingenquote:Op zondag 6 november 2016 16:04 schreef James1988 het volgende:
Het maximale ampèrage (I) hangt af van het maximaal gevraagd vermogen (P) en de spanning op de bovenleiding (U).
Een Traxx kan maximaal 5,6 kW aan vermogen leveren, als je dat invult in de formule [i]I = P / U[/ip] volgt daaruit: I = 5600000 / 25000 = 224 A. Dat is het maximale ampèrage wat een Traxx trekt onder 25 kV.
Een Eurostar e320 heeft een vermogen van 16 MW, het maximale ampèrage is dus: 16000000 / 25000 = 640 A.
Heb je daar ook tijdens je opleiding helemaal niks over gehoord dan?quote:Op zondag 6 november 2016 16:50 schreef MTL het volgende:
[..]
Ik geloof je zo. Natuurkunde had ik ingewisseld voor biologie, dus ik weet niets van dat soort dingen
Tofquote:Maar het komt mij wel bekend voor, ook vanuit de Traxx. Ik zal de volgende keer er eens op letten hoe het is onder 25-27 kV.
En terecht dat je dat soort basiskennis moet wetenquote:Op zondag 6 november 2016 16:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je daar ook tijdens je opleiding helemaal niks over gehoord dan?
Bij NMBS hoef je niet eens op een sollicitatiegesprek te gaan als je weinig op hebt met natuurkunde. Ze hebben zelfs een syllabus gemaakt over dit soort dingen.
[..]
Tof
Waar gaat dit soort kennis je bij helpen dan als machinist?quote:Op zondag 6 november 2016 17:19 schreef b2py het volgende:
[..]
En terecht dat je dat soort basiskennis moet weten
Beetje basiskennis over waar je mee om gaat lijkt me wel essentieel, en tsja, het vakmanschap is er al niet meer bijquote:Op zondag 6 november 2016 17:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waar gaat dit soort kennis je bij helpen dan als machinist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |