abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 november 2016 @ 10:02:01 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_166448638
Lijkt een beetje op cruisecontrol zoals ik in de vrachtwagen heb. Ik stel de snelheid in (bijv. 85), en hij trekt door tot 85 (werkt pas boven de 30 km/h), en heuvel af remt het ook af (mag max. 5 km/h sneller, kan ik beperken tot max. 2 km/h sneller).
pi_166448692
Klopt, AFB is heerlijk in trainsimulator
pi_166448905
quote:
6s.gif Op zondag 6 november 2016 00:38 schreef GlenSpey het volgende:
Over FLIRTs gesproken, welke kenner spot iets opvallends?

[ afbeelding ]
de manometer kleurtjes voor hoofdreservoir en treinleiding zijn omgedraaid?
pi_166449060
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 10:24 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de manometer kleurtjes voor hoofdreservoir en treinleiding zijn omgedraaid?
:Y ^O^ :')
pi_166449151
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 09:30 schreef MTL het volgende:
Automatische Fahr- und Bremssteuerung.
In Nederland is enkel de basisversie toegestaan: Je stelt een doelsnelheid (Vsoll) in, en zodra je tractie geeft zal de trein tot die snelheid accelereren en daarna de snelheid aanhouden. De trein/loc remt dus ook automatisch bij als-ie heuvel af gaat.
In Duitsland hebben ze nog twee versies, als ik het goed begrepen heb. Een versie waarbij enkel de acceleratie geregeld wordt (dus je moet zelf bijremmen) en een uitgebreide versie waarbij ook de doelsnelheid automatisch wordt ingesteld (bij LZB/ERTMS lijnen), met inachtneming van de Vmax, dus Vsoll=Vmax van het materieel en de plaatselijke snelheid op het traject. Hierbij zal de trein ook volledig automatisch optrekken en afremmen bij wissels, of stoppen voor rode seinen. Ook automatisch stoppen bij stations op de juiste positie (afhankelijk van treinlengte) behoort tot de mogelijkheden. Je stelt zelf wel nog de maximale hoeveelheid tractie in die gegeven mag worden door de computer (bij alle versies overigens), zodat het optrekken en remmen ook comfortabel verloopt.
Maar die uitgebreide versie is dus niet toegestaan in Nederland.
Nog even en we zijn helemaal niet meer nodig :')
Klopt het dat als je dat AFB systeem niet instelt je maximum snelheid 1 km/u is?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 6 november 2016 @ 10:44:05 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166449186
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 10:24 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de manometer kleurtjes voor hoofdreservoir en treinleiding zijn omgedraaid?
Oh jee, afgekeurd! Uit dienst halen! :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166449220
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 10:41 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Nog even en we zijn helemaal niet meer nodig :')
Klopt het dat als je dat AFB systeem niet instelt je maximum snelheid 1 km/u is?
Geen idee, ik ken de Flirt niet :P
Bij de Traxx is het gewoon 0. Een van die stomme dingen (na een reset staat ie weer op 0). Wel de AFB aanzetten, maar vergeten te controleren welke doelsnelheid is ingesteld ;(
Ook zo'n leuke: met AFB ingeschakeld achteruit proberen te rijden (hint: dat lukt je niet, zo heeft een collega aan den lijven ondervonden :')).
Maar met de Traxx is vanuit de Traxx zelf de AFB niet verplicht (sterker nog, standaard staat het niet aan).
Eerst (met 1 loc) mochten we nog zonder AFB rijden, maar inmiddels (nu we met twee locs rijden) is het verplicht (e.e.a. heeft te maken met de maximale hoeveelheid tractie die gegeven mag worden en de infrastructuur. Die wordt door de AFB beperkt. Schijnbaar zijn twee Traxx locs iets te krachtig voor zes rijtuigjes :P).

[ Bericht 25% gewijzigd door MTL op 06-11-2016 10:52:22 ]
pi_166449490
tweemaal traxx sleurt 6 volledig geremde rijtuigen ook met speels gemak vooruit :+
pi_166452865
Gaat het alleen om dat of heeft het te maken met het niet afvallen van snelschakelaars in onderstations?
Bier.
pi_166453316
Tweemaal Traxx beperkt zichzelf tot 4000 Ampère onder 1,5 kV en als de lijnspanning dropt, zullen de locs automatisch afschakelen om de lijnspanning niet onder de kritieke waarde te laten zakken.
Altijd weer leuk echter als je net in dezelfde bovenleidingsgroep aan het optrekken bent als 3x ICM. Die hebben dat soort beperkingen niet, waardoor die vervolgens inderdaad de snelschakelaar van het onderstation er uit laten knallen als de machinist daarvan vol uitstuurt.

Onder 25 kV is echter de beperking niet aanwezig (overigens in het begin bij 1,5 kV ook niet, dan zit je nog niet aan de 4000A).
Daar zal dus de AFB de optreksnelheid beperken tot 0,5 m/s2.
  zondag 6 november 2016 @ 15:05:08 #36
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_166453412
Die trams van AnsaldoBreda zijn totaal ruk...

Mag ik dat zeggen?
  zondag 6 november 2016 @ 15:05:58 #37
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_166453430
Ja,dat mag ik zeggen...
pi_166453456
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2016 10:35 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

:Y ^O^ :')
dat krijg je ervan als je je o zo geweldige treinen van een betrouwbare Zwitserse fabrikant door een stel polen in elkaar laat schroeven :')
  zondag 6 november 2016 @ 15:07:50 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166453475
Onder 25 kV ga je die 4000A dan ook niet halen (I = P/U).

Her maximum is iets van 800A meen ik me te herinneren?
pi_166454184
Onder 25 kV is het uiteraard geen 4000A. Ik heb geen idee wat de daadwerkelijke limiet is voor 25 kV, daar ben ik nooit tegenaan gelopen.
De ampèremeter loopt inderdaad tot 800A, maar dat heb ik nooit gehaald.
  zondag 6 november 2016 @ 16:04:25 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166454776
Het maximale ampèrage (I) hangt af van het maximaal gevraagd vermogen (P) en de spanning op de bovenleiding (U).

Een Traxx kan maximaal 5,6 kW aan vermogen leveren, als je dat invult in de formule [i]I = P / U[/ip] volgt daaruit: I = 5600000 / 25000 = 224 A. Dat is het maximale ampèrage wat een Traxx trekt onder 25 kV.

Een Eurostar e320 heeft een vermogen van 16 MW, het maximale ampèrage is dus: 16000000 / 25000 = 640 A.
  zondag 6 november 2016 @ 16:13:42 #42
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166455006
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 15:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die trams van AnsaldoBreda zijn totaal ruk...

Mag ik dat zeggen?
Deze gedrochten? :P
doei
pi_166455862
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 16:04 schreef James1988 het volgende:
Het maximale ampèrage (I) hangt af van het maximaal gevraagd vermogen (P) en de spanning op de bovenleiding (U).

Een Traxx kan maximaal 5,6 kW aan vermogen leveren, als je dat invult in de formule [i]I = P / U[/ip] volgt daaruit: I = 5600000 / 25000 = 224 A. Dat is het maximale ampèrage wat een Traxx trekt onder 25 kV.

Een Eurostar e320 heeft een vermogen van 16 MW, het maximale ampèrage is dus: 16000000 / 25000 = 640 A.
Ik geloof je zo. Natuurkunde had ik ingewisseld voor biologie, dus ik weet niets van dat soort dingen :P
Maar het komt mij wel bekend voor, ook vanuit de Traxx. Ik zal de volgende keer er eens op letten hoe het is onder 25-27 kV.
  zondag 6 november 2016 @ 16:59:14 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166456079
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 16:50 schreef MTL het volgende:

[..]

Ik geloof je zo. Natuurkunde had ik ingewisseld voor biologie, dus ik weet niets van dat soort dingen :P
Heb je daar ook tijdens je opleiding helemaal niks over gehoord dan? :o

Bij NMBS hoef je niet eens op een sollicitatiegesprek te gaan als je weinig op hebt met natuurkunde. Ze hebben zelfs een syllabus gemaakt over dit soort dingen.
quote:
Maar het komt mij wel bekend voor, ook vanuit de Traxx. Ik zal de volgende keer er eens op letten hoe het is onder 25-27 kV.
Tof :Y
pi_166456623
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 16:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heb je daar ook tijdens je opleiding helemaal niks over gehoord dan? :o

Bij NMBS hoef je niet eens op een sollicitatiegesprek te gaan als je weinig op hebt met natuurkunde. Ze hebben zelfs een syllabus gemaakt over dit soort dingen.

[..]

Tof :Y
En terecht dat je dat soort basiskennis moet weten
pi_166456651
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 17:19 schreef b2py het volgende:

[..]

En terecht dat je dat soort basiskennis moet weten
Waar gaat dit soort kennis je bij helpen dan als machinist?
pi_166456861
Hoofdpijn krijgen :+
  zondag 6 november 2016 @ 17:40:38 #48
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_166457177
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 16:13 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Deze gedrochten? :P
[ afbeelding ]
Ja :'(
  zondag 6 november 2016 @ 17:41:35 #49
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_166457209
James, weet jij toevallig eeen stoelindeling te vinden van de ouigo? Ik heb al proberen te zoeken...
pi_166457284
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2016 17:20 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Waar gaat dit soort kennis je bij helpen dan als machinist?
Beetje basiskennis over waar je mee om gaat lijkt me wel essentieel, en tsja, het vakmanschap is er al niet meer bij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')