abonnement Unibet Coolblue
pi_166421625
quote:
Astrid Holleeder, de zus van topcrimineel Willem Holleeder, heeft in het geheim gewerkt aan een boek over haar leven en dat van haar criminele broer.
Het boek Judas ligt vanaf zaterdag in de winkel en schetst volgens Het Parool een onthutsend beeld van een gezin dat dertig jaar lang werd geterroriseerd, bedreigd en afgeperst door Willem Holleeder.

Willem Holleeder wordt door het Openbaar Ministerie vervolgd voor betrokkenheid bij een reeks moorden in de onderwereld en het beramen van moordaanslagen op zijn zussen Astrid en Sonja.

De zussen hebben in de rechtbank belastende verklaringen tegen hun broer afgelegd.
  vrijdag 4 november 2016 @ 21:48:59 #2
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166422851
Die wil ik lezen. :Y
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_166423095
Ik ook :Y kan wel eens een bestseller gaan worden.
pi_166423389
Ja, wel leuk om te lezen idd. Net als dat boek over Holleeder zelf paar jaar geleden, nog bij de ramsj gekocht voor een tientje.
I´m back.
  vrijdag 4 november 2016 @ 22:27:45 #5
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_166423862
Dikke kans dus dat z'n advocaat hier handig van gebruik zal maken om de geloofwaardigheid van de getuigen te ondermijnen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 november 2016 @ 22:47:37 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_166424372
AMSTERDAM - Willem Holleeder hangt nieuw onheil boven het hoofd, nu zijn zus Astrid in een morgen te verschijnen boek Judas alles onthult over de criminele handel en wandel van De Neus. De strafrechtadvocate, die jarenlang de vertrouweling leek van Willem, blijkt tussen 2012 en 2014 heimelijk vrijwel alle voor hem belastende gesprekken van haar broer over diens onderwereldpraktijken te hebben opgenomen. Het gaat om veel meer tapes dan tot nu toe bekend werd.



Astrid Holleeder schrijft in haar boek ook over de bemoeienis van haar broer bij de twee eerdere mislukte aanslagen op Heineken-ontvoerder Cor van Hout, die uiteindelijk in 2003 in Amstelveen werd geliquideerd. Ook verhaalt ze hoe ze haar broer maanden lang afluisterde en bekentenissen op band opnam over liquidaties van Willem Endstra, John Mieremet, Cees Houtman en Thomas van der Bijl.

Het microfoontje van de afluisterapparatuur zat verborgen in de kraag van de jas van Astrid Holleeder. Dit deed ze omdat Holleeder in de gesprekken met zijn zus altijd begon te fluisteren als hij het over de door hem gepleegde misdrijven had.

Plande liquidatie op zus
In Judas ook meer details over de door justitie verijdelde moordaanslag vanuit de EBI in Vught, waar Holleeder momenteel gedetineerd is. Hij plande een liquidatie op zijn zus Astrid, die sinds zij met justitie in zee ging vreest voor haar leven. Willem Holleeder wordt inmiddels verdacht van zes moorden en staat later deze maand opnieuw terecht in de zogeheten Vandros-zaak. Het belangrijkste bewijs tegen hem wordt geleverd door zijn zussen Sonja en Astrid en ex-vriendin Sandra den Hartogh.

Wat weinigen wisten, is dat Willem Holleeder zijn familie dertig jaar lang terroriseerde, afperste en bedreigde, precies zoals zijn alcoholistische vader – werknemer bij Heineken – de familie jarenlang had overheerst en mishandeld. Kinderen, vrouwen, aangetrouwde familie, tot aan moeder Stien toe: niemand ontkwam aan hun despotische gedrag.

Verbijsterende familiekroniek
Judas speelt zich af tussen 2012 en het heden, en is doorspekt met flashbacks naar spraakmakende gebeurtenissen in het verleden. Het is een verbijsterende familiekroniek waarin Astrid Holleeder een onthutsend portret schetst van een gezin dat sinds 1983 – het jaar van de Heineken-ontvoering – alleen nog maar een achternaam heeft: Holleeder. Ze beschrijft de impact van de ontvoering op alle familieleden, de verwijdering tussen de bloedgabbers Willem Holleeder en Cor van Hout (die in 2003 om het leven kwam), de bedreiging van Peter R. de Vries, liquidaties en afpersingen in het criminele milieu. Ook schrijft ze vrijuit over haar jeugd en haar moeder, de kinderen, haar ex-partners, haar werk als advocate en haar dubbelrol als consigliere van haar broer.



Door zich als vertrouweling op te stellen kon Astrid dicht in de nabijheid van haar broer verkeren, en hun gesprekken in het geheim opnemen, met maar één doel: hem levenslang geven.

http://www.telegraaf.nl/b(...)eeder_vertelt__.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 4 november 2016 @ 22:58:02 #7
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166424608
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 21:58 schreef Tuned22 het volgende:
Ik ook :Y kan wel eens een bestseller gaan worden.
4 sure.

Je zou zo'n broer hebben.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_166424659
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 22:58 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

4 sure.

Je zou zo'n broer hebben.
Nou idd :{
Tis nu bij Humberto trouwens.
pi_166424674
Zit een speelfilmpje aan te komen.
(Wrs een slechte film, waarbij je je wenkbrauwen weer optrekt.)
I´m back.
  vrijdag 4 november 2016 @ 23:09:50 #10
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166424897
was een boeiend stuk tv.

[ Bericht 94% gewijzigd door Villas__Rubin op 04-11-2016 23:24:50 ]
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 november 2016 @ 09:18:08 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_166427883
Als een testament en een verantwoording voor haar dochter. Daarom schreef Astrid Holleeder het boek Judas: Een familiekroniek, dat vandaag verschijnt. In het boek vertelt Astrid Holleeder over haar leven met haar broer, de crimineel Willem Holleeder. In twee interviews, met de Volkskrant en De Telegraaf, geeft de juriste alvast een voorproefje van haar kroniek over een familie waarin nooit werd gelachen.

In de Volkskrant beschrijft ze haar broer als een meedogenloze crimineel ,,die een schakeltje mist''. Daarin verschilt hij volgens haar van zijn voormalige vriend Cor van Hout, de man die samen met Holleeder 'meneer Heineken' ontvoerde en in 2003 om het leven kwam: ,,Cor was een gezellige jongen. Hij had joie de vivre. Niemand bij ons thuis kende dat", zegt ze. ,,Voor de mensen om hem heen was Cor zacht. De meeste criminelen doen wat ze doen vóór hun familie. Zodat zij goed kunnen leven. Wim niet. Die vernietigde juist zijn eigen omgeving.''

Door rechten te gaan studeren probeerde Astrid Holleeder zich los te maken van ,,een bezoedelde familiegeschiedenis, waaraan ik feitelijk part noch deel had. Ik was 17 toen Heineken werd ontvoerd en wist net als de rest van ons gezin van niets", aldus de voormalige vertrouwelinge van Willem Holleeder in De Telegraaf.

Schande
Ze vertelt ook over de tegenwerking van Justitie waarmee ze te maken kreeg. ,,Op de dag voor mijn beëdiging als advocaat kreeg ik bericht dat deze ceremonie waarop ik me zo had verheugd, niet door kon gaan. Het Openbaar Ministerie, in de persoon van toenmalig officier van justitie Fred Teeven, wilde niet dat ik advocaat werd. Ik zou een schande en een gevaar voor het vak zijn."

Over de toekomst maakt ze zich geen illusies. Ze weet hoe haar broer handelt. Terwijl Justitie het uitblijven van bezoek aan haar broer in de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught als iets positiefs beschouwt, ziet Astrid Holleeder dit heel anders. ,,Het betekent dat hij met iets bezig is, maar als er iets gebeurt kan zeggen: 'Ikke? Ik heb niet eens bezóék gehad!' En inderdaad kwam uit dat hij al in de EBI onze liquidatie aan het regelen was'', vertelt ze de Volkskrant. ,,Voor Wim geldt: wat je ziet, is niet wat er is. En geloof me; zodra hij wordt overgeplaatst naar een normaal regime, heeft hij onze liquidatie alsnog binnen twee weken geregeld."

http://www.ad.nl/binnenla(...)schakeltje~af1baa9e/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166427948
Leuk leesvoer voor de donkere dagen voor kerst.
pi_166427965
Toch heb ik er een dubbel gevoel over dat ze nu een boek uitbrengt.
pi_166428234
De naam 'Judas' wordt weer op een verkeerde manier geïnterpreteerd.
Over de levenswandel van Judas valt weinig negatiefs te zeggen. En in ieder geval was hij geen crimineel.

Bovendien zie ik Willem Holleeder straks geen zelfmoord plegen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 10:06:48 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166428254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 10:04 schreef Idisrom het volgende:
De naam 'Judas' wordt weer op een verkeerde manier geïnterpreteerd.
Over de levenswandel van Judas valt weinig negatiefs te zeggen. En in ieder geval was hij geen crimineel.

Bovendien zie ik Willem Holleeder straks geen zelfmoord plegen.
Zou ze zichzelf niet met die titel bedoelen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 november 2016 @ 10:10:27 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_166428284
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 10:04 schreef Idisrom het volgende:

Bovendien zie ik Willem Holleeder straks geen zelfmoord plegen.
Waarom niet? Deden de macho's Hemmingway en Hunter S. Thompson ook.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166428290
Maar goed, het blijft een gabber en een topcrimineel. (Voor RTL4 e.d.).
I´m back.
  zaterdag 5 november 2016 @ 10:27:27 #18
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_166428442
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:31 schreef potjecreme het volgende:
Toch heb ik er een dubbel gevoel over dat ze nu een boek uitbrengt.
Omdat?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_166428646
Hier nog een artikeltje uit de VK:

http://www.volkskrant.nl/(...)eten-haten~a4409241/
I´m back.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:23:01 #20
138479 999
Account verwijderen
pi_166429791
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:31 schreef potjecreme het volgende:
Toch heb ik er een dubbel gevoel over dat ze nu een boek uitbrengt.
Zelfde hier.
Appel valt niet ver van de ...broer.
Sonja getrouwd met Cor. Was al sinds jonge jaren geen fris ventje, die Cor.
Samen met Willem volop in de criminaliteit.
En Astrid zat met haar neus er bovenop.
En nu een 'bail out'.
Ik vind het makkelijk.
Gedurende haar hele leven had ze afstand van die man kunnen nemen.
Het is een mooi voorgesteld drama zo.
Dat hij zo gek is als een deur is geen twijfel aan.
Maar dat handjes in onschuld wassen vind ik wat gemakkelijk.
Boekje uitbrengen erover ook.
Plat is het. Ongepast.
Zeker gezien haar positie als die jaren.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:23:55 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166429802
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:31 schreef potjecreme het volgende:
Toch heb ik er een dubbel gevoel over dat ze nu een boek uitbrengt.
Ik heb hetzelfde. Je broer verraden (is nog te begrijpen) is een ding, maar er geld aan verdienen of er de publiciteit mee opzoeken is een tweede.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:26:17 #22
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166429833
Maakt niet uit. Wij hebben weer wat om van te smullen.

Maar zo in de openbaarheid treedt ze niet. Niemand weet hoe ze eruit ziet en ze verschijnt nooit in het openbaar.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_166429847
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde. Je broer verraden (is nog te begrijpen) is een ding, maar er geld aan verdienen of er de publiciteit mee opzoeken is een tweede.
Meh, als je jaren onder hem hebt geleden mag je er best ook iets postiefs van meepikken.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:28:10 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166429863
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:26 schreef Villas__Rubin het volgende:
Maakt niet uit. Wij hebben weer wat om van te smullen.

Maar zo in de openbaarheid treedt ze niet. Niemand weet hoe ze eruit ziet en ze verschijnt nooit in het openbaar.
Oh ze was niet bij Tan dus? Dat begreep ik.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:28:53 #25
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166429870
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oh ze was niet bij Tan dus? Dat begreep ik.
Nope. Dan heb je niet goed zitten opletten. _O-
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:30:13 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166429882
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:28 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Nope. Dan heb je niet goed zitten opletten. _O-
Inderdaad :9
pi_166429892
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:27 schreef mootie het volgende:

[..]

Meh, als je jaren onder hem hebt geleden mag je er best ook iets postiefs van meepikken.
Zo is dat, hopelijk kan ze met de opbrengst van het boek haar beveiliging of een compleet nieuw leven in een ver land betalen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:38:42 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166429979
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zo is dat, hopelijk kan ze met de opbrengst van het boek haar beveiliging of een compleet nieuw leven in een ver land betalen.
Zou jij het kunnen over bijvoorbeeld je zus?

Ik vraag me af of je je eigen familie zo openlijk het graf in moet schrijven. Blijft er niet ondanks alles, nog iets van liefde voor je broer?
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:40:06 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166429992
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zo is dat, hopelijk kan ze met de opbrengst van het boek haar beveiliging of een compleet nieuw leven in een ver land betalen.
Want ze heeft van geen cent geprofiteerd natuurlijk.. net als boxer..
Een nieuw leven in een ander land gaat het ook niet worden, dat moet je willen en kunnen, en de meeste willen de oude kerk blijven zien.. heimwee enzo

Ik snap wel dat ze een boek schrijft.. had ik ook gedaan, maar ik had er niet zo omheen gedraaid dat het gewoon goed geld opbrengt..
pi_166429998
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zou jij het kunnen over bijvoorbeeld je zus?

Ik vraag me af of je je eigen familie zo openlijk het graf in moet schrijven. Blijft er niet ondanks alles, nog iets van liefde voor je broer?
eehhh, liefde voor broer die je wil laten vermoorden? 8)7
Vraag hem eens hoeveel liefde hij voor zijn zus heeft
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 november 2016 @ 12:40:39 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_166430001
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zou jij het kunnen over bijvoorbeeld je zus?

Ik vraag me af of je je eigen familie zo openlijk het graf in moet schrijven. Blijft er niet ondanks alles, nog iets van liefde voor je broer?
Hij wilde haar uit de weg ruimen en ze weet niet beter of ze stond doodsansten uit voor hem.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:43:58 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166430050
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

eehhh, liefde voor broer die je wil laten vermoorden? 8)7
Vraag hem eens hoeveel liefde hij voor zijn zus heeft
Ook al heeft hij geen liefde voor haar: dat vind ik geen argument. Wel de vraag of je nog liefde kunt opbrengen voor iemand die jou uit de weg wil ruimen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:44:19 #33
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166430053
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zou jij het kunnen over bijvoorbeeld je zus?

Ik vraag me af of je je eigen familie zo openlijk het graf in moet schrijven. Blijft er niet ondanks alles, nog iets van liefde voor je broer?
:')
Wtf.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:44:41 #34
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166430062
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hij wilde haar uit de weg ruimen en ze weet niet beter of ze stond doodsansten uit voor hem.

:P
Ja dat is heel erg ja.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:45:51 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166430075
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:44 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

:')
Wtf.
Wat vind jij?
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:46:18 #36
138479 999
Account verwijderen
pi_166430081
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

eehhh, liefde voor broer die je wil laten vermoorden? 8)7
Vraag hem eens hoeveel liefde hij voor zijn zus heeft
Ze moet alleen niet doen alsof ze nu ineens een moreel kompas heeft.
De geschiedenis heeft aangetoond dat ze dat niet heeft.
En nu is haar broer ineens 'prime evil' .
Ik vind het slap, ongeloofwaardig.
Het kwaad(de stoornis van haar broer) keert gewoon nu tegen haar en dan komt ze opeens met morele praatjes aan.
Die tekst alleen al, 'Een valse hond sluit je op in een hok, of laat je inslapen'.
Die valse hond was nooit echt een probleem voor haar.
Dat ze nu doet voorkomen dat dit wel zo is, is een lachertje.
Slecht acteerwerk. De valse hond begint nu ook naar haar te grommen, en dat komt mevrouw niet uit.
Dat het naar anderen was, was geen probleem.
Hypocriet tot op het bot.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:47:00 #37
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166430090
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat vind jij?
Dat slachtoffers niet de aangewezen personen zijn om daders van liefde te voorzien.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:48:35 #38
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166430116
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:46 schreef 999 het volgende:

[..]

Ze moet alleen niet doen alsof ze nu ineens een moreel kompas heeft.
De geschiedenis heeft aangetoond dat ze dat niet heeft.
En nu is haar broer ineens 'prime evil' .
Ik vind het slap, ongeloofwaardig.
Het kwaad(de stoornis van haar broer) keert gewoon nu tegen haar en dan komt ze opeens met morele praatjes aan.
Die tekst alleen al, 'Een valse hond sluit je op in een hok, of laat je inslapen'.
Die valse hond was nooit echt een probleem voor haar.
Dat ze nu doet voorkomen dat dit wel zo is, is een lachertje.
Slecht acteerwerk. De valse hond begint nu ook naar haar te grommen, en dat komt mevrouw niet uit.
Dat het naar anderen was, was geen probleem.
Hypocriet tot op het bot.
Of jij hebt te weinig inlevingsvermogen om je voor te stellen wat er nodig is om in zo'n familie te leven, letterlijk overleven.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:52:56 #39
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166430154
Ik vind dat haar van belastinggeld beveiliging moet worden geboden. Zo'n monster opsluiten is gewoon geen afdoende maatregel.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:54:03 #40
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166430163
quote:
Persbericht naar aanleiding van publicatie boek A.A. Holleeder
Sinds hun introductie in de strafzaak tegen Willem Holleeder zijn de getuigen Holleeder en Den Hartog (zijn twee zussen en zijn ex-vriendin) enkele malen bij de onderzoeksrechter gehoord. Al vrij snel hebben zij geweigerd verdere vragen te beantwoorden, naar eigen zeggen wegens de positie van de toenmalig raadsman van de heer Holleeder, mr. Franken.Nadat ondergetekenden de verdediging om die reden hadden overgenomen is het verhoor voortgezet op 20 juli 2016.

Bij die gelegenheid heeft de getuige één vraag beantwoord, te weten of zij in haar verklaringen altijd de waarheid heeft gesproken. Het antwoord luidde ontkennend. Op de vervolgvraag waar zij wel de waarheid heeft gesproken en waar niet, heeft zij geweigerd antwoord te geven nu dat gevolgen zou kunnen hebben voor een strafzaak waarin zij zelf verdachte is geweest.

Zij heeft vervolgens geen enkele aanvullende vraag meer beantwoord. De andere twee getuigen hebben bij monde van hun advocaat (alle getuigen hebben dezelfde advocaat) laten weten hetzelfde standpunt in te nemen.Het Openbaar Ministerie is gevraagd de getuigen de garantie te geven dat zij niet zullen worden vervolgd wanneer zij naar waarheid verklaren.

Daarover is het Openbaar Ministerie nu al sinds 20 juli 2016 met de getuigen in overleg c.q. onderhandeling. Ondanks vele verzoeken van de verdediging én van de onderzoeksrechter weigert het Openbaar Ministerie inzicht te geven in de stand van zaken, of antwoord te geven op de vraag waarom het zo lang duurt voordat de door hen ingebrachte getuigen naar waarheid kunnen gaan verklaren.

Vanuit die korte voorgeschiedenis is het opmerkelijk dat er nu een dik boek lijkt te liggen van één van de getuigen waarin deze (wel) haar verhaal doet. Daarnaast verschijnen er vandaag diverse publicaties in de media waarin aandacht wordt besteed aan dat verhaal waarbij geen sprake is geweest van enige mate van wederhoor.

De bereidheid om in deze lopende strafzaak de versie van één partij aan te nemen en weer te geven zonder kritische vragen te stellen en zonder te willen onderzoeken wat de andere kant van het verhaal is, blijkt opnieuw verbazingwekkend groot.Wij spreken de hoop uit dat met deze publicatie en alle uitlatingen in de media de getuigen vanaf nu weer mee zullen werken aan de verhoren en bereid zullen zijn hun verhaal ook op dat podium te doen waar het in een rechtszaak thuis hoort, te weten bij de rechter.

Het is vervolgens aan die rechter om, na iedereen aan het woord te hebben gelaten en na afweging van alle relevante feiten en omstandigheden, een oordeel te vellen over de beschuldigingen aan het adres van de heer Holleeder.De raadslieden, Sander Janssen en Robert Malewicz http://vlinderscrime.nl/

quote:
Ziet Astrid Holleeder niet een héél klein beetje spoken?

De eerste rookwolken zijn een beetje opgetrokken. Wat valt op? Allereerst dat Het Parool het stokje heeft overgenomen van NRC Handelsblad, met een voorpublicatie. In de gedrukte versie van NRC zie ik helemaal niets, er is alleen een kort bericht op de website van de krant, door Jan Meeus. Waar is dat fout gegaan? In de vorige ronde stond NRC vooraan, samen met De Telegraaf. Als media-offensief is het onovertroffen, de lancering van Judas, het boek van Astrid Holleeder. Maandagavond komt Peter de Vries in RTL Late Night de zaak toelichten.

Wat ik ervan gelezen heb, is fascinerend. Ik geloof ook best dat er een grote kern van waarheid in zit, maar het is hoe dan ook: háár verhaal. Bizar, in Het Parool, het stuk over ‘Wandelen met De Neus.’ Waarbij Willem Astrid en Sonja meeneemt naar een donker bos, waar hij een kuil zou hebben gegraven voor Cor (‘de Judas’). Een toneelspelletje om Sonja over te halen het adres van Cor aan hem te verklappen. Bij dit soort verhalen ben ik vooral benieuwd welke draai Willem hier zelf aan zou geven. Bevestigt hij dat hij samen met zijn zussen in dat bos is geweest? Als beiden dat verklaren, moet hij van goeden huize komen om dat onderuit te halen en er iets ander van te maken. De vraag is wel: laten de zussen zich hier ooit nog over ondervragen, in het kader van het proces tegen Holleeder? Uit de gang van zaken met de verhoren blijkt dat ze niet erg meewerken om ‘de waarheid’ boven tafel te krijgen.

Ik heb het er eerder over gehad: het lijkt een Griekse tragedie. Met vooral een cruciale rol voor Astrid: jarenlang heeft ze Willem met alles bijgestaan. Aan het boek van Auke Kok, over De Jonge Holleeder, werkte ze mee om een zo positief mogelijk beeld van haar broer te schetsen. Tot de omslag kwam en de broer ineens een monster werd. Met, laten we dat ook even in het oog houden, als directe aanleiding ruzie over de erfenis van Cor van Hout. Het goud. Hebben we ’t eerder over gehad, zie ook het vorige bericht.

Ik denk dat weinig mensen het onterecht zullen vinden als Willem Holleeder de rest van zijn leven in gevangenschap doorbrengt. Of het juridisch gezien bewezen kan worden dat hij betrokken is geweest bij welke liquidatie dan ook, is een andere vraag, maar er heerst een breed gedeelde overtuiging dat hij op z’n minst de hand heeft gehad in enkele liquidaties in de Nederlandse onderwereld.

Astrid is er erg van overtuigd dat hij ook de derde en fatale aanslag op Cor van Hout op zijn geweten heeft. Daar ben ik wat minder van overtuigd. Ik zie het motief nog steeds niet. Dat hij bij de eerste twee aanslagen in het kamp zat (Klepper-Mieremet) dat die beraamde, staat vast. Ik had het idee dat hij zelf daarbij niet zo’n rol speelde, maar hij heeft het in elk geval ook niet tegen kunnen of willen houden.

In een van de kranten staat een stukje over hoe Astrid beëdigd zou worden als advocaat, maar dat dat van hogerhand (Fred Teeven) werd tegengehouden: iemand met deze broer kan geen advocaat worden. Wat mij al die jaren heeft verbaasd (en nog steeds): waarom ze de naam Holleeder heeft aangehouden. Ze had de naam van haar echtgenoot kunnen nemen, had er geen haan naar iets gekraaid. Was dat dan toch een soort trots op de familienaam, ook al was die zo besmet?

Uiteraard was er op deze termijn geen gelegenheid voor tegengas. Alle Neuzen wijzen naar één kant. De advocaten konden het boek nog niet lezen. Misschien maandag, bij RTL Late Night, dat in elk geval deze slag in de media-oorlog glansrijk heeft gewonnen. Ik neem aan dat De Wereld Draait Door en Pauw ook in de race zijn geweest.

De indruk die je krijgt uit wat er nu beschikbaar is, is vooral die van een familiedrama, met één tiran, met een aardje naar zijn vaartje. Die de hele boel terroriseert en manipuleert. Dat wordt overtuigend en indringend beschreven en op basis van de ervaringen van anderen met Holleeder mag je ervan uitgaan dat hier een behoorlijk grote kern van waarheid in zit.

Waar het voor mijn gevoel over de top gaat, is bij de angst en de dreiging die Astrid en de anderen zeggen nog steeds te ervaren. Die zogenaamde liquidatiepoging vanuit de gevangenis, met de Antilliaanse medegedetineerde, kan mijns inziens als totale nonsens worden beschouwd. Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat Astrid en Sonja en wie dan ook echt iets te vrezen hebben van Willem, behalve dat hun verhaal in de rechtszaal onderuit wordt gehaald. Nu een moordaanslag op iemand van die familie zou wel het domste zijn wat je kunt verzinnen. Nog afgezien van de vraag of dat logistiek haalbaar is en of er iemand voor te vinden zou zijn.

Het lijkt mij dat op dit punt de paranoia een beetje heeft toegeslagen. Ik ben ook niet heel erg onder de indruk van de meeste tapgesprekken. Het is een manier van omgaan met elkaar waar honden geen brood van lusten en waar je van alles van kunt zeggen, maar neem die fragmenten waarin Holleeder te horen is als hij tegen Sonja tekeergaat, en die iedereen heeft kunnen horen. Daar word ik eerlijk gezegd niet koud of warm van. Ik heb de indruk dat Sonja daar evenmin heel erg van onder de indruk was: ze kende dit al.

Kortom: een bizarre familie en een interessant boek, maar nu wordt het tijd dat de dames hun verantwoordelijkheid nemen en gewoon gaan meewerken aan het proces en vragen gaan beantwoorden over feitelijke dingen. Je kunt het boek zien als ‘trial by media’, maar ik vraag me af of dit het voor Holleeder zoveel erger maakt. Je kunt het ook overdrijven en ik begin er lichtjes naar te neigen dat dit eerder averechts gaat werken.

Op de foto, uit Het Parool (en uit het boek): Cor van Hout met de zussen Astrid en Sonja.
http://www.misdaadjournal(...)klein-beetje-spoken/
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:17:50 #41
138479 999
Account verwijderen
pi_166430423
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:48 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Of jij hebt te weinig inlevingsvermogen om je voor te stellen wat er nodig is om in zo'n familie te leven, letterlijk overleven.
Kom bij mij niet met die praatjes aan.
Ik heb zelf nogal wat meegemaakt met een heel moeilijke vader.
Dus ik weet er ALLES van.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:20:11 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166430458
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:47 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat slachtoffers niet de aangewezen personen zijn om daders van liefde te voorzien.
Het is wel familie. Geen wildvreemde.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:26:17 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166430546
Beetje raar: uit de teksten van Zolderkamer blijkt dat Cor van Hout de judas is...
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:37:47 #44
138479 999
Account verwijderen
pi_166430722
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Beetje raar: uit de teksten van Zolderkamer blijkt dat Cor van Hout de judas is...
Beiden zijn niet fris achter de oren, Willem of Cor.

Ik vind dat als dit je familie is, je gewoon er niet meer mee moet omgaan.
Die optie heeft Astrid nooit voor gekozen.
Ze bleef dicht bij Holleeder.
Tot hij ook naar haar dreigend werd.En dan ineens drama maken.
Dat is gewoon niet geloofwaardig.

Ik heb zelf bv er voor gekozen geen contact meer te hebben met mijn vader.
Dat was voor het eerst toen ik 13 jaar was.
Daarna nog wel eens geprobeerd , om te zien of er verbetering was(lees matiging in uiten)..
Maar die man heeft een grammofoonplaat in zijn hoofd a la een idioot als Khomeiny, waar je niks mee kan.
Dan moet je gewoon beseffen, dit gaat niks worden.
Hij verandert niet.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:43:57 #45
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166430801
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is wel familie. Geen wildvreemde.
Des te erger.
pi_166430859
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is wel familie. Geen wildvreemde.
Zou jij een criminele, moordende broer de hand boven het hoofd houden? Tenzij ingegeven door angst.
pi_166430869
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:37 schreef 999 het volgende:

[..]

Beiden zijn niet fris achter de oren, Willem of Cor.

Ik vind dat als dit je familie is, je gewoon er niet meer mee moet omgaan.
Die optie heeft Astrid nooit voor gekozen.
Ze bleef dicht bij Holleeder.
Tot hij ook naar haar dreigend werd.En dan ineens drama maken.
Dat is gewoon niet geloofwaardig.

Ik heb zelf bv er voor gekozen geen contact meer te hebben met mijn vader.
Dat was voor het eerst toen ik 13 jaar was.
Daarna nog wel eens geprobeerd , om te zien of er verbetering was(lees matiging in uiten)..
Maar die man heeft een grammofoonplaat in zijn hoofd a la een idioot als Khomeiny, waar je niks mee kan.
Dan moet je gewoon beseffen, dit gaat niks worden.
Hij verandert niet.
Volgens mij kunnen wij ons echt niet voorstellen hoe de situatie was. De angst, de dreiging etc.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:50:51 #48
138479 999
Account verwijderen
pi_166430904
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:48 schreef mootie het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen wij ons echt niet voorstellen hoe de situatie was. De angst, de dreiging etc.
Ze wist dondersgoed wie hij was.
Alles om hem heen ging dood.
Was geen probleem blijkbaar, tot de bal ook naar haar gekaatst werd.
Moet ik met zo iemand medelijden hebben.

Nee.
Zij denkt alleen maar aan haar eigen hachje.
Voor zulke mensen heb ik geen begrip.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:52:36 #49
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166430925
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:50 schreef 999 het volgende:
Voor zulke mensen heb ik geen begrip.
Je bent gewoon niet bij machte om je in haar situatie te verplaatsen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:00:57 #50
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166431054
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:52 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je bent gewoon niet bij machte om je in haar situatie te verplaatsen.
Precies...

Altijd zo lekker simpel en makkelijk, jezelf overal maar op projecteren en vanuit die positie dan over andermans situatie oordelen :')
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:14:18 #51
138479 999
Account verwijderen
pi_166431252
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:52 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je bent gewoon niet bij machte om je in haar situatie te verplaatsen.
Jij weet niets over mij. Ik gaf je al 'iets' aan, wat je duidelijk niet opgepakt hebt.
Maar je oordeelt wel over mij.

En dan zeg jij tegen mij dat ik niet bij machte ben in haar te verplaatsen?
In die zin ben ik dat niet, want zij is een ander persoon dan ik ben.

Maar zo kan je vuiligheid altijd wel goedpraten niet?
Omdat zij iets op een bepaalde manier beleefd, neemt dat niet weg dat het heel fout is wat zij doet, en gedaan heeft.
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:15:07 #52
138479 999
Account verwijderen
pi_166431268
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:00 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Precies...

Altijd zo lekker simpel en makkelijk, jezelf overal maar op projecteren en vanuit die positie dan over andermans situatie oordelen :')
Dooddoeners waarmee je zelfs een rechter buiten spel kan zetten.
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:46:26 #53
138479 999
Account verwijderen
pi_166431744
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:00 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Precies...

Altijd zo lekker simpel en makkelijk, jezelf overal maar op projecteren en vanuit die positie dan over andermans situatie oordelen :')
Je kunt ook de moeite nemen om dat stuk van Zolderkamer te lezen, en met name dit:

" Met vooral een cruciale rol voor Astrid: jarenlang heeft ze Willem met alles bijgestaan. Aan het boek van Auke Kok, over De Jonge Holleeder, werkte ze mee om een zo positief mogelijk beeld van haar broer te schetsen. Tot de omslag kwam en de broer ineens een monster werd. Met, laten we dat ook even in het oog houden, als directe aanleiding ruzie over de erfenis van Cor van Hout. Het goud. Hebben we ’t eerder over gehad, zie ook het vorige bericht."
pi_166431996
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:23 schreef 999 het volgende:

[..]

Zelfde hier.
Appel valt niet ver van de ...broer.
Sonja getrouwd met Cor. Was al sinds jonge jaren geen fris ventje, die Cor.
Samen met Willem volop in de criminaliteit.
En Astrid zat met haar neus er bovenop.
En nu een 'bail out'.
Ik vind het makkelijk.
Gedurende haar hele leven had ze afstand van die man kunnen nemen.
Het is een mooi voorgesteld drama zo.
Dat hij zo gek is als een deur is geen twijfel aan.
Maar dat handjes in onschuld wassen vind ik wat gemakkelijk.
Boekje uitbrengen erover ook.
Plat is het. Ongepast.
Zeker gezien haar positie als die jaren.
Helemaal mee eens!
en
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde. Je broer verraden (is nog te begrijpen) is een ding, maar er geld aan verdienen of er de publiciteit mee opzoeken is een tweede.
Hier heb ik ook niks aan toe te voegen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 november 2016 @ 15:21:04 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_166432090
AMSTERDAM - De advocaten van Willem Holleeder noemen het ’opmerkelijk’ dat zijn zus Astrid haar verhaal wel doet in een boek, terwijl ze hun vragen niet wilde beantwoorden in de rechtszaal. Raadslieden Sander Janssen en Robert Malewicz hopen dat zij en Holleeders andere zus Sonja „vanaf nu weer mee zullen werken aan de verhoren en bereid zullen zijn hun verhaal ook op dat podium te doen waar het in een rechtszaak thuishoort, te weten bij de rechter.”



De zussen van Holleeder hebben belastende verklaringen tegen hem afgelegd. Justitie vervolgt hem voor betrokkenheid bij diverse liquidaties in de onderwereld. Eerder zat hij celstraffen uit voor de ontvoering van Freddy Heineken en voor afpersing.

Janssen en Malewicz herinneren eraan dat de zussen voor de rechtbank niet wilden ingaan op vragen van de verdediging. Vooral Sonja Holleeder kan dan zichzelf belasten, omdat het zou kunnen gaan over de erfenis van haar vermoorde criminele echtgenoot Cor van Hout.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_opmerkelijk___.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 5 november 2016 @ 15:53:41 #56
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_166432474
Slimme keuze nog. Dankzij de opbrengst van dat boek lekker in het buitenland wonen.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  zaterdag 5 november 2016 @ 15:55:28 #57
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166432488
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Zou jij een criminele, moordende broer de hand boven het hoofd houden? Tenzij ingegeven door angst.
Verraden EN er geld aan verdienen is wel het andere uiterste.
pi_166432498
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 15:53 schreef Ingolstadt het volgende:
Slimme keuze nog. Dankzij de opbrengst van dat boek lekker in het buitenland wonen.
Daar waande John Mieremet zich ook veilig.
  zaterdag 5 november 2016 @ 15:58:13 #59
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166432519
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 15:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Daar waande John Mieremet zich ook veilig.
Van Mieremet was bekend dat hij in Thailand woonde.
  zaterdag 5 november 2016 @ 15:59:07 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166432531
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 15:56 schreef Toefjes het volgende:

Daar waande John Mieremet zich ook veilig.
Wat een leven moet dat zijn. Elke dag zou je laatste kunnen zijn, altijd over je schouder moeten kijken, altijd op je hoede zijn. Elke cent die ze verdient aan die eikel van een broer van haar, is met bloed, zweet en tranen meer dan terecht verdiend.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:01:08 #61
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_166432547
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 15:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Daar waande John Mieremet zich ook veilig.
Je bent inderdaad nergens 100% veilig. Wat een kutleven. ;(
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_166432553
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 november 2016 15:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat een leven moet dat zijn. Elke dag zou je laatste kunnen zijn, altijd over je schouder moeten kijken, altijd op je hoede zijn. Elke cent die ze verdient aan die eikel van een broer van haar, is met bloed, zweet en tranen meer dan terecht verdiend.
Je zou er inderdaad een stijve nek van krijgen, van dat omkijken. Soms vind ik het leven wat saai, maar in dit licht is dat best prettig. Erg benieuwd naar het boek, misschien vragen aan de Sint en roetveegpiet.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:08:40 #63
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_166432611
Ik heb vanochtend wat previews gelezen in de Volkskrant. Een stuk was niet te lezen, zo slecht was het geschreven. Geen boek wat ik zou kopen, maar als het in de bibliotheek te lenen is, zou ik dat wel doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:19:35 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166432716
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:43 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Des te erger.
Dat bedoelde ik niet. Familie is niet hetzelfde als een vreemde. Ik kan me niet voorstellen dat je dat wel zo ziet.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:21:22 #65
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166432730
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Zou jij een criminele, moordende broer de hand boven het hoofd houden? Tenzij ingegeven door angst.
Natuurlijk heel moeilijk voor te stellen dit. Maar hem de hand boven het hoofd houden, nee. Een boek over hem en mijn idiote familie zou ik daarentegen niet snel doen. Om daar geld aan te verdienen... nee...

En nu lees ik dat Mw. Holleeder heel terughoudend was tijdens de rechtszaak maar de antwoorden wel in haar eigen boek geeft. Tja... klinkt ook niet zo zuiver...
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:23:53 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166432756
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:19 schreef Boca_Raton het volgende:

Dat bedoelde ik niet. Familie is niet hetzelfde als een vreemde. Ik kan me niet voorstellen dat je dat wel zo ziet.
Dus als je bloedeigen broer je jarenlang in zijn waanzinnige, onvoorspelbare macht heeft, je dankzij hem vreest voor het leven van jezelf en van je geliefden, moet je hem nog steeds met liefde en respect bejegenen? Dan is deze afrekening de druppel?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:27:18 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166432797
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus als je bloedeigen broer je jarenlang in zijn waanzinnige, onvoorspelbare macht heeft, je dankzij hem vreest voor het leven van jezelf en van je geliefden, moet je hem nog steeds met liefde en respect bejegenen? Dan is deze afrekening de druppel?
Wat ik begrijp is dat zij jarenlang heel close met hem was. Dus die dreiging zal toen wel hebben meegevallen. Pas na een omslagpunt ergens, richtte zijn woede zich tegen haar. Het is dus niet altijd zo tragisch geweest.
pi_166432827
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat ik begrijp is dat zij jarenlang heel close met hem was. Dus die dreiging zal toen wel hebben meegevallen. Pas na een omslagpunt ergens, richtte zijn woede zich tegen haar. Het is dus niet altijd zo tragisch geweest.
Ik geloof dat je ergens een paar stukjes gemist hebt.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:30:01 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166432840
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:27 schreef Boca_Raton het volgende:

Wat ik begrijp is dat zij jarenlang heel close met hem was. Dus die dreiging zal toen wel hebben meegevallen. Pas na een omslagpunt ergens, richtte zijn woede zich tegen haar. Het is dus niet altijd zo tragisch geweest.
Dan heb je dat toch echt verkeerd begrepen. Ze heeft al die tijd onder zijn tirannie gestaan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166432896
Pa Holleeder heeft ook een flinke bijdrage geleverd aan het ontsporen van zijn zoon, zo begrijp ik uit het interview.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:35:10 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166432915
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan heb je dat toch echt verkeerd begrepen. Ze heeft al die tijd onder zijn tirannie gestaan.
Ik lees dit niet expliciet in wat er hier in dit topic over staat. Het kan beide zijn: dat ze er voordeel van had en daarom close was met hem of dat hij haar dwong.
pi_166432940
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
Pa Holleeder heeft ook een flinke bijdrage geleverd aan het ontsporen van zijn zoon, zo begrijp ik uit het interview.
Dat was wel een tekenend stukje. Dat een van de meiden als 8-jarige oid ging logeren bij een vriendinnetje. Het vriendinnetje riep ' papa komt thuis' en het Holleerdermeisje dook in elkaar en wilde vluchten. En zag toen dat een papa ook gezellig thuis kan komen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:37:40 #73
138479 999
Account verwijderen
pi_166432942
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan heb je dat toch echt verkeerd begrepen. Ze heeft al die tijd onder zijn tirannie gestaan.
Zegt ze nu, nu het haar zo uitkomt.
En jij slikt het voor zoete koek.
Criminelen hebben een hele makkelijke aan mensen die zo makkelijk geloven.

De geschiedenis bewijst dat ze wel erg behulpzaam was om dat onder de noemer 'onder druk' te scharen.
En Sonja trouwen met Cor, onder druk?
Die naïviteit over deze dames... waarom..
Omdat het vrouwen zijn?
Die zijn kunnen erg geslepen zijn wat betreft hun voordeeltjes.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:38:42 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166432956
De geschiedenis bewijst vooral dat haar broer een doorgesnoven, doorgedraaide machtswellusteling is die nergens voor terugdeinst.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:40:14 #75
138479 999
Account verwijderen
pi_166432972
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:38 schreef Copycat het volgende:
De geschiedenis bewijst vooral dat haar broer een doorgesnoven, doorgedraaide machtswellusteling is die nergens voor terugdeinst.
Ja maar dat neemt niets weg van dat zijn zusjes daar geen afstand van namen.

Tot ze zelf doelwit worden.
Gevalletje ikke ikke totdat het ze te heet onder de voeten word.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:41:15 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166432980
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:40 schreef 999 het volgende:

Ja maar dat neemt niets weg van dat zijn zusjes daar geen afstand van namen.

Tot ze zelf doelwit worden.
Gevalletje ikke ikke totdat het ze te heet onder de voeten word.
Slikken en doorgaan of niet slikken en doodgaan. Lastige keuze ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:41:33 #77
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166432984
Het feit dat ze zo weinig of bijna niets hebben gezegd in die rechtszaak, waarom zou dat zijn? Enkel en alleen om die dingen voor in het boek te bewaren?
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:42:20 #78
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166432994
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Slikken en doorgaan of niet slikken en doodgaan. Lastige keuze ...
Maar waar staat dat, dat ze hem hielp jarenlang, tegen haar wil in? Of interpreteer je dat zo? Ik kan het niet vinden in de tekst.
pi_166433098
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:40 schreef 999 het volgende:

[..]

Ja maar dat neemt niets weg van dat zijn zusjes daar geen afstand van namen.

Tot ze zelf doelwit worden.
Gevalletje ikke ikke totdat het ze te heet onder de voeten word.
Ik ben inderdaad benieuwd als alle smerigen zaken goed waren gegaan, en broer en zus geen vete gehad zouden hebben of ze dan ook uit moreel plichtsbesef iets zou hebben ondernomen, of haar graantje meegepikt zou hebben van het bloedgeld.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:57:32 #80
138479 999
Account verwijderen
pi_166433215
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Maar waar staat dat, dat ze hem hielp jarenlang, tegen haar wil in? Of interpreteer je dat zo? Ik kan het niet vinden in de tekst.
Precies.
Lijkt me klinkklare onzin dat Astrid en Sonja al die jaren willoos deden wat Willem wilde.
Sonja trouwt sowieso met iemand van wie toen ook al bekend was dat het een boef was.
En dat is wel heeeel lang geleden.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:58:59 #81
138479 999
Account verwijderen
pi_166433234
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad benieuwd als alle smerigen zaken goed waren gegaan, en broer en zus geen vete gehad zouden hebben of ze dan ook uit moreel plichtsbesef iets zou hebben ondernomen, of haar graantje meegepikt zou hebben van het bloedgeld.
Wat denk je zelf?
Of eigenlijk geef je het antwoord al...
Het enige verschil met het verleden is dat hij nu ook bedreigend is naar zijn eigen zussen.
Maar ja, volgens zijn logica zijn ze dan ook belastend voor hem.
Ik zou dat bandje wel in zijn geheel willen horen, en niet middels plak en knipwerk, zodat wij alleen boze Willem horen.
pi_166433278
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:58 schreef 999 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Of eigenlijk geef je het antwoord al...
Las op crimesite dat ze getrouwd was met 1 of andere kerel die een sekstent runde, die een link had met Cor van Hout. Daarna zou ze zich met prostitutiepanden hebben beziggehouden. Had geen zin om verder te zoeken, maar dit is volgens mij geen vrouw met een hart van goud.
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:16:45 #83
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166433435
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:08 schreef livelink het volgende:
Geen boek wat ik zou kopen, maar als het in de bibliotheek te lenen is, zou ik dat wel doen.
Hoe krijg je dan ooit een imponerende boekenkast waardoor als je gasten over de vloer hebt ze meteen denken: 'tering, die is intelligent heey!' ???
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:24:01 #84
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166433518
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
Pa Holleeder heeft ook een flinke bijdrage geleverd aan het ontsporen van zijn zoon, zo begrijp ik uit het interview.
Pa sloeg vroeger regelmatig de boel kort en klein, en is waarschijnlijk de doorgever van het psychopathische 'satansgen'.

[ Bericht 2% gewijzigd door Villas__Rubin op 05-11-2016 17:30:24 ]
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_166433569
Eerste druk is al uitverkocht :s)
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:36:04 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166433710
Dat stuk in het Parool was al behoorlijk ontluisterend, het boek ligt hier al wel, maar ik zal moeten wachten tot ik aan de beurt ben om het te lezen :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166433838
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Oh ze was niet bij Tan dus? Dat begreep ik.
:')_!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:44:23 #88
138479 999
Account verwijderen
pi_166433866
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:01 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Las op crimesite dat ze getrouwd was met 1 of andere kerel die een sekstent runde, die een link had met Cor van Hout. Daarna zou ze zich met prostitutiepanden hebben beziggehouden. Had geen zin om verder te zoeken, maar dit is volgens mij geen vrouw met een hart van goud.
Dat lijkt me duidelijk dan ja.
Zie je dat ze niet zo ver van Willem afstaat wat dat betreft.
En zeker toen jaren geleden al hij van die moorden werd beschuldigd, had ze al het contact kunnen verbreken.
Maar ja, zijn toch zelfde typetjes uit hetzelfde nest blijkt.
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:45:45 #89
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166433891
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:44 schreef 999 het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk dan ja.
Zie je dat ze niet zo ver van Willem afstaat wat dat betreft.
En zeker toen jaren geleden al hij van die moorden werd beschuldigd, had ze al het contact kunnen verbreken.
Maar ja, zijn toch zelfde typetjes uit hetzelfde nest blijkt.
Ze is advocate, pielemans.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_166433963
Ik denk dat de familie het contact juist helemaal niet makkelijk kon verbreken. Dan zou hij ze wel weten te vinden imo.
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:50:28 #91
138479 999
Account verwijderen
pi_166433981
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:45 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ze is advocate, pielemans.
Niet bijdehand gaan doen tegen me he, met je pielemans.

Dat ze advocate is , wat wil je daarmee zeggen.
Ze heeft hem vele jaren gesteund, met haar juridische kennis.
Wat denk jij nou.
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:52:46 #92
138479 999
Account verwijderen
pi_166434021
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:49 schreef Tuned22 het volgende:
Ik denk dat de familie het contact juist helemaal niet makkelijk kon verbreken. Dan zou hij ze wel weten te vinden imo.
Je doet net alsof hij zijn eigen zussen jaren geleden had laten vermoorden als ze toen zijn wegen zat waren, en geen contact met hem zouden willen.
Die naïviteit over die zussen is echt ongelooflijk.

Die Sonja was getrouwd met Cor van Hout. Hallo ..
Dat is geen suikerspinverkoper.
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:55:28 #93
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166434067
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:50 schreef 999 het volgende:

[..]

Niet bijdehand gaan doen tegen me he, met je pielemans.

Dat ze advocate is , wat wil je daarmee zeggen.
Ze heeft hem vele jaren gesteund, met haar juridische kennis.
Wat denk jij nou.
Kêk uit hè...En ik dreig niet, ik zeg alleen waar je voor moet uitkijken.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:59:37 #94
138479 999
Account verwijderen
pi_166434164
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:55 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Kêk uit hè...En ik dreig niet, ik zeg alleen waar je voor moet uitkijken.
Jaja, die taal ken ik wel.
Meneer Holleeder.
En wie denk je wel niet dat je bent.
Je moet niet denken dat je met alles weg kan komen. kankerhoer.
Vieze hoer.

Maar ik heb wel gelijk.

Die zussen deugen zelf ook niet.
Zijn niet zo erg als Willem.
Maar waren niet echt allergisch voor zijn handel en wandel.
Wat normaal een niet crimineel persoon wel heeft.
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:06:08 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166434326
Slimme marketingstunt van de uitgever, die door het luie journalistengilde van NL natuurlijk in één keer is doorvertaald naar "Nieuws".

:').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166434337
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:52 schreef 999 het volgende:

[..]

Je doet net alsof hij zijn eigen zussen jaren geleden had laten vermoorden als ze toen zijn wegen zat waren, en geen contact met hem zouden willen.
Die naïviteit over die zussen is echt ongelooflijk.

Die Sonja was getrouwd met Cor van Hout. Hallo ..
Dat is geen suikerspinverkoper.
Nee hoor, dat doe ik helemaal niet. Dat maak jij ervan. Je kunt het alleen niet uitsluiten omdat die man tot alles toe in staat blijkt te zijn. Heb je ooit die opnames wel eens gehoord die bij Humberto afgespeeld werden? Hoe Willem tekeer ging tegen, ik d8 Astrid?
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:21:17 #97
138479 999
Account verwijderen
pi_166434599
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:06 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat doe ik helemaal niet. Dat maak jij ervan. Je kunt het alleen niet uitsluiten omdat die man tot alles toe in staat blijkt te zijn. Heb je ooit die opnames wel eens gehoord die bij Humberto afgespeeld werden? Hoe Willem tekeer ging tegen, ik d8 Astrid?
Ja natuurlijk ken ik die opnames.
Dat zegt niet zoveel.
Hij is inderdaad dreigend. Verder was het wel gepast geweest als er niet zoveel geknipt en geplakt zou zijn. Dat is beter voor waarheidsbevinding.
Maar dit is een opbouwend iets.
Niet wat van de ene op de andere dag tot stand komt.
Zij had al veel eerder zich terug kunnen trekken van die man.

Dit dreigen met de dood is sinds kort en voor haar reden om contact met justitie te zoeken.
Daarvoor was er geen noodzaak.
Toen waren de inkomsten nog goed en de dreiging niet aanwezig.
Waarom denken dat Holleeder de enige boef is, en de zussen geheel onschuldig.
Dat ze geen moorden hebben gepleegd betekent nog niet dat ze er een goed moraal op na houden.
Veel vrouwen vinden het maar wat fijn als hun man dikke pakken geld binnen brengen.
Dat het van niet zo 'gezellige' bezigheden afkomt.
Ach dat voelen ze toch niet.
Ja tot de boef zich ook tegen hen keert.
Dan zijn ze ineens ook slachtoffer.
Dat vind ik hypocriet.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 november 2016 @ 18:23:37 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_166434636
De eerste druk van het boek over
crimineel Willem Holleeder door zijn
zus Astrid is in één dag al toe aan een
tweede druk,meldt de uitgever.De oplage
van 80.000 exemplaren is door Lebowski
volledig uitverkocht,hoewel boekhandels
niet wisten welke titel ze geleverd
zouden krijgen.

Pas gisteren werd bekend dat 'Judas'
zou verschijnen.Boekhandels bevestigen
dat het boek vandaag vaak is verkocht.

Astrid Holleeder vertelt erin over haar
jeugd en het opgroeien met Willem als
broer.Die zit vast op verdenking van
zes moorden.Astrid heeft tegen hem zeer
belastende verklaringen afgelegd.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166435053
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:21 schreef 999 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk ken ik die opnames.
Dat zegt niet zoveel.
Hij is inderdaad dreigend. Verder was het wel gepast geweest als er niet zoveel geknipt en geplakt zou zijn. Dat is beter voor waarheidsbevinding.
Maar dit is een opbouwend iets.
Niet wat van de ene op de andere dag tot stand komt.
Zij had al veel eerder zich terug kunnen trekken van die man.

Dit dreigen met de dood is sinds kort en voor haar reden om contact met justitie te zoeken.
Daarvoor was er geen noodzaak.
Toen waren de inkomsten nog goed en de dreiging niet aanwezig.
Waarom denken dat Holleeder de enige boef is, en de zussen geheel onschuldig.
Dat ze geen moorden hebben gepleegd betekent nog niet dat ze er een goed moraal op na houden.
Veel vrouwen vinden het maar wat fijn als hun man dikke pakken geld binnen brengen.
Dat het van niet zo 'gezellige' bezigheden afkomt.
Ach dat voelen ze toch niet.
Ja tot de boef zich ook tegen hen keert.
Dan zijn ze ineens ook slachtoffer.
Dat vind ik hypocriet.

Ken jij de familie van dichtbij?
Verder: ik snap wat je probeert duidelijk te maken. Denk dat de waarheid ergens in het midden ligt.
pi_166435287
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Zou jij een criminele, moordende broer de hand boven het hoofd houden? Tenzij ingegeven door angst.
Dit
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:48 schreef mootie het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen wij ons echt niet voorstellen hoe de situatie was. De angst, de dreiging etc.
Vreselijk lijkt me dat. Een hel.
pi_166435351
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Goh, haar broer is een monster wat opgesloten moet worden (oa omdat hij haar bedreigt) maar ze wilt dus pas meewerken als ze zelf de garantie krijgt niet vervolgd te worden om haar aandeel in die hele criminele bende.

quote:
Kortom: een bizarre familie en een interessant boek, maar nu wordt het tijd dat de dames hun verantwoordelijkheid nemen en gewoon gaan meewerken aan het proces en vragen gaan beantwoorden over feitelijke dingen.
Dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_166435499
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:21 schreef 999 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk ken ik die opnames.
Dat zegt niet zoveel.
Hij is inderdaad dreigend. Verder was het wel gepast geweest als er niet zoveel geknipt en geplakt zou zijn. Dat is beter voor waarheidsbevinding.
Maar dit is een opbouwend iets.
Niet wat van de ene op de andere dag tot stand komt.
Zij had al veel eerder zich terug kunnen trekken van die man.

Dit dreigen met de dood is sinds kort en voor haar reden om contact met justitie te zoeken.
Daarvoor was er geen noodzaak
.
Toen waren de inkomsten nog goed en de dreiging niet aanwezig.
Waarom denken dat Holleeder de enige boef is, en de zussen geheel onschuldig.
Dat ze geen moorden hebben gepleegd betekent nog niet dat ze er een goed moraal op na houden.
Veel vrouwen vinden het maar wat fijn als hun man dikke pakken geld binnen brengen.
Dat het van niet zo 'gezellige' bezigheden afkomt.
Ach dat voelen ze toch niet.
Ja tot de boef zich ook tegen hen keert.
Dan zijn ze ineens ook slachtoffer.
Dat vind ik hypocriet.

Dat lijkt me meer dan genoeg reden om naar de politie te stappen. Moet ze dan maar gewoon afwachten tot één van zijn vriendjes haar doodt?
pi_166435856
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:06 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat doe ik helemaal niet. Dat maak jij ervan. Je kunt het alleen niet uitsluiten omdat die man tot alles toe in staat blijkt te zijn. Heb je ooit die opnames wel eens gehoord die bij Humberto afgespeeld werden? Hoe Willem tekeer ging tegen, ik d8 Astrid?
Heb je die getuigeverklaringen wel eens gelezen van bijvoorbeeld Astrid of Sonja?

Wat een ellende staat daar in. :N
pi_166435900
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heb je die getuigeverklaringen wel eens gelezen van bijvoorbeeld Astrid of Sonja?

Wat een ellende staat daar in. :N
Nee. Waar zijn die te vinden? :)
pi_166435950
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:25 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Nee. Waar zijn die te vinden? :)
Die heeft die mongool van Vlinderscrime ooit gepubliceerd, maar heeft die na een kortgeding weer offline moeten halen. Toen waren er echter al een hoop mensen die alles gedownload hadden natuurlijk. Ik weet niet of die nu nog ergens te vinden zijn..
pi_166436035
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die heeft die mongool van Vlinderscrime ooit gepubliceerd, maar heeft die na een kortgeding weer offline moeten halen. Toen waren er echter al een hoop mensen die alles gedownload hadden natuurlijk. Ik weet niet of die nu nog ergens te vinden zijn..
Ohja verhip, dat zegt me idd wel iets. Geloof dat ik het vluchtig gelezen heb toen.
Die Vlinderscrime met z'n 10 voor grammatica :')
pi_166436062
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die heeft die mongool van Vlinderscrime ooit gepubliceerd,
Die is meestal aardig goed op de hoogte.
pi_166436479
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:31 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Ohja verhip, dat zegt me idd wel iets. Geloof dat ik het vluchtig gelezen heb toen.
Die Vlinderscrime met z'n 10 voor grammatica :')
Ja, dat is echt verschrikkelijk. Soms zijn bepaalde zinnen of hele alinea's echt niet te begrijpen.

Gelukkig heeft hij die getuigeverklaringen zelf niet getypt, dus dat is wel leesbaar. :P

Het gaat o.a. over hoe het er vroeger in huizen Holleeder aantoe ging (vader alcoholist en agressief, Astrid op haar 13e het huis uitgezet, moeders uiteindelijk ook gevlucht), dat Willem naast het bedreigen van zijn eigen zussen er ook geen probleem van maakt te dreigen haar kinderen dood te schieten (maar het vervolgens wel vervelend vindt dat de dochter van zijn zus niets met hem te maken wil hebben en hij ook haar pasgeboren kindje niet te zien krijgt), hoe hij Peter R de Vries bedreigt omdat hij ook geld wil verdienen aan de verfilming van de Heinekenontvoering (dus hij zal bij Astrid binnenkort ook wel geld komen eisen: niemand anders hoort immers geld te verdienen aan zijn leven) en hoe Astrid vervolgens bemiddelt tussen Peter en Willem om -naar eigen zeggen- te voorkomen dat Peter vermoord wordt, dat Willem blijkbaar bij John van den Heuvel heeft ingebroken en natuurlijk ook nog een hoop informatie over de dood van Cor, Thomas en weetikveelwienogmeer.
pi_166436606
Tsja, beetje dubbele agenda hebben de beide zussen wel.
pi_166436690
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Tsja, beetje dubbele agenda hebben de beide zussen wel.
Dat is zeker waar, maar lijkt me ook lastig om te zien dat iedereen die met de politie praat binnen enige tijd wordt omgelegd. Hij zou ook zo zijn lijntjes binnen de politie hebben.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze geen andere mogelijkheid hadden hoor.
pi_166436796
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar lijkt me ook lastig om te zien dat iedereen die met de politie praat binnen enige tijd wordt omgelegd. Hij zou ook zo zijn lijntjes binnen de politie hebben.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze geen andere mogelijkheid hadden hoor.
Vlindertje had tijdje terug ook bom onder zijn auto maar die heeft nog wel meer vijanden.
http://www.parool.nl/amst(...)nderscrime~a4332376/
pi_166436815
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Vlindertje had tijdje terug ook bom onder zijn auto maar die heeft nog wel meer vijanden.
http://www.parool.nl/amst(...)nderscrime~a4332376/
Ja, hij is ook al een keer beschoten begreep ik.

Maar hij heeft zelf ook twee (of een?) doden op z'n geweten.
pi_166436919
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, hij is ook al een keer beschoten begreep ik.
Die zijn gepakt, 2 Marokkaanse prutsers.
pi_166436982
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, hij is ook al een keer beschoten begreep ik.

Maar hij heeft zelf ook twee (of een?) doden op z'n geweten.
Twee. 1 heeft ie doodgeslagen met een barkruk in Volendam en toen ie vrijkwam heeft ie de vriend van z'n ex vermoord :{
pi_166437120
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:11 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Twee. 1 heeft ie doodgeslagen met een barkruk in Volendam en toen ie vrijkwam heeft ie de vriend van z'n ex vermoord :{
Sinds die neus op TV staat ie aardig hoog op de lijst van Willem.



[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2016 20:20:01 ]
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:28:45 #116
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_166437471
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Sinds die neus op TV staat ie aardig hoog op de lijst van Willem.

[ afbeelding ]
Nooit meer naar huis _O_
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_166437497
Die muts gaat eraan denk ik zo...
pi_166437523
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:29 schreef Raram het volgende:
Die muts gaat eraan denk ik zo...
Of Willem zelf een keer.
Veel vrienden heeft ie niet meer.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2016 20:36:50 ]
pi_166439639


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 05-11-2016 21:42:16 ]
pi_166440230
Willem was natuurlijk wel het goudhaantje en die zussen hebben naast nadelen ook zo hun voordelen ervan gehad.
pi_166440792
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
Willem was natuurlijk wel het goudhaantje en die zussen hebben naast nadelen ook zo hun voordelen ervan gehad.
Hmm, ik weet niet.. Sonja heeft waarschijnlijk vooral geprofiteerd van Cor van Hout en niet zozeer van haar broer. Het geld wat aan de huurmoordenaars van Cor moest worden betaald werd na zijn dood bij Sonja zelf opgeëist. Willem wilde ook voorkomen dat Sonja zou verdienen aan de film over de Heinekenontvoering, hij wilde haar alles afpakken.
Bij Astrid heb ik het idee dat ze er wat meer buiten stond. Ze is de enige van het gezin die is gaan studeren. Wat vervolgens dan weer jammer is, is dat ze haar kennis als advocate heeft gebruikt in het voordeel van Willem.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:20:36 #122
138479 999
Account verwijderen
pi_166440807
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
Willem was natuurlijk wel het goudhaantje en die zussen hebben naast nadelen ook zo hun voordelen ervan gehad.
Dat....

willen sommigen hier maar niet zien.
Alsof ze alleen maar zielig zijn.

Zie je wel vaker bij vrouwen.
Komen er gemakkelijker mee weg voor de rechter.
Beetje tranen en theater doet wonderen.
pi_166440895
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:20 schreef 999 het volgende:

[..]

Dat....

willen sommigen hier maar niet zien.
Alsof ze alleen maar zielig zijn.

Zie je wel vaker bij vrouwen.
Komen er gemakkelijker mee weg voor de rechter.
Beetje tranen en theater doet wonderen.
Het OM wil scoren en haalt alles uit de kast, die Astrid beseft dat aardig goed met haar achtergrond en opleiding.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:24:13 #124
138479 999
Account verwijderen
pi_166440924
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hmm, ik weet niet.. Sonja heeft waarschijnlijk vooral geprofiteerd van Cor van Hout en niet zozeer van haar broer. Het geld wat aan de huurmoordenaars van Cor moest worden betaald werd na zijn dood bij Sonja zelf opgeëist. Willem wilde ook voorkomen dat Sonja zou verdienen aan de film over de Heinekenontvoering, hij wilde haar alles afpakken.
Bij Astrid heb ik het idee dat ze er wat meer buiten stond. Ze is de enige van het gezin die is gaan studeren. Wat vervolgens dan weer jammer is, is dat ze haar kennis als advocate heeft gebruikt in het voordeel van Willem.
Willem : Hé, 'ik ga wel wat op papier zetten, ga dat op papier zetten, ga dat op papier zetten', vieze hoer die je er bent, met je op papier zetten. Wie denk je dat je bent? Je moet gewoon op de blaren zitten wat je zelf doet. En niet allemaal 'ik ga het op papier zetten voor de politie'. Mafkees, denk je dat iemand daar wat van gelooft?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)anjagende-fragmenten

Zoals Willem zei.
Ze moet ook gewoon op de blaren zitten voor wat ze gedaan heeft haha.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:25:05 #125
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166440949
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:20 schreef 999 het volgende:
Dat....

willen sommigen hier maar niet zien.
Alsof ze alleen maar zielig zijn.

Zie je wel vaker bij vrouwen.
Komen er gemakkelijker mee weg voor de rechter.
Beetje tranen en theater doet wonderen.
Vrouwenhater gespot.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_166441017
Die Sonja zie ik nog geen boek schrijven.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:30:14 #127
138479 999
Account verwijderen
pi_166441094
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het OM wil scoren en haalt alles uit de kast, die Astrid beseft dat aardig goed met haar achtergrond en opleiding.
Ja dat is een gehaaide tante.
Nu springt zo ineens naar de overkant van de sloot en is volledig het slachtoffer.
Typische streken zijn dat.
Ik moet daar niks van hebben.

Ik heb zelf een erg 'lastige' vader gehad(kan ik ook wel een boek over schrijven)..
Die verhalen van die mensen hier dat je niet onder zo'n juk vandaan kan komen is alleen afkomstig van iemand die denkt dat iemand een almachtige Satan is.
Zo werkt dat niet.
Zeker niet als zusje.
Ze hebben er een periode van genoten.
De luxe.
Slappe hap.
pi_166441134
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:24 schreef 999 het volgende:

[..]

Willem : Hé, 'ik ga wel wat op papier zetten, ga dat op papier zetten, ga dat op papier zetten', vieze hoer die je er bent, met je op papier zetten. Wie denk je dat je bent? Je moet gewoon op de blaren zitten wat je zelf doet. En niet allemaal 'ik ga het op papier zetten voor de politie'. Mafkees, denk je dat iemand daar wat van gelooft?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)anjagende-fragmenten

Zoals Willem zei.
Ze moet ook gewoon op de blaren zitten voor wat ze gedaan heeft haha.
Waarbij "op de blaren zitten" een synoniem is voor dat je kinderen doodgeschoten worden.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:32:16 #129
138479 999
Account verwijderen
pi_166441147
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:25 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Vrouwenhater gespot.
Ga met jezelf spelen kneus.

Wat ik zeg is waar.
Vrouwen gebruiken andere tactieken dan mannen.
pi_166441177
*btw is er nog een derde vrouw in het spel betrokken die deskundig low profile blijft, de ex van Sam.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:33:24 #131
138479 999
Account verwijderen
pi_166441182
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarbij "op de blaren zitten" een synoniem is voor dat je kinderen doodgeschoten worden.
In de bajes zitten is dat.
Boete doen.

Hij weet precies dat zij ook niet zondevrij is.

Word maar niet gezien hier.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:36:37 #132
138479 999
Account verwijderen
pi_166441267
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die Sonja zie ik nog geen boek schrijven.
Maar wel met een andere gangster aanpappen die zich gezellig weet voor te doen.
pi_166441298
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:30 schreef 999 het volgende:

[..]

Ja dat is een gehaaide tante.
Nu springt zo ineens naar de overkant van de sloot en is volledig het slachtoffer.
Typische streken zijn dat.
Ik moet daar niks van hebben.

Ik heb zelf een erg 'lastige' vader gehad(kan ik ook wel een boek over schrijven)..
Die verhalen van die mensen hier dat je niet onder zo'n juk vandaan kan komen is alleen afkomstig van iemand die denkt dat iemand een almachtige Satan is.
Zo werkt dat niet.
Zeker niet als zusje.
Ze hebben er een periode van genoten.
De luxe.
Slappe hap.
Luxe zoals wat dan?
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:38:24 #134
138479 999
Account verwijderen
pi_166441312
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
*btw is er nog een derde vrouw in het spel betrokken die deskundig low profile blijft, de ex van Sam.
Tja , Sam, ook zo'n gezelligerd was dat.
Heb je nieuws over haar?
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:39:07 #135
138479 999
Account verwijderen
pi_166441334
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

Luxe zoals wat dan?
Denk je dat die zusjes het slecht hadden?
Sonja samen met Cor..
Kom op zeg.
):O
pi_166441401
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:36 schreef 999 het volgende:

[..]

Maar wel met een andere gangster aanpappen die zich gezellig weet voor te doen.
Cor was wel toffe gozer vergeleken met Willem.
pi_166441451
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:38 schreef 999 het volgende:

[..]

Tja , Sam, ook zo'n gezelligerd was dat.
Heb je nieuws over haar?
Was de ingang tot de heilige engeltjes, die was slechts vriendinnetje later van Willem en hoor je weinig van.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:46:12 #138
138479 999
Account verwijderen
pi_166441518
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Cor was wel toffe gozer vergeleken met Willem.
Om La Serpe te quoten.
Cor was zo'n aardige jongen, maar die jongens om hem heen waren van dat vieze Amsterdamse tuig.
pi_166441571
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:46 schreef 999 het volgende:

[..]

Om La Serpe te quoten.
Cor was zo'n aardige jongen, maar die jongens om hem heen waren van dat vieze Amsterdamse tuig.
Coke maakt veel kapot. Je wordt er para van na teveel gebruik.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:50:18 #140
138479 999
Account verwijderen
pi_166441659
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Was de ingang tot de heilige engeltjes, die was slechts vriendinnetje later van Willem en hoor je weinig van.
Ja daarvoor met Sam.
Maar veel weet ik niet over haar.
Ben geen totale kenner van al de details.
Maar globaal weet ik het wel.
Die Sam en John stonden bekend als spic and span.
Alles opruimen.
En op een gegeven moment zelf aan de beurt.
Bijzonder detail is dat John vlak voor zijn eigen dood nog zei 'het ruimt elkaar lekker op'.
Ook had hij vlak voor zijn dood nog contact met die misdaad journalist.
Ook een no-no in mijn optiek.
Die jongens waren allemaal veel te veel in de picture.
Dan is je 'carrière' al naar de kloten in die wereld.
Aandacht is iets wat je juist niet moet hebben als je crimineel bent.
Maar ja, het blijven mensen he.
En de meeste mensen lijken geil te worden van aandacht.
Haha.
pi_166441696
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:33 schreef 999 het volgende:

[..]

In de bajes zitten is dat.
Boete doen.

Dat is echt niet wat hij daar bedoelt.

Dat zou ook totaal niet kloppen met wat hij daarna zegt:
W: Maak ik gelijk korte metten, hoor. D'r blijft niets over, hoor. Kijk uit wat je zegt, hè! Kijk uit wat je zegt en wat je doet, hoor, want je kan niet overal mee wegkomen, hè! Niet zoals je nou weer doet, achteraf. Straks ook niet, hè! Eén fout, luister, één fout...Kijk uit wat je doet!

Eén fout hoor, één fout nog en het is klaar, hoor! Zo'n stukje, hoor, zijden draadje. Eén fout nog. Kankerhoer!


Ook niet met de dingen die hij daarvoor zegt, hij probeert haar juist tegen te houden om iets met iemand te delen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:51:53 #142
138479 999
Account verwijderen
pi_166441714
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Coke maakt veel kapot. Je wordt er para van na teveel gebruik.
Daar had Bruinsma ook last van is het niet?
Die draaide er ook helemaal van door.
Iedereen was op een gegeven moment vijand.
2 Italianen die alleen zaken kwamen doen bij voorbaat laten liquideren.
Ja.. als je zo bezig gaat, gaat het niet lang meer duren.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:53:08 #143
138479 999
Account verwijderen
pi_166441755
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is echt niet wat hij daar bedoelt.

Dat zou ook totaal niet kloppen met wat hij daarna zegt:
W: Maak ik gelijk korte metten, hoor. D'r blijft niets over, hoor. Kijk uit wat je zegt, hè! Kijk uit wat je zegt en wat je doet, hoor, want je kan niet overal mee wegkomen, hè! Niet zoals je nou weer doet, achteraf. Straks ook niet, hè! Eén fout, luister, één fout...Kijk uit wat je doet!

Eén fout hoor, één fout nog en het is klaar, hoor! Zo'n stukje, hoor, zijden draadje. Eén fout nog. Kankerhoer!


Ook niet met de dingen die hij daarvoor zegt, hij probeert haar juist tegen te houden om iets met iemand te delen.
Ja zij moet boete doen voor haar gedrag.
Dan word ze gestraft.
Duidelijk ja.

Maar er word teveel geknipt en geplakt.
De praatjes van haar zijn bewust weggelaten.
Dat is ook veelzeggend.
Dat zitten op de blaren heeft hij wel zelf vaak gedaan.
Daarom zegt hij dat ook.
Hij zit nu weer op die blaren.
En die zusjes spelen het slachtoffer.
Wat ze deels ook zijn.
Deels.
pi_166441763
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:39 schreef 999 het volgende:

[..]

Denk je dat die zusjes het slecht hadden?
Sonja samen met Cor..
Kom op zeg.
):O
Jij hebt het over Astrid. Dat Sonja er van heeft geprofiteerd dat is me wel duidelijk, wat betreft Astrid ben ik benieuwd naar wat jij daar over weet.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:54:44 #145
138479 999
Account verwijderen
pi_166441805
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jij hebt het over Astrid. Dat Sonja er van heeft geprofiteerd dat is me wel duidelijk, wat betreft Astrid ben ik benieuwd naar wat jij daar over weet.
Weten?
Vermoeden .

Als Astrid hem helpt.
Zal haar dat ook niet helpen?
In die wereld werkt dat vrij simpel .
Eigenlijk overal wel.
pi_166441818
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:51 schreef 999 het volgende:

[..]

Daar had Bruinsma ook last van is het niet?
Die draaide er ook helemaal van door.
Iedereen was op een gegeven moment vijand.
2 Italianen die alleen zaken kwamen doen bij voorbaat laten liquideren.
Ja.. als je zo bezig gaat, gaat het niet lang meer duren.
Niet alleen Klaas, de echte grote jongens handelen erin maar blijven er zelf vanaf.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:56:35 #147
138479 999
Account verwijderen
pi_166441847
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Niet alleen Klaas, de echte grote jongens handelen erin maar blijven er zelf vanaf.
Zoals het moet.
Je verstand gebruiken.
Goed, verder moet ik er niet veel van hebben.
Het enige witte meel dat ik gebruik is dat om er pizza's mee te bakken .
Cocaïne is tinnef.
pi_166441946
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:56 schreef 999 het volgende:

[..]

Zoals het moet.
Je verstand gebruiken.
Het is principe gewoon handel, zelf zag ik gat in de markt voor de lampen en was goede business.
pi_166441997
Happy Familie van die Steve Brown dwaas was ook wel lachen, met subsidie Hash inkopen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:26:59 #150
138479 999
Account verwijderen
pi_166442586
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:59 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het is principe gewoon handel, zelf zag ik gat in de markt voor de lampen en was goede business.
Tja, in feite wel.
Alleen die mafkezen met dat geweld.
Dat moeten ze achterwege laten.
Nergens voor nodig.
Oneindige hebberigheid en machtswellust.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:28:36 #151
138479 999
Account verwijderen
pi_166442628
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Happy Familie van die Steve Brown dwaas was ook wel lachen, met subsidie Hash inkopen.
Steve Brown.
Dat is ook een karakter hoor..
Met z'n vete met Peter RRRR de Vries.
pi_166442665
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:26 schreef 999 het volgende:

[..]

Tja, in feite wel.
Alleen die mafkezen met dat geweld.
Dat moeten ze achterwege laten.
Nergens voor nodig.
Oneindige hebberigheid en machtswellust.
Toen je zonder gun niet meer op pad kon met wat kilo's ben ik ermee gekapt.
pi_166442790
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarbij "op de blaren zitten" een synoniem is voor dat je kinderen doodgeschoten worden.
Ik geloof niet dat het helemaal overkomt dat 'op de blaren zitten' niet staat voor gevangenisstraf, maar voor de dood van je kinderen of je eigen dood.
pi_166442857
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:28 schreef 999 het volgende:

[..]

Steve Brown.
Dat is ook een karakter hoor..
Met z'n vete met Peter RRRR de Vries.
Word jij betaald per enter? Het leest behoorlijk irritant zo, iedere zin op een nieuwe regel.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:38:49 #155
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166442874
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:32 schreef 999 het volgende:

[..]

Ga met jezelf spelen kneus.

Wat ik zeg is waar.
Vrouwen gebruiken andere tactieken dan mannen.
Tuurlijk. Maar je kan ook je wijvenhaat gewoon projecteren op dingen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_166442900
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:28 schreef 999 het volgende:

[..]

Steve Brown.
Dat is ook een karakter hoor..
Met z'n vete met Peter RRRR de Vries.
Het sandaal schandaal.
pi_166442967
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:38 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Word jij betaald per enter? Het leest behoorlijk irritant zo, iedere zin op een nieuwe regel.
Is redelijke duidelijk hoor, beter dan van die hele lange zinnen achter elkaar zonder er een einde aan de brouwen Verder nog iets te neuzelen?
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:43:25 #158
138479 999
Account verwijderen
pi_166442982
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:30 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Toen je zonder gun niet meer op pad kon met wat kilo's ben ik ermee gekapt.
Je hebt groot gelijk.
Het is het niet waard.
pi_166443030
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:43 schreef 999 het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk.
Het is het niet waard.
Ben peerden gaan fokken, ook maffe wereld wel.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:45:44 #160
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_166443036
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:30 schreef 999 het volgende:

[..]

Ja dat is een gehaaide tante.
Nu springt zo ineens naar de overkant van de sloot en is volledig het slachtoffer.
Typische streken zijn dat.
Ik moet daar niks van hebben.

Ik heb zelf een erg 'lastige' vader gehad(kan ik ook wel een boek over schrijven)..
Die verhalen van die mensen hier dat je niet onder zo'n juk vandaan kan komen is alleen afkomstig van iemand die denkt dat iemand een almachtige Satan is.
Zo werkt dat niet.
Zeker niet als zusje.
Ze hebben er een periode van genoten.
De luxe.
Slappe hap.
Ik denk dat jij ooit een blauwtje bij Sandra hebt gelopen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:45:44 #161
138479 999
Account verwijderen
pi_166443037
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:38 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar je kan ook je wijvenhaat gewoon projecteren op dingen.
Om Willem te quoten bij College Tour :

"Ben je er nou nog steeds?"

Ben je zelf een wijf?
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:47:05 #162
138479 999
Account verwijderen
pi_166443075
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ben peerden gaan fokken, ook maffe wereld wel.
Dat zal best.
Is daar nog illegale handel?
behalve het gebruik van doping etc.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:47:54 #163
138479 999
Account verwijderen
pi_166443093
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:45 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij ooit een blauwtje bij Sandra hebt gelopen.
Haha, ik vind jou grappig.

fiets 'm d'r in.

^O^
pi_166443111
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:47 schreef 999 het volgende:

[..]

Dat zal best.
Is daar nog illegale handel?
behalve het gebruik van doping etc.
Geld witten vaak in de handel met dure.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:49:34 #165
138479 999
Account verwijderen
pi_166443131
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Geld witten vaak in de handel met dure.
Ah, ja zie je.

volgens mij is het overal wel wat.
Er is bijna niks , waar geen illegale zaken plaatsvinden.
Ook bij de politie gebeurt er volop.
pi_166443153
Het is wel apart dat in Brabant er erg veel Friesche knollen lopen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:53:02 #167
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166443218
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:45 schreef 999 het volgende:

[..]

Om Willem te quoten bij College Tour :

"Ben je er nou nog steeds?"

Ben je zelf een wijf?
Ik moest lachen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:54:45 #168
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166443255
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:49 schreef 999 het volgende:
Ook bij de politie gebeurt er volop.
Vertel...

En ga je het boek van Astrid niet lezen?
pi_166443265
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Is redelijke duidelijk hoor, beter dan van die hele lange zinnen achter elkaar zonder er een einde aan de brouwen Verder nog iets te neuzelen?
Mijn bier is op en ik heb zin in pizza.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:56:29 #170
138479 999
Account verwijderen
pi_166443296
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is wel apart dat in Brabant er erg veel Friesche knollen lopen.
Brabant.
Ja daar in Brabant, daar is het om het huis een wietplantage of niet.
In Brabant zien ze de wet niet als iets waar je je perse aan moet houden.
>:O
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:57:07 #171
138479 999
Account verwijderen
pi_166443311
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:53 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
Dat heb ik liever.
Alleen maar goed als mensen het naar hun zin hebben.
  zondag 6 november 2016 @ 00:00:13 #172
138479 999
Account verwijderen
pi_166443398
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:54 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Vertel...

En ga je het boek van Astrid niet lezen?
Laatst niet gezien in 'het nieuws', dat agenten groot contant geld wat ze van criminelen in beslag nemen vaak zelf in eigen zak steken.
Althans een flink deel ervan.
Er was van de week ook gedoe over de Nationale Politie.
Alhoewel dat niet heel groot nieuws was. Die snoepreisjes.
Maar die platte petten waar Willem het over had , zegt ook wel wat over de politie.
Etc.
Of dacht je dat de politie zo zuiver was als de Sint en Piet?

Dat boek van Astrid..
Mogelijk kijk ik het in de winkel een keer in.
Maar kopen... nee.
Ik begrijp wel dat mensen dit willen lezen.
Het is toch een stukje vaderlandse crimi-sensatie.
Men moet wat omhanden hebben he.

Verder zijn er landen waar het er veel extremer aan toe gaat dan hier wat dat betreft.
Die wijken in Napels bv.
Heb het maar niet over zuid Amerika.
Want dat is helemaal een bende.
pi_166443404
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:56 schreef 999 het volgende:

[..]

Brabant.
Ja daar in Brabant, daar is het om het huis een wietplantage of niet.
In Brabant zien ze de wet niet als iets waar je je perse aan moet houden.
>:O
Overdrijven is ook een vak maar ja de handel zit in het bloed daar.
  zondag 6 november 2016 @ 00:02:46 #174
138479 999
Account verwijderen
pi_166443451
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2016 00:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak maar ja de handel zit in het bloed daar.
Dat bedoel ik.
Tuurlijk is het niet om het huis een wietplantage.
Maar je hoort wel veel over wietplantages in die regio.
Limburg ook wel.
Maar goed.
Waar niet.
pi_166443478
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:02 schreef 999 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.
Tuurlijk is het niet om het huis een wietplantage.
Maar je hoort wel veel over wietplantages in die regio.
Limburg ook wel.
Maar goed.
Waar niet.
Het verplaatst zich.
  zondag 6 november 2016 @ 00:04:13 #176
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166443489
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:00 schreef 999 het volgende:
Of dacht je dat de politie zo zuiver was als de Sint en Piet?
Dat niet maar ik had wel verwacht dat er op zo'n bureau wel sociale controle zou zijn, dat ze niet allemaal verrot zijn.
  zondag 6 november 2016 @ 00:05:41 #177
138479 999
Account verwijderen
pi_166443527
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 00:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het verplaatst zich.
Yep.
Zo gaat dat.
pi_166443556
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:56 schreef 999 het volgende:

[..]

Brabant.
Ja daar in Brabant, daar is het om het huis een wietplantage of niet.
In Brabant zien ze de wet niet als iets waar je je perse aan moet houden.
>:O
Moet je hier komen zeggen, domme kut. Achter centraal station Eindhoven.

En neem je portemonnee mee als je een paar grammetjes wilt
pi_166443561
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:05 schreef 999 het volgende:

[..]

Yep.
Zo gaat dat.
Uiteraard ga ik hier op forum niet alles plaatsen wat ik weet.
  zondag 6 november 2016 @ 00:07:35 #180
138479 999
Account verwijderen
pi_166443571
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat niet maar ik had wel verwacht dat er op zo'n bureau wel sociale controle zou zijn, dat ze niet allemaal verrot zijn.
Dat laatste is ook wel zo.
Het is net een motorclub wat dat betreft (sarcasme).

Maar natuurlijk zijn er genoeg die wel integer zijn.
Laat ik het zo zeggen, dat lijkt me wel.
Ik heb er niet gewerkt , dus kan dat niet 'weten'.
Maar als de gehele politie corrupt zou zijn, dan zou het in NL er veel slechter voor staan.
Zo is het ook wel weer.
pi_166443582
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat niet maar ik had wel verwacht dat er op zo'n bureau wel sociale controle zou zijn, dat ze niet allemaal verrot zijn.
De verleiding van groot geld is groot.
  zondag 6 november 2016 @ 00:09:32 #182
138479 999
Account verwijderen
pi_166443612
quote:
12s.gif Op zondag 6 november 2016 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Uiteraard ga ik hier op forum niet alles plaatsen wat ik weet.
Dat is niet verstandig.
Als je wat te verbergen hebt kan je dat beter helemaal niet door laten schemeren.
Ze kunnen tegenwoordig zo je computer in.
Mag van 'de wet'.
pi_166443620
In Rotterdam hebben ze wat problemen met controle van containers.
pi_166443637
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:09 schreef 999 het volgende:

[..]

Dat is niet verstandig.
Als je wat te verbergen hebt kan je dat beter helemaal niet door laten schemeren.
Ze kunnen tegenwoordig zo je computer in.
Mag van 'de wet'.
Ik doe nog ff de groeten aan Johan in Thailand.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2016 00:13:40 ]
  zondag 6 november 2016 @ 00:11:13 #185
138479 999
Account verwijderen
pi_166443644
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 00:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
In Rotterdam hebben ze wat problemen met controle van containers.
Dat zal al langer spelen lijkt me.
Nu brengen ze het in het nieuws.
  zondag 6 november 2016 @ 00:14:17 #186
138479 999
Account verwijderen
pi_166443718
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 00:10 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik doe nog ff de groeten aan Johan in Thailand.
Ik ken dat verhaal niet, maar na een google lees ik dat die man onterecht veroordeeld zou zijn.
Hij zou met winst uit coffeeshops er geïnvesteerd hebben of iets in die geest.
Probleem met die landen is dat de straffen idioot hoog zijn voor drugsdelicten.
In de VS zijn ze al streng maar in zuid oost Azië...
Daar kan je maar beter niet naar toe gaan als je van die plannen hebt.
pi_166443730
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:11 schreef 999 het volgende:

[..]

Dat zal al langer spelen lijkt me.
Nu brengen ze het in het nieuws.
Ik ga je niet uitleggen hoe het werkt.
pi_166443789
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:14 schreef 999 het volgende:

[..]

Ik ken dat verhaal niet, maar na een google lees ik dat die man onterecht veroordeeld zou zijn.
Hij zou met winst uit coffeeshops er geïnvesteerd hebben of iets in die geest.
Probleem met die landen is dat de straffen idioot hoog zijn voor drugsdelicten.
In de VS zijn ze al streng maar in zuid oost Azië...
Daar kan je maar beter niet naar toe gaan als je van die plannen hebt.
Uiteindelijk gaat het keer fout wanneer je te ver gaat.
pi_166443912
In dit geval denkt de zus van Willem, eieren voor het geld kiezen, broer is doodlopende straat.
  zondag 6 november 2016 @ 00:28:12 #190
138479 999
Account verwijderen
pi_166444013
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2016 00:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
In dit geval denkt de zus van Willem, eieren voor het geld kiezen, broer is doodlopende straat.
Nou dat is ook zo.
Willem gaat voorlopig nergens meer naar toe.
Hij mag al blij zijn met die coulante wetgeving en rechters in NL.
9 jaar voor afpersing, maar twee derde ervan uitzitten.
Is toch wel apart voor iemand die al een ontvoering op zijn naam heeft staan.
Je zou zeggen, de hele rit uitzitten.
  zondag 6 november 2016 @ 00:29:01 #191
138479 999
Account verwijderen
pi_166444028
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 00:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het keer fout wanneer je te ver gaat.
Het is mijn wereld niet.
Een cel is niks om in te zitten.
En wanneer je dat zo ervaart , moet je niet aan dat soort zaken doen.
Verder trekt het me ook niet aan.
pi_166444054
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:28 schreef 999 het volgende:

[..]

Nou dat is ook zo.
Willem gaat voorlopig nergens meer naar toe.
Hij mag al blij zijn met die coulante wetgeving en rechters in NL.
9 jaar voor afpersing, maar twee derde ervan uitzitten.
Is toch wel apart voor iemand die al een ontvoering op zijn naam heeft staan.
Je zou zeggen, de hele rit uitzitten.
Voorlopig heeft ie nog wat meer jaartjes in zijn nek hangen met die betrouwbare kroongetuigen.
  zondag 6 november 2016 @ 00:30:46 #193
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166444062
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_166444077
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:29 schreef 999 het volgende:

[..]

Het is mijn wereld niet.
Een cel is niks om in te zitten.
En wanneer je dat zo ervaart , moet je niet aan dat soort zaken doen.
Verder trekt het me ook niet aan.

Je rolt er ook wel beetje in.
  zondag 6 november 2016 @ 00:31:21 #195
138479 999
Account verwijderen
pi_166444079
quote:
12s.gif Op zondag 6 november 2016 00:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik ga je niet uitleggen hoe het werkt.
Zal wel een inside job zijn.
Net als bij Schiphol.
Zelfde verhaal.
Boeit me allemaal niet.
Wat ik zeg, is niet mijn wereld.
Maar onrechtvaardigheid moet ik niks van hebben.
De wet en rechtvaardigheid gaan niet altijd synchroon
  zondag 6 november 2016 @ 00:33:19 #196
138479 999
Account verwijderen
pi_166444132
quote:
12s.gif Op zondag 6 november 2016 00:30 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Voorlopig heeft ie nog wat meer jaartjes in zijn nek hangen met die betrouwbare kroongetuigen.
Klopt.
Die andere jongens zijn er ook voorlopig niet uit.
Zijn voormalige kornuiten.
  zondag 6 november 2016 @ 00:35:21 #197
138479 999
Account verwijderen
pi_166444174
quote:
11s.gif Op zondag 6 november 2016 00:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je rolt er ook wel beetje in.
Dat geloof ik ook wel.
Tenzij je moreel kompas erg strak is afgesteld natuurlijk.
Maar vooral als er jongens in zitten waar je veel sympathie/respect voor hebt.
Dan is de kans groter dat je voor schut gaat.
pi_166444176
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:33 schreef 999 het volgende:

[..]

Klopt.
Die andere jongens zijn er ook voorlopig niet uit.
Zijn voormalige kornuiten.
Met grote bek en geen vriendjes meer kom je niet ver en zijn zussie weet dat precies, uitgekookte tante.
  zondag 6 november 2016 @ 00:35:53 #199
138479 999
Account verwijderen
pi_166444182
quote:
Hee, hij is er nog steeds.

Mooi man.
Vind je dr lekker?
pi_166444216
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:35 schreef 999 het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel.
Tenzij je moreel kompas erg strak is afgesteld natuurlijk.
Maar vooral als er jongens in zitten waar je veel sympathie/respect voor hebt.
Dan is de kans groter dat je voor schut gaat.
Moreel kompas bestaat niet in zulke buurten en families.
  zondag 6 november 2016 @ 00:39:51 #201
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166444253
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:35 schreef 999 het volgende:

[..]

Hee, hij is er nog steeds.

Mooi man.
Vind je dr lekker?
zkers!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zondag 6 november 2016 @ 00:42:06 #202
138479 999
Account verwijderen
pi_166444292
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2016 00:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Met grote bek en geen vriendjes meer kom je niet ver en zijn zussie weet dat precies, uitgekookte tante.
Ja zijn netwerk is wel enigszins uitgedund zou je zeggen.
Maar ik weet het er fijne niet van.
Wie hij nog meer kent, of wat hij achter de hand heeft aan troefkaarten.
Die Dick Vrij was vrij (pun unintended) verbaasd over de dood van zijn maatje.
Het eerste wat ik dacht toen Hans Nijman was doodgeschoten was, daar zit Willem achter.
Dick slaat Willem in het openbaar op een terras op zijn gezicht.
Een gebroken kaak.
Dick heeft wel vaker zo zijn irritaties geuit.
En denkt dat het na een paar klappen voorbij is.
Maar bij maffia-achtige jongens begint het feest dan pas.
Dick is niet te pakken want die zit vast, dus wat doet Willem. Die pakt zijn naaste vriend Hans.
Althans, laat het doen.
pi_166444300
De zussen Holleeder waren in hun goede jaren erg populair.
  zondag 6 november 2016 @ 00:43:47 #204
138479 999
Account verwijderen
pi_166444317
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 00:37 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Moreel kompas bestaat niet in zulke buurten en families.
Haha.
Doet me een beetje denken aan die film "Oliver Twist".
Een oud collega zat ook in een soortgelijke familie.
Stelen en handeltjes drijven.
Het is een ander type dan ik ben.
Ieder zijn eigen weg.
pi_166444319
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:42 schreef 999 het volgende:

[..]

Ja zijn netwerk is wel enigszins uitgedund zou je zeggen.
Maar ik weet het er fijne niet van.
Wie hij nog meer kent, of wat hij achter de hand heeft aan troefkaarten.
Die Dick Vrij was vrij (pun unintended) verbaasd over de dood van zijn maatje.
Het eerste wat ik dacht toen Hans Nijman was doodgeschoten was, daar zit Willem achter.
Dick slaat Willem in het openbaar op een terras op zijn gezicht.
Een gebroken kaak.
Dick heeft wel vaker zo zijn irritaties geuit.
En denkt dat het na een paar klappen voorbij is.
Maar bij maffia-achtige jongens begint het feest dan pas.
Dick is niet te pakken want die zit vast, dus wat doet Willem. Die pakt zijn naaste vriend Hans.
Althans, laat het doen.
Het is wat simpel allemaal maar zou kunnen
  zondag 6 november 2016 @ 00:44:31 #206
138479 999
Account verwijderen
pi_166444325
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2016 00:39 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

zkers!!
Ze is niet lelijk, daar heb je gelijk in.
  zondag 6 november 2016 @ 00:46:00 #207
138479 999
Account verwijderen
pi_166444343
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 00:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
De zussen Holleeder waren in hun goede jaren erg populair.
Haha, ja dat zal best.

En dan toch die Cor nemen.
Soort zoekt soort?
Of is dat te oneerbiedig.
Want dames die 'geliefd' zijn kunnen ook mannen uit een ander soort hout krijgen.
pi_166444348
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:43 schreef 999 het volgende:

[..]

Haha.
Doet me een beetje denken aan die film "Oliver Twist".
Een oud collega zat ook in een soortgelijke familie.
Stelen en handeltjes drijven.
Het is een ander type dan ik ben.
Ieder zijn eigen weg.
De realiteit is wat minder grappig, die hebben scheit aan alles.
pi_166444364
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:46 schreef 999 het volgende:

[..]

Haha, ja dat zal best.

En dan toch die Cor nemen.
Soort zoekt soort?
Of is dat te oneerbiedig.
Want dames die 'geliefd' zijn kunnen ook mannen uit een ander soort hout krijgen.
Het snelle geld.
pi_166444391
Weet je wat, Willem gaat toch nat, laat ik er boek over schrijven.
  zondag 6 november 2016 @ 00:50:25 #211
138479 999
Account verwijderen
pi_166444428
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2016 00:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het is wat simpel allemaal maar zou kunnen
Jaja.
Luister maar naar die tape waar hij tegen zijn zus tekeer gaat.
Ik ben een bekende Nederlander zegt hij dan.
Je kan hem niet 'voor schut zetten'.
Die gasten hebben een ego.
Die moeten een naam hooghouden.
Zo zien ze dat.
pi_166444459
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:50 schreef 999 het volgende:

[..]

Jaja.
Luister maar naar die tape waar hij tegen zijn zus tekeer gaat.
Ik ben een bekende Nederlander zegt hij dan.
Je kan hem niet 'voor schut zetten'.
Die gasten hebben een ego.
Die moeten een naam hooghouden.
Zo zien ze dat.
Grote bek tegen vrouw opzetten is not done in die wereld eik.
  zondag 6 november 2016 @ 00:52:43 #213
138479 999
Account verwijderen
pi_166444465
quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2016 00:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De realiteit is wat minder grappig, die hebben scheit aan alles.
Daarom hou ik dat op afstand.
Ik geloof 100% in karma.
Niet in dit leven , dan krijg je het na je dood wel te zien.
Je komt niet weg met shit uithalen met andere mensen. Moorden bedriegen noem maar op.
Die gasten leven met de dag, denken alleen aan eigen gewin.
Ik vind dat dom en kortzichtig. Al vinden zij zichzelf stoer en slim.
Daarom zeg ik, ieder zijn eigen weg.
Spirituele wetten gelden voor iedereen.
pi_166444479
Die zorgen voor de kerel wanneer ie vast zit.
  zondag 6 november 2016 @ 00:53:29 #215
138479 999
Account verwijderen
pi_166444481
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2016 00:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het snelle geld.
Ja dat type dus..
:X
  zondag 6 november 2016 @ 00:54:30 #216
138479 999
Account verwijderen
pi_166444493
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 00:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
Weet je wat, Willem gaat toch nat, laat ik er boek over schrijven.
Haha.
Voorlopig komt hij niet vrij.
Dat lijkt me wel vrij zeker.
Want zeg nooit nooit.
pi_166444527
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:54 schreef 999 het volgende:

[..]

Haha.
Voorlopig komt hij niet vrij.
Dat lijkt me wel vrij zeker.
Want zeg nooit nooit.
Beetje drama erbij dat ze op zijn dodenlijst staan.
pi_166444550
Wanneer hij iets uitvreet met zijn zussen heeft ie elke motorclub in NL achter zijn reet aan.
  zondag 6 november 2016 @ 00:59:46 #219
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_166444574
Jij kent dr ?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zondag 6 november 2016 @ 01:01:12 #220
138479 999
Account verwijderen
pi_166444592
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2016 00:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Grote bek tegen vrouw opzetten is not done in die wereld eik.
Mmm.
Nou dat kan zo voor de buitenwacht zijn.
Maar het gaat er bij mij niet in dat die jongens zich allemaal als een heer naar vrouwen gedragen.
Alleen al Bruinsma die een prostitué op haar lazer gaf, ze lachte hem uit, of om hem, vanwege zijn steunkousen ofzo.
Zo zijn er wel meer lijkt me.
Die erecodes zijn ook bullshit.
Mafioso naaien elkaar geregeld.
Dat is het bijzondere aan die wereld.
Die zogenaamde erecodes. Alsof het allemaal zo eervol is wat ze doen.
Moet je dat boek lezen 'Engelengezicht'.
Gaat over Giorgio Basile, die dacht ook dat er erecodes waren in de mafia.
Maar wat blijkt, het zit vol jaloezie en elkaar naaien.
pi_166444593
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:59 schreef chufi het volgende:
Jij kent dr ?
Wie?
  zondag 6 november 2016 @ 01:02:34 #222
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_166444605
quote:
5s.gif Op zondag 6 november 2016 01:01 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wie?
Die zussen ?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_166444614
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 01:01 schreef 999 het volgende:

[..]

Mmm.
Nou dat kan zo voor de buitenwacht zijn.
Maar het gaat er bij mij niet in dat die jongens zich allemaal als een heer naar vrouwen gedragen.
Alleen al Bruinsma die een prostitué op haar lazer gaf, ze lachte hem uit, of om hem, vanwege zijn steunkousen ofzo.
Zo zijn er wel meer lijkt me.
Die erecodes zijn ook bullshit.
Mafioso naaien elkaar geregeld.
Dat is het bijzondere aan die wereld.
Die zogenaamde erecodes. Alsof het allemaal zo eervol is wat ze doen.
Moet je dat boek lezen 'Engelengezicht'.
Gaat over Giorgio Basile, die dacht ook dat er erecodes waren in de mafia.
Maar wat blijkt, het zit vol jaloezie en elkaar naaien.
De grenzen vervagen steeds meer.
pi_166444626
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 01:02 schreef chufi het volgende:

[..]

Die zussen ?
De slimme heeft boek geschreven
  zondag 6 november 2016 @ 01:04:29 #225
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_166444636
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2016 01:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De slimme heeft boek geschreven
In 1 dag uitverkocht dat wel
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zondag 6 november 2016 @ 01:04:39 #226
138479 999
Account verwijderen
pi_166444637
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2016 00:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Beetje drama erbij dat ze op zijn dodenlijst staan.
Ik heb daar geen idee van.
Maar zie hem er wel toe in staat.
Cor , Willem Endstra , en anderen die allemaal dichtbij hem waren.
Zijn zus zou nog een stap verder zijn, als hij haar zou laten vermoorden.
Maar ik zie niet in waarom hij dit niet zou doen.
Hoe hij praat tegen haar zegt al genoeg.
Nog 1 ding. Dat zegt hij.nog een fout moet zij maken en dan is het gebeurt met haar.
Ja dat zou ik niet met een korrel zout nemen.
Endstra had Willem zelf moeten afknallen toen hij de kans nog had.
Maar ja, daar moet je de mentaliteit voor hebben.
Dat vreselijke gekwel van Endstra door die Willem...
Dat treiteren, etteren.
  zondag 6 november 2016 @ 01:04:55 #227
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166444644
tieten

[ Bericht 98% gewijzigd door Villas__Rubin op 06-11-2016 14:37:24 ]
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zondag 6 november 2016 @ 01:06:16 #228
138479 999
Account verwijderen
pi_166444658
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 00:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer hij iets uitvreet met zijn zussen heeft ie elke motorclub in NL achter zijn reet aan.
Ik weet het niet...
Er word wel meer gezegd.
Net als toen Pim fortuyn vermoord werd.
Nou als Volkert vrij zou komen dan zou hij eraan gaan.
Hij loopt gewoon rond en men weet in welke plaats, en die plaats is niet eens groot ook.
Er word veel voor gedaan.
Willem niet.
Die doet wat hij zegt.
Daarom moet je zijn worden bloedserieus nemen als hij gaat dreigen.
Maatregelen treffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 999 op 06-11-2016 01:11:37 ]
  zondag 6 november 2016 @ 01:09:04 #229
138479 999
Account verwijderen
pi_166444697
quote:
9s.gif Op zondag 6 november 2016 01:02 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De grenzen vervagen steeds meer.
Dat is waar.
Men zegt dat het iets van de laatste jaren is.
Maar toch, als je je erin verdiept.
Mafia was nooit fris.
Het elkaar onttronen, vrienden worden vijanden.
Dat was er volgens mij altijd al geweest.
Mijn houding is, lig je elkaar niet, dan negeer je elkaar gewoon.
Ga niet met elkaar om.
Maar dat lijkt bij die lieden niet te gaan.
Die moeten de ander kapot maken.
En dat geeft dan een kick.
pi_166444714
Godsamme, wat leest dat vervelend.
pi_166444717
Willem is nu zelf meer opgejaagd wild geworden.
  zondag 6 november 2016 @ 01:12:27 #232
138479 999
Account verwijderen
pi_166444751
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 01:10 schreef mootie het volgende:
Godsamme, wat leest dat vervelend.
Ander boek pakken.

Charles Bukowski is een goeie.

"I've never been lonely. I've been in a room -- I've felt suicidal. I've been depressed. I've felt awful -- awful beyond all -- but I never felt that one other person could enter that room and cure what was bothering me...or that any number of people could enter that room. In other words, loneliness is something I've never been bothered with because I've always had this terrible itch for solitude. It's being at a party, or at a stadium full of people cheering for something, that I might feel loneliness. I'll quote Ibsen, "The strongest men are the most alone." I've never thought, "Well, some beautiful blonde will come in here and give me a fuck-job, rub my balls, and I'll feel good." No, that won't help. You know the typical crowd, "Wow, it's Friday night, what are you going to do? Just sit there?" Well, yeah. Because there's nothing out there. It's stupidity. Stupid people mingling with stupid people. Let them stupidify themselves. I've never been bothered with the need to rush out into the night. I hid in bars, because I didn't want to hide in factories. That's all. Sorry for all the millions, but I've never been lonely. I like myself. I'm the best form of entertainment I have. Let's drink more wine!"
- Charles Bukowski

of deze

"those who escape hell
however
never talk about
it
and nothing much
bothers them
after
that."
- Charles Bukowski

[ Bericht 31% gewijzigd door 999 op 06-11-2016 01:19:38 ]
  zondag 6 november 2016 @ 01:13:17 #233
138479 999
Account verwijderen
pi_166444763
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2016 01:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Willem is nu zelf meer opgejaagd wild geworden.
Jaja, dat zou zomaar kunnen.

Nu is wel veel meer bekend over hem.
Dat werkt tegen hem.
Maar ja, iemand die lijken ruzie met elkaar kan laten krijgen..
Die is tot veel in staat.
Haha.
  zondag 6 november 2016 @ 01:18:04 #234
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166444837
Die uitgever, Oscar van Gelderen en trawanten, lacht zich een kriek.
Hoe een welgerichte marketingcampagne kan uitgroeien tot een waar news event.
Je kan dat tuig van de media ook alles wijsmaken!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166444851
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2016 01:18 schreef Ringo het volgende:
Die uitgever, Oscar van Gelderen en trawanten, lacht zich een kriek.
Hoe een welgerichte marketingcampagne kan uitgroeien tot een waar news event.
Je kan dat tuig van de media ook alles wijsmaken!
Het gesprek van de dag.
  zondag 6 november 2016 @ 01:20:11 #236
138479 999
Account verwijderen
pi_166444869
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2016 01:18 schreef Ringo het volgende:
Die uitgever, Oscar van Gelderen en trawanten, lacht zich een kriek.
Hoe een welgerichte marketingcampagne kan uitgroeien tot een waar news event.
Je kan dat tuig van de media ook alles wijsmaken!
Zo is het maar net.

Die media blaten ook alles wat ze maar ergens gehoord hebben direct het land in.
Ook al klopt er geen hout van.
Als het maar 'nieuws' is.
Iets nieuws.
Oud nieuws in een nieuw jasje is ook goed.
pi_166444909
Beste 999, je draaft wat door.
  zondag 6 november 2016 @ 01:46:36 #238
138479 999
Account verwijderen
pi_166445236
:O

[ Bericht 100% gewijzigd door 999 op 06-11-2016 02:21:39 ]
  zondag 6 november 2016 @ 08:03:13 #239
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_166447875
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:48 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Ken jij de familie van dichtbij?
Verder: ik snap wat je probeert duidelijk te maken. Denk dat de waarheid ergens in het midden ligt.
dat denk ik ook.
  zondag 6 november 2016 @ 09:18:46 #240
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166448265
Die omgekeerde 666 zegt mij iets te vaak dat hij er natuurlijk weinig vanaf weet. Na jaren stilte.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 09:33:48 #241
249559 crew  Lavenderr
pi_166448385
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2016 09:18 schreef Copycat het volgende:
Die omgekeerde 666 zegt mij iets te vaak dat hij er natuurlijk weinig vanaf weet. Na jaren stilte.
Ik denk ook steeds dat we hier te maken hebben met een insider.
  zondag 6 november 2016 @ 10:20:20 #242
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_166448853
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan heb je dat toch echt verkeerd begrepen. Ze heeft al die tijd onder zijn tirannie gestaan.
Aldus haarzelf.
  zondag 6 november 2016 @ 10:25:35 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166448925
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 10:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Aldus haarzelf.
Ja, het is ook haar boek, misschien kan Willem nog een boek schrijven over hoe hij het tegenovergestelde van de duivel is, dan zijn we helemaal rond, zal ook wel een bestseller worden.

Misschien is "Schijnheilig" een goede naam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 november 2016 @ 10:28:22 #244
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_166448971
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 10:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, het is ook haar boek, misschien kan Willem nog een boek schrijven over hoe hij het tegenovergestelde van de duivel is, dan zijn we helemaal rond, zal ook wel een bestseller worden.

Misschien is "Schijnheilig" een goede naam.
Dat zou hij vooral moeten doen :Y de vraag is natuurlijk hoe serieus bepaalde claims zijn zonder bewijs.
  zondag 6 november 2016 @ 10:29:46 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166448986
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 10:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat zou hij vooral moeten doen :Y de vraag is natuurlijk hoe serieus bepaalde claims zijn zonder bewijs.
Dat geldt voor Willem Holleeder net zo.
Die kan ook z'n halve verhaal bij College Tour bij elkaar zitten liegen en half Nederland vond het een fantastisch optreden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 november 2016 @ 10:43:51 #246
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166449181
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 10:29 schreef Leandra het volgende:

Dat geldt voor Willem Holleeder net zo.
Die kan ook z'n halve verhaal bij College Tour bij elkaar zitten liegen en half Nederland vond het een fantastisch optreden.
Dat vond ik zo'n treurnistelevisie. Sowieso, dat hele knuffelen van die crimineel toentertijd. Bizar.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 6 november 2016 @ 10:44:26 #247
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_166449193
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat geldt voor Willem Holleeder net zo.
Die kan ook z'n halve verhaal bij College Tour bij elkaar zitten liegen en half Nederland vond het een fantastisch optreden.
Uiteraard. Dus hebben we additionele bewijzen nodig.
  zondag 6 november 2016 @ 10:46:37 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166449219
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 10:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Uiteraard. Dus hebben we additionele bewijzen nodig.
En dat uit het wereldje waar het zaak is zo min mogelijk bewijzen te laten slingeren....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 november 2016 @ 13:21:52 #249
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_166451387
Nogal irritant
om zo te moeten lezen
omdat er
te vaak een
enter wordt gebruikt
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_174761201
Mevrouwtje heeft weer een nieuw boek uit maar ze vergeet stelselmatig haar eigen criminele zaakjes:

Het verdwenen losgeld in de Heineken-ontvoering zorgt 34 jaar na dato nog steeds voor opschudding. Hoofdrolspelers van toen zitten elkaar nu dwars. Astrid Holleeder, de zus van, heeft zelfs aangifte van afpersing gedaan. ‘Het is een breuklijn dwars door families.’

Ooit was de Costa del Sol wat Dubai tegenwoordig is: een plek waar de top van de onderwereld de zon zoekt. Marcel Grifhorst (47) kan het weten. Hij zat een kleine drie decennia in de horeca rond Malaga. Namens zijn vader bestierde Grifhorst onder meer zestien jaar lang Selecta, een bordeel in Torremolinos. Hij zag ze er komen en gaan, de kopstukken uit het Nederlandse criminele milieu. ‘Willem Holleeder kwam samen met Willem Endstra en huurde hier in Puerta Marina een appartement. Boven hem, op de eerste etage, zat Kees Houtman. Hun kinderen speelden met elkaar op het strand.’

Sommige van die mannen kende hij al sinds zijn jeugd. Zelf groeide Marcel op in westelijk Amsterdam, maar vader Rob Grifhorst nam hem mee naar kroegjes in de Jordaan, waar iedereen senior groette als ‘de Bouwvakker’, eigenaar van de gelijknamige bouwmarkt op de Brouwersgracht. Op zondag ging de jonge Marcel mee naar de paardenraces, op sleeptouw genomen door Cor van Hout, de latere Heineken-ontvoerder en vriend van zijn vader.

Het waren hechte families, die onderling vermengd raakten door vriendschappen, relaties en huwelijken. De Holleeders, de Van Houts, de Van der Bijltjes, de Grifhorsten. Ze hadden armoede gekend, maar hadden zich maatschappelijk opgewerkt, de markt op de Lindengracht hadden ze verruild voor de PC Hooftstraat. De een was rijk geworden in het vastgoed, de ander had buitensporig veel geld verdiend met de handel in de drugs. Om hun nieuwe leven te vieren, vlogen ze in de jaren tachtig en negentig naar de Spaanse kust. Daar troffen ze elkaar, feestend in de Valkenburgbar van Rob Grifhorst of diens men’s club Selecta.
Rob Grifhorst. Foto: privéarchief

Die tijd is voorbij. Rob Grifhorst is drie jaar geleden overleden en zoon Marcel heeft de Spaanse horeca van de hand gedaan. Hij leidt sindsdien een rustig bestaan in de heuvels van Benalmádena. Af en toe komt er een oude kennis langs, met wie hij het glas heft. Marcel is blij dat hij op afstand zit van het oude Amsterdamse milieu. Daar lopen namelijk onoverbrugbare breuklijnen tussen de ooit zo vervlochten families, met als belangrijkste oorzaak de onderwereldvete die midden jaren negentig ontstond tussen de Heineken-ontvoerders Willem Holleeder en Cor van Hout. Van Hout werd in 2003 vermoord en voor die liquidatie vervolgt justitie nu zijn voormalige ‘bloedgabber’ Holleeder.

Het verstoorde de relaties en leidde tot loyaliteitsconflicten. Wie moest je volgen? En wilde je eigenlijk wel kiezen? Want wiens verhaal klopte? Dat van het kamp van Willem of van de club rond Cor? Wie een keuze maakte, kon een moment later met een nieuwe werkelijkheid worden geconfronteerd. Bijvoorbeeld in 2015, toen de zussen Sonja en Astrid Holleeder besloten tegen hun broer te getuigen.
Paraguay

Hoe verwarrend dat kan werken, ondervond Marcel Grifhorst vorig jaar. In de vroege zomer van 2016 dronk hij in Spanje een biertje met Frans Meijer, een van de vijf Heineken-ontvoerders. Meijer, die tegenwoordig in Paraguay woont, vroeg aan Marcel of deze de zussen Holleeder nog wel eens zag. En zo ja, of Grifhorst voor hem aan de dames wilde doorgeven dat hij nog een bedrag te goed had. Het zou gaan om geld voor het Heineken-boek van Peter R. de Vries en de verfilming daarvan. Daar waren volgens Meijer eerder afspraken over gemaakt.

Dat zou wel moeten lukken, zei Marcel. Na de moord op Cor van Hout had hij weer contact met Sonja en Astrid. De Grifhorsten waren ooit dikke vrienden met de familie Van Hout en dus ook met Sonja Holleeder, de levensgezel van Cor. Die relatie was stukgelopen op het alcoholmisbruik van de Heineken-ontvoerder. ‘Hij was niet meer te handhaven. Als hij dronken was, vernederde hij mensen,’ zegt Marcel. ‘Mijn vader heeft toen bewust een einde gemaakt aan de vriendschap. Ik was bij dat gesprek, dat was in 1996 in Zuid-Frankrijk. Cor was een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving geworden. Ik denk dat zijn grootspraak in de kroeg hem het leven heeft gekost.’

Na Van Houts gewelddadige dood zochten de families elkaar weer op. Dus toen hij in de zomer van 2016, kort na de ontmoeting met Frans Meijer, weer eens in Amsterdam was, belde Grifhorst met Sonja. Of ze elkaar even konden zien. ‘Ze pikte me op in de Scheldestraat. We reden naar een golfbaan in Amstelveen, waar ook Astrid was,’ vertelt Marcel. ‘Daar hebben we een uurtje zitten praten over koetjes en kalfjes.’ Grifhorst gaf de zussen ook de boodschap van Frans Meijer door. Daarna keerde iedereen huiswaarts. ‘Sonja heeft me weer netjes afgezet in de Scheldestraat.’
Rob Grifhorst en zijn vrouw. Foto: privéarchief

Grifhorst was verbaasd toen hij een tijdje daarna telefoon kreeg van de Nederlandse recherche. Ze wilden hem graag spreken. Nietsvermoedend meldde hij zich bij de politie tijdens een volgend bezoek aan Nederland. ‘Toen bleek dat ik verdachte was. Astrid en Sonja hadden aangifte van afpersing gedaan nadat ik de boodschap van Meijer had doorgegeven.’ Daarna werd Grifhorst nog twee keer gehoord, waarbij hem werd gezegd dat hij inmiddels niet meer wordt verdacht. Wel is er een officieel onderzoek gestart met de naam Goud, dat onder leiding staat van de officieren van justitie die ook Willem Holleeder vervolgen voor moord.

Volgens andere bronnen is Frans Meijer hierin officieel de verdachte en gaat het om meer dan alleen een vergoeding voor de boek- en filmrechten. Meijer zou twee ton hebben geëist, omdat hij op verzoek van Willem Holleeder en Cor van Hout zou hebben gelogen over zijn deel van het Heineken-losgeld: na zijn arrestatie in 1983 zei Meijer tegen de recherche dat hij de miljoenen ‘uit schaamte’ had verbrand. Een afgesproken broodje aap-verhaal volgens Meijer, die hiervoor blijkbaar nu het toegezegde geld opeist. Althans, dat vermoedt het OM. Een woordvoerder van het Amsterdamse parket wil echter niets zeggen over Goud. ‘We doen nooit mededelingen over lopende onderzoeken.’ Ook Wout Morra, advocaat van de zussen, wil op dit moment niet reageren op vragen over het afpersonderzoek. We hebben geprobeerd Frans Meijer te bereiken, maar dat is tot op heden niet gelukt.
Geloofwaardigheid

Dat verdomde Heineken-geld. Het blijft maar terugkomen, ook 34 jaar na dato staat het opnieuw centraal in het familiedrama rond de ontvoerders. Niet alleen in het deelonderzoek naar de vermeende afpersing door Frans Meijer, maar ook in de moordzaak tegen Willem Holleeder zelf. Deze week moet de Neus opnieuw voor de rechter verschijnen. Dan zal het zeer waarschijnlijk weer gaan over de verklaringen van zijn zussen. Astrid en Sonja hebben inmiddels aangegeven te willen getuigen over hun bemoeienis met de erfenis van Cor van Hout, waarin volgens het OM het Heineken-geld een leidende rol speelt. Eerder weigerden ze er over te spreken, omdat ze zichzelf zouden kunnen belasten. Dat maakt de affaire rond de nalatenschap latent explosief en zeker eentje die de verdediging van Willem Holleeder zal aangrijpen om de geloofwaardigheid van de zussen ter discussie te stellen.

" In de lezing van het Openbaar Ministerie heeft hun moeder Sonja Holleeder als executeur-testamentair samen met haar zus Astrid en anderen gepoogd om het bezit van haar vermoorde levenspartner veilig te stellen"Kort gezegd komt het verhaal hier op neer: na de dood van Van Hout in 2003 kwam zijn erfenis terecht bij zijn kinderen Francis en Richie. In de lezing van het Openbaar Ministerie heeft hun moeder Sonja Holleeder als executeur-testamentair samen met haar zus Astrid en anderen gepoogd om het bezit van haar vermoorde levenspartner veilig te stellen en de opbrengst te verzwijgen voor de fiscus. Het ging om prostitutiepanden in Alkmaar, die de zussen volgens het OM hebben doorverkocht aan onder meer Rob Grifhorst. Daarbij hebben betrokkenen valsheid in geschrifte gepleegd en de fiscus getild, luidt de verdenking. Daarnaast zou er sprake zijn van witwassen, want het OM beweert dat de panden ooit zijn aangekocht met crimineel geld, beter gezegd: het nooit teruggevonden deel van de Heineken-miljoenen.
Het leidde in 2007 tot het Fiod-onderzoek Goudsnip.

Er was voldoende aanleiding om oude verdenkingen nieuw leven in te plaatsen. Na de dood van Van Hout in 2003 hadden twee hoofdrolspelers uit de Holleeder-saga zeer belastende verklaringen afgelegd. Willem Endstra vertelde op de achterbank bij de recherche over hoe Holleeder, Van Hout en Grifhorst hun gezamenlijke bezit, opgebouwd met de Heineken-miljoenen, midden jaren negentig hadden verdeeld. Kort daarop getuigde kroegbaas Thomas van der Bijl in het geheim over hoe hij het nooit getraceerde losgeld had opgegraven in een park in Frankrijk en aan Rob Grifhorst had gegeven. Die had het vervolgens in Alkmaarse raamprostitutie geïnvesteerd.

De geliquideerde Endstra en Van der Bijl kunnen het helaas niet navertellen. Maar er was meer. De recherche kreeg ook anonieme tips uit ‘het milieu’. Zoals deze, uit juni 2005: ‘Cor van Hout werd geliquideerd in 2003 en iedereen was in paniek op zoek naar zijn geld. Echter er was nergens geld te vinden, de buitenlandse bankrekeningen van Cor waren leeggehaald. Niemand wist waar het geld was.’ Volgens de tipgever waren alleen de prostitutiepanden op de Achterdam in Alkmaar overgebleven. Dat bezit zou Sonja Holleeder hebben verkocht, onder regie van Astrid Holleeder en met Rob Grifhorst als afnemer. Die zou er, samen met een andere koper, meer dan vijf miljoen euro voor hebben betaald. Volgens het OM gebruikten de zussen en hun zakenpartners daarvoor buitenlandse vennootschapsstructuren en kwam het geld uiteindelijk terecht op een Zwitserse bankrekening van Sonja.

Het Goudsnip-onderzoek leidde in 2007 tot arrestaties en huiszoekingen, onder meer bij Rob Grifhorst in Spanje. Grifhorst, ooit een goede vriend van Cor van Hout, was in de loop der jaren al meerdere keren verdacht geweest van witwassen van het ‘verdwenen’ losgeld, zo’n 6 tot 8 miljoen gulden. Tot twee keer toe kwam hij met een plausibele en legitieme verklaring over de aanschaf van de prostitutiepanden en werd niet vervolgd. En ook deze keer poogde de vastgoedmiljonair verwoed om zijn blazoen te zuiveren, onder meer in een interview met Vrij Nederland. ‘Ik heb nooit Heineken-losgeld in ontvangst genomen. Toen niet, later niet.’
Geen rooie cent

Onderzoek Goudsnip ligt inmiddels stil. De kans dat de verdachten zich ooit nog moeten verantwoorden voor de rechter, is niet heel groot. Met meerdere partijen heeft het OM geschikt, onder wie Sonja Holleeder, die ruim een miljoen euro boete heeft betaald en zo verdere vervolging heeft afgekocht. Wat er precies is afgesproken tussen justitie en de zussen Holleeder is niet bekend. De advocaat van Sonja heeft eerder gezegd dat zijn cliënte uit pragmatische overwegingen een deal heeft gesloten. ‘Sonja Holleeder ging louter om persoonlijke redenen akkoord. Zij zag zich niet opgewassen tegen een nog jarenlang durende indringende rechtszaak. Zij wil rust. Ze heeft geen rooie cent van Cor van Hout.’

"Met meerdere partijen heeft het OM geschikt, onder wie Sonja Holleeder, die ruim een miljoen euro boete heeft betaald"Hoe dubieus is de afwikkeling van de erfenis geweest? We kennen de details niet. Van het zeventig ordners tellende dossier Goudsnip zijn alleen flarden naar buiten gekomen en de buitenwereld kan slechts gissen naar de afspraken tussen het OM en de verdachten. Wat opvalt: eerder al probeerde justitie om het vermeende criminele vermogen van Cor van Hout te ontnemen. In 1998 werd hij veroordeeld voor drugshandel. In de nasleep van die rechtszaak schikte de crimineel echter met niemand minder dan officier van justitie Fred Teeven. Als Van Hout afzag van hoger beroep, mocht hij zijn bezittingen houden, kreeg een lichter strafregime en kwam in aanmerking voor gratie, staat er in de deal van 14 juli 1998 lezen. Later werd bekend dat Van Hout ook nog een ‘boete’ van een miljoen gulden moest betalen. Voor de Heineken-ontvoerder was het een lucratieve afspraak. Hij bleef eigenaar van de Alkmaarse panden, die een veelvoud van dat miljoen waard waren. Ondanks die afspraak uit 1998 heeft de Nederlandse staat in het Goudsnip-onderzoek opnieuw gepoogd om het bezit van Van Hout als ‘crimineel’ te bestempelen.
Waarheidsvinding

Een ding is zeker: Rob Grifhorst kan niet verder worden vervolgd. De Bouwvakker overleed in 2014, nadat hij eerder meerdere herseninfarcten en een hartaanval had overleefd. Dat is tragisch voor Grifhorst, maar ook jammer voor de waarheidsvinding. Want wat klopt er nu wel en wat niet van al die steeds terugkerende verdenkingen? Was Grifhorst inderdaad de ‘partner in crime’ van de Heineken-ontvoerders? Hij heeft al die keren zijn versie van de gebeurtenissen onderbouwt met officiële papieren en een waterdichte tijdlijn.

Toch wringt het. Want als Grifhorst gelijk heeft, hebben zowel Van der Bijl als Endstra onzin uitgekraamd. En die twee beweerden toch onafhankelijk van elkaar vrij expliciet dat het zakenimperium van Grifhorst als het beleggingsvehikel heeft gediend voor de Heineken-ontvoerders. Dat verhaal werd nog eens onderbouwd door een aanhoudende stroom anonieme verklaringen, zoals deze, uit december 2005: ‘De Heineken-ontvoering heeft Robbie Grifhorst, Cor van Hout en Willem Holleeder acht miljoen gulden opgeleverd. Robbie Grifhorst heeft hiervan een veelvoud gemaakt tijdens de detentie van Holleeder en Van Hout, door middel van de handel in onroerend goed.’ Ook deze tipgever beweert dat Grifhorst met het geld onder andere de prostitutiepanden op de Achterdam heeft gekocht en dat het driemanschap gezamenlijk recht had op de inkomsten uit de panden.

‘Op een gegeven moment was de vriendschap tussen Willem Holleeder en Cor van Hout over,’ staat te lezen in het proces-verbaal van de Criminele Inlichtingeneenheid. ‘De gezamenlijke belangen in onroerend goed, waaronder de Achterdam moesten worden verdeeld. Dit diende vrij snel te gebeuren want de handel kwam in gevaar door de frictie. De belangen op de Achterdam bleven na de verdeling bij Cor van Hout.’
Onbewezen geruchten?

Dat zou je allemaal nog kunnen afdoen als hardnekkige, maar anonieme en tot op heden onbewezen geruchten. Maar nu zijn er de verklaringen van de zussen in de Holleeder-moordzaak en heeft Astrid Holleeder ook iets gezegd over de rol van Grifhorst in haar bestseller Judas. In het boek staat de zus stil bij het conflict dat midden jaren negentig was ontstaan tussen Willem en Cor. ‘Wim […] bleef aandringen op een scheiding en deling van het vermogen dat Cor en hij, met behulp van Robbie Grifhorst, dankzij het ontbrekende Heineken-losgeld hadden opgebouwd. Uiteindelijk ging Cor akkoord. “Pak maar wat je pakken wil,” had hij tegen Wim gezegd. Wim schoof de vermogende vastgoedbaron Willem Endstra naar voren, en zo konden ze financieel uit elkaar. Wim nam de gokhallen en de seksclub in de Roompotstraat, Cor de Achterdam. In oktober 1996 was de scheiding en deling een feit.’

Daar zegt een direct familielid, dat nauw betrokken is geweest bij de afhandeling van Van Houts erfenis, dat het losgeld wel degelijk een rol heeft gespeeld bij de investeringen van Grifhorst. Alleen al dat maakt nieuwsgierig naar de details die de zussen kunnen geven over deze steeds terugkerende urban legend.
Handtekening

We leggen het fragment aan Marcel Grifhorst voor, maar die zegt geen enkele aanwijzing te hebben dat zijn vader in criminele zaken is geweest met de Heineken-ontvoerders. Marcel is zelf ook verdachte geweest in het Goudsnip-onderzoek. De reden daarvoor is dat hij een tijdlang de directie voerde over betrokken vennootschappen. ‘Ik heb in de loop der jaren heel vaak blind mijn handtekening gezet, als mijn vader daar om vroeg,’ legt Marcel uit. ‘Daarom staat mijn naam in al die stukken.’ Voelt hij zich misbruikt door zijn vader? ‘Nee, ik geloof niet dat hij slechte bedoelingen had. Mijn vader was altijd bang vroeg te overlijden, en zette daarom zakelijke belangen op mijn naam. Dan was de erfenis tenminste veiliggesteld.’

"Op de dag dat Cor werd doodgeschoten heb ik Sonja gebeld om haar te condoleren. Ik heb daarna haar telefoonnummer aan mijn vader gegeven."De zoon vindt het bij nader inzien jammer dat zijn vader Sonja is gaan helpen met de erfenis. Daardoor is alles weer opgerakeld. ‘Het is een breuklijn dwars door families. Op de dag dat Cor werd doodgeschoten heb ik Sonja gebeld om haar te condoleren. Ik heb daarna haar telefoonnummer aan mijn vader gegeven. Hij was toen in Nederland en heeft contact met haar opgenomen. Zo is het gegaan.’

Hoewel hij Judas nog niet heeft gelezen vindt Grifhorst de recente tournure van de zussen een ‘rare stap’. Hij kan zich nauwelijks voorstellen dat Sonja en Astrid zich zo tegen hun broer hebben gekeerd. ‘Willem was een god voor ze. Alles was voor Wimpie.’ Grifhorst is er inmiddels meer dan klaar mee. Hoewel hij in Goudsnip een kennisgeving van niet verdere vervolging heeft gekregen, is hij er niet helemaal gerust op. Ook hij ziet ongerijmdheden in de afhandeling van de nalatenschap van Cor. Grifhorst heeft de erfenis van zijn vader geweigerd. ‘Dat was nog een heel gedoe, want het recht ging daarmee over op mijn kinderen. Daarvoor hebben we ook een hele procedure moeten doorlopen. Nu zijn we er vanaf en lopen niet meer het risico tot in lengte van dagen te worden geconfronteerd met het Heineken-verhaal.’
Alleen maar ellende van die teringzooi

Maar voor de zussen is ‘het gedoe’ nog niet voorbij. Al maandenlang staat Goudsnip in de coulissen van de moordzaak tegen Holleeder. Sonja en Astrid wilden in eerste instantie niets kwijt over hun omstreden rol. Bij het afleggen van haar geheime verklaringen ging Astrid Holleeder over de rooie toen de recherche het onderwerp aankaartte. ‘En als we het daar weer over gaan hebben, word ik er een beetje moe van. Dan gaan we weer over een ander onderzoek beginnen, en als we daarover gaan beginnen, ga ik echt boos worden! Zet dat ding nou maar uit, want daar word ik echt pissig over! Daar gaan we weer, ik heb alleen maar ellende van die teringzooi gehad!’

Zus Sonja raakte ook over haar toeren toen haar verhoorders begonnen over de erfenis: ‘Dat is zo een nachtmerrie in mijn leven geworden, dat hele verhaal. Omdat ik moest liegen voor dingen […] Het hele Goudsnip-verhaal is allemaal voorgelogen aan hem, zodat hij niet bij andere mensen kwam. Waar ik eigenlijk ingetrokken ben, omdat ik gewoon nooit echt heb kunnen zeggen hoe het zat. Dat is mijn hele nachtmerrie geweest, daar ben ik echt bijna aan onderdoor gegaan.’

"Zus Sonja raakte ook over haar toeren toen haar verhoorders begonnen over de erfenis: ‘Dat is zo een nachtmerrie in mijn leven geworden"Nu is dus binnenkort eindelijk het moment dat ze hun verhaal doen tegenover de rechter en vragen zullen beantwoorden over Goudsnip. Dat het zoveel voeten in aarde heeft, is ook de Holleeder-verdediging opgevallen. Mochten de zussen hebben gelogen in het eerdere onderzoek, is dat voor de advocaten van broer Willem wellicht een manier om de getuigenverklaringen van de zussen af te zwakken.

Bij de laatste pro forma-zitting, eind vorig jaar, nam Holleeder-advocaat Sander Janssen daar al vast een voorschot op. ‘Of de getuigen daadwerkelijk bereid zullen zijn hun medewerking te verlenen en of zij daadwerkelijk alle vragen naar waarheid zullen beantwoorden, wachten wij af. Dat één van die getuigen met een gecoördineerd mediaoffensief een lijvig boek heeft gepubliceerd nu zij naar eigen zeggen haar verhaal wil doen, dit terwijl categorisch werd geweigerd dat verhaal te vertellen bij de rechter-commissaris, draagt bij aan de indruk van de heer Holleeder dat deze getuigen slechts bereid zijn hun versie van de gebeurtenissen neer te leggen en niet gediend zijn van lastige vragen of lastige feiten en omstandigheden die zich moeilijk, om niet te zeggen niet, met die versie van de gebeurtenissen verhouden, maar hopelijk zal de toekomst uitwijzen dat daar nu verandering in komt.’

"Holleeder meent dat de zussen liegen om hun eigen belang te dienen."Het is een lange zin die hierop neerkomt: Holleeder meent dat de zussen liegen om hun eigen belang te dienen. Volgens zijn advocaat Janssen zijn de getuigen bang dat ze alsnog door het Openbaar Ministerie worden vervolgd als ze de waarheid vertellen over hun rol bij de nalatenschap. Maar, zegt de raadsman, het is juist heel belangrijk dat we de zussen hierover mogen verhoren. Zij beweren immers dat het motief voor de moord op Cor van Hout de geldzucht van Holleeder is. Janssen: ‘Het [zijn] juist deze bezittingen van wijlen Cor van Hout […] die door de getuigen in het hart van hun beschuldigingen aan het adres van Holleeder worden gelegd. […] Wanneer je in een strafzaak wordt geconfronteerd met getuigen die zeggen uit hun ervaringen met een verdachte te hebben geconcludeerd dat hij betrokken is bij zeer ernstige strafbare feiten, dan kun je niet anders dan onderzoek doen naar de grondslagen van die conclusies.’

Dat klinkt redelijk. Maar of het een vruchtbare verdedigingslijn is, zal moeten blijken. Astrid Holleeder heeft in feite al gezegd hoe het is gegaan. Met gevoel voor drama schrijft ze in haar boek hoe Holleeder na zijn vrijlating in 2012 bij zus Sonja op de stoep stond. ‘In haar zag hij twee zakken met geld. Geld van Cor, en geld van de Amerikaanse verfilming van het boek De ontvoering van Alfred Heineken, dat Peter R. de Vries in samenwerking met Cor had geschreven. Sonja vertelde hem dat zij geen geld van Cor had, maar Wim nam geen genoegen met die mededeling. Volgens hem bezat Cor een aanzienlijk vermogen dat zij had geërfd, en dus had zij geld en dat geld was niet van haar. Dat geld was van hem, want hij had de lasten – en hij maakte daarbij het handgebaar van een pistool – en liep nog steeds het risico op een vervolging voor die zaak, en dus kon zij niet de lusten hebben. Daarom kwam Wim eind 2012 regelmatig bij Sonja aan de deur met steeds dezelfde vraag: ‘Ik wil weten hoe het zit. Waar is je geld?’

Iedere keer was haar antwoord: ‘Ik heb geen geld.’

Een jaar later kwam naar buiten dat de zussen waren vervolgd in het Goudsnip-onderzoek. Ook Willem Holleeder las in de krant dat Sonja vervolging had afgekocht met een boete van 1,2 miljoen euro. Voor Wim was daarmee het bewijs geleverd, schrijft Astrid. ‘Als je schikt voor 1,2 miljoen, “dan heb je gewoon geld”. Dus moest er nog geld zijn, veel geld, was zijn redenering. Dat [Sonja] ontkende geld te hebben, betekende voor hem dat zij weigerde haar geld vrijwillig aan hem af te geven. Maar “hij liet zich niet in de maling nemen”, zij ging hem gewoon betalen, “anders zou ze zien wat er ging gebeuren”, en hij maakte zoals altijd weer het pistoolgebaar. De afpersing van Sonja was begonnen.’

Het maakt de rode draad van de zussen meteen helder: broer Willem wilde het geld van Cor inpikken. Om dat te voorkomen, hebben ze een ingewikkelde constructie bedacht, om Van Houts nalatenschap te verbergen voor Holleeder. Uit angst voor zijn toorn hebben ze er over gelogen tegenover justitie. Ook advocaat Sander Janssen gaat er vanuit dat de getuigen het zo zullen vertellen. Daarom poogde hij eind vorig jaar al gaten in dat verhaal te schieten. ‘Als dat waar zou zijn dan zou het een ongekende prestatie zijn waarbij de FIOD op wel zeer geraffineerde wijze om de tuin is geleid, allerlei getuigen ertoe gebracht zijn verklaringen af te leggen waarin de getuigen Holleeder (de zussen, red.) wél en Willem Holleeder niet wordt genoemd, en vooral een immense berg stukken en transacties is gecreëerd waaruit het beeld opstijgt dat niet Willem maar Sonja en Astrid zich met dat vermogen hebben bezig gehouden.’
Leugenaars

Eind deze maand staat een verhoor met Astrid en Sonja Holleeder gepland bij de rechter-commissaris over Goudsnip. Het Heineken-geld is slechts een zijtakje in Vandros, het grote onderzoek naar de moorden die De Neus op zijn geweten zou hebben. De zussen gaan nog veel meer voor de kiezen krijgen. Maar gaan hun verhoren Willem ontlasten? Zus Astrid meent van niet. Ze heeft er niet op willen wachten en haar verhaal opgeschreven in de bestseller Judas. Het is een familiekroniek, een schets van een leven met in de hoofdrol een criminele sociopaat. Het is een helder, aangrijpend en overtuigend boek. In haar boek schrijft ze wat haar te wachten staat, als ze straks door de verdediging van haar broer aan de tand wordt gevoeld. ‘[Hij zal] proberen onze geloofwaardigheid tot de grond toe af te breken, door ons van van alles en nog wat te beschuldigen, en ons als leugenaars neer te zetten die er belang bij hebben hem uit de weg te ruimen. Hij zou er alles aan doen om twijfel te zaaien, want Wim weet dat een rechter het bewijs niet alleen wettig, maar ook overtuigend moet vinden.’

Maar ze is er klaar voor, liet deze week nog weten aan het tv-programma Brandpunt. ‘Ik heb een doel. Ik wil graag ten overstaande van een rechter getuigen. En het ziet er naar uit dat dat eindelijk de komende maanden gaat gebeuren.’

Een erfenis verduisterd, de fiod om de tuin geleid en haar straf afgekocht.
speak only if it improves the silence.
pi_181538444
De apparatuur leveren kan je ook al de kop kosten.

De Amsterdamse recherche houdt er sterk rekening mee dat de aanval met een mes op een man dinsdagochtend bij de spyshop Spy City een gerichte aanslag was. Het slachtoffer is een medewerker van de shop die in ieder geval dinsdagavond nog niet bij kennis was.

Dat melden meerdere bronnen van De Telegraaf. De politie wil hangende het onderzoek niets zeggen. De 31-jarige man die van achteren in het hoofd is gestoken is Sander de L. uit Alkmaar. Hij is zeer ernstig gewond geraakt.

Afluisterapparatuur
Opmerkelijk is dat deze Sander de man is geweest, die rechtstreeks afluister- en beveiligingsapparatuur leverde aan Astrid Holleeder. Ze nam met de apparatuur gesprekken met haar broer Willem Holleeder op.

Alles wijst op een gerichte aanslag. Zo hebben de daders gebruik gemaakt van een vluchtwagen, een grijze Audi Q5 met het kenteken 12-RPJ-5. Naar de wagen wordt nog gezocht.

Fors team
De Amsterdamse politie heeft een fors team op de steekpartij gezet. Dinsdagochtend is uitgebreid forensisch onderzoek gedaan bij de spyshop aan de Moezelhavenweg. De politie heeft camerabeelden van bedrijven in de buurt opgevraagd die helderheid moeten geven over wat er precies is gebeurd en roept getuigen op zich te melden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:44:02 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181539912
Nasty, uit het boek is wel op te maken dat ze idd een hoop hulp heeft gehad bij de spyshop.
Het zou me met de vergeldingsdrang van Willem Holleeder ook niets verbazen als dit een "straf" is voor het helpen van zijn zus.
Maar dan ga je er eigenlijk al vanuit dat ze bij de spyshop wisten dat het Astrid Holleeder was en dat ze opnames van haar broer wilde maken, en dat lijkt me sterk, zo'n risico zou ze nooit genomen hebben, zeker niet omdat ze iemand in die business niet zou vertrouwen lijkt me.
Dit is namelijk ook het soort winkel waar mannen zoals Willem Holleeder hun niet-traceerbare en encrypted telefoons kopen.

Ik hoop dat de spyshop zelf ook voorzien is van voldoende camera's
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181540214
En is ze ondertussen al rijk geworden van dat boek?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:57:09 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181540222
quote:
9s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:56 schreef Viespeuk2018 het volgende:
En is ze ondertussen al rijk geworden van dat boek?
Heeft ze niet veel aan hè, rijk zijn....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181540255
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heeft ze niet veel aan hè, rijk zijn....
Dan kan ze beter al haar geld aan mij geven want ik heb er wel wat aan.
pi_181540399
Met dat boek en de filmrechten heeft ze denk ik al snel 2 miljoen gevangen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:07:40 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181540521
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:02 schreef raptorix het volgende:
Met dat boek en de filmrechten heeft ze denk ik al snel 2 miljoen gevangen.
Ik hoop dat haar dochter daar tzt nog een beetje van kan genieten, want Astrid zelf zal die kans niet krijgen zolang Willem Holleeder leeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:15:37 #258
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_181545359
quote:
11s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:43 schreef nostra het volgende:
De apparatuur leveren kan je ook al de kop kosten.

De Amsterdamse recherche houdt er sterk rekening mee dat de aanval met een mes op een man dinsdagochtend bij de spyshop Spy City een gerichte aanslag was. Het slachtoffer is een medewerker van de shop die in ieder geval dinsdagavond nog niet bij kennis was.

Dat melden meerdere bronnen van De Telegraaf. De politie wil hangende het onderzoek niets zeggen. De 31-jarige man die van achteren in het hoofd is gestoken is Sander de L. uit Alkmaar. Hij is zeer ernstig gewond geraakt.

Afluisterapparatuur
Opmerkelijk is dat deze Sander de man is geweest, die rechtstreeks afluister- en beveiligingsapparatuur leverde aan Astrid Holleeder. Ze nam met de apparatuur gesprekken met haar broer Willem Holleeder op.

Alles wijst op een gerichte aanslag. Zo hebben de daders gebruik gemaakt van een vluchtwagen, een grijze Audi Q5 met het kenteken 12-RPJ-5. Naar de wagen wordt nog gezocht.

Fors team
De Amsterdamse politie heeft een fors team op de steekpartij gezet. Dinsdagochtend is uitgebreid forensisch onderzoek gedaan bij de spyshop aan de Moezelhavenweg. De politie heeft camerabeelden van bedrijven in de buurt opgevraagd die helderheid moeten geven over wat er precies is gebeurd en roept getuigen op zich te melden.
Blijkt maar: snitches get stitches.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:55:02 #259
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_181549386
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik hoop dat haar dochter daar tzt nog een beetje van kan genieten, want Astrid zelf zal die kans niet krijgen zolang Willem Holleeder leeft.
Zolang hij in de extra beveiligde inrichting zit heeft ze niet zoveel te vrezen hoor. En dan nog, ze kan toch ergens in Zuid-Amerika ergens zich vestigen met alle miljoenen die ze heeft? Wordt ze ook nooit gevonden.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:38:48 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181550607
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:55 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Zolang hij in de extra beveiligde inrichting zit heeft ze niet zoveel te vrezen hoor. En dan nog, ze kan toch ergens in Zuid-Amerika ergens zich vestigen met alle miljoenen die ze heeft? Wordt ze ook nooit gevonden.
Mwah, zelfs daarvandaan kon hij toch nog wat mannen inhuren, die ook weer opgepakt zijn.
https://www.nu.nl/binnenl(...)olleeder-zussen.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')