abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:14:08 #1
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_166280755




Bron: Parool

En we gaan weer verder!

Leuke analyse van Routes Online van KLM op SXM.

http://www.routesonline.c(...)t-747-to-st-maarten/
pi_166293250
Vannacht gaat de klok een uur terug en dus begint het winterseizoen weer in de luchtvaartwereld.
Het winterseizoen loopt van zondag 30 oktober t/m zaterdag 25 maart 2017.

Note:
- Ik noem hier alleen nieuws dat van toepassing is op Schiphol. Het heeft niet bepaald veel nut om te gaan noemen dat airline X in land Y hun frequentie op bestemming Z verhoogd. ;)
- Vluchtreducties of juist hogere frequenties noem ik ook niet tenzij opvallende veranderingen.
- Alles is uiteraard onder voorbehoud.
- Heb enkele weken geleden deze post uit zitten tikken; sindsdien geen tijd meer voor gehad.
Niet alles staat dus in deze post.

- 22 oktober: KLM vliegt vanaf vandaag weer naar Teheran. Viermaal per week zal een Boeing 777-200ER naar de Iraanse hoofdstad vliegen. KLM vloog eind maart 2013 voor het laatste naar Iran.
Toen werd Teheran viermaal per week aangevlogen met de McDonnell Douglas MD-11.

- 30 oktober: vanaf vandaag vliegt KLM Cityhopper tweemaal daags naar Dublin. Hiermee keert de maatschappij na 50 jaar weer met eigen materieel terug op deze route. Dublin wordt de eerste bestemming in Ierland voor KLM. Nog voor de vluchten beginnen heeft KLM de frequentie in het zomerseizoen 207 al opgeschroefd naar 4 dagelijkse vluchten.

- 30 oktober: Vanaf vandaag vliegt KLM rechtstreeks van en naar Sint Maarten. Tot nu toe vliegt KLM driemaal per week Amsterdam - Sint Maarten - Curaçao - Amsterdam met de Boeing 747-400.
Vanaf vandaag vliegt KLM echter driemaal per week rechtstreeks naar het eiland met de Airbus A330-200.
Naar Curaçao wordt vanaf vandaag dagelijks met de 747-400 gevlogen.

Dit betekent ook het einde voor de spectaculaire landingen van de KLM jumbo op Sint Maarten; een van de grote en bekendste attracties van het eiland. KLM vloog sinds oktober 1990 met de Jumbo naar het eiland.
Afgelopen vrijdag 28 oktober vloog KLM voor de allerlaatste keer met de Jumbo naar het eiland.
Vanaf nu is de A340-300 van Air France het grootste toestel wat naar Sint Maarten komt.

- 30 oktober: KLM keert weer terug op Miami. Vanaf vandaag vliegt de maatschappij driemaal per week naar stad in Florida met de Airbus A330-200. Dit is alweer de derde keer dat KLM een poging doet om deze route te vliegen. In 2002 werd de route overgeven aan Martinair. Toen deze in 2011 stopte met passagiersvluchten nam KLM deze route weer over. Toen werd de McDonnell Douglas MD-11 ingezet op deze route. Na slechts een jaar werd deze route in maart 2012 alweer opgeheven.
KLM gokt nu op 60% leisure en 40% zakelijke passagiers op deze route.
Vluchten worden aangeboden tot en met 4 juni 2017.

- 30 oktober: KLM voegt de Namibische hoofdstad Windhoek aan haar dienstregeling. Vanaf vandaag vliegt de huidige, driewekelijkse vlucht naar Luanda door naar Windhoek. De route wordt: Amsterdam - Luanda - Windhoek - Luanda - Amsterdam. De vluchten worden door de Airbus A330-200 uitgevoerd.
Windhoek is de 12e bestemming van KLM in Afrika.

- 30 oktober: Vanaf vandaag vervangt Jet Airways op de dagelijkse vluchten tussen Mumbai en Amsterdam van de Airbus A330-300 voor de Boeing 777-300ER.

- 31 oktober: vanaf vandaag vliegt KLM tweemaal per week (maandag en vrijdag) naar het Sri Lankese Colombo. Deze toeristische route (KLM gokt op 90% leisure, 10% zakelijke passagiers) wordt gevlogen met de Boeing 787-9.

- 31 oktober: Vanaf vandaag vliegt Easyjet driemaal per week naar Zürich. Het wordt de derde Zwitserse bestemming vanaf Schiphol voor de maatschappij na Basel en Genève.

- 1 december: Vanaf vandaag vliegt China Airlines non-stop tussen Taipei en Amsterdam.
Vanaf vandaag vervalt de tussenstop in Bangkok.

- 6 januari: Vanavond vertrekt de (voorlopig) laatste KLM vlucht naar Caïro. Morgenvroeg komt het toestel weer terug op Schiphol. Volgens de maatschappij is dit besluit genomen vanwege de devaluatie van de Egyptische Pond en door de Centrale Bank van Egypte opgelegde restricties bij het overmaken van buitenlandse valuta vanuit Egypte. KLM noemt het staken van de route een tijdelijke maatregel.
KLM vliegt momenteel viermaal per week naar Caïro met de Boeing 787-9.

- 9 januari: China Airlines vliegt vanaf vandaag met de Airbus A350-900 naar Schiphol. Viermaal per week komt dit nieuwe toestel naar Schiphol die de huidige A340-300 vervangt.
Hiermee wordt de maatschappij de tweede maatschappij na Singapore Airlines die de A350 op Schiphol inzet. Tevens betekent dit dat Surinam Airways overblijft als enige maatschappij die nog de A340 inzet op Schiphol.
Sinds september 2016 vliegt de maatschappij niet meer dagelijks naar Schiphol, mogelijk gaat in 2016 de frequentie weer omhoog naar dagelijkse vluchten.

- 14 januari: Vanaf vandaag vervangt Jet Airways de A330-300 tussen Delhi en Amsterdam (die doorvliegt naar Toronto) door de 777-300ER.
Alle vluchten van Jet Airways van/naar Amsterdam worden dan nu door 777-300ER's uitgevoerd.

- 4 februari: Vanaf vandaag vliegt Easyjet tweemaal per week (dinsdag en zaterdag) naar Lanzarote.
Op deze route is Transavia ook actief met vier wekelijkse vluchten.

- 6 februari: Vanaf vandaag vliegt Easyjet driemaal per week naar de Hongaarse hoofdstad Boedapest. Op deze route is tot nu toe alleen KLM actief.

- 17 februari: Vanaf vandaag vliegt Transavia vanaf Schiphol ook naar München en Zürich.
De maatschappij zal viermaal per week naar haar Duitse basis vliegen en driemaal per week naar Zürich.
Op de route naar München is Transavia de eerste low-cost carrier; op de route naar Zürich is Easyjet sinds eind oktober actief.

- Winterseizoen algemeen:

- Vanaf dit winterseizoen zet Swiss Global Air Lines de Bombardier CS100 af en toe in op vluchten vanuit Zurich naar Amsterdam. Vooral/meestal in het weekend (minder druk) komt het toestel langs tot 3 keer per week.
Hiermee wordt de Swiss de eerste maatschappij die dit type inzet op vluchten naar Schiphol.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 30-10-2016 01:06:41 ]
  zondag 30 oktober 2016 @ 00:37:21 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166293796
Mooie post weer ^O^
So we just called him Fred
  zondag 30 oktober 2016 @ 00:59:00 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166294127
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
- 30 oktober: Vanaf vandaag vliegt KLM rechtstreeks van en naar Sint Maarten. Tot nu toe vliegt KLM driemaal per week Amsterdam - Sint Maarten - Curaçao - Amsterdam met de Boeing 747-400.
Vanaf vandaag vliegt KLM echter driemaal per week rechtstreeks naar het eiland met de Airbus A330-200.
Naar Curaçao wordt vanaf vandaag dagelijks met de 747-400 gevlogen.

Dit betekent ook het einde voor de spectaculaire landingen van de KLM jumbo op Sint Maarten; een van de grote en bekendste attracties van het eiland. KLM vloog sinds oktober 1990 met de Jumbo naar het eiland.
Afgelopen vrijdag 28 oktober vloog KLM voor de allerlaatste keer met de Jumbo naar het eiland.
Vanaf nu is de A340-300 van Air France het grootste toestel wat naar Sint Maarten komt.
Ergens wel paradoxaal: Doordat meer mensen willen zien hoe een 747 landt op een vliegveld aan het strand wordt er met een kleiner vliegtuig gevlogen.

quote:
- 30 oktober: KLM keert weer terug op Miami. Vanaf vandaag vliegt de maatschappij driemaal per week naar stad in Florida met de Airbus A330-300. Dit is alweer de derde keer dat KLM een poging doet om deze route te vliegen. In 2002 werd de route overgeven aan Martinair. Toen deze in 2011 stopte met passagiersvluchten nam KLM deze route weer over. Toen werd de McDonnell Douglas MD-11 ingezet op deze route. Na slechts een jaar werd deze route in maart 2012 alweer opgeheven.
KLM gokt nu op 60% leisure en 40% zakelijke passagiers op deze route.
Vluchten worden aangeboden tot en met 4 juni 2017.
Vliegen ze niet met de A330-200?
Heb ergens opgevangen dat de A330-200 volgend jaar meer economy en minder businessclass krijgen. Je zou bijna zeggen dat ze bij KLM eindelijk door hebben dat je met toeristenvervoer wél geld kan verdienen. ;)
So we just called him Fred
pi_166294230


Vandaag was ook de laatste dag voor de Lufthansa Boeing 737.
Ze hadden nog 6 737-300's; die maakten vandaag hun laatste vluchten.
D-ABEF kwam vandaag nog langs op Schiphol als LH986 om 09:19 uur en vertrok weer om LH987 van/naar Frankfurt.

Lufthansa was de launch customer van de Boeing 737; op 10 februari 1968 - ruim 48 jaar geleden - en de maatschappij was ook de eerste airline die een order plaatste; 21 stuks op 19 februari 1965.

Een impressie van vandaag:

CEO van Lufthansa:



  zondag 30 oktober 2016 @ 01:30:49 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166294538
Volgens mij gaan we dit beeld niet meer zien in de komende jaren, de hele F-pier gevuld met 747's van KLM:
So we just called him Fred
pi_166300885
Hallo mannen, kan het zijn dat PH-KZA en PH-WXD met ingang van vandaag worden uitgefaseerd?
--
  Moderator zondag 30 oktober 2016 @ 14:06:57 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166301374
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 01:06 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag was ook de laatste dag voor de Lufthansa Boeing 737.
Ze hadden nog 6 737-300's; die maakten vandaag hun laatste vluchten.
D-ABEF kwam vandaag nog langs op Schiphol als LH986 om 09:19 uur en vertrok weer om LH987 van/naar Frankfurt.

Lufthansa was de launch customer van de Boeing 737; op 10 februari 1968 - ruim 48 jaar geleden - en de maatschappij was ook de eerste airline die een order plaatste; 21 stuks op 19 februari 1965.

Een impressie van vandaag:

CEO van Lufthansa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht dat die 733's oude lijken waren, maar ze zijn nog tot 2000 gebouwd. Dacht dat de NG al eerder was geïntroduceerd :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 30 oktober 2016 @ 14:07:26 #9
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_166301387
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 01:30 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaan we dit beeld niet meer zien in de komende jaren, de hele F-pier gevuld met 747's van KLM:
[ afbeelding ]
Kwam dat beeld, van alleen maar 747's, afgelopen +/-10 jaar überhaupt nog wel vaak voor?
Met de steeds groter wordende 777 vloot in het achterhoofd houdend.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 14:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik dacht dat die 733's oude lijken waren, maar ze zijn nog tot 2000 gebouwd. Dacht dat de NG al eerder was geïntroduceerd :)
De NG werd eind jaren 90 toch ook al geïntroduceerd?
Ze zullen wel een aantal jaren naast elkaar geproduceerd zijn, staat vaak nog wel wat in het order book om de productielijn open te houden.
  zondag 30 oktober 2016 @ 14:13:37 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166301524
quote:
12s.gif Op zondag 30 oktober 2016 14:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kwam dat beeld, van alleen maar 747's, afgelopen +/-10 jaar überhaupt nog wel vaak voor?
Met de steeds groter wordende 777 vloot in het achterhoofd houdend.
Jep, de 777 heeft al veel plek van de 747 ingenomen in de afgelopen jaren.
quote:
De NG werd eind jaren 90 toch ook al geïntroduceerd?
1996 om precies te zijn.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 30 oktober 2016 @ 14:25:05 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166301817
afgelopen week was het trouwens de was het overigens 25 jaar geleden dat de eerste a340 vloog. Op dezelfde dag als ik werd geboren blijkbaar :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166302019
quote:
Ze zullen wel een aantal jaren naast elkaar geproduceerd zijn, staat vaak nog wel wat in het order book om de productielijn open te houden.
Dat zie je nu ook met de NG en de MAX.
--
  zondag 30 oktober 2016 @ 15:34:38 #13
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166304238
quote:
Blijft toch ingewikkeld voor sommige mensen, het idee dat stuwkracht die genoeg is om een volledige 747 de lucht in te krijgen, ook genoeg blijkt te zijn om een paar mensjes om te waaien. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 30 oktober 2016 @ 16:00:43 #15
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166304295
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 15:58 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Blijft toch ingewikkeld voor sommige mensen, het idee dat stuwkracht die genoeg is om een volledige 747 de lucht in te krijgen, ook genoeg blijkt te zijn om een paar mensjes om te waaien. :')
Ze moeten daar volgens mij elk jaar het strand opnieuw opspuiten :P
pi_166306496
quote:
Ze moeten daar volgens mij elk jaar het strand opnieuw opspuiten :P
Een A330 met voldoende brandstof om Amsterdam te halen gaat ook nog aardig wat zand verplaatsen lijkt me.
--
pi_166306777
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 01:30 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaan we dit beeld niet meer zien in de komende jaren, de hele F-pier gevuld met 747's van KLM:
[ afbeelding ]
Prachtig. O+
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:43 schreef inkjet het volgende:
Een A330 met voldoende brandstof om Amsterdam te halen gaat ook nog aardig wat zand verplaatsen lijkt me.
De A330 zal richting het strand opstijgen.
  zondag 30 oktober 2016 @ 18:06:12 #18
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166306897
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Prachtig. O+

[..]

De A330 zal richting het strand opstijgen.
Hoe bedoel je dat? Dat is naar mijn idee altijd afhankelijk van de windrichting.
pi_166306970
Al die spullen het water in ook. :')
pi_166306983
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 18:06 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Dat is naar mijn idee altijd afhankelijk van de windrichting.
Lijk mij ook.
pi_166307332
quote:
De A330 zal richting het strand opstijgen.
Bedoel je misschien dat het toestel naar links draait na take off in plaats van naar rechts (richting Curacao)?
--
pi_166308877
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 18:06 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe bedoel je dat? Dat is naar mijn idee altijd afhankelijk van de windrichting.
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 18:30 schreef inkjet het volgende:
Bedoel je misschien dat het toestel naar links draait na take off in plaats van naar rechts (richting Curacao)?
Bron/toelichting
  zondag 30 oktober 2016 @ 19:52:16 #23
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166309345
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 19:37 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

Bron/toelichting
^O^
pi_166320199
http://onemileatatime.boa(...)/emirates-a380-doha/

EK gaat de kortste A380 vlucht nog wat verder aanscherpen. _O-

Ik denk dat ze MAD zijn dat QR de langste route pakt komende maanden met DOH-AKL, want een A380 hier slaat nergens op. :') Heb al een keer 77L gevlogen tussen DOH-DXB, zelfs dat is al debiel. _O-
Jack does it in real time...
pi_166321416
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 06:58 schreef DeeBee het volgende:
http://onemileatatime.boa(...)/emirates-a380-doha/

EK gaat de kortste A380 vlucht nog wat verder aanscherpen. _O-

Ik denk dat ze MAD zijn dat QR de langste route pakt komende maanden met DOH-AKL, want een A380 hier slaat nergens op. :') Heb al een keer 77L gevlogen tussen DOH-DXB, zelfs dat is al debiel. _O-
Ik heb Dubai - Muscat (ongeveer 45 minuten) gevlogen in een 777-300 ER, was ook licht overkill zeker omdat dat ding nog niet eens halfvol zat
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_166322771
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 06:58 schreef DeeBee het volgende:
http://onemileatatime.boa(...)/emirates-a380-doha/

EK gaat de kortste A380 vlucht nog wat verder aanscherpen. _O-

Ik denk dat ze MAD zijn dat QR de langste route pakt komende maanden met DOH-AKL, want een A380 hier slaat nergens op. :') Heb al een keer 77L gevlogen tussen DOH-DXB, zelfs dat is al debiel. _O-
Ik las ergens iets over dat mensen deze route vliegen om onderweg alcohol te kunnen drinken. In de VAE en in Qatar vast ook wel is dat verboden, dus doen ze het maar in de lucht.

Geen idee in hoeverre dit ook daadwerkelijk gebeurt verder hoor. :P
Trotse Twentenaar
  maandag 31 oktober 2016 @ 11:54:30 #27
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166323468
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:17 schreef zlotka het volgende:

[..]

Ik las ergens iets over dat mensen deze route vliegen om onderweg alcohol te kunnen drinken. In de VAE en in Qatar vast ook wel is dat verboden, dus doen ze het maar in de lucht.

Geen idee in hoeverre dit ook daadwerkelijk gebeurt verder hoor. :P
Dat wordt nu een uitdaging om met 11 cabin crew 500~600 man te bedienen op een vlucht van 40 minuten.
Er vanuit gaande dat de eerste en laatste 10 minuten nodig zijn voor de start en landing, blijven er 20 minuten over om te serveren. Dat is 25 man per minuut, minder dan 30s per passagier voor het opnemen van de bestelling en het serveren.
En dan moet de laatst geserveerde passagier nog flink doordrinken, anders kan hij zijn drankje onaangeroerd weer inleveren :+
So we just called him Fred
pi_166323554
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 06:58 schreef DeeBee het volgende:
http://onemileatatime.boa(...)/emirates-a380-doha/

EK gaat de kortste A380 vlucht nog wat verder aanscherpen. _O-

Ik denk dat ze MAD zijn dat QR de langste route pakt komende maanden met DOH-AKL, want een A380 hier slaat nergens op. :') Heb al een keer 77L gevlogen tussen DOH-DXB, zelfs dat is al debiel. _O-
Aangezien Emirates alleen nog maar 777's en A380's over heeft in de vloot (recentelijk zijn de A340's en A330's uitgefaseerd) hebben ze weinig keus over wat ze naar Doha sturen.

Ze hebben zo'n 9 dagelijkse vluchten tussen de twee steden nu uitgevoerd door de 777-300ER en -200LR; dat is in dat opzicht net zulke waanzin als een A380 op deze route.

Feit blijft dat Emirates hier een markt voor ziet en ze deze toestellen waarschijnlijk toch kan inzetten tussen de lange vluchten door. Daarnaast is er op DXB steeds minder ruimte dus die toestellen moeten dan sowieso weg om plaats te maken.
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:17 schreef zlotka het volgende:
Ik las ergens iets over dat mensen deze route vliegen om onderweg alcohol te kunnen drinken. In de VAE en in Qatar vast ook wel is dat verboden, dus doen ze het maar in de lucht.

Geen idee in hoeverre dit ook daadwerkelijk gebeurt verder hoor. :P
Alcohol is in beide steden verkrijgbaar.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:04:25 #29
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166323719
Ik voel ook een nieuw record aankomen: langste vluchttijd, die nog altijd korter is dan de tijd die nodig is voor het boarden.
So we just called him Fred
pi_166323887
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:04 schreef FredvZ het volgende:
Ik voel ook een nieuw record aankomen: langste vluchttijd, die nog altijd korter is dan de tijd die nodig is voor het boarden.
Daar kom je wel zo'n beetje aan met die vlucht toch? 489 man duurt best effe.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_166325493
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:17 schreef zlotka het volgende:

[..]

Ik las ergens iets over dat mensen deze route vliegen om onderweg alcohol te kunnen drinken. In de VAE en in Qatar vast ook wel is dat verboden, dus doen ze het maar in de lucht.

Geen idee in hoeverre dit ook daadwerkelijk gebeurt verder hoor. :P
Urban legend, want je kunt hier in Doha alcohol kopen hoor en in UAE zijn de regels helemaal nog een stuk soepeler.

Zoals genoemd is EK inderdaad naar 777 / 380 vloot nu en dat is toch echt niet zo handig op een hoop vluchten naar mijn mening. Vooral de gigantische business capaciteit van de 380 is echt niet te vullen op sommige routes, maar ze moeten er toch wel ergens mee naar toe... Om over de operating costs van een 380 op zo'n klein stukje nog maar te zwijgen...

Overigens zit er wel meer dan 11 crew op een 380 bij EK lijkt mij hoor. :P
Jack does it in real time...
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:49:23 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166329789
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:51 schreef DeeBee het volgende:
Overigens zit er wel meer dan 11 crew op een 380 bij EK lijkt mij hoor. :P
Je hebt gelijk, zijn er 27 :o in de cabin bij Emirates (bron)
So we just called him Fred
  dinsdag 1 november 2016 @ 18:34:02 #33
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166351051


_O_
pi_166359764
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:34 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]

_O_
Prachtig.

Maar helaas niet meer onder ons. -BFP lijkt ook haar laatste vlucht gemaakt te hebben.
Dat is verdorie al een kwart van de totale 747-400 vloot weg. :'(
  woensdag 2 november 2016 @ 10:36:30 #35
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_166364456
KLM gaat, na bijna acht jaar afwezigheid, weer op London City vliegen
quote:
KLM Royal Dutch Airlines will resume service to London City Airport after an absence of almost eight years. KLM will begin with daily service and, in the weeks thereafter, increase frequency to four daily flights on weekdays and one to two flights a day on weekends.
Schema vanaf 6 feb. 2017, alle vluchten met de Embraer 190;


via klm
  woensdag 2 november 2016 @ 21:07:38 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166378044
Toch een stuk minder spectaculair dan een 747-400 ;(

So we just called him Fred
pi_166379718
quote:
KLM gaat, na bijna acht jaar afwezigheid, weer op London City vliegen

Wordt de software in de E190's aangepast om het steilere naderingsprofiel te kunnen vliegen?
--
pi_166379819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 21:07 schreef FredvZ het volgende:
Toch een stuk minder spectaculair dan een 747-400 ;(
Het vertrek moet wel aardig zijn, de andere kant op!
--
  donderdag 3 november 2016 @ 10:33:01 #39
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166387030
quote:
Air France-KLM: nieuwe Franse longhaul-maatschappij

PARIJS - Air France-KLM komt met een nieuwe Franse luchtvaartmaatschappij op die de concurrentie met maatschappijen uit de Golfstaten moet aangaan. Dat blijkt uit het donderdag gepresenterde project ‘Trust Together’. Het project met de naam Boost moet ervoor zorgen dat Air France-KLM marktaandeel terugwint.

De nieuwe maatschappij richt zich op routes waar de concurrentie nu moordend is en moet Air France-KLM bovendien de mogelijkheid geven nieuwe routes te openen of routes die eerder zijn gestaakt te heropenen. Air France-KLM benadrukt dat de nieuwe airlines niet zal worden gepositioneerd als 'low cost'.

De maatschappij moet in 2020 beschikken over tien langeafstandsvliegtuigen, die worden bemand door piloten die nu voor Air France werken. Zij kunnen zich vrijwillig melden, maar moeten dan wel rekenen op een versobering van hun arbeidsvoorwaarden.

De luchtvaartmaatschappij zal gaan vliegen op zowel zakelijke als toeristische bestemmingen; zo'n dertig procent van het netwerk zal bestaan uit nieuwe routes.

Volgens topman Jean Marc Janaillac moet Trust Together Air France-KLM door een betere concurrentiepositie in staat stellen een deel dan de groei van de luchtvaartsector mee te pakken. De groei van de onderneming blijft al jaren achter bij die van de sector als geheel.

Middellange afstand
Op de longhaul-markt wil Air France tot 2020 een jaarlijkse groei van twee tot drie procent realiseren. De banden met partners als Delta en worden aangehaald en daarnaast moet Boost daar een belangrijke rol in spelen. Op basis van het Boost-principe start AF-KLM op Parijs Charles de Gaulle nog een nieuwe airline, die met een vereenvoudigd aanbod op de middellange afstand gaat vliegen.

Transavia
Air France-KLM zegt de hub Schiphol te willen versterken door een nauwere samenwerking tussen Transavia en KLM. Daarbij gaat het met name om gezamenlijke investeringen in de vloot, de ontwikkeling van het netwerk en gezamenlijke commerciële initiatieven. Er moet ook een sterkere commerciele samenwerking van Transavia met de andere airlines binnen de groep tot stand komen.

De prioriteit voor Transavia ligt volgens het donderdag gepresenteerde plan op groei in de thuismarkten Nederland en Frankrijk. In laatstgenoemde land gaat de maatschappij direct de concurrentie aan met de TGV en andere low cost carriers.

De plannen maakt deel uit van de nieuwe strategie Trust Together die Air France-KLM donderdag presenteert. Die moet in 2020 zorgen voor een omzet van ongeveer 28 miljard euro, tegen 26 miljard euro vorig jaar. Daarbij moeten tegen die tijd zo'n 100 miljoen passagiers worden vervoerd, wat er ruim 20 miljoen meer zouden zijn dan in 2015.
Martinair kom er maar in.... :N
  donderdag 3 november 2016 @ 12:54:31 #40
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166389522
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 10:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Martinair kom er maar in.... :N
Het enige voordeel om vanaf Schiphol met ME3 te vliegen is PRIJS!

Simpele oplossing is voor KLM om in Nederland voor een deel van de stoelen op rechtstreekse vluchten altijd dezelfde tarieven te hanteren zoals die van ME3. Dan prijs je die toch heel snel uit de markt en loopt je loadfactor ineens aardig omhoog.

Naar Afrika heb ik daar geen beeld bij, maar naar Azie betekent het dan toch dat die vliegtuigen van KLM nooit vol zitten lijkt me.

Of is het gewoon dat de personeelskosten bij KLM veel te hoog zijn door het riante aantal compensatie dagen op locatie in een 5 sterren hotel met een dagvergoeding die er ook niet om liegt? Doe daar dan wat aan. Een serveerster minder en een dag korter laten feestvieren in SIN, BKK, KUL, HKG etc. scheelt een berg geld.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 3 november 2016 @ 22:09:20 #41
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_166402058
Ergens rond augustus zag ik een A340 van het Spaanse Plus Ultra op de G8. Waar kwam deze kist vandaan? Madrid, Lima of Santo Domingo? Lang hebben ze het op Amsterdam niet volgehouden, na een maand of 3/4/5 zijn ze gestopt om op AMS te vliegen.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_166403493
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 22:09 schreef G-Pier het volgende:
Ergens rond augustus zag ik een A340 van het Spaanse Plus Ultra op de G8. Waar kwam deze kist vandaan? Madrid, Lima of Santo Domingo? Lang hebben ze het op Amsterdam niet volgehouden, na een maand of 3/4/5 zijn ze gestopt om op AMS te vliegen.
EC-MFA heeft op 15 augustus een vlucht voor TUI gemaakt van/naar Palma de Mallorca en paar dagen later voor Surinam Airways tussen Amsterdam en Paramaribo.

Die twee A340's van hun worden vaak ingezet door andere maatschappijen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 03-11-2016 22:57:02 ]
  vrijdag 4 november 2016 @ 00:32:34 #43
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166406110
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 22:04 schreef inkjet het volgende:

[..]

Het vertrek moet wel aardig zijn, de andere kant op!
Dat is denk ik wel afhankelijk van het weer, kan van beide kanten? :?
So we just called him Fred
pi_166409262
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 00:32 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is denk ik wel afhankelijk van het weer, kan van beide kanten? :?

Nee, zie deze post:

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 19:37 schreef Iemand91 het volgende:

[..]


[..]

Bron/toelichting
  vrijdag 4 november 2016 @ 11:43:24 #45
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166410491
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 10:30 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, zie deze post:

[..]

Daar staat toch juist dat het afhankelijk is van het weer :?
So we just called him Fred
  vrijdag 4 november 2016 @ 14:54:49 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166413948
Ook Qantas heeft een nieuwe livery:
So we just called him Fred
pi_166420269
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:43 schreef FredvZ het volgende:
Daar staat toch juist dat het afhankelijk is van het weer :?
Ja, maar:

- In de regel wordt naar het strand gestart.
- Is de baan te nat; dan moet (even) worden gewacht tot de baan droog is om alsnog richting strand te starten.
- Is dit alles niet mogelijk dan alsnog vanaf strand starten maar dan met tankstop onderweg (tenzij payload/passagiers dermate weinig is dat dat niet nodig is)

Dus je kunt praktisch vanuit gaan dat de KLM A330 altijd naar het strand start. ;)
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:35:14 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166436104
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 10:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Martinair kom er maar in.... :N
https://www.upinthesky.nl(...)plaatsen-vrachtruim/

Blijkbaar hebben ze de hoop voor het vervoeren van vracht helemaal opgegeven bij AF-KLM.
Met "trap bij het toilet" wordt de trap bedoeld die ingebouwd wordt als gebruik wordt gemaakt van het blok toiletten dat Airbus kan leveren voor het vrachtruim. Zoals Lufthansa nu al heeft in hun A340-600:

Doet bij mij wel een lampje branden waar de vliegtuigen vandaan gaan komen: dat zouden best wel eens de A330-200's kunnen zijn die vervangen worden door de 787-9's bij KLM.
So we just called him Fred
pi_166437819
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:35 schreef FredvZ het volgende:

[..]

https://www.upinthesky.nl(...)plaatsen-vrachtruim/

Blijkbaar hebben ze de hoop voor het vervoeren van vracht helemaal opgegeven bij AF-KLM.
Met "trap bij het toilet" wordt de trap bedoeld die ingebouwd wordt als gebruik wordt gemaakt van het blok toiletten dat Airbus kan leveren voor het vrachtruim. Zoals Lufthansa nu al heeft in hun A340-600:

Doet bij mij wel een lampje branden waar de vliegtuigen vandaan gaan komen: dat zouden best wel eens de A330-200's kunnen zijn die vervangen worden door de 787-9's bij KLM.
Er gaan alleen helemaal geen A330-200's weg bij KLM;) De 787 vervangt de 747-400M
  zaterdag 5 november 2016 @ 21:02:03 #50
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166438448
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:42 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Er gaan alleen helemaal geen A330-200's weg bij KLM;) De 787 vervangt de 747-400M
Die airbussen waren toch tijdelijk omdat de 787 vertraagd was? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')