Ergens wel paradoxaal: Doordat meer mensen willen zien hoe een 747 landt op een vliegveld aan het strand wordt er met een kleiner vliegtuig gevlogen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
- 30 oktober: Vanaf vandaag vliegt KLM rechtstreeks van en naar Sint Maarten. Tot nu toe vliegt KLM driemaal per week Amsterdam - Sint Maarten - Curaçao - Amsterdam met de Boeing 747-400.
Vanaf vandaag vliegt KLM echter driemaal per week rechtstreeks naar het eiland met de Airbus A330-200.
Naar Curaçao wordt vanaf vandaag dagelijks met de 747-400 gevlogen.
Dit betekent ook het einde voor de spectaculaire landingen van de KLM jumbo op Sint Maarten; een van de grote en bekendste attracties van het eiland. KLM vloog sinds oktober 1990 met de Jumbo naar het eiland.
Afgelopen vrijdag 28 oktober vloog KLM voor de allerlaatste keer met de Jumbo naar het eiland.
Vanaf nu is de A340-300 van Air France het grootste toestel wat naar Sint Maarten komt.
Vliegen ze niet met de A330-200?quote:- 30 oktober: KLM keert weer terug op Miami. Vanaf vandaag vliegt de maatschappij driemaal per week naar stad in Florida met de Airbus A330-300. Dit is alweer de derde keer dat KLM een poging doet om deze route te vliegen. In 2002 werd de route overgeven aan Martinair. Toen deze in 2011 stopte met passagiersvluchten nam KLM deze route weer over. Toen werd de McDonnell Douglas MD-11 ingezet op deze route. Na slechts een jaar werd deze route in maart 2012 alweer opgeheven.
KLM gokt nu op 60% leisure en 40% zakelijke passagiers op deze route.
Vluchten worden aangeboden tot en met 4 juni 2017.
Ik dacht dat die 733's oude lijken waren, maar ze zijn nog tot 2000 gebouwd. Dacht dat de NG al eerder was geïntroduceerdquote:Op zondag 30 oktober 2016 01:06 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag was ook de laatste dag voor de Lufthansa Boeing 737.
Ze hadden nog 6 737-300's; die maakten vandaag hun laatste vluchten.
D-ABEF kwam vandaag nog langs op Schiphol als LH986 om 09:19 uur en vertrok weer om LH987 van/naar Frankfurt.
Lufthansa was de launch customer van de Boeing 737; op 10 februari 1968 - ruim 48 jaar geleden - en de maatschappij was ook de eerste airline die een order plaatste; 21 stuks op 19 februari 1965.
Een impressie van vandaag:
CEO van Lufthansa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kwam dat beeld, van alleen maar 747's, afgelopen +/-10 jaar überhaupt nog wel vaak voor?quote:Op zondag 30 oktober 2016 01:30 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaan we dit beeld niet meer zien in de komende jaren, de hele F-pier gevuld met 747's van KLM:
[ afbeelding ]
De NG werd eind jaren 90 toch ook al geïntroduceerd?quote:Op zondag 30 oktober 2016 14:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat die 733's oude lijken waren, maar ze zijn nog tot 2000 gebouwd. Dacht dat de NG al eerder was geïntroduceerd
Jep, de 777 heeft al veel plek van de 747 ingenomen in de afgelopen jaren.quote:Op zondag 30 oktober 2016 14:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kwam dat beeld, van alleen maar 747's, afgelopen +/-10 jaar überhaupt nog wel vaak voor?
Met de steeds groter wordende 777 vloot in het achterhoofd houdend.
1996 om precies te zijn.quote:De NG werd eind jaren 90 toch ook al geïntroduceerd?
Dat zie je nu ook met de NG en de MAX.quote:Ze zullen wel een aantal jaren naast elkaar geproduceerd zijn, staat vaak nog wel wat in het order book om de productielijn open te houden.
Blijft toch ingewikkeld voor sommige mensen, het idee dat stuwkracht die genoeg is om een volledige 747 de lucht in te krijgen, ook genoeg blijkt te zijn om een paar mensjes om te waaien.quote:
Ze moeten daar volgens mij elk jaar het strand opnieuw opspuitenquote:Op zondag 30 oktober 2016 15:58 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Blijft toch ingewikkeld voor sommige mensen, het idee dat stuwkracht die genoeg is om een volledige 747 de lucht in te krijgen, ook genoeg blijkt te zijn om een paar mensjes om te waaien.
Een A330 met voldoende brandstof om Amsterdam te halen gaat ook nog aardig wat zand verplaatsen lijkt me.quote:Ze moeten daar volgens mij elk jaar het strand opnieuw opspuiten
Prachtig.quote:Op zondag 30 oktober 2016 01:30 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij gaan we dit beeld niet meer zien in de komende jaren, de hele F-pier gevuld met 747's van KLM:
[ afbeelding ]
De A330 zal richting het strand opstijgen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 17:43 schreef inkjet het volgende:
Een A330 met voldoende brandstof om Amsterdam te halen gaat ook nog aardig wat zand verplaatsen lijkt me.
Hoe bedoel je dat? Dat is naar mijn idee altijd afhankelijk van de windrichting.quote:Op zondag 30 oktober 2016 17:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Prachtig.
[..]
De A330 zal richting het strand opstijgen.
Lijk mij ook.quote:Op zondag 30 oktober 2016 18:06 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Dat is naar mijn idee altijd afhankelijk van de windrichting.
Bedoel je misschien dat het toestel naar links draait na take off in plaats van naar rechts (richting Curacao)?quote:De A330 zal richting het strand opstijgen.
quote:Op zondag 30 oktober 2016 18:06 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe bedoel je dat? Dat is naar mijn idee altijd afhankelijk van de windrichting.
Bron/toelichtingquote:Op zondag 30 oktober 2016 18:30 schreef inkjet het volgende:
Bedoel je misschien dat het toestel naar links draait na take off in plaats van naar rechts (richting Curacao)?
Ik heb Dubai - Muscat (ongeveer 45 minuten) gevlogen in een 777-300 ER, was ook licht overkill zeker omdat dat ding nog niet eens halfvol zatquote:Op maandag 31 oktober 2016 06:58 schreef DeeBee het volgende:
http://onemileatatime.boa(...)/emirates-a380-doha/
EK gaat de kortste A380 vlucht nog wat verder aanscherpen.
Ik denk dat ze MAD zijn dat QR de langste route pakt komende maanden met DOH-AKL, want een A380 hier slaat nergens op. Heb al een keer 77L gevlogen tussen DOH-DXB, zelfs dat is al debiel.
Ik las ergens iets over dat mensen deze route vliegen om onderweg alcohol te kunnen drinken. In de VAE en in Qatar vast ook wel is dat verboden, dus doen ze het maar in de lucht.quote:Op maandag 31 oktober 2016 06:58 schreef DeeBee het volgende:
http://onemileatatime.boa(...)/emirates-a380-doha/
EK gaat de kortste A380 vlucht nog wat verder aanscherpen.
Ik denk dat ze MAD zijn dat QR de langste route pakt komende maanden met DOH-AKL, want een A380 hier slaat nergens op. Heb al een keer 77L gevlogen tussen DOH-DXB, zelfs dat is al debiel.
Dat wordt nu een uitdaging om met 11 cabin crew 500~600 man te bedienen op een vlucht van 40 minuten.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:17 schreef zlotka het volgende:
[..]
Ik las ergens iets over dat mensen deze route vliegen om onderweg alcohol te kunnen drinken. In de VAE en in Qatar vast ook wel is dat verboden, dus doen ze het maar in de lucht.
Geen idee in hoeverre dit ook daadwerkelijk gebeurt verder hoor.
Aangezien Emirates alleen nog maar 777's en A380's over heeft in de vloot (recentelijk zijn de A340's en A330's uitgefaseerd) hebben ze weinig keus over wat ze naar Doha sturen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 06:58 schreef DeeBee het volgende:
http://onemileatatime.boa(...)/emirates-a380-doha/
EK gaat de kortste A380 vlucht nog wat verder aanscherpen.
Ik denk dat ze MAD zijn dat QR de langste route pakt komende maanden met DOH-AKL, want een A380 hier slaat nergens op. Heb al een keer 77L gevlogen tussen DOH-DXB, zelfs dat is al debiel.
Alcohol is in beide steden verkrijgbaar.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:17 schreef zlotka het volgende:
Ik las ergens iets over dat mensen deze route vliegen om onderweg alcohol te kunnen drinken. In de VAE en in Qatar vast ook wel is dat verboden, dus doen ze het maar in de lucht.
Geen idee in hoeverre dit ook daadwerkelijk gebeurt verder hoor.
Daar kom je wel zo'n beetje aan met die vlucht toch? 489 man duurt best effe.quote:Op maandag 31 oktober 2016 12:04 schreef FredvZ het volgende:
Ik voel ook een nieuw record aankomen: langste vluchttijd, die nog altijd korter is dan de tijd die nodig is voor het boarden.
Urban legend, want je kunt hier in Doha alcohol kopen hoor en in UAE zijn de regels helemaal nog een stuk soepeler.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:17 schreef zlotka het volgende:
[..]
Ik las ergens iets over dat mensen deze route vliegen om onderweg alcohol te kunnen drinken. In de VAE en in Qatar vast ook wel is dat verboden, dus doen ze het maar in de lucht.
Geen idee in hoeverre dit ook daadwerkelijk gebeurt verder hoor.
Je hebt gelijk, zijn er 27 in de cabin bij Emirates (bron)quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:51 schreef DeeBee het volgende:
Overigens zit er wel meer dan 11 crew op een 380 bij EK lijkt mij hoor.
Prachtig.quote:
Schema vanaf 6 feb. 2017, alle vluchten met de Embraer 190;quote:KLM Royal Dutch Airlines will resume service to London City Airport after an absence of almost eight years. KLM will begin with daily service and, in the weeks thereafter, increase frequency to four daily flights on weekdays and one to two flights a day on weekends.
Wordt de software in de E190's aangepast om het steilere naderingsprofiel te kunnen vliegen?quote:KLM gaat, na bijna acht jaar afwezigheid, weer op London City vliegen
Het vertrek moet wel aardig zijn, de andere kant op!quote:Op woensdag 2 november 2016 21:07 schreef FredvZ het volgende:
Toch een stuk minder spectaculair dan een 747-400
Martinair kom er maar in....quote:Air France-KLM: nieuwe Franse longhaul-maatschappij
PARIJS - Air France-KLM komt met een nieuwe Franse luchtvaartmaatschappij op die de concurrentie met maatschappijen uit de Golfstaten moet aangaan. Dat blijkt uit het donderdag gepresenterde project ‘Trust Together’. Het project met de naam Boost moet ervoor zorgen dat Air France-KLM marktaandeel terugwint.
De nieuwe maatschappij richt zich op routes waar de concurrentie nu moordend is en moet Air France-KLM bovendien de mogelijkheid geven nieuwe routes te openen of routes die eerder zijn gestaakt te heropenen. Air France-KLM benadrukt dat de nieuwe airlines niet zal worden gepositioneerd als 'low cost'.
De maatschappij moet in 2020 beschikken over tien langeafstandsvliegtuigen, die worden bemand door piloten die nu voor Air France werken. Zij kunnen zich vrijwillig melden, maar moeten dan wel rekenen op een versobering van hun arbeidsvoorwaarden.
De luchtvaartmaatschappij zal gaan vliegen op zowel zakelijke als toeristische bestemmingen; zo'n dertig procent van het netwerk zal bestaan uit nieuwe routes.
Volgens topman Jean Marc Janaillac moet Trust Together Air France-KLM door een betere concurrentiepositie in staat stellen een deel dan de groei van de luchtvaartsector mee te pakken. De groei van de onderneming blijft al jaren achter bij die van de sector als geheel.
Middellange afstand
Op de longhaul-markt wil Air France tot 2020 een jaarlijkse groei van twee tot drie procent realiseren. De banden met partners als Delta en worden aangehaald en daarnaast moet Boost daar een belangrijke rol in spelen. Op basis van het Boost-principe start AF-KLM op Parijs Charles de Gaulle nog een nieuwe airline, die met een vereenvoudigd aanbod op de middellange afstand gaat vliegen.
Transavia
Air France-KLM zegt de hub Schiphol te willen versterken door een nauwere samenwerking tussen Transavia en KLM. Daarbij gaat het met name om gezamenlijke investeringen in de vloot, de ontwikkeling van het netwerk en gezamenlijke commerciële initiatieven. Er moet ook een sterkere commerciele samenwerking van Transavia met de andere airlines binnen de groep tot stand komen.
De prioriteit voor Transavia ligt volgens het donderdag gepresenteerde plan op groei in de thuismarkten Nederland en Frankrijk. In laatstgenoemde land gaat de maatschappij direct de concurrentie aan met de TGV en andere low cost carriers.
De plannen maakt deel uit van de nieuwe strategie Trust Together die Air France-KLM donderdag presenteert. Die moet in 2020 zorgen voor een omzet van ongeveer 28 miljard euro, tegen 26 miljard euro vorig jaar. Daarbij moeten tegen die tijd zo'n 100 miljoen passagiers worden vervoerd, wat er ruim 20 miljoen meer zouden zijn dan in 2015.
Het enige voordeel om vanaf Schiphol met ME3 te vliegen is PRIJS!quote:
EC-MFA heeft op 15 augustus een vlucht voor TUI gemaakt van/naar Palma de Mallorca en paar dagen later voor Surinam Airways tussen Amsterdam en Paramaribo.quote:Op donderdag 3 november 2016 22:09 schreef G-Pier het volgende:
Ergens rond augustus zag ik een A340 van het Spaanse Plus Ultra op de G8. Waar kwam deze kist vandaan? Madrid, Lima of Santo Domingo? Lang hebben ze het op Amsterdam niet volgehouden, na een maand of 3/4/5 zijn ze gestopt om op AMS te vliegen.
Dat is denk ik wel afhankelijk van het weer, kan van beide kanten?quote:Op woensdag 2 november 2016 22:04 schreef inkjet het volgende:
[..]
Het vertrek moet wel aardig zijn, de andere kant op!
Nee, zie deze post:quote:Op vrijdag 4 november 2016 00:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is denk ik wel afhankelijk van het weer, kan van beide kanten?
quote:
Daar staat toch juist dat het afhankelijk is van het weerquote:
Ja, maar:quote:Op vrijdag 4 november 2016 11:43 schreef FredvZ het volgende:
Daar staat toch juist dat het afhankelijk is van het weer
https://www.upinthesky.nl(...)plaatsen-vrachtruim/quote:
Er gaan alleen helemaal geen A330-200's weg bij KLM;) De 787 vervangt de 747-400Mquote:Op zaterdag 5 november 2016 19:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
https://www.upinthesky.nl(...)plaatsen-vrachtruim/
Blijkbaar hebben ze de hoop voor het vervoeren van vracht helemaal opgegeven bij AF-KLM.
Met "trap bij het toilet" wordt de trap bedoeld die ingebouwd wordt als gebruik wordt gemaakt van het blok toiletten dat Airbus kan leveren voor het vrachtruim. Zoals Lufthansa nu al heeft in hun A340-600:
Doet bij mij wel een lampje branden waar de vliegtuigen vandaan gaan komen: dat zouden best wel eens de A330-200's kunnen zijn die vervangen worden door de 787-9's bij KLM.
Die airbussen waren toch tijdelijk omdat de 787 vertraagd was? Of heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:42 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Er gaan alleen helemaal geen A330-200's weg bij KLM;) De 787 vervangt de 747-400M
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |