abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:39:51 #101
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_166298396
sayed_ridha twitterde op zondag 30-10-2016 om 06:41:07 SAA in coordination with SDF have captured Infantry School, Babinas, Tell Sha'ir, Fafin as well as 3 villages repor… https://t.co/nvdVQhwJR3 reageer retweet
Say what?
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:40:42 #102
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166298410
Mooie buffer
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:42:15 #103
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_166298429
Het resterende ISIS-gebied in Aleppo wordt langzaam opgevreten
Say what?
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:42:31 #104
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166298433
Inshallah, we gaan de terroristen vernietigen in Aleppo.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_166298447
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:40 schreef Zahreddine het volgende:
Mooie buffer
daar lijkt het wel op idd. vraag me af hoe ver die buffer zal reiken.

best interessant dit front. misschien zelfs interessanter dan aleppo stad, omdat die strijd eigenlijk al gestreden is en dit nog alle kanten op kan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:43:46 #106
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_166298459
sayed_ridha twitterde op zondag 30-10-2016 om 11:04:59 Tell Kurdi has been fully captured by the Syrian Army https://t.co/DMD3tgKqLt reageer retweet
Say what?
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:44:10 #107
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166298469
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

daar lijkt het wel op idd. vraag me af hoe ver die buffer zal reiken.

best interessant dit front. misschien zelfs interessanter dan aleppo stad, omdat die strijd eigenlijk al gestreden is en dit nog alle kanten op kan.
Lijkt me juist omgekeerd. IS stelt helemaal geen gevaar voor, voor de stad Aleppo.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_166298482
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:44 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Lijkt me juist omgekeerd. IS stelt helemaal geen gevaar voor, voor de stad Aleppo.
lees mijn post nog een keer :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:48:29 #109
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166298566
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

lees mijn post nog een keer :P
Als SDF en SAA een mooie en grote buffer hebben dan is er helemaal niets interessant meer aan dit front dit in tegenstelling tot West Aleppo waar salafis weer bezig zijn. Zolang ze in het oosten een grote buffer hebben maakt het niet veel uit voor de stad, misschien nog een kleine race voor Al-Bab maar dat is het dan.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_166298580
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:39 schreef UpsideDown het volgende:
sayed_ridha twitterde op zondag 30-10-2016 om 06:41:07 SAA in coordination with SDF have captured Infantry School, Babinas, Tell Sha'ir, Fafin as well as 3 villages repor… https://t.co/nvdVQhwJR3 reageer retweet
[ afbeelding ]
Het zou mij benieuwen wat er gebeurt wanneer groen en rood elkaar tegenkomen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:52:57 #111
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_166298647
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:49 schreef HSG het volgende:

[..]

Het zou mij benieuwen wat er gebeurt wanneer groen en rood elkaar tegenkomen.
Gaat waarschijnlijk niet gebeuren, indien wel gewoon hetzelfde als op andere fronten
Say what?
pi_166298957
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:48 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Als SDF en SAA een mooie en grote buffer hebben dan is er helemaal niets interessant meer aan dit front dit in tegenstelling tot West Aleppo waar salafis weer bezig zijn. Zolang ze in het oosten een grote buffer hebben maakt het niet veel uit voor de stad, misschien nog een kleine race voor Al-Bab maar dat is het dan.
ah okay je bekijkt het vanuit aleppo stad als centraal punt en het sdf als buffer voor aleppo stad.

ik bekijk het iets anders. ik geloof dat de rebellen uitgespeeld zijn in aleppo stad en dat ze de stad nooit lange termijn zullen ontzetten. het maximale wat ze eruit kunnen halen is tijdelijk de verdedigingslinies perforeren, zoals we eerder hebben gezien met het offensief vanuit het zuiden. echter hebben we ook gezien dat de russen duidelijk hebben laten zien dat aleppo voor hen niet op tafel is voor discussie en dat ze hele gebieden plat zullen gooien om het gebied vrij te houden van rebellen.
zoals je weet is iets veroveren relatief makkelijk is en we vaak hebben gezien hoe dingen veroverd / heroverd worden. echter is de consolidatie het belangrijkste en moeilijkste wat er is. de rebellen hebben geen antwoord op het enorme machtsvertoon van de russen, wat betekent dat ze aleppo stad nooit op lange termijn kunnen ontzetten.
voor wat betreft TFSA/SDF/Al Bab, zie ik dat de dingen toch niet in kannen en kruiken zijn, het leek erop dat de russen en de turken een deal hadden mbt dat stukje, maar dat beeld rammelt nu ook aan alle kanten. wat het theoretisch zo gevaarlijk maakt, omdat er een aantal verschillende belangen bij elkaar komen.
als de turken/russen geen duidelijke deal hebben, zou dat kunnen betekenen, dat wanneer we straks een nieuwe president hebben, weer de kaarten geschud kunnen worden als hillary met een andere game plan komt mbt syrie en de turken hebben laten zien, dat ze aardig kunnen draaien met hun politiek en we zo nog meer escalatie van het conflict zullen zien.
en dan hebben we niet eens benoemt wat de gevolgen kunnen zijn als er een directe confrontatie komt tussen de russen en de amerikanen. iets wat altijd in het verschiet zit, maar wij voor onze eigen gemoedsrust liever niet over willen denken. en altijd afdoen met, "nee dat gaat toch nooit gebeuren".
we hebben al een "gek" in moskou en het ziet er naar uit dat we er nu ook eentje gaan krijgen in washington en it takes two to tango je weetz ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_166299146
Daarom is het goed dat dat Hillary komt. Ze heeft en terechte zorg over de Russische agressie en daarnaast staat ze open voor meer actieve steun in Syrië aan revolutionairen. Erdoğan T-FSA heeft laten zien zaken voor elkaar te krijgen dus hier ligt een kans.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:30:53 #114
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166299406
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

ah okay je bekijkt het vanuit aleppo stad als centraal punt en het sdf als buffer voor aleppo stad.

ik bekijk het iets anders. ik geloof dat de rebellen uitgespeeld zijn in aleppo stad en dat ze de stad nooit lange termijn zullen ontzetten. het maximale wat ze eruit kunnen halen is tijdelijk de verdedigingslinies perforeren, zoals we eerder hebben gezien met het offensief vanuit het zuiden. echter hebben we ook gezien dat de russen duidelijk hebben laten zien dat aleppo voor hen niet op tafel is voor discussie en dat ze hele gebieden plat zullen gooien om het gebied vrij te houden van rebellen.
zoals je weet is iets veroveren relatief makkelijk is en we vaak hebben gezien hoe dingen veroverd / heroverd worden. echter is de consolidatie het belangrijkste en moeilijkste wat er is. de rebellen hebben geen antwoord op het enorme machtsvertoon van de russen, wat betekent dat ze aleppo stad nooit op lange termijn kunnen ontzetten.
voor wat betreft TFSA/SDF/Al Bab, zie ik dat de dingen toch niet in kannen en kruiken zijn, het leek erop dat de russen en de turken een deal hadden mbt dat stukje, maar dat beeld rammelt nu ook aan alle kanten. wat het theoretisch zo gevaarlijk maakt, omdat er een aantal verschillende belangen bij elkaar komen.
als de turken/russen geen duidelijke deal hebben, zou dat kunnen betekenen, dat wanneer we straks een nieuwe president hebben, weer de kaarten geschud kunnen worden als hillary met een andere game plan komt mbt syrie en de turken hebben laten zien, dat ze aardig kunnen draaien met hun politiek en we zo nog meer escalatie van het conflict zullen zien.
en dan hebben we niet eens benoemt wat de gevolgen kunnen zijn als er een directe confrontatie komt tussen de russen en de amerikanen. iets wat altijd in het verschiet zit, maar wij voor onze eigen gemoedsrust liever niet over willen denken. en altijd afdoen met, "nee dat gaat toch nooit gebeuren".
we hebben al een "gek" in moskou en het ziet er naar uit dat we er nu ook eentje gaan krijgen in washington en it takes two to tango je weetz ;)
Zolang de ''rebellen'' een open grens hebben met Turkije valt er niets uit te sluiten. Degene die Aleppo pakt gaat deze oorlog winnen, in feite draait bijna het hele noorden rond die stad, tegeoffensieven elders, buffers, aanvoerlijnen, internationale grenzen enzovoort.

Maar goed ik neem aan de Muhaysini's idioten de belegering kort zullen doorbreken om daarna weer af te gaan, de vraag is gewoon hoeveel verliezen willen ze dragen voor een PR success?
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_166299411
Als Hilary president wordt gaat ze hoogstwaarschijnlijk de rebellen sterker maken met manpad en andere anti air wapens om de Russen dwars te zitten. Een direct confrontatie met de Russen gaat ook Hilary wel uit de weg, daar gaat het niet tot komen. Wat wel bijna zeker is is dat als Hilary president wordt, dat ze de rebellen met anti air gaat bewapenen.
pi_166299439
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:18 schreef Aloulu het volgende:
Daarom is het goed dat dat Hillary komt. Ze heeft en terechte zorg over de Russische agressie en daarnaast staat ze open voor meer actieve steun in Syrië aan revolutionairen. Erdoğan T-FSA heeft laten zien zaken voor elkaar te krijgen dus hier ligt een kans.
ik juich niet op voorbaat voor hillary. obama gaf ook aan dat hij het palestijns/israeli conflict ff zou oplossen. we hebben gezien wat daarvan terecht is gekomen. de realiteit is weerbarstig.
ik wil dat er een eind komt aan het conflict en dat zie ik alleen maar gebeuren als de externe mogendheden aan tafel gaan en een settlement verzinnen om vervolgens deze settlement po te leggen aan de lokale spelers, middels hun proxys op de grond.
ik ben helaas bang dat de russen helemaal niet aan tafel willen waardoor hillary zich genoodzaakt zal voelen om te escaleren tegen de russen. echter betekent escalatie niet perse een goed iets, onvoldoende escalatie / steun aan de rebellen heeft laten zien dat een conflict nu bijna zes jaar kan doorsudderen zonder resultaat te boeken. dan kan je beter geen escalatie aanwakkeren als je toch niet all the way wilt gaan, net als dat obama heeft gedaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_166299490
JulianRoepcke twitterde op zondag 30-10-2016 om 11:57:57 Official confirmation of what I reported (based on a source) an hour ago.Rebels entered the 3000 Apartments, fight… https://t.co/fdOwOozRzf reageer retweet
pi_166299511
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:30 schreef JubaUrbicus het volgende:

Wat wel bijna zeker is is dat als Hilary president wordt, dat ze de rebellen met anti air gaat bewapenen.
en dan gaan de russen anti air wapens aan het sdf geven en die geven anti air via de zwarte markt aan isis met de afspraak dat ze de wapens alleen mogen afschieten op amerikaanse vliegtuigen en we zijn een steenworp verwijderd van een directe confrontatie.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:35:56 #119
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166299523
MIG29_ twitterde op zondag 30-10-2016 om 11:49:59 Breaking : #Aleppo update NO militant enter to " new aleppo or 3000 or Academy " heavy Barmils by SYAF Helicopters Burn Rats , RUAF too reageer retweet
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_166299535
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:30 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Degene die Aleppo pakt gaat deze oorlog winnen.
assad heeft de oorlog gewonnen zo lang hij zit waar hij zit en kan doen alsof hij president is voor alle syriers. hij heeft daarbij aleppo niet nodig.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:37:24 #121
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166299553
MIG29_ twitterde op zondag 30-10-2016 om 12:16:53 Big Burn Party happend now in west Aleppo , Heavy Heavy Barmiles Falls on JN militants in Dahieat AL-ASSAD Dozens dead of JN & Terkistan reageer retweet
Burn those modafucking Turkic rats
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_166299566
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

en dan gaan de russen anti air wapens aan het sdf geven en die geven anti air via de zwarte markt aan isis met de afspraak dat ze de wapens alleen mogen afschieten op amerikaanse vliegtuigen en we zijn een steenworp verwijderd van een directe confrontatie.
Je denkt te veel door man. ISIS heeft trouwens eerder manpads in bezit gehad via de zwarte markt. Chinese manpads die via Sudan werden doorverkocht, ze hebben de SDF niet nodig om aan die dingen te komen.
pi_166299673
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
JulianRoepcke twitterde op zondag 30-10-2016 om 11:57:57 Official confirmation of what I reported (based on a source) an hour ago.Rebels entered the 3000 Apartments, fight… https://t.co/fdOwOozRzf reageer retweet
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:35 schreef Zahreddine het volgende:
MIG29_ twitterde op zondag 30-10-2016 om 11:49:59 Breaking : #Aleppo update NO militant enter to " new aleppo or 3000 or Academy " heavy Barmils by SYAF Helicopters Burn Rats , RUAF too reageer retweet
zuid aleppo offensief propaganda verhalen all over again. wanneer de assadistische bommen vallen op 3000 dan hebben we een onafhankelijke bevestiging
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_166299701
Saeed__Saeed01 twitterde op zondag 30-10-2016 om 12:42:57 Breaking || Jaish al-Fath fighters cut through the first defense lines and advance inside the '3000 apartement project' in W-Aleppo. reageer retweet
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:44:54 #125
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166299702
Ik neem de woorden van een Syrier aan het front over de woorden van iemand die duizenden kilometers van het conflict zit...

maar goed
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')