abonnement Unibet Coolblue
pi_166285650
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:13 schreef pijll het volgende:

[..]

Je ziet toch niets van de omgeving.
}:|
Ik kan nergens mijn Xenos hoofdlampje vinden. Ook mijn reflectievestjes zijn spoorloos.
pi_166285694
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:25 schreef Postbus100 het volgende:
Ik hoef niet per se in de OP, maar ik kom langzaam over van het beginnerstopic naar dit topic. Ben nu een half jaartje aan het hardlopen en ga komende zaterdag voor het eerst een wedstrijd lopen: 7,5 km. Ik loop in trainingen gemiddeld 6:07 min/km op 5km, dus het liefst zou ik de 7,5km in 45 minuten doen, maar ik vrees dat te ambitieus is. Maar 47 minuten moet toch lukken?
Jaaaa, vandaag mijn eerste wedstrijd gehad : 7,5 km in 44:14u *O* was dus toch wel te doen. Heb veel gehad aan de tip om vooral zo vlak mogelijk te lopen. De laatste 2km het eind had ik het idee dat ik op intervalhartslag aan het lopen was (diepe ademhaling), maar dat is natuurlijk omdat je al een tijd aan het lopen bent. Waar iedereen om mij heen langzamer ging, wilde ik niet vertragen. Toen werd ik ingehaald door iemand met een goed tempo en daar ben ik bij aangehaakt om maar in een constant tempo te blijven lopen. Was leuk, voel me trots en voldaan.
In januari wil ik een 5km doen in een hoger tempo (25 minuten). Wat denken jullie, is dat haalbaar (met nog twee maanden te trainen)?
Somebody that I used to know
pi_166285723
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:54 schreef Guard het volgende:

[..]

ik ga ook niet voor iedere wedstrijd naar de kapper, maar ja het is het NK he? :P
Je moet natuurlijk wel goed eruitzien op de foto, met je medaille en de bloemen enzo.
pi_166285806
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:32 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel goed eruitzien op de foto, met je medaille en de bloemen enzo.
Je bedoelt dat mijn haar wel goed zit, ik er voor de rest niet uitzie na 37 km struinen, met een Erdinger finisher biertje en een broodje worst in mijn handen :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_166285838
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Jaaaa, vandaag mijn eerste wedstrijd gehad : 7,5 km in 44:14u *O* was dus toch wel te doen. Heb veel gehad aan de tip om vooral zo vlak mogelijk te lopen. De laatste 2km het eind had ik het idee dat ik op intervalhartslag aan het lopen was (diepe ademhaling), maar dat is natuurlijk omdat je al een tijd aan het lopen bent. Waar iedereen om mij heen langzamer ging, wilde ik niet vertragen. Toen werd ik ingehaald door iemand met een goed tempo en daar ben ik bij aangehaakt om maar in een constant tempo te blijven lopen. Was leuk, voel me trots en voldaan.
In januari wil ik een 5km doen in een hoger tempo (25 minuten). Wat denken jullie, is dat haalbaar (met nog twee maanden te trainen)?
Gefeliciteerd!! Super goed zeg!
En mijn fijnste loopjes waren inderdaad ook die waarin ik op het eind nog net genoeg over had om het tempo vol te kunnen houden, en om dan wat mensen in te kunnen halen. Je komt dan echt met een goed gevoel over de finish. (En andersom ken ik ook: instorten op het eind en dan door de meute ingehaald worden en met een grote donderwolk boven je over de finish komen).

Of een sub 25 haalbaar is, weet ik niet. Hangt af van hoeveel progressie je kan maken in 2 maanden. Je tijd nu komt overeen met 28:47 op de 5km (corniel.nl/runs). Er is behoorlijk wat mogelijk in twee maanden tijd, dus wie weet! Waarom niet gewoon proberen naar toe te werken, en dan zie je vanzelf wel over twee maanden wat ongeveer haalbaar zou zijn voor je.
pi_166285845
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Jaaaa, vandaag mijn eerste wedstrijd gehad : 7,5 km in 44:14u *O* was dus toch wel te doen. Heb veel gehad aan de tip om vooral zo vlak mogelijk te lopen. De laatste 2km het eind had ik het idee dat ik op intervalhartslag aan het lopen was (diepe ademhaling), maar dat is natuurlijk omdat je al een tijd aan het lopen bent. Waar iedereen om mij heen langzamer ging, wilde ik niet vertragen. Toen werd ik ingehaald door iemand met een goed tempo en daar ben ik bij aangehaakt om maar in een constant tempo te blijven lopen. Was leuk, voel me trots en voldaan.
In januari wil ik een 5km doen in een hoger tempo (25 minuten). Wat denken jullie, is dat haalbaar (met nog twee maanden te trainen)?
Zoals ik het lees vind ik het niet echt realistisch. 5 km in 25 is een behoorlijk tempo wat aardig wat mensen niet eens haalt.
pi_166285855
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:39 schreef Guard het volgende:

[..]

Je bedoelt dat mijn haar wel goed zit, ik er voor de rest niet uitzie na 37 km struinen, met een Erdinger finisher biertje en een broodje worst in mijn handen :D
Als je haar maar goed zit!
pi_166285896
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Jaaaa, vandaag mijn eerste wedstrijd gehad : 7,5 km in 44:14u *O* was dus toch wel te doen. Heb veel gehad aan de tip om vooral zo vlak mogelijk te lopen. De laatste 2km het eind had ik het idee dat ik op intervalhartslag aan het lopen was (diepe ademhaling), maar dat is natuurlijk omdat je al een tijd aan het lopen bent. Waar iedereen om mij heen langzamer ging, wilde ik niet vertragen. Toen werd ik ingehaald door iemand met een goed tempo en daar ben ik bij aangehaakt om maar in een constant tempo te blijven lopen. Was leuk, voel me trots en voldaan.
In januari wil ik een 5km doen in een hoger tempo (25 minuten). Wat denken jullie, is dat haalbaar (met nog twee maanden te trainen)?
^O^ Super gelopen, gefeliciteerd!

Een 5k loop je weer iets anders, dat is gewoon volle bak starten en zo lang mogelijk mogelijk volhouden. Compleet verzuurd en kapot over de finish komen.
Maar 5 min/km is wel een behoorlijk tandje sneller dan je vandaag gelopen hebt
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_166285907
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zoals ik het lees vind ik het niet echt realistisch. 5 km in 25 is een behoorlijk tempo wat aardig wat mensen niet eens haalt.
Ja, maar als je nog maar een half jaartje hardloopt dan kan je nog best veel progressie maken in korte tijd. En net pas een eerste wedstrijd gelopen, het is misschien wel mogelijk. Maar echt makkelijk is het denk ik niet.

Het belangrijkste is om straks een 5km met een goed en tevreden gevoel te hebben gelopen. Of dat nu 24nogwat of 27nogwat is.
pi_166285911
Het lijkt mij ook wel erg optimistisch, maar als je je nu erg ingehouden hebt en een toptalent blijkt te zijn, kan dat. En anders heb je zo een blessure te pakken.
pi_166285951
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:44 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Ja, maar als je nog maar een half jaartje hardloopt dan kan je nog best veel progressie maken in korte tijd. En net pas een eerste wedstrijd gelopen, het is misschien wel mogelijk. Maar echt makkelijk is het denk ik niet.
Ik doe het dus helemaal verkeerd. Paar jaar in traag lopen blijven hangen, en in het laatste jaar/ half jaar pas progressie.
Diesel op macro- en microniveau. :D
pi_166285988
Nou, het gaspedaal van je diesel heb je anders aardig weten te vinden de laatste tijd ^O^
pi_166285990
Vanmorgen de Bear Trail 15km gelopen. Wat toffe mensen ontmoet en hard moeten strijden om plaats behoud. De officiële tijden weet ik nog niet, maar mijn Garmin zegt bijna 1 uur en 6 minuten over de 15km. Nu hebben mijn benen weer even rust nodig.
Ik merk dat ik het meeste tijd verlies met afdalen. Op de wielrenfiets kan ik dat ook al voor geen meter.

En goed gelopen Postbus100!
pi_166286069
Bedankt iedereen! :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:41 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon proberen naar toe te werken, en dan zie je vanzelf wel over twee maanden wat ongeveer haalbaar zou zijn voor je.
Ja, dat wordt het plan inderdaad. Denk dat 27:30 haalbaar is, maar ik vind het wel een mooie uitdaging om te kijken hoeveel sneller het nog kan. En 25 minuten is ambitieus, ook dat weet ik. Aan de andere kant : mijn 7,5km-tijd is ook sneller dan voorspeld werd.
Moet gewoon een keertje gaan trainen op 5:00min/km, kijken of ik dat kan uitbouwen.
Somebody that I used to know
pi_166286150
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:45 schreef wyccie het volgende:
Het lijkt mij ook wel erg optimistisch, maar als je je nu erg ingehouden hebt en een toptalent blijkt te zijn, kan dat. En anders heb je zo een blessure te pakken.
Het is denk ik ook wel te optimistisch. Ik heb mijn statistiekjes nagekeken (in smashrun), en het duurde bij mij ongeveer een jaar om van 28:00 op 5km (met 2 maanden hardlloopervaring) naar sub25 te gaan op de 5km. Ik ben dan wel geen supertalent, maar het geeft denk ik wel aan dat het best een flinke stap is om van 28 naar 25 op de 5 te gaan (in ieder geval voor mij dan).
pi_166286175
3 min op 5 km is dan ook best veel
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_166286202
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:54 schreef Postbus100 het volgende:
Bedankt iedereen! :D

[..]

Ja, dat wordt het plan inderdaad. Denk dat 27:30 haalbaar is, maar ik vind het wel een mooie uitdaging om te kijken hoeveel sneller het nog kan. En 25 minuten is ambitieus, ook dat weet ik. Aan de andere kant : mijn 7,5km-tijd is ook sneller dan voorspeld werd.
Moet gewoon een keertje gaan trainen op 5:00min/km, kijken of ik dat kan uitbouwen.
Hoe train je eigenlijk? Volg je een schema? Het is wel aan te raden om wat gevarieerd te trainen, met wat intervallen ook in je schema. Dan kan je in je snelle stukjes proberen om op wedstrijdtempo te lopen.
pi_166286223
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:54 schreef Postbus100 het volgende:
Bedankt iedereen! :D

[..]

Ja, dat wordt het plan inderdaad. Denk dat 27:30 haalbaar is, maar ik vind het wel een mooie uitdaging om te kijken hoeveel sneller het nog kan. En 25 minuten is ambitieus, ook dat weet ik. Aan de andere kant : mijn 7,5km-tijd is ook sneller dan voorspeld werd.
Moet gewoon een keertje gaan trainen op 5:00min/km, kijken of ik dat kan uitbouwen.
Dat moet je dus niet doen, dan loop je bijna zeker een blessure op.
Je loopt nu met 6 min/km, ineens 1 min per km harder gaan lopen is geen goed plan.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:09:31 #119
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_166286339
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 13:50 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik moet hardlopen toch maar eens wat serieuzer gaan nemen met mijn broodje shoarma op de dag voor de wedstrijd.
Niets verkeerd mee! Voor een grote race is het hier standaard fish & chips en dat werkt super voor mij
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:15:50 #120
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_166286442
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:49 schreef MiG31 het volgende:

Ik merk dat ik het meeste tijd verlies met afdalen. Op de wielrenfiets kan ik dat ook al voor geen meter.
Dat is ook niet makkelijk, ik train op dit enorm gericht op afdalen en ik moet zeggen dat het werkt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_166286464
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dat is ook niet makkelijk, ik train op dit enorm gericht op afdalen en ik moet zeggen dat het werkt.
Hoe train je op afdalen RD?
pi_166286482
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dat is ook niet makkelijk, ik train op dit enorm gericht op afdalen en ik moet zeggen dat het werkt.
Dat zal ik dan ook maar gaan doen. Qua techniek ben ik sowieso belabberd (werd opgemerkt door een andere renner). Gelukkig voor mij kan ik wel flink versnellen op klimmetjes en vlakkere stukken. Als de afstanden opgevoerd worden, gaat de snelheid toch flink omlaag. Wellicht is dat wat ik nodig heb.

En inderdaad, hoe train je daar het beste voor?
pi_166288547
(telefoon in trein was leeg, kon niet meer reageren :P)

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:01 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Hoe train je eigenlijk? Volg je een schema? Het is wel aan te raden om wat gevarieerd te trainen, met wat intervallen ook in je schema. Dan kan je in je snelle stukjes proberen om op wedstrijdtempo te lopen.
Ik loop inderdaad volgens een soort van schema (als in: afwisselende duurlopen, intervaltrainingen en heuveltrainingen). Soms loop ik met een loopgroepje waar je weer andere dingen mee doet. En verder zwem ik sinds vijf weken 1x per week, dat draagt volgens mij ook wel bij aan conditie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:03 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat moet je dus niet doen, dan loop je bijna zeker een blessure op.
Je loopt nu met 6 min/km, ineens 1 min per km harder gaan lopen is geen goed plan.
Goeie -O- , geen rekening mee gehouden. Hmmm, misschien toch mijn doel bijstellen en trainen voor de 27 minuten.
Somebody that I used to know
pi_166288630
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:54 schreef Postbus100 het volgende:
Bedankt iedereen! :D

[..]

Moet gewoon een keertje gaan trainen op 5:00min/km, kijken of ik dat kan uitbouwen.
Toen ik nog 6min/km liep op wedstrijdjes, kon ik niet eens 5min/km lopen. :D Dat was dan hooguit 100 meter sprinten.

Elke dag 100 meter verder sprinten is ook wel een bekend schema hier. :P
pi_166288697
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 20:54 schreef wyccie het volgende:

[..]

Toen ik nog 6min/km liep op wedstrijdjes, kon ik niet eens 5min/km lopen. :D Dat was dan hooguit 100 meter sprinten.

Elke dag 100 meter verder sprinten is ook wel een bekend schema hier. :P
Ik ook niet :P . Ik zat ook al even in mijn statistieken terug te kijken of ik überhaupt wel eens dat tempo gehaald heb. Misschien één of twee keer inderdaad op sprints/intervallen :@
Somebody that I used to know
pi_166289074
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:49 schreef MiG31 het volgende:
Vanmorgen de Bear Trail 15km gelopen. Wat toffe mensen ontmoet en hard moeten strijden om plaats behoud. De officiële tijden weet ik nog niet, maar mijn Garmin zegt bijna 1 uur en 6 minuten over de 15km. Nu hebben mijn benen weer even rust nodig.
Ik merk dat ik het meeste tijd verlies met afdalen. Op de wielrenfiets kan ik dat ook al voor geen meter.

En goed gelopen Postbus100!
Dat is snel! Zeker voor een trail.

Ik ga morgen weer een dappere poging tot trailen doen. :X
pi_166289251
Ik vind het zo fantastisch om een uurtje voor zonsondergang de duinen in te gaan.. de lucht is zo prachtig dan! En ik zag 2 vosjes, eentje zou wel voor een kat aangezien kunnen worden maar de ander was echt groot :o

En qua lopen ging het ook wel prima, prima tempo's op de hartslagen. Ik voel mijn voetblessure van afgelopen voorjaar wel af en toe tijdens het lopen, maar het zet niet door of zo dus ik weet niet of ik daar aandacht aan moet besteden. Misschien eens kijken naar andere schoenen, heb het idee dat het minder is als ik minder op de buitenkant van mijn voet landt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_166290351
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:54 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Nouja, ik mikte op 5.30 gemiddeld, het werdt 5.09 gemiddeld :D

Kwam op dit parcours wel redelijk dicht bij mijn pr ^O^

Leuk taxi gespeeld voor wyc en Mc, en mooi stuk samen opgelopen. Bedankt voor de gezelligheid :)
Je hebt echt strak gelopen! Wyccie ook trouwens.
En qua parcours was dit ook niet ideaal voor een PR.
En bedankt voor het rijden natuurlijk!
pi_166290616
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 16:51 schreef wyccie het volgende:

[..]

De knipbeurt is nieuw. Ik sla 'm over, anders ben ik kaal als ik dat bij ekke wedstrijd doe.

Vanmiddag stukje in Salland gelopen. Heerlijk weer en mooi parcours. Ik zou rustig lopen, weer mislukt.
Tot de Diepe Hel met z'n drietjes gelopen, toen raakten we Daywalk3r kwijt. En bovenaan de berg moest ik op adem komen, maar na 7.5k ging ik versnellen en liep ik McTwente voorbij.
Ze finishten kort na mij. Prima loopje voor PR's, al is het wel een A-naar-B.
Daywalk3r, bedankt voor het chauffeuren!
Jij loopt ook zoveel! Dit weekend alweer drie loopjes.
We liepen inderdaad gezellig gelijk op het eerste deel, hoewel iedereen in eigen race/tempo liep. Ik kwam na zo'n 4 km alleen te lopen, maar vlak voor het stuk dat naar beneden liep haalde Wyccie mij weer in om vervolgens afstand te nemen.
Ik vind het geen PR-waardig parcours door het hoogteverschil onderweg.
pi_166290993
Lijkt me een mooie loop, die diepe hel holterbergloop! Misschien volgend jaar...
pi_166291040
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:19 schreef MiG31 het volgende:

[..]

Dat zal ik dan ook maar gaan doen. Qua techniek ben ik sowieso belabberd (werd opgemerkt door een andere renner). Gelukkig voor mij kan ik wel flink versnellen op klimmetjes en vlakkere stukken. Als de afstanden opgevoerd worden, gaat de snelheid toch flink omlaag. Wellicht is dat wat ik nodig heb.

En inderdaad, hoe train je daar het beste voor?
Gelet op je snelheid moet je redelijk wat talent hebben.

Misschien eens overwegen om daarom bij een atletiekvereniging/loopgroep te gaan? Met een goede begeleiding zal je er (nog) veel meer uit kunnen halen denk ik.
pi_166291304
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:23 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Gelet op je snelheid moet je redelijk wat talent hebben.

Misschien eens overwegen om daarom bij een atletiekvereniging/loopgroep te gaan? Met een goede begeleiding zal je er (nog) veel meer uit kunnen halen denk ik.
Ik heb er zeker over nagedacht om eens te gaan kijken bij Unitas hier in Sittard. De website geeft alleen zo weinig informatie, en ik zou niet weten bij welke groep ik zou moeten kijken/meelopen. Misschien moet ik maar eens een mailtje sturen, dat kan nooit kwaad.

Uitslagen zijn bekend! P12 heuy!!
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:39:26 #133
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_166291539
Lol, wij hebben maar 10 mensen achter ons gelaten :D
Zal morgen niet anders zijn...
F means you're fucked
pi_166292002
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:06 schreef McTwente het volgende:

[..]
Ik vind het geen PR-waardig parcours door het hoogteverschil onderweg.
En toch heb ik er beide keren een PR gelopen. Zal de supercompensatie dan wel zijn.

Waar was de Beartrail? Niet die in Maastricht toch?
pi_166292215
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:59 schreef wyccie het volgende:

[..]

En toch heb ik er beide keren een PR gelopen. Zal de supercompensatie dan wel zijn.

Waar was de Beartrail? Niet die in Maastricht toch?
In Voeren (BE). Dat ligt nog een klein stukje onder Maastricht. Er zijn wel meerdere van die "Bear'' activiteiten, waaronder eentje in Maastricht.
Begin December hebben ze weer een trail in het oude Mijngebied bij Maasmechelen. Ik zat te denken om misschien de 30km daar te doen, anders de 20km. Gelukkig is Sittard net het grensgebied van het heuvellandschap, dus een klein beetje oefening krijg ik wel.
pi_166292331
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:39 schreef YUR het volgende:
Lol, wij hebben maar 10 mensen achter ons gelaten :D
Zal morgen niet anders zijn...
En ook al laatste in Scheveningen. Je bent niet in de vorm van je leven.
pi_166292875
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:59 schreef wyccie het volgende:

[..]

En toch heb ik er beide keren een PR gelopen. Zal de supercompensatie dan wel zijn.
Maar jij spoort ook niet. :P

Ik vind heuvels nooit zo prettig voor mijn gemiddelde snelheid. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
pi_166293123
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Jaaaa, vandaag mijn eerste wedstrijd gehad : 7,5 km in 44:14u *O* was dus toch wel te doen. Heb veel gehad aan de tip om vooral zo vlak mogelijk te lopen. De laatste 2km het eind had ik het idee dat ik op intervalhartslag aan het lopen was (diepe ademhaling), maar dat is natuurlijk omdat je al een tijd aan het lopen bent. Waar iedereen om mij heen langzamer ging, wilde ik niet vertragen. Toen werd ik ingehaald door iemand met een goed tempo en daar ben ik bij aangehaakt om maar in een constant tempo te blijven lopen. Was leuk, voel me trots en voldaan.
In januari wil ik een 5km doen in een hoger tempo (25 minuten). Wat denken jullie, is dat haalbaar (met nog twee maanden te trainen)?
Lijkt me logisch dat je tijdens een wedstrijd op 'intervalhartslag' zit, daar train je juist die intervallen voor ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:52:03 #139
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_166293124
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 20:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik ook niet :P . Ik zat ook al even in mijn statistieken terug te kijken of ik überhaupt wel eens dat tempo gehaald heb. Misschien één of twee keer inderdaad op sprints/intervallen :@
Goed gelopen!!
Denk dat bijstellen richting 27 leuk is :)
Dat is goed te doen in een paar maanden.
En afentoe een intervaltraining met stukjes op 5.00/km lijkt me een prima plan. En heuvels trainen Is ook goed, word je sneller van :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 30 oktober 2016 @ 07:28:20 #140
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_166296000
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 23:15 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

En ook al laatste in Scheveningen. Je bent niet in de vorm van je leven.
Dat klopt. Maar we dieselen lekker door ^O^
F means you're fucked
  zondag 30 oktober 2016 @ 07:41:57 #141
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_166296047
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:17 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Hoe train je op afdalen RD?
door vooral op je houding te letten, ik heb zelf de neiging om naar achter te leunen tijdens het dalen waardoor je automatisch de rem er op zet, dit gaat natuurlijk tegen het hele afdalen in.
De rem er op houden door een verkeerde houdng vraagt ook veel meer kracht van je benen, met name je quads krijgen het zwaar te verduren.
Ik concentreer er nu op om met mijn hele lichaam naar voren te leunen en "vanzelf naar voren te vallen"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 30 oktober 2016 @ 07:52:31 #142
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_166296075
Vanmiddag, ik denk sinds een half jaar, weer eens een LDL op de weg gelopen.
30km asfalt was genoeg om me te herinneren waarom ik mijzelf als een trail runner zie.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_166296705
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 07:41 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

door vooral op je houding te letten, ik heb zelf de neiging om naar achter te leunen tijdens het dalen waardoor je automatisch de rem er op zet, dit gaat natuurlijk tegen het hele afdalen in.
De rem er op houden door een verkeerde houdng vraagt ook veel meer kracht van je benen, met name je quads krijgen het zwaar te verduren.
Ik concentreer er nu op om met mijn hele lichaam naar voren te leunen en "vanzelf naar voren te vallen"
Bedankt voor de uitleg! Klinkt makkelijker dan het is denk ik, "vanzelf naar voren vallen". Vooral op smalle rotspaadjes lijkt me dat lastig.
pi_166296719
Iedereen veel plezier vandaag, op het NK of elders, zoals etten-leur.

*O*
pi_166296828
Heb besloten om wel te gaan lopen vandaag, de hm in etten-leur. (Vorig weekend koorts gekregen, daardoor nog minder fit dan gepland). Maar ik ga wel met de Olympische gedachte meedoen. Tijd is niet belangrijk, gewoon lekker proberen te lopen en rustig starten zodat ik hopelijk nog wat over heb op het eind.
  zondag 30 oktober 2016 @ 10:22:49 #146
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_166297363
Tot zo dan!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_166297445
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 09:38 schreef steffelonio het volgende:
Heb besloten om wel te gaan lopen vandaag, de hm in etten-leur. (Vorig weekend koorts gekregen, daardoor nog minder fit dan gepland). Maar ik ga wel met de Olympische gedachte meedoen. Tijd is niet belangrijk, gewoon lekker proberen te lopen en rustig starten zodat ik hopelijk nog wat over heb op het eind.
Doe mee met die gedachte. Verkoudheidje gehad. Niet heel spannend, maar in combinatie met een zware huisstofmijt allergie ettert dat nog lekker door..
  zondag 30 oktober 2016 @ 10:34:53 #148
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_166297483
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 07:41 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

door vooral op je houding te letten, ik heb zelf de neiging om naar achter te leunen tijdens het dalen waardoor je automatisch de rem er op zet, dit gaat natuurlijk tegen het hele afdalen in.
De rem er op houden door een verkeerde houdng vraagt ook veel meer kracht van je benen, met name je quads krijgen het zwaar te verduren.
Ik concentreer er nu op om met mijn hele lichaam naar voren te leunen en "vanzelf naar voren te vallen"
Dat zag ik gister ook veel mensen doen ja, tegen de afdaling inhangen en dan gaan hak-landen.

Ik kwam er dan ook als een stoomwals langs met grote stappen en voorvoetlanding. Gratis energie van de afdaling ^O^

In het bos (singletrails) doe ik midvoetlanding en korte passen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_166297672
Succes iedereen vandaag! Het zonnetje schijnt heerlijk, een mooie dag dus om te rennen.

Daar heb ik inderdaad last van met het afdalen, het ging alleen goed als ik diegene voor mij ging imiteren. De afdalingen die ik in mijn eentje deed waren stukken langzamer.
pi_166299141
Net weer gelopen met Evy, les 28 alweer. Een half uur aan een stuk voor het eerst, ging best lekker, bijna 5 km. Dacht dus rustig aan te hebben gedaan, maar gemiddeld was ik ineens sneller dan de vorige keren (eerst 9-9,5 gemiddeld en nu 9,5-10) :o Dus geen idee maar het ging wel goed. Alleen kwam er achter dat ik les 30 mis. Zo nog maar even zoeken dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')