abonnement Unibet Coolblue
pi_167849774
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 09:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Je bedoelt een KLM vlucht DUS-AMS-Verder? Lijkt me logisch gezien de dubbele handling.
Ryanair
pi_167849845
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 17:04 schreef VKV het volgende:
Ik heb daglenzen. Elke lens is apart verpakt met een klein beetje vloeistof in de verpakking. M'n volgende vliegreis heb ik alleen handbagage bij me. Moeten de lenzen in het zakje met vloeistoffen of mogen ze apart?

Zit er een maximum aan het aantal verpakkingen in het zakje voor vloeistoffen of is het enige maximum een totaal van 1 liter aan vloeistof en max. 100 ml per verpakking?
Ik heb zelf ook daglenzen en neem soms voor 3/4 weken mee, nog nooit in een zakje gedaan maar gewoon in mijn handbagage, geen enkele keer problemen daarmee gehad.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 19:56:23 #278
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_167863404
Lenzenvloeistof moet aan de voorwaarden voldoen van maximaal 100 ML. Simpelweg omdat kleine verpakkingen verkrijgbaar zijn, vaak zitten ze zelfs al bij de aankoop van een grote verpakking.
Er is derhalve ook geen medische noodzaak om alles in je handbagage mee te nemen, als je langer weg gaat dan kan je dit in je ruimbagage meenemen en op de plaats van bestemming is lenzenvloeistof eenvoudig te verkrijgen.

Reden hiervoor is dat men de 100 ML regel zoveel mogelijk in tact wil houden, uitzonderingen worden alleen gemaakt voor vloeibare voeding wanneer e.e.a. medisch noodzakelijk is, en ik zie tegenwoordig een wat vrijer beleid dat men voor kinderen pakjes drinken toelaat.

De reden van het in stand houden van de vloeistoffencontrole is omdat men met de kwaliteit van de beveiligingsmedewerkers niet voldoende kan borgen om eventuele voor geprepareerde vloeibare explosieven te detecteren. (Het wordt ook ondoenlijk om alle flesjes en blikjes of potjes (want daar zit het probleem) allemaal los te gaan scannen en controleren dat men een algemene regel wil aanhouden om het voor de medewerkers beheersbaar te houden.
Het Israelisch model waarbij men met de gebruikte scancapparatuur en de kennis van de medewerker daadwerkelijk gevaren kan opmerken kan in Europa of VS niet toegepast worden door het niveau van de G4S medewerker welke wordt ingezet op de veiligheidscontrole.
Blijft altijd wel aandoenlijk om te zien dat een beveiliger de 150 ML gel in beslag neemt, de voor opgelegde procedure volgt, en uitstraalt alsof hij goed bezig is terwijl het juist het onvermogen van de beveiligingsmedewerker is dat deze regel in stand blijft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 20:57:15 #279
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167865027
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 23:55 schreef Katinkat het volgende:
Het valt me ineens op dat ingecheckte bagage in een vlucht vanuit Duitsland duurder is dan vanuit Nederland, scheelt 5 euro per bagagestuk.

En echt onhandig dat je nu maar 4 dagen van te voren gratis kunt inchecken.
Dat kan zomaar eens per vlucht, per airline verschillen :)
So we just called him Fred
pi_167868699
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 19:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

De >100 keer dat ik mijn daglenzen meenam is het nog nooit een probleem geweest.
Een fles lenzenvloeistof van meer dan 100ml kan ook gewoon mee zonder problemen, weet ik ook uit ervaring... als je vloeistof in andere verpakkingen gaat doen kan ik begrijpen dat ze wat lastig kunnen zijn.
Mwah, daar zou ik niet zo zeker van zijn.

Na de eerder vermelde aanvaring met Igor de vliegveldbeveiliger van 2.50 bij 2.50 ga ik niet zomaar meer uit van een "het zal wel mogen". Lenzenvloeistof is geen medicijn oid.
  Moderator dinsdag 3 januari 2017 @ 23:13:04 #281
45833 crew  Fogel
pi_167869087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 22:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mwah, daar zou ik niet zo zeker van zijn.

Na de eerder vermelde aanvaring met Igor de vliegveldbeveiliger van 2.50 bij 2.50 ga ik niet zomaar meer uit van een "het zal wel mogen". Lenzenvloeistof is geen medicijn oid.
Ozzie heeft een duidelijke verklaring een paar posts hierboven, over hoe het zou moeten.
Heb ik blijkbaar gewoon geluk gehad de paar keren dat ik wel een fles bij me had. Maar daglenzen in enkele verpakkingen leg ik gewoon apart in de bak, zonder zak, en dat is nooit een probleem geweest. Vorige week alleen de vraag "zijn dat lenzen?", waarop ik bevestigend antwoord gaf (het waren twee dozen met ieder 30 lenzen erin, normaal neem ik er minder mee), was geen probleem.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167874956
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_167875271
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:55 schreef LordLynx het volgende:
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
Dat kan prima. Houd er alleen rekening mee dat je een redelijk risico loopt als je ziek wordt of iets breekt. Persoonlijk zou ik, als het maar enkele maanden scheelt gewoon een nieuwe aan te vragen. Houdt dan wel rekening mee met het documentnummer dat je invult bij je vliegtickets, want bij een nieuwe id-kaart krijg je vanzelfsprekend een nieuw nummer. Ik geloof dat dat bij bijv. Ryanair tegenwoordig geld kost.
pi_167875303
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:55 schreef LordLynx het volgende:
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
Op het moment van boeken hoef je toch helemaal nog geen ID-informatie op te geven? Mijn paspoort verloopt binnen een maand en ik heb net een vlucht naar Japan geboekt voor komende herfst. Ik wacht alleen allicht met het invullen van de API-gegevens tot ik mijn nieuwe paspoort heb.
pi_167877273
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:55 schreef LordLynx het volgende:
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
Zolang het binnen Schengen is, heb je geen paspoort of ID meer nodig om aan boord te komen van een vliegtuig. Wordt ook nauwelijks op gecontroleerd. Koppeling van boardingcard aan id nummer ben ik ook al lang niet meer tegengekomen binnen Europa.

[ Bericht 1% gewijzigd door DutchTrain op 04-01-2017 14:19:47 ]
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:09:23 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_167877434
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:59 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zolang het binnen Schengen is, heb je geen paspoort of ID meer nodig. Wordt ook nauwelijks op gecontroleerd. Koppeling van boardingcard aan id nummer ben ik ook al lang niet meer tegengekomen binnen Europa.
Soms kom je nog wel idiote situaties tegen. Zo was ik in september in Nice. En om naar mijn vlucht te kunnen (KLM-vlucht) moest ik door de douane heen (dus paspoort laten zien). En vervolgens moest ik bij de gate wéér mijn paspoort laten zien. Redelijk idioot.

In Helsinki zijn ze ook graag het braafste jongetjes van de klas, en daar heeft het ook nog even geduurd voordat ze erachter kwamen dat paspoort niet meer nodig was, doen ze nu ongeveer een jaar niet meer
pi_167877560
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Soms kom je nog wel idiote situaties tegen. Zo was ik in september in Nice. En om naar mijn vlucht te kunnen (KLM-vlucht) moest ik door de douane heen (dus paspoort laten zien). En vervolgens moest ik bij de gate wéér mijn paspoort laten zien. Redelijk idioot.
Ah ja, in Nice was inderdaad ook de één van de twee keer dat mijn paspoort vorig jaar gecontroleerd werd, maar dat was bij aankomst. Dat had verder niets met de luchtvaartmaatschappij van doen; het was een extra grenscontrole op dat moment. En dan behoor je je te kunnen identificeren met een geldig document voor dat land.
Bij de gate laten zien is om te zien of je niet op ticket van een ander vliegt, maar mijn ervaring is dat wel gevraagd wordt om je paspoort open te houden, maar er vrijwel nooit in je paspoort wordt gekeken.
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:16:49 #288
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167877566
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:59 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zolang het binnen Schengen is, heb je geen paspoort of ID meer nodig. Wordt ook nauwelijks op gecontroleerd. Koppeling van boardingcard aan id nummer ben ik ook al lang niet meer tegengekomen binnen Europa.
Je moet je nog steeds kunnen identificeren, dus je ID of paspoort moet nog steeds mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:09 schreef Blik het volgende:
Soms kom je nog wel idiote situaties tegen. Zo was ik in september in Nice. En om naar mijn vlucht te kunnen (KLM-vlucht) moest ik door de douane heen (dus paspoort laten zien). En vervolgens moest ik bij de gate wéér mijn paspoort laten zien. Redelijk idioot.
Niks idioots aan, KLM wil graag zeker weten dat de rechtmatige eigenaar van het ticket aan boord gaat. Dus vragen ze je om je ID/Paspoort bij je ticket.
quote:
In Helsinki zijn ze ook graag het braafste jongetjes van de klas, en daar heeft het ook nog even geduurd voordat ze erachter kwamen dat paspoort niet meer nodig was, doen ze nu ongeveer een jaar niet meer
Zo vreemd is dat niet, niet elk vliegveld heeft een aparte Shengen-zone (zoals Nice) en soms kost het even tijd om je terminal om te bouwen zodat een aparte Shengen-zone mogelijk is (zoals Helsinki).

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:55 schreef LordLynx het volgende:
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
ID-kaart is voldoende en die moet de dag van terugkomst in Nederland nog geldig zijn.
So we just called him Fred
pi_167877667
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:16 schreef FredvZ het volgende:

Je moet je nog steeds kunnen identificeren, dus je ID of paspoort moet nog steeds mee.

Ik bedoelde om aan boord van een vliegtuig te komen. ID-plicht is er inderdaad nog wel in heel Europa


quote:
Zo vreemd is dat niet, niet elk vliegveld heeft een aparte Shengen-zone (zoals Nice) en soms kost het even tijd om je terminal om te bouwen zodat een aparte Shengen-zone mogelijk is (zoals Helsinki).
Aha, was dat het probleem in Nice. Voor vertrekkende vluchten hebben ze wel een aparte zone, maar voor aankomende blijkbaar niet? :)
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:37:49 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_167877908
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:16 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je moet je nog steeds kunnen identificeren, dus je ID of paspoort moet nog steeds mee.

[..]

Niks idioots aan, KLM wil graag zeker weten dat de rechtmatige eigenaar van het ticket aan boord gaat. Dus vragen ze je om je ID/Paspoort bij je ticket.

[..]

Zo vreemd is dat niet, niet elk vliegveld heeft een aparte Shengen-zone (zoals Nice) en soms kost het even tijd om je terminal om te bouwen zodat een aparte Shengen-zone mogelijk is (zoals Helsinki).

[..]

ID-kaart is voldoende en die moet de dag van terugkomst in Nederland nog geldig zijn.
Joh, ik vlieg al iets langer dan een jaar, en vlieg zeer regelmatig met KLM en met name naar Helsinki. Slechts een keer of 30 in de afgelopen 3 jaar. Helsinki heeft gewoon een aparte zone en die controle is dus helemaal niet nodig. Die aparte zone hebben ze al minimaal 3 jaar (3 jaar geleden was mijn eerste bezoek aan Helsinki)

Verder vraagt KLM in Amsterdam nooit om je paspoort, en indien er personeel van KLM bij de check-in staat ook nergens in andere landen. Paspoort checken wordt alleen gedaan als er een lokaal bedrijf bij betrokken is. Dat was zo in Nice, en tot voor kort ook in Helsinki.
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:38:39 #291
62913 Blik
The one and Only!
pi_167877921
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:22 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Aha, was dat het probleem in Nice. Voor vertrekkende vluchten hebben ze wel een aparte zone, maar voor aankomende blijkbaar niet? :)
Bij mij was gewoon bij vertrek, bij aankomst juist geen paspoort-controle gehad
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:47:09 #292
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167878061
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:37 schreef Blik het volgende:
Verder vraagt KLM in Amsterdam nooit om je paspoort, en indien er personeel van KLM bij de check-in staat ook nergens in andere landen. Paspoort checken wordt alleen gedaan als er een lokaal bedrijf bij betrokken is. Dat was zo in Nice, en tot voor kort ook in Helsinki.
Het zal denk ik ook wel meespelen naar welke landen je vliegt. Ik vlieg vooral buiten de EU en dan speelt vast ook mee dat de airline er geen zin in heeft om passagiers mee terug te nemen die niet over de juiste papieren beschikken om het land van bestemming in te komen.
So we just called him Fred
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:52:19 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167878162
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:22 schreef DutchTrain het volgende:
Aha, was dat het probleem in Nice. Voor vertrekkende vluchten hebben ze wel een aparte zone, maar voor aankomende blijkbaar niet? :)
Dat zie je meer op kleinere vliegvelden. Als ik me het goed herinner moet je bij Faro in Portugal ook je ID laten zien bij binnenkomst.

Bij andere vliegvelden (zoals Schiphol) kan ook nog van invloed zijn aan welke gate het toestel wordt gezet. TUI voert een aantal vluchten naar de Canarische Eilanden uit met een 787 die daarna doorgaat naar de Caribbean, die willen nog wel eens aan de G-pier gezet worden. Dan zit je buiten het shengen gebied en moet je als EU/Schengen reiziger toch nog je ID/paspoort laten zien.
So we just called him Fred
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:53:16 #294
62913 Blik
The one and Only!
pi_167878183
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het zal denk ik ook wel meespelen naar welke landen je vliegt. Ik vlieg vooral buiten de EU en dan speelt vast ook mee dat de airline er geen zin in heeft om passagiers mee terug te nemen die niet over de juiste papieren beschikken om het land van bestemming in te komen.
Dat is een mooie verklaring, ware het niet dat het allemaal dezelfde airline betreft, nl. KLM. En dat de controle juist niet plaats vind op het vliegveld met de meeste transfers, nl Schiphol.

Betekent dus dat het lokaal beleid is wat uitgevoerd wordt. Tenzij het personeel van de maatschappij is, dan wordt het beleid van de maatschappij gebruikt. KLM heeft als beleid dat paspoort niet bekeken wordt, maar op het moment dat er een ander bedrijf bij de gate staat wordt er regelmatig nog ander beleid toegepast.
pi_167880839
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 09:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Je bedoelt een KLM vlucht DUS-AMS-Verder? Lijkt me logisch gezien de dubbele handling.
Oh ik was niet duidelijk, het gaat over Ryanair. Als je vanaf Weeze naar zuid-europa vliegt betaal je meer voor je ingecheckte bagage dan als je vanaf Eindhoven vliegt.
  woensdag 4 januari 2017 @ 19:27:45 #296
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_167884983
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:53 schreef Blik het volgende:
Dat is een mooie verklaring, ware het niet dat het allemaal dezelfde airline betreft, nl. KLM. En dat de controle juist niet plaats vind op het vliegveld met de meeste transfers, nl Schiphol.

Betekent dus dat het lokaal beleid is wat uitgevoerd wordt. Tenzij het personeel van de maatschappij is, dan wordt het beleid van de maatschappij gebruikt. KLM heeft als beleid dat paspoort niet bekeken wordt, maar op het moment dat er een ander bedrijf bij de gate staat wordt er regelmatig nog ander beleid toegepast.
Binnen Schengen met KLM doe ik inderdaad niet eens meer de moeite om mijn ID te laten zien, men controleert structureel niet de naam op het ticket en op de boarding pass.
Bij de beveiliging hoef je alleen je ticket te scannen waardoor er effectief geen ID controle is.
Wel als je naar Schiphol vliegt en de afhandeling zoals jij stelt door een lokale partner wordt gedaan dan controleert men wel naam op ID en ticket. (En dat kan dus situaties opleveren dat iemand wel heen kan vliegen maar niet terug omdat een ID verlopen blijkt).

Wel controleert grondpersoneel van KLM bij vertrek buiten Schengen structureel wel de naam op je ID en ticket, en wanneer je naar een Schengen land reist waar je ID niet geldig is maar je paspoort wel moet je ook je paspoort laten zien. Dat zal alles te maken hebben met de verantwoordelijkheid welke de luchtvaartmaatschappij heeft als ze reizigers meenemen die niet aan de immigratievoorwaarden voldoen van het land van bestemming, die moeten de reiziger mee terug nemen en hoge boetes betalen.
Bij de paspoortcontrole op Schiphol geldt die verplichting niet en ik reis sinds jaar en dag met mijn ID want die heb ik direct beschikbaar.

Bij low cost maatschappijen bij vertrek vanaf Nederland is dat wel anders, hoewel men op Eindhoven een proef doet met automatische gates bij vertrek betwijfel ik of men dat echt helemaal gaat invoeren bij alle gates. Op Maastricht is het mooi dat je eerst bij het binnengaan tot de beveiliging wordt gecontroleerd op ID en ticket, dan bij de beveiliging nog een keer, want andere partij, om vervolgens 10 meter na de beveiliging bij de gate weer te worden gecontroleerd op dezelfde ID en ticket en bij het aan boord gaan ook nog een keer op ticket....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_167936201
Ik twijfel over het betalen voor een stoel met meer beenruimte. Wat is in dat geval gunstiger en waarom: Economy Comfort of een Economy stoel bij de nooduitgang?
Bij voorbaat dank!
pi_167936524
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik twijfel over het betalen voor een stoel met meer beenruimte. Wat is in dat geval gunstiger en waarom: Economy Comfort of een Economy stoel bij de nooduitgang?
Bij voorbaat dank!
Gunstiger als in valuta of ruimte?
pi_167936588
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Gunstiger als in valuta of ruimte?
Ruimte, het verschil in prijs is me duidelijk (en verwaarloosbaar, want 9 euro per enkele reis).
  vrijdag 6 januari 2017 @ 21:55:06 #300
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167936842
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik twijfel over het betalen voor een stoel met meer beenruimte. Wat is in dat geval gunstiger en waarom: Economy Comfort of een Economy stoel bij de nooduitgang?
Bij voorbaat dank!
Dat ligt aan de maatschappij en het vliegtuig waar je in komt te zitten.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')