Ryanairquote:Op dinsdag 3 januari 2017 09:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bedoelt een KLM vlucht DUS-AMS-Verder? Lijkt me logisch gezien de dubbele handling.
Ik heb zelf ook daglenzen en neem soms voor 3/4 weken mee, nog nooit in een zakje gedaan maar gewoon in mijn handbagage, geen enkele keer problemen daarmee gehad.quote:Op maandag 2 januari 2017 17:04 schreef VKV het volgende:
Ik heb daglenzen. Elke lens is apart verpakt met een klein beetje vloeistof in de verpakking. M'n volgende vliegreis heb ik alleen handbagage bij me. Moeten de lenzen in het zakje met vloeistoffen of mogen ze apart?
Zit er een maximum aan het aantal verpakkingen in het zakje voor vloeistoffen of is het enige maximum een totaal van 1 liter aan vloeistof en max. 100 ml per verpakking?
Dat kan zomaar eens per vlucht, per airline verschillenquote:Op maandag 2 januari 2017 23:55 schreef Katinkat het volgende:
Het valt me ineens op dat ingecheckte bagage in een vlucht vanuit Duitsland duurder is dan vanuit Nederland, scheelt 5 euro per bagagestuk.
En echt onhandig dat je nu maar 4 dagen van te voren gratis kunt inchecken.
Mwah, daar zou ik niet zo zeker van zijn.quote:Op maandag 2 januari 2017 19:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
De >100 keer dat ik mijn daglenzen meenam is het nog nooit een probleem geweest.
Een fles lenzenvloeistof van meer dan 100ml kan ook gewoon mee zonder problemen, weet ik ook uit ervaring... als je vloeistof in andere verpakkingen gaat doen kan ik begrijpen dat ze wat lastig kunnen zijn.
Ozzie heeft een duidelijke verklaring een paar posts hierboven, over hoe het zou moeten.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, daar zou ik niet zo zeker van zijn.
Na de eerder vermelde aanvaring met Igor de vliegveldbeveiliger van 2.50 bij 2.50 ga ik niet zomaar meer uit van een "het zal wel mogen". Lenzenvloeistof is geen medicijn oid.
Dat kan prima. Houd er alleen rekening mee dat je een redelijk risico loopt als je ziek wordt of iets breekt. Persoonlijk zou ik, als het maar enkele maanden scheelt gewoon een nieuwe aan te vragen. Houdt dan wel rekening mee met het documentnummer dat je invult bij je vliegtickets, want bij een nieuwe id-kaart krijg je vanzelfsprekend een nieuw nummer. Ik geloof dat dat bij bijv. Ryanair tegenwoordig geld kost.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:55 schreef LordLynx het volgende:
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
Op het moment van boeken hoef je toch helemaal nog geen ID-informatie op te geven? Mijn paspoort verloopt binnen een maand en ik heb net een vlucht naar Japan geboekt voor komende herfst. Ik wacht alleen allicht met het invullen van de API-gegevens tot ik mijn nieuwe paspoort heb.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:55 schreef LordLynx het volgende:
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
Zolang het binnen Schengen is, heb je geen paspoort of ID meer nodig om aan boord te komen van een vliegtuig. Wordt ook nauwelijks op gecontroleerd. Koppeling van boardingcard aan id nummer ben ik ook al lang niet meer tegengekomen binnen Europa.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:55 schreef LordLynx het volgende:
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
Soms kom je nog wel idiote situaties tegen. Zo was ik in september in Nice. En om naar mijn vlucht te kunnen (KLM-vlucht) moest ik door de douane heen (dus paspoort laten zien). En vervolgens moest ik bij de gate wéér mijn paspoort laten zien. Redelijk idioot.quote:Op woensdag 4 januari 2017 13:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zolang het binnen Schengen is, heb je geen paspoort of ID meer nodig. Wordt ook nauwelijks op gecontroleerd. Koppeling van boardingcard aan id nummer ben ik ook al lang niet meer tegengekomen binnen Europa.
Ah ja, in Nice was inderdaad ook de één van de twee keer dat mijn paspoort vorig jaar gecontroleerd werd, maar dat was bij aankomst. Dat had verder niets met de luchtvaartmaatschappij van doen; het was een extra grenscontrole op dat moment. En dan behoor je je te kunnen identificeren met een geldig document voor dat land.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Soms kom je nog wel idiote situaties tegen. Zo was ik in september in Nice. En om naar mijn vlucht te kunnen (KLM-vlucht) moest ik door de douane heen (dus paspoort laten zien). En vervolgens moest ik bij de gate wéér mijn paspoort laten zien. Redelijk idioot.
Je moet je nog steeds kunnen identificeren, dus je ID of paspoort moet nog steeds mee.quote:Op woensdag 4 januari 2017 13:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zolang het binnen Schengen is, heb je geen paspoort of ID meer nodig. Wordt ook nauwelijks op gecontroleerd. Koppeling van boardingcard aan id nummer ben ik ook al lang niet meer tegengekomen binnen Europa.
Niks idioots aan, KLM wil graag zeker weten dat de rechtmatige eigenaar van het ticket aan boord gaat. Dus vragen ze je om je ID/Paspoort bij je ticket.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:09 schreef Blik het volgende:
Soms kom je nog wel idiote situaties tegen. Zo was ik in september in Nice. En om naar mijn vlucht te kunnen (KLM-vlucht) moest ik door de douane heen (dus paspoort laten zien). En vervolgens moest ik bij de gate wéér mijn paspoort laten zien. Redelijk idioot.
Zo vreemd is dat niet, niet elk vliegveld heeft een aparte Shengen-zone (zoals Nice) en soms kost het even tijd om je terminal om te bouwen zodat een aparte Shengen-zone mogelijk is (zoals Helsinki).quote:In Helsinki zijn ze ook graag het braafste jongetjes van de klas, en daar heeft het ook nog even geduurd voordat ze erachter kwamen dat paspoort niet meer nodig was, doen ze nu ongeveer een jaar niet meer
ID-kaart is voldoende en die moet de dag van terugkomst in Nederland nog geldig zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:55 schreef LordLynx het volgende:
Geen zin om er een apart topic voor te openen maar hoe zit het eigenlijk wanneer je ID kaart nog maar kort geldig is en je binnen europa reist/vliegt? Zie net dat mijn kaart nog tot begin augustus geldig is en ik wil wat vluchten boeken voor juni en juli, kan ik dan gewoon met deze ID kaart reizen of is het handig om een nieuwe aan te vragen en deze bij mijn boeking door te geven? Heb ook een paspoort maar binnen europa zeul ik die liever niet mee.
Ik bedoelde om aan boord van een vliegtuig te komen. ID-plicht is er inderdaad nog wel in heel Europaquote:Op woensdag 4 januari 2017 14:16 schreef FredvZ het volgende:
Je moet je nog steeds kunnen identificeren, dus je ID of paspoort moet nog steeds mee.
Aha, was dat het probleem in Nice. Voor vertrekkende vluchten hebben ze wel een aparte zone, maar voor aankomende blijkbaar niet?quote:Zo vreemd is dat niet, niet elk vliegveld heeft een aparte Shengen-zone (zoals Nice) en soms kost het even tijd om je terminal om te bouwen zodat een aparte Shengen-zone mogelijk is (zoals Helsinki).
Joh, ik vlieg al iets langer dan een jaar, en vlieg zeer regelmatig met KLM en met name naar Helsinki. Slechts een keer of 30 in de afgelopen 3 jaar. Helsinki heeft gewoon een aparte zone en die controle is dus helemaal niet nodig. Die aparte zone hebben ze al minimaal 3 jaar (3 jaar geleden was mijn eerste bezoek aan Helsinki)quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:16 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je moet je nog steeds kunnen identificeren, dus je ID of paspoort moet nog steeds mee.
[..]
Niks idioots aan, KLM wil graag zeker weten dat de rechtmatige eigenaar van het ticket aan boord gaat. Dus vragen ze je om je ID/Paspoort bij je ticket.
[..]
Zo vreemd is dat niet, niet elk vliegveld heeft een aparte Shengen-zone (zoals Nice) en soms kost het even tijd om je terminal om te bouwen zodat een aparte Shengen-zone mogelijk is (zoals Helsinki).
[..]
ID-kaart is voldoende en die moet de dag van terugkomst in Nederland nog geldig zijn.
Bij mij was gewoon bij vertrek, bij aankomst juist geen paspoort-controle gehadquote:Op woensdag 4 januari 2017 14:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Aha, was dat het probleem in Nice. Voor vertrekkende vluchten hebben ze wel een aparte zone, maar voor aankomende blijkbaar niet?
Het zal denk ik ook wel meespelen naar welke landen je vliegt. Ik vlieg vooral buiten de EU en dan speelt vast ook mee dat de airline er geen zin in heeft om passagiers mee terug te nemen die niet over de juiste papieren beschikken om het land van bestemming in te komen.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:37 schreef Blik het volgende:
Verder vraagt KLM in Amsterdam nooit om je paspoort, en indien er personeel van KLM bij de check-in staat ook nergens in andere landen. Paspoort checken wordt alleen gedaan als er een lokaal bedrijf bij betrokken is. Dat was zo in Nice, en tot voor kort ook in Helsinki.
Dat zie je meer op kleinere vliegvelden. Als ik me het goed herinner moet je bij Faro in Portugal ook je ID laten zien bij binnenkomst.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:22 schreef DutchTrain het volgende:
Aha, was dat het probleem in Nice. Voor vertrekkende vluchten hebben ze wel een aparte zone, maar voor aankomende blijkbaar niet?
Dat is een mooie verklaring, ware het niet dat het allemaal dezelfde airline betreft, nl. KLM. En dat de controle juist niet plaats vind op het vliegveld met de meeste transfers, nl Schiphol.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het zal denk ik ook wel meespelen naar welke landen je vliegt. Ik vlieg vooral buiten de EU en dan speelt vast ook mee dat de airline er geen zin in heeft om passagiers mee terug te nemen die niet over de juiste papieren beschikken om het land van bestemming in te komen.
Oh ik was niet duidelijk, het gaat over Ryanair. Als je vanaf Weeze naar zuid-europa vliegt betaal je meer voor je ingecheckte bagage dan als je vanaf Eindhoven vliegt.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 09:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bedoelt een KLM vlucht DUS-AMS-Verder? Lijkt me logisch gezien de dubbele handling.
Binnen Schengen met KLM doe ik inderdaad niet eens meer de moeite om mijn ID te laten zien, men controleert structureel niet de naam op het ticket en op de boarding pass.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:53 schreef Blik het volgende:
Dat is een mooie verklaring, ware het niet dat het allemaal dezelfde airline betreft, nl. KLM. En dat de controle juist niet plaats vind op het vliegveld met de meeste transfers, nl Schiphol.
Betekent dus dat het lokaal beleid is wat uitgevoerd wordt. Tenzij het personeel van de maatschappij is, dan wordt het beleid van de maatschappij gebruikt. KLM heeft als beleid dat paspoort niet bekeken wordt, maar op het moment dat er een ander bedrijf bij de gate staat wordt er regelmatig nog ander beleid toegepast.
Gunstiger als in valuta of ruimte?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik twijfel over het betalen voor een stoel met meer beenruimte. Wat is in dat geval gunstiger en waarom: Economy Comfort of een Economy stoel bij de nooduitgang?
Bij voorbaat dank!
Ruimte, het verschil in prijs is me duidelijk (en verwaarloosbaar, want 9 euro per enkele reis).quote:
Dat ligt aan de maatschappij en het vliegtuig waar je in komt te zitten.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik twijfel over het betalen voor een stoel met meer beenruimte. Wat is in dat geval gunstiger en waarom: Economy Comfort of een Economy stoel bij de nooduitgang?
Bij voorbaat dank!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |