Uhm, je heupen een kant op drukken om de motor te sturen.quote:Op woensdag 5 april 2017 17:10 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Wat verstaan jullie onder 'sturen met/vanuit de heupen'?
Bij de AVB test letten ze erop dat je met 4 vingers de rem bedient.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:13 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Met hoeveel vingers bedienen jullie de voorrem (en waarom)?
met vier vingers loop je wel het risico dat je de rem grijpt in plaats van knijpt, waardoor je geheid op je bek gaat zonder ABSquote:Op vrijdag 7 april 2017 16:30 schreef chiren het volgende:
[..]
Bij de AVB test letten ze erop dat je met 4 vingers de rem bedient.
Wanneer je jezelf gaat aanleren het met minder vingers te doen en je knalt al remmend tegen een auto of muur op, dan komen de vingers die je niet gebruikt om te remmen, tussen de remhendel je handsvat en worden je vingers eraf geknepen.
Heeft mijn instructeur van destijds (heb alweer een tijdje mijn motorrijbewijs) al 2 keer mogen aanschouwen. Dat betekent dan nooit meer motor- en wellicht ook nooit meer autorijden
Bedankt voor de reactie.quote:Op vrijdag 7 april 2017 16:30 schreef chiren het volgende:
[..]
Bij de AVB test letten ze erop dat je met 4 vingers de rem bedient.
Wanneer je jezelf gaat aanleren het met minder vingers te doen en je knalt al remmend tegen een auto of muur op, dan komen de vingers die je niet gebruikt om te remmen, tussen de remhendel je handsvat en worden je vingers eraf geknepen.
Heeft mijn instructeur van destijds (heb alweer een tijdje mijn motorrijbewijs) al 2 keer mogen aanschouwen. Dat betekent dan nooit meer motor- en wellicht ook nooit meer autorijden
Het CBR examen is vooral gefocused op wat veilig is. Je bedient -of de rem -of de gashendel. Niet beiden gelijkertijd wat in het begin van je leerproces - paniekgevoel - tot valpartijen kan leiden.quote:Op vrijdag 7 april 2017 16:30 schreef chiren het volgende:
[..]
Bij de AVB test letten ze erop dat je met 4 vingers de rem bedient.
Wanneer je jezelf gaat aanleren het met minder vingers te doen en je knalt al remmend tegen een auto of muur op, dan komen de vingers die je niet gebruikt om te remmen, tussen de remhendel je handsvat en worden je vingers eraf geknepen.
Heeft mijn instructeur van destijds (heb alweer een tijdje mijn motorrijbewijs) al 2 keer mogen aanschouwen. Dat betekent dan nooit meer motor- en wellicht ook nooit meer autorijden
of om tussengas te geven tijdens het terugschakelen en remmen, iets wat ik helaas nog niet echt machtig benquote:Op zaterdag 8 april 2017 14:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is best lastig om (met vier vingers) gelijktijdig, gecontroleerd je gas te bedienen en te remmen. De (geringe) kans dat je twee vingers afknijpt tijdens het remmen is imho niet de hoofdreden,
Dat je dat soms wel maar twee vingers gebruikt is om bijv. vanuit stilstand een helling te bestijgen. Er zijn situaties waar het verstandig is om met twee benen aan de grond te houden en dus te spelen met gas/rem combinatie. Dat zal je na je examen jezelf (wel/moeten) aanleren,
Met geen scheuren en voldoende profiel zal een band waarschijnlijk wel in orde zijn, inderdaad.quote:Op maandag 10 april 2017 11:14 schreef Catch22- het volgende:
Kijken of er geen scheurtjes in zitten en of er nog profiel op zit
Dat is zeker niet overdrevenquote:Op maandag 10 april 2017 20:49 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Met geen scheuren en voldoende profiel zal een band waarschijnlijk wel in orde zijn, inderdaad.
Hoe zit het overigens met splinternieuwe banden? Moet je de eerste paar honderd kilometer het wegdek beschouwen als een schaatsbaan? Of zijn sommige reacties in onderstaande video wat dat betreft overdreven?
Amerikanen of niet of nauwelijks iets te doen voor hun motorrijbewijs, die weten vaak niks en kunnen niet rijden. Gaat dus wel vaker foutquote:Op maandag 10 april 2017 20:53 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Had die gozer dat maar geweten destijds.
Zonde.
Ik vraag me af hoe motorrijders daar het 'keep your lane' gebeuren ervaren.quote:Op maandag 10 april 2017 21:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Amerikanen of niet of nauwelijks iets te doen voor hun motorrijbewijs, die weten vaak niks en kunnen niet rijden. Gaat dus wel vaker fout
Keer tegenaan schoppen natuurlijk.quote:Op maandag 10 april 2017 10:47 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Hoe beoordelen jullie de staat van de banden?
quote:Op dinsdag 11 april 2017 07:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Keer tegenaan schoppen natuurlijk.
Thanks! Het lessen ervoor ging niet super maar bij het examen ging alles in één keer goed. Halve draai, snelle slalom en stopproef, dus heb wel een beetje de makkelijkste gekregen.quote:Op donderdag 20 april 2017 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ging alles goed?
Avd al ingepland?
Mooi op tijd voor het nieuwe seizoen dus. Gefeliciteerdquote:Op donderdag 20 april 2017 20:13 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Thanks! Het lessen ervoor ging niet super maar bij het examen ging alles in één keer goed. Halve draai, snelle slalom en stopproef, dus heb wel een beetje de makkelijkste gekregen.
AVD-lessen en -examen ook al ingepland! Halverwege mei gaan we daarvoor.
Lekker bezig!quote:Op maandag 8 mei 2017 13:37 schreef Xaryna het volgende:
Ik ben geslaagd voor mijn AVD (A-rijbewijs)! Na veel lessen heb ik alles in 1x gehaald
De angst is er al een tijdje helemaal af, ik vind het ontzettend leuk en heb tijdens mijn lessen een toertje IJsselmeer gedaan met mijn rijleraar en wat anderen en daar ook enorm van genoten. Nu nog een motor kopen en ik kan zelf op pad.
Mooie tijd om te slagen! Lekker broezen. Al wat op het oog?quote:
Denk een GS500, of een begrensde ER-5, SV650, iets in die prijsklasse. Nadeel van begrenzen is dat het een gedoe is en het formeel niet mag (35kw begrenzing zonder 35kw typegoedkeuring). Nog aanraders in die prijsklasse? (¤1000-¤3000)quote:Op woensdag 17 mei 2017 14:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mooie tijd om te slagen! Lekker broezen. Al wat op het oog?
Dunno, ik zit niet zo in de A2 motoren. Ik zou wel een naked nemenquote:Op woensdag 17 mei 2017 14:14 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Denk een GS500, of een begrensde ER-5, SV650, iets in die prijsklasse. Nadeel van begrenzen is dat het een gedoe is en het formeel niet mag (35kw begrenzing zonder 35kw typegoedkeuring). Nog aanraders in die prijsklasse? (¤1000-¤3000)
Blijven zoeken naar een tweedehands fiets die al als 25/35kw op papier staat (kentekencheck RDW). Zo heb ik mijn CB500 met begrenzing opgepikt. En waarde zullen ze niet meer verliezen als ze al begrensd zijn, de ideale motor voor een A2 bewijsquote:Op woensdag 17 mei 2017 14:14 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Denk een GS500, of een begrensde ER-5, SV650, iets in die prijsklasse. Nadeel van begrenzen is dat het een gedoe is en het formeel niet mag (35kw begrenzing zonder 35kw typegoedkeuring). Nog aanraders in die prijsklasse? (¤1000-¤3000)
Dus die van jou staat 25KW op kenteken, is die dan ook 25KW of 35KW of zijn originele vermogen?quote:Op woensdag 17 mei 2017 15:16 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Blijven zoeken naar een tweedehands fiets die al als 25/35kw op papier staat (kentekencheck RDW). Zo heb ik mijn CB500 met begrenzing opgepikt. En waarde zullen ze niet meer verliezen als ze al begrensd zijn, de ideale motor voor een A2 bewijs
ja 25kw op kenteken, dus geen gezeur met verzekering of politie ofzo. Er zitten 25kw inlaatrubbers op, staat er ook op geschreven. Hoeveel vermogen die echt heeft durf ik niet te stellen, maar het voelt aan als meer dan 25kw in ieder gevalquote:Op woensdag 17 mei 2017 16:44 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Dus die van jou staat 25KW op kenteken, is die dan ook 25KW of 35KW of zijn originele vermogen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |