quote:
Op dinsdag 1 november 2016 21:29 schreef ddx het volgende:15 april volgens mij en 360km
er haken dus volgens mij direct wat mensen af hier
volgens mij is het idee dat je zelf een route uitzet en dan op juiste tijd binnen komt (eindtijd die iedereen heeft?)
Klopt, je bepaalt zelf je startplek en zet zelf je route uit, inclusief de controleplaatsen. De route stuur je vooraf in, ter controle. De finishtijd en plek is vastgelegd, paaszondag 12u00. Het leuke is dan dat je in de laatste uren steeds meer groepjes dezelfde richting op ziet rijden.
Een ploeg bestaat uit 3-5 machines (voor de meesten dus 3-5 personen).
De minimumafstand is 360km, een maximumafstand is er niet. Je moet 2 uur voor de finish ergens een controlestempel halen, in die laatste 2 uur moet je minimaal 25km afleggen. Onderweg mag geen enkele pauze langer dan 2 uur zijn (dus niet hard doorrijden aan het begin, ergens 6 uur slapen en daarna hard verder rijden).
Veel hangt af van het slim een route kiezen. Tijdens de afgelopen keer, naar Tournai, hadden we op de laatste 3km na continu tegenwind en de laatste 30km gingen door het stedelijk gebied rond Lille en Roubaix. Dat schoot niet op. Voor Nederlandse omstandigheden betekent het goed opletten met de veerpontjes, teveel veerponten zijn onhandig voor je tijd, zeker in het laatste stuk. Grote steden zijn prima 's nachts te doen maar op zaterdagmiddag rond 17u zou ik ze zeker niet willen rijden tijdens een fleche.