abonnement Unibet Coolblue
pi_165970182


Vanaf 21 oktober verhuis ik naar Tsjechië, om precies te zijn naar de hoofdstad Praag.
Daar ga ik in eerste instantie werken in de klantenservice net als in voorgaande jaren, maar de bedoeling is om ter zijner tijd scholen langs te gaan (indien Praag bevalt) om daar met mijn TEFL-certificaat aan de slag te gaan (vorig jaar gehaald).

Vrijdagochtend 21 oktober begint mijn reis op avontuurlijke wijze; ik vlieg niet naar Praag, maar ga er gewoon met de trein heen.
Vanaf Almelo is het zo'n 8.5 uur met de trein, echter neem ik een middagje Berlijn erbij en arriveer ik dus pas om half 10 's avonds in Praag terwijl ik om 08.45 al vertrek.

De eerste maand zit ik in een soort college accommodatie en krijg ik ruim de tijd zelf een woonruimte te vinden. Mijn training begint 31 oktober.

Voorgaande Woonplaatsen, chronologische volgorde

Almelo
Lissabon
Tilburg
Belfast
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:27:57 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_165970246
Ben jij familie van tong80?
pi_165970259
Aangezien ik 'pas' 31 oktober begin met de training, is dit alvast wat er tot nu toe gepland is:

Berlijn, 21 oktober
Praag, 21 oktober
Rome, 25-27 oktober
Vaticaanstad, 26 oktober
pi_165970290
Praag _O_
Beste Europese stad om bier te klappen O+
pi_165970384
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:30 schreef CrashO het volgende:
Praag _O_
Beste Europese stad om bier te klappen O+
Denk niet dat Toto daarin is geïnteresseerd.
pi_165970397
Veel plezier in ieder geval. En succes.
pi_165970415
Ben benieuwd toot
pi_165970418
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:36 schreef RonnieJamesDio het volgende:

[..]

Denk niet dat Toto daarin is geïnteresseerd.
Je kan er ook prima Cola klappen in een Jazz cafe :Y
pi_165970429
Czech street _O_
pi_165971436
Ik ga je avonturen weer volgen. Veel succes daar ^O^

Zal ik je nog komen uitzwaaien hier op het station vrijdag? :P
pi_165971779
Succes daar Toto
pi_165972028
tvp :7
pi_165976867
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:30 schreef CrashO het volgende:
Praag _O_
Beste Europese stad om bier te klappen O+
Of kofola. :7
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:36 schreef RonnieJamesDio het volgende:
Veel plezier in ieder geval. En succes.
Dankjewel! :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:37 schreef computergirl het volgende:
Ben benieuwd toot
Ik ook. Vrijdag eerst maar eens de reis doorkomen :+
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:38 schreef Fokker89 het volgende:
Czech street _O_
Watte? :P
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:59 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga je avonturen weer volgen. Veel succes daar ^O^

Zal ik je nog komen uitzwaaien hier op het station vrijdag? :P
Tof en dank je ^O^

Mag van mij hoor :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:23 schreef agenda het volgende:
Succes daar Toto
Dank je agenda :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:44 schreef Paxcon het volgende:
tvp :7
Paxje O+
pi_166016161
Boh, was ik jou al zo half uit het oog verloren, "vind" ik je in Noord-Ierland en ga je in ene alweer naar elders. Globbetrotteren op Europese schaal _O_ Doe je goed aan, lekker je horizon verbreden.

Maar Toot, hoe doe je dat medisch met die hele landenhop, je probleem blijft helaas, al is dat naar ik begrijp redelijk onder controle maar wat als het weer onverhoopt grondig fout gaat, weet je dan al preventief waar je terecht kunt daar waar je dan woont of moet je dan weer in vliegende vaart terug (vervoerd worden) naar Nederland?
Waar het stinkt is het warm.
pi_166029047
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 17:13 schreef knoblaucha6 het volgende:
Boh, was ik jou al zo half uit het oog verloren, "vind" ik je in Noord-Ierland en ga je in ene alweer naar elders. Globbetrotteren op Europese schaal _O_ Doe je goed aan, lekker je horizon verbreden.

Maar Toot, hoe doe je dat medisch met die hele landenhop, je probleem blijft helaas, al is dat naar ik begrijp redelijk onder controle maar wat als het weer onverhoopt grondig fout gaat, weet je dan al preventief waar je terecht kunt daar waar je dan woont of moet je dan weer in vliegende vaart terug (vervoerd worden) naar Nederland?
Waar ik dan exact terecht zou kunnen is lastig. Of ik dan in Belfast, Praag, Kaapstad of Buenos Aires woon maakt dan weinig uit. Dan zal ik sowieso naar een goed ziekenhuis moeten gaan en zien wat er gebeuren moet.

Hoop dat het me bespaard blijft, hoewel het in m'n achterhoofd wel blijft uiteraard.
pi_166066104
Ik dacht dat ze daar de naam gingen veranderen van Tsjechische Republiek naar Republiek Tsjechie? :?
pi_166066474
Nog steeds bij dezelfde tent waar je eerder ook zat? Nieuwe functie ofzo of verhuist het bedrijf?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  Meest relativerende user 2022 woensdag 19 oktober 2016 @ 21:07:20 #18
357044 Budapestenaar
pi_166067809
Leuk topic! Heel benieuwd naar je avonturen in Praag Toto! Ik wens je ontzettend veel plezier!

Heb je al een idee waar je wil gaan wonen in Praag?

Dat tripje Rome is ook niet verkeerd. Met een beetje geluk is het nog heerlijk weer. ^O^
pi_166079927
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:20 schreef vaduz het volgende:
Ik dacht dat ze daar de naam gingen veranderen van Tsjechische Republiek naar Republiek Tsjechie? :?
Daar heb ik wel eens wat over gelezen ja, maar de TT slaat daar verder niet op, vond het gewoon geinig klinken. :+
quote:
11s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:33 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Nog steeds bij dezelfde tent waar je eerder ook zat? Nieuwe functie ofzo of verhuist het bedrijf?
Nee zijn allemaal verschillende bedrijven. Functie blijft ook ongeveer hetzelfde. Aangezien dat niet iets is wat ik de rest van m'n leven wil blijven doen ga ik mocht het in Praag écht goed bevallen op zoek naar een baan als leraar Engels a.d.h.v. m'n TEFL certificaat. Ik ben me er van bewust en zelfkritisch genoeg om te weten dat er meer nodig is dan alleen dat certificaat maar het lijkt me in elk geval het proberen waard.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:07 schreef Budapestenaar het volgende:
Leuk topic! Heel benieuwd naar je avonturen in Praag Toto! Ik wens je ontzettend veel plezier!

Heb je al een idee waar je wil gaan wonen in Praag?

Dat tripje Rome is ook niet verkeerd. Met een beetje geluk is het nog heerlijk weer. ^O^
Hey, dank je wel man :)

Waar ik de eerste maand woon is Praag 3, lekker plekje zo te zien op Google Maps. Daarna heb ik nog niet echt een idee, maar het hoeft niet centraal te zijn zolang er maar een metro in de buurt is bijvoorbeeld. Dat ik alsnog met max 10-15 min op het werk ben, in het centrum dus.

Weer in Rome zoals tot nu toe voorspeld (al een aantal dagen):

Di (aankomstdag) 27 graden met zon en wolken
Wo 25 graden met zon en wolken
Do 23 graden met zon en wolken

Tja, als dat uitkomt spring ik een klein gat in de lucht, daar heb ik best wel zin in _O_
pi_166080005
Even in een separate post.

Morgenochtend verlaat ik NL weer, die 2.5 weken zijn snel gegaan al met al, maar dat had ik ook wel verwacht.

De trein vertrekt morgen al redelijk op tijd (08.45) richting Berlijn alwaar ik iets na 1'en aan verwacht te komen en dan is de bedoeling om mijn bagage (in elk geval de grote tas) even in een kluis o.i.d. te droppen. Mocht iemand daar goede/slechte ervaringen mee hebben in welk land dan ook, let me know. Dan hoef ik alleen maar met m'n rugzak te lopen en dat loopt toch aanzienlijk makkelijker aangezien ik nog wel íets van Berlijn wil gaan zien.

Dan rond vijf vertrekt de trein vanaf Berlijn Hbf alweer richting Praag, waar ik rond half tien aankom en dan moet ik de juiste tram gaan vinden in een voor mij nieuwe stad, maar dat zal wel gaan lukken uiteindelijk.

Verdere plannen heb ik nog niet per se, za-zo-ma zal wel lekker Praag verkennen worden en di-do wordt dus Rome + Vaticaanstad, wellicht kan ik de Paus nog even bewonderen :')

Wellicht daarna nog een stedentripje voor ik die maandag met de training begin, maar dat ga ik later vandaag dan beslissen.
pi_166080311
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:20 schreef vaduz het volgende:
Ik dacht dat ze daar de naam gingen veranderen van Tsjechische Republiek naar Republiek Tsjechie? :?
Ze willen de korte Engelse naam veranderen in Czechia, want die was er in tegenstelling tot in veel andere talen nog niet. De officiële landsnaam blijft gewoon hetzelfde.

Succes Toto! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden in Praag. Praag 3 is een leuke plek in elk geval. Waar zit je werk ergens? Veel plezier in Rome ook!
pi_166080398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:34 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ze willen de korte Engelse naam veranderen in Czechia, want die was er in tegenstelling tot in veel andere talen nog niet. De officiële landsnaam blijft gewoon hetzelfde.

Succes Toto! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden in Praag. Praag 3 is een leuke plek in elk geval. Waar zit je werk ergens? Veel plezier in Rome ook!
Oh ja, Czechia inderdaadd! Of dat doorkomt is nog de vraag :+

Dank je! Fijn om te horen dat 't een leuke plek is :Y werk zit in Praag 1, nabij Florentinum.
Thanks! Dat zal vast wel lukken, lijkt me ook een hele toffe stad.
pi_166085297
Hoe bevalt het "klantenservice" werk? Heb je geen koppijn soms van domme mensen? :D En waar moet ik voor salaris aan denken, lokaal zul je er vast goed van rond kunnen komen maar hoe is het in vergelijking met Nederland? Wat is jouw aanpak voor bijv pensioen en AOW?
  Meest relativerende user 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 22:16:22 #24
357044 Budapestenaar
pi_166093873
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:17 schreef Toto69 het volgende:

Hey, dank je wel man :)

Waar ik de eerste maand woon is Praag 3, lekker plekje zo te zien op Google Maps. Daarna heb ik nog niet echt een idee, maar het hoeft niet centraal te zijn zolang er maar een metro in de buurt is bijvoorbeeld. Dat ik alsnog met max 10-15 min op het werk ben, in het centrum dus.

Weer in Rome zoals tot nu toe voorspeld (al een aantal dagen):

Di (aankomstdag) 27 graden met zon en wolken
Wo 25 graden met zon en wolken
Do 23 graden met zon en wolken

Tja, als dat uitkomt spring ik een klein gat in de lucht, daar heb ik best wel zin in _O_
Dat is inderdaad ideaal. Zo heb ik het in Boedapest ook 4 jaar gedaan. Ik woonde in een tamelijk rustige, groene buurt en met de metro was ik in een kwartiertje op mijn werk. Nou waren dat nog ongerenoveerde Russische roestbakken waar je met een gehoorbeschadiging uitkwam :) Maar de metro van Praag is bijzonder goed.

Klinkt goed, dat weer! 's Morgens lekker buiten ontbijten met een cappuccinootje en een croissantje! c_/
pi_166094025
Hou je nog tijd over voor HB?

Succes en veel plezier
pi_166094383
In de metro van Praag is mijn portemonnee gerold ( net geld gehaald) -O-
Op een kort stukje tussen twee halten, dat erom bekend staat.
Duwen, duwen in de drukte en het was al té laat.

Veel succes verder, toto!
pi_166095290
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:28 schreef ufopiloot het volgende:
Hoe bevalt het "klantenservice" werk? Heb je geen koppijn soms van domme mensen? :D En waar moet ik voor salaris aan denken, lokaal zul je er vast goed van rond kunnen komen maar hoe is het in vergelijking met Nederland? Wat is jouw aanpak voor bijv pensioen en AOW?
Elk jaar in het buitenland betekent 2% minder AOW. Met de korte baantjes her en der op de wereld, zal je geen pensioen opbouwen.

Over Tsjechië hoorde ik, dat ze arbeidscontracten van 3 mnd hebben en dat die vaak niet verlengd worden. Dat lijkt me een enorm onzekere toestand voor iedereen, om de haverklap opschuiven en nergens iets op kunnen bouwen. Is dat voor bepaalde groepen?
  Meest relativerende user 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 22:58:31 #28
357044 Budapestenaar
pi_166095437
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Elk jaar in het buitenland betekent 2% minder AOW. Met de korte baantjes her en der op de wereld, zal je geen pensioen opbouwen.
Dat laatste is niet per se waar. Ik heb over de jaren dat ik in Boedapest werkte gewoon pensioen opgebouwd, in Hongarije.

Het AOW-gat kan later vervelend zijn maar ik had de ervaring niet willen missen.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 23:16:11 #29
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_166096054
Je kunt het jaarlijks aankopen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Meest relativerende user 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 23:39:48 #30
357044 Budapestenaar
pi_166096846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:16 schreef static het volgende:
Je kunt het jaarlijks aankopen.
O, daar moet ik eens naar kijken. Als veertiger 2b moet ik onderhand gaan nadenken over oud worden. Thanks! :)
  donderdag 20 oktober 2016 @ 23:54:15 #31
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_166097400
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:39 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

O, daar moet ik eens naar kijken. Als veertiger 2b moet ik onderhand gaan nadenken over oud worden. Thanks! :)
Je kunt het vinden op de site van het SVB: http://svb.nl/int/nl/vv/index.jsp
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_166106615
Quotes komen later. Mobiel geen doen. Groeten uit Berlijn!
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:23:29 #33
274310 agenda
altijd vol!
pi_166106927
Veel plezier in Berlijn en goede reis naar Praag
pi_166107371
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:54 schreef static het volgende:

[..]

Je kunt het vinden op de site van het SVB: http://svb.nl/int/nl/vv/index.jsp
Wel duur hoor, ik moest iets van 15k per jaar dokken.
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:06:46 #35
357044 Budapestenaar
pi_166116011
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Toto69 het volgende:
Quotes komen later. Mobiel geen doen. Groeten uit Berlijn!
Veel plezier. Ben heel benieuwd naar je eerste indrukken van Praag! Zelf vond ik Praha hlavní nádra¸í al geweldig :D *O* _O_
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:27:44 #36
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_166116690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:47 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Wel duur hoor, ik moest iets van 15k per jaar dokken.
Klopt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_166116864
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:16 schreef static het volgende:
Je kunt het jaarlijks aankopen.
Haha. Geld uitgeven aan een stelsel dat op de lange termijn onhoudbaar is. Voor je aan de beurt bent is de pot op.
pi_166118723
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:28 schreef ufopiloot het volgende:
Hoe bevalt het "klantenservice" werk? Heb je geen koppijn soms van domme mensen? :D En waar moet ik voor salaris aan denken, lokaal zul je er vast goed van rond kunnen komen maar hoe is het in vergelijking met Nederland? Wat is jouw aanpak voor bijv pensioen en AOW?
Kutwerk, maar hoort erbij. Lokaal kom je goed rond, vergeleken met NL is het niet veel. Geen idee op dit moment, kom ik later op terug.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:16 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ideaal. Zo heb ik het in Boedapest ook 4 jaar gedaan. Ik woonde in een tamelijk rustige, groene buurt en met de metro was ik in een kwartiertje op mijn werk. Nou waren dat nog ongerenoveerde Russische roestbakken waar je met een gehoorbeschadiging uitkwam :) Maar de metro van Praag is bijzonder goed.

Klinkt goed, dat weer! 's Morgens lekker buiten ontbijten met een cappuccinootje en een croissantje! c_/
Klinkt goed :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Hou je nog tijd over voor HB?

Succes en veel plezier
Zeker. Thnx man.
pi_166118750
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:30 schreef AnneX het volgende:
In de metro van Praag is mijn portemonnee gerold ( net geld gehaald) -O-
Op een kort stukje tussen twee halten, dat erom bekend staat.
Duwen, duwen in de drukte en het was al té laat.

Veel succes verder, toto!
at kut :{ staat er bekend om ja ;(.. thnx!
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Elk jaar in het buitenland betekent 2% minder AOW. Met de korte baantjes her en der op de wereld, zal je geen pensioen opbouwen.

Over Tsjechië hoorde ik, dat ze arbeidscontracten van 3 mnd hebben en dat die vaak niet verlengd worden. Dat lijkt me een enorm onzekere toestand voor iedereen, om de haverklap opschuiven en nergens iets op kunnen bouwen. Is dat voor bepaalde groepen?
Ik heb hier eerlijk gezegd te weinig verstand van om op te reageren, zeker nu. :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:23 schreef agenda het volgende:
Veel plezier in Berlijn en goede reis naar Praag
thnx nog
pi_166118842
Ik begin wel positief met wat foto's





Dat is 't positieve.

Veel vertraging gehad vandaag, zowel NL naar Berlijn als Berlijn naar Praag. Reis zelf lang maar wel ok.
Daarna in Praag echt geen idee wtf ik moet doen natuurlijk, dus maar wat rondgevraagd en uiteindelijk oververmoeid gleed ik weg met tassen en al bij de tram, erg gezellig :') afijn, ben nu aangekomen in m'n accommodatie.

Wat ik moet vinden weet ik op dit moment niet, de meeste mensen kennen mij wel als vrij positief doch nuchter ingesteld, maar op dit huidige moment (misschien ook door de vermiedheid, morgen denk ik vast anders) weet ik niet wat te denken. Ik moet de slaapkamer delen en de bedden staan 10 cm van elkaar (geen grap), verder alles shared met in totaal drie anderen en ik moet steeds sleutels vragen/afgeven bij receptie etc. en hopen dat ik m'n 'eigen' slaapkamer meestal nog in kan komen, ten minste zo is mijn gevoel op dit moment.

Nou ja, ik ben nu ook kapot van alles dus ik zie morgen wel hoe ik hierover denk allemaal.
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:51:01 #41
357044 Budapestenaar
pi_166118910
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:47 schreef Toto69 het volgende:
Ik begin wel positief met wat foto's

Wat ik moet vinden weet ik op dit moment niet, de meeste mensen kennen mij wel als vrij positief doch nuchter ingesteld, maar op dit huidige moment (misschien ook door de vermiedheid, morgen denk ik vast anders) weet ik niet wat te denken. Ik moet de slaapkamer delen en de bedden staan 10 cm van elkaar (geen grap), verder alles shared met in totaal drie anderen en ik moet steeds sleutels vragen/afgeven bij receptie etc. en hopen dat ik m'n 'eigen' slaapkamer meestal nog in kan komen, ten minste zo is mijn gevoel op dit moment.

Nou ja, ik ben nu ook kapot van alles dus ik zie morgen wel hoe ik hierover denk allemaal.
Oei. Hoop dat 't er morgen allemaal wat beter uitziet na een goede nachtrust! -O-
pi_166119149
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:51 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Oei. Hoop dat 't er morgen allemaal wat beter uitziet na een goede nachtrust! -O-
Ik draai wel bij, moet me gewoon even helemaal aanpassen en er het beste van maken en wat voor mezelf zoeken. Ben di tm do toch in italie en do tm za in slowakije
, bratislava. Dat laatste net geregeld, druk weekje
  Meest relativerende user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 11:12:03 #43
357044 Budapestenaar
pi_166142671
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:06 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik draai wel bij, moet me gewoon even helemaal aanpassen en er het beste van maken en wat voor mezelf zoeken. Ben di tm do toch in italie en do tm za in slowakije
, bratislava. Dat laatste net geregeld, druk weekje
Bratislava! Grappige hoofdstad. Voelt als een provinciestadje, wat het tot 1993 natuurlijk ook was. Veel plezier!
pi_166142693
Veel plezier daaro *O*
  Meest relativerende user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 11:25:15 #45
357044 Budapestenaar
pi_166142837
Ga je naar Rome trouwens met het vliegtuig Toto? Of doe je dat ook per trein?
pi_166142955
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:12 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Bratislava! Grappige hoofdstad. Voelt als een provinciestadje, wat het tot 1993 natuurlijk ook was. Veel plezier!
Mogguh man.
Leuk daar? Wil er misschien ook stappen :P ben er toch 2 nachten.
Rome met het vliegtuig :)

@james thanks man!

Praag is wel echt heel mooi. OV supergoed tot nu toe. Ga nu naar het kasteel en Petrin hill.

Mocht er animo zijn dan post ik later vandaag foto's
  Meest relativerende user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 11:45:48 #47
357044 Budapestenaar
pi_166143114
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:35 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Mogguh man.
Leuk daar? Wil er misschien ook stappen :P ben er toch 2 nachten.
Rome met het vliegtuig :)

@james thanks man!

Praag is wel echt heel mooi. OV supergoed tot nu toe. Ga nu naar het kasteel en Petrin hill.

Mocht er animo zijn dan post ik later vandaag foto's
Ken het uitgaansleven in Bratislava niet maar het zal er ongetwijfeld zijn. En heel veel mooie vrouwen natuurlijk :P
  zondag 23 oktober 2016 @ 11:53:06 #48
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166143228
In Praag heb je ook die televisietoren, Zizkov volgens mij, eveneens in Praag 3. Die grote baby's die zogenaamd omhoog kruipen aan die toren zijn wel freaky, maar het uitzicht vanaf boven vond ik echt heel mooi daar. O+

De dierentuin in Praag vond ik ook leuk, erg mooi gebouwd in al die natuur.
  zondag 23 oktober 2016 @ 11:57:27 #49
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166143294
Hey Toto, ik wens je veel succes! Grtjs uit Belgie
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_166146301
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:45 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ken het uitgaansleven in Bratislava niet maar het zal er ongetwijfeld zijn. En heel veel mooie vrouwen natuurlijk :P
Ben benieuwd :)
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:53 schreef Voszje het volgende:
In Praag heb je ook die televisietoren, Zizkov volgens mij, eveneens in Praag 3. Die grote baby's die zogenaamd omhoog kruipen aan die toren zijn wel freaky, maar het uitzicht vanaf boven vond ik echt heel mooi daar. O+

De dierentuin in Praag vond ik ook leuk, erg mooi gebouwd in al die natuur.
Beide genoteerd, thnx!
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:57 schreef sararaats het volgende:
Hey Toto, ik wens je veel succes! Grtjs uit Belgie
Dank je Sara :)
pi_166146390
Vandaag besloot ik naar Petrin Hill/Petrin tower te gaan voor een prachtig uitzicht over Praag.
Petrin hill is een goede 300 meter hoog, een hele flinke klim, maar er rijdt ook een funicular (kabelbaan) die je zo naar boven rijdt binnen een minuut of zo.

Ik koos ervoor om te klimmen/lopen, dat viel nogal zwaar maar goed, did it. Vervolgens de Petrin Tower ook maar gewoon opgelopen ipv met de lift. Viel me op dat er heel veel mensen kozen voor zowel de kabelbaan als de lift en dat ik nog vrij sportief overkwam dus :+

Foto's:



Petrin Hill



Vanuit Petrin Tower



Mr. Petrin Tower himself



Het OV is echt genot hier



Keep walking...



Gisteren @ Karelsbrug



Karelsbrug once more
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:33:55 #52
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166146450
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:30 schreef Toto69 het volgende:
Vandaag besloot ik naar Petrin Hill/Petrin tower te gaan voor een prachtig uitzicht over Praag.
Petrin hill is een goede 300 meter hoog, een hele flinke klim, maar er rijdt ook een funicular (kabelbaan) die je zo naar boven rijdt binnen een minuut of zo.

Ik koos ervoor om te klimmen/lopen, dat viel nogal zwaar maar goed, did it. Vervolgens de Petrin Tower ook maar gewoon opgelopen ipv met de lift. Viel me op dat er heel veel mensen kozen voor zowel de kabelbaan als de lift en dat ik nog vrij sportief overkwam dus :+

Foto's:

[ afbeelding ]

Petrin Hill

[ afbeelding ]

Vanuit Petrin Tower

[ afbeelding ]

Mr. Petrin Tower himself

[ afbeelding ]

Het OV is echt genot hier

[ afbeelding ]

Keep walking...

[ afbeelding ]

Gisteren @ Karelsbrug

[ afbeelding ]

Karelsbrug once more
Mooi foto's! Daar ben ik ook geweest, leuk om het allemaal te herkennen :D
  Meest relativerende user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 16:49:59 #53
357044 Budapestenaar
pi_166149409
Gaaf!

Openbaar vervoer is inderdaad steengoed in Praag O+
pi_166152856
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:43 schreef Toto69 het volgende:

Ik heb hier eerlijk gezegd te weinig verstand van om op te reageren, zeker nu. :@
Ik ging er al van uit dat er nog helemaal niets over weet. Maar misschien kan je er met verloop van tijd naar vragen en evt. over doorvragen. Het lijkt me dat een land wel moet instorten als iedereen elk kwartaal wat anders gaat doen.

Wat heb je een vol programma opgezet. Wat doe je met al die indrukken tegelijk?
pi_166153242
Ontzettend gaaaaaaaf O+
pi_166154306
Tof! Veel plezier in Tsjechië.
pi_166155171
Fijn om te horen dat je toch goed bent aangekomen. Dat wennen aan een nieuwe plek blijft toch een dingetje. Andere cultuur, ander land, andere standaarden soms. Ik herken het wel. Natuurlijk heb jij wel meer ervaring met verhuizen. :P

Veel plezier met je trips! Ik lees mee.
pi_166155657
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:22 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik ging er al van uit dat er nog helemaal niets over weet. Maar misschien kan je er met verloop van tijd naar vragen en evt. over doorvragen. Het lijkt me dat een land wel moet instorten als iedereen elk kwartaal wat anders gaat doen.

Wat heb je een vol programma opgezet. Wat doe je met al die indrukken tegelijk?
Ik had een tweejarig contract in Tsjechië. Nou weet ik niet hoe het bij andere bedrijven eraan toegaat, maar contracten van 3 maanden heb ik nog nooit iemand over gehoord. Nou wil dat niks zeggen, ze zijn daar nogal van mensen makkelijk willen ontslaan. Staat dan ook tegenover dat je zelf ook makkelijk weg kunt lopen, maar echt fijn is het niet. Om een taal te geven (waar Toto het over had) moet je bijna altijd zzp'er zijn en ben je zelf verantwoordelijk voor je zorgverzekering en het afdragen van belasting aan sociale verzerkeringen e.d. Dat is nogal een terugkerend onderwerp van discussie onder buitenlanders, dus volgens mij is dat ook niet echt een fijne constructie, maar genoeg mensen die het doen. Zorgt er wel voor dat je de volgende dag niet meer terug hoeft te komen als je ze niet bevalt, of als je om iets teveel opslag hebt gevraagd. ;)
pi_166157650
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:33 schreef Voszje het volgende:

[..]

Mooi foto's! Daar ben ik ook geweest, leuk om het allemaal te herkennen :D
Nice :)
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:49 schreef Budapestenaar het volgende:
Gaaf!

Openbaar vervoer is inderdaad steengoed in Praag O+
Tot nu toe zeker :Y
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:22 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik ging er al van uit dat er nog helemaal niets over weet. Maar misschien kan je er met verloop van tijd naar vragen en evt. over doorvragen. Het lijkt me dat een land wel moet instorten als iedereen elk kwartaal wat anders gaat doen.

Wat heb je een vol programma opgezet. Wat doe je met al die indrukken tegelijk?
Lijkt me wel ja. Zeker iets om te onthouden in elk geval.

Nou ja, ik had zin in wat avontuur :+ ben idd benieuwd hoe ik dat allemaal ga doen maar zal wel goed komen.
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:34 schreef jamesdeen het volgende:
Ontzettend gaaaaaaaf O+
:Y
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:07 schreef Etsu het volgende:
Tof! Veel plezier in Tsjechië.
Thanks Ets :)
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:32 schreef Mandéra het volgende:
Fijn om te horen dat je toch goed bent aangekomen. Dat wennen aan een nieuwe plek blijft toch een dingetje. Andere cultuur, ander land, andere standaarden soms. Ik herken het wel. Natuurlijk heb jij wel meer ervaring met verhuizen. :P

Veel plezier met je trips! Ik lees mee.
Ja wennen is het zeker. Klopt, dat scheelt wel.

Tof :)
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:04:10 #60
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_166169665
Dat ziet er heel gaaf uit! Dit wordt een topic dat ik goed ga volgen. Heel veel plezier!
pi_166170858
quote:
6s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:04 schreef StupidDutch het volgende:
Dat ziet er heel gaaf uit! Dit wordt een topic dat ik goed ga volgen. Heel veel plezier!
Tof, en dank je!
pi_166187208
Op naar Rome :7
pi_166198194
Wat een geniale stad. Heeft ook z'n minpunten met die immense drukte (en dat eind oktober) maar godsamme wat mooi :)

Paar kliekjes:





  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:16:49 #64
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166201585
Hè een nieuw topic, ook hier volgen dus.

Veel plezier en succes in Praag, prachtige stad. In februari een paar daagjes geweest. Lekker eten daar c_/
pi_166201756
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:16 schreef Tinos85 het volgende:
Hè een nieuw topic, ook hier volgen dus.

Veel plezier en succes in Praag, prachtige stad. In februari een paar daagjes geweest. Lekker eten daar c_/
Tof dat je weer volgt :)

Nice, wat heb je zoal gedaan/gezien en bovenal gegeten?
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:56:41 #66
357044 Budapestenaar
pi_166202852
Hey Toto, aan alle korte mouwen op je foto's te zien heb je lekker weer in Rome! Heb je de paus al gezien? :)

Mooie stad, Rome! Vond zelf het Pantheon errug indrukwekkend. ^O^
pi_166202903
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:56 schreef Budapestenaar het volgende:
Hey Toto, aan alle korte mouwen op je foto's te zien heb je lekker weer in Rome! Heb je de paus al gezien? :)

Mooie stad, Rome! Vond zelf het Pantheon errug indrukwekkend. ^O^


27 graden met zon. Echt genot :)

Morgen naar Vaticaanstad dus wie weet :+
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:03:30 #68
357044 Budapestenaar
pi_166203134
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:58 schreef Toto69 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

27 graden met zon. Echt genot :)

Morgen naar Vaticaanstad dus wie weet :+
Geniet ervan! Vaticaan is ook meer dan de moeite waard! En het Italiaanse sfeertje is sowieso heerlijk O+
pi_166203319
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:03 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Geniet ervan! Vaticaan is ook meer dan de moeite waard! En het Italiaanse sfeertje is sowieso heerlijk O+
behalve in de bomvolle metro... dat lijkt new delhi wel ;(
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:15:42 #70
357044 Budapestenaar
pi_166203667
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:07 schreef Toto69 het volgende:

[..]

behalve in de bomvolle metro... dat lijkt new delhi wel ;(
Rome kan best wel druk zijn. Toen ik er was zijn we de laatste dag naar de Via Appia gegaan om even wat rust en ruimte op te zoeken (en toch nog wat Romeinse historie mee te pikken)

pi_166203688
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:15 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Rome kan best wel druk zijn. Toen ik er was zijn we de laatste dag naar de Via Appia gegaan om even wat rust en ruimte op te zoeken (en toch nog wat Romeinse historie mee te pikken)

[ afbeelding ]
Nice _O_
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:20:24 #72
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166208519
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:22 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Tof dat je weer volgt :)

Nice, wat heb je zoal gedaan/gezien en bovenal gegeten?
Omdat we op doorreis waren en niet zo heel lang hadden in de stad voornamelijk de oude stad en de typische toeristische dingen gezien. Kasteel e.d.

Qua eten paar restaurantjes in de oude stad, winter dus ze hadden lekker wild. Een paar straten van de Karelsbrug zit een kleine bierbrouwerij waar ze ook een kleine kaart hebben met een paar gerechten. Destijds onder andere konijn en hert. Klaargemaakt in hun eigen bierbeslag. Erg lekker. Ik zal morgen het adres eens opzoeken voor je.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 00:21:05 #73
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_166209953
Leuk om te volgen :)

Woon je straks in Praag alleen of ga je ook in een gedeeld appartement wonen?
pi_166216056
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 23:20 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Omdat we op doorreis waren en niet zo heel lang hadden in de stad voornamelijk de oude stad en de typische toeristische dingen gezien. Kasteel e.d.

Qua eten paar restaurantjes in de oude stad, winter dus ze hadden lekker wild. Een paar straten van de Karelsbrug zit een kleine bierbrouwerij waar ze ook een kleine kaart hebben met een paar gerechten. Destijds onder andere konijn en hert. Klaargemaakt in hun eigen bierbeslag. Erg lekker. Ik zal morgen het adres eens opzoeken voor je.
Klinkt prima. :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 00:21 schreef Jinkx het volgende:
Leuk om te volgen :)

Woon je straks in Praag alleen of ga je ook in een gedeeld appartement wonen?
:)

Ik ga wel weer gewoon op kamers / gedeeld appartement wonen, vind het wel fijn om wat te kunnen socializen en hoef nog niet per se helemaal op mezelf te wonen.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 26 oktober 2016 @ 12:55:56 #75
357044 Budapestenaar
pi_166216493
Hey Toto,

Een leuk dagtochtje vanuit Praag: Karlovy Vary, het beroemde kuuroord in Bohemia.





Ik ben er geweest toen ik nog een klein Budapestenaartje was. Supermooi stadje!
pi_166217224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:55 schreef Budapestenaar het volgende:
Hey Toto,

Een leuk dagtochtje vanuit Praag: Karlovy Vary, het beroemde kuuroord in Bohemia.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben er geweest toen ik nog een klein Budapestenaartje was. Supermooi stadje!
Thanks voor je tip :D was er mee bekend, staat zeker op de planning, maar voorlopig nog even niet aangezien ik op dit tempo heel Europa straks doorgeracet ben :+
  Meest relativerende user 2022 woensdag 26 oktober 2016 @ 14:57:14 #77
357044 Budapestenaar
pi_166218996
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:29 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Thanks voor je tip :D was er mee bekend, staat zeker op de planning, maar voorlopig nog even niet aangezien ik op dit tempo heel Europa straks doorgeracet ben :+
:D Kan me voorstellen dat je straks even op je gemak wilt wennen aan je nieuwe woonplaats. En aan je nieuwe baan.
pi_166224402
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:57 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

:D Kan me voorstellen dat je straks even op je gemak wilt wennen aan je nieuwe woonplaats. En aan je nieuwe baan.
Nouja inderdaad.

Ik kan weer wat afstrepen. ZIt op bed te laptoppen, voel ik ineens het hele bed schudden. Aardbeving :o
  Meest relativerende user 2022 woensdag 26 oktober 2016 @ 19:21:43 #79
357044 Budapestenaar
pi_166224501
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 19:18 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Nouja inderdaad.

Ik kan weer wat afstrepen. ZIt op bed te laptoppen, voel ik ineens het hele bed schudden. Aardbeving :o
Echt waar? In Rome? :o
pi_166224657
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 19:21 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Echt waar? In Rome? :o
Ja :o
  woensdag 26 oktober 2016 @ 19:33:20 #81
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166224845
Dit is de naam en het adres van die brouwerij/restaurant.

Pivovar U Tří rů¸í
Husova 10
110 00 Praag
Tsjechië
  Meest relativerende user 2022 woensdag 26 oktober 2016 @ 19:40:49 #82
357044 Budapestenaar
pi_166225070
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 19:27 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ja :o
Je schrijft nu vanuit de puinhopen die eens je hotel waren, of valt het mee? :P
  woensdag 26 oktober 2016 @ 19:58:28 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166225614
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_166225955
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 19:40 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Je schrijft nu vanuit de puinhopen die eens je hotel waren, of valt het mee? :P
Hier alles oké. :)
quote:
quote:
Shiit. :o
  Meest relativerende user 2022 woensdag 26 oktober 2016 @ 20:19:50 #86
357044 Budapestenaar
pi_166226284
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:09 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Hier alles oké. :)

[..]


[..]

Shiit. :o
Nu op het journaal.

5.4 op de schaal van Richter. Omgevallen elektriciteitspalen, ingestorte gebouwen, versperde wegen.
:o
pi_166226399
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:19 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nu op het journaal.

5.4 op de schaal van Richter. Omgevallen elektriciteitspalen, ingestorte gebouwen, versperde wegen.
:o
Wtf :o NOS?
  Meest relativerende user 2022 woensdag 26 oktober 2016 @ 20:23:15 #88
357044 Budapestenaar
pi_166226442
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:22 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Wtf :o NOS?
Yes! :Y
pi_166226493
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:23 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Yes! :Y
Dat kan ik niet zien hier geloof ik
  Meest relativerende user 2022 woensdag 26 oktober 2016 @ 20:29:48 #90
357044 Budapestenaar
pi_166226667
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:24 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat kan ik niet zien hier geloof ik
Waren geen beelden verder, wel de correspondent die een en ander vertelde.

Klinkt best heftig.

Badkuipen en deuropeningen schijnen veilige plekken te zijn. Mochten er naschokken volgen :+
pi_166227086
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:29 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Waren geen beelden verder, wel de correspondent die een en ander vertelde.

Klinkt best heftig.

Badkuipen en deuropeningen schijnen veilige plekken te zijn. Mochten er naschokken volgen :+
Hier is geen badkuip :+
quote:
Die had ik wel ja, ty
pi_166228469
Ja wtf joh, nog eentje zojuist, die ging wel dik 30-45 seconden door. :{
  Moderator woensdag 26 oktober 2016 @ 21:23:08 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_166228539
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:20 schreef Toto69 het volgende:
Ja wtf joh, nog eentje zojuist, die ging wel dik 30-45 seconden door. :{
Naschokken... Die blijf je nog wel even voelen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 26 oktober 2016 @ 21:23:58 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166228564
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:20 schreef Toto69 het volgende:
Ja wtf joh, nog eentje zojuist, die ging wel dik 30-45 seconden door. :{
Sterkte daar!
Waarschijnlijk een naschok..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_166228600
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Naschokken... Die blijf je nog wel even voelen
dan was dit een flinke :o
pi_166228612
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sterkte daar!
Wwarschijnlijk een naschok..
thanks :) ja zal wel goed komen
  Moderator woensdag 26 oktober 2016 @ 21:26:55 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_166228678
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:24 schreef Toto69 het volgende:

[..]

dan was dit een flinke :o
Naschokken kunnen gerust in de buurt komt van de 'originele' schok :Y de boel moet allemaal weer op z'n plek vallen. Nog even goed opletten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 26 oktober 2016 @ 21:27:39 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166228707
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:24 schreef Toto69 het volgende:

[..]

dan was dit een flinke :o
Lijkt me niet echt tof om daar nu in je eentje te zitten..
Nogmaals sterkte!
Misschien een idee om je wat onder de mensen te begeven? Of ben je al onder de mensen op het moment?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_166229375
Thanks nogmaals.
ja zit in een hostel dus ben niet alleen. Ben ook niet bang of zo maar wel naar.

Die van een half uur geleden had een 6.0 volgens zo'n earthquake tracker dus geen naschok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')