abonnement Unibet Coolblue
pi_166030206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 01:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je bent geboren voor de oorlog en kijkt er van op dat een vrouw een vriendin heeft als partner?

Vreselijk saaie tip, maar bij mij helpt het om van te voren een lijstje te maken voor de supermarkt en me daar aan te houden. Ook helpt het heel erg om van te voren duidelijk te weten wat het avondeten wordt zodat je niet doelloos door de supermarkt loopt en met vage shit thuis komt (om alsnog pizza te bestellen).
Nee ze is verbaasd omdat ik eerst altijd fwb zei ipv vriendin haha.

Goede tip!
pi_166030212
Dezelfde pt ja, dus ben benieuwd
pi_166030217
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 07:39 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Wat leuk! O+
Hihi Jawel toch, soms nog flinke downs, ze is best moeilijk, maar ik hou van d'r
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:32:18 #229
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166030293
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 08:14 schreef -Bubseltje- het volgende:
Rauw als je alleen woont werkt het inderdaad zo. Met kinderen enzo werkt dat toch net iets anders.

Die ruggengraat moet je toch echt zelf hebben.

En pp denk je echt dat jou pt daar mee gaat of kan helpen?
Wat is er anders met kinderen?

Ik wou expres het woord discipline niet gebruiken omdat men daar nogal allergisch op reageert hier. Maar "ruggengraat" is de acceptabele lieve variant daarvan?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_166030334
PP wat goed dat je zo concreet hulp hebt gevraagd!

Hoe zit het ook weer met jouw woonsituatie? Is die soort van permanent of ter voorbereiding op echte zelfstandigheid?

Je hebt nu geleerd (denk ik?) dat zo'n crashtraject niet echt werkt voor je. De overgangen zijn te groot en het lukt je niet (goed genoeg) om de positieve punten uit die periode mee te nemen naar je dagelijkse/normale situatie en zo een blijvende neergaande trendlijn neer te zetten en vast te houden.


Heb je al idee bij het antwoord op de vraag "hoe dan wel?"
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:40:59 #231
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_166030354
Het 'niet in huis halen' van koekjes en snoep en chips en zulks is moeilijker met kinderen. Althans, als je niet zoeen ouder wil worden waarvan van de kinderen alleen wortels en stukken komkommer als tussendoortje krijgen omdat mama of papa moet afvallen en daarom niks in huis wil hebben.

Zondagochtend zat ik weer op 72.3 *O*

Vandaag weer op 71.1, ondanks 3100 en 2750 kcal.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:56:23 #232
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166030490
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 08:40 schreef MutedFaith het volgende:
Het 'niet in huis halen' van koekjes en snoep en chips en zulks is moeilijker met kinderen. Althans, als je niet zoeen ouder wil worden waarvan van de kinderen alleen wortels en stukken komkommer als tussendoortje krijgen omdat mama of papa moet afvallen en daarom niks in huis wil hebben.

Zondagochtend zat ik weer op 72.3 *O*

Vandaag weer op 71.1, ondanks 3100 en 2750 kcal.
Maar dat is bij PP niet het geval toch? Of heb ik zoveel gemist?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:20:48 #233
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_166030693
Neuh. Dat klopt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_166031252
Net bij PT geweest, schade was 101,5 kg.

Afgesproken dat ik 1 keer in de week een small group training ga doen, en 1 keer in de week de HIIT les, verder ga ik normaal gesproken 2 keer per week met buddy trainen, dus qua sport zit ik dan goed.

Verder eerlijk mijn voeding bijhouden in de speciale app van hem, en meer ontbijten. Wat ik nu ontbeet was te weinig zei hij. Moet me weer aan mijn voedingsschema van hem gaan houden.

Mijn woonsituatie is begeleid wonen voor mensen met autisme, gewoon je eigen appartement enzo, maar er is ook een gezamelijk. Vooruitzichten weet ik niet, er wonen hier ook mensen die al 42 zijn, dus het is niet zo dat ik over 10 jaar hier weg moet zijn ofzo. Voorlopig zit ik dus goed.

PT gaat ook even met mijn persoonlijk begeleider bellen om te kijken of we samen het een beetje op kunnen lossen, lijntjes kort houden. Verder het slechte eten dus ingeleverd, en 1 keer in de week met een begeleider boodschappen doen, en verder mijn bonnetjes controleren.

Ik moet er gewoon weer voor gaan, gister flink zitten huilen, voelde me er rot over.

Lijstje:

O: 1 snee wit brood met light jam, 1 glas pur'njoy alpro mango drink
L: 200 ml alpro yoghurt naturel, 1 rijstwafel met pindakaas
D: 2 aardappelen, gebakken (zelf koken enzo), 340 gram rode bieten, 1 mora hamburger diepvries (al denk ik dat ik deze misschien weg laat, maar heb geen ander vlees in huis, ja 2 chorizo chipolata worstjes of 1 tartaar, denk dat die tartaar dan het beste is?)
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:06:33 #235
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_166031279
Verkeerd gedacht van DP dus.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_166031356
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:03 schreef Pizzapuntje het volgende:
Net bij PT geweest, schade was 101,5 kg.

Afgesproken dat ik 1 keer in de week een small group training ga doen, en 1 keer in de week de HIIT les, verder ga ik normaal gesproken 2 keer per week met buddy trainen, dus qua sport zit ik dan goed.

Verder eerlijk mijn voeding bijhouden in de speciale app van hem, en meer ontbijten. Wat ik nu ontbeet was te weinig zei hij. Moet me weer aan mijn voedingsschema van hem gaan houden.

Mijn woonsituatie is begeleid wonen voor mensen met autisme, gewoon je eigen appartement enzo, maar er is ook een gezamelijk. Vooruitzichten weet ik niet, er wonen hier ook mensen die al 42 zijn, dus het is niet zo dat ik over 10 jaar hier weg moet zijn ofzo. Voorlopig zit ik dus goed.

PT gaat ook even met mijn persoonlijk begeleider bellen om te kijken of we samen het een beetje op kunnen lossen, lijntjes kort houden. Verder het slechte eten dus ingeleverd, en 1 keer in de week met een begeleider boodschappen doen, en verder mijn bonnetjes controleren.

Ik moet er gewoon weer voor gaan, gister flink zitten huilen, voelde me er rot over.

Lijstje:

O: 1 snee wit brood met light jam, 1 glas pur'njoy alpro mango drink
L: 200 ml alpro yoghurt naturel, 1 rijstwafel met pindakaas
D: 2 aardappelen, gebakken (zelf koken enzo), 340 gram rode bieten, 1 mora hamburger diepvries (al denk ik dat ik deze misschien weg laat, maar heb geen ander vlees in huis, ja 2 chorizo chipolata worstjes of 1 tartaar, denk dat die tartaar dan het beste is?)
Waarom zou je die hamburger weg moeten laten?

Dit is precies weer het andere extreme wat je niet wilt hebben. 2 aardappelen met 300 gram groente en een stukje vlees is echt dikke prima, zorg gewoon dat je het vlees niet in kilo's boter bakt. Natuurlijk is tartaar magerder dan hamburger of een chipolata worstje maar een beetje vet heb je ook nodig, zo'n hamburger zal misschien 300 kcal zijn dus met die aardappels en bieten erbij zit je dan op 500-600 kcal, echt een prima avondmaaltijd als je af wilt vallen.
Als je nu weer op 3 wortels en een bakje yoghurt gaat leven ga je gegarandeerd over een paar dagen weer los op de pizza's.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_166031454
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom zou je die hamburger weg moeten laten?

Dit is precies weer het andere extreme wat je niet wilt hebben. 2 aardappelen met 300 gram groente en een stukje vlees is echt dikke prima, zorg gewoon dat je het vlees niet in kilo's boter bakt. Natuurlijk is tartaar magerder dan hamburger of een chipolata worstje maar een beetje vet heb je ook nodig, zo'n hamburger zal misschien 300 kcal zijn dus met die aardappels en bieten erbij zit je dan op 500-600 kcal, echt een prima avondmaaltijd als je af wilt vallen.
Als je nu weer op 3 wortels en een bakje yoghurt gaat leven ga je gegarandeerd over een paar dagen weer los op de pizza's.
True, de hamburger bevat iets van 161 kcal, in olie bakken kan ook toch? Olijf olie.

Je hebt gelijk, ik wil het nu meteen weer naar 4 x per week sporten en super gezond eten, maar dat ga ik niet volhouden.
pi_166031475
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:23 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

True, de hamburger bevat iets van 161 kcal, in olie bakken kan ook toch? Olijf olie.

Je hebt gelijk, ik wil het nu meteen weer naar 4 x per week sporten en super gezond eten, maar dat ga ik niet volhouden.
Olijfolie is prima! Gebruik eventueel een theelepeltje ipv vanuit de fles in de pan mikken. Op dat soort kleine dingen kun je makkelijk calorieën besparen zonder dat je er honger door lijdt.
Dat werkt in mijn ervaring inderdaad beter dan alles in één keer radicaal goed proberen te doen.

En wat jij hierboven omschrijft is niet super gezond eten, maar super weinig eten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_166031499
Mijn lijstje voor vandaag ingevoerd, komt op ongeveer 1800-1900 kcal dus nog een soepje erbij halen in de kantine en dan is het prima :)

O: overnight oats met bosbessen en soja drink en een el pindakaas, glas roosvicee ferro
T: bietenreep, stukjes wortel
L: 3 boterhammen en 2 rijstwafels met wortel-gemberspread, kiwi, soepje
T: banaan, stuk wortel, snack a jack
S: atletiektraining 90 min
D: boerenkoolstamp en tartaar
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:29:32 #240
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166031531
Het is echt niet die ene hamburger die slecht is PP, (als je iig de burger zelf bedoelt en niet een broodje hamburger)

Tartaar is ook prima vlees, worstje op z'n tijd kan ook best. Als je er maar in varieert en het bij de juiste porties houd (1 worst kan al gauw 300kcal zijn, 1 mager duits biefstuk of een flinke kipfilet rond de 200kcal)

Het is voornamelijk een kwestie van bijhouden en leren wat je naar binnen stopt. Vul je app eerlijk in, laat deze controleren door je PT (en evt begeleiding als die er iets van begrijpt).
Die kunnen je precies bijsturen in wat jij meer of minder moet nemen.

Leer etiketten lezen, leer wat goed en genoeg is voor je en probeer niet te gestresst bezig te zijn met voedsel en doe leuke dingen.
Eten is de inname van brandstof om je lichaam te kunnen gebruiken voor dingen die je leuk vind, het is niet het leuke ding.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:30:31 #241
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166031538
Oh, LT is sneller :'(
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_166031622
Weer terug van vakantie :W schade is zo'n halve kilo.

Lijstje:
O: Skyr met honing
L: twee harde broodjes met light roomkaas
D: zalm garnalen quiche
T: mango en ananasstukjes

En hopelijk 10k stappen. Verder weinig sport want gisteren en morgen weer een zware training. Nog 2,5 week tot de grote show.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:42:00 #243
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166031736
Hier deze week op 2300-2500kcal, afgelopen weekend een beetje behoorlijk laten gaan (~4000 & ~5000kcal)

Vandaag restday:
Yoghurt met banaan
Eat natural reep
3 rijstwafels
Jumbo caesar salad
Banaan
Omelet of roerei met spekjes en veel groenten
Yoghurt met mango/kersen
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_166031763
Waarom kan ik zelfs ziek gewoon vreten? :')
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:46:08 #245
382129 crew  Donna
pi_166031801
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:43 schreef Lonaa het volgende:
Waarom kan ik zelfs ziek gewoon vreten? :')
Ik heb altijd 'honger' als ik ziek ben. Vooral in kaiserbolletjes met vette kaas en augurk :P
pi_166031814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:42 schreef Rauw. het volgende:
Hier deze week op 2300-2500kcal, afgelopen weekend een beetje behoorlijk laten gaan (~4000 & ~5000kcal)

Vandaag restday:
Yoghurt met banaan
Eat natural reep
3 rijstwafels
Jumbo caesar salad
Banaan
Omelet of roerei met spekjes en veel groenten
Yoghurt met mango/kersen
Hoe is dat 2300 kcal?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_166031820
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:46 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik heb altijd 'honger' als ik ziek ben. Vooral in kaiserbolletjes met vette kaas en augurk :P
Ja, ik kocht een half witbrood gisteren. Dat heb ik nu niet meer :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_166031848
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe is dat 2300 kcal?
Duizend spek.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:48:45 #249
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166031856
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe is dat 2300 kcal?
Ik eet flinke porties.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:50:19 #250
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166031882
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Duizend spek.
Sws.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')