abonnement Unibet Coolblue
pi_165781630
Perfectie is niet saai: Porsche 718 Boxster (video + volledig artikel + fotogalerij)



Niet eerder waren de verwachtingen zo hoog gespannen. Niet vaak hebben we zo naar een auto uitgekeken: het is onze eerste keer met een Porsche. En niet met een uit de kluiten gewassen Cayenne of Panamera. Nee, we gaan voor het echte werk. De 911? Nee joh, de Boxster natuurlijk. Of zoals het model sinds de facelift door het leven gaat: 718 Boxster. Weet deze roadster onze torenhoge verwachtingen in te lossen?

Love at first drive?
De hoge verwachtingen zijn volledig ingelost. Wát een auto. Wát een merkbeleving. En wát een indrukwekkend staaltje techniek. De Porsche 718 Boxster weet Duitse gründlichkeit op sublieme wijze te combineren met bergen rijplezier. Porsche bewijst met deze auto dat perfectie niet saai hoeft te zijn. En dat doet geen ander merk ze na.



We love
+ Fenomenale wegligging
+ Verbluffende aandrijflijn
+ Plaatje om te zien
+ Nog redelijk praktisch

We hate
– Dat we hier niks kunnen noteren

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt!

Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum.

Wouter & Laurens Honselaar

Facebook, Twitter, Instagram en YouTube abonnement.

Check ook onze andere reviews op FOK!:
MINI Cooper Clubman
Mazda MX5
Jeep Wrangler
BMW E39 M5
Volvo XC90 T8
BMW i3 REX
Renault Clio R.S.
Volvo V40 D2
MINI John Cooper Works
Peugeot RCZ-R
Jaguar F-type
Jeep Renegade
Range Rover Hybrid
Renault Twingo
Jaguar XKR-S Convertible
Ford Fiësta ST
BMW M3 & M4

[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 11-10-2016 13:01:33 ]
pi_165781741
Hoeveel heeft Porsche betaald voor deze review?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_165781814
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 23:21 schreef DuTank het volgende:
Hoeveel heeft Porsche betaald voor deze review?
5000 euro en een vakantie naar Frankrijk :)
  woensdag 5 oktober 2016 @ 23:29:49 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165781919
Gay, maar ik zou er wel een rondje in doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165782092
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 23:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

5000 euro en een vakantie naar Frankrijk :)
Serieus? :o
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_165782372
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 23:29 schreef Sounddragon het volgende:
Gay, maar ik zou er wel een rondje in doen.
Haha dat zei een meid ook toen we (mijn broer en ik) er in reden, maar toen ik vroeg of ze met mij meeging zodat ik het tegendeel kon bewijzen bleef ze stil ;) Tja, dat is helaas iets wat er aan (kleinere) cabrio's kleeft. Maar dit is echt een enorm goede auto verder, dan maar zo een imago :Y

quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 23:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Serieus? :o
Was maar waar.. We financieren alles zelf en we doen dit naast onze fulltime baan. Om onze passie voor auto's te delen en dat proberen we op een leuke manier te doen. We doen ook alles zelf: ik heb leren omgaan met een camera (inmiddels een wat betere dan we in het begin gebruikten), leren monteren en inmiddels bezig om wat beter te worden met de drone. Maar soms krijg je dat soort reacties van mensen die zo een auto niet kunnen betalen of al jaloers zijn dat we 'm een paar dagen meekrijgen. Dan moet je er iets op zeggen toch? ;) Wij hebben in ieder geval 3 heerlijke dagen gehad *O*
pi_165782404
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 23:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wij hebben in ieder geval 3 heerlijke dagen gehad *O*
Dat zal hendig wel ja.

Moeten jullie wel huur betalen dan of wordt dat wel gesponsord en betalen jullie alleen borg? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_165782455
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 23:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat zal hendig wel ja.

Moeten jullie wel huur betalen dan of wordt dat wel gesponsord en betalen jullie alleen borg? :)
Nee dat gelukkig niet! Porsche heeft ons gevraagd of we deze auto wilden testen voor 3 dagen :) We betalen alleen de brandstof en hebben wel een eigen risico, mocht er wat gebeuren. We krijgen de meeste auto's van de importeurs. Soms doen we het via een dealer of lenen we een auto van een liefhebber omdat die het leuk vindt dat we er foto's en video van maken (vaak de wat oudere auto's).
pi_165782666
Ik vind dit de eerste mooie Boxster.
Hoe is de turbulentie door de aflopende achterkant?
pi_165782703
380 en em
pi_165782856
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 00:04 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind dit de eerste mooie Boxster.
Hoe is de turbulentie door de aflopende achterkant?
Ja gaaf model he? Het is goed te doen binnen, de wind gaat er goed overheen, niet echt last van ondervonden. Tuurlijk zijn de wat grotere cabrio's (zeker de E-klasse met dat extra spoilertje) wel beter in. Maar we hebben praktisch alles met dak open gereden en dat ging niet storen, ook op hogere snelheden. Uiteraard is er wel wat meer geluid op hogere snelheid.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 00:09 schreef ambertje90 het volgende:
380 en em
Ah gelukkig heb je dat begrepen, was al bang dat ik niet goed genoeg articuleerde ;)
  donderdag 6 oktober 2016 @ 09:36:37 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165785070
Mooi gemaakt filmpje. ^O^
Krijg je er een oranje Pelicase bij tegenwoordig?

Merk je toch wel dat de motor voorin niet altijd zaligmakend is. Zelf vind ik de remmen bij een Porsche fijn. Heb het gevoel dat ik tegen de voorwielen gedrukt wordt. Een normale auto voelt alsof ie over de voorwielen wil kantelen. Als een brugpieper over zijn fietsstuur.

Oudere tweede-/derdehands Cayman S is nog steeds beste rij-auto aankoop die je kan doen voor je ¤¤ ^O^

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165786521
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:36 schreef Hyperdude het volgende:
Mooi gemaakt filmpje. ^O^
Krijg je er een oranje Pelicase bij tegenwoordig?

Merk je toch wel dat de motor voorin niet altijd zaligmakend is. Zelf vind ik de remmen bij een Porsche fijn. Heb het gevoel dat ik tegen de voorwielen gedrukt wordt. Een normale auto voelt alsof ie over de voorwielen wil kantelen. Als een brugpieper over zijn fietsstuur.

Oudere tweede-/derdehands Cayman S is nog steeds beste rij-auto aankoop die je kan doen voor je ¤¤ ^O^

Thanks!
Haha het zijn Nanuk koffers. De oranje is voor onze cameraspullen en in de zwarte zit een drone. Het paste echt PRECIES! En dat zijn echt flinke koffers trouwens, zeker de oranje (Nanuk 945).

Ik ging na die 3 dagen ook meteen naar de 2ehandsjes kijken. Model spreekt me een stuk minder aan dan de huidige, maar ze moeten inderdaad wel enorm goed rijden!

  donderdag 6 oktober 2016 @ 11:49:49 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165787051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Thanks!
Haha het zijn Nanuk koffers. De oranje is voor onze cameraspullen en in de zwarte zit een drone. Het paste echt PRECIES! En dat zijn echt flinke koffers trouwens, zeker de oranje (Nanuk 945).

Ik ging na die 3 dagen ook meteen naar de 2ehandsjes kijken. Model spreekt me een stuk minder aan dan de huidige, maar ze moeten inderdaad wel enorm goed rijden!

[ afbeelding ]
Op Porscheforum staat een knalgele 2001 Boxster S voor 17,5K vraagprijs. ;)
Voor het dubbele heb je nog geen gare 911 2.7 uit 1979 ofzo..

https://www.porscheforum.(...)180fb3de230405d16282
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165788604
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Op Porscheforum staat een knalgele 2001 Boxster S voor 17,5K vraagprijs. ;)
Voor het dubbele heb je nog geen gare 911 2.7 uit 1979 ofzo..

https://www.porscheforum.(...)180fb3de230405d16282
Lekker kleurtje! Maar de looks verder.. echt puur voor rijden nemen ja 😄 Al heb ik geen 17,5k hoor..
  donderdag 6 oktober 2016 @ 13:28:31 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165788801
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 13:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Lekker kleurtje! Maar de looks verder.. echt puur voor rijden nemen ja 😄 Al heb ik geen 17,5k hoor..
ff wrappen, en karren maar...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165788872
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 13:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

ff wrappen, en karren maar...
[ afbeelding ]
Haha, eeeeeeh nee :P Liever geel! Of rood! Of blauw! Of zwart! ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')