abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 oktober 2016 @ 23:35:40 #151
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165803746
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 07:51:35 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165806132
quote:
Die Nederlandse interviewer. Wat een vent. De Amerikaanse, Canadese, Poolse, Engelse (en ook voor een klein deel Nederlandse) soldaten die ons land hebben bevrijd zouden zich in hun graf omdraaien.

quote:
The residents of eastern Aleppo are in a very dire situation. They seem exhausted, terrified, there is a very violent situation. What is the strategy of the Syrian army to launch such fierce attacks?
Wat denkt deze meneer? Dat het bevrijden van al onze steden in WO2 lukte door middel van het uitdelen van jointjes en gitaren en het bouwen van kampvuren waardoor de Duitsers eromheen gingen zitten en liedjes gingen zingen met de geallieerden? Nee dat ging door het uitvoeren van "fierce attacks". Waarbij ook kindjes dood gingen. Veel. Waarbij de burgers ook in angst leefden in de steden. Oorlog is ellende. Oorlog moet zo snel mogelijk stoppen.

Ik blijf me verbazen over het lef dat de journalisten uit landen die al meer dan 70 jaar vrede kennen hebben om zulke vragen te stellen aan de president van een soeverein land wat uit elkaar is getrokken door buitenlandse actoren. De onwetendheid, de arrogantie en het gebrek aan perspectief.

[ Bericht 2% gewijzigd door Richestorags op 07-10-2016 08:00:39 ]
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 08:59:05 #153
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_165806799
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 07:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die Nederlandse interviewer. Wat een vent. De Amerikaanse, Canadese, Poolse, Engelse (en ook voor een klein deel Nederlandse) soldaten die ons land hebben bevrijd zouden zich in hun graf omdraaien.

[..]

Wat denkt deze meneer? Dat het bevrijden van al onze steden in WO2 lukte door middel van het uitdelen van jointjes en gitaren en het bouwen van kampvuren waardoor de Duitsers eromheen gingen zitten en liedjes gingen zingen met de geallieerden? Nee dat ging door het uitvoeren van "fierce attacks". Waarbij ook kindjes dood gingen. Veel. Waarbij de burgers ook in angst leefden in de steden. Oorlog is ellende. Oorlog moet zo snel mogelijk stoppen.

Ik blijf me verbazen over het lef dat de journalisten uit landen die al meer dan 70 jaar vrede kennen hebben om zulke vragen te stellen aan de president van een soeverein land wat uit elkaar is getrokken door buitenlandse actoren. De onwetendheid, de arrogantie en het gebrek aan perspectief.
Je slaat hier de spijker op zijn kop. Het Syrische leger is bezig met een bevrijdingsactie, net als de geallieerden in WO2 . Logisch dat hier ook geweld gebruikt wordt. Feit is ,dat we in plaats van tegenwerken, de Syrische overheid zouden moeten steunen als we echt zo oprecht verontwaardigd zouden zijn over het geweld.

Hoe sneller de Syrische regering de gebieden heeft terugveroverd, hoe sneller het geweld eindigt en men kan beginnen met de wederopbouw en het "normale" leven weer op gang kan komen.. Laten we dan ook voor Syrie een soort Marshallplan maken, want feit is wel dat bijna de hele westerse wereld hier tot nu toe aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:04:24 #154
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_165806852
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 17:35 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Klopt, maar ze kunnen ook alsnog vliegtuigen neerhalen. Misschien dat vroege versies niet geschikt waren voor ballistic missiles (ivm de korte reikwijdte) maar voor zover ik het weet zijn alle S-300's in alle gevallen tenminste mede bedoeld voor het neerhalen van fighter jets.

Ik kan in elk geval niks vinden wat het tegenovergestelde zou moeten bewijzen.

Maar daarnaast maakt het toch niks uit aangezien ze de modernere S-400's klaar hebben staan voor onderscheppingen. Een extra batallion van S-300's verandert weinig aan die situatie als ze eerdergenoemde al niet eens hebben ingezet tot nu toe.
Een logische zet van de Russen, een extra s300 eenheid maakt de prijs van een Amerikaanse interventie hoger. De Russen moeten zoveel gbad neerzetten dat de Amerikanen niet zullen overwegen het Syrische leger aan te vallen. Zeker als Hillary straks aan de macht komt is het gevaar voor escalatie en verdere Amerikaanse agressie groot.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 07-10-2016 09:15:45 ]
pi_165807235
Wat een gekleurd nieuws krijgen we toch hier in Nederland.

''Wat nou als Rusland niet open staat voor een humanitaire oplossing''

''Moet Europa dan ingrijpen?''
Walgelijk echt, om de kotsen, die vreselijke probagenda van het westen is nog erger als wat de Russen voorgeschoteld krijgen, wat een verkeerd continent is dit toch, echt om van te walgen |:(

Het westen heeft meer doden in het midden oosten veroorzaakt dan wie dan ook.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:42:17 #156
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165808205
Haha Aqsa en Ahrar knallen elkaar kapot in Idlib _O_.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_165808409
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 07:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die Nederlandse interviewer. Wat een vent. De Amerikaanse, Canadese, Poolse, Engelse (en ook voor een klein deel Nederlandse) soldaten die ons land hebben bevrijd zouden zich in hun graf omdraaien.

[..]

Wat denkt deze meneer? Dat het bevrijden van al onze steden in WO2 lukte door middel van het uitdelen van jointjes en gitaren en het bouwen van kampvuren waardoor de Duitsers eromheen gingen zitten en liedjes gingen zingen met de geallieerden? Nee dat ging door het uitvoeren van "fierce attacks". Waarbij ook kindjes dood gingen. Veel. Waarbij de burgers ook in angst leefden in de steden. Oorlog is ellende. Oorlog moet zo snel mogelijk stoppen.

Ik blijf me verbazen over het lef dat de journalisten uit landen die al meer dan 70 jaar vrede kennen hebben om zulke vragen te stellen aan de president van een soeverein land wat uit elkaar is getrokken door buitenlandse actoren. De onwetendheid, de arrogantie en het gebrek aan perspectief.
Er zijn geen journalisten meer in Europa, ze kalken maar over wat Reuters en AP schrijven. En degene met het meeste geld bepaald wat AP en R schrijft. Journalisme is dood.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:04:53 #158
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165808420
Gelukkig, geen Nobelprijs voor de Witte Helmen. Die gaat naar Colombia.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_165808489
Hoe verwacht men een stad te bevrijden zonder geweld?
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:11:25 #160
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_165809508
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:04 schreef Szura het volgende:
Gelukkig, geen Nobelprijs voor de Witte Helmen. Die gaat naar Colombia.
Prima, maar ik had juist graag gezien dat de prijs naar Lavrov was gegaan voor alle inspanningen in Syrie en Oekraïne. Wat dat betreft een gemiste kans, maar de Colombiaanse president gun ik het zeker ook.
pi_165810020
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Prima, maar ik had juist graag gezien dat de prijs naar Lavrov was gegaan voor alle inspanningen in Syrie en Oekraïne. Wat dat betreft een gemiste kans, maar de Colombiaanse president gun ik het zeker ook.
Maat, die prijs stelt helemaal niks voor. Zelfs Obama heeft hem gekregen alleen omdat hij de eerste zwarte president is in de VS. Heeft 0 bereikt. :') :')

Maar Lavrov/Putin hebben inderdaad een tweede Libië weten te voorkomen in Syrië, dus zoiezo petje af voor die 2.
pi_165810033
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 07:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die Nederlandse interviewer. Wat een vent. De Amerikaanse, Canadese, Poolse, Engelse (en ook voor een klein deel Nederlandse) soldaten die ons land hebben bevrijd zouden zich in hun graf omdraaien.

[..]

Wat denkt deze meneer? Dat het bevrijden van al onze steden in WO2 lukte door middel van het uitdelen van jointjes en gitaren en het bouwen van kampvuren waardoor de Duitsers eromheen gingen zitten en liedjes gingen zingen met de geallieerden? Nee dat ging door het uitvoeren van "fierce attacks". Waarbij ook kindjes dood gingen. Veel. Waarbij de burgers ook in angst leefden in de steden. Oorlog is ellende. Oorlog moet zo snel mogelijk stoppen.

Ik blijf me verbazen over het lef dat de journalisten uit landen die al meer dan 70 jaar vrede kennen hebben om zulke vragen te stellen aan de president van een soeverein land wat uit elkaar is getrokken door buitenlandse actoren. De onwetendheid, de arrogantie en het gebrek aan perspectief.
Ik dacht dat jij laatst zei dat je een voorstander was van meer kritische journalistiek t.a.v. het Syrië-conflict?
Incelfrikandel
pi_165810049
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:00 schreef HSG het volgende:

[..]

De Turken zijn begonnen met het herhalen van de genocide van 1914-1918.
:+
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:54:36 #164
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165810087
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Prima, maar ik had juist graag gezien dat de prijs naar Lavrov was gegaan voor alle inspanningen in Syrie en Oekraïne. Wat dat betreft een gemiste kans, maar de Colombiaanse president gun ik het zeker ook.
Ja fantastisch werk in Oekraïne :'). Geef ze de Nobelprijs voor het faciliteren van de aanslag op MH17, geweldige vredesdaad was dat...
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_165810113
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Akhtarin inmiddels ingenomen...

[ afbeelding ]
gaan ze dat gebied compartimenteren?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_165810138
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:54 schreef Szura het volgende:

[..]

Ja fantastisch werk in Oekraïne :'). Geef ze de Nobelprijs voor het faciliteren van de aanslag op MH17, geweldige vredesdaad was dat...
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_165810593
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 07:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die Nederlandse interviewer. Wat een vent. De Amerikaanse, Canadese, Poolse, Engelse (en ook voor een klein deel Nederlandse) soldaten die ons land hebben bevrijd zouden zich in hun graf omdraaien.

[..]

Wat denkt deze meneer? Dat het bevrijden van al onze steden in WO2 lukte door middel van het uitdelen van jointjes en gitaren en het bouwen van kampvuren waardoor de Duitsers eromheen gingen zitten en liedjes gingen zingen met de geallieerden? Nee dat ging door het uitvoeren van "fierce attacks". Waarbij ook kindjes dood gingen. Veel. Waarbij de burgers ook in angst leefden in de steden. Oorlog is ellende. Oorlog moet zo snel mogelijk stoppen.

Ik blijf me verbazen over het lef dat de journalisten uit landen die al meer dan 70 jaar vrede kennen hebben om zulke vragen te stellen aan de president van een soeverein land wat uit elkaar is getrokken door buitenlandse actoren. De onwetendheid, de arrogantie en het gebrek aan perspectief.
Wat Assad ook zegt "in ieder oorlog heb je slachtoffers". Hoe denk je hoe de Duitse kinderen zich gevoeld hebben toen de Amerikanen en Engelsen de Duitse steden plat gooiden.

Oorlog is gewoon hard en de ene leider kan daar beter mee omgaan dan de andere.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:22:11 #168
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165811481
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij laatst zei dat je een voorstander was van meer kritische journalistiek t.a.v. het Syrië-conflict?
Kritische journalistiek ja, geen onzin sentimentsvragen over kleine kinderen en dergelijke. Zoals Assad zei: het is heel makkelijk om je met elk plaatje en situatie te sympathiseren. Het is nou eenmaal een feit dat om een stad te heroveren je oorlog moet voeren. Waarbij je niet kunt voorkomen dat er burgers doodgaan, omdat het slagveld zich in het stedelijk gebied afspeelt.

Een stad die is bezet door terroristen en waar de bevolking helemaal niet wachtte op de binnenkomst van deze terroristen. Helaas gaan deze niet weg, dus moet je ze wel via bombardementen en aanvallen uitroeien. Hij zou eerder wat kritische vragen aan onze leiders kunnen stellen waarom wij dit soort maniakken met wapens en geld ondersteunen en hiermee het lijden vergroten omdat het Syrië in een impasse heeft gestort.
pi_165811584
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Kritische journalistiek ja, geen onzin sentimentsvragen over kleine kinderen en dergelijke. Zoals Assad zei: het is heel makkelijk om je met elk plaatje en situatie te sympathiseren. Het is nou eenmaal een feit dat om een stad te heroveren je oorlog moet voeren.
Toch heb ik de indruk dat dat best kan zonder dat je doelgericht vatbommen en sarin op ziekenhuizen en woonwijken gooit.

quote:
Waarbij je niet kunt voorkomen dat er burgers doodgaan, omdat het slagveld zich in het stedelijk gebied afspeelt.
Vooral niet als het de burgers zijn die het doel zijn nee.

quote:
Een stad die is bezet door terroristen en waar de bevolking helemaal niet wachtte op de binnenkomst van deze terroristen. Helaas gaan deze niet weg, dus moet je ze wel via bombardementen en aanvallen uitroeien. Hij zou eerder wat kritische vragen aan onze leiders kunnen stellen waarom wij dit soort maniakken met wapens en geld ondersteunen en hiermee het lijden vergroten omdat het Syrië in een impasse heeft gestort.
De interviewer is in gesprek met Assad, niet met een van onze leiders. Dus ik vind het vrij logisch dat hij kritische vragen stelt waar Assad iets mee te maken heeft. Of mag een journalist alleen kritisch zijn ten aanzien van één kant van deze oorlog? Je bent niet echt consistent in je kritiek naar de media heb ik de indruk.
Incelfrikandel
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:41:31 #170
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165811737
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Toch heb ik de indruk dat dat best kan zonder dat je doelgericht vatbommen en sarin op ziekenhuizen en woonwijken gooit.
Bewijs voor het gooien van Sarin op woonwijken? Wegens sancties heeft de SAA lange tijd overigens niet de beschikking gehad over veel betere wapens dan vatbommen. Het is geen leger met de technologische precisie van een Amerika, Engeland of Rusland.

quote:
Vooral niet als het de burgers zijn die het doel zijn nee.
Het doel of het slachtoffer? Hoe wil je hard maken dat de legerleiding doelbewust burgerdoelen aanvalt zonder dat hierbij een aanval op militanten is beoogd? Dat zou uit interne correspondentie naar voren moeten komen.

quote:
De interviewer is in gesprek met Assad, niet met een van onze leiders. Dus ik vind het vrij logisch dat hij kritische vragen stelt waar Assad iets mee te maken heeft. Of mag een journalist alleen kritisch zijn ten aanzien van één kant van deze oorlog? Je bent niet echt consistent in je kritiek naar de media heb ik de indruk.
Hij lijkt niet te snappen hoe het veroveren van een stad in zijn werk gaat en stelt daarbij erg suggestieve vragen die helemaal geen doel dienen. Je kan geen vraagstelling op een kindje baseren. Bij elk bombardement op stedelijk gebied vallen kinderen als slachtoffer. Toch leeft de man in een land dat al zeventig jaar bevrijd is van terreur mede dankzij niets ontzienende bombardementen. Ik vraag me af of hij dat zichzelf wel beseft als ik zijn vragen zo aanhoor.
pi_165812845
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Toch heb ik de indruk dat dat best kan zonder dat je doelgericht vatbommen en sarin op ziekenhuizen en woonwijken gooit.
Wat schiet Assad daarmee op om dat te doen?

quote:
Vooral niet als het de burgers zijn die het doel zijn nee.
Wat schiet Assad daarmee op om dat te doen?

quote:
De interviewer is in gesprek met Assad, niet met een van onze leiders. Dus ik vind het vrij logisch dat hij kritische vragen stelt waar Assad iets mee te maken heeft. Of mag een journalist alleen kritisch zijn ten aanzien van één kant van deze oorlog? Je bent niet echt consistent in je kritiek naar de media heb ik de indruk.
Maar dat is juist het hele probleem. Kritische vragen worden enkel aan Assad gesteld, niet aan Westerse leiders. Journalisten zijn enkel kritisch richting Assad, nooit richting het Westen.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 16:28:09 #172
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_165813083
Assad had de inname van (Oost-)Aleppo beter moeten aanpakken, zelfs als hij wint gaat de boel weer etteren en zit Syrië weer in een burgeroorlog. Zoveel leed veroorzaken gaat men niet vergeten. Alleen al Assad weg gaat geef ik het een kans.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 17:55:55 #173
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165814509
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 16:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Assad had de inname van (Oost-)Aleppo beter moeten aanpakken, zelfs als hij wint gaat de boel weer etteren en zit Syrië weer in een burgeroorlog. Zoveel leed veroorzaken gaat men niet vergeten. Alleen al Assad weg gaat geef ik het een kans.
Hoe had hij het anders kunnen aanpakken? Overigens vraag ik het me af. In het door hem gecontroleerde deel van Aleppo wonen meer dan 1.5 miljoen mensen, in het door terroristen gecontroleerde deel 250k. Ik denk dat die allang blij zijn als de oorlog daar voorbij is. De 1.5 miljoen mensen die niet in terroristen gebied wonen zijn sowieso niet op hun hand gezien zij dagelijks hell canons op hun dak kregen.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:05:11 #174
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165814698
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 7 oktober 2016 16:12 schreef JaJammerJan het volgende:

Maar dat is juist het hele probleem. Kritische vragen worden enkel aan Assad gesteld, niet aan Westerse leiders. Journalisten zijn enkel kritisch richting Assad, nooit richting het Westen.
Dat en ze vragen nooit naar zijn kant van het verhaal. Uit alles blijkt dat ze een vooringenomen bandje afdraaien waarin ze hem bekritiseren maar niet geïnteresseerd zijn in wat hij te zeggen heeft. Daarnaast kan je weinig met die suggestieve hysterie van ze. Oorlog is erg. In elke oorlog vallen kinderslachtoffers. Het is ridicuul om aan zijn beleid te twijfelen a.d.h.v. zielige foto's. Het is evident dat waar er gevochten wordt er onschuldigen de dupe worden.

Ze vragen nooit waarom zijn tegenstanders niet opgeven, wie ze zijn, door wie ze gesteund worden, wat voor misdaden zij op hun geweten hebben.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:34:53 #175
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_165816590
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 16:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Assad had de inname van (Oost-)Aleppo beter moeten aanpakken, zelfs als hij wint gaat de boel weer etteren en zit Syrië weer in een burgeroorlog. Zoveel leed veroorzaken gaat men niet vergeten. Alleen al Assad weg gaat geef ik het een kans.
Denk jij dat de bevolking die onder controle staat van Bashar geen bloed willen zien van de ''rebellen''?. Vraag maar aan mensen uit West Aleppo, ze kloppen je dood als je zegt dat je voor die ''rebellen'' bent.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')