abonnement Unibet Coolblue
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 28 september 2016 @ 19:25:20 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165630617
Eerst even een klein stukje voorgeschiedenis:

We gaan terug naar december vorig jaar, toen ik een telefoontje kreeg van m'n dochter: "Mam, ik mag komen logeren!" . Mijn dochter woont al jaren niet thuis, en zicht op thuis slapen, laat staan thuis wonen was er een jaar geleden nog niet. Er was echter een maar aan verbonden: ze moest de beschikking hebben over een eigen kamer waar ze zich terug kon trekken.

Meteen een plan van aanpak gemaakt: twee oudste jongens samen op één kamer en de kleinste kamer voor m'n dochter in orde gemaakt. Al snel bleek dat mijn twee jongens op één kamer niet werkte, het werd de hele dag oorlog in huis. Toen ook nog eens bleek dat mijn dochter op termijn thuis wil komen wonen, moest ik op zoek naar een andere oplossing.

Inschrijven voor een grotere woning, een beroep gedaan op de hardheidsclausule (één ouder gezin met drie of meer kinderen mag een extra persoon erbij tellen en krijgt op die manier voorrang op daartoe aangewezen grote woningen).

Dat heeft er in geresulteerd dat ik vanmorgen een huurcontract heb mogen ondertekenen voor een zes-kamer ééngezinswoning. M'n dochter krijgt de slaapkamer op zolder aan de voorkant, m'n oudste zoon, de zolderkamer aan de tuinkant, zelf slaap ik op de eerste etage aan de voorkant, en de twee jongsten krijgen een kamer aan de tuinkant. Alle kuikens op het nest O+

Er moet nog wel het één en ander gebeuren, zoals overal nieuwe vloeren, gelatexd, een enkele muur moet het sierpleister vervangen worden (lange termijnproject, ik zet er zolang wel iets voor) de trap moet gedaan worden (ook een lange termijn project, ik wil/moet over vijftien dagen verhuizen)

praatje bij het plaatje:




Aan het toilet hoef ik weinig te doen.

Er komt nog een bordje aan de deur met Ligusterlaan 4, klein zanikem. ;)

Een tuin O+



Foto's van de rest van het huis volgen morgen, ik had geen tijd meer om ook van boven nog fatsoenlijke foto's te maken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_165630775
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 28 september 2016 @ 19:38:37 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165630925
Wat is dat rare houten in de achtertuin? Dat stenen ding is je schuur toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 28 september 2016 @ 19:39:57 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165630955
quote:
op dat liedje was mijn titel ook gebaseerd ;) Het is al jaren mijn lijflied.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:38 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is dat rare houten in de achtertuin? Dat stenen ding is je schuur toch?
een kleine overkapping om je fietsen onder te zetten ofzo. Dat stenen ding is de serre van de buren :P Ik heb aan de voorkant van m'n woning (achter de muur van de keuken zeg maar) een kleine schuur staan.

edit: het is een tuinkast. Achter in de tuin heb ik ook nog een overkappinkje, maar die staat niet op de foto's zie ik net.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_165631015
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:39 schreef DJMO het volgende:
op dat liedje was mijn titel ook gebaseerd Het is al jaren mijn lijflied.
Ik ook. Prachtig nummer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 28 september 2016 @ 21:48:51 #6
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_165634997
Van harte gefeliciteerd allereerst met het thuiswonen van al je kinderen! En wat een gaaf huis!

Die trapkast ♡
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 28 september 2016 @ 21:52:45 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165635134
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:48 schreef Mucha-Girl het volgende:
Van harte gefeliciteerd allereerst met het thuiswonen van al je kinderen! En wat een gaaf huis!

Die trapkast ♡
thanks! En ja, die trapkast .. ik was er meteen verliefd op. Het zal wel uitdraaien op een kast voor de stofzuiger en dergelijke, maar in m'n gedachten zie ik er een leeslampje hangen, een zooitje kussens en m'n harry potter boeken. Ik zie me er zo liggen lezen haha
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 september 2016 @ 20:12:09 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165653992
Walk through van de twee boven etages gemaakt. (slordige telefoon kwaliteit!)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_165655149
Gefeliciteerd! Wat ga je doen met de tuin: blijven de tegels liggen of heb je groene vingers?
  donderdag 29 september 2016 @ 20:49:32 #10
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_165655304
Ooh, wat een heerlijkheid, dit huis! Dat hoekje bij de CV-ketel vráágt gewoon om een boekenleeshoek :-)

Super!

Wat is de planning voor de verdere opknapping/verbouwing?
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 september 2016 @ 20:49:48 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_165655313
Fijn dat het gelukt is *O* Nu een fijn thuis van maken voor al je kroost :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 september 2016 @ 20:50:27 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165655352
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:45 schreef DoubleDip het volgende:
Gefeliciteerd! Wat ga je doen met de tuin: blijven de tegels liggen of heb je groene vingers?
echt groene vingers heb ik niet, grasmaaien zie ik mezelf ook niet elke twee dagen doen ;p denk dat ik het zo laat. De bakken opvullen met nieuwe aarde en dan wat vaste planten erin. Links komt sowieso een druif te staan tegen de schutting, rechts weet ik nog niet.

Ben in een oud aquariumpje wel bezig om zelf citroenpitten en appelpitten en koffiebonen op te kweken. Die laatste zal alleen nooit naar buiten kunnen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 september 2016 @ 21:00:57 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165655708
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:49 schreef Mucha-Girl het volgende:
Ooh, wat een heerlijkheid, dit huis! Dat hoekje bij de CV-ketel vráágt gewoon om een boekenleeshoek :-)

Super!

Wat is de planning voor de verdere opknapping/verbouwing?
ehmm. een beetje het standaard werk. Beneden moet er gewit worden en een nieuwe vloer er in. De trap wil ik een kleurtje geven (denk in de richting van taupe of grijs) met trapmatten erop. Boven kijk ik of ik m'n oude laminaat mee kan nemen, anders komt er overal vinyl te liggen. (rol)gordijnen kan ik vanuit m'n huidige woning meenemen en op maat maken. (in m'n oude huis heb ik over de volle breedte van de woning ramen aan weerskanten, ik kan daarmee twee keer m'n nieuwe huis stofferen _O- )

Wat ik in de toekomst nog wel wil realiseren is een scheiding tussen keuken en kamer. Moet nog even bezien hoe ik dat beste vorm kan geven.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 september 2016 @ 21:08:02 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165655944
ik denk zo'n soort oplossing in de toekomst:



Zo heb ik een scheiding tussen keuken en kamer, en kan ik tussen de muur en de bar/eethoek nog een hekje maken zodat de kinders de keuken niet in kunnen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 30 september 2016 @ 07:34:50 #15
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_165663385
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:08 schreef DJMO het volgende:
ik denk zo'n soort oplossing in de toekomst:

[ afbeelding ]

Zo heb ik een scheiding tussen keuken en kamer, en kan ik tussen de muur en de bar/eethoek nog een hekje maken zodat de kinders de keuken niet in kunnen.
Ik vind zo'n afscheiding leuk! In het huis waar ik tot 2007 woonde had ik ook zoiets.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 september 2016 @ 07:35:59 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165663391
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 07:34 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik vind zo'n afscheiding leuk! In het huis waar ik tot 2007 woonde had ik ook zoiets.
tussen de muur en het meubel komt van het zelfde materiaal een klaphekje, dat naar twee kanten open kan :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 30 september 2016 @ 07:45:29 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165663456
Wat geweldig! Gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 september 2016 @ 20:11:05 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165675511
De meeste mensen brengen pas details aan als de verhuizing er op zit, maar ik ben natuurlijk weer tegendraads. Aangezien er maandag pas gewit kan gaan worden, vandaag een paar kleine dingetjes gedaan.





Waar een mens zich al niet druk om kan maken :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 30 september 2016 @ 20:46:29 #19
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_165676432
Dit zijn precies die details die een huis een thuis maken meid, dus je hebt groot gelijk :-)
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 20:50:21 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 september 2016 @ 20:57:21 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165676639
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:46 schreef Mucha-Girl het volgende:
Dit zijn precies die details die een huis een thuis maken meid, dus je hebt groot gelijk :-)
Echt he, juist door die hele kleine dingetjes voel ik me er, wat je zegt, nu al thuis, ondanks dat het een kaal betonnen hok is op dit moment.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_165676670
Wat goed!
pi_165676928
Gefeliciteerd! Dat worden 2 feijenoordkamers of blijven ze bij elkaar??
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 september 2016 @ 21:12:10 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165677028
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:07 schreef caroro het volgende:
Gefeliciteerd! Dat worden 2 feijenoordkamers of blijven ze bij elkaar??
2 ;)

beter zelfs nog: drie, m'n dochter heeft ook feyenoord accenten in haar kamer (spiegeltje, kussetjes, dekbedovertrek).

Je enveloppen zijn trouwens veilig aangekomen! Ze kwamen twee dagen na elkaar binnen, maar goed, dat maakt niet uit, ze zijn er O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_165677090
[quote]0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:12 schreef DJMO het volgende:

[..]

2 ;)

Tof! Hopelijk kun je er wat mee! Succes met klussen en verhuizen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')