abonnement Unibet Coolblue
pi_165341054
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P


Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 15 september 2016 @ 15:54:09 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_165341551
Tijd voor weer eens een fotootje. Mauws favoriete kledingstuk momenteel: een fout flamingo-hemdje



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_165341729
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:54 schreef Stormqueen het volgende:
Tijd voor weer eens een fotootje. Mauws favoriete kledingstuk momenteel: een fout flamingo-hemdje

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ _O- _O_
pi_165342040
:D :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165342345
Die app :D
pi_165342445
Liefde, Jodeloos! O+

Het is allebei een beetje DaD, ik merk dat ik niet opknap van meelezen, hier en in de rest van OUD, dat ik het fijner heb in mijn eigen bubbel zeg maar. Dat ik me onnodig irriteer aan dingen van anderen die op zich niet vervelend zijn maar dat ik dan denk 'jezus, fwp', terwijl er niet echt een aanwijsbare reden is, want ik heb het niet zwaar ofzo.

Eerder dat ik me heel positief voel, en blij met mijn dreuter, en dat ik gewoon zo druk ben met werk dat ik mijn tijd liever elders besteed.

En ik rammel maar kan en wil er nog niks mee :+

Melba/toastje/cracker gaat lekker O+ hij praat en holt en zingt steeds liedjes. Echt tijd om naar de peuters te gaan verkassen, ook op de opvang denk ik.

Hoe gaat het met I? Ik ben dus ook niet echt bijgelezen lately.
Kwak
pi_165342552
quote:
7s.gif Op donderdag 15 september 2016 16:34 schreef Fazzoletti het volgende:
Die app :D
Voor mezelf ook reuze fruitig






Kwak
pi_165342560
Ik heb een wat gekke vraag aan de dreumesmama's hier (aangezien jullie kids in hun dreumesjaar leren traplopen leek me dit het meest geschikte topic). Zijn er mensen met een niet beklede/ met laminaat beklede trap en hoe is jullie ervaring met het risico op uitglijden bij jullie kinderen die nog niet zo lang de trap op en af gaan?

Wij hebben zelf van die halve maantjes maar ben die dingen spuugzat omdat we ook katten hebben en het schoonhouden van die maantjes nogal arbeidsintensief is (haar, kots en een langharige kat die geregeld poep in haar staart heeft). Een gladde trap zou makkelijker schoon te maken zijn maar volgens mijn man is de kans op vallen dan weer groter. Persoonlijk denk ik dat t wel los loopt maar misschien schat ik dat verkeerd in.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165342584
Hier een soort gladde trap, geen uitglijerij maar ook zelden op sokken.
Kwak
  donderdag 15 september 2016 @ 16:46:35 #10
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165342594
Omg die foto's :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 15 september 2016 @ 16:47:53 #11
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165342627
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 16:46 schreef kwakz0r het volgende:
Hier een soort gladde trap, geen uitglijerij maar ook zelden op sokken.
Heeft m altijd schoenen aan of blote voeten? Lucas was wel van de blote voeten brigade :+ maar geen idee of Amélie dat ook wordt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165342644
Kwak :D _O- ik ga het zo meteen eens opzoeken :7

Chanty, hier ook een gladde, houten trap. Nu met blote voeten helemaal geen uitglijers maar met sokken eigenlijk ook niet. Hij heeft lang z'n knieen ook nog gebruikt, nu alleen op voeten met z'n handen op de tredes. Is altijd goed gegaan, ik laat hem nu zelfs alleen de trap op en af gaan :@

Klinkt best eng als ik het zo schrijf maar zo voelt het op het moment eigenlijk niet :+
  donderdag 15 september 2016 @ 16:50:02 #13
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165342658
Hier een gladde trap en geen trapleuning :7
Maar tot nu toe geen val/glijpartijen. Al gaat O. vooral zelf omhoog en niet naar beneden, misschien dat naar beneden wel weer anders is.

Mauw O+ en die app _O-
  donderdag 15 september 2016 @ 16:53:48 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_165342715
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 16:44 schreef Chanty het volgende:
Ik heb een wat gekke vraag aan de dreumesmama's hier (aangezien jullie kids in hun dreumesjaar leren traplopen leek me dit het meest geschikte topic). Zijn er mensen met een niet beklede/ met laminaat beklede trap en hoe is jullie ervaring met het risico op uitglijden bij jullie kinderen die nog niet zo lang de trap op en af gaan?

Wij hebben zelf van die halve maantjes maar ben die dingen spuugzat omdat we ook katten hebben en het schoonhouden van die maantjes nogal arbeidsintensief is (haar, kots en een langharige kat die geregeld poep in haar staart heeft). Een gladde trap zou makkelijker schoon te maken zijn maar volgens mijn man is de kans op vallen dan weer groter. Persoonlijk denk ik dat t wel los loopt maar misschien schat ik dat verkeerd in.
Het valt an sich wel mee maar ik laat haar bijna altijd blootsvoets de trap op gaan.
Wij hebben echt een hele steile ouwe gladde trap en ik ben er vaker afgevallen dan mijn kind zeg maar :')
disclaimer
pi_165342854
Hier ook een stijle (jaren 30 huis) trap. T. Loopt nog amper met zijn 13 maanden, want kruipen gaat sneller maar is wel fervent trapklimmer. Dit gaat op onze geverfde houten trap prima. Hij loopt binnenshuis altijd op blote voeten of leren slofjes.
  donderdag 15 september 2016 @ 17:17:39 #16
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165343152
Zo te horen loopt het idd wel los. Sowieso duurt t wel voor ze alleen mag en loop ik erachter. Doe ik nu ook nog bij Lucas, die wil nog wel eens te snel naar beneden.

En bedankt voor de app :D ik ga me kostelijk vermaken de komende tijd. En kan mijn make up voortaan gewoon na de selfie doen :+ eigenlijk best erg wat er allemaal kan in die app. Zelf een neuscorrectie :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165343837
Je hebt ook eventueel antislip-tape die je op de tredes kunt plakken, misschien een mooi compromis?
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_165345487
Geweldig die foto's O+ :D

Houten hardhouten trap hier ook, glad. Sokken, blote voeten, schoenen, slofjes, alles doet hij. Wij lopen er achter en hij gaat nu ook achterstevoren van de trap zelf af. 1x gevallen toen ik er niet was en man wel, dus hoe dat is gegaan, geen idee. We lopen er altijd voor/achter. Hier van die rubberen ribbel per trap, maar die zit echt ín het hout.

Wie heeft er Pippo tijdschrift abonnement voor zijn dreumes. Ik kom dat ineens tegen in een reclame ding en dat is van 1-3 jaar. Ik denk oooh wat een jeugdsentiment (geen idee of dat klopt, maar iets doet me denken aan vroeger) en ik wil dat nu ook voor mijn bijna twee jarige. (OMG :o :'( ). Niet dat we geen verjaardagscadeau's hebben maar goed :@ Ervaring hoor ik graag. (en wat leuker is, de trolley als welkomstcadeau of de kartonnen bewaar'koffer').
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 15 september 2016 @ 19:14:07 #19
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165345551
Pffff hier is de verlatingsangst toegeslagen... Ik hoef me maar om te draaien en het is gillen. Op het kdv viel het ze ook al op. Alleen spelen kan ze ook niet, continu zo'n irritant klagelijke huhuhuhu... Hopelijk ligt het aan het weer of krijgt ze zo een update of tandjes ofzo, want zo ken ik haar helemaal niet...

Vandaag wel zelf een glijbaan opgeklommen en weer af gegaan *O* op dr buik met benen naar onderen, geen gezicht :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165346033
Verlatingsangst, check :( En doorkomende kiezen :( :(

Pippo ken ik niet? Klinkt als een clown? sorry, ik hou dus NIET van clowns

De trap af doet peuter van 3,5 hier weer af en toe kruipend, sinds ie een maand terug van de trap afviel. Lopend van de trap ook echt pas sinds ie 3 is of zo, mijn held? (en wij hebben dus van die vloerbedekkingmatjes op de trap, anders lazer ik er zelf steeds van af)

En ik had net een oeps moment.

F draagt al een tijdje af en toe J's oude schoentjes, van die Shoesme babyflexdingen in maat 20. Hoef ik me geen zorgen te maken dat ie ergens in stapt als ie met zn loopwagen door de tuin racet. Nu wilde ie ze vandaag niet aan, dus ik dacht, laat ik de maat eens checken. Ze zijn te klein... En niet een beetje, z'n teen steekt een centimeter uit over de rand van de binnenzool die er uit kan. Echt, hoe kan dit? 6 weken terug waren die schoenen nog veel te groot :o

Ik ben dus maar de zolder op gegaan op zoek naar maat 22, want maat 21 lijkt ie overgeslagen te hebben (en had ik ook niet meer staan), mijn grootvoet van nog geen 13 maanden....
pi_165346488
Haha nee geen clown. Een aapje en andere beestjes.
pi_165346634
Apen zijn wel tof O+
pi_165346654
Qua traplopen - als je nu bij wijze van vaak in moet grijpen omdat hij bijna valt, dan lijkt glad me geen goede zet. Gaat het nu altijd goed, dan denk ik niet dat het veel verschil zal maken.

Mauw, doe mee met Toddlers and Tiara's!

En kwak, leuk weer wat van je te horen, ik miste je iig :) En pittig rood staat je schetig ^)
pi_165347329
Melba leren we vooruit van de trap lopen, want dat moet hij in de peutergroep ook zelf kunnen op kdv (zitten boven en is voorwaarde om over te mogen).
Hij kan daar wel bij de lage leuning en dan kan hij het zelf. Hier gaat hij vaak nog met hulp van billen tussen de treden en houdt hij 1 hand vast van ons (wij lopen dan wel achteruit).

Lief Roomsnoes! O+ maar jij hebt heul geen dreumes toch :P

Melba wordt ook echt groot...


Zijn favoriete eetplekje



Melba laat je tandjes eens zien?
Kwak
  donderdag 15 september 2016 @ 20:49:01 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165348504
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Qua traplopen - als je nu bij wijze van vaak in moet grijpen omdat hij bijna valt, dan lijkt glad me geen goede zet. Gaat het nu altijd goed, dan denk ik niet dat het veel verschil zal maken.

Mauw, doe mee met Toddlers and Tiara's!

En kwak, leuk weer wat van je te horen, ik miste je iig :) En pittig rood staat je schetig ^)
Oh om Lucas maak ik me niet druk. Die moet ik alleen soms zeggen dat hij rustig aan moet doen. Gaat meer erom als dat andere gevalletje hier in huis over 9 maanden de trap op gaat ;)

Strips zou kunnen maar vind dat niet heel mooi dus dat zou ik pas doen als ze echt vaker vallen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165348655
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

Oh om Lucas maak ik me niet druk. Die moet ik alleen soms zeggen dat hij rustig aan moet doen. Gaat meer erom als dat andere gevalletje hier in huis over 9 maanden de trap op gaat ;)

Strips zou kunnen maar vind dat niet heel mooi dus dat zou ik pas doen als ze echt vaker vallen.
Maar zij zal niet beter weten. Mocht het vreselijk onverantwoord gaan, dan kan er altijd nog een traphekje voor/langer achter haar aan kruipen.
pi_165348710
Zo, bijgelezen. Drukke week hier gehad, maar nu gelukkig weekend.

Ik moest lachen om die foto's van de app _O-

Leuke foto's ook van Melba en Mauw. Wat worden ze groot zeg!

Mijn kind zette vandaag een (dus letterlijk 1) stapje los! Daarna werd het eng, kneep ze haar ogen dicht en ging ze gauw weer zitten. De held _O- (En toch trots zijn he O+ )
  donderdag 15 september 2016 @ 20:56:33 #28
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165348869
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:52 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar zij zal niet beter weten. Mocht het vreselijk onverantwoord gaan, dan kan er altijd nog een traphekje voor/langer achter haar aan kruipen.
Hekjes zijn er al :Y En ja ze weet niet beter maar was dus juist benieuwd of ouders met gladde trap meer valpartijen hebben voor hun gevoel. Omdat man dus denkt dat ze vaker vallen en ik denk dat ze vanzelf wel leren hoe ermee om te gaan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165348891
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:46 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ho, ik heb jou persoonlijk geen maffia genoemd! Het was een antwoord op de vraag van wie ze dat niet mocht zeggen. Die mensen zijn er echt, want hoe durf je zoiets voor je stellen etc etc
:*
Al via PM uitgesproken, fijn. Liefde all around O+ en dood aan misverstanden via online communicatie. :{w

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:05 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Ha ludann, probeer inderdaad eens of ze wel tegen melk kan via de borstvoeding. L kan ook niet tegen melk, maar is ook niet allergisch (hij slaapt er heel slecht van, heeft buikpijn en is algeheel niet lekker en dat is meteen over zonder melk). Maar het maakt voor hem niets uit of ik wél melk drink. Ik merk geen verschil met toen ik melkvrij at en nu (en nu ontbijt ik met brinta en drink ik karnemelk en eet eigenlijk alles).
Oh kijk, dat is een hoopvol verhaal, fijn!
pi_165348961
Die foto's van die app. _O-

Dat was het verder wel qua reactiemateriaal van mij verder, ik ga slapen. :O *omvalt*
  donderdag 15 september 2016 @ 21:41:56 #31
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165350910
Wauw toastje is een heuse toast geworden O+
pi_165351598
Een tosti O+

Van 14,5 kilo en een cm of 93 schat ik.
Kwak
pi_165352171
Melba O+ Hij lijkt op je, kwak!
pi_165352889
Ahhhh haha wat een leuke app!
Wat is mauwtje toch een leukerd. Ik vind het flamingo truitje heul niet fout.

Wat een grote knul wordt toastje!

Wij hebben lelijke halve maantjes op de trap. In een vorig huis hebben we ze weggehaald en dat kostte weken tijd en liters stickerremover. Zo'n rotklus dat ik ze in dit huis lekker heb laten zitten.

Even leuke foto van DivaMies in hangmat bij opa en oma.
Hier zijn ook haar tandjes redelijk zichtbaar.



Enn ik kon t niet laten



pi_165353688
haha, die app heb ik ook eens gebruikt na een leuke middag met ingee, cactus en shop. :D
Alle kinderen zagen eruit alsof ze uit toddlers&tiaras kwamen.

Fazz,
Wat een geweldige foto! Prachtig moment.

Kwak,
Ik herken je gevoel wel. :@
Tenminste, als ik het oppak zoals jij het leest.
Maar daar ga ik verder niet dieper op in, want dan wordt het 1 groot tranendal van mijn kant o|O
Dat beetje zelfkennis heb ik dan ook wel weer..

Ro weegt 13.6 kg.. Schrok me rot toen ik haar zo op de weegschaal zag staan. Mn spekbeertje O+
pi_165358709
Een van onze konijnen is gisteren dood gegaan. J is helemaal dol op ze, dus ik vond het lastig om te bepalen wat te doen. Uiteindelijk er voor gekozen om het beestje nog te laten zien en aaien, doosje dicht te doen en mee te kijken hoe we haar begroeven. Tijdens het eten zei J steeds "konijn1 hok. konijn2 nee, gro (grond)." :'(
Pff, ik vind dit niet leuk.
  vrijdag 16 september 2016 @ 09:19:48 #37
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165359563
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 06:43 schreef Hupje het volgende:
Een van onze konijnen is gisteren dood gegaan. J is helemaal dol op ze, dus ik vond het lastig om te bepalen wat te doen. Uiteindelijk er voor gekozen om het beestje nog te laten zien en aaien, doosje dicht te doen en mee te kijken hoe we haar begroeven. Tijdens het eten zei J steeds "konijn1 hok. konijn2 nee, gro (grond)." :'(
Pff, ik vind dit niet leuk.
;( sterkte!

Melba! Wat is 'ie groot geworden zeg O+

Lieve Razz, gefeliciteerd met de 2e verjaardag van je grote pluisje *O*

Morgen zijn wij aan de beurt :o
  vrijdag 16 september 2016 @ 09:26:59 #38
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165359661
Ja Razz, gefeliciteerd met Pluisje *O*

Kwak, Melba wordt groot! Wat een leukerd is het toch ook!

Hupje sterkte :'(
pi_165359735
Melba lijkt inderdaad steeds meer op je, Kwak. En dat geldt ook voor mauw van SQ, vind ik! Leuk om te zien. O+

Hupje, wat verdrietig. Sterkte.

Wolk heeft zich gisteren een kapotte knie gevallen. ;( Waar maken jullie zoiets mee schoon? Betadine? Ik had alleen prikspul in huis. Vandaag maar even leuke pleisters inslaan voor zulke gevallen.
  vrijdag 16 september 2016 @ 09:36:49 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_165359760
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:34 schreef LuDann het volgende:
Melba lijkt inderdaad steeds meer op je, Kwak. En dat geldt ook voor mauw van SQ, vind ik! Leuk om te zien. O+

Hupje, wat verdrietig. Sterkte.

Wolk heeft zich gisteren een kapotte knie gevallen. ;( Waar maken jullie zoiets mee schoon? Betadine? Ik had alleen prikspul in huis. Vandaag maar even leuke pleisters inslaan voor zulke gevallen.
niet, eigenlijk :@ is het heel erg kapot of alleen een schram? Pleister heb ik 1 keer gebruikt toen ze in een scherf was gaan staan.

Gefeliciteerd met je leuke lieve pluisje, razz!

Melba, grote knappe O+

En mlb ook al zo'n mooie diva. Die heeft helemaal geen pruik nodig met die bos haar :De

Hup, sterkte met de kneent :*
disclaimer
pi_165359809
@LuDann: alleen spoelen met water en een pleister die de wond goed beschermt was de tip die wij maandag kregen tijdens een introductiecursus kinder EHBO. Schijnbaar wordt ontsmetten met betadine of sterilon afgeraden. (Ik wilde thuis nog even nazoeken waarom precies, maar nog geen tijd voor gehad.) Oh en een kusje erop natuurlijk ;)
pi_165359825
Pluisje alweer 2? Gefeliciteerd Razz! *O*
pi_165359875
Razz, gefeliciteerd met Pluis!

Het was een schrammetje, ik heb het schoongemaakt met water en er een pleister op gedaan, wat ze erg interessant vond. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:40 schreef kazy het volgende:
@LuDann: alleen spoelen met water en een pleister die de wond goed beschermt was de tip die wij maandag kregen tijdens een introductiecursus kinder EHBO. Schijnbaar wordt ontsmetten met betadine of sterilon afgeraden. (Ik wilde thuis nog even nazoeken waarom precies, maar nog geen tijd voor gehad.) Oh en een kusje erop natuurlijk ;)
Ah kijk, handige info. Kusje ging op haar andere knie. :P Ik wil ook nog steeds zo'n cursus kinder EHBO doen maar het komt er telkens maar niet van.
  vrijdag 16 september 2016 @ 09:45:04 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_165359879
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:40 schreef kazy het volgende:
@LuDann: alleen spoelen met water en een pleister die de wond goed beschermt was de tip die wij maandag kregen tijdens een introductiecursus kinder EHBO. Schijnbaar wordt ontsmetten met betadine of sterilon afgeraden. (Ik wilde thuis nog even nazoeken waarom precies, maar nog geen tijd voor gehad.) Oh en een kusje erop natuurlijk ;)
Kusjes werken hier altijd het beste :Y
Soms ontdekt ze ineens een oud korstje en dan komt ze naar me toe: "Maaamaaa, pijn!" :')
En dan moet ik er een kusje op doen, zegt ze: "Zo!", klopt ze haar handjes af en gaat ze spelen.
disclaimer
pi_165360075
Lu,
Ik heb er nog nooit een ontsmettend zooitje opgedaan en Ro heeft al aardig wat butsen en builen gehad.
Mijn man komt uit een 'niet aanstellen' familie en bij ons thuis was het vaak troosten (want ik huilde blijkbaar erg hard wanneer ik me had verwond) , kusje en weer verder spelen.
Mijn vader zei altijd dat mijn tranen uit mijn ogen knalden. Dacht altijd dat hij dat overdreef, maar ik zie nu dat Ro dat ook kan, haha.
Hoe is het nu met Wolk? Nog steeds blij met de pleister ? :)

Hapje,
Wat sneu. Was hij ziek?
Ik heb de afgelopen zomer van 2 katten afscheid moeten nemen en ben ergens wel blij dat Ro daar nog niets van mee krijgt.
Hopelijk valt het voor J. ook mee met het verdriet!
Sterkte.
pi_165360084
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Kusjes werken hier altijd het beste :Y
Soms ontdekt ze ineens een oud korstje en dan komt ze naar me toe: "Maaamaaa, pijn!" :')
En dan moet ik er een kusje op doen, zegt ze: "Zo!", klopt ze haar handjes af en gaat ze spelen.
:Y
Ook alleen mamakusjes, J mag alleen als ik er niet ben :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165360382
Ik had hier een tijdje geleden dat beise kinderen steeds van de glijbaan gingen en rare fratsen uithaalden. Ze hadden ook om de haverklap een botsing of ander AU!
Op een gegeven moment was ik het kusjes geven een beetje zat. Toen heb ik op mijn hand een heleboel kusjes gedaan en die op een stapeltje in de tuin gelegd. Toen gingen ze steeds een kusje van de stapel pakken :)
Helaas was t later toch nog drama, want volgens W had L de stapel omgegooid en was op de kusjes gaan staan..
  vrijdag 16 september 2016 @ 10:59:46 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_165361131
Wat een fantasie _O- O+
disclaimer
  vrijdag 16 september 2016 @ 11:01:11 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_165361157
Wij hadden gisteravond/ vannacht echt heel hard onweer trouwens O+ mauw werd er zelfs wakker van. Toen hebben we samen in ons bed naar het onweer gekeken O+
disclaimer
pi_165364164
Iemand tips voor de overstap van fv naar 'gewone' melk? :{

Is voorlopig niet echt een succes zeg maar... De gewone fv gaat nu al een paar weken goed (tot een paar weken geleden kreeg ze nog Pepti vanwege KMA), dus ik wil nu eigenlijk wel van die fv af en gewoon over op gewone koemelk.
Maar bij elke slok die ze nam (niet dat dat er nu zoveel waren..) probeerde ze het vervolgens weer van d'r tong te schrapen :+ (en werd uiteraard boos toen dat niet lukte :') )

Kun je dat mengen ofzo? Zodat het wat geleidelijker gaat qua smaak?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:27:16 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_165364186
geef je de melk warm of koud?
disclaimer
pi_165364214
Eerst koud, maar bedacht me inderdaad dat dat wel een erg groot verschil is (fv gaven we altijd warm/lauw). Dus vanmiddag de gewone melk ook opgewarmd. Het duurde iets langer voordat ze het doorhad, maar d'r gezicht daarna sprak boekdelen...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165364237
volgens mij zou je dat best kunnen mengen. Maar ik heb geen verstand van flesvoeding, dus dit is m'n boerenverstand die dat zegt.

Deze opmerking voegt dus niet zoveel toe..
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:30:41 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_165364271
je kunt flesvoeding met borstvoeding mengen, dus waarom niet met koemelk. Ik zou het gewoon proberen.
disclaimer
pi_165364278
Hier wordt sinds vandaag ( *O* ) melk ineens wel koud uit een beker gedronken. Tot nu toe altijd en warmgemaakt en uit een fles. Warm uit een beker is viesss. :{w

Gefeliciteerd met Annie, Razz! *O*

Haha kusjesstapel. :D Die schrijf ik vast even op in mijn luie moeder handboek. _O-
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:32:12 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_165364299
Mauw drinkt nog steeds melk alleen uit een fles.
Hopelijk is ze daar tegen de tijd dat ze naar school gaat een beetje vanaf. :')
disclaimer
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:35:53 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_165364396
Oh, leuk detail, ze drinkt nog met een newborn speen ook :')
disclaimer
pi_165364548
Hier drinkt ze eigenlijk bijna altijd uit een rietjesbeker, dus had het expres in dezelfde beker aangeboden. Misschien toch maar eens proberen te mengen.
(Ze drinkt over het algemeen ontzettend goed, dus dat wil ik het liefst wel zo houden ;) )

Die kusjesstapel is inderdaad wel echt briljant :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165364665
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:35 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, leuk detail, ze drinkt nog met een newborn speen ook :')
+1 :D
Sterker nog, uit dat kleine aventflesje dat ook in een van de gratis dozen zit :')

Het lekt niet als ze liggend drinkt, ze zet het na het drinken netjes op ons hoofdbord en overdag drinkt ze al vanaf een jaar gewoon uit een normale beker. Ik vind het prima :P
  vrijdag 16 september 2016 @ 14:29:16 #60
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165365513
Hier wel melk uit een (rietjes)beker maar slaapt ze nog met haar newbornspeen. En blieft ze niets warms te drinken dus geen thee en pap dronk ze ook altijd gewoon met koude melk.
pi_165365812
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:26 schreef twist02 het volgende:
Iemand tips voor de overstap van fv naar 'gewone' melk? :{

Is voorlopig niet echt een succes zeg maar... De gewone fv gaat nu al een paar weken goed (tot een paar weken geleden kreeg ze nog Pepti vanwege KMA), dus ik wil nu eigenlijk wel van die fv af en gewoon over op gewone koemelk.
Maar bij elke slok die ze nam (niet dat dat er nu zoveel waren..) probeerde ze het vervolgens weer van d'r tong te schrapen :+ (en werd uiteraard boos toen dat niet lukte :') )

Kun je dat mengen ofzo? Zodat het wat geleidelijker gaat qua smaak?
Kan volgens mij ook ja, maar hier was karnemelk de oplossing. Yoghurt at hij al een poos en karnemelk ging toen heel goed meteen.

Gewone melk nu inmiddels ook trouwens.
Kwak
pi_165366168
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:34 schreef LuDann het volgende:
Melba lijkt inderdaad steeds meer op je, Kwak. En dat geldt ook voor mauw van SQ, vind ik! Leuk om te zien. O+

Hupje, wat verdrietig. Sterkte.

Wolk heeft zich gisteren een kapotte knie gevallen. ;( Waar maken jullie zoiets mee schoon? Betadine? Ik had alleen prikspul in huis. Vandaag maar even leuke pleisters inslaan voor zulke gevallen.
Als een wond bloedt, hoef je niks schoon te maken. Het bloed spoelt de wond voldoende. Uitzonderingen zijn dus schaafwonden. Die bloeden niet echt, dus die kan je het best met water schoonspoelen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_165367880
Wij hebben fv en koemelk gemengd in het begin, en dan steeds minder kv. Sjaak klaagde nooit ;)
pi_165370101
Twist, dat duurde hier 2 dgn. Daarna dronk ze t gewoon. Koud wilde ze eerst ook niet.
pi_165370305
Wolk lust ook geen melk, helemaal niks qua melkproducten vindt ze lekker. Geen roomkaas, karnemelk, yoghurt, niets. Misschien omdat ze er niet tegen kan. Maar ik heb me er dus een beetje in ingelezen, koemelk is niet perse noodzakelijk na de eerste verjaardag. Calcium zit ook in ruime mate in dingen als groene groenten, bonen en eieren. Edit: het is wel belangrijk dat je dan wel die vitamine D druppels bijgeeft.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Als een wond bloedt, hoef je niks schoon te maken. Het bloed spoelt de wond voldoende. Uitzonderingen zijn dus schaafwonden. Die bloeden niet echt, dus die kan je het best met water schoonspoelen.
Goed om te weten, bedankt. :Y
pi_165371340
Hoera L is genoeg gegroeid, weliswaar met de onderste lijntjes mee die hij inmiddels bereikt had, maar eindelijk weer mee met de lijntjes ipv dwars oversteken...
pi_165371348
Goed om te weten dat er dus meer kinderen in eerste instantie 'moeite' hadden met koemelk. Denk dat we het dan toch inderdaad maar eens gemengd gaan proberen :Y

En de voedingsstoffen kunnen ze vast ook wel uit andere dingen halen inderdaad, maar iets van zuivel lijkt me toch wel zo gezond. Al is het maar voor de variatie.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165371366
Fijn, wmik! ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 16 september 2016 @ 20:02:23 #69
186611 Haags
pi_165371430
JeeJ ik mag nu ook hier posten. Eigenlijk al 3 maanden bijna maar goed. _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_165372069
Wij hebben sinds een paar dagen ook een dreumes. Ik weet niet of ik fanatiek mee post. Ik lees wel mee.
pi_165372152
Hee Malteser, jullie ook al. Van harte nog!

En de oudste van Razz van harte!
  vrijdag 16 september 2016 @ 20:42:04 #72
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165372267
Wow Twix ook al? Het gaat hard! Welkom allemaal *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165373575
Dreumes Twix! *O*
pi_165374901
Gefeliciteerd nog met Twix, Malteser! *O* Hoe is het met jullie? :*
pi_165375262
Dank jullie wel! Ik postte de laatste weken niet heel actief mee maar werd ook niet gemist dus twijfelde even over wel of niet meeschrijven bij de dreumessen. Maar lees herkenbare dingen dus toch fijn om mee te schrijven.

Zijn verjaardag was fijn. We vieren het dit weekend maar hebben er bewust voor gekozen de dag zelf met ons drietjes te vieren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:38 schreef Selvaria het volgende:
Gefeliciteerd nog met Twix, Malteser! *O* Hoe is het met jullie? :*
Dankjewel! We hebben pittige weken achter de rug en er komen ook nog pittige weken aan rondom Twix' gezondheid en we nemen alle tijd om dat te verwerken en Twix daar zo goed mogelijk in te begeleiden en doorheen te loodsen.
pi_165375537
Lieve Twix, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Welkom in de wereld van de dreumessen.

Pluis, gefeliciteerd met je 2e verjaardag!
  vrijdag 16 september 2016 @ 23:10:16 #77
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165375578
Gefeliciteerd Malteser!
En weer problemen met de gezondheid van Twix? Is er een bepaalde diagnose gesteld rondom zijn gezondheid?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165377500
Gefeliciteerd Malteser! :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_165378651
Hi Malteser! Gefeliciteerd met twix :* En gezongheidsissues..? Sterkte voor jullie!

En oja, ook gefeliciteerd en welkom aan de andere nieuwe aanwas natuurlijk w/
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165379206
Dank voor de felicitaties O+ ! Ik heb dit topic ernstig verwaarloosd de laatste tijd wegens weer werken en twee kleine kinderen, maar ik kom toch nog even dag zeggen. Heel veel plezier met jullie verse dreumesjes en bijnapeuters. Het dreumesjaar is tof ^O^ . Tot bij de peuters :* :W !
pi_165379649
Razz, veel plezier bij de peuters en tot over een kleine 6 maanden!

Wat Twix' gezondheid betreft. Ik zet liever niet teveel online vanwege herkenbaarheid en het vermoeden van een meelezer. Maar PM gerust als je meer wilt weten.

Verder is het een heerlijk mannetje. Hij is zo vrolijk en blij, graag onder de mensen, een enorme charmeur en er zit een flinke dosis pit in. Van wie hij dat laatste heeft is ons onbekend want wij zijn allebei best braaf maar het is zo leuk om te zien en soms een tikkie vermoeiend.
  zaterdag 17 september 2016 @ 10:24:58 #82
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165379734
Kiek nou O+
Vorig jaar en nu.

Vandaag zijn ze 1,5!
Dus gefeliciteerd MevrC en Gevalletje. Ook Sjaak en Q vandaag 18 maanden
pi_165380013
Razz gefeliciteerd met je peuter!

Jaa welkom Maltheser en Twix!! Gefeliciteerd! Veel sterkte met de gezondheidsissues. Hopelijk niets ernstigs :( wat vervelend van de meelezer.

Verder ook gefeliciteerd aan alle halfjaardagdreumessen.
Wat een héérlijk stel shop! O+
  zaterdag 17 september 2016 @ 11:02:36 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_165380070
Soesa, van harte gefeliciteerd met je soesje! O+

Malteser, jij ook nog gefeliciteerd met twix!

Shop, wat een lekker stel is het O+
disclaimer
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 17 september 2016 @ 11:29:22 #85
186611 Haags
pi_165380317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 16:44 schreef Chanty het volgende:
Ik heb een wat gekke vraag aan de dreumesmama's hier (aangezien jullie kids in hun dreumesjaar leren traplopen leek me dit het meest geschikte topic). Zijn er mensen met een niet beklede/ met laminaat beklede trap en hoe is jullie ervaring met het risico op uitglijden bij jullie kinderen die nog niet zo lang de trap op en af gaan?

Wij hebben zelf van die halve maantjes maar ben die dingen spuugzat omdat we ook katten hebben en het schoonhouden van die maantjes nogal arbeidsintensief is (haar, kots en een langharige kat die geregeld poep in haar staart heeft). Een gladde trap zou makkelijker schoon te maken zijn maar volgens mijn man is de kans op vallen dan weer groter. Persoonlijk denk ik dat t wel los loopt maar misschien schat ik dat verkeerd in.
interessante vraag en zeer herkenbaar. Even volgen. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_165380759
Hier geen ervaring met een gladde trap, want die van ons is bekleed..
Maar hier zijn ze alleen door ons opgevangen als ze echt niet aan t opletten waren. Dus als evenwicht bewaren niet goed ging. Glad zou hier denk ik nog niet zo n gevaar zijn. Ik verwacht dat glad pas gevaarlijk wordt als ze straks wat groter zijn en de trap heel makkelijk op en af kunnen en gaan rennen.
  zaterdag 17 september 2016 @ 13:09:08 #87
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_165381786
Hier is de trap bekleed met laminaat (HPL). Bij ons zitten er nerven/groeven in die het uitglijden tegen gaan. Op zich werkt het wel goed.
Ook kon je kiezen om in de treden een rubber bandje te laten verwerken om het nog stroever te maken, maar in de praktijk werkt dit maar tijdelijk en is het rubber onderhoudsgevoelig.
  zaterdag 17 september 2016 @ 13:13:59 #88
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165381856
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 11:02 schreef Stormqueen het volgende:
Soesa, van harte gefeliciteerd met je soesje! O+

Malteser, jij ook nog gefeliciteerd met twix!

Shop, wat een lekker stel is het O+
DANK O+! Ze is zo jarig, echt heerlijk :D.

Shop, wat een cuties O+

Nieuwe dreumesen gefeliciteerd!!
pi_165381994
Soesa, gefeliciteerd met je peuter!

Shop en Gevalletje, jullie ook gefeliciteerd met jullie 1,5-jaar-oude-kindjes!!
pi_165383709
Soesa, gefeliciteerd!!

Shop, MwCactus en Gevalletje, gefeliciteerd met jullie anderhalfjarigen!
pi_165383827
Twix, daar ben je dan! Gefeliciteerd nog. Ik moest er toevallig van de week nog aan denken toen ik T.obias van het KDV haalde in het té leuke 4FF pakje dat ik overgenomen heb van je!

Dat schreeuwen tot piepende oren aan toe, dat is ook vast een fase toch? Hij test al een paar dagen zijn stembanden, en mijn geduld..
pi_165385694
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:45 schreef Ggirl het volgende:
Twix, daar ben je dan! Gefeliciteerd nog. Ik moest er toevallig van de week nog aan denken toen ik T.obias van het KDV haalde in het té leuke 4FF pakje dat ik overgenomen heb van je!
.......
Fijn! O+
pi_165387868
Het wel n gladde zoldertrap. En ja, die kan heel erg glad zijn met sokken aan. Peuter is er al s afgedonderd.
pi_165388926
Sjaak klimt achterwaarts naar beneden op onze gladde trap (hout met 20 lagen verf erover, dus glanzend glad. Moeten we nog eens wat mee, maar eerst de rest verbouwen). Hij heeft nu een nieuwe tik dat hij dat zonder broek aan wil doen, zodat hij kan voelen waar de randjes zijn. Heel slim van hem O+ (kostte wel een paar ochtenden met een discussie bovenaan de trap, ik snapte niet wat hij bedoelde).
Juist op blote voeten glijdt hij niet uit, met lange broek en gladde sokken wel natuurlijk.

Morgen op vakantie. Het halve huis is ingepakt en ik denk dat we er klaar voor zijn!
pi_165389844
Fijne vakantie Cactus en Sjaak! *O*
pi_165391269
Gefeliciteerd aan alle jarigen!

Shop, wat een leuke snoetjes!

We gingen vanochtend een nieuw konijnenmaatje uitzoeken (de overblijver was zó sip, dat we daar niet mee moesten wachten) en dat haalde het dagritme een beetje overhoop (en gaf veel indrukken), dus J sliep om 10.30u 20 minuten in de auto, om 12.15u 5 minuten in de auto en om 18.10u aan tafel tijdens het toetje :D. Tussendoor vooral veel gemopper. Hij slaapt nu al sinds 18.30u :Z (dat is nog nóóit voorgekomen)
  zondag 18 september 2016 @ 07:41:40 #97
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165397745
N is hier ook ongeveer over naar één slaapje, maar dat moet dan wel lang genoeg zijn... Gister sliep ze van 12-12.45, en toen van 18.30-20.30. Daarna pas weer om 23 natuurlijk :O
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 18 september 2016 @ 08:33:39 #98
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165397866
Soesa, een dag te laat, maar alsnog gefeliciteerd.

Welkom Malteser en Twix. Ik krijg honger van de namen ;)

Hupje, is het gelukt met het uitzoeken van een konijn?

Ggirl, hopelijk is het een faaaaase. En gaat het snel over. Anders misschien oordopjes kopen.

MevrC fijne vakantie!!!!

Saskia, dat ene slaapje mag inderdaad wel wat langer!

Trappen, hebben we nu niet. N en L kunnen wel een trap omhoog klimmen. Dat hebben ze bij opa en oma laten zien!
Vannacht werd N heel hard huilend wakker. Zat ze met haar been klem tussen de spijlen van het bed. Hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen, geen idee. Toen heeft ze tussen ons in verder geslapen.
  zondag 18 september 2016 @ 08:43:02 #99
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165397907
Ja zeg dat tegen N he :P

Overigens, heeft iemand tips om N zonder borst in slaap te krijgen? We hebben nu eindelijk haar eigen bedje, en ik wil haar leren om zelf, zonder bv, in slaap te vallen. Maar nu is in bed instant paniek... Hoe pakken we dit aan?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165398081
Fijne vakantie MwCactus!
Saskia, geen tips helaas.

Ik ging dus gisterenavond met man naar Bridget Jones. Krijg ik na 'n uurtje een sms van mijn vader. T. Is wakker geworden en huilt tranen met tuiten, ik heb hem al laten drinken, te eten gegeven, een schone luier maar hij begint steeds opnieuw, ik had gedacht nooit te hoeven vragen maar help, wat moet ik doen?

Die kreeg dus een zetpil van opa (het heeft een half pakje gekost vertelde hij toen we thuis kwamen) en viel na een paar minuten op zijn arm in slaap..
Wat het nu geweest is? Hij werd om 8.45 vrolijk wakker en is nu met man naar beneden voor te douchen zodat ik nog wat kon blijven liggen.. 😍
pi_165398177
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 08:43 schreef SaskiaR het volgende:
Ja zeg dat tegen N he :P

Overigens, heeft iemand tips om N zonder borst in slaap te krijgen? We hebben nu eindelijk haar eigen bedje, en ik wil haar leren om zelf, zonder bv, in slaap te vallen. Maar nu is in bed instant paniek... Hoe pakken we dit aan?
Na ruim 1 jaar pas een eigen bedje? :o Denk dat ze het gewoon zo gewend is dat ze in jullie bed mag slapen. Dus waarschijnlijk helpt het om consequent te zijn en haar elke keer als ze naar bed moet, gewoon in haar eigen bedje te leggen. Nieuwe gewoontes aanleren zeg maar :s)
  zondag 18 september 2016 @ 09:31:35 #102
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165398185
Ik zal het tegen jouw N zeggen!

N, je moet overdag wel iets langer slapen!!! ;)
Hopelijk helpt dat :)
  zondag 18 september 2016 @ 09:48:49 #103
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165398307
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 09:30 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Na ruim 1 jaar pas een eigen bedje? :o Denk dat ze het gewoon zo gewend is dat ze in jullie bed mag slapen. Dus waarschijnlijk helpt het om consequent te zijn en haar elke keer als ze naar bed moet, gewoon in haar eigen bedje te leggen. Nieuwe gewoontes aanleren zeg maar :s)
Het gaat niet zozeer om in haar eigen bed slapen, maar vooral zonder borst. s nachts blijft ze voorlopig in elk geval wel bij ons liggen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165398422
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 09:48 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om in haar eigen bed slapen, maar vooral zonder borst. s nachts blijft ze voorlopig in elk geval wel bij ons liggen.
Wat hier heel erg hielp daarbij is de duutser haar een weekend lang alle dutjes naar bed laten brengen. Dat was ook krijsen, maar het krijsen werd steeds minder, en de duutser was er altijd bij en had hem altijd vast. Toen na dat weekend verzette hij zich ook wel eventjes tegen mij, maar het werd steeds makkelijker. Nu kan hij echt goed zonder borst inslapen, zo fijn!
pi_165398492
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 09:48 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om in haar eigen bed slapen, maar vooral zonder borst. s nachts blijft ze voorlopig in elk geval wel bij ons liggen.
Oh ok. Je had het erover dat ze in paniek raakte, dus dacht dat dat het was. Hier krijgt A op opvang-/oppasdagen 's ochtends een bakje fruit en 's middags een bakje yoghurt voor ze naar haar bedje gaat. Met een leeg maagje wil ze niet slapen en is het huilen. Iets in haar maagje betekent 9 van de 10x dat ze enthousiast tegen haar popje gaat kletsen en dan in slaap valt O+
pi_165399585
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 10:11 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Oh ok. Je had het erover dat ze in paniek raakte, dus dacht dat dat het was. Hier krijgt A op opvang-/oppasdagen 's ochtends een bakje fruit en 's middags een bakje yoghurt voor ze naar haar bedje gaat. Met een leeg maagje wil ze niet slapen en is het huilen. Iets in haar maagje betekent 9 van de 10x dat ze enthousiast tegen haar popje gaat kletsen en dan in slaap valt O+
Hier precies zo.
Tenzij ik degene ben die 'm naar bed brengt, dan wil 'ie perse nog aan de borst, ook al zit er dan 3 liter pap in, bij wijze van :')
pi_165416200
Hoi!

Ik kom ook weer eens binnenvallen. Doen alles dreutels nog een middagslaapje? Onze R (ze noemt zichzelf trouwens J tegenwoordig) slaapt 's avonds niet meer voor 20:30 - 21:00. Hoe fijn het ook is om blokkentorens te bouwen en Kiekeboe te spelen met zijn allen, missen we toch onze avonden. Nou vind ik het wel heel vroeg om de dutjes over te slaan eigenlijk.
pi_165416464
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:50 schreef ingee het volgende:
Hoi!

Ik kom ook weer eens binnenvallen. Doen alles dreutels nog een middagslaapje? Onze R (ze noemt zichzelf trouwens J tegenwoordig) slaapt 's avonds niet meer voor 20:30 - 21:00. Hoe fijn het ook is om blokkentorens te bouwen en Kiekeboe te spelen met zijn allen, missen we toch onze avonden. Nou vind ik het wel heel vroeg om de dutjes over te slaan eigenlijk.
Je zal niet de eerste zijn waarbij de dutjes rond 18 maanden eruit gaan... Mijn oudste hebben we om dezelfde reden rond de 2 jaar wakker gehouden overdag. En A 'mag' maximaal 1,5 uur slapen overdag. Anders is het ook keten in de avond.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_165417922
Ja? Dan gaan we maar eens kijken hoe ze het doet op een kort slaapje. Moeders riep al dat wij vroeger rond een jaar geen dutje meer deden, maarja, vroeger... Toen de liga's nog aangemaakt werden met sinaasappelsap en iedereen zonder verdoving op de keukentafel baarde...
pi_165418188
Lijkt mij onderdaad ook wel vroeg om de dutjes al helemaal te skippen, maar zelf nog geen ervaring mee (en elk kind is uiteraard verschillend).
Onze Minion tukt overdag vaak nog zo'n 2 uurtjes en slaapt 's nachts 11-12 uur.

Ze heeft sinds vandaag het los lopen echt helemaal ontdekt en ik ben echt zo belachelijk trots! O+ O+
Superschattig, want ze roept ook steeds "lopuh lopuh" terwijl ze de halve kamer doorwaggelt _O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165418452
Malteser nog gefeliciteerd met Twix! Ik had je al een tijdje gemist. Wat rot van de gezondheidsissues (en mogelijke meelezer..) ;(

Saskia: accepteert N. een flesje? Misschien kan een flesje melk de borst t.z.t. vervangen dan. Hier wordt ook niet geslapen zonder melk 's avonds en ze accepteerde vrij snel een fles ipv de borst. (Was overigens eerst wel gekolfde melk uit de vriezer en daarna pas koemelk. Geen idee of dat nog verschil heeft gemaakt.)

Hier een brokkenpiloot dit weekend. Ze is 3x op haar hoofd gevallen, waarvan 1x een paar treden van de trap die ze schijnbaar ineens kan beklimmen :X Het lijkt wel mee te vallen met de bulten geloof ik. Nu moeten we toch maar eens uitvogelen hoe we dat gaan oplossen, want mijn man blijft erbij dat traphekjes hier niet kunnen. Volgens mij kan een traphekje evt. ook in een deuropening toch? Dan kan er misschien eentje in haar kamer en dan beneden de woonkamerdeur niet meer open laten staan (zoals ik dus deed o|O )

Edit: Twist wat tof dat je Minion het lopen heeft ontdekt! O+
pi_165418693
Kazy, het is niet bij elke trap even makkelijk, maar met een beetje creativiteit is er vaak veel mogelijk hoor! Misschien eens googlen naar soortgelijke trappen/situaties? Of hier een foto posten en kijken of iemand een idee heeft?

Bij ons is het onderaan de eerste trap ook echt geen optie, dus wij houden inderdaad de kamerdeur altijd dicht zodat ze niet naar boven kan. Bovenaan die trap hebben we er sinds kort wel een en ben er erg blij mee.
Onderaan de zoldertrap gaat het in eerste instantie ook niet, dus daar heeft handige schoonpa een oplossing voor bedacht :) (niet zo spannend hoor, gewoon een extra blokje op de boom van de trap)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 19 september 2016 @ 10:06:32 #113
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_165423390
Wij hebben ook een onhandige trap in de woonkamer, waar een normaal traphekje niet kan. Maar het merk Babydan heeft flexibele hekjes die je uit verschillende delen kan samenstellen. Misschien is dat een mogelijkheid.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 19 september 2016 @ 10:15:55 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_165423596
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:50 schreef ingee het volgende:
Hoi!

Ik kom ook weer eens binnenvallen. Doen alles dreutels nog een middagslaapje? Onze R (ze noemt zichzelf trouwens J tegenwoordig) slaapt 's avonds niet meer voor 20:30 - 21:00. Hoe fijn het ook is om blokkentorens te bouwen en Kiekeboe te spelen met zijn allen, missen we toch onze avonden. Nou vind ik het wel heel vroeg om de dutjes over te slaan eigenlijk.
Een R is ook een moeilijke letter hoor J!
En in benijd je niet :o
Ik was zelf een kind dat met 18 maanden met middagslaapjes stopte, maar mijn kind lijkt godzijdank de slaapgenen van haar vader te hebben :') Drie uur overdag en 12 -14 uur 's nachts :')
disclaimer
pi_165429556
Thanks voor het meedenken Twist en MB! Ik zal eens kijken bij Babydan.

De trappen hier hebben steeds een 'hekje' met spijlen aan de ene kant en de andere kant is muur. Die twee lopen alleen steeds niet gelijk en een evt. traphek dus scheef gemonteerd zou moeten worden. Ik zat nog eens te kijken en beneden zou het misschien nog wel moeten lukken. Dat loopt aardig gelijk. Boven en naar/vanaf zolder wordt lastig(er).
  maandag 19 september 2016 @ 16:26:22 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_165431096
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 14:58 schreef kazy het volgende:
Thanks voor het meedenken Twist en MB! Ik zal eens kijken bij Babydan.

De trappen hier hebben steeds een 'hekje' met spijlen aan de ene kant en de andere kant is muur. Die twee lopen alleen steeds niet gelijk en een evt. traphek dus scheef gemonteerd zou moeten worden. Ik zat nog eens te kijken en beneden zou het misschien nog wel moeten lukken. Dat loopt aardig gelijk. Boven en naar/vanaf zolder wordt lastig(er).
huh? Hoe moet ik dat zien? :D
disclaimer
pi_165432200
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 14:58 schreef kazy het volgende:
Thanks voor het meedenken Twist en MB! Ik zal eens kijken bij Babydan.

De trappen hier hebben steeds een 'hekje' met spijlen aan de ene kant en de andere kant is muur. Die twee lopen alleen steeds niet gelijk en een evt. traphek dus scheef gemonteerd zou moeten worden. Ik zat nog eens te kijken en beneden zou het misschien nog wel moeten lukken. Dat loopt aardig gelijk. Boven en naar/vanaf zolder wordt lastig(er).
Het klinkt ongeveer als hetzelfde wat wij onderaan de zoldertrap hebben. Bij ons gaan we het oplossen door een extra blokje aan de boom van de trap te schroeven, wat ervoor zorgt dat het traphek wel precies recht tussen de boom en de muur past.

Kan er later evt. wel een foto van maken als je wilt?
Het lijkt een beetje hierop:



Edit: het gaat dan vooral om dat latje aan de rechterkant. Alleen bij ons wordt het een kleiner blokje en is het ook wat meer in de kleur + stijl van de trap ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 19 september 2016 @ 17:52:23 #118
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165432822
Wij hebben ook zo'n constructie bijde zoldertrap incl opgeschroefd witgeverfd latje idd!

Mijn dreumes heeft ook besloten dat 2 slaapjes voor baby's zijn. Éen keer per dag vindt ie voldoende. Bijna kleuter daarentegen doet af em toe ook nog een (lange) middagslaap. Dan verdwijnt ie naar zijn kamer met de mededeling dat ie moe is en gaat slapen...

En verder: we hebben een bijna-loper! Losstaan lukt al aardig (vooral als ie t niet door heeft) en stappen aan 1 hand ook. T is nogal een buitenkind, dus ik heb maar vast een paar schoenen in maat 23 (grootpoot) aangeschaft voor als z'n eerste schoentjes te klein gaan worden. Voor ¤20 kon ik ze niet laten liggen bij de shoesme winkel toch O-) ?
pi_165434092
Oh, leuk zeg, lopers en bijna-lopers! Ik vind het leven wel een stuk drukker geworden sinds N. echt loopt (en nu ook rent terwijl ik er achteraan walvis :') ), maar ook echt veel leuker. Samen een stukje lopen, kind mee aan de hand in de winkel, samen voetballen. *;

Goede deal van de schoentjes toch mm? ^O^ Ze lopen niet vanzelf weg.

Bij onze trap kan geen enkel traphekje ivm de leuning. Wij hebben ze in de deuropeningen gemonteerd, wil prima. Vooral ook handig als ik vast de auto inpak en ik N. nog niet mee naar buiten wil hebben, zo blijft ze mooi in de woonkamer. :)

Middagslaapje: hier thuis nog tussen de 3 kwartier en 1,5 uur op een dag, bij de GO met gemak 2-2,5 uur. :') Ik hoop dat ze hier ook nog weer iets langer gaat slapen, straks hoogzwanger wel prettig denk ik..
  maandag 19 september 2016 @ 19:21:32 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_165434279
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 19:13 schreef Selvaria het volgende:
Oh, leuk zeg, lopers en bijna-lopers! Ik vind het leven wel een stuk drukker geworden sinds N. echt loopt (en nu ook rent terwijl ik er achteraan walvis :') ), maar ook echt veel leuker. Samen een stukje lopen, kind mee aan de hand in de winkel, samen voetballen. *;

Goede deal van de schoentjes toch mm? ^O^ Ze lopen niet vanzelf weg.

Bij onze trap kan geen enkel traphekje ivm de leuning. Wij hebben ze in de deuropeningen gemonteerd, wil prima. Vooral ook handig als ik vast de auto inpak en ik N. nog niet mee naar buiten wil hebben, zo blijft ze mooi in de woonkamer. :)

Middagslaapje: hier thuis nog tussen de 3 kwartier en 1,5 uur op een dag, bij de GO met gemak 2-2,5 uur. :') Ik hoop dat ze hier ook nog weer iets langer gaat slapen, straks hoogzwanger wel prettig denk ik..
Wij hadden dat ook, met die leuning, en hebben dat zo opgelost:



Verreweg het meeste butt ugly traphek ooit maar hey het werkt 8-)




(Living on the edge met onze ikea babymoordkuil accessoires :o)
disclaimer
pi_165434336
Dodelijk-traphek-boks. 8-)

Dat lukt hier ook niet, aangezien er vrij direct tegen de trap ook nog een verwarming zit, waardoor er ook echt te weinig ruimte is.
pi_165435962
Traphekboks met SQ en Selvaria. Had er graag nog eentje bijgekocht want ondanks heul lillek ook heul handig. Maar helaas...
pi_165436093
Ik wilde die ikeaflaphekjes ook aanschaffen, maar wachtte te lang :') nu worden ze niet meer verkocht en heb ik niks.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165437626
Ook bij ons zijn traphekjes amper te doen. Wij hebben een traphekje in de deuropening van de slaapkamer en beneden altijd de deur dicht. Met 1 kind (die tot nu toe goed trainbaar is) vind ik dat goed te doen.

J is ziek. Gisteren 39 koorts, vandaag geen verhoging maar wel spugen en diarree en net bij het op bed leggen wel net 38,1. Maar hartstikke vrolijk :?
pi_165438726
Gefeliciteerd nog voor alle nieuwe en ex-dreumessen!

Hier is het heel druk, hoop verjaardagen en zuks, druk op het werk, druk met studie, mrIMA ook druk met werk, dingen in huis. En nu lig ik op bed met een dreumes die moe was en verkouden, maar niet kon slapen. Tot ze ineens tegen me aan ging liggen, om een kusje vroeg ('mama, mmm' O+ ) en toen viel ze zo in slaap :)

Woonkamer/keuken =chaos, maar sois.. Morgen nieuw poging. (Oh nee, vergadering. Woensdag bij ouders en donderdag ook weg. Laat maar :') )
  maandag 19 september 2016 @ 22:00:44 #126
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165439315
Ima
Dat opruimen.. Zooooo herkenbaar. Gelukkig had ik vanmorgen een half uurtje speling, omdat ro bleef slapen. Kon ik snel de keuken opruimen en stofzuigen.

Hupje,
Wat vervelend zeg voor j. Beterschap! Hopelijk zakt de koorts snel.

Traphekjes
Wij hebben er 2 die oprollen. Wat een rot dingen zijn dat :(
Man vond het handig want er zou dan niets zwiepen, maar die dingen rollen dus:
- Langzaam of niet op wanneer je haast hebt,
- terwijl je met je wasmand wilt lopen of iets anders zwaars in je handen tilt absoluut niet open.
- of dat half open / maar half dicht gaan :(
- pleuresherrie wanneer je hem open krijgt (incl gebroken nagel) (rakkatakkatakkatak)

Dus in het nieuwe huis komt er gewoon een zwaaihekje.
M'n man zei net wel heel terecht; in het nieuwe huis komt wel heel veel nieuw. Iets in mij denkt dat een ander huis betekent een ander leven.. Zo'n leven als op tv. Opgeruimd huis en geest? Altijd gezellige vrienden en leuke familie over de vloer met heerlijk vers gekookt eten. Dat werkt dus niet zo? :')

Ro begon haar dag vandaag springend op ons grote bed. Spring, spring en in een split second zie ik haar met haar tandjes op de rand van het bed vallen en daarna saltogewijs naar beneden vallen. Faceplant.
Ik dacht dat ze al haar tandjes kwijt zou zijn, veel bloed en dat soort meer, maar we hebben weer geluk gehad. Het bleef bij even goed huilen en toen poes in beeld kwam was het weer over.
Echt.. Wat kan een moederhart veel hebben joh.
pi_165440548
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 20:29 schreef Malteser het volgende:
Traphekboks met SQ en Selvaria. Had er graag nog eentje bijgekocht want ondanks heul lillek ook heul handig. Maar helaas...
Living-on-the-edge-boks!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 20 september 2016 @ 02:03:40 #128
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165443955
Toch wel handig om in een gelijkvloers appartement te wonen! Op vakantie hadden we een super onhandig appartement met traphekje, wat er net zo goed niet had kunnen staan.


Slechts 1 keer naar beneden gelazerd, gelukkig niet met z'n hoofd op de stenen. :X
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 20 september 2016 @ 07:20:43 #129
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165444346
Gefeliciteerd en welkom Jagar! *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 20 september 2016 @ 07:38:11 #130
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165444415
Mariposas, idd een erg nuttig traphekje 😂.

Jägar, gefeliciteerd met T *O* en welkom.
pi_165444535
Zouden ze daar nou echt niet in de gaten hebben dat dat hekje weinig zin heeft, Mariposas?

Mijn dreumes van bijna 1,5 vertelt mij net doodleuk tijdens het afvegen van zijn handen dat zijn "duim" nog moet, inclusief goede vinger :o
pi_165444606
Whaha Mari jeetje wat een knullige opstelling daar!

Toch handig om te lezen hoe jullie het traphekjesprobleem hebben opgelost. Als ik het niet vergeet, zal ik vanmiddag even wat foto's maken. Ik gok dat we hier ook met blokjes ofzo moeten werken (en ik vrees dat de mister daar geen zin in heeft, want strakke witte muren in een nieuwbouwhuis. Anderzijds hou ik mijn kind ook wel graag heel.. :+ )

Hupje wat goed dat hij dat al kan aangeven!
  dinsdag 20 september 2016 @ 08:40:25 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_165444765
Is dat traphek echt zo volslagen idioot ja? Ik zal het wel missen. Of staan er geen hekjes aan weerszijden? (Lijkt namelijk wel zo)
disclaimer
pi_165445105
Ha, bedankt voor het welkom! We horen nu echt hier, en we hebben ook een kleine dreumes die het liefst z'n kinderwagen kilometers duwt, alle meubels door de kamer verplaatst, luid en duidelijk laat weten wat hij wil en sinds gister z'n ogen dichtknijpt als hij lacht... O+

traphekjes weten we niets van, want we wonen op een flatje...

1 jaar T:
pi_165445106
Hekjes waar een baby zo onderdoor tijgert ja. :D Verder lijkt het als je van boven komt nog wel redelijk oké, maar als hij die twee treden van beneden opklimt en dan achterover op zijn hoofd valt. :X

Welkom alvast Jagär met je jarige T.! *O*

N. slaapt sinds eergisteren weer in haar winterslaapzak en slaapt (daardoor?) ineens weer door. Kind is gewoon echt een mega koukleum :') , maar fijn dat we de oplossing weer lijken te hebben gevonden. *O*

Knap he Hupje! Ik vind de ontwikkeling zo belachelijk snel gaan nu. N. 'vertelt' ook al van alles en gaat bijvoorbeeld ook zelf een doekje pakken als ze haar beker weer eens om heeft gegooid. _O- Verder kwam ze me vanochtend uit zichzelf een kusje geven toen ik naar mijn werk ging. O+ O+ O+
  dinsdag 20 september 2016 @ 09:27:12 #136
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165445263
Nee, het hekje is zodat hij niet naar boven kan, dat kon inderdaad niet. Hij kon nergens onderdoor. Maar hij kon wel die twee treden op en stond regelmatig aan dat hekje te raggen. Dat vond ik er eng aan, dat hij van die twee treden naar achter kon vallen. Wat dus ook gebeurde. Laminaat ok, maar dit was allemaal steen.

Jägar, gefeliciteerd met je dreumes!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165445280
Niet na hoeven denken over traphekjes is denk ik één van de weinige voordelen van het wonen in een appartement. :P

Welkom Jagär en T.! Gefeliciteerd. *O* Wat een leuk overzicht,T. is zo'n dotje. :D

N. die helpt in het huishouden! _O_ Die update wil ik hier ook wel, Ketel smijt alles nog rücksichtlos op de grond.
  dinsdag 20 september 2016 @ 09:39:13 #138
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165445413
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 09:28 schreef lunapuella het volgende:
Niet na hoeven denken over traphekjes is denk ik één van de weinige voordelen van het wonen in een appartement. :P

Welkom Jagär en T.! Gefeliciteerd. *O* Wat een leuk overzicht,T. is zo'n dotje. :D

N. die helpt in het huishouden! _O_ Die update wil ik hier ook wel, Ketel smijt alles nog rücksichtlos op de grond.
Ja, en dan ' uh oh' roepen, als ze zelf dr eten op de grond heeft gegooid...

Wij hebben de oh zo veilige Patrull hekjes. Vereiste wel wat gaatjes in de 120 jaar oude houten balustrade... Nouja, kind gaat voor!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 20 september 2016 @ 09:45:23 #139
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_165445490
Gefeliciteerd Jagar! Wat een leuk overzicht! O+

Wat fijn dat N. weer doorslaapt Selvaria! Wij hebben juist echt een kacheltje in huis, gisteren toch maar weer een dunne slaapzak aangedaan, daarvoor sliep hij gewoon in romper.

Haha, Saskia, hier ook sinds deze week horen we voortdurend 'oh oh' als ie iets laat vallen (meestal expres) :D

Sowieso, het gaat zo snel de laatste tijd! Lopen achter de loopwagen gaat al een stuk soepeler dan een week geleden. Ik vraag me af of hij leert lopen als we op vakantie zijn (over 2 weken *O*), mijn nichtje en achternichtje leerden allebei lopen op vakantie :)

Hij kan ook ineens blokken stapelen, het record tot nu toe 5 blokken :P

En mama en papa horen we nu ook steeds vaker en volgens mij ook bewuster O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_165445508
Welkom Jagar! En je foto's O+
En schoonmakende ukkies O+ Zo tof als ze dat gaan zien en doen! Lucas helpt nu vaak met vegen en stofzuigen, niet altijd ook daadwerkelijk behulpzaam, maar wel lief ;)

Wij gaan na het deels succesvolle weekend Vlieland morgen alweer weg, Terschelling deze keer! En met mijn ouders en in een iets uitgebreider huisje, dus ik zie dit meer zitten 8-)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165446702
dat klinkt lekker, JM!

En MB, blokken stapelen, zo tof. Loopwagen lopen is hier ook de hit. En kinderwagen duwen, etc. etc. Ik denk al tijden dat het niet lang meer duurt voordat hij los loopt, maar hij maakt nog weinig aanstalten.

Wij zijn in het proces van wennen op het kdv, wat ze hier grondig aanpakken. Eerst 20 minuten apart, en we zijn nu bij 2 uur apart aangekomen. Helaas ging het vandaag niet zo goed, T is verkouden en had slecht geslapen, en na een uur werd ik al gebeld of ik hem kwam ophalen. Ik kon hem van buiten het kdv horen huilen... ;(
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:11:05 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_165446759
Ja nee, op die manier heeft het hekje weinig zin. Maar ze hebben iig geprobeerd om het te kidproofen, dat kun je van de meeste vakantiehuisjes niet zeggen :D

(wij reserveerden een kinderbed voor 40 euro bijbetaling. Wat krijg je? Zo'n paraplu campingbed van 39 euro bij babydump zonder extra matras er in dus je kind ligt gewoon op een houten plank :') Naja, dikke stapel dekens als "matras" dan maar :'))

Jagar, welkom en gefeliciteerd O+ ! Hoezo zijn al jullie babies alweer 1 :o :'(
(dat houdt ook in dat die van mij ook echt bijna geen 1 meer is :'( )
disclaimer
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:23:53 #143
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165446957
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ja nee, op die manier heeft het hekje weinig zin. Maar ze hebben iig geprobeerd om het te kidproofen, dat kun je van de meeste vakantiehuisjes niet zeggen :D

(wij reserveerden een kinderbed voor 40 euro bijbetaling. Wat krijg je? Zo'n paraplu campingbed van 39 euro bij babydump zonder extra matras er in dus je kind ligt gewoon op een houten plank :') Naja, dikke stapel dekens als "matras" dan maar :'))
Ja daar was ik dus ook bang voor. Dus heb ik zo'n los prenatal matrasje van huis meegenomen in m'n koffer. :D ik had verder niet zoveel spullen mee, dus het paste én ik bleef onder de 15 kg.
Was hier wel prima geregeld, zat wel matrasje bij, ook klamboe en lakentjes en dekens en een kussentje.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165449320
Hoiiii, daar ben ik alvast weer even! Wij zijn toe aan een autostoeltje groep 1 en ik dacht: daar weten jullie hier denk ik meer van dan in 't babytopic. Ik wil graag dat 't stoeltje zowel rechtop als onderuit kan. Hebben jullie misschien tips? :) :*
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:23:42 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_165449345
Onderuit? Je bedoelt een slaapstand? Die hebben bijna alle stoelen wel maar daar moet je je niet te veel bij voorstellen ;)
Er is trouwens een topic voor, ik zal m even opzoeken!
disclaimer
pi_165449368
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:23 schreef Stormqueen het volgende:
Onderuit? Je bedoelt een slaapstand? Die hebben bijna alle stoelen wel maar daar moet je je niet te veel bij voorstellen ;)
Er is trouwens een topic voor, ik zal m even opzoeken!
Ja onderuit! Oh, dat is niks dus? Het leek me comfortabeler dan rechtop tijdens 't slapen. Thanks :*
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:27:08 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_165449404
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:25 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ja onderuit! Oh, dat is niks dus? Het leek me comfortabeler dan rechtop tijdens 't slapen. Thanks :*
OUD / Autostoeltjes 6

Die slaapstand zet de stoel inderdaad in een iets schuinere hoek :Y
In de praktijk gebruik ik m echter nooit want ze valt altijd tijdens het rijden in slaap en dan kun je niet even die stoel anders zetten :')
disclaimer
pi_165449432
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:25 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ja onderuit! Oh, dat is niks dus? Het leek me comfortabeler dan rechtop tijdens 't slapen. Thanks :*
Comfortabeler bij slapen misschien wel, het is alleen niet plat-plat zeg maar.
pi_165449458
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

OUD / Autostoeltjes 6

Die slaapstand zet de stoel inderdaad in een iets schuinere hoek :Y
In de praktijk gebruik ik m echter nooit want ze valt altijd tijdens het rijden in slaap en dan kun je niet even die stoel anders zetten :')
Oh dat lukt hier dan weer wel :D kleine auto ftw!
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:31:50 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_165449491
ik zou vooral kijken naar een stoel met een fijne hoofd/neksteun. Dat hebben Hertz huurstoeltjes helaas niet :')

disclaimer
pi_165449553
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik denk al tijden dat het niet lang meer duurt voordat hij los loopt, maar hij maakt nog weinig aanstalten.

Dit hier ook! Hij loopt al zelf langs vanaf 6mnd, dus had een snelle losloper verwacht!! Maar hij wordt haske boos als ik m aan 1 hand laat lopen om los te wennen :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165449691
Oja autostoeltjes.. die moesten wij ook nog *vult lijstje aan*

Welkom Jagar en T! Jammer dat het wennen niet zo lekker ging, maar wel fijn dat ze het rustig aan doen. Heb je alweer zin om te gaan werken?

Hier trouwens nog een foto van ons trapgat boven met het hekje en de muur. (Even in spoiler want zit mobiel. Geen idee hoe groot de foto anders wordt..)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige wat deze kluskluns kan verzinnen is dat er een latje tegen een van die spijlen aan gemonteerd wordt, zodat er een traphek bevestigd kan worden. Ik vrees alleen dat het dan niet heel fraai wordt. (Aan de andere kant is onze trap na 2 jaar ook nog steeds niet gedaan, dus ach :@ :') )
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:45:26 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_165449724
"Mooi" is inderdaad een argument dat steeds minder waarde krijgt in dit soort kwesties _O-
disclaimer
pi_165450132
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:21 schreef Bloesem. het volgende:
Hoiiii, daar ben ik alvast weer even! Wij zijn toe aan een autostoeltje groep 1 en ik dacht: daar weten jullie hier denk ik meer van dan in 't babytopic. Ik wil graag dat 't stoeltje zowel rechtop als onderuit kan. Hebben jullie misschien tips? :) :*
Wij hebben een reboarder, eentje die dus achteruit gaat. We hebben de finkid minikidd, en zijn daar erg tevreden over. Kan trouwens niet in slaapstand...
pi_165450174
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:43 schreef kazy het volgende:
Oja autostoeltjes.. die moesten wij ook nog *vult lijstje aan*

Welkom Jagar en T! Jammer dat het wennen niet zo lekker ging, maar wel fijn dat ze het rustig aan doen. Heb je alweer zin om te gaan werken?

Hier trouwens nog een foto van ons trapgat boven met het hekje en de muur. (Even in spoiler want zit mobiel. Geen idee hoe groot de foto anders wordt..)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige wat deze kluskluns kan verzinnen is dat er een latje tegen een van die spijlen aan gemonteerd wordt, zodat er een traphek bevestigd kan worden. Ik vrees alleen dat het dan niet heel fraai wordt. (Aan de andere kant is onze trap na 2 jaar ook nog steeds niet gedaan, dus ach :@ :') )
Nee, helemaal geen zin om te werken. Ik denk dat ik wel huisvrouw zou kunnen zijn. Niet echt, maar nu lijkt het me wel lekker. Ik denk ook dat ik ga beginnen met een week vakantie, want het lijkt me wel goed voor mezelf om nog even tijd voor mezelf te hebben. Het afgelopen jaar ben ik niet langer dan 6 uur bij T vandaan geweest, en misschien is dat wel goed voordat ik ga werken...
pi_165450332
Onze autostoel heeft 7 standen, maar ook in de meest liggende stand is het lang niet zo liggend als in de MC. Maar het verschil tussen actief naar buiten kijken en wat relaxter zitten vind ik wel prettig.
pi_165451916
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:43 schreef kazy het volgende:
Oja autostoeltjes.. die moesten wij ook nog *vult lijstje aan*

Welkom Jagar en T! Jammer dat het wennen niet zo lekker ging, maar wel fijn dat ze het rustig aan doen. Heb je alweer zin om te gaan werken?

Hier trouwens nog een foto van ons trapgat boven met het hekje en de muur. (Even in spoiler want zit mobiel. Geen idee hoe groot de foto anders wordt..)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige wat deze kluskluns kan verzinnen is dat er een latje tegen een van die spijlen aan gemonteerd wordt, zodat er een traphek bevestigd kan worden. Ik vrees alleen dat het dan niet heel fraai wordt. (Aan de andere kant is onze trap na 2 jaar ook nog steeds niet gedaan, dus ach :@ :') )
Mwah, als je op de hoek van die ronde spijlen een balkje plaats en die wit lakt, dan valt het toch wel mee?
  dinsdag 20 september 2016 @ 15:39:49 #158
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165452053
Nu al een groep1 stoeltje Bloesem? Mijn biggie zit nog in de Maxi Cosi!

Stormqueen, afgezien van die geknakte nek ziet dat stoeltje er nog best goed uit. Die van ons had echt bijna geen zijsteun. Wij hadden een merkloos stoeltje. Positief: de bekleding wordt steeds gewassen na inleveren auto. Negatief: de bekleding was nog vochtig en zit er ook niet echt goed omheen. Stoeltje werd achterin gekwakt wegens drukte, geen idee hoe je het moest vastmaken want de instructies waren weggewassen. Heb dus waarschijnlijk de hele vakantie levensgevaarlijk rondgereden. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165454000
Bloesem, Twix zit voorlopig ook nog in zijn MaxiCosi Pebble maar heeft een iets ander formaat dan jullie mooie dame.

Wij hebben na een uitgebreide passessie bij de babyzaak gekozen voor de Maxi Cosi Axiss als groep 1 stoel. Daar zat Twix heel netjes in, evenals in de Römer King II ATS stoel. We kozen voor de Axiss vanwege het draaien.

Overigens bestelden we de stoelen online en niet in de babyzaak waar we gepast hadden. Scheelde ¤90,- per stoel en we wilden er 2 dus ¤180,-. En dat allemaal omdat we nu een kleur uit 2015 hebben. The horror!

Maar mijn advies, ga eens passen met je dame. En bedenk voor jezelf goed welke eisen je hebt (slaapstand, voor- en/of achterwaarts, draaibaar, enz), dan valt er al een en ander af.
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:27:14 #160
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165454046
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dit hier ook! Hij loopt al zelf langs vanaf 6mnd, dus had een snelle losloper verwacht!! Maar hij wordt haske boos als ik m aan 1 hand laat lopen om los te wennen :')
Hier ook niet hoor; ze loopt al 4 maanden langs de kanten, maar durft alleen te lopen als ik 2 handen vasthou. Los staan ook nog helemaal niet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:29:22 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_165454097
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:39 schreef Mariposas het volgende:
Nu al een groep1 stoeltje Bloesem? Mijn biggie zit nog in de Maxi Cosi!

Stormqueen, afgezien van die geknakte nek ziet dat stoeltje er nog best goed uit. Die van ons had echt bijna geen zijsteun. Wij hadden een merkloos stoeltje. Positief: de bekleding wordt steeds gewassen na inleveren auto. Negatief: de bekleding was nog vochtig en zit er ook niet echt goed omheen. Stoeltje werd achterin gekwakt wegens drukte, geen idee hoe je het moest vastmaken want de instructies waren weggewassen. Heb dus waarschijnlijk de hele vakantie levensgevaarlijk rondgereden. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat ziet er inderdaad niet helemaal crashtestproof uit :')

Wat een vent al trouwens O+

Wij hadden ook geen instructie maar ik heb vroeger bij baby dump gewerkt dus ik kan bijna alles wel inklappen of vastmaken. Maar dat mogen ze best wat beter regelen ja.
disclaimer
pi_165454345
Wij kregen bij onze huurauto alleen een zitverhoger. :'). Terwijl we nog zo duidelijk leeftijd, lengte en gewicht door hadden gegeven. De auto werd bij het hotel afgeleverd, dus dat kostte ook nog weer een uur extra voor het goede stoeltje er was.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165454428
En Jagar, gefeliciteerd met T! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165456484
Wie had er nog meer tandenpoetsdrama's? Wij hebben via de Lidl webshop een cheap elektrische kindertandenborstel besteld en dat blijkt best goed te werken! Voor die 7 euro misschien waard om te testen?

https://www.lidl-shop.nl/(...)enborstel/p100192249
pi_165456871
Jagar, gefeliciteerd met T! *G*
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:50:32 #166
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165457131
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:29 schreef Missladybug het volgende:
Wie had er nog meer tandenpoetsdrama's? Wij hebben via de Lidl webshop een cheap elektrische kindertandenborstel besteld en dat blijkt best goed te werken! Voor die 7 euro misschien waard om te testen?

https://www.lidl-shop.nl/(...)enborstel/p100192249
Action heeft voor 1,49 een testborstel in de vorm van een eend varken en nog iets. Nog goedkoper om te testen
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165457628
Ah, dat zijn nog eens tips! 8-)
Al moet ik zeggen dat het sinds een paar dagen een stuk beter gaat... :X * twist02 klopt even heel hard af
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165457756
Ik moet zo lachen om N. bij het tandenpoetsen de laatste tijd. :D We poetsen altijd op schoot op de bank en sinds een paar dagen gaat ze heel overdreven oogjes wrijven als ze de tandenborstel ziet en ons extra veel knuffels geven (inclusief overdreven hmmmmm-geluiden) in de hoop dat wij het tandenpoetsen dan ineens vergeten. :') Klein slimpie. O+

Ze lacht en huilt ook op commando nu, als we zeggen dat ze moet lachen verschijnt er echt zo'n heksachtige grijns en als we zeggen dat ze moet huilen snikte ze zo nep "uhuhuuuh". _O-
pi_165458128
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ja nee, op die manier heeft het hekje weinig zin. Maar ze hebben iig geprobeerd om het te kidproofen, dat kun je van de meeste vakantiehuisjes niet zeggen :D

(wij reserveerden een kinderbed voor 40 euro bijbetaling. Wat krijg je? Zo'n paraplu campingbed van 39 euro bij babydump zonder extra matras er in dus je kind ligt gewoon op een houten plank :') Naja, dikke stapel dekens als "matras" dan maar :'))

Jagar, welkom en gefeliciteerd O+ ! Hoezo zijn al jullie babies alweer 1 :o :'(
(dat houdt ook in dat die van mij ook echt bijna geen 1 meer is :'( )
Oh gedeelde vakantie-ergernis lees ik :( echt he. Laat een baby dan niet gratis of tegen reserveringskosten meegaan maar voor iets meer en regel dan ook iets substantieels. Altijd weer een vraag wat je krijgt. Zo erg dat wij uit recalcitrantie (? is dat een woord?) eens het complete campingbedje plus matrasje mee hebben genomen in het vliegtuig omdat 10 kg bagage bijboeken stukken goedkoper was dan dat stomme bedje voor 2,5 week huren (a 3 keer 40 euro per week). Paste samen perfect m'n oude rugzak flightbag O+. Met de auto neem ik sowieso ons eigen bedje altijd al mee, ongeacht of er iets is.
En dan zeg ik nog niks over die autostoelen ;(
/rant :D
pi_165458246
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:27 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hier ook niet hoor; ze loopt al 4 maanden langs de kanten, maar durft alleen te lopen als ik 2 handen vasthou. Los staan ook nog helemaal niet.
T loopt ook aan 1 hand.

Maar los staan doet hij bijna ook niet. Hij kan het heel goed, maar zoekt altijd de zekerheid op. Als ik hem dan los laat gaat hij ook heel beheerst door z'n hurken om te gaan zitten, zo grappig om te zien.
pi_165458260
Oh en tevens hoi! Ik heb ook al eventjes een dreumes :o *O* O+
Jeminee wat vloog dat jaar O+
pi_165458280
tandenpoetsen gaat hier de laatste tijd erg goed. De duutser heeft er een spelletje van gemaakt, inclusief motor van de tandenborstel die broem broem aangaat, en dat heeft echt geholpen, tot giechelen om het tandenborstelen aan toe..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 20 september 2016 @ 20:44:37 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165458414
ah, 't gaat over loslopen zie ik.
* DJMO even trots komt showen:

met 18 maanden liep hij een enkele pas, twee weken later ^^
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 20 september 2016 @ 20:45:52 #174
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165458456
Hier ook de zoemende tandenborstel van de action. Echt helpen doet het niet.
Elektrisch poetsen mag pas vanaf 3 jaar staat er op de verpakking. Richtlijn of echt wel slim om je aan te houden?

Autostoeltje..
Wij hebben de maxicosi tobi. Denk ik.
Ro gaat al lachen als ik haar er in zet en kroelt zichzelf dan lekker in de stoel. Weet niet hoe ik dat anders moet omschrijven, maar ze vind het in ieder geval heerlijk om erin te zitten (en te slapen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165458519
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:43 schreef kazy het volgende:
Oja autostoeltjes.. die moesten wij ook nog *vult lijstje aan*

Welkom Jagar en T! Jammer dat het wennen niet zo lekker ging, maar wel fijn dat ze het rustig aan doen. Heb je alweer zin om te gaan werken?

Hier trouwens nog een foto van ons trapgat boven met het hekje en de muur. (Even in spoiler want zit mobiel. Geen idee hoe groot de foto anders wordt..)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige wat deze kluskluns kan verzinnen is dat er een latje tegen een van die spijlen aan gemonteerd wordt, zodat er een traphek bevestigd kan worden. Ik vrees alleen dat het dan niet heel fraai wordt. (Aan de andere kant is onze trap na 2 jaar ook nog steeds niet gedaan, dus ach :@ :') )
Ik denk dat een babydan traphek wel moet passen. 1 a 2x 20cm element en 1x deurtje.
pi_165459141
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Mwah, als je op de hoek van die ronde spijlen een balkje plaats en die wit lakt, dan valt het toch wel mee?
Da's waar!

De mister kwam zowaar vanavond met hetzelfde idee om een latje te plaatsen als er geen alternatief is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 20:47 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Ik denk dat een babydan traphek wel moet passen. 1 a 2x 20cm element en 1x deurtje.
Ah nog een keer de tip voor Babydan. Toch ook maar eens daarvoor kijken ^O^
pi_165459325
Ik heb goede ervaringen met de Römer stoeltjes.

Ik val weer binnen met een vraag voor de oudere dreumessen. Gooien met eten is al tijden hier het geval. Brood voeren we meestal maar, anders is het meestal ook spelen met het eten. Maar avondeten wordt vaak gegooid, bestek ook, beker met klein laagje water ook. We worden er helemaal gek van. Onze boze reactie zorgt voor lachen bij R... :( Nu onze reactie is bestek afpakken en dan maar voeren of met de handjes eten, maar dan gaat hij meestal gooien. Daarna pakken we het eten af.
Een idee wat man niet aanspreekt maar ik wel wil overwegen is, bij gooien is het eten afpakken en dan maar wachten tot wij klaar zijn met eten. (uit de stoel is ook weer belonen want dan kan hij spelen en dat is wat hij wil). Ik wil bijna het CB nog vragen om tips maar eerst jullie maar even ;)

Het opvoeden is echt vol op gang en ik merk dat ik echt nog moeite heb met een juiste lijn van hoe we er mee om moeten gaan. :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 20 september 2016 @ 21:36:38 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165459980
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:13 schreef Hilmo het volgende:
Ik heb goede ervaringen met de Römer stoeltjes.

Ik val weer binnen met een vraag voor de oudere dreumessen. Gooien met eten is al tijden hier het geval. Brood voeren we meestal maar, anders is het meestal ook spelen met het eten. Maar avondeten wordt vaak gegooid, bestek ook, beker met klein laagje water ook. We worden er helemaal gek van. Onze boze reactie zorgt voor lachen bij R... :( Nu onze reactie is bestek afpakken en dan maar voeren of met de handjes eten, maar dan gaat hij meestal gooien. Daarna pakken we het eten af.
Een idee wat man niet aanspreekt maar ik wel wil overwegen is, bij gooien is het eten afpakken en dan maar wachten tot wij klaar zijn met eten. (uit de stoel is ook weer belonen want dan kan hij spelen en dat is wat hij wil). Ik wil bijna het CB nog vragen om tips maar eerst jullie maar even ;)

Het opvoeden is echt vol op gang en ik merk dat ik echt nog moeite heb met een juiste lijn van hoe we er mee om moeten gaan. :@
boos worden heeft totaal geen zin, als hij daar om lacht. gewoon geen eens beginnen met bestek, maar van meet af aan voeren, zodat hij niet eens de kans krijgt om met zijn bestek te gaan gooien. Pick your battles..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_165460100
Onze R (J) is niet zo'n gooierd, maar weigert wel alles als ze iets in beeld heeft wat nog lekkerder is. Heeft ze stroop op brood, maar ook een pak hagelslag gezien, dan eet ze liever niet. 's avonds eet ze ook eerst vlees, dan aardappelen / alles wat sliertvormig is en daarna wil ze als onze borden ook leeg zijn nog wel eens een stukje groente in de mond steken en snel weer uitspugen. Eettips zijn dus welkom!
  dinsdag 20 september 2016 @ 21:41:24 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_165460130
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:40 schreef ingee het volgende:
Onze R (J) is niet zo'n gooierd, maar weigert wel alles als ze iets in beeld heeft wat nog lekkerder is. Heeft ze stroop op brood, maar ook een pak hagelslag gezien, dan eet ze liever niet. 's avonds eet ze ook eerst vlees, dan aardappelen / alles wat sliertvormig is en daarna wil ze als onze borden ook leeg zijn nog wel eens een stukje groente in de mond steken en snel weer uitspugen. Eettips zijn dus welkom!
Hopen dat het over gaat. Hier precies hetzelfde gedrag :')
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 20 september 2016 @ 21:41:31 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165460135
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:40 schreef ingee het volgende:
Onze R (J) is niet zo'n gooierd, maar weigert wel alles als ze iets in beeld heeft wat nog lekkerder is. Heeft ze stroop op brood, maar ook een pak hagelslag gezien, dan eet ze liever niet. 's avonds eet ze ook eerst vlees, dan aardappelen / alles wat sliertvormig is en daarna wil ze als onze borden ook leeg zijn nog wel eens een stukje groente in de mond steken en snel weer uitspugen. Eettips zijn dus welkom!
Brood uit zicht in de keuken klaarmaken en voor het blok zetten.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 20 september 2016 @ 21:44:54 #182
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165460246
O. Krijgt klein stukje vlees en de rest van haar avondeten op haar eigen bord. Als ze meer vlees wil, moet ze eerst een hapje groente eten. Werkt tot nu toe goed.
pi_165460638
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:40 schreef ingee het volgende:
Onze R (J) is niet zo'n gooierd, maar weigert wel alles als ze iets in beeld heeft wat nog lekkerder is. Heeft ze stroop op brood, maar ook een pak hagelslag gezien, dan eet ze liever niet. 's avonds eet ze ook eerst vlees, dan aardappelen / alles wat sliertvormig is en daarna wil ze als onze borden ook leeg zijn nog wel eens een stukje groente in de mond steken en snel weer uitspugen. Eettips zijn dus welkom!
Oh, boks. :D Hier nu sinds een week of zo hetzelfde gedrag. Ik maak me er maar niet te druk om en verwacht dat het vroeger of later wel goedkomt.

Ik bak voor de lunch wel eens een omelet voor haar met daarin heel erg fijngesneden groente, dan krijgt ze voor mijn gemoedsrust toch nog wat groente binnen. Verder is ze een tomatenmonster en zet ik al een bordje met snoeptomaatjes en komkommer oid voor haar neer als ik nog aan het koken ben.
pi_165460811
Wij hanteren nu de tactiek 'wat er op je bord ligt mag je opeten'. Al het vlees als eerste op? Dan begin maar aan wat anders want er komt niet meer vlees. Met brood mag hij kiezen uit 2 soorten beleg. En de keuze komt erop. We smeren per halve snee, dus na een halve snee kan hij eventueel iets anders kiezen.

Maar vandaag leeft hij op lucht :')
  dinsdag 20 september 2016 @ 23:09:29 #185
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165462763
Mijn ro krijgt eigenlijk nooit iets te kiezen. Ze krijgt gewoon wat ik voor haar maak en daar moet ze het mee doen. Als ik erover nagedacht heb maak ik 2x hetzelfde, want als ik iets anders eet dan moet ze dat natuurlijk hebben. Ruilen tussen onze bordjes vind ik dan nog niet zo'n probleem, maar ik ga niet iets anders maken. Of maar keuzes aan blijven bieden.
Qua avondeten heeft ze gewoon pech als ze te weinig eet. Dan maar hopen dat ze haar yoghurt of iets dergelijks wel eet.

Vandaag is de eerste keer in weeeeeeeken dat ze zonder mij in slaap gevallen is. *O*

Beetje jammer dat mijn man er nu naast ligt en zelf in slaap gevallen is. Had mijn avond toch anders voorgesteld. Wel veel aan mijn werk kunnen doen. Zelfs een nieuwe opdracht bedacht en uitgeschreven voor mijn 3e klassers! ^O^
pi_165463038
Gefeliciteerd nog Jagar, Mineola en Malteser *O* Hoe vond T zijn kado Jagar?

Hier worden mrt name de korstjes niet meer gewaardeerd. Als hij stukjes van de binnenkant van brood ziet liggen gaan die overboord. Dus hij krijgt eerst zijn korstjesstukjes, en daarna komt de rest van het brood pas uit de keuken.

Qua babybedjes op vakantie: koop een deryan tentje! Heb je overal een prima bedje en past prima in een koffer met nog veel ander spul erbij. Wij hebben wel in elk hotel waar het gratis was een bedje erbij genomen voor het gemak, maar dat tentje was echt een uitkomst! Ligt ook samen met de buggy standaard in de auto.

O was vandaag voor het eerst in maanden weer een dag bij schoonmoeder. Daar wilde hij overdag niet slapen "hij zat maar met de beer te spelen en toen ik erbij ging zitten lag hij te lachen en armen door de spijlen te steken en toen heb ik hem er maar uitgehaald". Dus, dan zou ik ook niet gaan slapen idd :') en dus lag hij in de auto naar huis te slapen en weigerde zelfs wakker te worden toen ik hem uit z'n stoel haalde... Pas toen hij m'n man hoorde werd hij opeens klaarwakker :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_165463467
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:18 schreef FlyingFish het volgende:
Qua babybedjes op vakantie: koop een deryan tentje! Heb je overal een prima bedje en past prima in een koffer met nog veel ander spul erbij. Wij hebben wel in elk hotel waar het gratis was een bedje erbij genomen voor het gemak, maar dat tentje was echt een uitkomst! Ligt ook samen met de buggy standaard in de auto.
Dit!! Wat een fijn ding. Heel compact en handig en snel en zulks.
pi_165465280
Qua avondeten werken wij ook vaak met meerdere bordjes/porties. Prima dat ze eerst al het vlees op eet, maar eerst moet de rest van het bordje leeg voordat de volgende portie komt. Werkt best aardig tot nu toe.

Je moet wel je woorden zorgvuldig kiezen, want toen man laatst letterlijk zei "Eerst moet dit bordje leeg" gooide ze de inhoud ervan op de grond en gaf het lege bordje met een triomfantelijk hoofd aan man *)
:')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165465289
Oh FF zoiets zou mijn schoonmoeder ook gerust doen of zeggen ja }:|
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165465502
Gefeliciteerd nog Malteser, Jager en Mineola!

Vanaf wanneer kun je naar een nummer 1 autostoel? Wolk past nog prima in deze maar ze vindt het nog steeds absoluut niet leuk.

Ik smeer brood in de keuken want als ze iets lekkers ziet wil ze dat eten. Eerst krijgt ze een halve boterham met hartige en daarna een halve boterham met iets zoets. Sinds de provocatie met koemelk eet ze heel slecht dus er gaan momenteel misschien twee stukjes brood in. Korstjes krijgt ze terwijl ik de rest van het brood smeer.
  woensdag 21 september 2016 @ 08:17:58 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_165465591
Het mag officieel vanaf 9 kilo ludann. Belangrijk is dat ze goed past. Hoofd tussen de kopsteun. Wij zijn met 14 maanden overgestapt.
disclaimer
  woensdag 21 september 2016 @ 08:21:55 #192
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165465615
Vanaf 9 kg / 9 maanden, advies is wel om zo lang mogelijk groep 0 stoel te gebruiken vanwege liggende houding en dat er nog maar weinig groep 1 stoeltjes zijn die in tegenovergestelde rijrichting kunnen.

Wij gaan voor de Maxi Cosi 2way Pearl omdat die in omgekeerde rijrichting kan en we die dure base dan tenminste weer kunnen gebruiken.
Ik wacht even op de Mama Mazzrl dagen om te zien of er weer korting komt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165465754
9 kilo, dat duurt nog minstens een paar maanden denk ik. Jammer. Met haar 72 centimeter denk ik dat ze dan ook nog niet lang genoeg is als ik dat zo hoor.

Man heeft er wel al eentje op het oog die past op deze base en die je kan draaien om haar erin te zetten. En hij kan achterwaarts. Alleen wel 500 euro. Best een sloot geld. :%
pi_165465824
Deryan is heel fijn idd! We hebben alleen de babyversie dus die begint wat krapjes te worden, meneer gaat zitten of staan als hij wakker is en dat kan dan niet lekker -> huilen. En die rits maakt zo'n herrie om dicht te doen. Heb je net een slapend kind }:|

Eten gaat hier goed, onder het motto hoe meer hoe beter :+ vooral fruit en rauwkost als paprika en komkommer is favoriet, dat gaat met handenvol tegelijk naar binnen. Mijn eigen eten is niet veilig. Gister mocht ik nog mijn (hele! :o) appel inleveren en die werd met genoegen opgeknabbeld. Echt leuk om te zien, ken ik helemaal niet zo van de oudste.

Autostoel: hij zit nog naar volle tevredenheid in de mc dus ik laat hem daar nog lekker in zitten, maar daarna gaat hij in de Romer huppelepupfix van grote broer. Met zo'n poot op de grond.
pi_165465985
Wij zijn sinds N. 13 maanden is over op de grotere stoel, ze was toen 9,? kilo. N. vindt het zelf fantastisch, we horen steeds woef woef, toet toet, boom, ijs, huis en wow! (als er een vrachtwagen langsrijdt :D O+ ) vanaf de achterbank. We hebben een Kiddy Phoenixfix Pro (2 geloof ik ook nog?), kwam als beste uit de consumentenbond tests, vrienden waren tevreden en N. zit er goed in en accepteert de vangtafel zonder problemen, opgelost slotje. *)

Qua eten, we forceren haar eigenlijk nooit haar bord leeg te eten en als ze een extra aardappel of extra pasta of rijst wil voordat ze haar groente op heeft geven we dat ook, no drama. We laten het haar zelf aangeven wat ze wil en zolang ze naar ons gevoel nog genoeg gezonds binnenkrijgt blijven we dan zo doen. We hebben wel het geluk dat ze niet zo moeilijk is, ze wordt nu pas iets kieskeuriger qua groente.

Bij ons worden as we speak de rolluiken voor N.'s kamer geplaatst en ze vindt het zo interessant dat ik haar in de kinderstoel voor het raam heb geparkeerd terwijl zij wow en ja ja ja! roept. :D
pi_165466038
ha, wat leuk Selvaria!

Wij zijn voor de zomer overgestapt op de nummer 1 stoel, toen was T 9.5 kilo en 74 cm. Vooral omdat we als we de auto gebruiken veel lange afstanden rijden, en dan was T niet echt tevreden in de MC. En omdat hij achterwaarts gaat is het toch een beetje een ander idee, vond ik.

Zo, net snotverkouden en doodvermoeide T afgeleverd op het kdv. Hij zal er wel niet lang zijn. Aan de ene kant vind ik het heel fijn dat ze het zo rustig aan doen met wennen enzo hier, aan de andere kant moet hij ook door de zure appel heen bijten.
pi_165466634
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:42 schreef LuDann het volgende:
9 kilo, dat duurt nog minstens een paar maanden denk ik. Jammer. Met haar 72 centimeter denk ik dat ze dan ook nog niet lang genoeg is als ik dat zo hoor.

Man heeft er wel al eentje op het oog die past op deze base en die je kan draaien om haar erin te zetten. En hij kan achterwaarts. Alleen wel 500 euro. Best een sloot geld. :%
Bekend probleem. Maar wij gingen dus toch al eens passen in de babyzaak en dan is wel snel duidelijk welke modellen er een absolute no-go zijn, ook als hij straks wel 9 kilo zou wegen. De MC Tobi is bijvoorbeeld echt totaal niet Twix' stoel. Die verhoudingen waren heel raar bij Twix.

Aangezien Wolk ook zo'n kleine smalle is, zou je gewoon eens kunnen gaan passen. Is wel handig om te weten want dan kun je de aanbiedingen de komende tijd in de gaten houden. Wij hebben de stoelen inmiddels gekocht maar op zolder gezet.
pi_165466677
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:49 schreef Mineola het volgende:
Deryan is heel fijn idd! We hebben alleen de babyversie dus die begint wat krapjes te worden, meneer gaat zitten of staan als hij wakker is en dat kan dan niet lekker -> huilen. En die rits maakt zo'n herrie om dicht te doen. Heb je net een slapend kind }:|

Vrienden van ons raadden destijds inderdaad aan direct voor de peuterversie te gaan. Twix' ledikanthoeslakens passen net om het Deryanmatras dus de peuterversie gaat richting ledikantformaat.
pi_165466706
Wij hebben zo'n deryan tentje, maar werkt hier absoluut niet. T gaat daar echt in liggen keten, ipv slapen. In een campingbedje ook wel eventjes (met je nagels over de stof gaan is echt tha bomb), maar daar komt hij eerder tot rust..
pi_165467375
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:02 schreef Malteser het volgende:

[..]

Bekend probleem. Maar wij gingen dus toch al eens passen in de babyzaak en dan is wel snel duidelijk welke modellen er een absolute no-go zijn, ook als hij straks wel 9 kilo zou wegen. De MC Tobi is bijvoorbeeld echt totaal niet Twix' stoel. Die verhoudingen waren heel raar bij Twix.

Aangezien Wolk ook zo'n kleine smalle is, zou je gewoon eens kunnen gaan passen. Is wel handig om te weten want dan kun je de aanbiedingen de komende tijd in de gaten houden. Wij hebben de stoelen inmiddels gekocht maar op zolder gezet.
Ja idd zeker gaan passen! Hier hetzelfde met de oudste en die maxicosi modellen!
pi_165467470
Wij zijn sinds 'n maand over op een groep 1 stoel voor T. Van de ene op andere dag was de maxicosi brullen brullen brullen..

Voor T. Is het een Maxicosi Tobi geworden. Nu nog zien dat ik die tweede maxicosi kwijt kom die we aangeschaft hadden en dus welgeteld 'n maand gebruikt hebben 😬.
pi_165467482
A zit met 19 maanden nog in de maxi cosi. We zijn nu wel aan het speuren naar een leuke aanbieding. De cosi past nog wel, maar inmiddels vind ik het wel prima om over te stappen. Veel gezelliger, en de 9 kg heeft hij nu ook wel aangetikt (met 14 maanden 8,7).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_165467673
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:02 schreef Malteser het volgende:

[..]

Bekend probleem. Maar wij gingen dus toch al eens passen in de babyzaak en dan is wel snel duidelijk welke modellen er een absolute no-go zijn, ook als hij straks wel 9 kilo zou wegen. De MC Tobi is bijvoorbeeld echt totaal niet Twix' stoel. Die verhoudingen waren heel raar bij Twix.

Aangezien Wolk ook zo'n kleine smalle is, zou je gewoon eens kunnen gaan passen. Is wel handig om te weten want dan kun je de aanbiedingen de komende tijd in de gaten houden. Wij hebben de stoelen inmiddels gekocht maar op zolder gezet.
Dat is wel een idee, dan gaan we dat binnenkort eens doen denk ik. :Y
pi_165468756
Stop de tijd! :'( Mijn kind klimt zelf de glijbaan op, gaat netjes zitten bovenaan en roetsjt er dan zo vanaf. Straks heeft ze me nergens meer voor nodig. :'(

Kiek nou, ik ben echt belachelijk trots. _O- :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+
  woensdag 21 september 2016 @ 12:26:22 #205
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165469094
Ah wat lief Selv!
N doet dat doet, maar alleen bij glijbanen waar ze kruipend op kan klimmen, die met zo'n stangentrapje komt ze nog niet op. En vaak gaat ze ook braaf benen eerst op dr buik naar beneden O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165469318
Haha, leuk is dat he, Saskia? O+ Op van die kleine plastic glijbanen deed ze het al eerder, maar dit is gewoon een grotekinderenglijbaan. :'(
pi_165469333
Wow, wat goed! En die blije snoet aan het einde ook. O+

Ketel heeft de glijbanen ook ontdekt. Hij kan ze alleen nog niet zelf opklimmen (behalve die in de peuterspeeltuin in de Efteling). Maar roetsjen met begeleiding van mama vind hij ook al heerlijk. :D
pi_165470403
Autostoel: wij hebben de 2wayPearl. Dus ze heeft wel een grotere stoel, maar gaat nog steeds achteruit. Maxi cosi gebruiken we nog wel als extra in de andere auto, als de een brengt en de ander haalt.
pi_165471304
Nog even een vraag tussendoor trouwens:
Een vriendin wees me erop dat N. er zo moe uitziet (zie wallen op met name de laatste foto van mijn vorige post), maar nou ken ik haar eigenlijk niet anders dan met die wallen zo. Ze slaapt de laatste tijd redelijk tot goed 's nachts, maar wel maar een uurtje overdag.

Zijn er hier meerdere kindjes die er zo uitzien hier? Ik vermoed eigenlijk dat het gewoon bij haar hoort. Ha bellen gaat gelijk zo ver, dus ik hoop eerst op wat ervaringen hier.
  woensdag 21 september 2016 @ 14:46:10 #210
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165471379
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:42 schreef Selvaria het volgende:
Nog even een vraag tussendoor trouwens:
Een vriendin wees me erop dat N. er zo moe uitziet (zie wallen op met name de laatste foto van mijn vorige post), maar nou ken ik haar eigenlijk niet anders dan met die wallen zo. Ze slaapt de laatste tijd redelijk tot goed 's nachts, maar wel maar een uurtje overdag.

Zijn er hier meerdere kindjes die er zo uitzien hier? Ik vermoed eigenlijk dat het gewoon bij haar hoort. Ha bellen gaat gelijk zo ver, dus ik hoop eerst op wat ervaringen hier.
Mijn N ziet er de laatste tijd ook wel moe uit, met blauwe randen rond haar oog.
Ook veel veranderingen in slaapritme, de laatste tijd is het 21-9 ongeveer, maar dan overdag nog maar een half uur à 3 kwartier. Misschien is het toch een beetje weinig voor haar, maar meer lukt niet echt.
Niet in haar nieuwe bedje overigens, dat lukt nog niet zo...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165472019
Als je N. niet anders kent zou ik me niet druk maken. Sommige mensen hebben van zichzelf nou eenmaal duidelijkere wallen dan andere. Dan staat dat helemaal los van moe zijn.

Verder hooooi :W

Ik kom even uitzoeken of iemand hier iets met mijn kind heeft uitgespookt ofzo. Ze is zichzelf niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165474279
Sel wat is ze groooot inene :o O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 21 september 2016 @ 17:16:36 #213
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165474430
N lekker glijden O+

Ik zou me niet teveel zorgen maken selvaria als ze altijd al wallen heeft. Denk dat genoeg energie hebben om 100x de glijbaan op te klimmen meer zegt dan een beetje wallen.
pi_165475841
Oh sel,
Wat gaat ze hard!
En zo moe ziet ze er toch niet uit? Valt mij niets geks op hoor.

Over moe gesproken. Wij zijn al op vanaf 05:00. :Z
pi_165477804
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:07 schreef Selvaria het volgende:
Stop de tijd! :'( Mijn kind klimt zelf de glijbaan op, gaat netjes zitten bovenaan en roetsjt er dan zo vanaf. Straks heeft ze me nergens meer voor nodig. :'(

Kiek nou, ik ben echt belachelijk trots. _O- :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+
Je grote kleine! O+ Wat leuk dat ze al zo zelfstandig is.

Over je wallen-vraag: Wolk heeft dat ook, ik denk dat het in haar geval een Dennie Morgan plooi (google Dennie Morgan fold), dat is een kenmerk wat bij kindjes met een allergische aanleg wel eens voorkomt. Maar ik geloof dat N. niet echt allergisch (meer) is he?
pi_165478082
Nee, ik vermoed dat ze gewoon heel gevoelig was voor koemelk destijds. Nu eet ze alles zonder ook maar een probleem, dus dat zal het ook niet zijn. :?
pi_165478178
Lekker glijen! O+
Wallen, tsja, is het niet gewoon hoe haar hoofd staat? R heeft een schuine lijn omlaag onder haar ogen, net als ik en als mijn vader
We zijn deels hush puppy denk ik.

Op het gebied van nieuwe vorderingen en trots: ze heeft op de pot gepoept! Moest me inhouden om de foto van het resultaat niet direct met de wereld te delen...
En ze maakt soms mini zinnen! Vandaag zei ze ineens 'ikkebemoe!'
pi_165478334
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:00 schreef LuDann het volgende:

[..]

Je grote kleine! O+ Wat leuk dat ze al zo zelfstandig is.

Over je wallen-vraag: Wolk heeft dat ook, ik denk dat het in haar geval een Dennie Morgan plooi (google Dennie Morgan fold), dat is een kenmerk wat bij kindjes met een allergische aanleg wel eens voorkomt. Maar ik geloof dat N. niet echt allergisch (meer) is he?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165480246
Terechte trots ingee, wat goed! O+ Lijkt me erg handig, een zindelijk kind.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165481904
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:42 schreef Selvaria het volgende:
Nog even een vraag tussendoor trouwens:
Een vriendin wees me erop dat N. er zo moe uitziet (zie wallen op met name de laatste foto van mijn vorige post), maar nou ken ik haar eigenlijk niet anders dan met die wallen zo. Ze slaapt de laatste tijd redelijk tot goed 's nachts, maar wel maar een uurtje overdag.

Zijn er hier meerdere kindjes die er zo uitzien hier? Ik vermoed eigenlijk dat het gewoon bij haar hoort. Ha bellen gaat gelijk zo ver, dus ik hoop eerst op wat ervaringen hier.
Melle heeft ook altijd wallen. Ik zelf ook trouwens, hoort gewoon bij een lichte bijna doorzichtige koele huid.

Wallen kunnen ook samenhangen met eczeem, hebben we ook allebei, en als zijn wallen echt blauw worden moeten we aan de puffer want dat kan benauwdheid zijn.

Toen ik kind was werd mijn moeder ook altijd aangesproken dat ik er zo moe uitzag :')

Oh en over eten: so doen wij het ook. Ik vind de division of responsibility in feeding van ellyn satter heel interessant: http://ellynsatterinstitu(...)ibilityinfeeding.php (gaat over gezonde relatie met eten ontwikkelen).

Wij bieden dus aan en Melle bepaalt of en hoeveel hij eet. We geven ook wel meer brood, zuivel, fruit of aardappel als hij vraagt en soms wat vlees van ons bord. Snoep en koek is op=op principe. Onderhandelen over 'eerst groente en dan mag je iets anders' doe ik niet. Heb gelezen dat kinderen dan juist argwanend worden over groente, want als het een voorwaarde of een Moetje is dan zal het dus wel echt niet lekker zijn. Klonk mij heel plausibel in de oren. Ik probeer geen druk op maaltijden te leggen, en het werkt wel. Van nul groente naar komkommer eet hij nu ook paprika en wortel, begon hij zelf om te vragen op een gegeven moment (als baby at hij wel alles trouwens). Het komt wel goed denk ik, en etenstijd is altijd gewoon gezellig.

Als hij gooit halen we t eten wel even weg en leggen dan uit wat we niet willen en vragen of hij nog wil eten, dan krijgt hij t gewoon weer terug. Als hij blijft gooien halen we t weg.
Kwak
pi_165487786
Bedankt voor jullie reacties. ^O^ N. heeft juist niet zo'n bleke huid (man is half Indisch, kind is bruiner dan ik ooit geweest ben :') ), maar zolang ze het verder allemaal goed doet zal ik me maar niet teveel zorgen maken. :)
pi_165487906
Qua eten:
Jammer dat er meteen gepraat wordt in termen van 'forceren' en 'druk leggen' als het gaat om het eten van groente.
Wij forceren ook helemaal niets, maar ik wil wel dat ze haar bord eerst leeg eet voordat we nog een keer opscheppen, da's toch niet zo gek? :?
En als ze vervolgens nog wel vlees of aardappelen wil van de volgende portie maar geen groente meer, is dat ook prima ^O^

En bij ons is het -over het algemeen ;) - ook heel gezellig aan tafel hoor :+

We hebben wel echt een brokkenpilootje tegenwoordig ;( gisteren op een kwartier tijd eerst een tand door dr lip en vervolgens viel ze behoorlijk hard op dr achterhoofd :'(
Gisterenavond werd ze ook een paar keer jammerend wakker, dus denk dat ze er toch nog wel wat last van had...
Toch eens kijken of we nog wat van dat bubbeltjesplastic over hebben...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165487994
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 07:42 schreef twist02 het volgende:
Qua eten:
Jammer dat er meteen gepraat wordt in termen van 'forceren' en 'druk leggen' als het gaat om het eten van groente.
Wij forceren ook helemaal niets, maar ik wil wel dat ze haar bord eerst leeg eet voordat we nog een keer opscheppen, da's toch niet zo gek? :?
En als ze vervolgens nog wel vlees of aardappelen wil van de volgende portie maar geen groente meer, is dat ook prima ^O^

En bij ons is het -over het algemeen ;) - ook heel gezellig aan tafel hoor :+

We hebben wel echt een brokkenpilootje tegenwoordig ;( gisteren op een kwartier tijd eerst een tand door dr lip en vervolgens viel ze behoorlijk hard op dr achterhoofd :'(
Gisterenavond werd ze ook een paar keer jammerend wakker, dus denk dat ze er toch nog wel wat last van had...
Toch eens kijken of we nog wat van dat bubbeltjesplastic over hebben...
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, ik heb het alleen over mijn eigen keuzes en gevoel daarbij. Als ik al op iemand specifiek reageerde was het niet op jou ;)

misschien maak ik wel gekke keuzes in jouw ogen, prima toch? Ik kan daar wel mee leven hoor.
Kwak
pi_165488018
Ik voel me ook niet aangevallen, ik zeg dat ik die woordkeuze jammer vind, dat kan toch? :)
Maar het leek wel een reactie op de mensen die zeggen wel te 'onderhandelen' of 'voorwaarden te stellen', vandaar dat ik het zeg.

En ik vind jou keuzes ook helemaal niet gek hoor, lekker doen waar je je goed bij voelt ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165494921
Wij laten Frits bepalen hoeveel hij eet. De ene keer eet hij bakken met groente, dan weer liever vlees of juist de aardappel/pasta/rijst en heel af en toe wil hij van alles eten. Als hij weinig eet dan eet hij maar wat minder. Dat soort dagen heb ik ook weleens.

Met eten gooien gebeurt hier vaak, soms om onze reacties te zien, soms omdat de erwtjes zo tof stuiteren en soms omdat hij klaar is met eten. Vooralsnog maak ik me er niet zo druk over, hij stopt vanzelf mee. We laten wel weten dat we dit niet willen, maar het laat hem redelijk koud. :')
  donderdag 22 september 2016 @ 15:51:38 #226
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165495002
Ik vind wat kwak zegt best logisch klinken maar ik vind het belangrijk dat ze gewoon haar groente eet dus moet ze eerst groente eten voordat ze meer vlees krijgt. En bij ons is het gelukkig ook gewoon gezellig aan tafel
  donderdag 22 september 2016 @ 15:53:09 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_165495023
Als ik zeg dat ze eerst haar groenten moet opeten gooit ze haar bord op de grond en krijst DIEEEEEEE terwijl ze uit haar stoel klimt om mijn vlees te jatten.
Ik lees graag hoe jullie dit opvoedkundig aanpakken :D
disclaimer
  donderdag 22 september 2016 @ 15:58:23 #228
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165495156
Ik ben gelukkig gezegend met een dochter die zulke dingen (nog) niet bedenkt O-)
pi_165495198
I is natuurlijk al wat ouder, maar het is wel zo dat als ze weet dat ze een soort beloning krijgt (in de vorm van een toetje) ze dan ineens wel dingen gaat eten of proeven die ze even daarvoor nog niet lustte. Dus ik zet het ook wel eens in: dan pak ik van haar bordje twee stukjes groenten en een stukje vlees en dan zeg ik: als je dit op hebt gegeten of in ieder geval hebt geproefd/geprobeerd, dan krijg je een toetje.
En dat werkt dan. Dat vind ik dan toch beter dan wanneer ze helemaal niets van haar avondeten neemt.

Maar het lastige is wel dat je als je niet oppast inderdaad steeds aan het onderhandelen bent over eten, en dat wil ik ook niet. Dus ik doe het af en toe, eigenlijk alleen als ze echt geen enkele hap van haar eten neemt.

Ik vind het af en toe ook zoeken van hoe je om gaat met deze dingen (vooral nu I ook al lang stil staat met haar gewicht), en het verandert ook weer met de tijd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 22 september 2016 @ 16:16:48 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_165495457
Ja, dat is wel handig als ze dat snapt Franny. Als ik zeg "eet je wat broccoli, dan krijg je een danoontje" dan komt er een: Ja. Okee! Noontje? Om vervolgens furieus te zijn dat het danoontje niet NU al op tafel staat :')
Mauw proeft best veel. Als het haar niet aanstaat schraapt ze het wel van haar tong. Ik merk wel dat wat pittiger / gekruider eten beter gaat dan slappe gekookte groenten, dat eten we dus ook nooit meer. De ene keer wil ze de broccoli niet aanraken en de andere keer vreet ze er zo tien stukken van op. Ik probeer het niet eens meer te begrijpen en laat het maar gaan. Alleen als ze een periode van heel slecht eten heeft wil ik wel wat meer motiveren maar eigenlijk moet ik dat ook gewoon niet doen. Telkens maar die hapjes voor de neus houden enzo. Heeft toch geen enkele zin.
disclaimer
  donderdag 22 september 2016 @ 16:21:56 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_165495526
Overigens zijn toetjes hier geen standaard recept. Ze krijgt het eigenlijk alleen als ze haar bord schoon leeg eet. En dan niet als beloning maar als extra vulling (extra opscheppen is onmogelijk want ik kook altijd afgemeten. Ik haat weggooien :@ :')
disclaimer
pi_165495532
Ik heb een keer mijn dochter (2 jaar toen?) een boon laten eten voordat ze haar danoontje kreeg :P . Madammeke deed dat braaf en at vervolgens dolgelukkig haar danoontje met veel smaak. Nou mooi, ook weer gelukt, kind uit de stoel en spelen. Ik afwassen. En een half uur later peutert ze ineens een volledig afgelebberd, slap boontje ergens vanachter haar tanden vandaan :o .
pi_165495558
En verder no comment. Je probeert eens wat, doet weer eens wat anders, negeert eens en wordt eens boos, en nu eten ze alles (wat ik kook) :Y) .

Ik kan alleen niet navertellen welke actie het hem deed. :P
  donderdag 22 september 2016 @ 16:25:00 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_165495565
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb een keer mijn dochter (2 jaar toen?) een boon laten eten voordat ze haar danoontje kreeg :P . Madammeke deed dat braaf en at vervolgens dolgelukkig haar danoontje met veel smaak. Nou mooi, ook weer gelukt, kind uit de stoel en spelen. Ik afwassen. En een half uur later peutert ze ineens een volledig afgelebberd, slap boontje ergens vanachter haar tanden vandaan :o .
Hahahahahaha _O- _O- zoiets hebben wij ook al een keer meegemaakt inderdaad :')
disclaimer
  donderdag 22 september 2016 @ 16:25:50 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_165495574
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En verder no comment. Je probeert eens wat, doet weer eens wat anders, negeert eens en wordt eens boos, en nu eten ze alles (wat ik kook) :Y) .

Ik kan alleen niet navertellen welke actie het hem deed. :P
Waarschijnlijk iets met groeien en honger en het vermogen je wensen uit te spreken ;)
Ik heb dan ook alle hoop dat het wel goed komt, een enkele uitzondering daar gelaten :Y
disclaimer
pi_165495587
Ja, haha, precies. C zit nu altijd aan tafel op schoot bij mij en kijkt ze werkelijk het eten uit de mond. Ik ben benieuwd.
pi_165495637
Mijn troef nu, als ze nog eens moeilijk doen bij wat nieuws, is dat ze dan ook niet uit logeren kunnen, want daar hoort ook 'andere dingen eten' bij. Werkt hier thuis in ieder geval als een tiet.
pi_165496516
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk iets met groeien en honger en het vermogen je wensen uit te spreken ;)
Ik heb dan ook alle hoop dat het wel goed komt, een enkele uitzondering daar gelaten :Y
Het duurde bij mij wel tot ik 16 was, maar nu ben ik ook wel een foodie :+
pi_165496693
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn troef nu, als ze nog eens moeilijk doen bij wat nieuws, is dat ze dan ook niet uit logeren kunnen, want daar hoort ook 'andere dingen eten' bij. Werkt hier thuis in ieder geval als een tiet.
Ik durfde als kind dus nooit uit logeren omdat ik misschien het eten niet lustte :+ en niet op kamp. En niet op werkweek. En ik koos een middelbare school zonder brugklaskamp

:@

(Maar goed, ik ben een slecht voorbeeld want met mij is het niet goedgekomen, eckte fobieen enzo)
Kwak
pi_165497073
T heeft de huishoud update gekregen!

pi_165497360
Nice Jagar! ^O^

Hier inderdaad hetzelfde als Mauw, als ze ergens haar zinnen op heeft gezet moet ze het hebben. Nu. :( Gelukkig eet ze verder wel gevarieerd en probeert ze veel. Vandaag wilde ze eerst haar prei en bloemkool niet, tot ze per ongeluk een stukje prei binnenkreeg en maar bleef vragen wat "dit? dit? dit? :D " was om vervolgens te reageren met hmmmmm en elk stukje op te eten. _O-
pi_165497936
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 17:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik durfde als kind dus nooit uit logeren omdat ik misschien het eten niet lustte :+ en niet op kamp. En niet op werkweek. En ik koos een middelbare school zonder brugklaskamp

:@

(Maar goed, ik ben een slecht voorbeeld want met mij is het niet goedgekomen, eckte fobieen enzo)
En kwam dat omdat je ouders dat net als ik als troef gebruikten? Of wil je dat niet zeggen?

De kinderen zijn hier heel gewoon met eten, geen bijzondere gevoeligheden ofzo.
pi_165498363
Vanaf wanneer zijn jullie opgehouden met zoutloos koken? Ik at vanavond bijvoorbeeld een Stoofpot met bouillon en spekjes, en heb t er een beetje van gegeven omdat hij zo graag wou, maar vind dat wel lastig nog..
  donderdag 22 september 2016 @ 19:10:09 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_165498514
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 19:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Vanaf wanneer zijn jullie opgehouden met zoutloos koken? Ik at vanavond bijvoorbeeld een Stoofpot met bouillon en spekjes, en heb t er een beetje van gegeven omdat hij zo graag wou, maar vind dat wel lastig nog..
volgens mij zo rond de eerste verjaardag. Eet nu al eeuwen volledig met de pot mee.
disclaimer
pi_165498516
Mijn kind valt niet te paaien met toetjes. Suiker en zoet zijn absoluut niet interessant. Een lekker zout stukje worst daarentegen. DIEEEEEEEEEEEEE.

Ik voeg geen extra zout toe voor L. Jagar. Verder kook ik normaal.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165498687
Dat inderdaad. :Y Ik doe niet moeilijk over een klein bouillonblokje of wat zout in een blikje tonijn of een potje pesto, maar ik laat de zoutpot zelf wel in de kast staan. Als we uit eten gaan / een feest of barbecue of iets in die trend hebben die ik sowieso helemaal niet meer moeilijk. Als we patat van de snackbar halen bestel ik het nog wel zonder zout, ik doe eigenlijk maar iets op gevoel merk ik nu. :D
pi_165498909
Nieuwe woordjes deze week btw: Opa, uit ('UUUUUUUUUUUUUUUIT'), op, zo ('Sjo' O+ ), dit, deze, ta-tu (op het ritme van de ambulance), heet (gevolgd door pfff blazen), titi (of eten, of zitten, daar ben ik nog niet uit).

Knappie. Ik vind dit zo leuk. O+

Minder blij ben ik met de 10 poepbroeken per dag. Ik voel een kies zitten, maar gok dat het nog wel even duurt voor die door is.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 22 september 2016 @ 19:31:31 #248
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165499029
Leuk he die taal!

Hier wordt nog niet veel gepraat, maar ze snapt wel álles!
-Pak je schoen! - pakt schoen
-Kom maar met je voet! - steekt voet omhoog (oke, er zat eal een schoen aan die voet, maar soit)
-We gaan eten halen! - kruipt naar keuken
-Klim er maar af! - klimt ergens af
Etc etc.

Ze herhaalt nu wel klanken als je iets zegt, dus als ik BAL zeg zegt zij BA en bij BEER zegt ze BI. Maar uit zichzelf gebruikt ze nog maar heel weinig woorden, of ik versta er gewoon niks van...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165499188
Ja, dat begrijpen gaat hier ook. Zo mooi.
"Wil je in bad?" "JAJAJAJAAA" *Rent naar badkamer*
Als ze ergens genoeg van heeft zegt ze doeidoei.
"Kom, dan gaan we eten" *Pakt eetstoel en probeert hem aan tafel te schuiven*
Of als ze op een stoeltje gaat staan en ik zeg dat ze op haar billen moet zitten. Of ze zegt ja en ze doet het. Of ze zegt nee, kijkt me heel ondeugend aan en gaat breed grijnzend staan stampen.

O ik vergeet de leukste van deze week nog. Kiekeboe is 'Ietsjebu' en Hoppakee is "Optsjee"
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165499196
Echt superleuk! Hier ook eerst heel veel luisteren en begrijpen inderdaad en sinds een tijdje neemt ze ook echt veel woorden over, de nieuwste van de afgelopen dagen zijn haai, bij en pompoen. _O- Totaal willekeurig, nog steeds geen mama, maar wat geniet ik ervan. O+
pi_165499307
Hier ook een die de hele dag door kletst. Nog heel veel gebrabbel maar ook al:

Papa
Mama
Bah (als hij een poepbroek heeft of vieze handen)
Uit
Kla (= klaar)
Dit (inclusief priemend vingertje)
Dat (met dito vinger)
Opu djit (open, dicht)
pi_165499693
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, dat is wel handig als ze dat snapt Franny. Als ik zeg "eet je wat broccoli, dan krijg je een danoontje" dan komt er een: Ja. Okee! Noontje? Om vervolgens furieus te zijn dat het danoontje niet NU al op tafel staat :')
Mauw proeft best veel. Als het haar niet aanstaat schraapt ze het wel van haar tong. Ik merk wel dat wat pittiger / gekruider eten beter gaat dan slappe gekookte groenten, dat eten we dus ook nooit meer. De ene keer wil ze de broccoli niet aanraken en de andere keer vreet ze er zo tien stukken van op. Ik probeer het niet eens meer te begrijpen en laat het maar gaan. Alleen als ze een periode van heel slecht eten heeft wil ik wel wat meer motiveren maar eigenlijk moet ik dat ook gewoon niet doen. Telkens maar die hapjes voor de neus houden enzo. Heeft toch geen enkele zin.
DIEEEE en Noontje. Ik zie dat onze kinderen hebben overlegd. :|
pi_165499808
Kletsers O+

Heerlijk is dat hè? Hier zijn 'doeisjen' (douchen) en 'halleu' (hallo) helemaal de shit op het moment :D

En die 'halleu' dan ook nog met een zwaar Zuid-Limburgs accent, terwijl we in West-Brabant wonen _O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165500124
Sjaak en ik zijn weer thuis van vakantie, 2,5 week eerder dan gepland. Schoonvader is overleden, ze vonden hem gister in zijn stoel. We weten nog niet waaraan, maar het was compleet onverwacht.

Mag alle ellende nu voorbij zijn? Okthenxdoei.
pi_165500166
Cactus neee! :o :'(
Shit, wat ontzettend klote!!

Jeetje heb er gewoon geen woorden voor, hoeveel jullie over je heen krijgen...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 22 september 2016 @ 20:23:34 #256
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165500174
Oh jakkie Cactus.. ;(
Gecondoleerd ! :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_165500249
Oh, MwC... :* sterkte!

Hier zijn de huidige hits "duim", "kieke" (kiekeboe), "boonte" (boontje) en "eejaa" (een jaar). Mijn vriend heeft hem geleerd om zichzelf voor te stellen en dan te zeggen hoe oud hij is _O-
  donderdag 22 september 2016 @ 20:27:16 #258
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165500253
Cactus :'( , ik gun jullie zoveel rust! :*
pi_165500302
Jemig, Cactus.... Ik ben echt sprakeloos. Gecondoleerd en sterkte voor jullie. Hele dikke :*
  donderdag 22 september 2016 @ 20:30:10 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_165500321
Och nee toch cactus.... ;( Heel veel sterkte....
disclaimer
pi_165500323
ach, mevrouwC, wat naar. Gecondoleerd. En heel veel sterkte. :*
pi_165500496
Wat een naar nieuws MwC ;( heel veel sterkte :*
pi_165500549
Wat erg MwC. :'( Veel sterkte! :*
pi_165500830
Cactus. ;(. Heel veel sterkte. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165500889
Ach nee, MvrC. Ik gunde jullie zo een onbezorgde vakantie. Sterkte :*
  donderdag 22 september 2016 @ 20:52:09 #266
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165500917
Cactus nee. Gecondoleerd, heel veel sterkte :*
pi_165501106
Nou MevrC mag het idd eens ophouden?
Heel veel sterkte voor jullie :*
  donderdag 22 september 2016 @ 21:05:36 #268
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165501305
Sterkte MevrC :*
Zo oneerlijk! Knuffel
pi_165501743
Ach nee, Cactus toch. ;( Gecondoleerd en heel veel sterkte voor jullie. :*
pi_165502028
Cactus :'( nu is de kaart wel een keer vol hoor!
Gecondoleerd en veel sterkte.
  donderdag 22 september 2016 @ 21:30:10 #271
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165502127
MwC :* nu is het toch wel genoeg?! :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165502327
Jeetje MwC alsof het nog niet genoeg was ;( Gecondoleerd en heel veel sterkte :*

//

Jullie dreumesjes O+ Hier gaat het ook hard met praten en begrijpen. Hier moeten we vooral uitkijken dat we niet het woord TikTak zeggen, want drama als er dan niet gelijk TikTak wordt aangezet.

Eten: M. is vooralsnog een vuilnisbakje en eet bijna alles. Ze eet wel van 'lekker' naar 'vies' (het verschilt ook per dag wat als lekkerst wordt beschouwd). Op de grond gooien gebeurt ook. Meestal hetgeen wat die dag 'vies' is. Tegenwoordig wel minder gelukkig, maar ik kan me daar niet zo druk om maken eigenlijk.

Nu eet M. nog wel heel goed haar groenten. Voor zolang het duurt.. Ik weet van mezelf dat als ik gedwongen werd om groenten te eten dat niet hielp, dus ik hoop dat te vermijden. Uiteraard laat ik haar wel alles proeven.
pi_165502390
Gecondoleerd en heel veel sterkte MevrC!
pi_165502842
Wat ontzettend naar Cactus :{ het houdt niet op. Veel sterkte :*
pi_165507006
Gecondoleerd en veel sterkte MwCactus :(

//

Hier nog steeds geen enkel woord, enkel een mislukte klank die voor miauw door moet gaan (het is iig steeds zijn antwoord op wat een poes doet) Misschien praat ik gewoon te weinig tegen hem ofzo, maar ik heb vaak thuis ook geen idee wat ik tegen hem moet zeggen en laat hem dan lekker spelen... Voorlezen doen we wel dagelijks, maar meestal kort want hij vindt vooral de pagina's zelf omslaan vooral erg tof en de verhaaltjes luistert hij niet naar. En boekjes zonder verhaal maar met dierenplaatjes zijn favoriet, en op een gegeven moment ben je daar ook wel over uitgepraat...

Maar hij heeft wel zijn eerste losse stapjes gezet! en daarna viel hij om
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_165508077
Hè verdorie MwCactus ;( . Nou is het echt genoeg voor jullie hoor!! Veel sterkte :*


En FF, ze leren en doen het allemaal op hun eigen manier he ;) . Laatst voor het cb even geteld, kwam op ruim 30 (halve) woordjes uit, maar lopen is nog steeds problematisch.. Hij lijkt het al best aardig te kunnen maar doet of durft het gewoon niet.. Weigert een hele dag meer dan 1 stap los te doen en dan heeft hij ineens een enthousiaste bui en loopt ineens netjes 10 meter :? Daar word ik dan weer nerveus van en ga twijfelen of ik hem wel genoeg stimuleer erin..
Momenteel wordt niet naar z'n speelgoed meer omgekeken.. Alleen de auto's worden eruit geplukt en moeten steeds rondrijden! "Auto" klinkt bij hem als "auteuuwww" met een Haags (? :@ ) accent :')
Wel erg blij dat hij op het cb maandag weer goed aangekomen bleek te zijn. Naar 8 kilo duurde lang, vorige keer ineens 8,6 en nu 9,5 kilo! En 77,7cm. Personeel daar rouleert soms, deze meet duidelijk erg precies :P
pi_165508150
FF, N. begin ook 'pas' vorige maand echt met woordjes. Nu zegt ze elke dag wel iets nieuws. Ieder kindje zijn eigen tempo.

Wat dat praten betreft, ik benoem hele dagen alles wat we doen eigenlijk, inmiddels voelt dat ook natuurlijk. :P Zal mama een boterham voor je maken? Pak je schoenen maar. Wil je spelen met de bal? Ja goed zo schat, dat is een hond. (als ze weer eens blaffende door het huis loopt met haar hondje in de hand :') O+ ) Ga je boekjes maar opruimen. Kijk, een auto! Kom, we gaan naar de fiets. Ben je moe? Heb je gepoept? Enz. enz. Nu zijn we bij het punt aanbeland dat ik dingen echt nog maar 1 keer hoef te zeggen en ze het dan al oppikt, het gaat zo snel nu ineens.
pi_165508161
Jemig Cactus, wat een verdrietig nieuws. Gecondoleerd en veel sterkte voor jullie allen. :*
pi_165508256
Nou cactus :( gecondoleerd!
Jouw vrouw is dus binnen een paar maanden haar beide ouders verloren? Wat vreselijk. :'(
Woonde hij ook in Amerika?

Sterkte :*
  vrijdag 23 september 2016 @ 09:25:34 #280
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165508653
Cactus :*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165508680
Ik denk dat soms ook FF, dat ik te weinig praat. Ik ben ook niet zo'n prater, dus dat helpt niet. Tot nu toe hoor ik alleen mamamamamma (niet gericht), dadadada, papapapapapa (ook niet gericht) en heel veel bwah bwah bwah.

Mijlpaal in het leven met een dreumes: Duplo in je schoen terug vinden...
pi_165508704
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:43 schreef Roomsnoes het volgende:
Nou cactus :( gecondoleerd!
Jouw vrouw is dus binnen een paar maanden haar beide ouders verloren? Wat vreselijk. :'(
Woonde hij ook in Amerika?

Sterkte :*
Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes :* het helpt.

Schoonvader woonde ook in Amerika. Zijn vrouw is 2 maanden geleden overleden. Ze waren bijna 54 jaar getrouwd en we zeiden altijd al dat als de 1 zou gaan, de ander niet lang erna zou volgen.
Vrouw kan wederom niet naar de uitvaart. Beide ouders zijn/worden gecremeerd en volgend jaar zomer, als wij erbij kunnen zijn, worden ze begraven op een militaire begraafplaats (Arlington maar dan in Minneapolis).
  vrijdag 23 september 2016 @ 09:30:13 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_165508708
Mauw zei rond haar eerste verjaardag ook niet veel meer dan DIE en "papa" ;)
Je moet bij dit soort dingen sowieso niet gaan meten - vrijwel alle kinderen ontwikkelen die taal prima. De een wat sneller dan de ander. Als ze met 2,5 nog geen woord zeggen is het wel tijd om aan de bel te trekken, maar dat zijn uitzonderingen.
disclaimer
  vrijdag 23 september 2016 @ 09:51:43 #284
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_165508981
Wat erg cactus ;( Gecondoleerd.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:08:27 #285
409579 LuDann
All the way
pi_165510107
Hier ook gecondoleerd Cactus, ik hoop dat de ellende nu eindelijk eens ophoudt...
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:29:32 #286
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165510575
Wat erg, cactus, sterkte, ook voor je vrouw. En ook vervelend voor jullie dat jullie zo nodige vakantie nu in het water is gevallen.

Net naar een informatiebijeenkomst op een basisschool geweest. Poeh, het idee dat mijn "baby" straks daar ook rondloopt en zelfstandig wordt enzo :o ;( O+
Volgende week moeten we m ergens hebben ingeschreven. :X
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165510934
Ach mw-en cactus toch. Ben je in een klap wees zeg, wat vreselijk. Ik weet helaas hoe het is. En nu juist als ze zelf aan moet sterken. Weetje - ik heb er geen woorden voor. Maar ga wel door met hulp en steun aannemen, want dit is onmenselijk veel wat jullie te verduren krijgen.
Ik denk aan jullie :*
pi_165511660
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Wat erg, cactus, sterkte, ook voor je vrouw. En ook vervelend voor jullie dat jullie zo nodige vakantie nu in het water is gevallen.

Net naar een informatiebijeenkomst op een basisschool geweest. Poeh, het idee dat mijn "baby" straks daar ook rondloopt en zelfstandig wordt enzo :o ;( O+
Volgende week moeten we m ergens hebben ingeschreven. :X
dat is ook bizar, vind ik. Gek idee zeg!
pi_165511702
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Wat erg, cactus, sterkte, ook voor je vrouw. En ook vervelend voor jullie dat jullie zo nodige vakantie nu in het water is gevallen.

Net naar een informatiebijeenkomst op een basisschool geweest. Poeh, het idee dat mijn "baby" straks daar ook rondloopt en zelfstandig wordt enzo :o ;( O+
Volgende week moeten we m ergens hebben ingeschreven. :X
Omg! Ik moet er nog niet aan denken! Gelukkig hoeft dat hier niet zo vroeg..
pi_165512517
Jeetje dat is inderdaad vroeg! Is dat ivm wachtlijsten ofzo?

Hier hoeft het gelukkig ook niet zo vroeg, al heb ik geen idee wat hier 'normaal' is eigenlijk...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 23 september 2016 @ 13:05:14 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_165512550
Mauw staat al sinds januari ingeschreven.

2015.

Overigens betekent dat niet dat het die school ook wordt, al is de kans wel groot (mits ze wordt geplaatst). We vergroten zo gewoon de kansen :@
disclaimer
pi_165512800
Mies praat ook nog niet veel
Mama
Papa
Dada = onbekend
Maahh = poes
Apa = opa
Uh ohww = ik heb iets laten vallen, pak het van de grond en schiet een beetje op.

Ze brabbelt verder heel veel, geen touw aan vast te knopen. Ze kan zo de nieuwe versie van de Sims inspreken.
pi_165513143
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:18 schreef Missladybug het volgende:
Ze kan zo de nieuwe versie van de Sims inspreken.
:D!

Hier wordt veel nagepraat en ze kent wel veel woordjes heb ik het idee, maar M. is weer langzaam/langzamer met andere dingen. Als ik hier soms lees wat de andere jongere dreumessen kunnen (puzzelen, stapelen, helpen met kleine klusjes, etc.) dan denk ik: dat duurt hier nog wel even! Wat SQ zegt. Ieder kind heeft zijn eigen tempo.


Oja kak, basisscholen bekijken moest ook nog gebeuren hier..
  vrijdag 23 september 2016 @ 13:49:00 #294
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165513414
In Den Haag is het zo, dat als je je kind 3 maanden na bereiken van de leeftijd van 1 jaar inschrijft, je 1 maand na afloop van die termijn hoort of je kind is toegelaten. Maar je kan maar op 1 school inschrijven. Later aanmelden kan ook, maar dan zit het misschien al vol. Bij de school wat voor ons een kanshebber is, zijn er vorig jaar 5 uitgeloot.

Ik vind het een klote systeem, want ik vind het bijvoorbeeld waardeloos als je voor een afwijkend schoolsysteem gaat zoals vrije school , jenaplan of montessori. Ik kan nu echt totaal niet zeggen of dat past bij mijn kind. Dat zal vast ook lastig zijn als je kind 3 of 4 is, maar dan heb je iets beter beeld. En als je later in Den Haag of de buurt komt te wonen heb je ook minder keus...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 23 september 2016 @ 13:50:55 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_165513470
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:49 schreef Mariposas het volgende:
In Den Haag is het zo, dat als je je kind 3 maanden na bereiken van de leeftijd van 1 jaar inschrijft, je 1 maand na afloop van die termijn hoort of je kind is toegelaten. Maar je kan maar op 1 school inschrijven. Later aanmelden kan ook, maar dan zit het misschien al vol. Bij de school wat voor ons een kanshebber is, zijn er vorig jaar 5 uitgeloot.

Ik vind het een klote systeem, want ik vind het bijvoorbeeld waardeloos als je voor een afwijkend schoolsysteem gaat zoals vrije school , jenaplan of montessori. Ik kan nu echt totaal niet zeggen of dat past bij mijn kind. Dat zal vast ook lastig zijn als je kind 3 of 4 is, maar dan heb je iets beter beeld. En als je later in Den Haag of de buurt komt te wonen heb je ook minder keus...
Ik blijf er bij dat je vooral moet kiezen voor een school die past bij joú. Als je zelf totaal niet vrijeschools bent of denkt, dan lijkt me de kans klein dat je een typisch vrijeschoolkind creeert.

Precies om die reden gaat ons kind waarschijnlijk niet naar een "alternatieve" school. Dat staat erg ver af van wat wij zelf kennen.
disclaimer
pi_165513656
Wij zijn voor Montessori gegaan Mari, op hoop van zegen zeg maar. Omdat dat bij ons past en hopelijk ook bij L. Nadeel? Er worden maar 28 kindjes per jaar toegelaten. Dus als dit het niet wordt is het maar hopen dat er op tweede/derde/vierde keuze nog plek is. Waar zijn jullie gaan kijken?

MC, ik vind het gewoon niet eerlijk hoe veel jullie op je bordje krijgen. Heel veel sterkte. En daarna jaren van saaie rust. Echt.

L. heeft sinds afgelopen zaterdag 10 poepluiers op een dag. Heel dun, zuur. Bijna wit/geel. Er staan kiezen op doorkomen. Ze drinkt voldoende, maar het begint me niet helemaal lekker te zitten. Als het maandag nog zo is bel ik de huisarts denk ik maar. Of is dat overdreven?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 23 september 2016 @ 14:01:32 #297
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165513698
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik blijf er bij dat je vooral moet kiezen voor een school die past bij joú. Als je zelf totaal niet vrijeschools bent of denkt, dan lijkt me de kans klein dat je een typisch vrijeschoolkind creeert.

Precies om die reden gaat ons kind waarschijnlijk niet naar een "alternatieve" school. Dat staat erg ver af van wat wij zelf kennen.
Absoluut, en voor ons is een afwijkend schoolsysteem ook geen optie. Ik ken het ook niet, geen ervaring mee. Als ik kijk naar onze karakters en prestaties zou een militair systeem denk ik nog het beste zijn. :') Maar ik ken ook genoeg gevallen waarbij (bijvoorbeeld) de vrije school voor zusje heel goed werkte en voor broertje niet.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 23 september 2016 @ 14:03:27 #298
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165513730
De Nutsschool aan de Laan van Poot, kris. Zit die montessori school toevallig aan dezelfde laan?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165513809
Nee, Montesorrischool Houtwijk op de Architect Berlagelaan zijn wij voor gegaan. Laan van Poot staat op het lijstje voor als we hier niet toe worden gelaten.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165513872
Belachelijk systeem idd Mariposas! Ik kan me echt nog niet voorstellen daar nu al mee bezig te moeten zijn. En voor de middelbare school schijnt het in Den Haag nog veel lastiger te zijn omdat iedereen naar dezelfde scholen wil.

Wij moeten eerst nog uitzoeken waar we dan precies wonen :') maar inschrijving is hier pas over een paar jaar gelukkig.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_165520367
Hier gelukkig geen wachtlijsten, muv 1 scholengemeenschap. We hebben haar voor die school al een jaar geleden ingeschreven zodat we over 2 jaar nog keuze uit alles hebben. Ik vond dat best een stap, mijn minibaby inschrijven voor de basisschool. :'(

Kris, veel (zure, anders dan normale) poep hoort bij kiezen helaas, maar even bellen om te overleggen is nog nooit iemand slechter van geworden. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')