Op zich kan Arriva denk ik 2 D-GTW's missen vanwege die brug in Duitsland.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:12 schreef dennistd het volgende:
Maar heeft Arriva wel GTW's over?
Wat ik me nog zat te bedenken: heeft het moederbedrijf van Arriva (DB) niet een paar Talenten met ATB over van de Euregiobahn nu Heerlen-Herzogenrath een pendeldienst is? Voor de rest van het net kan DB immers wel andere Talenten inzetten.
die hc is gewoon geen cockblocker!quote:Op woensdag 14 september 2016 10:29 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ja, dat zei de HC ook, maar dit jochie had dus niet zo'n businesscard (omdat papa waarschijnlijk scroogie is), maar ging wel eerste klas zitten. Met zijn chickie dus...
Heeft DB wel andere Talenten over?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:12 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me nog zat te bedenken: heeft het moederbedrijf van Arriva (DB) niet een paar Talenten met ATB over van de Euregiobahn nu Heerlen-Herzogenrath een pendeldienst is? Voor de rest van het net kan DB immers wel andere Talenten inzetten.
Ik kan me zo voorstellen dat ze alle Limburgse diesels hard nodig hebben op de Maaslijn. Ze huren daar niet voor niets extra Linten bij...quote:Op woensdag 14 september 2016 12:24 schreef MTL het volgende:
Daarnaast nemen ze de concessie Limburg straks over, dus hebben ze dan ook wat meer speelruimte voor het schuiven met materieel kan ik mij zo voorstellen.
Daar waar de Vechtdal GTW's staan dus? Rechts is dan opstel?quote:Op woensdag 14 september 2016 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
IJsselkant
Zwolle Goederen is aan de linkerzijde als je richting Meppel gaat
Ik zag gisteravond laat nog 2 RNET Flirts door Deventer rijden, mogelijk ook onderweg naar Zwolle.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:32 schreef Goverman het volgende:
ik vertrok zojuist uit Zwolle. Er staan daar op het RGS-terrein best veel bakken (stuk of acht ofzo) aan RNET-beschilderde treinen. Ik ben geen treintypekenner, maar ik meende albellio op de voorkant te zien staan. Waarom staan die daar? Net geleverd? Of vanwege het afgesloten opstelterrein Lelystad?
Op Amersfoort staat toch nog genoeg dieselmeuk? Waarom gebruiken ze dat niet?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat de NS bij concurrent Arriva wat D-GTW's wil leasen om zich aan de belofte te houden dat er tussen Leeuwarden en Meppel een extra stoptrein zal gaan rijden.
De reden dat het geen elektrische treinen zijn is dat er twijfels zijn of de stroomvoorziening het zal gaan houden bij het rijden van extra treinen. Enkele onderstations zouden hiervoor uitgebreid moeten worden. Probleem zou vooral tussen Heerenveen en Meppel spelen.
http://www.lc.nl/frieslan(...)leasen-21629211.html
Volgens mij heb ik dit dingen ook eerder dit jaar al es in Zwolle gezien.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zag gisteravond laat nog 2 RNET Flirts door Deventer rijden, mogelijk ook onderweg naar Zwolle.
Wat voor dieselmeuk? Plan U? 6400's? Plan U is te oud, voor die 6400 zijn geen rijtuigen en beschikken niet over een 1500V generator voor rijtuigen dacht ik.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:44 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Op Amersfoort staat toch nog genoeg dieselmeuk? Waarom gebruiken ze dat niet?
die rijden testritten door heel Nederland. Gaan vanaf december tussen Gouda en Alphen rijdenquote:Op woensdag 14 september 2016 13:32 schreef Goverman het volgende:
ik vertrok zojuist uit Zwolle. Er staan daar op het RGS-terrein best veel bakken (stuk of acht ofzo) aan RNET-beschilderde treinen. Ik ben geen treintypekenner, maar ik meende albellio op de voorkant te zien staan. Waarom staan die daar? Net geleverd? Of vanwege het afgesloten opstelterrein Lelystad?
Jaquote:Op woensdag 14 september 2016 13:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar waar de Vechtdal GTW's staan dus?
Geen idee wat de naam van het rechter deel isquote:Rechts is dan opstel?
Het DM'90 wat er staat is gestript en de paar Lintjes die er nog zijn moeten eerst gereviseerd worden voordat ze weer ingezet kunnen worden.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:44 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Op Amersfoort staat toch nog genoeg dieselmeuk? Waarom gebruiken ze dat niet?
Als er Abellio op de voorkant staan dan zijn het de stellen die tussen Arnhem en Düsseldorf gaan rijden, en die nu al een tijdje in Zwolle bivakkeren.quote:Op woensdag 14 september 2016 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die rijden testritten door heel Nederland. Gaan vanaf december tussen Gouda en Alphen rijden
Over de ballast lopen word niemand vrolijk van. Je moet ook geen sprintje trekken over de ballast . Zo heb ik ooit een hulpverlener gigantisch op zijn plaat zien gaan omdat hij dacht even snel door de ballast te kunnen rennen naar een noodgeval. Ik probeerde hem nog te waarschuwen en toe te schreeuwen maar was te laat.quote:Op woensdag 14 september 2016 10:50 schreef MTL het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat een goederenmachinist echt blij wordt van daadwerkelijk in de ballast lopen. Reken maar dat er ook gewoon looppaden zijn langs de sporen. Niet heel bijzonder, maar gewoon een gravelpaadje, net als bij Lelystad Opstel het geval was
rood/zwart is voor NS Reizigersquote:Op woensdag 14 september 2016 14:32 schreef dennistd het volgende:
Grijs/zwart is voor Abellio NRW, rood/zwart voor Abellio NL
Volgens mij was het Abellio dat ingeschreven heeft op de concessie. Die hebben heb vervolgens aan NSR overgedragenquote:Op woensdag 14 september 2016 14:48 schreef ReisT het volgende:
[..]
rood/zwart is voor NS Reizigers
Abellio NL heeft niets met Gouda-Alphen van doen.
Volgens het rapport van ProRail ( bij de overbelastverklaring) is een D-GTW zelfs sneller dan ICM. Ander dieselmaterieel zou de rijtijden niet halen.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:40 schreef Peterselieman het volgende:
Hij belooft in ieder geval dat de rijtijd gelijk blijft, wat niet vreemd is, omdat een D-GTW ongeveer even snel optrekt als een ICM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |