abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 12 december 2016 @ 23:16:23 #184
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167292249
quote:
9s.gif Op maandag 12 december 2016 23:12 schreef DeeBee het volgende:
Ben vooral benieuwd naar de perfecte dopingcocktail die dit mogelijk moet maken. Wat een grap, als ze zoveel progressie blijven maken op de marathon in zo korte tijd...
Mwah, ik denk dat je er daadwerkelijk wel echt veel vanaf kunt krijgen als de (grote) geldsom afhangt van alleen de tijd (loop 5 seconden tactisch en je kunt het vergeten), het parcours perfect is (geen wind, geen scherpe bochten, lichtjes bergafwaarts) en als je dan ook nog eens hazen hebt die op bepaalde momenten in de race stappen zodat je helemaal nooit alleen loopt.

Matig gekunsteld gedoe, maar goed, dat je er op zo'n manier erg veel af kunt krijgen geloof ik wel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167292647
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 23:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat je er daadwerkelijk wel echt veel vanaf kunt krijgen als de (grote) geldsom afhangt van alleen de tijd (loop 5 seconden tactisch en je kunt het vergeten), het parcours perfect is (geen wind, geen scherpe bochten, lichtjes bergafwaarts) en als je dan ook nog eens hazen hebt die op bepaalde momenten in de race stappen zodat je helemaal nooit alleen loopt.

Matig gekunsteld gedoe, maar goed, dat je er op zo'n manier erg veel af kunt krijgen geloof ik wel.
Vreemd dat dat mag, hazen die halverwege het parcours op mogen? En bergafwaarts lijkt me ook lastig aangezien het een rondje moet zijn? 5 seconden tactisch lopen kan nooit voor een veelvoud aan vijf seconden verliezen zorgen. Geld, tja, nu zijn ze ook binnen met een WR en de daarbij behorende stijging van startgelden.

De stap van 20.1 km/uur naar 20.6 km/uur zijn ze nu 28 jaar mee bezig (inclusief de uitvinding van EPO dus), nog zo'n stap naar 21.1 km/uur nodig voor dat wereldrecord in slechts één jaar? Dat moet wel een bizar chill parcours worden dan :)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 12 december 2016 @ 23:37:31 #186
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167292693
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 23:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vreemd dat dat mag, hazen die halverwege het parcours op mogen? En bergafwaarts lijkt me ook lastig aangezien het een rondje moet zijn? 5 seconden tactisch lopen kan nooit voor een veelvoud aan vijf seconden verliezen zorgen. Geld, tja, nu zijn ze ook binnen met een WR en de daarbij behorende startgelden. De stap van 20.1 km/uur naar 20.6 km/uur zijn ze nu 28 jaar mee bezig (inclusief de uitvinding van EPO dus), nog zo'n stap naar 21.1 km/uur nodig voor dat wereldrecord in slechts één jaar? Dat moet wel een bizar chill parcours worden dan :)
Nou ja, 5 seconden moet je niet letterlijk nemen natuurlijk, ik bedoelde meer dat als de geldbonus puur en alleen van de tijd afhangt, dat het sneller kan gaan dan wanneer er ook concurrenten geklopt moeten worden :+

Het zou me bijvoorbeeld niks verbazen als ze een geldsom onder alle drie de atleten verdelen als één van hen de 2 uur doorbreekt. Dan ga je wel samenwerken..

Misschien wordt het wel een parcours wat geen rondje is maar wel teveel naar beneden gaat om als geldig wereldrecord de boeken in te gaan. Het gaat immers niet om "een wereldrecord", maar om het doorbreken van die grens. Of het volgens de IAAF-regels gaat...tja, ook geen idee of dat mag met die hazen zo, maar daar gaat het Nike niet om zo te lezen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 12 december 2016 @ 23:42:03 #187
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167292783
Dan heb je wel elke 5km een nieuwe haas nodig om tempo echt moordend hoog te houden. Doen ze ook nog iets met dames? WR van Paula Radcliffe breken, staat toch al jaar of 13 in de boeken
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 12 december 2016 @ 23:46:15 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167292865
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 23:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan heb je wel elke 5km een nieuwe haas nodig om tempo echt moordend hoog te houden. Doen ze ook nog iets met dames? WR van Paula Radcliffe breken, staat toch al jaar of 13 in de boeken
Neuh, het gaat 100% om de grens van 2 uur :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 13 december 2016 @ 00:06:31 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167293219
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 23:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Neuh, het gaat 100% om de grens van 2 uur :P
Ik geloof wel dat het haalbaar is, maar dan heb je wel 42km zowat een rechte baan nodig, wellicht licht briesje van achteren, niet al te warm. Alle lopers incl hazen in topvorm.

Erg lastige opgave, het zal me benieuwen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2016 @ 00:22:01 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167293427
Vlak parcours natuurlijk dat het liefst nog enkele meters afloopt ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167295067
Tja, met een aflopend parcours en wind mee kan het wel lukken ja :'). Misschien is het een idee die gasten een fiets te geven?

Dit slaat nergens op, hopelijk wordt het geen hype als ze het echt zo aanpakken.
pi_167295357
Als het niet binnen de regels van een normaal record valt is het sowieso dom ja, doet mij denken aan Gatlin die met die windmachines een 'WR' liep in een of andere Japanse spelshow.

Wat een farçe. Maar ja, Nike, dus lekker marketing en $$$. Misschien kan Sifan nog een stukje hazen als de training bij Alberto aanslaat.
Jack does it in real time...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2016 @ 09:24:00 #193
426493 crew  PippenScottie
pi_167295732
quote:
9s.gif Op zondag 11 december 2016 13:53 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Geschuurde tepels zijn een veel voorkomende en pijnlijke hardloopblessure.
Ik beaam dat. Al is het lang geleden dat ik zo lang kon lopen dat ik hier last van had.
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:17:42 #194
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_167297368
Als je een enorme windtunnel maakt moet het clean wel lukken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_167297475
Volgens officiële regels anders is het niks.

Maar goed het gaat Nike natuurlijk om publiciteit en dat zullen ze best krijgen ook al is het geen officieel record.
pi_167313831
Uit een artikel over Thomas van der Plaatsen:

quote:
Maar de denkpiste van de Internationale Atletiekfederatie IAAF om de tienkamp te hervormen, baart hem zorgen. "Ik hoop dat ze van de tienkamp afblijven en de sport op een andere manier interessant proberen te maken."

Enkele instanties in de atletieksport overwegen om één of meerdere disciplines te schrappen in de atletieksport. Het polsstokspringen en het discuswerpen, twee sterke onderdelen van Thomas Van der Plaetsen, zouden ter discussie staan.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 december 2016 @ 23:19:20 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167314197
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:03 schreef wimderon het volgende:
Enkele instanties in de atletieksport overwegen om één of meerdere disciplines te schrappen in de atletieksport. Het polsstokspringen en het discuswerpen zouden ter discussie staan.

Wat is dit voor onzin dan.



Gezien de ontwikkelingen in andere sporten (schieten, judo, taekwondo, kanoën, skiën om maar wat te noemen) zou het me overigens serieus niet eens verbazen als we binnen 10 jaar een gemengde meerkamp hebben, met teams van één man en één vrouw.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 13 december 2016 @ 23:23:21 #198
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_167314300
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgens officiële regels anders is het niks.

Maar goed het gaat Nike natuurlijk om publiciteit en dat zullen ze best krijgen ook al is het geen officieel record.

Ik vond dat ze in Berlijn al wel redelijk op de limiet zaten met zo'n enorme cameramuur die voor de kopgroep uitrijdt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Redactie Sport dinsdag 13 december 2016 @ 23:39:51 #199
274204 crew  Mexicanobakker
pi_167314596
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:03 schreef wimderon het volgende:
Uit een artikel over Thomas van der Plaatsen:

[..]

[ afbeelding ]
Als dit gebeurt stop ik met kijken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_167316642
Haha, wat. Doe eens even heel snel van het tienkamp-genot afblijven. Juist die diversiteit aan onderdelen maakt het zo prachtig!
Jack does it in real time...
pi_167316708
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin dan.

[ afbeelding ]

Gezien de ontwikkelingen in andere sporten (schieten, judo, taekwondo, kanoën, skiën om maar wat te noemen) zou het me overigens serieus niet eens verbazen als we binnen 10 jaar een gemengde meerkamp hebben, met teams van één man en één vrouw.
Of al die sporten door één persoon, lijkt me ook wel vet :D
pi_167316719
Omnium bij baanwielrennen hebben ze lachend weten te verneuken, al had dat wel een stuk minder historie
pi_167773487
BBCSport twitterde op vrijdag 30-12-2016 om 23:30:02 🏅 New Year Honours 🏅Arise... Sir Andy Murray 🏅Dame Jessica Ennis-Hill 🏅Sir Lee Pearson 🏅Dame Katherine Grainger 🏅Sir Mo Farah 🏅 https://t.co/WTpnuJF8y2 reageer retweet
Sir Mo Farah :7
pi_167778038
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 03:12 schreef wimderon het volgende:
BBCSport twitterde op vrijdag 30-12-2016 om 23:30:02 🏅 New Year Honours 🏅Arise... Sir Andy Murray 🏅Dame Jessica Ennis-Hill 🏅Sir Lee Pearson 🏅Dame Katherine Grainger 🏅Sir Mo Farah 🏅 https://t.co/WTpnuJF8y2 reageer retweet
Sir Mo Farah :7
Weer geen Froome :D
  Forum Admin / PR zaterdag 31 december 2016 @ 11:32:17 #205
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_167778085
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:30 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Weer geen Froome :D
Die heeft 'm al gekregen toch?
pi_167778464
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:32 schreef Sked het volgende:

[..]

Die heeft 'm al gekregen toch?
alleen Wiggo
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Forum Admin / PR zaterdag 31 december 2016 @ 11:44:22 #207
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_167778532
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:42 schreef franklop het volgende:

[..]

alleen Wiggo
Oh ja, Froomey had alleen OBE
pi_167866311
quote:
De Internationale Atletiekbond (IAAF) heeft richtlijnen gepresenteerd waaraan Russische atleten moeten voldoen om als neutraal atleet opnieuw aan atletiek te mogen doen. Al meer dan een jaar mogen Russische atleten niet in competitie treden na bewijzen van systematisch en georganiseerd dopinggebruik in het land.

Russische atleten die in de toekomst hun sport willen beoefenen moeten van het IAAF aan drie voorwaarden voldoen. Ze moeten aantonen dat ze niet betrokken zijn geweest bij dopingpraktijken van de Russische atletiekbond.

De atleten moeten kunnen aantonen dat niemand uit hun begeleidingsteam een dopingverleden heeft en ze moeten zich door een onafhankelijke organisatie laten testen. Daartoe heeft de IAAF al een testprogramma opgericht, de IRTP. Als ze aan alle voorwaarden voldoen kunnen ze als neutraal atleet opnieuw aan sport doen.

Voorlopig hebben vijftig Russische atleten zich al kandidaat gesteld en dat worden er binnenkort meer dan zestig. Rusland werd in november 2015 geschorst nadat een rapport van het Wereldantidopingagentschap WADA systematisch dopinggebruik aan het licht had gebracht in de Russische atletiekwereld.
pi_167882452
Ashton Eaton en BTE stoppen beiden met atletiek :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Columbiafan op 04-01-2017 17:57:11 ]
pi_167883540
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:43 schreef Columbiafan het volgende:
Ashton Eaton en BTE stoppen beiden met atletiek :D
Eaton had ik wel verwacht dat die niet nog een Olympische cyclus ging draaien na z'n eerdere uitspraken. Heeft ook alles bereikt en er zo goed als alles uitgehaald denk ik.

Theisen-Eaton wat minder, die blijft voor mij toch wel herinnerd als een choker. Met goede referenties enkele kampioenschappen ingegaan, maar het daar nooit waar kunnen maken.
pi_167906521
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als dit gebeurt stop ik met kijken.
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 08:59 schreef DeeBee het volgende:
Haha, wat. Doe eens even heel snel van het tienkamp-genot afblijven. Juist die diversiteit aan onderdelen maakt het zo prachtig!
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin dan.

[ afbeelding ]

Gezien de ontwikkelingen in andere sporten (schieten, judo, taekwondo, kanoën, skiën om maar wat te noemen) zou het me overigens serieus niet eens verbazen als we binnen 10 jaar een gemengde meerkamp hebben, met teams van één man en één vrouw.
De EAA wil gezellig gaan achtkampen!

Heeft Nafi Thiam zich op de Olympische Spelen van Rio 2016 voor het laatst tot olympisch kampioene in de zevenkamp gekroond? Er liggen namelijk voorstellen op tafel om de zevenkamp (bij de vrouwen) en de tienkamp (bij de mannen) om te vormen tot een achtkamp. Onze beste vrouw – olympisch kampioene Nafi Thiam – en onze beste man – Thomas Van der Plaetsen – zijn geen voorstanders. “Dit zou alles veranderen.”

Bij de Europese atletiekbond (EAA) ligt een voorstel op tafel om de meerkamp gelijk te schakelen voor mannen en vrouwen: bij de tienkamp voor de mannen sneuvelen twee disciplines – het polsstokspringen en het discuswerpen staan ter discussie – en bij de zevenkamp voor de vrouwen komt er eentje bij. Zo zouden mannen en vrouwen dezelfde achtkamp afleggen, met vier disciplines op de eerste dag en vier disciplines op de tweede dag (zie hieronder). Het voorstel is niet definitief, maar de Europese atletiekbond wil het plan wel aankaarten bij de internationale atletiekfederatie. En dat leidt tot ongerustheid bij een deel van de meerkampers.

Zo heeft Thiam een broertje dood aan langere loopnummers. En ja hoor, de 800m zou worden opgedreven tot 1.500m. “Ik ben het ermee eens dat de sport moet evolueren”, zegt ­Thiam. “Maar de atleten moeten op de eerste plaats komen, zij blijven het belangrijkst. Ik train al mijn hele leven voor de zevenkamp, maar dit zou alles veranderen. De kaarten zullen opnieuw worden geschud. Ik zal nieuwe disciplines moeten leren, dat doe je niet in een vingerknip. Ik hoop niet dat ze mijn sport op zo’n brutale manier zullen veranderen.”

Zo is het nu voor de vrouwen: 100m horden - hoogspringen - kogelstoten - 200 meter - verspringen - speerwerpen - 800 meter.

Zo is het nu voor de mannen: 100 meter - verspringen - kogelstoten - hoogspringen - 400 meter - 110 meter horden - discuswerpen - polsstokspringen - speerwerpen - 1.500 meter.

Zo moet het worden voor allebei: 100 meter - verspringen - kogelstoten - 400 meter - 110/100 meter horden - hoogspringen - speerwerpen - 1.500 meter
pi_167908739
vooral de technische nummers worden dus geslachtofferd in de tienkamp
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Redactie Sport donderdag 5 januari 2017 @ 19:52:14 #213
274204 crew  Mexicanobakker
pi_167908866
Gewoon NIET doen. Gewoon NIET. Please.

De zevenkamp uitbreiden is niet verstandig en de tienkamp inkrimpen is dramatisch.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_167908966
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

[..]

De EAA wil gezellig gaan achtkampen!

Heeft Nafi Thiam zich op de Olympische Spelen van Rio 2016 voor het laatst tot olympisch kampioene in de zevenkamp gekroond? Er liggen namelijk voorstellen op tafel om de zevenkamp (bij de vrouwen) en de tienkamp (bij de mannen) om te vormen tot een achtkamp. Onze beste vrouw – olympisch kampioene Nafi Thiam – en onze beste man – Thomas Van der Plaetsen – zijn geen voorstanders. “Dit zou alles veranderen.”

Bij de Europese atletiekbond (EAA) ligt een voorstel op tafel om de meerkamp gelijk te schakelen voor mannen en vrouwen: bij de tienkamp voor de mannen sneuvelen twee disciplines – het polsstokspringen en het discuswerpen staan ter discussie – en bij de zevenkamp voor de vrouwen komt er eentje bij. Zo zouden mannen en vrouwen dezelfde achtkamp afleggen, met vier disciplines op de eerste dag en vier disciplines op de tweede dag (zie hieronder). Het voorstel is niet definitief, maar de Europese atletiekbond wil het plan wel aankaarten bij de internationale atletiekfederatie. En dat leidt tot ongerustheid bij een deel van de meerkampers.

Zo heeft Thiam een broertje dood aan langere loopnummers. En ja hoor, de 800m zou worden opgedreven tot 1.500m. “Ik ben het ermee eens dat de sport moet evolueren”, zegt ­Thiam. “Maar de atleten moeten op de eerste plaats komen, zij blijven het belangrijkst. Ik train al mijn hele leven voor de zevenkamp, maar dit zou alles veranderen. De kaarten zullen opnieuw worden geschud. Ik zal nieuwe disciplines moeten leren, dat doe je niet in een vingerknip. Ik hoop niet dat ze mijn sport op zo’n brutale manier zullen veranderen.”

Zo is het nu voor de vrouwen: 100m horden - hoogspringen - kogelstoten - 200 meter - verspringen - speerwerpen - 800 meter.

Zo is het nu voor de mannen: 100 meter - verspringen - kogelstoten - hoogspringen - 400 meter - 110 meter horden - discuswerpen - polsstokspringen - speerwerpen - 1.500 meter.

Zo moet het worden voor allebei: 100 meter - verspringen - kogelstoten - 400 meter - 110/100 meter horden - hoogspringen - speerwerpen - 1.500 meter

Wat een onzin. Gewoon houden zoals het nu is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 januari 2017 @ 20:37:50 #215
426493 crew  PippenScottie
pi_167910064
De achtkamp... het is mij niet duidelijk welk probleem daarmee opgelost moet worden.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 januari 2017 @ 20:39:04 #216
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167910102
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:37 schreef PippenScottie het volgende:
De achtkamp... het is mij niet duidelijk welk probleem daarmee opgelost moet worden.
Dat de tienkamp te zwaar en de zevenkamp te makkelijk is. Lijkt me niet zo ingewikkeld allemaal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167910120
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

[..]

De EAA wil gezellig gaan achtkampen!

Heeft Nafi Thiam zich op de Olympische Spelen van Rio 2016 voor het laatst tot olympisch kampioene in de zevenkamp gekroond? Er liggen namelijk voorstellen op tafel om de zevenkamp (bij de vrouwen) en de tienkamp (bij de mannen) om te vormen tot een achtkamp. Onze beste vrouw – olympisch kampioene Nafi Thiam – en onze beste man – Thomas Van der Plaetsen – zijn geen voorstanders. “Dit zou alles veranderen.”

Bij de Europese atletiekbond (EAA) ligt een voorstel op tafel om de meerkamp gelijk te schakelen voor mannen en vrouwen: bij de tienkamp voor de mannen sneuvelen twee disciplines – het polsstokspringen en het discuswerpen staan ter discussie – en bij de zevenkamp voor de vrouwen komt er eentje bij. Zo zouden mannen en vrouwen dezelfde achtkamp afleggen, met vier disciplines op de eerste dag en vier disciplines op de tweede dag (zie hieronder). Het voorstel is niet definitief, maar de Europese atletiekbond wil het plan wel aankaarten bij de internationale atletiekfederatie. En dat leidt tot ongerustheid bij een deel van de meerkampers.

Zo heeft Thiam een broertje dood aan langere loopnummers. En ja hoor, de 800m zou worden opgedreven tot 1.500m. “Ik ben het ermee eens dat de sport moet evolueren”, zegt ­Thiam. “Maar de atleten moeten op de eerste plaats komen, zij blijven het belangrijkst. Ik train al mijn hele leven voor de zevenkamp, maar dit zou alles veranderen. De kaarten zullen opnieuw worden geschud. Ik zal nieuwe disciplines moeten leren, dat doe je niet in een vingerknip. Ik hoop niet dat ze mijn sport op zo’n brutale manier zullen veranderen.”

Zo is het nu voor de vrouwen: 100m horden - hoogspringen - kogelstoten - 200 meter - verspringen - speerwerpen - 800 meter.

Zo is het nu voor de mannen: 100 meter - verspringen - kogelstoten - hoogspringen - 400 meter - 110 meter horden - discuswerpen - polsstokspringen - speerwerpen - 1.500 meter.

Zo moet het worden voor allebei: 100 meter - verspringen - kogelstoten - 400 meter - 110/100 meter horden - hoogspringen - speerwerpen - 1.500 meter

:')
pi_167979153
Indoorseizoen is begonnen
pi_167998657
Offseason nieuws: Caster Semenya is getrouwd. De beste vrouwelijke atlete op de 800m is in het botje gestapt met Violet Raseboya
pi_167998687
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:30 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Weer geen Froome :D
Ze wachten de hertesten af.
  Redactie Sport maandag 9 januari 2017 @ 12:37:03 #221
274204 crew  Mexicanobakker
pi_168000634
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat de tienkamp te zwaar en de zevenkamp te makkelijk is. Lijkt me niet zo ingewikkeld allemaal.
De zevenkamp te makkelijk. Wel gelachen, woodu. Leuke post derhalve :)
desalniettemin snap ik wel dat de polshoogcompetitie tijdens de tienkamp onaantrekkelijk en drukkend is, maar verder.. Het aantal looponderdelen komt ook nog eens buiten verhouding te liggen. Wegwezen met die onzin dus.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_168000695
Bij die 1500 meter vrouwen op de achtkamp gaan doden vallen als dat doorgaat _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 9 januari 2017 @ 12:51:28 #223
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_168001062
Goede loopsters worden zo bevoordeeld, zij kunnen gigantische voorsprong pakken op 400m en 1500m. Afschieten! Gewoon niet doen
pi_168162922
Die van Gool waar ik het al eens eerder over had loopt vandaag 6.80 op de 60 meter als A junior. 2e tijd allertijden (nederlands record is 6.75)
  Trouwste user 2022 maandag 16 januari 2017 @ 15:49:24 #225
7889 tong80
Spleenheup
pi_168192948
Een veertienjarige Française heeft de atletiekwereld verbluft door bij een wedstrijd in Eaubonne bij het verspringen tot een sprong van 6 meter en 57 centimeter te komen.

Heather Arneton, zoals het supertalent heet, was in december eveneens bij een indoorwedstrijd al op 6,42 meter uitgekomen. Met haar nieuwe persoonlijke record heeft ze maar twee verspringsters van onder de achttien boven zich. In de jaren tachtig sprong de latere tweevoudig olympisch kampioene Heike Drechsler uit de voormalige DDR 6,58, terwijl de Russin Anoe Kaljoerand tot 6,61 kwam.

,,Heather wordt olympisch kampioen, dat durf ik rustig te zeggen'', meldde haar trainer Antony Yaïch in de krant Le Parisien. ,,Ik heb nog nooit zo'n talent gezien.''

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168193364
Gelukkig wordt er geen druk op haar gelegd..
pi_168199484
Mag niet deelnemen aan het EK wegens haar leeftijd lees ik?
pi_168256376
quote:
Twee Britse topatleten zwaar gewond na verkeersongeval op stage in Tenerife

De Britse spurters James Ellington en Nigel Levine zijn dinsdagavond gewond geraakt bij een verkeersongeval tijdens een trainingsstage in Tenerife en liggen in het ziekenhuis. Dat heeft de Britse atletiekfederatie woensdag bevestigd.

“Ze zijn allebei bij bewustzijn en verkeren in een stabiele toestand. De medische staff van British Athletics is bij hen en staat met het ziekenhuis in nauw contact over hun behandelingen”, klinkt het. Verdere informatie over de aard van de verwondingen gaf de federatie vooralsnog niet.
pi_168256454
:{
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 januari 2017 @ 16:32:56 #230
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168270494
Bekele gaat morgen voor het wereldrecord in Dubai.
http://www.dubaimarathon.(...)ime-on-dubai-return/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 januari 2017 @ 11:03:31 #231
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168288494
Tamirat Tola wint in 2:04.11, Bekele ging bij de start onderuit :') en terugkomen was kansloos.

Tsegaye Mekonnen tiende in 2:11.54 ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 25 januari 2017 @ 15:35:31 #233
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_168419271
We zijn dus nu #6.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_168419296
Wel armoedig dat Bolt z'n programma niet eens met de rest van het team deelde blijkbaar, wat een amateur die Carter dat hij wel gepakt wordt.
Jack does it in real time...
pi_168611183
Dafne weer single
quote:
het is uit tussen topsprintster Dafne Schippers en 538-dj Nicky Romero. Na een relatie van ongeveer een jaar hebben de twee een punt achter hun relatie gezet.

De drukke reis- en tourschema's van Nicky en Dafne zouden de oorzaak zijn van de breuk, laten Nicky en Dafne via hun management weten. In een verklaring zeggen Nicky en Dafne:

'Een wat minder leuk bericht maar vanwege de drukke reisschema's, verplichtingen en persoonlijke carrièredoelen, waar we beiden vol voor willen gaan, is gebleken dat we onvoldoende tijd voor elkaar kunnen maken.'

Goede vrienden
Wanneer de relatie is uitgegaan, is niet duidelijk. Het lijkt erop dat Nicky en Dafne niet met ruzie uit elkaar gaan, want ze zeggen dat ze elkaar het komende jaar ‘als goede vrienden’ zullen blijven steunen.

Nicky en Dafne steunden elkaar door dik en dun. Zo moedigde Nicky zijn Dafne vorig jaar aan tijdens de Olympische Spelen:
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 februari 2017 @ 08:19:52 #236
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168633768
Morgen gaat Nitro Athletics van start in Australië, teams van internationale en Australische atleten (oa Bolt) en wedstrijden met een lekker gekke twist, zoals speerwerpen waarbij de speer in een geverfd vlak gegooid moet worden, de afvalmijl en de hordenestafette waarbij de teams op en neer rennen :9~

Uitleg:
http://www.smh.com.au/spo(...)20170202-gu3xs8.html
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_168638034
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 08:19 schreef heywoodu het volgende:
Morgen gaat Nitro Athletics van start in Australië, teams van internationale en Australische atleten (oa Bolt) en wedstrijden met een lekker gekke twist, zoals speerwerpen waarbij de speer in een geverfd vlak gegooid moet worden, de afvalmijl en de hordenestafette waarbij de teams op en neer rennen :9~

Uitleg:
http://www.smh.com.au/spo(...)20170202-gu3xs8.html
Die hordenestafette is op zich nog niet zo heel bijzonder, dat komt in de VS ook regelmatig voorbij :P Wel een geinig onderdeel.
pi_168638354
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 08:19 schreef heywoodu het volgende:
Morgen gaat Nitro Athletics van start in Australië, teams van internationale en Australische atleten (oa Bolt) en wedstrijden met een lekker gekke twist, zoals speerwerpen waarbij de speer in een geverfd vlak gegooid moet worden, de afvalmijl en de hordenestafette waarbij de teams op en neer rennen :9~

Uitleg:
http://www.smh.com.au/spo(...)20170202-gu3xs8.html
Doet Jack van Gelder commentaar geven? Dan kunnen ze het Spel zonder Grenzen noemen
pi_168669819
Muir loopt even 8.26 op de 3000 :D
pi_168669908
Dat gedoe rond het gewicht van Klosterhalfen telkens weer :')
pi_168674143
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:03 schreef Columbiafan het volgende:
Muir loopt even 8.26 op de 3000 :D
Britse atletiekgoden (oh Britse atletiekgoden).
Jack does it in real time...
  zondag 5 februari 2017 @ 20:26:35 #242
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168694594
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 08:19 schreef heywoodu het volgende:
Morgen gaat Nitro Athletics van start in Australië, teams van internationale en Australische atleten (oa Bolt) en wedstrijden met een lekker gekke twist, zoals speerwerpen waarbij de speer in een geverfd vlak gegooid moet worden, de afvalmijl en de hordenestafette waarbij de teams op en neer rennen :9~

Uitleg:
http://www.smh.com.au/spo(...)20170202-gu3xs8.html
Vandaag op de BBC een samenvatting ervan gezien. Wel grappig om allerlei varianten te zien en wat mij vooral opviel was dat de teamleden elkaar zo lekker stonden aan te moedigen langs de baan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168727076
quote:
De internationale atletiekfederatie IAAF heeft aanvragen van atleten die van nationaliteit willen wisselen een halt toegeroepen. Op initiatief van voorzitter Sebastian Coe zijn alle nieuwe aanvragen per direct opgeschort. De aanvragen van vijftien sporters die al in behandeling waren genomen, gaan door.

Volgens Coe voldoen de huidige regels niet meer. Vooral atleten uit Afrika dienen geregeld bij de IAAF verzoeken in om voor een ander land uit te komen. "Aangezien nationale teams het in onze sport vaak tegen elkaar opnemen, maakt een wisseling van nationaliteit de sport kwetsbaar", aldus Coe. "Bovendien kunnen we sporters op dit moment onvoldoende bescherming geven, waardoor misbruik op de loer ligt."

De IAAF gaat nieuwe regels opstellen en verwacht die aan het einde van dit jaar te kunnen invoeren.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 februari 2017 @ 09:19:32 #244
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168728532
Ladji Doucouré stopt er deze maand/week mee.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')