abonnement Unibet Coolblue
pi_165174722
Familyman: MINI Cooper Clubman (video + volledig artikel + fotogalerij)



Je kocht ‘m om z’n guitige uiterlijk, hipstergehalte en scherpe rijeigenschappen. Niet voor z’n ruimte en praktische mogelijkheden. Ik heb het dan natuurlijk over de MINI Clubman. Met de nieuwste generatie gooien de Britten het duidelijk over een Duits-degelijke boeg: meer deuren, meer ruimte en vooral meer stationwagon. Is de Clubman z’n wilde haren kwijt geraakt?

Love at first drive?
De MINI Clubman is een stuk serieuzer geworden. Het recalcitrante van de vorige generatie heeft plaatsgemaakt voor het conventionele. Het is meer een Familyman geworden. Is dat erg? Nee, wij vinden van niet. Het is nog altijd een onderscheidende stationwagon die weet te overtuigen met fijne, vlotte rijeigenschappen en een onmiskenbare merkbeleving. Maar nog belangrijker: wie mooi wil zijn, hoeft niet langer pijn te lijden op de achterbank van de Clubman.



We love
+ Vlotte rijeigenschappen
+ Nog altijd charmant, van binnen én buiten
+ Die achterdeurtjes…

We hate
- Dure opties en pakketten
- Versnellingsbak niet top

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt!

Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum.

Wouter & Laurens Honselaar

Facebook, Twitter, Instagram en YouTube abonnement.

Check ook onze andere reviews op FOK!:
Mazda MX5
Jeep Wrangler
BMW E39 M5
Volvo XC90 T8
BMW i3 REX
Renault Clio R.S.
Volvo V40 D2
MINI John Cooper Works
Peugeot RCZ-R
Jaguar F-type
Jeep Renegade
Range Rover Hybrid
Renault Twingo
Jaguar XKR-S Convertible
Ford Fiësta ST
BMW M3 & M4

[ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 09-09-2016 09:48:21 ]
pi_165176145
Wat een lelijke bak zeg.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_165179228
super lelijk.
pi_165181752
Ik vind hem wel leuk, alleen de achterlichten niet.
pi_165185513
Wat slecht dit _O-
pi_165190756
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:10 schreef dimmak het volgende:
Wat een lelijke bak zeg.
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2016 18:32 schreef dopfles1 het volgende:
super lelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:15 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind hem wel leuk, alleen de achterlichten niet.
Negatieve reacties op het uiterlijk. Vond 'm zelf eerst ook niet zo leuk als de vorige versie, maar na een lang weekendje ben ik 'm toch erg leuk gaan vinden. De achterlichten stonden mij eerst ook tegen. Maar bijvoorbeeld als Cooper S is 'ie alweer dikker, leuk kleurtje er op, etc.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 22:20 schreef terrorsjaak het volgende:
Wat slecht dit _O-
Wij stellen feedback zeker op prijs, maar hier kunnen we helaas niet zoveel mee 😉 Kun je ook vertellen wat je precies slecht vindt? Dan kunnen we er misschien wat aan doen 😃
pi_165193619
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 00:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

[..]

[..]

Negatieve reacties op het uiterlijk. Vond 'm zelf eerst ook niet zo leuk als de vorige versie, maar na een lang weekendje ben ik 'm toch erg leuk gaan vinden. De achterlichten stonden mij eerst ook tegen. Maar bijvoorbeeld als Cooper S is 'ie alweer dikker, leuk kleurtje er op, etc.

[..]

Wij stellen feedback zeker op prijs, maar hier kunnen we helaas niet zoveel mee 😉 Kun je ook vertellen wat je precies slecht vindt? Dan kunnen we er misschien wat aan doen 😃
Nou ik vind de Mini zelf wel een leuke bak, maar deze is gewoon uitgerekt. En dat is afschuwelijk. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_165194510
Een gedrocht wat de naam Mini niet verdient.
pi_165212802
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:19 schreef dimmak het volgende:

[..]

Nou ik vind de Mini zelf wel een leuke bak, maar deze is gewoon uitgerekt. En dat is afschuwelijk. :P
U vraagt, wij draaien (onze review van de MINI John Cooper Works) ;)

Andere bumpers enzo doen ook al veel:
pi_165218875
Wel apart dat ze voor en 1,5 liter motor maar 3 zuigers overhebben.

Meestal maakt men vanaf zo'n 1 a 1,1 liter 4 of nog meer zuigermotoren.

Wat zou de beweegreden geweests zijn hiervoor? :?

* Wel erg aan de prijs 60 K voor de all in versie daar kan je een hele forse auto voor kopen.

Deze bijvoorbeeld;



https://www.louwman.nl/le(...)e-louwman/occ2568005
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165221404
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 september 2016 10:05 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Wel apart dat ze voor en 1,5 liter motor maar 3 zuigers overhebben.

Meestal maakt men vanaf zo'n 1 a 1,1 liter 4 of nog meer zuigermotoren.

Wat zou de beweegreden geweests zijn hiervoor? :?

* Wel erg aan de prijs 60 K voor de all in versie daar kan je een hele forse auto voor kopen.

Deze bijvoorbeeld;

[ afbeelding ]

https://www.louwman.nl/le(...)e-louwman/occ2568005
Klopt ja! De meeste 3-cilinders zijn kleiner dan 1.2 liter. Misschien meer koppel onderin ofzo? Het is wel een soepele motor, je mist niet de 4-pitter.

Voor de prijs van een heel dik uitgevoerde Clubman kun je heel veel leuks kopen ja haha, dat is iets wat je moet overwegen. Maar je hoeft niet alle opties aan te tikken natuurlijk, vanaf 25k kun je instappen.
  zaterdag 10 september 2016 @ 14:51:31 #12
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_165223880
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 september 2016 10:05 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Wel apart dat ze voor en 1,5 liter motor maar 3 zuigers overhebben.

Meestal maakt men vanaf zo'n 1 a 1,1 liter 4 of nog meer zuigermotoren.

Wat zou de beweegreden geweests zijn hiervoor? :?
In het kort: het modulaire motorconcept van BMW is gebaseerd op 500cc per cilinder. De langzaamste 4 cilinder heeft al 180pk, dus dan ga je terug naar 3 cilinders. (De snelste 3 cilinder zit trouwens op de 230pk).

http://blog.caranddriver.(...)ing-sentient-robots/

[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 10-09-2016 15:18:24 ]
pi_165223955
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 14:51 schreef OEM het volgende:

[..]

In het kort: het modulaire motorconcept van BMW is gebaseerd om 500cc per cilinder. De langzaamste 4 cilinder heeft al 180pk, dus dan ga je terug naar 3 cilinders. (De snelste 3 cilinder zit trouwens op de 230pk).

http://blog.caranddriver.(...)ing-sentient-robots/
Leuke info!

Gebruiken ze die 3-pitter met 230pk al? Dat doet m'n 4.0 V8 met 286pk wel een beetje verbleken ;)
  zaterdag 10 september 2016 @ 15:06:07 #14
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_165224172
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 14:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Leuke info!

Gebruiken ze die 3-pitter met 230pk al? Dat doet m'n 4.0 V8 met 286pk wel een beetje verbleken ;)
Zit in de i8
pi_165224437
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 14:51 schreef OEM het volgende:

[..]

In het kort: het modulaire motorconcept van BMW is gebaseerd op 500cc per cilinder. De langzaamste 4 cilinder heeft al 180pk, dus dan ga je terug naar 3 cilinders. (De snelste 3 cilinder zit trouwens op de 230pk).

http://blog.caranddriver.(...)ing-sentient-robots/
^O^
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165225403
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 15:06 schreef OEM het volgende:

[..]

Zit in de i8
Oh ja tuurlijk! :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')