abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:05:44 #1
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164784071
Ik heb een rare ontdekking gedaan.

In de eerste plaats: ik ben vrij neutraal, God kan bestaan, God kan niet bestaan, wij weten het gewoon niet. Ik heb het dan over weten, niet over geloven. Weten heeft te maken met bewijs, geloven heeft te maken met vertrouwen. Even voor de duidelijkheid: ik wil dus daar niet op in gaan, ook niet wat ik denk of geloof of weet. Dit om nare discussies tegen te gaan.

In de Bijbel wordt in Openbaringen gesproken over twee beesten: een uit de zee en een uit de aarde. De eerste is vrij herkenbaar, een soort draak dat vuur spuwt en veel koppen heeft etc. Geen discussie over mogelijk. Het tweede, uit de aarde, is als een lam, maar spreekt godslasterlijke taal en geeft iedereen een merkteken op het hoofd of de rechterhand. Het is de vijand van God, en degene die er verstand van heeft, berekene zijn nummer. Het is 666, en het is het getal van een mens.

In de Koran wordt gesproken over een beest uit de aarde, een helper van Allah, die ieder mens een merkteken geeft: gelovig of niet gelovig. De niet-gelovigen worden gedood.

Nu is het zo dat ik al een tijdje denk dat de Islam kwade wortels heeft. Kijk maar om je heen wat er gebeurt. In de Bijbel staat ook: Je herkent de boom aan zijn vruchten. Zij zijn goed of slecht. Bij de Islam zie ik het laatste.

En vandaag las ik dus plotseling dit.

Ik begin me ernstig zorgen te maken.
Feyenoord!
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:11:48 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_164784203
Wat?
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_164784535
Doe eens link naar de korantekst
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:35:26 #4
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164784758
Ik heb een nieuw deel geopend. Dit is niet mijn mening.
Feyenoord!
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:35:46 #5
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164784766
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 13:11 schreef imikethat het volgende:
Wat?
Huh?
Feyenoord!
pi_164787544
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 13:25 schreef JimmyDean het volgende:
Doe eens link naar de korantekst
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:39:38 #7
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164789598
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 15:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Aan wie vraag je dat?
Feyenoord!
pi_164791606
Dit topic ging al lang niet meer over het onderwerp van de OP. Mss een idee om gewoon een nieuw topic te openen met een nieuwe OP en een linkje naar het vorige topic :)
-
pi_164791750
Hee, deel 2 alweer! Ik ga de Korantekst even opzoeken. Zoeken is het letterlijke woord, want hij ligt ergens in een heel ver uithoek aan de andere kant van de kamer. Aan de ene kant liggen de Bijbels.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_164791813
Even van internet:

eh wacht even, dit is niet de goede.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_164791923
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:11 schreef Haushofer het volgende:
Dit topic ging al lang niet meer over het onderwerp van de OP. Mss een idee om gewoon een nieuw topic te openen met een nieuwe OP en een linkje naar het vorige topic :)
Waarom die moeite? Een nieuwe topic met nieuwe OP krijgt halverwege toch weer een totaal ander onderwerp. :D
Je weet in F&L nooit van tevoren waarin je belandt wanneer je een topic opent.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:27:14 #12
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164796831
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:29 schreef Hexxenbiest het volgende:
Je weet in F&L nooit van tevoren waarin je belandt wanneer je een topic opent.
Eén van de charmes van een forum als dit.
pi_164803036
Ontdekking ook nog? Toe maar.
pi_164804814
Ik wacht nog op de Korantekst. Die niet gaat komen.
pi_164805242
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:29 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Waarom die moeite? Een nieuwe topic met nieuwe OP krijgt halverwege toch weer een totaal ander onderwerp. :D
Je weet in F&L nooit van tevoren waarin je belandt wanneer je een topic opent.
Is ook waar :P
-
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:47:24 #16
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164807565
quote:
Bij dit soort websites krijg ik meteen de kriebels. Hele eenzijdige mensen zijn dat imo met een hele eenzijdige missie.
Feyenoord!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:58:47 #17
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164807899
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:47 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Bij dit soort websites krijg ik meteen de kriebels. Hele eenzijdige mensen zijn dat imo met een hele eenzijdige missie.
Dat snap ik. Allerlei nonsens waar mensen zoals jij in geloven wordt hier genadeloos ontmaskerd.

http://skepsis.nl/ zal ook wel niet deugen...

[ Bericht 4% gewijzigd door hoatzin op 24-08-2016 11:16:20 ]
pi_164816438
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:47 schreef Japie77 het volgende:
Bij dit soort websites krijg ik meteen de kriebels. Hele eenzijdige mensen zijn dat imo met een hele eenzijdige missie.
Dit missie is zo gek nog niet, getuige het feit dat er nu weer een zaak loopt tegen een Duitse kwakzalver die meende kanker te kunnen genezen :)

Iemand die serieus wetenschappelijk onderzoek doet naar "bovennatuurlijke verschijnselen" is Dean Radin. Ik heb zijn boeken niet gelezen, maar uit meerdere interviews kan ik wel opmaken dat hij volgens de wetenschappelijke methode werkt.
-
pi_164819369
Sura27:82
"En wanneer de uitspraak over hen komt laten Wij voor hen een beest uit de aarde tevoorschijn komen dat tot hen spreekt, omdat de mensen van Onze tekenen niet overtuigd waren."
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:53:41 #20
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164825497
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:44 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dit missie is zo gek nog niet, getuige het feit dat er nu weer een zaak loopt tegen een Duitse kwakzalver die meende kanker te kunnen genezen :)

Iemand die serieus wetenschappelijk onderzoek doet naar "bovennatuurlijke verschijnselen" is Dean Radin. Ik heb zijn boeken niet gelezen, maar uit meerdere interviews kan ik wel opmaken dat hij volgens de wetenschappelijke methode werkt.
Waar is dan de missie tegen de duizenden mensen die met medische missers in de reguliere gezondheidszorg te maken hebben? Daar word veel en veel meer geblunderd en meestal onder het tapijt geveegd.

Ok bedankt voor de tip. Zal het eens bekijken. Er zijn trouwens veel meer wetenschappers die aan de grenzen werken die veel interessanter zijn dan al die kortzichtige mainstream wetenschappers die totaal niet meer openminded zijn. Die onderzoeken zijn van te voren al gedoemd niks nieuws op te leveren. Hetzelfde effect heb je als je naar mainstream politici luistert. Je hoort nooit eens wat nieuws of wat interessants omdat ze te bang zijn.
Feyenoord!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:58:47 #21
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164825786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waar is dan de missie tegen de duizenden mensen die met medische missers in de reguliere gezondheidszorg te maken hebben? Daar word veel en veel meer geblunderd en meestal onder het tapijt geveegd.
Veel meer dan wat? Dan de reguliere gezondheidszorg.? Daar wordt zeker geblunderd, maar meer dan in de kwakzalverij? Zie Haushofers voorbedeld.
quote:
Er zijn trouwens veel meer wetenschappers die aan de grenzen werken die veel interessanter zijn dan al die kortzichtige mainstream wetenschappers die totaal niet meer openminded zijn. Die onderzoeken zijn van te voren al gedoemd niks nieuws op te leveren. Hetzelfde effect heb je als je naar mainstream politici luistert. Je hoort nooit eens wat nieuws of wat interessants omdat ze te bang zijn.
Oei oei je hebt het zwaar te pakken...

Dank zij de wetenschap zit jij hier nu te discussiëren op dit forum. Niet dankzij de kwakzalverij of pseudo-wetenschap.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:21:27 #22
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164827110
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Veel meer dan wat? Dan de reguliere gezondheidszorg.? Daar wordt zeker geblunderd, maar meer dan in de kwakzalverij? Zie Haushofers voorbedeld.

[..]

Oei oei je hebt het zwaar te pakken...

Dank zij de wetenschap zit jij hier nu te discussiëren op dit forum. Niet dankzij de kwakzalverij of pseudo-wetenschap.
Zeker wel dat er in de reguliere gezondheidszorg veel maar dan ook veel meer mensen dood gaan of "beschadigd" worden dan in de alternatieve medische zorg. Maar de totaal onbetrouwbare MSM heeft het nu nog steeds over Sylvia Millecamp en haar natuurarts. :')

98.000 doden in de VS
Sinds begin deze eeuw is de aandacht voor fouten in de zorg sterk toegenomen. In 1999 werd in de Verenigde Staten voor het eerst een grote studie gedaan. Daar kwam uit dat jaarlijks in de VS misschien wel 98.000 doden vallen door verwijtbare medische fouten. Dit aantal slachtoffers is groter dan het aantal Amerikaanse doden dat jaarlijks valt in het verkeer of door vuurwapengeweld bij elkaar opgeteld.
http://www.volgensnederla(...)n-vijf-doden-per-dag

Ik zit hier nu te discussieren door visionairs inderdaad. Door mensen die "outside the box" durfden te denken. Niet door Jan en Piet wetenschappers die netjes de gebaande paden volgen en weer een onderzoekje van een multinational aannemen om tegen enorme bedragen de gewenste uitkomst te laten zien.
Feyenoord!
  donderdag 25 augustus 2016 @ 09:24:37 #23
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164835630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zeker wel dat er in de reguliere gezondheidszorg veel maar dan ook veel meer mensen dood gaan of "beschadigd" worden dan in de alternatieve medische zorg. Maar de totaal onbetrouwbare MSM heeft het nu nog steeds over Sylvia Millecamp en haar natuurarts. :')

98.000 doden in de VS
Sinds begin deze eeuw is de aandacht voor fouten in de zorg sterk toegenomen. In 1999 werd in de Verenigde Staten voor het eerst een grote studie gedaan. Daar kwam uit dat jaarlijks in de VS misschien wel 98.000 doden vallen door verwijtbare medische fouten. Dit aantal slachtoffers is groter dan het aantal Amerikaanse doden dat jaarlijks valt in het verkeer of door vuurwapengeweld bij elkaar opgeteld.
http://www.volgensnederla(...)n-vijf-doden-per-dag
Dit is voornamelijk het gevolg van menselijke fouten. Dat is dus iets heel anders.
quote:
Ik zit hier nu te discussieren door visionairs inderdaad. Door mensen die "outside the box" durfden te denken. Niet door Jan en Piet wetenschappers die netjes de gebaande paden volgen en weer een onderzoekje van een multinational aannemen om tegen enorme bedragen de gewenste uitkomst te laten zien.
Ook hier geldt: misbruik komt helaas ook in en bij de wetenschap voor. Maar om de wetenschap daar nu mee te diskwalificeren....

Mag ik uit je reacties opmaken dat jij, mocht jij een ernstige vorm van kanker krijgen, de reguliere zorg mijdt en vol vertrouwen naar "Dr Ross" stapt?
pi_164835646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:53 schreef Japie77 het volgende:
Daar word veel en veel meer geblunderd en meestal onder het tapijt geveegd.
Kun je dit onderbouwen met cijfers?
-
pi_164837279
Oh, we zijn weer beland in de "de MSM is stom en ik ben een uniek sneeuwvlokje"-routine. Vreemd voor een topic wat daar niets mee te maken heeft.
Conscience do cost.
pi_164845465
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zeker wel dat er in de reguliere gezondheidszorg veel maar dan ook veel meer mensen dood gaan of "beschadigd" worden dan in de alternatieve medische zorg. Maar de totaal onbetrouwbare MSM heeft het nu nog steeds over Sylvia Millecamp en haar natuurarts. :')

98.000 doden in de VS
Sinds begin deze eeuw is de aandacht voor fouten in de zorg sterk toegenomen. In 1999 werd in de Verenigde Staten voor het eerst een grote studie gedaan. Daar kwam uit dat jaarlijks in de VS misschien wel 98.000 doden vallen door verwijtbare medische fouten. Dit aantal slachtoffers is groter dan het aantal Amerikaanse doden dat jaarlijks valt in het verkeer of door vuurwapengeweld bij elkaar opgeteld.
http://www.volgensnederla(...)n-vijf-doden-per-dag

Ik zit hier nu te discussieren door visionairs inderdaad. Door mensen die "outside the box" durfden te denken. Niet door Jan en Piet wetenschappers die netjes de gebaande paden volgen en weer een onderzoekje van een multinational aannemen om tegen enorme bedragen de gewenste uitkomst te laten zien.
Ik begrijp dat je niet meer over de apokalyps in de koran wil praten?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  donderdag 25 augustus 2016 @ 20:34:48 #27
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164850001
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 09:24 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dit is voornamelijk het gevolg van menselijke fouten. Dat is dus iets heel anders.

[..]

Ook hier geldt: misbruik komt helaas ook in en bij de wetenschap voor. Maar om de wetenschap daar nu mee te diskwalificeren....

Mag ik uit je reacties opmaken dat jij, mocht jij een ernstige vorm van kanker krijgen, de reguliere zorg mijdt en vol vertrouwen naar "Dr Ross" stapt?
Hoezo zijn menselijke fouten in de reguliere gezondheidszorg wat anders als menselijke fouten in de alternatieve gezondheidszorg? :?

Ik diskwalificeer niet De Wetenschap. Ik constateer alleen dat het heilige geloof in wetenschap wat mij betreft "een beetje dom" is.

Zeker dat ik geen chemotherapie laat doen als ik een of andere vorm van kanker heb inderdaad. Maar ik denk dat dat voor veel meer mensen geld. Er zijn zelfs legio artsen die dat nooit zullen doen omdat ze weten wat voor ontiegelijke troep het is.
Feyenoord!
  donderdag 25 augustus 2016 @ 20:35:26 #28
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164850030
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 09:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Kun je dit onderbouwen met cijfers?
Zie link die ik al heb gepost
Feyenoord!
pi_164850094
Ik zie je claim niet onderbouwd worden in die link.
-
  donderdag 25 augustus 2016 @ 20:42:25 #30
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164850219
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 20:37 schreef Haushofer het volgende:
Ik zie je claim niet onderbouwd worden in die link.
Voor slachtoffers van medische incidenten bestaat in Nederland niet dezelfde opvang, erkenning en aandacht als voor slachtoffers van bijvoorbeeld misdrijven. Terwijl er vaak sprake is van uiterst schrijnende situaties waar hulp hard nodig is. Bestaande schattingen gaan uit van jaarlijks 2.000 sterfgevallen als gevolg van een medische fout en 37.000 patiënten met onbedoelde, vermijdbare gevolgen, waarvan 6.000 met blijvend letsel.

http://www.fondsslachtoff(...)Ob3c4CFUI_Gwod0PEP1Q
Feyenoord!
pi_164850597
Je doet een claim maar onderbouwt die niet. Kijk nou even terug naar je claim die ik quotte.
-
pi_164850639
Je vergelijkt de reguliere gezondheidszorg met de kwakzalverij. Ik zie alleen cijfers over die eerste.
-
  donderdag 25 augustus 2016 @ 21:16:55 #33
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164851034
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat snap ik. Allerlei nonsens waar mensen zoals jij in geloven wordt hier genadeloos ontmaskerd.

http://skepsis.nl/ zal ook wel niet deugen...
Klopt inderdaad. Zelfde missie. Af en toe hebben ze wel aardige dingetjes maar over het algemeen griezelig clubje. Wetenschapsfundamentalisten noem ik ze.
Feyenoord!
  donderdag 25 augustus 2016 @ 21:17:41 #34
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164851052
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 20:58 schreef Haushofer het volgende:
Je vergelijkt de reguliere gezondheidszorg met de kwakzalverij. Ik zie alleen cijfers over die eerste.
Wat noem je de kwalzalverij? De complete alternatieve gezondheidszorg?
Feyenoord!
pi_164860017
On topic graag.
pi_164860502
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 21:17 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat noem je de kwalzalverij? De complete alternatieve gezondheidszorg?
Wat jij wilt. Als ik zeg "Bram drinkt veel meer bier dan Henk" en ik geef vervolgens alleen cijfers van hoeveel kratten bier Bram wegzet elk weekend, onderbouw ik m'n stelling niet.

Natuurlijk worden er fouten gemaakt en ik geloof ook wel dat er wellicht een elitaire/angst/handbovenhethoofdhoud - cultuur heerst in de medische wereld waardoor er onnodig veel fouten worden gemaakt. Maar jij maakt een vergelijking die je vervolgens niet onderbouwt. Dat er meer mensen overlijden in de reguliere zorg is logisch omdat daar veel meer mensen worden behandeld dan in de alternatieve zorg. Het is zoiets als zeggen "Bram en zijn voetbalteam drinken veel meer bier dan Henk in z'n eentje" en vervolgens alleen cijfers laten zien van het drankgebruik van Bram en z'n voetbalteam.

Je snapt toch zelf ook wel dat dat nergens op slaat? :)

Maar mss is het beter om dit voor een apart topic te laten, zoals ATON al aangeeft.
-
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:55:06 #37
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164862790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 08:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat jij wilt. Als ik zeg "Bram drinkt veel meer bier dan Henk" en ik geef vervolgens alleen cijfers van hoeveel kratten bier Bram wegzet elk weekend, onderbouw ik m'n stelling niet.

Natuurlijk worden er fouten gemaakt en ik geloof ook wel dat er wellicht een elitaire/angst/handbovenhethoofdhoud - cultuur heerst in de medische wereld waardoor er onnodig veel fouten worden gemaakt. Maar jij maakt een vergelijking die je vervolgens niet onderbouwt. Dat er meer mensen overlijden in de reguliere zorg is logisch omdat daar veel meer mensen worden behandeld dan in de alternatieve zorg. Het is zoiets als zeggen "Bram en zijn voetbalteam drinken veel meer bier dan Henk in z'n eentje" en vervolgens alleen cijfers laten zien van het drankgebruik van Bram en z'n voetbalteam.

Je snapt toch zelf ook wel dat dat nergens op slaat? :)

Maar mss is het beter om dit voor een apart topic te laten, zoals ATON al aangeeft.
Het gaat erom om te laten zien hoe de media zich focussen op bepaalde onderwerpen. Het lijkt mij vreemd dat ze zich zo op de alternatieve gezondheidszorg richten als er veel meer doden en verminkingen vallen in de reguliere. Het is als dat je je richt op hoe gevaarlijk vliegtuigen zijn omdat ze soms wel eens crashen en als je dan net toevallig daar loopt je een vliegtuig op je hoofd krijgt tov met 160 km per uur zonder gordel auto gaan rijden.
Feyenoord!
pi_164864472
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:55 schreef Japie77 het volgende:
Het gaat erom om te laten zien hoe de media zich focussen op bepaalde onderwerpen.
Ok, ik meende dat het erom ging dat er in de reguliere gezondheidszorg relatief gezien (want anders loopt de vergelijking mank) meer doden vallen. Dat is tenslotte wat je beweerde en verder niet onderbouwt.

Wat jij wilt :)
-
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:41:05 #39
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164864955
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 12:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ok, ik meende dat het erom ging dat er in de reguliere gezondheidszorg relatief gezien (want anders loopt de vergelijking mank) meer doden vallen. Dat is tenslotte wat je beweerde en verder niet onderbouwt.

Wat jij wilt :)
Dat beweer ik inderdaad ook. Denk jij dat dat niet zo is dan?
Feyenoord!
pi_164865345
"Het beest"(666) in de Bijbel en de Koran #2
pi_164870177
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 12:41 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat beweer ik inderdaad ook. Denk jij dat dat niet zo is dan?
Geen idee. Ik heb geen cijfers en ook geen kristallen bol waarin ik het kan aflezen.
-
pi_164871965
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:01 schreef ATON het volgende:
"Het beest"(666) in de Bijbel en de Koran #2
Japie wil blijkbaar over heel iets anders praten dus.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_164875211
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 17:51 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Japie wil blijkbaar over heel iets anders praten dus.
Hoe zou dat komen ? :D
pi_164877355
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het gaat erom om te laten zien hoe de media zich focussen op bepaalde onderwerpen. Het lijkt mij vreemd dat ze zich zo op de alternatieve gezondheidszorg richten als er veel meer doden en verminkingen vallen in de reguliere. Het is als dat je je richt op hoe gevaarlijk vliegtuigen zijn omdat ze soms wel eens crashen en als je dan net toevallig daar loopt je een vliegtuig op je hoofd krijgt tov met 160 km per uur zonder gordel auto gaan rijden.
En dat staat allemaal in de Bijbel? :o
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:49:38 #45
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164877888
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 16:28 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb geen cijfers en ook geen kristallen bol waarin ik het kan aflezen.
Je hebt wel cijfers van 1 van de twee.
Feyenoord!
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:50:34 #46
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164877923
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 17:51 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Japie wil blijkbaar over heel iets anders praten dus.
Ik zie niemand verder discussieren over het beest in de bijbel....
Feyenoord!
pi_164878097
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zie niemand verder discussieren over het beest in de bijbel....
Dus slotje?
Het is geen slowchat.
pi_164878354
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 13:05 schreef Japie77 het volgende:
Ik heb een rare ontdekking gedaan.

In de eerste plaats: ik ben vrij neutraal, God kan bestaan, God kan niet bestaan, wij weten het gewoon niet. Ik heb het dan over weten, niet over geloven. Weten heeft te maken met bewijs, geloven heeft te maken met vertrouwen. Even voor de duidelijkheid: ik wil dus daar niet op in gaan, ook niet wat ik denk of geloof of weet. Dit om nare discussies tegen te gaan.

In de Bijbel wordt in Openbaringen gesproken over twee beesten: een uit de zee en een uit de aarde. De eerste is vrij herkenbaar, een soort draak dat vuur spuwt en veel koppen heeft etc. Geen discussie over mogelijk. Het tweede, uit de aarde, is als een lam, maar spreekt godslasterlijke taal en geeft iedereen een merkteken op het hoofd of de rechterhand. Het is de vijand van God, en degene die er verstand van heeft, berekene zijn nummer. Het is 666, en het is het getal van een mens.

In de Koran wordt gesproken over een beest uit de aarde, een helper van Allah, die ieder mens een merkteken geeft: gelovig of niet gelovig. De niet-gelovigen worden gedood.

Nu is het zo dat ik al een tijdje denk dat de Islam kwade wortels heeft. Kijk maar om je heen wat er gebeurt. In de Bijbel staat ook: Je herkent de boom aan zijn vruchten. Zij zijn goed of slecht. Bij de Islam zie ik het laatste.


En vandaag las ik dus plotseling dit.

Ik begin me ernstig zorgen te maken.
De eerste moslims waren christelijke sekteleden. Geen wonder dat ze dus ook een beest ter berde brengen.
Als in de Bijbel had gestaan dat Pinokkio uit de Aarde kwam was dit in de islam ook het geval.

Religieuze lieden zijn vaak niet erg creatief.
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_164885236
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:49 schreef Japie77 het volgende:
Je hebt wel cijfers van 1 van de twee.
Ja, en daarmee kun je niet vergelijken. Wat jij wel doet.

Of je loopt me hier te besodemieteren, of je kortetermijngeheugen is niet zo best. In beide gevallen laat ik het hier bij.
-
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:05:08 #50
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_164885242
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:03 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

De eerste moslims waren christelijke sekteleden.
Dit hoor ik voor het eerst. Hoe kom je daarbij?
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')