abonnement Unibet Coolblue
pi_164947976
Ik heb echt een zwak voor I. O+

Nikki, ik heb weinig toe te voegen aan de dames voor mij, wil je wel een :* geven.

Saar heeft al een paar dagen heel erg last van lucht in haar buik en zure poep, en na een inspectie in haar mond ontdekte ik dus 2 grote bobbels achter in haar mondje, bezig met de laatste kiezen... verklaard wel waarom ze soms zo mokkig is.
S. 2014
J. 2016
  maandag 29 augustus 2016 @ 20:36:44 #202
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164948103
Ohhh dat shirt Franny O+ jeugdsentiment
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164948172
Chanty, wat een weekend. Nu weer lekker thuis :*

Franny, wat is I toch een poppetje O+

GM, arme Saar. :*
pi_164948293
Oohw Franny, je I O+, mijn beide kinderen zouden een moord doen voor dat shirt...

Ik kom even uit de meelees stand, Luuk is zindelijk.... zomaar ineens. Zo bizar. Hij wilde tot vorige week absoluut niet zonder luier, maar zaterdag riep hij ineens tijdens het boodschappen doen dat hij moest plassen. Hij heeft dat op een wc in de bieb gedaan en toen we thuis waren de luier uit gedaan. Sindsdien heeft hij overdag geen luier aangehad. In de nacht nog wel, maar die is ook droog steeds. *O*

We begonnen ons wel wat zorgen te maken, over 3 maanden wordt hij 4 en hij was echt anti wc en anti potje...

Staand plassen vindt ie wel helemaal de bom trouwens... :D
*poef* nu is het weg
pi_164948552
Sterkte Nikki met het gedrag van L.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164948843
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:41 schreef kaatjejannie het volgende:
Oohw Franny, je I O+, mijn beide kinderen zouden een moord doen voor dat shirt...

Ik kom even uit de meelees stand, Luuk is zindelijk.... zomaar ineens. Zo bizar. Hij wilde tot vorige week absoluut niet zonder luier, maar zaterdag riep hij ineens tijdens het boodschappen doen dat hij moest plassen. Hij heeft dat op een wc in de bieb gedaan en toen we thuis waren de luier uit gedaan. Sindsdien heeft hij overdag geen luier aangehad. In de nacht nog wel, maar die is ook droog steeds. *O*

We begonnen ons wel wat zorgen te maken, over 3 maanden wordt hij 4 en hij was echt anti wc en anti potje...

Staand plassen vindt ie wel helemaal de bom trouwens... :D
Wauw wat fijn zo voordat hij 4 wordt nog. Zo ineens. Prachtig bewijs dat loslaten en eigen moment uitzoeken echt werkt of kán werken
Wat een rust zal dat geven :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 21:00:27 #207
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_164948939
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:57 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Wauw wat fijn zo voordat hij 4 wordt nog. Zo ineens. Prachtig bewijs dat loslaten en eigen moment uitzoeken echt werkt of kán werken
Wat een rust zal dat geven :)
Ja dat inderdaad wat goed kaatje ^O^

Wat naar Nikki -O-
pi_164949196
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:41 schreef kaatjejannie het volgende:
Oohw Franny, je I O+, mijn beide kinderen zouden een moord doen voor dat shirt...

Ze zijn online ook wel te vinden, maar dan meestal vrij prijzig. Dit was een gelukkige vondst in een tweedehands kinderkledingwinkeltje in A'dam, voor een paar euro. _O_ .

Wat fantastisch van de zindelijkheid! En meteen inderdaad ook een bevestiging voor iedereen hier die ook - af en toe of vaak - denkt: maar zal het wel gaan gebeuren en wanneer en hoe en en. *O* .

Die laatste kiezen vond ik echt de ergste, GM. Grote rode vlekken kreeg I er ook van op haar wangetjes, en heel hangerig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164949623
Loslaten was wel lastig hoor... We hadden 2 potjes in huis, bij elke wc een verkleiner, vroegen het vaak. Maar bij Luuk werkt dwingen, of zelfs maar wat aandringen juist compleet averechts. We wilden net binnenkort in overleg met de opvang of ie daar wat langer kon blijven zodat hij wat later naar school kon. KDV en NSO zijn van dezelfde organisatie.

De laatste kiezen hebben we bij beide kinderen niet echt meegekregen dat ze ze kregen. Bij Sofie wel nu de eerste volwassen kiezen.. daar heeft ze wat last van.

Lastig zeg NIkki, Sofie heeft t ook best lastig gehad met Luuk, maar toen was ze zelf pas net 2. Nu kunnen ze niet met elkaar, maar ook echt niet zonder elkaar.
*poef* nu is het weg
pi_164951025
Wat rot Nikki, ik hoop dat je wat kunt met de gegeven tips hier :* Ik vind ook juist dat jullie heel bewust bezig zijn met aandacht voor L!

Chanty, fijn dat je bezoek er weer op zit :X

I met het molletje O+

Fijn Kaatje! Mooi dat het 'probleem' zich dan opeens oplost :)
pi_164952162
Kaatje *O* voor de zindelijkheid.
En ik ben ook blij om dit te lezen. Bij Riley werkt aandringen of suggesties doen ook niet.
Ik heb nu zelfs een beloningskaart :@
Ze vindt hem echt prachtig. Snapt ook dat ze een cadeautje krijgt als de kaart vol is. Maar op het toilet gaat ze niet ervoor :D
pi_164957810
We hebben dit weekend gekampeerd en F vond het fantastisch; slapen in de tent, de hele dag buiten zijn, zwemmen in het meertje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164958132
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 23:44 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ze is vorige week gestart in groep 3. Op school gaat het heel goed, ze heeft hoge cito scores en is erg slim. Ik hoorde vlak voor de vakantie dat de juf bijna niet kon geloven dat L een kindje geduwd/geslagen had op de BSO, zo lief is ze dus blijkbaar in de klas. Het lijkt er dus ernstig op dat de situatie alleen thuis zo is. Aan de ene kant ben ik blij dat ze zich op school wel netjes gedraagt, maar ik vind het daardoor wel lastig om iets met een externe te doen, simpelweg omdat ik weet dat ze zich dus wel kan gedragen zoals iemand, in dit geval de juf, van haar verlangt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Heftig is inderdaad het juiste woord, en dan heb jij er zelfs een paar. :o
En als je haar nou eens niet continu corrigeert op het "kinderachtige" gedrag, maar er gewoon in meegaat? Dus een beetje hetzelfde behandelen als de broertjes?
Ik herken het namelijk wel van mijn bijna kleuter. Die kan heel goed praten/formuleren, maar af en toe imiteert ze haar broertje en praat ook in peuter/babytaal. Korte woordjes (alleen die die haar broertje ook kan zeggen). Maar het lijkt niet alleen maar imitatie van broertje, ze ziet ook een beetje op tegen school en wil gewoon af en toe ook graag klein zijn.
Hier helpt het heel goed door af en toe volledig mee te gaan in het kleine spel. Dat benoem ik dan ook. Dan zeg ik bijvoorbeeld, kom maar hier W-babytje! Ze krijgt dan ook een tuitbeker en ik snijd haar boterham ook in mini-stukjes bijvoorbeeld (andere dagen smeert ze m gewoon zelf). Soms imiteert ze ook hinderlijk gedrag van broertje (gooien bijv), dat mag dan natuurlijk niet, maar in plaats van boos worden zeg ik dan dat ik op die manier geen zin heb om mee te spelen. Na een uurtje 'klein zijn' is het hier meestal over en is ze weer een stuk vrolijker en zelfstandiger.
Ik herken het ook wel van vroeger, ik wilde ook nooit groot worden.

Geen idee hoor of dat voor L ook zo zou kunnen werken natuurlijk..

[ Bericht 0% gewijzigd door watmoetikkiezen op 30-08-2016 09:17:12 ]
pi_164958850
Ook nog even een gedachtegangetje van mij: aangezien ik ervaring heb met (heel) slimme kinderen in mijn werk: een slim kind kan door de buitenwereld vaak gezien worden als 'verstandig' en ouder dan de werkelijke leeftijd. Dan zijn er vaak ook impliciete verwachtingen als het om gedrag gaat; dat een kind ook in het gedrag verstandig en wijs is. Kinderen willen graag aan verwachtingen voldoen. Kan dus zijn dat L aan de ene kant, op school bijv, zich overdreven keurig en verstandig gedraagt (omdat ze het graag goed wil doen allemaal), haar beste beentje voorzet, maar dan soms het omgekeerde doet, als vorm van compensatie en om te laten zien of om te benadrukken dat ze ook nog maar een klein kind is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164959503
Spuit 11: wij hebben die inklapbare bolderkar van de ANWB (zelfde als Goitske). Was zo'n ledenactie een paar maanden geleden. Wij hebben de prijs er al uit hoor. In de vakantie werd ie dagelijks gebruikt. Naar de douche toe, naar het meertje toe etc. En nu gebruiken we hem ook vaak omdat we de vouwwagen op de dagcamping van de M'veense Plassen hebben staan. Laden we de bolderkar vol met spullen en B en rijden daarmee dus van de auto naar de vouwwagen.

Leuk al die verhalen over tellen en kleuren. B kent de kleuren allemaal wel (maakt zelfs onderscheid tussen licht blauw, donker blauw etc), maar getallen etc herkent ie niet hoor.

Amsel _O- en toch getrouwd of hebben ze geluisterd naar peuter?

Ah die Amelie, lieve foto!

B slaapt de laatste tijd pas na 19:30, ja ik weet het das nog best vroeg eigenlijk. Maar de overgang van altijd uiterlijk 19:00 slapen is best groot voor zijn mama's. Maar hij is hartstikke gezellig en vrolijk dus hij zal wel genoeg slapen....

Afgelopen weekend zat ik in Londen met 2 vriendinnen, was TOP! Dus naar het FriendsFest geweest en dat was zo gaaf. Echt een enorm gezellig weekend gehad en nu ben ik failliet (laat mij de Marks en Spencer en de Gap ook niet binnengaan!)

Vrouw en B kwamen me zondag ophalen op Schiphol en ik was zo blij dat B naar me toe kwam rennen. *O* O+ Hij trekt zo naar mijn vrouw toe dat ik daar wel een beetje tegenop zag. Stom he?
pi_164961540
Jeetje Nikki wat klinkt dat lastig. Dat het zo erg is dat je het je man ook zo aangrijpt. Volgens mij zijn er al veel zinnige dingen gezegd, hoop dat je er iets aan hebt!

Fazz dat ziet er echt heerlijk uit! Helaas is mijn man niet van het kamperen. Kijken of ik hem volgend jaar in een sta-caravan krijg ;)

Exode wat fijn dat B zo blij was om je te zien O+

Hier hebben we opeens een enorme ontwikkelingssprong gehad :o Peuter leert er 20 nieuwe woorden per dag bij, maakt zinnetjes, begrijpt veel meer. Ik ben opeens "gekke mama!" en ze oefent met wat hoog en laag is ("boven is hoog!"), binnen en buiten, open en dicht, enzovoorts. En liedjes zingen is ook geweldig. Ze kijkt graag naar de filmpjes van Juf Roos en volgens mij is ze een beetje verliefd op Gijs, want als die in beeld komt krijgt de tablet een kus _O-
pi_164962007
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:51 schreef Amsel het volgende:
Jeetje Nikki wat klinkt dat lastig. Dat het zo erg is dat je het je man ook zo aangrijpt. Volgens mij zijn er al veel zinnige dingen gezegd, hoop dat je er iets aan hebt!

Fazz dat ziet er echt heerlijk uit! Helaas is mijn man niet van het kamperen. Kijken of ik hem volgend jaar in een sta-caravan krijg ;)

Exode wat fijn dat B zo blij was om je te zien O+

Hier hebben we opeens een enorme ontwikkelingssprong gehad :o Peuter leert er 20 nieuwe woorden per dag bij, maakt zinnetjes, begrijpt veel meer. Ik ben opeens "gekke mama!" en ze oefent met wat hoog en laag is ("boven is hoog!"), binnen en buiten, open en dicht, enzovoorts. En liedjes zingen is ook geweldig. Ze kijkt graag naar de filmpjes van Juf Roos en volgens mij is ze een beetje verliefd op Gijs, want als die in beeld komt krijgt de tablet een kus _O-
Hahaha hier geen fan van Gijs (snap ik) want zodra ze t ziet is het nee nee nee nie ijs :P

Quack en zack is hier ineens dikke favoriet.
S. 2014
J. 2016
pi_164962111
Superleuke foto's, Fazz. En hij wordt ook alweer groot zeg!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164962685
Pohhh Nikki ... geen advies voor je maar wat heftig klinkt dat :*

Kaatje zindelijk joepie!! Komt het toch nog goed.

Djenna is nu voort helemaal zindelijk ook snachts. Vind het echt knap! En voor al die andere mamas met zindelijkheidsstrubbelingen ... het kont goed ... ooit :*

Hier heeft Boaz er ook iedere dag een woordje bij ineens.. echt bizar :o ... wel fijn want ik merk dat ie zoch beter kan uitennen zeggen wat ie bedoelt. En kennen jullie dat verhaal van dat jongetje wat alleen maar KRIJSTE zodra het zijn bed zag :? . Ik wil niet te vroeg juichen maar vannacht ging best goed. Alleen rond 12 even erheen gemoeten maar meneer viel na een aai over zijn bol weer in slaap :o ... dat lukte ons voor het laatst 3 maanden terug ofzo. Vanochtend nog wel huilend wakker maar das al heel wat beter als MAAAMAAAAA MAAAAMAAA WAAAAAAAHHH MAAAAAMAAAA. En as we speak ligt ie weer bij grote zus op de kamer in het peuterbedje inclusief kussen en laken, met deur open en zonder ook maar een kik te geven. Nu alleen nog even wachten hoe hij dadelijk ontwaakt. Maar wat een verbetering t.o.v. de afgelopen weken/maanden. Merk zelf dat ik ook gelijk een stuk relaxter ben en er iets beter tegen kan. Hopelijk blijft het zo en wordt het weer beter! ^O^ ... is dat toch nog mooi goed gekomen voordat de baby er is (zag de bui al hangen ... is de een stil begint de ander :{ )
pi_164962953
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Pohhh Nikki ... geen advies voor je maar wat heftig klinkt dat :*

Kaatje zindelijk joepie!! Komt het toch nog goed.

Djenna is nu voort helemaal zindelijk ook snachts. Vind het echt knap! En voor al die andere mamas met zindelijkheidsstrubbelingen ... het kont goed ... ooit :*

Hier heeft Boaz er ook iedere dag een woordje bij ineens.. echt bizar :o ... wel fijn want ik merk dat ie zoch beter kan uitennen zeggen wat ie bedoelt. En kennen jullie dat verhaal van dat jongetje wat alleen maar KRIJSTE zodra het zijn bed zag :? . Ik wil niet te vroeg juichen maar vannacht ging best goed. Alleen rond 12 even erheen gemoeten maar meneer viel na een aai over zijn bol weer in slaap :o ... dat lukte ons voor het laatst 3 maanden terug ofzo. Vanochtend nog wel huilend wakker maar das al heel wat beter als MAAAMAAAAA MAAAAMAAA WAAAAAAAHHH MAAAAAMAAAA. En as we speak ligt ie weer bij grote zus op de kamer in het peuterbedje inclusief kussen en laken, met deur open en zonder ook maar een kik te geven. Nu alleen nog even wachten hoe hij dadelijk ontwaakt. Maar wat een verbetering t.o.v. de afgelopen weken/maanden. Merk zelf dat ik ook gelijk een stuk relaxter ben en er iets beter tegen kan. Hopelijk blijft het zo en wordt het weer beter! ^O^ ... is dat toch nog mooi goed gekomen voordat de baby er is (zag de bui al hangen ... is de een stil begint de ander :{ )
Pun intended? ;)
Wat fijn dat het slapen ineens beter lijkt te gaan! Hopelijk blijft dat zo!
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:52:20 #221
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164962981
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:24 schreef Omentielvo het volgende:
Kaatje *O* voor de zindelijkheid.
En ik ben ook blij om dit te lezen. Bij Riley werkt aandringen of suggesties doen ook niet.
Ik heb nu zelfs een beloningskaart :@
Ze vindt hem echt prachtig. Snapt ook dat ze een cadeautje krijgt als de kaart vol is. Maar op het toilet gaat ze niet ervoor :D
Omen, hier exact hetzelfde hoor. Vorige week deed ie één keer een plasje op het potje. Stickers geplakt en uitbundig geprezen, maar nu niks meer hoor :(

Maar ik ben idd dus ook blij te lezen dat er nog hoop is...
pi_164962989
Dan wil ik ook nog wel even een positief verhaal delen over het zindelijk worden van E hier is gegaan. De vele opmerkingen vanuit de omgeving waren ook heel herkenbaar.
E. had gewoon geen interesse in het potje/wc en sporadisch wilde hij ooit oefenen met een onderbroek maar meestal ging het dan binnen een kwartiertje al mis en dan wilde hij niet meer.
Uiteindelijk dit zelf redelijk kunnen loslaten en erop vertrouwd dat hij het zelf aan zou geven. Gelukkig hadden we wat extra speling omdat hij pas na de zomervakantie naar school zou gaan.

Vijf dagen voor zijn 4e verjaardag wilde hij ineens wel een onderbroek aan en sindsdien is meneer zindelijk. Het ging zo soepel en vanzelf. Zonder iedere keer vragen of hij moet of hem op uur en tijd op het potje zetten (laatste is het tovermiddel volgens de omgeving).
In vijf maanden tijd heeft hij misschien vijf ongelukjes gehad. Een maand nadat hij overdag zindelijk werd wilde hij in de nacht ook geen luier meer aan.

Ik gun jullie allemaal dat jullie kindjes ook 'besluiten' er klaar voor te zijn.
pi_164963515
Hier ging het vrijwel hetzelfde als bij Roosje met zindelijk worden. W was wel een stuk eerder (2,5 jaar). Maar op een dag besloot ze dat ze geen luier meer wilde en toen ook heel weinig ongelukjes gehad. We wilden in de zomer oefenen, maar toen wilde zij niet. Toen hebben we het gelaten en ik had al bedacht dat het de zomer erop wel zou worden, maar in de herfst kwam ze er ineens zelf mee.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:45:01 #224
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164964074
Ik moet jullie verhalen aan mijn moeder laten lezen :')

En vakantie-F O+ echte jongen is het ook :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164964143
Ik heb dan wel geen peuter meer maar de mijne was ook precies op tijd zindelijk _O_
Eerst overdag en iets er na ook in de nacht.

Het komt wanneer het komt... :7
pi_164964414
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:51 schreef Amsel het volgende:
Jeetje Nikki wat klinkt dat lastig. Dat het zo erg is dat je het je man ook zo aangrijpt. Volgens mij zijn er al veel zinnige dingen gezegd, hoop dat je er iets aan hebt!

Fazz dat ziet er echt heerlijk uit! Helaas is mijn man niet van het kamperen. Kijken of ik hem volgend jaar in een sta-caravan krijg ;)

Exode wat fijn dat B zo blij was om je te zien O+

Hier hebben we opeens een enorme ontwikkelingssprong gehad :o Peuter leert er 20 nieuwe woorden per dag bij, maakt zinnetjes, begrijpt veel meer. Ik ben opeens "gekke mama!" en ze oefent met wat hoog en laag is ("boven is hoog!"), binnen en buiten, open en dicht, enzovoorts. En liedjes zingen is ook geweldig. Ze kijkt graag naar de filmpjes van Juf Roos en volgens mij is ze een beetje verliefd op Gijs, want als die in beeld komt krijgt de tablet een kus _O-
Gijs is mijn 'kleine neefje' :D
Zal het aan hem doorgeven!
pi_164965234
Nikki, héél herkenbaar gedrag van je oudste. Het gaat hier ook de laatste maanden zo. Is L snel overprikkeld? Met 2 broertjes erbij zijn er natuurlijk wel veel prikkels bij gekomen. Ik merk bij I dat het veel beter ging toen hij naar school kon. Hij miste waarschijnlijk wat uitdaging en dat kon ik thuis ook niet bieden met dreumes erbij. In de zomervakantie was het ook meteen weer bal. Het is zo frustrerend! ;( Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_164965426
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:00 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Gijs is mijn 'kleine neefje' :D
Zal het aan hem doorgeven!
Oh wat leuk :D O+
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:10:19 #229
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164966894
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:00 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Gijs is mijn 'kleine neefje' :D
Zal het aan hem doorgeven!
Ik moest natuurlijk even gijs googlen en dacht hij komt me bekend voor. Klopt het dat hij in ONM heeft gespeeld?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164972771
Op mijn werk kun je punten sparen elke dag dat je naar het werk fietst ipv auto pakt. Bij 50 punten krijg je een primera bon dus ik had weer een bon, omgewisseld voor een bol.com bon en heb ij voor de jongens een nieuwe spellendoos gekocht. Jan wilde gelijk al spelen dus gezegd dat ik eerst moet kijken hoe het moet en morgen gaan spelen.

Ik heb zo'n zin om met ze te gaan spelen morgen! Zijn 10 spellen in 1 doos
pi_164973120
Bedankt voor al jullie tips en adviezen over de situatie met L. dames. ^O^ Het is altijd zo fijn om even van een buitenstaander te horen hoe dingen aangepakt kunnen worden en ook om te lezen dat L niet de enige grote zus is die zo dwars kan zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Excuus, want ik ben verder nog niet bijgelezen. Dat ga ik nu maar even doen. :)
pi_164973415
Klinkt als een goede greep NIKKI!

En ja chanty hij zat in onm.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:42:17 #233
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164974308
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Klinkt als een goede greep NIKKI!

En ja chanty hij zat in onm.
ONM O+ eeuwig zonde dat hey gestopt is ;(

Nikki ben benieuwd hoe het uit gaat pakken. Klinkt goed om meer dingen bij haar neer te leggen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164974326
Kaatjejannie wat fijn!ag ik de tip geven stimuleren om zittend te plassen, is namelijk beter omdat ze de blaas dan beter leeg kunnen plassen


Fazzoletti super fotos!
pi_164974979
Het klinkt heel positief Nikki! Denk ook dat het weer naar school gaan een positieve uitwerking zal hebben, weer uitdaging, zeker in groep 3. Jullie doen het echt supergoed! :*
pi_164975599
Mooi, Nikki. Kan me heel goed voorstellen dat ze het fijn vindt om weer naar school te gaan. School is ook tof! *) . ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164975693
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:00 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Gijs is mijn 'kleine neefje' :D
Zal het aan hem doorgeven!
Lou noemt haar vader ook vaak Gijs als hij ergens heen loopt :') "Gijs?! Gajedoen!!?"
pi_164976179
Nikki dat klinkt super goed allemaal zeg ^O^
hopelijk helpt het haar (en jullie) :s)

Goitske tof pakket zeg ^O^
pi_164976497
Wow wat goed bedacht en uitgevoerd Nikki!
pi_164978735
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:42 schreef Chanty het volgende:

[..]

ONM O+ eeuwig zonde dat hey gestopt is ;(

Nikki ben benieuwd hoe het uit gaat pakken. Klinkt goed om meer dingen bij haar neer te leggen.
Sytse eizinga.

Ja onm was echt mijn soap... vanaf dag 1 toen frank vd trap viel in t beatrix♡
S. 2014
J. 2016
pi_164979887
Zeker fijn dat dit beter gaat Nikki!

Wij hadden/hebben sinds dit weekend opeens een hele andere Ow. Hij praat en doet lelijk tegen ons en z'n broertje ("hou je kop").
Pest z'n broertje echt ontzettend.
En doet dingen die echt niet mogen (zelf oversteken, op de muur kleuren, eten op de grond kiepen).
Toen ik er gisteren op het kdv naar vroeg vertelden ze me dat hij ook echt andere kinderen had "gepest" (duwen en spullen afpakken en dan met buiten het bereik leggen) en dat hij ook echt lelijk had gepraat tegen de juffen. Ze wilden het eigenlijk niet vertellen, maar omdat ik ernaar vroeg.

Ik weet echt niet wat me overkomt! Mijn lieve angstige verlegen jongetje gaat los. Vriendje en ik hebben zitten denken of er iets is gebeurd dit weekend, maar we hebben echt geen idee.
En ik praat maar veel met hem, dat vindt hij altijd fijn. Dit weekend ook iets doen wat hij echt leuk vindt, misschien heeft aandachtstekort (maar daar zijn wij ons dan echt niet bewust van).

Maar echt, m'n hart vandaag. "Wacht je ff bij de straat Ow?" "Nee! Hou je kop" en hij ging de straat over :( :'(
pi_164979950
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 02:43 schreef Loj het volgende:
Zeker fijn dat dit beter gaat Nikki!

Wij hadden/hebben sinds dit weekend opeens een hele andere Ow. Hij praat en doet lelijk tegen ons en z'n broertje ("hou je kop").
Pest z'n broertje echt ontzettend.
En doet dingen die echt niet mogen (zelf oversteken, op de muur kleuren, eten op de grond kiepen).
Toen ik er gisteren op het kdv naar vroeg vertelden ze me dat hij ook echt andere kinderen had "gepest" (duwen en spullen afpakken en dan met buiten het bereik leggen) en dat hij ook echt lelijk had gepraat tegen de juffen. Ze wilden het eigenlijk niet vertellen, maar omdat ik ernaar vroeg.

Ik weet echt niet wat me overkomt! Mijn lieve angstige verlegen jongetje gaat los. Vriendje en ik hebben zitten denken of er iets is gebeurd dit weekend, maar we hebben echt geen idee.
En ik praat maar veel met hem, dat vindt hij altijd fijn. Dit weekend ook iets doen wat hij echt leuk vindt, misschien heeft aandachtstekort (maar daar zijn wij ons dan echt niet bewust van).

Maar echt, m'n hart vandaag. "Wacht je ff bij de straat Ow?" "Nee! Hou je kop" en hij ging de straat over :( :'(
:o .. wow ja brutaal is 1 ding maar als ze dan levensgevaarlijke capriolen uit gaan halen wordt het een compleet ander verhaal. Je zou idd zeggen dat er onlangs toch iets is voorgevallen of dat hij iets gezien heeft waar dit door is ontstaan. Heftig! En wederom geen tips... sorry :@
pi_164980323
Nikki, wat een mooie oplossing. Hopelijk helpt die :*

Loj, geen tips :*
pi_164980919
Ooh Loj, wat vervelend! Die is toe aan school waarschijnlijk?

Ik maak vaak voordat we vertrekken afspraken over wat ik van ze verwacht. En over het algemeen houden ze zich daar dan ook aan. Zo niet dan is het in de buurt van een straat verplicht hand vasthouden (of in de kraag vatten).
pi_164981138
Oef Loj, verlaat geval peuterpuberteit? Of inderdaad toe aan school, kan mij voorstellen dat je daar even }:| van bent.

Saar is druk met baby, met spullen voor de baby en zelf weer baby zijn...en tegelijk is ze nie baby mama, Sajah! :')

Dus...



[ Bericht 28% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 31-08-2016 09:14:09 ]
S. 2014
J. 2016
pi_164981396
Kyara, dat doe ik idd ook. Werkt vaak goed.
Maar Riley heeft nu ook dat ze vaak de straat oprent. Of als we weggaan en ik de laatste spullen aan het pakken is dat zij de voordeur opendoet, naar buiten rent en de deur dichtslaat
Tijdens het typen besef ik mezelf dat ik hier ook gewoon weer afspraken over moet maken :D

Gm, wat lijkt ze dan weer klein ineens O+
pi_164981477
Klein? Ik vind haar juist heel erg groot lijken! :D Het is dat er een peutergezichtje op zit maar verder is het een kleuter :D

Hier zijn ze natuurlijk sowieso al wat meer "gedrild" wat betreft oversteken en langs de weg lopen. Al zijn ze nog zo "vervelend" en doen ze nog zo moeilijk, ze weten wanneer het menens is. Dus driftbuien altijd netjes op de stoep en zo ;)
pi_164981796
Ze is groot idd... 94cm schoon op de lat :P

Blijkbaar maken wij lange kinderen want op de echo gisteren was te zien dat haar broertje ook lange benen heeft.

Oversteken werkt hier op zich wel goed, we laten haar "kijken" en dat vind ze tof! Nu scheelt het dat we op n dorp wonen met 1 drukke straat en verder kleine straatjes.
S. 2014
J. 2016
pi_164983457
Klein? Haha, da's wele en erg uit de kluiten gewassen baby hoor haha. Leuk dat ze er zo mee bezig is, GM :)

Nikki,w at fijn dat ze zelf zo veel aangaf in jullie gesprek. Als ze zelf mee doet aan het bedenken van de afspraken, dan kan het goed zijn dat ze zich er ook makkelijker aan houdt. Slim om haar veel zeggenschap te geven!

Loj, das wel brutaal, en eng ook! Brr.
Wij zeggen ook elke keer bij een weg/parkeerplaats dat als er ergens auto's rijden, ze dan ons vast moet houden. En gelukkig doet ze dat voorlopig ook braaf. "auto valuk?" ja, auto's gevaarlijk :Y
pi_164983988
Net met Jan naar de kapper geweest en een nieuw shirt bij de Zeeman gekocht een grijze met dino's en oh help dat jochie lijkt wel een kleuter :o
pi_164985018
Ow is heel netjes en secuur in kijken bij de straat. En afspraken hebben wij hier ook, en zijn nog nooit verkeerd gegaan.
Maar zo zie je maar weer, te klein om 100% te vertrouwen.

Vanochtend was hij trouwens superlief. Hij en z'n broer stonden bij ezeltjes te kijken, eentje kwam opeens heel dicht bij het hek en Ow pakte de hand van Js en nam hem mee twee stapjes achteruit. O+

Ik snapte de opmerking: hij is toe aan school nooit zo goed, maar ik denk dat dat het echt is. Maar hij moet toch echt tot na de kerst wachten.. de meeste van z'n vriendjes zijn nu ook naar school, dus hij snapt niet dat hij nog niet gaat.

We gaan dit weekend echt iets voor Ow plannen. We wilden naar Naturalis (ja, trix is er nog niet) maar zijn ze helemaal gesloten tot 10 september...
Ff een goed alternatief bedenken.

Gm, je hebt een kleuter joh, wo!! Maar oh wat cute :D

Oeh dino shirts bij de zeeman ;) als Ow dat ziet!
pi_164985498
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:10 schreef Loj het volgende:
Ow is heel netjes en secuur in kijken bij de straat. En afspraken hebben wij hier ook, en zijn nog nooit verkeerd gegaan.
Maar zo zie je maar weer, te klein om 100% te vertrouwen.

Vanochtend was hij trouwens superlief. Hij en z'n broer stonden bij ezeltjes te kijken, eentje kwam opeens heel dicht bij het hek en Ow pakte de hand van Js en nam hem mee twee stapjes achteruit. O+

Ik snapte de opmerking: hij is toe aan school nooit zo goed, maar ik denk dat dat het echt is. Maar hij moet toch echt tot na de kerst wachten.. de meeste van z'n vriendjes zijn nu ook naar school, dus hij snapt niet dat hij nog niet gaat.

We gaan dit weekend echt iets voor Ow plannen. We wilden naar Naturalis (ja, trix is er nog niet) maar zijn ze helemaal gesloten tot 10 september...
Ff een goed alternatief bedenken.

Gm, je hebt een kleuter joh, wo!! Maar oh wat cute :D

Oeh dino shirts bij de zeeman ;) als Ow dat ziet!
Misschien is dit leuk voor hem?

https://www.jurassicgolf.nl/

Is in Gouda.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 31 augustus 2016 @ 13:40:54 #253
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164985549
Damn loj dat is niet tof zeg :{ en schrikken ook dat hij zomaar oversteekt. Hopelijk gaat het snel over deze fase.

GM ik heb zo hard gelachen om deze foto. Benieuwd naar de foto's straks met haar kleine broer O+

Ik heb mezelf overwonnen en ben met de kids naar het bos geweest. Lucas bleef de hele tijd netjes op de paden, hij is niet van het door de struiken en modder rausen :+ Wel MOEST hij over de touwbrug. Dus daar gingen we: ik met baby in draagdoek en hij voorop :') Vond het wel spannend.


Doei doei mama!



Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164985615
Dapper dat ie dat durfde! Mijn kleuter vindt die brug altijd nogal spannend :D
  woensdag 31 augustus 2016 @ 13:49:55 #255
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164985678
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dapper dat ie dat durfde! Mijn kleuter vindt die brug altijd nogal spannend :D
Ik was zelf uitermate verbaasd :') Dacht eigenlijk dat hij meteen weer eraf zou willen na het trappetje maar niet dus. Moest steeds zeggen dat hij zich wel moest vasthouden want hij wilde er gewoon zo overheen lopen. Alleen aan de andere kant eraf lukte niet dus toen heb ik me langs hem gefrommeld en ben ik eerst gegaan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164985769
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:10 schreef Loj het volgende:
Oeh dino shirts bij de zeeman ;) als Ow dat ziet!
niet zijn beste foto hij is moe, is ook een vesrt is lichter grijs zelfde print heb ik ook maar gekocht

pi_164985924
Lucas en Saar heffen elkaar wel op, Mijn reus en jouw kleine ventje. Dapper ding. O+

Dat dino shirt O+
S. 2014
J. 2016
pi_164985983
Saar oefent echt voor grote zus!
Chanty, stoer. L oogt wat steviger dan voorheen, is hij wat aangekomen of lijkt dat gewoon zo? Hij ziet er heel trots uit!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 31 augustus 2016 @ 14:12:33 #259
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164986053
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 14:07 schreef Franny_G het volgende:
Saar oefent echt voor grote zus!
Chanty, stoer. L oogt wat steviger dan voorheen, is hij wat aangekomen of lijkt dat gewoon zo? Hij ziet er heel trots uit!
Zou ik m moeten wegen, maand geleden zat hij op 10,6 kg. Heb niet het idee dat hij is aangekomen. Wel dat hij de lengte in is gegaan want dat shirt dat hij nu draagt daar verzoop bij twee maanden geleden nog in :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164986126
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 14:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Lucas en Saar heffen elkaar wel op, Mijn reus en jouw kleine ventje. Dapper ding. O+

Dat dino shirt O+
ik twijfel of ik nog een maat groter op reserve leg vind hem leuk staan
Kost toch geen fluit bij de zeeman
pi_164986260
Ik rijd langs de zeeman O+
pi_164986354
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 14:26 schreef Loj het volgende:
Ik rijd langs de zeeman O+
Succes. Bij 3 verschillende vestigingen geweest en overal hing er nog maar 1 in de verkeerde maat 😠
pi_164986485
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 14:32 schreef As1981 het volgende:

[..]

Succes. Bij 3 verschillende vestigingen geweest en overal hing er nog maar 1 in de verkeerde maat 😠
Als ze hem hebben, moet ik een maat meenemen?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 14:41:30 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164986492
Je kunt 'm ook online bestellen.
KuikenGuppy
pi_164986719
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 14:32 schreef As1981 het volgende:

[..]

Succes. Bij 3 verschillende vestigingen geweest en overal hing er nog maar 1 in de verkeerde maat 😠
welke maat zocht je? 98/104 hingen gier niet, 110/116 hingen 2 heb ik 1 van en lading 92 en 122 hing nog
pi_164987638
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 14:55 schreef Goitske het volgende:

[..]

welke maat zocht je? 98/104 hingen gier niet, 110/116 hingen 2 heb ik 1 van en lading 92 en 122 hing nog
122 voor de oudste.
Hier was alleen 110/116 maar wist niet dat ze ook online hadden. Daar straks even kijken.
pi_164988158
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:39 schreef As1981 het volgende:

[..]

122 voor de oudste.
Hier was alleen 110/116 maar wist niet dat ze ook online hadden. Daar straks even kijken.

hebben ze niet tenminste toen ik net keek, ik moet morgen naar het plein wil wel even voor je kijken

Ik ga gelijk voor Jan ook nog kijken voor 122
pi_164988401
Dat dinoshirt heeft mijn peuter ook. Ze zag hem hangen in het rek en begon haar eigen shirt al uit te trekken :D O+
pi_164988549
Maandag eind van de middag komt er een nieuwe lading binnen :)
Ik heb een 98/104 kunnen scoren voor Ow en er hing nog 1 110/116 :)

Ik ga dinsdagochtend hopelijk nog een 92 scoren en als iemand nog een wil, let me know :)
pi_164988608
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 14:41 schreef Burdie het volgende:
Je kunt 'm ook online bestellen.
:D :D :D :D
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:53:10 #271
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164989468
Erg tof shirt ja O+ ik kijk nu al uit naar de dinofase
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164989771
Mijn kleuter heeft die overgeslagen en mijn meiden hoeven ook niet zo nodig.
De andere variant is er een met letters, die hoop ik morgen nog even te scoren O+
pi_164990031
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:59 schreef Goitske het volgende:

[..]

hebben ze niet tenminste toen ik net keek, ik moet morgen naar het plein wil wel even voor je kijken

Ik ga gelijk voor Jan ook nog kijken voor 122
Graag. Yaro zag hem hangen en wilde hem gelijk en was zwaar teleurgesteld.

Ze gaan hard hier want in 3 winkels hing er dus maar 1 exemplaar.
pi_164990128
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:08 schreef Kyara het volgende:
Mijn kleuter heeft die overgeslagen en mijn meiden hoeven ook niet zo nodig.
De andere variant is er een met letters, die hoop ik morgen nog even te scoren O+
die groenige? Heb ik ook gekocht :@
pi_164990135
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:22 schreef As1981 het volgende:

[..]

Graag. Yaro zag hem hangen en wilde hem gelijk en was zwaar teleurgesteld.

Ze gaan hard hier want in 3 winkels hing er dus maar 1 exemplaar.
ik ga kijken voor je!
pi_164990610
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:29 schreef Goitske het volgende:

[..]

die groenige? Heb ik ook gekocht :@
:D ja die!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:57:51 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164990755
KuikenGuppy
pi_164991153
Jeetje wat een dag hier! Beiden stout grote mond en dwars :o

Vroeg gegeten, in bad en in bed. Met jan nog een gesprekje toen hij in bed ging, even goed geknuffeld en extra verhaaltje om rust in de tent te brengen
Teun sliep binnen 5 minuten
  woensdag 31 augustus 2016 @ 18:58:10 #280
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164991857
Lucas wijst de laatste dagen naar een van ons en zegt dan "jij". Net wees hij naar zichzelf en zei "ik". Denk dat hij het woordicm gebaar ergens opgepikt moet hebben. Het begrip van jij en ik duurt toch nog een paar jaar of niet?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164991987
De jongens hebben dat het besef van dat verschil wel
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:06:44 #282
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164992039
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:04 schreef Goitske het volgende:
De jongens hebben dat het besef van dat verschil wel
Je jongste ook? Lijkt me zo vroeg aangezien kinderen ook langere tijd in de tweede vorm over zichzelf praten (Lucas drinken).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164992231
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:58 schreef Chanty het volgende:
Lucas wijst de laatste dagen naar een van ons en zegt dan "jij". Net wees hij naar zichzelf en zei "ik". Denk dat hij het woordicm gebaar ergens opgepikt moet hebben. Het begrip van jij en ik duurt toch nog een paar jaar of niet?
Volgens mij hoeft dat niet? Lou weet ons ook prima jij en ik te vertellen. Meestal wijzend met "jij mama, ik M'lou"

Ze zegt ook vaak "ik ook drinken" of iets anders wat ze zelf graag wil. Vaker dan dat ze haar eigen naam zegt om te vertellen wat ze wil
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:21:11 #284
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164992353
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:06 schreef Chanty het volgende:

[..]

Je jongste ook? Lijkt me zo vroeg aangezien kinderen ook langere tijd in de tweede vorm over zichzelf praten (Lucas drinken).
Suus heeft dat besef (jij, ik, jouw, mijn) ook al best lang, maar alsnog zegt ze ook: Suze drinken bijv (maar nu ik er over nadenk zegt ze ook: ik ook drinken ofzo). Staat denk ik toch los van elkaar, weet niet meer hoe dat bij Elin ging.
pi_164992459
O zegt "ik ook" in twee talen, en "ila eten". Ook zegt ze wel eens jij als ik vraag wie van ons iets moet doen.
Voorlopig beiden dus, maar t besef van persoonlijke voornaamwoorden ontwikkelt zich hier dus ook. Maar het klopt dat het nig best ff kan duren voor dat het "foutloos" gaat :)
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:26:28 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164992483
Kuiken noemt dingen van zichzelf "jou", zo bedoelt hij met "jouw kamer" dus zijn eigen kamer. En met "mama waar zijn jouw schoenen?" dan zoekt hij dus die van zichzelf. Best verwarrend soms :').
KuikenGuppy
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:34:10 #287
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164992692
Ik vind het knap, lijken me best abstracte begrippen. Lucas zei tot nu toe alleen 'ook' als hij ook iets wilde. De term ik hoorde ik vandaag voor t eerst. Benieuwd of hij het in zijn zinnen gaat gebruiken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164992787
Teun is het rond zijn 2de gaan gebruiken eerst alleen met ik ook

Het cb vroeg er laatst naar vandaar dat ik er bewust van was. Heb toen echt zitten nadenken 😂 kwam tot de ik ook conclusie
pi_164992870
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:06 schreef Chanty het volgende:

[..]

Je jongste ook? Lijkt me zo vroeg aangezien kinderen ook langere tijd in de tweede vorm over zichzelf praten (Lucas drinken).
ja beiden, hij zegt tegen mij ook wel nee jij! Als ik bojv zeg pak even je schoenen dan is het soms nee jij! Meestal doet hij het gewoon en gebruikt bijv als ik Jan vraag of hij drinken wil dat Teun zegt ik ook
pi_164992975
:D heel verwarrend Burdie

F begrijpt het begrip volgens mij wel, zegt vaak 'jij en ik' incl wijzen, of 'ik ben F', 'Jij bent mama' etc

Hij is dol op telefoneren en moest vandaag weer even z'n oma bellen O+ Na even praten is het allerleukste natuurlijk om het rode knopje in te drukken :+
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:55:21 #291
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_164993160
Nora was 22 maanden toen ze de ik-vorm ging gebruiken ('ikke ook glijden', 'ikke ook haartjes kammen'). Ik had het destijds ook opgezocht, want vond het ook zo vroeg!

Wel gebruikte ze toen een tijdlang beide, dus vaak zei ze ook nog 'Nora ook eten'.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_164993280
Oeps verkeerde topic :$
pi_164993329
Ow was ook heel snel met jij, ik en mijn.
Alleen gebruikte hij het woordje "jouw" altijd verkeerd.
Kijk, daar is jouw mama.... Kwam ik binnen lopen :')
En dan praat ik ook over vanaf +/- 20 maanden

Nu trouwens grammaticaal echt heel goed. Alleen nog wat verledentijdsvormen.

M'n bijna peuter van 23 maanden zegt nog niets :')
pi_164993344
Ja hoor, ook hier correct gebruik van jij en ik. Ik blijf me ook zo verbazen over onze knappe peuters hier O+
pi_164994353
Hier waren ze juist wat later met ik en jij. Maar dat schijnt vaker voor te komen bij tweelingen (het blijft nog lang onduidelijk waar de een ophoudt en de ander begint). M was ook redelijk laat, maar dat kwam ook omdat we toen zelf nog in "J doet dit, D doet dat" modus zaten om te zorgen dat de meiden hun eigen naam zouden leren kennen :D
pi_164994379
Mij en mijn was hier heel snel onder de knie. :') .
Hier verder meestal wel correct gebruik, maar soms husselt ze het lekker door elkaar. Het mooiste voorbeeld had ik laatst opgeschreven, en ook in kinderpraatjes gezet. Mijn vriend had gezegd: 'dan kunnen we zien dat jij het bent'. Waarop zij zei: 'Ik ben jij!'

Ze is nu ook van de gedaantenwisselingen en rollenspelletjes, dan ben ik ineens I en is zij mama. Met de kindjes van het kdv is het nu 'in' om te spelen dat één van hen 'de baby' is. Zo grappig, voor je gevoel was het nog een seconde geleden dat ze het waren en nu spelen ze het al na. :o . ;( .

Wat ik heel knap vond: laatste tijd deed ik een paar keer dat ik kon toveren en dan sprak ik een zelfbedachte spreuk uit, uiteraard beginnend met hokus pokus pilatus pas en dan met een rijmpje. Nu speelde ze gisteren dat ze ons ging opeten en daarna weer uit haar buik ging toveren. Stond ze met haar handje te zwaaien en bedacht ze zelf dit: hohus - eeh eeh eeh giechel stamel stamel eeh PAS, ik eeh *stilte* papa mama weer hier was!!
O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 31 augustus 2016 @ 20:52:37 #297
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_164994553
Leuk is dat, he Franny. Nora doet idd ook rollenspellen en gedaantewisseling.
Ze speelt ook vaak na wat er die dag gebeurd is :)

Nora zegt heel consequente 'stofschuiven' tegen 'stofzuigen'. Ik vind het wel een leuk woord :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 20:58:24 #298
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164994735
Baby spelen O+ Ze is toch pas net geboren :o

Mijn jongetje zingt! :o :D al dagen hoorde ik hem iets brabbelen maar alleen krokodil was voor mij duidelijk te verstaan. Totdat ik hem net ook bil en stout hoorde zeggen (inclusief vingertje) en ineens zakte het kwartje. Samen het liedje van de krokodil onder de brug gezongen O+ En meteen ook wat andere liedjes die hij op zijn manier meezingt O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Chanty op 31-08-2016 21:09:57 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164995054
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:52 schreef Sylver_ het volgende:
Nora zegt heel consequente 'stofschuiven' tegen 'stofzuigen'. Ik vind het wel een leuk woord
O+

Hier is een verrekijker door M gebombardeerd tot een verderkijker O+
pi_164995112
Jan heeft het over een zeeonderwater en spinnesuiker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')