abonnement Unibet Coolblue
pi_164415474
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_164417861
heb het gekocht op steam maar kan pas morgen downloaden.
ben toch nieuwsgierig. maar wat ik gezien heb moet je echt wel wat RP movenhalen en tegen jezelf beginnen praten om het leuk te maken. heel veel dezelfde dingen tegenkomen word wel saai.
zelfde cave etc
pi_164419809
Als je door Skyrim kunt lopen zonder ooit maar 1 quest op te pakken vermaak je je hier ook wel mee.

Ik vond dit btw leuk om te lezen:
https://www.reddit.com/r/(...)s_already_worth_the/
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_164419930
Weet iemand op wat voor manier je die bonus spul krijgt als je het spel hebt gepreorderd?
hoort dat in het gamehoesje te zitten in de vorm van een code oid? :@

Heb namelijk het spel gepreorderd maar kan die codes niet vinden.
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_164420007
Het probleem is dat het space trading genre redelijk niche is, maar de game volop is gehyped als een product dat iedereen zou moeten spelen door Sony, beetje hetzelfde als bloodborne toentertijd, daar zijn ook veel mensen mee de mist in gegaan.

Iedereen die spellen spacetraders zoals Elite of sandbox games zoals Terraria kan waarderen zal een fantastische tijd hebben met dit spel. Binnen het genre is het naar mijn mening een hele goede game, ik heb er pas 8 uur op zitten en ik weet niet hoe het over 40 uur is maar ik heb echt genoten van het rondvliegen, ontdekken van mysterieuze plekken, het craften, het grinden voor een nieuw schip en de sfeer /muziek zijn ook echt fantastisch. Je maakt continu je eigen avonturen, ik kan me ook absoluut niet herkennen in het commentaar dat de game leeg is of 'dat er niks te doen is' .

Mijn oordeel na 8+ uur spelen is een 8/10, Hello Games heeft een dijk van een game neer gezet.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_164420027
Enige jammere vind ik vooralsnog dat hij niet op de XBOX One uitkomt, nu heb ik recentelijk een beest van een PC gekocht maar dit spel zou ik het liefst onderuit gezakt op de bank op m'n tv spelen :)
(nee, pc naast de tv plaatsen is geen optie :P)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_164420062
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 08:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Enige jammere vind ik vooralsnog dat hij niet op de XBOX One uitkomt, nu heb ik recentelijk een beest van een PC gekocht maar dit spel zou ik het liefst onderuit gezakt op de bank op m'n tv spelen :)
(nee, pc naast de tv plaatsen is geen optie :P)
Ik kan bevestigen dat dat de beste manier is om te spelen idd :P

Vraag me af wanneer ik tier 2/3 upgrades kan gaan maken voor mijn gear, ik ben de materialen nog niet tegen gekomen na 2 warps op de planeten waar ik terecht ben gekomen. Er is al wel spul te koop zo nu en dan.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_164420079
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 08:28 schreef Ceased2Be het volgende:
Als je door Skyrim kunt lopen zonder ooit maar 1 quest op te pakken vermaak je je hier ook wel mee.

Ik vond dit btw leuk om te lezen:
https://www.reddit.com/r/(...)s_already_worth_the/
Ohw dan ga ik me wel vermaken :D . Game gepreordered maar morgen pas spelen.. damn PC vertraagde launch .. damn Sony.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_164420092
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 08:59 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Ohw dan ga ik me wel vermaken :D . Game gepreordered maar morgen pas spelen.. damn PC vertraagde launch .. damn Sony.
Vertraagde launch, maar wel betere graphics ;)
Wij kunnen iig wel onze FOV aan (gaan) passen bijv.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_164420160
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vertraagde launch, maar wel betere graphics ;)
Wij kunnen iig wel onze FOV aan (gaan) passen bijv.
Dat is waar . en de betere graphics zijn het waard mits het de performance niet te veel aantast. Ik ben benieuwd naar m'n scheepje en wat ik kan upgraden en of je hem kan custimizen
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_164420182
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:05 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Dat is waar . en de betere graphics zijn het waard mits het de performance niet te veel aantast. Ik ben benieuwd naar m'n scheepje en wat ik kan upgraden en of je hem kan custimizen
Als ik dit niet op max kan spelen ga ik ernstig teleurgesteld zijn in m'n system :D
Ben *erg* benieuwd :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 11 augustus 2016 @ 09:15:53 #12
442484 Radjan
Radjan, voorheen janrad
pi_164420301
Ik zit na een paar uur nog steeds in het zelfde zonnestelsel en weet niet hoe ik ergens anders kan komen. Heb je hier soms een werpdrive voor nodig ?
PSN: SneakyDutchDude
pi_164420472
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:15 schreef Radjan het volgende:
Ik zit na een paar uur nog steeds in het zelfde zonnestelsel en weet niet hoe ik ergens anders kan komen. Heb je hier soms een werpdrive voor nodig ?
Ja
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 11 augustus 2016 @ 09:36:05 #14
442484 Radjan
Radjan, voorheen janrad
pi_164420564
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja
Dank je, ik bedoel natuurlijk warpdrive :')
PSN: SneakyDutchDude
pi_164420593
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:36 schreef Radjan het volgende:

[..]

Dank je, ik bedoel natuurlijk warpdrive :')
werp is ook goed :P je werpt jezelf vooruit :D
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_164420734
OK, mijn mening na een dikke 12 uur gespeeld te hebben.

De game op sommige punten behoorlijk matig. Laat ik daar mee beginnen.

De grind is enorm. Dat is onderdeel van het spel, ik heb drie jaar lang Eve Online gespeeld, dus ik weet wat het is. Toch is NMS op dat gebied behoorlijk shallow. Er zijn veel verschillende materialen, maar het is niet meer dan een beetje minen, constateren dat je inventory vol is, naar een space station of trading post, wat teveel is verkopen en dan begin je weer opnieuw. Trading is echt niet heel erg diepgaand. Iets is in de ene space station goedkoper of duurder dan ergens anders maar het scheelt nooit meer dan 5%. Een echte impact op de economie is er niet en het is niet echt lonend om naar de beste deals op zoek te gaan. Dat kun je van tevoren ook niet weten, want er is geen manier om in andere space stations te kijken. Je doet het dus op goed geluk.

Dan het ontdekken. Dat is tegelijk ook een pluspunt, maar toch ook een minpunt. De diversiteit valt echt tegen. Ik heb een planeet of 30 bezocht nu, en op een totaal van 18 quintiljoen mag je verwachten dat ze énorm uiteen lopen. Dat doen ze dus niet. Overal dezelfde elementen (grote pillars voor heridium en nikkel, kleine pillars voor ijzer, overal dezelfde plantjes voor platinum) en veel planeten lijken kopieën van elkaar, alleen met een ander kleurtje of een ander weertype. De creatures zijn ook niet heel divers. Ben al 4 keer een soort viegende vissen tegengekomen en ook al drie keer de enorm vijandige spinkrab. Dat haalt behoorlijk het enthousiasme uit het ontdekken.

Dan je inventory. Dat is echt te weinig. Je gaat later flink kunnen upgraden, maar vooralsnog is het de Grote Inventory Management Sim. Ook moet je voortdurend alles bijvullen. Voor een game die nogal licht is in de simulatie-elementen is het stomvervelend om na elke drie take-offs de launch thrusters weer bij te moeten vullen, of je pulse engine. Dat is gewoon storend. Doordat je ook weinig inventory space hebt moet je dus heel vaak runs van planeet naar space station of trade station maken, wat ook nog eens best lang duurt, waardoor je eigenlijk de hele tijd bezig bent met het bijvullen van basic spaceshipfunctionaliteiten. Heel veel downtime dus.

Het universum, hoewel vol met leven, voelt heel erg doods aan. Planeten zijn bezaaid met plekken waar wat te ontdekken valt, maar in de praktijk zijn het ongeveer tien verschillende POI's, soms voorzien van een alien, maar meestal zijn het een soort research stations die vooral verlaten zijn, of overhoop gehaald zonder enige informatie waarom. Er zitten in die stations ongeveer 5 verschillende dingen waar je mee kunt interacteren die altijd hetzelfde resultaat geven. Dat was na 2 uur al niet meer interessant.

Doordat er maar één alien in een POI of space station zit, voelt het universum dood aan. Je interactie met de alien beperkt zich feitelijk ook maar uit een keuze uit drie antwoorden, waarbij er volgens mij geen slecht antwoord mogelijk is. Ik heb nog geen nare effecten gezien. De aliens zijn overigens ook volkomen statisch. Dat valt echt tegen. Meer NPC's waar je niet mee kunt interacteren hadden veel meer leven in het spel gebracht.

Dan de verhaallijn. Daarvoor speel je deze game niet. Het spel probeert je wel bij de hand te nemen naar het centrum van je galaxy en doet dat best goed zonder intrusief te zijn. Maar stukjes van het verhaal die je gepresenteerd krijgt zijn vooral ondoorzichtige esoterische platitudes waar voor het grootste deel geen touw aan vast te knopen valt. Ik hoop dat die puzzelstukjes nog op hun plaats gaan vallen.

Wat het doel is van de sentinels is mij onduidelijk. Ze triggeren op sommige planeten heel erg snel, maar je kunt ze ook veel te makkelijk afschudden. Er is daardoor geen risk/reward mechanic aanwezig. Het wordt op riskante planeten alleen maar langdradiger om uitgebreid te farmen, maar in de praktijk helemaal niet moeilijker door sentinels die bij elke scheet die je laat op je af komen. Als elementen de moeilijkheid niet verhogen, maar alleen maar een obstakel toevoegen die dingen langer laten duren, dan horen ze niet in een game thuis wat mij betreft.

Over nutteloze dingen toevoegen gesproken: je gaat heel veel techonologieën vinden, je wordt er echt mee overspoeld. Helaas is ook dit in de praktijk niet heel veel meer dan heel veel tiers van hetzelfde element op je multitool of spaceship. Door meer tiers toe te voegen lijkt het misschien of er heel veel technologie te ontdekken valt, maar in de praktijk valt dat dus vies tegen.

Dan nog wat pluspunten, want ik wil niet te zuur overkomen ;)

Ontdekken geeft veel voldoening. Het is toch elke keer weer spannend om te zien waar je terecht gaat komen. De textures zijn misschien niet altijd even mooi, maar je gaat heel veel mooie plaatjes aantreffen. Spaceship design is ook mooi, vind ik. Het is aanlokkelijk om nieuwe space ships te willen kopen. Ook het feit dat je gecrashte ships weer op kunt lappen om zelf te gebruiken is erg leuk gedaan.

De soundtrack is magisch, één van de beste die ik ooit heb gehoord. Hij past zich perfect aan aan wat je aan het doen bent.

En de game forceert eigenlijk niks. Het laat je vrij gewoon lekker rond te vliegen en te relaxen. Dat is denk ik ook hoe je de game moet spelen, even een uurtje of twee de controller oppakken om wat rond te vliegen, dan komt de game het best tot zijn recht. Speel je langer dan dat zoals ik nu heb gedaan, dan denk ik dat er teveel matig uitgewerkte elementen zijn die je gaan storen.

Ik kom nu niet veel verder dan 6/10. Heel ambitieus, maar gewoon niet een heel sterke uitwerking. Het is wel wat ik er van had verwacht (rondvliegen en ontdekken), maar ik denk dat ik had verwacht het ontdekken leuker te vinden dan dat het in de praktijk uitpakt. Dat zal voor een deel aan mij liggen, maar ligt wat mij betreft ook zeker aan de toch erg tegenvallende diversiteit.
pi_164420922
Bedankt voor de review, precies wat ik verwachtte nav de streams die ik tot nog toe heb gezien :)

Ik ga vooral voor een andere ervaring dan EVE en Elite en dat gaat wel lukken zo te zien.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:15:51 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_164421189
Even de titel op aanvraag aangepast.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_164421198
Ik ga voor het lekker roindvliegen , beetje rondrommelen en ontdekken :D de gevechten boeien me niet , dus ik zal wel een explorer schip zoeken/maken/vinden/kopen :D
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:26:03 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_164421344
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:46 schreef Mystikvm het volgende:
OK, mijn mening na een dikke 12 uur gespeeld te hebben.

De game op sommige punten behoorlijk matig. Laat ik daar mee beginnen.

De grind is enorm. Dat is onderdeel van het spel, ik heb drie jaar lang Eve Online gespeeld, dus ik weet wat het is. Toch is NMS op dat gebied behoorlijk shallow. Er zijn veel verschillende materialen, maar het is niet meer dan een beetje minen, constateren dat je inventory vol is, naar een space station of trading post, wat teveel is verkopen en dan begin je weer opnieuw. Trading is echt niet heel erg diepgaand. Iets is in de ene space station goedkoper of duurder dan ergens anders maar het scheelt nooit meer dan 5%. Een echte impact op de economie is er niet en het is niet echt lonend om naar de beste deals op zoek te gaan. Dat kun je van tevoren ook niet weten, want er is geen manier om in andere space stations te kijken. Je doet het dus op goed geluk.

Dan het ontdekken. Dat is tegelijk ook een pluspunt, maar toch ook een minpunt. De diversiteit valt echt tegen. Ik heb een planeet of 30 bezocht nu, en op een totaal van 18 quintiljoen mag je verwachten dat ze énorm uiteen lopen. Dat doen ze dus niet. Overal dezelfde elementen (grote pillars voor heridium en nikkel, kleine pillars voor ijzer, overal dezelfde plantjes voor platinum) en veel planeten lijken kopieën van elkaar, alleen met een ander kleurtje of een ander weertype. De creatures zijn ook niet heel divers. Ben al 4 keer een soort viegende vissen tegengekomen en ook al drie keer de enorm vijandige spinkrab. Dat haalt behoorlijk het enthousiasme uit het ontdekken.

Dan je inventory. Dat is echt te weinig. Je gaat later flink kunnen upgraden, maar vooralsnog is het de Grote Inventory Management Sim. Ook moet je voortdurend alles bijvullen. Voor een game die nogal licht is in de simulatie-elementen is het stomvervelend om na elke drie take-offs de launch thrusters weer bij te moeten vullen, of je pulse engine. Dat is gewoon storend. Doordat je ook weinig inventory space hebt moet je dus heel vaak runs van planeet naar space station of trade station maken, wat ook nog eens best lang duurt, waardoor je eigenlijk de hele tijd bezig bent met het bijvullen van basic spaceshipfunctionaliteiten. Heel veel downtime dus.

Het universum, hoewel vol met leven, voelt heel erg doods aan. Planeten zijn bezaaid met plekken waar wat te ontdekken valt, maar in de praktijk zijn het ongeveer tien verschillende POI's, soms voorzien van een alien, maar meestal zijn het een soort research stations die vooral verlaten zijn, of overhoop gehaald zonder enige informatie waarom. Er zitten in die stations ongeveer 5 verschillende dingen waar je mee kunt interacteren die altijd hetzelfde resultaat geven. Dat was na 2 uur al niet meer interessant.

Doordat er maar één alien in een POI of space station zit, voelt het universum dood aan. Je interactie met de alien beperkt zich feitelijk ook maar uit een keuze uit drie antwoorden, waarbij er volgens mij geen slecht antwoord mogelijk is. Ik heb nog geen nare effecten gezien. De aliens zijn overigens ook volkomen statisch. Dat valt echt tegen. Meer NPC's waar je niet mee kunt interacteren hadden veel meer leven in het spel gebracht.

Dan de verhaallijn. Daarvoor speel je deze game niet. Het spel probeert je wel bij de hand te nemen naar het centrum van je galaxy en doet dat best goed zonder intrusief te zijn. Maar stukjes van het verhaal die je gepresenteerd krijgt zijn vooral ondoorzichtige esoterische platitudes waar voor het grootste deel geen touw aan vast te knopen valt. Ik hoop dat die puzzelstukjes nog op hun plaats gaan vallen.

Wat het doel is van de sentinels is mij onduidelijk. Ze triggeren op sommige planeten heel erg snel, maar je kunt ze ook veel te makkelijk afschudden. Er is daardoor geen risk/reward mechanic aanwezig. Het wordt op riskante planeten alleen maar langdradiger om uitgebreid te farmen, maar in de praktijk helemaal niet moeilijker door sentinels die bij elke scheet die je laat op je af komen. Als elementen de moeilijkheid niet verhogen, maar alleen maar een obstakel toevoegen die dingen langer laten duren, dan horen ze niet in een game thuis wat mij betreft.

Over nutteloze dingen toevoegen gesproken: je gaat heel veel techonologieën vinden, je wordt er echt mee overspoeld. Helaas is ook dit in de praktijk niet heel veel meer dan heel veel tiers van hetzelfde element op je multitool of spaceship. Door meer tiers toe te voegen lijkt het misschien of er heel veel technologie te ontdekken valt, maar in de praktijk valt dat dus vies tegen.

Dan nog wat pluspunten, want ik wil niet te zuur overkomen ;)

Ontdekken geeft veel voldoening. Het is toch elke keer weer spannend om te zien waar je terecht gaat komen. De textures zijn misschien niet altijd even mooi, maar je gaat heel veel mooie plaatjes aantreffen. Spaceship design is ook mooi, vind ik. Het is aanlokkelijk om nieuwe space ships te willen kopen. Ook het feit dat je gecrashte ships weer op kunt lappen om zelf te gebruiken is erg leuk gedaan.

De soundtrack is magisch, één van de beste die ik ooit heb gehoord. Hij past zich perfect aan aan wat je aan het doen bent.

En de game forceert eigenlijk niks. Het laat je vrij gewoon lekker rond te vliegen en te relaxen. Dat is denk ik ook hoe je de game moet spelen, even een uurtje of twee de controller oppakken om wat rond te vliegen, dan komt de game het best tot zijn recht. Speel je langer dan dat zoals ik nu heb gedaan, dan denk ik dat er teveel matig uitgewerkte elementen zijn die je gaan storen.

Ik kom nu niet veel verder dan 6/10. Heel ambitieus, maar gewoon niet een heel sterke uitwerking. Het is wel wat ik er van had verwacht (rondvliegen en ontdekken), maar ik denk dat ik had verwacht het ontdekken leuker te vinden dan dat het in de praktijk uitpakt. Dat zal voor een deel aan mij liggen, maar ligt wat mij betreft ook zeker aan de toch erg tegenvallende diversiteit.
Het is een gemiste kans dat trading niet gedaan is zoals in Offworld Trading Company, waarbij de prijs van grondstoffen en materialen wordt bepaald door vraag en aanbod van de andere spelers. Zeldzame grondstoffen zouden zo echt veel waard kunnen worden, terwijl iemand die tonnen aan goud op de markt gooit de prijs omlaag drijft.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:33:19 #21
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_164421484
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:46 schreef Mystikvm het volgende:
Early Review.
Nice, thanks! Een goed verwoorde review! Ik zal het nog even aankijken hoe andere users het spel verder vinden spelen!
Ik word wel iets afwachtender om het te kopen!
pi_164422309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:46 schreef Mystikvm het volgende:
OK, mijn mening na een dikke 12 uur gespeeld te hebben.

De game op sommige punten behoorlijk matig. Laat ik daar mee beginnen.

De grind is enorm. Dat is onderdeel van het spel, ik heb drie jaar lang Eve Online gespeeld, dus ik weet wat het is. Toch is NMS op dat gebied behoorlijk shallow. Er zijn veel verschillende materialen, maar het is niet meer dan een beetje minen, constateren dat je inventory vol is, naar een space station of trading post, wat teveel is verkopen en dan begin je weer opnieuw. Trading is echt niet heel erg diepgaand. Iets is in de ene space station goedkoper of duurder dan ergens anders maar het scheelt nooit meer dan 5%. Een echte impact op de economie is er niet en het is niet echt lonend om naar de beste deals op zoek te gaan. Dat kun je van tevoren ook niet weten, want er is geen manier om in andere space stations te kijken. Je doet het dus op goed geluk.

Dan het ontdekken. Dat is tegelijk ook een pluspunt, maar toch ook een minpunt. De diversiteit valt echt tegen. Ik heb een planeet of 30 bezocht nu, en op een totaal van 18 quintiljoen mag je verwachten dat ze énorm uiteen lopen. Dat doen ze dus niet. Overal dezelfde elementen (grote pillars voor heridium en nikkel, kleine pillars voor ijzer, overal dezelfde plantjes voor platinum) en veel planeten lijken kopieën van elkaar, alleen met een ander kleurtje of een ander weertype. De creatures zijn ook niet heel divers. Ben al 4 keer een soort viegende vissen tegengekomen en ook al drie keer de enorm vijandige spinkrab. Dat haalt behoorlijk het enthousiasme uit het ontdekken.

Dan je inventory. Dat is echt te weinig. Je gaat later flink kunnen upgraden, maar vooralsnog is het de Grote Inventory Management Sim. Ook moet je voortdurend alles bijvullen. Voor een game die nogal licht is in de simulatie-elementen is het stomvervelend om na elke drie take-offs de launch thrusters weer bij te moeten vullen, of je pulse engine. Dat is gewoon storend. Doordat je ook weinig inventory space hebt moet je dus heel vaak runs van planeet naar space station of trade station maken, wat ook nog eens best lang duurt, waardoor je eigenlijk de hele tijd bezig bent met het bijvullen van basic spaceshipfunctionaliteiten. Heel veel downtime dus.

Het universum, hoewel vol met leven, voelt heel erg doods aan. Planeten zijn bezaaid met plekken waar wat te ontdekken valt, maar in de praktijk zijn het ongeveer tien verschillende POI's, soms voorzien van een alien, maar meestal zijn het een soort research stations die vooral verlaten zijn, of overhoop gehaald zonder enige informatie waarom. Er zitten in die stations ongeveer 5 verschillende dingen waar je mee kunt interacteren die altijd hetzelfde resultaat geven. Dat was na 2 uur al niet meer interessant.

Doordat er maar één alien in een POI of space station zit, voelt het universum dood aan. Je interactie met de alien beperkt zich feitelijk ook maar uit een keuze uit drie antwoorden, waarbij er volgens mij geen slecht antwoord mogelijk is. Ik heb nog geen nare effecten gezien. De aliens zijn overigens ook volkomen statisch. Dat valt echt tegen. Meer NPC's waar je niet mee kunt interacteren hadden veel meer leven in het spel gebracht.

Dan de verhaallijn. Daarvoor speel je deze game niet. Het spel probeert je wel bij de hand te nemen naar het centrum van je galaxy en doet dat best goed zonder intrusief te zijn. Maar stukjes van het verhaal die je gepresenteerd krijgt zijn vooral ondoorzichtige esoterische platitudes waar voor het grootste deel geen touw aan vast te knopen valt. Ik hoop dat die puzzelstukjes nog op hun plaats gaan vallen.

Wat het doel is van de sentinels is mij onduidelijk. Ze triggeren op sommige planeten heel erg snel, maar je kunt ze ook veel te makkelijk afschudden. Er is daardoor geen risk/reward mechanic aanwezig. Het wordt op riskante planeten alleen maar langdradiger om uitgebreid te farmen, maar in de praktijk helemaal niet moeilijker door sentinels die bij elke scheet die je laat op je af komen. Als elementen de moeilijkheid niet verhogen, maar alleen maar een obstakel toevoegen die dingen langer laten duren, dan horen ze niet in een game thuis wat mij betreft.

Over nutteloze dingen toevoegen gesproken: je gaat heel veel techonologieën vinden, je wordt er echt mee overspoeld. Helaas is ook dit in de praktijk niet heel veel meer dan heel veel tiers van hetzelfde element op je multitool of spaceship. Door meer tiers toe te voegen lijkt het misschien of er heel veel technologie te ontdekken valt, maar in de praktijk valt dat dus vies tegen.

Dan nog wat pluspunten, want ik wil niet te zuur overkomen ;)

Ontdekken geeft veel voldoening. Het is toch elke keer weer spannend om te zien waar je terecht gaat komen. De textures zijn misschien niet altijd even mooi, maar je gaat heel veel mooie plaatjes aantreffen. Spaceship design is ook mooi, vind ik. Het is aanlokkelijk om nieuwe space ships te willen kopen. Ook het feit dat je gecrashte ships weer op kunt lappen om zelf te gebruiken is erg leuk gedaan.

De soundtrack is magisch, één van de beste die ik ooit heb gehoord. Hij past zich perfect aan aan wat je aan het doen bent.

En de game forceert eigenlijk niks. Het laat je vrij gewoon lekker rond te vliegen en te relaxen. Dat is denk ik ook hoe je de game moet spelen, even een uurtje of twee de controller oppakken om wat rond te vliegen, dan komt de game het best tot zijn recht. Speel je langer dan dat zoals ik nu heb gedaan, dan denk ik dat er teveel matig uitgewerkte elementen zijn die je gaan storen.

Ik kom nu niet veel verder dan 6/10. Heel ambitieus, maar gewoon niet een heel sterke uitwerking. Het is wel wat ik er van had verwacht (rondvliegen en ontdekken), maar ik denk dat ik had verwacht het ontdekken leuker te vinden dan dat het in de praktijk uitpakt. Dat zal voor een deel aan mij liggen, maar ligt wat mij betreft ook zeker aan de toch erg tegenvallende diversiteit.
Goede review ik kan mij hier helemaal in vinden.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 11:16:45 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_164422347
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is een gemiste kans dat trading niet gedaan is zoals in Offworld Trading Company, waarbij de prijs van grondstoffen en materialen wordt bepaald door vraag en aanbod van de andere spelers. Zeldzame grondstoffen zouden zo echt veel waard kunnen worden, terwijl iemand die tonnen aan goud op de markt gooit de prijs omlaag drijft.
Zou op zich redelijk 'makkelijk' te implementeren moeten zijn gezien het allemaal via de server gespeeld wordt. Lijkt me wel tof. Kan je een soort off-game groepje oprichten die afspreken om een bepaalde grondstof te minen tot een x tonnage en dan de markt te breken _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_164422405
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is een gemiste kans dat trading niet gedaan is zoals in Offworld Trading Company, waarbij de prijs van grondstoffen en materialen wordt bepaald door vraag en aanbod van de andere spelers. Zeldzame grondstoffen zouden zo echt veel waard kunnen worden, terwijl iemand die tonnen aan goud op de markt gooit de prijs omlaag drijft.
Dat is makkelijk genoeg te implementeren na launch. Zeker als ze base-building e.d. toe gaan voegen wordt trading een stuk interessanter.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 11 augustus 2016 @ 11:37:01 #25
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_164422767
Hier komt mijn mening, na 6 uur non-stop te hebben gespeeld gisteravond. Heb het ook gestreamd op Twitch voor mezelf, las hier iemand die het op Youtube deed als eigen archief en dat was een top idee. ^O^ Nu zie ik mijn stream nergens terug op mijn kanaal, behalve dat die 'offline' is.... :(

Om te beginnen vind ik de verpakking en inhoud van de Limited Edition erg mooi. Schijfje in de ps4 en ook de opening van de game valt mij niets tegen. Enthousiast begin ik aan een groot avontuur door de oneindige ruimte. Het duurde bij mij vrij lang voordat ik alle noodzakelijke dingen had gevonden om op te stijgen, wss omdat ik niet zo vaak game. Het stoorde mij echter niet omdat ik zo op mijn gemak kon leren hoe het een beetje werkt en wat voor elementen je waar(in) kan krijgen.

Uiteindelijk is het zo ver, je kan opstijgen en de ruimte in. Daar heb ik gewoon geen woorden voor, het is fantastisch mooi gemaakt en vind het nog steeds mooi na tientallen keren gedaan te hebben. Onderweg kan je lekker minen zodat je niet zonder brandstof komt te zitten. En de snelheid waarmee je naar andere planeten kan reizen in hetzelfde zonnestelsel is wat mij betreft precies goed. Nadeel is wel, zoals hierboven al door iemand geschreven, dat je veel tijd kwijt bent met minen om steeds weer op te kunnen stijgen. Ik zat een keertje zonder plutonium op een planeet waar het zowat niet te vinden was. Dus moest heel lang lopen naar een station om het bij een handelaar te kopen. Het beperkte aantal slots zorgt er voor dat je té vaak naar het ruimtestation moet om te verkopen. Ben tussendoor wel al schepen tegen gekomen van ruim 7 miljoen units met 30+ slots dusja.. Dat probleem zal later in de game wel minder worden. Maar na 6 uur spelen en bergen goud minen heb ik pas 400.000 units. (200.000 uitgegeven voor de warpcellen)

De diversiteit van de planeten is in mijn ogen geweldig. Ik baal wel als ik op een doodsaaie en lege planeet terecht kom. Maar als ik dan even later op een andere planeet kom, die letterlijk volgestampt zit met planten, dieren en resources, dan geniet ik echt. Naarmate ik meer ontdekte kwam ik ook steeds meer vreemde, grote, rare, grappige, lieve beesten tegen. Je kan ze voeren en dan verschijnt er een blije smiley boven hun hoofd hehehe... En ze maken soms een lief geluidje. De omgevingen zijn soms adembenemend en soms veel van hetzelfde.

Ik kwam één keer vast te zitten tegen de achterkant van een ruimtestation aan. Kon met geen mogelijkheid meer weg komen en werd afgemaakt door ruimteschepen. Kon niks doen, heb wel 10 minuten pogingen gedaan om nog weg te komen, maar ik zat gewoon vast. Vond het wel mooi dat ik daarna op precies diezelfde plek een 'graf' had en alles weer terug kon pakken wat ik verloren had. Verder zat ik ook een keer vast in een grot.... Heel erg lang.... De grot bleef maar doorgaan en steeds weer andere richtingen op. Dus ik was een beetje verdwaald en hoopte op een uitgang aan de andere kant.. Nou.. Niet gevonden dus moest helemaal terug. En dat duurt best lang lopend haha, dat rennen kan je niet zo lang volhouden. En dan de sentinels... Vind het een beetje vreemd dat je op elke planeet maar één aliën tegen komt maar wel overal sentinels die alles in de gaten houden. Moest een stalen deur doorbreken voor de blueprint van de warpcells(?) en toen kwamen de sentinels op me af. Eerst kleine ronde vliegende entinels, maar later ook rijdende robot sentinels en ze werder steeds groter... Tot er zelfs een gigantische sentinel robot kwam, jezus ik schrok en ging mijn schippie in.... Duurde even tot ik door die deur heen was, maar oh wat was ik voldaan dat het gelukt was *O* Ook ergens een extra slot kunnen vinden, blijkbaar zijn er capsules op planeten waarmee je je inventaris kan vergroten.

Eeuuhhhmmmmm ja.. De galactische kaart. Je kan dus kiezen om de paden van het spel te volgen. Of vrij verkennen door het hele heelal. Die galactische kaart in vrij verkennen is echt geweldig gemaakt. Kon mijn ogen niet geloven, prachtig. Maar je kan dus niet zomaar even naar de andere kant van het universum warpen. Vrij logisch, maar wel jammer. Ik hoopte naar een plek met 8+ planeten te gaan. :P

Dus ja... Ik heb nu warpcellen voor de hyperdrive, ben naar één ander zonnestelsel gegaan tot nu toe. Dus 2 in totaal. Beloningen voor ontdekkingen vallen mij tegen, te weinig units. Op deze manier moet ik nog heel veel uur spelen wil ik een leuk nieuw schip kunnen kopen met meer ruimte. Heb mijn codes allemaal nog niet gebruikt, wil ik ook eigenlijk niet. Heb me nog niet verveeld, denk dat ik hier nog heel veel uren plezier aan ga hebben. Ik vind alles mooi, irriteer me alleen aan alles wat mij aanvalt. Laat me gewoon met rust. o|O Ik kom in vrede. *O*

Taal leren gaat super langzaam, 1 woord per keer. Heb een keer zo'n aliën boos gemaakt met het verkeerde antwoord en nu helpt die mij niet meer. Dat hernoemen van planten, dieren, planeten etc boeit mij niet. maar liefhebbers kunnen dat dus aanpassen. Duurt mij te lang, je krijgt er geen extra units voor geloof ik, en je komt wss toch nooit meer terug dusja.. De analysescanner voor nieuwe ontdekkingen gaat mij te traag, maar zijn upgrades voor ofzo.

Ik vind het een knap staaltje werk van de makers en het is prachtig om allemaal te zien, ontdekken, horen blablabla. Zelfs spannend/eng soms vanwege de soundtrack hehehe.. En dan die vreemde geluiden van die beesten er bij die je dan (nog) niet ziet. :@

Geen idee wat ik er verder over moet lullen. De meeste mensen zullen het waarschijnlijk saai vinden na een tijdje. Ik ben super tevreden en geef het een 92/100! 100/100 als VR ooit komt, wat zal ik dan gillen als ik met mijn jetpackie over rotsen en afdalingen vlieg op zoek naar goud. :9 O+

[ Bericht 1% gewijzigd door UtopiaVolger op 11-08-2016 11:50:55 ]
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')