Ik kan bevestigen dat dat de beste manier is om te spelen iddquote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Enige jammere vind ik vooralsnog dat hij niet op de XBOX One uitkomt, nu heb ik recentelijk een beest van een PC gekocht maar dit spel zou ik het liefst onderuit gezakt op de bank op m'n tv spelen
(nee, pc naast de tv plaatsen is geen optie )
Ohw dan ga ik me wel vermaken . Game gepreordered maar morgen pas spelen.. damn PC vertraagde launch .. damn Sony.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:28 schreef Ceased2Be het volgende:
Als je door Skyrim kunt lopen zonder ooit maar 1 quest op te pakken vermaak je je hier ook wel mee.
Ik vond dit btw leuk om te lezen:
https://www.reddit.com/r/(...)s_already_worth_the/
Vertraagde launch, maar wel betere graphicsquote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Ohw dan ga ik me wel vermaken . Game gepreordered maar morgen pas spelen.. damn PC vertraagde launch .. damn Sony.
Dat is waar . en de betere graphics zijn het waard mits het de performance niet te veel aantast. Ik ben benieuwd naar m'n scheepje en wat ik kan upgraden en of je hem kan custimizenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Vertraagde launch, maar wel betere graphics
Wij kunnen iig wel onze FOV aan (gaan) passen bijv.
Als ik dit niet op max kan spelen ga ik ernstig teleurgesteld zijn in m'n systemquote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:05 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Dat is waar . en de betere graphics zijn het waard mits het de performance niet te veel aantast. Ik ben benieuwd naar m'n scheepje en wat ik kan upgraden en of je hem kan custimizen
Jaquote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:15 schreef Radjan het volgende:
Ik zit na een paar uur nog steeds in het zelfde zonnestelsel en weet niet hoe ik ergens anders kan komen. Heb je hier soms een werpdrive voor nodig ?
werp is ook goed je werpt jezelf vooruitquote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:36 schreef Radjan het volgende:
[..]
Dank je, ik bedoel natuurlijk warpdrive
Het is een gemiste kans dat trading niet gedaan is zoals in Offworld Trading Company, waarbij de prijs van grondstoffen en materialen wordt bepaald door vraag en aanbod van de andere spelers. Zeldzame grondstoffen zouden zo echt veel waard kunnen worden, terwijl iemand die tonnen aan goud op de markt gooit de prijs omlaag drijft.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:46 schreef Mystikvm het volgende:
OK, mijn mening na een dikke 12 uur gespeeld te hebben.
De game op sommige punten behoorlijk matig. Laat ik daar mee beginnen.
De grind is enorm. Dat is onderdeel van het spel, ik heb drie jaar lang Eve Online gespeeld, dus ik weet wat het is. Toch is NMS op dat gebied behoorlijk shallow. Er zijn veel verschillende materialen, maar het is niet meer dan een beetje minen, constateren dat je inventory vol is, naar een space station of trading post, wat teveel is verkopen en dan begin je weer opnieuw. Trading is echt niet heel erg diepgaand. Iets is in de ene space station goedkoper of duurder dan ergens anders maar het scheelt nooit meer dan 5%. Een echte impact op de economie is er niet en het is niet echt lonend om naar de beste deals op zoek te gaan. Dat kun je van tevoren ook niet weten, want er is geen manier om in andere space stations te kijken. Je doet het dus op goed geluk.
Dan het ontdekken. Dat is tegelijk ook een pluspunt, maar toch ook een minpunt. De diversiteit valt echt tegen. Ik heb een planeet of 30 bezocht nu, en op een totaal van 18 quintiljoen mag je verwachten dat ze énorm uiteen lopen. Dat doen ze dus niet. Overal dezelfde elementen (grote pillars voor heridium en nikkel, kleine pillars voor ijzer, overal dezelfde plantjes voor platinum) en veel planeten lijken kopieën van elkaar, alleen met een ander kleurtje of een ander weertype. De creatures zijn ook niet heel divers. Ben al 4 keer een soort viegende vissen tegengekomen en ook al drie keer de enorm vijandige spinkrab. Dat haalt behoorlijk het enthousiasme uit het ontdekken.
Dan je inventory. Dat is echt te weinig. Je gaat later flink kunnen upgraden, maar vooralsnog is het de Grote Inventory Management Sim. Ook moet je voortdurend alles bijvullen. Voor een game die nogal licht is in de simulatie-elementen is het stomvervelend om na elke drie take-offs de launch thrusters weer bij te moeten vullen, of je pulse engine. Dat is gewoon storend. Doordat je ook weinig inventory space hebt moet je dus heel vaak runs van planeet naar space station of trade station maken, wat ook nog eens best lang duurt, waardoor je eigenlijk de hele tijd bezig bent met het bijvullen van basic spaceshipfunctionaliteiten. Heel veel downtime dus.
Het universum, hoewel vol met leven, voelt heel erg doods aan. Planeten zijn bezaaid met plekken waar wat te ontdekken valt, maar in de praktijk zijn het ongeveer tien verschillende POI's, soms voorzien van een alien, maar meestal zijn het een soort research stations die vooral verlaten zijn, of overhoop gehaald zonder enige informatie waarom. Er zitten in die stations ongeveer 5 verschillende dingen waar je mee kunt interacteren die altijd hetzelfde resultaat geven. Dat was na 2 uur al niet meer interessant.
Doordat er maar één alien in een POI of space station zit, voelt het universum dood aan. Je interactie met de alien beperkt zich feitelijk ook maar uit een keuze uit drie antwoorden, waarbij er volgens mij geen slecht antwoord mogelijk is. Ik heb nog geen nare effecten gezien. De aliens zijn overigens ook volkomen statisch. Dat valt echt tegen. Meer NPC's waar je niet mee kunt interacteren hadden veel meer leven in het spel gebracht.
Dan de verhaallijn. Daarvoor speel je deze game niet. Het spel probeert je wel bij de hand te nemen naar het centrum van je galaxy en doet dat best goed zonder intrusief te zijn. Maar stukjes van het verhaal die je gepresenteerd krijgt zijn vooral ondoorzichtige esoterische platitudes waar voor het grootste deel geen touw aan vast te knopen valt. Ik hoop dat die puzzelstukjes nog op hun plaats gaan vallen.
Wat het doel is van de sentinels is mij onduidelijk. Ze triggeren op sommige planeten heel erg snel, maar je kunt ze ook veel te makkelijk afschudden. Er is daardoor geen risk/reward mechanic aanwezig. Het wordt op riskante planeten alleen maar langdradiger om uitgebreid te farmen, maar in de praktijk helemaal niet moeilijker door sentinels die bij elke scheet die je laat op je af komen. Als elementen de moeilijkheid niet verhogen, maar alleen maar een obstakel toevoegen die dingen langer laten duren, dan horen ze niet in een game thuis wat mij betreft.
Over nutteloze dingen toevoegen gesproken: je gaat heel veel techonologieën vinden, je wordt er echt mee overspoeld. Helaas is ook dit in de praktijk niet heel veel meer dan heel veel tiers van hetzelfde element op je multitool of spaceship. Door meer tiers toe te voegen lijkt het misschien of er heel veel technologie te ontdekken valt, maar in de praktijk valt dat dus vies tegen.
Dan nog wat pluspunten, want ik wil niet te zuur overkomen
Ontdekken geeft veel voldoening. Het is toch elke keer weer spannend om te zien waar je terecht gaat komen. De textures zijn misschien niet altijd even mooi, maar je gaat heel veel mooie plaatjes aantreffen. Spaceship design is ook mooi, vind ik. Het is aanlokkelijk om nieuwe space ships te willen kopen. Ook het feit dat je gecrashte ships weer op kunt lappen om zelf te gebruiken is erg leuk gedaan.
De soundtrack is magisch, één van de beste die ik ooit heb gehoord. Hij past zich perfect aan aan wat je aan het doen bent.
En de game forceert eigenlijk niks. Het laat je vrij gewoon lekker rond te vliegen en te relaxen. Dat is denk ik ook hoe je de game moet spelen, even een uurtje of twee de controller oppakken om wat rond te vliegen, dan komt de game het best tot zijn recht. Speel je langer dan dat zoals ik nu heb gedaan, dan denk ik dat er teveel matig uitgewerkte elementen zijn die je gaan storen.
Ik kom nu niet veel verder dan 6/10. Heel ambitieus, maar gewoon niet een heel sterke uitwerking. Het is wel wat ik er van had verwacht (rondvliegen en ontdekken), maar ik denk dat ik had verwacht het ontdekken leuker te vinden dan dat het in de praktijk uitpakt. Dat zal voor een deel aan mij liggen, maar ligt wat mij betreft ook zeker aan de toch erg tegenvallende diversiteit.
Nice, thanks! Een goed verwoorde review! Ik zal het nog even aankijken hoe andere users het spel verder vinden spelen!quote:
Goede review ik kan mij hier helemaal in vinden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:46 schreef Mystikvm het volgende:
OK, mijn mening na een dikke 12 uur gespeeld te hebben.
De game op sommige punten behoorlijk matig. Laat ik daar mee beginnen.
De grind is enorm. Dat is onderdeel van het spel, ik heb drie jaar lang Eve Online gespeeld, dus ik weet wat het is. Toch is NMS op dat gebied behoorlijk shallow. Er zijn veel verschillende materialen, maar het is niet meer dan een beetje minen, constateren dat je inventory vol is, naar een space station of trading post, wat teveel is verkopen en dan begin je weer opnieuw. Trading is echt niet heel erg diepgaand. Iets is in de ene space station goedkoper of duurder dan ergens anders maar het scheelt nooit meer dan 5%. Een echte impact op de economie is er niet en het is niet echt lonend om naar de beste deals op zoek te gaan. Dat kun je van tevoren ook niet weten, want er is geen manier om in andere space stations te kijken. Je doet het dus op goed geluk.
Dan het ontdekken. Dat is tegelijk ook een pluspunt, maar toch ook een minpunt. De diversiteit valt echt tegen. Ik heb een planeet of 30 bezocht nu, en op een totaal van 18 quintiljoen mag je verwachten dat ze énorm uiteen lopen. Dat doen ze dus niet. Overal dezelfde elementen (grote pillars voor heridium en nikkel, kleine pillars voor ijzer, overal dezelfde plantjes voor platinum) en veel planeten lijken kopieën van elkaar, alleen met een ander kleurtje of een ander weertype. De creatures zijn ook niet heel divers. Ben al 4 keer een soort viegende vissen tegengekomen en ook al drie keer de enorm vijandige spinkrab. Dat haalt behoorlijk het enthousiasme uit het ontdekken.
Dan je inventory. Dat is echt te weinig. Je gaat later flink kunnen upgraden, maar vooralsnog is het de Grote Inventory Management Sim. Ook moet je voortdurend alles bijvullen. Voor een game die nogal licht is in de simulatie-elementen is het stomvervelend om na elke drie take-offs de launch thrusters weer bij te moeten vullen, of je pulse engine. Dat is gewoon storend. Doordat je ook weinig inventory space hebt moet je dus heel vaak runs van planeet naar space station of trade station maken, wat ook nog eens best lang duurt, waardoor je eigenlijk de hele tijd bezig bent met het bijvullen van basic spaceshipfunctionaliteiten. Heel veel downtime dus.
Het universum, hoewel vol met leven, voelt heel erg doods aan. Planeten zijn bezaaid met plekken waar wat te ontdekken valt, maar in de praktijk zijn het ongeveer tien verschillende POI's, soms voorzien van een alien, maar meestal zijn het een soort research stations die vooral verlaten zijn, of overhoop gehaald zonder enige informatie waarom. Er zitten in die stations ongeveer 5 verschillende dingen waar je mee kunt interacteren die altijd hetzelfde resultaat geven. Dat was na 2 uur al niet meer interessant.
Doordat er maar één alien in een POI of space station zit, voelt het universum dood aan. Je interactie met de alien beperkt zich feitelijk ook maar uit een keuze uit drie antwoorden, waarbij er volgens mij geen slecht antwoord mogelijk is. Ik heb nog geen nare effecten gezien. De aliens zijn overigens ook volkomen statisch. Dat valt echt tegen. Meer NPC's waar je niet mee kunt interacteren hadden veel meer leven in het spel gebracht.
Dan de verhaallijn. Daarvoor speel je deze game niet. Het spel probeert je wel bij de hand te nemen naar het centrum van je galaxy en doet dat best goed zonder intrusief te zijn. Maar stukjes van het verhaal die je gepresenteerd krijgt zijn vooral ondoorzichtige esoterische platitudes waar voor het grootste deel geen touw aan vast te knopen valt. Ik hoop dat die puzzelstukjes nog op hun plaats gaan vallen.
Wat het doel is van de sentinels is mij onduidelijk. Ze triggeren op sommige planeten heel erg snel, maar je kunt ze ook veel te makkelijk afschudden. Er is daardoor geen risk/reward mechanic aanwezig. Het wordt op riskante planeten alleen maar langdradiger om uitgebreid te farmen, maar in de praktijk helemaal niet moeilijker door sentinels die bij elke scheet die je laat op je af komen. Als elementen de moeilijkheid niet verhogen, maar alleen maar een obstakel toevoegen die dingen langer laten duren, dan horen ze niet in een game thuis wat mij betreft.
Over nutteloze dingen toevoegen gesproken: je gaat heel veel techonologieën vinden, je wordt er echt mee overspoeld. Helaas is ook dit in de praktijk niet heel veel meer dan heel veel tiers van hetzelfde element op je multitool of spaceship. Door meer tiers toe te voegen lijkt het misschien of er heel veel technologie te ontdekken valt, maar in de praktijk valt dat dus vies tegen.
Dan nog wat pluspunten, want ik wil niet te zuur overkomen
Ontdekken geeft veel voldoening. Het is toch elke keer weer spannend om te zien waar je terecht gaat komen. De textures zijn misschien niet altijd even mooi, maar je gaat heel veel mooie plaatjes aantreffen. Spaceship design is ook mooi, vind ik. Het is aanlokkelijk om nieuwe space ships te willen kopen. Ook het feit dat je gecrashte ships weer op kunt lappen om zelf te gebruiken is erg leuk gedaan.
De soundtrack is magisch, één van de beste die ik ooit heb gehoord. Hij past zich perfect aan aan wat je aan het doen bent.
En de game forceert eigenlijk niks. Het laat je vrij gewoon lekker rond te vliegen en te relaxen. Dat is denk ik ook hoe je de game moet spelen, even een uurtje of twee de controller oppakken om wat rond te vliegen, dan komt de game het best tot zijn recht. Speel je langer dan dat zoals ik nu heb gedaan, dan denk ik dat er teveel matig uitgewerkte elementen zijn die je gaan storen.
Ik kom nu niet veel verder dan 6/10. Heel ambitieus, maar gewoon niet een heel sterke uitwerking. Het is wel wat ik er van had verwacht (rondvliegen en ontdekken), maar ik denk dat ik had verwacht het ontdekken leuker te vinden dan dat het in de praktijk uitpakt. Dat zal voor een deel aan mij liggen, maar ligt wat mij betreft ook zeker aan de toch erg tegenvallende diversiteit.
Zou op zich redelijk 'makkelijk' te implementeren moeten zijn gezien het allemaal via de server gespeeld wordt. Lijkt me wel tof. Kan je een soort off-game groepje oprichten die afspreken om een bepaalde grondstof te minen tot een x tonnage en dan de markt te breken .quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is een gemiste kans dat trading niet gedaan is zoals in Offworld Trading Company, waarbij de prijs van grondstoffen en materialen wordt bepaald door vraag en aanbod van de andere spelers. Zeldzame grondstoffen zouden zo echt veel waard kunnen worden, terwijl iemand die tonnen aan goud op de markt gooit de prijs omlaag drijft.
Dat is makkelijk genoeg te implementeren na launch. Zeker als ze base-building e.d. toe gaan voegen wordt trading een stuk interessanter.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is een gemiste kans dat trading niet gedaan is zoals in Offworld Trading Company, waarbij de prijs van grondstoffen en materialen wordt bepaald door vraag en aanbod van de andere spelers. Zeldzame grondstoffen zouden zo echt veel waard kunnen worden, terwijl iemand die tonnen aan goud op de markt gooit de prijs omlaag drijft.
Had net nog dit zinnetje aan mijn verhaal toegevoegd: Ik zat een keertje zonder plutonium op een planeet waar het zowat niet te vinden was. Dus moest heel lang lopen naar een station om het bij een handelaar te kopen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:00 schreef Necrodeath het volgende:
Ik heb een schip met 17 storage units, en genoeg upgrades gevonden om plek voor 25 units te hebben in m'n suit nu.
Gewoon een paar stacks Plutonium, en je hebt meer dan genoeg om een paar uur op een planeet rond te banjeren toch? Plus als je ergens land, en je ziet een paar Plutonium kristallen dichtbij, pak je ze meteen mee, en je kunt weer langer door.
Vind het zelf niet storend.
Misschien nog een tip, volgens mij zijn stacks in je schip groter dan stacks in je suit. Dus probeer dingen die niet stackable zijn (gifts, orbs, fuel cells, dingen die je vaak verkoopt) op je persoon te houden, en minerals en andere stackables in je schip te houden.
Stacken gaat vanzelf, hoef je je geen zorgen over te makenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:05 schreef UtopiaVolger het volgende:
[..]
Had net nog dit zinnetje aan mijn verhaal toegevoegd: Ik zat een keertje zonder plutonium op een planeet waar het zowat niet te vinden was. Dus moest heel lang lopen naar een station om het bij een handelaar te kopen.
Ik ben zelf trouwens nog nergens een verlaten/kapot schip tegen gekomen... Ben ook bang voor mijn inventaris als ik ooit een nieuw schip koop met meer ruimte, ik weet heel niet hoe dat werkt om over te plaatsen ofzo. Net als dat stacken, snap ook niet hoe dat werkt. Wel pogingen gedaan.
Drie paden? In het begin kon ik een optie kiezen om vrij te spelen, of hulp van Atlas te krijgen en dat pad te volgen ofzo? Weet het niet meer zeker, en heb er volgens mij tot nu toe vrij weinig van meegekregen nog verder.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:11 schreef UtopiaVolger het volgende:
Ik ga zo weer spelen, twijfel alleen over wat te doen... Een van de drie paden volgen of vrij verkennen?
Okie, thanks. Dan gaat dat wel goed komen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:16 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Stacken gaat vanzelf, hoef je je geen zorgen over te maken
Als iets niet stacked, dan is het niet stackable.
Als je een nieuw schip krijgt, op welke manier dan ook, dan krijg je ook een melding dat je even alles wat je wilt bewaren over moet plaatsen naar het nieuwe schip, is allemaal vrij duidelijk, dus maak je geen zorgen.
[..]
Drie paden? In het begin kon ik een optie kiezen om vrij te spelen, of hulp van Atlas te krijgen en dat pad te volgen ofzo? Weet het niet meer zeker, en heb er volgens mij tot nu toe vrij weinig van meegekregen nog verder.
Ja dat is Atlas.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:22 schreef UtopiaVolger het volgende:
[..]
Okie, thanks. Dan gaat dat wel goed komen.
Ja ik kreeg paden toegewezen dacht ik.. Door naar een of andere planeet voor een soort 'missie' of verhaallijn? Of één van de twee personen zoeken. Dit kreeg ik pas nadat ik de hyperdrive had en naar het volgende stelsel ging. Ik kon ook aan het begin van het spel zo'n rode bol (Is dat de atlas?) mij een 'weg' laten wijzen ofzo.. Maar heb dat niet gedaan... Ik baal dat mijn stream niet terug te kijken is, dan had ik het kunnen laten zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
Ik ook niet, vast wel op google te vinden, maar wil het zelf niet wetenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:35 schreef isax het volgende:
Ey hoe kom je aan een atlaspass? Zie het niet staan bij bouwen.
Goede vraag ben ik ook nog niet tegengekomen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:35 schreef isax het volgende:
Ey hoe kom je aan een atlaspass? Zie het niet staan bij bouwen.
knap dat je die zelfdiscipline hebtquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:35 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik ook niet, vast wel op google te vinden, maar wil het zelf niet weten
Volgens mij kan je die gewoon kopen bij schepen/handelplekken. Ik had een pas gekocht en daarmee kon ik schepen oproepen bij een landingsplatform op een planeet om te handelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:35 schreef UtopiaVolger het volgende:
Hoe kan ik verbinden met online services? Er staat altijd dat ik geen verbinding heb.
Ik heb hem eindelijk... wil het je wel vertellen maar dan ga ik spoilen. Had hem na 5/6 warps oid.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:35 schreef isax het volgende:
Ey hoe kom je aan een atlaspass? Zie het niet staan bij bouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:41 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Ik heb hem eindelijk... wil het je wel vertellen maar dan ga ik spoilen. Had hem na 5/6 warps oid.
Nu op weg naar eenOi dan wacht ik nog even met vragen want zover ben ik nog niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat het voor mij storend maakt is dat rondlopen en opstijgen de dingen zijn die je het meest doet, en dat je dan toch steeds de boel bij moet vullen, en nog best regelmatig. Als het spul toch overal te vinden is, waarom dan überhaupt bijvullen, en waarom zo vaak? Het is dus niet zo dat je ooit in de situatie terecht gaat komen dat er geen Plutonium of Carbon voorhanden gaat zijn, dus waarom deze mechanic toevoegen als het geen enkele uitdaging toevoegt?Het is een verplicht kunstje wat ik elke paar minuten op moet voeren. Zonder dit bijvullen was het spel niet makkelijker geworden, maar wel minder saai.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:00 schreef Necrodeath het volgende:
Ik heb een schip met 17 storage units, en genoeg upgrades gevonden om plek voor 25 units te hebben in m'n suit nu.
Gewoon een paar stacks Plutonium, en je hebt meer dan genoeg om een paar uur op een planeet rond te banjeren toch? Plus als je ergens land, en je ziet een paar Plutonium kristallen dichtbij, pak je ze meteen mee, en je kunt weer langer door.
Vind het zelf niet storend.
Misschien nog een tip, volgens mij zijn stacks in je schip groter dan stacks in je suit. Dus probeer dingen die niet stackable zijn (gifts, orbs, fuel cells, dingen die je vaak verkoopt) op je persoon te houden, en minerals en andere stackables in je schip te houden.
Dat is een bypass pas tochquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:41 schreef UtopiaVolger het volgende:
[..]
Volgens mij kan je die gewoon kopen bij schepen/handelplekken. Ik had een pas gekocht en daarmee kon ik schepen oproepen bij een landingsplatform op een planeet om te handelen.
Oohhhhhhwww hehehe.quote:
Als het goed is komen er hostile ships om je kapot te schieten.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:04 schreef UtopiaVolger het volgende:
[..]
Oohhhhhhwww hehehe.
Ehmmm ik zie een noodsignhaal hangend in de ruimte. Als ik er ben kan ik er niks mee.... Iemand dit ook gehad?
Er gebeurt hier helemaal niks... krijg alleen soms hostile ships als ik tegen een ruimtestation schiet ofzo.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als het goed is komen er hostile ships om je kapot te schieten.
Het is mij in elk geval nog niet gelukt om space combat te winnen.
Dan zou ik het gewoon skippen. Nog genoeg andere plekken te ontdekkenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:12 schreef UtopiaVolger het volgende:
[..]
Er gebeurt hier helemaal niks... krijg alleen soms hostile ships als ik tegen een ruimtestation schiet ofzo.
Gewoon verder spelenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:35 schreef isax het volgende:
Ey hoe kom je aan een atlaspass? Zie het niet staan bij bouwen.
1x en 2x dat de game gewoon crashdequote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:32 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik heb hier inmiddels wel al 3 harde crashes gehad, waarvan er bij een mijn ps4 helemaal vast sloeg. Meer mensen last van gehad?
1x een crash gehad. PS4 bleef niet hangen, en ik was gelukkig maar tien seconden progress kwijt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:32 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik heb hier inmiddels wel al 3 harde crashes gehad, waarvan er bij een mijn ps4 helemaal vast sloeg. Meer mensen last van gehad?
Ja, bij de eerste keer starten bleef het hangen bij het Havok-logo.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:32 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik heb hier inmiddels wel al 3 harde crashes gehad, waarvan er bij een mijn ps4 helemaal vast sloeg. Meer mensen last van gehad?
Antimatter kan je zeker niet gewoon ergens vinden ? Ik heb mijn warp engine klaar maar kan geen antimatter vindenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:47 schreef Necrodeath het volgende:
Eindelijk antimatter gevonden!
Moest wel ongeveer 110000 units per stuk betalen, maar heb gelukkig nu een paar warp cells klaarliggen, en kan ik verder
Hopelijk vind ik snel de blueprint ervan.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:47 schreef Necrodeath het volgende:
Eindelijk antimatter gevonden!
Moest wel ongeveer 110000 units per stuk betalen, maar heb gelukkig nu een paar warp cells klaarliggen, en kan ik verder
Hopelijk vind ik snel de blueprint ervan.
Daar heb je blueprints voor, dan kost het je hoogstens 40k ofzoquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:57 schreef Radjan het volgende:
[..]
Antimatter kan je zeker niet gewoon ergens vinden ? Ik heb mijn warp engine klaar maar kan geen antimatter vinden
Als je niks had gezegd had ik hem niet eens gehaald, stond op het punt mijn PS4 weg te doenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:09 schreef Typisch het volgende:
Ik ben maar opnieuw begonnen, geen zin om te wachten op een (hot)fix voor de bug die ik had.
Kon nu binnen een uur een hyperdrive en antimatter maken, toen kon ik veilig mijn pre-orderschip gebruiken om even snel wat te minen. Heb nu een schip met 20 slots. Tijd om wat planeten uit te gaan kammen.
Heerlijk spel.
Geen probleem maat.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:16 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als je niks had gezegd had ik hem niet eens gehaald, stond op het punt mijn PS4 weg te doen
Ik vind 'm ook heerlijk. Na vandaag flink wat progressie te hebben gemaakt met warps ben ik terecht gekomen op een super mooie planeet, weinig sentinals en bomvol met interessante dingen om te doen. Ben daar al wat uurtjes aan het grinden om zo'n mooi nieuw schip te kunnen kopen van 2,5 miljoen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:09 schreef Typisch het volgende:
Ik ben maar opnieuw begonnen, geen zin om te wachten op een (hot)fix voor de bug die ik had.
Kon nu binnen een uur een hyperdrive en antimatter maken, toen kon ik veilig mijn pre-orderschip gebruiken om even snel wat te minen. Heb nu een schip met 20 slots. Tijd om wat planeten uit te gaan kammen.
Heerlijk spel.
Ik hoop dat ik nog met de game bezig ben als de eerste grote updates binnenrollen. Basebuilding en grote ruimteschepen spreken mij wel aan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:22 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Ik vind 'm ook heerlijk. Na vandaag flink wat progressie te hebben gemaakt met warps ben ik terecht gekomen op een super mooie planeet, weinig sentinals en bomvol met interessante dingen om te doen. Ben daar al wat uurtjes aan het grinden om zo'n mooi nieuw schip te kunnen kopen van 2,5 miljoen.
Geen idee hoe lang het duurt tot ik in het centrum van het universum ben maar als dit zo door gaat zou het me nog al eens wat tijd kunnen kosten.
GOTY 2016
Zoiets had ik dus ook.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:57 schreef Radjan het volgende:
[..]
Antimatter kan je zeker niet gewoon ergens vinden ? Ik heb mijn warp engine klaar maar kan geen antimatter vinden
Het is dus mogelijk om de tutorial een beetje te verneuken, of het in ieder geval een stuk moeilijker te maken voor jezelf, en dan duurt het een heel stuk langer voordat je de blueprint krijgtquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:00 schreef Doublepain het volgende:
Daar heb je blueprints voor, dan kost het je hoogstens 40k ofzo
Black hole?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:47 schreef UtopiaVolger het volgende:
Ben nog 5 warpcells verwijderd van mijn eerste zwarte gat.
HDMI naar de tv? Xbox One controller en Xbox Wireless Adapter? Het kan allemaalquote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Enige jammere vind ik vooralsnog dat hij niet op de XBOX One uitkomt, nu heb ik recentelijk een beest van een PC gekocht maar dit spel zou ik het liefst onderuit gezakt op de bank op m'n tv spelen
(nee, pc naast de tv plaatsen is geen optie )
Laten we hopen dat ze het goed uitwerkenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:24 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik nog met de game bezig ben als de eerste grote updates binnenrollen. Basebuilding en grote ruimteschepen spreken mij wel aan.
Die had ik in een spoiler gezetquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:47 schreef UtopiaVolger het volgende:
Ben nog 5 warpcells verwijderd van mijn eerste zwarte gat.
Daar zijn zat andere oplossingen voor...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Enige jammere vind ik vooralsnog dat hij niet op de XBOX One uitkomt, nu heb ik recentelijk een beest van een PC gekocht maar dit spel zou ik het liefst onderuit gezakt op de bank op m'n tv spelen
(nee, pc naast de tv plaatsen is geen optie )
Ik weet niet hoe dat moet op mobiel...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:22 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Die had ik in een spoiler gezet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
klopt, ik zat naar steamlink te kijken op het moment.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:27 schreef Bart het volgende:
[..]
Daar zijn zat andere oplossingen voor...
Bij mij ook net :squote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:22 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Hij is net voor de 4e keer blijven hangen nadat ik voor meer dan een half miljoen heb lopen minen, het begint nu irritant te worden.
-edit-
en een vijfde keer toen ik hem opnieuw op heb gestart.
2 game crashes en af en toe dat je inderdaad meteen in de ruimte zit bij het opstijgen. Voor de rest weinig problemen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Bij mij ook net :s
En ik heb een rare bug dat als ik wil opstijgen ik gelijk tering ver de lucht in vlieg helemaal de ruimte in.
Ik ben op weg naar een of ander atlas way point. Nog 2 warps verwijderd nu. Heb al warp cell voor een warp maar ben hier even gold aan het minen zodat ik een ander schip kan kopen. Heb nu 1.3 miljoen units.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:15 schreef isax het volgende:
Gaan jullie zo snel mogelijk naar het centrum of beetje chillen op alle planeten?
Driehoek is switchen van wapen dacht ik?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:58 schreef isax het volgende:
Oh en ik heb een wapen met een boltcaster maar hoe schakel ik die naar mining beam?
Veel om te onthouden
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:00 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Driehoek is switchen van wapen dacht ik?
Dankuquote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:00 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Driehoek is switchen van wapen dacht ik?
Ik zag net op een livestream een ship met 25 slots voor 1,8 miljoen, weet alleen niet meer hoe die heette.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:21 schreef Friday12 het volgende:
Kom net een schip tegen met 29 slots voor 4.3 mil units... Ik had net mijn 2.6 mil bij elkaar voor het schip dat ik wilde hebben met 26 slots
Ik heb er net zo eentje gekocht.. Nu even deze planeet farmen(pearls 27k per stuk)... in een uurtje kan ik wel 2 mil erbij farmenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zag net op een livestream een ship met 25 slots voor 1,8 miljoen, weet alleen niet meer hoe die heette.
Elke keer als je uit je schip stapt word je game gesavedquote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:12 schreef Koopsie het volgende:
En toen liep mijn ps4 vast weg progressie?
Wheheh oeps.. Dat was meer dan een uur geleden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:14 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Elke keer als je uit je schip stapt word je game gesaved
mij boeit mp niet echt, maar het had de ervaring wel beter gemaakt denk ik..quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:32 schreef MMaRsu het volgende:
Wat een fantastische ervaring dit spel. Nog nooit zoiets moois als dit gespeeld in 29 jaar. Echt een unieke ervaring.
Ps mensen die zeiken over geen multiplayer snappen het niet.
Vraag me uberhaupt af hoe mensen mp zich in deze game voorstellen. Ontelbaar veel planeten, als je met een bekende wilt spelen kan het zijn dat je het hele universum door moet reizen om elkaar te vinden. Dan ben je misschien al 100 uur bezig, want als je in een keer naar elkaar toe kunt warpen verpest het de game. Alleen een co-op game vanaf het begin zou kunnen werken als mp zijnde, maar dat is niet de mp die veel mensen willen. Ik mis het niet en ga het ook zeker niet missenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:36 schreef mschol het volgende:
[..]
mij boeit mp niet echt, maar het had de ervaring wel beter gemaakt denk ik..
Maar iedereen begint toch in het zelfde stelsel ? Of is dat niet zo ?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 22:11 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Vraag me uberhaupt af hoe mensen mp zich in deze game voorstellen. Ontelbaar veel planeten, als je met een bekende wilt spelen kan het zijn dat je het hele universum door moet reizen om elkaar te vinden. Dan ben je misschien al 100 uur bezig, want als je in een keer naar elkaar toe kunt warpen verpest het de game. Alleen een co-op game vanaf het begin zou kunnen werken als mp zijnde, maar dat is niet de mp die veel mensen willen. Ik mis het niet en ga het ook zeker niet missen
Ja die bug heb ik ook om de zoveel keer.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Bij mij ook net :s
En ik heb een rare bug dat als ik wil opstijgen ik gelijk tering ver de lucht in vlieg helemaal de ruimte in.
Errhhhmmm spoiler even op wat voor plek je dat doet? :p Ik heb nog geen plek gezien waar ik parels kan farmen, alleen maar goud enzo.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:09 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik heb er net zo eentje gekocht.. Nu even deze planeet farmen(pearls 27k per stuk)... in een uurtje kan ik wel 2 mil erbij farmen
Ik wissel het een beetje af, soms knal ik een paar keer achter elkaar door maar soms blijf ik lang hangen op een chille planeet om een beetje te exploren en te grinden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:15 schreef isax het volgende:
Gaan jullie zo snel mogelijk naar het centrum of beetje chillen op alle planeten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |