abonnement Unibet Coolblue
pi_164185857
Een algemeen topic voor mensen die Chronisch ziek zijn. Je kunt hier zowel je positieve als negatieve ervaringen kwijt en we proberen elkaar zoveel mogelijk als kan te steunen. Het maakt niet uit welke Chronische ziekte je hebt, iedereen is welkom!

Ben je zelf ziek, ken je iemand die ziek is of ben je chronisch nieuwsgierig met brandende vragen? Aarzel vooral niet om mee te posten!

Er is ook een topic voor chronisch psychische zieken: R&P / Chronisch Psychische Klachten Topic In dit topic kan je spuien over de problemen of issues die jij hebt omtrent je psyche (al dan niet door een chronische ziekte). Zo houden we elk topic gescheiden qua onderwerp en voelt iedereen zich op haar/zijn gemak om te posten.

Om het voor iedereen wat overzichtelijker te houden, zodat je je eventuele vragen gericht kan stellen en om onze soms warrige medicijnhoofdjes wat rust te geven vind je hieronder onze awesome vaste gasten incluis een korte medische samenvatting.

Wil je ook een plekje in het lijstje? Stuur de TS dan even een PM of meldt het in het topic :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164185959
LPFAN had het weer eens niet door dat ze het topic sloot volgens mij. Of blijft een topic voor een mod altijd open ofzo :?
Maar goed hier weer een nieuw deeltje.

Ik was lekker dom bezig vandaag. We hadden op therapie uitgebreide lunch met lekkere broodjes, muffins, brownies etc. Dus lekker van gesmikkeld en daarna wilde ik insuline geven. Bleek ik net te weinig insuline meer in mn pomp te hebben :{
Dus pomp helemaal leeggemaakt en toen stopgezet. Toen ik thuiskwam meteen nieuw reservoir erin gedaan, maar zat wel op 13.9 :(
Toen maar bijgebolusd en daarna zakte ik wel weer. Maar had gewoon dat reservoir mee moeten nemen. Was ik ook van plan vanochtend, maar vergeten dus :(

Ben nog steeds een beetje ziekig, maar wilde vandaag wel gaan vanwege afscheids"feestje".
Thuis wel weer tot het eten geslapen en ga zo ook maar weer naar bed. Hopelijk ben ik snel opgeknapt zodat ik niet ziek op vakantie hoef ;)
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:17:26 #3
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164186058
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:14 schreef Sylvana het volgende:
LPFAN had het weer eens niet door dat ze het topic sloot volgens mij. Of blijft een topic voor een mod altijd open ofzo :?
Maar goed hier weer een nieuw deeltje.

Ik was lekker dom bezig vandaag. We hadden op therapie uitgebreide lunch met lekkere broodjes, muffins, brownies etc. Dus lekker van gesmikkeld en daarna wilde ik insuline geven. Bleek ik net te weinig insuline meer in mn pomp te hebben :{
Dus pomp helemaal leeggemaakt en toen stopgezet. Toen ik thuiskwam meteen nieuw reservoir erin gedaan, maar zat wel op 13.9 :(
Toen maar bijgebolusd en daarna zakte ik wel weer. Maar had gewoon dat reservoir mee moeten nemen. Was ik ook van plan vanochtend, maar vergeten dus :(

Ben nog steeds een beetje ziekig, maar wilde vandaag wel gaan vanwege afscheids"feestje".
Thuis wel weer tot het eten geslapen en ga zo ook maar weer naar bed. Hopelijk ben ik snel opgeknapt zodat ik niet ziek op vakantie hoef ;)
Huh das gek, ik had op nieuw topic gedrukt. Vreemd.

Ik hoop voor je dat je snel opknapt!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164186498
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:17 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Huh das gek, ik had op nieuw topic gedrukt. Vreemd.

Ik hoop voor je dat je snel opknapt!
Nadat je op nieuw topic hebt gedrukt moet je nog wel een TT maken en op verzenden drukken. :+
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:33:09 #5
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164186523
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:32 schreef mootie het volgende:

[..]

Nadat je op nieuw topic hebt gedrukt moet je nog wel een TT maken en op verzenden drukken. :+
Hahah ;p Had ik ook gedaan ;) Nah ja maakt ook niet uit verder ;p
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164186673
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:17 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Huh das gek, ik had op nieuw topic gedrukt. Vreemd.

Ik hoop voor je dat je snel opknapt!
Ik was ook al aan het wachten op een nieuw topic van je. Maar ik durf nooit zelf te maken als ik niet de laatste ben geweest. :@ Ongeschreven regel op FOK! toch? :@
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:38:43 #7
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164186717
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik was ook al aan het wachten op een nieuw topic van je. Maar ik durf nooit zelf te maken als ik niet de laatste ben geweest. :@ Ongeschreven regel op FOK! toch? :@
:Y Maar als het lang duurt gewoon doen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164186842
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik was ook al aan het wachten op een nieuw topic van je. Maar ik durf nooit zelf te maken als ik niet de laatste ben geweest. :@ Ongeschreven regel op FOK! toch? :@
Ja klopt hoor maar als het te lang duurt doe ik het wel altijd gewoon. Zeker bij reeksen (bij een topic met het verhaal van 1 iemand doe ik het ook niet hoor)

Bedankt voor de beterschapswensen, ik hoop ook dat ik er snel vanaf ben. Druk zat zo net voor de vakantie.
pi_164187458
Waarom de uitslag zo lang duurt? Nou, dan heb ik pas een consult met de arts..

Verder is alles technische goed gelukt ;)
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:04:57 #10
137949 Disana
pi_164187588
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:14 schreef Sylvana het volgende:
LPFAN had het weer eens niet door dat ze het topic sloot volgens mij. Of blijft een topic voor een mod altijd open ofzo :?
Maar goed hier weer een nieuw deeltje.

Ik was lekker dom bezig vandaag. We hadden op therapie uitgebreide lunch met lekkere broodjes, muffins, brownies etc. Dus lekker van gesmikkeld en daarna wilde ik insuline geven. Bleek ik net te weinig insuline meer in mn pomp te hebben :{
Dus pomp helemaal leeggemaakt en toen stopgezet. Toen ik thuiskwam meteen nieuw reservoir erin gedaan, maar zat wel op 13.9 :(
Toen maar bijgebolusd en daarna zakte ik wel weer. Maar had gewoon dat reservoir mee moeten nemen. Was ik ook van plan vanochtend, maar vergeten dus :(

Ben nog steeds een beetje ziekig, maar wilde vandaag wel gaan vanwege afscheids"feestje".
Thuis wel weer tot het eten geslapen en ga zo ook maar weer naar bed. Hopelijk ben ik snel opgeknapt zodat ik niet ziek op vakantie hoef ;)
Dat reservoir vergeet je vast niet weer. Ik hoop dat je tijdig hersteld bent.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:32:17 #11
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164188331
Nou, dan maar weer eens iets leuks voor de afwisseling?
Ik had enige tijd enorme pijnen bij het lopen. Dat is nu al enige tijd weggebleven. Ik weet niet of het komt door mijn aangepaste brace of wat anders (ik gooi ook af en toe mijn fitnessschema om), maar dit gegeven paard kijk ik niet in de bek. Vandaag zelfs 6 keer van huis geweest, lopend, en nergens last van.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 23:21:51 #12
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164189535
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 22:32 schreef twiFight het volgende:
Nou, dan maar weer eens iets leuks voor de afwisseling?
Ik had enige tijd enorme pijnen bij het lopen. Dat is nu al enige tijd weggebleven. Ik weet niet of het komt door mijn aangepaste brace of wat anders (ik gooi ook af en toe mijn fitnessschema om), maar dit gegeven paard kijk ik niet in de bek. Vandaag zelfs 6 keer van huis geweest, lopend, en nergens last van.
*O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 3 augustus 2016 @ 03:12:03 #13
3542 Gia
User under construction
pi_164191948
quote:
Poesopstokje
8kg moet te doen zijn Gia, succes!

Op zich wel, maar ik was er al 12 kwijt. Plus de (anti)hormoonkuur werkt ook niet in je voordeel. Die moet ik sws nog een jaar. Hopelijk nog langer, ook al valt afvallen dan tegen. Alles liever dan weer kanker.
pi_164192268
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 22:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat reservoir vergeet je vast niet weer. Ik hoop dat je tijdig hersteld bent.
Dat denk ik ook idd. Dankje!

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 22:32 schreef twiFight het volgende:
Nou, dan maar weer eens iets leuks voor de afwisseling?
Ik had enige tijd enorme pijnen bij het lopen. Dat is nu al enige tijd weggebleven. Ik weet niet of het komt door mijn aangepaste brace of wat anders (ik gooi ook af en toe mijn fitnessschema om), maar dit gegeven paard kijk ik niet in de bek. Vandaag zelfs 6 keer van huis geweest, lopend, en nergens last van.
Dat is zeker fijn ja *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 03:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Op zich wel, maar ik was er al 12 kwijt. Plus de (anti)hormoonkuur werkt ook niet in je voordeel. Die moet ik sws nog een jaar. Hopelijk nog langer, ook al valt afvallen dan tegen. Alles liever dan weer kanker.
Dat werkt zeker niet mee met afvallen, maar alles om dat laatste te voorkomen. Veel succes ^O^

Vannacht van 1 tot nu op de bank gelegen omdat vriendlief zo snurkte. Dacht dat IK degene was die ziek en verkouden was, maar damn :{
Nu nog maar ff in bed liggen.
pi_164192281
Wij gaan wellicht zondag ook naar Gamma Racing Day. *O* (Weet niet meer wie het postte.)
pi_164197749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 22:32 schreef twiFight het volgende:
Nou, dan maar weer eens iets leuks voor de afwisseling?
Ik had enige tijd enorme pijnen bij het lopen. Dat is nu al enige tijd weggebleven. Ik weet niet of het komt door mijn aangepaste brace of wat anders (ik gooi ook af en toe mijn fitnessschema om), maar dit gegeven paard kijk ik niet in de bek. Vandaag zelfs 6 keer van huis geweest, lopend, en nergens last van.
Dat zijn de betere berichten. :)
Hopelijk blijft het ook zo.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 07:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Wij gaan wellicht zondag ook naar Gamma Racing Day. *O* (Weet niet meer wie het postte.)
Ikke. ;)
Schijnt goed weer te worden dus die mazzel hebben we al.
pi_164203986
Nou het was weer zover; verlamming.
Slecht twee uurtjes kunnen 'slapen' vanmiddag, daarna durfde ik niet meer.
Ben zó gruwelijk op :r Vrijdag gelukkig weer ''weekend'' en over drie weken een week ''vakantie''. Ben ik ook echt aan toe.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:46:48 #18
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164206198
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:54 schreef Poesopstokje het volgende:
Nou het was weer zover; verlamming.
Slecht twee uurtjes kunnen 'slapen' vanmiddag, daarna durfde ik niet meer.
Ben zó gruwelijk op :r Vrijdag gelukkig weer ''weekend'' en over drie weken een week ''vakantie''. Ben ik ook echt aan toe.
;( :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 4 augustus 2016 @ 14:53:11 #19
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164223161
Pffff ik word ff niet goed van mezelf, elke dialyse krijg ik genoeg eten, een stuk ontbijtkoek, fruit, een snack en daarnaast een broodmaaltijd en nog heb ik gierende honger als ik thuis kom. Eet al 5 boterhammen :{

Op niet dialyse dagen heb ik dat niet en eet ik een stuk minder, dus ligt echt aan dialyse maar damn zo irritant. Kan wel blijven dooreten :{
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2016 @ 15:46:11 #20
137949 Disana
pi_164224372
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 14:53 schreef LPFAN het volgende:
Pffff ik word ff niet goed van mezelf, elke dialyse krijg ik genoeg eten, een stuk ontbijtkoek, fruit, een snack en daarnaast een broodmaaltijd en nog heb ik gierende honger als ik thuis kom. Eet al 5 boterhammen :{

Op niet dialyse dagen heb ik dat niet en eet ik een stuk minder, dus ligt echt aan dialyse maar damn zo irritant. Kan wel blijven dooreten :{
Dat lijkt me frustrerend, maar brood met mager beleg zou toch moeten kunnen?
  donderdag 4 augustus 2016 @ 15:54:20 #21
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164224528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat lijkt me frustrerend, maar brood met mager beleg zou toch moeten kunnen?
Ja dat eet ik ook, alleen ik heb nu ik thuis ben dus nog steeds zoveel honger, en nu nog brood eten is niet goed want dat wordt te veel.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2016 @ 15:55:13 #22
137949 Disana
pi_164224542
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:54 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja dat eet ik ook, alleen ik heb nu ik thuis ben dus nog steeds zoveel honger, en nu nog brood eten is niet goed want dat wordt te veel.
Dan is het dus een kwestie van zelfbeheersing. Lastig. Zouden ze er bij dialyse niets op weten?
  donderdag 4 augustus 2016 @ 16:06:35 #23
3542 Gia
User under construction
pi_164224760
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:54 schreef LPFAN het volgende:
Ja dat eet ik ook, alleen ik heb nu ik thuis ben dus nog steeds zoveel honger, en nu nog brood eten is niet goed want dat wordt te veel.
Dat heb ik ook weleens, maar dan van die hormoonkuur. Je raakt dan niet verzadigd. Ik vreet soms een emmer snoeptomaatjes op, om mijn maag te vullen, maar het verzadigt niet. Ik heb dan echt het idee dat mijn lijf schreeuwt om chips en speklappen. Als het maar vet is.

Niet dat ik het vergelijk met jou hongergevoel. Bij mij is het anders, andere reden. En een reden die op een bepaald moment weer wegvalt.
Zijn er niet medicijnen of middelen voor dialyse patienten die het hongergevoel wegnemen?

Vriendin van me heeft als kind een nieuwe nier gekregen. Heel getrubbel geweest met afstoten e.d. Ze heeft nu nog één nier, een getransplanteerde, die het wel doet, maar heeft veel problemen met het dichtslibben van de urineleider (?), tussen de nier en de blaas. Ze moet om de zoveel weken dit laten open maken. Zij heeft ook heel veel prednison moeten slikken en heeft spitsvoeten, van te strak opgemaakte bedden in het ziekenhuis, vroeger. Daardoor heeft ze een scootmobiel, omdat ze niet ver kan lopen. Ze kan ook niet sporten.
Ze heeft dan ook heel veel overgewicht, waar eigenlijk niets tegen te doen is.
Dus, wat loop ik te klagen met mijn bmi van 31.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 16:11:05 #24
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164224863
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Dan is het dus een kwestie van zelfbeheersing. Lastig. Zouden ze er bij dialyse niets op weten?
Nee, komt omdat je lichaam erg veel energie op gebruikt tijdens dialyse. Ik probeer er ook niet aan toe te geven.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat heb ik ook weleens, maar dan van die hormoonkuur. Je raakt dan niet verzadigd. Ik vreet soms een emmer snoeptomaatjes op, om mijn maag te vullen, maar het verzadigt niet. Ik heb dan echt het idee dat mijn lijf schreeuwt om chips en speklappen. Als het maar vet is.

Niet dat ik het vergelijk met jou hongergevoel. Bij mij is het anders, andere reden. En een reden die op een bepaald moment weer wegvalt.
Zijn er niet medicijnen of middelen voor dialyse patienten die het hongergevoel wegnemen?

Vriendin van me heeft als kind een nieuwe nier gekregen. Heel getrubbel geweest met afstoten e.d. Ze heeft nu nog één nier, een getransplanteerde, die het wel doet, maar heeft veel problemen met het dichtslibben van de urineleider (?), tussen de nier en de blaas. Ze moet om de zoveel weken dit laten open maken. Zij heeft ook heel veel prednison moeten slikken en heeft spitsvoeten, van te strak opgemaakte bedden in het ziekenhuis, vroeger. Daardoor heeft ze een scootmobiel, omdat ze niet ver kan lopen. Ze kan ook niet sporten.
Ze heeft dan ook heel veel overgewicht, waar eigenlijk niets tegen te doen is.
Dus, wat loop ik te klagen met mijn bmi van 31.
Jeetje wat rot voor haar! Ik heb ook zwaar overgewicht, altijd al geweest en moest ook dringend afvallen voor ik op de wachtlijst mocht, Ook idd omdat ik prednison krijg dan. Mijn BMI was 40 en is nu 33.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164225399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:11 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nee, komt omdat je lichaam erg veel energie op gebruikt tijdens dialyse. Ik probeer er ook niet aan toe te geven.

[..]

Jeetje wat rot voor haar! Ik heb ook zwaar overgewicht, altijd al geweest en moest ook dringend afvallen voor ik op de wachtlijst mocht, Ook idd omdat ik prednison krijg dan. Mijn BMI was 40 en is nu 33.
Das al heel knap, zoveel omlaag qua BMI.

Mij lukt gaan sporten nog steeds niet. Zelfs een ommetje wandelen niet. :{
pi_164225426
Vanmorgen vergeten te spuiten, heb het pas om 15:00 kunnen doen. Niet gemeten om te kijken hoe hoog ie was. Hoog, dat kan ik je wel zeggen...
  donderdag 4 augustus 2016 @ 17:20:45 #27
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164226108
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Das al heel knap, zoveel omlaag qua BMI.

Mij lukt gaan sporten nog steeds niet. Zelfs een ommetje wandelen niet. :{
Thanks.

Ben er nog lang niet. Ik had ook een hekel aan sporten maar vind het nu heerlijk. Heb al weken niet gesport, op een enkele keer na, en ik mis het.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 4 augustus 2016 @ 17:24:02 #28
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164226168
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:40 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Vanmorgen vergeten te spuiten, heb het pas om 15:00 kunnen doen. Niet gemeten om te kijken hoe hoog ie was. Hoog, dat kan ik je wel zeggen...
Kun je niet iets instellen op je foon ofzo omdat je het zo vaak vergeet? Heb ik een poos gedaan met mijn medicijnen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 4 augustus 2016 @ 17:49:10 #29
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_164226517
Sterfgeval in de familie dus ik zit voor het eerst in een half jaar weer onder de 48 kilo :{, we maken door onze samengestelde familie waarbij de meeste chronisch ziek zijn altijd wel het "never a dull moment" geintje, maar een paar dull moments zijn meer dan welkom af en toe.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_164226982
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:49 schreef houdjemond het volgende:
Sterfgeval in de familie dus ik zit voor het eerst in een half jaar weer onder de 48 kilo :{, we maken door onze samengestelde familie waarbij de meeste chronisch ziek zijn altijd wel het "never a dull moment" geintje, maar een paar dull moments zijn meer dan welkom af en toe.
Vreselijk.. gecondoleerd.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 18:18:38 #31
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164227009
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:49 schreef houdjemond het volgende:
Sterfgeval in de familie dus ik zit voor het eerst in een half jaar weer onder de 48 kilo :{, we maken door onze samengestelde familie waarbij de meeste chronisch ziek zijn altijd wel het "never a dull moment" geintje, maar een paar dull moments zijn meer dan welkom af en toe.
Veel sterkte! :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2016 @ 18:21:13 #32
137949 Disana
pi_164227041
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:49 schreef houdjemond het volgende:
Sterfgeval in de familie dus ik zit voor het eerst in een half jaar weer onder de 48 kilo :{, we maken door onze samengestelde familie waarbij de meeste chronisch ziek zijn altijd wel het "never a dull moment" geintje, maar een paar dull moments zijn meer dan welkom af en toe.
Sterkte, houdjemond.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 18:33:36 #33
3542 Gia
User under construction
pi_164227288
Gecondoleerd.
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2016 @ 19:55:05 #34
137949 Disana
pi_164228927
Ik moet morgen weer voor controle naar de nefroloog (nieren), en het is stom, maar ik heb het gevoel dat ik wel eens slecht nieuws zou kunnen krijgen. Ik voel me al een aantal dagen niet lekker, en heb steeds een doffe pijn in mijn onderrug. Oök plas ik ongeveer de helft van normaal. Daarom ben ik bang dat ik iets slechts over mijn nieren ga horen.
pi_164229006
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:55 schreef Disana het volgende:
Ik moet morgen weer voor controle naar de nefroloog (nieren), en het is stom, maar ik heb het gevoel dat ik wel eens slecht nieuws zou kunnen krijgen. Ik voel me al een aantal dagen niet lekker, en heb steeds een doffe pijn in mijn onderrug. Oök plas ik ongeveer de helft van normaal. Daarom ben ik bang dat ik iets slechts over mijn nieren ga horen.
Snap dat je je zorgen maakt. Sterkte morgen.

Ik werd vannacht om 5 uur wakker met migraine en heb tot een uurtje geleden in bed gelegen in het donker. Pijn, overgeven, alles... Ondertussen nemen mijn vrienden weinig contact op (of reageren nauwelijks), dus ik voel me nogal eenzaam de laatste dagen.
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2016 @ 19:59:14 #36
137949 Disana
pi_164229040
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:58 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Snap dat je je zorgen maakt. Sterkte morgen.

Ik werd vannacht om 5 uur wakker met migraine en heb tot een uurtje geleden in bed gelegen in het donker. Pijn, overgeven, alles... Ondertussen nemen mijn vrienden weinig contact op (of reageren nauwelijks), dus ik voel me nogal eenzaam de laatste dagen.
Kan het door de vakantieperiode komen dat ze minder tijd voor je hebben?
pi_164229108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Kan het door de vakantieperiode komen dat ze minder tijd voor je hebben?
Ja zeker. En ik heb zelf ook vakantie deze week dus meer tijd om me eenzaam te voelen. ;)
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2016 @ 20:02:45 #38
137949 Disana
pi_164229131
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:02 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja zeker. En ik heb zelf ook vakantie deze week dus meer tijd om me eenzaam te voelen. ;)
Oh, dan is het dus een kwestie van doorzetten tot iedereen weer tijd heeft. Beterschap gewenst!
pi_164229137
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:24 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Kun je niet iets instellen op je foon ofzo omdat je het zo vaak vergeet? Heb ik een poos gedaan met mijn medicijnen.
Spuiten vergeet ik vrijwel nooit hoor. Ik denk dat je in de war bent met Metformine, die vergeet ik weleens, of kan ik niet nemen omdat ik (nog) niet ontbeten heb.

Aangezien ik nooit op hetzelfde tijdstip opsta is een wekker daarvoor niet handig. Want welke tijd zou ik dan in moeten vullen? Als het te vroeg is, zet ik 'm gewoon uit en slaap verder. Als het te laat is heb ik al gespoten - of zoals vandaag: ben ik al weg, omdat het een nieuwe spuit uit de koeling was die eerst een uur moet afkoelen en 'm daarom vergeten was omdat ik inene bedacht dat ik naar de stad wilde. :+
pi_164231079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh, dan is het dus een kwestie van doorzetten tot iedereen weer tijd heeft. Beterschap gewenst!
Dank je.

Ben toch altijd bang dat het aan mij ligt. |:(
  donderdag 4 augustus 2016 @ 21:27:52 #41
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164231232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:55 schreef Disana het volgende:
Ik moet morgen weer voor controle naar de nefroloog (nieren), en het is stom, maar ik heb het gevoel dat ik wel eens slecht nieuws zou kunnen krijgen. Ik voel me al een aantal dagen niet lekker, en heb steeds een doffe pijn in mijn onderrug. Oök plas ik ongeveer de helft van normaal. Daarom ben ik bang dat ik iets slechts over mijn nieren ga horen.
Oh bah dat minder plassen is nooit een goed teken idd, Succes! Heb je ook dikke enkels? Vraag dan ook naar de shunt!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2016 @ 21:36:11 #42
137949 Disana
pi_164231471
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 21:27 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Oh bah dat minder plassen is nooit een goed teken idd, Succes! Heb je ook dikke enkels? Vraag dan ook naar de shunt!
Dikke enkels heb ik in de zomer altijd, dat komt ook door mijn hart. Maar het zit me niet lekker, en ik zal blij zijn als het morgen achter de rug is.
pi_164231673
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:49 schreef houdjemond het volgende:
Sterfgeval in de familie dus ik zit voor het eerst in een half jaar weer onder de 48 kilo :{, we maken door onze samengestelde familie waarbij de meeste chronisch ziek zijn altijd wel het "never a dull moment" geintje, maar een paar dull moments zijn meer dan welkom af en toe.
Gecondoleerd en veel sterkte :*

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:55 schreef Disana het volgende:
Ik moet morgen weer voor controle naar de nefroloog (nieren), en het is stom, maar ik heb het gevoel dat ik wel eens slecht nieuws zou kunnen krijgen. Ik voel me al een aantal dagen niet lekker, en heb steeds een doffe pijn in mijn onderrug. Oök plas ik ongeveer de helft van normaal. Daarom ben ik bang dat ik iets slechts over mijn nieren ga horen.
Hmm dat kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt dan. Succes morgen! :*

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:58 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ik werd vannacht om 5 uur wakker met migraine en heb tot een uurtje geleden in bed gelegen in het donker. Pijn, overgeven, alles... Ondertussen nemen mijn vrienden weinig contact op (of reageren nauwelijks), dus ik voel me nogal eenzaam de laatste dagen.
Beterschap en naar dat je je zo voelt. Maar het ligt vast niet aan jou idd :*
pi_164231821
Gecondoleerd HJM.
Sterkte en succes morgen Disana.

Ook voor iedereen die het kan gebruiken. Ik ben wederom gesloopt.. Nu plat en rusten / slapen.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 22:04:53 #45
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164232240
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 21:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Dikke enkels heb ik in de zomer altijd, dat komt ook door mijn hart. Maar het zit me niet lekker, en ik zal blij zijn als het morgen achter de rug is.
Snap ik idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164232867
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:49 schreef houdjemond het volgende:
Sterfgeval in de familie dus ik zit voor het eerst in een half jaar weer onder de 48 kilo :{, we maken door onze samengestelde familie waarbij de meeste chronisch ziek zijn altijd wel het "never a dull moment" geintje, maar een paar dull moments zijn meer dan welkom af en toe.
Gecondoleerd.
pi_164235747
Gecondoleerd hjm! Veel sterkte.. Ik wipte ff langs voor een snelle blij voor het slapen, ben totaal niet bij verder dus veel knuffels!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_164237443
Succes vandaag Disana, ik hoop dat je gerustgesteld wordt :*

En beterschap voor Asperger :* Heb je een beetje kunnen slapen?

En jij WHENM? *Gesloopt zijn boks*
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:21:44 #49
137949 Disana
pi_164238457
Alles was goed en de nefroloog was zelfs enthousiast over mijn bijschildklier. Over vier weken zie ik hem weer.
pi_164239242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:21 schreef Disana het volgende:
Alles was goed en de nefroloog was zelfs enthousiast over mijn bijschildklier. Over vier weken zie ik hem weer.
Aahh wat een opluchting meis! :*
pi_164240299
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:21 schreef Disana het volgende:
Alles was goed en de nefroloog was zelfs enthousiast over mijn bijschildklier. Over vier weken zie ik hem weer.
Gelukkig.
pi_164240318
Ik kan vandaag maar moeilijk uit bed komen. Lig nu nog. :@
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:49:33 #53
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164241338
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:21 schreef Disana het volgende:
Alles was goed en de nefroloog was zelfs enthousiast over mijn bijschildklier. Over vier weken zie ik hem weer.
Mooi zo!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164241496
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:21 schreef Disana het volgende:
Alles was goed en de nefroloog was zelfs enthousiast over mijn bijschildklier. Over vier weken zie ik hem weer.
Zorgen gemaakt om niks!

Nu kun je weer rustig plassen *O*
pi_164242603
Fijn Disana! Kun je gerust het weekend in :)

Ik ben vanmorgen weer aan het werk geweest, had ik beter niet kunnen doen, maar vooruit. Kan niet blijven afbellen ;(
Toch veel werk verzet in drie uurtjes, daar ben ik best een beetje trots op :@

Nu eerst maar weer richting bed ;(
pi_164242645
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 07:19 schreef Poesopstokje het volgende:
Succes vandaag Disana, ik hoop dat je gerustgesteld wordt :*

En beterschap voor Asperger :* Heb je een beetje kunnen slapen?

En jij WHENM? *Gesloopt zijn boks*
Ja, nog wel een redelijke nacht gehad. :) Vanmorgen boodschappen gedaan en dat heeft me erg goed gedaan om even buiten te zijn in het zonnetje.

Fijn dat alles goed was, Disana!
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:14:54 #57
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164243073
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik kan vandaag maar moeilijk uit bed komen. Lig nu nog. :@
Lekker blijven liggen en eruit gaan als het lukt :@.
Je zal het nodig hebben :*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:15:38 #58
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164243085
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:49 schreef houdjemond het volgende:
Sterfgeval in de familie dus ik zit voor het eerst in een half jaar weer onder de 48 kilo :{, we maken door onze samengestelde familie waarbij de meeste chronisch ziek zijn altijd wel het "never a dull moment" geintje, maar een paar dull moments zijn meer dan welkom af en toe.
Sterkte :*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:24:23 #59
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164243256
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Fijn Disana! Kun je gerust het weekend in :)

Ik ben vanmorgen weer aan het werk geweest, had ik beter niet kunnen doen, maar vooruit. Kan niet blijven afbellen ;(
Toch veel werk verzet in drie uurtjes, daar ben ik best een beetje trots op :@

Nu eerst maar weer richting bed ;(
Mag je ook trots op zijn! Truste :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164244726
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 07:19 schreef Poesopstokje het volgende:
Succes vandaag Disana, ik hoop dat je gerustgesteld wordt :*

En beterschap voor Asperger :* Heb je een beetje kunnen slapen?

En jij WHENM? *Gesloopt zijn boks*
Redelijk geslapen.. Nu alweer stuk, klussen in huis valt niet mee. Dan maar iets meer rusten tussendoor.

Haha, *boks boks :D.

Fijn Disana, klinkt wel bijna alsof je over 4 weken weer een "date" hebt :P
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2016 @ 16:20:04 #61
137949 Disana
pi_164246877
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:57 schreef mootie het volgende:

[..]

Zorgen gemaakt om niks!

Nu kun je weer rustig plassen *O*
Haha ja. Het is wel zo dat ik minder drink de laatste tijd. Dus toen ik 24-uurs urine op moest sparen was het beduidend minder dan normaal.
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2016 @ 16:21:03 #62
137949 Disana
pi_164246894
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Fijn Disana! Kun je gerust het weekend in :)

Ik ben vanmorgen weer aan het werk geweest, had ik beter niet kunnen doen, maar vooruit. Kan niet blijven afbellen ;(
Toch veel werk verzet in drie uurtjes, daar ben ik best een beetje trots op :@

Nu eerst maar weer richting bed ;(
Ja daar mag je wel trots op zijn. Iets toch doen ondanks dat het je wat kost, geeft vaak voldoening.
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2016 @ 16:21:55 #63
137949 Disana
pi_164246909
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:35 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Redelijk geslapen.. Nu alweer stuk, klussen in huis valt niet mee. Dan maar iets meer rusten tussendoor.

Haha, *boks boks :D.

Fijn Disana, klinkt wel bijna alsof je over 4 weken weer een "date" hebt :P
Ben je aan het klussen? Dat is zonder meer inspannend. Verstandig dat je tussendoor wat meer wil gaan rusten.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:05:06 #64
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164251587
Morgen kom ik weer de maandelijkse bloedwaardes te weten. Ben benieuwd. Vooral naar fosfaat, natrium en HB.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164252153
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:05 schreef LPFAN het volgende:
Morgen kom ik weer de maandelijkse bloedwaardes te weten. Ben benieuwd. Vooral naar fosfaat, natrium en HB.
Spannend, ik ben ook benieuwd!
pi_164252719
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 16:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Ben je aan het klussen? Dat is zonder meer inspannend. Verstandig dat je tussendoor wat meer wil gaan rusten.
Bijna klaar met klussen, gelukkig heb ik hulptroepen, had het alleen echt niet gered ;)
pi_164261367
Wel alles gelezen maar ga niet op alles reageren, ik wil wel iedereen sterkte en doorzettingsvermogen wensen.

En met name HJM, gecondoleerd lieverd.
Misschien zat het er al aan te komen in jullie CZ familie maar iemand verliezen op wat voor manier dan ook is gewoon erg zwaar.
Bij deze een dikke knuf. *;

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:53 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Bijna klaar met klussen, gelukkig heb ik hulptroepen, had het alleen echt niet gered ;)
Fijn die hulptroepen!
Ook fijn om te lezen dat je het blijkbaar accepteert dat je hulp nodig hebt, vind ik aardig belangrijk maar dat doe je goed. Wordt het een stuk makkelijker van. :Y

Mijn dochter en haar vriend zijn hier vanavond gekomen en we hebben heel veel gekletst, was echt enorm leuk en oh my God, wat heb ik dat gemist!
Morgen gaan we de stad in en daarna een hunebed bezoeken want dat hoort zo als je in Drenthe bent natuurlijk.
Nou, ik vind eigenlijk alles wel best, zelfs koeienstront scheppen vind ik prima als ik dat maar samen met haar kan doen.
Besef nu pas goed hoe erg ik haar heb gemist.

Zondag hopelijk de Gamma Racing Day bezoeken ( als de zaterdag me niet gesloopt heeft ) en dan zit ons weekend er al weer op. -O-
Maar ik ga tot het uiterste om zoveel mogelijk samen te doen! We zien elkaar maar 2x per jaar of zo dus pijn maakt mij dan niet uit, zij is het allerbelangrijkste.
Al kan het buiten pijn om ook op andere manieren mis gaan, mijn linker been en dan met name mijn voet geeft regelmatig niet thuis, voel het op vreselijke pijnscheuten na soms gewoon niet eens en kan er dus ook zo doorheen zakken.
Dat zou nog wel eens roet in het eten kunnen gooien.
Maar da's afwachten, ik ga er voor dit weekend iig!! ^O^
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 09:18:30 #68
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164263257
Veel plezier vannelle!

Heb mijn waardes binnen, alles is goed behalve mijn fosfaat :{ Word er moedeloos van, kan het maar niet onder controle krijgen terwijl ik al 8 van die dingen eet op een dag. Bah.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 10:10:41 #69
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164263810
Positiever nieuws, ik mag straks dat makkelijke afdrukken weer *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164264214
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 09:18 schreef LPFAN het volgende:
Veel plezier vannelle!

Heb mijn waardes binnen, alles is goed behalve mijn fosfaat :{ Word er moedeloos van, kan het maar niet onder controle krijgen terwijl ik al 8 van die dingen eet op een dag. Bah.
Balen van die fosfaat zeg. Nu nog meer slikken? Die zijn heel vies toch? Fijn dat je wel weer dat makkelijke afdrukken mag ^O^

Vannelle veel plezier met je dochter dit weekend *O*
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 10:51:40 #71
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164264254
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 10:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Balen van die fosfaat zeg. Nu nog meer slikken? Die zijn heel vies toch? Fijn dat je wel weer dat makkelijke afdrukken mag ^O^

Vannelle veel plezier met je dochter dit weekend *O*
Ja zijn idd heel vies.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164264540
Balen LP.. zit het ook in bepaalde voeding/drank wat je kunt laten staan? NOG meer suikerbommetjes is ook geen fijne oplossing natuurlijk..
En succes met afdrukken straks ;)

@vannelle; wat klink je als een lieve vader O+ Ik hoop écht van harte dat alles goed mag gaan dit weekend, het is je enorm gegund! :*
Jammer dat je je dochter zo weinig kan zien, woont ze te ver weg?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 11:19:06 #73
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164264653
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Balen LP.. zit het ook in bepaalde voeding/drank wat je kunt laten staan? NOG meer suikerbommetjes is ook geen fijne oplossing natuurlijk..
En succes met afdrukken straks ;)

@vannelle; wat klink je als een lieve vader O+ Ik hoop écht van harte dat alles goed mag gaan dit weekend, het is je enorm gegund! :*
Jammer dat je je dochter zo weinig kan zien, woont ze te ver weg?
:Y Vooral in zuivel. Laatst mijn hele eetpatroon doorgelicht met dietiste. Neem ook extra steeds maar blijkbaar helpt het allemaal niet.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164264735
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:19 schreef LPFAN het volgende:

[..]

:Y Vooral in zuivel. Laatst mijn hele eetpatroon doorgelicht met dietiste. Neem ook extra steeds maar blijkbaar helpt het allemaal niet.
Nou mooi is dat.. :N Nu dus aan de extra pillen?

Hoe ging het aanprikken dit keer?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 11:28:17 #75
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164264809
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:23 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nou mooi is dat.. :N Nu dus aan de extra pillen?

Hoe ging het aanprikken dit keer?
Denk ik wel ja, donderdag overleggen met dokter.

Prikken ging wel oke. Hoe is het met jou?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164264859
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:28 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Denk ik wel ja, donderdag overleggen met dokter.

Prikken ging wel oke. Hoe is het met jou?
Goed geslapen :Y Was half 11 al wakker, maar voel me prima.
Vandaag het huis aan kant maken, ligt nog genoeg poetswerk en was ;) Morgen naar een verjaardag van vrienden, en dan gaan we de laatste twee weken in :Y
Ik ben echt zó toe aan vakantie :')
pi_164264862
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:13 schreef Poesopstokje het volgende:

Jammer dat je je dochter zo weinig kan zien, woont ze te ver weg?
jeps, in Zeeland. Da's wel even een stukje rijden....
pi_164264879
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

jeps, in Zeeland. Da's wel even een stukje rijden....
Aii dat is behoorlijk uit de richting helaas..
Maak er nog maar een mooi weekend van!
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 11:37:31 #79
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164264946
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:31 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Goed geslapen :Y Was half 11 al wakker, maar voel me prima.
Vandaag het huis aan kant maken, ligt nog genoeg poetswerk en was ;) Morgen naar een verjaardag van vrienden, en dan gaan we de laatste twee weken in :Y
Ik ben echt zó toe aan vakantie :')
Fijn dat je je prima voelt! Succes met het huishouden.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 12:07:02 #80
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164265421
Koppijn is ook weer aanwezig. :'( Natrium was ook wat aan de lage kant.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 13:16:38 #81
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164266436
Afdrukken ging weer super! *O* 5 minuten en klaar. Misschien kan door dit afdrukken eindelijk ook mijn antistolling omhoog, want er blijft veel achter in de kunstnier en dan spoel ik ook minder uit. *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164266449
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:16 schreef LPFAN het volgende:
Afdrukken ging weer super! *O* 5 minuten en klaar. Misschien kan door dit afdrukken eindelijk ook mijn antistolling omhoog, want er blijft veel achter in de kunstnier en dan spoel ik ook minder uit. *O*
Echt ideaal, maar mag toch niet elke keer? Wel balen van je hoofdpijn :(
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 13:36:59 #83
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164266888
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Echt ideaal, maar mag toch niet elke keer? Wel balen van je hoofdpijn :(
Ja, mag uiteindelijk wel maar omdat het nog nieuw is mag nog niet elke verpleegster het doen. Vandaar ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164267187
LP :*
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 14:06:14 #85
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164267456
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:51 schreef Poesopstokje het volgende:
LP :*
:*

Verpleegster zei dat ik heel misschien zelfs 4 uur zou moeten om die fosfaat onder controle te krijgen, Denk het niet, rest van mijn waardes zijn goed dus dan krijg ik daar weer last van, donderdag maar ff overleggen of ik misschien een andere fosfaatbinder kan krijgen, om te proberen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164267471
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 14:06 schreef LPFAN het volgende:

[..]

:*

Verpleegster zei dat ik heel misschien zelfs 4 uur zou moeten om die fosfaat onder controle te krijgen, Denk het niet, rest van mijn waardes zijn goed dus dan krijg ik daar weer last van, donderdag maar ff overleggen of ik misschien een andere fosfaatbinder kan krijgen, om te proberen.
Nou ik hoop het niet voor je }:|
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 14:13:45 #87
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164267605
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 14:06 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nou ik hoop het niet voor je }:|
Nee idd, maar als het moet om die fosfaat onder controle te krijgen, dan moet het maar, maakt me qua tijd geen bal uit. Ben iig benieuwd naar het overleg.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 14:28:30 #88
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_164267932
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 03:08 schreef vannelle het volgende:
Wel alles gelezen maar ga niet op alles reageren, ik wil wel iedereen sterkte en doorzettingsvermogen wensen.

En met name HJM, gecondoleerd lieverd.
Misschien zat het er al aan te komen in jullie CZ familie maar iemand verliezen op wat voor manier dan ook is gewoon erg zwaar.
Bij deze een dikke knuf. *;

[..]

Dankjewel schat O+ deze keer is het "gelukkig maar" oma die al ruim 12 jaar dement was.
Maar zulke dingen worden nooit makkelijk, al dat geregel en omdat mams en haar man natuurlijk ook CZ zijn doe ik mijn best om te helpen waar ik kan maar pffff.
Klinkt hard maar ben blij als het maandag achter de rug is. :@
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 14:52:24 #89
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164268663
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 14:28 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dankjewel schat O+ deze keer is het "gelukkig maar" oma die al ruim 12 jaar dement was.
Maar zulke dingen worden nooit makkelijk, al dat geregel en omdat mams en haar man natuurlijk ook CZ zijn doe ik mijn best om te helpen waar ik kan maar pffff.
Klinkt hard maar ben blij als het maandag achter de rug is. :@
Snap ik wel :* Veel sterkte maandag.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 16:02:41 #90
3542 Gia
User under construction
pi_164270390
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:16 schreef LPFAN het volgende:
Afdrukken ging weer super! *O* 5 minuten en klaar. Misschien kan door dit afdrukken eindelijk ook mijn antistolling omhoog, want er blijft veel achter in de kunstnier en dan spoel ik ook minder uit. *O*
Antistolling moest bij mij juist omlaag. Zat te hoog. 3,9.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 16:06:05 #91
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164270487
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 16:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Antistolling moest bij mij juist omlaag. Zat te hoog. 3,9.
Ik heb zelf bloedverdunners voor thuis maar tijdens dialyse krijg ik ook een shot anti stolling om dat anders het bloed in de lijnen gaat stollen en dat is pure ellende als dat gebeurt. Maar mijn bloed stolt erg snel dus er stolt wel wat, en dus verlies ik bloed en wordt er minder goed uitgespoeld, omdat de haartjes in de kunstnier verstopt gaan zitten.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164273161
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:32 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Aii dat is behoorlijk uit de richting helaas..
Maak er nog maar een mooi weekend van!
Het is al goed begonnen iig. :)
We hebben de hele middag door de stad geslenterd met pauzes indien nodig, was best leuk eigenlijk. :Y
Nu zijn ze een hunebed aan het bezoeken, dat moet je gewoon gezien hebben als je in Drenthe bent. :+
Ik ben niet meegegaan, zit al aan mijn 3e oxy van vandaag en morgen willen we naar het TT circuit dus doe ik de rest van de dag lekker rustig aan. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 14:28 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dankjewel schat O+ deze keer is het "gelukkig maar" oma die al ruim 12 jaar dement was.
Maar zulke dingen worden nooit makkelijk, al dat geregel en omdat mams en haar man natuurlijk ook CZ zijn doe ik mijn best om te helpen waar ik kan maar pffff.
Klinkt hard maar ben blij als het maandag achter de rug is. :@
Klinkt niet hard, ik begrijp je helemaal.
Ook al is het soms voor een persoon "beter" dat hij/zij overlijdt dan blijft er idd nog een hoop te regelen en dat is knap lastig als je ook je eigen sores hebt.
Dus ja, ik begrijp je wel als je blij zult zijn als maandag voorbij is.
Sterkte!! :*

Is er trouwens al weer nieuws te melden over MA?
  † In Memoriam † zaterdag 6 augustus 2016 @ 18:42:41 #93
137949 Disana
pi_164274970
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 14:06 schreef LPFAN het volgende:

[..]

:*

Verpleegster zei dat ik heel misschien zelfs 4 uur zou moeten om die fosfaat onder controle te krijgen, Denk het niet, rest van mijn waardes zijn goed dus dan krijg ik daar weer last van, donderdag maar ff overleggen of ik misschien een andere fosfaatbinder kan krijgen, om te proberen.
Fijn dat de rest in orde is, maar wel jammer van dat gedoe met dat fosfaat. Maar ja, liever nog wat extra slikken dan een heel uur dialyseren erbij, lijkt mij; wat goed gaat moet je niet verstoren.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 18:43:43 #94
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164275004
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Fijn dat de rest in orde is, maar wel jammer van dat gedoe met dat fosfaat. Maar ja, liever nog wat extra slikken dan een heel uur dialyseren erbij, lijkt mij; wat goed gaat moet je niet verstoren.
Half uurtje ;) ik dialyseer nu 3.5 uur. Maar ja ik blijf al steeds extra slikken, dus ik wil het met een andere eerst proberen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † zaterdag 6 augustus 2016 @ 18:44:24 #95
137949 Disana
pi_164275029
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:43 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Half uurtje ;) ik dialyseer nu 3.5 uur. Maar ja ik blijf al steeds extra slikken, dus ik wil het met een andere eerst proberen.
Ja dat kan ik me voorstellen. Ik hoop dat ze goede alternatieven hebben.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 18:48:03 #96
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164275133
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat kan ik me voorstellen. Ik hoop dat ze goede alternatieven hebben.
Vast wel, er zijn zoveel fosfaatbinders op de markt. Heb er nog maar 2 van geprobeerd :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † zaterdag 6 augustus 2016 @ 18:48:49 #97
137949 Disana
pi_164275151
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:48 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Vast wel, er zijn zoveel fosfaatbinders op de markt. Heb er nog maar 2 van geprobeerd :P
Oh dat is mooi. Zoveel geluk heb ik met kaliumbinders niet, dat zijn er maar twee en die zijn beide enorm vies.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 18:51:44 #98
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164275221
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh dat is mooi. Zoveel geluk heb ik met kaliumbinders niet, dat zijn er maar twee en die zijn beide enorm vies.
Hmm das minder ja. Ik ben blij dat het bij mij met dialyse voldoende uitgespoeld wordt ;p Kalium was 4.8, dus net op het randje maar na dialyse is hij rond de 3.3-3.5 meestal. Natrium was 139 *O* erg netjes dus als je bekijkt dat ik veel zout binnen krijg.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † zaterdag 6 augustus 2016 @ 18:53:14 #99
137949 Disana
pi_164275253
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:51 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hmm das minder ja. Ik ben blij dat het bij mij met dialyse voldoende uitgespoeld wordt ;p Kalium was 4.8, dus net op het randje maar na dialyse is hij rond de 3.3-3.5 meestal. Natrium was 139 *O* erg netjes dus als je bekijkt dat ik veel zout binnen krijg.
Bij mij zijn die poeders ertegen helaas nodig. Maar ik klaag niet, ik ben blij dat het zo kan.

Krijg je nog steeds die bouillon? En je zou toch ook soep eten meen ik?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 18:55:12 #100
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164275301
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Bij mij zijn die poeders ertegen helaas nodig. Maar ik klaag niet, ik ben blij dat het zo kan.

Krijg je nog steeds die bouillon? En je zou toch ook soep eten meen ik?
Jah, ik wordt met extra zout aangesloten, dan krijg ik een kopje boullion en een uur voor tijd krijg ik nog 250 cc zout.
Ja maar soep was gewoon avond eten ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:09:36 #101
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164304410
Wat is er zo vies aan je fosforbinders dan? Ik slik 3 x daags renagel, maar dat is verreweg de fijnste pil om te slikken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:29:29 #102
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164305144
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:09 schreef twiFight het volgende:
Wat is er zo vies aan je fosforbinders dan? Ik slik 3 x daags renagel, maar dat is verreweg de fijnste pil om te slikken.
Ik heb kauwtabletten. (Fosrenol) Zit vol met glucose en eet er nu 8 per dag.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164312628
Pfff heb m'n avond-Metformine nog niet op, maar lig al in bed en eigenlijk geen zin om eruit te gaan. :{ :@
pi_164313388
quote:
18s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Pfff heb m'n avond-Metformine nog niet op, maar lig al in bed en eigenlijk geen zin om eruit te gaan. :{ :@
Bedankt voor de mededeling.
pi_164314017
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:32 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Aii dat is behoorlijk uit de richting helaas..
Maak er nog maar een mooi weekend van!
Ik quote deze reactie gewoon nóg een keer. :)
Het weekend was fantastisch! ^O^
Vandaag dus naar het circuit geweest en ook mijn dochter en haar vriend vonden het geweldig.
Flink voordeel gehad van mijn gehandicaptenparkeerkaart:
We konden lekker dichtbij de hoofdingang parkeren en omdat ik mijn rollator bij me had kregen we ook toegang tot het rolstoelplatform naast de hoofdtribune waar we een prima uitzicht hadden. :)
CZ zijn heeft soms ook z'n voordelen dus. :+

Het was wel een lange zit, ook vandaag meer oxy geslikt dan voorgeschreven en heb nog steeds pijn(scheuten) maar het was het waard! Eg wel! :Y

En wat ik al eerder in het algemeen vroeg: Is er nog nieuws over MA?
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:56:39 #106
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164316761
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:41 schreef mootie het volgende:

[..]

Bedankt voor de mededeling.
Soms kan je dan beter niks zeggen...
:')
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164316766
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:54 schreef vannelle het volgende:

[..]


En wat ik al eerder in het algemeen vroeg: Is er nog nieuws over MA?
Ik ben op vakantie maar ik zal nog wel ff een pm sturen :)
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:58:46 #108
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164316849
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:56 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik ben op vakantie maar ik zal nog wel ff een pm sturen :)
^O^
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164322037
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik quote deze reactie gewoon nóg een keer. :)
Het weekend was fantastisch! ^O^
Vandaag dus naar het circuit geweest en ook mijn dochter en haar vriend vonden het geweldig.
Flink voordeel gehad van mijn gehandicaptenparkeerkaart:
We konden lekker dichtbij de hoofdingang parkeren en omdat ik mijn rollator bij me had kregen we ook toegang tot het rolstoelplatform naast de hoofdtribune waar we een prima uitzicht hadden. :)
CZ zijn heeft soms ook z'n voordelen dus. :+

Het was wel een lange zit, ook vandaag meer oxy geslikt dan voorgeschreven en heb nog steeds pijn(scheuten) maar het was het waard! Eg wel! :Y

En wat ik al eerder in het algemeen vroeg: Is er nog nieuws over MA?
Wij zijn op een gegeven moment gegaan, het trok dicht en het werd nogal koud in m'n jurk en alleen een soort kort vestje aan. Thuis even omgekleed en daarna bij vrienden geBBQ't. ^O^
pi_164322042
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:41 schreef mootie het volgende:

[..]

Bedankt voor de mededeling.
Het heette ooit chronisch ziek frustratietopic. ;) En dit is best wel een frustratie, ook omdat ik nogal eigenwijs ben. :@
pi_164322799
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik quote deze reactie gewoon nóg een keer. :)
Het weekend was fantastisch! ^O^
Vandaag dus naar het circuit geweest en ook mijn dochter en haar vriend vonden het geweldig.
Flink voordeel gehad van mijn gehandicaptenparkeerkaart:
We konden lekker dichtbij de hoofdingang parkeren en omdat ik mijn rollator bij me had kregen we ook toegang tot het rolstoelplatform naast de hoofdtribune waar we een prima uitzicht hadden. :)
CZ zijn heeft soms ook z'n voordelen dus. :+

Het was wel een lange zit, ook vandaag meer oxy geslikt dan voorgeschreven en heb nog steeds pijn(scheuten) maar het was het waard! Eg wel! :Y

En wat ik al eerder in het algemeen vroeg: Is er nog nieuws over MA?
Vergeten te reageren op je vorige quote, sorry! Druk weekend gehad :@
Maar wat goed om te horen dat je uberhaupt heen kon en het ook nog leuk hebt gehad O+ Sterkte met de nasleep, of het het nou waard was of niet, ik gun je geen enorme backfire :o
  maandag 8 augustus 2016 @ 09:24:32 #112
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164322972
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 05:58 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Het heette ooit chronisch ziek frustratietopic. ;) En dit is best wel een frustratie, ook omdat ik nogal eigenwijs ben. :@
Je zou je niet steeds hoeven.te verontschuldigen, die reactie was ronduit bot.. Heb er niet voor niets wat van gezegd :D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 8 augustus 2016 @ 09:27:29 #113
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_164322998
Frustratie ten huize sararaats:

Gebroken nachten

Kortom, ik ben opgebrand

Schildklier doet moeilijk.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_164323003
Update Marie-Alice:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk zelf dat die hoge bloeddruk misschien niet alleen van stress komt maar ook gevolg van ongeluk. Had mijn vriend met vergelijkbare letsels na ongeluk ook. Hij heeft daar nu gewoon medicatie voor en nu gaat goed. Maar nog even afwachten dus hoe met haar gaat :)
pi_164323033
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:28 schreef Sylvana het volgende:
Update Marie-Alice:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk zelf dat die hoge bloeddruk misschien niet alleen van stress komt maar ook gevolg van ongeluk. Had mijn vriend met vergelijkbare letsels na ongeluk ook. Hij heeft daar nu gewoon medicatie voor en nu gaat goed. Maar nog even afwachten dus hoe met haar gaat :)
Dankjewel :)
pi_164323720
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:31 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dankjewel :)
Oh kreeg nog een bericht dat ws wel echt van de stress is want hij daalt wel gewoon weer als ze bezoek krijgt. En bij een onderzoek schiet hij dus omhoog.
pi_164323824
Kan mn diabetes niet ook een weekje op vakantie? :+
Normaal thuis nooit problemen met infuussets. Gisteren op 1e volledige dag moest ik een nieuwe zetten en viel eerste setje uit de inserter en kreeg hem niet meer terug. Echt nog nooit gehad bij dit merk (bij ander merk wel veel problemen gehad vandaar overgestapt.
En vanochtend werd ik wakker en was mn infuussetje helemaal van mn huid af omdat pleister niet meer plakte :o
Zelfs na een dag sauna en zwemmen heb ik dat nooit. Maar was nog niet zolang gelukkig, waarde was nog goed. Maar als het eerder was geweest had ik gewoon geen insuline meer binnengekregen en hij geeft dus ook geen alarm als zoiets gebeurd :{
Dus vandaag kon ik weer een nieuw setje schieten.

Het is maar goed dat ik 2 dozen (=20 stuks) mee heb terwijl ik er normaal maar 3 stuks in 1 week nodig heb.
Hopelijk gaat het de rest van de week wel goed. En anders maar nog een gewone pleister eroverheen plakken ofzo zodat hij niet los kan raken.
pi_164323858
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:21 schreef Sylvana het volgende:
Kan mn diabetes niet ook een weekje op vakantie? :+
Normaal thuis nooit problemen met infuussets. Gisteren op 1e volledige dag moest ik een nieuwe zetten en viel eerste setje uit de inserter en kreeg hem niet meer terug. Echt nog nooit gehad bij dit merk (bij ander merk wel veel problemen gehad vandaar overgestapt.
En vanochtend werd ik wakker en was mn infuussetje helemaal van mn huid af omdat pleister niet meer plakte :o
Zelfs na een dag sauna en zwemmen heb ik dat nooit. Maar was nog niet zolang gelukkig, waarde was nog goed. Maar als het eerder was geweest had ik gewoon geen insuline meer binnengekregen en hij geeft dus ook geen alarm als zoiets gebeurd :{
Dus vandaag kon ik weer een nieuw setje schieten.

Het is maar goed dat ik 2 dozen (=20 stuks) mee heb terwijl ik er normaal maar 3 stuks in 1 week nodig heb.
Hopelijk gaat het de rest van de week wel goed. En anders maar nog een gewone pleister eroverheen plakken ofzo zodat hij niet los kan raken.
Oef, dat is niet fijn :X
Hoe werkt zo'n infuussetje precies? Schiet je dat in een ader? En wat bevestig je er aan?
pi_164324042
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:23 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oef, dat is niet fijn :X
Hoe werkt zo'n infuussetje precies? Schiet je dat in een ader? En wat bevestig je er aan?
Ja idd balen :(
Je kunt het infuussetje op meerdere plekken schieten. In je buik, billen, benen, onderkant rug of bovenarmen. Maar ik doe altijd in buik, dat is het makkelijkste. Juist niet in een ader schieten, want dat doet zeer en dan wordt de insuline juist te snel opgenomen. Soms schiet ik hem wel per ongeluk in een bloedvaatje en dat is ook pijnlijk. Het infuussetje maak je vast aan het reservoir met insuline en die klik je in je pomp.
Hier staat wel meer uitgelegd:

https://www.medtronic-dia(...)ets#infusion-set-mio
pi_164324153
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:34 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja idd balen :(
Je kunt het infuussetje op meerdere plekken schieten. In je buik, billen, benen, onderkant rug of bovenarmen. Maar ik doe altijd in buik, dat is het makkelijkste. Juist niet in een ader schieten, want dat doet zeer en dan wordt de insuline juist te snel opgenomen. Soms schiet ik hem wel per ongeluk in een bloedvaatje en dat is ook pijnlijk. Het infuussetje maak je vast aan het reservoir met insuline en die klik je in je pomp.
Hier staat wel meer uitgelegd:

https://www.medtronic-dia(...)ets#infusion-set-mio
Wat interessant om te zien :)
Jij hoeft dus niet meer extra bij te spuiten?
pi_164324389
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat interessant om te zien :)
Jij hoeft dus niet meer extra bij te spuiten?
Nee ik hoef nu niet meer met een pen te spuiten. Zo'n infuussetje blijft normaal 3 dagen zitten en dan moet je hem wisselen (omdat je anders insuline-ophopingen onder de huid en huidirritatie kunt krijgen)
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:15:27 #122
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164324752
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:21 schreef Sylvana het volgende:
Kan mn diabetes niet ook een weekje op vakantie? :+
Normaal thuis nooit problemen met infuussets. Gisteren op 1e volledige dag moest ik een nieuwe zetten en viel eerste setje uit de inserter en kreeg hem niet meer terug. Echt nog nooit gehad bij dit merk (bij ander merk wel veel problemen gehad vandaar overgestapt.
En vanochtend werd ik wakker en was mn infuussetje helemaal van mn huid af omdat pleister niet meer plakte :o
Zelfs na een dag sauna en zwemmen heb ik dat nooit. Maar was nog niet zolang gelukkig, waarde was nog goed. Maar als het eerder was geweest had ik gewoon geen insuline meer binnengekregen en hij geeft dus ook geen alarm als zoiets gebeurd :{
Dus vandaag kon ik weer een nieuw setje schieten.

Het is maar goed dat ik 2 dozen (=20 stuks) mee heb terwijl ik er normaal maar 3 stuks in 1 week nodig heb.
Hopelijk gaat het de rest van de week wel goed. En anders maar nog een gewone pleister eroverheen plakken ofzo zodat hij niet los kan raken.
Jeetje wat een gedoe :o

Thanks voor de update!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164325347
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:24 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Je zou je niet steeds hoeven.te verontschuldigen, die reactie was ronduit bot.. Heb er niet voor niets wat van gezegd :D
Oh, ik vatte jouw reactie eigenlijk op als: gewoon negeren die Jaimy. :@ :@ :@ Sorry!

Bedankt in ieder geval. ^O^
pi_164325412
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:21 schreef Sylvana het volgende:
Kan mn diabetes niet ook een weekje op vakantie? :+
Normaal thuis nooit problemen met infuussets. Gisteren op 1e volledige dag moest ik een nieuwe zetten en viel eerste setje uit de inserter en kreeg hem niet meer terug. Echt nog nooit gehad bij dit merk (bij ander merk wel veel problemen gehad vandaar overgestapt.
En vanochtend werd ik wakker en was mn infuussetje helemaal van mn huid af omdat pleister niet meer plakte :o
Zelfs na een dag sauna en zwemmen heb ik dat nooit. Maar was nog niet zolang gelukkig, waarde was nog goed. Maar als het eerder was geweest had ik gewoon geen insuline meer binnengekregen en hij geeft dus ook geen alarm als zoiets gebeurd :{
Dus vandaag kon ik weer een nieuw setje schieten.

Het is maar goed dat ik 2 dozen (=20 stuks) mee heb terwijl ik er normaal maar 3 stuks in 1 week nodig heb.
Hopelijk gaat het de rest van de week wel goed. En anders maar nog een gewone pleister eroverheen plakken ofzo zodat hij niet los kan raken.
Dat eerste wat je zegt zou ik je heel graag gunnen. Natuurlijk ook voor voorgoed.

Ik hoop zo dat er ooit een genezend medicijn ofzo op de markt komt die je 1 keer (of een paar keer) moet slikken en dat het dan voorgoed weg is. Zowel voor type 1 als type 2.
pi_164326576
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee ik hoef nu niet meer met een pen te spuiten. Zo'n infuussetje blijft normaal 3 dagen zitten en dan moet je hem wisselen (omdat je anders insuline-ophopingen onder de huid en huidirritatie kunt krijgen)
Dat is mooi :Y
pi_164328758
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik quote deze reactie gewoon nóg een keer. :)
Het weekend was fantastisch! ^O^
Vandaag dus naar het circuit geweest en ook mijn dochter en haar vriend vonden het geweldig.
Flink voordeel gehad van mijn gehandicaptenparkeerkaart:
We konden lekker dichtbij de hoofdingang parkeren en omdat ik mijn rollator bij me had kregen we ook toegang tot het rolstoelplatform naast de hoofdtribune waar we een prima uitzicht hadden. :)
CZ zijn heeft soms ook z'n voordelen dus. :+

Het was wel een lange zit, ook vandaag meer oxy geslikt dan voorgeschreven en heb nog steeds pijn(scheuten) maar het was het waard! Eg wel! :Y
Goed bezig, even eruit en kunnen genieten is zó fijn ! ^O^
pi_164330682
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 05:56 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Wij zijn op een gegeven moment gegaan, het trok dicht en het werd nogal koud in m'n jurk en alleen een soort kort vestje aan. Thuis even omgekleed en daarna bij vrienden geBBQ't. ^O^
Zat gewoon in mijn T-shirt. Geen centje pijn. :)

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Vergeten te reageren op je vorige quote, sorry! Druk weekend gehad :@
Maar wat goed om te horen dat je uberhaupt heen kon en het ook nog leuk hebt gehad O+ Sterkte met de nasleep, of het het nou waard was of niet, ik gun je geen enorme backfire :o
Oh, geeft niks, ben zelf gelukkig ook druk geweest. :)
Tot nu toe lijkt de backfire wel mee te vallen maar eerlijk gezegd ben ik ook nog maar net mijn bed uit. :@

Hoe was jouw weekend?

quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:08 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Goed bezig, even eruit en kunnen genieten is zó fijn ! ^O^
Zeker weten!! :Y

Hoe ist met jou?
pi_164330724
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zat gewoon in mijn T-shirt. Geen centje pijn. :)

[..]

Oh, geeft niks, ben zelf gelukkig ook druk geweest. :)
Tot nu toe lijkt de backfire wel mee te vallen maar eerlijk gezegd ben ik ook nog maar net mijn bed uit. :@

Hoe was jouw weekend?

[..]

Zeker weten!! :Y

Hoe ist met jou?
Heb je het idee dat de pijnbestrijding aanslaat? Kun je verschil merken met de proefbehandeling van laatst?

Ik heb wel een oké weekend gehad, dit keer helaas wel met te weinig slaap, maar dat haal ik komend weekend wel weer in :Y
pi_164330968
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:12 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Heb je het idee dat de pijnbestrijding aanslaat? Kun je verschil merken met de proefbehandeling van laatst?

Ik heb wel een oké weekend gehad, dit keer helaas wel met te weinig slaap, maar dat haal ik komend weekend wel weer in :Y
Pijnbestrijding ben ik nog niet over uit.
Toen het wat beter ging ben ik denk ik overmoedig geworden en gewoon te veel gedaan.
Er was al tegen mij gezegd dat ik moest doseren en dat heb ik denk ik verkeerd gedaan.
Positieve is dat ik nu wel weet waar de grens ligt. :)
Nu een paar dagen rustig aan en kijken of dat helpt.

Te weinig slaap is killing, ik ken dat.
Ik hoop echt voor je dat je niet tot volgend weekend hoeft te wachten met je wat uitgeruster voelen...
pi_164331227
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Pijnbestrijding ben ik nog niet over uit.
Toen het wat beter ging ben ik denk ik overmoedig geworden en gewoon te veel gedaan.
Er was al tegen mij gezegd dat ik moest doseren en dat heb ik denk ik verkeerd gedaan.
Positieve is dat ik nu wel weet waar de grens ligt. :)
Nu een paar dagen rustig aan en kijken of dat helpt.

Te weinig slaap is killing, ik ken dat.
Ik hoop echt voor je dat je niet tot volgend weekend hoeft te wachten met je wat uitgeruster voelen...
Ja doseren is alles.. Maar ik snap dat áls je je een keer goed voelt je de dag ook wilt meepikken. Nu maar weer kalm aan doen :Y

En dat laatste; nee ;) Ik functioneer op m'n best als ik 12 uur slaap, en dat lukt doordeweeks niet. Maar heb genoeg leuke dingen deze week, dus we slepen ons er wel weer doorheen.
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:31:02 #131
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164331268
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Pijnbestrijding ben ik nog niet over uit.
Toen het wat beter ging ben ik denk ik overmoedig geworden en gewoon te veel gedaan.
Er was al tegen mij gezegd dat ik moest doseren en dat heb ik denk ik verkeerd gedaan.
Positieve is dat ik nu wel weet waar de grens ligt. :)
Nu een paar dagen rustig aan en kijken of dat helpt.

Te weinig slaap is killing, ik ken dat.
Ik hoop echt voor je dat je niet tot volgend weekend hoeft te wachten met je wat uitgeruster voelen...
Ik hoop dat rust voor je gaat helpen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164331630
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:29 schreef Poesopstokje het volgende:

En dat laatste; nee ;) Ik functioneer op m'n best als ik 12 uur slaap, en dat lukt doordeweeks niet. Maar heb genoeg leuke dingen deze week, dus we slepen ons er wel weer doorheen.
Je hebt natuurlijk de zorg voor je zoontje en dan zit 12 uur slaap er idd niet in. :N
Maar van leuke dingen kun je ook energie krijgen! :Y

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:31 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik hoop dat rust voor je gaat helpen.
Hope so too.
Zal alleen wel wat tijd overheen gaan, zit nu alleen maar in mijn bureaustoel en mijn knie begint al weer flink te klieren. Geduldkwestie dus. :)
pi_164331662
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk de zorg voor je zoontje en dan zit 12 uur slaap er idd niet in. :N
Maar van leuke dingen kun je ook energie krijgen! :Y

[..]

Hope so too.
Zal alleen wel wat tijd overheen gaan, zit nu alleen maar in mijn bureaustoel en mijn knie begint al weer flink te klieren. Geduldkwestie dus. :)
Ja absoluut :Y Morgen met vrienden naar de kinderboerderij. Kinders vermaken zich wel, de ouders kunnen rustig bijpraten en koffie drinken ;)

Woensdag en vrijdag aan het werk en donderdag komen we vast ook wel door.
pi_164331807
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja absoluut :Y Morgen met vrienden naar de kinderboerderij. Kinders vermaken zich wel, de ouders kunnen rustig bijpraten en koffie drinken ;)

Woensdag en vrijdag aan het werk en donderdag komen we vast ook wel door.
Positieve houding, hou ik wel van. :)
Hoop voor jullie dat de kinderboerderijdag goed weer geeft of zijn er ook overdekte gedeeltes?
pi_164331920
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Positieve houding, hou ik wel van. :)
Hoop voor jullie dat de kinderboerderijdag goed weer geeft of zijn er ook overdekte gedeeltes?
Beide gelukkig, er zit een grote speelhal binnen. En van een beetje regen zijn we ook niet bang, we móeten natuurlijk wel even alle beestjes bijlangs ;)
pi_164332019
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:51 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Beide gelukkig, er zit een grote speelhal binnen. En van een beetje regen zijn we ook niet bang, we móeten natuurlijk wel even alle beestjes bijlangs ;)
Dan zitten jullie wel goed. ^O^
Alvast heel veel plezier gewenst!
pi_164333585
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan zitten jullie wel goed. ^O^
Alvast heel veel plezier gewenst!
Thanks, dat zit wel goed ;)
Gaan jij en _Ingrid_ nog wat leuks doen samen?
pi_164333797
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Thanks, dat zit wel goed ;)
Gaan jij en _Ingrid_ nog wat leuks doen samen?
Morgen t/m donderdag naar mijn ouders en daarna naar een vriend van ons.
Dreigt gezellig te worden. :)
  maandag 8 augustus 2016 @ 16:49:47 #139
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164333897
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

Morgen t/m donderdag naar mijn ouders en daarna naar een vriend van ons.
Dreigt gezellig te worden. :)
Veel plezier!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164333947
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

Morgen t/m donderdag naar mijn ouders en daarna naar een vriend van ons.
Dreigt gezellig te worden. :)
Goedzo :Y Veel plezier!
  maandag 8 augustus 2016 @ 17:03:53 #141
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164334464
Ik heb ook weer last van talgbulten :r. Als het er de 22e nog zit, maar ff laten weten aan de huisarts.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 8 augustus 2016 @ 17:20:18 #142
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_164335002
Ik zit er mentaal en fysiek zo doorheen...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_164335067
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:20 schreef superkimmi het volgende:
Ik zit er mentaal en fysiek zo doorheen...
Begrijpelijk.. dikke knuffel *;
  maandag 8 augustus 2016 @ 17:27:43 #144
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164335224
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:20 schreef superkimmi het volgende:
Ik zit er mentaal en fysiek zo doorheen...
Dikke knuffel :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164335981
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

Morgen t/m donderdag naar mijn ouders en daarna naar een vriend van ons.
Dreigt gezellig te worden. :)
Veel plezier! Ik had trouwens vanochtend een update over Marie-Alice gepost. Voor het geval je die gemist hebt. Ik ben op vakantie maar zal af en toe wel ff pm sturen.
pi_164336002
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:20 schreef superkimmi het volgende:
Ik zit er mentaal en fysiek zo doorheen...
Sterkte en een dikke knuffel :*
pi_164340346
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee ik hoef nu niet meer met een pen te spuiten. Zo'n infuussetje blijft normaal 3 dagen zitten en dan moet je hem wisselen (omdat je anders insuline-ophopingen onder de huid en huidirritatie kunt krijgen)
maar er zit dus maar een hele kleine hoeveelheid insuline in dat ding op je buik dus? Ik dacht dat je permanent via een slangetje aan een resevoir in je broekzak zat of zo
pi_164340862
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:20 schreef superkimmi het volgende:
Ik zit er mentaal en fysiek zo doorheen...
Sterkte.
pi_164342392
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

maar er zit dus maar een hele kleine hoeveelheid insuline in dat ding op je buik dus? Ik dacht dat je permanent via een slangetje aan een resevoir in je broekzak zat of zo
Nee dat reservoir zit dus in je pomp (niet in dat ding op mn buik) Via een slangetje gaat het dus vanuit mn pomp naar dat ding op mn buik. In dat reservoir kan 3ml insuline, oftewel 300 eenheden. En daar doe ik dus zo'n 3 dagen mee. Maar ook als je minder eenheden nodig hebt moet je dat infuus om de 3 dagen wisselen. Maar dan vul je het reservoir dus wat minder vol.
pi_164349453
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Veel plezier! Ik had trouwens vanochtend een update over Marie-Alice gepost. Voor het geval je die gemist hebt. Ik ben op vakantie maar zal af en toe wel ff pm sturen.
Thanks. :)

En had ik gelezen idd.
Jij een fijne vakantie. :*

Ik vond het alleen een beetje apart dat je niet eerder antwoordde of een pm stuurde want vakantie. Terwijl je wel heel vaak gewoon op Fok zit.
pi_164349550
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 23:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Thanks. :)

En had ik gelezen idd.
Jij een fijne vakantie. :*

Ik vond het alleen een beetje apart dat je niet eerder antwoordde of een pm stuurde want vakantie. Terwijl je wel heel vaak gewoon op Fok zit.
Dankje en ik lees niet altijd alles terug. Dus had die eerste keer dat je het gevraagd had gewoon niet gezien.
pi_164349704
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 23:47 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankje en ik lees niet altijd alles terug. Dus had die eerste keer dat je het gevraagd had gewoon niet gezien.
Dat kan.
Ging me er meer om dat je vakantie noemde als een reden om geen pm te hebben gestuurd terwijl je wel op Fok zit.
Maar laat maar zitten, het is niet erg. Het viel me gewoon op. ;)
pi_164350330
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Hoe ist met jou?
Ben aardig gesloopt, klussen en verhuizen is loodzwaar! Lijf is het er niet mee eens, rust al meer dan gebruikelijk, alleen helpt dat niet.. Op een goede dag teveel doen = funest voor het lijf en de beschikbare energie.

Tevens wacht ik op uitslag ziekenhuis, spannende tijd weer.
pi_164353243
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 00:10 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Ben aardig gesloopt, klussen en verhuizen is loodzwaar! Lijf is het er niet mee eens, rust al meer dan gebruikelijk, alleen helpt dat niet.. Op een goede dag teveel doen = funest voor het lijf en de beschikbare energie.

Tevens wacht ik op uitslag ziekenhuis, spannende tijd weer.
Denk dat dat precies hetzelfde is wat ik bedoelde met te enthousiast zijn, iedereen heeft dat blijkbaar.
Lukt het een beetje met klussen en verhuizen? Gaat het goed komen?
pi_164354416
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:20 schreef superkimmi het volgende:
Ik zit er mentaal en fysiek zo doorheen...
Fysiek kunnen wij niks aan doen, mentaal kunnen we mss een opsteker geven. :*
Wat is er aan de hand lieverd?
pi_164354420
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 02:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Denk dat dat precies hetzelfde is wat ik bedoelde met te enthousiast zijn, iedereen heeft dat blijkbaar.
Lukt het een beetje met klussen en verhuizen? Gaat het goed komen?
Oh ja!
Die dokter zei ook nog iets over doseren.
Ik ben daar niet zo goed in, jij ook niet geloof ik. :+
pi_164354535
Ik was bezig met een heel boekwerk maar dat is mislukt.
Komt morgen wel. Of zo.
pi_164355630
Goedemorgen vannelle :o Ben jij zo vroeg of zo laat? ;)

WHENM; Je flikt het toch maar even! ^O^ Vind ik enorm knap van je, succes verder! En succes met het wachten op de uitslag :)
pi_164355703
En ik heb eindelijk een afspraak gemaakt bij de huisarts voor de Lorazepam. Met een beetje geluk kan ik het weekend weer eens goed slapen ^O^
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:38:08 #160
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164356190
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:03 schreef Poesopstokje het volgende:
En ik heb eindelijk een afspraak gemaakt bij de huisarts voor de Lorazepam. Met een beetje geluk kan ik het weekend weer eens goed slapen ^O^
*O*

Vandaag weer een flowmeting gehad van de shunt. 2400 ml per minuut. Is eigenlijk te hoog. Over 2 maand weer meten, is hij dan weer gestegen moet ik er aan geopereerd worden. :{

Is slecht voor je hart als hij zo hoog is. Als je bekijkt dat hij minimaal 400 ml moet zijn..
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164356263
quote:
18s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:38 schreef LPFAN het volgende:

[..]

*O*

Vandaag weer een flowmeting gehad van de shunt. 2400 ml per minuut. Is eigenlijk te hoog. Over 2 maand weer meten, is hij dan weer gestegen moet ik er aan geopereerd worden. :{

Is slecht voor je hart als hij zo hoog is. Als je bekijkt dat hij minimaal 400 ml moet zijn..
het is ook nooit goed of het deugt niet :9
Zou je daar dan niet die hoofdpijn van kunnen krijgen?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:51:38 #162
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164356513
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

het is ook nooit goed of het deugt niet :9
Zou je daar dan niet die hoofdpijn van kunnen krijgen?
Zou heel goed kunnen idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:00:45 #163
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_164356684
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 04:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Fysiek kunnen wij niks aan doen, mentaal kunnen we mss een opsteker geven. :*
Wat is er aan de hand lieverd?
Mijn schoonmoeder zal het einde van deze week niet meer halen. We zijn daar de afgelopen week bijna continu geweest met het hele gezin. Heel mooi, maar ook heel slopend. Zeker omdat wij nog elke keer op en neer moeten voor de hond (wel lieve vrienden die haar een paar keer hebben uitgelaten)

Gisteren knakte het even. Er zijn inmiddels best wat spanningen voelbaar. Dat is volkomen logisch in de huidige situatie, maar voor mij persoonlijk erg zwaar. Heb dat gisteren wel netjes uitgesproken dat ik daar wrg gevoelig over ben en er is ook heel lief op gereageerd, maar sinds dat moment loop ik continu met tranen in mn ogen en ben ik doodmoe en echt benauwd.

In principe ga ik vanavond even met mn beste vriend de stad in (behalve als de situatie erg verslechterd is en ze echt richting haar laatste adem gaat. Die vriend werkt de hele dag en vroeg t gisteravond laat pas, dus superlief.

Maar nu ze echt nietds meer zelf kan (niet eens een glas vasthouden bijv) en steeds verwarder wordt en korter wakker, mag het best een keer klaar zijn, het is goed zo. We vermoeden dat ze per se onze trouwdag (eergisteren) en haar middelste zoon zijn verjaardag (vandaag) wilde halen..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:01:53 #164
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_164356708
Binnenkort zal ik weer beginnen met meelezen, krijg daar nu weer beetje behoefte aan, niet meer alleen met mezelf bezig zijn (en t gezin van mn man natuurlijk). Voor nu een hele dikke knuffel! :*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:09:52 #165
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164356903
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:01 schreef superkimmi het volgende:
Binnenkort zal ik weer beginnen met meelezen, krijg daar nu weer beetje behoefte aan, niet meer alleen met mezelf bezig zijn (en t gezin van mn man natuurlijk). Voor nu een hele dikke knuffel! :*
Dikke knuffel *; :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164357386
Wat vreselijk Kimmi.. ik kan je niks meer wensen dan enorm veel sterkte :*
En goed dat je even een moment voor jezelf pakt, even afleiding.

LP; dat is wel enorm veel vergeleken met wat ''normaal'' is, is er een verklaring voor? Ik hoop niet dat je onder het mes hoeft, jakkes..
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:34:01 #167
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164357445
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:31 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat vreselijk Kimmi.. ik kan je niks meer wensen dan enorm veel sterkte :*
En goed dat je even een moment voor jezelf pakt, even afleiding.

LP; dat is wel enorm veel vergeleken met wat ''normaal'' is, is er een verklaring voor? Ik hoop niet dat je onder het mes hoeft, jakkes..
Niet echt, Shunt is "gewoon" te goed ontwikkeld.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164357467
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:34 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Niet echt, Shunt is "gewoon" te goed ontwikkeld.
Wat gaan ze er aan doen dan?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:41:35 #169
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164357604
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:34 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat gaan ze er aan doen dan?
Stent of meerdere plaatsen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164357668
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:41 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Stent of meerdere plaatsen.
Wat is een stent? :@
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:46:36 #171
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164357701
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:45 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat is een stent? :@
Soort buisje wat in de ader gebracht wordt, om de vaten open te houden.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164357727
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:46 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Soort buisje wat in de ader gebracht wordt, om de vaten open te houden.
Ik dacht dat de vaten juist te wijd waren en dat het bloed daarom zo snel stroomt? :?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:54:15 #173
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164357832
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik dacht dat de vaten juist te wijd waren en dat het bloed daarom zo snel stroomt? :?
Die stent kan het beter regelen. Weet ook niet precies hoe het werkt hoor ;p
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164357849
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:54 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Die stent kan het beter regelen. Weet ook niet precies hoe het werkt hoor ;p
Ik snap er ook niks meer van _O-
Nou laten we maar hopen dat een operatie niet nodig is!
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:56:57 #175
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164357877
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:55 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik snap er ook niks meer van _O-
Nou laten we maar hopen dat een operatie niet nodig is!
Hoop het ook. En een paar maanden maakte ik me druk omdat de flow steeds zakte _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:33:41 #176
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164361611
12 uur klaar, half 1 stapte ik mijn huis binnen *O* Ben echt fan van dat nieuwe afdruksysteem.

Ben nu ook lang zo moe niet.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164362000
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 02:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Denk dat dat precies hetzelfde is wat ik bedoelde met te enthousiast zijn, iedereen heeft dat blijkbaar.
Lukt het een beetje met klussen en verhuizen? Gaat het goed komen?
Lukt best goed, links en rechts de nodige hulp waar ik heel erg blij mee ben ^O^ , gaat goed komen 8-).

Dank je wel PoS, doe mijn best :@
pi_164363431
Superkimmi, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Goed dat je even tijd voor jezelf neemt. Heel veel sterkte nogmaals :*

LPFAN fijn dat je zo snel thuis was ^O^
Maar balen dat die flow zo hoog is. Ik hoop ook dat je niet geopereerd hoeft te worden ervoor.
pi_164363685
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:33 schreef LPFAN het volgende:
12 uur klaar, half 1 stapte ik mijn huis binnen *O* Ben echt fan van dat nieuwe afdruksysteem.

Ben nu ook lang zo moe niet.
Dat laatste is zeker mooi meegenomen. ^O^
pi_164366859
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Goedemorgen vannelle :o Ben jij zo vroeg of zo laat? ;)

Er tussen in, ik kon niet slapen. Bah.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:00 schreef superkimmi het volgende:

[..]

......verhaal.....
Dat is zwaar, heel zwaar. Kan me goed voorstellen dat dat veel met je doet.
Toen mijn vader op sterven lag heb ik daar ook een aardige deuk van meegekregen.
Ik werkte toen nog maar heb geen vrij gevraagd, ik heb gewoon gezegd dat ik voorlopig niet meer kwam werken.
Maar zoals je zelf al zegt is het soms beter als iemand overlijdt, kwalititeit van het leven vind ik belangrijker dan de kwantiteit. Maar het blijft zwaar.
Ik wens jou/jullie veel sterkte en bij deze een dikke knuf!!
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:56:59 #181
137949 Disana
pi_164367555
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:00 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Mijn schoonmoeder zal het einde van deze week niet meer halen. We zijn daar de afgelopen week bijna continu geweest met het hele gezin. Heel mooi, maar ook heel slopend. Zeker omdat wij nog elke keer op en neer moeten voor de hond (wel lieve vrienden die haar een paar keer hebben uitgelaten)

Gisteren knakte het even. Er zijn inmiddels best wat spanningen voelbaar. Dat is volkomen logisch in de huidige situatie, maar voor mij persoonlijk erg zwaar. Heb dat gisteren wel netjes uitgesproken dat ik daar wrg gevoelig over ben en er is ook heel lief op gereageerd, maar sinds dat moment loop ik continu met tranen in mn ogen en ben ik doodmoe en echt benauwd.

In principe ga ik vanavond even met mn beste vriend de stad in (behalve als de situatie erg verslechterd is en ze echt richting haar laatste adem gaat. Die vriend werkt de hele dag en vroeg t gisteravond laat pas, dus superlief.

Maar nu ze echt nietds meer zelf kan (niet eens een glas vasthouden bijv) en steeds verwarder wordt en korter wakker, mag het best een keer klaar zijn, het is goed zo. We vermoeden dat ze per se onze trouwdag (eergisteren) en haar middelste zoon zijn verjaardag (vandaag) wilde halen..
Ik kan me levendig voorstellen dat je er in deze situatie behoorlijk doorheen zit, en ik bedoel het niet onaardig tegenover je schoonmoeder, maar voor jou hoop ik dat het einde in zicht is.
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:57:40 #182
137949 Disana
pi_164367586
quote:
18s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:38 schreef LPFAN het volgende:

[..]

*O*

Vandaag weer een flowmeting gehad van de shunt. 2400 ml per minuut. Is eigenlijk te hoog. Over 2 maand weer meten, is hij dan weer gestegen moet ik er aan geopereerd worden. :{

Is slecht voor je hart als hij zo hoog is. Als je bekijkt dat hij minimaal 400 ml moet zijn..
Oh jee, mogelijk een operatie. Ik hoop dat het niet nodig zal blijken te zijn.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:58:49 #183
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164367631
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh jee, mogelijk een operatie. Ik hoop dat het niet nodig zal blijken te zijn.
`
Ik hoop het ook.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:00:23 #184
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164367693
Ik heb er gelukkig nog geen last van, maar als de flow hoger wordt, kan ik last krijgen van mijn hart, spieren en bloedvaten. Zit ik niet op te wachten, dus hoop dat hij wat gedaald is in Oktober.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:17:34 #185
137949 Disana
pi_164368149
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:00 schreef LPFAN het volgende:
Ik heb er gelukkig nog geen last van, maar als de flow hoger wordt, kan ik last krijgen van mijn hart, spieren en bloedvaten. Zit ik niet op te wachten, dus hoop dat hij wat gedaald is in Oktober.
Ja dat hoop ik ook voor je. Het is een momentopname, misschien valt het mee.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:18:56 #186
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164368189
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat hoop ik ook voor je. Het is een momentopname, misschien valt het mee.
Ja. 2 maanden geleden was het 2100. Maar goed een paar maanden geleden was het 1300. Dus ben benieuwd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:21:53 #187
137949 Disana
pi_164368276
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:18 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja. 2 maanden geleden was het 2100. Maar goed een paar maanden geleden was het 1300. Dus ben benieuwd.
Het wisselt dus nogal. Afwachten dan maar.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:25:28 #188
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164368364
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Het wisselt dus nogal. Afwachten dan maar.
Ja.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:33:00 #189
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_164368592
Jullie zijn lief! :*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_164368615
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:33 schreef superkimmi het volgende:
Jullie zijn lief! :*
Jij ook :* Maar nu ook even lief voor jezelf zijn :*
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:35:51 #191
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164368716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:33 schreef superkimmi het volgende:
Jullie zijn lief! :*
:*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164374332
Ik vind het mooi geweest voor vandaag :Z
Ik wil morgen weer aan het werk, hopelijk kom ik een beetje fit van bed af.

Weltrusten ya'll :W
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:56:21 #193
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164374910
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:39 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik vind het mooi geweest voor vandaag :Z
Ik wil morgen weer aan het werk, hopelijk kom ik een beetje fit van bed af.

Weltrusten ya'll :W
Ik hoop het voor je! Weltrusten! :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:52:21 #194
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164377256
LPFAN,ik moet volgende week voor mijn implanon naar de gyneacoloog.

Blijft ellende.

Keep you posted ;)
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 22:12:04 #195
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164378120
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:52 schreef PrisTheShiz het volgende:
LPFAN,ik moet volgende week voor mijn implanon naar de gyneacoloog.

Blijft ellende.

Keep you posted ;)
Hmm getver! Heb je weer bloedingen?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 23:43:51 #196
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164382311
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:12 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hmm getver! Heb je weer bloedingen?
Ja alweer sinds mijn vakantie :'(
Niet heel erg, inlegkruisje is genoeg maar fijn is anders...
Ook veel donker bloed dus dat is wel vreemd..
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164385371
Donker bloed is "oud" bloed volgens mij.
Oftewel: Het ligt er al een tijdje maar komt er nu pas uit, hoeft dus geen recent probleem te zijn.
Wat je je wel af kunt vragen is waarom het zo lang duurde.

En er is iets wat me al een tijdje bezig houdt maar niet heb gezegd om de vrede maar te bewaren.
Niet dat ik ruzie wil maar ik wil wel even kwijt wat ik denk.
Er zijn vanuit hier mensen weggestuurd omdat ze geestelijke problemen hebben en dat paste volgens sommigen niet in dit topic.
Er is een apart topic voor gemaakt wat totaal niet loopt, lekker handig ook om mensen die geestelijk in de knoop zitten weg te sturen.

Nu gaat het hier vooral over diabetes, die ziekte is sterk aanwezig hier.
Weet je dat daar ook al een eigen topic voor is? LIF / Diabetes deel 5
Ik ben eerlijk gezegd dat hokjesproppen wel een beetje beu, laat mensen toch praten, daar is dit topic toch voor?
Reacties worden zonder uitleg verwijderd, veel mensen praten compleet langs elkaar heen.... Is dat echt de kant die we op willen gaan?

Als dit zo doorgaat gaat dit topic echt naar de klote. En het is te voorkomen.
Ik voel me niet tekort gedaan toen ik over het bezoek van mijn dochter poste maar het was tekenend. En ik typ dit alleen maar als voorbeeld, niet omdat ik gefrustreerd ben.
Sommigen plaatsten 1 korte opmerking om vervolgens weer een heel verhaal over zichzelf te houden.
Dat geeft mij het idee dat het sommigen niks uitmaakt hoe het met jou gaat maar alleen maar hun verhaal willen typen om bijval te krijgen, iemand anders quoten is dan een noodzakelijk kwaad.
Ik zeg niet dat ik hier gelijk in heb, het komt zo op mij over.

Het zorgt er iig voor dat ik wat minder bereid ben dingen te delen.
Ondertussen weet ik meer van suikerziekte dan ik ooit voor mogelijk had gehouden en elk verhaal lijkt op het vorige verhaal.
Nogmaals: LIF / Diabetes deel 5

Heel dit topic lijkt wel een slowchat wat alleen maar getolereerd wordt omdat er medische dingen in een verhaal staan.
Kunnen we het niet beperken tot posten als er iets belangrijks aan de hand is?
Ik heb echt het idee dat ik heel vaak hetzelfde lees.

En ja, het is laat. En nee, ik ben niet dronken. Het valt me al een tijdje op dat het zo gaat en ik ben dan toevallig de 1e die er wat van zegt.

Persoonlijk: Gaat best wel niet zo goed.
Veel pijnscheuten maar de oorzaak is bekend. Ik had dat weekend met mijn dochter echt niet willen missen!
Maar toch heb ik het idee dat ik wat soepeler loop, even kijken hoe het gaat na een paar dagen rust. :)
  woensdag 10 augustus 2016 @ 04:30:51 #198
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164386398
Goeie tip, ik ga wel in dat diabetestopic verder aangezien ik binnenkort over ga op een ander medicijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 10 augustus 2016 @ 08:45:56 #199
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164387300
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 02:06 schreef vannelle het volgende:
Donker bloed is "oud" bloed volgens mij.
Oftewel: Het ligt er al een tijdje maar komt er nu pas uit, hoeft dus geen recent probleem te zijn.
Wat je je wel af kunt vragen is waarom het zo lang duurde.

En er is iets wat me al een tijdje bezig houdt maar niet heb gezegd om de vrede maar te bewaren.
Niet dat ik ruzie wil maar ik wil wel even kwijt wat ik denk.
Er zijn vanuit hier mensen weggestuurd omdat ze geestelijke problemen hebben en dat paste volgens sommigen niet in dit topic.
Er is een apart topic voor gemaakt wat totaal niet loopt, lekker handig ook om mensen die geestelijk in de knoop zitten weg te sturen.

Nu gaat het hier vooral over diabetes, die ziekte is sterk aanwezig hier.
Weet je dat daar ook al een eigen topic voor is? LIF / Diabetes deel 5
Ik ben eerlijk gezegd dat hokjesproppen wel een beetje beu, laat mensen toch praten, daar is dit topic toch voor?
Reacties worden zonder uitleg verwijderd, veel mensen praten compleet langs elkaar heen.... Is dat echt de kant die we op willen gaan?

Als dit zo doorgaat gaat dit topic echt naar de klote. En het is te voorkomen.
Ik voel me niet tekort gedaan toen ik over het bezoek van mijn dochter poste maar het was tekenend. En ik typ dit alleen maar als voorbeeld, niet omdat ik gefrustreerd ben.
Sommigen plaatsten 1 korte opmerking om vervolgens weer een heel verhaal over zichzelf te houden.
Dat geeft mij het idee dat het sommigen niks uitmaakt hoe het met jou gaat maar alleen maar hun verhaal willen typen om bijval te krijgen, iemand anders quoten is dan een noodzakelijk kwaad.
Ik zeg niet dat ik hier gelijk in heb, het komt zo op mij over.

Het zorgt er iig voor dat ik wat minder bereid ben dingen te delen.
Ondertussen weet ik meer van suikerziekte dan ik ooit voor mogelijk had gehouden en elk verhaal lijkt op het vorige verhaal.
Nogmaals: LIF / Diabetes deel 5

Heel dit topic lijkt wel een slowchat wat alleen maar getolereerd wordt omdat er medische dingen in een verhaal staan.
Kunnen we het niet beperken tot posten als er iets belangrijks aan de hand is?
Ik heb echt het idee dat ik heel vaak hetzelfde lees.

En ja, het is laat. En nee, ik ben niet dronken. Het valt me al een tijdje op dat het zo gaat en ik ben dan toevallig de 1e die er wat van zegt.

Persoonlijk: Gaat best wel niet zo goed.
Veel pijnscheuten maar de oorzaak is bekend. Ik had dat weekend met mijn dochter echt niet willen missen!
Maar toch heb ik het idee dat ik wat soepeler loop, even kijken hoe het gaat na een paar dagen rust. :)
Je hebt een punt vannelle, dit topic is niet meer wat het was. Vaak reageren mensen niet of heel summier op dingen. Ook worden er domweg mensen genegeerd. Moet je voorstellen dat je in het echt wat probeert te vertellen en mensen negeren je?
Waarom mogen de psychische problemen er niet gewoon bij? Deze mensen hebben dit vaak in combinatie met iets lichamelijks.

Ik loop bv bij de poh ggz voor Burnout en adhd, maar adhd is wel iets lichamelijks. En natuurlijk de rest van de shit waar ik last van heb.

De tolerantie in dit topic is helemaal weg. En dat is jammer want ik had er veel steun aan.

Waarom niet allemaal ons beste beentje voor en gewoon weer zoals vroeger?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 08:46:26 #200
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164387301
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 04:30 schreef twiFight het volgende:
Goeie tip, ik ga wel in dat diabetestopic verder aangezien ik binnenkort over ga op een ander medicijn.
Maar dat willen we dus niet... :'(
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164387667
Ik heb dus ook diabetes, maar post ook in dat diabetestopic. Ik vind het een beetje raar dat je voor een ziekte die wel een eigen topic heeft dan niet hier mag posten en voor andere ziektes wel. Diabetes is ook een chronische ziekte, dan ben je ook chronisch ziek. Dus dan mag je ook gewoon hier posten vind ik. Anders kun je net zo goed van alle chronische ziektes een apart topic maken. Ik vind het juist interessant al die verschillende ziektes door elkaar. En het is wel een slowchat, maar het heeft wel te maken met onze ziektes of gevolgen daarvan. Wat mij betreft wordt die scheiding lichamelijk/psychisch ook weer ongedaan gemaakt.

Ik ben het er niet mee eens dat je alleen wat zou mogen posten als er echt iets aan de hand is. Juist die dingen waar je in het dagelijks leven tegenaan loopt vind ik fijn om hier te kunnen delen. En als er echt iets aan de hand is dan post ik het vaak ook in het diabetestopic of buiten Fok!.

En tja het zijn toevallig mensen met diabetes die veel posten. Als anderen nou daarom niet juist minder gaan posten maar wel posten over hun eigen ding dan komt die balans juist weer meer terug denk ik. En ik probeer altijd wel op anderen te reageren en doe dat volgens mij ook best veel.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 02:06 schreef vannelle het volgende: -knip-
En vannelle er zijn heel veel mensen die je plezier hebben gewenst dit weekend en gereageerd hebben. Maar ik heb soms bij jou het idee dat als je jou niet echt quote maar gewoon een reactie naar jou toe in een post zet met meerdere dingen dat je het niet leest. Maar dat is mijn gevoel.

[ Bericht 9% gewijzigd door _Hestia_ op 10-08-2016 10:36:03 ]
  woensdag 10 augustus 2016 @ 10:52:03 #202
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_164389035
Ik heb mijn portie weer gehad maar dat staat in mijn topic.

Chronisch ziek zijn is niet alleen lichamelijk dacht ik.

Pfff mijn biologische slaapklok slaat op hol.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:13:29 #203
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164389399
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:26 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb dus ook diabetes, maar post ook in dat diabetestopic. Ik vind het een beetje raar dat je voor een ziekte die wel een eigen topic heeft dan niet hier mag posten en voor andere ziektes wel. Diabetes is ook een chronische ziekte, dan ben je ook chronisch ziek. Dus dan mag je ook gewoon hier posten vind ik. Anders kun je net zo goed van alle chronische ziektes een apart topic maken. Ik vind het juist interessant al die verschillende ziektes door elkaar. En het is wel een slowchat, maar het heeft wel te maken met onze ziektes of gevolgen daarvan. Wat mij betreft wordt die scheiding lichamelijk/psychisch ook weer ongedaan gemaakt.

Ik ben het er niet mee eens dat je alleen wat zou mogen posten als er echt iets aan de hand is. Juist die dingen waar je in het dagelijks leven tegenaan loopt vind ik fijn om hier te kunnen delen. En als er echt iets aan de hand is dan post ik het vaak ook in het diabetestopic of buiten Fok!.

En tja het zijn toevallig mensen met diabetes die veel posten. Als anderen nou daarom niet juist minder gaan posten maar wel posten over hun eigen ding dan komt die balans juist weer meer terug denk ik. En ik probeer altijd wel op anderen te reageren en doe dat volgens mij ook best veel.

Eens.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164389649
Ik ben zelf even een tijdje internetloos, kan op z'n vroegst morgen weer posten.
Dat even ter info, ik ben dus niet weggelopen. :)
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:30:48 #205
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164389673
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:29 schreef vannelle het volgende:
Ik ben zelf even een tijdje internetloos, kan op z'n vroegst morgen weer posten.
Dat even ter info, ik ben dus niet weggelopen. :)
Oke ^O^
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164390016
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 02:06 schreef vannelle het volgende:
Donker bloed is "oud" bloed volgens mij.
Oftewel: Het ligt er al een tijdje maar komt er nu pas uit, hoeft dus geen recent probleem te zijn.
Wat je je wel af kunt vragen is waarom het zo lang duurde.

En er is iets wat me al een tijdje bezig houdt maar niet heb gezegd om de vrede maar te bewaren.
Niet dat ik ruzie wil maar ik wil wel even kwijt wat ik denk.
Er zijn vanuit hier mensen weggestuurd omdat ze geestelijke problemen hebben en dat paste volgens sommigen niet in dit topic.
Er is een apart topic voor gemaakt wat totaal niet loopt, lekker handig ook om mensen die geestelijk in de knoop zitten weg te sturen.

Nu gaat het hier vooral over diabetes, die ziekte is sterk aanwezig hier.
Weet je dat daar ook al een eigen topic voor is? LIF / Diabetes deel 5
Ik ben eerlijk gezegd dat hokjesproppen wel een beetje beu, laat mensen toch praten, daar is dit topic toch voor?
Reacties worden zonder uitleg verwijderd, veel mensen praten compleet langs elkaar heen.... Is dat echt de kant die we op willen gaan?

Als dit zo doorgaat gaat dit topic echt naar de klote. En het is te voorkomen.
Ik voel me niet tekort gedaan toen ik over het bezoek van mijn dochter poste maar het was tekenend. En ik typ dit alleen maar als voorbeeld, niet omdat ik gefrustreerd ben.
Sommigen plaatsten 1 korte opmerking om vervolgens weer een heel verhaal over zichzelf te houden.
Dat geeft mij het idee dat het sommigen niks uitmaakt hoe het met jou gaat maar alleen maar hun verhaal willen typen om bijval te krijgen, iemand anders quoten is dan een noodzakelijk kwaad.
Ik zeg niet dat ik hier gelijk in heb, het komt zo op mij over.

Het zorgt er iig voor dat ik wat minder bereid ben dingen te delen.
Ondertussen weet ik meer van suikerziekte dan ik ooit voor mogelijk had gehouden en elk verhaal lijkt op het vorige verhaal.
Nogmaals: LIF / Diabetes deel 5

Heel dit topic lijkt wel een slowchat wat alleen maar getolereerd wordt omdat er medische dingen in een verhaal staan.
Kunnen we het niet beperken tot posten als er iets belangrijks aan de hand is?
Ik heb echt het idee dat ik heel vaak hetzelfde lees.

En ja, het is laat. En nee, ik ben niet dronken. Het valt me al een tijdje op dat het zo gaat en ik ben dan toevallig de 1e die er wat van zegt.

Persoonlijk: Gaat best wel niet zo goed.
Veel pijnscheuten maar de oorzaak is bekend. Ik had dat weekend met mijn dochter echt niet willen missen!
Maar toch heb ik het idee dat ik wat soepeler loop, even kijken hoe het gaat na een paar dagen rust. :)
Nee, ik ga niet in dat topic posten, ook al ben ik dus 1 van de diabeten.

Diabetes is chronisch ziek, dit is het chronisch zieken-topic dus horen we hier thuis.
En dat je alleen zou mogen posten als er iets mis is ben ik het ook niet mee eens. Hier kun je juist alles omtrent chronisch ziek zijn posten. Ook positieve dingen.

Het valt mij trouwens op aan jou dat je zegt niet gefrustreerd te zijn, maar vervolgens komt er wel een frustratie... Dat heb je ook in je PM's richting mij.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:12:40 #207
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164390577
Ik vind dat iedereen mag posten hier die ziek is, en dan positief en negatief. en dat het je stoort dat er steeds hetzelfde wordt gepost, tja.. dat is nou eenmaal zo met een ziekte.

Ik vind het ook jammer hoe dit topic geworden is ,en wil er ook graag naar terug hoe het was, waarom laten we elkaar niet gewoon in ons waarde en leggen we niet op elke slak zout.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:34:41 #208
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164391015
Maar mijn inziens gaat het niet altijd over diabetes hoor?
Ik zie ooj regelmatig posts over schildklier, dialyse, rugklachten, slaapproblemen etc
Ik denk dat het niet uitmaakt welke ziekte je hebt, we willen allemaal steun.

En teveel over je dagelijkse leven is misschien soms wat storend op de slowchat over chronisch ziek zijn. Maar laten we aub iedereen in zn waarde laten en vooral steun blijven geven.


^O^ ^O^
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:36:19 #209
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164391049
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet in dat topic posten, ook al ben ik dus 1 van de diabeten.

-KNIP-
Ik post hier voornamelijk over de stuggles in het dagelijks leven mbt mijn ziektes. En bv in migrainetopic LIF / Migraine deeltje 4 specefiek over medicatie en bijwerkingen. En vragen beantwoorden van anderen...
Zo kan je toch in beide topics, soort functiescheiding!
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:41:40 #210
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164391164
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:36 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ik post hier voornamelijk over de stuggles in het dagelijks leven mbt mijn ziektes. En bv in migrainetopic LIF / Migraine deeltje 4 specefiek over medicatie en bijwerkingen. En vragen beantwoorden van anderen...
Zo kan je toch in beide topics, soort functiescheiding!
^O^

Wel vervelend dat je toch bloed, en wel apart dat het donker bloed is! Wanneer moet je heen?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164391170
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:36 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ik post hier voornamelijk over de stuggles in het dagelijks leven mbt mijn ziektes. En bv in migrainetopic LIF / Migraine deeltje 4 specefiek over medicatie en bijwerkingen. En vragen beantwoorden van anderen...
Zo kan je toch in beide topics, soort functiescheiding!
Ik zou in feite met een vraag over medicijnen denk ik wel beter in het diabetestopic kunnen posten? Maar ik wist sowieso niet dat die er was eigenlijk. :@
pi_164391188
Ik heb 'm in ieder geval in MyAT gezet. ^O^ Voor áls...
pi_164391334
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 23:43 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ja alweer sinds mijn vakantie :'(
Niet heel erg, inlegkruisje is genoeg maar fijn is anders...
Ook veel donker bloed dus dat is wel vreemd..
Misschien ben ik mosterd, maar donker wijst idd op oud bloed. Wel rot dat je zo summier bloedt, beter niks of een "hele lading" (doel dus op gewoon ongesteld zijn).

Zomaar bloedingen ben ik ook geen fan van. (Sorry ben ff het woord kwijt - oja doorbraakbloedingen!)
pi_164391344
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:12 schreef LPFAN het volgende:
Ik vind dat iedereen mag posten hier die ziek is, en dan positief en negatief. en dat het je stoort dat er steeds hetzelfde wordt gepost, tja.. dat is nou eenmaal zo met een ziekte.

Ik vind het ook jammer hoe dit topic geworden is ,en wil er ook graag naar terug hoe het was, waarom laten we elkaar niet gewoon in ons waarde en leggen we niet op elke slak zout.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:34 schreef PrisTheShiz het volgende:
Maar mijn inziens gaat het niet altijd over diabetes hoor?
Ik zie ooj regelmatig posts over schildklier, dialyse, rugklachten, slaapproblemen etc
Ik denk dat het niet uitmaakt welke ziekte je hebt, we willen allemaal steun.

En teveel over je dagelijkse leven is misschien soms wat storend op de slowchat over chronisch ziek zijn. Maar laten we aub iedereen in zn waarde laten en vooral steun blijven geven.


^O^ ^O^
Eens met jullie! En we hebben juist dat frustraties uit de TT gehaald om ook positieve dingen te kunnen posten als je een keer wel wat kunt en om meer balans er in te krijgen dat het geen deprimerend alles is stom topic wordt.

En ik zie ook genoeg andere ziektes/problemen voorbij komen.
We maken het topic zelf met zn allen. Dus als je het graag anders ziet blijf dan juist gewoon reageren ipv niet meer te posten.

Maar je kunt ook niet alles controleren en soms loopt het gewoon anders dan dat je graag ziet. Leg dan niet op alle slakken zout want dan wordt het juist alleen maar erger. Soms moet je dingen ook een beetje los kunnen laten. En in topics zie je vaak dat het na verloop wat veranderd qua sfeer. Je kunt proberen het wat om te draaien, maar altijd krampachtig vasthouden aan het oude is ook niet goed.

Ik zou zeggen: probeer elkaar gewoon te steunen, deel wat je wilt delen en wat je niet fijn vindt negeer je of spreek je iemand op een opbouwende manier over aan. En het is ook niet meer dan normaal dat je met de ene persoon of ziekte meer hebt dan met de andere. Maar we hebben met iedereen het beste voor.
pi_164391402
Ik heb net in de supermarkt magere yoghurt (of kwark?) met een smaakje gekocht voor ontbijt. Zeer weinig suiker én koolhydraten!
Ik ontbijt namelijk heul slecht (niet), maar moet toch iets eten wil ik de Metformine kunnen slikken zonder giga diarree-aanvallen.

En mijn heup doet nog steeds vervelend. Maar het is nog niet zo erg dat een dokter er wat mee kan.
pi_164391425
Sorry vannelle voor alwéér een diabetespost. :@
pi_164391719
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb net in de supermarkt magere yoghurt (of kwark?) met een smaakje gekocht voor ontbijt. Zeer weinig suiker én koolhydraten!
Ik ontbijt namelijk heul slecht (niet), maar moet toch iets eten wil ik de Metformine kunnen slikken zonder giga diarree-aanvallen.

En mijn heup doet nog steeds vervelend. Maar het is nog niet zo erg dat een dokter er wat mee kan.
Is dat van Optimel? Dat neem ik ook altijd (drink/yoghurt/kwark) Daar zitten idd weinig koolhydraten in. Goed dat je toch wat probeert te eten om die vervelende bijwerking van metformine tegen te gaan. Veel mensen hebben daar last van.

En ga je aub niet verontschuldigen naar vannelle. Je mag zoveel posten als je wilt over diabetes. Net als LPFAN 3 keer in de week over haar dialyse kan vertellen. Moet niet uitmaken.

En vervelend van je heup en dat er niks aan te doen is!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:12:13 #218
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164391878
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Is dat van Optimel? Dat neem ik ook altijd (drink/yoghurt/kwark) Daar zitten idd weinig koolhydraten in. Goed dat je toch wat probeert te eten om die vervelende bijwerking van metformine tegen te gaan. Veel mensen hebben daar last van.

En ga je aub niet verontschuldigen naar vannelle. Je mag zoveel posten als je wilt over diabetes. Net als LPFAN 3 keer in de week over haar dialyse kan vertellen. Moet niet uitmaken.

En vervelend van je heup en dat er niks aan te doen is!
Nee idd, dan moet ik ook maar ophouden hier te posten want ik post ook steeds het zelfde.

En ik post al niet alles meer, omdat ik mezelf er al aan irriteer dat ik steeds het zelfde vertel.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:12:15 #219
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_164391880
ik post hier ook maar het meeste in mijn topicje.

ik ben misschien niet serieus ziek maar vind ook dat het topic naar de verdoemenis is.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:34:19 #220
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164397242
Nou ja, toch maar even mijn 2 centen, omdat de hypo nog voorbij moet trekken.

In de discussies over het topic komt regelmatig voorbij dat mensen verschillende voordelen halen uit dit topic. Zo vindt de een de informatie fijn, een ander de wat 'significantere' updates en anderen weer de korte steun ("goed zo meid" en "sterkte"). De een wil psychische dingen kunnen posten, de ander alleen somatische.

Ik wil niet voor andere mensen gaan bepalen hoe dit topic moet zijn, maar sinds ik zelf geleerd heb over dingen heen te scrollen vind ik het veel prettiger. De, voor mij, oninteressante posts scroll ik voorbij en als ik wat interessants zie lees ik het of reageer ik er op. Misschien vinden bepaalde mensen dat wat bot ("hij reageert nooit als iemand met <probleem x> zit") maar om eerlijk te zijn kan ik daar in het echte leven ook niet zo veel mee. Maar er zijn altijd wel andere mensen die wel reageren op dat soort posts. En zo vult het elkaar wat aan, toch? Ik noem expres geen concrete voorbeelden, omdat ik mijn principe duidelijk wil maken en niet dingen eruit wil lichten ("hij had het over <x> dus dat post ik maar niet meer..."). Nogmaals, voor mij is het veel fijner geworden sinds ik gewoon de voor mij oninteressante delen negeer.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  † In Memoriam † woensdag 10 augustus 2016 @ 15:34:35 #221
137949 Disana
pi_164397251
Ik volg dit topic nog steeds met interesse en ben nog steeds blij dat het er is zodat ik mijn zorgen kwijt kan als het nodig is. Voor het overige is er de slowchat, een prima aanvulling. Dus ik heb niet zoveel te klagen.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:42:12 #222
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164397548
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 08:46 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Maar dat willen we dus niet... :'(
Valt mee hoor ;) Ik wist nog niet van dat topic af (maar had ook nooit gezocht), maar met een medicijnwissel krijg ik daar meer informatie, denk ik.

Niergerelateerde malaise blijf ik sowieso hier posten, maar ik post alleen als er veranderingen zijn. Ik heb veel aan de informatie van elpeefan en disana(?).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:49:14 #223
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164397806
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:42 schreef twiFight het volgende:

[..]

Valt mee hoor ;) Ik wist nog niet van dat topic af (maar had ook nooit gezocht), maar met een medicijnwissel krijg ik daar meer informatie, denk ik.

Niergerelateerde malaise blijf ik sowieso hier posten, maar ik post alleen als er veranderingen zijn. Ik heb veel aan de informatie van elpeefan en disana(?).
Ja zo gebruik ik het migrainetopic voor medicijnen. Maar durfbanper te posten over mijm adhd en de bijbehorende ellende. Want dat is psychisch
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164400278
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:34 schreef twiFight het volgende:
Nou ja, toch maar even mijn 2 centen, omdat de hypo nog voorbij moet trekken.

In de discussies over het topic komt regelmatig voorbij dat mensen verschillende voordelen halen uit dit topic. Zo vindt de een de informatie fijn, een ander de wat 'significantere' updates en anderen weer de korte steun ("goed zo meid" en "sterkte"). De een wil psychische dingen kunnen posten, de ander alleen somatische.

Ik wil niet voor andere mensen gaan bepalen hoe dit topic moet zijn, maar sinds ik zelf geleerd heb over dingen heen te scrollen vind ik het veel prettiger. De, voor mij, oninteressante posts scroll ik voorbij en als ik wat interessants zie lees ik het of reageer ik er op. Misschien vinden bepaalde mensen dat wat bot ("hij reageert nooit als iemand met <probleem x> zit") maar om eerlijk te zijn kan ik daar in het echte leven ook niet zo veel mee. Maar er zijn altijd wel andere mensen die wel reageren op dat soort posts. En zo vult het elkaar wat aan, toch? Ik noem expres geen concrete voorbeelden, omdat ik mijn principe duidelijk wil maken en niet dingen eruit wil lichten ("hij had het over <x> dus dat post ik maar niet meer..."). Nogmaals, voor mij is het veel fijner geworden sinds ik gewoon de voor mij oninteressante delen negeer.
Ik sluit me aan bij jouw post, mooi verwoord ^O^

Ik persoonlijk wil nog even benadrukken dat dat psychisch topic een idee was van een buitenstaander, naar aanleiding van offtopic geneuzel over iets wat prima in een R&P topic had gekund.
Ikzelf ben er in ieder geval nooit voorstander van geweest, chronische lichamelijke klachten gaan vaak gepaard met psychische, logisch dat dat ook wordt benoemd.
Ik vond het ook enorm jammer dat users zich persoonlijk aangesproken voelden en dit topic aan de kant gooide. Dit was volgens mij nooit de bedoeling!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 17:13:04 #225
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164401291
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:42 schreef twiFight het volgende:

[..]

Valt mee hoor ;) Ik wist nog niet van dat topic af (maar had ook nooit gezocht), maar met een medicijnwissel krijg ik daar meer informatie, denk ik.

Niergerelateerde malaise blijf ik sowieso hier posten, maar ik post alleen als er veranderingen zijn. Ik heb veel aan de informatie van elpeefan en disana(?).
^O^

Hoe heetten die fosfaatbinders die jij gebruikt? Ik ga morgen ff overleggen, Die ik nu heb vernietigen ook mijn gebit dus wil sowieso anderen. Die van jou slikte je toch gewoon?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164405136
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Is dat van Optimel? Dat neem ik ook altijd (drink/yoghurt/kwark) Daar zitten idd weinig koolhydraten in. Goed dat je toch wat probeert te eten om die vervelende bijwerking van metformine tegen te gaan. Veel mensen hebben daar last van.

En ga je aub niet verontschuldigen naar vannelle. Je mag zoveel posten als je wilt over diabetes. Net als LPFAN 3 keer in de week over haar dialyse kan vertellen. Moet niet uitmaken.

En vervelend van je heup en dat er niks aan te doen is!
*Gaat even in de koelkast kijken*

Optimaal inderdaad! ^O^ Krijg ik in ieder geval iets binnen 's morgens. Heb wel gelijk tegen m'n vriend gezegd waar het voor is, dit in verband met dat hij soms van alles eet als hij hongerig als een beer uit z'n werk komt. Niet dat ik ineens een ochtend zonder zit.

Vandaag het hok verschoond. De onderste verdieping staat op de grond, die moet ik dus in kleermakerszit (en zelfs liggend) schoonmaken. Maar poeh, dat voel ik daarna echt in m'n heupen. Ik ging daarna m'n vriend ophalen, had vanmorgen motorpech, dus ook weggebracht en daarna even langs een kameraad van hem waar hij z'n motor had neergezet. Die keek raar op toen ik als een 80-jarige uit de auto stapte vanwege de pijn in m'n heupen. :+

Dat er niks aan te doen is, is een aanname van mij overigens. Ik ben voor de heuppijn nog nooit bij de dokter geweest. Omdat het nog niet zó erg is mijn inziens. :@
  woensdag 10 augustus 2016 @ 19:58:43 #227
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164406471
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 17:13 schreef LPFAN het volgende:
Hoe heetten die fosfaatbinders die jij gebruikt?
Renagel. Redelijk grote dingen (maar nog lang niet de grootste die ik heb), maar ze zijn vrij glad dus met wat water heb je dat zo binnen. Geen idee of dit bij jou werkt hoor, maar je kunt er altijd eens naar vragen.

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:02:07 #228
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164406574
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:58 schreef twiFight het volgende:

[..]

Renagel. Redelijk grote dingen (maar nog lang niet de grootste die ik heb), maar ze zijn vrij glad dus met wat water heb je dat zo binnen. Geen idee of dit bij jou werkt hoor, maar je kunt er altijd eens naar vragen.

[ afbeelding ]
Als ik die foto bekijk valt me het formaat wel mee ;p Maar goed ik heb al meerdere erg grote pillen dus ben wel wat gewend :P Zal er morgen ff naar vragen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 11 augustus 2016 @ 08:57:49 #229
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164420069
Zooo ik zit weer vast *O*

Verpleegster heeft me gerust gesteld over mijn flow. Pas bij 3000 gaan ze zich zorgen maken.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 11 augustus 2016 @ 09:30:34 #230
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164420480
Zit er trouwens over na te denken om actieve dialyse te gaan doen. Zelf machine opbouwen, bloeddruk meten, drukken in de gaten houden etc. Ik prik zelf natuurlijk al.

En ik mag dat makkelijke afdrukken nu elke keer *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 11 augustus 2016 @ 09:41:57 #231
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164420649
Ik krijg een extra fosfaat pil er bij, naast die ik nu heb, dokter gaat voor mij uitzoeken of mijn tandproblemen door de fosrenol kunnen komen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164423242
Klinkt goed LP ^O^
  donderdag 11 augustus 2016 @ 12:02:04 #233
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164423375
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Klinkt goed LP ^O^
Jan, wel irritant dat ik een extra pil moet slikken maar als die zijn werk doet, kan die kauwtabletten verminderd worden.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164424193
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:02 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Jan, wel irritant dat ik een extra pil moet slikken maar als die zijn werk doet, kan die kauwtabletten verminderd worden.
Dat zou mooi zijn :)
  donderdag 11 augustus 2016 @ 13:47:17 #235
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164425942
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:35 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn :)
Ja idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164425974
Ik heb vanmorgen een bakje Optimel op en daarna Metformine genomen. ^O^
  donderdag 11 augustus 2016 @ 14:26:55 #237
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164426938
Afdrukken ging niet helemaal goed vandaag, had mijn vinger niet goed op het gaasje, Werd dus een beetje erg rood _O- Moet dat nieuwe afdrukken nog wel ff onder de knie krijgen haha.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164427423
Ik heb peuter net met z'n tablet naar boven gestuurd, kon ik even een uurtje liggen :O
  donderdag 11 augustus 2016 @ 14:55:50 #239
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164427620
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb peuter net met z'n tablet naar boven gestuurd, kon ik even een uurtje liggen :O
Beetje van opgeknapt?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164427760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:55 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Beetje van opgeknapt?
Nee. Vanavond maar om 20.00 op bed denk ik.
Morgen drukke dag en moet vroeg op :z
  donderdag 11 augustus 2016 @ 15:04:17 #241
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164427846
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:00 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nee. Vanavond maar om 20.00 op bed denk ik.
Morgen drukke dag en moet vroeg op :z
Dan lekker op tijd op bed dan idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164428686
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:30 schreef LPFAN het volgende:
Zit er trouwens over na te denken om actieve dialyse te gaan doen. Zelf machine opbouwen, bloeddruk meten, drukken in de gaten houden etc. Ik prik zelf natuurlijk al.

krijg je dan salaris voor het werk dat je uitspaart?
pi_164428910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:30 schreef LPFAN het volgende:
Zit er trouwens over na te denken om actieve dialyse te gaan doen. Zelf machine opbouwen, bloeddruk meten, drukken in de gaten houden etc. Ik prik zelf natuurlijk al.

En ik mag dat makkelijke afdrukken nu elke keer *O*
Waarom zou je dat allemaal zelf doen dan? Wat is het voordeel? Fijn van dat afdrukken en balen van die extra pil.
pi_164429174
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb vanmorgen een bakje Optimel op en daarna Metformine genomen. ^O^
Goed bezig ^O^

En Poes ook, goed dat je ff rust neemt ^O^
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2016 @ 16:10:25 #245
137949 Disana
pi_164429806
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 08:57 schreef LPFAN het volgende:
Zooo ik zit weer vast *O*

Verpleegster heeft me gerust gesteld over mijn flow. Pas bij 3000 gaan ze zich zorgen maken.
Ah dat is mooi, je hoeft je dus nog geen zorgen te gaan maken.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 16:37:40 #246
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164430732
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

krijg je dan salaris voor het werk dat je uitspaart?
Zou wel mooi zijn :P

quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Waarom zou je dat allemaal zelf doen dan? Wat is het voordeel? Fijn van dat afdrukken en balen van die extra pil.
Zelf actief zijn in je dialyse. Dus zelfstandigheid. Hetzelfde als zelf prikken,zelfcontrole terug hebben, wat je zorgt er zelf voor dat je aangesloten wordt en dergelijke. Heb dan amper nog hulp nodig van een verpleegster.

Zelfstandigheid is wel een ding bij mij, ik wil alles eerst zelf doen en dan pas hulp vragen. Moest ook echt leren die hulp te vragen en te accepteren. En nog ben ik eigenwijs en doe ik dingen zelf :P

[ Bericht 6% gewijzigd door LPFAN op 11-08-2016 16:54:49 ]
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 11 augustus 2016 @ 16:38:05 #247
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164430748
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah dat is mooi, je hoeft je dus nog geen zorgen te gaan maken.
Idd, maar zodra ik pijn op de borst krijg moet ik aan de bel trekken.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164431198
}:| }:| }:|

Heb m'n ex gevraagd of ik Billy morgen in de namiddag al kan brengen (ipv zaterdagochtend), dat was verder prima maar hij kon het niet laten om toch een kleine sneer te geven.
Heb hem nu m'n interview van laatst maar toegestuurd, in de hoop dat hij iets meer begrip kan opbrengen :{w
  donderdag 11 augustus 2016 @ 16:50:14 #249
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164431260
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:48 schreef Poesopstokje het volgende:
}:| }:| }:|

Heb m'n ex gevraagd of ik Billy morgen in de namiddag al kan brengen (ipv zaterdagochtend), dat was verder prima maar hij kon het niet laten om toch een kleine sneer te geven.
Heb hem nu m'n interview van laatst maar toegestuurd, in de hoop dat hij iets meer begrip kan opbrengen :{w
Leuke ex heb je :r
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164431581
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:50 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Leuke ex heb je :r
Dat is een understatement }:|

Hoorde laatst van m'n ex-oom (ex-vriend van tante) dat de familie mij een aandachtshoer en overdrijver vindt. Goed om te weten ^O^
  donderdag 11 augustus 2016 @ 16:59:44 #251
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164431583
Ben me nu ook ff aan het inlezen over actieve dialyse, en bijna de helft gaat over zelf aan prikken, maar dat doe ik al! _O-

Wel tof, ik ben de enige die zelf aanprikt op het moment, en dan ook de enige die zelf opbouwt en dergelijke.

Krijg er zin in *O* Als mijn vaste verpleegster terug is van vakantie maar ff bespreken.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 11 augustus 2016 @ 17:00:30 #252
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164431610
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat is een understatement }:|

Hoorde laatst van m'n ex-oom (ex-vriend van tante) dat de familie mij een aandachtshoer en overdrijver vindt. Goed om te weten ^O^
Nou idd ja...
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2016 @ 17:17:15 #253
137949 Disana
pi_164432156
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat is een understatement }:|

Hoorde laatst van m'n ex-oom (ex-vriend van tante) dat de familie mij een aandachtshoer en overdrijver vindt. Goed om te weten ^O^
Jeetje, dat is niet bepaald fijn om over jezelf te horen.
pi_164432407
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 17:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Jeetje, dat is niet bepaald fijn om over jezelf te horen.
Ik heb geen contact meer met ze, dus wat boeit het ook.
Vind de band met m'n ex-man belangrijker, aangezien ik nog minstens 15 jaar met hem te maken heb.
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2016 @ 17:25:54 #255
137949 Disana
pi_164432444
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 17:24 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb geen contact meer met ze, dus wat boeit het ook.
Vind de band met m'n ex-man belangrijker, aangezien ik nog minstens 15 jaar met hem te maken heb.
Ja snap ik, daar heb je belang bij een goede band.
pi_164432696
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 17:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja snap ik, daar heb je belang bij een goede band.
Helaas wordt hij teveel beïnvloed door z'n kenau en familie, dat zit onze samenwerking goed in de weg. Ik hoop oprecht dat hij begrip heeft voor m'n situatie en het gewoon ook -geloofd-. Meer heb ik niet nodig.
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2016 @ 17:36:54 #257
137949 Disana
pi_164432737
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 17:35 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Helaas wordt hij teveel beïnvloed door z'n kenau en familie, dat zit onze samenwerking goed in de weg. Ik hoop oprecht dat hij begrip heeft voor m'n situatie en het gewoon ook -geloofd-. Meer heb ik niet nodig.
Op het beste maar hopen dan, het is in het belang van je kind.
pi_164432754
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 17:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Op het beste maar hopen dan, het is in het belang van je kind.
Daarom. Ik ben allang blij dat hij dit weekend weer heen kan, ik ben vreselijk op ;( Daar heeft Billy ook niks aan.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 18:31:10 #259
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164434343
Ligt het aan mij of zijn er berichten verwijderd?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164434511
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:59 schreef LPFAN het volgende:
Ben me nu ook ff aan het inlezen over actieve dialyse, en bijna de helft gaat over zelf aan prikken, maar dat doe ik al! _O-

Wel tof, ik ben de enige die zelf aanprikt op het moment, en dan ook de enige die zelf opbouwt en dergelijke.

Krijg er zin in *O* Als mijn vaste verpleegster terug is van vakantie maar ff bespreken.
Ja idd maar doen dan, wanneer is ze weer terug? Bedankt voor je uitleg ook ^O^
  donderdag 11 augustus 2016 @ 18:45:27 #261
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164434751
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja idd maar doen dan, wanneer is ze weer terug? Bedankt voor je uitleg ook ^O^
Volgende week volgens mij. En graag gedaan!

Het is ook echt een kleine opleiding die ik dan krijg, duurt ongeveer een half jaar, dus best lang.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 11 augustus 2016 @ 18:47:54 #262
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164434817
Het is ook eigenlijk een logische stap voor mij, ik hou mijn dingen zelf al in de gaten, ik prik zelf, ik druk zelf af, dus waarom dat dan ook niet :P

Aan het begin van mijn dialyse ook al eens over gehad alleen toen kwam er zo enorm veel over mij heen. Maar goed ik ben nu zo stabiel en in een goed ritme dat het nu kan.

Ga trouwens weer met scherp prikken tijdelijk, of nah ja alleen de onderste prikgat, omdat ik daar gewoon niet door heen kom met stomp.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164435065
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:45 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Volgende week volgens mij. En graag gedaan!

Het is ook echt een kleine opleiding die ik dan krijg, duurt ongeveer een half jaar, dus best lang.
wat was jouw opleidingsrichting eigenlijk, voor je ziek werd? Trekt de medische hoek je een beetje?
  donderdag 11 augustus 2016 @ 18:57:36 #264
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164435113
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat was jouw opleidingsrichting eigenlijk, voor je ziek werd? Trekt de medische hoek je een beetje?
Ik heb zelf een secretaresse opleiding gedaan en dierverzorging. Maar ja ik zou wel in de medische wereld willen werken :Y Veel interesse voor. Maar dat zal hem nooit worden helaas.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164435220
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:31 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er berichten verwijderd?
Niet dat ik weet? Heb het topic de hele dag al aanstaan in een tabblad, niks gemist volgens mij. Mis je iets?
pi_164435275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:57 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik heb zelf een secretaresse opleiding gedaan en dierverzorging. Maar ja ik zou wel in de medische wereld willen werken :Y Maar dat zal hem nooit worden helaas.
nooit? Straks krijg je misschien een prachtig gezonde nieuwe nier en kan je opeens weer veel meer dan nu. Parttime een omscholing volgen. Of zeg ik nou iets stoms :P
  donderdag 11 augustus 2016 @ 19:06:56 #267
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164435423
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:02 schreef computergirl het volgende:

[..]

nooit? Straks krijg je misschien een prachtig gezonde nieuwe nier en kan je opeens weer veel meer dan nu. Parttime een omscholing volgen. Of zeg ik nou iets stoms :P
Ik ben met klompvoeten geboren, waardoor ik niet lang kan staan en lopen, en in de medische wereld moet je veel lopen. Vandaar nooit ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164435458
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:06 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik ben met klompvoeten geboren, waardoor ik niet lang kan staan en lopen, en in de medische wereld moet je veel lopen. Vandaar nooit ;)
oh sorry :@ staat niet in de OP :@
  donderdag 11 augustus 2016 @ 19:13:57 #269
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164435677
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

oh sorry :@ staat niet in de OP :@
Geeft toch niet ;) Heb het er ook nooit over, dus je kon het onmogelijk weten.

Nee klopt, omdat ik het niet als een ziekte zie ;) Het belemmert me wel in heel veel dingen maar goed ik heb er mee leren leven.

Als ik lang loop of sta krijg ik enorme pijn in mijn voeten en het gevoel alsof ze in brand staan, ook al heb ik goeie schoenen aan.

Mijn voeten stonden compleet naar binnen toen ik geboren werd, Toen ik 2 was, is dit verholpen door mijn voeten te breken en weer recht te zetten. (Al mijn babyfoto's zijn ook met benen in het gips) In de nacht moest ik beugels dragen met een stang er tussen zodat mijn voeten niet weer naar binnen zouden groeien. (Hoevaak ik mijn ouders niet heb wakker gemaakt vroeger _O- omdat ik naar de wc moest, of tegen de muur aan schopte in mijn slaap :P) Heb ze tot mijn 12e gedragen. Had eigenlijk tot mijn 18e gemoeten maar gelukkig waren mijn voeten goed genoeg.

Nu zie je het niet meer, maar kan je het wel merken aan hoe ik loop als ik moe ben of als ik veel klets onderweg omdat ik dan niet er bij nadenk hoe ik loop.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 11 augustus 2016 @ 19:15:21 #270
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164435731
Maar het belemmert me dus ook in mijn beroepskeuze en dat is wel jammer.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164436121
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:15 schreef LPFAN het volgende:
Maar het belemmert me dus ook in mijn beroepskeuze en dat is wel jammer.
dat is idd echt jammer voor je
  donderdag 11 augustus 2016 @ 19:34:57 #272
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164436485
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat is idd echt jammer voor je
Ja.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 11 augustus 2016 @ 19:47:41 #273
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164436971
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat is idd echt jammer voor je
Maar ach er komt vast wel eens op mijn pad. Positief blijven ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164443965
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:15 schreef LPFAN het volgende:
Maar het belemmert me dus ook in mijn beroepskeuze en dat is wel jammer.
Dit merk ik ook. Zoveel banen die ik op zich leuk vind, maar die al niet kunnen vanwege staan/lopen. Helaas heb ik nog een hele rits andere dingen die best wat banen onmogelijk maken.

Ik wou dat ik helemaal niks had en gewoon kon werken. :{
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:43:00 #275
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164444002
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dit merk ik ook. Zoveel banen die ik op zich leuk vind, maar die al niet kunnen vanwege staan/lopen. Helaas heb ik nog een hele rits andere dingen die best wat banen onmogelijk maken.

Ik wou dat ik helemaal niks had en gewoon kon werken. :{
Dat wil iedereen wel hier denk ik.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 02:31:44 #276
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_164449781
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dit merk ik ook. Zoveel banen die ik op zich leuk vind, maar die al niet kunnen vanwege staan/lopen. Helaas heb ik nog een hele rits andere dingen die best wat banen onmogelijk maken.

Ik wou dat ik helemaal niks had en gewoon kon werken. :{
Joh, wie niet hier?


Anyway heftig week gehad, details zijn niet nodig voor de vaste meelezers denk ik zo.

Had nog wel een "geniale" ruzie in de lokale appie na de begrafenis;

Niemand had echt trek maar je moet toch wat eten dus meneer HJM en ik gingen wel even paar pizza's halen bij de appie.
Was al kapot maar we staan netjes in de rij, komt er een of andere omhooggevallen klotevent tegen mij en meneer HJM aanduwen, wil voordringen en rijdt met zijn volle trek-mandje over mijn voeten heen, dus ik zei expres iets te hard "als u erlangs wilt mag u dat ook best netjes vragen..."

Gaat de beste man helemaal los en zegt doodleuk "het is zeker lang geleden dat jij een draai om je oren hebt gehad".
Moet je net mij hebben, als meneer HJM er niet wat geweest had ik eeeh.. nja let's not go there.

Ben weggelopen om de eer aan mezelf te houden maar het zit me dagen later nog dwars. Moest het even kwijt denk.

Verder alles wel rustig en okay hier, alleen nog moeilijk veel last van mijn buikspieren, ik kan nogsteeds niet normaal uit een zit of lig positie in een keer "opzitten" }:| .
Gewicht is redelijk stabiel maar daar houd het wel mee op.

Zal binnenkort nog wel een paar griezelfoto's plaatsen.

Liefs voor iedereen O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 03:09:13 #277
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164450168
Griezelfoto's O+ Het heeft ook voordelen: je bent al half klaar voor een enge halloween outfit en wellicht kun je figureren in een The Walking Dead episode ;)

Mijn INR (voor info wat dat inhoud moet je ergens eerder in deze topicreeks kijken) gaat wel onverklaarbaar wat heen en weer. Ik zat altijd stabiel maar ging opeens van ~3.0 naar 4.0 en toen naar 1.9 en na een andere dosering alsnog op 1.9. Vaagheid.

Het slechte nieuws is dat de pijn in mijn benen weer terug begint te komen, maar met een beetje geluk heb ik nu de fitnessoefening gevonden die het veroorzaakt. Dus die ga ik maar weer afbouwen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:21:35 #278
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164452297
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:01 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Niet dat ik weet? Heb het topic de hele dag al aanstaan in een tabblad, niks gemist volgens mij. Mis je iets?
Ja maar dat zal ik dan wel verkeerd gelezen hebben.

Vandaag laatste dagje werken deze week. Ben doodmoe, maar ik kan het
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:24:49 #279
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164452309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:43 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Dat wil iedereen wel hier denk ik.
Nou ik heb een baan, ben doodsbang m kwijt te raken. Maar het is best lastig soms hoor.
Van de week zei mijn collega, vind het wel vervelend voor je, want je ziet er niet ziek uit maar bent het wel.

Hulde aan die ene collega die het wel begrijpt!
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:55:16 #280
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164456472
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 08:24 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Nou ik heb een baan, ben doodsbang m kwijt te raken. Maar het is best lastig soms hoor.
Van de week zei mijn collega, vind het wel vervelend voor je, want je ziet er niet ziek uit maar bent het wel.

Hulde aan die ene collega die het wel begrijpt!
Ja idd, jammer dat het maar 1 collega is helaas.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:12:54 #281
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164456909
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 02:31 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Joh, wie niet hier?

Anyway heftig week gehad, details zijn niet nodig voor de vaste meelezers denk ik zo.

Had nog wel een "geniale" ruzie in de lokale appie na de begrafenis;

Niemand had echt trek maar je moet toch wat eten dus meneer HJM en ik gingen wel even paar pizza's halen bij de appie.
Was al kapot maar we staan netjes in de rij, komt er een of andere omhooggevallen klotevent tegen mij en meneer HJM aanduwen, wil voordringen en rijdt met zijn volle trek-mandje over mijn voeten heen, dus ik zei expres iets te hard "als u erlangs wilt mag u dat ook best netjes vragen..."

Gaat de beste man helemaal los en zegt doodleuk "het is zeker lang geleden dat jij een draai om je oren hebt gehad".
Moet je net mij hebben, als meneer HJM er niet wat geweest had ik eeeh.. nja let's not go there.

Ben weggelopen om de eer aan mezelf te houden maar het zit me dagen later nog dwars. Moest het even kwijt denk.

Verder alles wel rustig en okay hier, alleen nog moeilijk veel last van mijn buikspieren, ik kan nogsteeds niet normaal uit een zit of lig positie in een keer "opzitten" }:| .
Gewicht is redelijk stabiel maar daar houd het wel mee op.

Zal binnenkort nog wel een paar griezelfoto's plaatsen.

Liefs voor iedereen O+
:*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:41:59 #282
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164488093
quote:
Hoe is het met het bloeden?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164490460
Ik heb zó facking goed geslapen vannacht _O_
Rolde rond 12 uur m'n bed in, met kleding en al en was gelijk vertrokken.
Werd pas om 13.30 wakker O+
pi_164490665
Lekker poes!! Hier ook eindelijk weer eens echt goed geslapen.

Het huishouden was nogal achtergesteld hier en kreeg het laatste dagen steeds benauwder door stof enzo. Vandaag eindelijk de mogelijkheid om alles op orde te brengen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:17:00 #285
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164490798
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:00 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb zó facking goed geslapen vannacht _O_
Rolde rond 12 uur m'n bed in, met kleding en al en was gelijk vertrokken.
Werd pas om 13.30 wakker O+
Heeeeerlijk!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164490866
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:10 schreef superkimmi het volgende:
Lekker poes!! Hier ook eindelijk weer eens echt goed geslapen.

Het huishouden was nogal achtergesteld hier en kreeg het laatste dagen steeds benauwder door stof enzo. Vandaag eindelijk de mogelijkheid om alles op orde te brengen
Doe wel kalm aan hè? :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:17 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Heeeeerlijk!
Echt wel O+
pi_164495536
Weet iemand of er zoiets bestaat als een begeleider die je door een medisch proces heen begeleidt? Die meegaat naar afspraken, helpt keuzes te maken, het overzicht bewaart, dat soort dingen.

Vraag het niet voor mezelf, maar voor een vriend die zelf niet meer in staat is het allemaal te regelen en geen steady netwerk heeft.
pi_164496872
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 17:15 schreef Aspergermeisje het volgende:
Weet iemand of er zoiets bestaat als een begeleider die je door een medisch proces heen begeleidt? Die meegaat naar afspraken, helpt keuzes te maken, het overzicht bewaart, dat soort dingen.

Vraag het niet voor mezelf, maar voor een vriend die zelf niet meer in staat is het allemaal te regelen en geen steady netwerk heeft.
Misschien dat de maatschappelijk werker in het ziekenhuis je kan adviseren? Het lijkt me ook wel iets voor een vrijwilliger dus even informeren bij vrijwilligerscentrale of daar een vacature zetten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164497925
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Misschien dat de maatschappelijk werker in het ziekenhuis je kan adviseren? Het lijkt me ook wel iets voor een vrijwilliger dus even informeren bij vrijwilligerscentrale of daar een vacature zetten.
Dank. Heb hem de informatiepagina voor maatschappelijk werk in zijn ziekenhuis toegestuurd. Had geen idee dat dat bestond.

Het is wel een kwestie van leven of dood en een hele ingewikkelde situatie, dus ik denk niet dat het geschikt is voor een vrijwilliger.
pi_164497989
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:01 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Dank. Heb hem de informatiepagina voor maatschappelijk werk in zijn ziekenhuis toegestuurd. Had geen idee dat dat bestond.

Het is wel een kwestie van leven of dood en een hele ingewikkelde situatie, dus ik denk niet dat het geschikt is voor een vrijwilliger.
Wat is er aan de hand? :o
pi_164498075
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat is er aan de hand? :o
Vraag of hij gaat stoppen met dialyseren, kort gezegd. Verder ga ik het niet uitleggen vanwege privacy.

Best heftig geweest dus, de afgelopen dagen... Mijn week liep even heel anders dan gedacht.
pi_164498110
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:08 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Vraag of hij gaat stoppen met dialyseren, kort gezegd. Verder ga ik het niet uitleggen vanwege privacy.

Best heftig geweest dus, de afgelopen dagen... Mijn week liep even heel anders dan gedacht.
Heel veel sterkte :*
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:10:14 #293
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164498117
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:08 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Vraag of hij gaat stoppen met dialyseren, kort gezegd. Verder ga ik het niet uitleggen vanwege privacy.

Best heftig geweest dus, de afgelopen dagen... Mijn week liep even heel anders dan gedacht.
Getver! Hij dialyseert toch niet zo lang? Stoppen doen ze ook zomaar niet zonder gesprekken hoor. Sterkte! :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164498184
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:10 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Getver! Hij dialyseert toch niet zo lang? Stoppen doen ze ook zomaar niet zonder gesprekken hoor. Sterkte! :*
Gesprekken zijn geweest. Alternatief is niet best/de vraag of het leefbaar is. Maar hij moet zelf kiezen.

Ik ben zelf natuurlijk ook ziek. Dus ik kan hem bijstaan als vriend, maar kan niet degene zijn die alles gaat regelen, want dat kan ik voor mezelf nog niet eens. Maar ik doe wat ik kan. Probeer wat dingen aan te dragen, maar weet zelf ook niet waar ik moet beginnen. Maar dankzij Cat22 iig een aanknopingspuntje. :)
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:15:14 #295
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164498211
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:13 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Gesprekken zijn geweest. Alternatief is niet best/de vraag of het leefbaar is. Maar hij moet zelf kiezen.

Ik ben zelf natuurlijk ook ziek. Dus ik kan hem bijstaan als vriend, maar kan niet degene zijn die alles gaat regelen, want dat kan ik voor mezelf nog niet eens. Maar ik doe wat ik kan. Probeer wat dingen aan te dragen, maar weet zelf ook niet waar ik moet beginnen. Maar dankzij Cat22 iig een aanknopingspuntje. :)
Ja idd, maatschappelijk werk kan veel doen. Heeft ook enorm veel voor mij betekend.

Geen makkelijke keuze voor hem en voor jou. Veel sterkte :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164498234
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:15 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja idd, maatschappelijk werk kan veel doen. Heeft ook enorm veel voor mij betekend.

Geen makkelijke keuze voor hem en voor jou. Veel sterkte :*
Goed om te horen dat het veel betekend heeft voor je!

Bedankt voor de sterktewensen.
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:18:17 #297
137949 Disana
pi_164498277
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:13 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Gesprekken zijn geweest. Alternatief is niet best/de vraag of het leefbaar is. Maar hij moet zelf kiezen.

Ik ben zelf natuurlijk ook ziek. Dus ik kan hem bijstaan als vriend, maar kan niet degene zijn die alles gaat regelen, want dat kan ik voor mezelf nog niet eens. Maar ik doe wat ik kan. Probeer wat dingen aan te dragen, maar weet zelf ook niet waar ik moet beginnen. Maar dankzij Cat22 iig een aanknopingspuntje. :)
Maatschappelijk werk dat aan het ziekenhuis is verbonden, medisch maatschappelijk werk, lijkt me in deze situatie wel het aangewezen aanspreekpunt. Want natuurlijk kun je dit niet alleen, dat is veel te zwaar.
pi_164525929
Hoe gaat het met jullie? :)
pi_164526065
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 18:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoe gaat het met jullie? :)
Redelijk rustig weekend. Geen migraine gehad sinds donderdagnacht. :)

Met jou?
  zondag 14 augustus 2016 @ 18:20:30 #300
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164526109
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 11:41 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hoe is het met het bloeden?
Nog steeds af en aan. Morgen gyneacoloog :-)
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164526301
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 18:19 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Redelijk rustig weekend. Geen migraine gehad sinds donderdagnacht. :)

Met jou?
Dat is mooi! :Y
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 18:20 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Nog steeds af en aan. Morgen gyneacoloog :-)
Succes!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')