abonnement Unibet Coolblue
pi_164120247
Najaarsdoelen...

Daar moet ik ook weer mee aan de slag, of mag ik weer, eigenlijk. Mijn hardloopkalender is bewust nog helemaal leeg gelaten, maar na goed nieuws afgelopen week moet ik eens druk aan de slag en doelen stellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas is het doel dat ik met potlood had opgeschreven (mijn eerste Marathon lopen in Eindhoven) net niet meer haalbaar. Niet op de manier die ik wil tenminste. Want ook al heb ik het aantal kilometers redelijk op peil gehouden de laatste 3 maand, het ging allemaal wel op een gezapig tempo. Misschien dan toch in Rotterdam?

Eerst maar eens weer wat HM's en ik denk komende week een 5km of 10km kermisloopje in de buurt om te kijken waar ik sta.

Verder op mijn "misschien"-lijstje, waar ik er waarschijnlijk een paar uit pik:

• Halve Marathon van Dalfsen
• Bridge to Bridge Arnhem 10 EM
• Halve Marathon van Texel
• Posbankloop Velp (15km)
• Hutten Kloasloop (HM)
• Diepe Hel Holterbergloop (20km)
• 7 Heuvelenloop (15km)
pi_164124666
Vanochtend toch gelopen, al was ik iets te laat wakker om 5:15. 5:30 gaat de zon op en eigenlijk moet je daarvoor al weg. Nu was het gem. ergens tussen de 25 en 30 graden.

Uiteindelijk wel 18 kilometers gemaakt, maar ďe laatste 3 km bergop alles gewandeld.

Wel tevreden met totale duur van bijna 3 uur, 9:09 min/km en 469(!) hoogtemeters.

Aantal hoogtemeters op de afsluitdijk moet nu wel lukken.

Bestaat er trouwens een omrekening qua inspanning van berg naar vlak?
Bv. Is 18km in 2:45 met 469 hm gelijk aan 33 km vlak in 3:30?

Eerste is wat ik nu gelopen heb, tweede is wat ik met afsluitdijk wil lopen.
  zondag 31 juli 2016 @ 07:31:51 #53
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164124720
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 21:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hmm ok dat wordt niks.
Ging jij nog iets met lopen organiseren trouwens?
zou wel leuk zijn alleen wordt het krap dag want de enige dag die eigenlijk nog echt vrij is is zaterdag 12 (of 13?) augustus
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_164124729
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 07:31 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

zou wel leuk zijn alleen wordt het krap dag want de enige dag die eigenlijk nog echt vrij is is zaterdag 12 (of 13?) augustus
Je gaat geen rondje ijsselmeer lopen?
  zondag 31 juli 2016 @ 07:46:09 #55
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164124742
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 07:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Je gaat geen rondje ijsselmeer lopen?
ik zat te denken aan een rondje West-Friese omringdijk, dat is zo'n 135km :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_164124768
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 06:48 schreef BlueT het volgende:
Vanochtend toch gelopen, al was ik iets te laat wakker om 5:15. 5:30 gaat de zon op en eigenlijk moet je daarvoor al weg. Nu was het gem. ergens tussen de 25 en 30 graden.

Uiteindelijk wel 18 kilometers gemaakt, maar ďe laatste 3 km bergop alles gewandeld.

Wel tevreden met totale duur van bijna 3 uur, 9:09 min/km en 469(!) hoogtemeters.

Aantal hoogtemeters op de afsluitdijk moet nu wel lukken.

Bestaat er trouwens een omrekening qua inspanning van berg naar vlak?
Bv. Is 18km in 2:45 met 469 hm gelijk aan 33 km vlak in 3:30?

Eerste is wat ik nu gelopen heb, tweede is wat ik met afsluitdijk wil lopen.
http://www.runworks.com/calculator.html

Er zijn wel calculators zoals deze die iets met stijging of ondergrond kunnen, als je verder googlet vind je vast wel meer maar erg veel zegt het natuurlijk niet, want als het de hele tijd een beetje vals plat op en neer glooit zal je er minder van merken dan met korte stijle klimmen. Zitten er noemenswaardige hoogtemeters in de afsluitdijk dan? Dat ding ligt toch gewoon op zeeniveau lijkt me? :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164124776
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:39 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze dat niet gaan controleren met de NAW gegevens van de abonnee. Maar als je wilt, zal ik het later even opzoeken.
u heeft PM :)
pi_164124897
Pijll, succes vandaag met je Marathon!
pi_164125141
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 07:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

http://www.runworks.com/calculator.html

Er zijn wel calculators zoals deze die iets met stijging of ondergrond kunnen, als je verder googlet vind je vast wel meer maar erg veel zegt het natuurlijk niet, want als het de hele tijd een beetje vals plat op en neer glooit zal je er minder van merken dan met korte stijle klimmen. Zitten er noemenswaardige hoogtemeters in de afsluitdijk dan? Dat ding ligt toch gewoon op zeeniveau lijkt me? :P
Bedankt voor de link, heb eens gekeken naar het verschil in tijd als je in totaal 400m ophoog en omlaag loopt in 2 uur. Dat verschil was daar maar 8 minuten. Als dat al klopt dan zeker niet in mijn geval. Nu loop ik in Nederland zo'n 18-20 km in 2 uur, maar hier was het 14km in de eerste 2 uur.
Het waren inderdaad stijle klimmen en afdalingen van soms 10-15%. Wel een lange van 800m a 8-10%. Die 15% duivelse ķlim zat op 6.66 km, kan geen toeval zijn. Ik heb 2 rondjes van 9 km gedaan; de tweede keer duivelse klim maar gewandeld naar boven.
Volgens mij was dit inderdaad een beetje te extreem om met tabellen te voorspellen.
Ik zie het dus maar als goede voorbereiding om vroeg op te staan en plm 3 uur in de warmte te rennen.

PS van die hoogtemeters op de afsluitdijk was maar een grapje ☺
PPS en ik hoop dat de afsluitdijk een paar meter boven zeeniveau ligt ☺
pi_164125242
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 07:46 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik zat te denken aan een rondje West-Friese omringdijk, dat is zo'n 135km :D
Het zijn wel de leuke dingen om te doen.
pi_164125386
Go pijll *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_164125640
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:55 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Gup, Mrs.RD en ik zijn in maandag in Utreg en dan komt Gup ook langs
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Waar en hoe laat en zou ik evt ook even welkom zijn? Ik werk maandag in Utrecht dus na werktijd kan ik dan ff hoi zeggen
Wat een drukke boel maandag in Utrecht, want ik ben er dan ook :P Maar ook aan het werk en niet in de gelegenheid om voor 3 uur hoi te zeggen.
pi_164125858
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 09:27 schreef BlueT het volgende:

[..]

Bedankt voor de link, heb eens gekeken naar het verschil in tijd als je in totaal 400m ophoog en omlaag loopt in 2 uur. Dat verschil was daar maar 8 minuten. Als dat al klopt dan zeker niet in mijn geval. Nu loop ik in Nederland zo'n 18-20 km in 2 uur, maar hier was het 14km in de eerste 2 uur.
Het waren inderdaad stijle klimmen en afdalingen van soms 10-15%. Wel een lange van 800m a 8-10%. Die 15% duivelse ķlim zat op 6.66 km, kan geen toeval zijn. Ik heb 2 rondjes van 9 km gedaan; de tweede keer duivelse klim maar gewandeld naar boven.
Volgens mij was dit inderdaad een beetje te extreem om met tabellen te voorspellen.
Ik zie het dus maar als goede voorbereiding om vroeg op te staan en plm 3 uur in de warmte te rennen.

PS van die hoogtemeters op de afsluitdijk was maar een grapje ☺
PPS en ik hoop dat de afsluitdijk een paar meter boven zeeniveau ligt ☺
Die calculator gaat er waarschijnlijk ook vanuit dat de loper in kwestie net zo goed getraind is op heuvels als op vlak en dat geldt voor de meeste Nederlanders niet ;) Daarnaast loop je ook in een ander klimaat, dat zal ook wel uitmaken voor je tempo. Maar komt vast goed, gewoon lekker door blijven trainen en dan komt er op die Afsluitdijk vast iets moois uit!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164125891
Ik heb net de lengte van mijn duurloop weer wat uitgebreid, 15.5km in totaal, elke 4e km op D2 en de rest op hartslagzone D1, en op nuchtere maag. Ging best goed, al was het nog wel wat langzamer dan die zones normaliter waren, maar dat kwam ook vooral door de eerste paar km dus misschien effect van het net uit bed zijn.
Maar het blijft toch nog wel een ding, ik zit nog zo in mijn hoofd met dat lopen, niks voelt natuurlijk dus elke zoveel meter denk ik weer, misschien moet ik dit spiertje meer aanspannen of mijn heupen meer uitstrekken etc. Ik blijf ook nog steeds kleine prikjes in mijn lies lopen, het verhindert me niet maar daardoor denk ik steeds dat ik niet in de goede loophouding loop of zo. Ik wou dat er een reset knop op me zat!


Oja en verder heb ik nog een tip als duurloop/wedstrijdvoedsel voor wie de zoete broodjes zat is ;) IKEA verkoopt zakken met kant en klare pannenkoeken die diepgevroren zijn en die je dus per stuk kunt ontdooien, vet handig en lekker en vezelarm!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164126065
Van het weekend een lange duurloop gedaan samen met een van m'n collega's, hij gaat de hele marathon lopen in Reykjavik (ik de halve) over 3 weken.

https://www.strava.com/ac(...)l=en-US&v=1469943266

Aangezien long runs in Doha zelfmoord zijn momenteel besloten we maar ergens anders heen te gaan, uiteindelijk dus 30 kilometer door de Iraanse bergen gemaakt. _O- Had niet echt door dat het op 1600 meter lag die stad, maar het was wel echt fantastische omgeving om te lopen. Locals keken hun ogen uit, nog nooit zoveel auto's horen toeteren en high fives gegeven. :D

Hoogtemeters slopen je overigens wel aardig, in totaal 400m+ ofzo en dat voel je toch wel na een paar uur. :D Komende weken maar wat kortere afstanden lopen en dan moet de halve wel goedkomen. 8-)
Jack does it in real time...
pi_164126100
quote:
10s.gif Op zondag 31 juli 2016 10:49 schreef DeeBee het volgende:
Van het weekend een lange duurloop gedaan samen met een van m'n collega's, hij gaat de hele marathon lopen in Reykjavik (ik de halve) over 3 weken.

https://www.strava.com/ac(...)l=en-US&v=1469943266

Aangezien long runs in Doha zelfmoord zijn momenteel besloten we maar ergens anders heen te gaan, uiteindelijk dus 30 kilometer door de Iraanse bergen gemaakt. _O- Had niet echt door dat het op 1600 meter lag die stad, maar het was wel echt fantastische omgeving om te lopen. Locals keken hun ogen uit, nog nooit zoveel auto's horen toeteren en high fives gegeven. :D

Hoogtemeters slopen je overigens wel aardig, in totaal 400m+ ofzo en dat voel je toch wel na een paar uur. :D Komende weken maar wat kortere afstanden lopen en dan moet de halve wel goedkomen. 8-)
Wooow wat gaaf! En ziet er erg pittig uit dat hoogteprofiel ja! Heb je ook foto's gemaakt onderweg?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164126530
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 08:01 schreef Mip1988 het volgende:

[..]

u heeft PM :)
U ook
pi_164126544
Go Pijll!

Na vandaag kun je de verjaardagsmarathon afstrepen van je bucket list. *O*
pi_164127552
Succes vandaag pijll! ^O^

Ik had donderdag dus gelopen. Stopt mn tomtom er mee... Leeg.. Dus eigenlijk heb ik niet gelopen :'(. Het was wel een fijne training.

Btw ik kijk wel uit naar de Afsluitdijk. Ik doe 'maar' 8,2 km maar dat is voor mij toe nu de verste afstand :)
Nu eerst lekker een weekje vakantie 8-)
pi_164128051
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 12:27 schreef xMissi het volgende:
Succes vandaag pijll! ^O^

Ik had donderdag dus gelopen. Stopt mn tomtom er mee... Leeg.. Dus eigenlijk heb ik niet gelopen :'(. Het was wel een fijne training.

Btw ik kijk wel uit naar de Afsluitdijk. Ik doe 'maar' 8,2 km maar dat is voor mij toe nu de verste afstand :)
Nu eerst lekker een weekje vakantie 8-)
Fijne vakantie! Hardloopschoenen mee?

Eindscore juli: 150km gelopen, 400km gefietst (op de racefiets dan, totaal nog wel meer).
Kom maar op augustus!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164128141
Eindscore juli: 10 km (Ekiden).
Zo weinig heb ik al heel lang niet meer gelopen, maar het was voor het goede doel. Morgen de woningoverdracht bij de notaris, dan is het echt helemaal rond.
  Moderator zondag 31 juli 2016 @ 13:37:30 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_164128906
Oh, maandscore.

Hardlopen: 23 km
Fietsen: 221 km
Zwemmen: 14 km

En dan nog 3 mini-triatlons, maar die heb ik zonder horloge gedaan :@
Hardlopen is wat karig, maar ik heb een beetje last van m'n achillespees, dus even rustig aan gedaan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_164130310
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh, maandscore.

Hardlopen: 23 km
Fietsen: 221 km
Zwemmen: 14 km

En dan nog 3 mini-triatlons, maar die heb ik zonder horloge gedaan :@
Hardlopen is wat karig, maar ik heb een beetje last van m'n achillespees, dus even rustig aan gedaan
Al met al lekker bezig!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 31 juli 2016 @ 14:32:24 #74
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_164130332
LT: weer aardig wat kms,weer helemaal heel dus?

Gup: zwemmen telt keer 5 hoor :P

Ikke 145 km deze maand. Gaat prima!

Edit: wow al 940 dit jaar :o
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_164130395
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:32 schreef Murmeli het volgende:
LT: weer aardig wat kms,weer helemaal heel dus?

Gup: zwemmen telt keer 5 hoor :P

Ikke 145 km deze maand. Gaat prima!
Nouja wat is helemaal heel, ben nog wel echt in de opbouwfase en zoals ik zei loopt het nog niet helemaal soepel. Maar echt pijn is het in ieder geval niet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')