abonnement Unibet Coolblue
pi_164128856
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 13:18 schreef K44S het volgende:
Wanneer weet je eigenlijk dat je klaar bent voor een relatie?
Hoe denk jullie over deze vraag?
Als het positieve gevoel de negatieve overheerst (onzekerheid bv) en dat dan ook nog voor samen :)
Hell To The Liars
  zondag 31 juli 2016 @ 13:35:41 #152
416020 K44S
The bearded man
pi_164128867
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 13:20 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Als het me niet meer benauwt om rekening met hem te moeten houden (op verschillende vlakken). Denk ik.

Wat jij?
Interessant.

Nou ja, ik weet dat je eerst "van je zelf moet houden voor dat je van iemand kan houden"

Ik zit zelf inmiddels een (voor mij) tijdje niet meer te daten en maak daar ook geen aanstalte toe. Ook voelde deze pauze goed.

Toch mis ik de lol die ik met "haar" zou kunnen hebben.

Ps: ik verwachtte dat als ik die pauzen zou hebben, dat dames met mij zouden flirten ipv andersom.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zondag 31 juli 2016 @ 14:56:25 #153
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_164131120
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 13:18 schreef K44S het volgende:
Wanneer weet je eigenlijk dat je klaar bent voor een relatie?
Hoe denk jullie over deze vraag?
Ik onderschrijf wel wat Helsinki zegt maar denk ook dat je vooral eerst een goede relatie met jezelf moet hebben. En vooral niet vergeten ook je eigen leven te blijven leiden. Niet zozeer die happy single onzin want geen enkele single is altijd "happy" daarmee en in een relatie verzucht je ook wel eens "was ik maar eventjes weer vrij". Meer dat je helder moet hebben wie je bent, wat je iemand kunt bieden en wat je verwacht van en in een relatie. En dan niet de bullcrap die je hier of op datingsites voorbij komen aan eisen. Voor mij is het bijvoorbeeld heel belangrijk dat iemand achter me staat in mijn keuzes, werk etc. Maar ook iemand die tijd kan maken voor het opbouwen van een relatie.

En dat kom je vaak tegen, mensen die verwachten dat het vanzelf gaat, als je maar verlust genoeg bent op elkaar. Dat werkt wel bij een leven van seriële monogamie maar dat zoek ik dus niet, ik wil een levenspartner. Daarom heeft het ook niet zo'n haast, het is niet niks. Dus ja, eigenlijk verwacht ik best veel van de ander en mezelf en om daar klaar voor te zijn moet je je zeker genoeg voelen om zoiets "spannends" aan te gaan. Maar dat ben ik, zat mensen die er veel luchtiger over denken me dunkt.
  zondag 31 juli 2016 @ 15:23:52 #154
416020 K44S
The bearded man
pi_164131924
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:56 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik onderschrijf wel wat Helsinki zegt maar denk ook dat je vooral eerst een goede relatie met jezelf moet hebben. En vooral niet vergeten ook je eigen leven te blijven leiden. Niet zozeer die happy single onzin want geen enkele single is altijd "happy" daarmee en in een relatie verzucht je ook wel eens "was ik maar eventjes weer vrij". Meer dat je helder moet hebben wie je bent, wat je iemand kunt bieden en wat je verwacht van en in een relatie. En dan niet de bullcrap die je hier of op datingsites voorbij komen aan eisen. Voor mij is het bijvoorbeeld heel belangrijk dat iemand achter me staat in mijn keuzes, werk etc. Maar ook iemand die tijd kan maken voor het opbouwen van een relatie.

En dat kom je vaak tegen, mensen die verwachten dat het vanzelf gaat, als je maar verlust genoeg bent op elkaar. Dat werkt wel bij een leven van seriële monogamie maar dat zoek ik dus niet, ik wil een levenspartner. Daarom heeft het ook niet zo'n haast, het is niet niks. Dus ja, eigenlijk verwacht ik best veel van de ander en mezelf en om daar klaar voor te zijn moet je je zeker genoeg voelen om zoiets "spannends" aan te gaan. Maar dat ben ik, zat mensen die er veel luchtiger over denken me dunkt.
Hmm juist ja.
Uiteraard kijkt iedereen anders tegen relaties en zo aan.

Ik weet alleen niet wat ik er zelf mee aan moet. Dat geeft dan momenteel niet.

Altijd interessant Hoe anders mensen er mee omgaan/er over denken.
Ook ben ik er bang voor om altijd kritisch tegen mezelf te zijn. En dat het dus nooit voldoende aanvoelt.

Dus dat ik het idee heb dat aanvulling bij voor een ander persoon altijd of te veel of te weinig is. Zowel voor haar en mij
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164132050
Ik dacht altijd dat ik compleet zou bezwijken aan emoties in een verliefdheid
Dat bleek achteraf wel mee te vallen, hoewel die emoties en gevoelens best flink heftig waren.

Een hele goede boost voor mijn zelfvertrouwen geweest en moed voor de toekomst (ligt er natuurlijk ook wel aan hoe de partner met mij is omgegaan)
Hell To The Liars
  zondag 31 juli 2016 @ 16:17:15 #156
416020 K44S
The bearded man
pi_164133142
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 15:28 schreef Droopie het volgende:
Ik dacht altijd dat ik compleet zou bezwijken aan emoties in een verliefdheid
Dat bleek achteraf wel mee te vallen, hoewel die emoties en gevoelens best flink heftig waren.

Een hele goede boost voor mijn zelfvertrouwen geweest en moed voor de toekomst (ligt er natuurlijk ook wel aan hoe de partner met mij is omgegaan)
Mijn dates worden het vaak net niet. Vermoedelijk door mij. Ik twijfel snel.
Het is dan ook vaak zo dat de dame nou niet vol zelfvertrouwen zitten (of die wek ik niet op bij haar.... of ze heeft dat van nature niet-straalt ze niet uit-).

Ik kan simpelweg geen pijl trekken omtrent mijn gevoelens (wel niet... niet wel... wel niet... niet wel) en ik weet niet precies hoe dit te veranderen.

Dingen zoals: hobby zoeken. Zijn nutteloos want ik heb al zat dingen om mezelf mee bezig houden. Deze zaken vullen iig niet dat gat er mee.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164133510
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:17 schreef K44S het volgende:

[..]

Mijn dates worden het vaak net niet. Vermoedelijk door mij. Ik twijfel snel.
Het is dan ook vaak zo dat de dame nou niet vol zelfvertrouwen zitten (of die wek ik niet op bij haar.... of ze heeft dat van nature niet-straalt ze niet uit-).

Ik kan simpelweg geen pijl trekken omtrent mijn gevoelens (wel niet... niet wel... wel niet... niet wel) en ik weet niet precies hoe dit te veranderen.

Dingen zoals: hobby zoeken. Zijn nutteloos want ik heb al zat dingen om mezelf mee bezig houden. Deze zaken vullen iig niet dat gat er mee.
een vriendin moet een toegevoegde waarde zijn voor en niet een opvulling van veel gebreken.
volgens mij zijn er best veel mensen die denken..oh ik neem een partner dan krijg ik voldoening..lukt dat niet.
oh we gaan kinderen nemen..tsja ik mis toch iets.

dan heb je nog de extra bonus van mensen die avontuurtjes buiten de deur zoeken en na afloop als alleenstaande ouder in dezelfde mindset zitten als van te voren.

sommige dingen worden makkelijker met een partner, maar je krijgt er volgens mij ook een boel zorgen en plichten bij.

ik sta best redelijk stevig in mijn schoenen, maar qua verliefdheid en emoties heb ik gemerkt dat ik er keihard onderuit kan doorgaan..dat is niet erg (want in mijn geval betekend het dat ik weer gevoel in mijn donder heb)
Hell To The Liars
  zondag 31 juli 2016 @ 16:35:52 #158
416020 K44S
The bearded man
pi_164133537
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

een vriendin moet een toegevoegde waarde zijn voor en niet een opvulling van veel gebreken.
volgens mij zijn er best veel mensen die denken..oh ik neem een partner dan krijg ik voldoening..lukt dat niet.
oh we gaan kinderen nemen..tsja ik mis toch iets.

dan heb je nog de extra bonus van mensen die avontuurtjes buiten de deur zoeken en na afloop als alleenstaande ouder in dezelfde mindset zitten als van te voren.

sommige dingen worden makkelijker met een partner, maar je krijgt er volgens mij ook een boel zorgen en plichten bij.
Ja oke, dat is mij duidelijk.

blijkbaar ben ik er simpelweg nog niet klaar voor :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164136150
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:17 schreef K44S het volgende:

[..]

Mijn dates worden het vaak net niet. Vermoedelijk door mij. Ik twijfel snel.
Het is dan ook vaak zo dat de dame nou niet vol zelfvertrouwen zitten (of die wek ik niet op bij haar.... of ze heeft dat van nature niet-straalt ze niet uit-).

Ik kan simpelweg geen pijl trekken omtrent mijn gevoelens (wel niet... niet wel... wel niet... niet wel) en ik weet niet precies hoe dit te veranderen.
Je klinkt doorgaans ook niet bepaald overtuigend eerlijk gezegd. Het komt nogal mwah over, van nou ja, kansje, maar.. Alsof je er op in gaat, gewoon omdat de kans zich voordoet en je aan één kant bang bent dat de dame die jou even over de wel streep gaat trekken misschien misloopt. Selecteer je dan wel dames waar je echt voor zou willen en kunnen gaan? Ben je misschien niet gewoon bang om er wel voor te gaan en gekwetst te kunnen worden? Weet je überhaupt wel wie of wat je zoekt?

Als dat halfslachtige in je verwoording hier live ook doorkomt en je onzekere meiden uitzoekt, dan vis je in de verkeerde vijver met het verkeerde aas. Misschien moet je zelf ook wat meer (zelf)vertrouwen hebben en showen. What you give is what you get en met wat ik hier lees denk ik dat je meer succes zou kunnen hebben als je gevoel en woorden meer op één lijn komen met je daden..

quote:
Dingen zoals: hobby zoeken. Zijn nutteloos want ik heb al zat dingen om mezelf mee bezig houden. Deze zaken vullen iig niet dat gat er mee.
Mee bezig houden klinkt ook niet erg passievol. Je gat opvullen gaat beter als de dingen die je doet sowieso de moeite waard zijn om te doen en niet als afleiding of opvulling. Maar dat lijkt überhaupt een beetje een rode draad bij jou. De zoektocht naar what makes you tick. Om on topic te blijven, wat denk jij nodig te hebben om echt voor een meid te kunnen gaan? Ongeacht of zij jou duidelijk maakt dat zij jou sowieso ziet zitten hè, dus echt wat jij nodig denkt te hebben..
  zondag 31 juli 2016 @ 19:32:29 #160
416020 K44S
The bearded man
pi_164137927
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 18:36 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je klinkt doorgaans ook niet bepaald overtuigend eerlijk gezegd. Het komt nogal mwah over, van nou ja, kansje, maar.. Alsof je er op in gaat, gewoon omdat de kans zich voordoet en je aan één kant bang bent dat de dame die jou even over de wel streep gaat trekken misschien misloopt. Selecteer je dan wel dames waar je echt voor zou willen en kunnen gaan? Ben je misschien niet gewoon bang om er wel voor te gaan en gekwetst te kunnen worden? Weet je überhaupt wel wie of wat je zoekt?

Als dat halfslachtige in je verwoording hier live ook doorkomt en je onzekere meiden uitzoekt, dan vis je in de verkeerde vijver met het verkeerde aas. Misschien moet je zelf ook wat meer (zelf)vertrouwen hebben en showen. What you give is what you get en met wat ik hier lees denk ik dat je meer succes zou kunnen hebben als je gevoel en woorden meer op één lijn komen met je daden..

[..]

Mee bezig houden klinkt ook niet erg passievol. Je gat opvullen gaat beter als de dingen die je doet sowieso de moeite waard zijn om te doen en niet als afleiding of opvulling. Maar dat lijkt überhaupt een beetje een rode draad bij jou. De zoektocht naar what makes you tick. Om on topic te blijven, wat denk jij nodig te hebben om echt voor een meid te kunnen gaan? Ongeacht of zij jou duidelijk maakt dat zij jou sowieso ziet zitten hè, dus echt wat jij nodig denkt te hebben..
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de laatste jaren heel sporadisch het "wauw" gevoel mee heb gemaakt.
Dit sprong er dan tussenuit bij nieuwe dingen die ik dan probeerde (eerste gitaarles was compleet verliefd op gitaarspelen, maar naar maten de tijd verdween dat gevoel snel... misschien ongeduldig?).

Ik doe momenteel ook werk waar van ik weet dat ik het geen 2 jaar vol -wil/kan- houden, wil niet zeggen dat ik niet blij met dit werk want werk is werk en collega's zijn leuk..... maar het is geen werk waar ik mij tot geroepen voel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus samengevat: Ik mis de kick in m'n leven.
Bij de meeste nieuwe dingen is die kick er een fractie van een paar dagen.

Uhmn, een soort extra mentale rugzak dat ik een afwijzing aan kan (noem het zelfvertrouwen?).

Al die "mwah" dates zoals jij het zo mooi noemt :P , zijn dan ook regelmatig die "interview" dates. Als ik ergens een pleuris hekel aan heb... is het wel een soort van sollicitatie.


Heb ik je vraag zo een beetje naar jouw omschrijving beantwoord?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  Grootste filosoof 2022 maandag 1 augustus 2016 @ 00:19:08 #161
442397 UitStraling
pi_164145432
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 13:18 schreef K44S het volgende:
Wanneer weet je eigenlijk dat je klaar bent voor een relatie?
Hoe denk jullie over deze vraag?
Als je je niet meer voor kunt stellen om nog ooit een seconde zonder haar te moeten leven O+
  maandag 1 augustus 2016 @ 08:34:42 #162
416020 K44S
The bearded man
pi_164147600
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2016 00:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Als je je niet meer voor kunt stellen om nog ooit een seconde zonder haar te moeten leven O+
Dan ben je inmiddels al aan het datenheb je een relatie.

Gaat mij er wat de meningen/ervaringen zijn wanneer je WEET dat je daar dus voor klaar bent.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164147608
Daten =/= een relatie
Jij zoekt een relatie omdat je dat wil of denkt te moeten heb ik het gevoel
Het gaat jou nooit om de dame zelf.
En een relatie gaat juist daarom. Dat je zo weg bent van iemand dat je er heel serieus over bent

Ik denk dat jij eerst een stukje volwassen moet worden eigenlijk :@
  Grootste filosoof 2022 maandag 1 augustus 2016 @ 08:40:20 #164
442397 UitStraling
pi_164147626
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 08:34 schreef K44S het volgende:

[..]

Dan ben je inmiddels al aan het datenheb je een relatie.

Gaat mij er wat de meningen/ervaringen zijn wanneer je WEET dat je daar dus voor klaar bent.
Rare hypothetische stelling, dat ligt er toch maar net helemaal aan wie je tegenkomt in je leven, ik had ook wel eens een ONS of een FWB om de lust of dat het allemaal zo toevallig loopt maar een relatie wil ik echt alleen met iemand waar ik knettergek op ben en andersom, niet met zomaar iemand om maar niet alleen te zijn want dat slaat helemaal nergens op :{
  Grootste filosoof 2022 maandag 1 augustus 2016 @ 08:41:00 #165
442397 UitStraling
pi_164147631
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 08:36 schreef Allures het volgende:
Daten =/= een relatie
Jij zoekt een relatie omdat je dat eiland of denkt te moeten heb ik het gevoel
Het gaat jou nooit om de dame zelf.
En een relatie gaat juist daarom. Dat je zo weg bent van iemand dat je er heel serieus over bent

Ik denk dat jij eerst een stukje volwassen moet worden eigenlijk :@
Dit bedoel ik eigenlijk ;)
pi_164147678
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:56 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik onderschrijf wel wat Helsinki zegt maar denk ook dat je vooral eerst een goede relatie met jezelf moet hebben. En vooral niet vergeten ook je eigen leven te blijven leiden. Niet zozeer die happy single onzin want geen enkele single is altijd "happy" daarmee en in een relatie verzucht je ook wel eens "was ik maar eventjes weer vrij". Meer dat je helder moet hebben wie je bent, wat je iemand kunt bieden en wat je verwacht van en in een relatie. En dan niet de bullcrap die je hier of op datingsites voorbij komen aan eisen. Voor mij is het bijvoorbeeld heel belangrijk dat iemand achter me staat in mijn keuzes, werk etc. Maar ook iemand die tijd kan maken voor het opbouwen van een relatie.

En dat kom je vaak tegen, mensen die verwachten dat het vanzelf gaat, als je maar verlust genoeg bent op elkaar. Dat werkt wel bij een leven van seriële monogamie maar dat zoek ik dus niet, ik wil een levenspartner. Daarom heeft het ook niet zo'n haast, het is niet niks. Dus ja, eigenlijk verwacht ik best veel van de ander en mezelf en om daar klaar voor te zijn moet je je zeker genoeg voelen om zoiets "spannends" aan te gaan. Maar dat ben ik, zat mensen die er veel luchtiger over denken me dunkt.
Beetje alsof ik mezelf hoor praten in dit bericht.
  Grootste filosoof 2022 maandag 1 augustus 2016 @ 08:57:41 #167
442397 UitStraling
pi_164147774
Als ik zomaar een relatie zou hebben met iemand om de relatie weet ik ook zeker dat die relatie niet lang zal gaan duren want binnen een paar maanden lig ik alweer op iets leukers te krikken en wil ik liever met die leukere door :')

Klinkt als een modern vrouwenprobleem trouwens, veel vrouwen kunnen zich niet helemaal zelfstandig redden en hebben daarom maar een relatie om het leven wat "rijker" te maken en niet alleen de berg hoeven te beklimmen, vaak hebben ze ook al een eerste leg achter de rug en is het een schraal leven in hun eentje, die zie je nog wel eens bij een kerel die het allemaal geen flikker uitmaakt en die zelf ook niet alles kan krijgen -----> dus openrelatie
  maandag 1 augustus 2016 @ 09:01:23 #168
416020 K44S
The bearded man
pi_164147813
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 08:36 schreef Allures het volgende:
Daten =/= een relatie
Jij zoekt een relatie omdat je dat wil of denkt te moeten heb ik het gevoel
Het gaat jou nooit om de dame zelf.
En een relatie gaat juist daarom. Dat je zo weg bent van iemand dat je er heel serieus over bent

Ik denk dat jij eerst een stukje volwassen moet worden eigenlijk :@
Dit klopt.
Dit klopt niet :p.

Als ik een relatie begin om het willen van de relatie en niet de dame in kwestie, heb ik daar 2 personen mee.
En dat is uiteraard niet juist.

wat is jouw definitie, denkwijze dat ik niet volwassen ben dan?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164147842
Door dat je überhaupt deze vraag stelt en hoe je er dan antwoord op geeft. Door hoe je dit hele daten aan pakt.
Je doet het, in mijn ogen, als iemand van 16 opzoek naar verkering met een acceptabel exemplaar
  maandag 1 augustus 2016 @ 09:40:52 #170
416020 K44S
The bearded man
pi_164148273
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 09:04 schreef Allures het volgende:
Door dat je überhaupt deze vraag stelt en hoe je er dan antwoord op geeft. Door hoe je dit hele daten aan pakt.
Je doet het, in mijn ogen, als iemand van 16 opzoek naar verkering met een acceptabel exemplaar
Hmm duidelijk.

Thx voor de duidelijkheid. Ik ga er aan werken :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164148346
@K44S,

Kun je eens aangeven wat er wel voldoet in je leven?
Ik lees, je baan voldoet niet, de kick mist, je twijfelt snel. Zijn allemaal dingen die "niet voldoen"? Is dat je mindset, focus op dingen die niet kloppen/ better kunnen/ etc?

Love is about appreciation (en niet zozeer over 'bezit'). Wat waardeer je aan jezelf, en hoe denk je dat je toekomstige dates daarover denken?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  maandag 1 augustus 2016 @ 10:59:30 #172
416020 K44S
The bearded man
pi_164149630
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 09:46 schreef Koral het volgende:
@K44S,

Kun je eens aangeven wat er wel voldoet in je leven?
Ik lees, je baan voldoet niet, de kick mist, je twijfelt snel. Zijn allemaal dingen die "niet voldoen"? Is dat je mindset, focus op dingen die niet kloppen/ better kunnen/ etc?

Love is about appreciation (en niet zozeer over 'bezit'). Wat waardeer je aan jezelf, en hoe denk je dat je toekomstige dates daarover denken?
Waar ik erg blij mee ben:
Mijn ouders, vrienden en dat ik tenminste werk heb en dus geld verdien.
Ook heb ik leuke collega's en regelmatig organiseert het bedrijf evenement of krijgen we een extratje .

Wat ik echt graag zou willen: Op mezelf wonen, auto kunnen veroorloven en een hobby hebben wat ik echt leuk vind.
En ik heb geleerd dat je moet duiken in het geen waar je dus in overvloed van hebt en vanuit daar, deze positiviteit laat overstromen in het geen wat je nog "mist"

Ik ben alleen wat ongeduldig :@

[ Bericht 11% gewijzigd door K44S op 01-08-2016 11:08:31 ]
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164149820
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 10:59 schreef K44S het volgende:

[..]

Waar ik erg blij mee ben:
Mijn ouders, vrienden en dat ik tenminste werk heb en dus geld verdien.
Ook heb ik leuke collega's en regelmatig organiseert het bedrijf evenement of krijgen we een extratje .

Wat ik echt graag zou willen: Op mezelf wonen, auto kunnen veroorloven en een hobby hebben wat ik echt leuk vind.
Sta je wel genoeg stil bij de dingen die wel voldoen? Stel je jezelf genoeg bloot aan de positieve gevolgen van iets intens kunnen waarderen? Want, ondanks dat tevredenheid niet tot stilstand moet leiden, ga je in je reactie indirect gelijk alweer over op dingen die indirect niet voldoen.

Of een glas nu halfleeg of halfvol is, het blijft hetzelfde glas. Toch, als je niet genoeg waardeert, als je dat niet genoeg in je opneemt, dan zie je altijd weer dat halflege glas. Waarom zou je dat doen? Waarom zou je, als het toch hetzelfde glas is, het glas niet halfvol zien? Waarom niet kiezen voor innerlijke volheid en waardering?

Heel menselijk trouwens hoor, ik kan er ook wat van, maar ik besef nu wel dat in mijn niet succesvolle dingen altijd het "waarderen" ontbrak, terwijl als ik eerlijk ben, daar wel genoeg aanleiding voor te vinden was. Wil het je maar meegeven.

Edit: ik zie net je edit. Dat duiken in waar je overvloed van hebt, is mij niet opgevallen in je reacties. My bad. ;)

Edit2:
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 10:59 schreef K44S het volgende:
En ik heb geleerd dat je moet duiken in het geen waar je dus in overvloed van hebt en vanuit daar, deze positiviteit laat overstromen in het geen wat je nog "mist"
Ik geloof trouwens niet dat dit zo werkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hineni op 01-08-2016 11:24:30 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  maandag 1 augustus 2016 @ 12:07:41 #174
416020 K44S
The bearded man
pi_164150957
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 11:09 schreef Koral het volgende:

[..]

Sta je wel genoeg stil bij de dingen die wel voldoen? Stel je jezelf genoeg bloot aan de positieve gevolgen van iets intens kunnen waarderen? Want, ondanks dat tevredenheid niet tot stilstand moet leiden, ga je in je reactie indirect gelijk alweer over op dingen die indirect niet voldoen.

Of een glas nu halfleeg of halfvol is, het blijft hetzelfde glas. Toch, als je niet genoeg waardeert, als je dat niet genoeg in je opneemt, dan zie je altijd weer dat halflege glas. Waarom zou je dat doen? Waarom zou je, als het toch hetzelfde glas is, het glas niet halfvol zien? Waarom niet kiezen voor innerlijke volheid en waardering?

Heel menselijk trouwens hoor, ik kan er ook wat van, maar ik besef nu wel dat in mijn niet succesvolle dingen altijd het "waarderen" ontbrak, terwijl als ik eerlijk ben, daar wel genoeg aanleiding voor te vinden was. Wil het je maar meegeven.

Edit: ik zie net je edit. Dat duiken in waar je overvloed van hebt, is mij niet opgevallen in je reacties. My bad. ;)

Edit2:

[..]

Ik geloof trouwens niet dat dit zo werkt.
Ik denk van niet, ik ben erg goed met zelfspot (vind ik ook niet erg) maar ik kan ook van me afbijten.
Toch streef ik altijd naar meer, beter en ben ik (wellicht) soms te kritisch naar mezelf.
En ik weet niet hoe ik dit gevoelsmatig kan geruststellen.

DAT is een beetje boel mijn probleem.
Over het algemeen ben ik vrij zeker over mezelf. Het zijn gewoon bepaalde dingen waar ik snel tot twijfel gebracht kan worden

Ik heb het boek 365dagen gekocht en daar in wordt uitgelegd dat je moet leven in overvloed. Dus: Heb je werk? geniet er van? Heb je kinderen? geniet daar van ... etc etc.

Voor de lol eens kijken op hun FB.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164168840
Net terug uit Praag. Paar dagen lekker tot rust gekomen, uit de dagelijkse sleur en genoten van de omgeving. Omdat ik niet helemaal alleen was (moeder mee) toch een soort van ervaren hoe het is om een relatie te hebben.. normaal doe ik lekker wat ik wil nu moest ik rekening houden met een ander. Toch best confronterend soms. Ook is een stad als Praag natuurlijk bij uitstek geschikt voor verliefde stelletjes, dus heb me soms weleens geërgerd aan die mensen als ze ongegeneerd stonden te bekken of bij elk toeristisch punt van die cliché verliefde foto's gingen maken... Ik had steeds het idee/gevoel 'ik loop hier met de verkeerde'. Had natuurlijk veel liever met een leuke dame daar rond gelopen dan mijn eigen moeder, ondanks dat ik anders gewoon in mijn eentje was gegaan. Dus in dat opzicht voel ik wel een soort gemis en dat het nu toch echt wel lang duurt voordat ik eens vrijgezel af ben. Daarom doe ik ook gewoon de dingen die ik normaal ook zou doen, anders heb ik alleen mezelf er mee totdat 'ooit'' eens diegene in mijn leven komt.

Aan de andere kant heb ik ook geen zin om zoals afgelopen maanden het datingspelletje mee te spelen en elke keer maar weer op date te gaan, of überhaupt een afspraakje regelen. Van die dame van voor de Vierdaagse niks meer gehoord vooraf en tijdens mijn reis (zelf ook niks meer gestuurd sinds vorige week);
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')