abonnement Unibet Coolblue
pi_164125750
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 10:21 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik vergeet ook wel eens dat ik ergens een pakketje voor heb, terwijl ik ze allang van tevoren bekeken heb. Dat heeft iedereen toch wel eens? Dan kun je nog terug. Maar hier is dat meteen een groot probleem omdat het dan al in de bus zit. Bovendien zijn het er nog meer dan alleen die grote zichtbare bolpakketten, omdat ook kleine enveloppen brievenbuspakje kunnen zijn. Ik vind het lastig om de hele route 10 adressen te blijven onthouden.
Maar als die rode sticker aan de achterkant zit zie je het toch nog steeds niet dan?
pi_164125883
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 10:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar als die rode sticker aan de achterkant zit zie je het toch nog steeds niet dan?
Dat is zo. De stickers die nu gebruikt worden zijn ook wel aan de grote kant. En een klein knalrood extra stickertje zal wel te veel werk en moeite zijn. Een iets kleinere sticker (die op een kleine envelop past zonder het adres te bedekken) met een rood icoontje in de hoek zou perfect zijn.

Dit gaat nog wel een probleem worden als we hier echt mee begonnen zijn hoor. Zeker als brievenbuspakjes populair worden door die trackingoptie. Wat als het er straks 20 per loop zijn? En dan bij collega's die al moeite hebben alles op het goede adres te bestellen?

Als we in plaats van dat fotograferen gewoon konden kiezen: afgeleverd in brievenbus, dan zou je dat ook nog achteraf kunnen doen. Maar dat kan toch niet?
pi_164125914
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 10:35 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dat is zo. De stickers die nu gebruikt worden zijn ook wel aan de grote kant. En een klein knalrood extra stickertje zal wel te veel werk en moeite zijn. Een iets kleinere sticker (die op een kleine envelop past zonder het adres te bedekken) met een rood icoontje in de hoek zou perfect zijn.

Dit gaat nog wel een probleem worden als we hier echt mee begonnen zijn hoor. Zeker als brievenbuspakjes populair worden door die trackingoptie. Wat als het er straks 20 per loop zijn? En dan bij collega's die al moeite hebben alles op het goede adres te bestellen?

Als we in plaats van dat fotograferen gewoon konden kiezen: afgeleverd in brievenbus, dan zou je dat ook nog achteraf kunnen doen. Maar dat kan toch niet?
volgens mij niet nee, want het is juist de bedoeling dat het "realtime" wordt weergegeven. Daarom moet je je internetverbinding ook de hele tijd aan hebben staan, zodat het meteen kan worden bijgewerkt en mensen meteen kunnen zien dat hun pakje er is.
pi_164125958
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 10:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

volgens mij niet nee, want het is juist de bedoeling dat het "realtime" wordt weergegeven. Daarom moet je je internetverbinding ook de hele tijd aan hebben staan, zodat het meteen kan worden bijgewerkt en mensen meteen kunnen zien dat hun pakje er is.
Maar wat als je er pas een straat verder achterkomt dat je een BP in de bus hebt gedaan? Moet je dan terug om aan te bellen? Of moet je thuis met zo'n online barcode generator even de code overtypen en dat scannen zodat het lijkt alsof het afgeleverd is?
pi_164125991
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 10:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

volgens mij niet nee, want het is juist de bedoeling dat het "realtime" wordt weergegeven. Daarom moet je je internetverbinding ook de hele tijd aan hebben staan, zodat het meteen kan worden bijgewerkt en mensen meteen kunnen zien dat hun pakje er is.
dan mag je wel een loop van 20 min hebben, anders is de bat zo leeg zeker met die goedkope toestellen,het meeste rendement haal je uit een gprs verbinding maar die speed is nog van het jaar kruik.
pi_164125998
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 10:40 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Maar wat als je er pas een straat verder achterkomt dat je een BP in de bus hebt gedaan? Moet je dan terug om aan te bellen? Of moet je thuis met zo'n online barcode generator even de code overtypen en dat scannen zodat het lijkt alsof het afgeleverd is?
Ontslag op staande voet!

Nee, dat zal wel iets zijn waar we nog antwoord op gaan krijgen. Ik verwacht dat je dan je tc moet gaan bellen of zo. Dat moet je ook doen als er volgens de app een pakje is voor een bepaald adres maar dat pakje zit helemaal niet in je tas (het komt immers geregeld voor dat pakjes in de verkeerde tent eindigen en bij een verkeerde wijk terecht komen of zelfs op een verkeerde vestiging), dus dat zal dan ook wel moeten als je niet gescand hebt.
pi_164126001
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 08:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoi 8-)
je hebt niks gemist :)
pi_164126020
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 09:18 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ach, we moeten ook niet overdrijven he, zo erg is het mijns inziens allemaal ook weer niet, althans, niet erger dan bij veel andere bedrijven. Het zit nu eenmaal in mensen om het vooral over de negatieve dingen te hebben.
Zelf vind ik het nog steeds leuk om te doen hoor. Zeker als je buiten loopt, geen gezeik van leidinggevenden of zo, best ontspannen eigenlijk, ik zou het wat dat betreft echt jammer vinden als het stopt.
Voorbereiden vind ik ook nog steeds leuk, alleen heb je daar wel wat vaker te maken met druk en gezeur.
had ik toch gelijk dat je tot de doelgroep behoort
pi_164126093
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 10:46 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

had ik toch gelijk dat je tot de doelgroep behoort
tja, wij allemaal blijkbaar, jij dus ook, anders werkten we er niet.
pi_164126101
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 10:44 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ontslag op staande voet!

Nee, dat zal wel iets zijn waar we nog antwoord op gaan krijgen. Ik verwacht dat je dan je tc moet gaan bellen of zo. Dat moet je ook doen als er volgens de app een pakje is voor een bepaald adres maar dat pakje zit helemaal niet in je tas (het komt immers geregeld voor dat pakjes in de verkeerde tent eindigen en bij een verkeerde wijk terecht komen of zelfs op een verkeerde vestiging), dus dat zal dan ook wel moeten als je niet gescand hebt.
Ik zag ergens langskomen dat ze in de proef dit probleem ook tegen kwamen. De optie "niet in tas" is daarna toegevoegd in de app.

Overigens, je kan maar één wijk tegelijk open hebben staan in de app. Loop je twee wijken door elkaar dan zie je dus niet welke pakjes je moet scannen in wijk 2. Wijk 1 kan je pas afsluiten als je alle taken in die wijk gedaan hebt.
Dat geeft denk ik ook problemen als je de status van een pakje in wijk 2 wilt aanpassen van "afgeleverd" naar "bij de buren".
pi_164126186
Ze hadden dat fotograferen achterwege moeten laten, en de pakjes op loopvolgorde in de telefoon weergeven zodat je kan aanklikken als je iets aflevert. En dan gewoon constant je telefoon in de gaten houden zodat je de hele tijd aan het volgende adres denkt. Mocht je er een voorbij lopen kun je nog achteraf afgeleverd kiezen.

edit: mocht je dan een bp'je tegenkomen dat nog niet in je telefoon staat, zou je toch nog even kunnen fotograferen om hem te laten verschijnen.

Maar dan zul je wel mensen hebben die gewoon alles al vooraf als afgeleverd aankruisen.
  zondag 31 juli 2016 @ 11:08:55 #162
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_164126369
Pakjes die je moet hebben zijn toch gemarkeerd met een envelopje. Die zie ik vaak zat gewoon staan naast of boven het adres?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_164126420
quote:
5s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:08 schreef V__L_N het volgende:
Pakjes die je moet hebben zijn toch gemarkeerd met een envelopje. Die zie ik vaak zat gewoon staan naast of boven het adres?
Geen idee. Ik kijk alleen naar het adres en de postzegels.
pi_164126608
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 10:57 schreef bmp80 het volgende:
Ze hadden dat fotograferen achterwege moeten laten, en de pakjes op loopvolgorde in de telefoon weergeven zodat je kan aanklikken als je iets aflevert. En dan gewoon constant je telefoon in de gaten houden zodat je de hele tijd aan het volgende adres denkt. Mocht je er een voorbij lopen kun je nog achteraf afgeleverd kiezen.

edit: mocht je dan een bp'je tegenkomen dat nog niet in je telefoon staat, zou je toch nog even kunnen fotograferen om hem te laten verschijnen.

Maar dan zul je wel mensen hebben die gewoon alles al vooraf als afgeleverd aankruisen.
Je kan je takenlijst op veschillende manieren sorteren op alfabet, op loop volgorde enz.

Je kan de pakketjes "aanklikken" die je moet bezorgen dan krijg je ook de keuze of je hem hebt afgeleverd, bij de buren hebt afgeleverd enz...

Dus mocht je telefoon de code niet kunnen scannen wat ook nog wel regelmatig gebeurt ivm licht enz. of je bent een pakketje vergeten te scannen, je kan ze ook nog 'handmatig" invoeren. Scannen hoeft dus in principe niet eens echt.

[ Bericht 27% gewijzigd door the_X op 31-07-2016 11:32:55 ]
pi_164126696
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:27 schreef the_X het volgende:

[..]

Je kan de pakketjes "aanklikken" die je moet bezorgen dan krijg je ook de keuze of je hem hebt afgeleverd, bij de buren hebt afgeleverd enz...

Dus mocht je telefoon de code niet kunnen scannen wat ook nog wel regelmatig gebeurt ivm licht enz. of je bent een pakketje vergeten te scannen, je kan ze ook nog 'handmatig" invoeren. Scannen hoeft dus in principe niet eens echt.
Ah, dus wat ik zei kan gewoon? Dat valt me 100% mee!! Dan bestel ik nu een telefoon.
pi_164126742
Jep!

Hier al een paar pakketjes gehad die niet echt wilde meewerken en op deze "handmatige" manier "gescand".
pi_164126763
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:35 schreef the_X het volgende:
Hier al een paar pakketjes gehad die niet echt wilde meewerken en op deze "handmatige" manier "gescand".
Is het niet sneller om alles handmatig te doen? Of bedoel je dat je de hele code dan moet overtypen?
pi_164126837
quote:
Is het niet sneller om alles handmatig te doen? Of bedoel je dat je de hele code dan moet overtypen?
Ik had gisteren een pakketje met een beetje glanzend papier waar de code op stond en die wilde dus met geen mogelijkheid gescand worden net als dat hij soms de halve barcode pakt of de tekst eronder (kan ook aan mijn camera liggen maar ik hoor het van collega's ook dus...)

Je hoeft gelukkig de S3 code niet over te tikken die staan al gewoon in de app.

Je krijgt gewoon onder taken een lijstje te zien van bv.
Dorpsstraat 1
S3123456789
Dorpsstraat 36
S3123456789
Kerkweg 7
S3123456789

Dus je moet dan het pakketje aanklikken wat je wil "scannen" en dan krijg je het lijstje wat je ook krijgt als je een gescand pakketje wil aanpassen afgeleverd, bij buren, naar pakketten enz.

Als je een pakketje op de traditionele manier scant zet hij hem trouwens automatisch of afgeleverd dus kan je je pakketje gewoon kwijt dan hoef je helemaal niks te veranderen!

[ Bericht 10% gewijzigd door the_X op 31-07-2016 11:48:24 ]
pi_164127077
Bedankt, daar kan ik wat mee. Het is minder erg dan ik dacht.
pi_164127110
Er zijn gewoon meerdere wegen die naar Rome leiden ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door the_X op 31-07-2016 12:27:43 ]
  Moderator zondag 31 juli 2016 @ 12:19:52 #171
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164127450
Geheel offtopic; maar ik wil hem hier toch delen

In Duitsland daar hebben ze pas materiaal om de post rond te brengen



:D
pi_164127526
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 12:00 schreef the_X het volgende:
Er zijn gewoon meerdere wegen die naar Rome lijden ;)
leiden :)
pi_164127631
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 12:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Geheel offtopic; maar ik wil hem hier toch delen

In Duitsland daar hebben ze pas materiaal om de post rond te brengen

[ afbeelding ]

:D
Met de volumes van nu past daar de post van heel Berlijn in. Of hebben ze daar extra taken voor de postbodes en is die kist voorop voor pizza's en die achter de bierkoerier?
pi_164128183
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 12:32 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Met de volumes van nu past daar de post van heel Berlijn in. Of hebben ze daar extra taken voor de postbodes en is die kist voorop voor pizza's en die achter de bierkoerier?
Misschien tweedehands spulletjes bezorgen, of zou de fiets zelf in de aanbieding zijn?
Laat Deutsche Post de boel maar overnemen, zijn we in elk geval goed voorbereid op luierservice, zwerfafval meenemen en evt uit het kratje achterop de resterende post bezorgen.
  Moderator zondag 31 juli 2016 @ 13:08:35 #175
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164128342
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 12:32 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Met de volumes van nu past daar de post van heel Berlijn in. Of hebben ze daar extra taken voor de postbodes en is die kist voorop voor pizza's en die achter de bierkoerier?
Ik heb geen idee; heeft de duitse post ook zo veel last van concurrentie als hier ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')