abonnement Unibet Coolblue
pi_163715472
Hallo!

Hebben jullie plek voor een extra poster?

Nu mijn baby een heuse dreumes is geworden, is het tijd om wat aan mijn overgewicht te doen.
Er moet zo'n 25 kilo af. Ik wil dit niet bereiken met een dieet, maar door mijn levensstijl aan te passen.
Ik zit alleen te hannessen met de kcals op een dag. Ik kom op te weinig uit. Willen jullie eens meekijken? Jullie hebben vast tips!

O: flinke bak magere yoghurt met havermoutmueski
T: laat ontbeten dus geen T.
L: vier crackers met kipfilet, kaas en komkommer
T: handje cherrytomaatjes
D: roerbakgroente met kip en een scheutje ketjap. In een meergranenwrap.

Ik kom dan rond de 1200 kcal uit. Hoe kan ik dit op een gezonde manier aanvullen?

Oja ik sport ook. Een soort bootcamp in de sportschool.
pi_163715635
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:03 schreef Missladybug het volgende:
Hallo!

Hebben jullie plek voor een extra poster?

Nu mijn baby een heuse dreumes is geworden, is het tijd om wat aan mijn overgewicht te doen.
Er moet zo'n 25 kilo af. Ik wil dit niet bereiken met een dieet, maar door mijn levensstijl aan te passen.
Ik zit alleen te hannessen met de kcals op een dag. Ik kom op te weinig uit. Willen jullie eens meekijken? Jullie hebben vast tips!

O: flinke bak magere yoghurt met havermoutmueski
T: laat ontbeten dus geen T.
L: vier crackers met kipfilet, kaas en komkommer
T: handje cherrytomaatjes
D: roerbakgroente met kip en een scheutje ketjap. In een meergranenwrap.

Ik kom dan rond de 1200 kcal uit. Hoe kan ik dit op een gezonde manier aanvullen?

Oja ik sport ook. Een soort bootcamp in de sportschool.
Altijd plek! Gezellig dat je mee komt posten, en een levensstijlverandering is inderdaad veel slimmer dan een kort dieet!
Heb je de olie waarin je bakt etc. ook al meegeteld in je calorieen?
Als ik je lijstje zo zie zie ik vooral weinig vetten.. dit lijkt een slimme manier om kcal te schrappen maar je hebt vetten nodig, en er zijn zelfs onderzoeken die zeggen dat je beter afvalt met meer vetten in je dieet.
Dus ik zou zeggen, kies voor volle yoghurt, een avocado bij je lunch, wat noten. Misschien ook wat stuks fruit tussendoor en wat rijst bij je avondeten als je echt tekort komt.
Op hoeveel kcal wil je ongeveer uitkomen per dag?

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 13-07-2016 17:25:44 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163716036
Thanks!

Ik loop momenteel bij een dieetkliniek. Newfysics heet het.
Zij gaf aan dat ik een BMR heb van 2500, en dat ik het beste rond de 1500 per dag uit kan komen.

Eerlijk gezegd voel ik me niet zo goed bij new fysics. Ze geven ook supplementen mee met aminozuren enz. Het druist een beetje tegen mijn gevoel in om zomaar iets te slikken eigenlijk.

Komende woensdag is mijn eerste afspraak met een gewone dietiste.
pi_163716816
Pfoe ik moet zeggen dat ik niet zo blij word van de website van newfysic. Ik snap dat je ook elders gaat kijken.
pi_163716836
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Pfoe ik moet zeggen dat ik niet zo blij word van de website van newfysic. Ik snap dat je ook elders gaat kijken.
Oja, alleen maar pillen op de homepagina :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163716852
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oja, alleen maar pillen op de homepagina :P
En dat ze bij businessclass zaten, wel 4x :9
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:29:18 #207
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163717167
Prima om supplementen te nemen, als de rest van je voeding op orde is.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163717406
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Pfoe ik moet zeggen dat ik niet zo blij word van de website van newfysic. Ik snap dat je ook elders gaat kijken.
Ik ben nu twee keee geweest.
Maar hun eetschema's vind ik niet goed in elkaar zitten.
En ik vind het geen probleem om supplementen te slikken maar dan wil ik wil precies weten wat het doet. En een enkel argument "je valt er van af" vind ik dan niet voldoende.

Maarja een goed advies en stok achter de deur vind ik wel heel fijn. Vandaar dat ik naar een gewone dietiste ga inderdaad.
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:57:26 #209
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163717609
Als je BMR echt 2500 is, is 1500 kcal wel aan de lage kant. Dan snap ik t meegeven van pillen met aminozuren wel helemaal, die heb je dan hard nodig om je spiermassa niet helemaal af te breken.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:00:26 #210
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163717669
Hier kun je zowel BMR als onderhoud berekenen:

http://www.runinfo.nl/calorieverbruik.htm

300-500 kcal onder onderhoud gaan zitten wordt over t algemeen gezien als een 'goede' en 'gezonde' manier om af te vallen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_163717712
Ik zou dat newfysic zo snel mogelijk ditchen. Geeft een beetje een Herbalife vibe.
Ja doei.
pi_163717804
Mijn BMR is 2040, maar met de optie 'niet actief' heb ik blijkbaar toch een behoefte van 2447. Is dat verschil dan gewoon de kleine handelingen etc die je toch doet? Als ik 2447 zou eten, zou ik gewoon aankomen.
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:50:27 #213
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163718684
BMR is gebaseerd op echt helemaal niks doen. Het is een schatting van wat je organen in rust verbruiken als t goed is.


Op korte termijn ga je als je van weinig eten naar op onderhoud eten wel wat aankomen, maar als t goed is blijf je er op lange termijn wel stabiel op. Het blijft natuurlijk wel een vrij onpersoonelijke schatting.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_163719225
Ik ga zo nog een stukje wandelen denk ik. Tegenslagen in het onderzoek, onrust in mijn lijf. En wat extra calorieën verbranden als bonus.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163719474
Ik heb net een les funxtion move it gedaan. Heeel leuk.
Nu eerst iets eten, hongerrr.
pi_163721350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:00 schreef MutedFaith het volgende:
Hier kun je zowel BMR als onderhoud berekenen:

http://www.runinfo.nl/calorieverbruik.htm

300-500 kcal onder onderhoud gaan zitten wordt over t algemeen gezien als een 'goede' en 'gezonde' manier om af te vallen.
En regelmatig herberekenen, want bij mij maakte 8 kilo minder al wel echt een verschil ;)
pi_163721606
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:02 schreef elliebell het volgende:

[..]

En regelmatig herberekenen, want bij mij maakte 8 kilo minder al wel echt een verschil ;)
Sowieso kun je beter afgaan op het feit of je afvalt of aankomt of gelijk blijft bij X aantal calorieen dan op die berekening.. het blijft toch een schatting!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163722810
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Sowieso kun je beter afgaan op het feit of je afvalt of aankomt of gelijk blijft bij X aantal calorieen dan op die berekening.. het blijft toch een schatting!
Ja zeker, maar het heeft me wel geholpen om een idee te krijgen van wat enigzins normaal zou zijn. En vooral er van geleerd niet te weinig te eten
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:34:36 #219
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163724031
Vooral dat laatste ja.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_163726102
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:48 schreef elliebell het volgende:

[..]

Ja zeker, maar het heeft me wel geholpen om een idee te krijgen van wat enigzins normaal zou zijn. En vooral er van geleerd niet te weinig te eten
^O^

Vanochtend 61.3 op de weegschaal en een vet platte buik, yeah! Was gisteren dus toch geen gekke uitschieter. Nu deze consistentie eens langer dan een week aan één stuk volhouden, dan komen we ergens :P Al heb ik zaterdag wel een uitgebreid etentje, want mijn opa en oma zijn 60 jaar getrouwd. Het is een vast menu en ik ga me daar niet inhouden, maar allicht brood laten staan en 's ochtends een lange fietsrit maken.

Lijstje van vandaag:
O: courgetti-wortel-peer-oats met wat noten en rozijnen, 1 snack a jack
T: 2 wilde perziken, stuk rettich, eiwitshake
L: restje 1/2 portie avondeten (graanbessen met rode saus)
T: appel, wortel, banaan
S: atletiektraining
D: nasi met kalkoenfilet
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163726191
LT, jij was toch laatst aan het mopperen dat je wat meer aan het snaaien was gedurende de dag? En dat je echt terug moest naar 6 vaste eetmomenten?

Eet jij je T's dan ook echt met elkaar?

En *O* en :o voor je cijfers *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_163726264
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
LT, jij was toch laatst aan het mopperen dat je wat meer aan het snaaien was gedurende de dag? En dat je echt terug moest naar 6 vaste eetmomenten?

Eet jij je T's dan ook echt met elkaar?

En *O* en :o voor je cijfers *O*
Ja, meestal wel! Dit lijstje is prima als het lukt me hieraan te houden. Misschien schuift er wat van een T naar een lunch of naar een tweede T laat in de middag of zo , of ik bewaar iets voor net na de training. Het snaaien wat ik bedoel is meer elk kwartier naar de keukenkast lopen voor 3 amandelen of 10 rozijnen, met het idee, zo'n beetje tikt toch niet aan, maar over de hele dag tikt dat natuurlijk wel aan.
Ik heb denk ik gewoon een vrij hoge verbranding of stofwisseling of zo, als ik alleen een appel zou eten tussen ontbijt en lunch dan is dat echt niet genoeg.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:43:14 #223
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163726336
Net even cheeky tussendoor op de weegschaal gaan staan omdat ik zo dicht bij m'n streefgewicht zit. 100,5, nog 0,6 kg te gaan :9 Geen officiële weging dus we noteren hem niet, maar het is wel even slikken dat ik al zo dichtbij ben nu. :Y

Vandaag:
O: Wilde perzik, liter water
S: Even wat hardlopen, lunges, airsquats.
O: Griekse yoghurt met 'n banaan
T: Blik tonijn met bbqsaus?
L: Roerei met groenten en bacon
T: ???
D: Mijn Chilli con carne die ik gisteren gemaakt heb :9~ :9~ :9~ , die eigenlijk veel te goed is voor iemand die vrijwel nooit kookt.
T: Toetje?

En dan zal ik wel tegen de 2200kcal of daar iets over zitten.

De dag beginnen met een liter water word m'n ding, bevalt super.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163726344
Net alles ingevoerd in MFP, het leek me toch best veel zo als het er bij elkaar stond maar is pas 1800 kcal exclusief satésaus (58% koolhydraten, 18% vet, 24% eiwit), dus dan kan ik zelfs een beetje satésaus nemen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:55:15 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_163726438
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Net alles ingevoerd in MFP, het leek me toch best veel zo als het er bij elkaar stond maar is pas 1800 kcal exclusief satésaus (58% koolhydraten, 18% vet, 24% eiwit), dus dan kan ik zelfs een beetje satésaus nemen ;)
Ik dacht heel even dat je nú satésaus ging nemen en snapte er niks van _O-

Ik had gisteren een normale dag en ga dat vandaag gewoon weer zo doen. Punt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')