abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 juli 2016 @ 17:26:16 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163669901
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 11 juli 2016 @ 17:26:55 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163669919
Is idd door hormonen :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163669966
Jagar, wat een snoetje <3 En heerlijk, zo lunchen met je kindje er gezellig bij!

En Chanty's kindjes <3

Svane, oei! Zou het helpen om bijv. overdag na de voedingen actief met hem te spelen? En helpt het donker en de stilte 's nachts niet mee? Ik heb hier het idee dat dat heel erg mee helpt, in het donker slaapt ie aan 1 stuk door, als het licht is/aan staat, dan doet ie z'n ogen open en is ie heel blij ;) Ik kan hem 's nachts dus voeden, liggend in het donker, dus ik hoef hem dan niet te verplaatsen en ook geen lampjes aan te doen.
Overdag is er vaak ook een peuter die er om heen rent en herrie maakt :') En we spelen ook met hem dan als ie toch wakker is van licht en herrie..

Hier gaat het 's nachts zoals bij Groofsken; baby ligt naast me te slapen, smakt af en toe, dan leg ik hem aan en slaapt ie lekker door. Rond 6 uur poept ie (heel stipt!) en dan geeft C. hem een schone luier, drinkt ie nog wat en slaapt ie ook weer lekker verder. Meestal ergens tussen 9 en 10 uur kom ik eens het bed uit met hem (ohhh, ik ben verwend met het uitslapen <3). Peuter is meestal rond half 9/9 uur wakker, C. staat dan vast met haar op en slaap ik nog heel eventjes verder.

Pukkeltjes (borstvoeding/hormonen inderdaad) hebben we hier ook gehad, dat is nu zo goed als voorbij, paar dagen terug zat er nog eentje op z'n kin, maar niet meer zo z'n hele wangetjes vol!
Wel een beetje vervel op z'n hoofdje, maar dat is ook bijna weg nu.

MM, muggenbulten zijn hier ook altijd heel heftig/groot bij dochter, en als het er veel zijn kan ze er ook echt een beetje ziekig van zijn. Maar afkloppen, dit jaar nog geen gezien! Babyjommen heeft er nog geen gehad gelukkig.

Krampjes zijn zo verdrietig. Ik ben blij dat baby er nu van bespaard blijft. Bij peuter herinner ik me dat het echt door merg en been gaat, het huilen en dat je niets/weinig kunt doen. Hier werkte alleen knuffelen in draagdoek en wandelen maar, dat deden we dan ook uren en uren met haar. We wisselden toen ook telkens af met vasthouden/draagdoek voordat je mee ging huilen van frustratie.. Nu zijn er maar heel soms krampjes en die duren dan gelukkig ook maar heel kort.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 14:00 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Twijfelde je daar aan dan :D ? Eerlijk waar - ik benijd altijd de rust en Zen waarmee je praat over je baby zoveel bij je houden en BV geven en samen slapen. Vind ik zo knap. Het kan mij echt benauwen wanneer baby veel aan mij plakt. Dat een ander dan zo kalm en relaxed blijft vind ik bewonderenswaardig. Ik zou zo graag willen dat ik zo was, maar zo ben ik niet.
Ha ja, hier hebben we ook dagen van (over)vermoeidheid en dat niemand de aandacht krijgt die hij/zij nodig heeft en dat iedereen meer huilt dan lacht. Dat wij blij zijn als het avond is en we met z'n allen het bed in kunnen kruipen...

Het scheelt, voor mij, dat mijn lief ook thuis is, we kunnen alles afwisselen! Zo heb ik ook echt even ontspanningsmomenten voor mezelf, nu bijvoorbeeld, peuter ligt in bed en baby in draagdoek bij lief. Ik kan even iets voor mezelf doen, beetje rommelen in huis of met foto's op de computer. En dan straks ga ik weer lekker babyknuffelen, komt peuter uit bed er gezellig bij zitten en kookt lief het avondeten. :Y)
In mijn eentje zou het me ook teveel zijn, ik heb het ook nodig om soms even mijn lichaam voor mezelf te hebben een moment. En uitgerustheid helpt ook veel. Op een dag dat ik moe ben kan ik veel minder aan dan op een dag dat ik me uitgerust voel.
pi_163670335
Mijn oma van 83 haakt voor alle nieuwe babies in de familie een setje (jasje, mutsje, slofjes), het is allang niet meer perfect vanwege d'r leeftijd, maar zo lief dat ze dat nu ook voor d'r achterkleintjes nog kan doen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 juli 2016 @ 18:14:59 #5
409579 LuDann
All the way
pi_163670795
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:14 schreef Adrian4 het volgende:
foto's! O+ O+

Mijn baby is momenteel ook niet de knapste met z'n krentenbaard. -O-
Hoe lang heeft het bij Wolk geduurd, LuDann?
Aww, sneutje. Heeft hij er veel last van, zijn de plekken groot?

Hier genas het erg snel. Een dag na de start van de antibiotica was het al helemaal ingedroogd en nu (6 dagen na start antibiotica) is er bijna niks meer van te zien.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:48 schreef elamanilo het volgende:
Mijn oma van 83 haakt voor alle nieuwe babies in de familie een setje (jasje, mutsje, slofjes), het is allang niet meer perfect vanwege d'r leeftijd, maar zo lief dat ze dat nu ook voor d'r achterkleintjes nog kan doen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohhhhh! O+

Ik zag ook nog een gezellige foto van T. van Jagar, leuk hoor, sushi eten!
  maandag 11 juli 2016 @ 18:25:48 #6
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163670983
Ehr, als die pukkels bij pasgeborenen worden veroorzaakt door bv/ hormonen, hoe kwam F er dan aan? Die heeft nooit een druppel bv gehad...


Ela, wat lief O+ (zowel oma, de kleertjes als je jongetje)

En ik heb idd die momenten voor mezelf ook echt nodig. Vandaar dat nu nu dus af en toe helemaal op ben. F slaapt niet goed overdag (muggen :() peuter eist heel veel aandacht op...
pi_163671046
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:25 schreef mousemicky het volgende:
Ehr, als die pukkels bij pasgeborenen worden veroorzaakt door bv/ hormonen, hoe kwam F er dan aan? Die heeft nooit een druppel bv gehad...

Ela, wat lief O+ (zowel oma, de kleertjes als je jongetje)

En ik heb idd die momenten voor mezelf ook echt nodig. Vandaar dat nu nu dus af en toe helemaal op ben. F slaapt niet goed overdag (muggen :() peuter eist heel veel aandacht op...
Die hormonen krijgt ie ook al in de buik van jou mee!
  maandag 11 juli 2016 @ 19:31:35 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163672135
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 11 juli 2016 @ 19:51:50 #9
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163672524
Dus dan is zeggen dat het door de borstvoeding komt te kort door de bocht ;)
J heeft het trouwens ook gehad, en die heeft nu een perzikhuidje O+ (met aardbeienvlek, zou ie daarom zo gek zijn op fruit _O- )

Dit is niet aan Chanty persoonlijk bedoeld trouwens, weet niet meer wie het eerder zeiden, en ik ben te moe om terug te zoeken...
pi_163672963
:W

Half bijgelezen, maar ik zag wel veel schattige beebjes op de foto's O+ Het doet me wel steeds meer beseffen dat ik hier echt uit de babytijd ben.. Dat voelt eigenlijk best raar! Nog een paar dagen en dan heb ik een dreumes :o *Gaat in memorylane-modus*
  maandag 11 juli 2016 @ 20:16:15 #11
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163673070
Whut Kazy :o Ik had helemaal niet het idee dat M al bijna 1 is joh! Wat gaat het toch snel bij de baby's ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 11 juli 2016 @ 20:43:11 #12
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163673866
MM, misschien komt er nog meer mee met de borstvoeding en/of het was iets wat ze vroeger zo noemden. :) Ik ken het ook als borstvoedingspukkeltjes, maar weet inderdaad dat het (ook?) door de hormonen uit de buik al komt.

Kazy, wat vliegt zo'n jaar voorbij he, ik vind het nu alweer wonderlijk vlug gaan en dan is m'n baby nu 6 weken, maar binnenkort ongetwijfeld ook jarig! Alvast gefeliciteerd!
pi_163674140
Nog uit vorige topic: Oh kwak wat naar zeg. Ik duim voor jullie dat de aanvallen voorkomen kunnen worden straks met de onderhoudspuffer. :*!

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:48 schreef elamanilo het volgende:
Mijn oma van 83 haakt voor alle nieuwe babies in de familie een setje (jasje, mutsje, slofjes), het is allang niet meer perfect vanwege d'r leeftijd, maar zo lief dat ze dat nu ook voor d'r achterkleintjes nog kan doen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zomgtecute O+ hebben! baby en pakje en kleed alstublieft kom maar door kaythnx :+. Super lief van je oma zeg :).
pi_163676547
Why I r haz killed zeh topic!

Ik heb weer onmetelijke shop-drang. Net een grote order bij de kruidvat geplaatst maar die verzadigt niet dus ik zit alweer online kleertjes te kijken voor E. Ik zal wel ongesteld moeten worden. Sure sign hiero. Hebben jullie dat ook of zit dat tussen m'n oren? Ik merk het echt wel, ik ga vlak voordat het feest losbarst echt he-le-maal los. Inclusief impulsaankopen waar ik achteraf van denk :? ehh.

*kijkt in app* Oh lol vandaag zou dag 1 moeten zijn. Het is echt absurd hoe snel ik weer perfect op schema lag met de cyclus trouwens :X.
pi_163676899
Wij zijn weer thuis! Heel fijn gehad, ons jongetje ligt weer heerlijk in zijn eigen bed en was 3 van 7 draait... Ik lees morgen weer bij!
pi_163676930
Haha, nee ik herken het niet zusje.. Ik ben sinds gisteren weer de pineut qua ongesteldheid maar ik was alleen maar zaterdag enorm labiel en overal om aan het mopperen.

Maar.. Kruidvat telt toch niet als shoppen :D Dat zijn gewoon boodschappen vind ik :7 .
pi_163677055
Welke app gebruik je daarvoor zusje, is echt wat voor mij :)

Dat shoppen voor het ongesteld worden heb ik niet, wel snoep willen eten tijdens de eisprong :')

Ema, prachtig pakje hoor O+ lieve oma..
pi_163677222
Ah ja daarom zit mijn winkelmandje nu weer vol met kleertjes :+. Ik laat 'm maar even openstaan tot morgen en dan evalueer ik nog eens of ik het echt wel nodig heb :').

Welcome back Malteser! Fijn dat jullie het leuk gehad hebben :Y.

Xanteh 't is een heel simpel appje, Periodical. Hele simpele kalender die je cyclus bijhoudt en voorspelt + eisprong weergeeft. Maar er zijn veel betere, aantal maanden terug had iemand hier het erover maar dat weet ik natuurlijk niet meer...
pi_163678349
Kleertjes bij Kruidvat :o ? *Kijken gaat*
pi_163679039
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:14 schreef LuDann het volgende:

[..]

Aww, sneutje. Heeft hij er veel last van, zijn de plekken groot?

Hier genas het erg snel. Een dag na de start van de antibiotica was het al helemaal ingedroogd en nu (6 dagen na start antibiotica) is er bijna niks meer van te zien.

Ik geloof dat hij er niet veel last van heeft. Hij zit er niet aan oid. Ik vind het alleen zo moeilijk, want ik ben de hele tijd bezig met ontsmetten ;). Hij heeft een grote plek op zijn kin en verder kleine plekjes in zijn hals, op zijn schouders en borst. We zijn vrijdagavond begonnen met antibiotica zalf en vanavond zag ik eindelijk dat het aan het indrogen is.
pi_163679161
Mijn ongesteldheid komt er ook elk moment aan. Ik krijg vreetbuien. Ik heb zo geen zin in buikpijn :(
pi_163679328
Bleh, vandaag weer met dat ongeluk bezig geweest met mensen die omkwamen doordat de auto in het kanaal kwam en nu kan ik er niet van slapen :{ zie steeds voor me dat ik met M in de auto in het water kom..
pi_163679907
Ohh IMA wat rot :* Wat een nare en heftige gebeurtenis (en gedachte) Ik hoop dat je zometeen de slaap kunt vatten en wat kunt ontspannen.
pi_163679925
Mijn cyclus is weer een puinhoop. Was drie maanden redelijk regelmatig rond de 35, nu weer 63 dagen... Ik zou zo'n melding vooraf in de vorm van koopdrang wel handig vinden :')

IMA, naar ongeluk idd :( kan me voorstellen dat dat heftig is als je daarmee moet werken.

Ela, wat een tof pakje! O heeft van mijn moeder ook twee gebreide pakjes gekregen, maar die was overtuigd dat hij een meisje was, dus in paars en zachtgeel. Heeft hij dus maar 1 keer aangehad :') de grijze broek in een grotere maat die ik later kreeg wel vaker, want die pijpen waren heel erg lang en dat was perfect in de draagzak.

Jagar, fijn dat het slapen nu veel beter gaat! En ook dat het uit eten zo goed gaat, dat ging bij ons op vakantie soms lastig en was imo het grootste nadeel van rondreizen met een baby.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_163682708
Niet helemaal bijgelezen...

Ela, wat een leuk pakje en een leuke baby!

M is dit weekend mee geweest naar de verjaardag van mijn grootvader die 90 werd. Er waren heel veel mensen en hij heeft (te) veel aandacht gehad. Wel bijzonder dat hij zijn overgrootvader nog kon ontmoeten.

Mijn vriend heeft ouderschapsverlof aangevraagd en zijn werkgever wil hem geen vrij geven. Nou is mijn vriend heel goed in moeilijk doen en hebben ze ook niet echt een reden om dit te weigeren, maar het is wel weer heel vervelend. Ik ga er nu helemaal van uit dat ze zijn contract niet gaan verlengen.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 09:41:55 #26
409579 LuDann
All the way
pi_163683524
Wolk dacht, dat goede slapen, dat kan ik nog wel een keer! Dus ze sliep om half vijf.

In de ochtend. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163683758
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bleh, vandaag weer met dat ongeluk bezig geweest met mensen die omkwamen doordat de auto in het kanaal kwam en nu kan ik er niet van slapen :{ zie steeds voor me dat ik met M in de auto in het water kom..
bah, IMA. Hopenlijk heb je toch wat kunnen slapen.

Dat soort dingen houden mij sinds T ook veel meer bezig. Zo heb ik laatst een nacht wakker gelegen voordat ik ging vliegen omdat ik bang was voor terroristen op het vliegveld. Ik had al van allerlei strategien bedacht om te ontsnappen.. :')
  dinsdag 12 juli 2016 @ 09:57:38 #28
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163683766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:41 schreef LuDann het volgende:
Wolk dacht, dat goede slapen, dat kan ik nog wel een keer! Dus ze sliep om half vijf.

In de ochtend. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah nee, dat zou echt stom zijn! Zijn er geen oplossingen zoals om de beurt ergens anders gaan slapen ipv thuis? Of Wolk uit logeren?

En idd van slaaptekort word je niet vrolijk ;(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163683800
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:41 schreef LuDann het volgende:
Wolk dacht, dat goede slapen, dat kan ik nog wel een keer! Dus ze sliep om half vijf.

In de ochtend. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
he bah, Ludann. Nie tslapen is zooo slopend. :* Wij slapen een stuk beter dan jullie geloof ik, maar ik merk ook dat al 10 maanden niet langer dan 3 uur achter elkaar slapen invloed heeft op mijn persoonlijkheid.

Wanneer begin je met werken? In September? Hebben jullie een idee waarom wolk zo slecht slaapt? Zou het iets zijn om met een slaapconsulent of naar een slaappoli te gaan? Zou zo zonde zijn om alles te laten schieten...
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:18:30 #30
409579 LuDann
All the way
pi_163684079
1 september ja, maar ik moet dan wel mijn scriptie afhebben. Zoals het nu gaat wordt dat nog een uitdaging.

Ergens anders gaan slapen is geen structurele oplossing, dat brengt weer andere problemen met zich mee. We willen Wolk ook niet uit logeren doen met deze problemen en kennen ook eigenlijk niemand die het zou kunnen en willen.

We hebben geen idee waarom ze zo slecht slaapt. Je zou denken dat ze wel zou gaan slapen als ze maar moe genoeg is maar het wordt alleen maar erger en erger lijkt het. Ik zal eens googlen op een slaappoli. De kinderarts zei dat hij niet dacht aan een lichamelijke oorzaak en daar moesten we het maar mee doen.

Uiteindelijk zal ze vanzelf beter gaan slapen, dat weten we wel. Maar ja, dat kan zomaar nog een jaar, 2 jaar duren. Zoveel rek hebben we er niet meer inzitten, we gaan er letterlijk aan onderdoor.

Ik wist vooraf wel dat het hebben van een baby gepaard zou gaan met slaapgebrek, maar ik had echt nooit gedacht dat het zo erg zou kunnen zijn. We zijn alleen nog maar bezig met overleven.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:25:12 #31
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163684186
Zo erg is het normaal niet inderdaad. Toch de slaappoli maar proberen?
Ze mag best een keertje hier logeren hoor, maar dat is idd niet structureel.
Dit misschien wat? https://www.mchaaglanden.(...)oblemen/bij-kinderen
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163684219
Het is geen structurele oplossing, een nachtje oppas of ergens anders, maar bied jullie wel wat rust en helderheid (al is t maar een momentje) Wie weet zorgt het voor een familiereset :)

Ze mag ook best een keer hier logeren, ik heb een extra bedje :)
pi_163684233
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:18 schreef LuDann het volgende:
1 september ja, maar ik moet dan wel mijn scriptie afhebben. Zoals het nu gaat wordt dat nog een uitdaging.

Ergens anders gaan slapen is geen structurele oplossing, dat brengt weer andere problemen met zich mee. We willen Wolk ook niet uit logeren doen met deze problemen en kennen ook eigenlijk niemand die het zou kunnen en willen.

We hebben geen idee waarom ze zo slecht slaapt. Je zou denken dat ze wel zou gaan slapen als ze maar moe genoeg is maar het wordt alleen maar erger en erger lijkt het. Ik zal eens googlen op een slaappoli. De kinderarts zei dat hij niet dacht aan een lichamelijke oorzaak en daar moesten we het maar mee doen.

Uiteindelijk zal ze vanzelf beter gaan slapen, dat weten we wel. Maar ja, dat kan zomaar nog een jaar, 2 jaar duren. Zoveel rek hebben we er niet meer inzitten, we gaan er letterlijk aan onderdoor.

Ik wist vooraf wel dat het hebben van een baby gepaard zou gaan met slaapgebrek, maar ik had echt nooit gedacht dat het zo erg zou kunnen zijn. We zijn alleen nog maar bezig met overleven.
Heb je al overwogen een lichte variant van slaaptraining te proberen? Voorspelbaarheid en doortasten?

Hier hielp het beter gaan slapen bij dutjes dat de duutser hem naar bed bracht, want ik ben zo met melk verbonden.

Ik kan me voorstellen dat dit simpelweg niet langer gaat zo. Hoewel je flexibel bent want scriptie kan je zo niet leven. Wat als je nu een baan had gehad waarbij je altijd 100% moet functioneren?
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:37:46 #34
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163684348
Het lijkt me een goed idee om hulp in te schakelen, Ludann. Wellicht een slaapconsulent of slaappoli. Daar zijn overigens verschillende varianten in qua methoden, dus daarbij hoef je niet meteen te denken aan een opname waarbij ze je kind laten huilen en je er niet bij mag.
Iets lichamelijk hoeft het zeker niet te zijn, het lijkt mij aannemelijker dat jullie een vicieuze cirkel moeten doorbreken, of dat Wolk behoefte heeft aan een bepaalde methode, of te veel geprikkeld is bijvoorbeeld.
Het zou wel heel erg zonde zijn als je leven nu zo bepaald wordt door slaapgebrek.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:55:27 #35
409579 LuDann
All the way
pi_163684593
Ik heb om te beginnen nu toch maar het CB gebeld om een afspraak te maken. Misschien dat we in overleg tot een plan van aanpak kunnen komen die aansluit bij onze opvoedkundige wensen. Aan de telefoon klonk dat de vorige keer dat ik belde niet zo, maar ik denk dat we het op zijn minst moeten proberen.

Ik denk zelf ook niet aan een lichamelijke oorzaak, maar aan een structureel probleem wat we zelf onbedoeld veroorzaakt hebben. We weten alleen niet hoe het op te lossen, waar te beginnen. Ook omdat we het niet zo helder meer kunnen zien.

Lief van de aanbiedingen van een nachtje logeren, Saskia en Bloesem. Ik zal het met man overleggen.

Het zou heel erg zonde zijn als ik hierdoor niet aan het werk kan, maar ik zou het zoals het nu gaat misschien 2 of 3 weken volhouden en dan volkomen instorten. Als het om sporadisch slechte nachten zou gaan dan lukt dat wel, maar het is vooral ook het al opgebouwde slaapgebrek van de afgelopen maanden. Dat haal je niet met 1 redelijke nacht in. Afgelopen nacht heb ik bijvoorbeeld van half 5 tot half 7 geslapen met Wolk in mijn oksel, de rest van de nacht ben ik met haar in de weer geweest. Dit soort nachten lijken steeds vaker voor te komen. Overdag heeft ze wel 2 x 2,5 uur geslapen gisteren.
pi_163684866
Je mag zelf trouwens ook een nachtje logeren ;)

Mini heeft een nieuwe hobby: mama kusjes geven O+ De héle dag alleen maar kusjes O+ Zooo lief!
pi_163684925
Lijkt me erg zwaar LuDann! Ik hoop dat jullie een oplossing vinden die voor jullie werkt!

Ik ontlurk eigenlijk voor een vraagje aan jullie. Ik ga vanmiddag op kraambezoek bij iemand die een dochtertje van nu 8 weken oud heeft en al een dochter van ergens tussen de 2 en 4 (ik weet niet meer precies hoe oud..). Ik wil zowel voor de baby als voor zus een kadootje halen. Ik zat te denken aan iets van een knisperboekje voor baby en een kikker/jip en janneke boekje voor zus, of zo. Hebben jullie nog ideeën?
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:22:14 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163684942
LuDann, 1 of 2 nachtjes haalt niet jouw slaaptekort weg, maar kan wel helpen resetten! Baby's zijn best flexibel. Kan Wolk bij je (schoon)ouders logeren?

Ook dat is natuurlijk de moeite waard als de consequenties anders zo groot zijn!
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:22:50 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163684957
Vlindertje, boekjes zijn imo altijd goed :Y
pi_163685071
LuDann, ik weet niet hoe oud je kleintje is, maar wij kregen bij de oudste op een gegeven moment Melatonine van de huisarts. Niet mijn eerste keus om medicatie te gebruiken bij zo'n kleintje, maar soms is het gewoon echt nodig.
De Melatonine heeft ons destijds geholpen om het ritme te resetten. Daarna konden we het vrij snel afbouwen en hadden we weer een normaal ritme en ook weer een gezellige relatie ;)

Chanty, mooie foto's!

Ela, wat lief zo in zo'n mooi pakje!

Molo en Arja, hoe is het bij jullie.

Hier gaat alles z'n gangetje. F. doet het super! Ik wil zelf alleen veel meer, dan goed voor mij is heb ik gemerkt. Het vloeien werd ineens zoveel meer, maar daar was ik al voor gewaarschuwd door de vk :{ Toch meer rust nemen dus...
pi_163685513
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:22 schreef LadyBlack het volgende:
Vlindertje, boekjes zijn imo altijd goed :Y
+1 Ik ben zelf ook van van flapjes boeken (staan nu in de folder van Kruidvat volgens mij).
pi_163685630
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:54 schreef Sull het volgende:

[..]

+1 Ik ben zelf ook van van flapjes boeken (staan nu in de folder van Kruidvat volgens mij).
Ah hele fijne tip! Even gekeken en staan inderdaad in de folder bij kruidvat. Ga ik daar als eerste even kijken!
LB jij ook bedankt! :)
pi_163685790
LuDann jeetje ik wist dat de nachten slecht waren, maar zo slecht.. ;( Hopelijk gaat een (milde) training of iets dergelijks voor een reset zorgen. Wellicht zit Wolk ook in een vicieuze cirkel van moe > oververmoeid > niet meer kunnen slapen. Kunnen jullie snel bij het CB langs?
  dinsdag 12 juli 2016 @ 12:45:27 #44
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163686383
Poeh ludann wat heftig. Helaas geen tips behalve professionele hulp inschakelen. Zou zonde zijn als je zo'n mooie kans moet laten liggen maar nog erger als je er zelf aan kapot gaat. :* sterkte

Ik heb mijn baby gewogen op het cb. 4050 gram *O* 550 gram boven geboortegewicht na 20 dagen. Ik ben blij O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163686642
LuDann, je droombaan laten gaan vanwege slaaptekort klinkt behoorlijk ingrijpend. :* Ik hoop voor je dat jullie de situatie op een of andere manier nog kunnen veranderen, want het lijkt me heel moeilijk om op zo weinig slaap te moeten overleven, voor zowel Wolk als voor jullie zelf.
pi_163686726
Niet bijgelezen.

Hier gaat het goed. N. Heeft vannacht gewoon van 1 tot 7 geslapen en daarna nog eens van 8 tot half 11 en ik dus ook.

Nu heeft ze geloof ik haar huiluurtje en ik probeer verhuisdozen in te pakken, maar ik kan haar niet langer dan 2 minuten laten huilen.

We gaan zo wel wandelen. Dat werkt bijna altijd.

Ze groeit goed. Sommige kleren passen al niet meer.
En ze is zo lief en zo knap en ik zweer je dat ze al een aantal keer gericht heeft gelachen naar me.
Gister gaf ze papa 2 keer een high five toen hij daarom vroeg en zijn hand uitstak. Maar dat zal wel een toevalstreffer zijn :')

Met mij gaat het goed. Ik moet ook rustiger aan doen, maar ja de verhuizing enzo. En ik wandel graag maar soms wel te ver en dan heb ik wel last downunder.
Ik ben wel al 13 van de 17 kilo afgevallen

[ Bericht 7% gewijzigd door Arja op 12-07-2016 13:08:26 ]
pi_163686732
Och LuDann :* Wat is het zwaar zo! Goed dat je het CB hebt gebeld. Als zij je niet kunnen helpen met een passende aanpak, weten ze misschien wel waar je wel moet wezen. Heb je bij de kinderarts duidelijk aangegeven hoe ernstig de slaapproblemen zijn? Die zou je eventueel ook nog kunnen bellen.
Ik ben absoluut geen expert (de mijne slaapt ook verre van goed), maar de dingen die mij zijn bijgebleven: een baby slaapt een x aantal uur per etmaal afhankelijk van de leeftijd, dus als ze te veel overdag slapen, hebben ze 's nachts minder slaap; vaste routines helpen; hoe beter geslapen overdag, hoe beter het slapen 's nachts gaat.
Uit eigen ervaring weet ik dat J reageert met slecht slapen als zijn voeding niet zuiver was en dat de wereld er heel anders uit ziet na een nacht wel slapen (wat misschien toch kan pleiten voor een nachtje per week uit logeren). Of om en om een (halve) nacht 'dienst' en de ander op een plek waar je wel kunt slapen.
Nogmaals, :* en ik hoop dat verbetering nabij is
pi_163687354
LuDann, wat ontzettend zwaar voor jullie, ik weet niets om je te helpen, maar hoop dat jullie uit deze situatie komen. En wat zonde als je hiervoor je droombaan op zou moeten zeggen..

Ik heb S. vanmorgen weggebracht zodat ik de hele dag kan poetsen en opruimen, want morgen krijgen we plotseling kijkers voor het huis (bekenden die op zoek zijn). We hebben ineens besloten dat verbouwen niet de oplossing is en verhuizen de betere optie is. En ik vind het allemaal zo ontzettend spannend.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163688017
Ludann, ik denk dat alles wel gezegd is, en heb er zelf ook geen ervaring mee, maar goed dat je hulp 'zoekt'!

LeSage spannend! Hopelijk komt er iets uit. Wij zijn na bijna drie jaar ineens ons te koop staande appartement kwijt aan een bekende, het zou dus zomaar kunnen!

Hier is het opa's oppasdag, dus de heren zijn lekker een stuk fietsen. En ik, ik zit gewoon de traktaties voor T.'s eerste verjaardag in elkaar te knutselen. Hij trakteert over twee weken (de 28ste) op het KDV en er zou zomaar een bevalling tussendoor kunnen komen dus dan kunnen ze maar beter vast klaar staan!

(Voor vanavond staat het maken van de traktaties voor de geboorte van zijn zus op de planning, daar kan ik opa niet bij gebruiken 😊)!
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:57:46 #50
409579 LuDann
All the way
pi_163688084
Bedankt voor de lieve woorden. Ik wordt nog teruggebeld door het CB voor een afspraak. Als hun methoden niet werken voor ons dan gaan we verder kijken, een verwijzing vragen naar een specialist misschien. Misschien is melatonine een idee ja.

Ik heb intussen het boek 'the no-cry sleep solution' doorgelezen maar ik kom weer het probleem tegen dat het slaapprobleem wat Wolk heeft daar niet in beschreven wordt. De meeste oplossingen gaan over het afwennen van een 'slaapkruk' zoals aan de borst in slaap vallen, maar Wolk komt gewoon uberhaupt niet meer in slaap als ze wakker wordt tussen 22 en 3 ergens. Wat we ook proberen, wiegen, speen, aan de borst, in de draagzak, mee naar beneden nemen, ze valt pas na uren weer in slaap. In slaap vallen na haar vaste bedritueel is daarentegen meestal geen enkel probleem. Maarja, dan slaapt ze van 19 tot 22 ofzo en wordt dan wakker als ik net een uur in bed lig en vervolgens ben ik of man dan de hele nacht met haar op dus.

@Hupje: ik twijfel nog wel een beetje of het misschien niet een allergie is waar ze last van heeft, zo lastig om uit te sluiten!
pi_163688332
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:27 schreef Bloesem. het volgende:
Het is geen structurele oplossing, een nachtje oppas of ergens anders, maar bied jullie wel wat rust en helderheid (al is t maar een momentje) Wie weet zorgt het voor een familiereset :)

Dit inderdaad. Een avondje oppas (waar onze zoon blijkbaar heel moe van werd :D ) deed hier bizar genoeg wonderen. Hij was altijd een goede slaper maar tussen 6 en 8 maanden was hij opeens weer een keer per nacht wakker. Toen wij een avond weg waren geweest was hij totaal uitgeput van het spelen met de oppas en in slaap gezongen door haar en gek genoeg slaapt hij sindsdien elke nacht door :D

Ik zou haar zeker weten lekker ergens een nachtje laten logeren of zelf weggaan en iemand die je vertrouwt in jullie huis laten zijn met haar. Baat het niet dan schaadt het niet (als die persoon goed voor haar zorgt ;) ).
pi_163688494
Oh ja waarmee ik niet wil doen alsof een keer per nacht wakker zijn gelijk staat aan jullie problemen LuDann :@ Het lijkt me enorm zwaar. Het lijkt me tegelijkertijd ook erg zonde om deze prachtige kans te laten schieten. Ik merk zelf dat ondanks af en toe een slechte nacht toen hij jonger was (maar niet vergelijkbaar met die van jullie...) ik het wetenschappelijk werk heerlijk vind om los te komen van 'thuis'. Na een dag onderzoek en onderwijs ga ik moe, maar ook weer met nieuwe energie naar huis. Een phd is uiteraard zwaar, maar meestal ook behoorlijk flexibel em het maakt je geest helemaal los van alle zorgen thuis. Ik vind dat wel verfrissend.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 14:51:31 #53
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_163689455
Wolk mag ook wel een nachtje bij ons logeren. Of jij, wat je wil :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:11:10 #54
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163691402
Wat doet wolk dan als ze wakker is, Ludann? Gewoon wakker zijn of gaat ze dan huilen?
En zijn haar oren en keelamandelen nagekeken?

Ik zit al een half uur in de auto omdat baby slaapt, die valt altijd net 5 minuten voor ik thuis ben on slaap. :s)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:23:22 #55
409579 LuDann
All the way
pi_163691723
Man vindt het geen fijn idee om Wolk ergens te laten logeren, vooral bij mensen die hij niet kent. Begrijpelijk en ik ben er zelf ook nog niet klaar voor. Zelf ergens anders slapen is misschien een idee, maar in een nieuwe omgeving slaap ik ook weer slechter, dus tja. Ik zal het onthouden in ieder geval, bedankt voor het aanbieden.

Mijn phd lijkt me geweldig, ik heb vorige week een rondleiding en een arbeidsvoorwaarden gesprek gehad en het sprak me fantastisch aan. Zowel de mensen als de omgeving. Maar op het moment heb ik 24 uur per dag hoofdpijn en doet alles zeer. Ik kan me nergens meer enthousiast voor maken, eerlijk gezegd. Behalve weken aangesloten slaap.

@Mariposas: ze gaat huilen en staan in haar bed. Ik pak haar dan en ga met haar op bed zitten, dan vallen meteen haar ogen alweer dicht. Soms drinkt ze dan wat. 1 op de 10 nachten valt ze dan probleemloos weer diep in slaap en dan kan ik haar weer terugleggen maar meestal wordt ze al slapend steeds onrustiger, gaat om zich heen slaan, knijpen, krabben en uiteindelijk huilen, vooral als ik haar neerleg. Als ik haar vasthoud dan huilt ze in ieder geval niet, maar blijft wel heel erg onrustig dus ik kan haar dan niet wegleggen. Soms wil ze alleen maar aan de borst liggen, maar even vaak weigert ze dat ook, net als haar speen, die trekt ze eruit en gooit ze weg. Na een paar uur (als ik dat volhoud) dan wordt ze rustig en valt in ons bed in slaap. Maar soms trek ik het geknijp, gekrab en de onrust niet meer en dan ga ik zelf met haar naar beneden of man doet dat. Het lijkt voor de duur van het wakker zijn weinig uit te maken. Dan speelt ze wat beneden tot ze moe wordt. We proberen dat laatste zo min mogelijk te doen omdat de nacht voor slapen moet zijn maar soms is het een beter alternatief op je kind uit het raam willen gooien. :@
pi_163691874
De zoon van een kennis deed dat snachts ook. Uiteindelijk hebben ze een babyfluisteraar ofhoe heet dat laten komen. Geen idee wat daar gedaan is, maar daarna was t over.

Daar moet je in geloven.. Mja proberen kan ook geen kwaad
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:30:23 #57
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163691899
Is het voor nu een oplossing om haar vaker naar het kdv te laten gaan? De hele week zegmaar? Dan krijg je misschien nog wat aan je scriptie gedaan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163692662
Lu. :*

Wij hebben ook net een hele periode van slecht slapen gehad (lang niet zo erg als bij jullie en ik durf nog niet te juichen dat het over is, maar we hebben nu 3 goede nachten met maar 2x wakker oid gehad), maar hier lijkt een nachtje bij oma (icm Dentinox) haar heel goed te hebben gedaan. Ik zou toch even kijken of er iemand is die Wolk goed genoeg kent en die een nachtje voor haar zou willen zorgen, dit is geen doen. :*
pi_163693011
Ik wil ook best bij jullie op komen passen :) Dat helpt misschien niks, maar onthoud 't maar gewoon voor als je 't echt niet meer trekt. Zo'n reset (als logeren of jullie een nacht weg) kan soms echt helpen, hoe moeilijk ook. Ik denk niet dat je je baan moet laten schieten, hoewel ik begrijp dat dat nu zo voelt. Veel sterkte in elk geval O+

Ik heb echt een topdag verder. Ik heb gordelroos en een beginnende hernia }:| en g*dverd*mme wat een pijn doet dat zeg. En ik kan er niks aan doen, behalve hopen dat m'n lijf 't snel oplost.
pi_163693286
L-E had toch ook zo'n slechte slaper? Misschien heeft zij nog tips? Ik lag soms ook uren met een woelende Stip, maar die stuurden we wat makkelijker uit logeren zonder bv. En ik sliep heel regelmatig in de trein wat bij, maar ik heb dan ook een uur reistijd.

Wel heel verdrietig dat hetgeen je het meest lief hebt ook hetgeen is dat je tegenhoudt je dromen waar te maken ;( Ik hoop dat je de handvatten vindt/krijgt om toch die PhD te doen :*

Meh, Bloesem, dat is ook niks :{ Zou jij trouwens ook interesse hebben in kolfspullen in je webshop? Ik zag een kolfbh die ik graag zou willen proberen, maar die is er nog niet in Nederland voor zover ik kan zien. Ik ben te krenterig voor een pumpease en deze zou maar 15$ zijn.
pi_163693334
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:23 schreef LuDann het volgende:
Man vindt het geen fijn idee om Wolk ergens te laten logeren, vooral bij mensen die hij niet kent. Begrijpelijk en ik ben er zelf ook nog niet klaar voor. Zelf ergens anders slapen is misschien een idee, maar in een nieuwe omgeving slaap ik ook weer slechter, dus tja. Ik zal het onthouden in ieder geval, bedankt voor het aanbieden.

Heel eerlijk gezegd. Als hoe het nu gaat zo'n enorme wissel trekt op je gezondheid en welzijn en je wilt dan dit niet een kans geven om eens te zien wat het effect is, dan maak je het jezelf volgens mij ook een beetje moeilijk. Als je hier echt iets aan wilt doen zul je ook open moeten staan voor wat andere methoden/acties.

Staat los van dat jullie situatie zoals je het beschrijft me heel zwaar lijkt en dat het erg vervelend is.
pi_163694130
LuDann, wat ontzettend zwaar. Stomme vraag, maar ik maak het niet op uit je beschrijving: haal je haar altijd uit bed als ze huilt? Is het een optie voor je om haar in haar bedje te laten? Je zou er dan eerst naast kunnen zitten en het langzamerhand zo opbouwen dat je steeds iets langer wegblijft en tussendoor alleen even terugkomt voor een aai over haar bol.

Worked wonders, hier.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_163694251
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:23 schreef Dot. het volgende:
Meh, Bloesem, dat is ook niks :{ Zou jij trouwens ook interesse hebben in kolfspullen in je webshop? Ik zag een kolfbh die ik graag zou willen proberen, maar die is er nog niet in Nederland voor zover ik kan zien. Ik ben te krenterig voor een pumpease en deze zou maar 15$ zijn.
Misschien! Kun je me PM'en of FB'en? :)
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:19:31 #64
409579 LuDann
All the way
pi_163694296
Stoel, ik ben wel benieuwd naar die slaapfluisteraar!

Vaker naar het KDV kan, maar kost wel erg veel geld natuurlijk. Dus voor nu doen we dat nog even niet, we geven dat geld dan liever uit aan een slaapcoach oid.

Wat betreft dat logeren: de enige die Wolk goed genoeg kent om dat aan toe te vertrouwen is mijn moeder want die past eens per week op haar. Maar daar kan ze niet logeren omdat mijn vader ernstig ziek is. Schoonouders willen niet een hele nacht oppassen. Dan blijft dus over mensen die Wolk amper gezien hebben en een aantal hele lieve mensen die ik vooral online ken en die ik weliswaar vertrouw, maar waar mijn man zijn twijfels bij heeft. Wat ik me kan voorstellen, als hij aankwam met het voorstel dat zijn kennissen van WOW wel willen oppassen dan zou ik ook afslaan denk ik. ;) Daar komt bij dat het geen structurele oplossing zou bieden, want ik denk niet dat het zou helpen zo eenmalig. Eerder hebben schoonouders bij ons thuis op Wolk gepast terwijl wij uit eten gingen tot een uur of 3 's nachts, dat deed ook niets.

Ik denk dat we toch echt zelf met een oplossing moeten komen. Komende nachten slikt mijn man een spierverslapper dus zal ik het alleen moeten doen, maar daarna gaan we kijken wat er gebeurt als hij het op probeert te lossen als ze wakker wordt. Want nu doe ik het altijd.

DaD: ik heb 1 keer geprobeerd of ze in slaap wilde vallen terwijl ik naast haar bedje zat, maar dat duurde 2,5 uur en gedurende die tijd raakte ze steeds meer overstuur. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en haar eruit gehaald. Misschien dat ik het opnieuw moet proberen en dan consequent een week ofzo maar daar kijk ik nogal tegenop. Die eerste keer heeft me nogal afgeschrikt.

[ Bericht 4% gewijzigd door LuDann op 12-07-2016 18:28:59 ]
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:35:16 #65
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163694546
Slaapt ze nou nog inde cosleeper of op haar eigen kamer? Want met de cosleeper lig je toch sowieso naast haar?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:38:13 #66
409579 LuDann
All the way
pi_163694602
Nee, op haar eigen kamer. In de cosleeper kan niet meer omdat ze meteen gaat staan als ze wakker is, nog voordat ze gaat huilen. Das een beetje te riskant.

De tweede helft van de nacht slaapt ze meestal in ons bed, als ze eenmaal slaapt durf ik haar vaak niet meer te verplaatsen uit angst dat het hele circus opnieuw begint.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:46:22 #67
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_163694751
Poeh LuDann, wat heftig allemaal... :{ Ik heb geen tips want wij zijn gezegend met een best goede slaper ('s nachts dan), maar ik hoop echt dat er snel een oplossing gevonden wordt. Het zou zo zonde zijn van je baan...
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_163694915
LuDann, wil je graag dat ze op haar eigen kamertje gaat slapen of zou een andere vorm van cosleepen een optie zijn? Ledikant in jullie kamer, logeerbed bij haar op de kamer?

Is het een optie dat je moeder bij jou in huis komt en jij bij je vader in huis bent? Ben het met je eens dat het geen structurele oplossing is, maar als je zo elke week 1 a 2 nachten wél kan slapen, kan het je misschien wel helpen om weer iets meer mens te voelen en dus ook beter een andere structurele aanpak uit te voeren...

Heel veel sterkte hoor, zoals anderen hier denk ik ook dat het opgeven van je droombaan (iets voor langere termijn) niet door deze heftige fase (hopelijk korte termijn) bepaald zou moeten worden.
pi_163695098
Ik zou dat toch nog eens proberen, Lu. Erger dan nu kan het niet worden, lijkt me, en met een beetje geluk zie je al eerder dan die week resultaat.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_163695383
Oh LuDann, je droombaan opgeven is natuurlijk geen echte optie toch? Ik schrik van wat je schrijft. Maar gezien je geestelijke en fysieke gesteldheid na zo weinig slaap wel begrijpelijk.

Het klinkt alsof jullie in een heel nare vicieuze cirkel zitten, en dat je daar, ook door dat gebrek aan slaap en je enorme emotionele betrokkenheid, niet zomaar even uitkomt. In zo'n situatie is wat hulp van een slaapcoach of iets dergelijks denk ik wel heel fijn. Ik geloof echt dat dit, hoe uitzichtloos het nu ook lijkt, wel bijgesteld/omgedraaid kan worden, en misschien sneller dan je denkt.

Veel sterkte!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163695544
Lu, ik heb echt geen idee wie dat was hoor. Mijn zus vertelde dat een tijd geleden (toen Y zo slecht sliep, en oorontsteking kreeg) dat haar schoonzusje iemand had ingeschakelt die negatieve energieën uit de slaapkamer hield.

(wij geloven wel in dit soort dingen..of ja geloven.. Ik denk dat er meer is)

En geen idee of er daadwerkelijk echt iets gedaan is, maar t scheen te helpen. Zijn vast meerdere mensen door heel Nederland te vinden hiervoor.
pi_163695767
Maar ga alsjeblieft hulp zoeken, want dit gaat zo niet langer. Het gaat een keer mis zo.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 19:51:47 #73
409579 LuDann
All the way
pi_163696165
Misschien dat we maar moeten gaan cosleepen ja, dan moeten we een groter bed kopen want het ledikant past er niet naast. Mijn moeder moet de winkel van mijn ouders draaiende houden, die kan hier niet in huis komen.

Tja, is mijn droombaan opgeven een echte optie... ik heb geen idee, ik weet het gewoon niet meer. Zoals het nu gaat kan ik er beter niet aan beginnen. Het gaat om onderzoek naar kanker, als dat niet goed uitgevoerd wordt heeft dat voor meer mensen consequenties dan alleen voor mezelf.

Ik hoop dat morgen het CB belt voor een afspraak, dan zal ik ook wel aangeven dat we erg omhoog zitten. Voor nu weet ik niet wat we moeten proberen, dat ernaast zitten misschien maar ik heb ook gelezen dat je daar vooral consequent in moet zijn en ik weet niet of we dat wel kunnen nu. Probleem is vooral dat ik veel verschillende dingen gelezen heb waarvan veel elkaar tegenspreken en ik niet weet waar ik moet beginnen.

Wolk ligt op bed (ze sliep binnen 3 minuten na haar bad, dat gaat echt perfect) en ik duik er ook in.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 12-07-2016 20:04:09 ]
pi_163696431
Mijn eigen slapen ging vannacht redelijk trouwens, al duurde het nog wel even voor ik het uit m'n hoofd kon zetten. Het werk is ook nog niet klaar wat dat betreft, dus het is nog wel even een onderwerp waar ik dagelijks mee te maken heb. Maar goed, ook deze nare onderwerpen horen soms bij het vak..

M is vanochtend weer goedgekeurd op het bureau. Ze had nog wel het idee dat ze misschien een lui oogje had, maar ze kon het bij onze druktemaker niet goed testen. Dus ze kijken over twee maanden nog eens. Ze groeit helemaal volgens haar lijntjes en ze vond dat ze qua ontwikkeling al erg ver was. Ik dacht eigenlijk dat ze het er nog wel over zou hebben hoeveel melk M nog krijgt, maar daar heeft ze helemaal niet naar gevraagd.
pi_163696735
Heftig LuDann. Hopelijk komen jullie tot een oplossing. Je droombaan laten schieten is doodzonde. Daar krijg je spijt van.

Ze kan niet altijd bij jullie in bed slapen? en dan zelf meegaan? Wij liggen er ook om 21:00 in hoor :+. Sowieso in dit tropenjaar so to speak.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_163696937
LuDann, ik las dat ze eerder op de avond wel goed slaapt, heel verstandig om dan ook je uren te pakken. Wederom geen lange termijn oplossing, maar een paar uur achter elkaar powernappen geeft je iig wat kracht voor de komende nacht. Het klinkt echt als vicieuze cirkel, je wanhoop is voelbaar in je berichtjes, dat zal zij ķķk voelen. Misschien tot er hulp is de weg van de minste weerstand nemen in alles, doe wat enigszins werkt en slaap/rust wanneer je kan, neem ook tijd voor jezelf (uurtje massage?).

Zoals iemand al zei, laat het niet zo ver komen dat jullie er écht niet meer tegen kunnen. Ik weet zeker dat je moeder met liefde een oplossing met de winkel zoekt als ze daarmee voorkomt dat haar dochter er aan onder door gaat (en daardoor helemaal niet meer voor haar kleindochter kan zorgen).
pi_163697376
Het klinkt inderdaad als een cirkel waar je doorheen moet, ludann. Als ik jou was zou ik naast het CB ook actief opzoek naar een slaapcoach. En zo snel mogelijk, want hier moeten jullie uit. Misschien slaapt Wolk bijvoorbeeld overdag wel teveel, 5 uur op een dag is een heleboel.

En wellicht helpt het jou al om eens een nachtje ergens anders te slapen. Dan kunnen je man en jij dat afwisselen en allebei kracht op doen. Klinkt alsof het heeeel erg nodig is.

Hopenlijk lig je nu ook lekker te slapen. :*
pi_163698434
Lastig hoor LuDann. Er zijn al zoveel tips gegeven en elk kindje is weer anders. Ik doe wat Kuukske doet, op tijd naar bed als het nodig is (ook rond negen).
  dinsdag 12 juli 2016 @ 21:17:02 #79
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163698560
Truste voor nu dan! Ik ga zelf ook meestal tegelijk met N naar bed, vaak al rond 20 uur. Als zij dan slaapt kan ik nog een beetje fokken enzo 8-)
Soms duurt het wel erg lang voor ze slaapt, dan blijft ze rondkruipen, beetje drinken, kruipen, drinken... Dat wordt na een tijdje wel vermoeiend. Ze is nu echt een buikslaper geworden trouwens, bizar na 10,5 maand op de rug.

Kan Wolk ook niet in de draagzak slapen 's nachts? Als ze dan slaapt kan je zelf ook gaan liggen. Is niet handig voor de lange termijn, maar msch voor nu wel?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163698586
Hebben jullie al geprobeerd om me Wolk in één bed te slapen? Dat desnoods een van de ouders een nachtje op een logeerbed/de bank slaapt om het uit te proberen?
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:11:53 #81
409579 LuDann
All the way
pi_163700599
Ik zit sinds 20:15 weer in bed met een baby die niet kan slapen. Tot zover mijn plan om vroeg te gaan slapen. :') Dit gebeurt vaker overigens, als ik vroeg naar bed ga. Misschien hoort ze me. Ik heb haar nu al een keer of 5 nagenoeg in slaap zien vallen om na een minuut opeens weer wakker te worden. Ze vecht zo hard tegen de slaap.

Ik heb wel eens vaker met haar in 1 bed geslapen een hele nacht, maar dan wil ze heel vaak drinken.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:13:52 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_163700688
Lu, begrijp ik goed dat ze op dezelfde kamer slaapt als jullie? Ik ben verder totaal niet ingelezen en misschien spuit-11 ik ontzettend, maar ze slaapt overdag wél goed zeg je, slaapt ze dan alleen? Hebben jullie apart slapen geprobeerd?
disclaimer
pi_163700724
Kan je man anders misschien uit logeren met Wolk zodra hij zich weer wat beter voelt? En ja, ook geen structurele oplossing, maar misschien wel wat ademruimte.

Je verhaal klinkt heel herkenbaar en bij ons was het helaas gewoon uitzitten. Inmiddels slaapt hij wel beter maar klokje rond doet hij niet.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:24:18 #84
409579 LuDann
All the way
pi_163701054
Nee, ze slaapt op haar eigen kamer in principe. Die is alleen te klein om er een stoel in te hebben ofzo, dus als ze wakker wordt dan ga ik met haar op ons bed zitten in de slaapkamer ernaast.

Bedankt voor alle tips, jullie zetten me wel echt aan het denken. Ik ga het allemaal nog eens doormalen (hopelijk niet vannacht :') ). Ik ben ook begonnen met een logboekje voor het slaapgedrag, misschien levert dat nog wat inzichten op. In de ochtend weet ik het vaak niet zo goed meer te herinneren.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:25:19 #85
409579 LuDann
All the way
pi_163701100
Dot, was die van jullie ook zo vreselijk onrustig en had hij moeite met opnieuw in slaap komen?
pi_163701178
*ontlurkt* bij ons werkt de snoozzz erg goed. Toen onze dochter ging kruipen kon ik er snachts elk uur uit. Steeds zat ze op haar knieeen en kon dan niet meer zelfstandig in slaap komen. Misschien heb je er iets aan..
pi_163701307
LuDann wat moeilijk voor jullie! Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie je niet meer jezelf voelen met een slaaptekort... Vooral omdat het al zo lang duurt.

Hebben jullie ook al geprobeerd om het bedje op een andere plaats te zetten? Ik hoorde eens van een collega dat dat bij iemand hielp waarvan het kindje ook veel problemen met slapen had... Zo simpel zal de oplossing vast niet zijn, maar misschien wel het proberen waard.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:49:50 #88
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163701893
Dat vechten tegen de slaap klinkt héél bekend. Hier werkt een consequente aanpak goed, en géén prikkels. Donkere kamer, geen knuffels in bed, weinig contact maken. Hij blijft ook in zijn ledikant (tenzij ziek of pijn) en daar troost ik 'm door hem neer te leggen en een hand op z'n rug te leggen of haartjes te kroelen. Zodra getroost ga ik in zijn kamer op de grond liggen op een yogamatje of campingbedmatrasje. duur varieert van 20 min tot 1,5 uur...
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_163702959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:30 schreef Vieve6 het volgende:
LuDann wat moeilijk voor jullie! Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie je niet meer jezelf voelen met een slaaptekort... Vooral omdat het al zo lang duurt.

Hebben jullie ook al geprobeerd om het bedje op een andere plaats te zetten? Ik hoorde eens van een collega dat dat bij iemand hielp waarvan het kindje ook veel problemen met slapen had... Zo simpel zal de oplossing vast niet zijn, maar misschien wel het proberen waard.
Wateraders? Je moet er in geloven. Sommige mensen (waaronder ik) zijn er heel gevoelig voor. Ik had heel veel problemen met slapen als baby / klein kind. Tot we gingen verhuizen.

Geen verdere tips LuDann... Alleen een digitale knuffel.
pi_163706426
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:25 schreef LuDann het volgende:
Dot, was die van jullie ook zo vreselijk onrustig en had hij moeite met opnieuw in slaap komen?
Ja, hij lag in een ledikant zonder zijkant naast me en lag soms uren te woelen. Hij wilde dan over mijn arm wrijven dus ik kon ook niet echt slapen dan. Ik had op gegeven moment ook schrale plekken van het wrijven dus soms trok ik het niet meer, maar dan ging hij wel huilen. Als ik hem liet wriemelen was hij iig stil, maar vaak duurde het wel tot een uur of 5 tot hij weer sliep. Meestal haalde ik hem rond 2 uur naar onze kamer als hij wakker werd.

Hij moet nog steeds perse m'n hand hebben soms om over te wrijven of aan te plukken. Gek ticje ;)
pi_163707216
Heftig, LuDann. Tips heb ik helaas niet, al lijkt het er wel op dat er idd een cirkel doorbroken moet worden.
Een logboek klinkt heel slim, voor jullie zelf, maar ook als voorsprong als jullie evt hulp gaan zoeken. Kan namelijk goed zijn dat ze dat graag willen zien.

Sterkte!
pi_163707399
Hier ook eentje die zich verzet tegen het slapen. "Oeh, de rits van mn slaapzak, die heb ik nog nooit gezien en kan ik goed bestuderen". "oeh, een lichtvlek op het plafond". "oeh, de lamp, die is zoooo spannend".

Wat nou met dutjes heel erg heeft geholpen is gewoon erg consequent zijn. De duutser en ik hadden de regel dat we 45 minuten proberen hem in slaap te krijgen, en daarna komt hij er weer uit. Dat is nog nooit nodig geweest. Bij mij huilt en protesteert hij wel, maar dan pak ik hem op, sus hem en leg hem weer in bed. Wat ook heel erg helpt is wat met z'n kontje schudden als hij op bed ligt, op z'n zij.

Andere vraag: Wat voor speelgoed vinden jullie baby's leuk? Het enige wat T hier leuk vind is z'n toren, en ik zou graag wat meer leuke dingen hebben zodat hij wat afwisseling heeft, en misschien ook eens wat langer in z'n eentje kan spelen zonder aan m'n been te hangen...
  woensdag 13 juli 2016 @ 09:26:54 #93
409579 LuDann
All the way
pi_163707468
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:27 schreef Tangerine85 het volgende:
*ontlurkt* bij ons werkt de snoozzz erg goed. Toen onze dochter ging kruipen kon ik er snachts elk uur uit. Steeds zat ze op haar knieeen en kon dan niet meer zelfstandig in slaap komen. Misschien heb je er iets aan..
Ik heb het even opgezocht, maar die van mij slaapt op haar buik en dan lijkt me dat niet veilig.

@vieve: ik denk niet dat het bedje verplaatsen gaat helpen, want het probleem is niet dat ze vaak wakker wordt, maar dat ze moeilijk weer in slaap komt. Maar misschien doen we het toch, het kan geen kwaad lijkt me. Moet even kijken, haar kamer anders indelen is best een gedoe.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:49 schreef Mariposas het volgende:
Dat vechten tegen de slaap klinkt héél bekend. Hier werkt een consequente aanpak goed, en géén prikkels. Donkere kamer, geen knuffels in bed, weinig contact maken. Hij blijft ook in zijn ledikant (tenzij ziek of pijn) en daar troost ik 'm door hem neer te leggen en een hand op z'n rug te leggen of haartjes te kroelen. Zodra getroost ga ik in zijn kamer op de grond liggen op een yogamatje of campingbedmatrasje. duur varieert van 20 min tot 1,5 uur...
Ik doe hetzelfde, ook een donkere kamer, geen knuffels of speelgoed, niet praten en niet aankijken. Maar dan in ons bed want alleen in haar bed lukt haar vooralsnog niet. Dat is wel waar we naartoe willen, dan is dat yogamatje wel een goede om te onthouden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:21 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Wateraders? Je moet er in geloven. Sommige mensen (waaronder ik) zijn er heel gevoelig voor. Ik had heel veel problemen met slapen als baby / klein kind. Tot we gingen verhuizen.

Geen verdere tips LuDann... Alleen een digitale knuffel.
Ik denk eerder dat het iets aangeleerds is. Ik heb zelf ook sinds ik heel jong was slaapproblemen (zelfs zo dat mijn ouders het maar opgaven en ik de hele nacht in mijn eigen kamer aan het spoken was, zolang ik hen maar niet wakker hield was het prima) dus misschien dat ik het (onbewust) op haar heb overgebracht.

@Dot: oh dat is ook wel heel lastig zeg, ik kan me goed voorstellen dat je daar soms niet meer tegenkon. Het lijkt Wolk te helpen om mij te knijpen, dat kan mij ook horendol maken soms. Mijn hele bovenlichaam zit onder de kleine blauwe en gele plekken. :') En als ik haar dan stop dan gaat ze ook huilen inderdaad.

Bedankt voor alle tips en sterktewensen weer! Dat helpt echt, ik ga er weer met vernieuwde moed tegenaan. De afgelopen nacht ging ook best goed verder. Ze sliep van 23 tot 3:30 en van 5 tot 7. Ik heb dus ongeveer 6 uur slaap gehad, daar teken ik voor! De eerste keer dat ze wakker werd heb ik haar na ongeveer 3 uur helemaal knock-out in haar bed gelegd maar de tweede keer (na 1,5 uur) was ze nog niet helemaal in slaap, ze deed haar ogen weer open toen ik haar in haar bed legde. Toen heb ik er een half uur bijgestaan met twee handen op haar en ze ging toen zowaar zelf slapen. Dikke rugpijn daarna van in een gekke houding staan maar het voelde wel als een overwinning.
pi_163707563
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Andere vraag: Wat voor speelgoed vinden jullie baby's leuk? Het enige wat T hier leuk vind is z'n toren, en ik zou graag wat meer leuke dingen hebben zodat hij wat afwisseling heeft, en misschien ook eens wat langer in z'n eentje kan spelen zonder aan m'n been te hangen...
Blokken, doekjes, boekjes, alles wat rolt, alles wat lawaai maakt en alles waar ze niet aan mag zitten. Oh én een kruiprol O+
pi_163707585
Heb je een ledikant waar de zijkant uit kan? Stip slaapt beter sinds hij in z'n peuterbed ligt, maar daar is Wolk natuurlijk nog wat klein voor, maar misschien is zo'n bedrekje wel genoeg om ervoor te zorgen dat ze er niet uit valt.

En 6 uur is top!

Hoe gaat het met je man? Hebben de spierverslappers geholpen?
pi_163707687
Pittig ludann om zo lang slaapgebrek te hebben. Fijn dat je een overwinning had.

Emmy is alweer 3 weken oud vandaag!
De laatste paar dagen heeft ze een aantal momenten op de dag waarop ze alleen maar huilt/krijst en dit best lang vol houdt. Ondanks dat ze dan net heeft gegeten, een schone luier heeft en geknuffeld is of bij een van ons twee op schoot zit. Ze slaapt dan ook uren achter elkaar niet, of hooguit 10 minuten.
Uiteindelijk slaapt ze daarna een keer wel lang, omdat ze echt uitgeput is.

Voorheen hield ze altijd wel op met huilen als ik haar oppakte, maar dit vind ik wel moeilijk dat helemaal niks helpt op zo'n moment.
  woensdag 13 juli 2016 @ 10:07:39 #97
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163707948
Heb je een draagdoek, Arja? Dat doet echt wonderen! Instant sleepydust, is mijn ervaring.

Ik was gisteren op bezoek bij een vriendin met een baby van 11 weken oud. Ik kreeg het er zowat benauwd van. Ben zo blij dat die periode achter me ligt.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_163707981
Ja, draagdoek deed hier ook wonderen!

Ik ben gister begonnen met het kijken naar de documentaire "the beginning of life" op netflix. Een aanrader tot nu toe.
  woensdag 13 juli 2016 @ 10:19:55 #99
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163708103
Hier is N helemaal gek van dingen in andere dingen doen. Blokken in/ uit de doos, pollepel in een pan, stapeltoren die in elkaar kan enz. En drukken op knopjes, vooral als er dan geluid uit komt.
Maar T is net wat jonger toch? Dus dat is misschien te vroeg.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 13 juli 2016 @ 10:23:10 #100
409579 LuDann
All the way
pi_163708143
Qua speelgoed is de loopkar al een tijdlang een hit, Jagar. Ze kan er ook dingen indoen. En boekjes vindt ze ook erg leuk.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:37 schreef Dot. het volgende:
Heb je een ledikant waar de zijkant uit kan? Stip slaapt beter sinds hij in z'n peuterbed ligt, maar daar is Wolk natuurlijk nog wat klein voor, maar misschien is zo'n bedrekje wel genoeg om ervoor te zorgen dat ze er niet uit valt.

En 6 uur is top!

Hoe gaat het met je man? Hebben de spierverslappers geholpen?
De zijkant kan er wel af ja maar ik denk dat ze nog niet groot genoeg is voor een bedhekje. Ze kan wel staan en langs dingen lopen maar klimmen doet ze bijvoorbeeld niet en ze valt nog wel af en toe. Ik ben bang dat ze dan toch uit bed zal vallen.

Man heeft nog steeds veel pijn helaas, maar hij heeft wel een nacht goed geslapen. Dat was ook wel nodig.

Sterkte Arja, dat is een lastige periode doorgaans.
  woensdag 13 juli 2016 @ 11:13:48 #101
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163708924
Vervelend Ludann, dat lijkt me echt loodzwaar...

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:44 schreef Arja het volgende:
Pittig ludann om zo lang slaapgebrek te hebben. Fijn dat je een overwinning had.

Emmy is alweer 3 weken oud vandaag!
De laatste paar dagen heeft ze een aantal momenten op de dag waarop ze alleen maar huilt/krijst en dit best lang vol houdt. Ondanks dat ze dan net heeft gegeten, een schone luier heeft en geknuffeld is of bij een van ons twee op schoot zit. Ze slaapt dan ook uren achter elkaar niet, of hooguit 10 minuten.
Uiteindelijk slaapt ze daarna een keer wel lang, omdat ze echt uitgeput is.

Voorheen hield ze altijd wel op met huilen als ik haar oppakte, maar dit vind ik wel moeilijk dat helemaal niks helpt op zo'n moment.
Klinkt herkenbaar Arja! N is nu bijna 6 weken oud en doet dat op sommige dagen ook. Ik word er af en toe gewoon wanhopig van...
En volgens mij zitten/zaten we nu in een sprongetje, als doe theorie klopt tenminste. Ze is sinds zondag niet te genieten, constant huilen en niks is goed. Ze komt bij mij wat beter tot rust dan bij man (terwijl dat normaal niet uitmaakt).

Maar vanochtend was het moment daar: de eerste stralende lach! O+
pi_163709478
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:23 schreef LuDann het volgende:
Qua speelgoed is de loopkar al een tijdlang een hit, Jagar. Ze kan er ook dingen indoen. En boekjes vindt ze ook erg leuk.

[..]

De zijkant kan er wel af ja maar ik denk dat ze nog niet groot genoeg is voor een bedhekje. Ze kan wel staan en langs dingen lopen maar klimmen doet ze bijvoorbeeld niet en ze valt nog wel af en toe. Ik ben bang dat ze dan toch uit bed zal vallen.

Man heeft nog steeds veel pijn helaas, maar hij heeft wel een nacht goed geslapen. Dat was ook wel nodig.

Sterkte Arja, dat is een lastige periode doorgaans.
Hm, dat is inderdaad dan wat onhandig nog. Wij hebben trouwens ook dingen geprobeerd als met/zonder kussentje (Ikea heeft een fijn babykussen), peuterdekbedje ipv slaapzak, andere kamer, donkerdere gordijnen, lampje aan. Het gaat ooit beter iig :) Ik was zelf ook een slechte slaper als kind en speelde regelmatig nog een hele tijd in mn bed en zie dit nu ook bij Stip. Hij keutelt vaak nog wat met boekjes en een knuffelauto, maar valt wel zelf in slaap uiteindelijk.

Sterkte Arja en MC! Die krampjes zijn ook zo vervelend he :{

Wij hadden een busyboard dat regelmatig gebruikt werd, Jagar!

Geen tweede voor jou nee Mari? :) Ik zag ook erg op tegen de eerste weken, omdat Stip zoveel huilde, maar mini is zo anders en het is me dus alles meegevallen!
  woensdag 13 juli 2016 @ 12:27:02 #103
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163710137
Ik wil wel graag een tweede hoor, Dot. Want die periode dat ze mini zijn duurt maar even. Ik las eens iets van iemand die schreef dat je de keuze moet baseren op met hoeveel kinderen jezelf later om de tafel ziet zitten, en niet op de tropenjaren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_163710550
Ik heb een tula maar die is ingepakt voor de verhuizing. Ik zal hem snel daarna opzoeken
pi_163710628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:51 schreef Arja het volgende:
Ik heb een tula maar die is ingepakt voor de verhuizing. Ik zal hem snel daarna opzoeken
Je iniemini kan daar nog niet in denk ik? Tenzij je een verkleiner hebt. Jij hebt nu nog een mini kindje toch? Ik hou het niet zo goed bij.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_163710836
Ludann, er is al een hoop gezegd, maar wat zwaar zijn jullie nachten. Hopelijk kan het CB jullie op weg helpen!

Overigens hoor ik (niet perse hier, maar in 't algemeen) vaak negativiteit over opnames in t ziekenhuis voor baby's met slaapproblemen. Laten huilen dan enzo.. Ik weet dat dat soms ook heel anders gaat, zo'n opname kan heel veel informatie opleveren en soms net het zetje zijn om patronen te doorbreken..

Arja: draagdoeken werkte hier niet echt. Ik ging veel wandelen met de wagen, dat hielp wel. En anders maar op de bank met netflix en een plakbaby aan de borst omdat het anders gillen was. Sommige dagen was het hier niet anders..

W. Is wel erg op anderen gericht op het moment. Ik kan geen winkel in of meneer zit tegen iedereen die 'ie ziet te babbelen ("daidaidai" O+ ) . En hij is al zelfvoorzienend: vandaag bij de slager een stukje worst gescoord (dat had
'Ie nog nooit op, maar 't ging er zo in) en een broodje bij de bakker. Meneer had z'n lunch weer binnen! :D
pi_163711444
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:56 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Je iniemini kan daar nog niet in denk ik? Tenzij je een verkleiner hebt. Jij hebt nu nog een mini kindje toch? Ik hou het niet zo goed bij.
Ik heb een verkleiner idd.
Sillie plakbaby vind ik niet erg, maar als ze echt van streek is, is ook bij mij zijn niet genoeg. Het is niet de hele dag, maar een paar keer per dag gedurende langere tijd.
  woensdag 13 juli 2016 @ 13:52:08 #108
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163711605
Hier ook krampjes maar by far niet zo erg als bij Lucas. Ze spuugt ook behoorlijk veel melk maar huilt niet dus volgens mij heeft ze er geen last van zoals Lucas toen. Ik en baby ruiken wel continu zuur :') gisteren vol in mijn decolleté inclusief brokjes toen ik haar in de doek had dus kon het ook niet wegvegen :r :D

Ik zag heeeeel erg op tegen die eerste drie maanden en eerlijk is eerlijk: echt krijsen kan ik niet lang handelen maar gelukkig doet ze dat nauwelijks. Daardoor is het echt zoveel beter dan die eerste maanden met Lucas. Op deze manier zou ik er nog wel een willen :+ maar goed, no chance, man is daar vrij duidelijk over. Twee is eigenlijk ook wel mooi :) maar heb toch aangedrongen bij man om nog even te wachten met steriliseren, Just in case.


quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:27 schreef Mariposas het volgende:
Ik wil wel graag een tweede hoor, Dot. Want die periode dat ze mini zijn duurt maar even. Ik las eens iets van iemand die schreef dat je de keuze moet baseren op met hoeveel kinderen jezelf later om de tafel ziet zitten, en niet op de tropenjaren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moeilijk hoor als je man geen tweede wil. Mijn man was daar ook nog niet zeker van maarja... Ineens was ik zwanger dus weinig keuze. Hij was er gelukkig heel blij mee maar zat er best even mee in mijn maag al was hij er zelf bij toen hij geen rubber pakte.

Maar begrijp ik het goed dat je anders een tweede wilt zonder je man?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:07:59 #109
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163711913
Arja, dat vind ik ook de minst makkelijke momenten, dat ie gevoed is, schoon is en tegen me aanzit, maar toch moet huilen :'( Ik gok dan altijd op buikpijn/krampjes. Wat hier dan vaak nog wel helpt is opstaan en wiebelen (en evt. lopen) met hem op m'n arm, of de draagdoek en dan wiebelen/lopen. Doorgaan is ie dan alsnog vrij snel stil en in slaap gelukkig.

Hier is het dit keer, net als bij Chanty, wel echt makkelijker dit keer. Peutermeisje had veel last van krampjes, we hebben samen hard moeten werken voor de borstvoeding toen ook, mijn lichaam herstelde veel minder snel/borstontstekingen ook en zo, en geestelijk vond ik het ook erg heftig allemaal.
Dit keer is baby echt rustiger, en ik zelf ook. Ook geestelijk, al heb ik wel eens vermoeidheidsdagen waarop ik de dingen minder rooskleurig in zie.. Maar over het algemeen zie ik het best zitten, voelt m'n lichaam alweer best comfy en heb ik ook best wel energie en zo!

Het lijkt me ook erg moeilijk als je met je partner over zoiets als nog een kindje krijgen allebei andere ideeën hebt. Het zijn echt van die hele fundamentele dingen, waar dan 1 van de 2 uiteindelijk niet helemaal z'n hart zal kunnen volgen als je samen wilt blijven en ieder echt bij z'n keuze blijft...
Ik ben blij dat wij er tot nu toe wel goed uitkomen samen, al moeten we soms even wachten op elkaar. ;) Zoals we er nu instaan willen we nog wel graag een derde kindje (en wellicht zelfs een vierde?!), maar niet meteen, maar over een paar jaren pas. De eerste periode vind ik ook het minst makkelijk, zo hectisch, maar wel fijn om te babyknuffelen. O+ Volgende keer hopelijk in een rustiger vaarwater, vooral het zwanger zijn.
pi_163712098
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:27 schreef Mariposas het volgende:
Ik wil wel graag een tweede hoor, Dot. Want die periode dat ze mini zijn duurt maar even. Ik las eens iets van iemand die schreef dat je de keuze moet baseren op met hoeveel kinderen jezelf later om de tafel ziet zitten, en niet op de tropenjaren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat lijkt me een lastige! Hoe lang wil je wachten op zo'n beslissing?
pi_163712162
Ela, hoor je je zelf nou O+ Een derde en evt nog zelfs een vierde! O+ En dat terwijl je niet zo lang geleden nog over een tweede twijfelde! Wat leuk en fijn en O+ dat vertrouwen in jezelf!

Mari :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Mineola op 13-07-2016 14:28:29 ]
pi_163712389
Mari:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:51:10 #113
409579 LuDann
All the way
pi_163712685
Wel fijn te lezen dat het uiteindelijk beter zal gaan, Dot, met slapen. Dat stelt wel gerust. Zo'n busyboard is een leuk idee trouwens. :o

Mari:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij willen nog steeds wel een tweede, onze ervaringen tot nu toe met de vervelende bevalling, de allergieën en het slechte slapen heeft daar niks in veranderd. Aan de ene kant kan het met een tweede alleen maar meevallen (toch? :+ ) en aan de andere kant is Wolk in andere dingen wel weer heel makkelijk. Ze kan zich bijvoorbeeld prima zelf vermaken en loopt niet in 7 sloten tegelijk. En ze is natuurlijk de allerliefste, daarvan wil ik er nog wel een. O+

Voor mij heeft het er alleen wel voor gezorgd dat ik meer tijd tussen Wolk en een tweede wil. Ze moet echt eerst wat beter slapen ook. Nou ja en dan straks hopelijk toch beginnen met werken, liefst ben ik niet na een maand al zwanger. :')
pi_163713308
ik roep altijd dat ik pas over een 2e ga nadenken als ik eens minstens 8 uur achter elkaar geslapen heb. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Aan de keukentafel zie ik er wel minstens 2.

@Lot: dat busyboard had ik vannacht ook bedacht inderdaad. Ga eens wat dingen bij elkaar zoeken en knutselen. Leuk!
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:24:12 #115
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163713460
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:20 schreef Mineola het volgende:
Ela, hoor je je zelf nou O+ Een derde en evt nog zelfs een vierde! O+ En dat terwijl je niet zo lang geleden nog over een tweede twijfelde! Wat leuk en fijn en O+ dat vertrouwen in jezelf!

Mari :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het viel mezelf ook op! Het is wat iemand hierboven ergens ook schrijft, het eerste stukje is maar zo kort en achteraf gezien zo vlug voorbij, dat hebben we 1 keer gedaan en dat kunnen we nog wel een keer en daarbij vinden we het, voor onszelf én voor onze kindjes, gezellig om met nog wel meer kindjes aan de tafel te zitten in de toekomst. O+

Jagar, mijn oudste ging pas écht doorslapen toen ik weer zwanger was. Maar ze sliep daarvoor ook wel al goed, dronk alleen een aantal keren (in d'r slaap) aan de borst. Daar sliep ik zelf ook zo goed als doorheen (liggend in het donker aanschuiven < familiebed/cosleeper), dus het was altijd al goed te doen. (Alleen rondom tandjes, dan kon ze echt niet slapen voor 1-2 nachten :'( ) Met de nieuwe zwangerschap liep de productie achteruit en is ze van ca. 7 keer drinken per 24 uur naar 1 a 2 keer drinken per 24 uur gegaan.

Nu gaat het overigens ook weer zo, door mijn ervarenheid als borstvoedende mama, kan ik kleine baby nu al de hele tijd liggend in het donker voeden 's nachts. Ik leg hem aan bij de eerste smakken en hij slaapt dan zo door! :z
pi_163713525
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:24 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ja, het viel mezelf ook op! Het is wat iemand hierboven ergens ook schrijft, het eerste stukje is maar zo kort en achteraf gezien zo vlug voorbij, dat hebben we 1 keer gedaan en dat kunnen we nog wel een keer en daarbij vinden we het, voor onszelf én voor onze kindjes, gezellig om met nog wel meer kindjes aan de tafel te zitten in de toekomst. O+

Jagar, mijn oudste ging pas écht doorslapen toen ik weer zwanger was. Maar ze sliep daarvoor ook wel al goed, dronk alleen een aantal keren (in d'r slaap) aan de borst. Daar sliep ik zelf ook zo goed als doorheen (liggend in het donker aanschuiven < familiebed/cosleeper), dus het was altijd al goed te doen. (Alleen rondom tandjes, dan kon ze echt niet slapen voor 1-2 nachten :'( ) Met de nieuwe zwangerschap liep de productie achteruit en is ze van ca. 7 keer drinken per 24 uur naar 1 a 2 keer drinken per 24 uur gegaan.

Nu gaat het overigens ook weer zo, door mijn ervarenheid als borstvoedende mama, kan ik kleine baby nu al de hele tijd liggend in het donker voeden 's nachts. Ik leg hem aan bij de eerste smakken en hij slaapt dan zo door! :z
Hier slaapt hij meestal ook zo door. Wordt even wakker en kondigt aan dat hij wil drinken, en slaapt dan verder. Behalve vannacht. Maar, ik slaap niet verder en het duurt ook weer even voordat ik weer ingeslapen ben. Ben meestal minstens 45 minuten wakker. Dat maakt het wat minder leuk. En hij komt de laatste tijd standaard rond 12 uur en rond 4 uur, en is dan om 7 uur weer wakker. De nachten zijn zo net te kort voor me.
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:28:42 #117
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163713580
Ohh, dat is niet tof nee, dat je zelf dan weer echt moeite hebt met inslapen!
Ik kan me voorstellen dat het dan prettiger is om eerst weer te wachten tot je zelf weer eens structureel nachten kunt doorslapen. :*
pi_163713649
Het leek mij juist lastiger om weer aan slapeloze nachten te wennen als ik weer kon doorslapen, dus onder dat mom zijn we er toch maar weer voor gegaan. En ja, het zijn tropenjaren en ik ben dood- en doodop, vooral als ik na een lange werkdag ook thuis meteen wordt 'besprongen' door twee kinderen, maar ik vind het ook zo gezellig om met mijn hele gezin lekker te kneuteren thuis *;
pi_163714601
W rolde net zelf om van rug naar buik! O+
Fijn zeg, zit ik me daar sinds een dag of wat druk om te maken gaat 'ie 't ineens doen O+
pi_163714744
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:32 schreef Dot. het volgende:
Het leek mij juist lastiger om weer aan slapeloze nachten te wennen als ik weer kon doorslapen, dus onder dat mom zijn we er toch maar weer voor gegaan. En ja, het zijn tropenjaren en ik ben dood- en doodop, vooral als ik na een lange werkdag ook thuis meteen wordt 'besprongen' door twee kinderen, maar ik vind het ook zo gezellig om met mijn hele gezin lekker te kneuteren thuis *;
Deze had ik even nodig in mijn onzekerheid O+
pi_163714814
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:30 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Deze had ik even nodig in mijn onzekerheid O+
Het is dat ik geen filmpjes online zet, maar ik kreeg gisteren een hele lieve van Stip die Thomas de Trein uitlegt aan mini O+

En dan loopt ie zo regelmatig langs dr en dan hoor je 'Hallo, K!' of ze krijgt al zn tractors op dr buik O+

Het is echt heel leuk :Y Soms zitten we met zn tweeen op de bank te kijken naar hoe blij ze zijn met elkaar. Klinkt erg kotswaardig, maar zo fijn O+
pi_163714897
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:32 schreef Dot. het volgende:
Het leek mij juist lastiger om weer aan slapeloze nachten te wennen als ik weer kon doorslapen, dus onder dat mom zijn we er toch maar weer voor gegaan. En ja, het zijn tropenjaren en ik ben dood- en doodop, vooral als ik na een lange werkdag ook thuis meteen wordt 'besprongen' door twee kinderen, maar ik vind het ook zo gezellig om met mijn hele gezin lekker te kneuteren thuis *;
Dit ja. Helemaal opnieuw beginnen als je alweer relatief veel vrijheid gewend bent lijkt me veel moeilijker dan in 1 keer door. Ogen dicht en gaan dan maar O+ :').
pi_163716964
Mari,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had op mijn werk zowel een kutdag als een geweldig idee (al zeg ik het zelf) dus dat woog redelijk tegen elkaar op. Bij thuiskomst vroeg mrIMA aan M 'Wat zegt de koe?', waarop M antwoordde 'bbbbuuu' :D Ik vind het zo knap! O+
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:05:18 #124
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163717744
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:33 schreef Dot. het volgende:

[..]

Het is dat ik geen filmpjes online zet, maar ik kreeg gisteren een hele lieve van Stip die Thomas de Trein uitlegt aan mini O+

En dan loopt ie zo regelmatig langs dr en dan hoor je 'Hallo, K!' of ze krijgt al zn tractors op dr buik O+

Het is echt heel leuk :Y Soms zitten we met zn tweeen op de bank te kijken naar hoe blij ze zijn met elkaar. Klinkt erg kotswaardig, maar zo fijn O+
O+

Hier werd Amélie bedolven onder kusjes vanmorgen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:31:05 #125
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163718328
Heeft iedereen hier een mobiel boven de box? Welke raden jullie aan?

Wij hebben er een tweedehands via marktplaats overgenomen maar die blijkt niet te bewegen :') Het is de Fisher Price rainforest. We kunnen wel het muziek gedeelte gebruiken en er zit een nachtlampje in, dus misschien dat we dat aan haar bedje vastmaken. Maar dan hebben we dus een andere nodig voor de box...
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:36:01 #126
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163718429
Tiny love. Wel even werkend zien van te voren als je tweedehands koopt; een bekend probleem is dat het motortje na verloop van tijd veel lawaai gaat maken.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_163718433
Mari! Dat klinkt extreem lastig. Hopelijk komt het mettertijd goed.

Hier hebben we alleen een niet- bewegende houten mobile boven de box, heel veel andere vind ik zelf niet zo mooi. :+ al bestaan er ook wel-mooie natuurlijk.

Ela, een derde en wellicht een vierde! Wowzers! Ik zou het leuk vinden de derde met je mee te doen. Als die er hier komt, gaat dat wel een paar jaar duren. Ik vind het leeftijdsverschil zo fijn juist wat we nu hebben! Zowel qua praktische dingen als emotioneel. En wil mijn nageslacht niet te snel achter elkaar, anders heb ik in het begin van de jaren '30 (dat klinkt bizar) zo snel last van het legenestsyndroom! :+
pi_163718720
Wij hebben een Tiny Love bij de box, maar het is tegenwoordig brullen geblazen als hij aan gaat. Hartstikke leuk die bewegende beestjes, maar mijn baby wil ze pakken :D En dat gaat niet.. Hebben 'm sowieso maar heel weinig gebruikt bedenk ik me nu, de babygym vond ze vanaf het begin leuker (toen ze nog niet kon zwaaien/schoppen waren de lampjes etc ook heel interessant).

Svane, hoeveel leeftijdsverschil is er bij jullie dan? :)

Verder heb ik wel gelezen maar lig ik ziek op bed samen met een keetbaby (terwijl manlief beneden aan het koken is, dat dan weer wel) en ontbreken de woorden me een beetje. Sterkte iig Mariposas (en ook sillie als ik het goed begrijp) :*
pi_163718774
M_C, ik heb geen mobiel (en geen box :@ ) maar ik vind de mobielen van Ostheimer echt prachtig. Die maken geen geluid, dus misschien niet wat je zoekt.

Mari, wat heftig :* Je bent een erg krachtige vrouw, dus ik weet dat je er hoe dan ook wel komt, maar de worsteling lijkt me vreselijk.

Ela, ik zie ons later wel aan een enorme grote tafel met z'n twaalven uit de soeppan scheppen ;) Ik wil ook (nog steeds) veel kinderen (veel trauma's zie ik echter minder zitten en voor kinderen krijgen moet je seks hebben, dat triggert hier nogal het e.e.a...) Ik zie mezelf later wel in een groot huis met diertjes en een moestuin in het tuinhuisje pakketjes inpakken voor mama nova. Maar ik weet niet wat me gegund is, dus we wachten het gewoon rustig af.

Ondertussen heb ik vanavond de eerste stap van mijn eigen borstvoedingssieraadexperiment op de plank liggen :o Ik dacht: borstvoedingszeep is ook gelukt, laat ik dit ook eens proberen. Ben benieuwd :) Mini is er ondertussen lekker op uit geweest met papa en propte net nog even een halve avocado naar binnen voor de grap O+ Hebben jullie ook wel eens dat je gewoon helemaal stilvalt van trots? Dat je roerloos zit te kijken en je je echt niet kunt voorstellen dat jij dat perfecte kindje hebt gemaakt? Oef O+

Beterschap Ono :*
pi_163718778
Op een paar dagen na 3,5 jaar verschil hier! Áls hier een derde komt nog, zal dat denk ik sowieso weer meer dan 2,5 jaar verschil zijn, nu zou m'n voorkeur hebben weer 3-4 jaar. Maar goed, kind 2 is net drie weken. :+
pi_163719073
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:31 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Heeft iedereen hier een mobiel boven de box? Welke raden jullie aan?

Wij hebben er een tweedehands via marktplaats overgenomen maar die blijkt niet te bewegen :') Het is de Fisher Price rainforest. We kunnen wel het muziek gedeelte gebruiken en er zit een nachtlampje in, dus misschien dat we dat aan haar bedje vastmaken. Maar dan hebben we dus een andere nodig voor de box...
Hoi, ik heb deze ook! Heb je de batterijen al vervangen? :7
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:14:24 #132
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163719136
Voor mensen met een (houten) mobile die niet uit zichzelf draait/muziek heeft, wij hebben zo'n dingetje ertussen gehangen:



Die laat de mobile ronddraaien en speelt tegelijk een muziekje <3 Wel ouderwetsch met den hand opdraaien! ;)

Deze mobile hebben wij trouwens:
pi_163719186
Oef, wat heftig Mari. Dat lijkt me enorm rot. :*

Beterschap Onomatopee!

Leeftijdsverschil, het verschil tussen mijn broertje en mij is groot en dat heeft voors- en tegens. Als het ons gegeven is een tweede kindje te krijgen, heel graag. Mijn man denkt daar ook zo over (hij wil er het liefst 3). Maar ks gehad en advies van het ziekenhuis hier is 12 maanden wachten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:20:25 #134
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163719287
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:11 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Hoi, ik heb deze ook! Heb je de batterijen al vervangen? :7
Ja haha ;)

Hij maakt nog wel geluid en het lampje werkt ook. Alleen hij beweegt niet..
pi_163719334
Ook mobiel van tinylove hier en dat was echt een hele tijd een dikke hit. Muziek niet vaak aangezet, als het maar bewoog was het goed :+. Mooie mobile Ela! Bij ons bleek dat des te feller de kleurtjes, des te leuker E het vond dus toen toch maar de tinylove ipv de mooie mobile die mama uitgezocht had ( ;( ) :P.

Tweede kindje, nu zeg ik nee, die angst alleen al om weer een vroeggeboorte bij een tweede en daarbovenop dan verscheurd te worden tussen rooming in en thuis blijven voor je eerstgeborene en constant op en neer pendelen, ik denk niet dat ik dat emotioneel aankan. Nu in elk geval. Zeg nooit nooit. Wij twijfelen nog. Enerzijds wel leuk, alleen is ook maar alleen, maar anderzijds is het zo met alle aandacht op 1 ook wel fijn.

Die gekke baby's hč.. vorige week drama slaaps overdag, nu is het al drie dagen heul veul slaaps overdag en 's nachts ook gewoon nog goed slapen. Ik klaag niet ^^.

Malteser: :*. Gaat het wel stukje bij beter iets beter met je, of dat niet?
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:31:50 #136
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163719481
Bloesem :* Je babytje is nog niet eens een jaar oud, nog niet eens evenlang uit de buik als ze erin zat! Rustig aan dus maar en zonder haast de seks heel langzaam, teder en fijn weer gaan opbouwen. :* En wie weet wat de toekomst op een dag nog eens zal brengen. O+

Svane, we hebben er hier nu nagenoeg 3 jaar tussen zitten en dat vinden we ook wel een mooi leeftijdsverschil. Twee jaar lijkt me ook best een mooi verschil, maar te snel voor mijn eigen gevoel er weer klaar voor te zijn denk ik zo.. Dat betekent dat je toch al vanaf 1-1,5 jaar weer een beetje ervoor gaat en dan voel ik me nog steeds pas-bevallen (vorige keer in ieder geval!). :P

Zusjevan, ik heb voor een tweede ook heel lang getwijfeld door onzekerheden die ik overhield nadat ik voor de eerste keer moeder werd. Je hoeft gelukkig niet meteen nu te kiezen, rustig aan en dan weet je op een dag vanzelf wat het fijnste voelt, met z'n drietjes of toch nog een kindje. :*

Hier besloten we zelf uiteindelijk om ons, net zoals we heel bewust doen in de rest van ons leven, niet te laten leiden door angst, maar juist te kijken in ons hart en onze intuītie te volgen. En daar vonden we nog een heleboel liefde voor een tweede kindje. Diezelfde maand was ik zwanger. O+
pi_163719485
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:20 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ja haha ;)

Hij maakt nog wel geluid en het lampje werkt ook. Alleen hij beweegt niet..
Ja dat had ik dus ook van de week toen ik hem onder uit de speelgoed kist trok, ik weet niet precies wat effect heeft gehad, maar na zowel de batterijen te vervangen en het draaideel te openen en opnieuw in elkaar te zetten (ik vermoedde dat hij vast zat door te veel gewicht erop), deed hij het weer! Helaas heb ik tussen die twee acties niet gecheckd, dus welke van de twee geholpen heeft weet ik niet :P.
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:38:20 #138
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163719612
malteser
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank iedereen voor reacties. Het is echt een complexe situatie. Ik ga sterk op mijn intuītie en gevoel af, en het is alsof ik een tweede kind al als een soort van 'klaar' zie staan, wachtend om zich in mij te nestelen en mijn kind te worden. Ik vind het nu vooral lastig dat ik niet weet hoe mijn toekomst eruit gaat zien. Die tweede komt er wel, de vraag is met wie. Voor zolang ik dat trek laten we het even rusten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mariposas op 13-07-2016 20:45:18 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_163719744
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:23 schreef hetzusjevan het volgende:
Malteser: :*. Gaat het wel stukje bij beter iets beter met je, of dat niet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163719773
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:31 schreef elamanilo het volgende:
Bloesem :* Je babytje is nog niet eens een jaar oud, nog niet eens evenlang uit de buik als ze erin zat! Rustig aan dus maar en zonder haast de seks heel langzaam, teder en fijn weer gaan opbouwen. :* En wie weet wat de toekomst op een dag nog eens zal brengen. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Malteser :*
pi_163719913
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:38 schreef Mariposas het volgende:
malteser
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163720182
Malteser! 😘
Ik zit sinds een paar dagen ook weer 'een hele tijd terug'. Het besef dat er hier toch weer snel een kleintje bijkomt triggert de boel nogal.

En dan is T. Ook nog eens 'ziek' en maak ik me druk over wat hij heeft en of dat voor de zwangerschap kwaad kan enz.
(Vrijdag entingen gehad CB) zondagavond huile-pieps, maandag 39.4 koorts en dinsdag na de middag weer koortsvrij. En na z'n dutje vanmiddag rode wangetjes en bultjes op wangen, armen, beentjes.

Hij ligt nu in bed, ga hem morgenvroeg toch naar het KDV brengen en zelf op controle bij de gynaecoloog, ook maar even een afspraak maken bij de huisarts voor T. En even bespreken wat we het best kunnen doen..
pi_163720201
Mariposas, da's inderdaad complex... Hoop dat jullie mettertijd weer op één lijn zitten.

Malteser :*

En over de tweede: die van mij is nu net zo lang in als uit de buik. Naaaa zeg, wanneer is dat gebeurd?! Het is dus de hoogste tijd voor een nieuwe *) Nog heel ff wachten ivm KS hier ook.

Meneertje kan nu "nee" schudden. Heel fijn eigenlijk, en soms ook heel grappig. Zo zat ie voorop de fiets te "zingen", dus ik dacht: gezellig, ik zing ff mee! Valt ie stil, kijkt half achterom, en schudt vervolgens heel hard nee. En bedankt he, kleine vriend. Auw, mijn ego...! }:| :D

Longontsteking lijkt weg, en hij loopt nu achter een loopwagen. (You see: het is echtecht tijd voor een nieuwe kleine dus :P )
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:10:10 #144
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163720279
Meisjes :* allemaal. Wat is het toch allemaal veel hč, het leven :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163720354
Ik zag/zie ons wel met twee kinderen aan de keukentafel zitten, maar ik weet niet of wij ooit klaar gaan zijn voor een tweede (huil)baby. Het was zo zwaar, dat heeft er zo ingevreten dat het nog steeds snel triggert. Tot hij twee is gaan we er niet over nadenken, hebben we afgesproken. Gewoon, om te kijken of dat rust geeft. Maar dat maakt het ook weer lastig, want wat doe je dan met alle dingen waar hij te groot voor wordt...
pi_163720392
Ik vind het zo leuk te lezen hoeveel van jullie dromen van een groot gezin (3 of meer kinderen). Zelf geniet ik enorm van mijn 'best-wel-grote' gezin. Elke dag loopt mijn hart over, steeds zijn er (onverwachte) momenten van ontroering en verwondering. En het is bizar ook hoe gewoon het al is, na twee weken. Vanavond is C twee weken oud en voor mijn gevoel hebben we onze draai gevonden.

Ik voel me voldaan met drie (ook al wilde ik er wel vier in mijn dromen), en wil ook niet meer zwanger zijn/ worden. Als jullie nou nog voor die derde gaan, ga ik voor een partner O+ (is ook nog gezinsuitbreiding, toch?).
pi_163720654
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Ik voel me voldaan met drie (ook al wilde ik er wel vier in mijn dromen), en wil ook niet meer zwanger zijn/ worden. Als jullie nou nog voor die derde gaan, ga ik voor een partner O+ (is ook nog gezinsuitbreiding, toch?).
Puppy's zijn ook gezinsuitbreiding en in de meeste gevallen beter op te voeden 😉

Nee, doen waar je gelukkig van (denkt te) worden! Ik ben benieuwd of het na deze aanstaande mini klaar is of we er toch drie (of meer) aan de keukentafel willen! Ik sta er nu wel voor open, en dat had ik vijf jaar geleden nooit gedacht!
pi_163720740
Haha, we hebben al twee katten en ik heb niet zoveel met honden :P .
Partner zal ook wel niet lukken, nul zelfvertrouwen op dat vlak. Maar een mens mag (moet!) blijven dromen, niet waar...
pi_163721204
Ik kom zelf uit een gezin van 4 en droomde zelf ook altijd van een groot gezin.

Maar ik leerde de man met wie ik dit allemaal zou willen pas kennen op mijn 32e en het zwanger worden, duurde ook jaren.

Ik ben nu 38 en hoop volgend jaar zwanger te worden van een tweede en daar zou het dan bij blijven.
Al hoop ik ook stiekem mijn hele leven al op een tweeling O+
pi_163721482
:* voor Mari, Malteser en Bloesem

Ik zie ook een groot gezin aan de eettafel zitten. Ik zie momenteel alleen tegen een zwangerschap op. Geen idee waarom, want de zwangerschap van M. verliep prima op wat rugklachten na. Ik voel wel wat druk om snel voor de tweede te gaan, omdat mijn man 6 jaar ouder is dan ik en hij heeft gezegd niet een 'oude papa' te willen worden (zoals zijn eigen vader; mijn man is een nakomeling.) Maar eigenlijk wil ik nog even wachten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, ik mag me niet druk maken om dingen die er nog niet zijn. Wie weet denk ik er volgende maand weer anders over :P
pi_163721569
Dat lijkt me supermoeilijk Sillie en Mariposas... Ik las jullie verhaal ook in het rammelaarstopic.. & ook een knuffel voor Bloesem en Malteser!

Voordat L. er was dacht ik dat ik wel graag een tweede kindje zou willen... maar een derde wist ik niet zo echt. Man zou dat wel leuk vinden! Nu L. er is sta ik wel meer open voor een eventueel derde kindje als dat ons gegund is.. Maar wie weet denk ik daar weer anders over als er een tweede kindje is. We willen daar niet al te lang mee wachten, hoewel ik soms ook weleens twijfel wat het goede moment is.. Man heeft die twijfels minder & ik ben altijd een ernstige twijfelaar :)
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:22:36 #152
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163721894
Wat een keuzes hier..
Ik wilde dolgraag een 2e kindje, maar met de zorgen van mijn man is die keuze al gemaakt voor mij/ons en dat maakt me best ;(
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_163722060
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:21 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Wateraders? Je moet er in geloven. Sommige mensen (waaronder ik) zijn er heel gevoelig voor. Ik had heel veel problemen met slapen als baby / klein kind. Tot we gingen verhuizen.

Geen verdere tips LuDann... Alleen een digitale knuffel.
Ja ik weet niet of ik er in geloof, maar zoiets is wel de moeite waard om te proberen denk ik... Je hoort inderdaad weleens dat het effect heeft... Wat de reden van dat effect dan ook is... het is toch fijn :)
pi_163722140
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:05 schreef Sara82 het volgende:
Mariposas, da's inderdaad complex... Hoop dat jullie mettertijd weer op één lijn zitten.

Malteser :*

En over de tweede: die van mij is nu net zo lang in als uit de buik. Naaaa zeg, wanneer is dat gebeurd?! Het is dus de hoogste tijd voor een nieuwe *) Nog heel ff wachten ivm KS hier ook.

Meneertje kan nu "nee" schudden. Heel fijn eigenlijk, en soms ook heel grappig. Zo zat ie voorop de fiets te "zingen", dus ik dacht: gezellig, ik zing ff mee! Valt ie stil, kijkt half achterom, en schudt vervolgens heel hard nee. En bedankt he, kleine vriend. Auw, mijn ego...! }:| :D

Longontsteking lijkt weg, en hij loopt nu achter een loopwagen. (You see: het is echtecht tijd voor een nieuwe kleine dus :P )
Gelukkig is de longontsteking weg! Wauw hihi! Dat doet hij goed :)! Dat denk ik ook dan ja!
pi_163722761
:* Rijst, Malteser en anderen, soms loopt het helaas niet zoals je bedacht had of zou willen.

Een groot gezin, dat zou ik fantastisch vinden O+ maar dan stop ik wel met werken om iedereen genoeg aandacht te kunnen geven. Moestuin, keukentafel, labrador, 1 grote Reinout Oerlemans meets Bertolli reclame-familie, ik zie het helemaal voor me O+
Alleen niet helemaal realistisch. Hooguit nog een derde erbij, maar man is nog wel de spelbreker daarin. En mocht het bij twee kindjes blijven dan ben ik ook dolgelukkig met m'n drie heren. Al wil ik nu nog niet geloven dat dit dan het was en ik niet meer zwanger zal zijn. Van dat idee word ik nu nog erg verdrietig.
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:20:46 #156
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163723741
Wij zijn er nog niet over uit of er nog een tweede komt. Sowieso geen derde als het aan ons ligt.

Maar op dit moment valt de babyperiode me best zwaar, ik weet niet of ik dit nog een keer wil :@
pi_163724326
Een knuffel voor iedereen die het nodig heeft. Wat is het leven ooit lastig..

Ik heb mezelf nooit persé als moeder gezien, maar sinds S. ben ik om. Vriend en ik zien ons later met een tafel vol met (schoon)kinderen. Pas sinds een paar maanden zie ik ons gezin met 3 kinderen voor me (vriend wilde dat altijd al). Daarom ook kijken voor een ander huis. En dan moeten we maar zien wat ons gegund is.
In ieder geval al eentje en die is al zo ontzettend tof O+
Ik gloei van trots als de oma's vertellen hoe leuk hun oppasdag was. Met mijn baby O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163725020
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:20 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Wij zijn er nog niet over uit of er nog een tweede komt. Sowieso geen derde als het aan ons ligt.

Maar op dit moment valt de babyperiode me best zwaar, ik weet niet of ik dit nog een keer wil :@
De eerste drie maanden zijn ook gewoon zwaar, zelfs met een makkelijke baby. Daarna worden meestal de krampjes minder en wordt het ook leuker omdat je meer interactie krijgt. Toen O 3 maanden was moest ik er ook nog niet aan denken...

Kazy, ik ben met mijn makkelijke baby ook bang voor een huilbaby. Bij mij in de familie zijn alle tweede kinderen huilbaby's geweest, dus dat belooft niet veel goeds... Een nummer 3 komt er hier waarschijnlijk niet. Man wil er 2 ("want dat is praktisch"), ik max 3, maar hier in de omgeving drie gevallen waarbij nummer 3 ook gelijk nummer 4 (en een keer 5) meebracht dus daar zijn we wat huiverig voor.

LuDann, sterkte nog met de nachten. Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden, want je droombaan laten schieten is echt zonde en uiteindelijk ook geen oplossing voor het probleem.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_163725813
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:47 schreef Mineola het volgende:
:* Rijst, Malteser en anderen, soms loopt het helaas niet zoals je bedacht had of zou willen.

Een groot gezin, dat zou ik fantastisch vinden O+ maar dan stop ik wel met werken om iedereen genoeg aandacht te kunnen geven. Moestuin, keukentafel, labrador, 1 grote Reinout Oerlemans meets Bertolli reclame-familie, ik zie het helemaal voor me O+
Alleen niet helemaal realistisch. Hooguit nog een derde erbij, maar man is nog wel de spelbreker daarin. En mocht het bij twee kindjes blijven dan ben ik ook dolgelukkig met m'n drie heren. Al wil ik nu nog niet geloven dat dit dan het was en ik niet meer zwanger zal zijn. Van dat idee word ik nu nog erg verdrietig.
Ik zou best nog eens zwanger willen zijn :Y Al denk ik niet dat ik een draagmoeder zou kunnen zijn en nog een babytijd zie ik niet zo zitten. Ik ben zelf een derde kind en die dynamiek van drie kinderen was nu niet altijd optimaal, dus ook in dat opzicht vind ik twee wel goed zo.

Mijn baby sliep tot 2.15 op haar eigen kamer :o
pi_163725956
FF: 'fijn' om te horen dat jij hetzelfde hebt. Ik ben ook bang gemaakt door diezelfde verhalen. Het lijkt alsof iedereen hier in de omgeving als tweede een huilbaby of in ieder geval een kind met lastige gebruiksaanwijzing had (moeilijk is het verkeerde woord, maar i.e.g. minder makkelijk dan de eerste), dus dan 'zal dat bij ons ook wel zo zijn' denkt mijn brein nu. Hoewel ik hier ook andere dingen lees.

Maar goed, met een tafel vol kids als wens zal ik er maar niet te veel over nadenken oO< Die wens van Mineola zie ik ook wel zitten ja.

Dot: wat goed van de slaaps!
pi_163725971
:* voor iedereen die dat nodig heeft.

Ik zou eventueel wel een tweede willen maar merk dat mijn vriend daar nog niet over na wil denken.

Slechte nacht gehad hier. M heeft gisteren zijn eerste vaccinaties gehad en heeft daarna de hele dag geslapen en de hele nacht moeilijk liggen doen. Hij lag steeds te kreunen en steunen en wilde steeds aan de borst, dus ik heb de halve nacht met een baby aan mijn tepels gelegen en de andere helft met de baby op mijn buik. Arme jongen, hij heeft inmiddels ook verhoging en wil alleen maar knuffelen.
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:33:43 #162
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163726834
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:10 schreef silliegirl het volgende:
Ludann, er is al een hoop gezegd, maar wat zwaar zijn jullie nachten. Hopelijk kan het CB jullie op weg helpen!

Overigens hoor ik (niet perse hier, maar in 't algemeen) vaak negativiteit over opnames in t ziekenhuis voor baby's met slaapproblemen. Laten huilen dan enzo.. Ik weet dat dat soms ook heel anders gaat, zo'n opname kan heel veel informatie opleveren en soms net het zetje zijn om patronen te doorbreken..

Arja: draagdoeken werkte hier niet echt. Ik ging veel wandelen met de wagen, dat hielp wel. En anders maar op de bank met netflix en een plakbaby aan de borst omdat het anders gillen was. Sommige dagen was het hier niet anders..

W. Is wel erg op anderen gericht op het moment. Ik kan geen winkel in of meneer zit tegen iedereen die 'ie ziet te babbelen ("daidaidai" O+ ) . En hij is al zelfvoorzienend: vandaag bij de slager een stukje worst gescoord (dat had
'Ie nog nooit op, maar 't ging er zo in) en een broodje bij de bakker. Meneer had z'n lunch weer binnen! :D
Sorry, spuit elf, maar zo'n ziekenhuisopname komt echt alleen neer op strak in een ritme en gecontroleerd laten huilen

Dat is gewoon de richtlijn excessief huilen...

En ja, dat kan helpen een kind in een ritme te krijgen, maar er zijn ook manieren zonder laten huilen die dat kunnen. (Indien geen onderliggend leed zoals reflux).
Kwak
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:28:45 #163
409579 LuDann
All the way
pi_163727762
De richtlijn excessief huilen ( het onderdeel richtlijn slapen) heb ik hier liggen vanwege mijn onderzoek en dat sluit niet aan op onze opvoedkundige wensen. In de richtlijn wordt ongemodificeerde extinctie beschreven, dat is dus in de avond op bed leggen en geen aandacht meer geven tot een afgesproken tijd in de ochtend. Niet reageren op een huilend 'drammerig' kind, ongeacht hoe lang dat huilen duurt.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dit in de maanden dat ik bij het CB meeliep hier, nog nooit heb horen aanraden. Eerder dat ze dit afraden bij ouders die dit deden of van plan waren om te doen. Wat er meestal gedaan wordt is 'graduele extincitie' en dat is dus met intervallen wel gaan kijken. Ook dat is niet wat wij willen, maar het is in mijn ogen minder erg dan je kind de hele nacht alleen laten.

Maar goed, afgelopen nacht heb ik zowaar 8 uur slaap gehad, ik moet vaker gaan klagen hier. :') Ze sliep tussen 23:30 en 5 en van 6 tot 9.
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:43:19 #164
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163728032
In een ziekenhuis of slaappoli zullen ze sowieso eerst het medische uitsluiten en dus niet meteen beginnen met een aanpak van laten huilen. Bovendien is het over het algemeen zo dat er eerst wordt geobserveerd.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_163729551
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 10:43 schreef Mariposas het volgende:
In een ziekenhuis of slaappoli zullen ze sowieso eerst het medische uitsluiten en dus niet meteen beginnen met een aanpak van laten huilen. Bovendien is het over het algemeen zo dat er eerst wordt geobserveerd.
Bovendien is het een richtlijn, ze hoeven zich er niet aan te houden. En ik lees van LuDann ook geen huilprobleem maar een slaapprobleem. Ik weet uit ervaring dat kinderen bij ons ook worden opgenomen om het ritme te doorbreken en om de vicieuze cirkel van ouder-kind interactie te doorbreken (en de ouders weer te laten slapen), laten huilen is dan helemaal geen issue.

Ik hoop, LuDann, dat je ook ergens prettige ondersteuning zult krijgen.
pi_163729595
LuDann, whoehoe voor 8 uur slaap! Wat ziet het leven er dan toch mooier uit, hč!

Ik ben blij dat S. zichzelf heel grappig vindt als ie niest. Verkouden baby'tjes zijn zo sneu.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 14 juli 2016 @ 14:33:47 #167
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163732519
LuDann, fijn van de 8u slaap! Hoop dat jullie de hulp krijgen die je nodig hebt en dat het probleem opgelost wordt zodat je je droombaan niet hoeft te laten schieten. En je relatie hoort er ook niet aan onderdoor te gaan.

Tot nu toe slaapt onze kleine meid s nachts goed, van voeding naar voeding en dan slaapt ze ook weer snel in. Gelukkig. Het enige wat nog niet lukt is in de middag en vanaf een uur of 19/20 in haar eigen bed, maar dat is ook nog niet erg.. Net naar het cb geweest; 5010 gram en 56,5 cm, morgen alweer 4wk oud O+

Hier denken we na over een tweede, maar dan vooral in de vorm van; welke anticonceptie zal ik nu nemen. Ik had een spiraal, zou ik wel weer willen, maar ik wil eigenlijk max 1,5/2 jaar ertussen, beetje zinloos om dan nu een spiraal te laten zetten. Maar ik ben niet zo netjes met de pil :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163734933
Pff, poepluier nummer 4 van vandaag hier... En ook flink stinkende smurrie. Ik mis de eens per 10 dagen poep van de eerste maanden :( was van plan om morgen in m'n eentje met O in de draagzak naar Blijdorp te gaan, maar ik denk niet dat ik dat nu nog aandurf :') Gisteren was ook al een poepexplosie (verspreid over 2 keer maar als bonus romper en nieuwe kleding ook vies), dus dikke kans dat het morgen ook weer een paar keer prijs is.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_163735251
Hehe, als mijn kind niet minstens 1x per dag poept raak ik bezorgd. Normaal 2-3 poepluiers op een dag hier ;).
pi_163736032
Ludann, hoe voel je je? Ik had zo'n hoofdpijn na de eerste 'goede' nacht...?😬

FF volgens mij hangt er iets in de lucht. T. schijt (je kunt het geen poepen meer noemen) sinds maandag ook al 4x per dag. Bij Etos hebben ze de luierproductie moeten opvoeren..

Nouk84, voorzichtig met de pil zijn (ik nam hem wel alweer twee cyclussen stipt, maar dit zieltje wilde heel snel heel graag bij ons zijn 😍).
pi_163736373
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:09 schreef FlyingFish het volgende:
Pff, poepluier nummer 4 van vandaag hier... En ook flink stinkende smurrie. Ik mis de eens per 10 dagen poep van de eerste maanden :( was van plan om morgen in m'n eentje met O in de draagzak naar Blijdorp te gaan, maar ik denk niet dat ik dat nu nog aandurf :') Gisteren was ook al een poepexplosie (verspreid over 2 keer maar als bonus romper en nieuwe kleding ook vies), dus dikke kans dat het morgen ook weer een paar keer prijs is.
komen er tandjes aan? Ik weet precies wanneer er tandjes komen als T minstens 4x per dag poept. Normaal 1x per 2 of 3 dagen..
pi_163738177
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

komen er tandjes aan? Ik weet precies wanneer er tandjes komen als T minstens 4x per dag poept. Normaal 1x per 2 of 3 dagen..
Was ook het eerste waar ik aan dacht maar tot nu toe merkte ik daar altijd vrij weinig van bij hem. Ik zag iig niks wat op doorbarsten stond en zes tandjes vind ik voorlopig wel genoeg...

Ggirl, gelukkig zijn ze nu in de aanbieding :D Ik vind het ook niet heel erg dat we nu snel door de restvoorraad Canadeze pampers heen gaan, daar is een geurtje aan toegevoegd, maar dat associeer ik nu alleen nog maar met plakpoep :') afgezien van de geur zijn het wel fijne luiers met leuke sesamstraatplaatjes (ook belangrijk!) dus we maken ze maar gewoon op voor we weer overstappen op Etos/Albert Heijn.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
  donderdag 14 juli 2016 @ 19:22:41 #173
409579 LuDann
All the way
pi_163739904
Ha Ggirl, ik had wel hoofdpijn ja. :P

Wolk poept 3 tot 4 keer per dag, elke dag wel. De eerste keer tijdens het ontbijt, zodat ze al haar eerste schone luier krijgt nog voordat ze naar het KDV gaat. Mijlpaaltje wel: we zijn over op maat 4 luiers sinds gisteren. *O*

We denken dat ze waterpokken heeft, maar goed dat ik wat ben opgeladen qua slaap want dat zal wel helemaal ruk worden de komende week...
pi_163740174
Slaap voor Lu *O* Hoofdpijn daarna, ja herkenbaar :') Hopelijk heeft Wolk toch geen waterpokken..

Poep: hier ook meerdere keren per dag. Gisteren had ze helemaal veel gepoept én flinke luieruitslag, dus ik verwacht binnenkort ook weer tandjes eigenlijk.
pi_163743388
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:22 schreef LuDann het volgende:
Ha Ggirl, ik had wel hoofdpijn ja. :P

Wolk poept 3 tot 4 keer per dag, elke dag wel. De eerste keer tijdens het ontbijt, zodat ze al haar eerste schone luier krijgt nog voordat ze naar het KDV gaat. Mijlpaaltje wel: we zijn over op maat 4 luiers sinds gisteren. *O*

We denken dat ze waterpokken heeft, maar goed dat ik wat ben opgeladen qua slaap want dat zal wel helemaal ruk worden de komende week...
Och nu weer waterpokken. Het is jullie ook niet gegund hč, even rust. Maar wel fijn van de goede nacht, hopelijk deze nacht weer!
pi_163743529
Tas poept normaal elke dag maar nu al twee dagen niet. We zijn ook weer gestopt met een schepje Forte in de laatste fles. Het veranderde niks aan z'n schema en hij raakte er van verstopt dus dan maar niet. En twee dagen nadat we dat besloten hadden begon hij minder te drinken :') . Trollbaby. Gisteren 940cc en vandaag 1040, dus lang niet meer de veelteveel-hoeveelheden van eerst. Hopelijk blijft dat zo! De nachten lijken ook beter te worden. Gisteravond was het 20:00-23:30-04:30(fopflesje 150/2 gegeven)-7:30.

Wat me wel behoorlijk is tegengevallen deze week was twee dagen weer 'aan het werk' te zijn. Natuurlijk niet het lesgeven, dat is pas vanaf september weer. Maar wel op school zijn, kennismaken met mijn mentorklas, vergaderingen, boeken regelen, etc. Ik ben helemaal afgedraaid nu, zal echt weer flink moeten wennen straks en zie daar best tegenop na bijna 9 maanden thuis :@ .

Verder geniet ik zo enorm van Tas op dit moment. Hij is echt al-tijd vrolijk, geniet van z'n hapjes, is druk bezig met pogingen tot omrollen (met Annie ernaast: GOEZO TAS! ROLLE! ANNIE OOK ROLLE! KIJK! O+ ) , speelt het liefst met z'n knisperdoekjes en moet altijd lachen om alles wat z'n zus doet.
pi_163743934
Wat klinkt dat heerlijk Razz, die interactie is zķ leuk he? Herkenbaar, dat enthousiasme van de een en de adoratie van de ander O+ Ik geniet daar ook zo van.
Jammer wel van school, snel vergeten want eerst gelukkig nog een hele zomervakantie voor je weer aan de bak moet! Misschien heb je dan wel meer zin?
pi_163744104
Ja, ik heb ook echt wel heel veel zin om te beginnen hoor! Ik genoot echt van het even weg zijn, even wat anders dan mama-mama-mama-MAMA-mama-wheeee-luier-flesje-fruithapje. Heb heel veel behoefte aan weer wat anders in mijn leven dan 'alleen maar' de kinderen en het huishouden.

Maar dat m'n hoofd nu nog nasuist en zoemt van twee vrij rustige schooldagen.. Dat viel me tegen. Dat had ik even niet verwacht :') .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 22:28:07 ]
pi_163744670
Razz, wat klinkt dat fijn! Je blije baby O+. Kan me wel voorstellen dat je straks weer zal moeten wennen.

LuDann, hopelijk heeft ze niet zoveel last van de waterpokken en slapen jullie vannacht weer zo goed als afgelopen nacht.

Poep: Twix poept meerdere keren per dag.

Vandaag de dubbele cijfers bereikt, Twix is 10 maanden. Mijn kleine jongetje O+. Ook even naar het inloopspreekuur geweest om te wegen. We naderen de 8 kilo. Jeuj! Hij was in ieder geval weer wat aangekomen dus daar ben ik blij mee.

Voeding: Twix zit nu op onderstaand schema

8.30 uur fles 180/6 en wat happen yoghurt van mij
10.00 uur fruit
12.00 uur fles 180/6
13.30 uur bruine boterham met boter
16.00 uur fles 180/6
18.00 uur groente
20.00 uur fles 180/6 + schepje rijstebloem

Twix moet het echt nog van zijn flessen hebben. Flessen gaan niet altijd leeg maar hij drinkt voldoende.
Fruit eet hij circa 50 gram, we bieden meer aan maar na 50 gram is het klaar. Boterham gaat vaak goed, daar eet hij driekwart wel van op. Groente gaat hopeloos. Na 2 of 3 hapjes is dat klaar.
Fruit en groente maakt geen verschil of ik het zelf vers maak en pureer, Rapley aanbied of een potje gebruik.

Tussendoor bied ik hem nog wel eens een rijstwafel, een tomaatje, een stuk volkoren soepstengel oid aan. Maar ook hiervan belandt het meeste op de grond ipv in de mond.
Mijn hoop is gevestigd op tanden. Wellicht dat het Rapley eten dan makkelijker gaat waardoor hij meer eet?

Hij vindt eten wel leuk, gaat lachen en zwaaien als ik hem in zijn stoel zet en hij zijn bordje ziet. We eten ook altijd aan tafel (dat deden man en ik altijd al) en we dwingen niet. Hij geeft het heel duidelijk aan als hij niets meer wil en als wij dan toch een keer blijven aanbieden, gaat hij huilen. Klaar is echt klaar bij Twix. Hij blijft dan overigens wel keurig zitten, kijkt naar ons, lacht en 'kletst'.
Omdat brood goed gaat, hebben we dat nu 's avonds een paar keer aangeboden als hij geen groente eet maar de boterham hoort bij de lunch volgens Twix en niet als diner :7.

Wat we al geprobeerd hebben:
Fruit of groente geprakt op brood
Extra eetmomenten
Schaaltje met wat te eten op de salontafel zodat hij dat te allen tijde kan pakken
Zelf laten eten met lepel/vork/handen
Samen met hem van hetzelfde bord eten
Man en ik die ook happen aan elkaar voeren (hapje voor papa, hapje voor Twix, hapje voor mama)

Het laatste wat ik wil is een gevecht maken van het eten en mijn mantra is "tot 1 jaar is melk hoofdvoeding en de rest bijvoeding" maar met 10 maanden nu voel ik de hete adem....

Iemand nog een goede tip, iets wat we over het hoofd zien?
pi_163745686
Malteser, wij zaten twee maanden geleden ook nog op 5 flessen. Inmiddels krijgt ze er nog drie van 120/4. M krijgt niet veel meer eten dan jij beschrijft, alleen wel 's ochtends ook een boterham. Toen we daarmee begonnen werd het drinken al wat minder. Avondeten kan ook ineens beter gaan, tanden gaan ook zeker wel helpen.

Dus misschien kun je 's ochtends een broodje proberen, maar het komt echt wel.
pi_163745990
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:42 schreef Malteser het volgende:
Razz, wat klinkt dat fijn! Je blije baby O+. Kan me wel voorstellen dat je straks weer zal moeten wennen.

LuDann, hopelijk heeft ze niet zoveel last van de waterpokken en slapen jullie vannacht weer zo goed als afgelopen nacht.

Poep: Twix poept meerdere keren per dag.

Vandaag de dubbele cijfers bereikt, Twix is 10 maanden. Mijn kleine jongetje O+. Ook even naar het inloopspreekuur geweest om te wegen. We naderen de 8 kilo. Jeuj! Hij was in ieder geval weer wat aangekomen dus daar ben ik blij mee.

Voeding: Twix zit nu op onderstaand schema

8.30 uur fles 180/6 en wat happen yoghurt van mij
10.00 uur fruit
12.00 uur fles 180/6
13.30 uur bruine boterham met boter
16.00 uur fles 180/6
18.00 uur groente
20.00 uur fles 180/6 + schepje rijstebloem

Twix moet het echt nog van zijn flessen hebben. Flessen gaan niet altijd leeg maar hij drinkt voldoende.
Fruit eet hij circa 50 gram, we bieden meer aan maar na 50 gram is het klaar. Boterham gaat vaak goed, daar eet hij driekwart wel van op. Groente gaat hopeloos. Na 2 of 3 hapjes is dat klaar.
Fruit en groente maakt geen verschil of ik het zelf vers maak en pureer, Rapley aanbied of een potje gebruik.

Tussendoor bied ik hem nog wel eens een rijstwafel, een tomaatje, een stuk volkoren soepstengel oid aan. Maar ook hiervan belandt het meeste op de grond ipv in de mond.
Mijn hoop is gevestigd op tanden. Wellicht dat het Rapley eten dan makkelijker gaat waardoor hij meer eet?

Hij vindt eten wel leuk, gaat lachen en zwaaien als ik hem in zijn stoel zet en hij zijn bordje ziet. We eten ook altijd aan tafel (dat deden man en ik altijd al) en we dwingen niet. Hij geeft het heel duidelijk aan als hij niets meer wil en als wij dan toch een keer blijven aanbieden, gaat hij huilen. Klaar is echt klaar bij Twix. Hij blijft dan overigens wel keurig zitten, kijkt naar ons, lacht en 'kletst'.
Omdat brood goed gaat, hebben we dat nu 's avonds een paar keer aangeboden als hij geen groente eet maar de boterham hoort bij de lunch volgens Twix en niet als diner :7.

Wat we al geprobeerd hebben:
Fruit of groente geprakt op brood
Extra eetmomenten
Schaaltje met wat te eten op de salontafel zodat hij dat te allen tijde kan pakken
Zelf laten eten met lepel/vork/handen
Samen met hem van hetzelfde bord eten
Man en ik die ook happen aan elkaar voeren (hapje voor papa, hapje voor Twix, hapje voor mama)

Het laatste wat ik wil is een gevecht maken van het eten en mijn mantra is "tot 1 jaar is melk hoofdvoeding en de rest bijvoeding" maar met 10 maanden nu voel ik de hete adem....

Iemand nog een goede tip, iets wat we over het hoofd zien?
Allereerst is er niemand die op zijn 1e verjaardag als een agent op dat schema hamert, dan zal hij n maandje langer de fles als hoofd hebben... no sweat

Verder kun je proberen om de fles en de boterham om te wisselen... eerst het brood en dan een fles, en als die er niet helemaal ingaat prima. En als avondeten niet lekker gaat, probeer die dan eens wat eerder te geven, rond 16.00, voor die fles want dan zit hij al vol dus is groente overrated. ;)

Maar nogmaals, ze gooien het echt vanzelf om, de 1eerder dan de ander maar eten doen ze allemaal.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 15 juli 2016 @ 00:10:23 #182
409579 LuDann
All the way
pi_163747394
Razz: hopelijk valt het mee in september, nu je het weet kun je je misschien mentaal wat meer voorbereiden?

Malteser: Wolk eet vrijwel niks bij het avondeten (17:30 - 18.00) als ze later dan 15 uur nog wat gegeten heeft. Misschien is dat voor Twix ook zo? Dat hij nog genoeg heeft aan de fles van 16 uur?

Edit: wat GM zegt dus.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 06:50:59 #183
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163750960
Volgens mij eet N nog minder joh, een hele boterham is best veel!
Qua eten heeft N gisteren dit op:
Ontbijt een zesde rijstwafel en een zesde banaan
Lunch een zesde rijstwafel en twee minihapjes yoghurt
Avondeten een tiende groenteburger, paar stukjes rijstwafel en wat hapjes groente.
Tussendoor heeft ze een paar hapjes ijs gehad.

En dit is nog best veel voor haar doen, eigenlijk...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163751027
Als ik jullie over eten zie praten dan klinkt dat nog zo ver weg voor ons. Alhoewel, de afgelopen twee maanden zijn al zo snel gegaan...

M heeft vannacht ineens soort van doorgeslapen. Hij is nu 9 weken en afgelopen tijd werd hij altijd rond 3 uur wakker voor een nachtvoeding. We beginnen altijd rond kwart voor 10 met de laatste voeding, dus dan heeft hij er 5 uur tussen zitten ongeveer. Vannacht werd hij ineens om kwart over 4 wakker. Ik was in mijn slaapdronkenheid een beetje geīrriteerd over dit tijdstip, omdat de wekker hier om 6 uur weer gaat en hij daar dan wel heel dicht op zat. Tot ik me realiseerde dat hij nog helemaal niet had gedronken vannacht. Om half 6 kwam hij weer, dat is normaal, maar meestal heb ik dan niet meer genoeg melk en moet ik bijvoeding geven. Nu viel hij na de borst weer in slaap en terwijl ik dit typ wordt hij langzaam weer wakker. Ik weet niet of zo lang slapen normaal/gezond is voor zijn leeftijd, en of deze trend zich door gaat zetten, maar ik heb wel heerlijk geslapen vannacht...
pi_163751056
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:42 schreef Malteser het volgende:
-knip-

Voeding: Twix zit nu op onderstaand schema

8.30 uur fles 180/6 en wat happen yoghurt van mij
10.00 uur fruit
12.00 uur fles 180/6
13.30 uur bruine boterham met boter
16.00 uur fles 180/6
18.00 uur groente
20.00 uur fles 180/6 + schepje rijstebloem

-knip-
Iemand nog een goede tip, iets wat we over het hoofd zien?
E is ook zo'n flessenkindje, we hebben geprobeerd de fles van 16u eraf te halen maar dat was drama. Nu krijgt ze om 16u een kleiner flesje, 120cc, en sindsdien eet ze een half potje olvarit bij het avondeten :). Ik zou dus proberen om 1 fles iets kleiner te maken. Of twee keer 150 bv., kijken wat dat doet.
pi_163751285
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:42 schreef Malteser het volgende:
Razz, wat klinkt dat fijn! Je blije baby O+. Kan me wel voorstellen dat je straks weer zal moeten wennen.

LuDann, hopelijk heeft ze niet zoveel last van de waterpokken en slapen jullie vannacht weer zo goed als afgelopen nacht.

Poep: Twix poept meerdere keren per dag.

Vandaag de dubbele cijfers bereikt, Twix is 10 maanden. Mijn kleine jongetje O+. Ook even naar het inloopspreekuur geweest om te wegen. We naderen de 8 kilo. Jeuj! Hij was in ieder geval weer wat aangekomen dus daar ben ik blij mee.

Voeding: Twix zit nu op onderstaand schema

8.30 uur fles 180/6 en wat happen yoghurt van mij
10.00 uur fruit
12.00 uur fles 180/6
13.30 uur bruine boterham met boter
16.00 uur fles 180/6
18.00 uur groente
20.00 uur fles 180/6 + schepje rijstebloem

Twix moet het echt nog van zijn flessen hebben. Flessen gaan niet altijd leeg maar hij drinkt voldoende.
Fruit eet hij circa 50 gram, we bieden meer aan maar na 50 gram is het klaar. Boterham gaat vaak goed, daar eet hij driekwart wel van op. Groente gaat hopeloos. Na 2 of 3 hapjes is dat klaar.
Fruit en groente maakt geen verschil of ik het zelf vers maak en pureer, Rapley aanbied of een potje gebruik.

Tussendoor bied ik hem nog wel eens een rijstwafel, een tomaatje, een stuk volkoren soepstengel oid aan. Maar ook hiervan belandt het meeste op de grond ipv in de mond.
Mijn hoop is gevestigd op tanden. Wellicht dat het Rapley eten dan makkelijker gaat waardoor hij meer eet?

Hij vindt eten wel leuk, gaat lachen en zwaaien als ik hem in zijn stoel zet en hij zijn bordje ziet. We eten ook altijd aan tafel (dat deden man en ik altijd al) en we dwingen niet. Hij geeft het heel duidelijk aan als hij niets meer wil en als wij dan toch een keer blijven aanbieden, gaat hij huilen. Klaar is echt klaar bij Twix. Hij blijft dan overigens wel keurig zitten, kijkt naar ons, lacht en 'kletst'.
Omdat brood goed gaat, hebben we dat nu 's avonds een paar keer aangeboden als hij geen groente eet maar de boterham hoort bij de lunch volgens Twix en niet als diner :7.

Wat we al geprobeerd hebben:
Fruit of groente geprakt op brood
Extra eetmomenten
Schaaltje met wat te eten op de salontafel zodat hij dat te allen tijde kan pakken
Zelf laten eten met lepel/vork/handen
Samen met hem van hetzelfde bord eten
Man en ik die ook happen aan elkaar voeren (hapje voor papa, hapje voor Twix, hapje voor mama)

Het laatste wat ik wil is een gevecht maken van het eten en mijn mantra is "tot 1 jaar is melk hoofdvoeding en de rest bijvoeding" maar met 10 maanden nu voel ik de hete adem....

Iemand nog een goede tip, iets wat we over het hoofd zien?
Wat je kunt proberen is bijvoorbeeld om 12u eerst wat Griekse yoghurt te geven en daarna een kleinere fles, als je minder flesvoeding wilt geven. Of dat bij de fles in de laatste middag doen.
Volgens mij vergaten wij op een gegeven moment de fles van 15.30u twee dagen achter elkaar :@ (we waren op vakantie) en deed Sjaak het er prima mee. Toen hebben we het echte avondeten ook meer geīntroduceerd om 17.30u, waar hij een stuk meer van at ineens.
pi_163751607
Volgens mij zijn wij op gegeven moment flessen melk gaan vervangen door ander drinken en dat ging goed. Lichte diksap had uiteindelijk zijn voorkeur en dan met kleine flesjes die hij zelf kon pakken bij dorst. En we zijn na z'n eerste verjaardag overgestapt op koemelk, dat is ook wat minder heftig. Volgens mij zaten we toen redelijk snel op twee flessen voor het slapen gaan.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 09:10:25 #188
409579 LuDann
All the way
pi_163752191
Ik heb Wolk toch afgezet op het KDV net. :@ We weten niet zeker of het waterpokken zijn, ze heeft in gras gespeeld en is daar mogelijk allergisch voor, dus misschien is dat het of zijn het insectenbeten. Ik heb onze overwegingen aangegeven en voor nu houden ze haar maar de grote baas was er nog niet. Als die straks gekeken heeft zal ik waarschijnlijk alsnog gebeld worden om haar te komen halen.
pi_163752308
Toen ik hier melk en vaste voeding ben gaan omdraaien (eerst een vast hapje en daarna de melk), ging ze al vrij snel wat meer eten. Inmiddels (vr)eet ze als een bootwerker. Gisteravond at ze bijv. meer pasta dan mijn schoonmoeder :o (Nu eet schoonmoeders wel bizar weinig, maar toch!)

Oooh jongens ik haalde vandaag voor het laatst een baby uit bed O+ Ze wilde extra lang van haar oudejaarsdag genieten, want ze was om half 6 op. Vanmiddag eens kijken of ik een meptaartje kan fabriceren en uiteraard memorylanen. (Hoewel ik meer stress heb over het aantal mensen dat morgen komt. Ik dacht dat de halve familie op vakantie zou zijn, maar helaas :X )
pi_163752390
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 09:10 schreef LuDann het volgende:
Ik heb Wolk toch afgezet op het KDV net. :@ We weten niet zeker of het waterpokken zijn, ze heeft in gras gespeeld en is daar mogelijk allergisch voor, dus misschien is dat het of zijn het insectenbeten. Ik heb onze overwegingen aangegeven en voor nu houden ze haar maar de grote baas was er nog niet. Als die straks gekeken heeft zal ik waarschijnlijk alsnog gebeld worden om haar te komen halen.
Is de grote baas dokter dan? 😉
Ben benieuwd of wolk mag blijven!

Ik lig as we speak aan de ctg in 't ziekenhuis, T. Vanmorgen extra naar het KDV gebracht, eerste wat we hoorden was 'Obias hier, knuffelen!' Gevolgd door een 'gisteren ook Obias hier'. Hij doet 't goed bij de meisjes, de jongedame in kwestie wilde gisteren ook alleen maar gaan slapen als hij ook naar bed ging! 😍
pi_163752397
:@ Ik weet niks van flessen hoor, maar is het erg dat hij er nog relatief veel drinkt Malteser? Wat je zelf al zegt, tot 1 jaar is melk in principe sowieso de hoofdvoeding en Twix volgt dat advies keurig zo te zien :D

Ik zie bijvoeding en melk als communicerende vaten, weinig bijvoeding betekent meestal veel melk en andersom. En die balans verschuift vanzelf richting/rond/na 1 jaar. Ik zou zelf niks veranderen in wat je nu doet, maar gewoon zo doorgaan en het blijven aanbieden, die interesse komt vanzelf wel. Eten vindt hij al leuk en hij geeft zo te lezen ook zelf heel duidelijk aan wat hij wel en niet wil, dat is alleen maar goed! En ondertussen krijgt hij alles wat hij nodig heeft wel binnen met die flessen.

Geen verdere tips ook om bijvoeding te stimuleren, volgens mij heb je prima ideeën. Enige wat ik kan verzinnen is wat (meer) yoghurt, dat werd hier al vrij snel (vanaf een maand of zeven al meen ik) door zowel oudste als jongste heel goed gegeten, ze zijn er beiden dol op. Wij geven het als toetje, maar op de opvang doen ze het tussendoor.

Hier een beetje het tegenovergestelde eigenlijk: mijne lijkt melk inmiddels als drinken te beschouwen en niet als voedsel. Want voedsel, dat eet je in je stoel aan tafel. Fruit, brood, potje, soepstengel, stukken groente hoeraaaaaa kom maar door! De borst is nog wel ok (meestal op mijn verzoek: 's ochtends, 's avonds, voor zijn slaapjes, 's nachts) maar melk in een fles hoeft hij niet meer. Na hooguit 50 cc is het ok. Maar ook hij is pas tien maanden dus ik vind het wat vroeg om helemaal met melk te stoppen overdag. Hoewel niet meer kolven wel welkom zou zijn. Maar goed, ik kijk het gewoon maar aan :)
pi_163753128
Bedankt voor alle tips, daar kan ik wel wat mee!

Mineola, nee dat is helemaal niet erg. We bieden de relatief grote flessen nog aan in overleg met de kinderarts, omdat Twix niet zo'n grote is. Het is wel wat je zegt, vaak is het veel bijvoeding-minder melk en andersom.
Vorige maand hebben we kleinere flessen aangeboden in de hoop dat hij dan meer vast voedsel zou eten wat resulteerde in niet gegroeid die maand. Dus daarom nu toch weer grotere flessen en nu is hij gelukkig wel weer gegroeid.
We bieden nu 4x 180cc aan. Dat is 720cc totaal. Hij drinkt rond de 600cc op. Dat is ruim voldoende. En blijkbaar leeft hij verder van de liefde en de lucht. O+
pi_163753246
Ik zou me nog geen zorgen maken, Malteser. In 2 maand kan nog zoveel gebeuren. En hij krijgt genoeg liefde om op te groeien! O+

Wiij vliegen zo naar Zuid-Duitsland voor een weekend schoonouders. helemaal geen zin in. Schoonouders zijn altijd zo druk met T. Bellen in z'n gezicht blazen bij binnenkomst, heel hard liedjes zingen altijd en continue met hem bezig. Het komt uit enthousiasme en liefde, dat snap ik. Soms is het wat irritant. En ik ben benieuwd hoe het met dutjes gaat, het gaat best redelijk nu thuis dus ik hoop dat dat doorzet!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 10:34:31 #194
409579 LuDann
All the way
pi_163753479
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 09:26 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Is de grote baas dokter dan? 😉
Ben benieuwd of wolk mag blijven!

Ik lig as we speak aan de ctg in 't ziekenhuis, T. Vanmorgen extra naar het KDV gebracht, eerste wat we hoorden was 'Obias hier, knuffelen!' Gevolgd door een 'gisteren ook Obias hier'. Hij doet 't goed bij de meisjes, de jongedame in kwestie wilde gisteren ook alleen maar gaan slapen als hij ook naar bed ging! 😍
Ik ben ook benieuwd, ik ben nog niet gebeld in ieder geval. Heb al mooi 1000 woorden op papier gezet. 8-) (vooral quotes uit interviews dus dat tikt lekker aan :+ )

Hoe ging de ctg? Ik las in Z&G dat het gisteren een onduidelijke uitslag was? Lief trouwens, zo'n dinnetje op het KDV. O+

@Mineola: Wolk drinkt ook nog max 3 x 60 cc op een dag. Vaker 2 x 60 of 3 x 30. Als we het niet meer zouden laten aanbieden dan zou ze zo zonder kunnen, maar daar lijkt ze me nog een tik te jong voor. Al weet ik niet precies op welke leeftijd dit dan wel zou kunnen. De borst is overdag alleen nog op mijn verzoek, als we op pad zijn wil ze helemaal niet drinken. Soms weigert ze ook te drinken voor haar slaapjes, dan drinkt ze alleen nog in de ochtend, de avond en 's nachts een keer of 2/3. In de eerste instantie was ik terughoudend met het aanbieden van water omdat ik dacht dat dat er misschien voor zorgde dat ze minder bij mij dronk maar het lijkt vrij weinig uit te maken.

Ik denk dat ze nog zo weinig drinkt omdat ze ook zo'n goede eter is. Er gaan makkelijk 4 boterhammen per dag in, fruit, een snackje en nog een flinke bak avondeten.

Succes Jagar! Heel herkenbaar, van die over enthousiaste schoonouders. Ik houd me ook in maar erger me soms wel een beetje als Wolk een broodje zit te eten in haar stoel en SM haar luid tetterend met speelgoed aan het afleiden is. :') De eerste avond dat ze oppasten was ze nog wakker toen we haar rond 12 uur weer op kwamen halen. 'Ze was niet moe maar juist heel actief, ze wilde echt niet slapen'. Ja gek he, als je d'r constant bezig houdt. Kind was nog 2 dagen lang overprikkeld. :P
pi_163754266
Malteser, dat eten komt vanzelf wel, je schema van nu lijkt me prima! Wij hebben O juist een extra fles gegeven omdat hij een tijd op vast voedsel niet groeide. Toen was het juist eerst melk, daarna vast voedsel want beide is vaak teveel. Nu (11 maanden) krijgt hij twee kleine papflessen per dag, een paar slokken borstvoeding s ochtends en verder alleen maar water (tenzij het heel warm is, dan krijgt hij een extra melkfles en drinkt hij die wel leeg) omdat hij nu nog meer eet (2 boterhammen, 2 stuks fruit, volle avondmaaltijd en soms wat yoghurt) en daar genoeg aan heeft. Of dat ook zo is zien we over een week of 2. Ik zou gewoon de flessen in stand houden, hooguit die voor een maaltijd wat kleiner maken bij een baby die minder goed groeit.

Ik maak me juist zorgen of hij nog wel genoeg vocht binnen krijgt. Melkflessen overdag wil hij niet, borstvoeding is ook na twee slokken al genoeg, alleen s ochtends wat meer. Water drinkt hij ongeveer een flesje per dag van, verspreid over de dag (hij krijgt altijd bij eten, verder kan hij hem zelf pakken en doet dat ook regelmatig voor een slokje of om op te kauwen). Netto drinkt hij dus zo'n 500 ml, plus het SAP uit fruit. Maar hij plast en poept goed en wil ook niet meer, dus het zal wel goed zijn. En als hij doucht of in bad gaat drinkt hij veel extra water :')
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_163754499
Ik zie alleen maar nadelen als we voor een 3e zouden gaan.

Kamer tekort, auto te klein, mijn lichaam vind t denk ik niet leuk, weer die eerste baby tijd.. Etc etc.
pi_163754732
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:20 schreef FlyingFish het volgende:
Malteser, dat eten komt vanzelf wel, je schema van nu lijkt me prima! Wij hebben O juist een extra fles gegeven omdat hij een tijd op vast voedsel niet groeide. Toen was het juist eerst melk, daarna vast voedsel want beide is vaak teveel. Nu (11 maanden) krijgt hij twee kleine papflessen per dag, een paar slokken borstvoeding s ochtends en verder alleen maar water (tenzij het heel warm is, dan krijgt hij een extra melkfles en drinkt hij die wel leeg) omdat hij nu nog meer eet (2 boterhammen, 2 stuks fruit, volle avondmaaltijd en soms wat yoghurt) en daar genoeg aan heeft. Of dat ook zo is zien we over een week of 2. Ik zou gewoon de flessen in stand houden, hooguit die voor een maaltijd wat kleiner maken bij een baby die minder goed groeit.

Ik maak me juist zorgen of hij nog wel genoeg vocht binnen krijgt. Melkflessen overdag wil hij niet, borstvoeding is ook na twee slokken al genoeg, alleen s ochtends wat meer. Water drinkt hij ongeveer een flesje per dag van, verspreid over de dag (hij krijgt altijd bij eten, verder kan hij hem zelf pakken en doet dat ook regelmatig voor een slokje of om op te kauwen). Netto drinkt hij dus zo'n 500 ml, plus het SAP uit fruit. Maar hij plast en poept goed en wil ook niet meer, dus het zal wel goed zijn. En als hij doucht of in bad gaat drinkt hij veel extra water :')
Krijgt hij het water uit een gewoon flesje met speen? Ik ben gisteren bezig geweest met een tuitbeker, maar hij snapt er nog niet veel van.

Malteser, mijn baby volgt precies het zelfde schema (ook een kleine, niet heel hard groeiende baby, maar wel ruim een maand jonger) en ook hij wil zijn avondhap niet. Misschien moet ik het ook wel omdraaien of de fles van 16.00 uur iets kleiner maken. Maar als ik een boterham neerzet als avondhap gaat deze wel helemaal op?? Hij drinkt zijn flessen trouwens tot de laatste druppel leeg, alle 4.
pi_163754766
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:31 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik zie alleen maar nadelen als we voor een 3e zouden gaan.

Kamer tekort, auto te klein, mijn lichaam vind t denk ik niet leuk, weer die eerste baby tijd.. Etc etc.
Lees ik hier uit dat het weer goed gaat bij jullie thuis?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:53:47 #199
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163754961
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:20 schreef FlyingFish het volgende:
Malteser, dat eten komt vanzelf wel, je schema van nu lijkt me prima! Wij hebben O juist een extra fles gegeven omdat hij een tijd op vast voedsel niet groeide. Toen was het juist eerst melk, daarna vast voedsel want beide is vaak teveel. Nu (11 maanden) krijgt hij twee kleine papflessen per dag, een paar slokken borstvoeding s ochtends en verder alleen maar water (tenzij het heel warm is, dan krijgt hij een extra melkfles en drinkt hij die wel leeg) omdat hij nu nog meer eet (2 boterhammen, 2 stuks fruit, volle avondmaaltijd en soms wat yoghurt) en daar genoeg aan heeft. Of dat ook zo is zien we over een week of 2. Ik zou gewoon de flessen in stand houden, hooguit die voor een maaltijd wat kleiner maken bij een baby die minder goed groeit.

Ik maak me juist zorgen of hij nog wel genoeg vocht binnen krijgt. Melkflessen overdag wil hij niet, borstvoeding is ook na twee slokken al genoeg, alleen s ochtends wat meer. Water drinkt hij ongeveer een flesje per dag van, verspreid over de dag (hij krijgt altijd bij eten, verder kan hij hem zelf pakken en doet dat ook regelmatig voor een slokje of om op te kauwen). Netto drinkt hij dus zo'n 500 ml, plus het SAP uit fruit. Maar hij plast en poept goed en wil ook niet meer, dus het zal wel goed zijn. En als hij doucht of in bad gaat drinkt hij veel extra water :')
Probeer anders eens de rietjesbeker. Die van de Hema zijn fijn. Lucas had het zo door.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:54:16 #200
409579 LuDann
All the way
pi_163754978
Je kunt het avondeten ook tussen de middag geven en dan in de avond brood. Dan proeft hij misschien wat meer groenten.
pi_163754987
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:43 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Krijgt hij het water uit een gewoon flesje met speen? Ik ben gisteren bezig geweest met een tuitbeker, maar hij snapt er nog niet veel van.

Malteser, mijn baby volgt precies het zelfde schema (ook een kleine, niet heel hard groeiende baby, maar wel ruim een maand jonger) en ook hij wil zijn avondhap niet. Misschien moet ik het ook wel omdraaien of de fles van 16.00 uur iets kleiner maken. Maar als ik een boterham neerzet als avondhap gaat deze wel helemaal op?? Hij drinkt zijn flessen trouwens tot de laatste druppel leeg, alle 4.
Hij krijgt het bij het eten meestal uit een open oefenbeker (een beker met een hap eruit waar de neus past), en los drinkt hij uit een soort anti-lek tuitbeker met rubberen drinktuit. Heeft ook even geduurd tot hij begreep hoe dat werkte, en kan nu nog alleen maar zelfstandig drinken als de beker bijna vol zit, anders houdt hij hem niet hoog genoeg dus dan duwen we de beker stiekem wat omhoog waardoor hij daadwerkelijk kan drinken.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_163755043
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:53 schreef Chanty het volgende:

[..]

Probeer anders eens de rietjesbeker. Die van de Hema zijn fijn. Lucas had het zo door.
Bedankt voor de tip! Ik zal vanmiddag even kijken, wilde als hij straks wakker is toch even de stad in!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_163755427
De Nuby rietjesbeker werkte bij Stip beter, want het rietje van de Hema was te lang waardoor hij geen drinken kreeg. Inmiddels snapt hij rietjesbekers niet meer en drinkt hij voornamelijk uit een tuit-achtige beker van de Ikea. Een open beker kan hij prima, maar ik werd het opruimen van het enthousiaste wijzen naar een trein/fiets/blokje/vlieg/vlekje/pluisje met beker in hand een beetje zat :+

pi_163756900
Hier wordt ook meer gedronken sinds ik een rietjesbeker kocht. Ook die van de Hema.

Edit: nog over melk drinken. Hier drinkt M. tussen de middag nog een fles bv variërend van 60-120 ml. (Ben nog steeds mijn vriezervoorraad aan het opmaken.) 's Ochtends en 's avonds bv dus geen idee hoeveel dat is en tussendoor water.
pi_163757059
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:34 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd, ik ben nog niet gebeld in ieder geval. Heb al mooi 1000 woorden op papier gezet. 8-) (vooral quotes uit interviews dus dat tikt lekker aan :+ )

Hoe ging de ctg? Ik las in Z&G dat het gisteren een onduidelijke uitslag was? Lief trouwens, zo'n dinnetje op het KDV. O+

@Mineola: Wolk drinkt ook nog max 3 x 60 cc op een dag. Vaker 2 x 60 of 3 x 30. Als we het niet meer zouden laten aanbieden dan zou ze zo zonder kunnen, maar daar lijkt ze me nog een tik te jong voor. Al weet ik niet precies op welke leeftijd dit dan wel zou kunnen. De borst is overdag alleen nog op mijn verzoek, als we op pad zijn wil ze helemaal niet drinken. Soms weigert ze ook te drinken voor haar slaapjes, dan drinkt ze alleen nog in de ochtend, de avond en 's nachts een keer of 2/3. In de eerste instantie was ik terughoudend met het aanbieden van water omdat ik dacht dat dat er misschien voor zorgde dat ze minder bij mij dronk maar het lijkt vrij weinig uit te maken.

Ik denk dat ze nog zo weinig drinkt omdat ze ook zo'n goede eter is. Er gaan makkelijk 4 boterhammen per dag in, fruit, een snackje en nog een flinke bak avondeten.

Succes Jagar! Heel herkenbaar, van die over enthousiaste schoonouders. Ik houd me ook in maar erger me soms wel een beetje als Wolk een broodje zit te eten in haar stoel en SM haar luid tetterend met speelgoed aan het afleiden is. :') De eerste avond dat ze oppasten was ze nog wakker toen we haar rond 12 uur weer op kwamen halen. 'Ze was niet moe maar juist heel actief, ze wilde echt niet slapen'. Ja gek he, als je d'r constant bezig houdt. Kind was nog 2 dagen lang overprikkeld. :P
Waren schoonouders maar eens over-enthousiast, dat zou betekenen dat ze eens 'n keer zouden bellen ofzo 😬.

Drinken blijft hier ook een 'twijfelpunt' hij krijgt 'ā morgens en 's avonds 180/6 aangeboden, van beide blijft heel vaak een 50 cc staan. Bij z'n brood krijgt hij 'gewone' melk, die gaat altijd op (zo'n 150 cc) en voor de rest water zoveel hij wil, de ene dag is dat bijna niks de ander dag 'n 200 cc. Maar goed, hij zal 't zelf wel regelen denk ik..

Lief dat je 't vraagt Ludann, CTG was iig een heel stuk duidelijker als gisteren. Bloeddruk wel nog steeds hoog. Morgen weer terug, als hij dan 'nog te hoog' was moest ik maar 'n plasje inleveren om te checken op zwangerschapsvergiftiging. Dus morgenvroeg om 08.00 mogen we ons weer melden in 't ziekenhuis..
pi_163757165
N. snapte de rietjesbeker exact op haar eerste verjaardag, ze had de gebruiksaanwijzing goed gelezen. 8-)

Die van de Hema bevalt hier ook goed, hij is alleen niet anti-lek. N. vindt het een leuk spelletje om de beker op de kop te houden en hem zo druppel voor druppel leeg te laten lopen. _O-
  vrijdag 15 juli 2016 @ 14:08:53 #207
409579 LuDann
All the way
pi_163757815
Sterkte Ggirl, ik hoop dat het geen zwangerschapsvergiftiging is.

Ik zit een beetje met een raadsel. Ik heb net gebeld naar het KDV om te vragen hoe het gaat. Het gaat prima, ze heeft geen koorts en er zijn geen blaasjes bijgekomen. Ze zeggen vrij zeker te weten dat het geen waterpokken zijn (ze hebben net een uitbraak gehad daar, dus ik denk dat ze dat beter kunnen herkennen dan wij).

Maar wat is het dan wel? Ze heeft groepjes met blaasjes op diverse plekken. Het worden er niet meer en ze heeft geen koorts. Ze heeft eergisteren in het gras rondgekropen. Misschien toch een allergische reactie? Of insectenbeten? Beiden is een beetje apart want ze was volledig aangekleed. De baby waarmee ze speelde heeft nergens last van. Ik kan de huisarts vandaag niet meer bereiken (tenzij noodgeval).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 14:10:07 #208
409579 LuDann
All the way
pi_163757848
Ik hoop niet dat ze zo allergisch reageert op gras, we hebben net een tent van 500 euro gekocht om leuk mee te kamperen. |:(
pi_163757891
Insectenbeten kunnen ook wel door dunne kleding heen. Als het er vanavond niet meer zijn lijkt het mij geen vlekjesziekte iig, want dat is vaak snel wel een kind vol plekjes.

En dat soort huisartsengeneuzel met dichte lijnen is waarom ik een nieuwe heb gezocht die wel gewoon de hele dag de telefoon aanneemt
  vrijdag 15 juli 2016 @ 14:17:46 #210
409579 LuDann
All the way
pi_163758022
Ze heeft de blaasjes sinds eergisteren avond en sindsdien is het hetzelfde gebleven. Ze had geen heel dunne kleding aan, het was best koud. Ik hoop wel op insectenbeten!

Helaas hebben alle huisartsen hier dezelfde bereikbaarheid zo ongeveer. Deze zit in ieder geval om de hoek.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 14:42:55 #211
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163758708
Zijn het niet een soort wrijf-plekken? L heeft ze ook wel eens.
Als ze er geen last van heeft zou ik me er niet druk om maken. Of ben ik nu weer te nonchalant? :@
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 15 juli 2016 @ 14:44:37 #212
409579 LuDann
All the way
pi_163758761
Ze zijn lastig op de foto te krijgen, maar het zijn kleine blaasjes met vocht erin. En nee hoor, niet te nonchalant. Ik heb vooral gebeld omdat ik even wilde overleggen ivm met haar allergieën. Zo met het weekend voor de deur.
pi_163760611
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 14:44 schreef LuDann het volgende:
Ze zijn lastig op de foto te krijgen, maar het zijn kleine blaasjes met vocht erin. En nee hoor, niet te nonchalant. Ik heb vooral gebeld omdat ik even wilde overleggen ivm met haar allergieën. Zo met het weekend voor de deur.
Is ze in aanraking geweest met huisdieren? Ik kan het niet heel goed zien op je foto, maar het zouden misschien vlooienbeten kunnen zijn? Zelf ook wel eens gehad omdat de hond steeds besmet werd op de uitlaatservice en die plekjes leken wel op jouw foto's.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:11:20 #214
409579 LuDann
All the way
pi_163760830
Nou, ik heb inmiddels een VPK van het CB gesproken en die heeft de foto's gezien. Zij denkt aan een allergische reactie op insectenbeten, als het inderdaad geen waterpokken zijn. Ik denk niet dat het vlooienbeten zijn, onze kat heeft wel eens vlooien gehad en daar had Wolk geen last van verder. Of nou ja, zandvlooien zou kunnen.
pi_163761162
Komen zandvlooien in NL voor dan? Ik dacht van niet, ik had het ooit eens opgezocht voor de zandbak. :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:40:56 #216
409579 LuDann
All the way
pi_163761506
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:26 schreef Kuukske het volgende:
Komen zandvlooien in NL voor dan? Ik dacht van niet, ik had het ooit eens opgezocht voor de zandbak. :+.
Oh ja, ik zie het. :P Nja, een ander beestje dan.
pi_163761762
Ludann, ik weet niet of je er wat mee kan hoor, maar ik ben zelf allergisch voor een specifieke grassoort. Als ik dan wel in gras zit/loop kan ik ook van dat soort bultjes krijgen. Jeuken niet echt en trekken vanzelf weer weg...
  vrijdag 15 juli 2016 @ 17:44:12 #218
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163762853
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zou me nog geen zorgen maken, Malteser. In 2 maand kan nog zoveel gebeuren. En hij krijgt genoeg liefde om op te groeien! O+

Wiij vliegen zo naar Zuid-Duitsland voor een weekend schoonouders. helemaal geen zin in. Schoonouders zijn altijd zo druk met T. Bellen in z'n gezicht blazen bij binnenkomst, heel hard liedjes zingen altijd en continue met hem bezig. Het komt uit enthousiasme en liefde, dat snap ik. Soms is het wat irritant. En ik ben benieuwd hoe het met dutjes gaat, het gaat best redelijk nu thuis dus ik hoop dat dat doorzet!
Oh dat lijkt me irritant, en dan een heel weekend lang..

Hier zijn beide opa's en oma's ook steeds zo druk met N. Willen haar continu met haar ogen open zien want dat is zo leuk. En toen schoonouders laatst voor het eerst 3 uurtjes bij hen thuis oppasten, werd ze een uur na de fles wakker en zijn ze haar vervolgens gaan entertainen met wipstoel, rammelaartjes, muziekdoosjes. En ze vond het heus heel leuk, beweerden ze. En ze was overal zo bewust mee bezig. Ze was toen 5 weken oud :')
Maar ik ergerde me kapot toen ik het hoorde en nu durf ik haar niet zo snel weer daarheen te brengen. Ze snappen het concept 'slapen' niet geloof ik maar wij zitten daarna wel met een overprikkelde baby die daarna dus écht niet meer wil slapen..
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:33:10 #219
409579 LuDann
All the way
pi_163764644
Hmm, nu ik Wolk weer zag na een dag KDV neig ik toch weer naar waterpokken... Volgens mij heeft ze er meer nu. Ze doet er alleen wel erg lang over om ze te ontwikkelen.

M_C: herkenbaar hoor, ik denk dat (schoon)ouders dat vooral doen als ze de baby niet zo vaak zien. Mijn moeder past eens in de week op en die is veel meer bekend met wat haar ritme is. Schoonouders zien haar maar af en toe en willen dan zoveel mogelijk lol in zo min mogelijk tijd stoppen.
pi_163766051
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:40 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh ja, ik zie het. :P Nja, een ander beestje dan.
Hopelijk knapt ze er snel van op. En trekt het weer weg.

Waarom trouwens de vpk van het cb? Waarom niet de HA? :@ of was dag omdat die dicht was?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:00:06 #221
409579 LuDann
All the way
pi_163766338
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:49 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Hopelijk knapt ze er snel van op. En trekt het weer weg.

Waarom trouwens de vpk van het cb? Waarom niet de HA? :@ of was dag omdat die dicht was?
Ik heb onderzoek gedaan bij een CB hier in de buurt en de VPK die mij begeleidde heb ik op FB, ze zag daar mijn vraag over Wolk & de waterpokken voorbij komen.

Wolk & de waterpokken, het klinkt als een leuk verhaaltje. :P
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:11:17 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163766621
Weet iemand hier toevallig vanaf wanneer je met een baby mag vliegen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:38:15 #223
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163767227
Zodra je een paspoort of id kaart hebt. Naar mijn weten is er geen leeftijdgrens, hooguit een persoonlijke voorkeur.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:38:16 #224
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163767228
Week of 6 het liefst. dat is echt best jong trouwens! N. was 3,5 maanden.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:40:06 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163767274
Aat om klein tripje wat ik al vaak zat gemaakt heb dus erg vertrouwd is. Zal sowieso na 6 weken worden, maar vroeg het me af.
Eens kijken wanneer en hoe we een ID-kaart kunnen fixen :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 15 juli 2016 @ 22:44:04 #226
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163769784
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:38 schreef SaskiaR het volgende:
Week of 6 het liefst. dat is echt best jong trouwens! N. was 3,5 maanden.
Idd liefst niet onder de zes weken, maar in principe kan het vanaf 7 dagen http://mens-en-samenlevin(...)en-met-een-baby.html. Ik hou zelf een jaar aan, puur gevoelsmatig (ennom schoonouders te mijden :X)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163770483
Mag ik met jullie meekletsen? Ik ben een nieuwe mama en hoop wat advies en tips te kunnen te krijgen (in de toekomst)
pi_163778692
Y had vd week opeens ook blaasjes. Ik dacht o nee niet de waterpokken he. Maar t wordt niet erger en de volgende dag was t blaasje weg en was t een gewoon vlekje.

Mandietjuh :W
pi_163778707
Kazy, gefeliciteerd met je mooie kletsende dame O+ Een heel jaar alweer!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163778974
En je zou toch denken dat die schoonouders wel beter weten dan onze babies te overprikkelen, van toen wij zelf nog zo klein waren ;).

kazy van harte gefeliciteerd! *O*
  zaterdag 16 juli 2016 @ 08:46:43 #231
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163778983
Kazy is het al zover? Gefeliciteerd!!!!! *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163778993
Kazy, van harte gefeliciteerd!! *O*
pi_163779080
Jeetje zeg, lieve M. ook al weer 1. O+ Gefeliciteerd Kazy! *O*
pi_163779413
Gefeliciteerd Kazy! *O* M ook alweer 1!!

Zie toevallig iets over een blaasje/vlekje bij Gestreeptestoel. Q heeft vaak een bultje of vlekje, die dan snel weer wegtrekt. Aangezien hij het ook snel warm heeft, denk ik aan een soort warmtebultjes.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:58:41 #235
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163780325
*O* Gefeliciteerd Kazy!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:06:40 #236
409579 LuDann
All the way
pi_163780434
Kazy, van harte gefeliciteerd met M! *O* Wat voor cadeaus krijgt ze? En is het feest ook vandaag?

We weten het nog steeds niet van de blaasjes, als het waterpokken zijn dan is het een light versie. Ze heeft ze bijvoorbeeld niet in haar haar of op haar romp en maar 2 in haar gezicht. Afgelopen 2 nachten heeft ze ook best redelijk geslapen (voor een zieke baby dan he).

Welkom Mandietjuh. Wil je wat over jezelf vertellen? Hoeveel kindjes heb je?
pi_163780555
Kazy, gefeliciteerd *O*

Mandietjuh, welkom!
pi_163780590
Ik had als kind ook heel weinig waterpokken, dus dat kan wel. Had er volgens mijn moeder misschien 20 over mijn hele lichaam en ben ook gewoon naar school gegaan. Ik had natuurlijk wel mijn jongere broertje aangestoken en die zat er compleet onder en was daardoor heel zielig en ziek. Het kan zich dus heel verschillend uiten.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:26:27 #239
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163780740
Kazy gefeliciteerd met je dreumes *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163781035
Van harte gefeliciteerd met je dreumes kazy *O*

C had als baby ook waterpokken, een soort light versie.
pi_163781327
Ik zal mij even voorstellen.

Mijn naam is Mandie, ben 29 jaar en woon in Heel (vlakbij Roermond) en op 30 mei 2016 is mijn zoontje Luke geboren. Hij is bij geboorte 48 cm en 2730 gram. Het is mijn eerste kindje.
pi_163781556


Dit had ze Ludann.

Op dr armen 4 en op dr wangen 2 totaal.

Ik las op internet.. Of waterpokken, waterwratje, ontstoken muggenbult of warmtebultje
pi_163781910
Welkom Mandietjuh!

Kazy, gefeliciteerd *O* en tot volgende maand!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
  zaterdag 16 juli 2016 @ 12:47:08 #244
409579 LuDann
All the way
pi_163782351
Oh ja, bedankt voor de foto, stoel. Zo light is het hier ook weer niet, ze heeft op een paar plaatsen verzamelingen van blaasjes zoals op de foto hieronder. Maar ze zit ook weer niet helemaal onder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:58 schreef mandietjuh het volgende:
Ik zal mij even voorstellen.

Mijn naam is Mandie, ben 29 jaar en woon in Heel (vlakbij Roermond) en op 30 mei 2016 is mijn zoontje Luke geboren. Hij is bij geboorte 48 cm en 2730 gram. Het is mijn eerste kindje.
Ah, ik zag dat je jongenskleding in een grotere maat aanbod in het vraag en aanbod topic, vandaar dat ik vroeg hoeveel kindjes je hebt. Zo te horen is Luke nog niet uit maat 98 gegroeid. :P
pi_163782580
Ludann dat lijken mij meer warmte bultjes, dan dat wat Y heeft. Ik had er zalf opgedaan en volgende dag was t droog.

Anders maandag toch maar ff de ha bellen?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 13:02:40 #246
409579 LuDann
All the way
pi_163782717
Ja, maandag bellen we de HA even.
pi_163783455
Welkom Mandietjuh, wel morgen even naar de zomermarkt hé! 😉

T. Is bij opa en oma vandaag, en vriendje en ik hebben na een bezoekje aan het ziekenhuis vanmorgen lekker ontbreten in de stad, nog wat prulletjes voor de as. Baby gekocht en zijn nu in huis wat aan het omklooien, een echte zaterdagse zaterdag.

T. Zit nogsteeds onder de vlekjes, maandag naar de HA. Ze dachten op 't KDV aan warmtebultjes, hadden geen andere 'uitbraken'. Maar het, lijkt mij, wat koud voor warmtebultjes..
pi_163783626
Kazy gefeliciteerd!
Mandietjuh, welkom!
LuDann, hopelijk wordt je kleine niet echt ziek en verdwijnen de bultjes over het weekend vanzelf!

Ik zag nog iets over muziekmobielen, ik heb er een van winnie de poeh, héél erg groot succes!

(Schoon)ouder perikelen vallen hier gelukkig erg mee, de beide oma's nemen gelukkig wel goed advies aan over wat wel en niet gaat met de jongens. Ze staan allemaal wel ook te springen om op te mogen passen, heel fijn, maar voorlopig nog even niet (ze zijn nu 2,5 maand gecorrigeerd).

Het is hier laatste dagen zo gezellig in huis, de oudste begint echt te brabbelen en de jongste begint ook al mee te huuuhuuu-en. Hoeft nou niet persé om half 6, maar t is wel super cute. O+ O+

Voor de mama's met kleine babies: hoe vaak per dag oefenen jullie buikligging?
pi_163783714
Kazy gefeliciteerd met je grote lieve eenjarige M'! *O*

Lu, die bultjes/blaasjes lijken op wat mijn oudste een paar weken geleden had in z'n nek en op zijn armen. Ik dacht toen ook aan waterpokken light (hij had ze al een keer gehad met tien maanden) maar een insectenbeet of uitslag van een plant of van warmte kan ook best. Ben er nooit achtergekomen wat het nou was, maar hij had er geen last van en het ging vanzelf weer weg. Duurde wel een week of zo en de blaasjes droogden in, vandaar dat ik toch aan waterpokken dacht. Ik heb er niks mee gedaan.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 13:56:34 #250
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163783834
Buikligging zowel bij Lucas als bij Amélie niet geoefend. Mevrouw slaapt veel op haar buik dat wel. Verder waren beiden vanaf dag 1 al sterk in de nek; Amélie tilt haar hoofd op en kijkt langdurig rond als ik haar op de arm heb of in de doek. Zou dus even kijken of het nodig is. Mijn Kids vonden op de buikliggen als ze wakker waren nooit tof iig.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 16 juli 2016 @ 13:58:45 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163783886
Na het wassen eventjes, maar ze oefent zelf haar nekspieren al flink uit zichzelf bij flesje drinken en als ik haar op mijn arm heb
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 16 juli 2016 @ 13:59:54 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163783910
Noob vraagje trouwens, ik krijg net de aanvraagformulieren van de SVB voor kinderbijslag binnen, maar verder hoeft op tzt de kinderopvangtoeslag na niks aangevraagd te worden toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163783957
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:59 schreef Molo het volgende:
Noob vraagje trouwens, ik krijg net de aanvraagformulieren van de SVB voor kinderbijslag binnen, maar verder hoeft op tzt de kinderopvangtoeslag na niks aangevraagd te worden toch?
Nee, klopt.
Heb je ook aan de verzekeringen gedacht? Zorg- reis- aansprakelijkheidsverzekering enz.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:02:59 #254
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163783975
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:59 schreef Molo het volgende:
Noob vraagje trouwens, ik krijg net de aanvraagformulieren van de SVB voor kinderbijslag binnen, maar verder hoeft op tzt de kinderopvangtoeslag na niks aangevraagd te worden toch?
De inkomensafhankelijke combinatiekorting niet vergeten bij de belastingaangifte, maar dad krijg je een brief over ter herinnering.

Ennnehhh zorgverzekering al aangemeld wegens Ziekenhuis denk ik he?
Kwak
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:03:16 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163783987
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:02 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, klopt.
Heb je ook aan de verzekeringen gedacht? Zorg- reis- aansprakelijkheidsverzekering enz.
Ja die zijn geregeld. Rechtsbijstand en alles :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:04:29 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163784015
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

De inkomensafhankelijke combinatiekorting niet vergeten bij de belastingaangifte, maar dad krijg je een brief over ter herinnering.

Ennnehhh zorgverzekering al aangemeld wegens Ziekenhuis denk ik he?
Die combinatiekorting is kansloos hier qua inkomen ;)

Ik heb twee uur na operatie mevrouw al aangemeld via mijn zorgverzekeringswebsite. Ideaal ging dat _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163784073
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja die zijn geregeld. Rechtsbijstand en alles :D
^O^
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:07:13 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163784088
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:06 schreef Malteser het volgende:

[..]

^O^
Verdienste van mijn vent hoor, ik denk nooit aan zulke dingen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:12:54 #259
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163784224
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Die combinatiekorting is kansloos hier qua inkomen ;)

Ik heb twee uur na operatie mevrouw al aangemeld via mijn zorgverzekeringswebsite. Ideaal ging dat _O_
Nice, wij kregen best veel en ik vind ons niet zulke slechte verdieners eigenlijk :')

Edit: iedereen die meer dan 32696 verdient krijgt hetzelfde bedrag als korting, 2769 euro. :+Aftrek van het laagste inkomen igv fiscaal partner.

http://www.belastingdiens(...)mbinatiekorting_2016
Kwak
pi_163784232
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:47 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, bedankt voor de foto, stoel. Zo light is het hier ook weer niet, ze heeft op een paar plaatsen verzamelingen van blaasjes zoals op de foto hieronder. Maar ze zit ook weer niet helemaal onder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Ah, ik zag dat je jongenskleding in een grotere maat aanbod in het vraag en aanbod topic, vandaar dat ik vroeg hoeveel kindjes je hebt. Zo te horen is Luke nog niet uit maat 98 gegroeid. :P
Klopt, Luke heeft met zijn 6 weken nog maatje 44. De kleding die ik aanbied heb ik een aantal van. Ik wil ze wegdoen. Ik hou sowieso één paar voor onszelf. Ik wil iemand anders blij maken daarom
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:17:35 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163784331
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nice, wij kregen best veel en ik vind ons niet zulke slechte verdieners eigenlijk :')

Edit: iedereen die meer dan 32696 verdient krijgt hetzelfde bedrag als korting, 2769 euro. :+Aftrek van het laagste inkomen igv fiscaal partner.

http://www.belastingdiens(...)mbinatiekorting_2016
Ik zal wel destijds als zwangere dementerende met mijn neus hebben gekeken. Ik zal er nog eens naar kijken, thanks :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:22:03 #262
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163784452
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zal wel destijds als zwangere dementerende met mijn neus hebben gekeken. Ik zal er nog eens naar kijken, thanks :)
ik denk dat jij kindgebonden budget bedoelt. :Y no chance in hell idd :')
Kwak
pi_163784506
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:38 schreef Ggirl het volgende:
Welkom Mandietjuh, wel morgen even naar de zomermarkt hé! 😉

T. Is bij opa en oma vandaag, en vriendje en ik hebben na een bezoekje aan het ziekenhuis vanmorgen lekker ontbreten in de stad, nog wat prulletjes voor de as. Baby gekocht en zijn nu in huis wat aan het omklooien, een echte zaterdagse zaterdag.

T. Zit nogsteeds onder de vlekjes, maandag naar de HA. Ze dachten op 't KDV aan warmtebultjes, hadden geen andere 'uitbraken'. Maar het, lijkt mij, wat koud voor warmtebultjes..
Ga je morgen naar de zomermarkt??
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:28:52 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163784598
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik denk dat jij kindgebonden budget bedoelt. :Y no chance in hell idd :')
Ja klopt :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163785056
Welkom mandietjuh, wat een kleintje heb je trouwens! Vroeggeboren of gewoon klein van stuk? :)
pi_163785349
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:24 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Ga je morgen naar de zomermarkt??
Dat is wel jaarlijkse prik hier.. Als ze dadelijk in het ziekenhuis lief voor me zijn en de planning niet helemaal omgooien!
pi_163785402
Welkom Mandietjuh!

Kazy, gefeliciteerd met je dreumes!

wij oefenen misschien een keer per week met de buikligging, maar met voeden laat ik M zoveel mogelijk zelf aanhappen en daarbij oefent hij zijn nekspieren ook.

Die combinatiekorting daar had ik nog nooit van gehoord, volgende belastingaangifte maar eens op letten.

Ik heb net een draakzak besteld. Ben erg benieuwd wat M daar van gaat vinden. We hadden nog allemaal VVV-bonnen liggen die we nooit uitgeven en hadden er ook nog een paar voor M's geboorte gekregen. Ik las laatst ergens het briljante idee om bij de primera een bol.com cadeaubon te kopen en die te betalen met VVV-bonnen, dus dat hebben we gedaan en van de cadeaubon hebben we een draagzak besteld :)
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:36:26 #268
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163787684
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:58 schreef lunamatic het volgende:
Welkom Mandietjuh!

Kazy, gefeliciteerd met je dreumes!

wij oefenen misschien een keer per week met de buikligging, maar met voeden laat ik M zoveel mogelijk zelf aanhappen en daarbij oefent hij zijn nekspieren ook.

Die combinatiekorting daar had ik nog nooit van gehoord, volgende belastingaangifte maar eens op letten.

Ik heb net een draakzak besteld. Ben erg benieuwd wat M daar van gaat vinden. We hadden nog allemaal VVV-bonnen liggen die we nooit uitgeven en hadden er ook nog een paar voor M's geboorte gekregen. Ik las laatst ergens het briljante idee om bij de primera een bol.com cadeaubon te kopen en die te betalen met VVV-bonnen, dus dat hebben we gedaan en van de cadeaubon hebben we een draagzak besteld :)
Leuk! Dragen is fijn. Wat voor zak heb je?
Kwak
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:37:50 #269
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163787707
Gefeliciteerd Kazy!

Welkom Mandietjuh!

Hier is de draagzak een succes, zodra ze erin zit; gelijk slapen. Heerlijk..

Iemand tips hoe ik mijn baby overdag en begin van de avond in haar eigen bed kan laten slapen? S nachts lukt prima, vanaf een uur of 11. Maar overdag en vanaf een uur of 8 is het vaak krijsen zodra het matras geraakt wordt...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:54:13 #270
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_163788021
Mijn tip is eigenlijk vooral om los te laten dat ze in eigen bed moeten slapen.
Het proberen en mislukken geeft denk ik meer stress dan het gewoon accepteren.
Die dingen komen vanzelf wel. ze heeft waarschijnlijk gewoon mamahonger.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_163788333
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:47 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, bedankt voor de foto, stoel. Zo light is het hier ook weer niet, ze heeft op een paar plaatsen verzamelingen van blaasjes zoals op de foto hieronder. Maar ze zit ook weer niet helemaal onder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Ah, ik zag dat je jongenskleding in een grotere maat aanbod in het vraag en aanbod topic, vandaar dat ik vroeg hoeveel kindjes je hebt. Zo te horen is Luke nog niet uit maat 98 gegroeid. :P
Ja ik heb thuis een aantal liggen en wilt ze kwijt hebben. Hij is nog klein maar hou zelf een set :)
pi_163788367
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:38 schreef Ggirl het volgende:
Welkom Mandietjuh, wel morgen even naar de zomermarkt hé! 😉

T. Is bij opa en oma vandaag, en vriendje en ik hebben na een bezoekje aan het ziekenhuis vanmorgen lekker ontbreten in de stad, nog wat prulletjes voor de as. Baby gekocht en zijn nu in huis wat aan het omklooien, een echte zaterdagse zaterdag.

T. Zit nogsteeds onder de vlekjes, maandag naar de HA. Ze dachten op 't KDV aan warmtebultjes, hadden geen andere 'uitbraken'. Maar het, lijkt mij, wat koud voor warmtebultjes..
Ga jij ook naar de zomermarkt? 😋😋 ik ga morgen langs 't knip salon, waar mijn oud stagiaire werkt 😁😁
pi_163788394
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:37 schreef Nouk84 het volgende:
Gefeliciteerd Kazy!

Welkom Mandietjuh!

Hier is de draagzak een succes, zodra ze erin zit; gelijk slapen. Heerlijk..

Iemand tips hoe ik mijn baby overdag en begin van de avond in haar eigen bed kan laten slapen? S nachts lukt prima, vanaf een uur of 11. Maar overdag en vanaf een uur of 8 is het vaak krijsen zodra het matras geraakt wordt...
Ik wieg de kleine in slaap meestal. En als hij diep slaapt leg ik hem gelijk in bed.
pi_163788920
Wat lief al die felicitaties, bedankt allemaal O+ Gewoon een heuse dreumes hier, ik kan het nog niet bevatten! Vanmiddag alle visite gehad. M. is vreselijk verwend. Mooie boeken gekregen, duplo, een speeltentje, zo'n houten loopwagentje en wat Vtechspul waar ze helemaal lyrisch van is (en waarvan mama blij is dat er een 'uit'-knop op zit :7 ) Van ons kreeg ze (toch) maar een wheelybug. Die zal ze binnenkort wel kunnen gebruiken denk ik.

Ik had een hysterisch oranje meptaartje gemaakt dus alles was viesssss vanmiddag _O-
pi_163789337
Eigen bed slapen? Wat is dat? ;)

Oeh, een meptaart. Dat klinkt gezellig :D
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:55:47 #276
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163789436
Kazy, dat klinkt als een fijne dag! Van harte gefeliciteerd met je dreumes!
*O*
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_163791254
De kinderfysio in het ziekenhuis raadde aan om alle kindjes minimaal 3-5 keer per dag op hun buik te leggen tot ze gaan mopperen en die tijd steeds verder uit te bouwen. Het leek me al sterk dat iedereen dat deed, fijn om te lezen wel... Ik leg ze elke dag wel tijdje op hun buik in de box, maar niet zo vaak.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:57:05 #278
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163792050
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:28 schreef Madivi het volgende:
De kinderfysio in het ziekenhuis raadde aan om alle kindjes minimaal 3-5 keer per dag op hun buik te leggen tot ze gaan mopperen en die tijd steeds verder uit te bouwen. Het leek me al sterk dat iedereen dat deed, fijn om te lezen wel... Ik leg ze elke dag wel tijdje op hun buik in de box, maar niet zo vaak.
Ik vergeet het vaak te doen als ze op het aankleedkussen ligt. Soms ligt ze op d'r buik in de box of op mijn bovenlijf. Haar nek is soms al zo sterk dat ik denk dat veel vaker niet nodig is..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:59:50 #279
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163792121
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:54 schreef Moppert het volgende:
Mijn tip is eigenlijk vooral om los te laten dat ze in eigen bed moeten slapen.
Het proberen en mislukken geeft denk ik meer stress dan het gewoon accepteren.
Die dingen komen vanzelf wel. ze heeft waarschijnlijk gewoon mamahonger.
Ik ben nog niet echt consequent erin geweest, maar omdat de nachten zo goed gaan, vind ik het zo vreemd dat t overdag en begin van de avond niet lukt.. Maar goed, niet lukt is ook rijkelijk overdreven, zo vaak heb ik het ook nog niet geprobeerd. Van de week ga ik toch beginnen met de middagdutjes.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 21:27:18 #280
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163794525
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:59 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik ben nog niet echt consequent erin geweest, maar omdat de nachten zo goed gaan, vind ik het zo vreemd dat t overdag en begin van de avond niet lukt.. Maar goed, niet lukt is ook rijkelijk overdreven, zo vaak heb ik het ook nog niet geprobeerd. Van de week ga ik toch beginnen met de middagdutjes.
Hier hetzelfde hoor, met mijn dochter van 6 weken! 's Nachts slaapt ze wel in haar bed van 12 tot 7 met ergens een nachtvoeding tussendoor. En overdag soms ook, vaak niet. Ik leg haar na elke voeding steeds in bed, voor de regelmaat. Als ze huilt dan troost ik. Dat doe ik een paar keer, hoe vaak hangt af van het soort huiltje en of ze melk teruggegeven heeft etc. Als ze niet wil, neem ik haar mee en laat ik haar bij mij slapen. Vond ik in het begin heel lastig maar nu heb ik het geaccepteerd. En stiekem is het ook wel fijn, even knuffelen. Ik zorg alleen wel dat ik de afstandsbediening van de tv en wat te drinken binnen handbereik heb :P Maar sommige slaapjes doet ze overdag wel deels in bed inmiddels. Alleen nooit lang genoeg dat ik zelf nog een dutje kan doen overdag, helaas...
En begin van de avond is ze standaard onrustig. Dan kunnen we niet anders dan haar bij ons pakken. Heel handig rond etenstijd :')
pi_163794990
Ik maakte me daar in het begin ook wel druk om. S. sliep overdag alleen beneden, op mij of in de kinderwagen.
Maar ineens was daar de omslag en slaapt hij alleen nog in zijn eigen bed, knuffel en speen erbij en het is goed.
En nu mis ik de gezellige dutjes op mij, zodat ik lekker ongegeneerd Netflix kan kijken overdag :')

S. is de laatste dagen zo gezellig, echt genieten van hem!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163798340
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Leuk! Dragen is fijn. Wat voor zak heb je?
De boba 4g peak. Mijn vriend wil hem ook gebruiken en hij is geen fan van motiefjes, dus deze is redelijk simpel. Ik heb ook een doek, maar dat is nog geen succes hier.

Het in eigen bed slapen gaat hier ook niet altijd goed, maar dat ligt soms ook aan mij als ik tijdens een nachtvoeding in slaap val. M slaapt in de cosleeper en 's nachts voed ik liggend, maar ik ben dus niet zo goed in terugleggen. Ik vind het ook wel gezellig stiekem. Ik leg M meestal wel eerder in bed dan dat wij gaan slapen, zodat hij wel went aan alleen in slaap vallen. Overdag slaapt hij vaak in de kinderwagen, soms in de cosleeper en soms in de box.
pi_163800874
Oh mijn baby maakt zulke lieve geluidjes in haar slaap en ze rekt zich zo schattig uit O+

Ik vind het bijna jammer om zelf weer te gaan slapen en niet uren naar haar te kijken, maar ben wel intens moe.
pi_163801722
Ik probeer C overdag helemaal nog niet boven in haar bedje te leggen. Ik kan me ook niet herinneren hoe snel ik dat deed bij de andere twee. Volgens mij pas toen ze een heel duidelijk ritme kregen (ook met fruithapje enzo), met een maand of vier dus?

In elk geval heb ik speciaal een matrasje voor in de box op maat gemaakt, zodat ze daar ook goed ligt. Het zou ook helemaal niet handig zijn nog, omdat we veel te vaak op pad moeten (die halen, die brengen, boodschappen tussendoor, dan dit, dan dat). Nu kan ik haar al dan niet slapend pakken (in de doek doen, de auto, de wagen) en huppakee. :P

Oh, en op de buik doe ik hier sinds drie dagen ofzo. Elke dag wel even. Ze vindt het fijn, heb ik de indruk. Zodra ze tegensputtert, draai ik haar weer om.
pi_163801742
En gisteravond had ik ze als volgt in bed liggen alledrie:
R (6 jaar) om 19.30uur, S (8 jaar) om 20.00 uur en C (2,5 week :D ) om 20.30 uur. Dat beviel me wel en ze heeft doorgeslapen tot 5.30 uur ongeveer en daarna weer vanaf 6 tot 7.30 uur. Met uiteraard wel elke 2 a 3 uur een voeding. *O*

Ik had heerlijk nog even wat tijd voor mezelf. O+
pi_163801827
Ik kom hier afscheid nemen :W

Het was heerlijk om het afgelopen jaar met jullie mee te mogen posten. Bedankt voor alle steun, de adviezen en natuurlijk het meejompelen voor alle eerste keren. Voor sommigen tot snel! O+

(Foto's staan allemaal nog op de camera dus helaas geen leuke foto van gisteren bij de hand.)
  zondag 17 juli 2016 @ 09:51:38 #287
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163802179
Ik heb ook een matras in de box, dus daar slapen 'mag' ook gewoon. Doet ze alleen ook minimaal, zodra ze op d'r rug wordt gelegd is het krijsen. Ze wil liever bij mama op de bank slapen. Ook goed, maar dan kan ik dus geen kant op. Dat geeft ook meestal niet, vind het wel gezellig. S nachts gaat top, ze is vannacht maar 1x geweest, om half 6. Ze sliep rond half 1(want eenmaal in bed was weer krijsen).
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 17 juli 2016 @ 09:52:10 #288
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163802188
Tot over 11 maanden Kazy :P
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 17 juli 2016 @ 09:57:19 #289
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163802234
Ik kan me ook niet herinneren hoe dat bij Lucas ging. Zie wel wanneer ik haar boven laat slapen. Vind het tot nu toe wel best zo. De laatste dagen slaapt ze wel meer op mij. Jeey voor draagdoek.

Nouk al eens geprobeerd haar slapend op haar buik of zij te leggen? Moet je natuurlijk wel in de buurt blijven maar kun je wel beneden iets van doen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163802458
Bovenop ons slapen op de bank heeft hier tot een maand of drie geduurd denk ik. Daarna nog wat avonden in de box en toen in haar eigen bedje (ook met wisselend succes).

M heeft 'die' ontdekt.. Dus we horen de hele dag 'die! Die! Die!'
  zondag 17 juli 2016 @ 10:27:28 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163802597
-edit- Te vroeg op enter gedrukt :')
  zondag 17 juli 2016 @ 10:28:49 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163802615
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:27 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Maar sommige slaapjes doet ze overdag wel deels in bed inmiddels. Alleen nooit lang genoeg dat ik zelf nog een dutje kan doen overdag, helaas...
Samen in bed gaan liggen! Lekker liggend voeden en dan samen dutten :Z

O en hoi allemaal :W Werken + peuter + baby + sociaal leven is slecht te combineren met fok :D
Maarrrrrr wel steeds meer mogelijkheden! S doet inmiddels keurige slaapjes in zijn wieg, met name als mijn vriend hem weglegt. En 's avonds is ie veel meer zen, dus ik heb vandeweek een avondje met vriendinnen afgesproken, en t was heerlijk! *O*
pi_163803356
Mini slaapt ook altijd op haar buik of zij, al sinds de geboorte. Op haar rug vond ze vreselijk, wild trappelen en gillen tot ze werd opgepakt (best logisch ook wel, eigenlijk) Nu ze zelf van houding kan wisselen, gaat ze eigenlijk altijd op haar zij liggen. Ze slaapt pas sinds kort boven (en ik vind 't nog steeds stom om haar daar achter te laten, vind t veel fijner om haar in de buurt te hebben, dus meestal slaapt ze nog op de bank of op mijn rug of buik in de doek. Of samen in bed O+ Voeden en dutten O+

Kazy's dreumes O+
pi_163804516
M is vandaag precies twee maanden oud rolde net voor het eerst van buik naar rug :o en ik was er natuurlijk weer niet bij... Ik ben altijd net even in een andere kamer als hij dat soort dingen doet. Vriend heeft het gelukkig wel kunnen zien.
pi_163806466
E heeft de eerste 2 weken op haar buik geslapen, tot de hartmonitor eraf ging, toen moest ze op haar rug. Sindsdien slaapt ze altijd op haar rug, tenzij mamamatras, dan op haar buik ;). De eerste twee, drie maanden heeft E ook veel bovenop mij geslapen, 2 weken voor ik ging werken sloeg het om en sindsdien slaapt ze altijd in haar eigen bed :s). Hoewel baby knuffelen fijn is, slaapt iedereen wel een stuk beter sinds ze in haar eigen bed slaapt.

Maar O+ slapende baby's O+ Ik snap helemaal wat je bedoelt Arja, ik kan er ook uren naar kijken.
pi_163809777
Chanty, gek he fat je zulke dingen vd eerst al niet eens meer goed weet.

Y heeft in t begin wel veel op schoot geslapen. In de box weinig. Wel in de bijkeuken. Als ze tijdens t wandelen in slaap was gevallen. Dan lieten we dr in debijkeuken.

Y heeft t klappen ontdekt en ze kan vormen in de vormenstoof stoppen in t goede vakje. Dan wijzen wij aan welk vakje en doet zij hem er goed in. :)
pi_163809821
Heerlijk weer vandaag! Net kind proof ijsjes gemaakt van yoghurt met stukjes peer en nectarine. Als de oudste y van zijn ijsje wil laten likken is t tenminste verantwoord :Y

En maar 1 slaapje vandaag! Lijkt prima te gaan. Nu nog gaan uitvogelen hoe we dat gaan doen icm halen/brengen psz. Hoe doen andere mamas dat?
pi_163810716
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:41 schreef gestreeptestoel het volgende:

Y heeft t klappen ontdekt en ze kan vormen in de vormenstoof stoppen in t goede vakje. Dan wijzen wij aan welk vakje en doet zij hem er goed in. :)
Wat knap! :o

O kan de vormpjes van de vormenstoof de hele kamer doorgooien en er dan achteraan kruipen om ze opnieuw weg te gooien. Ze erin doen doet hij zelfs niet als er geen deksel op zit, alleen alles eruit halen. En klappen kan hij ook nog niet, alleen op de tafel slaan.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
  zondag 17 juli 2016 @ 18:59:16 #299
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163812124
Hier vandaag peuter verhuisd naar zijn nieuwe kamer en zelf slapen we weer op onze eigen kamer. Bij het verhuizen van de wieg in een van de ophangschroeven van de wieg gebroken (metaalmoeheid) :( mooi kut want de wieg kan nu niet meer hangen. Geen idee hoe we dat moeten fiksen, is al een vrij oud wiegje en ook geen idee welk merk.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163812237
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:59 schreef Chanty het volgende:
Hier vandaag peuter verhuisd naar zijn nieuwe kamer en zelf slapen we weer op onze eigen kamer. Bij het verhuizen van de wieg in een van de ophangschroeven van de wieg gebroken (metaalmoeheid) :( mooi kut want de wieg kan nu niet meer hangen. Geen idee hoe we dat moeten fiksen, is al een vrij oud wiegje en ook geen idee welk merk.
Schroef meenemen naar een ijzerhandel, vaak hebben ze wel iets soortgelijks.

Ons meisje slaapt veel in de box op een XXL aankleedkussen (als aankleedkussen heel onhandig, maar als slaapnestje heerlijk) of in de kinderwagen. Ik vind het wel makkelijk zo, handiger dan boven eigenlijk...
Ik was ook even vergeten dat die poepexplosies al zo vroeg konden optreden. Dit weekend al 2 keer alles kunnen verschonen en kunnen douchen met F. :o
  zondag 17 juli 2016 @ 19:40:36 #301
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163812862
Dicht
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')