abonnement Unibet Coolblue
pi_163740802
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 08:53 schreef Hallojo het volgende:

[..]

To enhance service quality and improve product diversity, Xiamen Airlines provides free overnight accommodation for individual transit passengers. Passengers who take Xiamen Airline’s flights from Taoyuan/Sungshan/Kaohsiung to Xiamen and are connecting to other Xiamen Airlines flights to other destinations in mainland China may qualify for a free overnight hotel lodging and free transfers between the airport and the hotel. ( Not applicable to passengers on group travel or passengers who originally plan to transit to other mainland cities on the next day due to personal reasons.) Since there is a strong demand for free transit hotel accommodations, passengers should make hotel reservations by your own or change your travel dates in the event that no hotel room is available on the date you choose.For more information, please contact Xiamen Airlines Taiwan Branch at (02) 2516-1918.

Zoals ik het lees niet voor Europese vluchten dus.
Dat heb ik ook gelezen inderdaad, dus daarin zou ik zeggen dat je gelijk hebt. Maar ik kwam ook dit tegen:

"Amsterdam to Taipei via Xiamen with Xiamen Airlines. After reading many reviews here about the transfer service in Xiamen I was a bit worried but it turned out ok. Yes, you still need to check yourself and your baggage in at Xiamen again but ground staff seem to be used to the procedure by now. In Amsterdam and in Taipei they understood they could only tag our bags to Xiamen. In Xiamen when arriving at customs it's best to have printed proof you're transferring but they have a list of transferring passengers. There's a counter for free hotel if your wait is longer than 6 hours. Don't confuse this counter with the "transfer service" counter that's right next to it, that's only for domestic transfers, I mistakingly waited in that line for some time. The hotel is 20 minutes by taxi but it's nice. One awkward thing is that they put 2 solo passengers into one room, luckily I didn't have any roommate. "

en:

"The procedure is as follows: Get out of the airplane. Walk towards customs via declare or not declare route. Go through immigration (with arrivals / departure card, passport, eticket) and you will get a temporary entrance permission. Go to baggage belt and get your luggage. Put your luggage through x-ray. Take elevator one level up. Now it gets tricky. If you have a 6 hours or more transit. Proceed to (transfer service) counter B11 for a FREE hotel. You do need to pay for travel costs. The hotel was good, but checking in took 45-60 minutes"

Daarom had ik gehoopt dat iemand er ervaring mee had :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 20:27:05 #102
414785 sirdanilot
pi_163741251
Wow een gratis hotel? Dát is nog is service zeg ! En dat voor een maatschappij die zeker competitieve prijzen aanbiedt vaak *O* Heb er wel eens naar gekeken voor een vriend die misschien naar ergens in binnenland China wilde. Xiamen was verrweg de goedkoopste met een ticket vanaf 400 euro vanaf Amsterdam. Is volgens mij ook nog eens dezelfde alliance als KLM dus kun je evt ook nog punten sparen (dit weet ik niet 100 procent zeker uit mn hoofd).

Is er in Xiamen zelf nog wat te doen tijdens de (vaak lange) overstappen of is het gewoon een saaie industriestad waar je mondkapje op moet om te ademen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 14 juli 2016 @ 20:35:39 #103
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163741509
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:27 schreef sirdanilot het volgende:
Wow een gratis hotel? Dát is nog is service zeg ! En dat voor een maatschappij die zeker competitieve prijzen aanbiedt vaak *O* Heb er wel eens naar gekeken voor een vriend die misschien naar ergens in binnenland China wilde. Xiamen was verrweg de goedkoopste met een ticket vanaf 400 euro vanaf Amsterdam. Is volgens mij ook nog eens dezelfde alliance als KLM dus kun je evt ook nog punten sparen (dit weet ik niet 100 procent zeker uit mn hoofd).

Is er in Xiamen zelf nog wat te doen tijdens de (vaak lange) overstappen of is het gewoon een saaie industriestad waar je mondkapje op moet om te ademen?
Xiamen Airlines zit in de Skyteam alliantie, en het is niet eens zo lastig om tickets te vinden in een relatief goedkope prijsklasse waar je ook nog eens miles en segementen mee spaart, je moet eigenlijk vooraf wel even kijken in welke ticket klasse je boekt, en wanneer je dat bij Xiamen Airlines doet dan zie je direct of je dan wel of geen recht hebt op miles en segmenten.

That said, goedkope tarieven hebben ze inderdaad, iets weerhoud mij er toch van om met deze maatschappij of een China Southern die ook vaak relatief goedkope tarieven heeft te boeken, want de gedachte om met een in groepen reizen onaangepaste Chinese toeristen 12 uur opgescheept te zitten in een vliegtuig, nee dat is niet mijn idee van prettig reizen. En dat is natuurlijk een vooroordeel, de kans op een onaangepaste groep op een dergelijke vlucht is door de lage prijzen wel wat groter natuurlijk....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 14 juli 2016 @ 20:37:49 #104
414785 sirdanilot
pi_163741566
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Xiamen Airlines zit in de Skyteam alliantie, en het is niet eens zo lastig om tickets te vinden in een relatief goedkope prijsklasse waar je ook nog eens miles en segementen mee spaart, je moet eigenlijk vooraf wel even kijken in welke ticket klasse je boekt, en wanneer je dat bij Xiamen Airlines doet dan zie je direct of je dan wel of geen recht hebt op miles en segmenten.

That said, goedkope tarieven hebben ze inderdaad, iets weerhoud mij er toch van om met deze maatschappij of een China Southern die ook vaak relatief goedkope tarieven heeft te boeken, want de gedachte om met een in groepen reizen onaangepaste Chinese toeristen 12 uur opgescheept te zitten in een vliegtuig, nee dat is niet mijn idee van prettig reizen. En dat is natuurlijk een vooroordeel, de kans op een onaangepaste groep op een dergelijke vlucht is door de lage prijzen wel wat groter natuurlijk....
Je zult denk ik altijd wel onaangepaste chinezen hebben op vluchten van en naar China :')

Maar goed ik ben zelf nog nooit in China geweest dus ik weet niet hoe ze zich gedragen verder. Maar de rijke chinezen schijnen zeker niet minder erg te zijn dan de arme (peperdure rode wijn mixen met cola en achter mekaar adten :') boeren, scheten laten en op een smerige manier eten :') dat zijn de verhalen die ik daar over hoor iig)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 14 juli 2016 @ 20:46:57 #105
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_163741755
Behalve de scheten klopt dat wel ja.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_163742905
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik dit op de goede plek plaats. Maar ik heb een vraagje:
Ik ben op het moment in de USA en hoop maandag 1 augustus met United Airlines van New Orleans naar Houston en vanaf daar naar Amsterdam te vliegen.
Nu heb ik gisteren een canvas wereldkaart gekocht, met van die houten "stokken" aan de boven en onderkant, je kan hem wel oprollen maar dus niet opvouwen. Deze past niet in mijn koffer.
Ik wil deze aan iemand cadeau geven en vraag me nu dus af hoe ik deze in het vliegtuig mee kan nemen zonder opeens heel veel te moeten betalen. Ik ben 19 en die wereldkaart was al vrij prijzig, ik wil natuurlijk geen 200 euro betalen om hem in Nederland te krijgen.
Ik heb de vliegmaatschappij gemaild maar het duurt 7-9 werkdagen voor ik een antwoord krijg en stress er momenteel wel een beetje over.
Kan ik hem misschien het beste vasttapen aan mijn koffer, dat stelde mijn vader voor, of gewoon als handbagage meenemen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 21:42:43 #107
45833 crew  Fogel
pi_163743005
quote:
11s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:38 schreef annec het volgende:
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik dit op de goede plek plaats. Maar ik heb een vraagje:
Ik ben op het moment in de USA en hoop maandag 1 augustus met United Airlines van New Orleans naar Houston en vanaf daar naar Amsterdam te vliegen.
Nu heb ik gisteren een canvas wereldkaart gekocht, met van die houten "stokken" aan de boven en onderkant, je kan hem wel oprollen maar dus niet opvouwen. Deze past niet in mijn koffer.
Ik wil deze aan iemand cadeau geven en vraag me nu dus af hoe ik deze in het vliegtuig mee kan nemen zonder opeens heel veel te moeten betalen. Ik ben 19 en die wereldkaart was al vrij prijzig, ik wil natuurlijk geen 200 euro betalen om hem in Nederland te krijgen.
Ik heb de vliegmaatschappij gemaild maar het duurt 7-9 werkdagen voor ik een antwoord krijg en stress er momenteel wel een beetje over.
Kan ik hem misschien het beste vasttapen aan mijn koffer, dat stelde mijn vader voor, of gewoon als handbagage meenemen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Ik neem soms grote posterkokers mee als handbaggage en daar heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan. Maar dat is natuurlijk geen garantie voor jou.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 14 juli 2016 @ 21:47:20 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_163743133
quote:
11s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:38 schreef annec het volgende:
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik dit op de goede plek plaats. Maar ik heb een vraagje:
Ik ben op het moment in de USA en hoop maandag 1 augustus met United Airlines van New Orleans naar Houston en vanaf daar naar Amsterdam te vliegen.
Nu heb ik gisteren een canvas wereldkaart gekocht, met van die houten "stokken" aan de boven en onderkant, je kan hem wel oprollen maar dus niet opvouwen. Deze past niet in mijn koffer.
Ik wil deze aan iemand cadeau geven en vraag me nu dus af hoe ik deze in het vliegtuig mee kan nemen zonder opeens heel veel te moeten betalen. Ik ben 19 en die wereldkaart was al vrij prijzig, ik wil natuurlijk geen 200 euro betalen om hem in Nederland te krijgen.
Ik heb de vliegmaatschappij gemaild maar het duurt 7-9 werkdagen voor ik een antwoord krijg en stress er momenteel wel een beetje over.
Kan ik hem misschien het beste vasttapen aan mijn koffer, dat stelde mijn vader voor, of gewoon als handbagage meenemen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Zou ik ook als handbagage proberen. Zal wel goed gaan. Ik zou het in ieder geval niet aan de buitenkant van je koffer vastmaken, als dat al mag kun je hem daarna weggooien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_163743193
quote:
11s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:38 schreef annec het volgende:

Ik heb de vliegmaatschappij gemaild maar het duurt 7-9 werkdagen voor ik een antwoord krijg en stress er momenteel wel een beetje over.

Daarom hebben ze telefoons uitgevonden...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 14 juli 2016 @ 22:01:10 #110
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163743443
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik neem soms grote posterkokers mee als handbaggage en daar heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan. Maar dat is natuurlijk geen garantie voor jou.
Wat voor label doet KLM om die Postkoker, dat ie onder je stoel kan?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 22:05:32 #111
45833 crew  Fogel
pi_163743559
quote:
6s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:01 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wat voor label doet KLM om die Postkoker, dat ie onder je stoel kan?
Dat was voordat ze moeilijk begonnen te doen ;)
Maar ik zal laten weten wat SAS er van vind als ik met ze vlieg in de herfst, dan moet weer zo'n ding mee.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 14 juli 2016 @ 22:12:53 #112
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_163743742
quote:
6s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:01 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wat voor label doet KLM om die Postkoker, dat ie onder je stoel kan?
Hij vliegt star alliance, daar is die handbagage terreur nog niet losgebroken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_163744721
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:49 schreef RipCity het volgende:

[..]

Daarom hebben ze telefoons uitgevonden...
Hmm jaa, daar heb je gelijk in, alleen mn abonnement laat me 2.50 per minuut betalen, hier dan, dus daarom mail ik liever haha
pi_163744764
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik neem soms grote posterkokers mee als handbaggage en daar heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan. Maar dat is natuurlijk geen garantie voor jou.
Ik ga kijken of ik die hier ergens kan krijgen! bedankt!
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 22:55:46 #115
45833 crew  Fogel
pi_163745161
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:44 schreef annec het volgende:

[..]

Ik ga kijken of ik die hier ergens kan krijgen! bedankt!
Bij de Office Depot zouden ze die dingen gewoon moeten hebben liggen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_163745275
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:43 schreef annec het volgende:

[..]

Hmm jaa, daar heb je gelijk in, alleen mn abonnement laat me 2.50 per minuut betalen, hier dan, dus daarom mail ik liever haha
Bedrijven hebben in Amerika doorgaans toch een nummer dat je gratis vanaf vaste telefoons aldaar kunt bellen?
  Eindredactie Games donderdag 14 juli 2016 @ 23:06:38 #117
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_163745484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je zult denk ik altijd wel onaangepaste chinezen hebben op vluchten van en naar China :')

Maar goed ik ben zelf nog nooit in China geweest dus ik weet niet hoe ze zich gedragen verder. Maar de rijke chinezen schijnen zeker niet minder erg te zijn dan de arme (peperdure rode wijn mixen met cola en achter mekaar adten :') boeren, scheten laten en op een smerige manier eten :') dat zijn de verhalen die ik daar over hoor iig)
Mainland Chinezen doen dit alles nog het liefst terwijl ze hurkend op de wc zitten met een peuk in hun bek. Maargoed, als je de vlucht richting China niet overleefd, dan zou ik er zeker niet op vakantie gaan.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_163746377
Ik heb een 'domme' vraag over Schiphol. Ik heb slechts een keer eerder gevlogen naar een Schengenland. Niet-schengen is nieuw voor me. Ik weet dat ik door de paspoortcontrole moet. Maar... waar vind je die dan?

De vorige keer liep ik meteen naar de rij, deed de security check en kon door de gate. Nu gaat 't dus iets anders. Het is een vrij simpele vraag waar ik 't antwoord niet op kan vinden.
pi_163750564
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 23:38 schreef Dennisweb het volgende:
Ik heb een 'domme' vraag over Schiphol. Ik heb slechts een keer eerder gevlogen naar een Schengenland. Niet-schengen is nieuw voor me. Ik weet dat ik door de paspoortcontrole moet. Maar... waar vind je die dan?

De vorige keer liep ik meteen naar de rij, deed de security check en kon door de gate. Nu gaat 't dus iets anders. Het is een vrij simpele vraag waar ik 't antwoord niet op kan vinden.
Na de checkinbalies met de roltrappen naar boven.
pi_163751073
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 23:38 schreef Dennisweb het volgende:
Ik heb een 'domme' vraag over Schiphol. Ik heb slechts een keer eerder gevlogen naar een Schengenland. Niet-schengen is nieuw voor me. Ik weet dat ik door de paspoortcontrole moet. Maar... waar vind je die dan?

De vorige keer liep ik meteen naar de rij, deed de security check en kon door de gate. Nu gaat 't dus iets anders. Het is een vrij simpele vraag waar ik 't antwoord niet op kan vinden.
Als de borden volgt naar de gate die op je boardingpas staat kom je er vanzelf langs :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 07:52:15 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_163751297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 23:38 schreef Dennisweb het volgende:
Ik heb een 'domme' vraag over Schiphol. Ik heb slechts een keer eerder gevlogen naar een Schengenland. Niet-schengen is nieuw voor me. Ik weet dat ik door de paspoortcontrole moet. Maar... waar vind je die dan?

De vorige keer liep ik meteen naar de rij, deed de security check en kon door de gate. Nu gaat 't dus iets anders. Het is een vrij simpele vraag waar ik 't antwoord niet op kan vinden.
Maak je geen zorgen, je komt niet bij je gate zonder controle. Lukt dat je wel, pm me dan hoe
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:59:35 #122
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_163752084
Waarschijnlijk al vaker gesteld hoor. Maar ik vlieg naar Washington vanaf Amsterdam via Reykjavik. Als 1 ticket gekocht bij IcelandAir.
Moet ik dan op de tussenstop in Reykjavik mijn bagage ophalen en weer opnieuw inchecken, of regelt IcelandAir dit?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_163752260
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:59 schreef KaBuf het volgende:
Waarschijnlijk al vaker gesteld hoor. Maar ik vlieg naar Washington vanaf Amsterdam via Reykjavik. Als 1 ticket gekocht bij IcelandAir.
Moet ik dan op de tussenstop in Reykjavik mijn bagage ophalen en weer opnieuw inchecken, of regelt IcelandAir dit?
Normaal wordt alles gelabeld naar Amsterdam in Washington. Zelf vraag ik het nog altijd even extra na.
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 09:18:21 #124
45833 crew  Fogel
pi_163752295
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:59 schreef KaBuf het volgende:
Waarschijnlijk al vaker gesteld hoor. Maar ik vlieg naar Washington vanaf Amsterdam via Reykjavik. Als 1 ticket gekocht bij IcelandAir.
Moet ik dan op de tussenstop in Reykjavik mijn bagage ophalen en weer opnieuw inchecken, of regelt IcelandAir dit?
In het geval dat je zelf de koffer opnieuw moet inchecken bij een tussenlanding zeggen ze dat normaal gesproken al bij de balie maar in ieder geval ook zeer duidelijk via de speakers een poos voor landing.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 15 juli 2016 @ 09:23:09 #125
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_163752352
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:59 schreef KaBuf het volgende:
Waarschijnlijk al vaker gesteld hoor. Maar ik vlieg naar Washington vanaf Amsterdam via Reykjavik. Als 1 ticket gekocht bij IcelandAir.
Moet ik dan op de tussenstop in Reykjavik mijn bagage ophalen en weer opnieuw inchecken, of regelt IcelandAir dit?
Ik heb AMS-KEF-JFK gevlogen en de koffer ging in 1 ruk door.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')