abonnement Unibet Coolblue
pi_163530658
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 10:23 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja, ik voel me wel echt een stuk beter, da's het voordeel *O* Nog niet helemaal jofel, dus ga alsnog in overleg met de MDL-arts over wat we verder nog kunnen.

En ik woon in de buurt van Breda, maar geen probleem hoor. We hebben vast ook wel iemand met een Makropas in de buurt. Wel echt heel erg lief dat je het aanbiedt *;
Dan doe je het iig niet voor niks, dat is fijn!

Breda, nee, daar kom ik nooit, sorry :P Geen problem joh, was een kleine moeite geweest :*
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:06:24 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_163530664
fijn dat je je alweer wat beter voelt tink :*

En *O* voor de triathlon van Barrel! Keigoed!

Ik zie dat deluna en donna ook goed gaan, chapeau *O*

Moblo, hoe voel jij je vandaag?
disclaimer
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:07:35 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_163530686
Dagplanning:

O: Yoghurt, banaan, aardbeien en muesli
T: Wilde perzik, nectarine
L: Vijf boterhammen kipfilet, 1 avocado
T: Snackgroente, grapefruit
D: Paella
disclaimer
pi_163530688
Weer wat beter, maar begon de dag met flinke duizeligheid door wrsch niet genoeg binnenkrijgen gisteren en wat buikpijn (maar de laxeerkruidspullies helpen wel voor 's ochtends).

Wel afspraak op de uni afgezegd omdat ik mezelf niet in de auto zag zitten met risico op weetikveelwat :X
Ja doei.
pi_163530718
Mijn lijstje:

O: overnight oats met heel veel courgette & wortel, en 1/2 peer en wat rozijnen en noten
T: mango, stuk wortel
L: graanbessen met tomaten/groentesaus, vijg
T: banaan, rijstwafels
S: misschien yoga of spinning of niks
D: manti met tomatensaus met tauge en courgette
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:11:29 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_163530773
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat betreft koude pasta kun je natuurlijk pastasalade maken.
En zelf taartdeeg maken? Is niet heel moeilijk toch?

Het is nu waarschijnlijk wel vervelend om overal op te letten, maar als je nieuwe gewoontes ontwikkelt wordt het steeds makkelijker. Je kookt nu in ieder geval wel alles from scratch, dat moet wel gezondheidsvoordelen opleveren!
Ik weet dat ik een beetje zeur hoor, ik baal er vandaag gewoon van. Ik heb wel wat aan je tips, al zijn ze in de praktijk niet allemaal uitvoerbaar. Ik kookte overigens al een heleboel from scratch hoor, het is meer dat ik producten mis die ik voorheen heel veel gebruikte en waar ik echt geen vervanger voor kan bedenken. Bovendien is alles vers kopen ook gewoon duur en ons budget voor de boodschappen is niet zo groot -O-

Koude pasta kan bijvoorbeeld wel, dat wordt dan bijvoorbeeld pasta, komkommer, blokjes gebakken kip (in rijstolie, dat mag wel), paprika en andere groente, maar zonder sla en spinazie en kikkererwten en kaas enzo. Met een beetje zelfgemaakte dressing van rijstolie, azijn en kruiden ofzo. Zou dat te doen zijn? Het voelt een beetje als een bak rauwkost.

Zelf taartdeeg maken zou wel kunnen, maar zou dat smaken met rijstolie? En dat mag dan alleen met witte bloem en het moet zonder gist of bakpoeder (die bevatten belachelijk veel nikkel, blijkbaar). Zou dat haalbaar zijn? Ik weet niet of zonnebloemolie en rijstolie zich hetzelfde gedragen in gebak...

Ik zou een bananencake kunnen bakken van witte bloem, banaan, eieren en suiker. Of eimuffins kunnen maken met groente. Ga me er vanavond maar even in verdiepen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_163530876
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:11 schreef Tink89 het volgende:

Koude pasta kan bijvoorbeeld wel, dat wordt dan bijvoorbeeld pasta, komkommer, blokjes gebakken kip (in rijstolie, dat mag wel), paprika en andere groente, maar zonder sla en spinazie en kikkererwten en kaas enzo. Met een beetje zelfgemaakte dressing van rijstolie, azijn en kruiden ofzo. Zou dat te doen zijn? Het voelt een beetje als een bak rauwkost.
Boter mag ook niet? Ik maak hartige-taart deeg gewoon met witte bloem, (plantaardige) boter en ei, en een beetje zout?
En die pastasalade mist misschien wel een beetje smaak ja, alles met olijfolie mag dus niet? Misschien kun je een bepaalde soort pesto vinden die met andere olie gemaakt is? Gerookte kip vind ik sowieso lekkerder in pastasalade dan gebakken kip. Of blokjes chorizo? Sla kun je misschien vervangen door rode kool en wortel?
Sperzieboontjes, ham en ei zijn ook lekker door een (pasta)salade. En inderdaad bananenbrood kun je makkelijk meenemen, of groentemuffins! Ik heb ook een keer lekkere courgettemuffins gemaakt met rode peper.

En wat betreft kosten, ik weet niet wat je allemaal in de buurt hebt, maar ik haal één keer per week een IKEA-tas vol met groenten en fruit voor zo'n 20 euro bij de Turkse supermarkt. Of de gewone markt kan natuurlijk ook, en inderdaad bij de Makro grote hoeveelheden dingen halen. Als dit echt je toekomstige voedingspatroon moet worden, is investeren in een grote vriezer misschien op den duur goedkoper?

Maarja het is makkelijk praten voor mij, het lijkt mij ook heel moeilijk om één ding totaal uit je voedingspatroon te moeten bannen, zeker als het niet duidelijk is waar het allemaal in zit..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163530883
Mag je wel kokosolie? Daar valt prima mee te bakken, goed alternatief voor boter. En voor salades kun je misschien eens kijken bij een winkel van Oil & Vinegar bij jou in de buurt. Daar verkopen ze tig soorten azijn in allerlei smaakjes. Vinaigrette maken van een beetje bosbessenazijn met een drupje olie of some sort en een klein meetje mosterd :9

SQ gespot! Hoe gaat 't met jou? Je bent nog maar weinig in dit topic te vinden?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:40:38 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_163531275
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Boter mag ook niet? Ik maak hartige-taart deeg gewoon met witte bloem, (plantaardige) boter en ei, en een beetje zout?
En die pastasalade mist misschien wel een beetje smaak ja, alles met olijfolie mag dus niet? Misschien kun je een bepaalde soort pesto vinden die met andere olie gemaakt is? Gerookte kip vind ik sowieso lekkerder in pastasalade dan gebakken kip. Of blokjes chorizo? Sla kun je misschien vervangen door rode kool en wortel?
Sperzieboontjes, ham en ei zijn ook lekker door een (pasta)salade. En inderdaad bananenbrood kun je makkelijk meenemen, of groentemuffins! Ik heb ook een keer lekkere courgettemuffins gemaakt met rode peper.

En wat betreft kosten, ik weet niet wat je allemaal in de buurt hebt, maar ik haal één keer per week een IKEA-tas vol met groenten en fruit voor zo'n 20 euro bij de Turkse supermarkt. Of de gewone markt kan natuurlijk ook, en inderdaad bij de Makro grote hoeveelheden dingen halen. Als dit echt je toekomstige voedingspatroon moet worden, is investeren in een grote vriezer misschien op den duur goedkoper?

Maarja het is makkelijk praten voor mij, het lijkt mij ook heel moeilijk om één ding totaal uit je voedingspatroon te moeten bannen, zeker als het niet duidelijk is waar het allemaal in zit..
Nee, boter die geen melk bevat (en dus lactosevrij is) staat stijf van de zonnebloemolie, lijnzaadolie of soja. En die zijn alledrie no-go's.

In pesto zit kaas en pijnboompitten, dat mag dus ook niet.

Gerookte kip mag dan weer wel (niet allemaal, in sommige varianten zit melk, maar die van de AH is ok). Hetzelfde geldt voor chorizo, txs! Kool en wortel zijn ook oke, met uitzondering van savooiekool, maar dat at ik toch al nooit.

Het is sowieso verwarrend dat niet elk ziekenhuis dezelfde lijst met verboden en toegestane voedingsmiddelen hanteert. Ik ga nu uit van die van het Jeroen Boschziekenhuis en die van huidziekten.nl, maar daar zitten behoorlijk wat verschillen tussen. Ze zijn het bijvoorbeeld niet eens over de zonnebloemolie en -pitten. Volgen JBZ mag het, volgens huiziekten.nl mag het absoluut niet. Dieetiste weet het ook niet, dus ga het zsm met de MDL-arts bespreken.

Het grote voordeel is overigens dus wel dat ik dit strikte gebeuren een maand of zes zou moeten volhouden en dat ik daarna met mate nikkelrijke producten zou mogen eten. Spinazie kan dan nog steeds niet (1370 microgram per 100 gram, een ei heeft bijv. 2 microgram per 100 gram), maar een keertje iets met een beetje soja kan dan wel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:48:54 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_163531460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:18 schreef Negentiendertig het volgende:


SQ gespot! Hoe gaat 't met jou? Je bent nog maar weinig in dit topic te vinden?
goed hoor!
Ja klopt, ben een beetje uit de flow en dan verlies ik ook de motivatie om mee te posten :')
disclaimer
pi_163531630
Tink, wat misschien ook nog een lekker lunch-ideetje is; pompoen of zoete aardappel uit de oven met geitenkaas? Lijkt me ook koud best lekker!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Vis een optie? dinsdag 5 juli 2016 @ 12:20:52 #137
70532 loveli
N
pi_163532148
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nee, boter die geen melk bevat (en dus lactosevrij is) staat stijf van de zonnebloemolie, lijnzaadolie of soja. En die zijn alledrie no-go's.
Cacaoboter? Bij de appie in het bio schap (relatief duur), bij de Makro verkopen ze het van Callebaut, een grote verpakking is een euro of 11-12. Ook lekker om vlees in te bakken.
crap in = crap out
  dinsdag 5 juli 2016 @ 12:45:49 #138
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163532639
Dus, na een week enorm in de flow heeft een weekend aan veelvanalles dat weer verneukt. Dus flow weg, en zin in eten. ;(
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:44:54 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_163534132
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Tink, wat misschien ook nog een lekker lunch-ideetje is; pompoen of zoete aardappel uit de oven met geitenkaas? Lijkt me ook koud best lekker!
Wat lief dat je zo meedenkt! Ik mag alleen geen melkproducten. Kaas is een melkproduct...

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Cacaoboter? Bij de appie in het bio schap (relatief duur), bij de Makro verkopen ze het van Callebaut, een grote verpakking is een euro of 11-12. Ook lekker om vlees in te bakken.
Ik mag geen chocolade. Zal eens navragen of cacaoboter wel mag. Rijstolie werkt voor de dagelijkse dingen prima, maar niet voor gebak.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:09:56 #140
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_163536774
Lijstje afgelopen weekend:

Voer: Alles, darn it :')

Lijstje vandaag:
O: Bloemkoolpap met whey en banaan
S: Zware skwots, deadlift, beetje accessoires
L: 2 volkoren brood met gekookt ei
T: 200g kabeljauwfilet, 300g groentemix
D: Gestoofde kip met cannellinibonen, ui, sperziebonen, light cream cheese, veul kruiden
T: Havermout met appel en nootjes
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:23:25 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_163537033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:09 schreef Artoo het volgende:
Lijstje afgelopen weekend:

Voer: Alles, darn it :')

Lijstje vandaag:
O: Bloemkoolpap met whey en banaan
S: Zware skwots, deadlift, beetje accessoires
L: 2 volkoren brood met gekookt ei
T: 200g kabeljauwfilet, 300g groentemix
D: Gestoofde kip met cannellinibonen, ui, sperziebonen, light cream cheese, veul kruiden
T: Havermout met appel en nootjes
Bloemkoolpap? Is dat ook maar enigszins te eten?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_163537075
Sommige gerechten die ik hier voorbij zie komen fascineren me zo mateloos :D

Zo ook de havermout met groenten van of Deluna of La_Tramposa :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:27:50 #143
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_163537123
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:23 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Bloemkoolpap? Is dat ook maar enigszins te eten?
Ja, vind ik wel :) Ik doe er whey-met-een-smaakje door, het smaakt naar mijn mening sowieso naar die whey en niet naar bloemkool. En die banaan geeft er ook een lekkere smaak aan. Het doet mij in ieder geval niet aan bloemkool denken, want ik vind bloemkool eigenlijk helemaal niet zo lekker :P
Fear is the path to the Dark Side.
pi_163537134
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
goed hoor!
Ja klopt, ben een beetje uit de flow en dan verlies ik ook de motivatie om mee te posten :')
Herkenbaar :+ Hoe minder ik hier ben, hoe 'slechter' het dieetwijs gaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_163537160
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sommige gerechten die ik hier voorbij zie komen fascineren me zo mateloos :D

Zo ook de havermout met groenten van of Deluna of La_Tramposa :D
Van mij. Maar daar proef je niet zoveel van hoor! Zorgt gewoon dat je met 20g havermout een volle bak hebt ipv met 60g.. Wortel proef je wel een beetje, maar dat is best lekker zoet zoals in carrot cake.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163537172
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Herkenbaar :+ Hoe minder ik hier ben, hoe 'slechter' het dieetwijs gaat.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_163537177
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Van mij. Maar daar proef je niet zoveel van hoor! Zorgt gewoon dat je met 20g havermout een volle bak hebt ipv met 60g.. Wortel proef je wel een beetje, maar dat is best lekker zoet zoals in carrot cake.
Hoe maak je het? Misschien eens proberen...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_163537218
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hoe maak je het? Misschien eens proberen...
Ik rasp een beetje courgette en een beetje wortel in mijn bakje, en dan wat dingen erbij die het lekker maken (zoals blokjes peer of appel, rozijnen, muesli, kaneel, honing of stevia) en natuurlijk havermout en melk en water om het aan te lengen. Ik laat het dan een nachtje staan en warm het op in de magnetron, maar je kunt het ook 's ochtends maken en meteen opwarmen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163537237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:

Ik rasp een beetje courgette en een beetje wortel in mijn bakje, en dan wat dingen erbij die het lekker maken (zoals blokjes peer of appel, rozijnen, muesli, kaneel, honing of stevia) en natuurlijk havermout en melk en water om het aan te lengen. Ik laat het dan een nachtje staan en warm het op in de magnetron, maar je kunt het ook 's ochtends maken en meteen opwarmen.
Ga ik ook eens proberen! Ik ben dol op havermoutpap, dus variaties proberen is leuk :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_163537264
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ga ik ook eens proberen! Ik ben dol op havermoutpap, dus variaties proberen is leuk :Y
http://www.beaubewust.com(...)ntbijt-met-courgette

Hier staat ook nog een voorbeeldje ervan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')